Skip to content


       Szűrés lista

Az index fotósa perrel fenyegette meg a Vastagbőrt

Annyira büszke vagyok, hogy ezt is megéltük. Marton Bálint korábbi origo, most index fotós írt nekünk egy levelet miszerint az Hajdú Péter, Bálint által készített, [origo] által lehozott és általunk "ellopott" fényképképét mihamarabb vegyük le az oldalunkról, ha nem akarjuk, hogy jogi útra tereljék az ügyet. Annak ellenére, hogy szerintem sose lett volna ebből pereskedés (és legszívesebben pofánköpném az ilyen fontoskodókat), zeroból előbújt az érző lény, és betartandó a szerző jogokat (amúgy 500 másolt DVD-je van otthon), levette a képet. Zero mentségére: kb ő is leszarta az egészet amíg Bájint be nem árult minket, hogy aztán személyesen  Markót Imre az [origo] lapigazgatója írjon nekünk egy szépen fogalmazott felszólító levelet. Szip!

Tisztelt Uram!

A blogján szereplő kép az [origo] megbízásából készül és portálunk kiadójának a tulajdona, ezt hitelt érdemlően tudjuk bizonyítani, a képen szereplő személy és a kép alkotó nyilatkozatával is. Kérem, haladéktalanul távolítsa el a képet és ajánlom, hogy tanulmányozza a szerző joggal kapcsolatos törvényeket.

Köszönöm gyors intézkedését!

Markót Imre
Lapigazgató
[origo]

Imrével nem is nagyon foglalkoznánk, de Bájintot megkérnénk, hogy írja már meg mi a faszt zavarja egy fotóst ha megjelennek a képei egy blogon? Vagy a profi fényképészek már akkora pályák, hogy csak pénzmagért tettetik közzé fotóikat? Esetleg a megbecsülés általános hiánya annyira elviselhetetlen már, hogy az is csontig mar, ha egy a képe mellett nem mindíg tündököl ott a neve, mint forrás?

Majdnem el felejtettem: ez az a fantasztikusan sikerült Hajdú Péter kép!
(a kép forrása : figyejje.freeblog.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr14348321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.21. 12:27:45

'ezt hitelt érdemlően tudjuk bizonyítani, a képen szereplő személy és a kép alkotó nyilatkozatával is.'

Mit paráztok, hiszen a képalkotó nyilatkozatáról egy szó sem esett, csak a kép alkotó jellegű nyilatkozatát ígérik, azt pedig tudjuk, hogy a képek nem szoktak csak úgy nyilatkozgatni, alkotó nyilatkozatot pláne nem szoktak tenni, úgyhogy nincs mitől félni :D

amúgy kapásból 3 durva hibát (készül,kép alkotó, szerző jog) egy ilyen rövid, hivatalosnak szánt levélkébe beiktatni igazi tehetségre vall.

blogoló 2008.02.21. 12:50:56

"Vagy a profi fényképészek már akkora pályák, hogy csak pénzmagért tettetik közzé fotóikat? Esetleg a megbecsülés általános hiánya annyira elviselhetetlen már, hogy az is csontig mar, ha egy a képe mellett nem mindíg tündököl ott a neve, mint forrás?"

Így igaz!

És szerzői jog kérdése!

blogoló 2008.02.21. 13:08:36

Figyelj Vastagbőr!

Enny az egész:

Tisztelt Marton Bálint!

Levettük a képet a blogból.
figyejje.freeblog.hu/archives/2007/11/16/Hajdu_PeterKi_is_O_tulajdonkeppen/

Üdvözlettel:

Magyar Vendor Kft.


ennyit kellett volna tenned...

lacruise 2008.02.21. 13:12:11

latom a blog cime a pofatokon levo kepzodmenyre utal!

"Bájintot megkérnénk, hogy írja már meg mi a faszt zavarja egy fotóst ha megjelennek a képei egy blogon?"
azert zavarja, hogy kint van a kepe a blogon, mert a neve meg nincs!

misikeE!eh 2008.02.21. 13:14:57

Ejh már... orcám lezizzE!n.
Azért azt meg jegyezném hogy, egy hejes írásellenörzőtt rá engethetett volna a hamár...

blogoló 2008.02.21. 13:43:31

misike!

Ha felhasználod őket, akkor igen!

távnyaló 2008.02.21. 13:49:18

Mi számít felhasználásnak? Ha kinyomtatom hajdú vagy a te fényképed és kitörlöm vele a seggem az felhasználás és perelsz érte?

vidéki 2008.02.21. 13:51:01

Azt hittem a politikusoknál nincsenek hülyébbek.Tisztában vagyunk a szerzői jogdíjjal.De azért ez nem egy díjnyertes világot bejárt fotó.Hajdú Petya ennyit azért nem ér!Mellesleg egy ilyen fotót bármikor csinálok még én is,nem kell ez a melldöngetés.Blogolónak a "gyerekszoba" meg kimaradt az életéből.Vihar egy pohár vízben.Nevetséges ez az egész ügy.A blogot meg kár fikáznia,mert ha beledöglik is NAGYON JÓ!!!!

blogoló 2008.02.21. 14:04:30

Senki nem mondta, hogy ez egy világbajnok fotó...

Az elv bazdmeg. Az elv...

A képet közölni engedély nélkül, az a jogsértés.
Ne aggódj, volt gyerekszobám, nem is akármilyen.

Ennyi buta embert...
Ezért nem haladunk előre

G_ArchAngel 2008.02.21. 14:21:13

Ad1: a fotó az Origo kérésére készül, nem H.Péter és nem a fotós örömére, gondolom, ha a fotós saját kedvére fotóz, akkor ennél jobb témákat is talál.
Ad2: vannak bizonyos helyek/siteok/blogok/etc, amire akkor sem büszke az ember, ha megjelenik a kép mellett a neve, ez nem feltétlenül az a blog, de nem is egy Time.com (igen, van ott is magyar fotóstól kép).
Ad3: képeket illik free helyekről, stock-okból vagy saját gyűjteményből használni, esetleg hírügynökségektől átvenni (persze egy blog számára ez nem kifizetődő), de egy levél az origo.hu felé megelőzött volna minden problémát, és lehet 2 sor elég lett volna.
Ad4: lehet nem egy Steve McCurry portréról van szó, de Matyi és a Hegedűstől sem illik felhasználni dalt honlap zenei aláfestéséhez, mert az Ő szellemi termékük és a kiadójuk tulajdona, akármennyire is bizonyos igényszint alá esik a termék.
Ad5: Lehet kicsit személyeskedőnek tűnik, de szerintem picit buta, visszamaradott szellemre utal ez a "bosszúállósdi", mindazontúl, hogy az iwiw és egyéb közösségi portálok publikusak, talán néha ellehetne gondolkodni azon, hogy mire fordít a Tisztelt Cíkkíró energiát.

(megj: ha nem kapom meg linkben az URL-t, akkor szerintem soha az életben nem jutok ide erre a blogra, két cikket olvastam - ezt és az előzményt - de ez a két írás messze elég volt, ahhoz, hogy tovább erősödjön bennem az az érzés, hogy internetes sajtó és véleménynyilvánítás nem minden esetben építő jellegű...)

Porcelán az elefántboltban 2008.02.21. 14:36:31

Ja, meg talán ha nem lenne a blog hirdetésekkel körbelőve, akkor elnézőbbek lennének, de ha fennáll a gyanu, hogy ti gazdagodtok mások munkáján, az ciki.

sadsad 2008.02.21. 14:38:19

tanulni, tanulni, tanulni... és tájékozódni... és akkor talán lesz némi fogalmad a szerzői jogról, és nem arcolásnak fogod tartani a fotós jogait

Tom_clone 2008.02.21. 14:42:42

Arról nem is beszélve hogy úgy beszélsz a képről mintha Mona Lisát festett volna a hülyemarhája.

bogee 2008.02.21. 14:43:06

Vastagbőr!

a másik arcát és nevét sárral dobálod, jogtalanul, miközben te elbújsz a blogod mögé?
ezek után még neked állj feljebb?
az előzményekből tisztán kiderül, hogy te voltál a fasz, hát szívjad csak, tövig!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 14:57:02

Érdekes, hogy a több100 fotó van a blogon de idáig csak az origo sírdogált.

Írj egy levelet a Google-nek hogy ne dobja ki találaltnak a "szellemi termékedet" és akkor nem fogja más felhaszni ...

sadsad

Ismerem a szerző jogokat, csak kurvára nem érdekel.
Gondolom, neked jogtiszta op.rendszered van és minden mp3 album ott sorakozik a polccon eredetiben ...

Iszonyú pitiánernek tartaom egy bloggal baszkolódni egy tetves fotó miatt. Kárt okoztunk a fényképesznek? Nem .....
Akkor meg ?

vadkan 2008.02.21. 15:00:15

Bogika nem kell itt vergődni, meg védeni a mundért. A pasid egy középszerű fotós, el kell fogadni és kurvára nem kellene itt arcoskodnia egy fényképért.
Honnan kellene tudnia egy blogírónak, hogy az a ti képetek? Én is blogoltam, és leszartam milyen képet honnan veszek, rákerestem google-ba és beszúrtam az odaillőt mindíg. Soha senkinek nem ártottam ezzel, soha senki nem keresett meg orrfenthordva, hogy mit képzelek magamról.
Röhej, hogy ti azt gondoljátok mindenki úgy gondolkozik mint ti.

zsolt9 2008.02.21. 15:01:27

Szánalmas képmutató vagy Márton Bálint.

bogee 2008.02.21. 15:06:07

egyrészt: megkért, hogy vedd le, innentől szivességként is felfoghattad volna, hogy "ha már megkért, akkor leveszem, rendes leszek", de nem érdekelt téged a dolog...
másrészt: ti baszogatjátok a másikat a helyesírásáért? olvasd már vissza, miket írtál, légyszi...
harmadrészt: te fújtad fel, te csináltad belőle azt, amit
negyedrészt: nem kellene csodálkoznod, hogy a második alkalommal már nem olyan szépen kért, hiszen még válaszra sem méltattad

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.02.21. 15:13:14

buborék: ne vicceljünk már ezzel a meggazdagodással. 4 cent jár egy klikkért a reklámokra. körülbelül arra elég , hogy egy hónapban egyszer elmenjünk bulizni és csókolom:)

Bogee: kicsit kinyitod a szemed, megtalálhatod a nevünket ám, akár itt is! Talpraesettként meg fényképet és címet is.

X 2008.02.21. 15:16:04

Milyen jogon kérte meg blogoló, hogy szedjék le mikor azok nem is az ő képei voltak hanem az origójé? Gondolom az origo fizetett értük neki.

Macskajancsi 2008.02.21. 15:17:31

Mi lenne, ha nem azt írta volna, hogy vegyél le, hanem tüntessék fel a forrást…Ennyi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 15:18:32

bogee

Mi a fészkes fenééret kellett volna levennem, mert vki "blogolo" néven beírt egy kommentet? ne viccelj már ...

Körbeírom mindjárt a blogokat, "Origo jogász" néven, megnézem hányan engdelmeskednek ....

Amúgy meg mindig nem értem , és áruljátok már el:
Miért zavrta szerzőt, hogy véletlenül pont az ő fotóját szúrtuk be ? Most komolyan, érdekel ...

Ha rendes site lennénk, akkor megértem, kérjünk engedélyt bla-bla-bla ...de ez egy blog.

Amúgy meg a itt találtuk Bálint, te itt látod valahol hogy ez a kép a Tied és nem lehet másnak felhasználni?
images.google.hu/images?hl=hu&q=hajdu+p%C3%A9ter&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Írj a Google-nek hogy ne indexelje a képedet, és hidd el, a kutya sem fogja megtalálni ....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 15:19:43

Macskajancsi

A forrást fentebb olvashatod, nem írjuk ki minden kép mellé hogy honnan van ....

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.02.21. 15:21:06

Megkért volna? ??
"Ajánlom vedd le gyorsan, mielőtt jogi útra terelik az ügyet!"
Ezt volt az első mailjében. Ez a megkérés bazd meg? Fenyegetőzik, én meg vágjak jópofát hozzá? Ez nem a hello kitty blog halóóóó....

blogoló 2008.02.21. 15:23:58

Azért bazdmeg, mert nem járultam hozzá, hogy a te blogodon közzétedd!
Értve vagyok?

blogoló 2008.02.21. 15:24:50

A kép az origo tulajdona, és én vagyok a szerzője

blogoló 2008.02.21. 15:27:05

nyilván tisztába vagy vele, hogy mi az a szerzői jog. Ezt írtad is valamelyik kommentedben. Akkor csak tudtad, hogy jogot sértesz! Mindegy, hogy én szólok, vagy az origó, vagy a jóskapista a szomszédból.

sadsad 2008.02.21. 15:30:48

ne haragudj kedves blogoló, kérdésedre csak annyi a válaszom, hogy én rohadtul nem örülnék, ha bármiféle szellemi termékemet ezen a blogon látnám viszont, legyen az zene, kép vagy bármi...

sadsad 2008.02.21. 15:32:13

bolgoló alatt eme blog íróját értem

PNP 2008.02.21. 15:36:02

Google indexelést a publikálással összemosni csekély értelmi képességre vall. Meg ez a "csóró kis blog vagyok, ergo lophatok" mentalitás is sántít, amellett hogy jellemzően magyar hozzáállás. Feltéve, de meg nem engedve, hogy az itt található írások, mint szellemi produktumok bármilyen értékkel bírnak, és copypaste módszerrel, forrásmegjelölés és engedély nélkül újraközlöm, akkor mit fogsz szólni? Kurvaanyázás lesz a minimum. Jogosan.
Nem az a legnagyobb baj, hogy loptál, arra azt lehet mondani hogy tudatlan vagy. De az arrogancia, ahogy kezeled az ügyet, az tesz igazán szar alakká.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.02.21. 15:43:48

Aki rendszereesen olvas minket láthatja, hogy nemegyszer odaírjuk a forrást ha egy cikket vagy oldalt idézünk.

Gondolom az origo is kikéri a stúdiók engedélyét mikor a filmjeikből szúrnak be képeket!
www.origo.hu/i/0802/20080221cane.jpg

blogoló 2008.02.21. 15:50:01

Eric, ahogy mondod, azokat a forgalmazó küldi, ill olyan oldalakon van, ahol a sajtó számára ingyen és bérmentve hozzáférhetők.

bogee 2008.02.21. 15:55:00

A stúdiók, ahogy te nevezed őket egységes "csomagokat" és sajtóanyagokat szoktak küldeni az újságíróknak és egyéb érdekeltségeiknek, azzal, hogy "szíves felhasználására küldjük..."!
az összes filmről és stb-ről így jelenhetnek meg a képek és a többi...
ez így működik, ezt csinálom, az össze médiával kapcsolatban állunk, úgyhogy legközelebb nézz utána és utána okoskodjál

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 16:00:00

Felesleges erről vitázni, elfogadom hogy Téged bánt ha máshol jelenik meg a fotód. Viszont ez engem nem érdekel, ha találok az interneten fényképet ki fogom tenni és nem fogok hozzá engedélyt kérni .... perelj be ha akarsz . Az idézést majd az állandó lakcímemre küldd, pls ...

2Bálint 2008.02.21. 16:05:01

Eric, nem gondolod, hogy egy sajtószobás hozzáférést kiadok neked.
Természetesen felhasználónév és jelszó kell az oldalak eléréséhez.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2008.02.21. 16:12:20

Kértem én, hogy adj ki bármit is?

Összefoglalom: sem mi , sem más blog nem rakhat ki olyan fotót, képet az oldalára amit nem ő készített abban az esetben ha a készítője nem engedélyezte. A végén még a snoopy-s meg a hello kitty-s, iwiwes felhasználókat is beperelik?

Moks · http://vastagbor.blog.hu 2008.02.21. 16:17:05

csak egy apró megjegyzés...nem egy esetben "loptak" tőlünk blogok,oldalak,akár teljes szövegeket is. kb a srácok szartak bele a legmagasabbról ezért kár ezzel példálózni,h nekik "ti sem örülnétek"
az internetnek sajnos ez a hátulütője,hogy 80csatornán is keresztül mehet a kép és akkor már az atyaúristen se jön rá,hogy ki a "szerző",bár ezt a kifejezést egy fotónál elég vicces használni.
kérlek küldd a számlalszámod és utaljuk az 1%ot mint szerzői jogdíj...mennyi is lenne az?remélem össze tudjuk kaparni...

Berrick 2008.02.21. 16:25:58

Ki a faszom az a Hajdú Péter hogy a szaros fotójának a felhasználása ekkora port kavart ..... meg ki a faszom az a fotós aki ennyire agárkodik tegyétek be az én képem nem emelek kifogást.

Gabo 2008.02.21. 16:54:46

Ha valaki nem tartja elfogadhatónak azt, hogy lenyúlják a lakásából a TV-t vagy „kölcsönvegyék” a kocsiját, akkor miért tartja bármivel elfogadhatóbbnak azt, hogy ő maga valaki más fotóját engedély nélkül felhasználja?
Lehet, hogy az egyik körte, a másik alma, de attól még mindkettő gyümölcs. (És attól még gyümölcs marad, ha te szerinted kicsit fonnyadt és ezért nem is tetszik.)
S ha a jogi oldaltól el is tekintünk, a minimum az, hogy TISZTELEM annyira a másik embert, hogy nem használom fel az engedélye nélkül a munkáját.
Ha pedig valaki szóvá teszi, hogy talán nem kellene fotóját kitenni, akkor azon nem besértődni kellene... Legközelebb lehet, hogy nem kérés fog érkezni, hanem bírósági felszólítás.

Valaki az előzményben írta, hogy jó ha a blogot 5000-en látogatják. Javaslom, hogy nézzen utána a múosz honlapján, hogy egy 5000 példányban megjelenő lapban vagy az interneten leközölt képért mennyi javadalmazás illetné meg a fotóst!
www.muosz.hu/honortabla.php?sub=honortabla3

Ha ilyen alapon nézzük, akkor mind a kép tulajdonosát, mind pedig a szerzőt kár érte.

Szerintem...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.02.21. 17:01:50

Egyébként nem értem, hogy mi ez a hatalmas vihar. Az én flickr-es galériámból számtalan fotót szúrtak be ilyen-olyan blogokba, bár én nem szárnyalok olyan olümpuszi magasságokban, hogy Hajdú Pétert fotózzam (ki az a Hajdú Péter egyébként?), csak egy mezei hobbifotós vagyok. A technokrati-n meg lehet mindig nézni, kik használják a képeidet. Általában kapok felkérést, hadd használják a fotómat blogban, weboldalon, .pps prezentációban. Ezt mindig engedélyezem, egyetlen kikötésem, hogy jelenjen meg mellette a nevem vagy egy link a galériámhoz. Ezt eddig kivétel nélkül mindenki teljesítette.

Ha pedig megtalálom egy fotómat a neten, amihez nem kértek engedélyt, írok egy sort az illetőnek, hogy tüntesse fel a nevemet/linkemet. Eddig ez is maradéktalanul teljesült. Igaz, én nem szoktam jogszabályokat lobogtatni és perrel fenyegetőzni, hanem barátságosan kérek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 17:06:34

Gabo

Látom nem érted. Nem az Origo-ról vettük a képet, hanem egy másik blogról, amit a Google segítségével találtunk meg.

mor 2008.02.21. 17:17:43

Az a baj, hogy csöndben kéne lenned, nem játszanod a szerencsétlen áldozatot.

Elloptál egy képet (ha tudod, mit jelent a szerzői jog, ahogy írod, még rosszabb a helyzet), észrevették. Vedd le, kérj elnézést és tanulj a dologból.

Hogy nem okoztál kárt? Ilyen alapon ellophatod Józsi bácsi biciklijét, mert úgyis mindig fáj a lába és nem használja.

laca44 2008.02.21. 17:19:11

Eddig másképp értelmeztem, de már tiszta a helyzet: a vastagbőr név rád utal.

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.02.21. 17:20:49

Ha neked kéne eltartani magad a fotóidból, akkor hidd el, hogy te is cirkuszolnál, ha engedély nélkül használnák fel a képeidet. Egyébként a szerzői jog védi őket, úgyhogy teljesen jogos volt a felszólítás, bárhonnan is származik a fotó. Az a minimum, hogy megkérdezed a szerzőt, hogy hozzájárul-e a kép felhasználásához, mert ennek ez a módja. Még akkor is, ha valaki nagyon geek, web 2.0, vagy blogger.
Különös pofátlanságra vall, ha az engedély mellett a forrásmegjelölés is elmarad. Sajnos nem mentség, hogy nem ott találtad, bla-bla-bla. De ha már szóváteszi a tulajdonosa, akkor inkább lapítani kéne, nem pedig előadni a papírsárkányt.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.02.21. 17:32:09

2008ban már kurva elavult dolog a szerzői jog. a mögé bújó okosok inkább próbálnák meg modernizálni a jogot, ahelyett, h pitiáner mód fenyegetőznének

PNP 2008.02.21. 17:47:11

bobbyperu:
Szerintem a BTK. elavult.
Arcon csaphatlak?

fostalicska · http://fostalicska.blog.hu 2008.02.21. 17:47:50

Eric, kiteszem az egyik cikkedet a saját blogomra, a saját nevem alatt, jó lesz?
Sipákolni fogsz-e tőle?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 17:51:00

fostalicska

Hidd el kurvára nem érdekel. Ez egy blog, just for fun ...

Nem ekörül forog a világ, mint egyeséknél egy fotó körül ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 17:54:20

Amúgy biztos hallottál már a Creative Commons Licenc-ről .

creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/deed.hu

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.02.21. 17:58:24

Igen, de a just for fun oldalon meglátja valaki a képet, és átemeli a saját oldalára, vagy beteszi egy újságba, akkor az már mindjárt nem mindegy. Ráadásul a képet felhasználó médium fizetett a fotóért, te meg ingyen használod, ez minimum lopás. Jó példa a Múosz tábla, de mielőtt bárki vérszemet kap, a magyar sajtóban esetenként a töredékét fizetik az ott feltüntetett honoráriumnak.
Mondom újra, aki nehezen tudja ezt feldolgozni, az próbáljon megélni a saját szellemi termékéből. Azzal példálózni, hogy ki hogyan nem képes, vagy akarja képviselni a saját szellemi termékeivel kapcsolatos jogait, egyenesen lúzerség. Kb. óvodás színvonal: "deaaapistikeis elvetteeee" Na ne már...

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.02.21. 18:04:20

pnp, ezt nevezem zseniális riposztnak! válasznak gyenge, érvnek méginkább. mert valóságtól elrugaszkodott, pont, mint a szerzői jog 2008ban...

de azért bízom benne, h értetted, amit írtam:)

vidéki 2008.02.21. 18:22:25

13.51-kor kiszálltam,most visszakanyarodva és végig olvasva egyik ámulatból a másik ájulatba esek!Ez tényleg ilyen véresen komoly??Vissza lehet keresni "blogoló" első felszólítását.Na az mindent elárul.Azt nevezi kérésnek?Tényleg nem volt gyerekszobája.Csodálkozik hogy vissszaszólnak neki?Lehet hogy "fotóművész",bár ebből ezt nem érzékeltük,de emberileg nagyon nulla.Hajdú Petya meg röhög a markában ,mert ekkora ingyen reklámot még nem kapott!

Kalevala 2008.02.21. 18:35:53

Istenemre! nagyon jól szórakozom!
Még, még, még!!!!

misikeE!eh 2008.02.21. 18:55:29

"Ne aggódj, volt gyerekszobám, nem is akármilyen."

E!jha :) nem kell többet szólnod. Taníccs mester :D

Fekete Pákó 2008.02.21. 18:55:44

ki a faszom az a hajdú péter?

Bel Riose 2008.02.21. 19:06:37

Szerintem nyugodtan át lehetne nevezni a blogot "Balkánblog"-ra.

"Kit érdekel ha egy picit csalok itt, egy kicsit csúsztatok ott? Mindenki csinálja! Egy kis adó itt, egy kis szerzői jog ott. Sőt ha rám mernek szólni még nekem áll feljebb! Álszent köcsögök!"

Száánalom.

misikeE!eh 2008.02.21. 19:28:26

Na de most őszintén, ki az aki életében egyszer sem -hangsúlyozom egyszer sem- hágott át semmilyen -önkormányzati rendelet és fölötte- szabályt?
Hmmm?

fostalicska · http://fostalicska.blog.hu 2008.02.21. 19:28:52

eric:
"Megkért volna? ??
"Ajánlom vedd le gyorsan, mielőtt jogi útra terelik az ügyet!"
Ezt volt az első mailjében. Ez a megkérés bazd meg?"

Teljesen mindegy, hogy milyen hangnemben kérte, akár a kurva anyádba is elküldhetett volna, mert neki volt igaza. Őt védi a jog, te sértetted meg az ő jogait, nem pedig fordítva, hiába hapciáskodsz.

"Fenyegetőzik, én meg vágjak jópofát hozzá? Ez nem a hello kitty blog halóóóó.... "

A beperelés kilátásba helyezése nem fenyegetőzés, hanem a saját jogainak érvényesítése. Fenyegetőzni támadó jelleggel lehet, a saját jogainak bírósági érvényesítése pedig védekezés.
Védi a saját, őt megillető jogait, amibe te beletapostál.

Aki szerint meg az a kép olyan szar, és ő is tudna olyat csinálni, az csak csináljon bátran, és ne pofázzon.
Meg arra is kíváncsi lennék, hogy egy celeb mikor fog modellt állni egy névtelen blogger Hugyos Józsinak, ha az odamegy hozzá a fostos kamerás mobiljával.

Bandi 2008.02.21. 19:33:54

Annyira édes, ahogy megy itt a vinnyogás.

Kitették, másé, oké. Lehet nekik szólni. Hogy érdemes-e? Nem hiszem, de ez nem is az én dolgom.

Az viszont, hogy ebben a nyomorult pudvás országban MINDENKI az első mondatában perrel fenyegetőzik, ha valami (akár légypinányi) sérelem éri, irritáló és gusztustalan. Nem lehet megkérni szépen a másikat? Vagy akinek "nemakármilyen" volt a gyerekszobája, annak kérnie sem kell?

vidéki 2008.02.21. 19:37:07

fostalicska:ez aztán az írás,be is szartunk mindnyájan....

Kalevala 2008.02.21. 19:37:19

" Oly sok mindent tudunk már, lassan újrakezdhetnénk az egészet."

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 19:50:48

Remek, akkor legközelebb így fogok eljárni:

Keresek egy képet Petiről.
Kiadja ugye találatnak a figyejje.freeblog.hu-t, írok neki egy levelet hogy szeretném használni a képet ami a blogján van. Erre válaszol x óra/nap múlva , addig pihentettem a posztot. A válasz gondolom igen lesz.

Megjelenik a poszt a fotóval, 'blogoló" megjelenik és a végeredmény ugyanaz lesz .....

misikeE!eh 2008.02.21. 19:51:29

Kalevala, respect.

Bandi 2008.02.21. 19:59:51

Zero, lepetizted Hajdú Urat? Feljelentelek a gecibe!

Kalevala 2008.02.21. 20:01:08

Ha nem tehetsz róla, az is épp elég ok!
/pro és contra/

fathi 2008.02.21. 20:02:43

egy átlagos kép.nagy tudás kellet hozzá hogy megnyomd a fényképezöd gombját. majom fotos..

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 20:24:54

na mindegy, zárjuk rövidre: nem fogom nyomozgatni egy neten talált fényképnek ki az eredeti gazdája, ahol találtam az esteleg máshonnan vette-e el stb ....

Sajnálom ha láctalppal gázolok egyesek szerzői jogába .... legalább rájöttök mit éreznek a nagy zenecégek meg a RIAA amikor töltik a zenéjüket ...

aáb · http://azsiaport.hu 2008.02.21. 22:04:27

Hihetetlen, h még senki nem jött rá az ultimate copy right-megkerülő módszerre. Le kell fényképezni a fényképet, és onnantól kezdve tiéd a saját képed, csinálhatsz vele bármit.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.02.21. 22:12:11

aáb

Print-screen az oldalra és onnan kivágni ? xDD

nmi 2008.02.21. 22:47:24

sok rinyagép :), rajzoljatok paintben hajdu pistát petit vagy mia fasz a neve...

gyökér rinyagépek :D

igen, nem akartam kultúrűltan írni, azért se, hogy örüljetek :D

Petrovics 2008.02.21. 23:18:03

Én egy tipikus „csak elolvasom és megtartom magamnak a véleményt” típusú ember vagyok, de most nem bírom megállni, hogy ne írjak.
Elolvastam a bejegyzést és a kommenteket… Nagyon egybe van!
GRAT! Szép munka volt Emberek, még sok ilyet! :)

Gardenee 2008.02.21. 23:56:49

a blogokra ugyanúgy vonatkozik a szerzői jogos blabla?
elvileg ez egy napló akar lenni, nem egy híroldal, a látogatók száma is töredék. na nehogymá' fizetni kelljen a képért...
rakjuk ki a Hajdú Petyát, hadd induljanak be nők százai a monitorok előtt, és írjuk alá a fotós nevét, hogy csak rá volt képes ilyen szemekkel nézni ez a magyar médiasztár.
de perrel.. perrel nem kéne fenyegetőzni, nem hinném hogy az egész ügy ér annyit-

nagyM · http://nagym.blog.hu 2008.02.22. 11:40:16

Ja, látszólag (sajnos) igaza van a fotósnak. Ez inkább hozzáállás kérdése: én fesztiválokon fotózok (megbízásból egy lapnak), de simán publikálom is a képeket, amelyeket bárki akkor használ fel, amikor csak akarnak.

Nem érdekel, sőt jó érzés, hogy másoknak is tetszik és kirakja a blogjára, myspace-re ..stb. - igaz én nem vagyok akkor szuper-művész-fotós, mint a Bálint. Bizonyára meesze nem ér annyit a képeim, mint az ő celebekről készült headshotjai. - lol, háát persze, h nem :))))))

pitaa 2008.02.22. 12:48:23

senki más nem tudja így megörökíteni hajdú péter lepényfejét.

bahh. mindig tudtam, hogy nincs rosszabb a magukat túl komolyan vevő fotósoknál.

cyberbeat 2008.08.11. 15:03:29

Egyetértek a fotóssal! Teljesen jogos a felháborodása. Mint fotós én is úgy gondolom, hogyha már valahol felhasználják a képeimet, akkor már tiszteljenek meg azzal, hogy a nevemet aláírják, mégha nem is fizetnek érte.

NagyM: Ha te a saját blogodra kirakod a képeidet, és az használja fel aki akarja, az a te dolgod. Viszont, ha ez lenne a munkád, és pénzt is kapnál érte. (Amit azért kapsz, hogy a cég térítés ellenében megvásárolja a felhasználási feltételeket), akkor te sem örülnél neki, ha a képedet felhasználnák máshol, más oldal népszerűsítésére. Másrészről, ha megnézed bármelyik buli beszámolós oldal impresszumát, mindenhol szerepel, hogy a továbbfelhasználás csak a szerekesztőség belegyezésével történhet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.11. 16:43:15

cyberbeat

Oké, de honnan tudod, az 1milliárd netes oldal között hol és ki használja a képedet? És ha használja mit tudsz csinálni? Semmit. Amit kiteszel a netre, az onnantól kezdve szabad, még ha elavult jogi formulák mögé bújtok is ...

Liberté__73 2008.08.11. 17:50:30

Eddig érdeklődéssel olvaastam a blogot, de zero, te ugyanazt teszed most, amit -helyesen és jogosan- számonkérsz másokon.
Lopsz és még jár a szád is, megpróbálod magyarázni a magyarázhatatlant, ahelyett, hogy kussolnál és betartanád a szabályokat.
(+Ld még a "lehet hogy erkölcsileg nincs épp a topon, de jogilag rendben van" c opuszokat is)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.11. 18:00:40

Liberté__73

Olvasd végig az egészet előbb.Ezt a csontot már lerágtuk.

Liberté__73 2008.08.11. 18:18:04

Én csak most olvastam el, gondoltam jobb későn, mint soha, beleszóltam. :)
Cserébe a késésért: szabadon terjesztheted a fenti szösszenetemet az internet bármely bugyrába.
Deal?

süti beállítások módosítása