Skip to content


       Szűrés lista

Újabb kijózanító mondatok Szlovákiából

A múltheti Fico egy mondat után, ami szintén telitalálat volt, most itt az újabb jobbhorog.
Úgy látszik, hiába igyekeznek, hogy a trágya az ország határain belül maradjon, és terítik rá a legszebb abroszt, lassan átszivárog rajta valami mocskos lé ...

A cikk az SME napilapban jelent meg, és már a felütés is erősre sikeredett:
"A gazdaság tönkretétele miatt bíróság elé kéne állítani a magyarországi politikusokat."

Ismétlem, ezt nem Miép lapja írta, hanem a szlovák országos napilap!

Peter Schutz cikkíró szerint a kormánypárti politikusok még az általuk okozott csőd és szégyen közepette is csak saját túlélésükre gondolnak. A magyar politikusok a közpénzek elköltését saját hatalmuk megerősítésére használták. Ezt már azok az újságírók és elemzők is tudják, akik Medgyessy 100 napos programját annak idején dicsőítették – írja Schutz, megjegyezve, hogy még Orbán Viktor és pártja is megszavazta a programot, ma viszont fanyalog a valutalap hitele miatt. "A kortársak megerősíthetik, hogy a Fidesz választási ígéretei néhány százmilliárddal magasabbak voltak, mint a szocialistáké, akik viszont olyan abszurditást engedtek meg maguknak, hogy még teljesítették is azokat".  A Gyurcsány által bejelentett 300 milliárdos kiadáscsökkentés nem "radikális megszorítás", hanem kozmetika. Schutz szerint a fenyegető csőd és a pénzügyi válság következtében néhány nap alatt megvalósíthatóak lennének azok a reformok, amelyeket "az ostoba és önző politika évek óta megakadályozott. 

"Egy olyan országnak, melyet saját vezetői romba döntenek és olyan adósságot csinálnak, amit már senki sem képes fizetni, kirendelt vagyonkezelőre lenne szüksége. Annál is inkább, mert a kormánypolitikusok nemcsak elutasítják az ide vezető okokat, saját felelősségüket, de ködösítenek és hihetetlen módon még abszurd ötletekkel is előállnak. Például azzal, hogy Magyarországnak meg kéne engedni, hogy a feltételek teljesítése nélkül bevezethesse az eurót." - írta Schutz.

Itt lehet csemegézni a külföldi sajtók írásaiból, jó étvágyat hozzá...
Persze Szlovákiában sem aranyból van a wc-ülőke, de valahogy nem érzem, hogy a magas lóról írnának rólunk. Hanem azt, hogy lassan az egész világ látja, hogy mi zajlik ebben az országban. De mégsem történik semmi ...

Szlovákiáról írt egy emailt nekünk Sanyi olvasónk:

"A minap itt a földrajz tanszéken előadást tartott Jan Vracek Phd a Kassai egyetem oktatója a visegrádi országok együttműködéséről és az eurózónával való kapcsolatukról. Nagyon szép és részletes gazdasági mutatókat kaptunk, amelyek főként azt hivatottak reprezentálni hogy az egyes országok milyen közel állnak az Eurózóna kritériumainak a teljesítéséhez. (Magyarország még egy jó pár évig a közelében sem lehet a dolognak)
Lényeg a lényeg, a grafikonokból és kimutatásokból kitűnt, hogy Szlovákia teljesítette a követelményeket, és tulajdonképpen 2008-tól már az ország hangsúlyozom, a gazdasági mutatók viszonylatában, készen állt az euró bevezetésére. A valóság ennél jóval cifrább.

A jelenlegi helyzetet Szlovákiában leginkább ahhoz lehet hasonlítani, amikor Románia a Ceaucescu rezsim alatt ledolgozta nullára az államadósságot, és megúszta az olajválságot is, de olyan áron ami a mai napig meglátszott az országon. Nos, a professzor szerint Szlovákiában az életszínvonal meglehetősen alacsony és tulajdonképpen csak úgy képesek hozni a fent említett gazdasági számokat, hogy az országot technikailag kiszipolyozzák. A prof szerint a közegészségügy katasztrofális, a technikai fejlettség alacsony, és nemes egyszerűséggel nincsen keret a szükséges orvoslétszám fenntartására ("Ha Szlovákiában műtteted meg magad, készülj fel rá, hogy a műtőben rajtad kívül csak egyetlen egy ember lesz").

Az átlagfizetések átszámítva 120-140 ezer forint között mozognak, azonban írd és mondd a lakosság 75%-a nem éri el ezt a fizetési szintet. Az eredmény úgy jön ki hogy a politikusok, banktisztviselők, ügyvédek keresete jócskán meghaladja a szlovák béreket, és így lehet hozni papíron a a fent említett átlagkeresetet. Állítása szerint Ő, mint a kassai egyetem professzora 120 ezer forintnak megfelelő összeget keres meg. (Mo-n egy középiskolai tanár dolgozik ennyiért, egyetemi oktató 180 nettó alatt ritka) Olyan példákat említett, hogy egy tanárra átlagosan 3-400 diák jut (nálunk ez az érték rossz esetben 120-150 a felsőoktatásban) és a felszerelés pokoli elavult ("Az egyetemünk padjainak nagy részét lehet hogy még Mária Terézia hagyta ott"). A szlovák hadsereg hozzávetőlegesen 10 éve nem létezik (itt a tüzérséget említette, amely szerinte egy puskagolyót nem eresztett el az elmúlt évtizedben).

Egy szó mint száz, a maastrichti követelményeket a szociális kiadások megnyirbálásán hozzák be, ami elég rossz hatással van a gazdaságra is. Szlovákia ezeket a kritériumokat nem sokáig lesz képes tartani.
Remélem az itt leírtakkal tudtok valamit kezdeni, jó lenne ha az emberek tisztán látnának és úgy látnák Szlovákiát ahogy az van. Egy olyan közép-európai országnak, amelyet hatalmas áron erőszakoltak át az eurózónába."

Ó, de jó lenne, ha minket beerőszakolna már valaki az eurózónába ...

Címkék: politika

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr53740497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 14:04:22

Én még mindig a magam kis lerágott csontját feszegetem: "Miért van az, hogy 2 millió közteherviselő van ebben az országban?"

Lehet, hogy ennek a létszámnak a felduzzasztása már magában megoldana egy csomó problémát...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.30. 14:07:33

Ez egy nagoyon jó cikk!
index.hu/x?cbl=1&c15_11=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fvelemeny%2Fjegyzet%2Fpappado%2F
Érdemes lenne a politikusoknak végre ezekkel foglalkozni nem pedig a szavazatok számlálásával.
Amíg a szavazatok a fő dolguk nem lesz változás.
Csak a szar kavargatás folyik 20éve.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2008.10.30. 14:09:35

Én pedig azt mondom, hogy a gazdaság tönkretétele miatt bíróság elé kéne állítani a magyarországi politikusokat.

REPARATUR 2008.10.30. 14:09:48

Miért lenne az jó, ha mi is ott lennénk ilyen áron? Új pénzt kell veretni. Az adósságokat nem kell visszafizetni. Úgysem tudnak mit tenni velünk.
Majd Vona Gabi hozat sereget Iránból és velük visszafogalajuk az elrabolt területeinket. és minden jó lesz. Mi meg segítünk nekik Izrael elpusztításában. Csak azt még nem tudom hogyan.

Johnson Doe 2008.10.30. 14:18:47

100%-ban egy véleményen vagyok BálnaUhr-ral. Fizetés helyett az egész bagázsnak egy csak-oda repjegy kéne egy szibériai kőbontóba, ahol a két kezükkel dolgozhatnák le azt az adósságot, amit sikerült összehozniuk.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.30. 14:21:23

Cowboy, nem jó az cikk, mert az adócsökkentés vudu gazdaságpolitika, megmondta a Feri!

Egyébként a docens úr írt egy nagyon jó pártprogramot, nem akar rá pártot alapítani, ha nem kell senkinek?

movhu 2008.10.30. 14:29:14

Nekem azért elég sok facetoface tapasztalatom van Szlovákiával kapcsolatban, és valamennyire igazat kell adjak, ott tényleg más. De ne gondoljátok, hogy az emberek ezt olyan katasztrofálisan élik meg. Nekik ez a mindennapok része, és a saját kis életükkel sokszor elégedettebbek, mint az itteni réteg.
Például itt sírunk, hogy ilyen meg olyan állapotok vannak. Aludtam néhány éjszakát a pozsonyi műszaki egyetem(nem is emlékszem mi a neve) kollégiumában. Van összehasonlítási alapom magyar kollégiumokkal, és ég és föld. Az ablak ezer éve nem volt festve, ókori fából készült, benne zörög az üveg. Festve valószínűleg megint nem volt egy ideje, függönytartó nem létezik, olyan falra szögelt rongydarab van, ha viszel olyat, mert amúgy az ágyon kívül semmi felszerelés nincs. A szekrények talán régi iskolapadokból lettek fűrészelve és szegelve, polcok semmi. Az egyetlen kulturált rész a mosdó volt, de csak azért, mert az akkor került felújításra. Az étterem lehet, hogy tiszta volt, de az ÁNTSZ tuti bezárta volna. A mosogatógép amolyan futószalag rendszerű volt, már amikor ment :) De, és most jön a de. Az ott lakókkal beszélve nem éreztem azt, hogy annyira el lennének keseredve. Reményekkel telien várták, hogy majd kikerülnek onnét egyszer, és normális állásuk lesz, és abból majd megteremtik maguknak, ami kell. Egyszóval nem azzal a hozzáállással, hogy mi is lesz majd a nagybetűsben, pedig okuk nekik is volna.

Geza 2008.10.30. 14:35:18

Ha ezek a Ficóék nem gyűlölnének minket olyan veszettül és az eu helyett inkább egy Visegrádi Konföderáció tagjai lennénk (a tótok is meg mi is), akkor lehet, hogy az irányítás megbecsült tagjai lennének.
Sajnos így viszont, hogy ártani akar nekünk, így bármennyire igaza is van, ellenség az egész bagázsával együtt. Ha már ennyire szívén viseli a magyar helyzetet, talán ne akadályozza a felvidéki magyar iskolák rendes tankönyvhöz jutását, valamint ha annyira jól ért a határozott intézkedéshez, akkor tegyen rendet a Révkomárom körüli cigánytelepen és állítsa meg az ottani járványokat.

movhu 2008.10.30. 14:36:18

A szükséges intézkedéseket meg mindenki tudja, még nagy Orbán atyánk is. Általános szabály, és mindenki úgy oldja meg, ahogy akarja: többet hagyni a dolgozóknál, kevesebbet adni a nem dolgozóknak. A nagy állami szent teheneket meg le kell vágni, vagy legalábbis nem ilyen bőven etetni.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 14:38:22

movhu: valamikor korábban felvetődött már ez a téma, és én akkor is azt mondtam - megengedve magamnak, hogy többek nevében beszéljek - hogy pl az ide kommentelők nagy részének nem a saját kicsi életével van baja. Értsd: van többé-kevésbé jól fizető állása, egzisztenciája, miegymás...
hanem az böki a csőrünket, hogy milyen állapotban van maga az ország. Mert van még, akit ez is érdekel(ne)...

fraki 2008.10.30. 14:42:15

Fico a mi lelkiismeretünk!

movhu 2008.10.30. 14:49:11

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.10.30. 14:38:22
Én is ezt mondom majdnem. De nem mi sírunk itt, hanem egy réteg, aki egyébként is élősködő.
Hiszen kinek van a legnagyobb szája, hogy szar az egészségügy, az iskola, meg minden? A minimálbéren vagy azon sem bejelentett, a segélyen élő, a műrokkantnyugdíjas...
Nálunk nem bíróság elé kellene állítani a politikusokat, hanem egy speciális demokrácia kellene:
A szavazatod értéke attól függ, hogy a összes állami bevételhez hogyan aránylik a te érdekeltségi körödbe eső befizetés(SZJA,cégek, stb). Ez még kap egy szorzót, amit az "Alapvető gazdasági és állampolgári ismeretek" vizsgán szerzel meg.
Gyorsan rend lenne.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 14:51:19

movhu: ja, jó, értelek. igen, általában az sír a legjobban, aki egy gyufaszálat nem tett még keresztbe az ország érdekében...
de ők az "igazi érték", aki(k)re vigyázni kell, mint a nemzeti kincsre: az "óccsó" szavazatuk sokat ér...

Geza 2008.10.30. 14:51:26

movhu · mover.blog.hu 2008.10.30. 14:36:18
"A nagy állami szent teheneket meg le kell vágni, vagy legalábbis nem ilyen bőven etetni."
Kivéve a stratégiai fontosságú ágazatokat, amiket viszont >75%-ban állami kézbe venni: belbiztonság, oktatás, hadsereg, élelmiszerfeldolgozás, energiaellátás, vízellátás, vasúti szállítás, távközlés és tömegtájékoztatás. Ezek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy mint ország talpon tudjunk maradni legalább egy generációra előre nézve.
A kiegészítő fontosságú ágazatokat >25%-ban államosítani: közúti közlekedés, gépgyártás és -javítás, építőipar, bankok, könnyűipar. Ezek szükségesek ahhoz, hogy a puszta életben maradáson kívül legyen lehetőségünk 'jól' élni.

Na az összes többi szent tehénnek tényleg lehet az abrakját a lehetőségekhez igazítani :).

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 14:57:42

Geza: kihagytad a Szerencsejátékot, az se baj, ha "állami gondozásban" marad... De megbocsájtok, a Te korodban már... :)))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.30. 15:01:11

Én nem is engedném szavazni a segélyen élősködőket.
Munkahelyek vannak az országban. Csak menni kell utánna. Nemn várni hogy a munka odalopakodjon.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.10.30. 15:03:50

Érdekes a téma. Valahogy úgy tűnik, hogy a szlovák vezetés úgy ahogy van ránk próbálja terelni a figyelmet, hogy az otthon lakók ne azzal törődjenek, amit ott látnak, s ami - tapasztalataim szerint - tényleg rosszabb.
Örülök az olvasói levélnek, valahogy én is ezt éreztem, mondtam is mindenkinek. Ha olyan jó lenne az élet ott, mint amilyen jó a marketingjük, bizony nem járnának át hozzánk dolgozni.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.30. 15:05:09

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.10.30. 14:57:42

Csak vigyázzá Sedux, Te sem vagy már mai csibe ;o)

movhu 2008.10.30. 15:06:16

Noname Cowboy 2008.10.30. 15:01:11
Mit is írtam? "egy speciális demokrácia kellene:A szavazatod értéke attól függ, hogy a összes állami bevételhez hogyan aránylik a te érdekeltségi körödbe eső befizetés(SZJA,cégek, stb)"
Ebben a segílykés ember bármit szavaz, az nullázódik :)

rolika 2008.10.30. 15:07:44

annak ellenére, hogy a tótoknak már megint igazuk van velünk kapcsolatban, annyira nem lenne nagy a szám a helyükben. az autógyártás világszerte recesszióba süllyed(t), náluk meg az viszi az egész gazdaságot (szlovákiában gyártják a legtöbb autót egy főre vetítve). nagyon könnyen megszívhatják.

Geza 2008.10.30. 15:09:00

Seduxen · 2008.10.30. 14:57:42:
"kihagytad a Szerencsejátékot, az se baj, ha állami gondozásban marad..."
Igaz. Sőt, még a nyersanyag-kitermelést is kihagytam, ami viszont komolyabb tétel.

"De megbocsájtok, a Te korodban már"
Na kéretik lepattanni a koromról :), aki nálam idősebb, az viselkedjen má' legyen kedves, aki fiatalabb, az ne aggódjon, fog még ő is ősz szőrszálat találni a fülében, a korombeliek meg úgyis tudják a nótát :).
Meg különben is, mindjárt megyek a gombócmanhoz, hogy itten kor alapján diszkriminálnak a nácziak :).

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 15:13:10

Geza: ahogy a régi vicc is tartja: "Rászóltam a 95 éves nagymamámra, hogy viselkedjen a korához illően... Erre meghalt..."

Pfúúúj, szőrszálat a fülében? szeretnék elhatárolódni :))))

Jó, írj az ombuccmanónak, jól mutatna: "A nácziak a korom miatt diszkriminálnak..."

rolika 2008.10.30. 15:13:14

movhu, a te speciális demokráciádban a nyugdíjasok sem rúghatnának labdába...
az lenne a kánaán :-))

Grafithuszar 2008.10.30. 15:13:24

Én már régóta mondom, hogy a szavazati jogot az adóhoz kellene kötni, vagyis csak az szavazhasson aki adózik is.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.30. 15:22:10

Egyébként abban a mindenkinek egy a véleménye szerintem, hogy itthon minden politikust bele kell lőni a Dunába.
Minden más melyről úgyis meglépne.
Mert mind tehet arról, hogy itt tartunk
Végülis igaza van kurcsánynak, hogy mindenki részese volt az lqrásnak.

movhu 2008.10.30. 15:32:34

rolika · republicator.blog.hu/ 2008.10.30. 15:13:14
A nyugdíjas fizetett be, lehetne arányosítani. Természetesen aki úgy nyitott, hogy műrokkantnyugdíjas volt, és így ment rendes nyugdíjba, az nem nagyon.
De ugye az nem járja, hogy ebben az országban, ahol 1 millió embernek van papíron nagyobb jövedelme, mint a minimálbér, 8 millió embernek van szavazati joga?

SoulReaver 2008.10.30. 15:36:23

Ez egy igen szép ötlet, csak sosem fog megvalósulni. Az adófizetés + IQ > 80 meg pláne... Mert ugye jó lenne, ha olyanok döntenének, akik fizetik a lét és van is hozzá valami a fejükben... Na de ébresztő, ez itt abszurdisztán!

mind2 (törölt) 2008.10.30. 15:36:37

Egy bűnös helyen kalandoztam, és jé mit találok, hogy vannak olyan orszgy. képviselők, akik 10 és 12 milliós útiköltség - térítéseket vettek fel, meg 5 - 6 miliós lakhatási támogatásokat albérletre, úgy hogy közben vásároltak 1-2 lakást a fővárosban Pl. a Nyakó et. a hónap minden napján hazautazott Miskolcra meg vissza a fővárosba, a felesége is, de ő egy másik kocsival.... de így se jött ki , mert hiányzott 36.000 km. Hányinger.
Hűtlen kezelés, adatok meghamisítása, visszaélés, különösen nagy kárt okozó csalás, van itt ugye valaki, akiben jogászvér buzog ? Na persze tudom, hogy mentelmi jog.... de az is véges nem ?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.30. 15:39:27

faszom ezeknek minden jár!
Lassan készíthetjük a köteleket. Az ijár már nekik.
számlanélkül adómentesen!

mind2 (törölt) 2008.10.30. 15:39:29

Ja meg ha jog :)
50 ezer aláírás, és szavazniuk kéne a saját feloszlatásukról. Ha ezt meglépnénk, utána menniy idővel lehetne újra benyújtani az ötvenezret ? Két hónap...három ? Eszméletlen lenne, folyamatosan aláírásokat gyűjteni, és újra és újra megszavaztatni őket.... Nézne a világ...

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 15:39:47

mind2: Szellem a Te embered.... Próbáld megidézni, néha bejön :)

SoulReaver 2008.10.30. 15:42:05

Kis sav kellene és mindjárt oldódna a probléma...

LvB 2008.10.30. 15:42:32

Igen csak az urak elfelejtik, hogy a magasabb életszínvonalat hitelekből tartjuk fent.

Geza 2008.10.30. 15:43:41

Grafithuszar 2008.10.30. 15:13:24
"Én már régóta mondom, hogy a szavazati jogot az adóhoz kellene kötni, vagyis csak az szavazhasson aki adózik is."
Ezzel szimpla oligarchiát kapnánk, ahol a vagyonosodási top100 beadózná akár a vagyonának a 80%-át is, aztán ezzel a saját embereit kúrmányra juttatva vissza is osztana magának kétszer annyit.

Én inkább az intelligencia-tesztekhez hasonlóan intézném a dolgot a jelen szavazások helyett:
- mindenkivel kitölttetni egy telefonkönyvni tesztet, minden témában
- mindenkivel besaccoltatni, hogy szerinte az ismeretségi köréből ki mennyire alkalmas az állam vezetésére
- megnézni, hogy a kérdésekre adott válaszok milyen súlyozással hoznak olyan eredményt, amik minimális hibával korrelálnak az 'alkalmassági véleményezéssel'
- ezen súlyozással kiértékelni az összes ember kérdőívét és a legjobb 200 megy az államigazgatásba, mert az embereknek az alkalmasságról alkotott véleménye szerint ők a legjobbak

Ami a legfurcsább, a módszer demokratikus(!), a posztokra a közmegítélés szerint oda legalkalmasabbakat teszi, és anélkül méri az alkalmasságot, hogy azt pontosan definiálni kéne.
Hátránya, hogy kib. munkás dolog, és a kiértékelés finoman szólva is bizalmi munka.

Ui.: Ha a 'vagyonosodási top100' helyett 'vagonosodási top100'-at írok, akkor a Freud-i elszólásnak számít :) ?

mind2 (törölt) 2008.10.30. 15:44:57

Most komolyan elábrándoztam ezen::))) Szavazatok össze, ívek be, ogy szavaz magáról. Nem, nem oszlunk fel... Megint újabb ötvenezer, megint benyújt, megint szavaz... nem nem oszlunk fel.... olyan csehországi " bársonyos " feelingje lenne. Olyan ki bírja tovább, olyan 386 az ország ellen. Csak nehogy a nagy francia legyen belőle ::))))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 15:49:25

mind2: "Csak nehogy a nagy francia legyen belőle"

Csak DEHOGY! Ez esetben számíthatnál rám, kezelném azt a bonyolult eszközt, ami a politikai "elitünket" "újraosztaná" :)))

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.30. 15:52:19

Egyébként tényleg vicces ez, hogy az ogy a maga feloszlatásáról döntsön. Nesze semmi fogd meg jól!
A nép kezében de csak látszólag.

mind2 (törölt) 2008.10.30. 15:55:13

Sedux, ez törvényes az AB is megmondta :::))))
Szavaztassuk őket orrvérzésig saját magukról.
Odáig jutottunk, hogy egyedül ünnepelnek, mert félnek tőlünk. Ketrecek meg betonakadályok mögé bújnak. Ilyen képeket kamaszkoromban láttam a tévében, amikor a latin- amerikai utcákat mutatták egy - egy katonai diktatúrában. Rendőrök, katonák mindenhol a tök üres utcákon, elvétve egy - két ember, mindenki elbújva. Döbbenet. Demokratikus diktatúra.

SoulReaver 2008.10.30. 15:56:10

Jah, amikor három oroszlán és két antilop szavaznak, hogy mi legyen az ebéd... Pfff

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 16:06:53

mind2: az a baj, hogy sajnos alaptalanul félnek tőlünk... mert a magyar nem csak birka, barom is...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.30. 16:08:03

Az a száz huligán meg nem kellene, hogy ekkora félelmet keltsen. De ezekmég az egértől is félnek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.30. 16:13:47

"A gazdaság tönkretétele miatt bíróság elé kéne állítani a magyarországi politikusokat."
Ja, rögtönítélő elé.

Egyébként tényleg érdekes, hogy a szlovákok mindig ránk hivatkoznak, hogy 'bezzeg a magyarok'. Jó kis figyelemelterelő taktika: "igen, nekünk nagyon szar, de a magyaroknak még szarabb, úgyhogy örüljünk!"

Seduxen (már NEM dr.) 2008.10.30. 16:21:12

laspalmas: ez lehetne a hazai politika ütőkártyája is: "Igen, Magyarországon most rossz, de nézzék csak meg Szomáliát..."

Grafithuszar 2008.10.30. 16:40:36

Geza 2008.10.30. 15:43:41:
"Ezzel szimpla oligarchiát kapnánk, ahol a vagyonosodási top100 beadózná akár a vagyonának a 80%-át is, aztán ezzel a saját embereit kúrmányra juttatva vissza is osztana magának kétszer annyit."
Nem azt mondtam, hogy arányosan kapjanak szavazati jogot. Mindenkinek ugyanúgy egy szavazata lenne mint ma, függetlenül attól, hogy 10 Ft-ot vagy 10.000.000-t adózott. (Vagyis ugyanaz lenne mint most, csak kiesnének a nyuggerek meg a Norvégok)

derelyegrádi szellem 2008.10.30. 16:53:58

"Igen, Magyarországon most rossz, de nézzék csak meg Szomáliát..."

Igen, de talán jobb lenne ha a szomáliaiak néznék meg a Ferit. Közelről, és nem úgy, hogy ők utaznak ide.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.30. 17:02:26

Seduxen
Te csak ne fesd az ördögöt a falra. Szerintem számíthatunk majd ilyen és hasonló mondatokra.

Szellem
Nagyon jó ez a finom, jogászhoz illő megfogalmazása ennek a durva kívánságodnak. :)

derelyegrádi szellem 2008.10.30. 17:06:17

igen, igyekeztem finoman fogalmazni, így az eredeti verzióból ki is töröltem, hogy egy RPG célkeresztjén át.Mert az ugye egy finom jogászhoz méltatlan. :)

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.30. 18:37:03

index.hu/tech/jog/torv301008/

ha ezt meg merik lépni... tényleg távol áll tőlem még a gondolat is, de ha megszavazzák én bizistes a kocsiból is leszívom a benzint. kocsogok!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.30. 20:01:52

Főnök
Nem értem, mi a problémád, ez egy átgondolt javaslat, már a sport- és turisztikai bizottság(!) is megtárgyalta.
Minden gép mellé adnak majd egy rendőrt, aki egész nap ellenőrzi, hogy miket művelünk a neten. Máskülönben esélyük sem lesz betartatni. Ha szerencséd van, melléd egy szép zászlósnőt osztanak be, ha viszont egy kigyúrt őrmestert kapsz, akkor indulhat az irodában a cserekereskedelem! :)

Bezuhov. 2008.10.30. 21:01:27

A szlovákok bekaphatják!

Először takarítsanak a saját kormányuk háza táján, mert a szar már az orrukig ér, és idáig bűzlik...

Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2008.10.30. 21:01:30

A Franciáknál is büntetik de ott egy 1 hónapba 5 gigát lehet letölteni ha többet töltenek le fizetnek
igaz 5 giga az lófasz

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.30. 21:50:49

laspalmas:
a zászlósnő jöhet, majd áthívok pár havert és megbosszuljuk zsanettet, jól! :o)

Az a baj, hogy hiába nem tudják betartatni, szegény nagymamát, aki leszedte torrentről a barátokközt kimaradt epizódjait, azt jól megszexszuálják majd a rebiszesek, legalábbis ez így első hallásra nem szól másról, mint a kis tételben töltögetők szopatásáról.

A cserekeskedelem meg akkor lesz,ha véletlenül Te kapod a zászlóscsajt, én meg a kigyúrt rebiszest, bár, ha valódi zászlója van a csajnak, akkor akár meg is tarthatod :P

Ha pedig meg akarjuk nézni a legújabb batman filmet, akkor átküldöm a rebiszest én, Te pedig mire átérsz, addigra már le is jött torrentről, csak hozz elég sört.

Azt nem értem igazából az egészben, hogy a jogdíj, az ezek után milyen jogcímen lesz kivetve... általány, de MIRE FEL? Onnantól kezdve, hogy illegális lesz a másolás, egyszerűen megszűnik az eddigi jogalap (hisz pont a magáncélú másolás legitimizálása miatt vezették be) .
A cd/dvd amúgy sem egy tartós valami, 5-6 év után tönkremegy/mehet az adathordozó,még akkor is, ha sose használtam... egy program,film,zene esetén pedig korlátlan használatra vettem jogot magamnak, kocsogok megint csak!

Az artisjew (hehe) pedig hiába nyivákol, hogy nekik semmi közük hozzá, ide a rozsdás bökőt,ha nem a ProArt áll e mögött is. (Ők az artisjust tagszervezete. Évek óta ugyanez a nóta : Az első beszedi a 12-15 milliárdot jogdíjra, cserébe befogja a pofáját. Az utóbbinak pedig leoszt néhány mrd-ot, hogy az terroristázza és g.ci tolvajozza a letöltőket... ki van ez találva)

Nálam ezek a jogvédők olyanok, mint kutyának az ultrahangos síp, ezt már szerintem észrevettétek :o)

Bezuhov:
Ugye milyen náczikok ezek a szlovákok? Állítólag júrópában vannak és mégis ezek a korcs, ordas eszmék... teljességgel felháborodtam én is!!!

xD

Bezuhov. 2008.10.30. 22:06:06

jah-jah

csak remélhetjük a legjobbakat!

nézd csak a labancokat. Ott az lakohol csodákra volt képes e téren :)

Romanes eunt domus 2008.10.30. 23:21:16

OFF lesz, de ezt muszáj megosztanom veletek:

www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=206007

Az aljas, korrupt, mocskos csaló épp most nyert csaknem 1000 eurót egy pókerversenyen. Rég börtönben lenne a helye...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.10.31. 08:30:10

Főnök
"legalábbis ez így első hallásra nem szól másról, mint a kis tételben töltögetők szopatásáról. "
Ebben az országban minden erről szól, csak a 'töltögetők' tetszés szerint behelyettesíthető bármi más szóval.
"A cserekeskedelem meg akkor lesz,ha véletlenül Te kapod a zászlóscsajt, én meg a kigyúrt rebiszest, "
Igen, ilyesmire gondoltam.
-Icuka, odaadom a rebiszest a csajért!
-Oké, Főnök, a Marcsi is beszáll, tetszik neki a fickó!
-Hú, így még jobb, két nőt kapok egy kommandósért. Szépen indul a napom. :)
Virágozni fog a feketekereskedelem...
"Azt nem értem igazából az egészben, hogy a jogdíj, az ezek után milyen jogcímen lesz kivetve... általány, de MIRE FEL? "
Kis butus, Neked ezt nem értened kell, hanem fizetned.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.10.31. 09:55:33

A kis tételben töltögetôket lehet szopatni.
Személy szerint ebben ott látom a gondot, hogy kis hazánkban több ezer kis töltögetô van. Gondolom én ezzel nem mondtam nagy számot.
Ezt, hogy a rákba fogják ellenôrizni?
Ezen kívül pedig az internet szolgáltató nem adja és adhatja ki a felhasználói adatokat (még egy ideig ezek szerint).

Nos ez a jogdíj ügy nekem sokba került.
Történt is ez úgy, hogy mivel zenéltem (csakis bakelitrôl) így gyûjtöttem a fekete korongokat.
Mai napig 2-9E ft között van egy lemez.
Nos, mivel a zenéimet szerettem volna autóban hallgatni így ezek egy részét digitalizáltam és kiírtam cdre.
Kb 20 cd volt nálam.
Rendôr igazoltat majd a cdkre térve már motozott is meg.
Cdket elkoboz, rendôrautóba be, kihallgatás, jegyzôkönyv stb.

Én csak azzal tudtam védekezni, hogy mindez megvan bakeliten.
Ugye mint tudjuk bakeliten levô zenét bármikor és bárhol lejátszhatsz ugyanis azért ennyi az ára mert megvetted a szükséges összes jogot a lemezzel együtt.

Erre jöttek azzal, hogy hozzam be a rendôrségre a lemezeket.
Nos a problémám ezzel annyi volt, hogy a rendôr elmondása szerint egy évig is náluk lehetnek a lemezek, mivel eddig is eltarthat a bizonyítás...
Így a rendôr kérésére s , hogy ne húzódjon sokáig az ügy csak annyit írt a jegyzôkönyvbe, hogy piacon vásároltam és azt hittem, hogy eredeti...
Így megúsztam 140E Ft-os büntetéssel, ugyanis a cdken levô zenéknek ennyi volt az ára.

Ezek után történetesen már nem érdekel, hogy mi az eredeti.
Ha valami felkelti az érdeklôdésemet letöltöm.
S ha az a valami jónak is bizonyul akkor mindenképpen megveszem eredetiben.
Ha nem jó törlöm.

Lehet utálni

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.31. 10:07:15

laspalmas:
Ahhh, valahogy kilobbizom majd, hogy hozzám minél több yard kerüljön,akkor majd én leszek madame :o)

(Remélem etetni/itatni nem nekem kell őket)

Ned Colema:
Gondolom ez nem mostanában történt, hanem az ezredforduló környékén. Manapság (asszem 2004 óta?) már teljesen legális a másolt cd-n való tárolás. Akkor is, ha nincs meg eredetiben a lemez.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.10.31. 10:44:00

Félkupica_Fehér_Főnök: jogos.
Nem most történt 2002. Csak azóta is nyalogatom a sebeimet:)
Viszont én úgy tudom, hogy legális a másolt cd-n való tárolás ha "otthoni" használatra van. Pld.: Nem adhatod kölcsön. De egy 3D Studio Max az több, mint 1 millió Ft, s ha nincs meg az eredeti akkor legálisan van nálam egy ilyen copy?

Visszatérve a post elején említettekhez:
"Egy olyan országnak, melyet saját vezetői romba döntenek és olyan adósságot csinálnak, amit már senki sem képes fizetni..."

Mindenki látja, mindenki tudja, mégsem történik semmi és nem is fog ha azokon múlik ott fent a szent helyen. Ez magyarország. A nyílt titkok hazája. S mindez mehet büntetlenül. Vagyis nem az fog bûnhôdni akinek kellene.

Senki sem képes fizetni? Dehogynem, itt vagyunk mi, még jelentkeznünk sem kell. Kérdem én, ha ez egy országos probléma akkor mi a francért nem vonnak le ingyenélôék segélyébôl is akkor? Talán már lehet elgondolkodnának, hogy el kéne menni dolgozni?

Aláírásokat gyûjtünk, hogy mondjon le mindegyik rabló megélhetési politikusunk?
Ez komoly?
Aztán majd Ôk megfontolják, hogy nem elégedett a nép és akkor csak mondjunk már le?! Elég abszurd.

Nem lehet fentebb menni ezzel, mint magyarország politikai süllyesztôje?
Gyûjtsünk 1 millió aláírást és menjünk jóval messzebb.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.31. 11:06:20

Ned Coleman:
A másolt cd-vel elméletileg bármit csinálhatsz, ha a tevékenység nem jövedelemszerzés/jövedelemfokozásra irányul, tehát annak adod kölcsön, akinek akarod.

A fentiek szoftverekre nem vonatkoznak! Ugyanis a másolásvédelem megkerülése törvénytelen, anélkül pedig nem tudod lemásolni/letölteni és futtatni (tehát kell hozza szerezned serialt vagy crack.exe -t).

herrbert74 2008.10.31. 11:10:58

Jó cikk, csak annyit tennék hozzá, hogy:
külföldi sajtók = külföldi médiák, hovatovább médiákok.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.10.31. 12:17:06

Papp Józsi-féle cikk nagyon jó, bár nem sokat értek a gazdasági folyamatokhoz, de azért sikerült megértenem.
Ebből következik, hogy a kormány monnyonle.
Ha pappjózsi nekem (a sutyerák tahónak) is el tudta magyarázni, hogy mit kéne tenni, akkor nem hiszem el, hogy a kormányban senki nem látja ugyanígy a helyzetet. De nem így tesznek, tehát vagy annyira buták, hogy nem ismerik fel a helyzetet, ezért alkalmatlanok a funkciójuk betöltésére és menniük kell, vagy valamilyen okból a személyes érdekeikkel ellentétes az ország felvirágoztatása, akkor meg ezért kell menniük + pár év börtön/kopf a biztonság kedvéért, nehogy az utánuk jövőknek is eszükbe jusson valami hasonló.

shenk 2008.10.31. 13:24:45

Vagy egy normális párt kéne,, amely elismeri, hogy strukturális átalakításokra van szükség minden téren (adó, oktatás, közbeszerzések, állami bürokrácia, estábá estébé), és ennek bizony azok isszák meg a levét, akik nem dolgoznak, vagy dolgoznak, de eddig nem voltak hajlandók adót fizetni, a többi, tisztességesen dolgozó, adózó (vagy erre legalább szándékkal rendelkező) egy idő után nagyon jól fog járni.Nem hiszem el, hogy nincs több millió ember az országban, akinek ez NE lenne érdeke. Rájuk nem lehet alapozni egy pártot?
Ha meg ez nem valósul meg, akkor addig kell érvénytelenül szavazni, amíg meg nem unják a politikusok. Valaki elmondhatná, hogy ha egymás után többször is érvénytelen a választás, akkor mi történik? Ha senki sem tud kormányt alakítani.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.10.31. 16:04:23

Shenk, errôl volt már szó egy régebbi post alkalmával.
(mármint a nem szavazás).
Ott le volt írva okosan, hogy mi lenne.
S ki volt részletesen tárgyalva, hogy nem az érvénytelen szavazás a megoldás, hanem a nem szavazás.
( a jelenléten van a hangsúly)
Az a lényeg, hogy ne tedd tiszteleted a választókörzeted választó helységében. Menj olyan helységbe helyette ahol jól érzed magad...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.10.31. 16:28:10

Ned, Shenk:
A mogyoróért megvettek mindig szavazni fognak. Ha nem megyünk el, az csak még rosszabb helyzetet teremt, ti. mégjobban megerősíti a győztest, hogy a tahókkal _lehet_ nyerni. Ebben nem az a baj, hogy a "tahópárt" nyer, hanem, hogy utána lesz*rják a szavazóikatt. Ha tényleg annyi az istenverte nyomorult hülye az országban, hogy meg lehet velük nyerni egy választást (lsd.: többség) akkor nyilván a kormánynak az ő érdekeiket kell elsősorban figyelembevenni, ez a demokrácia lényege: tegyünk úgy, ahogy a többségnek jó.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.10.31. 18:12:15

Ned Coleman:

Az én választókörzetemben 15+ pártra lehetett szavazni, tehát van választási lehetőség, ennyi.

Választani pedig azért kötelező elmenni mindenkinek, mert még ha direkt olyan pártra is szavaz, aminek esélye nincs bekerülnie, ez mégis elég lehet ahhoz, hogy a nagy részvétel miatt kiejtse a szarrágó szdszt, ami pedig felbecsülhetetlen lenne

Béla az állat 2008.11.01. 04:44:32

Bocs, hogy misikeh-től plagizálok...szóval: A következő tanulmányt vizionáltam hirtelen: A Maschinengewehr 42 alkalmazása politikai apróságok elsimításánál. Szerző: Peter Schutz Staffel.:)

Suum Cuique · http://magyarkodo.blog.hu 2008.11.03. 09:51:10

A pánszláv hazugságelméletekről

"tót" név eredete

Hazánk területére nyilván az avarok közvetítésével kerültek az első szlávok, akiket elsősorban országuk köré, gyepűnépként telepítettek, de saját térségükön belül is, védelmi és igazgatási központjaik, az avar gyűrűk köré is kerültek szláv szolgák. Ez a magyarázata annak, hogy az ország területén elszórtan is találunk egykori szláv lakosokra utaló földrajzi neveket. Ezekre a nevekre hivatkozva igyekeznek egyes szlovák tudósok bizonyítékot találni az egykori "Szlovákia" nagyságára . Árpád honfoglalói az itt talált szláv szórványokat, ezek népét egységesen "tót"-nak nevezték. Ennek az a magyarázata, hogy az avarok telepítette szlávok keveredtek az itt maradt gepidákkal, akik magukat "tot"-nak nevezték. Ezt a magyarok a Kárpát-medence minden szláv nyelvű népére egységesen alkalmazták, amint" azt Makkai László történészünk megállapítja. Régi térképeinken Horvátország helyén is Tótország van feltüntetve. A szlávság gyors elterjedését alkalmazkodóképességének, igénytelenségének r köszönheti. Minden állam megtűrte őket, mint olcsó munkaerőt, ha területére s beszivárogtak. Saját államalapításra sokáig képtelenek voltak. Első megszervezőik lovasnépek vagy germánok voltak. A vagy két évtizedig fennállott Nagymorva Birodalomra hivatkozni, mint történelmi jogalapra, komolytalan. Ez a birodalom államalkotó, szervező nép hiányában, nem lévén természetes fejlődés eredménye, csak Szvatopluk kiváló képességeinek köszönhette rövid létét. Így majdnem maradéktalanul omlott össze. Nyitra és környéke csak ideiglenesen hódított terület, a birodalom súlyterülete a Kárpátokon kívül volt. Minderről egykorú bajor püspökök írásai is tanúskodnak. Hogy nagy szláv birodalomról szó sem Iehetett, azt még a nagyszláv történész, Palaczky is beismerte: "a magyarok megjelenése az alakulóban lévő szervezet szívébe hatolt be." A mai szláv tudományosság sem tudja azt bizonyítani, hogy ez a morva terjeszkedés Komárom vonalán túlra is elért volna, mint F. Graus írta. A Csehszlovák Tudományos Akadémia kezdeményezésére készített tanulmányok között olvasható Jan Dekan megállapítása: "A nagymorva jelzőt nem tartom szerencsésnek, mert téves elképzelések kialakítására vezet e nemzetiség területi kiterjedését illetően". (Nemzetiség a feudalizmus korában, Budapest, 1972.)

A nagymorva birodalom legendája

Egykori szlovák miniszter és egyetemi tanár azonban arról írt, hogy Mojmir herceg 846-ban egyesítette a szlovák hercegségeket, Nagymorva Birodalom elnevezés alatt. Szerinte ebben az időben ez a birodalom nemcsak Szlovákiára, Morvaország keleti részére, továbbá Ausztria keleti, Pannónia északi részére, de még a Nagy Magyar Alföld tekintélyes területére is kiterjeszkedett. Hogy miért nevezték volna el magukat a "szlovák hercegségek" Morva Birodalomnak, ezt nem magyarázta meg. Némely szlovák tudós rajta is túltett, a Passautól a Fekete-tengerig, a Tátrától Szalonikiig terjedő szlovák birodalomról írva. Az Encyclopedia Britannica írja XI. kiadása XIII. kötetében a morva birodalomról: "Ez az árnyékbirodalom a magyarok első támadására olyan maradéktalanul összeomlott, hogy megérkezésük után tíz évvel nyoma sem maradt." Árpádék nyugati gyepűvonala a Kárpátok nyugati előterében húzódott. Ezt bizonyítja Ibrahim Ibn Jakab zsidó rabszolga-kereskedő útinaplója melyben feljegyezte, hogy Csehország "hosszában határos a türkök földjével." Ibrahim a Morva völgyében utazott Prága felé. Hogy a magyar gyepű átnyúlt a Kárpátokon is, igazolja Török Sándor kutatása, aki ott 21 magyar eredetű helynevet talált. (Településtörténeti tanulmányok és határproblémák a Kárpát-medencében, Garfield, 1975. 19. és 26. old.) A szlovák régészet megkísérli a Felvidéken talált leleteket úgy magyarázni, mintha azok nagymorva eredetűek volnának. Pedig ezek kétségtelenül lovasnemzetek, hunok, avarok, magyarok hagyatékai. Az ős-szlávoknak szavuk sem volt sisakra, kardra, fokosra, csak később vették át használatukat. (A. Stenderk Petersen: Slawisch-germanische Leninwortkunde, Dorpat, 1927.)

A magyar-szláv kongresszus eredményei

Budapesten 1963. október 23-28. között magyar-szláv kongresszust tartottak: "Szlávok a Duna-medencében és a Balkánon" címmel. Ott a magyar tudósok kérdései nem egyszer kellemetlenek voltak a szlávok számára. Fügedi Erik kérdez- te: "Ha a nagymorva állam olyan erős volt, mi az oka, hogy államszervezete nyomtalanul eltűnt?" A sok kiásott, nagymorvának mondott templom komoly egyházi szervezetet tételez fel. Mi az oka, hogy ez is eltűnt? Miképpen volt ott a IX. sz.-ban akkora népsűrűség, amilyent a szláv térkép feltüntet? A morva Paulik mindezekre csak annyit válaszolt, hogy a morva telepek 20 évenként helyüket változtatták. Váczy Péter felvetésére -hogy olyan népnek, amelynek még neve sem volt, vándor pásztor volt, miképpen lehettek pompás templomai, gazdag sírleletei? -csak László Gyula tudott magyarázatot adni, rámutatva a krónikáink, sőt a szláv évkönyvek feljegyezte kettős magyar honfoglalásra, a felvidéki griffes-indás díszítésű sírleletekre. (Archeológiai Értesítő, Budapest, 1964. XII.) Hogy a morvákból a Kárpátokon belül nem sok maradhatott, bizonyítja még a magyar nyelvben kimutatható szláv eredetű szavak többsége, amennyiben tényleg szláv, akkor a pannóniai szlávoktól származik, s nem a morváktól. (Prof. Stefan Kniezsa: Die Sprache der alten Slawen Transdanubiens, 1955.,32/33. old.) Konstantin császár is megörökítette: "Jöttek a türkök -magyarok -, teljesen tönkretették a morvákat, elfoglalták országukat, a nép maradékai szétszéledtek a szomszédos népekhez". A Felvidéken kialakult mai szlovák népben tehát édeskevés utóda lehet az eredeti morvaszlávoknak.

Cyrill és Method nem járt Szlovákiában

A szlovák történetírás megkísérli Nyitrával kapcsolatosan Cyrillt és Methodot is beépíteni propagandaanyagába, mint akik segítségével a szlovákok terjesztették el a kereszténységet a Duna-medencében. Mondanunk sem kell, hogy ebből semmi sem igaz. Ugyanis felvidéki tevékenységüket semmi sem igazolja. Kniezsaprofesszor is megállapítja, hogy a két hittérítő egyáltalán nem működött azon a területen, amit ma Szlovákiának neveznek, kultuszuk a szlovákoknál egészen újkeletű. Az egyházi életben nyomuk sincs. Szerinte pl. bőségesen találunk anyagot Szt. István kultuszára vonatkozóan, szlovák nyelvű imádságok százai tanúskodnak erről, még a protestánsoknál is, de semmi nyoma Cyrillnek és Methodnak. (Kovács Endre: Magyarország és Kelet-Európa, Budapest, 1947.277. old.) Ha a szlovák nép kialakulásának történetét vizsgáljuk, meg kell határoznunk azt is, hogy milyen magyar települések voltak a Felvidéken. Már ezek léte is bizonyítja, hogy ott az árpádi honfoglalás idején igen kevés szláv Iehetett. Hogy a bizonyíthatóan ott élt magyarság tetemes része tűnt el az idők folyamán, csak úgy érthető meg, hogy jelentős magyar emberanyag gyarapította a szlovákság kialakulását. Kétségtelen, hogy a Felvidéken Árpád bejövetele előtt is éltek már magyarok. ". Jenő pápa 826-ban levelet írt a "keresztény magyarok fejedelmének'" felszólítva őt templomok építésére. Tehát még jóval Methodék előtt. Kopasz Károly császár 858. évi konventi határozatának aláírói között már egy "hungaricus comes" szerepeit. A Faludi Évkönyvben 863-ban található, hogy a holland Utrecht városának püspöke "Hungaricus Trainstensis". A 863. évben a keresztény krónikák megállapították, hogy a "hunok összessége már megtért". VIII. János pápa 872. és 882. között ismételten írt a "keresztény magyarok fejedelmének'" szintén templomok építésére buzdítva őt. Kétségtelenül a Felvidékről volt szó. László Gyula professzor a régészeti megfigyeléseket térképre rögzítve, számos tanulmányában bizonyította be, hogy Árpádék előtt is éltek Felvidékünkön magyarok. (Archeológiai Értesítő 1964. és 1970. sz.)

Az ősmagyar települések

A továbbiakban majd okmányokon alapuló adatok felsorolásával bizonyítjuk, hogy a Felvidék tele volt magyar helynevekkel, amelyeket későbbi határleírások tanúsága szerint fokozatosan cseréltek fel szláv nevekkel. Tehát szlávosodás és nem magyarosítás folyt. Kniezsa professzor idevágó tanulmánya bő bizonyító anyagot mutat be erről. (St. Kniezsa: Zur Geschichte der ungarisch-slowakischen ethnischen Gren- zen, Budapest, 1941.) Bőven sorolhatnánk fel adatokat más szerzők műveiből, mint: Körösy József dr., Jócsik Lajos dr., Révay István gr., Kovács Ilona, Wagner Ferenc dr. Felvidéki vármegyéink ősi magyar nevei szintén bizonyságai az eredeti magyar településnek. Ezek: Turóc, Árva, Zólyom, Bars, Hont, Szepes, Sáros, Ung, Bereg. Árpád-kori okmányok tanúskodnak a nyugati gyepük székely településeiről, Pozsony, Nyitra, Trencsén vármegyék területén. Szalontai Rezső, a világszerte csehnek tudott Comensky(Comenius) székely származását igazolva (aki bizony Szeges volt) mutatja ki a morvaországi székely határőrök nyomait. De a Szepesben, a Poprádi-fennsíkon is megtalálhatjuk a székely telepek maradványait. Kevésbé ismert az az új régészeti felfedezés, hogy a mai Przemisl terében és attól keletre, Délkelet-Lengyelország és Délnyugat-Ukrajna területén is voltak az Árpádok idején előretolt magyar határbiztosító előőrsök, kisebb földvárakkal meg- erősítve. Ilyeneket találtak Przemisl területén kívül Halics városában, Krüloszban, Szudovaja Visnja faluban is, amelyek magyarságát az ott feltárt temetők leletei igazolták. (Magyar Tudományos Akadémia Régészeti Intézete közleménye, Nép- szabadság 1979. febr. 25. sz. 15. old.) Ez a vonal felel meg a honfoglalók Verecke felé való vonulásának is. E földvárak őrsége ellenőrizhette a duklai, uzsoki, mezőlaborci kárpáti átkelő útvonalakat. Ha a Kárpátvonal katonai biztosítása ilyen messze előretolt elemekkel volt megerősítve, ér1hető, hogy a Kárpátokon belül is mindenütt magyar volt a határbiztosító település, tehát végig a Felvidéken is.

Az eltótosodás

Az Árpád-kori oklevelek természetesen sok -a magyarság életmódjának kevésbé megfelelő -, akkor még lakatlan területről emlékeznek meg. Ez időben a magyarság lent a völgyekben települt Ie, különösen Trencsénben, Turócban, Liptóban ismeretes a magyar nemesi falvak egész sora. A később betelepülő szlávság eleinte csak a hegyi legeltetésre alkalmas régiókat szállta meg. Később a szaporodó tótság között elszigetelten élő magyar falvak lakossága eltótosodott. Részben belőlük alakult ki a tótság első nemessége, utóbb a tótok kiválói is felemelkedhettek erre a társadalmi szintre, főként összeházasodások révén. A XV. sz. után az eltótosodás mind nagyobb méretűvé vált, számítások szerint a XVII.-XVIII. sz.-ok folyamán kb. negyedmillió magyart és 200.000 németet olvasztott magába a tótság. (Karácsonyi János: Tör1énelmi jogunk, Budapest, 1921.) Lássuk, honnét kerültek a szlávok a Felvidékre, akikből a szlovákság kialakulhatott. A német terjeszkedés Kelet felé, maga előtt terelte a sziléziai, cseh- és morvaországi szláv pásztorokat. Ezek fokozatosan töltötték ki a pozsonyi, nyitrai, morvamezei, szepesi gyepű elvi térségeket, a XII. sz. végéig eljutva a Hernádig is. Oklevelekkel igazolható, hogy a fehérhorvátok főleg Sziléziából jöttek, Pozsony megyébe horvátok, a keleti térbe főleg rutének. Már Károly Róbert király nagyszámú erdőirtó "tótot és vendet telepített a Dráva-Száva-közi Tótországból a Vág és Nyitra völgyeibe. Később, a török elől menekülő balkáni szlávok is a tótság lélekszámát szaporították. A cseh bevándorlás is korán megkezdődött, különösen a husziták idejében volt igen erős. Lengyelek is telepedtek be hozzánk, Trencsénbe, Árvába és Szepesbe. A későbbi szlovák nép tehát igen sokféle elemből alakult ki, ami magyarázza a viszonylag kis területen előforduló sokféle nyelvjárást. (Jancsó Benedek: Defensio nationis hungaricae, Budapest, 1920., Bonkáló Sándor dr.: A szlávok, Budapest, l- 1915., PavelJosef Safarik: Geschichtederslawischen Sprache und Literatur, 1826.)

Ami a Dunántuli szláv jelenlétet illeti - egyetlen kisebb település Létezett Zalavár helyén. Ez valóban létezett - mocsár közepén állt - olyan részen amely határterület két magyar törzs között - azaz gyepü vidéken. Azért létezhetett mert mezőgazdasági müvelésre alkalmatlan terület volt. Semmikép nem örgrófság székhelye - inkább követség.

- Olyan uralkodó, hogy Pribina, sohasem létezett. A nevet a romantikus pánszlávizmus találta ki. Ellenben tudunk BIRIWIN-ről, aki frank szolgálatban állott. Eredete ismeretlen, hunnak is mondják. Viszont három osztrák régész azonosította a székhelyét a moc saras Klagenfurt mellett, Moosburgban, ahol ma is állanak az eredeti Briwin, Biriwin vár romjai. A helyet Arnulf, kelet-frank király, később császár is használta székhelynek. Ez a történet azonban Karintia szláv vonatkozásainak része. Samo, aki Szíriából érkezett zsidó származású kereskedő volt és fran k szolgálatba állt, a tiroli Judenburgból kereskedett, amikor a kereskedelmi utak védelmére zsoldosokat fogadott fel, ezek részben karintiai szlávok voltak. Megelőzte Biriwint, de a pánszláv romantika ebből Samo birodalmát gyártotta le és ezt a mesét elhelyezték Csehországba, majd a az újcseh sovi nizmus Palackyval az élen az egészet áttolta a Felvidékre. Sem Kocel, sem Biriwin, vagy Briwin, sosem járt a Balaton mellett. Oda csak a szovjet uralom idején helyezték őket át az anyaországi kocatörténészek a hivatalos tudomány címén. Gyártottak hozzá hamis tanokat és a régészeti adatokra mindezt ráfo gták. Az igazság az, hogy a kazáriai polgárháború idején a pannoniai avar kagán Aachenbe utazik, ahol Nagy Károly fogadja őt és megerősíti tisztségében. Ezért nem nevez ki Pribinákat a frank uralom Pannonia, tehát a szkíta fölfogás értelmében a Kárpát - medence területére helytartónak.

De nem állunk jobban többi, hasonló mesével sem. Itt van Svatopluk, akinek a valódi neve azonban Zwentibold. Svatoplukból Nagymorva Uralkodót gyártott a pánszlávizmus és ezt a Hatalmas Birodalmat a Felvidékre, illetve gyakorlatilag a bukott benesi Csehszl ovákia területére helyezte. Ezt a mesét szajkózza az anyaországi szupertudomány. A Nagy Birodalom Szentjévé pedig a szláv pápa támogatásával kikiáltották Metód püspököt. Ezzel a szemben: - Svatopluk sosem létezett, a nevet Cosmas prágai krónikás ötlötte ki, de igazolhatóan dalmát szerzetesek elbeszélése alapján, ugyanis Zwentiboldot valában a pápa követe jelenlétében kiáltották ki királynak Dalmácia mezején. Ö azonban a horvát királylista első számú királya a horvát krónikák szerint. - Zwentibold a nevét apjától kapta, aki nem volt más, mint Arnulf kelet-frank király. Erről a frank udvar krónikái írnak részletesen. Sosem járt a felvidéki Nyitrán, és sosem volt a nagymorva szláv birodalom Fejedelme. Germán volt az istenadta. - Sőt, gyűlölte a szlávokat. Vannak arról adatok, hogy gyűlölte Metódot, akit a ravasz bizánci bajkeverő politika nevezett ki érseknek SIRMIUMBA, aminek a mai neve: SRIEMSKA MITROVICA. Ez a helység a SZERÉMSÉG központja volt, első püspökét, SZENT ANDRONICU ST Sirmiumba még a rómaiak nevezték ki, mert fontos katonai állomásuk volt. A MITRA tiszteletre utalhat a név, ami viszont Zoroaszteri, persiai hatás. Ebből van a szláv Nyitravica. Sirmiumból az avarok, Baján csaptai verték ki a görögöket és velük érkeztek ide az első szlávok is északról, akik Dagobe rt Langobard fejedelem alattvalói voltak és Dagobert adta őket az avaroknak, hogy utat vágjanak a Morva kapun át az avar hadaknak. A görög politika azonban nem adta fel a dolgot és most Metódot küldte be a térségbe, aki a szláv nyelven térített és szláv papokat képezett ki. Nagy énekléssel teret is hódítottak, mire az éneklő szláv papokat, mintegy 5OO-t Zwentibold kiűzött a területről - micsoda pánszláv hős - és vannak arra adatok, hogy ez a feldühödött frank megölte magát Metód érseket is, akit a pápa Sirmium érsekének nevezett ki, Szent Andronicus székébe. Metódnak volt egy segédpüspöke is , őt ugyancsak elküldte az anyaországi-pánszláv történetírás a Felvidekre, Nyitrára püspöknek, holott a pápai iratok szerint Sirmiumba küldték őt is Metód mellé.

Visegrád: A görög egyház már Kazária területén, mint hun püspökségek, összesen HÉT létezett az Aral-tó és a Fekete tenger mellékén, Szkítiában, egy pátriárka vezetésével, mint EGY-ház-kerület. Ezért a görög rítus még a scizmát követően is tartotta mag át az Árpádház uralkodásának teljes ideje alatt Pannnoniában. Visegrád az Árpádok nyári lakhelye volt, nem véleltlen, hogy Mátyás király is ide építette nyári palotáját. Viszont az Árpádok idején görög szerzetesek laktak a vár mellett és ők nevezték el a hegyet Visegrádnak, követve a szláv rítust - szerencse, hogy kizavarták ezeket a zavart szlavizálókat az országból, bár az Árpádok olyan erősek voltak, hogy nem sokat törődtek se a görögökkel, sem a latin papokkal. Csakhát gyorsan felejtünk.

Balaton: Szerintem nem nevezhető mocsárnak. A finnugorista, tehát a pánszláv és pángermán tudomány a magyarban csak a magáét keresi. Ráfogták, hogy Blatenské jazero, vagyis sáros tó. Könnyű így tudóskodni. El szoktam mondani, hogy pl. itt van Tuttenkhamo n egyiptomi fáraó: Már ő is szláv volt a finnugoros - pánszlávista tudomány szerint, mégcsak nem is akármilyen, hanem nagyvonalú szláv fáraó volt, mert már a nevéből is látni: Tu Ten Kamen: Itt Ez a Nagy KŐ, mondta Nagyvonalúan az általa épített Piramisra. Lám ebből is minden látható. Persze a Balaton névben felismerhető Bál Isten neve, aki Kánaánita Isten volt, Ó-Babilon istensége. Sumér nyelven az Élet Vize, ebbe dobta bele János Vitéz a Rózsaszálat.

süti beállítások módosítása