Skip to content


       Szűrés lista

Sziget -1.nap: Az "éhező" magyar zenészek napja?

Kezdjük az elején a sztorit: A Sziget idén nem 7 hanem csak 5 napos lesz, de a jegyárak változatlanok maradtak. Egyszerű matek: 30 000/5 NEM EGYENLŐ 30 000/7-tel. A 0. napon lesz Iron Maiden (nem érvényes rá a 30 000 forintos hazamenős hetijegy). De ugye a Nagyszínpadot már hamarabb felállítják, és erre csapott le Presser Gábor. Legyen -1. nap is! 2500 forintos napijegyért. A "Magyar Dal Napja". Melyre olyan programot állítottak össze, hogy a Sláger rádió főszerkesztője eret vágott magán, mivel egyik retro bulijuk sem lesz még csak a közelében sem ...
Vagyis akkor idén is 7 napos lesz a Sziget, és a -1. napot a Sziget szponzorálja 40 millió forinttal.


 

Vissza a "Magyar Dal Napjához". A legelső ötlet, amiről olvastam, még az volt, hogy mivel a Nagyszínpadra csak 4 magyar együttes fér fel a Sziget műsorában (URH, PASO, Kispál, Tankcsapda), adjunk lehetőséget a feltörekvő fiatal és tehetséges együtteseknek, hogy Nagyszínpadon fellépve adják elő a számaikat. Erre Presser mit csinált ebből az amúgy rendkívül szimpatikus ötletből? Minden idők egyik legnagyobb hakni-retro showját ...
A résztvevők: Gerendás Péter, Beatrice, Bikin, RH, Kontroll Csoport, Sziámi, Balázs Fecó, Bródy, Szörény, Somló, Geszti, Dés, Frenreisz Károly, Tátrai Tibor, Karácsony János, Török Ádám, Ferenczi György, Vikidál Gyula, Pálvölgyi Géza, Takáts Tamás, Omega, Keresztes Ildikó, Kalapács József, Fenyő Miki, Szikora,  Edda, Ákos, Presser, Zorán ...


















Az alapgondolat a következő lett: "veszélyben a magyar dal - mármint természetesen születnek dalok magyar nyelven, de egyre kevesebb az olyan sláger, amit az egész ország egyként ismer." Ebből lett az, hogy a Nagyszínpadon 8 órán keresztül játszik mintegy 150-200 magyar zenész magyar dalokat az elmúlt 50 évből. De ez hogy segít a jövőbeli magyar dalok megszületésén?

"Persze nem az a célunk, hogy állandóan a múltat énekeljük, de ezt most fel kellett vállalnunk. Első alkalommal nincs sok helye a kísérletezésnek." -  mondta Jávorszky Béla Szilárd rocktörténész-újságíró.

Persze, hogy nem lehet kísérletezni, nincs arra már idő, egyre-másra hallani, hogy nem fogynak a CD-ék, alig van pénzük a zenészenek, Nagy Ferónak megalázóan alacsony nyugdíja, jaj, nem tudnak miből megélni. Na, ilyenkor megy fel bennem ezerrel a vérnyomás, de nézzük meg, hogy igazuk van-e?

Egy átlagos CD ára 3000 forint az üzletekben, ebből 500 forint az áfa, vagyis a nettó ár 2500. Ebből 500 forintot a nagykereskedő tesz rá, a kiadói ár 2000 forint. Ebből 10 százalék a szerzői jog, 10 a hanghordozó gyártása, 15 százalék a marketing-, a reklám- és stúdióköltség 25-30 százalék, az előadóé 10-25 százalék, a kiadóé pedig 10-20 százalék.

Példa: Hooligans "Privát Mennyország" CD 3490 HUF (musicland.hu).
Coldplay "Viva la Vida Or Death & All His Friends" CD 4190 HUF (usacd.hu).
Coldplay "Viva la Vida Or Death & All His Friends" CD 9.99$ amazon.com (1411 HUF)

Nem is értem, vajon miért nem fogy itthon a CD?

De kinek kell az elavult CD, amit például én már csak a számítógépen tudom lejátszani? 2008-at írunk, nézzük meg, hogy hol vehetünk legálisan mp3-at Magyarországon és mennyiért. Elvégre sokkal olcsóbbnak kellene lennie a CD-nél, hiszen ez csak egy fálj egy szerveren, nincs neki gyártási, marketing és egyéb költsége.

Songo.hu: A Hoolingans 2008-as albuma nem is kapható. Keressünk egy 2008-as albumot, Kasza Tibi "Ha egy férfi igazán szeret". Az album mp3-ban 1998 HUF. De mi van ha csak pár számot szeretnék vásárolni? 1 szám 336 forint! Coldplay-nél az album ára mp3 formátumban 3396 HUF, 1 szám itt is 336 forint. Ebből 28 HUF+Áfa a jogdíj, vagyis 10% itt is, mint a CD-éknél.
Az Itunes ugyanezt 99 centért kínálja, az Amazon.com-nál pedig már csak 89 cent 1 szám! Vagyis ugyanaz az mp3 fálj külföldről 130 forint, míg itthon 336 forint? Vajon miért?

Nem is értem, vajon miért nem fogy itthon a legális mp3?

Vagyis akár még igazuk is lehetne a zenészeknek, hogy nem fogy a CD. Persze azt itt sem teszik hozzá, hogy a 10% szerzői jog is az övéké. Bár azon elgondolkozhatnának, hogy itthon miért kerül többe egy CD/MP3 mint külföldön ...

Viszont amiről nem beszélnek: a jogdíjak. Ugyanis a tisztelt zenészek minden évben kapnak egy átutalást közvetlenül a folyószámlájukra egy bizonyos Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettől. Ez a magáncég a zenei és irodalmi szerzői jogok közös jogkezelő szervezete. 2007-ben 12  milliárd 996 millió 121 ezer forintot szedett be "jogdíj" címen. Ebből 8,1 milliárdot tett ki a zenei jogdíjak (magyar és külföldi). Hogy honnan folyik be az Artisjunak ez az irgalmatlanul sok pénz, egyik korábbi cikkemben már leírtam, a lényeg, hogy mindenhonnan, ahol zene szól, vagy bármilyen adatot lehet írni/hordozni.

Inkább nézzük meg milyen nehézségekkel szembesül az Artisjus:

"Jellemző ennek nehézségére, hogy például a nyilvános előadás körében több mint 60.000 üzletet tartunk nyilván és ezek közül az év során több mint 31.000-et ellenőriztünk (naptári naponként átlag 85 ellenőrzés). Így is 11.000 fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelmet kellett benyújtanunk a bíróságokhoz (illeték kiadás: 70 millió forint). A jogtalan, ún. kalóz felhasználások ellen a többi közös jogkezelővel együtt, a ProArt szervezet útján is küzdünk, ugyancsak jelentős kiadásokkal. A jogsértés azonnali megszűntetését az internet szolgáltatóktól kérő ProArt felszólítások száma elérte az 5000-t."

Hogy is van ez? Egy egyesület csak úgy ellenőrzi boltokat, és több ellenőrzést végez, mint az ÁNTSZ vagy a Fogyasztóvédelem? És nincs kibúvó: beszedi, behajtja a pénzt!

Szóval az Artisjus 8 milliárdot oszt szét a magyar és a külföldi zenészek között. A Magyarországon sugárzott zenék aránya legyen 50% magyar 50% külföldi. Vagyis kb. 4 milliárdot oszt szét a 6000 beregisztrált magyar zenei jogtulajdonos között. A felosztás a szerzemények lejátszási gyakorisága és az eladott albumok függvénye. Vagyis amelyik számot gyakrabban játszák a rádiók, televíziók, azután nagyobb jogdíj jár a szerzőnek/előadónak.















A jogdíj összege hétpecsétes titok, még arról sem beszélnek a zenészek, hogy egyáltalán kapnak. Ugyanis, ha kiderülne a pontos lista nevekkel, összegekkel, senki, soha nem venné be azt a maszlagot, hogy "vegyél eredeti CD-ét mert éhenhalunk és nem lesz többé magyar dal". De azért pár infóhoz sikerült hozzájutni:
LL Junior 13 milliós jogdíjat kap. Lukács a Tankcsapdából 60 milliót. Presser 100 millió felett kap. Évente. Bankszámlára. Lehet, hogy egész évben a hasát vakarta, és egy hangot nem ütött le. Akkor is megkapja, mert játszották a számait ....

Nos? Szerintetek "éheznek" a magyar zenészek? Mármint azok, akik fellépnek a Magyar Dal Napján, hogy ne általánosítsunk? Én csak szolídan annyit mondok: ez egy törvényekkel megtámogatott maffia, mely a saját maguk által hozott törvények és szabályok alapján milliárdokat szed be és oszt szét maguk között, megfojtva a feltörekvő konkurenciát. Ha nincs konkurencia, nem kell több szeletre felvágni a nagy tortát. Ennyi.

Íme, pár hozzászólás a Magyar Dal Napját belejentő Quart-os cikkből, utána pedig Ti is elmondhatjátok, mi gondoltok erről:

spc:
"A fenti "keresztapák" valóban a magyar zenei világ meghatározó figurái - már csak azért is, mert nagy szerepet játszanak a magyar zenei világ jogszabályainak meghatározásában. Ők azok, akik tehetnének valamit a magyar dal érdekében. Már sok-sok éve ők azok. És nem, hogy nem tettek, de olyan szabályrendszert hoztak létre és tartottak fent, ami egyenesen ellehetetlenítette az új magyar zenét. Nekik nem áll érdekükben az, hogy új emberek kerüljenek a szakmába, majd a helyükbe, és esetleg kitúrják őket a jó kis irányító pozíciójukból, amiben olyan szabályokat fogadnak el, ami egyértelműen a saját zsebükre játszik (tényleg egy jól kiépült maffiáról van szó, találó volt a hasonlat valamelyik hozzászólásban). Nem egy szemét húzásuk volt és van jelenleg is - csak ezek a dolgok a közönséghez nem jutnak el.
Egy ilyen felszínes rendezvény semmit sem segít a magyar zenén, egyszerű parasztvakítás a magyar hallgató közönségnek és egy kis pénzkeresési lehetőség. Ha valóban tenni szeretnének, tehetnének a magyar zenéért úgy, hogy ahhoz nem kéne ekkora felhajtást csinálni. Csak az esetleg a családi kassza forrásainak leapadásával járna." 

Killfish:
"Annak idején volt 1 kiadó, 1 tv, 1 rádió. (oké, 3 adó, de csak 2-ben könnyüzene.) a külföldi konkurenciát meg jóformán csak Karel Gott és Ala Pugacsova képviselte, így akik bekerültek a rendszerben, nem volt nehéz dolguk, akármilyen szart is csináltak, az ment mindenhol, így nem nehéz "slágert" csinálni, még abba is beleivódtak ezek, akiknek amúgy tökre nem tetszettek. Mára meg megváltozott a világ, a csatornákon keresztül nyitott az út a legkülönbözőbb rétegzenék számára is, megszűnt az ő monopóliumuk.
Ebből a koncertből nekem is csak a szánalmas, megkeseredett, kiöregedett emberek panaszkodása/erőlködése jön le, akik mellett már rég elment a világ, a rock and roll meg tök másról szól."

zenefej:
"És ha a zene jó lesz amit csinálok, akkor megtalálja a közönségét is. Sokat kell dolgozni, hogy jó legyen, és megtalálja az embereket. Kész.

Úristen a magyar dal! Mi lesz vele?
-Először is, a zene nem csak dal.
-Nem kell aggódni, mert annyi magyar zenész van, hogy az már talán sok is.
-Rengeteg fiatal tehetség kallódik! Nézzék csak meg a Rémember zenekar példáját, vagy más jó bandákét, akik itthon ellehetetlenültek, külföldön meg befutottak.
-Rengeteg fiatal tehetség kerül elő folyamatosan (mint például Barabás Lőrinc és zenekarara) - inkább őket kéne a színpadra tenni, és vigyázni, hogy nehogy elhúzzanak külföldre és egy kinti kiadó húzzon hasznot belőlük.
-Idejött Magyarországra az Emergenza-nevű vállalkozás, amely folyamatosan tehetségkutatókat rendez, és keresi a bandákat akiket érdemes kiadni.

Konklúzió: 1. Bár Presser Gábor mindíg is kiváló zenéket írt és adott elő, és ezért nagyon tisztelem. Ez az ötlete vagy csak a pénzről szól, vagy paranoiás, vagy mindkettő. 2. Ha a magyar dal jövöje veszélyben forog, akkor tehetségkutatót kell szevezni - amit az Emergenza tesz meg a magyar popélet góréjai helyett.
És a megasztár? Azzal mi van? Nem elégedettek a végeredménnyel, pedig abban is benne volt a Presser...
Mért nem mondják azt, hogy: " hé gyerekek! Ősszerántjuk a popöregeket egy nagy bulira gyertek el! " -Nem kell ide ideológia!"

Végszóként: A Sziget 40 millió forintból támogatja ezt a bulit, míg PANKK kapcsán összesen 15+28 milliót osztottak szét összesen 101 fiatal vagy kezdő együttes támogatására. Melyiknek van nagyobb haszna, melyik segíti jobban a magyra dal jövőjét? A múlt vagy jövő?


Címkék: zene közélet pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr72602451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 13:09:55

Na akkor linkelek én is ha hangoknál járunk. Ugyanaz az énekes mind a két klippben.
www.youtube.com/watch?v=cUSgZDcF-xE
www.youtube.com/watch?v=MjsUzI_BtGk

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 13:11:53

Carnivora 2008.08.06. 13:07:27
Egy kibax híres svéd zeneíró.

KopaszMercis 2008.08.06. 13:12:02

Carnivora 2008.08.06. 13:06:25

na jo de nem is az Ályron Malydnem tríbűn zkr-ról beszelgetunk :)

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 13:12:06

átlátó 2008.08.06. 13:08:53

Jah Dundika ... Gáspár Győző ... Zimány Linda ... szánalmas.

KopaszMercis 2008.08.06. 13:13:27

Carnivora 2008.08.06. 13:07:27

Csak a vilag leghiresebb / legsikeresebb producere es zene szerzoje a pop szakmaban..

en.wikipedia.org/wiki/Max_Martin

amugy kicsit csusztatok mert a figura full metalos :)

Loga 2008.08.06. 13:20:27

ki az a Presser?

az Ákost az tudom, a tehetségtelen arc kibaszott fos semmilyen zenével, rímek által megerőszakolt mondanivalójú szar szövegekkel.

de ki az a Presser?
gyors és gépkocsirakodó? portás? parkolóőr? telefonos-kisasszony?

Balázs Fecó, Somló, Geszti, Dés, Frenreisz Károly, Tátrai Tibor, Karácsony János, Török Ádám, Ferenczi György, Pálvölgyi Géza, Keresztes Ildikó, Kalapács József, Fenyő Miki, Szikora, Ákos, Presser?

ki a faszom hallgat ilyen igénytelen szarokat?
kik ezek?

miért legyek felháborodva, hogy a sok igénytelen gyökér eltartja ezeket a senkiket?

nem menj el, ne vedd meg a szar cédéjüket.
tölts le 1 albumot, és máris visszajött az artisjus pár üres hordozón lopott pénze.

ezt a cédé-dolgot sem értem, pl. hogy mi a faszt keresnek 2008-ban az autókban cédélejátszók.

mp3-ról, usb-ről, sd-kártyáról az autógyárak kivételével már szerintem mindenki hallott.
de ők nem, csak nyomják a szar cd-ket.

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 13:26:47

Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci 2008.08.06. 13:09:55

Az első nyálgenny ...a második divatszar.

Jobb példa van erre a nagyoktól lásd.
Fear Factroy :
www.youtube.com/watch?v=ogb5ay5MWXo
www.youtube.com/watch?v=PBaNf6Jk5rM

itt egy számon belül is ...

In Flames:
www.youtube.com/watch?v=Jpzmj5-pyWU
www.youtube.com/watch?v=GX1cHtdttHM
www.youtube.com/watch?v=jJP5MqniJZo

Xu Bass 2008.08.06. 13:30:41

Azért Presser zenéit leigénytelenszarozni óriási taplóságra vall.

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 13:31:15

KopaszMercis 2008.08.06. 13:13:27

Kösz megtekintettem munkásságát igazából egyiket sem nagyon hallgatom :D , de látom a felsorolásból milyen emberiség elleni bűnökben nyújtott segítséget ... "The Backstreet Boys and *NSYNC, Britney Spears" ezekért minimum halál járna :D

KopaszMercis 2008.08.06. 13:32:21

Xu Bass 2008.08.06. 13:30:41


"fáradtnak tűnsz, mintha nem a régi volnaál holvan a tűz meg az égi régi láz égi régi égi láz régi égi régi láz"

hagyjuk már egymást

Xu Bass 2008.08.06. 13:33:23

"Az egész brigádot el kellene zavarni a halál dákójára és gyökeresen új jogi alapokra helyezni a szerzői jog és jogdíj kezelést."

De ugye ezt nem úgy képzeled el, hogy a hobbimetálosok kapják a pénzt, és akit ők leigényteleneznek, az mehet zabot hegyezni?

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 13:34:04

Xu Bass 2008.08.06. 13:30:41

Jah volt neki, azért pár olyan műve ami még a korát is megelőzte

www.youtube.com/watch?v=Yt9nCBZ_olY

Xu Bass 2008.08.06. 13:34:33

Ezt a pontatlan dalszövegidézetet érvnek szántad?

(A szöveget nem Presser írja, ha jól tudom, csak elmékeztetnélek.)

KopaszMercis 2008.08.06. 13:34:45

Carnivora 2008.08.06. 13:31:15
A lényeg, hogy nem metál na :)

Amugy ha mondjuk meghallgatod a beksztirtbojz lrádzsördenlályf cimu alkotasat, akkor rajosszu hogy az amugy indusztrial metal.. britniszpirsz ájvózbórntumélylyúhepi szinten total rock hallgasd meg.. csak szarul lett hangszerelve.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 13:35:08

Carnivora 2008.08.06. 13:26:47
'Nyád :) Két kedvenc zenekarom. Amúgy a két külön énekhangot akartam érzékeltetni egyazon embertől. Ilyen magyar palettán sztem sehol.

KopaszMercis 2008.08.06. 13:36:11

Xu Bass 2008.08.06. 13:34:33

elenekli vagy nem?

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 13:37:31

Kopasz Mercis,

A Nagy utazás szövegét Bereményi Géza, zenéjét Dés László írta, Presser csak előadta.

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 13:38:09

Xu Bass 2008.08.06. 13:34:33

1. Fáradtnak tűnsz, mintha nem a régi volnál,
Hol van a tűz, hova lett a mindig sóvár régi láz,
Az a régi égi láz , amivel beléptél, s megszerettelek?

2. Nagy utazás, azt mondtad hogy ez az élet, s nem halunk meg,
Az ember soha el nem téved, égi láz, a bizonyos égi láz,
Tőled kaptam, majd meg haltam, majd el égtem én.

3. Mivé legyek most nélküled,
Hová megyek így nélküled?
Te meg csak ülsz fáradtnak tűnsz,
Tovatűnt szép ígéretek, nélkülük én hová legyek?

4. Nagy utazás, a vonatunk újra indul,
Nagy utazás, most a vágyunk már megint új útra visz,
induljunk el hát megint,
Gyere velem most az ígéret szerínt!

5. Nagy lesz az út, de mi ugye még se várunk
A vonatunk nekilódul, újra száguld, régi láz, hajtja az régi láz,
Tőled kaptam, majd meghaltam, majd elégtem én.

6. Elindulunk, elindulunk, az éjbe megy a vonatunk,
S az éjszaka, az éjszaka, a puha testű éjszaka,
Vonatunk kattogó zaja.

7. Mint régi jó barátokat, majd úgy fogad, majd úgy fogad.
Egy utazás az életünk, azt mondtad hát, megint megyünk,
Nagy utazás az életünk.
Nagy utazás.

szövegíró : Bereményi Géza, Dés László

Most boldog vagy? :D

KopaszMercis 2008.08.06. 13:38:30

Xu Bass 2008.08.06. 13:33:23

en tahosagnak tartom azt ha az ember magaval peldalozik, ugy hogy most taho vagyok lepjunk tul.

Nekem volt egy zenekarom.. mi sajat penzbol csinaltunk egy tok igenyes lemezt. A lemezt a vilag egyik legsikeresebb rock csapatanak egyik tagja a blogjaban az akkori kedvencei koze rakta, koncertjen a zenekarunk polojaban feszitett stb...

Szerintem abbol a 100 milliobol 3-4 jobb helyen lett volna nalunk mint presszer urnal.. KULONOSEN ANNAK TUKREBEN HOGY AMUGY IS JART VOLNA NEKUNK EGY CSOMO ZSETON. Tehat legalabb azt megkaphattuk volna ami fair modon oda valo..

szerintem

gumicsirke?

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 13:39:22

Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci 2008.08.06. 13:35:08

na igen szent háromság In Flames-Fear Factory-új Arch Enemy megunhatatlan :P

KopaszMercis 2008.08.06. 13:40:03

mennyi fingszagu metalos gyult itt ossze pfuj :)

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 13:40:18

KopaszMercis 2008.08.06. 13:38:30

Egy dalt nem prezentálnál a nagyérdeműnek? :P ;)

KopaszMercis 2008.08.06. 13:41:02

S az éjszaka, az éjszaka, a puha testű éjszaka,

LOOOÁÁÁÁLLLLLLLL

haaggggyyyyjjjuk már egymást

a puhatestu kurvaanyad :)

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 13:41:23

KopaszMercis 2008.08.06. 13:34:45

Rádiókat nem hallgatok, zene tv-t sem nézek, így ezek a csodálatos alkotások nem jutnak el hozzám :(

KopaszMercis 2008.08.06. 13:42:45

Carnivora 2008.08.06. 13:40:18

telleg anonim ez a nick mar igy is tulsagosan beazonosithato..

kurva szivesen mutatnek neked ha tudnam h nem irod ide be, de nem akarom hogy osszetudjanak kapcsolni..

ezzel e nickel sokszor tulzok es gecizek osszevissza kerdez meg comfix-et egy kent nagyon unPC dolgot kovetek el unalomuzesbol es polgarpukibol, nem szeretnem ha barki tudna hogy ez en vagyok, sokan nem ertik a marhulast :(

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 13:44:26

Carnivora 2008.08.06. 13:39:22
Fear Factory fúj. Másik kettő viszont bizonybizony.
Therion, Rhapsody, Rammstein, Queen, Paradise Lost, Metallica, Cradle of Filth, Deathstars, Eternal Tears of Sorrow :)
KopaszMercis 2008.08.06. 13:40:03
Nekem cigiszagom van most :)

Loga 2008.08.06. 13:47:18

ezek ketten meg mindjárt dugnak.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 13:48:22

Irigykedsz? :)
Beszállhatsz felszopónak :D

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 13:48:42

Kopasz Mercis,
Hát, nem vagy egy bevállalós fajta, pedig az eddigi "image"-edből úgy tűnt... :)

KopaszMercis 2008.08.06. 14:01:38

zodlful:
ha lenne igazabol ertelme meg talan be is linkelnem de most hiaba raknam be a novembőrrélynt akkor is lenne aki lehuzza es en mit osztom az eszt

a zene annak a tenyszerusegen amit elmondtam semmit nem valtoztat.. talan kicsit teljjesebb kepet adhat de azon kivul nemigen szamit

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 14:10:02

Kopasz Mercis,
Nem is erről van szó, most már tényleg kíváncsi vagyok, mint "szintén zenész" mit alkottatok, másrészt nem szép dolog álnéven polgárpukkasztani, az már nem igazán polgárpukizni, ha nem vállalod fel, az már nem is igazi, olyat mindenki tud... :)

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 14:11:13

Ehe, kicsit túlszaladt a billentyűzet, de vond le az utolsó két sor felét. :)

KopaszMercis 2008.08.06. 14:13:34

zoldful:
szerintem nem elegge intelligens a kozonseg, hogy ertelmezze az en rafinalt humoromat, es emiatt nem akarom hogy hatrany erjen :)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 14:17:11

KopaszMercis 2008.08.06. 14:13:34
Intelligencianáci-e vagy? :)

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 14:24:11

CiscoKid,
Még ha igaz is, mert semmi konkrétum, kurvára lényegtelen valakinek a zenei munkássága szempontjából, hogy milyenek a szexuális szokásai.
Mindenki úgy élvezi a szexet, ahogy akarja, amíg ezzel nem okoz bajt másnak.

KopaszMercis 2008.08.06. 14:26:45

pedig szivesen megosztanam am :)

Xu Bass 2008.08.06. 14:29:18

Ha valaki műveletlen, az ne emberkedjen, mercis úr. Azt sem tudod, mit írt Presser és mit nem, de a fikázás, az nagyon megy.

Xu Bass 2008.08.06. 14:30:33

"Nekem volt egy zenekarom.. mi sajat penzbol csinaltunk egy tok igenyes lemezt. A lemezt a vilag egyik legsikeresebb rock csapatanak egyik tagja a blogjaban az akkori kedvencei koze rakta, koncertjen a zenekarunk polojaban feszitett"

Micsoda eredmények. :-)

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 14:30:56

XU Bass,

Speciel nem mondta, hogy ő írta, nyilván az ő ízléséhez ez egy nyálas és értelmetlen szöveg, és bűn elénekelni is.
(Ettől függetlenül én szeretem a Nagy utazást, de megértem, ha valaki nem...)

Xu Bass 2008.08.06. 14:31:10

Blogkedvenc pólózenekarra büszke, ez tényleg jó.

Xu Bass 2008.08.06. 14:32:19

Speciel Presserről írtam, hogy a műveit leigénytelenezni taplóság, és erre válaszolt Mercis az idézettel, tehát egyértelműen azt hitte, hogy ezt Presser írta.

KopaszMercis 2008.08.06. 14:35:03

Xu Bass 2008.08.06. 14:29:18

az ejszaka az ejszaka a puha testu ejszaka


micsoda nehez rim :)

engem nem erdkeel hogy presser irta-e vagy sem ... ekszöl róz nem énekelte volna el.

Te meg elhiszed magadrol hogy elnyomott ehezo muveszvagy, mikozben senki nem kivancsi rad. Amit en elertem az sem sok, de neked jo eslyed van arra, hogy soha eletben meg ennyi elismeresed sem legyen.

Valaki meghallja a balkani akcentus az jo esetben kirohog, rossz esetben rogton kuka

ennyi

KopaszMercis 2008.08.06. 14:38:22

amugy ezt birom.. olyan ninsen hogy szar, csak en vagyok hulye es nem ertem...

hat nem bazd meg nem ertem mi ebben az igenyes :)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 14:41:51

Szőke tán uncsi a subba, hogy idetévedtél? :D

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 14:44:03

KopaszMercis 2008.08.06. 14:35:03

Mi bajod az önkritikával? Dés is puhos, Presser is puhos innen a rím :D

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 14:47:24

Kopasz,
A Presser igényességét nyilván nem a puhatestű éjszaka rímjeire értette... :)

Presser tényleg csinált igényes, jó zenéket.
Ez viszont alapvetően egy film/musical zenéje, amit ő elénekelt, egyfajta feelinget akart gondolom átadni, ami van, akinek tetszik, van, akinek nem, ennyi. :)

KopaszMercis 2008.08.06. 14:48:21

zoldful:

itt csak a "kurva nagy igenyes lila muvesz bezzeg de o az" ra akartam ramutatni hogy dehogy nem

ejszaka ejszaka puhatestu ejszaka

menjen a gecibe :)

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 14:50:56

Azé' biztos akadnak olyan EkszlRóz szöveg is, amibe sokan bele tudnának közni... :)

KopaszMercis 2008.08.06. 14:52:01

Zoldful:
most igazabol lehet.. de szerintem mondjuk Presser siman lehetne igenytelenebb is ergo, nem full igenytelen.. de barmilyen igazi nagy rak en roll archoz hasonlitani szentsegtores es istenkaromlas

Balance Of Power 2008.08.06. 14:52:44

Kopaszmercis: legalabb a hires rajongotokat fedd fel meg a mufajt, amiben a ti zenekarotok tevekenykedett.

KopaszMercis 2008.08.06. 14:55:35

balance of power...

azzal mar egyertelmuve valna.

a hires rajongorol legyen eleg annyi, hogy rock zenekar rendes gitar basszus dob stb.. es az 50 milliomodik lemez fele tartanak es mar huszoniksz eve zenelnek.. jah es amerikaiak.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 14:57:55

www.youtube.com/watch?v=PtnxjCDDvWk
Íme a csodálatos, kiforrott, igényes, tehetséges magyar zene példája.

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 15:03:29

Mi a gond ezzel?
Polgárpukkasztó, ősösztönös punk ;)))))

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 15:10:43

Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci 2008.08.06. 14:57:55

punk v.kinek ez tetszik ízlések, és pofonok ... műfajukban jók

www.youtube.com/watch?v=wpXBkQdqS0k ez a magyar zenye

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 15:18:08

Félre a tréfát vannak Magyarországon is tehetséges bandák lásd. Alhana www.youtube.com/watch?v=Y3utQ8g1PkE

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 15:33:30

Izé, ha rosszmájú akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy a Kormorán/Koltai féle "Szállj, szállj sólyom szárnyán" vegyítése Alice Cooper Poisonjának refrénjével, egy amúgy elég sablonos harmóniamenetben, szintén sematikus, bár hatásos szólóval... :)
Az énekesnőnek kellemes a hangja, de nem érzem, hogy ehhez a stílushoz való...
Ettől függetlenül jó volt meghallgatni, és különben is, nekem egy szavam se legyen, amíg ennél jobbat nem csinálok. :)

Xu Bass 2008.08.06. 15:34:59

"Amit en elertem az sem sok, de neked jo eslyed van arra, hogy soha eletben meg ennyi elismeresed sem legyen."

Elkéstél ezzel a jóslattal, már most jelentősebb eredményeim vannak.

A stílusod pedig kissé útszéli, úgyhogy bocs, de nem vagyunk egy szinten vitakultúrában (sem).

Xu Bass 2008.08.06. 15:38:02

"a hires rajongorol legyen eleg annyi, hogy rock zenekar rendes gitar basszus dob stb.. es az 50 milliomodik lemez fele tartanak es mar huszoniksz eve zenelnek.. jah es amerikaiak."

Szerintem nem is léteznek, csak a szád jár.

Ha meg mégis léteznek, nagyon ciki, hogy egy olyan zenekar amerikaiságával és ötvenmillió lemezével kérkedsz, amihez annyi közöd van, hogy az egyik tag vesztegetett rátok pár szót egy blogban.

Carnivora (törölt) 2008.08.06. 15:39:54

Xu Bass 2008.08.06. 15:34:59

Te vagy Gáspár Laci? :D:D:D

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 15:40:14

Kár itt egymást fikázni, srácok... inkább az Artisjus ellen kéne fordítani ezt az energiát... :)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 15:44:09

Zöldfül · zoldful.blog.hu 2008.08.06. 15:40:14
Leszarom az Artijust nagyon kevés olyan zenét hallgatok ami az égiszük alá esik, azt meg úgyis letöltöttem illegálisan. Cédé dévédé van melóhelyen ingyen.

Balance Of Power 2008.08.06. 15:44:15

Mercis: akkor ird meg privatba, igerem, azonnal torlom a mailt es elfelejtem ;))

satie · http://321.hu/sas 2008.08.06. 15:48:10

nem az 'Artisjus ellen', hanem a jó törvénymódosítást kilobbizó egyesületért kell küzdeni, már kaptam innen pozitív visszajelzést, amit ezúton is köszönök :-)

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.06. 15:49:05

Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci

Nem is neked szólt. Te úgyis leszarsz mindent, ami nem a te érdekszférád, nem? :)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 15:54:18

Zöldfül · zoldful.blog.hu 2008.08.06. 15:49:05
Nem. Viszont ezeket magas ívből :)

Xu Bass 2008.08.06. 16:13:00

Artisjus-tag vagyok, szóval én nem fordítom ellene az energiáimat. Az Artisjus jó, csak néhány felosztást másképp kéne intézni.

Xu Bass 2008.08.06. 16:13:52

"Leszarom az Artijust nagyon kevés olyan zenét hallgatok ami az égiszük alá esik"

Minden itthon megszerezhető zene az égiszük alá esik.

satie · http://321.hu/sas 2008.08.06. 16:16:17

Jó lenne egy jó közös jogkezelés, a mostani sok téren elfogadhatatlan és erről alapvetően a törvény tehet, azt kell rendberakni..

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 16:22:27

Xu Bass 2008.08.06. 16:13:52
Külföldi is? De kis csicskák. Nem baj. Büszkén vállalom az illegális letöltést :)

Xu Bass 2008.08.06. 16:29:35

Igen, Magyarországon játszva a külföldi is.

Xu Bass 2008.08.06. 16:30:15

Egyébként vállald büszkén, csak tudd, hogy épp a kedvenceidet lopod meg vele.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 16:36:43

Xu Bass 2008.08.06. 16:30:15
Keresnek elég pénzt így is. Ameddig meg 5-6ezer forint egy album a kiadók pénzsóvársága miatt addig meg is érdemlik, hogy rohadt sokan töltenek le inkább. És mivel a letöltés nem törvénybe ütköző, így még csak tenni sem tudnak ellene semmit.

Balance Of Power 2008.08.06. 16:58:33

Szerintem itthon akkor se vennenek eredeti lemezt az emberek, ha 1000 lenne minden magyar es 1500-2000 minden kulfoldi CD. Egy baratom nagy Mode-Akos fanatikus, jolszitualt, de o sem veszi meg eredetiben legnagyobb kedvence dolgait: 'minek, atirjak nyoccazer' - ez a standard hozzaallas, pedig hangsulyozom, sokan megfengedhetik maguknak.
Egyebkent meg vannak jo hasznalt CD boltok, ott barmit ki lehet turni ocoer, igaz, en foleg a rockzenere szakosodott helyeket ismerem.

satie · http://321.hu/sas 2008.08.06. 17:01:02

a törvény hiába beszél nem tiltja a magáncélú letöltést, miközben ezt tiltja:

'A mű többszörözésének minősül különösen a nyomtatással megvalósuló mechanikai, filmes vagy mágneses rögzítés és másolatkészítés, a hang- vagy képfelvétel előállítása, a sugárzás vagy a vezeték útján a nyilvánossághoz történő közvetítés céljára való rögzítés, a mű tárolása digitális formában elektronikus eszközön, valamint a számítógépes hálózaton átvitt művek anyagi formában való előállítása.'

satie · http://321.hu/sas 2008.08.06. 17:03:49

a törvény fogalmi tévedéseit kell rendbetennünk (például, hogy felfogja: a letöltés, például egy weblap megtekintése az átvivő gépeken másolatokat hoz létre):

itt szólok az Szjt tévedéseiről:

szabadon.blog.hu/2008/06/20/szabad_zenei_kozossegek

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 17:09:48

Balance Of Power 2008.08.06. 16:58:33
Vettem már díszdobozos Six Feet Under CD-t 9000ért saját magamnak

KopaszMercis 2008.08.06. 17:30:32

Xu Bass 2008.08.06. 15:38:02

""a hires rajongorol legyen eleg annyi, hogy rock zenekar rendes gitar basszus dob stb.. es az 50 milliomodik lemez fele tartanak es mar huszoniksz eve zenelnek.. jah es amerikaiak."

Szerintem nem is léteznek, csak a szád jár. "

Na latod, pont ugyanugy vagy ubersikeres jajj de elismert zenesz, ahogyan azok nem leteznek..

Mindig olyan jo szivvel teliszajjal kirohogom az internetes szajkarate bajnokokat, aki a VALOSAGOT nem hiszik el.

- Pistike itt egy alma
- EZ NYEM EGY ELMA
- De igen Pistek ez egy alma
- DE NYEM EJ AKKOJ SEM EGY ALMA

es azt hiszed, hogy ez a vitakultura emelkedettebb mint az en "kurvanyad"-os tahosagaim.

Gratulalok!

KopaszMercis 2008.08.06. 17:35:12

Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci 2008.08.06. 17:09:48

En meg vettem eredeti bakelitet 30 vagy 40 ezer forintert.. mondjuk az olyan volt, hogy a tagok ragasztottak ossze sajat kezzel a boritot meg a 80-as evek kozepen :)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.06. 17:41:38

KopaszMercis 2008.08.06. 17:35:12
Nem azért írtam hogy villogjak, kár volt árat írni :)
Hogyha valami úgyis nagyon tetszik, akkor megveszed eredetiben.
Mondjuk első dolgom volt utána a számokat szépen átkonvertálni mp3-ba és menteni vinyóra :)

KopaszMercis 2008.08.06. 17:45:30

Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci 2008.08.06. 17:41:38

En ugyanezert irtam..

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.06. 18:16:06

No, hazaértem, átrágtam magam a kommenteken:-).

2 észrevétel:
Igen, hatásvadász volt beleírni hogy Lukács (akit amúgy tisztelek és a Tankcsapdát is szeretem) 30/60, Presser 100 millió. De ha borítjuk a bilit, öntsük ki teljesen a szart. Utálom, hogy csak szemlesütve lehet vagy nem is lehet beszélni bizonyos dolgokról.
Bizonyíték kell, hogy emberek szeme felnyíljon ...

A másik:
"Xu Bass 2008.08.06. 16:13:00
Artisjus-tag vagyok, szóval én nem fordítom ellene az energiáimat. Az Artisjus jó, csak néhány felosztást másképp kéne intézni"

Ezzel értek egyet. Nem az bassza a csőröm, hogy kapnak jogdíjat! Hanem hogy 100x-os és 1000x különbségek vannak a jogdíjak között. És azért legyen valami limit is, ne kapjon már senki ekkor összeget.

Amúgy az egész poszt lényege, mielőtt mindenki belemegyarázza a saját verzióját:
A zenevilág "vezetői" hakniznak egy kellemeset a Nagyszínpadon, sírnak hogy nem fogy a CD és veszélyben a magyar dal, miközben a jogdíjakból vígan megélnek, még a tehetséges, de még be nem futott zenekarok meló melett kénytelen turnézni, meg sajátz pénzből lemezt felvenni. Mindehhez törvényi háttér társul (Artisjus).Ennyi az egész.

Horizont 2008.08.06. 20:00:08

Nem az ellen szól az ember hogy a Presser miért kap annyit amennyit.Ő legalább letett sokat az asztalra.
De a Szigeten a
"minuszmittudoménhanyadik " napon miért nem engednek teret,azaz szinpadot a tehetséges kezdő vagy nem kezdő bandáknak,akiknek nincs tőkéjük,keresztapjuk.
Hallottam ha egy nevesebb együttes előzenekara akar lenni valamelyik egy koncerten, azért fizetnie KELL!
És akkor jön egy Kiscsillag műsor ahol kiemelnek egy Kovácsovits Fruzsinát 19 évesen, nyomatják orrba-szájba,aztán mentő jön érte szívritmuszavar miatt mert nem tud leállni.TEHETSÉGES együttesek pedig a küszöbig nem jutnak el.
A régi öregekek közül egyik sír hogy csóró, Kóbor meg pl. 100 millióért házat vesz.Nem sajnálom tőle (sem) csak ne sírjanak és ne legyenek olyanok mint a politikusok hogy nem akarnak visszavonulni, nyugdíjba menni.

furkosbot · http://zenebelezo.blog.hu 2008.08.06. 20:50:30

a legnagyobb poén életemben ezzel kapcsolatban az volt, amikor kiküldte az artisjus a fent említett utólagos számlát egy ismerős szervezőnek (kb 10 éve történt) ahol leírták, mi mennyi, és a 'táncmulatság', illetve a 'táncmulatság vacsorával' más árkategóriába tartozott. a pofátlan, mértéktelen, harácsolási ösztönön kívül még nem találtam erre magyarázatot...

amúgy nem rosszabb ez, mint a magyar élet egyéb területein. ami viszonylag biztató, hogy mondjuk egy egészségügyet nehezen oldasz meg 'maszekba', addig azt látom, hogy a mostani tizenévesek között egyre szélesebb a réteg, úgy zenészekre, mint közönségre értve, akik erről az egészről egyszerűen nem vesznek tudomást. feltölt/letölt ennyi. - persze itt is, aki kicsit befut, rögtön picsog, hogy nem fizetnek neki.

szerintem nincs ez máshogy nyugatabbra sem, csak egy/nem zenei ízlés, hanem a piac dönt. és
2/mindennek van piaca, azaz mindenkinek (közönség/zenész) van elég pénze.

pl. ott nem kell dolgozni menned, ha jó dalszerző/előadó vagy, műfajtól függetlenül (vagy legyél akármi, csak csináld jól, és elhivatottan). persze a legalján tengődsz, mint itt, csak ott a legalja nem az éhhalál, hanem kaja+albi kb.

legalábbis, amikor beszélgettem 1-2 francia kolleginával, ez jött le.

furkosbot · http://zenebelezo.blog.hu 2008.08.06. 20:53:50

ja, s artisjus: mint minden maffiánál, a legnagyobb gáz: nem maradhatsz ki. nem mondhatod, bocs, én ennyiért adom, itt-ott árulom, nem zavar, ha bárki lejátsza, és nem fizet jogdíjat. nem te döntöd el, mer maffia - védelmi pénz, vagy halál.

röhej, hogy beválogattak egy válogatáslemezre januárban: külföldi egyeztetés "internetes label" 1 nap, artisjus egyeztetés: azóta is tart.
** meg a ***-t

jürgen baromartz 2008.08.06. 20:55:15

megint a sok kurva komment, nem bírom végigolvasni az összeset

furkosbot · http://zenebelezo.blog.hu 2008.08.06. 21:00:39

azon azért csodálkozom, hogy a rohadványos kaukázust, s egyik angolul önsajnáltató kiéheztetett betegbuzi stílusú bandát sem rakták be. valszeg addig már nem látnak 'le' a vénemberek. no, akkor sem vennék jegyet, még 100ért sem, csak hogy ennyire süketek/vakok, az azért röhej.

átlátó 2008.08.06. 21:46:29

Végig olvastam, tanulságos. Egy kicsit lehetne már zsidózni is...:) :) ezek után. Na nem durván, csak ha megnézem az elosztó, kiadói emberek, stb. görögösen nemes arcélét, hát gondolkodóba esek, pedig azok után, hogy majd harminc évig szinte mindenkinek tartottam a bilit A-W-ig, már nem akarok gondolkodni semmin. Arcal a lé felé hakni királyok!

badogdobos 2008.08.11. 22:47:20

Most kimondom, coming outolok, le merem írni: utálom az LGT_t! nem azért, mert rossz dalokat írnak, hanem azért mert sunnyogi , múltferditő generáció oszlopos matuzsálemei és példaképei ők.Még jó, hogy újra szoktak alakulni. Sosem lesznek legendák. Ha fiatalon feloszlanak vagy kisiklik velik a szajoli vonat, sokra vitték volna.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.11. 23:32:55

Ezt olvassátok el, sok az igazság ...

"Ez a fal csak fal. A Magyar Dal Napja elé"
www.quart.hu/cikk.php?id=2737

Combi a ballibes Ferkófan 2008.08.12. 10:55:52

www.youtube.com/watch?v=PvSEADu9_XY

Szombaton Sziget. Juhúúú :)
Presserék meg bekaphatják.

pp1 2008.08.30. 17:12:59

A sok f*sszopó!!!!
Ezután kizárólag a kínaiaktól veszek matricamentes írható cd-t meg dvd-t, memóriakártyát és minden mást is!!!
Még egy ekkora nagy és legális sz*rt! Ez rablás!
Ha én úgy döntök, szeretném megvenni az egyik feltörekvő metalbanda lemezét, akkor azt azért teszem, hogy őket támogassam, és nem azért, hogy azt a sok kivénhedt b*zit meg a kasza tibit-hez hasonlóakat pénzeljem!!! Mert ugye már csak műfajból adódóan sem őket fogják játszani, így nem ők kapják a lét...
Amúgy a sziget is egy nagy sz*r...millió program, amiből kiváncsi vagyok 3-ra, de azért a többit is kifizettetik izibe

galicius 2009.01.06. 10:35:27

Amikor összejön a lé,az osztás a következőképpen működik:egy neked,egy neked,kettő nekem.Ismerős?Szinte az összes alapítvány így működik.Ezért van az,hogy,ha összejön kétszáz milla,akkor abból kétszázezerért vesznek egy baszt a gyerekkórháznak,a többi meg elment költségbe.Az,hogy ki kapja?Persze az,akinek játsszák a szerzeményeit.Az meg megérne egy tanulmányt,hogy kik is azok,akiknek játsszák.Érdekes lenne a végeredmény.

süti beállítások módosítása