2007 ősze óta fogad vendégeket Budapesten az easyHotel, amely főként a fiatal, nyitott turistákat célozta meg online vírus kampányával.
A vírusfilm több magyar videómegosztó oldalra is felkerült, de főleg angol, német, holland és orosz közösségi platformokon folyt a hírverés. A ReVISION kreatív koncepcióján alapuló videó Josh, a vonattal hazánkba látogató hátizsákos fiatal turista kalandjait mutatja be a videójátékokra emlékeztető stílusban.
A kampány turizmus-szakmai berkekben nagy vihart kavart. A Budapesti Turisztikai Hivatal (BTH) vezetője "a fővárosra, illetve az egész országra nézve kimondottan romboló hatásúnak" titulálta a filmet, különösen a lehúzás kifejezés, valamint a képi megjelenítések miatt.
Az easyHotel eközben foglaltság növekedést regisztrált, így a hirdető sikeresnek tartja a kampányt, a negatív vélemények ellenére is. Azt találták, hogy a negatív vélemények mellett számos pozitív hangvételű kommentár is megjelent, főleg a külföldi videómegosztók közönsége díjazta a szpotot.
Meg tudom érteni a Budapesti Turisztikai Hivatal vezetőjének elkeseredettségét... Évek óta ölik a milliókat-milliárdokat a külföldi imázs-kampányokban, aztán jön egy hotel, és visszaránt minket a hideg-nyálkás magyar valóságba...
Úgy látom, hogy a Budapesti Turisztikai Hivatal vezetője még nem érkezett meg a Keletibe egy nemzetközi vonattal. Nem vett még jegyet Keleti-pályaudvar nemzetközi jegypénztárában (A nemzetközi pénztárban nincs számítógéprendszer, a MÁV szerint még egy-két évig nem is lesz. A jegyeladók kézzel töltik a jegyet, könyvből keresik ki a csatlakozásokat.). Nem utazott még hiéna taxissal Budapesten. Nem ütközött bele a koldusmaffia legszebb láb és kéz nélküli tagjaiba a Váci utcában. Nem kínálgattak neki a matyóhímzéses abroszt megvételre a Várban. Nem akarták átvágni a pincérek. Nem adtak el neki szándékosan, mint külföldi turistának metrószakaszjegyet sima jegyként BKV pénztárban, hogy utána a villamoson jól megbüntessék.
Szerintem nagyon ötletes és kreatív reklám, és semmi sértőt nem látok benne: