Skip to content


       Szűrés lista

Egy elcsípett MÁV levél

"Tisztelt Dolgozó!

Társaságunk megvizsgálta az Ön által benyújtott igényeket, es ezúton szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeleseit jogosnak találtuk.
Ezek alápjan ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:

- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt. eladásával
kapcsolatosan

- 15% béremelés 2008. január 1-ig visszamenőleg

Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy tarsaságunknál az Állami Számvevőszek mai árfolyamon számolva 1993 es 2006 között 2000 milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel Ön társaságunk régi es megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk dolgozott, ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladasából. Az Ön által felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk tájékoztatni, hogy Önnek ebből adódóan a következő fizetési kötelezettsége keletkezett:
 
- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport felhalmozott tőkevesztesége után

Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérunk a mellékelt készpenzátutalási megbízas segitségével 2008.március 1-ig kiegyenliteni. Társaságunk a várható igényeknek megfelelően részletfizetési konstrukciót dolgozott ki Ön számara,
melynek során a fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjuk, hogy amennyiben ezzel élni kiván, azt postafordultával jelezze.
 
További jo munkat kívánunk!"

Szomorú-vicces levél Abszurdisztánból, ami akár valós is lehetne  ....

Címkék: vicces

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr66364641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agostondani · http://agostondani.blog.hu/ 2008.03.05. 09:55:11

Az egyetlen nyereséges ágazata a MÁV-nak a MÁV Cargo volt... mi ilyenkor a teendő? El kell adni! A dolgozókat pedig csókoltatják.
Hisztériázik mindenki, hogy mi a bánatért sztrájkol a VDSzSz és miért szűnteti be a munkát, kellemetlenséget okozva ezzel mindenkinek!? De kérdem én: Egy demokráciában egy szakszervezet milyen módszerrel tudná még demonstrálni, illetve érvényre juttatni az akaratát? Kezdjék el összetörni a vonatokat? Nem tudom, hogy jogosak-e a követeléseik, nem is az én tisztem ezt eldönteni, de a módszert egyáltalán nem tartom helytelennek. Ráadásul nekik mi közük van ahhoz, hogy pocsék és dilettáns a MÁV vezetősége, aki évi 100 milliárdos veszteségeket csinál?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.03.05. 10:21:32

Bambula

Köszi, én emailen kaptam :)
De így akkor korrekt !

Bambula 2008.03.05. 11:01:30

Zero:
Azért is elnézni Hóbelevanchoz, mert a legutolsó, "VDSZSZ tiltólistán" c. kommentje is erről a levélről szól, vagyis hogy az VDSZSZ hogyan tudja egészen abszurddá tenni még ezt a helyzetet is.

rendetteremt 2008.03.05. 11:20:35

"Ráadásul nekik mi közük van ahhoz, hogy pocsék és dilettáns a MÁV vezetősége, aki évi 100 milliárdos veszteségeket csinál? "

Nem csinál,lop.Óriási különbség.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.03.05. 11:30:09

Bambula

Igen olvastam, vicc!

rendetteremt

Mi köze van ahhoz, hogy nyereséges volt a MÁV Cargo és 100 milliárdot adtak érte?

Ha nyeresége valami, az "miattunk van", kérjük belőle a pénzt, ha veszteséges akkor meg a MÁV vezetőség hibája ?!

Hrafin 2008.03.05. 12:56:33

"Még a szocialista MSZP-s képviselő, Karsai József is azt mondja: Gaskó egy bohóc, aki Kóka embere és a szakszervezeti vezető az SZDSZ kezére játszik."

grupi 2008.03.05. 14:08:38

Zero ! Jogos a felvetés, csak az a kéréds, hogy a felhalmozott veszteséget a dolgozók, vagy a vállalat vezetés, netán az állam okozta, hiszen állami válallalatról lévén szó.
Akár hogy is, a vezsteség kitermelője okozott kárt a dolgozóknak, hosszú évek alatt lassú, vagy gyors folyamatok által. Ebben így több vezérigazgató és MÁV vezető, összességében a vezetés a felelős.

A másik dolog, hogy a MÁV és a dolgozói jogviszonyok alapja a szocializmusba nyúlik vissza.
Abba a hazai szocilaista jólétbe, amiben minden a dolgozó népé. A tied a gyár, magadnak dolgozól szlogen valós alapja a kis fizetés, a közös népi vagyon, és a szociális juttaások sora. Köztük az elvonásokból finanszírozott állami oktatás, az üdültetés, az alacsony élelmiszer árak, stb.
(Az egészségügyi ellátásért és a társadalom-biztosításért mint ellátási formáért fizettünk, hiszen azt, annak összegét rendre és kéretlenül levonták, tehát a TB által biztosítottak vagyunk nyugdíjra és a teljeskörű egészségügyi ellátásra. Erre a befizetléseink és az állam vala a garancia.)
De mi van az üzemekkel, a gyárakkal, és a vállalatzokkal. Ezek, ugyebár a szocializmusban a dolgozó népé voltak, ezért a népet, valamint a dolgozókat mint tulajdonosokat kell kezelni, hiszen a fejlesztésekben ők benne voltak a bérük visszafogása és a kommunista műszakok, a saját erő folytán. Ezt a tulajdont az állam egy tolvonással nem nyulhatja le, a dolgozót nemrakhatja ki belőle, így nem privatizálhatja annak szándéka, vagy részesedése, jóváhagyása nélkül. Ahogy az államiosítás, úgy a privatizálás sem történhet kártalanítás nélkül. Ezért minden egyes érintet bennelevőt, tehát dolgozót megilleti a részarány. A károkozót, vagy az elherdálót, a meg a hiány visszapótlása és a veszteségek rendezése.
(Ez érvényes az általunk összehordott Eü-kasszára, pénztárra és a TB vagyonra is.)
Tehát, csak úgy, mint más átalakuló, vagy fejlödő társadalmakban, vagy akár Kinában, a vezetői és a politikai felellősséget vállalni kell.
Nem véletlen, hogy a szaudiak a lopást vágással torlják, a kinaika, pedig kötéllel, vagy akasztással. Gondoljunk csak a "négyek bandájára". Egy normálisabban működő európai közegben sem fordulhatnának elő büntetlenül olyan esetek, mint amik nálunk vannak.
Legyen ebben a Posta Maci, a Fittelina, a Nomentana, a BKV-Alfa-Volvo, a BKV-Siemmens-Combino, vagy a MÁV Stadlerrel, Bombaiderrel, vagy a nélkül. A sor szinte végtelen. Random tünnek el és fel történetek.
Az eddigi inveszticiót, sem az Eü, sem a TB, sem pedig a MÁV vonatkozásában nem adhatnák el, nem adhatnák tovább, nem privatizálhatnák kiváltás, vagy kártalanítás nélkül. főleg nem az eddig benne levő, ezért dolgozó, fizető tagok beleszólása és jóváhagyása nélkül.

Különben mindannyian bohocók lehetünk, a pojácák között, és viszont. Mert a mai uralkodó politikai párt és kormányzatiu elit vagy azt csinál belőlünk, vagy maga játsza el ezt a szerepet.

z 2008.03.06. 02:16:15

grupi:

Lehet, hogy benne volt a pénzük meg a munkájuk, de kaptak is üdülést, utalványt, ingyenjegyet, szolgálati lakást - ráadásul mindezt sokszor nagyobb értékben, mint amennyit a kommunista műszakjukkal beleadtak (tudom, nagyszüleim is vasutasok voltak anno), hiszen akkoriban fontosabb volt, hogy a nép jól érezze magát és a száját meg fogja be, pénz nem számított, legfeljebb szaladtunk repetáért Svájcba. De ennek vége, jó lenne már felfogni végre - és főleg nem engem büntetni sztrájkkal azért, mert néha változik a rendszer.

süti beállítások módosítása