Skip to content


       Szűrés lista

"Rekordmennyiségű pénz"

Soha nem segítette annyi költségvetési forrás az olimpiai felkészülést, mint most, amikor összesen hárommilliárd forintot fordított a kormány az olimpián és a paralimpián való részvételre és a versenysport finanszírozására - jelentette ki Daróczi Dávid kormányszóvivő.

A 3 milliárd részletes lebontását a kifizetések dátumával itt meg lehet nézni.

3 olimpia, 3 sportág, 3 összeg:

A kajak-kenu szövetség 2000-ben (Sydney) 174,5 millió Ft-ot, 2004-ben pedig (Athén) 241,7 millió Ft-ot kapott, míg 2008-ban (Peking) 497,9 millió forintot kap.

Az úszó szövetség 2000-ben 133,5 millió Ft-ot, 2004-ben pedig 161,1 millió Ft-ot kapott, 2008-ban azonban 289,9 millió Ft állami támogatással gazdálkodhat.

A vívók Sydney évében 158,7 millió Ft-ot kaptak, Athén esztendejében 133,9 millió Ft-os támogatáshoz jutottak, míg idén 277,6 millió forintot fordíthatnak a felkészülésre állami forrásból. 

És hogy sok-e vagy vagy kevés ez a 3 milliárd? Ami szerintük "rekordmennyiségű"?

8 kilométer alagutas-völgyhídas autópálya-szakasz 40 milliárdért rekormennyiségű pénz?
10 kilométer metróra 520 milliárd rekordmennyiségű pénz?

Tudjátok, mi még a rekordmennyiségű pénz? 23 milliárd forint.
Ennyit költött a kormány az elmúlt 6 évben kommunikációra (!)  ....

Miniszterelnöki Hivatal : 10 milliárd
Gazdasági Minisztérium: 3 milliárd
Közlekedési, hírközlési és energiaügyi tárca : 3 milliárd
Oktatási Minisztérium: 2 milliárd
Egészségügyi Minisztérium: 1 milliárd
Önkormányzati minisztérium: 858 millió
Szociális és Munkaügyi Minisztérium: 797 millió
Honvédelmi Minisztérium: 624 millió
Környezetvédelmi minisztérium: 332 millió
Földművelésügyi minisztérium: 321 millió
Igazságügyi és rendészeti tárca: 160 millió
Pénzügyminisztérium: 36 millió
Külügyminisztérium: 20 millió

Vajon mit kommunikáltak velünk 23 milliárdért? Kinek mi jut eszébe?
Vagy idézhetném Kuncze Gábort is : "Tolvajbanda, -hol a lé?"

Ön mire költené a pénzt?
Kormányzati kommunikációra vagy az olimpiai sportágak és az olimpikonjaink támogatására?

Címkék: politika abszurd pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr51634105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dantE · http://videodrome.freeblog.hu/ 2008.08.27. 08:06:48

Én egy szigetet vennék belőle :P
Vagy esetleg bemesélném az ország felének, hogy jó dolog amit csinálok, és beültetem a fejükbe, hogy ha valaki mást mond az nácifasisztaszalonrasszista, és azonnal el kell határolódni tőlük!

leveliro1 2008.08.27. 08:46:33

Az egyszeri pénzodadobás (ha egyáltalán igazak a számok, mert én még azt sem hiszem el) sokkal kevesebbet ér, mint kevesebb pénz, de kiszámíthatóan. Így nem lehet jövőt tervezni, csak jól hangzik a sajtóban.

reKorrekt 2008.08.27. 09:07:49

Őszintén szólva én konkrtéan semmilyen kommunikációra nem emlékszem. Tehát megérte-e elkölteni-e? Gondolom ebben benne van a 200 millás kormányszóvivői weboldal is... ha abből indulunk ki, hogy a többi tétel is ilyen áron és hatékonysággal jött létre, akkor megint ablakon két kézzel kiszórt pénz. Mármint valakik zsebébe beszórt...
Csak úgy kiválasztanák egy sort, csak úgy ráböktem:
Honvédelmi Minisztérium: 624 millió
He??????
Most csak a Pekingbe tartó repülőn lezajlott Szekeres Imre - Kammerer Zoli párbeszéd jut eszembe, mint HM kommunikáció. Ez gáz-e e?

reKorrekt 2008.08.27. 09:08:35

*kiválasztanák = kiválasztanék (term.)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.08.27. 09:18:58

Itthon vannak városok, falvak, akik ugyanezt a starégiát követik, csak nem külföldre, hanem másik településen vásároltatnak lakást, vityillót a rómaiakkal. Vissza nem térítendő támogatás ingatlan előszerződés bemutatása fejében, ill. hasonló konstrukciók. Egerből Ózdra és környékére, Debrecenből Miskolcra pl.
Így hallottam.
Nem sz*rnak a kútba, csak a kávájára.

theo 2008.08.27. 09:49:14

A foci mennyi támogatást kap?
Valahol a túl sokat, és a feleslegesen sokat között lehet ez az összeg :(

Seduxen (már NEM dr.) 2008.08.27. 10:09:31

Hm, a Külügyminisztérium az UTOLSÓ a listában, 20 misivel... Bár igazából nem meglepő, Abszurdisztánnak úgy sincs külpolitikája :-))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.08.27. 11:06:50

"Igazságügyi és rendészeti tárca: 160 millió"

Na,ezért nem oldanak meg szinte semmilyen ügyet a rendőrök.Hiába, a kormánykommunikáció fontosabb.

LvB 2008.08.27. 11:17:15

Zero ez egy baromság mégpedig azért mert sportolók teljesítménye nem igazán függ össze a pénzzel, persze ha kokszra költik az más...

Tassadar 2008.08.27. 11:35:22

LvB azért ez így nem igaz, mert a ha sportólnak állandóan azon kell rágódnia, hogy miből fog megélni akkor nem tud teljesen a felkészülésre/versenyre koncentrálni. És az olimpián nagyjából hasonló erejű ellenfelek szerepelnek és sokszor az dönt ki van ott jobban fejben.
Amúgy én azt a 23 milliárdot segélyre fordítanám:PPPPPPPP

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 14:09:23

LvB 2008.08.27. 11:17:15
Zero ez egy baromság mégpedig azért mert sportolók teljesítménye nem igazán függ össze a pénzzel, persze ha kokszra költik az más...


Hogyne függne össze ..... ne viccelj már ...

öööö...izé 2008.08.27. 15:27:46

A HM mire költi?

Itt van a droid 1:20-nál:))...nyilván olcsó...

füligjimmy77 2008.08.27. 16:03:20

Azért frankó populista (kommunista?) mondatok ütik fel a fejüket errefelé. 23 milliárd 6 évre. Nem mondom, hogy nem lehetett vona kihozni olcsóbban, biztos vagyok benne. De ebben benne vannak például a rendőrés figyelemfelhívó plakátjai, a hadsereg szórólapjai, toborzókörútjai, az egészségügyi "reformokat" hirdető plakátok, a felszólítások kiküldése a nem fizetőknek. A földműveléssel kapcsolatos törvények, szabályok baromi sokat változtak, a falugazdászok külön tájékoztató elóadásai+szórólapokat szintén ebből fizették. Ha ezt a 23 milliárdot odaadták volna a MOB-nak, lejutott volna a sportolókhoz kb.15, de lehet, hogy sokat mondtam. Az állami zsetonnal az a baj, hogy mire leér a rendeltetési helyére, a fel elszivárog, mint a földgáz a Barátság 2-ből. Másrészt: miért nem lehet inkább az adóból leírni egyes sportszerek, sportbérletek árának egy részét? Eddig legalább a magán-egészségpénztári tagoknak járt ezután valami kedvezmény, de ezt is eltörölték. Attól nekem nem lesz jobb, ha Cseh László úszik, mint egy csuka. Nekem is uszodába kell járnom, mert a munkám miatt szinte egész nap ülök.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 16:19:16

füligjimmy77 2008.08.27. 16:03:20

Persze , évi 4 milliárd .....az ugye már nem sok.

De például a szentesi légimentőbázis nem épül meg évek óta mert NINCS RÁ 80 millió forint ...

És hány ilyet össze lehetne szedni ....

Akkor ilyen szemszögből nagyon is sok a 23 milliárd ...

Horizont 2008.08.27. 16:57:45

zero olyan még nem volt soha sehol, hogy elég legyen a pénz!
Legtöbbször a pénz megvan elég is lehetne csak rosszul osztják el,sokan élnek belőle stb.
Nem érzem magam csökkent értelmi képességűnek de isten bizony nem értelek zero!Ott van feketén-fehéren hogy dupla pénzt kaptak 2004 -hez képest a sportban (megsúgom a fizum nem emelkedett csak évi 5%-kal)
Tehát többet adott az állam?Többet.Pont.
Azt felróni hogy kommunikációra költenek röhejes.Azon lehet vitázni hogy sok.De hozzunk létre riadóláncot hogy mindenkihez eljussanak a hírek?Így is megy a ferdítés.
Mire költik valójában?A könyvelés ugyanúgy történik mint minden kis és nagy cégnél,vállalkozónál!
Mást írnak és mást költenek.Nem jó sok minden de ez a kákán is csomót keresés.....

LvB 2008.08.27. 17:26:46

Miben függ össze? Jobb lesz a teljesítmény? Semmi köze hozzá. A régebbi olimpiákon tized ennyi lóvé sem jutott a sportolóknak (arányiban sem!) mégis fényes győzelmeket arattak.
No meg az etióp futóknak sem hiszem, hogy több jutna ennél (csak példa).
Szarok voltak a sportolóink az olimpián (tisztelet a kivételnek) ennyi, tudom nehéz megemészteni de ez van.
Ráadásul ahogy Optimista is megjegyezte, idén még nagyobb is volt a támogatás mint eddig.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 17:55:05

"Miben függ össze? Jobb lesz a teljesítmény?"

Pontosan!

Megfelelő felkészülési lehetőség, külföldi versenyekre való kijutás, megfizetett minőségi edzők, remek utánpótlás, fasza sportegészségügyi rendszer, a versenyzők nincsenek anyagi gondja, nem a szponzorok után rohangál megalázó módon, hogy tudja-e őt esetlege támogatni ... soroljam tovább?

Valahol olvastam, hogy 4 éve amikor Nagy Tímea megnyerte vívásban az aranyat, ennek hatására vagy 150 gyerek jelentkezett a Ferencváros vívószakosztályánál hogy szeretnének beiratkozni.
És mi történt? El kellett küldeni a gyerekeket, mert nem volt elég edző .... na, ezekből a gyerekekből már nem olimpikon a 2016-os olimpián.
Ez egy folyamat : belefektetsz az utánpótlásba 10-15 év múlva jönnek az eredmények.

MI volt nálunk 10-15 évvel ezeltőtt? Mennyit fektettek az utánpótlásban? Van most eredmény.... most jön még csak ki lemaradásunk, lesz ez még sokkal rosszabb is ...

Marcellusca 2008.08.27. 17:57:24

Kedves, zero!

Ekkora populista, demagóg szöveget is rég olvastam.
A pénzek felvetése abból aódott, hogy Schmitt Pál sírt, hogy kevés volt a pénz. Erre jött a válasz, hogy NEM, mert... Miért keversz bele mást?! Most csak a sport kiadásokat nézzük. (A többiben egyébként igazad van, de nem ide tartozik.) Véleményem szerint, ha már megszerezte az indulás jogát és ki is vitték, akkor már nem pénz kérdese, hogy ott, akkor, abban a percben mit csinál. Nem a gyurcsányi meg a zorbánviktor volt a páston és hadonászott a kardjával és nem jutott tovább...
Más! Miután jól kisírta magár Paja bácsi, a vizilabdások sikerében már fürdőzött, gondolom nem velétlen, hogy ő adta át az érmeket. A fiúknak bizti több pénz jutott a felkészülésre.

füligjimmy77 2008.08.27. 17:57:39

zero

Ne tegyünk már úgy, mintha az évi 4 milliárd minden egyes fillérje az ördögé lett volna. Persze, annak kb. 20%-át ellopják, mint ahogy a világ MINDEN országában ellopják, csak a mérték a kérdés. A kormányzai kommunikáció egyáltalán nem egy felesleges hülyeség. Ha az lenne a problémád, hogy működik ez Magyarországon, aláírnám, igazad van. De ez hülyeség, hogy ezeket a pénzeket a sporthoz irányítsuk. Egyébként én nem is támogatnám az élsportot. Attól még nem lesz heti négy tesióra a kölyköknek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 17:59:41

Nézzük hogy egy fejlettebb demokráciában ezt hogy csinálták:

Nagy-Britannia 19 aranyérmmel az előkelő negyedik helyen végeztek az éremtáblázaton, a három óriás, Kína, az Egyesült Államok és Oroszország mögött. Ami főleg annak fényében hatalmas teljesítmény, hogy az 1996-os atlantai olimpiáról szégyenszemre egyetlen (!) olimpiai címet hoztak haza. Egy ilyen kudarc után két út létezik: a felelősség elhárítása és a belesüppedés a sikertelenségbe, vagy a sosem látott összefogás a nemzet élsportjának megmentése érdekében. Az utóbbit választották.

A brit kormány csak 2004 óta 265 millió angol fontot (78,5 milliárd forintot) invesztált az élsportba, ami több mint háromszorosa az athéni felkészülésre költött 83 milliónak (24,5 milliárd forint).

Erre azért volt szükség, mert 1996-ban a brit vezetésnek rá kellett ébrednie, hogy átfogó reformprogramra van szükség, ha nem akarnak tovább gurulni a lejtőn. Így sokszorosára emelték a sportba fektetett pénz összegét, modernizálták a létesítményeket, különböző utánpótlás-programokkal egyengették a fiatalok pályafutását, általában véve a sportra irányították a közvélemény figyelmét.

Ami a pénzügyi vonalat illeti, az alapokat még John Major miniszterelnök teremtette meg azzal a kezdeményezéssel, hogy a nemzeti lottóból kiemelt összegeket csoportosítsanak át az élsportra. Bár beletelt néhány évbe, amíg a kormányzó szervek megtanulták, hogyan hozzák ki a maximumot az ölükbe hullott forrásokból úgy, hogy az valóban a sport és az olimpikonok érdekeit szolgálja, már négy évvel a 2012-es londoni játékok előtt látványos a siker.

Csak az elmúlt egy évben 67,4 millió fontot fordítottak kincstári pénzből a világklasszis teljesítmények elérésére, ehhez jött még 49,5 millió a lottóból.

sportgeza.hu/2008/peking/feltamadas_brit_modra/

Marcellusca 2008.08.27. 18:00:42

Ui.:
Ott miért nem sírt, hogy csak harmadjára lettek bajnokok? Ennyi pénz után megérdemehték volna, hogy egyből ötszörösek legyenek!!!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 18:02:25

"Marcellusca 2008.08.27. 17:57:24
Kedves, zero!
Ekkora populista, demagóg szöveget is rég olvastam."

Igyekeztem ám nagyon xDDD


Arra szerettem volna kilyukadni, hogy ha a 3 milliárd "rekordmennyiségű pénz" akkor a kommunikáció elköltött 24 milliárd akkor vajon mi?

füligjimmy77 2008.08.27. 18:04:19

Létesítmény, utánpótlás. Ez a lényeg. Egyébként Schmidt Pál azon kívűl, hogy állami zsetont kunyerál, amiből ilyen Aján Tamások élnek nagyon jól, Hány szponzort vont be az olimpiai sportok utánpótlásába? A T-Mobile magától ment. A többi 1-1 szakágat, vagy sportolót támogat. Mindig ez a legkönnyebb: az állam adjon pénzt. Ha ez egy szoci szájából hangzik el, nem is csodálkozok

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 18:04:20

füligjimmy77 2008.08.27. 17:57:39
zero

Ne tegyünk már úgy, mintha az évi 4 milliárd minden egyes fillérje az ördögé lett volna.


Márpedig így volt .... mi haszna lett belőle neked vagy nekem? Jobb lett tőle az élet? Több lett a fizud?
Kaptál olyan INFÓKAT amit máshonnan nem tudtál meg?

Marcellusca 2008.08.27. 18:06:00

zero

Tényleg nem értelek.
Egyszer azt írod, hogy sok a felesleges kiadás, mert mehetne a kórházaknak, iskoláknak, stb, máskor meg azt mondod, hogy az élsportba öljük kevéske pénzünk.
Tudomásul kell venni, hogy csóringerek vagyunk!!!
Ha több pénzt akarsz az élsportba, akkor kevesebb jut az eü-be, isk-ba, stb...
Most mi legyen????????????

füligjimmy77 2008.08.27. 18:07:53

Igen, mivel a szüleim őstermelők (is), kaptak fontos információkat. Mellesleg azok a plakátok se feleslegesek, amik arra hívják fel a figyelmet, hogy: "Te barom, kösd már be a biztonsági övet". Mikor elkezdék variálni az egészségügyi finanszírozást, rendesen leírták, mi hogyan változik. Te abból indulsz ki, hogy mindenki hozzáfér Internethez, mindenki ki tudja hámoznia szövegkörnyezetből a lényeget. Ez nem így van. Az átlagmagyarnak gondjai vannak az értő olvasással.

füligjimmy77 2008.08.27. 18:09:17

Ja, az oktatási minisztériumról ne is beszéljünk, most variálták át az egész felsőoktatási rendszert.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 18:09:50

füligjimmy77 2008.08.27. 18:04:19

No igen, adjon pénzt a magánszektor a sportra ....

De mégis kik?

A multik, akik viszik ki profitot az országból?

A magyar vállaltok, akik feketén foglalkoztatják az embereiket, mert ha törvényesen csinálnák, már rég csődbe mnetek volna, a magas adók ás járulékok miatt?

Az én bruttó 266 000 forintos fizetésem a cégemnek 357 060 forintba kerül, de én csak 150 520 forintot kapok készhez.... nekem kellene támogatni a sportot? Vagy a cégemnek, aki 206 540 forintot fizet be az államnak minden hónapban énutánam ???

Ilyen körülmények között nem kellene elvárni hogy a magánszektor pumpálja a pénzt a sportba ... majd ha csökkenek a terhek, akkor juthat pénz ilyenre ...

Marcellusca 2008.08.27. 18:11:43

zero

Sikerült!
Szerintem nem az élsportba kellene több pénzt beleölni (oldják meg szponzorokkal), hanem az iskolai és tömegsportba kellene többet invesztálni.
Más! Miért nem tudjuk értékelni az olimpikonjainkat? Nem csekély eredmény kvótát szerezni egy ekkora rendezvényre, úgyhogy le a kalappal a "csak" helyezettek előtt is!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 18:13:06

Marcellusca 2008.08.27. 18:06:00

Nem nekem kell eldöntenem hova öljük a pénzeket - szerencsére :-)

A sport támogatása is fontos, meg ezeregy más is ....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 18:15:27

Marcellusca 2008.08.27. 18:11:43


Én megemelem a kalapon MINDENKI előtt aki kijutott pekingbe ...

Kovács Ági mondta egyszer, hogy mindennap fél 5-kor kel, mert fél 6-tól SULI ELŐTT még leúszik 10 000 métert .... bakker, 9-ig a nevem sem tudom leírni, annyira kész vagyok ... nem is értem, hogy ezt hogy lehet bírni!

Minden tiszteletem az övék, és maximálisan megérdemelték a pénzeket amiket kaptak az érmekért!

Marcellusca 2008.08.27. 18:18:55

Hajrá, füligjimmy!!!

zero úgysem fogja megérteni miről kommunikálsz. Neki van interizéje és tud óvasni. Marika néni meg Józsi bá assem tuggyák, hogy mia, eszi-e vagy isszák. (Belegabajodtá valami pókhálóba, vagy mifene?) Viszont a plakátokat talán látják és megértik (,ha hagyják)!

Marcellusca 2008.08.27. 18:20:49

Ezaz zero!

Jó magyar szokás szerint túrkáljunk más zsebében (,ha már a mienk úgyis üres)!

füligjimmy77 2008.08.27. 18:39:12

zero

Manapság annyira nincs kialakult világképe az emberek többségének, hogy az fájdalmas. Nem titkolod politikai hovatartozásodat. Helyesen teszed, elvégre ez a demokrácia lényege. Nos, ahova te pozicionálod magad, ott az állam kisebb szerevállalása a cél, alacsony adók mellett. Ehhez képest kicsiny hazánkban az egyetlen jobboldali programot valló(?) párt az SZDSZ lett. Adócsökkentés, abbahagyni mindenféle fölösleges dolog támogatását, mint az élsport. Az élsport fölösleges. 4 évente még több pia fogy a kocsmákban. Szuper. Meggyőződésem, senki nem tudja, hogy állt a vívók világkupa ranglistája 2 évvel ezelőtt. A magyar sport támogatását kizárólag az oktatással összahangban kellene megoldani. Mellesleg a briteknél sok mindenre van zseton, amire itt nincs, lévén, ők pár száz évnyi előnnyel indultak nálunk. De nagyjából már rájöttem, hogy te azt akartad mondani: 3 milliárd kevés, mert nagyobb baromságokra többet költöttek. A helyes út az lenne, ha se erre, se arra nem költenének annyit. (Ha megint félreértettelek, esküszöm, abbahagyom a hülyeségeim írását)

öööö...izé 2008.08.27. 19:13:56

Khmm... már bocsi....de az SZDSZ az nem jobboldal.

Erről itt: hu.wikipedia.org/wiki/Jobboldal lehet bővebben...

füligjimmy77 2008.08.27. 19:23:19

Tudom, elvileg nem az. De olyan messze van a liberálistól, mint Makó Jeruzsálemtől. Pedig már Kádár elvtárs is megmondta: a krumplileves legyen krumplileves.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 19:59:05

füligjimmy77 2008.08.27. 18:39:12

"3 milliárd kevés, mert nagyobb baromságokra többet költöttek"

Na, ez az !

Pont ezt akartam kihozni, de nem nagyon jött össze :-(

Igen igazad van!

Amit én szeretnék:
kevés adó, az állam csak a TÖMEGSPORTOT támogassa, a cégek/magánszemélyek meg az élsportot. Mivel jut rá pénzük.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.08.27. 20:00:17

öööö...izé 2008.08.27. 19:13:56

Azt írta Jimmy kollega, hogy "egyetlen jobboldali programot valló(?) párt"

Ez így van.

Kár hogy ez elmúlt 6 évben ebből nem sok valósult meg ...

Perillustris 2008.08.27. 21:36:47

"A brit kormány csak 2004 óta 265 millió angol fontot (78,5 milliárd forintot) invesztált az élsportba, ami több mint háromszorosa az athéni felkészülésre költött 83 milliónak (24,5 milliárd forint)."

A jó minőségű, kimutathatatlan koksz drága. Nem bonyolult.

uj_baloldal 2008.08.27. 22:20:16

Zero,

azért mégiscsak demagógnak sikerült a cikk:
a) a brit kormány 78 Mrd-t költött élsportra csak 2004 óta. Ja, ige: 4 év alatt. Akkor ez 1 évre? 19,55 Mrd Ft. Nagyjából hányszorosa a lakosságuk a miénknek? És az arányosság már ott is van (nem beszélve arról, hogy britek eleve előrébb tartanak, mint mi)

b) mindenki sír, hogy legyen kevesebb az adó. De kérdem én, akkor a kevesebb állami bevételből hogyan osszon többet és jobban?

Egyébként nem a 23 Mrd a sok, ha belegondolunk. A segélyezési rendszerünk, a még mindig túlzott állami gondoskodás a sok. Mindenki panaszkodik, hogy nincs munkahelye - ha meg a munkaügyi kp. felajánl neki, akkor azt mondja, h ő nem azért tanult ennyi, meg ennyi évet. Csakhogy ha olyan jó lenne a szakmájában, akkor nem lenne munkanélküli. A hisztijét meg ne velem fizettessék meg. Ne aggód, ha megvonnád a segélyt, egyből találna melót magának.

Egyébként a többi dologban egyetértünk.

uj_baloldal 2008.08.27. 22:25:37

Mondjuk az autópálya-völgyhíd, meg a metróberuházás tényleg gázos - sztem már a lesülő bőr kategóriája...pontosabban a le nem sülő bőré :DDDD

öööö...izé 2008.08.27. 22:35:38

Zero...bár ebben a témában offtopic, de ha a jobboldal meghatározását nézzük, az SZDSZ elég távol van tőle...nyoma sincs benne a "konzervativizmus számos irányának valamelyikének, a vallásos jobboldalnak, az ellenforradalmiságnak, a klasszikus liberalizmusnak, vagy egész egyszerűen a baloldali politika ellentétének "

Nem tudom jobboldalinak tekinteni azt, aki a nemzetiség fogalma ellen küzd (lásd a Geszti-féle plakátháborúk az ország jelképeinek kigúnyolásával), az állandó "rögtönultraneonáciazakiárpádsávoslobogótlenget" -persze sajnálatos, hogy ezt a jelképet szélsőséges csoportok kisajátítják, de erről nem a jelkép tehet, tehát nem biztos, hogy sárba kellene tiporni, vagy röhejes magyarázatokkal száműzni a tisztavatásról a koronával egyetemben...szal magas ívben sz*rik a tradíciókra.

És hogy ontopic is legyek:

Szvsz zero az a fontos, amit írtál is, hogy a kormányzati kommunikáció rekordnak nevez egy röhejes összeget, míg a cikis beruházásoknál ezt valahogy elfelejti. Nem vagyunk közgazdászok, szóval nem itt kell a büdzsét megvitatni, az biztos, hogy a jelenlegi politikai "elit" legkevésbé azzal van elfoglalva, hogy az országnak jó legyen...mi a helyzet pl a parlamenterek költségtérítéseivel? kötelező már a számla?...

öööö...izé 2008.08.27. 22:39:46

Perillustris · 2008.08.27. 21:36:47


Kimutathatatlan drog nincs....megfelelő vizsgálati időpont és pénzkérdés.

Például hogy ütöttek rajta meglepetésszerűen a nemzetközi drogvadászok a kínai sportolókon, mikor a vízum miatt pontosan tudta az állam, mikor engedi be őket?:-))) Egyszerű: sehogy.

Perillustris 2008.08.28. 19:22:55

Olimpia? Kínában? Ez volt a legnagyobb pénzkérdés.

Én a magam szerény módján tiltakoztam: nem néztem a közvetítésekből egy percet sem, az Index főoldaláról is csak egy-két linkre kattintottam.

Marcellusca 2008.08.28. 20:17:08

Én meg a pontozásos sportágakat nem néztem.
Az elején felment a vércukrom, hogy milyen "csalások" vannak, nem a találatokat vagy az akciókat pontozták, hanem a "nevet" vagy az "országot" (főleg China).
Így nem nehéz jobbnak lenni.

süti beállítások módosítása