Skip to content


       Szűrés lista

Drámai megszorítás a képviselőknek

Itt az év vége, beindul a nagy szavazó-show az Országgyűlésben. Lesz szavazás a 2009-es költségvetésről (vajon hány ellenzéki párt szavazza meg, egyről máris tudunk: "Fodor Gábor szerint nem a kormánynak, hanem Magyarországnak szól a támogatás." Köszönjük Gabi, hogy marad a Gyurcsány-Veres-Szilvásy álomcsapat), a 13. havi nyugdíjról egyenesen névszerinti szavazás lesz (még most sem értem mi a sorstragédia abban, hogy az ajándék összegét 80 ezer forintban maximálják, hát ez a kurva nagy megszorítás?) és elméletileg sor kerül a poszt tárgyát képező állami takarékosságról szóló előterjesztésre is.

Ebben kérdésben mindegyik párt keresi a fogást a másikon, így szerintem nem lesz semmi az egészből, de bízni azért még lehet.

Most jelenleg úgy áll az ügy, hogy a Fidesz és a KDNP megszavazza a képviselői költségtérítés 15 százalékos megadóztatásáról szóló szocialista indítványt, HA az állami többségi tulajdonban lévő cégek jelenleg héttagú igazgatótanácsait és felügyelőbizottságait háromfősre szűkítenék, a tagok a javadalmazása pedig nem lehetne több a havi bruttó átlagkeresetnél, ÉS 2002-es szintre állítanák vissza a szakállamtitkárok, államtitkárok, miniszterek és a miniszterelnök fizetését. Közben az MDF is jelentkezett a saját ötletével, hogy ők lemondanak a költségtérítés 18%-ról.

Micsoda izgalmak! Vajon melyik lobbi lesz erősebb? A képviselői lobbi (akik amúgy nem szeretnének adózni, csak most jó lenne valami áldozatfélét nekik is hozniuk) vagy a teljes szocialista és szabad demokrata holdudvar, az a több ezer felügyelőbizottsági sógor-koma-elvtárs, akiket ez érintene, és még ráadásul a tiszta szocialista államtitkári, miniszteri kar?

Egyenlőre döntetlenre áll a meccs, mivel nem akármihez kívánnak hozzányúlni: a szent költségtérítéses rendszerhez!

A ciklus egyik legellenszenvesebb képviselőjének, Nyakó István példája teljesen jó lesz ide (barikad.hu). 2002-2006 közötti 4 évről van szó, összesítve:
"Képviselői alapdíja, és a két bizottsági tagság után járó díjazásán felül, miskolci lakos lévén felvett 4 323 500 forint szállásdíj-térítést és 13 835 200 utazási költségtérítést. Ez utóbbi azt jelenti, hogy évenként 164 876 km-t utat tett meg. Azaz az év minden napján – az ünnepeket is beleértve - hazautazott Miskolcra (173 km) és vissza. Bár ez csak 126 290 km, tehát durván 38 ezer km hiányzik. De a Nyakó-ügy valódi pikantériája az, hogy a 2002-2006-os parlamenti ciklusban felesége - Nagy Nóra – is képviselő volt. A heti parlamenti munka után nem együtt utaznak haza Miskolcra, hanem külön-külön. Nem lehetett ez másképp, hiszen Nagy Nóra is felvett 13 835 200 forint utazási költséget, mint férje. És ha lúd legyen kövér alapon még felvett 4 158 500 forintnyi szállásköltség-térítést."

Még egyszer: férj és feleség! Kettő utazási költség, kettő szállásköltség. Mivel egy háztartásuk van, így azt kell mondanom, hogy nem a Lázár János hódmezővásárhelyi fideszes képviselő a csúcstartó, aki 4 év alatt összesen 18 122 000 forintot vett fel "benzinre" és "albérletre". Aki amúgy jól megmondta tavaly, amikor kirobbant az ügy:
"Álszentség az egész. 1990-ben olyan alku született, hogy minden képviselő alacsony fizetést kap, cserébe zsíros költségtérítést. Egyébként az MSZP szüntette meg a tételes elszámolás kötelezettségét. Bármikor hajlandó vagyok megszavazni ennek visszaállítását, sőt a rendszer átalakítását is."

Ha összeadjuk az álompár 4 éves bevételét, az 36 millió forint. Adómentesen, számla nélkül. A 386 képviselő összesen 4,9 milliárd forintot hozott össze magának 2002-2006 között, ismételném magamat: adómentesen, számla nélkül.

És ha azt gondolnánk, kicsit visszafogták magukat a képviselőink, íme Nyakó úr októberi bevétele, utolsó kettő rubrika adómentes. Ha a két költségtérítést felszorzom a 4 évre, akkor összesen 20 millió forint jön neki össze.

Tiszteletdíj, költségtérítés (Ft)
Időszak Bruttó tiszteletdíj Költségtérítési átalány Szállásköltség térítés
2008. október 556 560 301 470 115 950


És ezt szeretnék saját maguk drámai 15%-kal megadóztatni. Vagyis szegény Nyakó Pista már nem 417 420 forintot venne fel havonta, hogy értünk mindennap hazavezessen Miskolcra és vissza, hanem csak 354 807 forintot. Na ne már ... inkább ne is bolygassunk, már máshol 10-szeresen fogják visszalopni ez a 15%-ot ...

Amúgy csak az érdekesség kedvéért, ha ugyanúgy adóznánk, mint a többi állampolgár ebben az országban, akkor bizony csak 221 688 forint maradna a 417 420 forintnyi költségtérítésből! Ugye milyen szar érzés lenne Nektek kedves képviselők, ha az "állam" elvenné a fele pénzeteket!?

Egyáltalán, hogy van bőr a pofátokon bármilyen adókérdésben szavazni, amikor Ti nem is gyakoroljátok a közteherviselést?

Címkék: politika

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr9786553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DArchAngel 2008.11.25. 08:44:07

Hogyne lenne bőr a pofájukon. De olyan ám, hogy a NASA sírva könyörög nekik, mert jó lenne ám az űrhajókra majd egy mindent bíró hőpajzs.
A közteherviselést meg azért nem gyakorolják, mert az a "köznép" dolga. Az új arisztokráciának ez nem dolga, csak élvezni az életet mások verejtékének árán.
Szibériába minddel!

DArchAngel 2008.11.25. 08:48:55

Amúgy, itt kellene még spórolni (plusz reggelre, kávé helyett):
index.hu/gazdasag/magyar/jovatcs08112/

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.11.25. 08:50:13

Plusz egy kis bevételt is szereznek az államnak, az eddig feketén mosott pénzekből: rhynnhosei.blog.hu/2008/11/21/modosul_az_adorendszer

Most már majd adózni sem kell.

Tapmancs 2008.11.25. 09:05:57

Itt a lehetőség a változtatásra:

www.kisalfold.hu/cimoldal/negy_gyermekes_anya_vetne_veget_a_politikusok_dozsolesenek/2078536/

Össze kell gyűjteni 200ezer aláírást, és lehet népszavazás arról hogy csak számla ellenében kapjanak költségtérítést.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.11.25. 09:07:55

Tapmancs: valamit nem értesz. ha megis van a népszavazás, attól még nekik is meg kell szavazniuk. Ha tegyük fel, elfelejtenek bemenni, vagy tartózkodnak, morális okokból, máris kijátszották a törvényt...

Tapmancs 2008.11.25. 09:12:31

Nem úgy van hogy a népszavazás eredménye "kötelező" érvényű az országgyűlésre nézve? Ugyanúgy mint a vizitdíjnál is volt. (?)

Kövér_Agár 2008.11.25. 09:25:04

Szeretném jelezni, hogy a 15 %-kal adózó költségtérítés így fog kinézni: aki most adómentesen 100e forintot vesz fel, majd kb. 115e forintot igényel az új rendszerben. Fogadunk?

irrelevant 2008.11.25. 09:29:52

Itt, nálunk, a magát proli szintről felnyaló megélhetési politikus is lop, meg azok is, akik olyan rohadt gazdagok, mint annak idején Széchenyi.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.25. 09:30:09

Itt már csak a passzív ellenállás segíthet. Deáknak és Gandhinak bejött.

A következő OGY választáson (ha megérjük) nem szabad elmenni szavazni. Részvétel 18%, oszt jónapot. Nézhetnek széjjel.
Igaz Ferenc testvér akkor ügyvezetőként tovább nyomhatja ... egy darabig.

kill004 2008.11.25. 09:42:01

Ez a patkány Nyakó miskolci? Nem is tudtam! Én kérek elnézést. Ahogy nézem majdnem egykorúak vagyunk. Namármost, ahogy a pályáját elnézem, hát nem a legkvalifikáltabb iskolákban végzett. De sebaj! Ott virít a végén a szociológia szak! ( calam, látod-é?)

REPARATUR 2008.11.25. 09:43:51

vero: és utána mi lesz? Ez a nagy probléma. Nincs olyan politikai erő aki kihúzna minket a szarból. SZerintem csatoljuk magunkat szlovákiához.

Természetesen elhatárolódom.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 09:53:52

Hiába tépjük itt, mint flokky a lábtörlőt, nekik ez LEGÁLISAN jár... Hogy mennyire tekinthetjük illegitimnek azt a rendszert, hogy valaki a munkáltatója beleegyezése nélkül maga állapítja meg a havi jövedelmét, az megint más kérdés. Ez az egész rendszer akkor lenne - valamennyire - korrektebb, ha ezek a félmajmok nem MAGUK szavaznának a tiszteletdíjról, költségtérítésről, hanem a MUNKÁLTATÓJUK (azaz MI) állapítani meg a zsetont. Nem tudom milyen fejet vágna az ügyvezető, ha bemennék hozzá, és KÖZÖLNÉM, hogy január 1-től X ft LESZ a fizetésem...

Megjegyzem nekem még mindig jobban cekcualizálja a csőrömet az a lé, amit ezek törvénytelenül (hogy is mondjam, ööö, izééé) "lobbyznak" össze maguknak... Kb olyan lehet az egész helyzet, mint az Eddie Murphy filmben, amikor kongresszusi képviselő lesz, és rádöbben, hogy kenik őket jobbról, kenik őket balról, és igazából mindenre jut idő, csak dolgozni nem...

Deepwater 2008.11.25. 09:54:33

Mindenképpen érdemes elérni a kötelező népszavazás kikényszerítését. www.seresmaria.hu címen lehet minden ezzel kapcsolatos adatot megtudni, sőt ott lehet aláírni is.

reKorrekt 2008.11.25. 09:55:42

Még jó hogy felnéztem ide, már majdnem vettem egy kávét.

Szőröstalpú Jeti 2008.11.25. 09:56:33

A népszavazás a megoldás! Minek megadóztatni valamit, amit eddig is bemondásra kaptak? Mst majd 15%-kal (30-cal, mert ha már foglalkozni kell vele, akkor érje is meg!) többet mondanak :S

nick_007 2008.11.25. 09:58:01

Szavazás: Egyetért Ön a Fidesz javaslatával, miszerint a felére kellene csökkenteni az állami vezetők bérét a válság ideje alatt?

wita.hu/index.php?show=wita&wita=87

reKorrekt 2008.11.25. 09:58:13

Ja, aláírásgyűjtő ívet letöltöttem, mindjárt megyek vele körbe. 1 oldal biztos tele lesz (12 fő).

reKorrekt 2008.11.25. 09:58:47

Itt az oldal is, akit érdekel konkrétabban az aláírásgyűjtés:
www.seresmaria.hu/

Lithium78 2008.11.25. 09:58:59

már mondtam, h alapítsuk meg a Vastagbőr Pártot. hatalomra kerülünk és utána már csak a magunk - igen visszafogott - fikázásával kell törődnünk.

Johnson Doe 2008.11.25. 10:00:33

Seduxen-nel értek egyet, totálisan.
Okés, hogy az "adózó" (hadd legyek egy picit naív..) nép választotta meg, de akkor ők legyenek azok is, akik meghatározzák a bérüket.
Rosszul csinálod? Paff... egy százezres mínusz... Talán akkor azok mennének oda, akik elkötelezettek, és tudnak is tenni valamit.

Hiszékeny 2008.11.25. 10:03:38

Ha a képviselők fizetését pl.felére csökkentenék, ők is ugyanolyan sz..a lennének, mert nekik luxus házaik, berendezéseik, kocsijaik vannak és azt fenn tartani ők sem biztos, hogy simán fenn tudnák tartani anyagilag, főleg ha Bank kölcsönük is van...
Szerintem.

INkvizitor 2008.11.25. 10:04:33

"ismételném magamat: adómentesen, számla nélkül."... szted miből tartana Nekik számlákat szerezni?? pont leszarnák. így is ül egy csomó számlagyáros közöttük.
A szép az volt az előző ciklusban, hogy aki 2 helyen látott el tisztséget (megyei közgyűlés, és ogy, esetleg még polgárnómester is) az 2 helyről vehette fel a költségtérítést (számla nélkül ofkorsz), de 2006-ban a szocik kiestek az önkormik vezetéséből, így ezt meg is szüntették.. :))

rolika 2008.11.25. 10:11:19

dühítő ilyeneket olvasni
egy sz.rházi banda ül a nyakunkon, mi meg az égvilágon nem tehetünk semmit

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 10:15:06

Johnson Doe: ennek lenne szerintem egy pofon egyszerű megoldása. A képviselő (alap)tiszteletdíjat én összekapcsolnám a mindenkor érvényes MINIMÁLBÉRREL. És erre valamiféle szorzókat (mondjuk -10 ??) adni, költségtérítés meg nuku. Ez esetben csak akkor emelkedne a mandrók lóvéja is, ha emelik a minimálbért.

Oszt jó napot...

Nimfas corporation 2008.11.25. 10:18:58

@vero 2008.11.25. 09:30:09
Teljesen egyetértek.
Egyébként is vicc az egész: Ugye az az indok hogy a képviselők "tisztességes" bérezést és juttatást kell kapjanak, mert különben korrupció lesz. Hál' istennek így sikerült elkerülni!

Jimbo75 2008.11.25. 10:28:25

Persze, hogy nem szavazzák meg, sőt még azt is kinézem ezekből a patkányokból, hogy bejön majd az év végén szokásos tiszteletdíj emelés is....

luck66 2008.11.25. 10:29:38

de azért,ha minden nap hazautazik,akkor minek albérlettámogatás,vagy aki emellett még polgármester is,mint a miénk,megyei jogú város,polg.mest alap. fiz. 612.000 plusz 30% költségtérítés+hivatali autó+az országgyűlési juttatások és nem1 ilyen ingyenélő tróger van

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 10:33:04

"ismételném magamat: adómentesen, számla nélkül."... szted miből tartana Nekik számlákat szerezni?? pont leszarnák. így is ül egy csomó számlagyáros közöttük."

Viszont a számla után legalább kötelező lenne adózni, azért számla :o)

Seduxen • hungarisztan.blog.hu/ 2008.11.25. 09:53:52
"Megjegyzem nekem még mindig jobban cekcualizálja a csőrömet az a lé, amit ezek törvénytelenül (hogy is mondjam, ööö, izééé) "lobbyznak" össze maguknak..."

Én úgy látom, hogy először mégis a legális lopásokat kell megszüntetni.
Így csak bátorítják azt a morális dilemmában (ehehe) lévő politikust, aki azon filózik, hogy szabad-e lopni. A segítség pedig ott van az orra előtt: szabad lopni, méghozzá legálisan.

A költségtérítés arra ösztönzi, kifejezetten kényszeríti őket, hogy hazudjanak minél nagyobbat, lopjanak el annyit, amennyi még éppen belefér, innen már csak egy apró lépés a mutyiig és a kevésbé törvényes lenyúlásokig eljutni.

Dr.Hook 2008.11.25. 10:34:29

A politikai elit seggbe rugásával, a probléma nem oldódik meg, sajna, lévén aki anno kimaradt a privatizációs buliból és nem fér be se a szakértők, se a tanácsadók siserehadába, de még csak a médiába se lehet benyomni,(pedig oda bárki alkalmas) lássuk be, annak csak a politikusi pálya marad. Summázva: a réteg újratermelődik!! Munkához, tisztességhez, becsülethez, demokráciához, ehhez az országhoz nincs sok közük, de ezt tudjátok régóta. Üdv!

luck66 2008.11.25. 10:35:18

arról sem dicsekedtek eddig,hogy az öt párt megegyezett,hogy állami hitelgaranciát és kedvezményes hitelt kapnak,hogy megvásárolják a pártházaikat,mindnek volt eladták,felélték,most újra kapnak

puszinyuszi 2008.11.25. 10:36:38

Talan inkabb a kepviselok szamat kellene vegre csokkenteni, mondjuk a felere...

miskolc 2008.11.25. 10:40:56

Ez a tetű nyakó vagy 10 éve jár cociológia szakra a Miskolci Egyetemen. Lehet, hogy elvégezte?
A q-va anyját... Ja az anyja miskolci önkorményzati képviselő...

nyomasek 2008.11.25. 10:41:44

A megoldás a visszahívható képviselőségben, a cenzus bevezetésében és a pártlisták eltörlésében van. Tessenek gondolkodni rajta!

1953 2008.11.25. 10:43:09

Röviden:a jó k.... anyjukat.

Johnson Doe 2008.11.25. 10:49:06

puszinyuszi
Igazad van, én felezném őket. Csak én horizontálisan.:-D
Seduxen: amit említettél, na az pl. egy perfekt megoldás lenne. Jó megoldás, tehát mikor lehetséges? Soha... Szép is ám ez a "demokrácia".

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.25. 10:53:00

nyomasek // Mi módon lehetne szerinted ezt elérni?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.11.25. 10:53:24

"Micsoda izgalmak! Vajon melyik lobbi lesz erősebb? A képviselői lobbi (akik amúgy nem szeretnének adózni, csak most jó lenne valami áldozatfélét nekik is hozniuk) vagy a teljes szocialista és szabad demokrata holdudvar, az a több ezer felügyelőbizottsági sógor-koma-elvtárs, akiket ez érintene, és még ráadásul a tiszta szocialista államtitkári, miniszteri kar?"

Költői kérdés... :P Aki komolyabb ember a parlamentben, az azért veszi fel a költségtérítést, hogy legyen valami aprója is. A lista 50. senkinek meg nincs súlya, örüljön,hogy nem teszik ki a Blahára kéregetni. Úgyhogy ez a lobbicsoport nem túl erős. Ellenben a progresszív élcsapat 2/3át kirúgni az nagyobb tragédia lenne mint Trianon.
Szépen megszavazzák a 15%os adót, és 20%al több (immár adóköteles) költségtérítést vesznek majd fel...

puszinyuszi: "Talan inkabb a kepviselok szamat kellene vegre csokkenteni, mondjuk a felere..."
Ugyan! Teljesen normális, hogy annyi képviselőre van szükségünk, mint a XIX-XX század fordulóján (Nagy-)Magyarországnak. (Ne tévesszen meg, hogy akkor 17 millió volt az ország lakossága, Horvátország nélkül, és nem léteztek olyan apróságok, mint internet, mobiltelefon, számítógép.)

sys 2008.11.25. 10:56:22

jaj, ez a népszavazás hangulatjavításnak lenne csak jó. csak számla ellenében? hát komolyan azt gondoljátok, hogy a képviselőknek probléma lenne bármekkora összegről számlát szerezni, mikor a vállalkozók 99%-a fiktív számlákból él?

zeneovi 2008.11.25. 10:58:07

Na, azért nem csak Nyakó vesz fel ennyi, vagy még több pénzt. Sajna mindannyiuk ilyen zsidó, még az is, aki mélymagyarnak mondja magát. Egyébként 2007-ben az ellenzék nem szavazta meg a költségtérítés csökkentését (drasztikusan) és az adózandó jövedelem emelését, magyarán többet adóztak volna.
Én önkormányzati cégnél dolgozom, Tőlem könyörtelenül vonnak, nem is tudnék ügyeskedni sem, bezzeg "szegély" vállalkozók. Őket senke és semmi nem kényszeríti adófizetésre?

nyomasek 2008.11.25. 10:58:30

vero 2008.11.25. 10:53:00

2 megoldás lehetséges.
1. Alkotmányjogászok felől, széles össznépi kezdeményezéssel - alkotmánymódosítás.
2. Hard landing megoldja.

Sir Nyű 2008.11.25. 11:14:39

Hat Seduxen epp hogy marhasagot mond. A minimalber emelese igencsak kontraproduktiv a foglalkoztatas es altalaban a versenykepesseg szempontjabol, igy ha a kepv. tiszt. dij minimalberhez lenne kotve, sose latott magassagokba emelkedne semmi ido alatt. Tuti.

osgood 2008.11.25. 11:15:36

Ne bántsátok Nyakó Pistát. Én történetesen pontosan tudom, hogy vissza akarták fizetni a kérdéses összeget. Minden évben. Számtalan alkalommal. Komolyan mondom, komolyan is gondolták. Fel is vetették a Családi Tanács előtt. Csakhogy Pista talicskával akarta visszahordani a pénzt az államkincstárba, az asszony meg ezt ebben a formájában nem támogatta. Benyújtott egy módosító indítványt, miszerint a Pista talicskával csak a miskolci főpostáig kacsázzon el, ott pedig adja fel az összeget rózsaszín csekken. Ez a javaslat a pistaoldalon két dolog miatt bukott el: az egyik a postai nyitvatartás, a másik pedig a posta által felszámított díj megosztása. Hát kéremszépen ezért azóta is duzzognak és egymásra mutogatnak. Így lesz ez a parlamnetben is, majd a másik leszavazza.

Sir Nyű 2008.11.25. 11:19:19

"Szépen megszavazzák a 15%os adót, és 20%al több (immár adóköteles) költségtérítést vesznek majd fel..."

Sajnos ez messze tul valoszinu. Igy nem az adoztatas a lenyeg, hanem a teteles elszamolas. Legyen akar adomentes, de mindenrol legyen papir. Mondjuk pl. benzinszamla. 10 ezer liter (lasd font, durva becsles) mar nagyker mennyiseg.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.25. 11:21:42

És ugye abban már bele sem merek gondolni, hogy miért nem sikerül sose megszavazni a dohányreklámok betiltását, meg a dohányzás szigorítását ...

Dohányipar 100 milliárdos ipar. Pér százmilliót biztosan költenek a képviselők "meggyőzésére" ...

Vajon mennyi "lobbipénzt2 szoktak kapni a képviselők fejenként hogy úgy szavazzanak, ahogy kérik .. 1 millió? 2 millió? 5 millió?

Dezsőjóska 2008.11.25. 11:25:43

Szerintem rosszul közelíted meg a dolgokat zero. Az a 18 misi 4 év alatt azért valljuk be elég nevetséges. Évi 4 millió valamennyi. Egy jó asztalos 3szor ennyit keres. Ott a kibaszott probléma, hogy nem azt csinálják amiért a fizetést kapják, azaz, hogy normális viszonyokat teremtsenek az országban, hanem mindenféle idióta törvényeket hoznak!
Bánná a faszom ha évi 20 millát tennének zsebre, ha NEM DÖNTENÉK ROMBA AZ ORSZÁGOT!!!!!

osgood 2008.11.25. 11:29:08

Ha az asztalos csinál értékelhetetlen, vagy neadjisten elmegy horgászni meló helyett, annak rá nézve azonnali következményei vannak. Politikus? Négy évre választottál, kisapám, köszönöm az észrvetéelt, leülhetsz. Tét? Négy év múlva legfeljebb ellenzékben lesz, nagy büntetés.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2008.11.25. 11:30:52

Szerintem már az minősíti a "politikusainkat", hogy a költségtérítések számlával való igazolásnak helyességéről, vagy nem helyességéről egyáltalán vitatkoznak!

Én utólag visszaszedném tőlük az eddig felvett pénzek utáni szja-t és járulékokat.

more 2008.11.25. 11:31:56

ezert nem lesz a csoro orszagokbol soha semmi semmilyen korulmenyek kozott...a politikusok annal korruptabban, minel nagyobb a csorosag, az orszag allapota es a politikusok vagyona pontosan forditott aranyossagban allnak egymassal...
a vastagborrol a pofan mar nem is beszelve, de en ezt mar nem is ennek hivnam, hanem a gerinc vegleges kioperalasanak

ez biztos valami lelektani dolog, h minel nagyobb a szarsag es minel jobban sullyed a hajo, annal jobban tomjuk a zsebunket, mrt ki tudja mikor sullyed el vegleg, akkor aztan csak mentocsonakba ugrunk es meg se allunk svajcig vagy bora boraig...

csak ebbe az a gusztustalan, h egyikbe se szorult annyi minimalis erkolcsi erzek, h sracok, bazeg, alljunk mar meg, amikor lassan jonnek az ehhalalrol szolo hirek, akkor talan ne vegyunk mar fel 30millat kocsikazasra....es eleg lenne csak az egyik oldalnak elkezdenie, de ok se kezdik el...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.25. 11:36:01

No, a kérdőjelet le is vehetem a címben ...

"Név szerinti szavazással, egyhangúlag fogadta el az Országgyűlés kedden a képviselői költségtérítés megadóztatásáról szóló indítványt. Az MSZP által benyújtott indítvány alapján az országgyűlési képviselők, a polgármesterek és az önkormányzati képviselők februártól 15 százalékos adót fizetnek költségtérítésük és költségátalányuk után"

www.origo.hu/itthon/20081125-februartol-adoznak-a-kepviselok-a-koltsegteritesuk-utan.html

redriot77 2008.11.25. 11:36:11

"Bánná a faszom ha évi 20 millát tennének zsebre, ha NEM DÖNTENÉK ROMBA AZ ORSZÁGOT!!!!!"

Még ha romba döntenék az országot... De a legtöbb egyszerűen nem csinál semmit! Hány olyan lehet, akinek még egyetlen felszólalása sem volt a ciklus alatt? Nyomja a laptopon az iwiwet, vagy Ikariamozik, esetleg a tőzsdét figyeli, vagy pont az Indexet olvasgatja. Ha szavazni kell, megnyomja azt a gombot amit a mellette ülő. Ha bent van egyáltalán, mert annyira azért sosincs teltház.

A semmiért ne járjon 20 millió adó- és ellenőrzés mentesen. A Fidesz képviselők is a kivonulósdiért kapják a pénzt? Fletó köszörüli a torkát, mikroportot igazgat -> jippié, cigiszünet!!! -> ezért ne járjon nekik pénz. Számolatlanul, bemondásra meg végképp ne.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.11.25. 11:36:22

Csak érdekességképpen, mert éppen beszélgettem a témáról dél-koreai állampolgárral.
Náluk van költségtérítés, de korlátozott módon és nagyon szigorúan ellenőrizve, a képviselők ott is elég nagy svindelerek persze.
Például náluk ha a képviselő nem a fővárosban lakik, nem vehet fel költségtérítést a szöuli szállásért, oldja meg maga a fizetéséből.
A többi térítést szigorúan számlával, és mivel nyilván ott is trükköznek a számlával, az ő adóhivatalukban külön csoport van a képviselői költségtérítéses számlák ellenőrzésére, a számláknak leellenőrzik az eredetét, összehasonlítják a számlát adó cég könyvelésével, stb.
Persze ez megint duzzasztja a közhivatali létszámot, de legalább van némi értelme...

oc 2008.11.25. 11:36:46

Ezen a székház dolgon én is behaltam:

javitsatok ki, mert remélem rosszul értettem: most kapnak piszok olcsón hitelt [alapkamat+1%], vehetnek székházat, törlesztik. Ha nem tudják, akor sincs gond: ott az állami garancia, majd az állam fizeti helyettük. Ezt igy bemondták a hiradóban.

Ez komoly? Pláne most, amikor mindenki izzad, hogy ki tudja fizetni a megemelkedett hitelét, mert ha nem, kirakják a lakásából?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.25. 11:40:26

oc

Igen, így van. Ha nem törlesztik, a költségvetés kifizeti a hitelt a párt helyett.

Kíváncsi vagyok lesz-e olyan pofátlan húzás, amire azt mondanák, hogy ezt már nem, ezt már nem lehet meglépni ...

W Joe 2008.11.25. 11:40:51

A válság nem terjed ki a politikusokra. És különben is megmondták, hogy ez nem kedvezményes hitel. Há' hogyne, ha én lakást veszek nekem is ilyet adnak. És ha nem tudom fizetni majd az állam kifizeti helyettem.

Avatar 2008.11.25. 11:41:03

Seduxen · hungarisztan.blog.hu/ 2008.11.25. 10:15:06
"Johnson Doe: ennek lenne szerintem egy pofon egyszerű megoldása. A képviselő (alap)tiszteletdíjat én összekapcsolnám a mindenkor érvényes MINIMÁLBÉRREL. És erre valamiféle szorzókat (mondjuk -10 ??) adni, költségtérítés meg nuku. Ez esetben csak akkor emelkedne a mandrók lóvéja is, ha emelik a minimálbért."

Az sem lenne jó, mert akkor felemelnék a minimálbért 300 000 Ftra, hogy ők kaphassanak havi 3 millát, viszont az összes cég csődbe menne, vagy elmenekülne innen. De sebaj, amíg még van pénz a kasszában ők felvennék a havi 3 millájukat...

W Joe 2008.11.25. 11:43:04

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.25. 11:40:26
Bármelyik lépés olyan, amivel nem mindegyik párt jár jól. Ha mindegyikük profitál belőlük, akkor az tisztességes és az ország érdekeit szolgálja. Képzelem miket nyilatkozna a Fidesz, ha valami trükkös dolog miatt csak az MSZP kapna ilyen hitelt :D

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2008.11.25. 11:44:13

Amúgy a költségtérítés jelentős része nem az utazás illetve a lakhatás miatt van?

Így a legtöbben benzinszámlát, meg lakásbérlet utáni számlát mutathatnának be.

Mindkettő tökéletes a csalás további folytatására...

Valaki ad egyáltalán számlát akkor, ha lakását kiadja?

Inkább töröljék el az egészet a picsába!
Lakástérítés faszság, oldják meg! Ha pl. lehetne távoli munkavégzés (otthonról dolgozni, vagy egy-egy képviselő a saját irodájából pl. Miskolcon), már egy csomót meg lehetne spórolni).

Utazás esetén pedig fizethetné a cég mondjuk a LEADOTT jegyek árának 80%-át.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.11.25. 11:44:27

Tolvaj maffia az egész politika. A háttérben együtt lopnak. Ez nem is titok már. Csak az országot ne basznák széjjel ennyire.

Vidéki 2008.11.25. 11:44:43

A böjt hozzájárul a test és a lélek megtisztulásához.
Ha a böjtöt kihirdették, akkor abban minden magát jóembernek tartó személynek részt kellett venni.
Képviselőink ezt a jó szándékot bizonyítják, mikor jogos jövedelmük egy részéről lemondanak. Külön dicséret illeti az ország leges legtisztább pártját az MDF-et.
Ők mindenkit überelve 18 %-ról hajlandók lemondani, ezzel jó eséllyel pályázhatnak arra, hogy nevük felkerül a dicsőségtáblára!

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.11.25. 11:46:27

Már sok pofátlan húzásuk van, amire már mindenki nemet mond, de szépen marad úgy minden és majd csak elül ha nem feszegetik a témát.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 11:48:06

Herr Nyó, Avatar: akkor nincs jobb ötletem, mint - misikeh után szabadon - az MG42. Gyors, egyszerű, végleges...
(És most megyek elhatárolódni a sarokba...)

De előtte még valami Herr Nyó, én ugyan nem vagyok közgazdász, de még csak pénzügyi vénájú se', de józan paraszti ésszel azt gondolom, hogy a minimálbér emelése azért kontraproduktív, mert a különféle elvonások (áfa-ifa-ufó) miatt döglik meg az a vállalkozás, aki/ami próbál tisztességes lenni. Szerintem ezért rettegnek a vállalkozások minden évben a minimálbér-emelés hallatán, mert annak kapcsán ők megsz*pják. Nem kicsit, nagyon...

Szóval ezen is kellene változtatni, de azt hiszem nagyon sci-fi irányba tereltem a kommentelést, bocsánat...

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2008.11.25. 11:48:11

Ja, és 15% levonást a bemutatott számlák alapján fogják behajtani.

Érdekes, hogy erről nem szól a fáma.

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2008.11.25. 11:49:10

Természetesen az első mondatom egy kérdés.

more 2008.11.25. 11:50:13

nekem a 15% tetszik a legjobban:))))) milyen europaiak vagyunk, elvtarsak, szinte szinden orszagban 15-20% az ado, mi alamentunk?? kurva jo, hallelujah, adocsokkentest!!!! DE csak a kepviselouraknak!!! a tobbi rohadjon bele a majd' 50%ba!
amilyen poharlan surmo gecik, ezt is ki fogjak jatszani, ugyh gyanitom egy fitying se fog az allamkasszaba visszavandorolni....ha meg igen, az ugyis elobb-utobb ujra az elvtarsak zsebeben kot ki...
uljlepistike egyes ala!!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.25. 11:50:46

more "csak ebbe az a gusztustalan, h egyikbe se szorult annyi minimalis erkolcsi erzek, h sracok, bazeg, alljunk mar meg, amikor lassan jonnek az ehhalalrol szolo hirek, akkor talan ne vegyunk mar fel 30millat kocsikazasra..."

Na ezért kellene a gyerekeknek hittant, etikát vagy akármit tanítani az iskolában, a családban és számonkérni rajtuk. Persze ehhez is példamutató magatartás kell.

Felnőtt 2-3 generáció már, akiknek max. a pénz meg a hatalom az istene.

Ez csak rosszabb lesz. Itt van már a kertek alatt a molotovos, kézigránátos szurkálós csonttöréses, elütős problémamegoldás. Elérkeztünk oda, hogy csak idő kérdése mikor kopogtat be a normál polgár otthona ajtaján.
Ilyen eddig is volt, viszont már nem vagyunk védett körben. Abban már csak a kivételezettek vannak, pl. a képviselők, vagy vállalati nagykutyák. Az állami erőszak monopóliuma egyrészről megdől (gyak. mások is "büntetlenül" saját belátásuk szerint/indokolatlanul alkalmaznak erőszakot másokkal szemben) másrészt rendfenntartó/védő/óvó funkciójár nem, vagy csak nagyon korlátozott keretek között látja el. A tartásdíjat beszedi/feladatairól nem gondoskodik.
Kezd szétesni az állam.

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.25. 12:01:08

A képviselők adómentes költségtéritéséről egyes-egyedül a gárda szellemisége, illetve a minden bokorban jelenlévő rasszizmus a felelős.

Ombudsmanyus 2008.11.25. 12:02:14

Úgyis mindenki az adócsökkentésről papol, hát most itt van. A személyi jövedelemadó mértéke 0-1.700.000 Ft között 18%. Tehát a 15% valójában a mindenki által várt adócsökkentés első lépése.

Ebben az országban a képviselők "különös anyagból vannak gyúrva". Úgy is viselkednek.

Szarcsík Viki 2008.11.25. 12:22:55

Nekem ez a költségtérítés az egyik oka annak, hogy nem fogok elmenni szavazni. Nincs kire.

Először úgy voltam vele, hogy elmegyek leadni egy érvénytelen szavazatot, hogy megjelenjek a végeredményben, mint "egyikre sem"-szavazó, aztán rájöttem, hogy ez már nem az én szavazásom.

Nincs, nem lesz hozzá már közöm. Nem szólok bele. Igaz, effektíve eddig sem tudtam.

Mert ilyenek a magyarok, mint ez a 380 takony a villában, pont ilyenek, én meg nem tudok már velük közösséget vállalni.
Ciki, gáz, gyomorforgató, reménytelen, ostoba, tehetségtelen, aljas.
Maradék.

more 2008.11.25. 12:39:26

vero, tudod az a helyzet, h mintha lenne moralrol, hitremenyszeretetrol, es egyeb magasztos eszmekrol papolo partunk/partjaink....de valahogy nekik se sikerul az elvtarsak tyukszemere lepni.
biztos, h nagyon kemeny dio, mert a sracok bebetonoztak magukat, DE nem hiszem el, h a jobboldal 6 ev alatt nem birt kiokoskodni semmit ezeknek a nyomorultaknak a megfingatasaval kapcsolatban. nem megbuktatas, csak egy enyhe megfekezes, h ne boruljunk a szakadekba... meg az se sikerult!!

na szoval a jovo magyar politikusnemzedeke ugyanilyen lesz, ha tanul hit es erkolcstant, ha nem, mert ezek a fergek nevelik ki oket

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.25. 12:48:19

"DE nem hiszem el, h a jobboldal 6 ev alatt nem birt kiokoskodni semmit ezeknek a nyomorultaknak a megfingatasaval kapcsolatban. "

öhöhöhöhöhö. A jobboldalnak nagyon is megfelel a jelenlegi helyzet, ugyanúgy ott vannak ők is a húsosfazéknál.

Spielberg 2008.11.25. 12:49:54

és nem is Pista a leggenyóbb a brigádban...
érdeklődjetek utána dr. Simon Gábornak, dettó miskolci, de bár hetente feljelentik, konkrét adatokkal, számokkal, nem vizsgálja az APEH... hihi
csak azt, aki feljelentette, de őt sürgősséggel..

more 2008.11.25. 12:57:05

igen combi, erre szandekoztam utalni....

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 12:57:17

Szarcsík Viki 2008.11.25. 12:22:55

Rossz a hozzáállásod!

Tessék csak szépen elmenni, a szavazólapon fogsz találni legalább 15-20 különböző pártot, a programokat tuti el tudod olvasni a neten... Minél többen megyünk, akár esélytelen pártra is szavazni, annál nagyobb az esélye, hogy az szdsz-mdf páros eltakarodik. Első lépésnek megteszi ez is, utána már lehet reménykedni,hogy előbb-utóbb a többiek is ide jutnak :o)

Combi a ballibes Ferkófan 2008.11.25. 13:15:09

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 12:57:17
Az egyetlen megoldás az akasztás :)

osgood 2008.11.25. 14:18:03

Félkupica: ez félmegoldás. Tessék nyugodtan érvénytelen szavazatot leadni, szöveges értékelés mellett (pl "Ez a szavazat nem azért érvénytelen, mert analfabéta vagyok. Ez a szavazat azért érvénytelen, mert alábbi véleményemet így fejezi ki leginkább. A felsoroltakat előbb szeretném vesszőseprűt markolva, az út mellett sepregetni/ lámpavason szelíden himbálózni / rács mögött látni, mint felelősségteljes tisztségben pózolva. Alkalmatlan bagázs, húzzanak.) Ha lesz párszázezer ilyen szavazólap, az már nem diákcsíny.

derelyegrádi szellem 2008.11.25. 14:33:11

osgood

Ez a metódus kizárólag a jelenlegi rezsimnek (Mszp-SZdsz) használ, mert ő híveik érvényes szavazatot fognak leadni, ezt csak másoknak propagálják, terjezstik, ráadásul ezzel nem történik semmi, egyszerűen rögzítik, hogy érvénytelen szavazat.

Az igaz, hogy másik alternatíva sem tökéletes, vagy teljesen nyugodt szívvel megválasztható, DE.

Én ebben a kérdésben olyan vagyok mint Gyurcsány, csak az első két lépést látom. Őket kifelé, felelősségre vonás, aztán majd meglátjuk, a többin majd utána elgondolkodunk.

osgood 2008.11.25. 14:38:45

Üdv, Derelyegrádi :)
Optimistább vagyok, szerintem a jelenlegi kurzus jelentősen megfogyatkozott támogatása épp azt mutatja, hogy vannak mindkét oldalon _minimum_ kétkedők, megkockáztatom, gondolkodók is.
A többi matematika. A legutóbb leadott érvénytelen szavazatomat lehet írástudatlanságnak, döntésképtelenségnek, meg hasonlóknak beállítani. A távolmaradást lehet ignoranciának beállítani. De ha jelentős számban lesznek ilyenek, akik azzal nyilvánítanak véleményt, hogy kifejezik: egyetlen iksz a rubrikában NEM fejezi ki véleményüket úgy általában a mostani csürhével kapcsolatban, az már nem söpörhető szőnyeg alá.
Az első két lépésed megvan. Szerintem eldőlt, hogy oldalváltás lesz, ideje lenne arról gondoskodni, hogy ne csupán a zászló színe / címernövény / tömendő zseb gazdája változzon meg.

osgood 2008.11.25. 14:42:03

Ja és igen, felelősségrevonás. Amíg a jónép úgy érzi, hogy nincs tétje annak, hogyan teljesít, addig nincs miért pedáloznia, eljátssza kisded játékait oldaltól, világnézttől függetlenül. Fater szokta mondani, hogy amíg a szél nem himbál belőlük egyet-kettőt, addig folytatni fogják. Akár képletesen, akár szó szerint érti, van benne valami.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 14:42:53

Egy kis adalék Szellem a gondolatmenetedhez: az imént mesélte az egyik - nem kereskedelmi - rádíjjó hírműsora, hogy a fityesz támogatottsága hosszú idő óta a legalacsonyabb (25%), A kormánypártté 18%.

Ehhez asszem nem kell különösebb kommentárt fűzni...

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 14:44:12

osgood 2008.11.25. 14:38:45

(Az érvénytelen szavazat beleszámít a részvételi arányba?)

Tényleg optimistább vagy, hátha ezt most sikerül letörnöm :o)

Előbb kaptam mailen:

Subject: Announcement

"Due to the current financial crisis facing the world at the moment, the light at the end of the tunnel will be switched off to save on electricity costs, until further notice.
 
Sincerely,
God"

gnu 2008.11.25. 14:46:30

Szerintem nem Nyakó Pista a legdurvább játékos. Ott van Szili Katika, mint az országgyűlés elnöke. Ő, mint védett személy állami költségen és objektumban lakik, a Köztársasági Őrezred ingyen furikázza mindenhová. Tehát az ég világon semmi költsége nincs e két dologgal kapcsolatban. Mégis felveszi az utazási és lakhatási támogatást...

osgood 2008.11.25. 14:48:50

Félkupica, ez azért nem zúzott le nagyon. Ezek szerint a mél működik :)

Egyébként meg legyen a szavazólapon egy "egyik sem, mindegyik húzzon vagont rakni" rubrika. Na, akkor lenne olyan a szavazólap, amin egy iksszel kifejezhetem a véleményem.

derelyegrádi szellem 2008.11.25. 14:53:01

osgood

"Szerintem eldőlt, hogy oldalváltás lesz"

Nem osztom az optimizmusodat (ne adj Isten pesszimizmusodat), nincs olyan szar kormányzati munka, és hazudozás, amit nagyon sok pénzből és még nagyobb hazugságokkal nem lehetne kimarkertingelni, és főleg nincs az az előny, amit fideszék el ne tudnának ba--ni.

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 14:55:21

"A szarból hoztuk vissza a választásokat a végére..."

"Amit meg lehetett tenni az elmúlt 1 évben, azt megtettük..."

Nagyon rövid a memóriájuk a kedves kommentelőknek :))))

derelyegrádi szellem 2008.11.25. 15:00:06

pont mint a választóknak,

(meg seduxennek mert nem a választásokat hanem a "kormányzást" hozták vissza szarból).

Mondjuk látszik is rajta, hogy honnan hozták.....

osgood 2008.11.25. 15:02:22

Az optimizmust nem az oldalváltásra értettem (véleményem szerint egyformán alkalmatlan mindkét banda, szakmailag, erkölcsileg egyaránt), hanem arra, hogy egyre kevesebb lesz a vakon, megszokásból, zsigerből vagy épp hitéleti alapon szavazó tisztelt polgár. Meg olyan is, aki elhiszi, "hogy valamelyik oldalra csak szavazni kell", vagy az olyan, aki hajlandó még mindig a kisebbik rosszban hinni és azt megszavazni. Részemről már nem létezik "kisebbik rossz" választás, én kiszálltam.

"nincs olyan szar kormányzati munka, és hazudozás, amit nagyon sok pénzből és még nagyobb hazugságokkal nem lehetne kimarkertingelni"
Az igaz, hogy eddig ez így látszott. Szerintem elérték Gyurcsányék ezt a határt, ahogy Orbánék is annakidején.

> és főleg nincs az az előny, amit fideszék el ne tudnának ba--ni.
Azért ehhez egy Mikolánál most több kellene. De mondom: szerintem mindegy. Egyik 19, másik eg híján húsz. Majdnem azt írtam, hogy egyik kutya, másik eb, de van otthon ilyenem, ezúton is elnézést kérek tőle a párhuzamért, érdemtelenül bántanám a négylábúakat.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 15:03:36

Én leszavazok normálisan és a borítékba, a szavazólap mellé írom a véleményem, akarom mondani lépfenényem

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 15:08:02

osgood 2008.11.25. 15:02:22

Én pedig már írtam, hogy legutóbb is lehetett vagy 10-15 párt közül választani.
A jelenlegi köcsög kispártok kiesnek, a részvételi arány meglesz hozzá, a két nagypártra sem kellett szavaznod, mindenki örül.

Valakire pedig tényleg kell szavazni, mert ha nem teszi az ember, akkor maradnak ezek a vízigótok.

osgood 2008.11.25. 15:15:37

Félkupica, pont ez a gondom. Ha szavazok, jönnek az akármilyen színű vízigótok. Ha nem szavazok, maradnak az akármilyen színű vízigótok. Nekem a szín már régen tökmindegy, vízigót az vízigót.
Jó lenne, ha ezen véleményemnek hivatalos megniylatkoztatást is engednének, mondjuk miért ne a szavazólapon?
Jó lenne, ha a vízigótok domesztikálódnának ... hogy kihalásos alapon vagy tanulás útján, tökmindegy. Kezdjenek úgy tenni, mintha szociális lények lennének és kezdjenek normákat követni. Ha ezt megteszik, akkor lehet, hogy elkezdek azon gondolkodni, milyen színűek legyenek a kedvenceim. Addig ez csak máz, és átlátszó.

osgood 2008.11.25. 15:16:08

És elnézést a vízigótoktól, természetesen elhatárolódok magamtól.

more 2008.11.25. 15:19:06

gyerekek halloooo, milyen valasztasokrol almodoztok??? meg majd' 2ev!!! addig meg a rolo siman legurulhat a hataron 'zarva' felirattal a sirva menekulo multik utan, es a szbadon garazdalkodo ciganyhordak elott...
addig meg hany ciganypurde szuletik meg, hanyszor megy utalas az elvtarsak szamlajara, hanyszor olvassatok, havi levonasok a fizubol.....Ft?
es sajnos egy masodpercig se vagyok benne biztos, h ez a mocsok brigad nem kerul vissza boldogan rohogve, miutan a 2 milko roma meg nyugger megszavazza oket....

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 15:36:07

more: Ne lázítsál, mert a végén még mind a húszon-akárhányan beköltözünk hozzád :o)

derelyegrádi szellem 2008.11.25. 15:41:58

..ja és még valaki egy holtig tartó haszonélvezet is alapít rád. :-)

osgood 2008.11.25. 15:49:44

És ha már a vízigótok (akik valójában inkább vizigótok), Gárdonyi, Láthatatlan ember:

"Akkor már, hogy a római sereg elhelyezkedett, Atilla a vízigótokkal szembe a maga osztrogótjait állította. Pokoli gondolat: testvért testvér ellen! A vízigótok gyűlölték az osztrogótokat, hogy miért nem tartottak velük, mikor megszöktek Atillától. Az osztrogótok szintén gyűlölték a vízigótokat: azt mondták, hogy meghódolni, azután megszökni gazság!
Ellenség ellenséggel megbékülhet a hadban, de testvér a testvérrel nem. Káin fegyvere a leggonoszabb."

És ezzel megvolt a szomszédok-os, kamerábafordulós tanulságmegmondás :)))

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 15:55:52

osgood 2008.11.25. 15:15:37

Én csak arra akartam utalni többször is, hogy szerintem (most általánosítok egyet) az 1/3-át sem ismered azoknak a pártoknak, akik a Te választókörzetedben legutóbb elindultak :o)

Vannak egy páran, közülük, vagy egy részükből kerülhetnének ki a mostani elit riválisai. Én sokkal inkább ebben látom az alternatívát, mintsem a választások elszabotálásában.

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 15:58:58

osgood 2008.11.25. 15:49:44

Én is nemrég olvastam, újra :o)

osgood 2008.11.25. 16:02:57

Félkupica: de, ismertem. Nem csupán a pártokat, az embereket is. Kis helyen élek, nekem könnyű. Sajnos annyira nem kicsi ez a hely, hogy az emberek számítsanak igazán, ne a címernövényük. Ettől eltekintve igazad van, általánosítsunk együtt: a döntő többség számára a választás a narancsról vagy a vörösről szól. A kék és a zöld már csak illúzió. Ahogy a többi kicsi is, onnan nem riválisok eredhetnek, hanem utánpótlás és jó tanítványok. A jó k nagy idézőjelekben, persze.
Nem szabotálni akarom a választásokat, azt eddig is megtehettem, nem mentem volna el, satöbbi. A véleményemet akarom kifejezni. Az ezzel a választékkal nem megy. Ennyi a gond.

osgood 2008.11.25. 16:04:47

Én az ilyeneken nőttem fel :)) és erősen szükségét éreztem újraolvasni őket, mert kopik az agyam rendesen :))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 16:05:31

szellem: jó, tényleg... De a lényeg érthető. Nagy mágusok ezek, ki tudja mit rejt még a cilinder :)))

Off: jót röhögtem kis hazánk legfőbb jogszabályalkotó csapatán (országgyűlés), hogy milyen fontos területeken kezdtek neki a jogalkotásnak: T/6828. számú törvényjavaslat, Tom Lantos munkásságának továbbviteléről.

Köszönjük Kócos Asszony :))))

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 16:07:18

Ja, Te 'csak' a véleményed akarod elmondai, az más... erre a célra ajánlom a www.kapcsolat.hu/blog/gyurcsany
internetes blogot :o)))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 16:08:49

Óvatosan gyerekek, Főnök naggyyooooonGECIIII, ha ilyen linkeket biggyeszt ide :))))

osgood 2008.11.25. 16:12:27

Ne legyenek illúzióid, a választó csak véleményt nyilvánít, ráadásul általam indifferensnek tekintett dolgokban (mi a neve a győztes pártnak, satöbbi). A többségi véleményt illik döntésnek elfogadni, ha nem is rögtön, de véges számú újraszámlálás után.
Az említett hely szerintem kapásból write-only, azaz az ott megfogalmazott vélemény olyan borsó, ami még csak el sem jut a falig :))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 16:13:18

off: na viszont itt egy gyöngyszem, ami minimum ombuckalakómanói felháborodást fog kiváltani súlyosan rásszistááá lévén. Úgy látszik már a törvényhozásba is beszivárgott a Gárda szellemisége?

T/6770. számú törvényjavaslat a fémek begyűjtésével és értékesítésével összefüggő visszaélések visszaszorításáról

www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_iromany.irom_lekerd_egysz?P_CKL=38&P_TIP=NULL&P_IZON_TOL=6770&P_FOTIP=null

more 2008.11.25. 16:16:26

jovan, gyertek, majd kiveszunk....akarommondani elveszunk egy hazat:)))) itt egyebkent az onkentes lakasfoglaloktol a legnehezebb megszabadulni a torvenyek szerint, nagyon hosszu procedura a tulajnak....
a lakaskiadasban is minden jog a lakot illeti, a landlord hajkuraszhatja a lovejat akar egy evig is, ha a lako nem fizet, de nem rakhatja ki....
szoval vannak alternativak:))))

szellem, te is johetsz, legalabb jogaszunk is lesz! haszonelvezet mi? erosen befolyasolt allapotban hehehehe

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 16:23:52

Sedux, mi a baj vele?

Tipikusan az a sírvaröhögős oldal, a kommentek ott mindent visznek. :o)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 16:25:59

Főnök: gondold azt, hogy az oda kommentelők KOMOLYAN úgy gondolják... Hm? Így is sírvaröhögős?? :)))

derelyegrádi szellem 2008.11.25. 16:26:27

és nípes kiccsaládom az gyühet-e? (nagy haszonélvezők az tudom mondani előre)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.25. 16:29:09

Szegény képviselők, mindjárt megsajnálom őket. 15%, ez ám az önfeláldozás!

Főnök, tudhatnád, hogy Seduxnak semmi baja vele, onnan szokott idézni. :)) (azért nevezett g*cinek, mert erre emlékeztetted...)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 16:30:29

laspalmas: így van, köszönöm :)))
Miután elütötte a fél 5-t az óra, nem marad más hátra, mint kiadni a vezényszót (laspalmas, figyelj!!):

"Gyerünk Barátaim! Tegyük a dolgunkat!"

cikkhájl mindenkinek :)

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.25. 16:32:06

A gyengébbek kedvéért: munkaeszközöket eldobni, és gyerünk haza/a kocsmába/a kupiba....

more 2008.11.25. 16:38:43

szellem: kiscsaladod mekkora? 1-3 fo, 3-8fo, 8-15 fo, 15- ???
csak hogy mekkora ikerhaz elfoglalasaban gondolkodjunk..:)))
megasztan he...irtenek-e valamihez, ugymint zsebeleees, hegedalas tangoharmonyikaval a herocc elott asztan zsebeleees, rivas szivhesszoloan egy mupurdeval a kezukben aranyfoggal a szajukban asztan zsebeleeees...???

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 16:49:12

laspalmas 2008.11.25. 16:29:09

Sedux átvette a blog lelkiismerete címet, engem már rávezetett a helyes útra, mától ketten térítünk. :-P

Horizont 2008.11.25. 17:22:48

Ez komoly, 15%-os önfeláldozás!Könnyegig meghatódtam.Meglépték.Nem kicsit, nagyot.Végre. Milyen együttérzőek a néppel.

Ez csak azért született meg most és így, hogy befogjánk a pofánkat.(röhögve kiköhögik, máshol dupláját beszedik).Ez is fontos volt, de nem itt kezdődik és végződik velük a probléma.
Két kis példát idéznék.Két oldalról.
Dr.Magda Sándor MSZP.
Kb.6 éve falugyűlésen (na azóta se mentem) jelezte neki egy jobboldali hogy kicsit túlzás a 2 millió ft/hó. fizetése.(6éve!!)Hátast dobtam a válaszától.Azt mondta, hogy ő nagyon büszke arra, hogy ennyit keres, megérdemli, és megdolgozik érte.Komolyan!Na aki kérdőre vonta azóta a falu polgármestere és Magda nem volt azóta a faluban.(mint főiskolai rektor
3.591.359 ft.-ot keres!!!!!Havonta!Észreveszi a 15%-ot?)
Múlt hét: rádió, jobb oldali képviselő (sajnos nem jut eszembe a neve).Ő nem veszi magára ezt a költségtérítéses cirkuszt, mert neki most is 92 ezer ft. a telefonszámlája, a városából felhozta látogatni a képviselőtestületet és ő fizette a buszt, és annyi bálba hivatalos és az annyi költséggel jár, mit gondolunk mi??
Szóval egyik se különb, meg vagyunk vezetve.
660 milliárd hiány MEGTERVEZVE, Sólyom létrehozza a Bölcsek Tanácsát (hú), megszavazva 15% (hű),nyugdíjasok megint felkarolva,hiábavaló igéret Gy.F.-től a devizahiteleseknek, a bankban azóta is magasról nagy ívben tesznek ránk stb.stb.
Az élet csodaszép és fő az optimizmus!!!

derelyegrádi szellem 2008.11.25. 17:43:13

Optimista

És te láttad már ezt Magda Sanyit? Mert azzal a ábrázattal (intellektusról nem is beszélve) szerintem egy kirgíz főiskolán sem lehetne tán még portás sem. A Magda mint rektor! Ezt amikor hallottam, nem hittem el, pedig így van. Talán még a Rektori Konferenciának is ő az elnöke, de ez nem biztos.

Ez maga a velünk élő kommunizmus/szocializmus, ahol 4 elemis disznópásztorok lehettek tsz elnökök, vb titkárok meg rektorok.

Horizont 2008.11.25. 17:54:45

Szellem
Láttam nem volt egy élmény!
Sőt képzeld a MTA tagja!!!!Kész, végem volt!Ő a hevesmegyei kiskirály!!!
1946-os. Ezt írja :Az egri Dobó István Gimnáziumban érettségiztem. A középiskola befejezése után a karcagi Felsőfokú Mezőgazdasági Technikum diákja voltam. Agrármérnökként 1976-ban végeztem a Debreceni Agrártudományi Egyetemen, majd ugyanitt 1978-ban egyetemi doktor lettem. 1984-ben a mezőgazdasági tudomány kandidátusa, 1993-ban pedig a Magyar Tudományos Akadémia doktora tudományos fokozatot szereztem meg.
Amit én alapból elvárok egy diplomás embertől annak teljes hiányában van. Bejött neki a politika.....

átlátó 2008.11.25. 18:06:19

Én csak annyit akarok mondani, hogy a racionalizálás jegyében egy rozsdás kombináltfogógval minden képviselőt megszabadítanék lidocain alkalmazása nélkül valamelyik metszőfogától.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.11.25. 18:56:11

Félkupica_Fehér_Főnök 2008.11.25. 16:49:12

Szuper! Sokkal jobb fejek vagytok, mint Bezuhov. :)

gordu 2008.11.25. 21:03:49

Na ettől a 15 %-tól most megálltam a növésben.

Bazmeg ezek így, 386-an, így röhögnek most a pofánkba, kész vagyok.

Tehát van egy bemondásos, számla nélküli, adómentes fizetésük, aminek a mértékét ők maguk határozzák meg, és ebből a változó, tetszőleges értékből vonnak ezután 15 %-ot.
Van kérdés? Ugye így már oké, hülyemagyarok?

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2008.11.25. 21:11:32

Nahh kérem, maschinengewehr? Két rakasz lőszerből kijönne az a 386 élősködő. Egye fene, M249 is lehet, az már NATO-kompatibilis.

dobLy 2008.11.25. 22:23:13

négy napja találtam rá erre a blogra, de ez lett majdnem a kedvencem, teljesen egyetértek ezzel a poszttal is. csak így tovább!:)

Horizont 2008.11.25. 23:20:10

dobLy
Majd rájössz, hogy a Vastagbőrrel a kávét is megspórolhatod:)))
Csak "majdnem" kedvenc?:(

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2008.11.26. 08:21:53

Kiváló a poszt, de plafonig felment a vérnyomásom tőle

Geza 2008.11.26. 08:54:55

misikeh ·2008.11.25. 21:11:32:
"Nahh kérem, maschinengewehr? Két rakasz lőszerből kijönne az a 386 élősködő."
Válság van, kolléga, nem pazarolhatunk! Tessék őket három rétegben egymás mögé állítani, úgy egy rakasz is elég lesz :) !

Seduxen (már NEM dr.) 2008.11.26. 09:48:08

Geza náczirasszista kommentjétől tessék elhatárolódni! MOST!

Tudod mit, gazdasági válság ide, gazdasági válság oda, ha erre a nemes célra vetnének ki különadót, az elsők között fizetném be! Mindenki helyett...

derelyegrádi szellem 2008.11.26. 10:14:25

more

"megasztan he...irtenek-e valamihez, ugymint zsebeleees, hegedalas tangoharmonyikaval a herocc elott asztan zsebeleees, rivas szivhesszoloan egy mupurdeval a kezukben aranyfoggal a szajukban asztan zsebeleeees...???"

Minden hangszeren játszanak. Még van referenciájuk is. A kalahári ligeterdő....:)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.11.26. 12:20:54

dobLy 2008.11.25. 22:23:13

Isten hozott ...kicsit sokáig tartott míg idetaláltál xD

dobLy 2008.11.26. 15:51:42

Optimista 2008.11.25. 23:20:10
fiatal vagyok én még a kávéhoz :P

zero · vastagbor.blog.hu/ 2008.11.26. 12:20:54
^^

Kodomo 2008.11.27. 11:59:37

A drámai megszorítás egy lényegi aspektusát nem vettétek észre. Erkölcsiséget érintő üzenet.
Tegyük fel, hogy van egy képviselő, aki a költségtérítést arra használja amire való. (Jó, jó, tudom!) Leutazik a választóihoz, 10 eFt-ot tankol, 10 eFt-ot igényel. Jövedelme ebből semmi.
Na most, mit üzennek a képviselőtársak neki ezzel a megszavazott -15 %-kal?!
"Nem csalsz, lopsz, hazudsz???? Hülye vagy?! Tessék eztán legalább 15 %-ot hazudni!"

technikus 2008.12.26. 22:50:55

Javaslom,az alábbi öt pont bevezetését:
1.képviselőjelöltek elmeorvosi vizsgálata.
2,pártlisták megszüntetése.
3.javadalmazás a mindenkori magyar átlagbér alapján.
4.képviselő visszahívása,azonnal ahogy eltér a választási ígéreteitől.
5.európai, Pl : Ausztria.létszámarányos parlament max.120 fő.
azokra kell szavazni a következő választáson,akik ezt elfogadják! Miért?? A vadászoknak kötelező az elmeorvosi vizsgálat,pedig legfeljebb a barátját lövi le,ezeknek akik egy országot tesznek tehetnek tönkre miért nem???!

süti beállítások módosítása