Skip to content


       Szűrés lista

Ötágú? Vörös? Csillag??

Kóka szerint ez a csillag "nem ötágú és nem is vörös" ....












Akkor ezzel sincs semmi probléma, hiszen akkor ez meg nem horog, meg nem kereszt :












A rákosi címerben sem ötágú és nem vörös, Kóka?



















"269/B. § (1) Aki horogkeresztet, SS-jelvényt, nyilaskeresztet, sarló-kalapácsot, ötágú vöröscsillagot vagy ezeket ábrázoló jelképet

a) terjeszt;

b) nagy nyilvánosság előtt használ;

c) közszemlére tesz;

ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és pénzbüntetéssel büntetendő."

Az SZDSZ plakátjában a szövegkörnyezet egyértelműen elárulja, hogy vörös csillag a szocializmust jelképezi (ha nem így lenne akkor egy kiflit is tehettek volna oda), így szerintem egyértelműen ökényuralmi jelkép, remélem hamarosan kapunk egy ügyészségi állásfoglallást.

Bár nem biztos, hogy a pozitív lesz az elbírálás (főleg hogy az SZDSZ-ről van szó)
... elvégre ez itt Abszurdisztán:

Update 1
: A feljelentés megtörtént, várjuk a fejleményeket!

A Heinekent is fel jelentették, de az ügyésszég elutasította azt arra hivatkozva, hogy a Heineken sörön látható vörös csillag törvénysértése csak látszólagos, mivel "nem állapítható meg, hogy jelen esetben a vörös csillag megjelenítése a mögöttes kommunista eszmékkel való azonosulást, illetőleg azoknak, mint saját politikai és erkölcsi felfogás megtestesítésének használatát jelentenék".






De hát milyen plakát várhatunk az SZDSZ-től, amikor milyen a "mesterműveket"
alkották , véletlenszerű ízelítő:




























































































































Címkék: politika közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/310262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerhard 2008.01.25. 10:24:04

Olvastam a (zs)Index cikkét... az a legborzasztóbb, hogy ez az idióta megpróbálja megmagyarázni a hülyeséget, akármekkora is az.

Szűrés

Gerhard 2008.01.25. 10:25:00

Bár ehhez már igazán hozzászokhattunk volna...

Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.25. 10:58:10

Persze, hisz ő Kóka !
Neki(k) mindent lehet ...

Pannon Puma?Dübörög a gazdaság? Feketmunkások áldozat vagyok?
Kaján vigyorral, bele az arcunkba ...

Szűrés

fájerfuksz 2008.01.25. 13:43:45

1. a kampány a jelkép képviselte eszme ellen van
2. a csillagnak inkább narancssárágának kellene lennie
3. Ez már megont a Hör TV-be való rémhír, meg a nemzeti oldal is kielégülhet rajta :)

...erről ennyit!



Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.25. 14:47:39

fájerfuksz

Már mi a rémhír ? 100 embreből 86 vörös csillagnak látja (lásd index szavazás), ami önkényuralmi jelkép.
Gratulálunk hogy te a maradék 14 közül vagy !

Tökmindegy mi ellen van, nincs benne a törvényben, hogy ha ellene demostrálunk akkor legális-törvényes ...


Szűrés

Bezuhov. 2008.01.25. 17:56:04

a vörös csillagos plakátok alatt nincsnek vérbenforgó szemmel gyűlölködő komcsik, akik fasisztákat akasztanának...

másrészről akkor a tankönyvekből is ki lehetne törölni az összes ilyet sz@rt...nehogy meglássa őket valaki. Más megmutatni és más menetelni alatta.

harmadrészt pedig tök balfék a szadesz... izzó narancssárgára kellett volna festeni a csillagot

+1: Ki mondta hogy az nem vörös csillag? én nem...

Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.25. 18:50:33

"harmadrészt pedig tök balfék a szadesz... izzó narancssárgára kellett volna festeni a csillagot"

ebben egyetértünk ... így nem lett volna vita ...
Másrészt, az emeberek még mindig nosztalgikusan gondolnak a szocializmusra, így ha ezt meglátják, hogy "töröljük el" ... nem tudom milyen célt fognak elérni ...



Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.25. 18:51:24

"Más megmutatni és más menetelni alatta."

ismétlem, a törvény szerint nincs kivétel ....


Szűrés

Bezuhov. 2008.01.25. 18:54:18

"Másrészt, az emeberek még mindig nosztalgikusan gondolnak a szocializmusra, így ha ezt meglátják, hogy "töröljük el" ... nem tudom milyen célt fognak elérni ..."

Abszolút egyetértek

"ismétlem, a törvény szerint nincs kivétel ...."

jogos...

Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.25. 19:01:16

Na mindegy, egy kört megért az SZDSZ újabb húzása.

De azért érdekelne, hogy direkt provokálni akartak?

Nem hiszem el, hogy a min. 15-20 kézen, amin keresztül átment ez a plakát, ne szólt volna valaki hogy "hahó, srcáok, lehet hogy ez kicsit aggályos lesz" ...

Szűrés

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.01.26. 16:22:33

Épp azért használta az SZDSZ a vörös csillagot, hogy a szocializmus ELLEN kampányoljon.

Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.26. 17:39:12

A fasizmus ellen a horogkeresztel szoktak kampányolni ? Nem igazán láttam még antifasiszta demokrációt horogkeresztes zászkókat lobogtatva ...

Szűrés

Átlagember 2008.01.26. 17:43:32

Teljesen mindegy mit csinálnak.SZDSZ így nekik annyi.Szegények.Nem tudnak olyat tenni hogy ne ugorjanak rájuk ezerrel.Azért mindenről mégse ők tehetnek egyedül?(nem vagyok a szavazójuk,de néha már megsajnálom őket)

Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.26. 18:08:06

így nekik annyi.

Így van, ez korrekt.

De most ebben az esetben nem igazán lehet másra kenni ... vagy az ördögi ZORBÁN hamísította meg a plakátot ? :))

Szűrés

W 2008.01.27. 14:44:13

Ez nem vörös csillag, de az Árpád-sávos zászló az meg nyilas zászló?

Szűrés

Burdisgarage 2008.01.28. 21:22:41

Persze, persze... A jöjjön el a mi országunk sem provokáció volt.

Szűrés

Bit Rot 2008.01.29. 00:04:38

"Ez nem vörös csillag, de az Árpád-sávos zászló az meg nyilas zászló?"

Ez nagyon ott van!


Szűrés

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.01.29. 00:40:22

Ezt nem hiszem el. Gondolkozzatok már el azon, MIÉRT hozták az önkényuralmi jelképek ellen a törvényt. Azért, hogy hülye emberek KOMOLYBÓL ne használhassák őket. Ennek a kampánynak az üzenete épp az, hogy a kampányoló a vörös csillag képviselte eszmék ELLEN kampányol. Kb. olyan, mint amikor az antifasiszták az áthúzott horogkeresztet használják. Így már érthető?

Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.29. 00:50:54

vegyeskazetta

269/B. § (1) Aki horogkeresztet, SS-jelvényt, nyilaskeresztet, sarló-kalapácsot, ötágú vöröscsillagot vagy ezeket ábrázoló jelképet

a) terjeszt;

b) nagy nyilvánosság előtt használ;

c) közszemlére tesz;

ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és pénzbüntetéssel büntetendő."


EBBEN HOL VAN HOGY "nem KOMOLYBÓL" lehet használni ???

Szűrés

namost 2008.01.29. 12:39:21

Nem érvelni akarok se ellene, se mellette, csak eszembe jutott, amikor Puskás Öcsi bácsi mezét vetették be egy kirakatból, mert vörös csillag volt rajta.(Tulaj vette, nem árulta, csak büszke volt.) Kicsit kabaré az egész.

Szűrés

nagyM · http://nagym.blog.hu 2008.01.30. 01:23:07

a heinekenen is pont ilyen csillag van. most akkor az is önkényuralmi jelkép? azt sem lehet?



Szűrés

nagyM · http://nagym.blog.hu 2008.01.30. 01:28:49

jah látom a heinekent már felvetették. bocs, csak a tűzróka széjjeszedi ezt az oldalt valamiért és néha elég nagy részek kimaradnak :D

Szűrés

sHelf 2008.01.30. 10:54:12

azt tegyük hozzá, hogy a Btk tesz kivételt: ismeretterjesztő, oktatási, tudományos, művészeti célból, a történelem, illetve a jelenkor eseményeiről szóló tájékoztatás céljából lehet használni ezeket a jelképeket.

kérdés, hogy ide sorolható-e az szdsz üzenete, vagy nem? (az szerintem nem kérdés, hogy azért mert nem látszik a csillag alja, attól még nyilvánvaló hogy ez az)

Szűrés

pupakpepe 2008.01.30. 12:00:59

Szerintem "nem állapítható meg, hogy jelen esetben a vörös csillag megjelenítése a mögöttes kommunista eszmékkel való azonosulást, illetőleg azoknak, mint saját politikai és erkölcsi felfogás megtestesítésének használatát jelentenék".
Idéztem.
A Heineken-től.
Ez az érvelés szerintem most is megállja a helyét.
Nem védeni akarom őket, de kb. olyan ez, mint antifasiszta tüntetésen az áthuzott horogkereszt.


Szűrés

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.01.30. 21:15:26

Zero:

Csak egy bekezdéssel kellett volna tovább olvasnod a törvény szövegét:

(2) Nem büntethető az (1) bekezdésben meghatározott cselekmény miatt, aki azt ismeretterjesztő, oktatási, tudományos, művészeti célból vagy a történelem, illetve a jelenkor eseményeiről szóló tájékoztatás céljából követi el.

pupakpepe:

"Nem védeni akarom őket, de kb. olyan ez, mint antifasiszta tüntetésen az áthuzott horogkereszt."

Pontosan erről van szó, ezt írtam én is.

Szűrés

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.30. 22:06:28

vegyeskazetta

Jól van, megnyugodtam ...
Már azt hittem hogy a rend és igazságosság kormányának egyik pártja törvényt sértett ....

Szűrés

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.01.31. 20:25:31

"a rend és igazságosság kormányának egyik pártja törvényt sértett ...."

Attól az még simán lehet, csak nem pont ezzel :)

Szűrés

metamorph 2008.02.06. 13:17:14

gondolod, hogy a szadesz olyat tenne, amiről előtte nem kérte ki azoknak a véleményét akik ma ott ülnek az igazsászolgáltatás élén? haverokat megkérdezték és megcsinálták, nincs mitől félniük.

Szűrés

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal


süti beállítások módosítása