Skip to content


       Szűrés lista

Vajon ismét hülyének néznek minket?

"Gőzerővel" építik az M7-es autópálya legújabb szakaszát Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között. A 36 km-es szakaszt 43,7  milliárd forintért építi a Porr-Viadom-Terrag-Asdag osztrák–magyar konzorcium.

Előbb a kép:





















(fotó: blikk.hu)

Aztán a pofátlanság:

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) nyilatkozata:
"Az eredeti május 31-i átadást semmi sem fenyegeti. Mind az időjárás, mind a talajviszonyok kedvezőek. Megfelelő ütemben haladnak a munkálatok."

Szerintem teljesen rendben van, ha néhány helyen még a gaz burjánzik az autópálya nyomvonalán 43 nappal az átadás előtt. Én innen szorítok, május 31-án pedig izgatottan fogom várni a képeket az átadásról ...

Persze, történt már ebben az országban olyan, hogy a választás előtt a miniszter átadta az új autópálya-szakaszt félkészen, aztán építették tovább.

Címkék: közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr86432647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

storyline :) 2008.04.19. 14:35:22

Nincs ebben semmi különös. Lehengerelnek a földre 5 centi aszfaltot, így megússzák a kötbért, aztán majd 1 hét múlva lezárják garanciális javításra.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.04.19. 14:47:15

Olyan kishitűek vagytok, de komolyan! Lesz itt minden, készen, amikor kell. Ha beindulnak....

t22n 2008.04.19. 14:57:14

1,5 hónap alatt normális minőségű autópályát építeni? Ugyan már! Ezek már lejátszott meccsek... Szokás szerint megint valaki jól jár, mi meg szívunk a folyamatos útjavítások miatt. Ez így van rendjén Magyarországon!?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.19. 14:59:21

Figy kiccsávó!

Hun a faszba burjánzik a gaz?

Lefényképezted az autópálya töltését, azt, hogy a bevágást éppen simogatja egy baszomnagy markoló, de csak a paraszt földje zöldell, nem a pálya...

A vízelvezető árok is ki van rakva betonkockákkal -legalábbis a képen- ez pedig azt jelenti, hogy a töltés megfelelő méretű, összezömült, lehet rányomni a felületet.

Szerinted hogyan kellene kinéznie 43 nappal az átadás előtt a pályának?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.19. 15:12:01

kolbászoszsömle

Az autópálya mintha a fényképet készítő felé tartana, és minta félbe lenne hagyva ...vagy rosszul látom ?

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.04.19. 15:15:41

Szerintem kész lesz.

De lehet, hogy fotoshop!

átlátó 2008.04.19. 15:23:23

Függetlenül attól, hogy ez kész lesz e, bennünket folytatólagosan elkövetve hülyének néz a parlamentben tanyázó pállottszájú sertéskonda. Eljött az ideje egy kiadós felkoncolásnak.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.19. 15:30:06

Amúgy lehet hogy kész lesz, lehet hogy nem, a korrekt nyilatkozat a NIF-től az lett volna, hogy
"az átadás szerződsében rögzített határideje május 31.-e, minden egyes napi késés X millió forint kötbér megfizetését fogja jelenti, de bízunk benne hogy erre nem fog sor kerülni ..."

Ez így lett volna korrekt ...

Bezuhov. 2008.04.19. 15:33:53

Ismerem már zero agitprop munkásságát... régóta, de nem értem ez mit keres az index főoldalán????

/btw: mi a zoka, hogynem lehet már anonym módon fikázni? ;))

gramercy (törölt) 2008.04.19. 15:34:11

err, nem kéne alá 10-20 centi vasbeton alap? annak nem kell 28 nap hogy megkössön? végülis, 2 nap betonozás, 28 nap kötés, 5 nap aszfaltozás, 7 nap a festésre... ja belefér..

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.19. 15:34:50

zero

Utat folyamatosan szoktak építeni.

Nem úgy, hogy megcsinálják a 70 km alapot, aztán a 70 km betonágyat, aztán raknak rá 70 km kátrányt, stb, hanem gyakorlatilag készre építenek néhányszáz méteres cafatokat, aztán, a már elkészült úton hordják oda az új alapanyagokat.

A műtárgyak hogyan állnak?

Vannak-e hidak, alagutak, stb?

Mert ha az alap ilyan állapotban van,. akkor ütemterv szerint is haladhat az építkezés.

Meg hol burjánzik a gaz?
Muta lécci!

Horizont 2008.04.19. 16:08:06

Azért 43 nap az 43 nap!
Ez itt mégse Horváthország!!
Ja Orbán éra alatt hány km épült???
Tudom,tudom most most van.....
A gaz pedig máshol burjánzik!!!!

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.04.19. 16:11:33

A bilkk szerint 5 km-re Nagykanizsától készült a kép. "Húzzunk bele!"

Mellesleg:

index.hu/gazdasag/magyar/sztrad071027/

és

reggel.hu/index.php?apps=cikk&cikk=127279

messziroljott 2008.04.19. 16:17:21

nem latom, hogy mit csinalsz, meg nem is ertek hozza, de rosszul csinalod a k.... ....d! ez meg milyen má? a beton 28 nap alatt eri el a szilardsaganak a 100%-t, de 1 het alatt a 60-70%-t ami lehetove teszi, hogy folytassak a munkat. szvsz egy autopalya megepitesenel legtobb idot a telkek megvasarlasa, a jogi huzavona, es a tervezes viszi el. ez meg a kepek tanusaga szerint megvan. nem eleg akkor anyazni, ha valami tenyleg nem jo?

sapiens 2008.04.19. 16:20:36

Ha időben mégis elkészül a pálya, lesz nyilvános meaklumpa?

És azt is kiteszi majd az Index a főoldalra?

Köszönjük Emese! 2008.04.19. 16:21:08

Átlátó:
A sertések csordában élnek és a kondás vigyáz rájuk. Sertéskonda nincs. Ez is átlátod, ha már okosan szólsz hozzá?

is 2008.04.19. 16:26:11

szóval hülyének néznek minket, csak még nem tudjuk, hogy ki. lehet, hogy zero.

mindenesetre létezik olyan gép (persze nem nálunk), ami a háromsávos autópályatestet (az azfaltot) 1km/óra sebességgel nyomatja.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.19. 16:47:51

Milyen morcos itt egynéhány ember ... nyugi van, élvezzétek a napsütéses szombatot, kijutottunk az A-csoportos jégkorong-világbajnokságra ...easy rider, öcsém ...xD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.19. 16:50:12

Bezuhov

Az agitprop jelző egy kicst bántó ...:)
Fikázni lehet, de perverz/ocsmány/trágár/undorító kommenteket nem tűrök, meg akik szétbarmolják a blogot 20 oldalas kommentekkel ...

Most is lehet ilyet , persze, csak mostmá' jár egy kis bünti is érte ...de remélem nem lesz ilyen!

morpho 2008.04.19. 16:50:23

Te zero,nekem csak egy nagyon halvány kérdésem lenne.Ez a kép mikor készült?Te tudud?Én sem.Azt viszont tudom,hogy működik egy bulvárlap.Javasolnék neked egy kis kiruccanást a környékre,hogy tényleg gázos-e a pálya.Szennylapokból vett infókkal dobálózni nem túl szerencsés.A Blikkújságban már azt is megírták,hogy holnap csapódik be az aszteroida és vége a világnak.Akkor meg tökmindegy,hogy kész lesz-e a pály vagy nem.Nem?

Kuszi 2008.04.19. 16:52:52

Orbános megjegyzésre reagálva azt az apróságot megjegyezném, hogy az Orbán-éra alatt elkezdett autópályaépítések nem fejezödtek be a választásokig, így azokat már Medgyessy Péter adta át. Mert úgye a 2002-es átadásokat biztos nem ők kezdték el épiteni :) Így építettek ők annyi autópályát, amennyit 2006-ban gyömöszöltek a fejekbe.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.19. 17:18:13

morpho

Ja, a szemét bulvár!
Ha Győzikéről ír az a baj (mocskos bulvár). Ha olyanról ír, ami más témájú, akkor meg az a baj (ez csak bulvár, biztos kitalálta ...)

Gringo 2008.04.19. 17:21:04

Olvasol vmi a blikkben, aztán másnap "független", tényfeltáró blogbejegyzés születik. Vmi saját ötlet jobb lett volna, ez plágium. Persze ma divatos mindent fikázni, főleg a kormánypártot, mégha áttételesen is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.19. 17:31:18

Gringo

nem szántam "tényfeltárónak" ...

De ,persze, igazad van, legközelebb nem veszek át Blikk-anyagot, hanem vonatra pattanok, oszt leutazok Nagykanizsa mellé, hogy a saját szememmel lássam az épülő autópályát és saját fotókat csináljak ...rászánom mondjuk vasárnapomat, meg 10 ezer forint vonatjegyre, hogy ne kössetek bele , okés ?!

xD

Persze, mindig a legkönnyebb engem fikázni ....

Jókat szoktam derülni ezen ...:-))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.19. 17:35:01

Zero

Mutamá, hol veri fel a gaz a nyomvonalat!

Lécci!

sapiens 2008.04.19. 17:44:04

Ne vedd magadra az összes fikát, zero, aki itt igazán genya, az az Index.

Lehet, hogy ma ezt a blogot találta a legekézőbbnek, de szarik arra, hogy igaz-e. Mindenesetre már hosszabb ideje kint van a címlapon, büszke lehetsz.

Te jársz jobban, ha kéred, hogy vegyék le.

Horizont 2008.04.19. 17:48:26

zero ne törődj a téged fikázókkal jó a blog,akinek meg nem tetszik többet úgyse jön erre....

Jásku 2008.04.19. 17:57:30

Pár percig töprengtem, hogyan tudnám korrekten megfogalmazni, hogy mennyire undorittttó amit zero csinál, de rájöttem h nálam bölcsebb emberek már elöttem megtették, ugyhogy csak az ő véleményüket linkelném ide:


matula.hu/index.php?section=article&rel=35&id=41 9

Jásku 2008.04.19. 17:58:27

bocs, egy space becsúszott:

matula.hu/index.php?section=article&rel=35&id=419

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.19. 18:14:40

Jásku

Ja, tényleg undorító amit csinálok ... tiltsuk is be az összes blogok ! Éljen sokáig a Matula magazin!

Erre iszok egy sört !

Tibu69 2008.04.19. 18:16:52

Zsömi Barátom ! Nagyon elégedettnek látszol az eddig átadott autópálya szakaszok minőségével és annak elkésztési ütemével. Kíváncsian várom mekkora lesz a szád, ha mégis csúszni fog az átadás... Csak ne tünj el akkor, igérem én sem fogok, ha tévedtem volna. Csak mert szerintem sem lesz készem vagy ha igen, hát megnézük, milyen szuper lesz majd. Tibu

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.19. 18:21:53

Tibu69

Lehet, hogy nem lesz kész a pálya 31-re.

Ha a "kész" azt jelenti, hogy mennek rajta az autók, akkor biztosan nem.


De könyörgöm!
Ha a szerző nem volt ott, a képen pedig nem látszik, akkor mija afaszé írja le, hogy felveri a gaz a nyomvonalat?

Tán, me hazudós?
Vagy me debil, és nem tudja, mi az a gaz, meg hogy mi az a nyomvonal?

morpho 2008.04.19. 18:34:24

Hát tudod zero,ami azt illeti tényleg leutazhatnál.Ez így nagyon vérszegényre sikeredett.Nekem kellemetlen.

MosoMasa 2008.04.19. 19:01:00

is 2008.04.19. 16:26:11
Tudod milyen és hány rétegből áll egy autópálya, még nálunk is, nem hogy rendes helyen!?
Nem hinném hogy azt egy gép egyben lenyomná. Az átkosban voltak ilyen ámytások, mikor arról beszéltek, hogy miocsoda szuper kombájnok lesznekc - a végén már arról beszltek, hogy hátul nem a törek és a mag jön ki, hanem a frissen sült kenyér!

Wilson 2008.04.19. 19:14:25

És azt vajon tudjátok-e, hogy kinek épül ez az autópálya (is) a horvátnál 3x drágábban? Ki fogja használni? Erre van nekünk szükségünk? Majd ezen hordják be a szülők a gyerekeket a városba a bezárt falusi iskolákból? Vagy majd ezen szállítja a nagymamit a család a súlypontiba vagy a következő városban lévő háziorvoshoz? Az ország gazdasága áll, csőd van, a szakadék szélén állunk és mit csinálunk? Autópályát építünk! Kiráj.

grupi 2008.04.19. 19:34:10

Hogy itt mik vannak?
Előjön egy felvetés, egy bazi drága és túldimenzionált autópályaszakasszal kapcsolatosan, erre a sok félművelt tudós, rávetődik és zúdítja a baromságait, mint lakógyűlésen a közösképviselő és a buta lakó egymás hegyire.
Basszátok, meg az időt, a 43,7 milló, és a 36 kilométer eredménye, meg a helyi terepviszonyok a lényeg. Ugyanis Szlovéniában ennyiből vagy 2x ennyi pályaszakasz épül rövidebb idővolumennel, vagy pedig ementáli jelleggel hegyeken-völgyeken át. (Ementáli jelleggel = alagutakkal.)

Pocokporc 2008.04.19. 19:43:34

Itt lakom mellette. Kurvára nem lesz kész határidőre.

De nehogy már azon mérjük le egy kurzus minőségét, hogy hány km autópályát épít, tönkretéve természetvédelmi területeket, átbarmolva Nemzeti Parkokat. Talán azt a kormányt támogatnám, aki tettekkel és nem szavakkal őrizné meg a környezetünket és egyéb értékeinket. A fejlődés nevében elkövetett pusztítás sokan nem támogatják. Persze, amit mi kapunk általában, az csak fejlődésnek álcázott zsebrejátszás. A "fejlődésből" ti mit érzékeltetek bármikor is? A reálbérek csökkenését, az árak emelkedését, a társadalom szétrohadását max.
Nem nektek épül az autópálya, kedves júzerek, hanem azoknak akik nagyot akasztanak rajta.

morpho 2008.04.19. 20:22:00

Wilson
Tudod ki fogja használni?Az a kétmillió magyar túrista,aki minden nyáron ezen megy Horvátországba nyaralni te nagyon hülye,az fogja használni.Csak te annyira sötét vagy,hogy még a királyt is pontos j-vel írod.
grupi
A 43.7 millió a világ legjobb ára.Szerintem te Milliárdra gondoltál.A többit osztom.
Pocokporc
"De nehogy már azon mérjük le egy kurzus minőségét, hogy hány km autópályát épít"
Akkor mi a fasznak szerepel minden párt kampányában,hogy mennyi autópályát épít majd,ha kormányra kerül?

Wilson 2008.04.19. 20:59:00

morpho

A magyar lakosság elenyésző része utazik Horvátországba, te eszement pontagyú seggfely. Viszont egyre nagyobb része küzd az egyszerű életben maradásért, bezárlyák az iskolályát, bezárlyák a kórházát, a postályát, elküldik a munkahejéről és leszarlyák, te kútfenék sötétségű malyom. Tudod kinek épülnek az autópáják, te mínusz IQ-s arapapagály? Azok húzzák le a nagy lét belőle, akik építik, és a multik meg az átutazó török meg szerb vendégmunkások használlyák. Mi meg szívunk mint a torkos borz és szörnyethalunk a négyes főúton vagy bármejik magyar főúton, amejek katasztrofális állapotban vannak, te élyfekete mojlepke. Egy pörgő, felylődő, élénk, optimista gazdaság építsen sztrádákat, mint pl a horvát - meglyegyzem, fele ennyiből vagy harmadából, SALYÁT TŐKÉBŐL, hegyek között. Itt, ebben az országban nem sztráda kell, nem négyes metró kell. Annál nagyobb a baly. De hüje vagyok, hogy egy ijen alakkal ijen vitába szállok. Kiráj!

Horizont 2008.04.19. 21:08:09

Szerintem meg örüljünk annak, hogy egyáltalán épül valami....

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.04.19. 21:13:41

Wilson

A a hegyekbe épített autópályák valóban olcsóbbak, mint azok az utak, amelyek mocsarakon mennek keresztül, és minden tanyabokornál lehajtóval rendelkeznek.

Ne hasonlítsd már össze azt, amit itt építenek a Horvátországival, azon az alapon, hogy mindkettő autópálya...

A négyes metróval kapcsolatban igazad van.

Budapestre nukit kéne dobni, nem pedig alagutat fúrni a sok pesti népnek...

Zonguldak 2008.04.19. 21:19:49

"Optimista1206 2008.04.19. 16:08:06
Azért 43 nap az 43 nap!
Ez itt mégse Horváthország!!"

Bár nem tartozik a lényeghez, de megjegyezném, hogy Horváthország nem létezik. Ahogy Magyarhország és Lengyelhország sem. : )

krystian · http://detektorok.blog.hu/ 2008.04.19. 21:21:57

Wilson!

Triesztben van egy nagy kikötő. Nem lehet, hogy valahol ott lesz a másik vége az autópályának?

Szerintem nem az a baj, hogy költenek autópályára, hanem az, hogy nem elég hatékonyan. (korrupció, rossz minőség, stb.)

morpho 2008.04.19. 21:33:06

Wilson
"A magyar lakosság elenyésző része utazik Horvátországba" :))))))))))
Valóban,évente mintegy kétmillióan.Azért mert te csóró lúzer vagy,aki egész nyáron egy pöcegödörben rohad és még nem volt túl a tanya határán,arról én nem tehetek.Meg aztán tudod Triesztből és Fiuméből ezen a pályán jön be a külkereskedelmi forgalmunk ötöde.Ha a törökök,meg a szerbek az M7-esen utaznának át Magyarországon,akkor soha nem érnének haza.Tudod egyáltalán melyik útról van szó?Fordítsd meg a térképet bazmeg. A horvátok meg nem saját tőkéből építenek autópályát,hanem EBRD hitelből.Tudod barátom a világon sehol nem építenek saját tőkéből autópályát,mert nem éri meg.Hitelből sokkal olcsóbb,de nincs kedvem elmagyarázni,mert olyan vagy,mint amilyen a humorod.Egyszerű.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.04.19. 21:47:54

augusztus 31-ről hozták előre az átadás idejét, mert nagyon presztízs a téma. de, hogy itt május 31-én nem lesz forgalom, az tuti. legfeljebb a műszaki átadás lesz meg, de pl.a forgalomtechnika (jelzések, táblák, stb.) és a szakhatósági jóváhagyások az még sehol se lesz.

divatmotoros · http://divatmotoros.blog.hu 2008.04.19. 21:58:08

Jásku, jól sejtem, hogy az általad linkelt "blogkritikai észrevételt" (aminek tartalmával egyébként - bizonyos fokig - egyetértek) ugyanaz az ember követte el, aki ma már lelkesen "blogol" mondjuk itt: kk.blog.hu/ ?
Hmmmm.

Horizont 2008.04.19. 22:23:05

zonguldak-nak. 21:19:49
Hát öregem ennél nagyobb problémád sose legyen!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.19. 22:52:06

Félreértés ne essék, a 32 km / 43 milliárdért teljesen baráti, és nagyon kellemes lesz mindenkinek ha a BAH-csomóponttól Fiume-ég végig autópályán 6 óra alatt leszáguld a tengerhez.

Ami viszont sokkal érdekesebb az az M6-os autópálya
Szekszárd és Pécs közötti szakasza:

"Az M6/M60 Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszán a nyolc csőben haladó négy alagút és a 88 híd mellett öt pihenőhelyet és két mérnökségi telepet is kialakítanak."

"A teljes beruházásnak 2010. március 31-re kell befejeződnie, ekkorra autópályának kell összekötni Budapestet Péccsel – hiszen két év múlva a baranyai megyeszékhely lesz Európa kulturális fővárosa. És azért azt se felejtsük el, hogy lesz akkor egy választás is."

Ára baráti lesz : 266 milliárd HUF

Azért azt hittem a kamu Kőrőshegyi völgyhíd után mégegyszer nem játszák el ugyanazt, de ezek szerint ez a pénzlenyúlás "jolly Jokere" ..

Hogy a fenébe lesz a Mecsek lankái miatt több völgyhíd és alaugút mint Hortátországban ?

index.hu/gazdasag/magyar/m6a08022/

Gabesz84 2008.04.20. 00:30:27

"Hogy a fenébe lesz a Mecsek lankái miatt több völgyhíd és alaugút mint Hortátországban ?"

Azért baz'meg, mert Horvátországot egy evtizede szarrá bombázták és a hegyek között lófasz sincs.
Ellenben a Mecsekben vannak faluk amiket nem árt kikerülni, a természetvédelmi területekről nem is beszélve.

Platschu · http://platschu.blogspot.com/ 2008.04.20. 00:53:18

Keleten sem jobb a helyzet. A Nyíregyházát elkerülő új négyes főutat úgy építették meg, hogy kb. 3-5 kilométeren át egyesül az M3-mal, ami miatt viszont elvileg matricát is kell venned. Nem tudom, hogy lehetett ezt ilyen primitíven megoldani.

A másik dolog, ami bánt, hogy ha Debrecenbe szeretnék menni Nyíregyházáról, akkor egész egyszerűen az M3-ról nem lehet lekanyarodni az M35-re. Az eláagázásnál ugyanis csak a Pest felől érkezőknek van leágazás, míg a szabolcsiakra már nem gondoltak. Ugyanígy Debrecen felől érkezvén sem lehet Nyíregyháza felé az M3-ra felhajtani, hanem kötelezően csak Budapest felé lehet továbbmenni az M35 végén. Ki látott már ilyet? Biztos feltételezték, hogy senki nem fogja a Nyíregyháza-Debrecen távot megtenni csak autópályán a háromszög két oldalán. Ettől ez még elvi kérdés, hogy attól le kell gyártani a leagázást, pláne ha éppen autópályák ágaznak el és nem mindenféle szántóföldeket összekötő földútról beszélünk. Kár, hogy nem fotóztam le bizonyítékként ezt az egész állatságot, mert az ominózus kereszteződésben kb. 50-100 méternyi töltés hiányik. Arra bezzeg volt eszük, hogy skanzemet építsenek a semmi közepén a megfelelő emberek telkén...

Platschu · http://platschu.blogspot.com/ 2008.04.20. 01:00:28

Azóta csináltam róla egy képet :
terkep.t-online.hu/?L=1&S=1&M=1&W=814484%2C273902%2C816165%2C275033&P=1
Tehát a tervrajzon rajta van, de a valóságban 2 éve nem készült el az a kis nyomvadt jobbra forduló ív D-Ny irányában. Míg a Ny-D irányba a visszakanyorodó híd ki sincs alakítva. Röhej.

morpho 2008.04.20. 01:21:55

A Nyíregyházát elkerülő 3-5 km asszem díjmentes,de hogy a leágazásokat miért nem csinálták meg,azt egyszerűen nem is értem.Tényleg Budapest felé kell túrázni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.20. 01:58:27

No, mielőtt rajtam veritek el a port tessék :

"Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között az M7-es utolsó, 36 kilométeres szakaszát az autósok a tervezett június helyett csak július végétől használhatják majd. Azért készül el később a szakasz, mert időközben változtak a jogszabályok."

Ez gyorsan kiderült ....

www.hirszerzo.hu/cikk.itt_megtudhatja_miert_csusznak_az_autopalyaepitesek.63754.html

alte trottel 2008.04.20. 02:13:12

Köszönjük Emese! 2008.04.19. 16:21:08

"A sertések csordában élnek és a kondás vigyáz rájuk. Sertéskonda nincs."
Si tacuisses...

konda - egy falunak, ill. falurésznek tavasztól őszig egy csapatban a legelőn kinn élő sertésállománya

csürhe - a falvakba naponta hazajáró, éjjelente a ház melletti disznóólban tartott sertések csoportja.

csorda - A legelőre naponta kijáró tehénállomány neve.
(Magyar Néprajzi lexikon)

Amúgy meg csak a fejét, hogy meg ne sántuljon!
(Imádom a hitvitákat, a legjobb szórakozás.)

clown-- 2008.04.20. 06:20:42

"kolbászoszsömle"
Te olyan hülye vagy, hogy a moziban háttal ülsz a vászonnak.Vagy provokátor vagy. Vag még nem láttál autópálya építést.Ezeknek az a kis darab legalább két év.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.20. 07:49:44

morpho! Azért ha még erre jársz, elmagyarázhatnád, miért is óccsóbb a hitelből épülő akármi, mnt a saját tőkéből épített ugyanaz!

Egyébként nem tudom, mond-e valakinek valamit a Potemkin/Patyomkin név...

Platschu · http://platschu.blogspot.com/ 2008.04.20. 10:00:27

morpho: Én mintha láttam volna az ellenőrzés táblát a nagykállói és a debreceni letérő között. Akkor sem értem, hogy miért nem lehetett egymás mellett vezetni a kettőt, mert aki elfelejt lekanyarodni az autópályáról, utána szépen fizethet.

morpho 2008.04.20. 15:06:52

Platschu
A helyzet mindenesetre paradox,ez tény.

a nap húszpontos képe
Rövidre vágva:Ha hitelből építed az utat,akkor egyrészt nem kell kicsengetni a teljes árat,a maradék meg bent marad a költségvetésben.Ha kész az út és fizeted vissza a hitelt,közben már szeded az autópályadíjat,valamint az út mellé települő benzinkutak és éttermek,áruházak,gyárak adót fizetnek.A pénz egy része elmegy az út fenntartására,de jelentős része megmarad,amiből törleszthető a hitel.Olyasmi ez,mint amikor vesz valaki hitelre egy autót,azzal taxizni kezd és a bevételből törleszti a hitelt.Így nem kell egyszerre milliókat kicsengetni és a végén ugyan többet fizet vissza,mert a kamatok megdobják,de összeségében mégis jobban megéri és akkor az inflációs hatást még nem is számoltuk,ami egy milliárdos tételnél elég jelentős tud lenni.Grippent is jobban megéri bérelni,mint megvenni,pedíg azt gondolnád,hogy nem.Az infrastruktúrális hatás pedíg közvetetten is érzékelhető,mert ha van autópálya,akkor szívesebben jön a működőtöke és növekszik az export,tehát a gazdaság.A magyar Forma-1 is veszteséges,aztán mégsem az,mert az adóbevételekből bőven visszajön a lé.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.22. 00:47:50

morpho: ebből még mindig nem látom, hogy ténylegesen olcsóbb lenne. Csak egyszerre nem terheli annyira a pénztárcát. Az inflációt pedig belekalkulálják a bankok a kamatba. Szerintem...

morpho 2008.04.22. 10:29:53

A japán Kamikaze bank,a magyar inflációt?Hogyne.Minden országra külön inflációs titkárságuk van.
Azok a "rászorulók"tudnák ezt neked jól elmagyarázni,akik a fidesz érában fejenként 3-4 lakást is vettek kedvezményes hitelből.Még most is törlesztenek,csak közben gennyesre keresték magukat.

grupi 2008.04.23. 21:03:46

Mennyi őrült irogat ide?

Olaszországban meg azért olcsóbb az autópálya, mert ott az Alpok van?

A horvátoknál meg a volt háború miatt.

Nálunk azért drágább, mert mocsaras a Mecsek alja?
Mennyi zseni van itt!

A másik helyen meg völgy-híd kell, mert nem tud egy félkört leírni az autópálya? Vagy csupán mert azzal jobban lehet kaszálni? Aztán a drága völgy-hidon elfelejtették a leállósávot, és a téli hókotrás nehézségeit.
Vagy erről sem tud senki, illetve ezzel minden rendebn?

morpho 2008.04.24. 03:39:43

Azonnali népszavazást a völgyhíd lebontásáról!

süti beállítások módosítása