Skip to content


       Szűrés lista

Moszkva tér: közbiztonság 5 millió forintért

A Moszkva tér Budapest legforgalmasabb csomópontja, naponta több 100 000 ember halad keresztül rajta. Emelett közismert ember-piac, reggelente itt szedik össze a feketmunkásokat, illetve rengeteg az illegális árus, koldus. Ezt mindenki tudja, ismeri ...

A II. kerületi polgármester ezt az áldaltlan állapotot elégelte meg:

"Július végéig a II. kerületi Városrendészeti Csoport irányítása alatt két, szolgálaton kívüli rendőr, öt közterület-felügyelő és nyolc polgárőr biztosítja majd hétfőtől szombatig a Moszkva tér nyugalmát. Az akció a II. kerületnek több millió forintjába kerül, de a téren kiszabott bírságok továbbra is a főváros költségvetését gazdagítják" - adták hírül.

A közbiztonságért és a rendért ugyan a Fővárosi Önkormányzatnak, a BKV-nak, a Fővárosi Közterület-fenntartónak és a BRFK-nak kellene felelni, de láthatjuk, hogy nem igazán ezen az ügyön pörögnek.

Viszont ami egész egyszerűen hihetelen: Miért kell az adófizetőknek (önkormányzatnak) MÉG 5 millió forintot fizetnie, hogy rend legyen? Nem fizetjük meg az adónkkal Fővárosi Önkormányzat, a BKV, a Fővárosi Közterület-fenntartó és a BRFK "munkáját"?
A legjobb üzlet: kétszer fizetni valamiért... Ezek után mi jöhet még?
Emelt díjas 107-es rendőrségi hívószám? Vagy kiszállási díjat kell fizetni a rendőrségnek, ha kihívjuk őket?
Nem a közbiztonság és a rend megőrzése, fenntartása a rendőrség feladata?
"Szolgálunk és védünk", nem? 45.000 (!) fő a rendőrség állománya, és évi 250 milliárd (köz)forintból gazdálkodnak. Ennyi pénzből nem futja egy kiemelt forgalmú téren való járőrözésre? Ne vicceljünk már ...

Nem tudom elhinni, hogy lehetetlen feladat lenne Budapest 9 legforgalmasabb csomópontjára 2-2 rendőrt állítani, 8 órás váltásokban. Összesen napi 54 rendőr kellene erre a feladatra: 3 pályaudvar (Déli, Keleti, Nyugati), 3 autóbusz-pályaudvar (Népliget, Stadionok, Árpád-híd) és Budapest 3 legforgalmasabb BKV csomópontja (Deák tér, Blaha, Moszkva tér)

A másik: maga a Moszkva tér. Ahol megállt az idő. Ideális filmdíszlet bármely filmhez a szocializmusról.













































Pedig ha jól emlékszem, volt egy politikus, aki szerződést kötött a választókkal, hogy most már aztán tényleg nekilátnak ...

Igen ám, de kellene rá 30 milliárd forint. Egy fél Duna híd ára... Demszky 2009-re ígérte az átépítés megkezdését, de ez nem szerepel sem II. Nemzeti Fejlesztési Tervben, sem a főváros terveiben.
Európai Uniós pénzzel sem nagyon számolhatnak, mert a teljes Közép-Magyarországi régiónak (nem csak Budapestnek) szánt 2008-2013 közötti fejlesztési pénzét elviszi Demszky szeretett és dédelgetett 4-es metrója...

De most komolyan, azt várta valaki is Demszkytől, hogy átépíti a Moszkva teret? Mu-ha-ha ...
Amikor az 1-es villamost nem sikerül átvezetnie Budára 12 éve, pedig még a helye is megvan a Lágymányosi hídon, csak le kellene tenni 2 kilóméter sínt. De nem is kell sietni ezzel, mert akkor esetleg nem lesz mivel kampányolni 2010-ben ...

"Szavazz rám, és meghosszabítjuk az 1-es villamost"
"Átépítjük végre a Moszkva teret" - ugye milyen jól hangzik? Remek kampányszlogenk lesznek... Csontra be fogják kajálni az ördögi Zorbán visszatérésétől megijedt szavazók. Demszky hatodjára újratöltve, már most megjósolom ....

Félek, az unokáink is ugyanezt fogják látni a Moszkva téren, mint mi most...
Vagy a következő labdarúgó EB-t 2012-ben már a fás, ligetes, hűvös Moszkva téren nézzük?


























Címkék: közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr87502076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.06.04. 11:25:15

elso. :)

szeretem a blogodat, mert jok az irasok. :))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.04. 11:28:38

Háát igen!
Kóka doktor faszát kellene rendesen megcibálni!

krtek 2008.06.04. 11:46:40

Szolgálunk és védünk?
Ugyan már: Büntetünk, mutyizunk és félünk...

A Kóka is már az a kategória, hogy egyszerűen nem tudom ki az a degenerált barom aki egyetlen egy szavát is komolyan veszi. Ha felszínre jönnének csokorba gyűjtve a háttérben lejátszott kis (pármilliárdos)bizniszei is...

vpi 2008.06.04. 12:39:54

"Emelt díjas 107-es rendőrségi hívószám? Vagy kiszállási díjat kell fizetni a rendőrségnek, ha kihívjuk őket?"
Ha koccansz valakivel és kihívod őket, bizony már most is kell...

Egyébként egyetértek veled...

W Joe 2008.06.04. 12:52:16

Nem is próbálták megindokolni, hogy miért nem szolgálatban lévő rendőröket küldenek oda?

aqswdefr 2008.06.04. 12:59:41

Koka az egyeni valasztokorzeti mandatumert igerte a Moszkva ter atepiteset, de nem o nyert.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.06.04. 13:00:44

Én pontosan tudom mi megy a rendőröknél, mert dolgoztam velük együtt. Van poszt a Keletiben is, meg a Nyugatiban is, csak ellógják a kedves rendőrök. A Blahán is volt posztos szolgálat, de csak alul az aluljáróban.
Túl kevés a rendőr. Abból a 45000-ből kevesebb mint 10000 van Budapesten, és ez nagyon kevés.
Hiába az ország lakosságának az ötöde él itt, mert sokkal koncentráltabban teszik ezt.
Kb 60000 rendőrre lenne szükség, ebből minimum 15000-re itt Budapesten, és akkor végre rend lenne.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.06.04. 13:04:12

De hol van a 10000rendőr????
A Teve utcában?????
Mert az utakon pláne este nemigen látni őket. Vagy feltalálták már a lthatósági mellény mintájára a láthatatlanságit is??? :-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.04. 13:13:45

Tzimisce

Talán nem az irodában kellene ülniük a rendőröknek, rendőrhadnagyoknak, és arról is külön jelentést írni hogy kimennek sz@rni ... persze, a posztos járőr az az "alja" munka a rendőrségnél, tudom ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.04. 13:17:13

aqswdefr

Kóka az egyéni választókorzeti mandatumert igerte a Moszkva ter atepiteset, de nem o nyert.

Hát igen igazad van ... az egyéni választókerülketi képviselőség SOKKAL erősebb és gontosabb pozíció mint a gazdasági miniszerség és az SZDSZ elnöki pozició ....

Nem nyert egyéni mandátumot, de azért ott van a parlamentben, nem is akármilyen pozíciókban ... ez kicsit kifogás ízű, hogy nem nyert egyéniben ....

REPARATUR 2008.06.04. 13:23:34

na de mégis, legalább valaki végre tesz valamit. Reméljük erről nem derül ki, hogy a kerületi polgármester ismerősének van ásványvízgyára, és azt a vizet veszik meg ezeknek a járőröző embereknek nyárára. Legalábbis reméljük, hogy nem megint ilyesmiről van szó. Mer azér 5 misi az csak 5 misi

zsoci 2008.06.04. 13:28:29

Na ugyan hol lennének ? Az autosokat baszogatják feleslegesen. Mi a fancnak posztol 2 rendőr minden nap du. a M7 bevezetőjén a benzinkút elött ? Pl...

Meg okos rtazziákat szerveznek szerverszobákba, hogy értelmetlenül és ráadásul ok nélkül lefogljanak nekik gyanús servereket..


üdv Zsoci

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.04. 13:38:42

Megint egy igazi baromság. Július végéig 2 szolgálaton kívüli rendőr? Ha betartjak a Munka Törvénykönyvét, akkor úgy napi max. 2 órát túlórázhatnak. Igaz?
Ha a bruttó havi fizetésük 180.000 HUF, akkor ez órabérben 1125 forint. Ha 100%-os túlórapótlékkal számolok (bár ez inkább 20% körül mozog), akkor napi + 2250 / rendőr. Ketten tehát napi 4500 forinttal kapnak többet. Nomost két hónap az kb. 40 munkanap.
Simán 200.000 HUF a két hónap.
Ha ugyanilyen bérezése van a közterület-felügyelőknek is, akkor az +1 misi.

1.200.000-ig jutottam, ugyanis a polgárőr tudtommal nem kap zsét.
(Szerintem egyébként magasabb tarifákkal dolgoztam a valóságnál).

Hogy van ez? :)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.06.04. 13:46:04

zero: Így van, sok a tiszt, kevés a járőr, és azok sincsenek megbecsülve. Ellenben a hadnagy ribancokat zsákszámra veszik fel az őrnagyok, alesek, hogy legyen kit dugni. Tény, hogy rendőrnek lenni nem feltétlen álommeló, de nem fizet rosszul, és legalább tuti munkahely.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.04. 13:48:12

AdamT

Külön órabérük van, pl futballmérkőzést 5000 ft /óra díjjal "biztosít" (1 rendőrnek ennyi a díja), mivel szerintük ez plusszmunka ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.04. 13:49:19

Tzimisce

Tuti munkahely, korendeményes nyugdíjjal, 13. havi fizetéssel ...persze el lehet menni szalag mellé is 3 műszakba ...

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.04. 13:50:10

zero

Oké, 5000/óra.
Két rendőr, két óra = 20.000 x 40 nap.

800.000 HUF :)

Legyen 2 milla a szürkéknek is.

2.800.000. De kb. most tartunk a felénél... :)

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.06.04. 13:54:57

Na de ki mondta neked, hogy 2 óráról van szó?

zero: Naugye :) És utána még elmehet közteresnek nyugdíj mellett hasonló fizetésért. Nekem amíg másfél évig közteres voltam a főnökem többsége nyugdíjas rendőr volt. Jót mosolyogtam kínomban, amikor az ő 100ezres nyugdíjával és 250ezres fizetésével azt mondta, hogy és ne legyél korrupt. Mert nem voltam, csak az ember havi 80 rugóval nem ugrál olyan nagyon.

AdamT · http://durva.blog.hu 2008.06.04. 13:57:06

Tzimisce

Szerintem többet nem vállalhat, mint napi 2 óra.

mohawk 2008.06.04. 14:02:34

Szerintem az az évi 250milliárd 45000 főre azért elég szánalmas. Ha csak a fizetésekre költenék akkor az havi kb. 463e bruttó forintocskát jelentene fejenként, ami nem hangzik olyan egetverőnek, és biztos, nem csak fizukra kell költeni, sőt zsebre is kell tenni valamit. :) Tehát kell az a plusz pénz na :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.04. 14:03:02

AdamT

nem 2 órát dolgoznak a rendőrök, hanem egész nap és heti 6 napot ...

de ha azt mondták ez a 2 hónap 5 millióba kerül az önkormányztanak, gyanítom hogy ennyibe kerül :)

Avatar 2008.06.04. 15:06:46

Zero: Miért a Kókát találod meg ebben a kérdésben, miért nem a választókörzetben győztes képviselőt?
Valószínű, hogy gazdasági miniszterként nem kerületi ügyeket intézgetett Kóka, mert az éppen nem hozzá tartozott...
Mostanában divat őt fikázni, de talán olyan dolgokat ne rajta kérjél számon, amiért nem ő a felelős.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.04. 15:13:41

Avatar

Kóka igérte meg hogy rendbeteszi a Moszkva teret.
Kóka elnöke annak a pártnak, amelynek tagja az a Budapesti főpolgármester, aki szintéln megígérte hogy rendbe teszi a Moszkva teret.
Kóka és a főpolgármester pártja 6 évig volt kormányon akik szintén megígérték, hogy rendbeteszik a Moszkva teret.

Vagy szerinted tényleg a Fidesz-es polgármester sara, hogy még mindig ilyen a Moszkva tér? :)

vicso 2008.06.04. 15:39:47

Avatar

ugye te sem gondoltad komolyan azt a hülyeséget, amit írtál?!

ARK-10 2008.06.04. 15:52:26

Nem töb rendőrre lenne szükség, hanem a rendőri jogok kiterlezstésére! Nehogymár a rendőrnek kelljen magyarázkodni, ha egy pedofil állatot agyonlő!!!

ARK-10 2008.06.04. 15:53:06

kiterlezstésére=kiterjesztésére

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.06.04. 16:33:39

jah, egyébként így van... komolyan mondom, hogy előzetesen 3 példányos írársos engedéllyel kell rendelkezni, amit 2 tanúaláírt, ésközjegyző hoitalasített, ha egy rendőr fegyvert akar/kénytelen esetleg rántani, bármilyen rendzavarás miatt.

hát ilyen körülmények között senki ne csodálkozzon, hogy nincs rend. miért is lenne?

Te hamarabb pofán ütheted a rendőrt, aki feljelent. de ha meg jó agyon rugdos, és leveri a fél vesédet, mert megérdemled, hogy a kirva anyádat rugdossál Te hasótási közeget, akkor meg leszerelik, hadbíróság elé állítják, és persze a rendőr lesz a hibás, mert milyen brutalitás ez?!

na, itt van kifacsarva a dolog.

Horizont 2008.06.04. 17:19:12

aqswdefr 12:59-kor:

"Koka az egyeni valasztokorzeti mandatumert igerte a Moszkva ter atepiteset, de nem o nyert."

Ezt hogy értelmezzem?Ha nyer EGYÉNIBEN akkor talicskázik az építkezésen?Mivel egyéniben nem nyert sz@rik az egészre?Mint gazdasági miniszter és mint hatalmon levő pártelnök?Igaz már egyik sem,most dalolgat.
zero kiábrándítalak zOrbánod se fogja átépíteni!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.06.04. 17:33:15

Optimista

"zero kiábrándítalak zOrbánod se fogja átépíteni!"

Tudom, ezért is írtam :
"Félek, az unokáink is ugyanezt fogják látni a Moszkva téren, mint mi most..."

Llychllyn 2008.06.04. 20:21:24

Emlékeim szerint a Moszkván így is szokott álldogálni két-három rendőr, a metrólejárat táján. A helyi csöveseket szokták igazoltatni.:)

lich10 2008.07.04. 19:11:20

Most már muszály hozzászólni, mert kb. a harmadik alkalom hogy összekeveredik a dolog. A Közterület Fenntartó NEM azonos a Közterület Felügyelettel. A szürkék a Felügyelet, a narancssárgák(kukás, utcaseprő) meg a Fenntartó. Annyi közük van egymáshoz, hogy mind a kettő a Főváros alá tartozik.

süti beállítások módosítása