Skip to content


       Szűrés lista

Fenyeget a rendőrszakszervezet

Országos sztrájkot hírdetett november 29-ra a Fegyveres és Rendvédelmi Dolgozók Érdekvédelmi Szövetsége (FRDÉSZ) a katonákat, rendőröket, tűzoltókat, vámosokat, büntetés-végrehajtási dolgozókat és a nemzetbiztonság területén dolgozó alkalmazottakat képviseli.

Természtesen a tizenharmadikért.

A szakszervezetis okfejtése egy gyöngyszem:
"Felhívta a figyelmet arra, hogy a 13. havi járandóság nem pluszjuttatás, hanem szerves része az illetményrendszerüknek. Mint mondta, a szférában az éves bérkeret nem 12, hanem 13 hónapra van elosztva, ennek megfelelően a kifizetést sem 13. havi illetményként, hanem havi lebontásban illetmény-kiegészítésként kapták a közszféra munkavállalói az elmúlt két évben."

Szeretném megkérdezni, hogy a 13. havi bérért melyik hónapban dolgoznak? Február? Szeptember? Ezzel az erővel akár 18 hónapra is feloszthatnák az évet, és milyen klassz lenne a 18. havi fizut is felvenni.

"Azzal egy államnak, kormánynak számolnia kell, hogy azoknak a szerveinél, szervezeteinél, amelynek az a feladata, dolga, hogy megvédje az államhatalmat és az állampolgárok biztonságát, nem lehet ilyen sokáig feszíteni a húrt. Ha a kormány a tervezett intézkedéseket megteszi, ne számítson a fegyveres és rendvédelmi szféra lojalitására".

Beszarok, fenyegetőznek is? Egyáltalán, hogy lehet az, hogy "lojálisak" a kormányzathoz? Nem a jogszabályokhoz kellene lojálisnak lenni? És azokat betartani?
Ha eldurvul a tüntetés, ki fogja őket vajon feloszlatni? Mehetek vezetni a gránátvető dzsipet?
 

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr97751438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roltii 2008.11.05. 16:34:46

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 16:26:33
dunaferr, dam, de talán paksi atom se állami, de azt nemtom.
de mondhatok olyat is, hogy taxisok:D
De pl az auchannal is alakult sztrajkbizottsag.

rolika 2008.11.05. 16:36:57

"Pernyekergető
Úgyhogy ha valaki vízágyúzni fog, az én leszek...!"

csak azt remélem, egy oldalon állunk majd :-))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.11.05. 16:38:04

Roltii a Dunaferr (még ezen a néven) meg a Paksi Atomerőmű szerintem állami cég volt.

Pernyekergető · http://hovamesz.info 2008.11.05. 16:40:40

rolika
Nagy piros autó, kék lámpával ;)

rivera 2008.11.05. 16:46:30

Pernyekergető,

Zero: "Ők a többi ember adóbefizetéséből kapják a fizetést." - Mintha mi (egyenruhások) nem ugyanúgy fizetnénk az adót. Ezt kár is hangoztatni, hogy ti (civilek) tartotok el minket, mert nem egészen így igaz.

De igaz. Egy tanar, politikus vagy rendor nem termel direktben GDP-t, persze ez nem is feladata.

O fenntartja azt a keretrendszert, amiben a tobbiek megtermelik, illetve a termelok osszedobjak azt az osszeget amibol a tanar, tuzolto es rendor fenntartja a keretrendszert.

Ahhoz hogy az orszag mukodjon mindketto ugyanugy kell, a fuggosegi viszony kolcsonos, viszont fennall.

A problema hogy e viszony ellenere a felek nem ugy viselkednek mint kellene. A keretrendszer fenntartoi - igen mely tisztelet a kivetelnek - ugy tesznek, mintha a rendszerben termelok lennenek ertuk es nem pedig forditva.

Pedig a kozszolga magyar megnevezes nem veletlenul kapta a nevet.

ckai/poke and destroy · http://www.nyariviola.blogspot.com 2008.11.05. 16:46:57

Szerintem jogos, hogy tuntetnek, en is megtennem a helyukben. En Roltii-val es Pernyekergeto-vel ertek egyet.
Az allamnak 1000 mas lehetosege volna fedezni a hiteleket, a valsag okozta koltsegvetes kieeseseket, illetve mindenfele reformokat. Erre mar valaki irt is egy peldat, miszerint mi a frasznak kell minden kepviselonek Audival jarni. Vegyenek nekik normalis, kisebb autokat, sooooot azt merem inditvanyozni, hogy ok maguk vegyenek maguknak autot, es csak a miniszterelnoknek legyen Audija (csak es kizarolag munkaugyi hasznalatra). Kapnak eleg penzt amibol futhatja lizinges autora, vagy akar kessbol is megvehetik maguknak. Benzinpenz se kell, en se kapok, a fizetesuket jelenleti ivhez kotnem, semmifele allami tamogatasban nem reszesulhetnek, sem ok sem a csaladjuk egyeb tagjai, es nem adnek nekik annyira sok fizetest sem, elvegre mindegyiknek megvan a sjat kis magancege is, abbol is kap let, nem a kepviseloi fizubol elnek. Nah igy meg lehetne oldani, es talan meg a vilagban is megbecsulnek az orszagot, amiert ennyit tesz a kozosert.

rivera 2008.11.05. 16:49:53

Hozzateszem hogy az utolso bekezdesbe nem ertem bele a tuzoltokat, viszont a politikusokat, burokratakat es sajnos a rendoroket is igen.

Anomalocharys 2008.11.05. 16:57:59

Jogos lenne a tüntetés, ha nem lenne mindenki más is szarban. Ezt azért illene nekik is észrevenniük és nem azt a módszert követni, hogy mindegy ki fizeti meg, de kizsarolják.
A pórnép meg szorítson be szolidaritásból 13. munkahónapot is, hogy bírja adóval...

Nem vagyok a közszolgák ellen, de mi lenne, ha inkább a betarthatatlan, részrehajló és egyéb törvények miatt sztrájkolnának néha ?
Vagy az nem érdekes, mert az őket nem bántja ?

A másik, része a dolognak, hogy az ő általuk "termelt" dolgokból nem vonnak ÁFÁ-t, nekem tervezőként pedig már a számla kibocsátását követő hónap elején le kell perkálnom az államnak, még akkor is, ha építőipari mentalitással soha nem is fogják kifizetni.
Ja, és a költségoldalon max. üzemanyagköltséget tudok elszámolni és sajnos itt szigorúan csak bizonylatokkal stb...

Sz.val, bár mindkét oldalnak van helye, mindkét oldalnak be kellene látnia, hogy nem élhetnek egymás rovására, mert az nem megy...

Pernyekergető · http://hovamesz.info 2008.11.05. 17:03:07

rivera, szeptember hónapban 55.491 Ft volt az összes levonásom, ami állambácsinál maradt.
Nem tudom, ebből hány orkot tartok el, de nehogy már azt mondd, hogy a hivatásosok csak a Ti adótokból élnek.
A GDP-hez olyan formában járulok hozzá, hogy amikor ég egy épület/erdő/stb, akkor (bármi áron) megmentem belőle a menthetőt. Úgyhogy elmész te a ...gyógyszeredért, kedves Anomalocharys, hogy én a Te rovásodra élek.

A számoknál maradva: szeptemberben a folyószámlámra utalva: nettó 96.343 Ft
(nyelvpótlékkal és 13.havival együtt, ezek nélkül csak 82 ezer körül lenne) + 6500 Ft Tekszó jegy.

A technikusi végzettségemmel, nyelvvizsgámmal, OKJ-s szakmámmal, "C" kategóriás jogsimmal, PÁV-I-esemmel, nehézgépkezelői- és 5 féle kisgépkezelői jogosítványommal a "versenyszférában" is csak 80-90 ezer körül keresnék, vagy ott azért megkaphatnám a 100-120-at is? (És nem kell néha a laktanyában karácsonyozni, szilveszterezni)

Persze igaza van annak, aki azt mondja, hogy "nem kötelező tűzoltónak lenni".
De igen. Nekem ezt kell csinálnom és csinálni fogom a 13. havi nélkül is, ha úgy alakul...

isti77 2008.11.05. 17:03:40

"Egyáltalán, hogy lehet az, hogy "lojálisak" a kormányzathoz?"

Hoppá. Ez egy elszólás volt részükről? Tehát mi is történt a Blaha sörözőben tavaly október 23-án?

Pernyekergető · http://hovamesz.info 2008.11.05. 17:06:10

Nem szeretnék senkit megbántani, és nem vagyunk mártírok, ezt vállaltuk, ezt szeretjük és mint mondtam: csinálnánk kevesebbért is, mert ez az életünk.
Csak szemétség ezzel visszaélni és elvenni havi 10-12 ezer Ft-ot tőlünk (megint).

rivera 2008.11.05. 17:09:03

Pernyekergeto,

Ezt irtam: "nem termel direktben GDP-t".

Es ezt: "Ahhoz hogy az orszag mukodjon mindketto ugyanugy kell"

Szerintem ebbol vilagos hogy pont egyetertek azzal amit irsz. Kell tuzolto, tanar, politikus, kulonben nem lesz gyar ahol a jomunkas dolgozik (mert leeg), nem lesz mernok aki tervez (mert nem oktatjak) es nem lesz politikus aki idealis esetben ideje nagy reszeben azon dolgozik hogy elhetobb orszagunk legyen (mert a jo kepessegu, hasznos emberek a versenyszferat valasztjak).

Jim Raynor 2008.11.05. 17:19:43

Pernyekergető · siklosjudo.hu/tuzoltosag 2008.11.05. 17:03:07

hidd el, nem sajnálja tőletek senki azt a pénzt....csak azt gondold végig, hogy a magánszektorban mi van...egyszerűen több ezer embert kibasznak a faszra, oszt jónapot......EHHEZ képest a közszférában dolgozók is hozhatnak ennyi áldozatot (tudom ezt sem kellene, de nem arról van szó, hogy csak a közalkalmazottak szívnak...)

ui.: a közszférából nyugodtan ki lehetne ciánozni az önkormányzatoknál, hivatalokban, stb. dolgozó nyugdíjaskorú Micikék és Mancikák, illetve a haveri alapon foglakozatott ingyenélők tömegeit, és máris több pénz jutna a tűzoltóknak....

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.05. 17:23:28

Rolti írtad:

"szerinted minden rendőr itt volt Bp-n és mindegyik verte az embereket? Tudtommal ugyanúgy kiszűrhetőek voltak, mint ahogy a másik oldal. Ha minden rendőr nekiállt volna verekedni, vagy akár egy jó nagy csoport, akkor itt kő kövön nem marad."

Az emberek azért kezdték el utálni a rendőröket, mert az utóbbi időben számtalan visszaélés került napvilágra. Annak is lehet valami alapja, hogy a rendőr sokaknál még most is egyet jelent a személyibe csúsztatott ötezressel, még akkor is, ha sokat javult a helyzet az elmúlt 10-20 évben.

Viszont az elmúlt két év rendőrségi bűncselekményeihez kapcsolódva EGYETLEN EGY rendőr nem akadt, aki akár csak tanúskodott volna. Holott Te is tudod, én is tudom, hogy az esetek túlnyomó részében az egyes osztagokba tartozó rendőrök tudták, hogy közülük ki mit követett el.

Becsület?

Hivatás?

Kötelesség?

Mire fel kellene nekünk szolidaritást mutatnunk?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.11.05. 17:23:47

Remélem a 29.ei tüntetésre rászerveznek Budaháziék is. Milyen szép ffa lenne?
(Mellesleg ezen a területen dolgozók tényleg nincsenek nagyon eleresztve. Szerintem nem a tűzoldókat kéne szívatni...)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:24:32

Pernyekergető

Persze fizettek adót rendesen.
De mennyi adót fizetsz be egy évben és mennyi a nettót?

Nem ugyanaz az összeg.

Roltii 2008.11.05. 17:25:07

Jim Raynor 2008.11.05. 17:19:43
mi az, hogy ennyi áldozatot? csak őket szopatják folyamatosan, ez tényleg ennyire nem látszik kívűlről?

itelethozo · http://itelethozo.blog.hu 2008.11.05. 17:26:50

elnézést, hogy csak most reagálok,haza kellett érnem.
Miért is nem megyek máshova dolgozni?
1. Eladtam a lelkem az ördögnek
2. A versenyszférában 2 lehetőségem lenne:
a. Nagy céghez megyek alkalmazottnak: ha egy nagy céghez mennék, olyan tapasztalatokat, tudást követelnének meg afelvételhez, amit 25 évesen még nem gyűjthettem össze,és sajna nem is bme-s diplomám van.Azt meg nem biztos, hogy elhinnék, hogy értek is ahhoz amit mondok(pedig nem hazudok)
b. Kis céghezmegyek: ettől a bizonytalanság tart vissza, hisz kitudja mikor csődöl be(tudom pesszimista hozzáállás de jobb félni, mint megijedni)
3.Itt vagyok én,a helyemen és bánom, hogy keveset keresek,de nem mondok fel. De ha mégis megtenném, ki kerülne a helyemre? Nálam jobb programozó nem biztos, hisz egy jobb ember jó pénzért elmegy máshova.Tehát nagy valószínűséggel nálam rosszabb lenne. Ezt viszont én sajnálnám, mert akármilyen szar a helyzet, a politikusaink, meg minden szeretnék tenni ez ellen valamit.És ha ez kimerül abban, hogy itt maradok és csinálom rendesen a dolgokat,akkor így jártam.
4. Bízom benne, hogy változik a helyzet és kapok majd jobb fizetést is ennél,ahogy mászok felfele a ranglétrán.Itt már elértem valamit és nem akarom nulláról kezdeni újra.

Annyit fűznék még hozzá,nem vagyok a világ legjobb fejlesztője,nem vagyok zseni,de amit kérnek meg tudom csinálni.(mondjuk nálam a kormanyszovivo.hu max 1milla lett volna + vas +szoftver, ha vállalkozóként elvállaltam volna,biztos nem elég vastag a bőr a képemen)

Pernyekergető · http://hovamesz.info 2008.11.05. 17:27:07

rivera, nekem világos :)

Jim, úgy gondolom, hoztunk bőven áldozatot a konvergenciaprogram bevezetésekor, nem is olyan régen. Hoztunk áldozatot akkor is, amikor valahogy megint szar volt a palacsintában és elvették a veszélyességi pótlékot. (A túlóráinkért járó pénzért jelenleg is perelnünk kell az államot, hogy odaadja végre.)
Mi valahogy MINDIG a szívóoldalon vagyunk.

Azzal egyetértek, hogy jelentősen le kell faragni a "Micikék és Mancikák" létszámából (várja őket a versenyszféra :) ) Én csak a hivatásosokat szeretném védeni, az összes többivel kapcsolatban nem foglalnék állást, hogy kapjanak, vagy ne.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:28:53

Pernyekergető

"Megint minket szopatnak, mint a konvergenciaprogram bevezetésekor."

LOL ...

Ti nem törvényileg kaptok infláció feletti béremelést minden évben?

Csak mert az én bruttóm 4 éve ugyanaz, igyanis a multik leszarják, még infláció feletti béremelés sincsi.

www.nettober.hu
250 000 bruttó fizetésem:
2006: 146 250 nettó
2007: 147 416 nettó
2008: 143 000 nettó
2009: 143 000 nettó

És az infláció??? nemhogy többek keresek 2009-ben mint 2006-ban , hanem kevesebbet.

Nos?

Roltii 2008.11.05. 17:29:51

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.05. 17:23:28
tanuskodni rendőr ellen? nem hiszem hogy túl egészséges lenne. Meg azt se, ha megteszi, akkor biztosítják, hogy ne érje hátrány emiatt. Fokozottan igaz ez, ha rendőr tanuskodik rendőr ellen. Úgyhogy nehezen elvárható, főleg ilyen körülmények között. Ezért van kamera, azonosító stb. Egyébként a felelőségre vonás hibája szintén a vezetés hibája. Nekik kellett volna találni utat az ügyek megnyugtató rendezésére, csak hát nem volt érdekük...

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:24:32
ugyanannyi pénz után ugyanannyit fizetsz...sávos adózás van, úgyhogy fura összehasonlítás. A minimálbéres kozmetikustól kell kérdezni ezt és nem a közszférában dolgozóktól.

Pernyekergető · http://hovamesz.info 2008.11.05. 17:29:52

zero, még szerencse!
Mint ahogy a tiéd sem és nem gondolom, hogy a különbözetedet kitermelnéd Te magad, ebbe ne is menjünk bele.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:35:29

Pernyekergető · tuzoltosag-siklos.hu 2008.11.05. 17:06:10
Nem szeretnék senkit megbántani, és nem vagyunk mártírok, ezt vállaltuk, ezt szeretjük és mint mondtam: csinálnánk kevesebbért is, mert ez az életünk.

Persze, maximális tisztelet minden tűzoltónak, tanárnak akik dolgoznak, de inkább örüljetek hogy van munkahelyetek.

Titeket nem fenyeget a kirúgás veszélye.

Mondjuk úgy, a biztos állásért cserébe bebukjátok a 13. havi fizetést.

Nálunk nincs is 13. havi, fizut sem emelnek, teljesítményt értékelnek fél évente és bármelyik nap kirúghatnak ...

Szóval mi is szopunk eleget ...

Jim Raynor 2008.11.05. 17:40:03

pernyekergető, roltii,

na ne már, hogy ebben az országban csak a közalkalmazottak szívnak, a többieknek meg Kánaán van......itt MINDENKI a szopóágon van, és mindenki hozott áldozatot (a faszszopó politikusokat kivéve....)

én csak azt mondom, hogy a magánszférában a legtöbb helyen se 13. havi, se túlórapénz (eleve nincs), se ruhapénz, ellenben egyik napról a másikra kibaszhatnak a faszra, amit egy közalkalmazottal nem lehet megtenni. akkor melyik a szívóág?

Roltii 2008.11.05. 17:40:31

lényeg: mindenkit szopatnak. Ezért szar ez az egész ahogy van. Ha elmeséled egy külföldinek, hogy mennyit keresel és mennyi a havi költség, akkor hülyén néz, hogy ezt mégis hogy. De sokszor csak elég a hitelkamatlábakat elmondani, azt se szokták nagyon elhinni. Hiába, kinnt egy kicsit másképp mennek a dolgok, persze ott se minden kánaán. Csak egy kicsit könnyebb boldogulni. És fiatal diplomásként se kell aggódni, hogy egzisztencia miből hogyan lészen..
Mellesleg zero a biztos állásért cserébe már bebukják a fizetés nagyságát, és akkor most a 13at is? Egyébként tudtommal sok helyen a 13. régen is volt csak más címszó alatt, úgyhogy egyáltalán nem biztos, hogy egy friss dolgot vesznek el, és így nem érinti annyira az embereket...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:40:32

Pernyekergető ·

Na, meggyőzni úgysem fogjuk egymást ...

Jó sztrájkolást és sok sikert.-

Azért azon el kellene gondolkoznotok, hogy TI sztrájkolhattok, tüntethettek.

Hogy 3 millióan dolgoznak ebben az országból, és abból 750 000-en állami alkalmazottal.

Mit szólnál, ha kirúgnának 10 tűzoltóból 2-őt, de megkapnád a 13. havi pénzt? Vállalnád?

Mert a magánszektorban ez megy!

És én meg a többi magánszektorban dolgozó? Tüntethettem tavaly amikor a konvergencia program miatt csökkent a nettóm?
Nem.

Ennyit az egyenlő jogokról ...

Jim Raynor 2008.11.05. 17:40:42

ah, zero megelőzött :(

Roltii 2008.11.05. 17:44:34

Jim Raynor 2008.11.05. 17:40:03
kb egyetértünk, de én mint nagy multinál dolgozó mérnök azért másképp látom. Itt pl van bónusz, van caffeteria (300k/év). Tény, hogy 2 hónapos felmondási idővel bármikor vége lehet az egésznek, ez gáz. De közalkalmozottak nagy részénél is most már ez van, sőt a tanároknak szeptembertől júniusig szóló szerződésük van, és nyáron jön mindig a kérdés, hogy szeptemberbe lesz-e munka.
Ruhapénzünk nincsen, túlóra pénzünk sincs, de én ügyfélhez se járok ki és túlóráznom se kell.
Ha magánszektor alatt viszont nem a multikat értjük, hanem a lucgizi gmk-kat, vagy az építőszektort, akkor azért érthető, hogy miért nincs 13.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.05. 17:44:36

Azt gyorsan hozzáteszem, hogy a tűzoltókat, mentősöket valóban csodálom, pláne ekkora fizetés mellett...
Ott igazi hivatástudat van, szégyen, hogy csak ennyit keresnek.

Ne értsetek félre, a rendőröktől sem sajnálom a pénzt, de az elmúlt időben látott rendőri mentalitást látva magasról leszarom, hogy elégedetlenkednek.

Azt is tudom, hogy most megsértek sok becsületes rendőrt, akik véletlenül pont nem láttak egyetlen ütleget sem, pedig rögtön visszafogták volna a bajtársaikat, vagy éppen tisztességből elmennek a bíróságra, dehát vállalom. Ha összeszámolom, hogy hány kivezényelt rendőr nézte végig a szemétkedést, akkor olyan sokan úgysincsenek.

Persze lehet, hogy velem van a baj, csak ugye, ha nem lehet számonkérni még a legdurvább eseteket sem rajtuk, akkor bizony erősen egyoldalú szemléletet kényszerít rám maga a rendőrség, azt meg én döntöm el, hogy negatív, vagy pozitív lesz-e ez a szemlélet.

Horizont 2008.11.05. 17:46:46

Versenyt indítunk?
Ki szop többet kishazánkban?:))

Roltii 2008.11.05. 17:47:50

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:40:32
750.000 állami alkalmazott? én több mint a duplájáról tudok, de biztos tévedek. Hiszen: rendőrtől kezdve az óvónőn át a hivatalnokig mindenki az.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:48:51

Pernyekergető ·

Nos, elmondom hogy működik a multinál. Én is máshogy látom a Te helyzeted, hátha te is más szemmel fogod nézni a mienket.

Minden évben előre meghatározzák a profitot, amit hozni kell. Legyen az egyszerűség kedvéért a tavalyi profit + 10%.

Leszarják, hogy kitört a világválság, atomháború, EZEK A SZÁMOK, HOZNI KELL.

Évközben már látszott, a forgalomból nem fog összejönni ez a SZÁM. Erre elkezdték durván lefaragni a költségeket. Spórolás minden szinten. Szeptemberre at is látszott, hogy még ez sem lesz elég. Nem maradt más, mint a bérköltségen csökkenti. 10%-ot kirúgtak. Szépen, csendben. Szakszervezet (KESZ) kussol. Sehol sem írja meg semmi, nincs sztrájk (MU-HA-HA) .... de a SZÁMOT teljesíteni kell.

Ilyen a multi világa.

És az állami szektorban is ilyen kemény az élet?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 17:51:22

Roltii

KSH adat.
750 000 ezer.

De ez %-osan még mindig több mint más országokban.

De ki mer átszervezni, hatékonyabbé tenni egy ilyen monstrum szervezeteket? És kirúgni 200 000 embert?

Jim Raynor 2008.11.05. 17:53:56

Roltii 2008.11.05. 17:44:34

igaz, de.

- nem mindenki dolgozik nagy multinál
- közalkalmazottak többségénél (nem a tűzoltókra gondolok, hanem az önkormányzatoknál, adóhivatalnál, földhivatalnál, faszomtudja milyen hivatoknál dolgozóknál) a kutyát nem érdekli, hogy az adott hivatalnok jól végzi-e a dolgát, ill. hogy határidőre megcsinálj-e amit kell - 10-kor még kávéznak, de du 4-kor már csak a portás van a hivatalban.....ezt hol lehet a magánszektorban megcsinálni?
- a közalkalmazottakkal ellentétben, az én fizetésem nem az államot terheli, mondhatni, én igen rentábilis vagyok az államnak, akkor miért is engem kellene még tovább szivatni?

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.05. 17:54:43

Roltii 2008.11.05. 17:29:51

Én elhiszem, hogy tuti nem kellemes rendőrnek rendőr ellen tanúskodni, de hogy egy ilyen eset se történt?!?

Amikor hivatásról/hivatástudatról beszélünk, akkor a dolgok ezen aspektusa is mérlegelendő...

Azt aláírom, hogy a vezetőket terheli a felelősség nagyobbik része, viszont hiába kiabál bennem a józan ész, hogy valószínűleg Neked van igazad a tanúskodások hiányával kapcsolatban, mégsem tudom se megérteni, sem pedig lenyelni ezt.

Megbecsülni sem tudom, hogy kb. mekkora lehetett az a rendőri réteg, amelyik elkövette a bűncselekményeket, de azt tudom, hogy sok-sok százan közülük bűnpártolók, ezt nincs mivel szépíteni.

Pernyekergető · http://hovamesz.info 2008.11.05. 18:01:00

Ajaj, leugrottam vacsizni, visszanézek, és sok a kérdés. Nem szeretnék mindenre válaszolni, van nekünk 5 szakszervezetünk (ez is nonszensz), ők a profi megmondóemberek, én csak elégedetlenkedek.

Tényleg csak arra válaszolnék, amiben Zero téved:
"Ti nem törvényileg kaptok infláció feletti béremelést minden évben?"
Bizony nem, a bérünk be van fagyasztva 2009-ig. Jövőre meg közel annyit fog érni, mint 2002-ben.
(Törvényileg... azért kell perelnünk és demonstrálnunk, mert egyesek b*sznak a törvényekre)

"Titeket nem fenyeget a kirúgás veszélye."
Óriási tévedés, sajnos. Átszervezések, leépítések vannak, voltak. Vedd hozzá azt is, hogy nálunk ilyen miatt is megszűnhet a hivatásosi jogviszony, ha "méltatlanná válsz rá" (pl a neveddel benne vagy a családi vállalkozásban, amit csődbüntettel vádol az Apeh, csak mert valaki hülye volt. Civil ezt megússza, a hivatásos méltatlanná válik és civil lesz... Ez egy 3 hónappal ezelőtti valós példa sajnos.)

"Azért azon el kellene gondolkoznotok, hogy TI sztrájkolhattok, tüntethettek."
Nem, nem sztrájkolhatunk. Például ez az alkotmányos jogunk is korlátozva van, a Tiéd nincs.

"Na, meggyőzni úgysem fogjuk egymást ..."
Hajlok én arra, hogy meghallgassam és elfogadjam az ellenkező véleményt. De eddig még nem sikerült. :)

Nem azt mondtam, hogy "csak mi szopunk". Szív itt mindenki, de mi minden körben benne vagyunk...

Pernyekergető · http://hovamesz.info 2008.11.05. 18:08:15

Értem én a helyzetedet Zero, de értelmetlen ez a fajta összehasonlítás, hiszen baromira mást csináljuk.
Teljesítményértékelés nálunk is van, de nem ilyen kemény. (Teljesítmény alatt itt persze nem az eloltott tüzek számát kell érteni, hanem egy csomó más: készségfejlesztés, gyakorlatokon való részvétel, káresetnél mutatott magatartás, egyéb szakmai aktivitás, meg ilyenek)

"Spórolás minden szinten." Igen, ilyen létezik itt is. Vidéken szerinted miért gyakori, hogy 15-20 perc alatt ér oda az első egység 3 (!) emberrel? Mert nincs pénz többre... Régen 9 fős rajok voltak, ma max 6 fős.

badogdobos 2008.11.05. 18:17:22

Bicska kinyílik... Nekik nem a TÖRVÉNYHEZ kéne lojálisnak lenniük? Ha ezek lojálisak bármilyen kormányzati rendszerhez, akkor bajban vagyunk gyerekek...

Roltii 2008.11.05. 18:30:56

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.05. 17:54:43
volt ahol tanuskodtak, nem is olyan rég a tv-ben...valami ujjtöréses dolog volt vagy mi. Aztán a másik oldal meg asszondta, hogy nem is, mert te voltál...valamelyik megpróbálta, kész ennyi lett. sajnos

Bezuhov. 2008.11.05. 18:54:11

Érdekes. A pedagógusok pedig azzal riogattak, hogy összeomlik a közoktatás, ha nem kapják meg a 13.-at. Gondolom erről csak véletlen nem említ egy szót sem a cikk....csak a csúúúúúúnya rendőrökről :)

Egyébként minden rinyáló szakszervezetisnek a szemhélyára kellene gravíroztatni, hogy "Hee! Válság van, ha nem zavar!"

Pernyekergető · http://hovamesz.info 2008.11.05. 19:10:12

Ezt talán a képviselő urakra is fel lehetne gravírozni, de én ettől elhatárolódnék... :)

Annak azért mindenképpen tudok örülni, hogy NORMÁLISAN, anyázás, zsidózás, gyurcsányozás nélkül meg tudtuk beszélni, kinek mi az álláspontja.

Többieknek ez mé' nem megy?

További kellemes estét :)

Bezuhov. 2008.11.05. 19:15:18

"Ezt talán a képviselő urakra is fel lehetne gravírozni... :)"

ha arra gondolsz, hogy önszántukból releváns mértékben csökkentenék saját juttatásaikat, az azért jó poén, valljuk be! ;))
De, ha ez egyszer mégis megvalósulna, akkor bujjon el jól mindeki, mert akkor jő el világnak vége :D

Johnson Doe 2008.11.05. 19:37:29

Bezuhov: képzeld, most furcsa mód igenis egyetértek veled.:) Az soha nem éljük meg, hogy esetleg az állam becsődölése után (ami nem kis mértékben köszönhető a képviselő "uraknak") kijelentenénk: rosszul csináltuk a munkánkat, itt az ideje, hogy fele (Isten ne adj negyede) fizetést vegyük csak fel, hogy megerősödjön a gazdaság, és egy kicsivel több adóforintot fordíthassunk ÉRTELMES célra...

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.11.05. 19:40:02

Nem az a baj, hogy a közszférában elveszik a 13-ik havit, hanem az, hogy nem pont a rendőröktől kéne, inkább le kéne építeni a túl nagy államigazgatást, és az önkormányzatokat. Illetve a parlamentet se ártana. Ez a méret a Trianon előtti időkre kellett, most már nem kell ekkora (részben sajnos).

Higany 2008.11.05. 19:42:41

Ez is ilyen tipikus magyar abszurd. Adott évi X összegű fizetés, meg egy évben 12 hónap. Adjunk a dolgozónak minden hónapban X\13-at, majd év végén mégegyszer 1\13-at, hogy jobb legyen a kicsi lelkének.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 19:43:11

Pernyekergető

Köszönjük az infókat a tűzoltókról ... sajnos, mindent én sem tudhatok, de minden nap tanulok!

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.05. 19:49:05

Roltii 2008.11.05. 18:30:56

Nem jó a példa :o)

Az úgy volt, hogy mindenki tagadott, a vádlott, a társai, a parancsnoka. Azután valami csoda miatt elítélték az egyik rendőrt, aki hirtelen elkezdett emlékezni és megvádolta a parancsnokát, azért, hogy megússza a kirúgást, a felfüggesztettet, meg a társait.

Ez a rendőri becsületre és tisztességre nem igazán elfogadható példa.

Narrátor (törölt) 2008.11.05. 20:15:49

ckai / poke and destroy 2008.11.05. 16:31:53

Én már a rendőrben sem bízom. Amúgy meg, ha ennyire sz*r a helyzete, tüntessen. Ha tudja, hogy rossz a testület, lépjen ki. Amikor lesz 3 db fakabát az egész országban, akkor el lehet gondolkodni, hol lett elrontva. Mert ugyan lesz akkor is In-Kal, csak az éppen azt őrzi, aki több pénzt ad, a rendőr meg az aktuális államhatalmat. CSak -ha már egy tűzoltó is bekeveredett-, ők legalább pereltek az elmaradt bérért. De egy rendőr? Miért nem hallok olyat, hogy x vagy z megye rendőrjei tüntetnek/figyelemfelhívó akciót szerveznek a rossz körülmények miatt? Nincs, mert ez így nekik is jó, jön papíron nettó 110, meg mellette a mellékes, azt ők marhára lesz*rják, hogy Lakatos Elemér ellop 3 mázsa sárgarezet, ha az egyszeri Suzukis 10-est, 20-ast csúsztat a zsebükbe. Virtuálisan marha nagy a pofa, meg emberbarátság, de a mai napig is tudjuk: "a rendőr csak akkor jön, ha vér folyik". Sajnos egyre többször iattuk folyik.

Konegafi (törölt) 2008.11.05. 20:44:35

"Beszarok, fenyegetőznek is?"

Majd lesz még ez izgalmasabb is, mikor kicsit csúsznak az érettségik. A felvételi. A regisztrációs hét. A vizsga. Stb.

Gyermekeim, ez van. Kevesebbett kellett volna az elmúlt 20 évben lopni a "vállalkozó uraknak" ;)PP

Tasunka-vitko (tasunka.blog.hu) 2008.11.05. 21:08:39

Szervusztok!

Sajna visszaolvasni nincs időm, csak már viszketett a tenyerem, annyiszor hallom/olvasom, hogy mekkora szemét vagyok, mert közalkalmazottként 13. havi fizut is kapok. Nos, akkor megpróbálom elmagyarázni:

1. Képzeljétek el, hogy a havi fizetésetek 1/13-at részét nem kapjátok kézhez, hanem a főnökötök szépen félreteszi és magának kamatoztatja/fekteti be valahol. Év végén – ha jó kedvében van, akkor még karácsony előtt – fizeti ki a pénzeteket, természetesen a kamatok nélkül. Ha nincs jó kedvében, akkor csak következő év elején fizeti ki – de nektek éppen nem, mert titeket kirúg december 31-én (ezt sokakkal megcsinálta Draskovics). Ugye, milyen jó a 13. havi fizetés?

2. Idén már 12 hónapra lebontva kaptuk a „13. havit”, normálisan. Ennek eléréséhez az kellett, hogy a szakszervezetek belengessenek egy teljes közszféra-sztrájkot.

3. Mítosz, hogy a közalkalmazotti állás biztos állás. A tényleges munkavégzőknek általában 1 éves határozott idejű szerződésük van, amit vagy meghosszabbítanak, vagy nem. Ismerek fiatal, elhivatott tanárt, akit évente csak a tanítási időszakra alkalmaz az iskola. Nyáron mehet vagont rakodni. Kutatóintézetben dolgozom, az elmúlt 3 évben évente 15%-al csökkentették a létszámot. Biztos állás? 40 év munka után nyugdíj előtt 1-2 évvel küldtek el embereket. Illetve választhattak, hogy előnyugdíj (amiért megint őket szapulja az a kormányzat, aki belekényszerítette őket), vagy utca, 60 évesen. Persze fiatalabbak is repültek.

4. A „13. havi” elvonása 140 Mrd-ot hoz az államnak. Egy negyed 4-es metrót. Az egészségügyből is elvonnak kb. ennyit. De a metrónak mennie kell!

5. Mielőtt nekem estek: ha ez kell az ország talpra-állításához, lemondok én arról a pénzről. Még akkor is, ha ezzel párhuzamosan végre csökkentik az önkormányzatok számát, végre befejezzük a „békefenntartást” (Afganisztán, Irak stb.), végre nem ölnek 100 Mrd-okat értelmetlen beruházásokba. Így lesz?

öööö...izé 2008.11.05. 21:15:37

hmmm... ti komolyan nem értitek mi a 13. havi fizu???

Akkor a gyenge felfogóképességűeknek:

Mo-n az adózás éves jövedelem alapján történik. a havi fizu is fel van szorozva 12-vel azután adózol minden hónapban, tehát a bér alapegysége nem a HAVI munkabér, hanem az ÉVES JÖVEDELEM.

Ezt több részletben lehet kifizetni.
Van, ahol 4x kapnak fizetést egy évben,
van, aki havonta,
az USA-ban pl hetente....
és igen, Mo-n a közszférában 13 részletben kapják meg.

Nem plusz juttatás,
nem bérlethozzájárulás,
nem költségtérítés,
nem étkezési vagy üdülési utalvány,
nem prémium,
nem kafetéria,
hanem MUNKABÉR.

Az, hogy valami kretén így nevezte el, az azért jó mert a sok tudatlan parasztot rá lehet venni arra, hogy óbégasson, hogy mikor van 13. hónap az évben... ne vedd személyeskedésnek zero, de azért az eddigi cikkeid alapján nem gondoltam, hogy ezt az egyszerű dolgot nem tudod értelmezni...

zero: nem tudom, honnan veszed, hogy infláció feletti béremelést kapnak a közszférában évek óta az emberek: oszd már meg velem a forrást, mert én nem vettem észre a sajátomon....

Tittyman 2008.11.05. 21:19:28

ssandor.blog.hu/2008/10/23/kaiser_ede_es_hajdu_laszlo_szerencseje
Az utolsó bekezdés is tanulságos de az égész blog is......
Bocsi a 1/2 offért

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 21:26:47

öööö...izé

akkor hadd kérdezzem már meg, hogy ugyan mi a búbánatos faszomért kell az éves munkabért 13 részletben fizetni? Miért nem 8-ban vagy 23-ban?

Miért nem az ellen tiltakoztak a kedves szakszervezetisek, hogy köszönjük de NEM! 12 hónap van egy évben, 12 hónapot dolgozunk, 12 havi fizetést kérünk....

Akárhogy is csűritek, ha hozzácsapják a havi bérhez, ha egy összegben adják oda, a 12 hónapon évben 13 havi bért kaptok. Most meg elveszik és sírtok ...

öööö...izé 2008.11.05. 21:43:42

zero:

tököm tudja...nem én találtam ki a rendszert, nem én választottam, hogyan kapjam a fizetésemet, ezeket törvények írják le. Hogy mi a picsának kellett így megalkotni, nem tudom.

De ne vitassuk már el dolgozó emberektől a jogot, hogy fájjon nekik, hogy 8 százalékos fizetés csökkenést kapnak az 5 %os reálbércsökkenés és az ugyanakkora infláció mellé és miért???? mert magánkézben lévő bankok nem állami pénzen elkúrták a gazdaságot világszerte, és ezt állami pénzen kompenzáljuk.


Csak egy 5let: minden bank menjen a picsába, a vagyonát kobozzák el, abból teremtsenek munkahelyeket, aztán nem érdekel az egész, a sok banki alkalmazott fizuja meg bőven fedezi az IMF és az Unio zsarolási tételeit...miért a közszférán kell leverni megint mindent?????

Rwindx 2008.11.05. 21:52:29

Ezt ti is észrevettétek? vagy csak az én szememet szúrta?

"amelynek az a feladata, dolga, hogy megvédje az államhatalmat"

Én úgy tudom az államhatalmat az ÁVH védte, de azt feloszlatták. Ezek szerint a szolgálunk és védünk az államra vonatkozik? Végülis a tapasztalatok ezt mutatják, lehet hogy csak az egyszer polgár értelmezte rosszul már az elején...

Más:
Remélem nem várnak tőlünk túl sok szolidaritást civilektől (most szigorúan csak a rendőrökre gondolok), számtalan nagyon durva visszaélés történt a rendőrség részéről az elmúlt évekbben. Ők meg a bíróságon is csak egymással szolidárisak. A civilekre magasról szarnak. Hát ez most kölcsönös. Legfeljebb ezek után nem védik az államhatalmat, hát ki nem szarja le. Minket eddig is csak immel-ámmal, jó esetben, talán, esetleg...
Annál gyakrabban lehet belefutni olyan rendőrbe aki úgy beszél az emberrel mintha disznót őriztünk volna együtt gyermekkorunkban. Tisztelet a kivételnek, sajna túl kevés van.

Rwindx 2008.11.05. 22:01:51

ööö...izé:
"mert magánkézben lévő bankok nem állami pénzen elkúrták a gazdaságot világszerte, és ezt állami pénzen kompenzáljuk."

Ez igaz a világban, de nálunk a gazdaságot nem a magánbankok kúrták el, hanem azok akik pl kitalálták a 13. havi fizetést. Az elbaszott gazdaságpolitika, szociális politika, stb, na ezt kompenzálják most.
Ami a világban történik csak egy tű a magyar lufinak. Hát kidurrant, mert nem lehet tovább fújni. Tű nélkül később durrant volna ki.

"Csak egy 5let: minden bank menjen a picsába, a vagyonát kobozzák el, abból teremtsenek munkahelyeket, aztán nem érdekel az egész, a sok banki alkalmazott fizuja meg bőven fedezi az IMF és az Unio zsarolási tételeit...miért a közszférán kell leverni megint mindent?????"

Hmm, A közszférán megint? A versenyszférát folyamatosan ütik, miközben préselik ki a lelkét is. Nem néha, néha. Nekem a 13. havi fizetés bocsáss meg de, mulatságosan hangzik. Nekem akkor lesz 13. havi fizetésem ha egy évben 13*22*8 órát dolgozok. Hiába én vagyok a tulaj, akkor sem jár 13. havi.

Rwindx 2008.11.05. 22:18:33

ööö...izé: még annyit. A 13. havi bért bevezették mint extra juttatást, előtte nem létezett. És csak 2007 július elseje óta van az hogy lebontották 12 havi egyenlőre részre és úgy adják ki, mintha a fizetés része lenne. Előtte a polgár egy öszegben kapta meg, ha jól rémlik decemberben, majd később januárban.

Marcellusca 2008.11.05. 22:18:48

Nem leszek most népszerű a többségnél, de azért megírom!

És bocs, ha kicsit szétszórt leszek, de kicsit felhúztam magam.

Pernykergetővel, Roltiival és ckai-val/vel (osszátok be valamelyik jó lesz) értek egyet.
A sok útálkozónak: Már megint a csúnya, mamókaverő rendőrök. Nem csak rebiszesek és trafipaxos rendőrök vannak. Nem kívánom sekninek, hogy ne "kapjon" rendőrt, mikor épp szüksége lenne rá.
A 13. havi elvonások az összes fegyveres szervnél dolgozót érinti. Ők nem foglalkozást, munkát választottak, hanem (mint nevük is mutatja) hivatást. Nem akarok senkit megsérteni, de többségük erre és csak erre készült, nem ért máshoz. A civil szférában - kevés kivétellel - nem tudnának elhelyezkedni. Amikor ezt a pályát választották, akkor tisztában voltak a feltételekkel is (melyeket az utóbbi években rendszeresen megnyírbálnak), mégis azt választották, hogy segítik az embereket.
Ráadásul ők nem sztrájkolhatnak, max. demonstrálhatnak, akik épp nincsenek szolgálatban. Nem tudom mennyire örülnétek, ha az égő házatokhoz nem vonulnának ki a Lánglovagok, mert éppen sztrájkolnak?
Igaz, el is lehet menni, le is lehet szerelni, de akkor ki marad? A kormányok nagy előszeretettel szertnek visszaélni helyzetükkel, mert sosem lesz tömeges leszerelés, ezért mindig lehet kurtítani a - törvényben meghatározott - járandóságokat.
Megértem a versenyszférában dolgozókat, hogyha ők nem kapnak 13. havit, akkor a fegyveresek, ktv-k és ka-ak miért. Így próbálták odacsalogatni az embereket, valamint visszatartani, hogy ne a civil szférát erősítsék. De! Sokkal alacsonyabb a fizetésük, mikor nagyobb felelősségük van.
Azt írjátok, hogy a civil életben bármikor kirúghatnak. Igaz! De, sajnos már a közszférában, a hivatásosoknál is fennáll a lehetősége, sajnos egyre inkább!
Már várom, hogy mikor fogják bejelenteni, hogy csökkentik valamelyik hivatásos állományt. Nem az aktatologató irodisták vagy az állami "ügyintézőkét", hanem az aktívan dolgozó állományt. A hivatásos (tűzoltó, rendőr, katona .. ) pálya valamikor kiszámítható életpályát jelentett. Ez mára megváltozott. Ma egyetlen tollvonással megszüntetnek alakulatokat, kaszárnyákat, őrsöket. (Egyéb nehézséget ne is említsek!) Azaz munkahelyeket!

Viszont, ha már spórolni akar kormányunk, akkor kezdhetnék saját magukkal! Költségtérítések, tisztelettdíjak, egyéb pénzek csökkentése. Tanácsadók, aktakukacok elbocsájtása, stb. ...
De nem, ez még szóba sem jött. Továbbra is csak a dolgozók megsarcolása folyik. Számomra ez az igazán felháborító!

zrtzrtzrtzrt (törölt) 2008.11.05. 22:20:52

"zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 21:26:47
öööö...izé
akkor hadd kérdezzem már meg, hogy ugyan mi a búbánatos faszomért kell az éves munkabért 13 részletben fizetni? Miért nem 8-ban vagy 23-ban?"


kurva egyszerű.
régen nem havi hanem heti elszámolás volt, sokan kéthetente is kapták meg a pénzt (úgy 94 környékén mondta valaki).
viszont amikor havira áttértek, könnyebbségből az 1 hó = 4 hét elszámolásban állapodtak meg.

12x4=48 hét munkabér.

viszont ez a fránya év 52 hétből áll, ezért jár a 13. havi az állami alkalmazottaknak, hiába veri a mellét a sok multis office rat a mi tartjuk el az országot rigmusra.

Marcellusca 2008.11.05. 22:23:01

Rwindx 2008.11.05. 22:18:33

Tévedsz, mindigis létezett, csak régebben nem trükköztek vele, hanem december közepén egyösszegben kifizették. 2007-ben kezdtek vele szórakozni, hogy megspóroljanak egy kis pénzt, javítsák a költségvetési statisztikákat.

Marcellusca 2008.11.05. 22:27:59

Ja!

Valaki írta, hogy csinálják hivatástudatból ....
Így is teszik, csak azért nem adnak tejet, kenyeret a boltban!

öööö...izé 2008.11.05. 22:33:19


úgy mégis...ki gondolja azt, hogy biztos az állás a közszférában?

példálózzunk: MH 1991- 100.000 fő
2003- kb 38.000
2008- kb. 24.000

vagy közszféra teljes: 2003- 820.000
2006 - 780.000
2008- 730.000

Lehet, hogy ez sok....de magyarázzátok meg annak a 90.000 családnak, aki egyik kenyérkeresőjét elvesztette (ne gyertek azzal, hogy ezek nagy része nyugdíjas...a szart...azok most is dolgoznak...), hogy biztos állás a közszféra....

Rwindx 2008.11.05. 22:35:25

Marcellusca:
Nos, a mindig is létezett egy kicsit nekem "erős", de tényleg nem tudnám megmondani mikor vezették be. Tehát lehet hogy tévedek (én sohasem kaptam) Vajon létezett Kádár alatt is?

Oceanman:
Sorry de ez bődületes marhaság.
Egy órabér elszámolásnál nincs olyan hogy hogy "könnyebségből" havi 3-4 napot ingyen dolgozol. 1 hónap az kb 4.5 hét. Az csak egy mellékes dolog nem rémlik hogy Mo-n mikor lett volna heti fizetés rendszer.

Arról nem beszélve hogy az "elméleted" alapján mindenkinek járna a 13. havi, hiszen mindenkinek "könnyebségből" 4 hetet számoltak nem? :D

Marcellusca 2008.11.05. 22:42:05

Rwindx 2008.11.05. 22:35:25

Bocs, ha hülyeséget kérdezek, de Téged munkanapok/ledolgozott órák szerint fizetnek, vagy állandó havibért kapsz?
Mert, ha havibért, akkor reklamálj, ha egy hónap nem 20, hanem 22 munkanapból áll! :D

Rwindx 2008.11.05. 22:54:20

Marcellusca:
Nos, én állandó bért "kapok" :)
De sajnos ha reklamálnék, el kellene utasítanom :)

Viszont úgy gondolom hogy ettől Oceanman "elmélete" még nem élő. Ugyanis így nem lehet számolni, ha át kell számolni heti fizetést havira, akkor ezt nem könnyebségből megszorozzuk 4-el , mert elég nyilvánvaló átverés lenne. éves munkanapok száma*(heti fizetés/5)/12 nem célszerűbb? Nem sokkal bonyolultabb mint a 4-el való szorzás...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 22:57:52

oceanman

Bocs, lehet hogy igazad van, de ennél nagyobb hülyeséget nem nagyon hallottam mostanában.

Akkor én 52 hétre miért csak 12x kapok fizetést?

Vagyis 6 hetet ingyen dolgozok a te okfejtésed szerint ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 23:00:22

öööö...izé 2008.11.05. 22:33:19

Igazad van, de miért az adófizetők tartsák el a felesleges állami alkalmazottakat. Ez volt 1990-ig a bújtatott munkanélküliség, ennek a már 18 éve vége ...

Marcellusca 2008.11.05. 23:00:58

Nem azt mondom, hogy igaz és jó, amit Oceanman írt, de lehet benne valami.

Rwindx 2008.11.05. 23:07:22

Marcellusca:
Akkor a magánszektorban 1 hónapot ingyen dolgoznak, ahogyan zero írta?

Nem lenne logikus :)

zrtzrtzrtzrt (törölt) 2008.11.05. 23:19:05

"zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.05. 22:57:52

Akkor én 52 hétre miért csak 12x kapok fizetést?
Vagyis 6 hetet ingyen dolgozok a te okfejtésed szerint ... "


Nem dolgozol ingyen 6 vagyis akarod írni 4 hetet:

Te 52hét/12 fizetést kapsz.
Az államiak 48hét/12 fizetést kapnak és a végén a hiányzó 4-et.

- a havi elszámolásra áttéréskor egyszerűbb volt néggyel szorozni és maradékolni mint havonta kiszámolni az összeget
- a fizetés egy része év végéig a munkáltatónál kamatozik
- az alkamazottak valamiféle kegynek tekinthetik a saját maradék fizetésüket
- lehet uszulni ellenük, hogy a piszkok kapnak plusz egy hót

zrtzrtzrtzrt (törölt) 2008.11.05. 23:20:46

"és a végén a hiányzó 4-et."
és a végén a hiányzó 4 hetet vagyis egy hónapot.

öööö...izé 2008.11.05. 23:34:35

zero: az állami alkalmazottak a biztos adófizetők...akinek magasabb a fizetése, az adója is....ezért szar a rendszer, mert muszáj őket tartani nagy számban, hogy legyen sok adóbevétel...

szép lassan racionalizálódik a rendszer, de idő....
rúgják ki a felesleges embereket a rendszerből, ezzel is egyetértek,

de azzal még mindig nem, hogy 8%kal csökkentsék a fizetésem mert ezek a seggek karöltve nemzetközi seggekkel leszarták a fejünket magasról sokszor sokáig.....

a demonstrációval akkor is egyetértek...

anarchoid · http://www.stormriders.hu 2008.11.05. 23:51:21

Bezony jo lenne ha a magyar allam / kozalkalmazotti szfera is egy ceghez hasonloan "jol" mukodne tal;an meg cigany(sic) bunozes se lenne ;)


Merjunk nagyot almodni :

"2016 -ben Kovacs fotorzs joerzessel megy haza szolgalatbol mert ma lekapcsolt meg 7 bunozot igy nemcsak a honapdolgozoja lesz de a fejpenzekbol megveheti az uj Audijat is..."

Nzoltan 2008.11.05. 23:56:47

Tisztára mint a robotzsaruban.:-P

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.11.06. 00:04:52

Szvsz a legfontosabb az lenne, ha az irodistákat bocsátanák el, és akkor nem kellene csökkenteni. Igaz lenne 100.000(talán több!) új munkanélküli, de ezt már 1990-ben meg kellett volna lépni. Csak hát ez nem egy népszerű intézkedés. Ezért reménykedem, hogy Gyurcsányék végre minden mindegy alapon meglépik.

A hivatásosoknak meg fizetésemelés kéne, talán egy kicsit visszaszorítaná a korrupciót is.

Rwindx 2008.11.06. 00:14:03

"az állami alkalmazottak a biztos adófizetők...akinek magasabb a fizetése, az adója is....ezért szar a rendszer, mert muszáj őket tartani nagy számban, hogy legyen sok adóbevétel..."

ááááááááá
ezt most komolyan írtad? Gondolkodtál azon már hogy ki adja a fizetést az állami alkalmazottaknak, hogy abból jó adóbevétele lehessen az államnak???

Elmentem aludni. Remélem ez valami irónia volt, vagy hasonló.

Nzoltan 2008.11.06. 00:15:35

itelethozo ezzel a felfogással maradsz egy akkora lúzer mint az országház.
Minek neked 13. havi? Végülis nélküle is elvagy.
Te választottad, ennyit is érdemelsz.

Nzoltan 2008.11.06. 00:20:22

Különben nem kell rinyálni. Volt, hogy nekem is nyomtak lejjebb a fizetésemen több mint 20 százalékot. Mert a cég egy olyan időszakban volt, hogy nem tudott fizetni. Vagy elfogadtam, vagy mehettem isten hírével. Versenyszféra és nem az állami.
Persze néhány hónap múlva önként léptem dupla fizuért. Meg kell tanulni seggen maradni és a jó alkalomkor lépni.

itelethozo · http://itelethozo.blog.hu 2008.11.06. 08:32:46

Nzoltan:

Igazad van lúzer vagyok. Ez egy profit orientált világ, nekem is át kell állnom rá. Te leszel a példaképem. Leköpöm a lojalitást és ha úgy adódik anyámat is eladom jó pénzért.

ex-Zep 2008.11.06. 08:47:33

Egyik rokonom 41 éves rendőr. Sima járőr, semmi extra. Most nyugdíjazzák. 41 évesen. Több lesz a nyugdíja, mint a fizetése. Azt mondják, mert a stressz így, meg a stressz úgy.
Nem mondja nekem senki, hogy egy multinál a futószalag mellett kevesebbet stresszel, mint egy rendőr, persze nuku 13. havi, meg korengedményes nyugdíj.
Úgyhogy, szumma szummárum: BEKAPJATTYÁK A FASZOM!!!

phaidros 2008.11.06. 08:52:46

Nem teljesen ide tartozik, de azért kapcsolatos a témával: Ausztriában úgy tudom, van + 2 havi fizetés a 12 hónaphoz képest. Ami érdekes, hogy az a kettő kevesebbet adózik mint a többi, és nem csak a közszférában van.

Amiket itt és máshol is sokan felhoznak, hogy az év csak 12 hónapból áll, azzal akkor kellett volna hőbörögni, amikor valami eszement idióta ezt kitalálta.

Az egyetlen lépés, ami normalizálja a helyzetet, és nem igazságtalan, az az, ha beépítik a 12 hónapnyi fizetésbe. Ez nem jelent többletkiadást az államnak, és nem csökkentik a fizetéseket sem. Aki pedig másnak a fizetését akarja csökkenteni, annak javasolnám, hogy saját magával kezdje (nem vagyok állami alkalmazott).

itelethozo · http://itelethozo.blog.hu 2008.11.06. 09:18:17

zep:

ő is korábban ment nyugdíjba:
index.hu/politika/belfold/tzszrsz5299/

bekapja ő is a faszod?

Narrátor (törölt) 2008.11.06. 09:29:43

Marcellusca 2008.11.05. 22:18:48

Akkor fussunk neki még egyszer a kedvedért! Miért viseli ezt el egy rendőr? Miért nem emelik fel a szavukat? Nekem nagyon tetszett a tanári szakma, de úgy láttam, abból nem lehet ma hosszútávon megélni, így középiskola végén végül mást választottam, ami szintén érdekel.
A rendőrök típikus leképezése a magyar társadalomnak: hőbörögni azt mindenért tud, ilyen-olyan szemét a főnök, munkahely, a kolléga, a meló, de amikor arra kerülne a sor, hogy felemelje a szavát, nos, azt valahogy soha nem hallom. Pedig egy rendőrnek még mindig könnyebb lenne, mint egy gyorsan pótolható szalagos droidnak. Egyszerűen gusztustalan megalkuvóak ők is. Tudod, nekem is hány kollégám szokott a dohányzóban ugatni, ilyenkor mindig visszakérdezek, hogy miért nem említi ezt meg a vezetőségnek. Mert nálunk egy igazán normális vezetés van. Ilyenkor elhalkul és néz rám bambán. Én pedig egyszerűen lepöckölöm az ilyet a vállamról -- amelyik kutya ugat...

Narrátor (törölt) 2008.11.06. 09:30:49

itelethozo · itelethozo.blog.hu 2008.11.06. 09:18:17

Itt a kommentek 99%-a a rendőrök hőbörgése miatt született - a tűzszerész meg tudtommal nem az.

itelethozo · http://itelethozo.blog.hu 2008.11.06. 09:50:31

Narrátor:
nem. jó ideje már a köztisztviselők 13. havijáról szólnak a kommentek.
És csak arra akartam utalni,hogy szalag mellett kisebb eséllyel lőnek le vagy robbantanak fel.Ha már belekevertük a nyugdíj korengedményt.

gixer 2008.11.06. 09:55:58

Én is fentebb említett szakszervezet tagja lennék, igaz nem rendőr vagy tűzoltó..
Annyit tennék az egész történethez hozzá, hogy én lennék az első aki azt mondanám, hogy vigyék a 13. havit ha ez kell az ország talpraállításához, akkor ha vinnék mellé a tisztelt képviselő urak költségtérítését (amivel ugye elszámolnak forintról forintra ), meg a sok reteknek kiosztott segélyt is.
ennyi..

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.06. 11:03:49

phaidros 2008.11.06. 08:52:46

"Aki pedig másnak a fizetését akarja csökkenteni, annak javasolnám, hogy saját magával kezdje (nem vagyok állami alkalmazott). "

Nem erről van szó, legalábbis nem erről a mentalitásró, amit leírtál.

Az a helyzet, hogy a közszférában az emberek 80% -ának évek óta csökken a fizetése. Csökkenésnek számít az is, hogy infláció/dráguló gáz mellett nem emelnek rajta.

Évek óta az is tendencia, hogy növelik a járulékokat, akkor az a 1,5 millió ember, aki normálisan adózva eltartja az összes közalkalmazottat, nyugdíjast és segíílyen élőt az elgondolkodik, hogy ha őt szopatják, akkor más miért nem veszi ki a részét a gazdaság rendbetételéből?

Azzal egyet értek, hogy a közalkalmazottak és nyugdíjasok sarcolása helyett igazságosabb lenne azokat számonkérni, akik életükbe nem dolgoztak semmit, de ugy kell a biztos szavazóbázis...

(A 1,5 mio "veszteséges" vállalkozóról és minimálbéresről inkább nem is beszélek)

gixer 2008.11.06. 11:13:31

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.06. 11:03:49

Főnököm! Szívemből szóltál

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.11.06. 11:39:48

Az ilyenre mi lenne a normális reakció az állam részéről?
1. Jólvan, öregem, megkapod a 13. fizudat.
2. Jövőre 8%-kal kevesebb lesz a fizud. Okos voltál, kisköcsög.

Amúgy én úgy tudtam, a rendvédelmi szervek nem sztrájkolhatnak. Robotzsarut látta valaki? Na, pontosan ezért nem szüntethetik be a munkát.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.11.06. 11:50:55

Félkupica_Fehér_Főnök:
"Az a helyzet, hogy a közszférában az emberek 80% -ának évek óta csökken a fizetése. Csökkenésnek számít az is, hogy infláció/dráguló gáz mellett nem emelnek rajta."

Nekem személy szerint leosztotta a fônök, hogy nem lesz "béremelés", ne is számítsunk rá. Naakkor én most sztrájkolni fogok. Így másnap már lenne is valaki aki a székemben ülne.

Az örökéletû politikusaink fizetésébôl és juttatásaiból is kellene levonni (jogosan). Illetve létszámukat csökkenteni mondjuk tizedére.
Lehet, hogy sokat spórolhatnánk.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.06. 12:16:32

Vizibusz 2008.11.06. 11:39:48

Valaki írta már, hogy nem sztrájkolhatnak. Demonstrálhatnak, azt is csak munkaidőn kívül.

Ned Coleman · nedcoleman.net/ 2008.11.06. 11:50:55

Igazad van. Én csak azt akartam írni, hogy valahol azért az is érthető, ha a közalkalmazottak nem kapják meg azt a fajta szolidarítást az aktív keresőktől, mint amit elvárnának. Az utóbbiakkal sem szolidarít senki, pedig ők vannak a legkeményebben lesápolva.

Rwindx 2008.11.06. 13:12:06

gixer:
javaslom ennek a megnézését, és mindenkinek akit basztat a képviselői juttatások jelenlegi rendszere.

www.seresmaria.hu

Az illető népszavazás kezdeményező aláírásokat gyűjt a képviselői juttatásokról. Az OVB már jóváhagyta.

Jimbo75 2008.11.06. 14:24:24

Csak azt nem kellene elfelejteni, hogy ebben az országban csak a közalkalmazottak adóznak rendesen, mert őket meg lehet fogni. A nagyarcú versenyszférások meg vállalkozók meg ott csalnak adót ahol tudnak, miközben minden szart leírnak az adójukból illetve kézbe kapják a fizut....

reKorrekt 2008.11.06. 14:47:34

+ minden olyan vállalat, melynél elő van írva az évente végrehajtandó kötelező könyvvizsgálat.

Bit Rot 2008.11.06. 15:03:05

@Jimbo75:
"Csak azt nem kellene elfelejteni, hogy ebben az országban csak a közalkalmazottak adóznak rendesen, mert őket meg lehet fogni."

Ez viccnek jó volt, de a közalkalmazottak nem nettó adóbefizetők!

Persze azt senki nem kétli, hogy sok közalkalmazott dolgozik is, nem csak a fizetést veszi fel, de akkor is!

Ha holnaptól az állam felemelné 99%-ra az adót, hát persze, hogy "papíron" befizetnék azt a közalkalmazottak, milyen rendesek lennének, viszont mindenki más elcsalná az adót (jogosan).

derelyegrádi szellem 2008.11.06. 17:15:01

Jimbo bammeg ezt jól kiokumláltad. A közalkalmazottbnak az adóját is az állam fizeti, az egyik zsebéból a másikba. Abba eredetileg meg én raktam bele, meg többi nem "rendes adózó", akinek abérté és annk járulékait nem az állam fizeti. Mert tuodo az állam azt költi többek között közalkalmazotti bérekre amit a nem közalkalmazottaktól beszed.

Önmagában azzal, hogy valaki közalkalmazott nincs semmi baj, csak ne úgy állnának már hozzá, hogy ők az "egyetlen rendes adófizetők", hanem sokkal inkább úgy, hogy közalkalmazottnak lenni megtiszteltetés, mert nem kell kockáztatni, kitalálni valamit, üzleti vállalkozást üzemeltetni, hanem a köz az adójával eltartja őt a köz érdekében végzett munkájáért. Ha így állnának hozzá akkor nem az lenne tapasztalható egy közigazgatási hivatalban, ami jelenleg. Mert az jelenleg bizony dermesztő. A hozzáállást és a hozzáértést is figyelembe véve.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2008.11.07. 02:18:08

Majd az In-Kalosok szétverik a tüntetésüket.

Azt láttátok, amikor nemrég Rióban a katonai rendőrök verték a tüntető nyomozókat? Be szép is volt.

eszkep 2008.11.07. 07:20:31

Sok tetves ÁVÓ-s most meg ajvékol, hogy kiszúrnak velük azok,akiknek a seggét nyalják. Nevetséges...
Remélem 5 évig nem kapnak fizetésemelést!
Tényleg a tüntetésüket ki fogja biztosítani az IN-KAL???

Kodomo 2008.11.11. 14:48:07

Én azon röhögtem, amikor talán Belgiumban a tüzoltók demonstráltak, velük szemben a rendőrök a vízágyúikkal. Aztán megjelentek a tüzoltók szerkocsijaik is, aztán egymást locsolták.

Volt egy bérbefagyasztás a közszférában. A szakszervezet akkor jövőbeli ígérvényeket tudott kiharcolni, ami kicsit röhejes volt. A mostani válságban az állami vezetés ezeket a megállapodásokat nem akarja teljesíteni. A szakszervezeti vezetés alkalmassága (létejogosultsága?) kérdőjeleződik itt meg, ezért igyexik bekeményíteni a szakszervezet. Szvsz.

Geza 2008.11.11. 15:10:49

Svájcban egyszer a határőrök úgy tüntettek, hogy a munkájukat _pontosan_ a szolgálati szabályzatuk szerint végezték. A bejövők iratait a legprecízebben ellenőrizték, az adatoknak utánajártak, a kocsikat átvizsgálták az izzókészlettől a lámpabeállításig, a motorszámtól a gumirecézetig (persze az apró pontatlanságokért nem csesztették a tulajdonost), így aztán elég hamar összejöttek a pár-tíz-kilométeres sorok. Aztán ugyanez megvolt a kimenő forgalomra is, úgyhogy befelé sem volt sokkal rózsásabb a helyzet, azaz gyakorlatilag teljes pályás útlezárást értek el a határ menti tíz-tíz km-es rétegben :).
Már nem emlékszem, konkrétan mi is csípte a szemüket, de elég hamar leszállt a miniszterük a magas lóról, bár azért azt is hozzá kell tenni, hogy ott az egyszerű polgár sem úgy állt hozzá, hogy 'büdös tahók minek csinálják nem érek ki a telekre', hanem (ha passzívan is, de) támogatták őket.

Nos, kedves rohadék ávós fakabátok, itt a minta a sztrájkra: kivételesen vegyétek komolyan a dolgotokat, és kapjátok el a bűnösök tökét, de ezúttal _a nagy halakét_, tekintet nélkül az összeköttetésekre és a rokoni/elvtársi kapcsolatokra. Higgyétek el, ez jobban ütne a főnökeiteken, mint az, hogy felvonultok.

Apropo, szerintetek mi lenne a hatása, ha a zsenyák vonulásához puszta szolidaritásból (de komolyan!) csatlakozna egy-két jobboldali utcajáró, mondjuk az ultráktól a Kossuth-téri piknikezőkig mindenki :)? Ők nem álltak át soha mellénk, így együtt vonulva viszont ha minket meg akarna csapni valaki, abból ők is kapnának :).

süti beállítások módosítása