Skip to content


       Szűrés lista

Pimasz, pofátlan vagy provokatív?

Most nem Papp (Pimasz úr) Gergő TV2-ős Naplós riporterről lesz szó, hanem Hiller Istvánról, és az ő kis birodalmáról, az Oktatási Minisztériumról.
Szerintem nem csak én ütköztem meg azon a híren, hogy az Oktatási és Kulturális Minisztériumban ötszáz dolgozó kap fejenként 100 ezer forintos juttatást (és ez az összeg még 40 ezer forint értékű adómentes üdülési, kulturális vagy ajándékutalvánnyal növelhető.)

Ráadásul még 1 hét sem telt azóta, hogy bejelentették, hogy a digitális tábláknak még karácsonyig meg kell érkezniük a tantermekbe, 24 milliárdért.

Ez a jutalomosztás csak azért kissé furcsa, mert maga Gyurcsány Ferenc jelentette be, hogy a kormány csak az állami alkalmazottak bérén tud spórolni, ezért veszik el a 13. havi bért.
Vajon vannak egyenlőbbek az egyenlők között? Elég hamar megtalálták a kiskaput, "jutalmat" adnak. Biztos megérdemelik, idén szenzációs teljesítményt nyújtott az Oktatási Minisztérium és minden egyes munkatársa! Természetesen abba bele sem merek gondolni, hogy vajon mit is csinálhat fél ezer ember naphosszat, de klassz munkahelynek tűnik ... főleg hogy pénteken délután 2 órakor már élő embert nem lehet a minisztériumban találni, csak a portás kóvályog a folyosókon. Hát igen, egy minisztériumi állás a csúcs ...

Ez a 100 ezer forint jutalom is meg van indokolva, mivel indoklásban világbajnokok vagyunk:
"Már több éves gyakorlat az Oktatási és Kulturális Minisztériumnál, illetve jogelődjeinél, hogy az igazgatási költségvetés évközi megtakarításait a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény szerint szociális, jóléti, kulturális, egészségügyi juttatásokra használhatják fel."

Sőt, a kormányszóvivői iroda szerint az OKM gyakorlata nem mond ellent a közigazgatásban elrendelt takarékossági intézkedéseknek és a jutalmak tervezett csökkentésének, mivel a az értékelési rendszeren keresztül kifizethető jutalmak drasztikus csökkentése - nem érinti azokat a juttatásokat, amelyeket az egyes intézmények saját megtakarításaik terhére osztanak ki az ott dolgozóknak. Ezekben az esetekben minden tárca saját hatáskörben dönt a kifizetésekről.

Nem nagyon értem én ezt a logikát, mert úgy gondolom, egy állami intézményben megspórolt állami pénzt nem éppen jutalomként kellene szétosztani. Esetleg másra is lehetne fordítani ezt az összeget. Ízléstelen, hogy "fent a minisztériumban" a közvetlen munkatársak kapnak jutalmat, míg a minisztériumhoz tartozó 150 000 pedagógustól pedig elvesznek pénzt. Bár mondjuk kapnak fasza digitális táblát ...

Még szerencse, hogy az MSZP a szolidaritás és a progresszív baloldal pártja, és az Oktatási Miniszter maga a volt pártelnök és a párt fő ideológusa...
 

Címkék: mszp pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr70779155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2008.11.20. 11:59:06

Szerintem leszokom a blogotok olvasásáról. Félkómásan lézengek az irodában, de a vérnyomásom felugrott 800/600-ra. Pedig ez csak egy full szokásos, már mindennaposnak vehető hír a faszkalapok ténykedéséről.

Johnny336 2008.11.20. 12:04:57

Az egészségügyi, és kultúrális támogatás nem lehetne mondjuk magasabb fizetés az orvosoknak, nővéreknek, tanároknak?

Azt nem értem, hogyha valahol spórolunk, és megtakarítunk, akkor miért kell máshol azonnal a seggére verni annak a pénznek?

Én azért spórolok, hogy legyen vésztartalékom, ha megszűnik a munkám, balesetem lesz, lerokkanok, sürgős kiadás jön be (új hűtő, mosógép, tűzhely, WC-kagyló, zuhanyrózsa...), akkor ne kelljen a feleségemnek beledöglenie a munkába, hogy eltartson kettőnket (gyerek még nincs, de nem is merek belegondolni, ha lesz egy-két éhes lurkó...), illetve ne kelljen a mindjárt nyugdíjas anyámtól zsebpénzt kunyerálni, hogy befizessem a fűtésszámlát (távfűtés, amit ismét emeltek...persze...).

Megmondták, hogy nincs 13. havi (nekem alapból nincs, mert 12 hónapot dolgozom egy évben - mondjuk ők is), de csak azért is adnak nekik, hogy karácsonykor jó sokat költhessenek a Tescoban bejglire, meg a plázákban ajándékokra.

Még jó, hogy válság van...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 12:05:01

Johnny336

Ne már ...:-)
Megspórold a kávét ..több pénz marad sörre !

Amúgy meg választások előtt lehet csemegézni inen, elég jól össze van szedve minden xD

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.20. 12:07:28

Faszér nem mentem politikusnak. Már rég Hawaiiról röhögnék rajtatok :)

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.11.20. 12:11:03

Talán ebbôl is látszik, hogy pont leszarnak mindenkit.
Lehet, hogy mindennapos dolgok ezek de ismételten csak erôsítik a hitet bennem, hogy véletlenül se menjek majd el megszavazni ezeket a semmirekellôket.
Mert ôk a MOMP.
Ôk vannak hatalmon és ennyi.
Azt tesznek amit akarnak. És azt is teszik nyílt titkokkal teli kishazánkban.
A háttérben meg puszipajtás OrbánGyurcsány meg röhög rajtunk.
Mi meg nézzük, meg okfejtünk de mégiscsak birkák vagyunk.
Elegem van.

Lithium78 2008.11.20. 12:13:33

mit szólnátok egy Vastagbőr Párthoz? nyomunk egy rakat ígéretek (18. havi nyugdíj, ingyen net, adócsökkentés, stb) teljesíteni úgysem kell, aztán csak dől a pénz. nos? belevágjunk?

Barrera 2008.11.20. 12:16:25

Már vártam, mikor indul be a 13. havi járandóságot kipótló gépezet. A minisztériumi rabszolgák nem a szolidaritásukról híresek. Jövőre kopp, ezért idén még mentik, ami menthető...Igazán azon lennék meglepődve, ha a többi minisztériumban nem találnának ehhez hasonló "megtakarítást" a sublótfiókban.

Johnny336 2008.11.20. 12:23:38

Sokan mondják, hogy miért sajnáljuk tőlük a 13. havi fizut.

Roppant egyszerű az oka: az egy jutalom, tehát teljesítményhez kötött. Ha én csak átlagosan dolgozom, akkor nem kapok jutalmat. Az átlagos munkáért kapom a fizut. Azért mert elvégzm a munkát, amire felvettek, még nem jogosít fel jutalomra....

Marcellusca 2008.11.20. 12:25:43

Lithium78 2008.11.20. 12:13:33

A másik poston már alakul, Combi próbálkozik a "NÁCI Párt" azaz a Neoliberális Átkozottul Cionista Párt letrehozásával. :D

Barrera!
Várd ki a végét! Lesznek még itt "megtakarítások", amiket nem kell feláldozni a válság oltárán.

dr.justice 2008.11.20. 12:27:41

Hogyan takarítottak meg 80 milliót ? Nem jártak dolgozni, így csökkentették a gáz- és villanyszámlát ?

Egyébként, ha a megtakarított pénzt elosztom/elszórom nem takarítottam meg semmit. Az egyszeri 140 ezer pedig a dolgozókon sem segít túl sokat.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.11.20. 12:30:16

Ezt az egészet politikusostól együtt a földdel egyenlôvé kell tenni, felszántani, plusszként sok sót tenni a földbe.
Majd alapítani egy Európai nézettel ellátott elhivatott új kormányt.

A segélyt meg megkapja az aki megdolgozik érte.
A cigánybûnözôket meg rezervátumba és huszasért lehet ôket lôni. 3 headshot egy plüssmackó a gyereknek.
Bodor Imrérôl meg szobrot.:)

Ja és a szegény üldözésimániákus dolgozó népnek sem kell majd azon idegeskednie, hogy amikor majd megkapja a fizetését máris kb 10en állnak a háta mögött és fogják a vállát mert már türelmetlenkedve (várják)kérik a részüket.

Marcellusca 2008.11.20. 12:31:34

dr.justice 2008.11.20. 12:27:41

Szerintem úgy, hogy nem nyúltak le "eleget", és már (közelítve az év végéhez) nincs mód új pályázatokat kiírni. De el "kell" költeni, mert egyébként ennyivel csökkenthetik a jövő évi keretet, mert: "Azt sem tudtátok elkölteni!"

maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2008.11.20. 12:34:11

Ez nevetséges ami itt folyik...hogy ennyire hülyének néznek minket! Lógniuk kellene...

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2008.11.20. 12:41:33

mindenben igazat adok kedves zero, de megjegyezném, hogy NEM ELVESZNEK pénzt, hanem KIVÉTELESEN NEM ADNAK. Attól még fáj, de az ilyen 13.-i fizuk meg nyugdíjak nekem nagyon ellenségesen hangzanak. Ha pénzt akarnak adni az embereknek akkor adják oda rendesen, nem ilyen módon, hogy egyrészt azt hiszik, hogy jár, másrészt nincs semmiféle teljesítmény amihez kötni lehet direktben.

Szóval nem vesznek el senkitől semmit, csak egyeseknek - korábbi szokással ellentétben - NEM ADNAK. Másoknak meg igen, mert köcsögök, de hát ez egy ilyen világ, ez a legkisebb dolog a sok között :)

Barrera 2008.11.20. 12:45:24

dr.justice:

"Az egyszeri 140 ezer pedig a dolgozókon sem segít túl sokat."

Dehogynem. Úgy hívják, hangulat javító intézkedés. Szegényeket meg kell vígasztalni...Még a végén sztrájkolni fognak. Ez a szájbefogó keret.

Marcellusca:

Persze, hogy lesznek hasonló "megtakarítások". Legfeljebb nem fogják kitenni a kirakatba, mint ezt.

Roltii 2008.11.20. 12:49:21

leszarom az 50 milliót, adják nekik oda. Ez egyébként elégge lóf@sz pénz. Mellesleg a dolgozók valszeg sima közszférabeliek, akik olyanok mint a tanárok. Úgyhogy 13. helyett kapnak jutalmat, egyre megy. Én nem sajnálom tőlük. A vezetés ne kapjon egy kurva fillért se, mert ők viszont felelősek a sok faszság miatt.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 13:01:16

ashnur ·ú

Az "elvesznek" és a "nem adnak" nem ugyanaz?
A végeredmény: nem kapja meg pénzt a tanár ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 13:02:45

Roltii 2008.11.20. 12:49:21

Azért karácsonyi party-ra minden minisztériumban futja ...

index.hu/politika/belfold/kar081120/

Zep 2008.11.20. 13:04:44

Ez ám a parasztvakítás ugye.
Mert most mindenki rinyál a prémiumáért meg a jutalmáért, ami mellesleg automatikus, nem pedig teljesítményhez között.
A fizetéseket nem növeljük nagyon, majd a többit odadjuk prémiumba.
A staitsztikák is mindig az átlagfizetésekről szólnak, nem pedig az átlagjövedelmekről.

Roltii 2008.11.20. 13:11:18

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 13:02:45
Na, pont a karácsonyi partin simán spórolhatnának. Ezek azok ami faszságok. De amit dolgozó embernek adnak, az nem. Nem hiszem, hogy a plussz 100 rugóval csillagászati magasságokat érnének így el a fizetések. Spóroljanak a bulikon, az autókon, egyéb költségeken. Nálunk (nagy multi) pl az utazásokon spórolnak sokat, de van annyi eszük, hogy videókonferencia rendszereket viszont beszereztek, mert kapcsolattartás kell. Állami vállalat esetében látom hogy az lett volna, hogy nuku utazás, nuku kapcsolattartás, persze főnökök mehetnének európai körútra állami pénzen...

Megfigyeltétek, hogy ebben az országban minden a gazdagoknak van ingyen? Szegény ember minden szarért fizet, gazdag/celeb mindent megkap 4free.

Marcellusca 2008.11.20. 13:12:24

zero!

Mi történt? Kiállsz a 13. havi mellett? Egyébként dícséretes. :D
Az "elvesznek" és a "nem adják" között semmi különbség, mert a lényeg, hogy a törvényekben és a munkaszerződésekben rögzített járandóságukat nem kapják meg. (Most ne menjünk bele, hogy miértis jár a 13. havi!) Később majd - ha reklamálnak, hogy hol a 13. havi - azt mondják, hogy decemberben megkapták. Amit most megtakarítási jutalomként osztogatnak.

Roltii 2008.11.20. 13:12:54

off: CIBEZZ KULTIPROGRAM, Valami Amerika 2-re (dec18) lehet kérni ingyen jegyeket.

nem ott dolgozom, csak jók ezek az ingyen cuccaik (eddig nagyjából: Volt,bodies,producerek...)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 13:18:57

Várom Sasikát, a gyakorló tanárt, hogy elmesélje, hogy ez a hír mennyi motivációt adott neki ...

Marcellusca 2008.11.20. 13:19:46

Roltii!

Nagyon egyet értünk! Szerintem is az a probléma, hogy nem a kisemberek cseszték el, mégis rajtuk akarják megspórolni a válságot. A jólkereső nagyfőnökök meg továbbrais élnek, mint Marci Hevesen, mert az ő fizetésüket, juttatásaikat nem csökkentik. Ezen felül pedig még megy a rongyrázás tovább a karácsony-, újévi- és farsangi partykon.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.11.20. 13:25:54

Nos, ha egy vonatbaleset miatt lemondott x miniszterünk akkor egy ország bukásáért és mélypontra juttatásáért kiknek kellen haladéktalanul jelentkezniük, hogy...

Miii mivoltunk ,megyünk, viszlát.

egri Fehér 2008.11.20. 13:27:20

a 13. havi jövő évtől kezdődően nem jár.
amúgy meg a minőségi munkának ára van, az államigazgatásban is. ha kevesebb lesz a bér, akkor majd a selejt marad ott/jut be, mert a jobbak elmennek. és akkor megint lehet panaszkodni, hogy milyen szar az államigazgatás

Johnny336 2008.11.20. 13:28:55

Lehet, hogy ez az 50 millió lófasz, de nézzük meg mennyi állami hivatal működik az országban, mennyi dolgozóval. Aztán ezt szorozzuk be 50 millióval. Már nem is tűnik lófasz összegnek...

reKorrekt 2008.11.20. 13:31:16

Van valahol egy lista hogy a 386-ok közül ki nem vette fel a maximális költségtérítését? Illetve ki hány %-ot vett fel a maximumból? Aki a legkevesebbet, az lehet az év politikusa, kap egy csokit.

Sosem értettem hogy ha valamit megspórolunk, akkor miért kell azonnal máshová átütemezni. Mint keselyűk a dögre vagy légy a szarra, úgy cspnak le rá azonnal. Miért nem lehet mondjuk az államadósság tőkéjét csökkenteni vele?

reKorrekt 2008.11.20. 13:32:48

"Lehet, hogy ez az 50 millió lófasz..."

Pont 10 millióval több mint az egy élet alatt befizetett adóm összesen.

Mérgező Hulladék 2008.11.20. 13:38:55

Kb. abban a pillanatban, ahogy Gyurcsány említést tett a köztisztviselők juttatásainak csökkentéséről, az állami intézmények egy részében (ahol viszonylag normális vezető van, aki valamennyire törődik legalább az alatta lévőkkel) rögtön elindult a teljesítményértékelés és jóváhagyás. Ezeken a helyeken október végén már ki is fizették a féléves/éves jutalmakat.

Roltii 2008.11.20. 13:39:23

Basszus, ne felejtsétek már el, hogy általába a magánszférába se annyit keresel mint amennyi a fizud. Van felette caffeteria, fekete-pénz stb.
A közszférába levők semmit nem tudnak csalni/ügyeskedni. Pl az ő munkáltatójuk nem kap adókedvezményt, mert idehozza a gyárat.
Amelyik magáncégnél nincs caffeteria/jutalom/egyéb plussz, ott meg általába a kapott pénz és a bejelentett fizu sincs összhangban (szerintem). Ne sajnáljuk meg az állami szférában levőktől ezt a kicsi plusszt.
Johnny336 2008.11.20. 13:28:55
igen sok ilyen van. De inkább a bevételt kezdjék el növelni, mint a kiadást csökkenteni. Minimálbér megadóztatása, fekete gazdaság visszaszorítása és hasonlók. Ha még mindig nem elég, akkor faragjanak a kiadásokon. Magánszférában alap, hogy csúcsra járatják a bevételeket, és ha nem elég, akkor faragják a kiadásokat.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2008.11.20. 13:42:00

Országunkat MOMPjaink egy szép nagy pörköltes bográcsként látják.
Amikor még nagy volt kétpofával lehetett belôle zabálniuk. Most , hogy nincs benne sok így elôveszik a kenyerüket és szépen a finom zsírt is rákenik a kenyerükre.
-De nézd.
-Már hozzák is az új bográcsot ami mégnagyobb és mégzsírosabb.
úáúáúáúáúáúúú

Ragyogó Világítótorony 2008.11.20. 13:42:22

Johnny336 2008.11.20. 12:23:38
Sokan mondják, hogy miért sajnáljuk tőlük a 13. havi fizut.

Roppant egyszerű az oka: az egy jutalom, tehát teljesítményhez kötött. Ha én csak átlagosan dolgozom, akkor nem kapok jutalmat. Az átlagos munkáért kapom a fizut. Azért mert elvégzm a munkát, amire felvettek, még nem jogosít fel jutalomra....

...ez xép meg jó... de mint közalkalmazott a versenyxféra átlagbérének töredékét kapom... a 13. havit már rég beépítették a fizetésbe, havi bruttó 6700 Ft nekem konkrétan...
...nem sok, de gondolj bele h ez a fizetésem 1/12-ed réxe...

QM 2008.11.20. 13:46:10

13. havi bér = Ahogyan nyugati féltekén a mai napig hetente kapod a fizetést. 52/4 = 13. Azaz minden havibéres, az elmaradott hetibéres nyugathoz képest 1 teljes hónapot dolgozik ingyen a munkátatójának.
Nem a 13. havi bért kéne sajnálni, hanem a fölösleges 3200 önkormányzatot, a fölösleges XXIII kerület + főpolgári buzeránsok számát kéne csökkenteni, a túlméretezett parlamenti léhűtőkről már nem is szólva. Majd mindegyik köcsög pártlistán jut be. Marha egyszerű. Van öt párt, elég öt képviselő. Az egyiknek 192 ér a szavazata, a másiknak 11, stb...

Virág et. 2008.11.20. 13:47:25

"Hát igen, egy minisztériumi állás a csúcs ..."

Ezekután mi mást is kívánhatnék neked, zero, mint egy élethosszig tartó minisztériumi állást mondjuk az OKM-ben köztisztviselőként.
Havi 120 nettó, az ám az igazi. Dőzsől belőle a sok proli diplomás! Ráadásul a MI PÉNZÜNKBŐL!!!

Ennyire nincs téma, hogy két X5-ösnyi pénzről kell írni? Úgy értem, ha kinézel az ablakon látsz mindjárt vagy 10 olyan autót, amit a Kopasz és tsa Kft és a hasonlók adócsalásból szedtek össze és az máris sokkal több pénz, mint ez az egész jutalmasdi. És az is a MI PÉNZÜNK! Így, csupanagybetűvel.

(Egyébként a Ktv. szerint az évenkénti egyszeri jutalom kötelező, kivéve ha valaki ellen fegyelmi eljárás volt. Tessék Ktv-t módosítani. Ja, és nem vagyok köztisztviselő. Hál' Istennek.)

Delcon / corpuscular chiroptera 2008.11.20. 13:48:23

"A közszférába levők semmit nem tudnak csalni/ügyeskedni"
höhh. ez jó.

ThufirHawat 2008.11.20. 13:49:46

Ugyanmán emberek! Ebből a pénzből FOGYASZTÁS lesz, amihez pedig GYÁRTÁS kell. Költse mindegyik idehaza gyártott valamire, és akkor rndben is vagyunk.

Patkany 2008.11.20. 13:49:50

Rettenet demagógok vagytok...
Ha a privát szférában dolgoztok, és év elején azt mondja a főnökötök, a bonuszodhoz 3 dolgot kell teljesítened, te teljesíted, akkor joggal tartod a markod a pénzért.
A minisztériumi dolgozók pont ugyanúgy megérdemlik, csak az ő pénzüket figyeli 392 blogger, meg még 12,896 postoló, akik mind azt hiszik hogy kevesebb adót kell fizetni ha nem kapják meg ezek az emberek a jutalmukat.
A helyzet pedig egészen más.
Ha cinikus akarnék lenni, nem a jutalmukat kell elvenni, hanem a munkahelyüket megszüntetni, mert nem kell egy ekkora országnak ekkora apparátus. De ha már ott vannak, akkor tisztességesen meg kell őket fizetni és kész...

borneoo 2008.11.20. 13:50:36

Nekem se teccik >> nemteccik.hu
NemTeccik.hu

r.yeti 2008.11.20. 13:51:14

Rajtunk tanárokon spórolnak és közben ilyenekre van pénz. Nekem mint tanár miért nem adnak csak úgy 100.000 Ft-ot? Ja már tudom, mert a kezdő tanári fizetésemmel (havi 89.000) olyan kurva jól meg vagyok fizetve. Ebből az összegből mekkora esélyem van arra, hogy tudok majd venni magamnak egy házat vagy lakást ahol élhetek, egy kocsit és el is tudok majd tartani egy családot gyerekekkel? Az összes kibaszott minisztériumi semmittevőt, minisztert és minden egyes kurva politikust picsán kellene rúgni és elvenni tőlük az utolsó forintjukat is, aztán éljen meg ahogy akar.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 13:52:51

Kiszámoltam:

Ha a 80 misi az éves keret 2%-a, mint állítják, akkor egy fő átlagosan a minisztériumban 500.000 FT (FÉLMILLIÓ FORINTOT) keres bruttó.

Szép.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.11.20. 13:54:12

2007-es költségvetés 6 669 545 millió HUF. ( plusz 1600 milliárd hiány).
Ebben a dimenzióban az 50 millió még csak nem is lófasz, egyenesen hangyafasz.
Egyébként tényleg úgy van, hogy el kell költeni minden fillért, különben jövőre még ennyit sem kapnak. Amit meg megspóroltak volna, az sem az áplónők fizetéskiegészítésére fog jutni, hanem más, magasabb poziban ücsörgő banditák teszik zsebre. Akkor meg nem mindegy? Legalább jusson a hatalmi hierarchia lehető legalsóbb pontján lévő emberek zsebébe.

Marcellusca 2008.11.20. 13:54:35

Delcon 2008.11.20. 13:48:23

NEM JÓ!
Az ő jövedelmük minden egyes fillére után adót vonnak (állam bá' vissza a másik zsebbe), nem tudnak ügyeskedni, hogy most, ebben a hónapban nem volt olyan magas a bevételem, nyereségem ...

Virág et. 2008.11.20. 13:57:25

nyomasek_bobo

Az megvan ugye, hogy a köztisztviselők a magyarorszag.hu-ról is elérhető köztisztviselői törvény szerinti bértábla alapján keresnek?
Szerinted kinek jön ki a bruttó félmillió ebből? Elárulom: főosztályvezetőknek, igazgatóknak és az államtitkárnak (neki 700-1.2 millió). A többieknek soha.


Egyébiránt miből jött ki az neked, drága barátom, hogy az igazgatási költségvetés az egy az egyben fizetésekre megy el? Erre tényleg kiváncsi lennék.

Otegi 2008.11.20. 14:00:08

A f*szom marhára tele van az egésszel!
Nincs valakinek ismerőse Ausztráliában? Nagyon kimennék már! Szopok-nyalok, bármit megcsinálok! Csak el innen!:-)))
Hányinger!

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:00:28

Dear Virág et.:

Idézet az eredeti hírből: "A minisztérium közlése szerint a 80 millió forint a tárca éves személyi juttatásainak 2 százalékát teszi ki."

Hol lát itt Ön igazgatási költségvetést?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 14:01:58

Virág et. 2008.11.20. 13:47:25

Ahogy mondtad ... "élethosszig tartó állás"

Nincs mit hozzátennem, köszönöm hogy te is így látod.

Jó pihenést péntekenként délután fél 3-kor otthon!

Roltii 2008.11.20. 14:02:31

nyomasek_bobo · sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 13:52:51

te se vagy normális...Nézzd már meg az összes nagyobb munkahely átlagfizetését...Hidd el, hogy a többség jóval alatta keres. De majd ha felnősz, átlátod...talán..

Johnny336 2008.11.20. 14:04:07

egy kantányi korrekt leguán 2008.11.20. 13:32:48

Valaki fentebb írta, hogy az 50 millió szerinte lófasz. Csak arra reagáltam. Szerintem is meg kell fogni az 50 milliókat is.

Én 12 hónapra kapom a fizumat, mert Magyarországon vagyok. Akkor ők is kapják úgy.

Mellékesen itt a válság, lehetett hallani, hogy a közszférában leépítés lesz? Nem.
A versenyszférában úgy emlékszem, történik ilyesmi.
Akkor most ki jár jobban?
Magas fizetés, de nem annyira biztos munkahely (teljesítmény és gazdasági helyzettől függ erősen)
vs.
Közszférában alacsonyabb bér, de az isten nem robbant ki a helyedről, max. ha direkt felgyújtod a székházat, és utána bevallod, hogy te voltál.

Nem mellékesen ugyanúgy tud vállalni mellékest egy közszolga, mint én. Sőt, még inkább, ugyanis náluk nincs olyan, hogy projekt leadási határidő, és este 10-ig bennülsz, hogy befejezd a munkád...örülsz, ha hazaérve szarni van erőd!

Roltii 2008.11.20. 14:04:25

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 14:01:58
szövegértelmezés? most kcisit csalódtam benned. Ezért ilyen a PISA tesztek végeredménye:(

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:05:11

Kedves Roltii, a számok nem hazudnak. Én átlagos keresetről beszéltem, semmi többről..

Virág et. 2008.11.20. 14:05:28

nyomasek

A spórolás az igazgatási költségvetésből történt. Az kerül kiosztásra jutalomként.

A minisztérium személyi juttatásai meg magában foglalja a tanácsadóknak adott megbízási díjakat és ha pénzelfolyásról beszélünk, akkor azokat illenék elsősorban megemlíteni. Mert ők nem köztisztviselők, őket nem érinti a 13. havi megvonása és ők akár havi milliókat is kereshetnek és keresnek is.

Szóval a leosztogatom szép egyenlő részekre, az nem igazán a legpontosabb eredményre vezető megoldás. Tessék azokat gyűlölni, akik megérdemlik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 14:06:13

Már megint úgy látom hogy egyeseknek súlyos szövegértési problémai vannak ...(mondjuk már ezért sem járna jutalom az OKTATÁSI minisztériumban)

Az a véleményem, ha szopunk, akkor együtt szopjon mindenki. Ha nincs pénz a 13. havira, nincs jutalom a minisztériumban.
Ha van pénz a 13. havira, legyen jutalom is a minisztériumban

Virág et. 2008.11.20. 14:07:03

zero

"Jó pihenést péntekenként délután fél 3-kor otthon! "

Köszi, én inkább dolgozok este hétig pénteken is, de a havi fizum egy nullával több, mint azoké a szerencsétleneké. Igaz, én nem a közszférában dolgozom és soha nem is dolgoztam minisztériumban.

De te csak irigyeld őket, ha neked úgy jobb.

Johnny336 2008.11.20. 14:07:20

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 14:06:13

Eléggé sarkosan fogalmazva, de igaz.

ponindex 2008.11.20. 14:07:47

Hát igen, dúl a tudatlanságból sarjadzó (mit sarjadzó, burjánzó!) demagógia. Amiből osztanak, az a minisztérium egész éves MŰKÖDÉSÉRE szánt keret (dolgozók bére, rezsi, stb.), és nem az ágazat éves költségvetése. Az ebből spórolt pénzt (bérmaradvány, működési költségmegtakarítás) már csak azért is kifizetik, mert különben elvonják a közp. költségvet. feneketlen kútjába illetve a következő évben ennyivel kevesebbet kapnak. Például így lehet motiválni a közszférában a spórolásra. Szeretett fikázó barátaim, lehet próbálni a közszférában dolgozni bruttó 100-150-ért, minden forintról megadózva, minimális kreatív szabadsággal, min. 8 főnökkel a nyakadban, élethossziglan lúzernek nézve.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 14:08:49

Amúgy mit csinál 500 ember a minisztériumban?
Valaki tudja?

Mert ha van 10 minisztérium, az már 5000 ember ...
És még mennyi állami intézmány van?

Roltii 2008.11.20. 14:09:50

Johnny336 2008.11.20. 14:04:07
hogy ne lenne projekt leadási idő? szerinted őket nem köti semmi? honnan a francból veszitek azt a sztereotipiát, hogy mindenki aki az állambácsitól kapja a fizetését, csak a lábát lógatja. Duplán, ha irodába ül. Azért ha megnézitek, az élet nem állt meg, működik minden. Szar szabályok alapján, de ezt nem a játékosok hozzák. Persze, sok helyen láblógatás van, de én versenyszférából írom a hozzászólásokat..mindenhol lehet találni olyanokat, akik csak a lábukat lógatják. Vagy úgy tűnik, hogy a lábukat lógatják.

lehet hogy 12 hónapra kapod a fizut, de amikor jelentkeztél, akkor azt mondták, vagy azt kérted, hogy egy hónapba mennyit szeretnél. A közszférába is így van, csak a mondott szám papíron úgy néz ki, hogy X havi fizetés+x/12. Olyan nehéz ezt felfogni? Ha már bevezették, akkor kapják meg. Egyébként meg vissza kéne vonni, úgy hogy maradnak a fizetések, mint egyszeri fizetésemelés. Akkor nagyjából tisztalappal indulna újra a verseny. Még fizetésemelésnek se lenne látványos, sőt, tulajdonképpen nem is lenne az. De legalább nem lenne akkor felzúdulás, mert mégis más érzés, hogy ugyanannyit viszel haza, max nem emelték, mintha elvettek volna.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:10:13

Ha a megbízási díjakat tényleg a személyi juttatásokból fedezik, az durva adócsalás, tegyél feljelentést! Komolyan. Megbízási szerződés nem takarhat burkolt munkaviszonyt.

Roltii 2008.11.20. 14:10:59

nyomasek_bobo · sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:05:11

kedves bobó, a számok nem hazudnak, a statisztika már igen. Az "átlagos" fogalom is statisztika. Tudod, ez a tudományág, amivel mindent belehet bizonyítani és az ellenkezőjét is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 14:13:11

Virág et. 2008.11.20. 14:07:03

Ki irigyel ki .. én is 6-ig nyomom, szóval egy cipőben járunk xD

Van egy két volt évfolyamtársam minisztériumokban, tudom mennyit keresnek és mennyit dolgoznak...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:14:59

Akkor, akinek így jobban tetszik: az 500 főt foglalkoztató minisztérium éves bérkerete a hír alapján 4.000.000.000, azaz NÉGYMILLIÁRD FORINT.

Roltii 2008.11.20. 14:15:10

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 14:06:13
a jutalom és 13. havi dolog két különböző fogalom. Nem egyik vagy másik alapon megy, általába mind a kettő van. Arról hogy jó-e vagy rossz ez, hülyeség beszélni, a végösszeget kell nézni. Így lesz nagyjából korrekt a fizetés. Aki sokallja, legalább abba gondoljon bele, hogy ha másuk nincs is, de diplomájuk biztos hogy van.

nyomasek_bobo · sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:10:13
"Megbízási szerződés nem takarhat burkolt munkaviszonyt. "
ezt annak mond, aki kitalálta a fasza adórendszerünket:D

Jimbo75 2008.11.20. 14:18:27

Azt kellene már felfogni minden agysebséznek, aki azt szajkózza, hogy nincs 13 hónap egy évben, miért kapnak 13. havi fizetést, hogy 52 hét van egy évben, amiit ha elosztasz néggyel akkor rájösz, hogy az bizony 13....
Ezt a fizetést beolvasztották a bérünkbe, nyilván, hogy még többet tudjanak levonni a magasabb bruttóból. Namost, ezt elveszik tölünk, ami olyan, mintha egy havi bért vennének el, csoda, hogy felbaszom magam rajta, miközben a sok patkány csaló meg hülyére lopja/csalja magát...
Nem beszélve a sok adócsaló vállalkozóról, meg a minimálbérre bejelentett versenyszférás emberkéről...

Roltii 2008.11.20. 14:18:48

nyomasek_bobo · sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:14:59
az 8 millió forint/fő. Ha megint azt nézzük, hogy ez az átlag, akkor nem biztos hogy ez olyan sok.
nettó 200e forint bérköltsége olyan 480e környékén van (nem a bruttó, hanem a teljes bérköltség). Biztos, hogy ez a 8 milla olyan sok?
az átlag éves nettó olyan 3,3 milla környékén lehet, ami figyelembe véve a sok főnököt, már nem is olyan sok.

Johnny336 2008.11.20. 14:20:44

Tehát az a hölgy, aki a kis ablak mögött ül, és csinálja a lakcímigazolómat, 4-kor elhúzza a függönyt, és este 8-ig még keményen dolgozik. Ne nézzük egymást hülyének lehetőleg...
Elhiszem, hogy keveset keres szegényke, de nem is olyan stresszes a munkája. Ráadásul, ha jól végeznék a dolgukat, akkor kussolnék, de a családban több eset van, hogy bementek papírokat intézni önkormányzathoz, és kurvára elbaszták őket. Aztán kérték volna a pénzt javításra. Ja, kérem?
Azért fizetjük őket, hogy normálisan csinálják meg a dolgukat. Ha nem tud egy papírt kiállítani egy már meglévő alapján, akkor menjen el chipset pakolni a tescoba, ott nem tud kárt okozni az embereknek...

Johnny336 2008.11.20. 14:24:35

Jimbo75 2008.11.20. 14:18:27

Akkor azt értse már meg minden 13. havit pártoló, hogy egy évben 365 nap van, azt osszátok el 13-mal, kerekítve 28-at kaptok. Soroljatok fel egynél több hónapot, amikor 28 nap van. Ennyit arról, hogy 4 héttel számoltok.
Négy hetente kapsz fizut, vagy minden hónap tizedikéig?!

konkry 2008.11.20. 14:24:50

Nem csak a jutalmak nagy pénzek. Az én feleségem tanítónő. Az egyik ismerősöm az oktatási minisztériumban kishal. A feleségem fizetése kb. kétharmada a "kishalénak". A minisztériumi dolgozók kapnak évente legalább 60 ezer ft ruhapénzt, kajapénzt, ingyenes éves bérletet, üdülési csekket. És csak egy senki a minisztériumban... A feleségem kap 15000 Ft ruhapénzt, amivel el kell számolni, 4000 Ft kajapénzt, utiköltség 80%-át. Ez reális?

Virág et. 2008.11.20. 14:28:08

"Ha a megbízási díjakat tényleg a személyi juttatásokból fedezik, az durva adócsalás, tegyél feljelentést!"

Először is: nem adócsalás. A személyi juttatás az ugyanis =/= munkabérrel. A munkabér a kisebb halmaz, a személyi juttatás magában foglalja a munkabért is, meg mást is. A sok tanácsadót pl. Akik négyévente váltják egymást, csak az az egy közös bennük, hogy semmihez nem értenek, de az aktuális miniszter jól ismerik.

"Megbízási szerződés nem takarhat burkolt munkaviszonyt."

Ez nem értem, hogy jön ide. Tényleg nem, ennek ellenére sokszor takar, de ennek semmi köze a témához.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:28:59

Megnéztem a 2007-es végleges adatokat
www.parlament.hu/irom38/06133/adatok/01_mell.pdf XX. fejezet

Ezek szerint a minisztériumban mintegy 4,5 Milliárd volt tavaly a bérköltség (bér+járulék)

De van ott még mindenféle szép szám, lehet mazsolázni..

fulmerz 2008.11.20. 14:32:01

Ismerosom pesten polgarmesteri hivatalban dolgozik, olyan ugyfelszolgalatos fele munkakorben. Mivel az agglomeracioban lakik, igenyelt lakast, merthogy sokat kell utaznia. Megkapta a lakast.Ha meg par evig ott lakik, megkapja vegleg. "...es ezt igy hogy?"

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 14:34:25

Szia Virág et.

A nullát a számsor elejére vagy végére kell odaképzenli? :)

A minsztériumokban te is tudod én is tudom (bár egyikük sem dolgozott ott soha) milyen "munka" folyik. A munkaidő legalábbb felét az a tevékenység tölti ki amivel a posztját biztosítja. Lassan már portás is politikai állás a közszférában,

Valódi döntéseket nem hoz senki, mert abból baj lehet, ha nem dönt semmit abból biztos nem. Ha mégis dönt valamit akkor 20 perc múlva csörög a telefon nála vagy főnökénél, hogy nem kéne-e esetleg azt "jobban átgoldolni".

Az egész közigazgatás a szemük előtt rohad szét, hullik darabjaira. Ez nagyobb baj, mint a 100 rugó.

Meg az is, hogy minden feladatra van egy minsztérium, meg egy párhuzamos állami hivatal is egy köztisztviselő, meg még egy szintén közpéntből tartott "tanácsadó" is. Ebben az országban aki csak belépett egy pártba (vagy ismer onnan valakit), az természetesnek veszi, hogy ehhez egy közpénzből finaszírozott "sine cura" állás is dukál.

Már ott tartnuk hogy egy parlamenti szavazatot is miniszteri székkel biztosítanak, "Kandallókosár" aztán ahogy ezt megszokta hozza a haverjait, már tanácsadó ott a színdarabíró haverja is.

koztisztviselo 2008.11.20. 14:38:27

Nekem mar baromira elegem van abbol, hogy a koztisztviseloket (es kozalkalmazottakat) szapuljatok, raadasul ugy, hogy durvan altalanositotok! (Koszi a kiveteleket, lasd Rotlii).

Azon az aprosagon tul, hogy nem mindenki fejezi be a munkat delutan f5-kor es penteken kettokor; tessek mar rakeresni a koztisztviseloi bertablara! Melyen alul vagyunk fizetve, EU-s atlagban meg plane, mikozben az ado- es jarulekterhek nagy reszet mi alljuk az orszagban!

Es meg hogy be lennenk betonozva! Nem is olyan regen, 2006-ban volt az utolso nagy elbocsajtasi hullam, amelynek a legfajdalmasabb hozadeka pont az volt, hogy kiderult, mar a biztosnak hitt koztisztviseloi palya sem biztos, hiszen ugyanugy lapatra tehetik az embert.

Es konyorgom, nem minden koztisztviselo lelassult, beszurkult 50-es! Vannak fiatal, tobbdiplomas, nyelveket beszelo koztisztviselok is, akiknek k... szar azt tapasztalni, hogy a maganszferaban egy titkarno gyakran jobban keres (reszben feketen persze) mint mi.

Es meg mielott valamelyik nagyon okos megjegyezne, hogy akkor miert is nem a maganszferaba megy dolgozni az az eletkepes fiatal aki a miniszteriumokban ul, hat elarulom, hogy vannak olyan szakteruletek, amelyeket szinte kizarolag a kozszfera lat el, nincs alternativaja a maganszektorban.

Jimbo75 2008.11.20. 14:39:34

Johnny336

Soroljatok fel egynél több hónapot, amikor 28 nap van. Ennyit arról, hogy 4 héttel számoltok.

Mondjuk az összes hónapban?

Marcellusca 2008.11.20. 14:39:51

A 13. havi-fóbiásoknak, ha még nem láttátok volna, bemásolok egy "érdekességet"!

Kedves Miniszterek!

Három szakos, két diplomás pedagógus vagyok 17 évi munkaviszonnyal. A következő képen láthatják a 13. havi fizetési cédulámat, amit nem szégyellek közszemlére tenni. Kérem, figyelmesen nézzék meg!
Kiemeltem a levonások összesítését, és a folyószámlára utalt összeget.
Meg tudnák mondani, hogy a levont összeg mire fordítódik? Azt kinek adom oda? (Sajnos a főiskolán ezt nem tanították.)
Vagy gondoljak, amit akarok, és képzeljem azt, hogy ebből a pénzből támogatom a közelemben élő cigányságot, akik életükben nem tettek keresztbe egy szalmát sem, és mégis futja nekik új BMW-re, súlyos aranyakra, stb. Azt a suliból tudom, hogy ingyen étkeznek, ingyen tankönyvet kapnak, mert rászorultak az állam támogatására. De gondolhatnék arra is, hogy Önök ebből kaptak most jutalmat? Amit mellékesen hozzátennék, én a 17 éves munkaviszonyom alatt sosem kaptam.
Mivel ez a 13. havi kereset csak csupasz, ezért leírom, hogy mit kapok még ezen felül. Kaphatok osztályfőnöki pótlékot (bruttó: 5.000 Ft), de én most sajnos az sem vagyok, mert tavaly ballagott az osztályom. Kaphatok ezen felül túlóradíjat, de Önök jóindulatából arra sincs lehetőségem, mert ami plusz órám lett volna, azt heti két órában ingyen végzem. Könnyű kiszámolni, hogy heti két óra ingyen, havi nyolc órát = egy napot jelent. Önök hány napot dolgoznak ingyen?
Mi tudjuk az Önök külön juttatásainak összegét, de ha kérhetném, legyen szíves Önök közül valaki tegye fel a tizenharmadik havi fizetési jegyzékét! Persze, csak ha nem szégyelli!

És még egy kérdés: Mit mondjak ezek után a tanulóimnak, miért érdemes tanulni?

Tisztelettel: egy pedagógus

Megköszönöm mindenkinek, aki továbbítja ezt a levelet, mert hátha az illetékesek kezébe is bekerül!"

Ami nem látszik, mert a fotót nem másolja be:
- Levonások összesen: 83.329 Ft;
- Folyószámlára utalás: 73.896 Ft.

Lehet rajta csámcsogni!
Még annyit, hogy mikor munkaszerződést kötnek az emberek, akkor közlik velük, hogy versenyszféra és 12-szer X összeg+juttatás+caffeteria+esetleges jutalom. A közszférában pedig 12-szer Y összeg+13. havi+esetleges .... Ez alapján lehet választani, ki, hol szeretne elhelyezkedni ...

Virág et. 2008.11.20. 14:39:56

derelye

Ezt nem vitatom. Azt sem, hogy amíg én napi 10 óránál kevesebbet nem dolgozok soha, ők este fél ötkor már dobják is el a tollat. A vita nem erről szólt, hanem a juttatásokról.

Utálok számolni, de nyomasek_bobo kedvéért elővettem a hatályos Ktv-t és kiszámoltam, hogy egy kezdő minisztériumi köztiszviselő, egy középfokú, C típusú nyelvvizsgával mennyit keres:

- bruttó 202 912 HUF

- egy 10 éve ott dolgozó: bruttó 301 470 HUF

- a szorzó viszont 6-nál megáll, tehát a maximum (17 év munka után) ennyi lesz: 371 040 HUF

A félmillió soha nem jön ki, ha nem vagy csókos és nem csinálnak belőled mindjárt legalább főosztályvezetőt.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.11.20. 14:47:54

Végre mindenki belátja, nekem sem a "talpasokkal" van a bajom, hanem, hogy a számok alapján minden beosztottra jut egy osztályvezető-főosztályvezető-államtitkár és helyetteseik. Ez az, ami sok.

Virág et. 2008.11.20. 14:51:54

bobo

Hidd el, a nagy pénz mégcsak nem is rájuk, hanem a megbízási szerződéses "tanácsadókra" megy el. Többet keresnek sokszor, mint a miniszter.

Bacu 2008.11.20. 14:52:29

Mindenhol ez van.
Új tanulmányi rendszert vezettünk be, atom sokat szívtunk és dolgoztunk vele.
Közben igazgatók mondták, hogy majd kapunk plussz pénzeket érte.
Végül bejelentették, hogy sajna nincs rá keret. (szerdán)
Majd ugyanezen hétvégén az egész felsővezetés Mediterrán tengeri hajókázásra ment!!!

Kicsit kibővült nálunk a munka, így kitalálták, hogy felvesznek rá még egy embert!
Mondtam, hogy simán elvállalom, és megcsinálom én, hisz tudom is mit kell csinálni, meg bele is férne. Cserébe toljanak a fizumon!
NEM! Felvettünk újabb embert hozzá.

Jelenleg egy másik helyen is dolgozom ugyanazon rendszerrel. Jövőre pedig felkért egy másik intézmény is, hogy segítsek be nekik is. :)

De még így se keresem sz.rrá magam! Családban pedig nem gondolkozom. És 30 éves vagyok!
Továbbá látom, hogy pl egyes tanulmányisok kevesebbért mit szívnak. Higyjétek el, hogy akinek családja van, annak ez igazi érvágás! Főleg amikor látja, hogy a másik oldalon azért mégis van erre-arra pénz.

helikopter 2008.11.20. 14:54:11

erre a nagyon okos 52/4=13 számításra hirdettek valami továbbképzést a "közszolgáknak"? hihetetlen, hogy az összes ezzel érvel.

Mille38 2008.11.20. 14:55:59

Miközben az éppen soron levő vidékfejlesztési tervezésben (LHHKT - Leghátrányosabb helyzetű kistérségek) mindegyik kistérség első helyre teszi a képzett munkaerő hiányát, az oktatás alacsony színvonalát, az egyre kevésbé elérhető képzést, a kisiskolák bezárásának problémáját, mellesleg ismerjük az egyre romló olvasásértési és hasonló felmérések statisztikáit és az egyre gyengébb teljesítménnyel felsőoktatásba bekerülőket - tudhatjuk, hogy nyilván a minisztériumban minderről semmit sem tehetnek, a jutalmat ŐK megérdemelték, az óvónők a hibásak (copyright: Nemzeti Csúcs).

Mille38 2008.11.20. 14:56:33

Miközben az éppen soron levő vidékfejlesztési tervezésben (LHHKT - Leghátrányosabb helyzetű kistérségek) mindegyik kistérség első helyre teszi a képzett munkaerő hiányát, az oktatás alacsony színvonalát, az egyre kevésbé elérhető képzést, a kisiskolák bezárásának problémáját, mellesleg ismerjük az egyre romló olvasásértési és hasonló felmérések statisztikáit és az egyre gyengébb teljesítménnyel felsőoktatásba bekerülőket - tudhatjuk, hogy nyilván a minisztériumban minderről semmit sem tehetnek, a jutalmat ŐK megérdemelték, az óvónők a hibásak (copyright: Nemzeti Csúcs).

2008.11.20. 14:59:51

Igazából ez a HÍR útmutató volt a többi állami intézménynek , hogyan kell elsíbolni a pénzt és milyen jogcímen

füligjimmy77 2008.11.20. 15:00:19

A röhej az, hogy a minisztériumi állásra csak faszkalapok jelentkeznek, az igazán hozzárétő, nyelveket beszélő, képzett, gyakorlott munkaerőt máshol sokkal jobban megfizetik. Az oktatási Minisztériumról meg annyit, hogy olyan fasza munkát végeztek ezzel az egész új BSC-s képzéssel, hogy tanítani tényleg csak azok fognak menni, akinek nics más választásuk. Például kémia szakon inkább képezik magukat tovább gyógyszerésznek, vegyéésznek, mert azokat az állásokat háromszor jobban megfizetik, és nem verik őket laposra, ha megbuktatnak egy etnikai diákot.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 15:01:54

Áh, gyerekek, igazatok van, ez a 80 millió 500 embernek az Oktatási Minisztériumban ez lótúró!
Pécs Európa Kulturtális Fővárosa 2010 projekt, ebben dolgozni, na az a tuti!

vastagbor.blog.hu/2008/11/20/pecs_ekf_2010_megfeleloen_honoralva

redriot77 2008.11.20. 15:06:59

Fejenként egy darab 7.62mm átmérőjű ólomjutalmat az agyvelejébe mindegyiknek, nem százezer forintot a zsebbe.

Dekatlon 2008.11.20. 15:17:48

Azért örülök ezeknek a jutalmazásoknak, mert így talán felmegy a zember annyira a pumpa, hogy talán elkezd hőbörögni. Na, azt jól leverik. Ekkor a honpolgár elkezd okosabban hőbörögni. És előbb-utóbb vagy kihalunk, vagy valódi demokrácia lesz banánköztársság helyett.

Így vagy úgy, de legyen már vége. Ez a langyos tocsogás a leggyilkosabb.

Tordesillas 2008.11.20. 15:23:41

Virág.et

Szerintem elírtad a legvégén, mert nem 17 év, hanem 37 után ér fel az ember a "csúcsra".

Engem az jobban zavar, hogy miért keres egy sima minisztériumi köztisztviselő annyival többet, mint egy helyi közigazgatásban dolgozó, akikből jóval több van.
Számításodat alapul véve felsőfokú végzettségű köztisztviselő (ügyintéző) középfokú nyelvvizsgával:

kezdő: bruttó 139.140 Ft, különbözet 63.772 Ft.
10 éve után 185.520 Ft, különbözet 115.950 Ft.
37 év után 251.225 Ft, 119.815 Ft.

Na ezek az adatok sokkolóak. Hol marad az egyenlő munkáért egyenlő bér elve? Miért ennyivel értékesebb egy kezdő minisztériumi köztisztviselő munkája?

Puls 2008.11.20. 15:26:42

Hát persze hogy "Pimasz, pofátlan vagy provokatív?". De, nem utolsósorban a hír nagydobra verőjére igaz mindez.
Itt van megint egy populista, demagóg szöveg, lehet rajta jókat csámcsogni.
Egyébként meg dögöljön meg a szomszéd lova is....

váj mí 2008.11.20. 15:28:24

Gyerekek, mit hőzöngtök? Ti szavaztátok meg őket, legitimizáljátok ezt az egészet. Olyan a vezetés, amilyent az ország megérdemel, és ez átkozottul így van. Nem ufók a politikusaitok, az állampolgártársaitok... hát ilyenre telik, ez van.
Én már rég mondom, hogy Magyarországon nem egészséges a politikai élet, nincs igazi választási lehetőség. Eddig mindenki megsértődött ezen, akármilyen szavazó volt. De a rinya azért megy ... nem értem, miért?
No mindegy, én majd megyek szavazni a követségre 30-án ;)

Martian (törölt) 2008.11.20. 15:29:09

"Majd alapítani egy Európai nézettel ellátott elhivatott új kormányt."

Jajjjaj... nincs élősködőbb vízfej testület, mint az EU bürokrácia.

Róma 2008.11.20. 15:30:47

Az kurva MSZP nyalja ki a seggem !!!

Martian (törölt) 2008.11.20. 15:32:08

"Én már rég mondom, hogy Magyarországon nem egészséges a politikai élet, nincs igazi választási lehetőség."

Igaz. De addig tök mindegy kire szavazol, amíg nincs képviselői felelősség pl. a választókkal kötött közjogi szerződés alapján. Magyarul: ha nem tartja be a leírt ígéreteket, a képviselő úr rögvest elveszti a mandátumát... és nem 4 évvel képsőbb, amikor már mindent kimutyizott magának, amit lehetett.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.20. 15:32:43

Zero,
ritka, hogy ne értenék veled egyet. Nagyjából most is értem az indulataidat, de kicsit túlzottnak érzem. Engedelmeddel belinkelem egy friss posztomat, még azelőtt kezdtem hozzá, hogy olvastalak volna. Kissé másként látom az ügyet, de nem baj:sasika61mondja.blog.hu/2008/11/20/kulonvelemeny_a_miniszteriumi_jutalmak_ugyeben

Virág et. 2008.11.20. 15:36:43

Tordesillas

A minisztériumi állás az egyik "legtutibb" a köztisztviselők között, ugyanis ők 50%-os illetménykiegészítésre jogosultak. Ez egy helyi közig szervnél csak 15%, de megyén is csak 35%.

De pl. az ombudsmani hivatalban dolgozóknak 80%, szóval van jobb is.

Arcosharcos 2008.11.20. 15:38:20

Soha nem fog itt semmi se változni.Pofázhattok itt mindenfélét, de aki a tűz közelében van az eddig is szart rátok és ezután is azt fogja tenni!Legfeljebb óvatosabban, vagy a legnagyobb pofájúakat beveszik maguk közé...

váj mí 2008.11.20. 15:39:38

Martian 2008.11.20. 15:32:08
Ilyen a világon, választott, képviseleti demokráciában nincs. Igaz, konszolidált demokráciákban ritkán fordul elő, hogy a kormányzó párt prominens képviselője azt nyilatkozza, szótagolva:"Nem lesz gázáremelés, hányszor mondjam még, nem lesz gáz-ár-e-me-lés". És, mit ad a Fennvaló alig pár hét, és lett. és mit ad a Fennvaló, az nép, az istenadta, újfent bizalmaz szavaz ugyanannak a pártnak.
Innetől kezdve meg alaptalan a rinya.

osgood 2008.11.20. 15:40:11

Előre szólok: közalkalmazott vagyok, ha a kőzápor elállt, folytatnám. Köszönöm.

Johnny:
>Én 12 hónapra kapom a fizumat, mert
> Magyarországon vagyok. Akkor ők is kapják úgy.
Hidd el, nekem is jobb lenne, könnyebben számolnék vele. Egyébként nem mindegy, hogy az éves fizetést 12 vagy 13 részre osztják x embernek, őszintén? Ne hidd, hogy ez több volna hangulati elemnél.
Demagóg vagyok, ha ezek után azt mondom, hogy az én fizetésem 1/13-át elveszik, vegyék el a tiedet is?


> Mellékesen itt a válság, lehetett hallani, hogy a
> közszférában leépítés lesz? Nem.
Szelektív a hallásod, aranyapám, de igen erősen. Iskolabezárások, összevonások, megvan? Remegő szájszél ikszezer állástalan pedagógus miatt, megvan? Kórházprogram megvan? Tényleg nem hallottál róla? Saját munkahely: az utóbbi három évben a létszám az akkori 62%-ára csökkent. Nem pestis miatt.

> Közszférában alacsonyabb bér, de az isten nem
> robbant ki a helyedről, max. ha direkt felgyújtod
> a székházat, és utána bevallod, hogy te voltál.
Feltéve, ha az intézmény (iskola, kórház, kutatóintézet, satöbbi, satöbbi) nem szűnik meg.
Továbbmegyek: bértömeggazdálkodás megvan? Kapsz x pénzt bérre, ebből kijön y ember. Következő évben x pénz, de fizetés emelve, így pár embert küldj el. Évek óta gyakorlat, csak nem tudsz róla.

> náluk nincs olyan, hogy projekt leadási határidő,
> és este 10-ig bennülsz, hogy befejezd a
> munkád...örülsz, ha hazaérve szarni van erőd!
Gondolom, ismered minden egyes közalkalmazott munkabeosztását. Nem sajnáltatni kívánom magam, de gyakorlatilag nekem sem munkaidőm van, hanem feladataim. Ha este tízig, akkor addig.

Szóval az a helyzet, hogy könyű habos nyálat verni a szájszélen féligazságok szapora ismételgetésével, ezt a gyakorlatot pont erre szánták. Lehetne mondjuk egy poszt arról, hogy aki szlovák/osztrák/madagaszkári rendszámmal flangál, pofát befog, nem kommentel, aki lestavazta a háromszáz forintot, szintén mélyen hallgat, aki egyszer is kapott vagy adott zsebbe fizetést vagy annak egy részét, szintén mély csendbe burkolózik, satöbbi :)

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.20. 15:40:54

Én az ilyenen már nem tudom magam felhúzni, mindig az teszi el a lóvét, aki közel van a tűzhöz.

Arcosharcos 2008.11.20. 15:43:14

osgood
Szarjál sünt.

Arcosharcos 2008.11.20. 15:43:51

Ja és a közalkalmazottak SOHA NEM KORRUPTAK!

osgood 2008.11.20. 15:45:19

Oké, arcosharcos, megyek :) Neked meg kívánom, adózz le úgy, ahogy egy pedagógus megteszi. Ja hogy úgy többet buksz, mint a jövedelmed 1/13-át? :)

Roltii 2008.11.20. 15:46:37

Arcosharcos 2008.11.20. 15:43:51
korrupció és az adócsalás/feketezés persze ugyanaz. gratulálok!

Arcosharcos 2008.11.20. 15:47:32

A fizum több mint egyharmadát elviszi az adó.És nincs hozzá semmi mellékes...

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 15:48:14

Asszem én már korábbi postban is javasoltam egy alternatív megoldási javaslatot: a közszférában (köztisztviselők és közalkalmazottak vonatkozásában egyaránt) szűntessék meg az ÖSSZES béren kívüli juttatást (13. havi, üdülési csekk, kajajegy, bérlet, stb.)

... ÉS ezzel egyidejűleg adjanak tisztességes MUNKABÉRT a tisztességesen dolgozóknak.

Nem hazabeszélve, de mint "ex-közszolga" mondom, hogy álságos, és demagóg egy az egyben lumpne faszoknak titulálni a közszolgákat. Nem akarok senkit meggyőzni, meg senkit védeni, de pár évig láttam, amit láttam...

váj mí 2008.11.20. 15:49:32

Gyerekek, gyerekek, ne gymást üssétek már. Ne a kispénzű közalkalmazott köpködje a szürkén működő kényszervállalkozót, és fordítva. mert ennek semmi értelme. Törvényalkotási szinten vannak itt bajok, amelyek miatt egyformán szívtok. Szóval, szvsz, azokra kellene némi megoldás...

sunblind 2008.11.20. 15:49:32

tényleg az a baj, hogy mindenkinek csak a szája jár. Ha dec. elsején reggel másfélmillióan odamennénk a kossuthtérre, lenne kékhalál egybő. Gyerünk, körímél, és mindenki szóljon még húsz embernek.

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 15:49:54

osgood

Méltányolom az igyekezetet, meg van is némi igazság abban amit írsz, de aki leszavazta a háromszáz forintot (én ezek közé tartozom) annak miért kell szerinted kussolnia?

Ezt azért kérdem mert én tudod elég magas TB járulákot fizetek, meg mondjuk a tiedet is én fizetem, mert én teszem bele a rendszerbe adó formájában azt a pénzt, amiből a tiedet fizeti az állam.

Tehát?

osgood 2008.11.20. 15:50:42

Arcosharcos, a 40%-os szja-t én is kifizetem, ha erre gondolsz. Meg az aprót mellé erre-arra. A különbség annyi, hogy a főnököm nem fizet zsebbe a minimálbér felett semmit. Nincs cafeteria, nincs természetbeni juttatás, nincs cégkocsi, nincs cégmobil és nincs jutalomkonferenciaüzletiút a családdal. És még csak egy rohadt cégtulajdonos sem vagyok, minimálbérrel és szlovák rendszámú luxuskocsival.

Higany 2008.11.20. 15:51:02

Minisztériumi sztrájk?!?! Mein Gott! Mit is fogunk abból észrevenni?

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 15:51:08

osgood: "leszavazta a háromszáz forintot"

teljes mértékig tiszteletben tartva a kommented MINDEN gondolatát, de ezt kifejtenéd bővebben?

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 15:51:56

szellem: óóóóhogykapdbeteeeeee :)))

Arcosharcos 2008.11.20. 15:54:55

osgood
Nekem nemis a hozzád hasonló "kisemberekkel" van bajom hisz a döntéseket ált. a ti fejetek fölött hozzák,hanem azokkal akik tudnának mit tenni de mégsem teszik!Miért?Nem lopott még annyit hogy vígan eléldegéljen?Vagy már ez a természetes?Vagy a hozzád hasonlóak is már csak a vállukat vonják és mennek tovább...Miért?

osgood 2008.11.20. 15:57:42

Derelyegrádi ... maga az érvelés szép lenne az általad fizetett/fenntartott közszféráról abban az esetben, ha számodra nem nyújtana olyan szolgáltatást, amit igénybeveszel. Gondolom, valahol megtanultál írni-olvasni, meg a fiaidat is meg fogod taníttatni, ne közmunka-program keretében kelljen azt a húszezret megkeresni útkaparással. Szóval ilyesmiről szól az, hogy te kifizeted az én béremet. Egyébként benne lennék abban, hogy hagyjuk ki ebből az állambácsit és fizesd meg direktben az írásoktatást. Te is jobban járnál, meg én is.
Megnyugtatlak: az én TB-met ezen az alapon én fizetem. Gondolom a pékkel szemben sem érvelsz azzal, hogy te fizeted a kenyéren/kiflin/kuglófon keresztül a tébéjét :)

exerenex (törölt) 2008.11.20. 15:59:03

Én is szeretnék egyszeri, évvégi, hangulatjavító juttatást, én is jól viselkedtem egész évben.

Hová küldhetem a számlaszámom?
Köszke

Marcellusca 2008.11.20. 16:00:39

osgood 2008.11.20. 15:40:11

Ott a pont! Csak akik nem a közszférában mozognak nincs semmi fogalmuk a helyzetről. Ahogy mondod, féligazságok alapján ítélkznek.

Arcosharcos 2008.11.20. 15:43:14

Te pedig szarjál farfekvéses mutáns sünt! Fáj az igazság, vagy ez az igazságnak azon fele, mely nem olyan szép és így már nem lehet tiszta szívből útálkozni?
Egyébként részben igazad van. Vannak korrupt közalkalmazottak is. Ez a dolgozók max.5-10%-a. A többi rendesen, becsületesen végzi a dolgát.

váj mí 2008.11.20. 16:01:00

osgood 2008.11.20. 15:50:42
Nem mindegyik magánvállakozás fizet zsebbe. Ettől a sztereotípitál illene már megszabadulni. Persze, van ilyen is, meg olyan is, aminek a befizetéséből fedezheti az állam a közalkalmazottak kötelező befizetéseit.
Hogy nincsenek plusz juttatások? (cafeteria, üdülési csekk ezmegaz), hát igen, de azért olyan is ritkán fordul elő, hogy este 8kor (hivatalos munkaidő rég lejárva), felhív a főnököd, hogy épp most ezmegaz fáj, és old meg 10 percen belül, de ha lehet inkább tegnapra. Hacsak nem vagy minisztériumi osztályvezető...
Szóval, mérlegelni kell. Cafeteria kell, üdülési csekk meg szolgálati mobil? (Ez utóbbi, megjegyzem, hatalmass szívás, mert így 24 órából 24 - ben elvileg bármikor elérhető kell legyél a cég számára. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb cégnél limit van a kimenő hívásokra, amin felül ugyanúgy fizeted, mint a saját mobilhívásaidat). Szóval, ha mindez kell, próbáld ki magad a versenyszférában...

Virág et. 2008.11.20. 16:03:11

Kb évente kifizetem mégegyszer mindazt amibe egész életemben (!) kerültem az államnak, még akkor is ha aranyárban mérjük az oktatás stb. költségeit.

Ehhez képest semmit nem kapok, mert minden, amit igénybe veszek az államtól különdíjas (illeték).

A TB, meg azért rossz példa, mert én a magam részéről élni szeretnék, de erre nem látok garanciát a hazai közegészségügyben. Úgyhogy marad Ausztria, meg a magánklinikák. Lehet érte utálni, de szerencsére megengedhetem magamnak és a családomnak.

osgood 2008.11.20. 16:04:51

Arcos, ez nem a kisemberség kérdése. Mondtam, lehet, hogy nem teljesen világosan: a tizenharmadik havi akármi csupán hangulati elem. A gond az, hogy a többség ilyesmiken őrjöng, hogy vannak, akik 12 havi munkáért 13 havi fizetést kapnak. Ha ennyire mélyre látnak, vagy csupán ennyire mélyre kívánnak tekinteni, akkor tökéletesen indokolt és elgéséges az a mód, ahogy kis hazánkban a kormányzásnak, vezetésnek nevezett tevékenységet lefolytatják. Mert nekünk elég ennyi is. Maga az ötlet egyébként párezer éves, javaslom összevetni az máshonnan jól ismert osszdmegésuralkodjat a kenyeretéscirkusztanépnekkel :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 16:05:11

"Nem mindegyik magánvállakozás fizet zsebbe. Ettől a sztereotípitál illene már megszabadulni. "

ez kb akkora sztereotípia, mint a "minden közszolga lumpen"... 1-1. :)))

osgood: MÉG MINDIG választ várnék fentebbi kérdésemre... köszi

Arcosharcos 2008.11.20. 16:06:53

Marcellusa

5-10% na ne viccelj!Te hol élsz?Szerinted akkor itt tartanánk?Amúgy meg abban igazad van hogy nem sok fogalmam van a közszféráról.Csak eléggé dühíti az egyszerű embert ez a jutalom dolog.Azt aki gürcöl egész nap és egy fillérrel sem kap többet mint amiért megdolgozott!

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 16:08:19

osggod

olvasni téged sem ártott volna megtanítani, kerül amibe kerül.

Én azt kérdeztem MIÉRT KELL KUSSOLNOM (hátha csak rosszul látsz), ha a 300 forint ellen szavaztam, miközben fizetek egy tekintélyes összegű TB-t.

+ 1 Melyik minisztériumban tanítanak írni-olvasni?

váj mí 2008.11.20. 16:09:21

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.11.20. 16:05:11
Hun, mondtam én, hogy minden közszolga lumpen?
Bár azért lényegesen több közszolgát láttam már munkaidőben bevásárlólistával üzletekben kóvályogni, mint nem közszolgát ;). Jó, ez mondjuk az önkormányzatoknál/minisztériumoknál dolgozókra érvényes leginkább

Arcosharcos 2008.11.20. 16:09:51

Most már kezdem azt hinni hogy tényleg hülye vagyok.Még mindig nem fogom föl ezt a hangulatjavító dolgot!

Roltii 2008.11.20. 16:10:58

váj mí 2008.11.20. 16:01:00
a kismillió bejelentett magyar vállalkozásból mennyi csinál mindent legálisan? szerintem iszonyat elkeserítő lenne az a szám. Százalékosan szerintem elég egy digit hozzá...Így talán a sztereotípia valamennyire helytálló. Nincs olyan kis cégnél dolgozó ismerősöm, akinél ne lenne adócsalás. A nagy multik becsületesebbek, nekik az állambácsi csal le egy csomót, hogy ide jöjjenek.
De kiváncsi lennék, hogy pl van-e becsületes rendesen adózó építési vállalkozó. Az nem számít, aki más alvállalkozókkal dolgoztat, bár kötve hiszem,hogy akár az is becsületes lenne...

Marcellusca 2008.11.20. 16:12:17

Arcosharcos 2008.11.20. 16:06:53

A jutalom dolog mindenkit dühít, mert nem az, mint aminek hívják. Csak álca!

osgood 2008.11.20. 16:13:08

Váj mi, tökéletesen igazad van mondjuk a mondandód felében. Körülbelül annyiban, mint amennyiben nekem volt akkor, amikor felhoztam az én sztereotípiáimat. Vegyük már észre: a k nagy általánosítások nem működnek. Elmondom, ma épp szabi, mert az utóbbi három napból kettőn tizenhatóráztam, egyen meg a normál nyolcat nyomtam le, persze ez a munkaidőelszámolásomban nem fog jelentkezni. Nem nekem kell elmesélni, hogy kinek esik ki a kezéből a ceruza x óra nulla-nulla perckor. Tudom, hogy van ilyen és irigy vagyok, hogy nem én vagyok az. Egyetlen bajom az, hogy neked el kell mesélnem, hogy az ilyesmi szektorsemleges.
És igazad van, mérlegelni kell. Ha céges kocsi kellene, mennék anyagbeszerzőnek vagy valami hasonló. Ugyanez fordítva is igaz. Ha valakinek fixa ideája, hogy egy közszolga napi nyolc órát körömreszel és mégis fizetést kap, hát rajta, lehet jönni :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 16:13:47

váj mi: szarkasztikus megjegyzésem nem elsősorban Neked szólt, csak Te említettél sztereotipiát, gondoltam én is leírom a magamét :)))

Arcosharcos 2008.11.20. 16:15:14

Az édesapám vállalkozó volt, becsületesen adózott dolgozott, munkája is volt és mégis tönkre ment mert nem bírta az adóterheket.Biztos van aki becsületesen is a felszínen tud maradni, de szerintem egyre kevesebben...

Roltii 2008.11.20. 16:15:18

váj mí 2008.11.20. 16:09:21

amíg a közszolga vásárol az ABCben, te ide írsz hozzászólást. Nem látok különbséget.

váj mí 2008.11.20. 16:16:03

Roltii 2008.11.20. 16:10:58
Ismerve a magyar adózási törvényeket, véleményem szerint, elenyészően kevés a teljesen fehér. Inkább a szürke a jellemző. Mondjuk, ha az állam nem 70%-ot akarna lenyúlni, ha Magyarország nem a 3 helyezett lenne Európa szinten az adóterheket illetően, akkor a leányzó fekvése is változna. Szerintem, persze.

Roltii 2008.11.20. 16:19:23

váj mí 2008.11.20. 16:16:03
az állam azért nyúl le annyit, mert majdnem mindenki "szürke" ahogy te fogalmazol. Szerintem is az államnak kéne tennie ez ellen, de a vállalkozások felelőssége ettől még van. Ha törvénybe ütköző almát enni, és te eszel, akkor meg kell (kéne) hogy büntessenek. Az más kérdés hogy szar a törvény, de ez nem ment fel senkit.

váj mí 2008.11.20. 16:20:56

Roltii 2008.11.20. 16:15:18
váj mí 2008.11.20. 16:09:21

amíg a közszolga vásárol az ABCben, te ide írsz hozzászólást. Nem látok különbséget.


Pedig van, mert a köszolga, az én adómból fizetett munakidejében vásárol az ABC-ben. Míg, ha én a nkaidőmben kommentelek, azt nem állami pénzen teszem, és ha a főnököm úgy ítéli, hogy pár perc kommentelés meg blogolvasás nem fér bele, akkor végső esetben kirúg. A közszolgákat meg ritkán rúgják ki, mert kora délután az ABC-ben nyomulnak, mondjuk ügyintézés helyett.
Érted, ugye a különbséget?

osgood 2008.11.20. 16:21:07

Seduxen, Derelyegrádi

A háromszázas dolog azért került a listába, mert ugyanúgy működik, mint a közalkalmazotti cucc. Valamit igénybe veszel, ami pénzbe kerül. Te erre aszondod, hogy nem, mert az ingyen van, vagy annyiért, amennyiért tavaly volt. És leszavazod az idei árat vagy lazán beárazod, szerinted mibe kerül az olvasásoktatás :) Csináld meg ezt kenyérrel, légyszíves.
A problémánk egyébként közös, ezért mondtam, hogy örömmel látnám, ha az ilyen ügyeket intézhetnénk direktben a kórházzal, vajákossal, tanítóval. Ahogy a pékkel is direktben intézem. Kevesebb félreértésre adna okot és kevesebben akaszkodnának rá potyázni.

Pofátjanka 2008.11.20. 16:22:16

Óóó, anyám, borogass...
A pofátlan én vagyok, a Janka.

P.

Narrátor (törölt) 2008.11.20. 16:22:56

Már várom, amikor a sok ballibbant idióta duruzsolja majd a bogárúrnak, akarom mondani, bolgár elvtársnak, hogy "az a szemét, náci, fasiszta, fideszes >>X

Narrátor (törölt) 2008.11.20. 16:24:34

(miért vágta le?)Már várom, amikor a sok ballibbant idióta duruzsolja majd a bogárúrnak, akarom mondani, bolgár elvtársnak, hogy "az a szemét, náci, fasiszta, fideszes X is azt mondta, a minisztériumi dolgozoók nem érdemlik meg a jutalmat. Pedig látja, annyira jól dolgoznak, hogy jutalmat is kapnak, és azért kapnak jutalmat, hogy jól dolgozzanak!" És ebből az axiómából nem lehet őket majd kirobbantani.

váj mí 2008.11.20. 16:25:38

Roltii 2008.11.20. 16:19:23

Akkor eljutottunk az ok-okozathoz. Szerintem azért sok a szürkén működő cég, mert túl magasak az adóterhek, és fehéren működve leginkább éhenhalnának. Szerinted meg nem. Leegyszerűsítve.
A törvény meg nem szentírás. Számtalan rossz, alkalmazhatatlan, életszerűtlen törvényt hoztak már a honatyák/anyák csak az uccsó 18 évben is.

Roltii 2008.11.20. 16:36:17

váj mí 2008.11.20. 16:25:38
szerinted a közszférában dolgozók a nap minden percében dolgozzanak? normális vagy? menjen ki a boltba nyugodtan kifliért. De szerintem faszság erről beszélni, nem várom el senkitől, hogy napi 8 órát csak a munkájára koncentráljon. Szerintem ez sehol a világon nincs így. De lehet, hogy tévedésben élek.

Egyébként meg a rossz tv-t is be kell tartani. Mekkora baromság már, hogy a rossz tv-t nem kell betartani, agyam elszáll. Mellesleg ha meg halnának be a vállalkozások, akkor jönnének a gazdaság élinkítő csomagok meg ki tudja még mi, és ott lenne a megoldás. Most felülről az látszik, hogy lehet nyugodtan magas adókkal játszani, mert van még olyan hülye aki befizeti, a szürke réteg fölött meg szemet hunyunk. Pedig valszeg a kevesebb adót többen megfizetnék és a bevétel így több lenne (ezt mondjuk sokan vitatják).

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 16:43:39

seduxen te érted hogy osgood miről ír? Mert én nem.

Különösen ez elmés megállapítás: "A háromszázas dolog azért került a listába, mert ugyanúgy működik, mint a közalkalmazotti cucc."

Jelentkezzen aki tudja mit kell ez alatt érteni?

Meg az is, aki érti, hogy a pék mi módon kapcsólódik ide. Járulékot kell fizetni a sütőiparra, aztán ha tényleg kell egy zsemle akkor azt is ki kell fizetni? Vagy hogy?

osgood 2008.11.20. 16:44:22

Roltii, ez a "kevesebbet többet fizetnének" kis hazánkban nem napi realitás, vagy hogy kevésbé kerüljem a nyers nyelvi megoldásokat: alapból baromság. Még vagy 15 évig. Nem bízni kell abban, hogy ha majd csak kevesbbet kell elcsalni, akkor nem fogja senki elcsalni, mert miért ne csalná el, ha megteheti? Arról kell gondoskodni, hogy az elcsalásnak következményei legyenek. Ne érje meg a dolog. A becsületkassza nálunk sosem működött, sajna, nem olyan népek vagyunk.

váj mí 2008.11.20. 16:44:30

Roltii 2008.11.20. 16:36:17
Ad1 Nem arról van szó, hogy napi 8 órát megfeszülve üljön a székén a gép előtt. Csak tudod, a hozzáállás. Tudod, az a le-se-szarom típus. 8-tól 16-ig tart a munkaideje, amiből 3-4 órát épp "kifliért ugrik ki". Ne mondd, hogy nem ismersz ilyeneket.
Ha én ezt teszem egy vállalkozásnál (legyen az BT, KFT vagy multi), és ezt nekem elnézik, mert jó nő vagyok ésatöbbi, akkor a kollegák legfeljebb joggal utálnak, de mindezt nem az adófizetők pénzén teszem, és nem közszolgáltatási szférában dolgozom.

Persze, a törvényeket általában be kell tartani. De a családomat nélkülözni sem szeretném látni, mert a hasznom 70%-át be kell(ene) fizetni állambácsinak. Így, jobb esetben, kihasználom az ugyanazok a törvényhozók által hozott törvények kiskapuit. Ha, mondjuk csak a 40%-át kellene állambácsinak utalni, akkor valszeg, azt mondanám, a "a-franc-trüközzön-itt-össze-vissza".

osgood 2008.11.20. 16:53:16

Derelyegrádi, ezt most őszintén mondom: szerintem tudod te :) De ha egészen le akarsz vinni az alapokig, megpróbálkozom újra. Aztán ha nem megy, te tényleg túl sokat áldoztál túl kevés sikerért. Vagy én ittam ma sokat.

Pék-pedagógus analógia szemléltetésnek vagyon szánva, persze nem tökéletes. Arról szól, hogy vannak dolgok (kenyér), aminél nem állsz le vitatkozni, hanem vagy kifizeted, amennyit kérnek érte (a pék), vagy nem eszel. És vannak dolgok, amikről tudni véled, neked mennyit érnek meg (írásoktatás, orvosi vizit) és azt mondod, hogy nem fizeted meg az árát (mondjuk közalkalmazotti bérben vagy vizitdíjban - érted már, hogy jön ide?), hanem elkerülöd (bocs, ha személyesen nem, de eddig is "te" volt az általános alany) mondjuk szürkében, mondjuk szlovák rendszámmal, ilyesmi. Az analógia ott nem tökéletes, hogy a péktől el nem viszed a kenyeret, míg ki nem fizetted, az oktatást pedig megkaptad előre - igaz, fizették olyanok, akiknek ez fontos volt.
Kérlek, mondd, hogy érthető :) mert mennem kellene lassan.

Rob67 2008.11.20. 16:56:06

Jimbo75 2008.11.20. 14:18:27
Beszartam ezen az érvelésen...
A 13 úgy jön ki hogy ha az 52-t elosztod néggyel...
Tehát jogos.
Értem.
De miért nem kettővel?
Az már rögtön 26 havi fizetést jelentene.
Illetve 12+ 14 havit.
Ez jobban tetszene.

Virág et. 2008.11.20. 16:56:42

Nem igazán idetartozik, de miután már sokadszor jön elő, hadd boncolgassam tovább.

Nincs szánalmasabb, mint prémium autón a szlovák rendszám. Akinek nincs pénze Mo-n forgalomba helyeztetni, az inkább válasszon egy kategóriával lejjebb. És nem, nem kell megideologizálni az adócsalást. Aki prémium autót vesz, az reprezentálni akar. Szlovák rendszámmal egy ember reprezentálhat csak: a szlovák. Mindenki más rongyrázó sutyerák benyomását kelti.

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 17:03:46

De legszebbek ezek:

"Valamit igénybe veszel, ami pénzbe kerül."

Tudom bazmeg. Mégpedig onnan, hogy a világ egyik legmagasabb járulékát fizetjük érte (Tb), és ezen belül én magam meglehetősen magas járulékot fizetek.

"Te erre aszondod, hogy nem, mert az ingyen van"

Lásd fentebb.

"És leszavazod az idei árat vagy lazán beárazod,"

Ééééén? Szerinted ki állapítja meg a Tb járulék és az adó mértékét. Én árazom be?

"szerinted mibe kerül az olvasásoktatás :)"

Mi köre az olvasásoktatásnak a 300 forinthoz?
(tájékoztatásul: a közoktatást adókból fedezzük, a 300 forintok meg egészségügyben merültek fel, amit viszont járulékból)

"A problémánk egyébként közös, ezért mondtam, hogy örömmel látnám, ha az ilyen ügyeket intézhetnénk direktben a kórházzal, vajákossal, tanítóval."

rendben, csak 2 % adó és 0 tb teher mellett intézem "direktben", viszont akkor neked valami állás után kell majd nézned. De ne a világ egyik legnagyobb adó és járulékterhelése mellett "intézzem direktben" oké? Szolgáltatásért (adó és járulék) ellenszolgáltatás jár. Tudom, hogy ezt Gyurcsány ,meg különösen ez a félhülye Kóka szerint nem így van, ők úgy látják maximális adózáshoz, minimális állam dukál, mármint az adózónak, járulékfizetőnek járó szolgáltatások terén, de ez ettől még nem lesz így. Ilyen sehol a világon nincs, csa fentiek, meg ezek szerint a Te fejedben.

A "dolgot" a "cuccal" még mindig nem tudom összevetni.

Goyo 2008.11.20. 17:06:47

Többen kérdezték, hogy miért nem lesz leépítés.
Azért, mert az drágább. Rövid távon. De mivel most a jövő évi költségvetést kell első lépésként visszavágni, így nem lehet ezzel kezdeni. Ezért bérbefagyasztás, 13. havi illetmények eltörlése jöhettek szóba.

Marcellusca 2008.11.20. 17:08:51

Virág et. 2008.11.20. 16:56:42

Ne aggódj! Amilyen jó viszonyban vagyunk északi szomszédainkkal hamarosan meg fogják bánni az SK-s rendszámokat. A megspórolt üzembehelyezési díjat költhetik felújításra, újra fényezésre. Már, ha nem felgyújtották a verdát. :D

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 17:09:06

"Vagy én ittam ma sokat."

Így érthető!

Marcellusca 2008.11.20. 17:10:13

Jajj! Miket vízionálok mán!
El is határolódom magamtól.

osgood 2008.11.20. 17:12:54

Derelyegrádi, necsináldmár, te apróságon rugozól, direkt nem akarsz szövegérteni?
Nem tűnt fel eddig, ezért mondom: felsorolásokat olvastál, egészségügy, oktatás meg miaszar, ugyanúgy fizeted egy nagy kalapba, ugyanaz a módszer, ugyanaz a probléma mindegyikkel. Elnézést kérek, ha nem részleteztem fejezetenként, de akkor nyugodj meg, ezért beszéltem ilyesmiről akár egy mondtaon belül is. Ha érteni akarod, érted.

"És leszavazod az idei árat vagy lazán beárazod,"
Ééééén? Szerinted ki állapítja meg a Tb járulék és az adó mértékét. Én árazom be?

Magad mondtad, hogy leszavaztad a vizitdíjat. Beáraztad. Nem a tb-járulékod plusz háromszáz forint szerinted az ellátásod ára, hanem a tb-járulékod. Emlékszel. Ha nem, görgess vissza és a saját hozzászólásodat olvasd már el. Köszönöm.

"rendben, csak 2 % adó és 0 tb teher mellett intézem "direktben", viszont akkor neked valami állás után kell majd nézned. "

Írtam már, de úgy látszik ma write-only vagy, így könnyebb hőbörögni. Megismétlem, lassan, nehogy most is elvesszen a lényeg: benne lennék, hogy jóval kisebb adóteher mellett nekem fizesd meg direktben azt, amit szolgáltatok és hagyjuk ki az államot belőle. Szó szerint azt írtam, hogy te is jobban járnál meg én is. Akkor nem lenne tétel az sem, amennyi egy jóval kisebb minisztérium jóval kisebb sleppje kivesz mindkettőnk zsebéből.

Johnny336 2008.11.20. 17:13:22

Minden közszolga azt mondja, hogy versenyszférában zsebbe is kapunk pénzt, amiből nem kell adózni, de rángógörcsöt kapnak, ha véletlen azt mondjuk, hogy nekik péntek du. 2-kor véget ér a műszak...

Egyébként azt, hogy a közszolgák 13-szor adóznak egy évben a pénzükből...ezek szerint én is 25-ször adózom a pénzemből, mert 12-szer saját fizu, 13-szor vmelyik közszolga fizuja után (ugye az adója az én adómból van). Játsszhatunk "ki-tud-demagóg"-at, de értelme nem sok.

zebulony 2008.11.20. 17:15:14

Mindenkinek van sérelme, igazsága és nézőpontja. Divide et impera. Több nem is kell hozzá.
Osgood: respect

0xFFFF 2008.11.20. 17:17:34

"Aki sokallja, legalább abba gondoljon bele, hogy ha másuk nincs is, de diplomájuk biztos hogy van."

No igen, akkor már jár ami jár + még egy ! Roltii, te egy fasz vagy, neked is járna a kötél és még egy.

Virág et. 2008.11.20. 17:17:38

Marcellusca

Nem gondolom, hogy a magyar szélsőjobb ennyire hülye lenne, hogy minden SK-s autót szlováknak vél. Bár érdekes lenne, mert akkor égen pl. a Bayer Zsolt SUV-ja is ... :)

Virág et. 2008.11.20. 17:19:10

Az égen az égne akart lenni.

zebulony 2008.11.20. 17:19:54

Az enyém:
Néhány napja a tv-ben egy képviselő kifejtette (tudja a gyík a pártállását, de oly mindegy), hogy neki szüksége van a költségtérítésre (ami törvényhozóhoz méltóan példamutatóan adómentes), hiszen neki meg kell jelennie, nem lehet rojtos az inge nyaka.
Belátom igaza van, hiszen mindenki más mackónadrágban jár dolgozni.
Csak hogy új színt vigyek a társalgásba. :)

Marcellusca 2008.11.20. 17:24:36

Virág et. 2008.11.20. 17:17:38

Én nemtom, kinek milyen rendszámos ótója van, de nem hiszem, hogy ennyi szlovák barátunk szaladgál nálunk. Még, ha a felvidékieket is bele számolom, akkor sem.

Az meg különösen "szép", ha politikusainknak is ilyen rendszámaik vannak. Biztosan jólmenő vállalkozásuk is van pölö Komárnóban. :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 17:26:54

No visszajöttem.

Kezdjük Puls-szal

@ Puls 2008.11.20. 15:26:42
"Hát persze hogy "Pimasz, pofátlan vagy provokatív?". De, nem utolsósorban a hír nagydobra verőjére igaz mindez.
Itt van megint egy populista, demagóg szöveg, lehet rajta jókat csámcsogni."

Ja, a köcsög Index hogy le merte hozni!
Hát nem jobb volt az átkosban? akkor aztán kuss volt.
Mert végül is mi közünk van nekünk adófizetőknek ahhoz hogy az állami pénz hova és hogyan tűnik el?!

Öregem, vedd már figyelembe, hogy nem arról szól ez a hír, hogy a T-Mobil MAGÁNCÉG a PROFITJÁBÓL milyen és mekkora jutalmat ad....

Marcellusca 2008.11.20. 17:27:02

zebulony 2008.11.20. 17:19:54

Abban a szép, NDK-s, kétcsíkos, kék, szöszmösz mackóban?
Az gyó! Legalábbis jóanyám szerint. Felmosórongynak. :D

osgood 2008.11.20. 17:28:42

Zebulony, köszönet. Még egy kérdés: tényleg ennyire érthetetlen, amit írok? Komolyan mondom, kétségeim vannak.

A költségtérítés szép. Amikor az a fickó elkezdte megindkolni, nekem is eszembe jutott, hogy lakhelyemtől épp csak 100 km-en belül dolgozok, tehát ilyen alapon nekem is járna, telefont én is használok, meg alsónadrágot is veszek. De azért viszont feszít a büszkeség, hogy saját erőből oldom meg, nem adómentes költségtérítésből.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 17:29:33

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.11.20. 15:32:43
Zero,
ritka, hogy ne értenék veled egyet.

Ó, semmi baj, én örülök ha többen többféleképpen véleményt képviselünk... Bár engem lehet megviseltek az elmúlt hetek eseményei, a VÁLSÁG sem tett jót nekem, így nálam már alacsonyabban van az ingerküszöb! :)

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 17:34:41

osgood

Túl sok időt tettem bele a veled való egyébként az ismert ok miatt felesleges diskurzusba, a legutóbbi szösszenetedhez csak annyit kívánok és tudok hozzáfűni:

Hukk!

Alkalmasabb időpontban vissztérhetünka dologra.

zebulony 2008.11.20. 17:37:43

Osgood
Nem érthetetlen, csak manapság nehezen van fülünk a másik igazságához. Ha innen nézem, 6-os, ha onnan, 9-es. De ezen jól össze lehet veszni, holott ugyanazt látjuk, csak valahogy innen máshogy néz ki.
Én végigolvastam a tetejétől a hozzászólásokat, és csak miután így elfáradtam, tudtam belátni, hogy hiába tudom én a frankót, valahogy ez is igaz, meg az is.
Egy biztos, minden szürke csalás ellenére (sőt részben ezért, mert adót fizető válallkozások tömege él ma azért, mert kevesebbet fizet, de fizet!, mint hivatalosan kellene) iszonyú sok adó folyik be, és annak hatalmas része vész kárba. Ebben is sokan részesek.

osgood 2008.11.20. 17:38:33

Derelyegrádi, azt kell mondanom, sajnálatomra: ha eddig nem ment a diskurzus, kevés esélyt látok rá, hogy a folytatásban se csak elbeszéljünk egymás mellett. Kicsit én is úgy érzem, hogy kár volt megváratnom a jószágokat a sétáltatással emiatt.
Jelzem, józan vagyok, ha a hukk ennek szólt :) nem vártam, hogy felismerd az iróniát. Ha nem ennek szólt, akkor viszont egészségedre! :)

osgood 2008.11.20. 17:44:38

Zebulony, kicsit megnyugodtam. Írtam az előbb ugyan, hogy józan vagyok, de többek szerint ez rajtam nem mindig segít :))
Nekem tényleg az jön le az egészből, hogy iszonyúan benyaljuk, amit elénk tesznek. Most épp nem a piros-narancs erővonalak mentén, vagy a fradista-újpesti mentén ugrasztják egymásnak a népet. A lényeg, hogy az egymásnakugrással legyél elfoglalva, ne azon agyazz, mi helyett csinálják ezt... annyi szerencsénk még van, hogy lőszert nem osztanak, mint a horvát-szerb vagy hutu-tuszi mérkőzéseken. A meccs tétje meg nem az, hogy a piros győz-e vagy a másik, hanem hogy a jónép ezzel legyen lekötve. Itt találkozik a divide et impera és a panem et circenses. Mindkettő vezérelt birodalmakat annakidején. Emiatt vagyok igazán pesszimista. Beérjük azzal, hogy a banda egyik fele ingyenélő közszolga, a másik fele meg adócsaló.

Marcellusca 2008.11.20. 17:46:45

derelyegrádi szellem 2008.11.20. 17:34:41
osgood 2008.11.20. 17:38:33

El vagyok keseredve. :D
Vártam egy jó kis anyázást. :D

zebulony 2008.11.20. 17:37:43

Nekem nyóc. :D
Egyébként igazad van. Ha innen nézem piros, ha onnan sárga. Egyébként meg narancssárga. És most nem politikai színezetre gondoltam.

zebulony 2008.11.20. 17:49:21

Srácok! Oly csodás a konszenzus! Most énekeljünk közösen!!! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.20. 17:50:04

Bocsánat, csak el kellett rohanjak a gép mellől. nem van sok időm, ezért nem mennék bele részletes boncolgatásba kedves osgood. Hasonlóan szellemhez, azt én sem értem, hogy az egészségügyi ellátásom miért is lenne INGYENES!? Ezért szavaztam vastag NEM-mel márciusban, mert rühellem, ha valamiért 2X akarnak megvágni. Havonta fizetek - kapaszkodj - ÉN is, és a MUNKÁLTATÓM is az eü kasszába, és leszarom, hogyan, oldják meg, hogy ebből jusson színvonalas eü ellátásra. Lépjenek annak a faszára, akinek TÉNYLEG ingyenes, mert életében egy büdös buznyák közterhet nem viselt. Remélem - még ha röviden is érveltem - érthető voltam.
Nem akartam/akarok én senkit kritizálni, vagy személyeskedni, de - more után szabadon - rühellem, ha a pofámba szarnak, és elvárják, hogy megköszönjem...

Marcellusca 2008.11.20. 17:50:37

osgood 2008.11.20. 17:44:38

Miért csodálkozol?
Elgurult a gyógyszered? :D (Bocs, nem lehetett kihagyni, hamár nem iszol. :D)

Az a baj, hogy sok embernek a dolgok vagy feketék, vagy fehérek. Elfelejtik, hogy a kettő közt nagyon sok, szép színárnyalat van.

zebulony 2008.11.20. 17:51:28

De komolyra véve, igen, ez mind igaz. Én sem vagyok optimista, és a mai elvem a "magadra számíts" mentén körvonalazódik. És ha borzasztó szomorú is, hogy működik a közhelyes "szelep", de jó kiengedni a gőzt, akár itt is.
Nincsenek új igazságok. :)

Marcellusca 2008.11.20. 17:55:29

zebulony 2008.11.20. 17:49:21

Mire gondoltál?
Az Internacionáléra? :D

Virág et. 2008.11.20. 17:57:05

Hát, ahogy látom a hozzászólások vége egy kicsit olyan Szomszédokosra sikerült. Ahogy mindenki a kamerába fordulva elmondja az aktuális tanulságot, egy pillanatra felsejlett előttem Lenke néni arca.

váj mí 2008.11.20. 17:57:15

zebulony 2008.11.20. 17:49:21

"Sose hallomolyan gyönyörű nótaszót, amilyet ..... ó te bunkócska, te drága..." Sztem, pont ideillik ;)

zebulony 2008.11.20. 17:59:09

Virág et.
Jó meglátás, én is a saját hozzászólásom elolvasása után javasoltam, hogy énekeljünk mind, összeölelkezve.
Marcellusca
Jómagam jobban kedvelem az "Amúri partizánok dala" címen futó nótát.

váj mí 2008.11.20. 17:59:45

Virág et. 2008.11.20. 17:57:05
Azért a Szomszán nagyon jókat lehet röhögni. Igaz, a mostani helyzeten is, úgy 37 év múlva :P

zebulony 2008.11.20. 18:03:43

Váj mi
Kompromisszumkész vagyok, de akkor legyen a "Lent hol a tölgyek..." kezdetű Ságvári-nóta is!

Kicsit szégyellem magam eme blogkisiklatás miatt...

egri Fehér 2008.11.20. 18:04:22

könyörgöm, a közszolgákat is lehet jutalmazni, vagy nem? a teljesítményük persze nehezen mérhető, mert az államnak nem az a célja, hogy profitot termeljen, pláne nem az oktatási minisztériumnak... :SSS

Marcellusca 2008.11.20. 18:06:58

zebulony 2008.11.20. 18:03:43

Semmi szényenkezés!
Úgy látom, hogy váj mi-val együtt Ti is régi idők gyermekei vagytok. Hej, azok a régi, boldog gyermekévek ... :D

érintett 2008.11.20. 18:08:50

kezdem unni, ahogy a sok mindenhez értő véleményt mond a közalkalmazottakról és köztisztviselőkről általában, egy kalap alá véve mindenkit. A rendszeren belül óriási különbségek vannak aszerint, hogy minisztériumi vagy önkormányzati az illető. Az önkormányzati alkalmazottak között is óriási a különbség aszerint, hogy milyen gazdag az önkormányzat. a szegényebb önkormányzatok (vannak jó páran) igyekeznek minél kevesebb emberrel minél több munkát elvégeztetni és minél kevesebb pénzért. Vagyis amit kötelező azt kifizetik, de egy petákkal sem többet. ezért dolgozhat látástól vakulásig és boldog, hogy egyáltalán van munkája. Szóval: ne általánosítsunk!

Marcellusca 2008.11.20. 18:09:48

Addig offolgatunk, míg valaki le fog bennünket komenyistázni. :D

zebulony 2008.11.20. 18:09:48

egri Fehér
Iszunk és énekelünk!!!! Te meg polittizálsz?

váj mí 2008.11.20. 18:09:52

zebulony 2008.11.20. 18:03:43

Ha megtanítod a szövegét, én benne vagyok ;) Javaslom, hívjuk meg Etust is a premierre .... :)

egri Fehér · egrifeher.blogspot.com 2008.11.20. 18:04:22
Persze, lehet ... de nem így. És a teljesítményük is mérhető lenne, ha lenne rá hajlandóság, de nincs, mert akkor sok unokaöccs meg hugica kibukna az alkalmasságin :P

zebulony 2008.11.20. 18:14:06

Barátok, ivócimborák!
Szerintem a blog túllendült zenitjén, így búcsúzom, mielőtt Marcellusca jóslata beigazolódik.
De azért búcsúzóul dúdoljuk el, hogy : "Szeressük egymást, gyerekek..."
További kellemes semmittevést, adócsalást és pártütést mindenkinek!

váj mí 2008.11.20. 18:14:12

érintett 2008.11.20. 18:08:50
Végtelenül sajnálom, ha te valamelyik kisebb település önkormányzatán eszed az idegeidet a szociális ügyekkel (ami ugye leginkább a cigányok segílykéjét jelenti). Tényleg sajnálom, de attól még a minisztériumi/önkormányzati vízfejek problemája valós.

Marcellusca 2008.11.20. 18:17:34

zebulony 2008.11.20. 18:14:06

Jó pihenést!
De még azt is énekeljük el: "Nem csak a 20 éveseké a Világ...)

érintett 2008.11.20. 18:19:13

váj mi, ezzel egyetértek, én is dühöngök magamban, amikor azt hallom, hogy ugyanezért a munkáért, (helyesbítek: féléért sem) a többszörösét keresik a nagyoknál.

váj mí 2008.11.20. 18:33:04

érintett 2008.11.20. 18:19:13
Hát tudod, van egy hajlandóság az emberekben, hogy amikor minisztériumi/önkormányzati igazi vízfejekkel akad dolguk vagy hasonló híreket olvas, akkor egyöntetűen elátkozzák az összes közalkalmazottat, megfeledkezve arról, hogy pölö a gyermek irodalomtanára vagy a nagymamához kirobogó mentőtiszt is az.
Vagy éppen a helyi/kerületi önkormányzat valamelyik kisebb rangú tisztviselője, aki valóban normálisan végzi a munkáját. De ez ugye, elsikkad ...

dr.justice 2008.11.20. 18:36:56

Basszátok meg ! Mondtam én, hogy jobb a japáncsaj.blog :))

váj mí 2008.11.20. 19:00:08

a masszásblogot mostanában nem olvasgattad? ;)

dr.justice 2008.11.20. 19:04:59

A feleségem félig japán ( álmomban :))

dr.justice 2008.11.20. 19:11:34

Kiöntöm a lelkem
Nincs szükségem arra
Hogy teher legyen bennem
Felhányom a falra

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.20. 19:35:14

dr.justice 2008.11.20. 18:36:56
Basszátok meg ! Mondtam én, hogy jobb a japáncsaj.blog :))


Tényleg jó, micsoda cickók vannak ott ....:-))

váj mí 2008.11.20. 20:18:43

Nu, ez is szét lett offolva... Jöhet a következő poszt ;)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.20. 20:49:05

A Közlekedési Minisztériumban csak nem merik ezt a jutalmazósdit meglépni. Az már tényleg durva leenne.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.20. 21:11:47

laspalmas 2008.11.20. 20:49:05

Most mér'? 50 év után ŐK AZOK, akik beindították a 4-es metró építkezését, előttük mindenki csak ígérgette, ők igen, megcsinálták. Dupla jutalmat nekik :o)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.21. 06:50:37

Főnök, nem lennék meglepve, ha a metróépítés ürügyén bunkert (is) építenének a hatalmasságoknak vész esetére, mint anno a 2-es metró építésénél. :)
A románokat úgyse lehet überelni, ők 1989-ben kezdték építeni a metrót, és most lett kész.
www.karpatinfo.net/article80239.html
19 év, pénzügyi problémák miatt. Amatőrök!! Nálunk pénz van, metró mégsincs.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.21. 08:30:19

laspalmas: na-na!! nyugtával dícsérd a napot... honnan tudod, hogy mikorra lesz kész a metró!? lehet, hogy csak 2038-ra. addig jól elkampányol vele sky barátunk, és a sok degenerált ezer éves mammer, és papper, akik szerelmesek gáborunkba, rohannak 4 évente újraválasztani...
nekem erős a gyanúm, hogy akkor is sky lenne a főpolgi, ha el sem indulna (ergo: a neve nem is lenne rajta a szavazócetlin :)) ).

derelyegrádi szellem 2008.11.21. 10:07:26

hát igen sedux

De azért vannak már óvatosabb párttársai skynak (nálam ez a "porcelánfogú denevért" takarja).

John Emese már restelli az Szdsz-es színeket (ezt mondjuk megértem) így a ferencvárosi időközin leveleit narancssárga borítékban küldi ki a választópolgároknak, így használva ki a mimikriben rejlő lehetőséget.

derelyegrádi szellem 2008.11.21. 10:21:30

Zero, erik

Szerintem abban van némi téma, hogy Teleki László Mszp-és cigánypolitikus reménykedik abban, hogy két pécsit azért gyilkolták meg mert cigányok (etnikai támadás történt).

Egy cigánypolitikus ebben reménykedik ma Magyarosszágon, és ezt nyíltan be is vallja a Tv nyílvánossága előtt. (TV2 MOKKA, Teleki hol máshol humorizálhatnék, de ez most nem vicces)

Hiperkemény, ugyanakkor mindent meg is magyaráz.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.21. 10:34:06

szellem: az utóbbi időben kardinálissá vált kérdésedet elfelejtetted kommented végére odaírni... Pótold kérkek ! :))))

derelyegrádi szellem 2008.11.21. 10:37:35

Seduxen

Nem illik oda, mert Kállai is pont ebben reménykedik, csak még nem vallotta be. Legalábbis nyilvánosan.

Jól mondom, Kállai Úr?

süti beállítások módosítása