Skip to content


       Szűrés lista

Melamint és egyéb más más szart zabálunk

És még csodálkoznak, hogy miért olyan sok a rákos beteg itthon. Már nem is Európa, hanem a világ szemete ömlik be ide, mert ócsó', a magyar ember meg viszi-veszi. A kereskedők meg 10 forintért profitért az anyjukat is megb... , szóval nem nagyon izgatja őket a termékek minősége, vagy hogy ne szart áruljon. Hány élelmiszerbotrány volt már az elmúlt pár évben? Hány cégtulajdonos ül börtönben? Egysem ... akkor milyen javulást szeretnénk elérni e téren?

Igazából, én már semmit sem hiszek el, amit állítanak ... ahogy Dr. House szokta volt mondani: Mindenki hazudik. Ez az ország meg a hazug emberek földi paradicsoma.

Hogy is kezdődött a kínai mérgezett tejpor-botrány itthon?

Szeptember 22:
"A Starbucks 300 kínai kávézójában nem lehet tejjel inni már a kávét, és a két fő helyi áruházlánc bejelentette: a Nestlé tej- vagy tejportartalmú termékeit is kivonják a forgalomból, mert a svájci cégről is olyan sajtóhír jelent meg, hogy ezek is melamint tartalmaznak. Az InfoRádió megkeresésére a Nestlé Magyarországi leányvállalatának kommunikációs igazgatója megerősítette, hogy a kínai vád alaptalan, termékeik biztonságosak. Magyarországra pedig teljességgel kizárható, hogy Kínában előállított Nestlé termék kerüljön."

Szeptember 26: Magyarországon nincs szennyezett kínai tejpor!
"bár az Európai Unióba tilos behozni Kínából tej és tejtermékeket, lehetséges, hogy a melaminnal szennyezett tejporból készült összetett élelmiszerek, például csokoládék, kekszek bekerültek az unióba."

Október 1:
"Minden, tizenöt százaléknál több kínai tejport tartalmazó készítményt ellenőrizni kell mától a bolt tulajdonosoknak, saját költségükön. Ismertette: a termékek ellenőrzését európai uniós határozat írja elő. Hozzátette, hogy elvileg Magyarországra nem kerülhetett be kínai tejport tartalmazó termék, legfeljebb illegálisan, harmadik országból. A kereskedőknek így, gyanú esetén, önellenőrzéssel kell eldönteniük, hogy termékeik tartalmaznak-e kínai tejport. Megerősítette: eddig Magyarországon egyetlen vizsgált tételben sem mutatták ki a nagy mennyiségben mérgező melamint. A szakember nem is számít arra, hogy ilyen terméket találnának."

Október 1:
"A Fehér nyúl elnevezésű cukorkát Magyarországon is lehetett kapni, amely melaminnal szennyezett tejporral készült."

Október 5:
"Nestlé raktárában zároltak több mint öt tonna tejport, melyben az első vizsgálatok határérték feletti melamint mutattak ki. A szállítmány Bangkogból érkezett. Az első vizsgálat a Nestlé Coffe Mate nevű kávéfehérítőben a 2,5 milligrammos határérték feletti mennyiségű melamint mutatott ki. A Nestlé tejpora még nem került kereskedelmi forgalomba, a cég önellenőrzést kért.
Teljesen kizárt, hogy melaminnal szennyezett Nestlé-termék lenne forgalomban Magyarországon - jelentette ki Suhajda Krisztina. Ez szerinte azért nem lehetséges, mert a gyártás során többféle ellenőrzést is végeznek. "Nincs olyan termékünk, amely a kávéfehérítőhöz hasonló lenne" - mondta, hozzátéve, hogy Távol-Keletről származó áru sincs Magyarországon, mert termékeiket az EU-ból hozzák."

És az 5 tonna kávépor honnan került ide? Vagy már Bangkog az Európai Unió része? Micsoda pofátlan szarkavarás ...

Vajon mi fog kiderülni ezen a héten? "Elnézést", mégis csak került forgalomba pár tétel?
Nem értem, miért nem lehet megakadályozni, hogy az emberek mindenféle szart meg vegyszerezett műtermékeket egyenek ... 

Címkék: közélet pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr71697573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.06. 09:35:59

is: Akkor azt írd le nekünk, hogy mi a francért pont akkora mértékben állapították meg az egészségügyi határértékét a melaminnak. Ja, és ugye más termékben nem lehet melamin?

Ez a módfelett undorító, amikor egyértelműen törvénytelenül forgalmaznak élelmiszert, azután jönnek az ilyen kampányok, hogy jajjdesokat kellene megenni belőle és különben is rossz a törvényi szabályozás, ezért nem baj, ha megszegjük stb. stb.

Én akkor is azt mondom, hogy aki mérgező árut kínál eladásra, azt egy marhavagonba kell zárni az összefogdosott izékkel.... :o)

NEWS: A Nestlé bevallotta, hogy magyarországról exportálták kínába a gyilkos tejport :o))

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.blog.hu 2008.10.06. 09:38:17

Kedves blogoló!

Az még hagyján, hogy a tejpor rossz, de múltkor olyan növényvédő szert vettem tévedésből, aminek lejárt a szavatossága! Hála a kibertérnek, hogy még a permetezés előtt megnéztem, így ha a pénzem el is úszott, legalább a csomornikáim megúszták a dolgot! Hallatlan skandallum, ugye?
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök - fizikus szakának negyedéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.06. 09:42:13

Soha sem értettem, hogy ha a kínai cuccok mind műanyagok, másolatok és többnyire gagyik, hogy merik megvenni és megenni az emberek a kínai élelmiszert?

Valaki elmagyarázná?

baliquez 2008.10.06. 09:42:52

"A Nestlé tejpora még nem került kereskedelmi forgalomba, a cég önellenőrzést kért."
MO-n talán nem, de én speciel hónapok óta azzal dobom fel a reggeli (itthoni) kávémat, Cofé Mate-el, mert Completa nem kapható, a tejszín rámsavanyodik, a tej dettó.

Még jó hogy itt a környékemen van egy biokaja-áruház, kínálata vetekszik egy nagyobb Tecsóval, csak ugye minőségben meg egészségességben (meg árban is, sajna) fényév különbségek vannak. Mondjuk MO-n a biokajákat sem hinném el, ha nem hamisítvány akkor a lejárati dátuma van átcímkézve.

Egyébként meg szándékosan akarják megdögleszteni a csórókat, csak az nem látja aki vak. Ez a harmadik világháború, gazdasági+szociális, kasztharc. Bombákkal nem nagyon polkorrekt a saját országainkban meg a világ civilizáltabb részein a népirtás, meg rongál is, ezért megmérgeznek az étellel meg az olcsó kozmetikumokkal, mosóporral, aztán ezzel jól megoldják a túlnépesedést, bármily csúnyán is.

rolika 2008.10.06. 09:44:47

vero, úgy, hogy nem is tudsz róla, hogy kínai

Johnny336 2008.10.06. 09:45:40

Legjobb tudomásom szerint a bezin oktán és heptánból áll. Ahány százalék oktán, annyi a névértéke a benzinnek.

Nekem középsuliba mondta ezt a kémiatanár. Valamelyikünket átverték, vagy csak megint a cionrasszisták keze van a dologban :D

Starlark 2008.10.06. 09:48:32

De jó hogy a gyereknek pont nestlés tápot írt fel a doki...

kill004 2008.10.06. 09:50:19

A jó multkorában volt egy vizsgálat Dániában. Egy ma élő felnőtt dán szervezetében 500 féle olyan vegyi anyag van, ami egy 40 évvel ezelőtt élt dánban nem volt. No comment. A skandináv országokban, ( ha jól tudom) nem javasolják tehes anyáknak tengeri hal fogyasztását, a tengeri halakban lévő nehézfémek miatt.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.06. 09:56:57

rolika // Az a baj, hogy megveszik akkor is, ha tudják. Magyar fokhagymát pl. alig lehet kapni - Magyarországon. A forgalmazott 80%-a kínai, a legtöbb magyar színekkel, csomagolva Mo.on felirattal.

Ez azért a tragédiához közelebb áll, mint a komédiához.

Engem az érdekelne még, hogyan lehet, hogy 5 T tejpor jött be. Kisteherautóval hozták? Mert ha egy hajó rakomány, akkor 50.000. T. kb.

Nem baj, Süth Miklós főállatorvos majd megnyugtat bennünket. A múltkor is remekelt a guar-gumi sztoriban. Addig nyomta a szöveget, míg napról napra elolvadt az egész. Ha az eső napokban elmondottakkal vetjük össze, akkor teljes hazudozás volt. Gondolom, hasonló a helyzet.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.06. 09:59:25

Tyss 2008.10.06. 09:35:22
Ha valaki, működted egy ilyen blogot, akkor az már felhatalmazás arra, hogy anélkül, hogy bárminek is utánna nézne, ilyen hülyeségeket írjon:
"És az 5 tonna kávépor honnan került ide? Vagy már Bangkog az Európai Unió része? Micsoda pofátlan szarkavarás..."


Akkor:
Idézet 1:"hozzátéve, hogy Távol-Keletről származó áru sincs Magyarországon, mert termékeiket az
EU-ból hozzák"
Idézet: 2: "A szállítmány Bangkogból érkezett."

Most akkor ki a hülye és ki hazudik?

kinot 2008.10.06. 10:01:00

annyit tudok erre mondani, hogy A KURVA ANYJUKAT!

movhu 2008.10.06. 10:12:03

És ugye már az olimpia idején tudni vélték, hogy van ilyen, csak ment a nagy kuss...

mover.blog.hu/2008/10/04/kovesd_a_feher_nyulat

monsterwoman1 2008.10.06. 10:14:00

Hajrá ipari élelmiszergyártás!Hajrá magyarok! Zabáljuk a szemetet, mert a reklámnak olyan jó elhinni, hogy csudafinom és csudaegészséges.....nyaminyami, ettől nő majd nagyra a gyerek.

Geza 2008.10.06. 10:14:49

Soká éljen és virágozzék a globális, centralizált termelés! Sok kicsi, helyi forrás helyett kevés nagy: nagyobb hatékonyság, de kisebb diverzitás, azaz olcsóbb termelés, de nagyobb sebezhetőség.
Ugyanez megesett az informatikában is vagy két éve, amikor a számítógépekben sorra pukkantak el a kondenzátorok: egy távol-keleti gyártó újonnan bevezetett technológiájáról kiderült, hogy mégsem olyan jó, mint amilyen olcsó. Csak hát ugye gépet könnyebben cserél az ember, mint életet...

Szóval szolgáljon az eset intő példaként arra, hogy a közösségre nézve hosszabb távon egészségesebb a több kis üzem, mert ha egyikben baj is történik, kevesebb ember érint és azoknak is könnyebb másik forrásból biztosítani a rendes ellátást. Az egyénre visszavetítve pedig ez azt jelenti, hogy a tacskós 120 Ft-os kenyér helyett tessék venni a helyi kis pékségekben 140 Ft-ért, így azok fennmaradnak, és ha az egyikkel valami baj is történik, van másik, ahová lehet menni.

Azt már csak félve jegyzem meg, hogy zöldséget, gyümölcsöt pedig a piacról érdemes venni (de nem az aluljáróból!), ízre is jobb, és általában a termelője is családjával egyetemben a saját terményét eszi, úgyhogy jobban vigyáz a minőségre, mint aki a világ másik végére 'gyárt' valamit nagyüzemben.

Manyizga (törölt) 2008.10.06. 10:17:04

A francért kell tejport használni? A tej miért nem megfelelő a célra? Egészségesebb, meg azt nem éri meg Kínából hozatni...

W Joe 2008.10.06. 10:18:29

movhu: Igen, az a legszomorúbb, hogy már akkor tudták, csak nem akarták megzavarni a nagy olimpiát.

mzz 2008.10.06. 10:22:13

a pontosítás kedvéért:

1) kávékrémező: növényi zsírból készül, nem tartalmaz tejet vagy tejport. (jó kérdés, hogy akkor mitől van benne mégis melamin).

2) a cég maga kérte a vizsgálatot és azonnal nyilvánosságra hozta az eredményt- ezt azért megnézném, hány cég (akár multi akár hazai) vállalná be

3) a hazai paprika-botrány után nem lenne ekkora a szám a "globalizáció veszélyei" miatt

gidabiga 2008.10.06. 10:26:34

egyszer hallottam egy olyan pletykát, hogy azok a tejüzemek, amit a franciák vettek meg, Franciaországból hozott tejporból készítik a tejet.
ezért 6-8 nap a szavatossági ideje a friss tejnek.
kérdés:
a franciák csak francia tehén tejéből készült tejport használnak, vagy kevernek bele egy kis kínait is, hogy több legyen?

Steve the Great 2008.10.06. 10:26:46

Épp reggel nyilakozott valamelyik illetékes az ügyben, hogy kivizsgálják, hivatalos mintavétel blabla... Ami igazán érdekes, hogy elmondta, a kollégák jelezték, hogy Szlovákiában és Olaszországban is találtak hasonló tartalmú termékekeket... Szóval kiváncsian várjuk, mekkor is ennek a melaninnak a valós elterjedtsége a "tiszta" Európában...

mind2 (törölt) 2008.10.06. 10:26:55

A nyugati világban betiltott vegyszereket ( növényvédőszerek,..stb ) valahova el kell adni. Menjen hát a 3. világba, pl. Egyiptom, ahonnan aztán visszaesszük a jó kis vegyszeres gyümölcsöket, Marokkó, ahol még mindig nyomják a DDT - t, de Európában mint Spanyolországból ( " EU - ból ) származó zöldségként terítik, vagy Kolumbia, ahol a banánkötegeket - ha jól emlékszem - 20 féle folyékony vegyszerbe merítik, fújják, permetezik, hogy nehogy megrohadjon mire az asztalunkra kerül.
De hála a reformélelmiszeres mániának, meg a koleszterinhisztériának...stb., sonka- szalonna- vöröshagyma- vörös/fehérhúsok... stb. helyett 100 x több vegyi anyagot tömünk magunkba az instant de " egészséges - nem hízlaló " szeméttel, mint a nagyszüleink. Üzlet itt minden, az élelmiszerIPAR, aztán a gyógyszerIPAR, hisz egymásból élnek. A két legnagyobb biznisz, hatalmas profittal.

2008.10.06. 10:28:18

jonny336
majdnem jól tudod, de az alábbiakban másolom az oktánszám meghatározását:
Oktánszám: Az oktánszám a motorhajtóanyagok kompressziótűrési hajlamának jellemzésére szolgál. Az oktánszám egyenlő egy olyan izo-oktán és n-heptán elegy térfogatszázalékban kifejezett izooktán tartalmával, amely szabványos üzemi feltételek mellett kompressziótürés szempontjából azonos a vizsgálandó mintával. Az izooktán kompressziótürése 100, a n-heptáné 0.

De ez nem azt jelenti, hogy abból van. Csak a kompressziótűrése egyezik meg ezzel az anyaggal.
Bármiből lehet a bezin, csak a kompressziótűrését jellemzik az oktánszámmal. Az alkoholos motoroknak is van oktánszáma.

budai zöld 2008.10.06. 10:29:28

Johnny336: Az oktánszám a benzin nagy sűrítés melletti öngyulladásra való hajlamosságát mérő szám. Valóban úgy lett beskálázva, hogy a 100% heptán értéke legyen a 0 és a 100% izooktáné a 100. De ettöl még van egy csomó szénhidrogén, stb., ami az izooktánnál is jobban türi a sürítést, öngyulladás (kopogás) nélkül. És ezek nem is mindig ördögtöl való adalékanyagok. Pl. az etanol oktánszáma 116. (és már megint gáz a magyar wiki)
Ezzel együtt tök igazad van, a benga is eléggé tele van vicces adalékokkal, és a kockázatokhoz meg sem kell várni, hogy elégesd. Egy sima tankolásnál is be tudsz lélegezni súlyosan rákkeltö aromás szénhidrogéneket, amik azóta vannak benne, hogy ólommentes. és bocs hogy off

kinot 2008.10.06. 10:29:47

mind2 - ott a pont

Grafithuszar 2008.10.06. 10:29:55

Az az alapvető probléma hogy mindenki csak azt nézni, hogy mi az olcsóbb. Ha teszemazt egy rúd romlott párizsit 200 Ft-ért árulnék, vinnék mint a cukrot, senkinek (vagy legalábbis kevésnek ) jutna eszébe hogy itt nyilvánvalóan valami gáz van.
Legtöbbször ha tehetem mindig márkás magyar terméket veszek, mégha drágább is. Ez persze szintén nem garancia semmire, de mégis úgy gondolom kisebb a valószínűsége, hogy ebben lesz valami mérgező, mintha valami noname olcsó kínai/ismeretlen eredetű sz@rt veszek.

füligjimmy77 2008.10.06. 10:33:19

Most is kapni jó minőségű élelmiszert, az kétszer olyan drága. Vedd azt. Vagy termelj magadnak, meglátod, az mennibe kerül, és gondolkozz el azon, hányan tudnák az országban megvenni ezeket az ultra-egészséges élelmiszereket. Mert én egy kiló karajért így is sokallok 1400 Ft-ot. A megoldás, nem kell enni, az szittyák úgyis soványak voltak.

martonx 2008.10.06. 10:33:44

Én dolgoztam egy évet a sütőiparban, mint adalékanyag forgalmazó.

Undorító ami itt megy. Ugye E472-t nem tartalmazhat a kenyér. De az élelmiszerkönyv szerint csak a kenyér nem tartalmazhatja, a többi pékárú igen.

A raktárban nyilván van mindenféle alapanyag, és mindenki E472-vel készíti a kenyeret. Egy megsült kenyérben utólag kimutatni nagyon nehéz, ha meg kimegy az Állategészségügy, azt mondja azért van a raktárban E472, mert az egyéb termékekhez használja...

És hogy miért süt mindenki E472-vel? Mert a hülye magyar csak azt a kenyeret veszi meg, ami szép nagy, puha, omlós a belseje. És ha a polcon két gyártó kenyere közül választhat, nyilván nem a kisebb E471-el készült, morzsálódóbb, szikárabb kenyeret fogja megvenni....

Vagy például nézzük a barna kenyereket. Mindenki barna kenyeret akar, de olcsón, és legyen nagy felfújt, puha, omlós, ne morzsálódjon.

Ilyet barna lisztből nem lehet sütni. Ezért a pékek megcsinálják BL80-as lisztből, E472-es adalékkal. És tesznek hozzá szinezékanyagot pl. maláta kivonatot, ha jól emlékszek.

És voilá kész az egészséges, szuper tulajdonságokkal rendelkező, másfélszer annyiért eladható, élettanilag szart sem érő barna kenyér.

Nade ha a proli választhat az igazi két maréknyi, szikkadt, rágós igazi barna kenyér, és a szép nagy omlós olcsóbb "barna" kenyér közül vajon melyiket fogja megvenni?

És ez csak két kiragadott példa volt a sok közül.

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2008.10.06. 10:35:34


putyin:

"de mégis mindenki szidja az ÁNTSZ-t, mikor átfogó razziát tart és megfogja a csalókat."
17 éve dolgozom a vendéglátásban, igyekszem mindig a lehető legszigorúbban betartani a higiéniai előírásokat- a végén mégis minden ellenőrzéskor megbasznak. Nem egy ellenőrtől hallottam már: "Nagyjából minden rendben van, de...",majd vmi nevetséges és mondvacsinált okból megbüntetnek engem, a kisvállalkozót egy szép, 5-6 számjegyű összegre, mert én nem tudok visszaütni. A multinaci céget évente 2-3 alkalommal ellenőrzik, MINDIG találnak valami SÚLYOS disznóságot, majd megbüntetik őket egy olyan összegre, amit röhögve mellényzsebből kifizetnek és csinálják ugyanúgy tovább a disznóságokat. Szóval az ÁNTSZ jelenleg egy gittegylet, aminek egy szem célja: hazavágni a magyar vállalkozót...

baliquez

A kv-dba tegyél rumot, az garantáltan nem savanyodik meg :)

Büdös paraszt 2008.10.06. 10:35:53

nestlé-t, danone-t vegyen, akinek két anyja van. (anya)tej helyettesítő tápszarral már volt probléma a 70-es években a nestlének, az se volt szép. mér változott volna azóta valami? a nagyvállalatok nem változnak. olcsón állítanak elő szart, hogy a szegény 80% megzabálja.

füligjimmy77 2008.10.06. 10:38:35

grafithuszar: szívesen elviszlek egy számomra ismerős magyar baromfi-és sertéstelepre, ahol haccp szabályok egész sora van előírva. Ha a környéken bűztől nem hányod el magad, lévén sokkal több állatot tartanak 1 négyzetméteren, mint ami szabályos, és még mindig olyan szója-és halliszt származákokkal etetik őket, ami jópár éve be van tiltva. Mivel ezt csinálja az összes uniós versenytárs, és a versenyben kell maradni. Ha egészségeset akarsz enni, menj egy faluba, kopogtass egy kapun, vegyél két "kapirgálós" csirkét.

Float 2008.10.06. 10:39:41

Borítékolható volt ez az egész gennyretek. Az élelmiszeripar arról szól, hogy hulladékot etet az emberekkel. Amit nem sajátkezűleg termesztünk, azt valami undorító és egyben ehetetlen alapanyagból állítják elő, szarrá vegykezelt/mérgezett formában.

DArchAngel 2008.10.06. 10:40:51

Ez csak a jéghegy csúcsa. Amikor még a ténylegesen bio-kertészetekből származó zöldségekből is kimutathatóak bizonyos szennyező anyagok, akkor okos ember rájöhet, hogy kissé túltelítettük szeméttel a Földet.
Ez van, kellett ide 6 milliárd ember. A kínaiak nagyon okosak a "csak egy gyerek" politikával.
Egy halom országban be lehetne vezetni, csökkenne a munkanélküliek, a hátrányos helyzetűek száma és a környezeti terhelés.
Persze akkor hol lenne a csóró, megvezethető, de minden sz*rt megvevő alsó népréteg?

DArchAngel 2008.10.06. 10:42:47

martonx:

Ez a kenyeres téma érdekelne, nem akarsz még írni róla? Vagy valami oldalt tudsz így kapásból?

Lithium78 2008.10.06. 10:43:28

kenyér és pékárú. én vettem magamnak egy kenyérsütőt, szóval tudom mit eszek :) az embereknek ezzel az a baja, h jajj, azzal macera van, egyszerűbb megvenni a boltban a kenyeret. ja.
az olcsó élelmiszerek. na igen. szívesebben ennék én is ellenőrzött minőségű biokaját, csak akkor a fizetésig fennmaradt 3 hétben nem nagyon lenne mit ennem már.
végül is.. igazi norbi ápdét ;D

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.06. 10:47:11

Lithium: na engem meg ez érdekelne! már az "otthoni" kenyérsütés. Főleg a költségvonzata. (Mert azt nem hiszem, hogy "annyi macera lenne vele").

Szóval: kb milyen gép a praktikus, mennyi (havi, vagy éves szinten) a villanszámla-plusszköltség, hozzávaló liszt (spéci -e) mennyibe kerül, ilyesmi!

Combi a ballibes Ferkófan 2008.10.06. 10:51:43

Hi!
Jöttem offolni :) Vérnáczi bajtársak figyelem. Még sokat kell gyakorolnunk ahhoz, hogy igazi nácziak legyünk, mint ő itt: www.bombagyar.hu/index.php?post=1412

caralho voador 2008.10.06. 10:52:04

Ez is csak a folytonosságot mutatja... Ugyanez volt Csernobil után is. Nemnemnem. Nemnem. Nem. Talán. Igen, de semmi... Igen, de semmi, viszont... Igen és mindenki meg fog dögleni.
Off: érdekes, hogy index-címlapra mindig csak Fletó- és korrupciómentes írásaitok kerülnek...

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.06. 10:53:11

Hauser BM 820- 830
Kétlapátos legyen mindenképpen.
Fogyasztást nem követem.
Lisztnek jó a Dm.es bioliszt (magyar), 200-300 FT

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2008.10.06. 10:53:45

Seduxen: egész jó kenyércsináló gépelyt lehet kapni már 2x ezer ft-ért, de most ne kezdjünk el gondolkodni azon, hogy milyen a list, élesztő etc. amit beleraksz... A vezetékes vízről nem is beszélve.

Geza 2008.10.06. 10:55:45

Manyizga · 2008.10.06. 10:17:04:
"A francért kell tejport használni? A tej miért nem megfelelő a célra? Egészségesebb, meg azt nem éri meg Kínából hozatni..."
A központosított, nagyüzemesített termelés velejárója. Egy liter tej kb. egy kg, amiből kb. 90 dkg víz, a többi adja a zsírokat, a fehérjéket, stb. Távoli felhasználás esetén jobban megéri a feldolgozó (pasztörizáló) üzemben eltávolítani a vizet, csak a 10 dkg tejport szállítani és a pár száz km-rel arrébb lévő csomagoló üzembe, majd ott a vizet visszapótolni, mint szállítani a tízszer akkora tömegű, ötször akkora térfogatú tejet magát.
Maga a tej egyébként tökéletesen megfelelő lenne, csak azt ugye fogyasztás előtt egészségügyi okokból pasztörizálni kell, ami nagyobb mennyiségben gazdaságosabb. Mindazonáltal az általam ismert piacokon (pl. Bp. Fehérvári úti) lehet kapni házi tejet, ezt kisebb gazdaságban állítják elő, ugyanúgy pasztörizálva van, és amúgy finomabb is, mint a 'bolti' :).

mzz 2008.10.06. 10:22:13:
"1) kávékrémező: növényi zsírból készül, nem tartalmaz tejet vagy tejport."
Igen, ezt már én is vettem észre, de nem értem, hogy miért van ez így? A vaj az vaj, a margarin meg sohasem lesz az, mégis miért nyomatják ezerrel? Ugyanez áll a tejszínhabra: lehet kapni mindenféle 'növényi alapú' szutykot, hát a szilikonzsírnál jobb, de a rendes tejszíntől fényévekre van. Miért veszik ezeket az emberek? Igen, olcsóbb valamelyest, de a kávétejszín az (nálam legalábbis) élvezeti cikk, nem létfenntartó, és mint ilyen, semmit nem ér, ha pont az élvezeti értéke vész oda. Én vagyok hülyén összerakva, a világ kerge, vagy itt valami ordas megvezetés van valahol?

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2008.10.06. 10:56:37

Combi: Gondolod nem olvastam? Az inkriminált (és -nota bene- agyonlőtt) úriember teljesen agyatlan idióta volt. Nem én vagyok a topikgazda, de tényleg nem értem, ez most miért releváns.

Lithium78 2008.10.06. 10:58:12

Seduxen: egy alap kenyérsütő gépet kb 10ezertől lehet kapni. igen, kínai ;D az ár felső határát nem tudom. de ez akkor is egyszer befektetés. költségek. huh.. 800W fogyasztás, egy kenyér programtól és mérettől függően 1-2 óra alatt sül meg. (20-30 Ft) hozzávalók, meg attól függ, mit teszel bele. lehet kapni jó drágán spec. kenyérlisztet, amiben minden benne van (ki tudja milyen adalékok) szóval én maradok a sima fehér, vagy barna lisztnél. kb ennyi.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.10.06. 10:58:54

Seduxen // Nem jön ki annyiból. Nem tudom pontosan, de elég sok a vill. számlánk, pedig más extra nincs benne. Max. akkor jössz ki "jól" ha a jobb minőségű kenyeret vennéd amúgy is.

Lithium78 2008.10.06. 11:01:57

vero: passz, én kb mondtam a fogyasztása alapján. vagy rosszul számoltam.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.10.06. 11:03:07

"És hogy miért süt mindenki E472-vel? Mert a hülye magyar csak azt a kenyeret veszi meg, ami szép nagy, puha, omlós a belseje."

Én hülye mádzsárgyerek..ejj

...és ennél az úriembernél a pont:

mzz 2008.10.06. 10:22:13
a pontosítás kedvéért:

1) kávékrémező: növényi zsírból készül, nem tartalmaz tejet vagy tejport. (jó kérdés, hogy akkor mitől van benne mégis melamin).

2) a cég maga kérte a vizsgálatot és azonnal nyilvánosságra hozta az eredményt- ezt azért megnézném, hány cég (akár multi akár hazai) vállalná be

3) a hazai paprika-botrány után nem lenne ekkora a szám a "globalizáció veszélyei" miatt

A post-hoz meg még annyit, hogy már lassan mindenre rá van kenve hogy rákot okoz. Újabban a szeszelésre is. Magasról leszarom :)

Konegafi (törölt) 2008.10.06. 11:04:27

Aki fentebb felvetette az egy gyerek koncepciót, ugye tudja, hogy - tarkabarka libeális barátaink szerint - náci és rasszista? ;o)

A kenyérsütő gépet javasolom mindenkinek. Majdnem rendes kenyéríze van, persze ne a kemencében sült kenyeret várjátok, de azért nem rossz ...

mind2 (törölt) 2008.10.06. 11:04:59

Tudjátok, történt egy nap - régen - hogy megálltam a nyitott hűtöajtó előtt és megkérdeztem magamtól, hogy gyerekkoromban mit is etettek velem - velünk a szüleink.Aztán összemértem azzal amit a hűtőnkben láttam, hogy annak hány százaléka divatkaja - nem feltétlenül szükséges, , - viszont a reklámok hatására és a fene tudja miért megvettem a boltban. Szinezett joghurtok , dobozos üdítők , és hadd ne folytassam. Aztán kiadtam a jelszót, hogy azt eszitek amit régen, és úgy eszitek ahogy régen. Azóta van egy hentes barátunk, van egy kenyérsütő gépem, piacra járkálás és tudatos vásárlás, na meg persze hosszú évek óta főzés. Láss csodát, a 7 éves szereti a szalonnát póréhagymával, a nagyobbik meg a krumplisalátát , székelykáposztát, sűlt oldalast. Lekvárt vagy paradicsomot főzni sem nagy kunszt, mint ahogy pizzát sütni sem. Elég az ásványvíz is szörppel ( az is házi ) , vagy ha elfogy a szörp, a sima ásványvíz. Igaz mindez időigényes macera, de azért csak más egy palacsinta sk. sárgabarack lekvárral, mint valami E- s vegyszerrel. Ha másra nem is jó mindez, a lelkiismeretem megnyugtatására minden bizonnyal igen. És még így is marad egy csomó minden, amitől nem tudom megóvni őket.

Buzz Lightyear 2008.10.06. 11:05:06

Melamin (ami műanyagalapanyag) azért kerül a tejporba, mert alapvetően nem mérgező (3g/testtömegkilogramm az LD50 dózisa, tehát egy 70 kilós embernek 20 dekát kell megennie ahhoz, hogy 50% eséllyel elpatkoljon), viszont a molekula nagyon sok nitrogént tartalmaz. A tejpor minősdítésénél meg fontos a fehérjetartalom, amit a nitrogén arányának a mérésével határoznak meg. Ha tehát van alacsony fehérjetartalmú tejporod, akkor hozzáraksz egy keveset, és a mérésnél nagyon jónak tűnik. Mivel gondolom Kínában még ott sem tartanak az eü. hatóságok, mint nálunk, ezért ezt simán meg tudják csinálni. Itt meg kibukott. Valószínűleg véletlenül hozták Európába, azt a Nestlé is nagyon jól tudta, hogy itt kiderülne.

Lithium78 2008.10.06. 11:10:00

mind2: na így kell ezt csinálni, gratula hozzá!

Buzz Lightyear 2008.10.06. 11:10:15

Geza!
"Mindazonáltal az általam ismert piacokon (pl. Bp. Fehérvári úti) lehet kapni házi tejet, ezt kisebb gazdaságban állítják elő, ugyanúgy pasztörizálva van, és amúgy finomabb is, mint a 'bolti' :)."
Igen, ezt n is így gondoltam, míg a múltkor a Fény utcain a házitejesnél (épp azzal a szándékkal mentem, hogy most átállok a házi tejre, mert nem sokkal drágább, mint a rossz bolti) azt nem láttam, hogy hölgy kivesz egy nagy francia (fehérpenészes) sajtot a pultból, megfordítja, és az alján látható zöld penészt (1cm vastag!!!) késsel szépen elkezdi levagdosni. Miután végzett (végignéztem, nem hittem a szememnek, legalább úgy csinálná, hogy ne lehessen látni) szépen kidobálta a darabokat, és visszatette a sajtot, ami gondolom már évek óta ott dekkolt a pultban. Ezek után nem vetem onnan semmit, és nem is fogok. Inkább a bolti, tejporból visszaoldott műtej.

Geza 2008.10.06. 11:10:52

martonx 2008.10.06. 10:33:44
"Mert a hülye magyar csak azt a kenyeret veszi meg, ami szép nagy, puha, omlós a belseje. ... Ezért a pékek megcsinálják BL80-as lisztből, E472-es adalékkal. És tesznek hozzá szinezékanyagot pl. maláta kivonatot, ha jól emlékszek."
Apropo kenyér, miért nem süt az emberek nagy része magának?
Anno olvastam egy cikket (www.nibiru.hu/kenyer.htm), próba szerencse, nekiláttam, a harmadik-negyedik nekifutásra már nem lehetett volna ölni a kenyeremmel :), mostanra pedig már boltban _nem veszek_ kenyeret.
Hetente kb. egy órai időráfordítás, és olyan kenyerem van, amit lehet szeletelni, nem morzsálódik, nem szivacs, hanem kenhető, bundás kenyér készítésekor nem szívja meg magát se olajjal, se tojással a közepéig (hogy ott még nyers maradjon, amikor a külseje már szenesedik), és végül de nem utolsó sorban: a kenyérnek _íze_ van.
Van benne liszt, víz, élesztő, só, esetleg egy kevés olaj, és ennyi.
Előállítási költsége 2 db 1 kilós kenyérnek: 2x80 dkg liszt kb. 250 Ft, 2 cs. élesztő 80 Ft, egy m3 gáz a sütéshez 100 Ft, azaz 1 kg kenyér kerül kb. 210 Ft-ba.
(Ha nem két kilót sütnék egyszerre, hanem négyet, akkor 190 Ft-ra jönne ki, csak annyi nem fogyna el...)

gidabiga 2008.10.06. 11:13:22

seduxen
nem kell kenyérsütőgép.
mi otthon sütjük a kenyeret, kiflit gyúrva, sütőben.
mondjuk van egy jó dagasztógépem.
nem nagy munka, csak időt kell rászánni, amíg megkel.
rengeteg jó kenyérreceptet lehet találni, én sokat kipróbáltam.
ez nem spam, nem is az én blogom, de idelinkelem, mert tényleg jó:
fozzunkolaszul.blogspot.com/search/label/keny%C3%A9r

Buzz Lightyear 2008.10.06. 11:16:03

mind2:
Emlékszem én a gyerekkorom gyümölcsjoghurtjára, valami habos műanyagízű dolog volt, irtózatos színnel, citrom, meg eper ízben.... Kaptuk eleget a napköziben. A dobozos üdítőkkel semmi baj nincs, ha mértékkel fogyasztod őket. Igaz, a mi gyerekünk 2,5éves, és csak ritkán iszik üdítőt, inkább csak vizet, mint ahogy mi is. És sok (pl. kubun, meg savas gyümölcslén nevelt) társával ellentétben még minden foga oké. A többi dolog meg szerintem nem olyan unikális, viszonylag sokan vagyunk, akik nem gyorséttermi kaján neveljük a gyereket...

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.06. 11:17:36

köszi gyerekek összejött némi "olvasnivaló"...
a villanyszámlára azért kérdeztem rá, mert én úgy tudom, hogy amíg keleszti (több óra), addig is veszi fel a nem kevés áramot...
az meg, hogy mit rakunk bele. persze. az is a "no comment" kategória...
csak azért foglalkoztat a dolog, mert a közelünkben nincs igazán jó pékség, és a "sajátmárkás" (nem tecsó, meg madaras-tecsóra gondolok) pékárú hááát... elég szar.

Buzz Lightyear 2008.10.06. 11:19:56

Seduxen!
A kenyérsütőgép elég olcsó dolog, persze áramot tényleg fogyaszt. Szerintem az a jó, ami pl. lekvárt is tud főzni, az már nagyon gyorsan visszahozza az árát.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.06. 11:25:57

Buzz: igazából én úgy vagyok a dologgal, ha kb ugyanannyiból kijön egy kiló "házi" kenyér (vagy egy picit többől), mint a bolti szar, akkor már megéri. Mert gyanús, hogy a házit még másnap (adabszurdum harmadnap) is meg merem enni, a legtöbb bolti viszont csak aznap "fogyasztható"...
A "macera" része nem zavar különösebben (pláne, hogy Asszony otthon van :))))) ), de olyan jó lenne "igazibb" kenyeret enni, mint az üzletben kapható moslék...
Lehet, hogy meg lesz a karácsonyi ajéndék? :-)))

Combi a ballibes Ferkófan 2008.10.06. 11:28:53

Eltiron72 · haragszom.blog.hu/ 2008.10.06. 10:56:37
Írtam, hogy off :)

Lithium78 2008.10.06. 11:28:55

Seduxen: a dolog "macera" rész az, h ki kell mérni az adagokat, bele kell önteni, utána elmosni. Na meg - ami hatalmas szörnyűség sokaknak - h meg kell várni, amíg megsül, nem kapod meg azonnal :)

Geza 2008.10.06. 11:29:51

Seduxen · 2008.10.06. 10:47:11:
"Lithium: na engem meg ez érdekelne! már az "otthoni" kenyérsütés. Főleg a költségvonzata."
Pont így kezdtem, lásd (Geza 2008.10.06. 11:10:52)!

"Mert azt nem hiszem, hogy annyi macera lenne vele"
Felfuttatni az élesztőt, kimérni a hozzávalókat, bekeverni a tésztát kb. negyedóra. Ezután gyúrni megint csak negyed. Ez után jön két óra kelesztés, de az megy nélküled is, csinálhatsz egyebet, így azt nem számolom. Aztán cipókra osztani, átgyúrni megint, begyújtani a sütőt kb. tíz perc. Megint elvan magában fél óráig, aztán vízzel megkenni, betenni a sütőbe, a végén kivenni és megint megkenni összesen megintcsak 5 perc. Összesen 15+15+10+5+kényelmes rátartás = 1 óra :).

"Szóval: kb milyen gép a praktikus"
A tízujjas 'Anyuka Szemefénye' típust javasolnám. Ha van gyerek, őt is bele lehet vonni, én gyerekkoromban kifejezetten élveztem, hogy 'gyurmázhattam' mindenfélét, amit aztán nagyanyám kisütött.
Testmozgásnak sem rossz, egy-két ilyen után a kézfogásodnak is jót tesz - már persze ha amúgy nem két ujjal téped a telefonkönyvet, mert akkor viszont lazításként tudom javasolni :).

"mennyi (havi, vagy éves szinten) a villanszámla-plusszköltség"
Kb. háromnegyed óráig kell a sütőt 200 Celsius körül (gáztűzhelynél teljes gáz), majd vagy 20 percig 180 Celsiuson (gt.-nél 3/4) vinni. Ez gt.-nél kb. 1 m3, azaz kb. 34 MJ = kb. 9.5 kWh ami villanytűzhelynél kb. 420 Ft :(.

"hozzávaló liszt (spéci -e) mennyibe kerül"
Nem, egyszerű fehér finomliszt ill. 'kenyérliszt' jó hozzá, 1 kg kb. 160-180 Ft körül van, ha már beindult a sütögetés, érdemes öt kilós kiszerelésben venni.

mind2 (törölt) 2008.10.06. 11:31:07

Ez egyre jobb lesz :) Egyébként tényleg úgy van, hogy magad Uram..... Kicsi a telkünk, de 19 (!!!!) fát sikerült elültetnünk, ha egyidőben érnének a gyümölcsök , egyikről a másikra ugrálva lehetne azokat szedni. Nyáron azon nevetünk, hogy ha a fák ilyen ütemben nőnek, az eget sem fogjuk látni pár év múlva. És most már tele van gyümölccsel mindegyik. Tavasszal metszés - a ház ura kezdeti nehézségek után megtanulta - plusz egy sima rezes lemosó permetezés - aztán semmi. Ha jön a fodrosodás, akkor létra és kézzel leszedem a beteg ágvégeket, leveleket. Totál hülyének nézett a 70 éves szomszéd bácsi, mára ez is elmúlt amióta a mi őszibarackunkat eszi. Van cseresznye, meggy, körte, szilva, sárgabarack, még mandula is. Amikor panelben laktunk úgy oldottam meg a dolgot, hogy ismerősöktől vettem mindent...., vagy a néniktől a piacon. Lassan rájön az ember a dolgok nyitjára. Nálam fordítva sűlt el a médiából ömlő vásárolj, fogyassz, költs, butulj kampány. De lehet ez is csak valami genetikai alapokon működő - kurucos - csakazértse ::))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.06. 11:31:08

Lithium: NEEM??? Ja, akkor nem is kell :-)))
Az ilyen kenyeres dolgok kapcsán mindig eszembe jut, amit Apám mesélt többször, hogy anno náluk - vidéken - hogyan is készült a kenyér (jó, az az '50-es évek voltak...). Össze is fut a nyál a számban, hogy na azt a házi kenyeret én is megkóstolnám...

sejk 2008.10.06. 11:32:29

Ha nem pusztult volna bele nehany kinai csecsemo, maig is vigan zabalnank a melamint ket pofara. Es akkor meg a tobbirol nem is tudunk.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.06. 11:33:16

"kellemesen" szétoffoltatom azért a blogot, lassan lehetne vastaghej.blog.hu :-)))

XiX 2008.10.06. 11:48:51

Most kell nagyon gyorsan törzsfejlődni, oszt majd a szemétlerakat lesz nekünk a földi paradicsom!!!

Tyss · http://sokallok.blog.hu 2008.10.06. 11:50:56

Hehe, nestle főoldala:
"Nestlé is...
the world's foremost Nutrition, Health and Wellness company."

Zero
Hazudnak is meg nem is. EU-ból származnak, mert az alapanyogot itt csomagolják, hozzáadnak valamit stb, de attól még ugye kínai. Kb ennek kellett volna utánna menni... Bár abban lehet igazad van, h ez nem egy blog feladata. Bocs.

mind2 (törölt) 2008.10.06. 11:57:12

Buzz Lightyear.
Akkor én szerencsés vagyok, mert nem voltam napközis. Viszont szerencsétlenebb is, mert annyival vagyok idősebb Nálad ::)) Nem a megvilágosultat játszom hidd el, nekem is volt dobozos üdítős, zacskósleveses korszakom ( mikor még nem tudtam se főzni, se gondolkodni. se háztartást vezetni rendesen ) Aztán ahogy az utódok jöttek, más lett fontos. Például az, hogy ki tudjam mondani : nem veszem meg neked punktum. Amire mentem vele, az csak annyi, hogy BIZONYOS mérgekkel nem terhelem őket. Azokkal meg igen, amikről még nem tudok :(

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.06. 12:06:01

Milyen jó ez a "Ki mit süt ma" topic. :)

mzz 2008.10.06. 10:22:13
"2) a cég maga kérte a vizsgálatot és azonnal nyilvánosságra hozta az eredményt- ezt azért megnézném, hány cég (akár multi akár hazai) vállalná be"
Bele sem merek gondolni, hogy mit akarnak ezzel leplezni. Gyorsan beismertek 5t melamint, hogy lássák az emberek, milyen korrekt cég is ez a Nestlé. Az pedig ne jusson eszünkbe, hogy mennyi más mérget használnak fel a termékeikbe. Csak ugye, az még nem bukott ki, és amiről nem beszélünk, az nincs is.

gidabiga 2008.10.06. 12:10:38

Geza 2008.10.06. 11:29:51
abszolút egyetértek, tényleg nem nagy meló.
annyit tennék hozzá, hogy ha sikerül BL80-as lisztet szerezni, az javít még az amúgy is finom kenyér állagán.
és a teljes kiőrlésű lisztből készült sem barna :)

Labove 2008.10.06. 12:27:15

Talán témába vág....

elso.blogter.hu/?post_id=290425

Amúgy nekem is van feketén vágó haverom... Több rétegben disznóbelsőség borítja a derékszíj parcelláját, mer' minden hétvégén 4-5 disznót hoznak neki vmi Kecskemét melletti tanyáról, Ő leöli és kiméri...1általán nem olyan dzsuvás, mint, amiket aTV mutat éshát a 100ft-os Tesco virsli, ami 1gr termékre 1,2 gr színhússal számol minimum gyanús.... A váci úti kirendeltségben láttam...Nem vicc!!

Combi a ballibes Ferkófan 2008.10.06. 12:31:21

Labove 2008.10.06. 12:27:15
Amúgy nekem is van feketén vágó haverom...

Sose láttam még olyan böllért aki számlát adott volna, pedig 20 éve járok disznóvágásra xD

vizsla_barat 2008.10.06. 12:46:34

re: budai zöld 2008.10.06. 10:29:28

"Egy sima tankolásnál is be tudsz lélegezni súlyosan rákkeltö aromás szénhidrogéneket, amik azóta vannak benne, hogy ólommentes"

ha ennyire felsz a szipuzastol,miert nem koveteled meg a zart rendszeru tankolast,mint tudatos fogyaszto? Itt van a bibi,hogy szovegelunk,de senki nem tesz semmit a shell es tsai meg hulyere keresik magukat. (nem mellekesen paraffinugyben folnyomott masik 9 olajtarsasagot, szep).

A tejporhoz visszaterve: a tudatos fogyasztas ott kezdodne,hogy semmifele feldolgozast nem igenylo elelmiszereket veszunk-helyben termesztve,kis szallitassal. Magyarul nem a 20 ft-os tesco loncshust kell megvenni,hanem ki kell menni a piacra es venni kell egy elo csirket. Fuj,belezni kell,meg kulonben is,budos,meg ver,jaj,istenem...Igy jartal pubi. Ha budos a termeszetes kaja,dogolj meg. A tejpor pedig tipikusan olyan elelmiszer,amit barhol elo lehet allitani. Lsd kannas bor made in hungaria. Nem mellekesen tejpor nelkul siman tul lehet elni ezt a nyomoronc 21. szazadot...

Nem tudom,hogy a nyugati orszagok lakosainak a nagy sporolas kozepette nem-e megerne inkabb normalis kajat eloallitani es nem kolteni az egeszsegugyre annyit? melyik lenne az olcsobb?

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.06. 12:48:54

Ha már a házias recepteknél tartunk, hogyan kell szappant főzni? :o)

(végre egy on-topic hsz.)

mind2 (törölt) 2008.10.06. 12:51:16

Tényleg a disznóvágáson serénykedő " munkavállalókat " még nem kell bejelenteni, úgy mint a szüreten segédkező rokonokat :) ???? Tudjátok ilyen alkalmi munkavállalói könyv meg mifene. A reggeli pálesz után pecsételnénk, nehogy már biztosítatlan legyen az az időszak a kolbásztöltés meg a mosogatás között :) Elnézve itt a kommenteket, lassan össze tudnánk hozni egy szövetkezetet. Kenyérsütés, disznóvágás,..xD

mind2 (törölt) 2008.10.06. 12:53:24

Ha már a házias recepteknél tartunk, hogyan kell szappant főzni? :o)
Pfuj náccczii :(

gidabiga 2008.10.06. 12:55:41

vizsla_barat 2008.10.06. 12:46:34
azért nem érné meg az egészséges ennivaló, mert akkor a gyógyszergyárak kevesebbet kaszálnának.


mind2, ne fesd az ördögöt a falra!
nekünk az alföldön etenek disznót vágásra, de ők nem egyenesági rokonok. amikor megy a férjem disznóvágásra kéne kiváltani kis kék könyvet arra az egy napra?
ámbár én azon sem csodálkoznék :)

mind2 (törölt) 2008.10.06. 13:08:23

gidabiga
Persze, hogy ki kéne váltani. Én is pecsételtetek otthon a férjemmel egy kiadósabb nagytakarítás után :) Biztos ami biztos. Napi 8 óra főállás a melóhelyen, meg másodállás otthon, ami szintén több óra / per nap. Így aztán többszörösen biztosított vok xd.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.10.06. 13:08:49

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.06. 12:48:54
Ha már a házias recepteknél tartunk, hogyan kell szappant főzni? :o)

Végy két zsidót.... xD

Combi a ballibes Ferkófan 2008.10.06. 13:09:35

mind2 2008.10.06. 12:51:16
Tényleg a disznóvágáson serénykedő " munkavállalókat " még nem kell bejelenteni, úgy mint a szüreten segédkező rokonokat :) ???? Tudjátok ilyen alkalmi munkavállalói könyv meg mifene.

Apeh ellenőr nem hagyná el élve a helyszínt ha ilyen szarokat kérne tőlünk :)

gidabiga 2008.10.06. 13:10:28

mind2

szerintem a második pálinka után már kimagyarázzák :D

Kék Róza 2008.10.06. 13:12:42

visszatérve a felvetésre: 2007 decembere óta tudják, hogy zűr van a tápszerekben levő melaminnal. Csak ki tudja miért, titkolták.
Ami pedig a határértéket illeti, és hogy egy kilóig nyugodtan zabálhatod: azért gondold végig, miért is kerül bele a melamin, amúgy műgyanta alapanyag? Azért, mert az élelmiszervizsgálatoknál a termék magasabb fehérjetartalmúnak tűnik a valóságosnál. A melamin nem természetes alkotóeleme semmilyen élelmiszernek, induljunk ki ebből.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.06. 13:20:38

Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci 2008.10.06. 13:08:49
"Végy két zsidót.... xD "

Én nem feltétlenül a kóser-szappanra gondoltam, de ha már felhoztad a témát maradhatunk ennél is... xD

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.06. 13:22:46

a kóser-szappant úgy értettem, hogy "Végy két zsidót, akik az alábbi recept szerint elkészítik a szappant:"

minden más értelmezéstől elhatárolódok, combitól különösen! :o)

mind2 (törölt) 2008.10.06. 13:24:00

Kék Róza
Miért titkolták ?
Mert az ÜZLET és a HASZON fontosabb, mint a kiskölykök egészsége. Mert nekik semmi sem drága. Mert nincs lelkiismeretük. Mert nem volt köztük EGY BÁTOR EMBER SEM, aki ha tudott is róla, eljárt volna a szája. Mert nem tudják, hogyha már mindent tönkretesznek a Földön, a bankszámláikon lévő pénzt nem tudják megzabálni.
Mert nem emberek.

mind2 (törölt) 2008.10.06. 13:30:28

Combi + Főnök :
A házi ( főző ) szappan nagyon olcsó, és kiváló folttisztító ! :) Kocka kiszerelésben kapható. Ha pölö összeolajozzátok a gatyátokat, csak be kell vele kenni, és könnyebben kimegy a kosz, mint a szupermosóporokkal. Segítettem :) ?

Combi a ballibes Ferkófan 2008.10.06. 13:32:44

Nem szoktam összeolajozni a nadrágom, így asszem marad a mosószer :)

mind2 (törölt) 2008.10.06. 13:37:34

ok ;) Sütés- főzés- mérgezés tárgykörben ennyit :)
Ahogy látom megint jönnek hazánk " szépleányai "

DArchAngel 2008.10.06. 13:59:19

Konegafi 2008.10.06. 11:04:27
Az egy gyerek nálam volt:)
Nem csak az lehet liberális, aki mindenkinek mindent megenged, még azt is, hogy szétcsesszék a bolygónkat.

Haloperidol 2008.10.06. 14:08:03

Szappanfőzés up-to-date:
Javasolnám a módszert, amit Brad Pitt et. mutatott be a Harcosok Klubjában... Mekkora ötlet az már!!!! Mondjuk nem tudom, h Mo-n hol van ilyen kozmetikai klinika, de Bp-n biztosan akad egypár! :D

Házi Kenyérsütés: Nekünk otthon szintén valami Hauser gép van meg (most nem tudom, h milyen a típusszáma, de max 1kg-s kenyeret lehet vele sütni) Nálunk (5 személyes háztartás) kb 1kg fogy naponta átlagban. Szóval minden este csak felteszem a keveréket és időzítem úgy a gépet, h reggel 6-ra legyen friss. Egyébként én egy liszt+víz+só+cukor+olivaolaj+élesztő receptet használok már évek óta és nagyon jól bevált. A kenyér nem morzsálódik és viszonylag hosszú távon eláll. Költségben alig több, mint a tesós kenyér. (csak az olivaolaj miatt, ha pl vénusszal csnálnám, akkor olcsóbb...)

martonx 2008.10.06. 14:24:06

Látom sokakat megragadott a kenyeres hozzászólásom.

Elárulom, mi kenyérsütőgépben sütünk kenyeret, és ami szerintem a legfontosabb, hogy saját miniatűr malmunk van, azzal őröljük a búzát.

A malomipar csalásairól külön blogbejegyzést lehetne írni, akárcsak a sütőiparról.

Aki már vett búzát zsákban, az tudhatja kb. fele annyiba kerül 50 kg búza, mint 50kg liszt.

Ezzel garantált minőségű barna kenyeret sikerült előállítani.

Aki házilag süt kenyeret próbálja ki, hogy aszkorbinsavat (ami E300-ként fut az élelmiszeradalékok között, de csak sima C vitamin) ad hozzá. Ettől egy fokkal nagyobb, puhább, kevésbé morzsálódósabb lesz.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.10.06. 15:33:12

Rolika,
felütik a tejet melaminnal, mert ettől az élelmiszertesztek magasabb fehérjetartalmat mutatnak

baliquez 2008.10.06. 20:26:12

martonx nem tudom merre vettél te mostanában Agyarországon búzát, leginkább a tritikálét hazudják búzának általánosan és árulják búzaként. Miközben marhára nem az. Annyi előnye van csak hogy hidegtűrőbb mint a tiszta búza amit emiatt szinte nem is vetnek manapság az Orrmányságban.

Aztán mivel a tarkamagoroknak megfelel a takarmánygabonából készült kenyér amire azt címkézik hogy búzalisztből készül, hamarost búcsút lehet inteni a búzának. Majd lehet nézegetni fényképen.

Advanced Flight 2008.10.06. 22:32:10

"Nem értem, miért nem lehet megakadályozni, hogy az emberek mindenféle szart meg vegyszerezett műtermékeket egyenek ... "

Egyszerű a megoldás: ki kell lépni az unióból.
Ugyanis a csatlakozás előtt Mo-n kőkemény előzetes engedélyezési eljárás volt, vagyis minden élelmiszer, tápszer stb. az OÉTI laborján keresztül jutott el a boltokba, tehát melaminnal meg társaival esély nem volt találkozni. Ezt a biztonságot jelentette az OÉTI-engedélyszám 2004 előtt.
Azóta sima regisztráció van (legkésőbb a forgalomba hozatallal egyidejűleg), és utólagos ellenőrzés. Hatékonyságát a mellékelt ábra mutatja...

Horizont 2008.10.06. 22:45:36

Nem kell kínáig elmennünk hogy szemétséggel találkozzunk ételhamisítással kapcsolatban.Hazai is van bőven.Emlékeztek a pirospaprika botrányra?És a sok illegális vágóhíd?
Mert minden csak a pénzről, anyagi haszonról szól! De még mindenen túl tesz az hogy gyerektápszerről szól.Mekkora aljasság kell ehhez?
(milyen szerencséje van annak aki szoptatta a babáját Kínában)
Ez ellen csak a szigorú rendszeres ellenőrzés segíthet,vagy fejbelőni aki szándékosan ilyet tesz élelmiszerrel...vagyis az emberiség ellen.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.06. 22:48:11

"Advanced Flight 2008.10.06. 22:32:10
Egyszerű a megoldás: ki kell lépni az unióból."

Ja, csak ennyi?
Azt hittem nehezebb ...:-))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.08. 13:15:05

Egy szúrópróbaszerű ellenőrzésen a megengedett melamin-mennyiség nyolcszorosát találták egy Kínából importált sajtos mogyoróban. A balmazújvárosi vizsgálat során zárolták a P-Nut Crackers Chips Snack World sajtos mogyoróját.

index.hu/gazdasag/magyar/memo081008/

Geza 2008.10.08. 13:35:35

zero · 2008.10.08. 13:15:05:
:off
Próbáltad már angolul kiejteni és magyarul értelmezni azt, hogy "P-Nut" :)
:nooff
Amúgy persze siralmas a hír.

süti beállítások módosítása