Skip to content


       Szűrés lista

Én kérek elnézést ! (DBR, Vastagbőr, mallorcai és madridi metró)

Úgy látszik a "Metró Mallorcán, 2 év alatt, 83 milliárdból" írásom eljutott a DBR Metró Projekt Igazgatósághoz is, remek !

DBR közlemény (csak ennyit másolok ide):
"A Palma de Mallorca metróvonal tizedébe kerül a 4-es metrónak, pedig ugyanolyan hosszú és ugyanannyi állomása van - állítja egy csúsztatásoktól és szakmai tévedésektől hemzsegő írás az interneten."

Legközelebb természetesen kussolok, és nem merem mégegyszer megkérdőjelezi a "Nagy Szent Állami Beruházás" értelmét és adatait. Sőt, szeretném ha következő hónapban az adólevonásom, 106.101 forintot most nem nyugdíjakra, diákokra, közalkalmazottak fizetésére vagy 11 gyermekes cigány család segélyére költené az állam bácsi, hanem felajánlom a 4-es metró-projekt számára, mint csekély hozzájárulást a "Nagy Terv" megvalósításához! Igyekszem túlórákat is vállalni , mert így akkor még többet adózhatnék, így hamarabb összejönne az a csekély 511 milliárd !
 

De azárt remélem a többi, 4-es metró aggályait feszengető CIVIL kérdésre is hamarosan megkapjuk a választ a DBR-től!

Nagyon, de tényleg nagy óvatósan felvetek mindjárt kettőt is :

Egy:
"A kormány véglegesen és visszavonhatatlanul döntött a 4-es metró állami finanszírozásának részleteiről, és elfogadta azt a szerződéses rendszert, amelyet 2003 decemberben Medgyessy Péter kormányfővel már parafáltunk" - közölte Demszky Gábor főpolgármester a kormányülést követően. A régóta tervezett beruházásnak 2008. december 31-éig kell megvalósulnia. A pénzügyminiszter és a főpolgámester tavaly decemberben állapodott meg a 4-es metró finanszírozási kérdéseiről, ezt hagyta most jóvá a kormány. Ezek szerint a 300 milliárd forintra tervezett
költségekből a kormány 210 milliárdot vállal magára, a főváros pedig 90 milliárd forinttal járul hozzá a beruházáshoz."

Hol a 210 milliárd? Hol a 90 milliárd? Hogy lett belőle 511 milliárd? Mi lesz ha az EU nem ad rá pénzt? 2013-ig akkor nem kap Budapest és Pest megye közlekedésfejlesztére több pénzt az EU-tól? Mi lett a 2008.dec.31-es dátummal ?


Kettő:
"Madrid Tartomány Kormánya az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást épített a spanyol fővárosban - tudta meg az InfoRádió a tartomány Közlekedési és Infrastrukturális Tanácsadó Testületének sajtóirodájától.

A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1.144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került.

A testület sajtóirodája szerint a madridi Autonóm Kormány egy, a budapestihez hasonló, mintegy 7 kilométeres metrószakaszt tervezéssel és kivitelezéssel együtt körülbelül három év alatt tudna elkészíteni. Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne."

90 kilométer metró! Ebből 45 kilométer alagút! 80 állomás!  És egy ízléses oldalvágás a végén Madridból :) Akkor most melyik országban mennek szarul a dolgok ?

Az a vicces, hogy ezt is megmagyarázzák !

Asszongya a DBR , Madridban azért ilyen kurva olcsó a metró mert:
-nem kísérik nagy felszíni átalakítások az építkezéseket
-Spanyolországban a teljes metróberuházás ÁFA mentes
-kedvező talajmechanikai körülményekkel rendelkezik, segédeljárások nélkül, minimális költséggel építhetők földalatti műtárgyak
-Az ottani beruházás egyalagutas, szélsőperonos rendszerű, az állomások is ezek függvényében épülnek, igen kevés mozgólépcsővel
-olcsó kialakítású állomásokkal
-az egyes vonalak között megoszlik a hajdan létesített központi járműtelep költsége is
-Végül a tervek engedélyeztetése, jóváhagyatása is központosítva van, így ez igen rövid határidőn belül megtörténik

Íme, az "olcsó" teszkógazdaságos metró receptje ! Mégegyszer, 90 kilométer,80 állomással, 2 "négyesmetró" árából ...
Akkor itthon mi  faszért nem lehetett alkalmazni?! Nekünk 20 milliárdos üvegpiramisos állomás kell a Fővám térre! 300 méterenként! Nem jó ám az olcsó állomás kevés mozgólépcsóvel! Fúj, az csak a proli spanyoloknak jó!

És mindenre a pofátlan DBR válasz :
"Egyébként a világ legnagyobb metróépítő vállalkozásai indultak a magyar tenderen. a spanyol cégek is indulhattak volna, és ha csakugyan olyan olcsón meg tudták volna megépíteni a 4-es metrót, akkor most ők építenék."

Értitek, a spanyolok MIATT drága a metró, mert nem jeletkeztek nálunk hogy építenék!

A szemetek, ők hogyhogy nem kúrták el ? (rákattintva bejön nagyban)












































 
Nálunk ez a helyzet :















Címkék: budapest közélet bkv metró

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr22310592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.01.25. 16:45:07

Hát ez az. Itt csak magyarázkodnak.
Ahelyett, hogy ott furkálnák azt a kibaszott alagutat.
Ha óccsó lenne akkor a haverok és azok haverjai és a haverok haverjainak haverjai nem tudnának 100millákat lecsipni. Mint minden magyar beruházásnál. S nem telne palotákra, tengerparti nyaralóra,100millás csodaautókra. MUNKA NÉLKÜL!!!!!

martins 2008.01.25. 19:22:47

Egy szó: BALKÁN

simonmondja... 2008.01.26. 09:56:38

Mit jelent az a Madridi Autonóm Tartomány?

Ott nem a parasztbácsik és népvezéreik mondják meg a fővárosnak, hogy kell-e nekik Metró?

És nem több kerületi önkormányzat néhányszáz ellenzéki parasztdelegáltja szavazgat róla?

És nem olyan aglomerációnak építik, amelyik a fővárost belefullasztaná a saját szarába?

Ott nincs minden sarkon másik önkormányzati hatóság, aki évek alatt ad engedélyt?

Ott nincsenek Levegő Munkacsoportok, akik megmondanák a Madridi Autonóm Tartománynak, hogy a Metró káros a levegőre, és
járjanak inkább gyalog, mert az jobb?

És hol van a peridő összeszámolva, amit a miniszterelnök és a civilek pereltek a Metrók ellen?

Nem látom.

simonmondja... 2008.01.26. 10:11:50

Kedves Zero.

Ha leállítjuk a metróépítést, mert nem olyan faszául megy, mint azoknak, akik negyven éve csinálják, akkor
elégedett lehetsz, mert
Te már olyan nyugateurópai fejlettségre jutottál, ahova az önkormányzati törvényünk és
a jogrendszerünk nem.

Fejlett módon lengetheted a vekkerórádat.

bbc 2008.01.26. 12:19:27

simonka,

te is valószinűleg valami demszki párti üresfejű lehetsz ha csak ennyit vettél észre az egész cikkből, itt már rég nem arról szól az egész dolog h kinek mennyi tapasztalata van épitésben..a lényegi dátum 2008 volt, ezt már régóta nem tudják tartani azért mert 2002ig vekkert hibáztatták jól is van de azóta elég sok viz lefolyt a Dunán és ez rablóbanda demszkivel az élen még mindig csak másokra háritja a felelősséget ha nem vennéd észre, bár te is ezt csinálod...szánalmas hozzáállás..

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.26. 12:23:04

simonmondja...

Hol olvastad TŐLEM hogy azt mondok állítsák le ??

Szerintem ez így ebben a formában nem megfelelő metró. És mivel az "én pénzem" is benne van, talán lehet véleményünk is róla , aminek akár hangot is adhatunk ... Nem a szocializmusban élünk, amikor is MSZMP KB eldöntötte hogy lesz Bős-Nagymaros oszt kuss !

Szerinted - tényleg kíváncsi - ez így a 4-es metró , teljes korrekt ?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.26. 12:24:00

simonmondja...
"Fejlett módon lengetheted a vekkerórádat."

ezt meg nem is értem , bocs ...

simonmondja... 2008.01.26. 12:25:05

Bbc.

Hát a te hozzáállásod sokkal cizelláltabb.

Mindig kell egy ház, ami előtt sípolhattok.

Nem ártana, ha válaszolnál a kérdéseimre is.
Feltettem egy párat.

simonmondja... 2008.01.26. 12:38:19

Zero.

A Bős-Nagymaros nagyon jó példa.
Ők eldöntötték, hogy legyen, elkezdték építeni.
Ti ellenzők eldöntöttétek, hogy ne legyen, és nem lett.
És senki nem kérdezte, hogy mennyibe fog kerülni nekünk, hogy egy félbehagyott beruházást kifizettünk, pert is vesztettünk, és erőművünk se lett.
Minden beruházás akkor lenne olcsó, ha nem álna minden sarkon egy strici ellenző, aki tartja a markát, vagy egy telektulajdonos - politikai hátszéllel, aki a saját telkére irányítaná a pénzt.
Mert ilyen is van.
Máshol legyen a nyomvonal.
Ezt a meccset játsszuk 20 éve az M0-ással is.
Ez volt a Nemzeti Színház lényege is.
Ez a Viadukt tanulsága.
Lehet ellenezni, szétbaszni, és 10 év alatt 10-szeres áron egy pénznyelőt összegányolni.
Zero.
A kérdéseimet válaszolgasd meg sorban.
Légyszi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.26. 13:00:13

Nos, ha arra célzol hogy a "Madridi Autonóm Tartomány" fejlettebb-e demokrácia és közállapotok mint a magyar , akkor igen , az.

Pedig Madridban is vannak zöldek.Ott is ugyanannyi engedély kell egy építkezéshez.De valahogy ott működnek kultúráltan a dolgok , itthon meg ...

De ez kinek a hibája ? Az enyém ? Én teszem a dolgomat, bemegyek mindennap dolgozni, leadózok, fizetem a számlákat oszt ennyi.

Igen is undorító, hogy mindenki mint a dögkeselyű rászáll minden projektre és abból akar meggazdagodni. És nincs semmi visszatartó erő. Gazdasági Versenyhivatal? mu-ha-ha

Bős-Nagymaros: igen, sokat buktunk rajta hogy nem épült meg. De EZÉRT szerintem megérte. Sokkal rosszabb lett volna megépül.

A metró ígyis-úgyis meg fog épülni. Hogy ki lehetett-e volna hozni fele ennyi pénzből fele ennyi idő alatt ? Már sose fog kiderülni .....
Ez nagy üzlet valakiknek, gazdaságilag (cégek)és politikailag is (Demszky) .... hogy megéri-e, jól jár-e vele Budapest, megéri-e 500 milliárdot fordítani erre ..... majd kiderül !

simonmondja... 2008.01.26. 13:17:02

Zero.

Ha elkészül, akkor volt értelme. A következő talán flottabbul fog menni.
Az önkormányzati törvényünk és a joggyakorlatunk szar.
Bécs is húsz évig így kínlódott állítólag, aztán raktak pár zöld lámpát a törvényhozásukba, bírói joggyakorlatukba, attól könnyebb lett.
Nyilván Madrid is megcsinálta már .

Az, hogy nálunk nem megy, a tehén mögüli látásmód következménye.
Meg a 2/3-os törvények hiánya, ami , ugye gond, ha az ország egy vekkerórát ajánlgató parasztvakítótól várja, hogy
megjöjjön az esze.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.26. 13:33:23

simonmondja... 2008.01.26. 13:17:02


Ebbe most minek belekeverni Orbánt ?
18 éve van demokrácia, 4-évig volt min.elnök.
Ugyen nem ő tehet a 4-es metróról, a szar önkormányzati törvényről és a joggyakorlatunkról?

Arról sem igazán ő tehet, hogy az átlagmagyarnak "tehén mögüli látásmód" -juk van ...

Sajnos az emeberek nem tájékozódnak, informálódnak, mert felemészti au idejüket a munka/gyerek/megélhetés ..

Ha akkora lenne a "jólét" mint Nyugaton, lenne időd
civil mozgalmat szervezni, meg az Interneten utána olvasni sok mindennnek .

A DBR még a múltban él, azt hitték, hogy nem néznek utána civilek/emberek hogy máshol hogy mennek a dolgok ? Ha már oknyomozó újságírás NINCS az országban ....

simonmondja... 2008.01.26. 13:50:34

Zero.
Én sem értem, hogy minek ebbe belekeverni az MSZMP KB-t.

A Metró nyilvánvalóan politikai kérdés.
A főváros megroppantása és a lenyúlások átvétele a cél.
10 éve.
A 2/3-os önkormányzati és nagyberuházásokat támogató törvények hiányáért
gondolom nem egyedül Demszky felel.

Igaz, hogy a politikában nem csak Orbán a beruházások és főleg a Metró ellensége, de ő a legerősebb ellensége.

A lenyúlást nem megakadályozni akarnák, mert akkor már rég ülne ez a csiki-csuki kötbérszerződést irkáló bagázs,
hanem átvenni.

átvenni.

Ehhez kelletek ti, felháborodott nyeretlen kétévesek.

Miért nem a szerződők leültetéséért harcolsz?
Miért a Metró ellen?

simonmondja... 2008.01.26. 13:57:59

Ja, a madridi zöldek.
Ők biztos nem a Levegő Munkacsoport néven ellenzik a felszin alá vitt közlekedést.
Sőt , valszeg támogatják.

Mert talán nem egy tahó találta ki az érveiket.

grupi 2008.01.26. 14:14:36

Veled kezdem simon.
Hülye kérdésekre csak hülye válasz adható, de az meg minek?
4-s metrótól viadukton át Bősig menni, hát nem semmi.
Abban igazad van, hogy mindenhol sikerült a legbutább, legdrágább megoldást megtalálni. Ebben biztos hozzád hasonló segédek ügybuzgósága volt a mérvadó. Ezekről esetleg később, külön tárgykörben talán.
Akkor az állítólagos négyes vonalról:
Ez egy idióta, elavult és túleröltetett, értelmetlen beruházás. Azért, mert csak párhuzamos közlekedést létesít a meglévő vonallal, (lásd keleti vasút, déli vasút kapcsolata,) valamint elveszti gyorsvasút jellegét, (lásd szerelvényhosznyi távolságon megálló,) aránytalanul drága, (lásd spanyol példa,) s nem oldja meg, de még csak nem is segíti elő a főváros közlekedési gondjait (lásd egyéb anyagok, min VEKE,stb.).
Mi a baj még, úgy aprajában? Pl: - a kiskörúti villamos értelmetlen kiváltása drága, és az eljutás sem lesz gyorsabb a létesülő föld alatti vonallal. Sőt. Tovább fog tartani az út a bevásárló csarnokból (piac) akár Budára, akár a másik irányba.
- Köztársaság téri megálló szintén értelmetlen, hiszen nem bír akkora utasforgalmi értékkel, hogy azt a nyomvonalba iktassák. Ráadásul ezért egy félkörívvel vezetik a nyomvonalat oda, (- hát nem tudom,)
- hogy aztán a Rákoczi térre érjenek, de minek? Itt sem bír sokkal nagyobb jelentőséggel a dolog, mint az előbbi, vagy a Fővám tér esetében. Két csarnokot összeköt és akkor mi van? Ki fog ott ingázni?
- Aminek talán a legnagyobb jelentőse van, az a Kálvin tér, de itt már jelentkeznek is a gondok. Az amúgy is szétbarmolt felszíni épületek után, most veszélyeztetik és alá-ássák a kálvinista templomot, meg egy kicsit a Nemzeti Múzeumot. Ha a város és tér képét szétzilálták, megtörték, elrontották, akkor hagy kavarjanak már mélyebben is. Nem igaz?
- Fővám tér állomás a Rákoczi tér fügvényében azért is értelmetlen, mert túl közel van a Gellért téri hez és a Kálvin térhez. A föld alatt az itt megállóba érő szerelvény egyik vége szinte a Kálvin térrel, vagy a Gellért térrel érintkezik. Ilyen távokra nem létesítenek metrót, azt nem erre találták ki. Buta, értelmetlen rossz elképzelés. Fővám téren az állomás kialakítás szintén veszélyezteti fölfelszini műtárgyakat (az épületeket, a hidpillért stb.) és a vizbetörés veszélye árvizvédelme is drágítja a létesítést.
- Gelért tér, hát nem igazán értem, miért. Nem forgalmi csomópont. A gellérbe meg nem ezzel járnak, s nem a vásárcsarnokból. Igaz ez itt nem szempont, mert az előzöek közül sem bír több jelentőséggel, mint ez. Talán a villamos kiváltás volt a vezér gondolat, de minek miért és ennyiért? Az, hogy drága, értelmetlenül veszélyezteti a vízbázist, már nem érv ennyi ballépés után. E helyett inkább kanyarította volna az irányt a Kálvinról mondjuk a Boráros térre, vagy a Goldmann Gy. tér alá. Talán értelmesebb és kevésbbé károkozó lett volna. Sőt forgalmi szempontból sem mindegy.
- Aztán jöhetne a Móricz Zs. tér, ami már értelmesebb dolog.
Tovább nem nagyon részletezném, csupán azt kívánom megjegyezni, hogy ahonnan értelme volna a pályát tova vinni, ez/az pont ott ér véget. Lásd Keleti pu.- Újpalota továbbra is bekötés nélkül marad. Ha a Bosnyákig viszik, akkor már most 711 milliárdról beszélnek. De ekkor még mindig nem érte el Újpalota lakoit. Pedig mehetne a Pólusig ha már építkezünk. Aztán Kelenföldi pu. alatt szintén megáll a projekt. Miért? Miért nem megy át Gazdagrétre, vagy Budaörsre, netán a bevásárló központokig? Talán még a multik is beszállnának egy állomás erejéig. Ez vonatkozik Pólus és Békás esetében szintúgy.
Aztán azt sem értjük páran, hogy a déli alatt végetérő vonalat, miért nem viszik az Alkotás utca, Gazdagrét irányba tovább? A jelenlegi helyett, vagy mellett? Főleg, annak tudatában, hogy a Déli pu.-t meg akarják szüntetni.
De a másik vonal is félig kész csupán, hiszen a Kö-Kin túl az sem lett vezetve. Pedig ott a vasúti sinek mentén van hely fennt, majd a kéreg alatt is eljuthatna Ferihegy 1-re, majd 2-re. Külső gyorsvasút helyett netán mellett, mozgolépcsőn az előtérbe. Nem ez sem. Vagy a másik végén Újpesten túl akár Békásmegyert bakapcsolva már proli dolog lenne? Ott is feljöhetne felszinre és mehetne ott a vasút mellett, akár a villamos azon kis szakaszán, vagy másutt a lakótelep másik szélén, vagy közepére, netán azon túl az ottani bevásárlóközpontokig. Utaltam már erre.
Nem mert ezzel megszavaznák Demszkyt.
Vagy a sok birka enélkül is azt teszi és a másikat fújjozza.
Máris hosszabb lettem, mint az épülő vonal.
Majd folytatom, hiszen van idő 2015-ig.
Végezetül még annyit, hogy ezért igen sokat fizetünk mi állampolgárok, akik rendesen dolgozunk és adózunk. Ezért a pénzért legalább véleményt nyilvánítani legyen jogunk, s igen is kritizáljuk azt aki ezt mind elherdálja.
Nekem csak egy életem van és nem lehet, hogy nekem szívnom kellett, szarabbul kellett élnem a szocializmusban, - mert akkor is eladósítottak, - meg most is, - mert megint elszarják a dolgokat és a pénzt, - mint esetleg Spanyolországban, vagy más nyugatibb társadalmakban. Aki meg ebbe beletörődik és elfogadja az állandó szarkodást, a rabigát, meg a hülye döntések sorozatát, az fulladjon meg a saját levében, de ne erőltesse azt másra, netán már a többségre.
Legyen ez 4-s metró vagy más.

simonmondja... 2008.01.26. 14:40:15

Grupi.
Én örülök, ha folytatod.
A Gellérten és a Közgáznál az egyetemisták kedvéért áll meg, az tuti. De volt már erről szó és mind elfogadtuk Zero álláspontját a kétfele kivezetett mozgólépcsőkkel és az így megspórolt megállókkal.
A dunaparti megállókat én sem tartom túl biztonságos ötletnek.
A kivezetést lehet folytatni, főleg, ha marad még Metró, amit folytassanak.
Más is itt szív és más is itt adózik, nem csak te.
Például én is. És elmondom én is a véleményem.
Tévedsz. Nem vagyok benne semmiben.
Rabiga a te marhaságod.
Ezek kőkemény reálpolitikusok, akik egymás üzletét próbálják lenyúlni.
Te meg bedőlsz mindennek.

Ültessék le egymást. Lássam már.
Nem ők nem ültetik.
Csak a gödröket szaporítják.

grupi 2008.01.26. 15:15:43

És most akkor hülye vagy hibás vagyok?

simonmondja... 2008.01.26. 15:50:20

Nem értelek Grupi. Ki hibáztat téged?
Nem is hülyéztelek. Sőt.
Csak más következtetéseket vonok le ugyanazokból a dolgokból.
Nem a beruházásokat kell támadni, hanem a mutyit konkrétan. A papíron kimutatható, leültethető mutyizókat.
Szerintem.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.26. 17:37:05

grupi

Igazad van, nincs semmi koncepció hogy oldják meg BP és az agglomeráció közlekedését. "Dugó-díj" ennyit tudnak ...

Hiszen az Örösn sem hajlandók összekötni a HÉV-et a metróval ... a Stadionoknél meg az metróállomást a parkolóval meg a buszpályaudvarral ..most akkor ezektől mit várhatunk :

Kitaláltál ezt a "4-es metró" a 70-es években , amikor teljesn más közlekedési viszonyok voltak és azóta foggal-körömmel ragaszkodnak ehhez ? Nem számítanak a civilek, a szakértők, a VEKE ... hogy miért ??? Fogalmam sincs ...

simonmondja...

Azt kell modnjam neked is igazad van . Azz kell leültetni aki megmuzyizta, a szerződéseket kötötte .
Nem a metró ellen vagyok, épüljön meg, de ha lehet tényleg úgy, hogy hasznos legyen, és az ár/érték arány megfelelő legyen ...

grupi 2008.01.27. 08:35:56

Kérdésem nem simon fele irányul, hanem költőinek szántam.
Pont arra vonatkozott, amit simon és zero mond itt.

Én sem bánom, ha 4. meg 5. metrovonalat vonalat hoznak létre.
1. Csak legyen értelme.
- kössön be olyan lakónegyedeket, forgalmi csomopontokat, aminek van értelme, forgalma.
- legyen gyors tömegközlekedési eszköz, ne álljon meg minden füves rész alatt, mert ott lehet "olcsón" kijáratot létesíteni.
-kössön össze városrészeket, lakóövezeteket a belső kerületekkel, a városközponttal, vagy a munkahelyekkel.
- ne ott érjen vége a vonalnak, ahol pont nem kéne, ne ott áljon meg, ahol nem kéne.
2. Ne menjen a felszíni közlekedés és a városfejlesztés rovására.
- ne szüntessünk meg olyan villamosvonalat ami jól járható, jól funkcionál, közkedvelt, ráadásul városképi szempontból is csinos, látványos, patinás.
- ne a lakótelepek előtt érjen végett a vonal(al). Örs, Gazdagrét, Újhegyi, Kispesti, Havanna, Békásmegyer, Újpalota.
- legyen a metró gyorsvasút, és jusson el oda, ahova eddig nem, amit nem kötöttek be avárosi hálozatba. Pl reptér.
- ne kelljen eme beruházás okán a több évtizede rendezetlen, rossz felszíni úton, otthagyott, elhagyanyagolt villamospályákon, kátyus kövezeten koszos városban zötykölődni.
- ne maradjon el emiatt felűljáró építés, kútkereszteződés, csomopont kialakítás, gyorútak építése. Pl Kerepesi Hungária találkozása, felűljáró, Kerepesi út Örs vezér tér, felűljáró. vagy, pont itt, ha már meghosszabbították a 3-ast, akkor legalább levitték volna a alúljáró szinre a kereszteződés alá az áthaladást, hogy ne terhelje azt. Netán pont itt a HÉV, ha már nem találkozik a metróval, akkor legalább bemenne Törökörre, és a BNV előtti részre helyezhetnék a végállomást, legalább minden 2. járatnak. Ezzel az átszállás és az utasforgalom, utsaáramlás is csökkenhetne az Örsön, mert a Pillangó utcánál az út fölött kialakítható lenne egy közös átszállólehetőséggel biztosított megálló.
- de számos hasonló felszíni rendezés megvalósítható lenne egy olcsobb, jobb várostervezés, és metróberuházás kapcsán. Ne feledjük, hogy ha pár milliárdot spórolt volna az állam, akkor már egy duna-híd is megépülhetne ebből. Aztán ott a külső kőrút hiánya. Ezt emlegették Munksá körút néven, és a Körvasút nyomvanala körűl haladhatna. Aztán a kihasználatlan körvasútra gyorsvillamos járatot lehetne létesíteni. Nem lenne jó, egy Ferencváros, Újpest kapcsolat, kb 10-12 megállóból? Hogy a két vasúti összekötő hidon át se menjünk, pedig azok is ramaty állapotban vannak, átépítésre szorulnak. akkor meg már mehetne mellettük villamos, vagy pályahasználattal közösen is. erre is van példa.
- de említhetem a MILL-Fav Mexikói úti végállomását, ahol szintén vége a vonalnak, miközben ott a Kachó Pongrác lakótelep. Az M 3 bevezetője mellett a szervíz út nyomvonalában nyugodtan elmehetne olcsón a kisföldalatti fent, vagy kéreg alatt minimum a Rákos patakig, ha már ott drága lenne átvinni. Hely és igény is lenne rá, hiszen lakótelep, lakó övezet és ezért forgalom, igény is lenne rá. És itt akkor ne is említsem, hogy én visszaállítanám az állatkerti megállót, visszahoznám a felszin fölé a régi kijáraton a ligetben egy darabon, és a Városligeti tó nem lenne kettészelve. Aztán azt megkerülve visszatérhetne a kéreg alá a Széchenyi fürdő megállóba folytatva útját. nem nagy dolog, de megtöri és megszépiti a városképet.
rendezni kéne ezt avárost és annak forgalmát. Irányitani, gondoskodni kéne róla, s ezzel rólunk.
Szóval ne ilyen áldozatok és pénzösszegek árán létesítsünk hibás metrót sok más helyett.
Főleg ne úgy, hogy az előző vonalak továbbvitele, befejezése, bővítése már a múlté.

Uff.

afrosamurai 2008.01.28. 11:37:14

en ugy tudom ,h az a bizonyos spanyol metro beazott es a mai napig nem hasznalhato :)

grupi 2008.01.28. 21:14:09

Lehet, mindha valaki már említette volna valahol.
Persze lehet, hogy kacsa.
Aki tud pontosabb részleteket, ossza meg.
A BKV nyilatkozatában nem szerepel beázás, amikor ezzel foglalkozott.
Úgy mondták, hogy az üzemel rendben.

A metró beázásokról én annyit tudok, amennyi minket idehaza érint.
A kettes vonal többször és több helyen ázott, s ma is. Azt mondják, erre, hogy normális. Nálunk. A budai HÉV aluljárónál meg rendszeresen ázik a metróbejárat.
Mi együtt élünk ezzel évek óta. Nem hinném, hogy ott van ilyen, vagy netán rosszabb a helyzet.
De nem tudom.

Avatar 2008.02.02. 19:40:54

nem hinnéd, de ott még ilyenebb van. Sokkal ilyenebb.
vastagbor.blog.hu/2008/01/13/metro_mallorcan_2_ev_alatt_32_milliardbo

Davido · www.nincs.hu 2008.01.27. 17:46:39
Helló,
a 4es metróról nem sokat tudok, viszont a mallorcai metróról annál többet, én ugyanis itt élek. A szóbanforgó metró egy kampányhúzás volt, a sziget közlekedésének egyáltalán nincs rá szüksége (a politikai propagandában már második vonalról is beszéltek). Amikor elkészült, hatalmas ceremóniával nyitották meg, de csak az első nagyobb esőig ment, utána sem "beázásokról" volt szó, hanem konkrétan derékig áltt a víz az egész alagútban. Mint kiderült, az egész vízelvezető rendszert kifelejtették a konstrukcióból. A metró főbejárata egy hatalmas, fedetlen lefolyóra emlékeztet, így aztán maga az elkészült alagút lett a vízelvezető rendszer, és korábbi funkcióját (hogy vonatok közlekedjenek benne) már nem tudja ellátni :).
Azóta valahogy nem beszélnek a politikusok a metróról.
www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idnoticia_PK=444334&idseccio_PK=1021&h=

kszabo 2010.09.30. 20:55:24

A Kelenföldtől a Keletiig ettől drágább megoldást művészet lett volna találni, és még esély sincs arra, hogy öt éven belül üzemelni fog. Szerintem, ha a Déli-pályaudvartól fúrtak volna egy alagutat a metrónak Kelenföldig már régen működne a dolog hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Budapest_Metro_map.svg&filetimestamp=20080120095239 de ez biztosan túl olcsó lett volna.

süti beállítások módosítása