Úgy látszik a "Metró Mallorcán, 2 év alatt, 83 milliárdból" írásom eljutott a DBR Metró Projekt Igazgatósághoz is, remek !
DBR közlemény (csak ennyit másolok ide):
"A Palma de Mallorca metróvonal tizedébe kerül a 4-es metrónak, pedig ugyanolyan hosszú és ugyanannyi állomása van - állítja egy csúsztatásoktól és szakmai tévedésektől hemzsegő írás az interneten."
Legközelebb természetesen kussolok, és nem merem mégegyszer megkérdőjelezi a "Nagy Szent Állami Beruházás" értelmét és adatait. Sőt, szeretném ha következő hónapban az adólevonásom, 106.101 forintot most nem nyugdíjakra, diákokra, közalkalmazottak fizetésére vagy 11 gyermekes cigány család segélyére költené az állam bácsi, hanem felajánlom a 4-es metró-projekt számára, mint csekély hozzájárulást a "Nagy Terv" megvalósításához! Igyekszem túlórákat is vállalni , mert így akkor még többet adózhatnék, így hamarabb összejönne az a csekély 511 milliárd !
De azárt remélem a többi, 4-es metró aggályait feszengető CIVIL kérdésre is hamarosan megkapjuk a választ a DBR-től!
Nagyon, de tényleg nagy óvatósan felvetek mindjárt kettőt is :
DBR közlemény (csak ennyit másolok ide):
"A Palma de Mallorca metróvonal tizedébe kerül a 4-es metrónak, pedig ugyanolyan hosszú és ugyanannyi állomása van - állítja egy csúsztatásoktól és szakmai tévedésektől hemzsegő írás az interneten."
Legközelebb természetesen kussolok, és nem merem mégegyszer megkérdőjelezi a "Nagy Szent Állami Beruházás" értelmét és adatait. Sőt, szeretném ha következő hónapban az adólevonásom, 106.101 forintot most nem nyugdíjakra, diákokra, közalkalmazottak fizetésére vagy 11 gyermekes cigány család segélyére költené az állam bácsi, hanem felajánlom a 4-es metró-projekt számára, mint csekély hozzájárulást a "Nagy Terv" megvalósításához! Igyekszem túlórákat is vállalni , mert így akkor még többet adózhatnék, így hamarabb összejönne az a csekély 511 milliárd !
De azárt remélem a többi, 4-es metró aggályait feszengető CIVIL kérdésre is hamarosan megkapjuk a választ a DBR-től!
Nagyon, de tényleg nagy óvatósan felvetek mindjárt kettőt is :
Egy:
"A kormány véglegesen és visszavonhatatlanul döntött a 4-es metró állami finanszírozásának részleteiről, és elfogadta azt a szerződéses rendszert, amelyet 2003 decemberben Medgyessy Péter kormányfővel már parafáltunk" - közölte Demszky Gábor főpolgármester a kormányülést követően. A régóta tervezett beruházásnak 2008. december 31-éig kell megvalósulnia. A pénzügyminiszter és a főpolgámester tavaly decemberben állapodott meg a 4-es metró finanszírozási kérdéseiről, ezt hagyta most jóvá a kormány. Ezek szerint a 300 milliárd forintra tervezett
költségekből a kormány 210 milliárdot vállal magára, a főváros pedig 90 milliárd forinttal járul hozzá a beruházáshoz."
Hol a 210 milliárd? Hol a 90 milliárd? Hogy lett belőle 511 milliárd? Mi lesz ha az EU nem ad rá pénzt? 2013-ig akkor nem kap Budapest és Pest megye közlekedésfejlesztére több pénzt az EU-tól? Mi lett a 2008.dec.31-es dátummal ?
"A kormány véglegesen és visszavonhatatlanul döntött a 4-es metró állami finanszírozásának részleteiről, és elfogadta azt a szerződéses rendszert, amelyet 2003 decemberben Medgyessy Péter kormányfővel már parafáltunk" - közölte Demszky Gábor főpolgármester a kormányülést követően. A régóta tervezett beruházásnak 2008. december 31-éig kell megvalósulnia. A pénzügyminiszter és a főpolgámester tavaly decemberben állapodott meg a 4-es metró finanszírozási kérdéseiről, ezt hagyta most jóvá a kormány. Ezek szerint a 300 milliárd forintra tervezett
költségekből a kormány 210 milliárdot vállal magára, a főváros pedig 90 milliárd forinttal járul hozzá a beruházáshoz."
Hol a 210 milliárd? Hol a 90 milliárd? Hogy lett belőle 511 milliárd? Mi lesz ha az EU nem ad rá pénzt? 2013-ig akkor nem kap Budapest és Pest megye közlekedésfejlesztére több pénzt az EU-tól? Mi lett a 2008.dec.31-es dátummal ?
Kettő:
"Madrid Tartomány Kormánya az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást épített a spanyol fővárosban - tudta meg az InfoRádió a tartomány Közlekedési és Infrastrukturális Tanácsadó Testületének sajtóirodájától.
A munkák során a város különböző pontjain 17 építkezés folyt és egyszerre tíz alagútfúró dolgozott. A vonalak fele mélyalagútban fut, a másik fele pedig felszín közeli, olcsóbb szerkezetű. A teljes projekt összesen 4,4 milliárd euróba, azaz 1.144 milliárd forintba - a budapesti 4-es metró árának mindössze kétszeresébe - került.
A testület sajtóirodája szerint a madridi Autonóm Kormány egy, a budapestihez hasonló, mintegy 7 kilométeres metrószakaszt tervezéssel és kivitelezéssel együtt körülbelül három év alatt tudna elkészíteni. Becslésük szerint egy ilyen terjedelmű projekt hozzávetőlegesen 370 millió euróba, azaz 92 milliárd forintba kerülne."
90 kilométer metró! Ebből 45 kilométer alagút! 80 állomás! És egy ízléses oldalvágás a végén Madridból :) Akkor most melyik országban mennek szarul a dolgok ?
Az a vicces, hogy ezt is megmagyarázzák !
Asszongya a DBR , Madridban azért ilyen kurva olcsó a metró mert:
-nem kísérik nagy felszíni átalakítások az építkezéseket
-Spanyolországban a teljes metróberuházás ÁFA mentes
-kedvező talajmechanikai körülményekkel rendelkezik, segédeljárások nélkül, minimális költséggel építhetők földalatti műtárgyak
-Az ottani beruházás egyalagutas, szélsőperonos rendszerű, az állomások is ezek függvényében épülnek, igen kevés mozgólépcsővel
-olcsó kialakítású állomásokkal
-az egyes vonalak között megoszlik a hajdan létesített központi járműtelep költsége is
-Végül a tervek engedélyeztetése, jóváhagyatása is központosítva van, így ez igen rövid határidőn belül megtörténik
Íme, az "olcsó" teszkógazdaságos metró receptje ! Mégegyszer, 90 kilométer,80 állomással, 2 "négyesmetró" árából ...
Akkor itthon mi faszért nem lehetett alkalmazni?! Nekünk 20 milliárdos üvegpiramisos állomás kell a Fővám térre! 300 méterenként! Nem jó ám az olcsó állomás kevés mozgólépcsóvel! Fúj, az csak a proli spanyoloknak jó!
És mindenre a pofátlan DBR válasz :
"Egyébként a világ legnagyobb metróépítő vállalkozásai indultak a magyar tenderen. a spanyol cégek is indulhattak volna, és ha csakugyan olyan olcsón meg tudták volna megépíteni a 4-es metrót, akkor most ők építenék."
Értitek, a spanyolok MIATT drága a metró, mert nem jeletkeztek nálunk hogy építenék!
A szemetek, ők hogyhogy nem kúrták el ? (rákattintva bejön nagyban)
Nálunk ez a helyzet :