Skip to content


       Szűrés lista

Tömjük be az alagutat avagy versenyfutás a Fővám térig

A világ legviccesebb építkezése lenne ez a 4-es metró, hanem a talpunk alatt zajlana ez a tragikomédia, és nem kóstálna cirka 520 milliárd forintot.

Az építkezés kellős közepén jönnek rá, hogy kell az összekötő alagút a Gellért téri megálló előtt? Hát milyen terveket készítettek?

Bamco szerint (az alagútfúrást végzó cég) szerint nem kell engedély az alagútra.

A DBR Metró projektigazgatóság és a  Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szerint kell engedély.

A Bamco engedély nélkül fúrt 17 métert alagutat. Az NKH leállította a fúrást.

Az építkezés helyszínét azóta a BKV biztonsági őrei őrzik.

És mi miatt megy ez a kötélhúzás? Miért játszanak a fúrópajzzsal? Megy-nem megy? Fúr-nem fúr?

Az a lényeg, hogy mikor ér a Fővám téri állomáshoz a pajzs! Ugyanis az állomás építése legalább 4 hónapot csúszik, és ha emiatt nem tud ott tovább haladni a fúrópajzs, akkor az napi 7,5 millió forintos kötbérbe fog fájni a BKV-nak, amit a Bamco-nak kell kifizetni!  120 nap * 7,5 millió = 900 millió forint.

És mennyi a büntetés az engedély nélküli fúrásért? Maximum napi 1 millió forint!
Az átkötő alagút engedélyének kiállításának ideje maximum 60 nap. Vagyis, ha ügyesen elhúzza a szakhatóság -mondjuk a BKV nyomására-, a Fővám téren való 4 hónapos ácsorgás lecsökkenthető a felére. 450 millió vagy 900 millió forint kötbér? Erről szól ez a bohózat ....

Megéri uraim? Nem loptak még önök eleget? Kevésnek találták az 520 milliárdot?

És a szokás napi mókás-vicces szösszenet a "4-es metró építése" című valóságsóból:
"Nem kizárt, hogy a 4-es metró Gellért téri állomása térségében a a fúrást végző Bamco konzorciumnak vissza kell majd tömnie a metróalagút egy részét. Ha a cég jogkövető módon akar tovább dolgozni, és nem szeretné, hogy még több bírságot hajtson be rajta a DBR Metró Projektigazgatóság, vissza kell állítani az eredeti állapotot. Ez a gyakorlatban a kérdéses rész visszatömését jelenti, hogy aztán hozzáfoghassanak annak ismételt kifúrásához..."

Nos, szerintem az lenne a legjobb, ha az Etele tértől kezdve tömnék be az egész kócerájt,  és Önök kedves városvezetők, DBR-esek, BKV-sek, Hídépítő Rt-sek és Bamco-sok elhúznának a picsába, és legyenek kedvesek szórakozni egy másik ország másik fővárosának másik 520 milliárdjával ...

Címkék: bkv metró abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr63631493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dj Tometkow · http://electro-art.gportal.hu/ 2008.08.25. 10:37:42

eeeeeeeeeeeeeeeez dúúúúúúúúúrva

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.08.25. 10:42:44

520 mrdből redbe lehetne (lehetett volna) tenni budapest egész közlekedését included további kötöttpályák, racionalizálás (pl gödöllői, csepeli HÉV- és metrókapcsolatok, 1-es villamos átvezetése a Lágymányosi hídon stb stb...) plusz az utak. De persze akkor is le(hete)tt volna mit ellopnia az aljadék "politikai elitnek" pl. sok-sok százcsillió forintért zebrát festeni, stb :D
Oszt' ne nyíjjon ki a zembör zsebiben a maschinengewehr... f@szom... (ahogy megboldogult nagyapám mondta mindig (-:)

REPARATUR 2008.08.25. 10:56:28

Nagyon igaz az utolsó mondat. Mennyen az annyába az ilyen.

moRtiZ 2008.08.25. 11:04:30

Évek óta hajtogatom, ha nem lenne ez a kurva metró meg a kurva autópályépítés, talán nem csuszna ekkora kibaszott minuszba az ország.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2008.08.25. 11:06:44

A lopás mindenütt tapasztalható, azon már szinte kár fönnakadni.

Ezt a szar M4-et kizátólag egy dolog miatt kell felépíteni: az időközben megőrült Demszky gőgös hatalmi tébolya miatt.
Valamikor a fejébe vette, és most ez az életműve. Egyébként ez még találó is.

Orbánozni fogok egyet: ha '98-ban nem akarja Orbán a szoc-lib érzelmű Budapestet megbüntetni, akkor Demszkynek nem lenne most még ennyi municiója sem. Persze a fene sem gondolta, hogy Demszkyt a kedves városlakó-társaim négyszer visszatapsolják...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.25. 11:19:55

A 4-es metrót még majd a héten boncolgatom majd egy kicsit, szerencsére elég témát ad ... vagy sajnos :-(

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.08.25. 12:05:36

Ha az építtető késik napi 7,5 mill. ft. kötbér. Vlsz. ha az építő csúszik, ugyanennyi (bár a szerződés szövegét senki nem linkelte be, lehet, hogy Demszki otthon uborkásüvegben tartja a párnája alatt elrejtett trezorban, így nem is nézheti meg senki).

A kötbérben a szerződést kötő felek szabadon egyeznek meg. A lehetséges büntetés napi tételét jogszabály határozza meg. Több nem lehet és kész, max. nem jó a jogszabály, de ez már más tészta.

Vlsz. a főváros atomra be akarta biztosítani magát a csillagászati összegű kötbérrel, erre saját magával b*szott ki. Grat Demszki + tanácsadók siserehada. (A jogászok csak leírták.)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.25. 14:09:31

vero 2008.08.25. 12:05:36

én olvastam a 186 oldalas szerződést:) (Fővám tér)
lesz belőle poszt:)

"Ha az építtető késik napi 7,5 mill. ft. kötbér. Vlsz. ha az építő csúszik, ugyanennyi"

Ha az építő csúszik akkor kell fizetnie kötbért a BKV-nak.
Ha a fúrópajzsnak állnia kell, a BKV fizet kötbért a BAMCO-nak.

Nos, a 2 kötbér napi összege nem egyezik, és nem a BKV fog jól járni ...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.08.25. 15:27:24

Megoldási javaslat:
az egész politikai "elit"-et leterelni az alagútba és visszatemetni a gennybe.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.25. 15:40:27

Na de Monsieur Csirke!

Ez eléggé radikális megoldás!

Csak akkor támogatom, ha az összes TV élőben adja ...

Monsieur Csirke/Csirke Úr/Cs.A.K. 2008.08.25. 15:45:44

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.08.25. 15:40:27
ilyen műsorral szerintem még éjfél után is országos nézőcsúcsot döntene a Zenit Tv:D
na jó,adják inkább az Rtl-en,hogy mindenütt láthassa a jónép!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.08.25. 15:59:07

zero · // Akkor Kocsis István viszi a balhét? (majd) És bukik? Megint? És a végkie?

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2008.08.25. 19:25:03

Erről az jut eszembe, hogy BaumgartnerZsoltról azt mondták, amit ráköltöttek, abból rendbe lehetett volna tenni az egész magyarfocit, erről a metróról meg már évekkel ezelőtt azt, hogy az egész felszíni közlekedést rendbe lehetne tenni meg még a hármas metrót is mindkét végén meghosszíbbítani. Hát egyikhez sem értek, de valahogy elhiszem mind a kettőt.

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2008.08.25. 19:50:56

"Erről az jut eszembe, hogy BaumgartnerZsoltról azt mondták, amit ráköltöttek, abból rendbe lehetett volna tenni az egész magyarfocit"
Ja annyi lóvéból lett volna elég lőszer, talán még a temetési ceremóniákra is jutott volna+ a "tehetségek" szakmai átnevelésére (vájár? kubikus? kormányszóvivő?).

Horizont 2008.08.25. 22:00:21

Be kéne már látniuk hogy mi a fenének ez a kurva nagy erőlködés.
Nem a metróval lehet "felszabadítani" a fővárost a leterhelt forgalomtól,hanem megoldani hogy keletről-nyugatra,és vissza ne a fővároson keresztül lehessen átjutni.Ha kiterelnék az átmenő forgalmat hát szerintem leesne a szakértő urak álla.Persze jó dolog a sok metróvonal, ott ahol úgy áll az ország ahol mi 30 év múlva se fogunk.
(Ha én hitelből élek és penge élén táncolok,akkor nem fizetek be hitelből mondjuk Bora-Borára!Pedig de jó lenne elmenni).

GatyaPityu 2008.08.25. 22:48:57

Vajon mennyi választáson fog még kampányolni ez a f*szkalap demszkáj ezzel a rohadt metróval?
Az index-en volt egy cikk 2006. környékén, hogy már 1996-ban át kellett volna adni a négyes metrót! Akkor pedig még szó sem volt a Zorbánról....

Perillustris 2008.08.25. 22:59:25

Ha a Fővám téri kivitelező csúszik, s emiatt a fúrópajzsnak meg kell állnia, a tulajdonosa 50 milliót söpör be fővárostól, míg az előző 3 milliót fizet a megrendelőnek. A különbség 47 millió.

Ez azért érdekes, mert a két cég tulajdonosi szálai összefutnak, így a kivitelezőnek lazán megéri bevállalni a csúszást, hiszen akár csak 10 nap is 470 millió extraprofitot hoz a konyhára.

Tassadar 2008.08.26. 00:30:15

Szánalmas....
Röhögnék ha nem Magyarországon élnék....

Baromméter 2008.08.26. 09:34:55

Tolvaj szar banda. Nem fog talpraállni soha ez az ország. Süllyedünk a gecibe.

Horizont 2008.08.26. 17:02:46

Na 1 millióra büntetik a "túlbuzgó alagútfúró" céget.
Hogy oda ne rohanjak.

süti beállítások módosítása