Skip to content


       Szűrés lista

A sajátságos főigazgatói vizsgálat - Kávé helyett XIV.

Hiába, hullanak ezek, mint a legyek...

A HavariaPress információi szerint a BRFK eljárást indított a KBSZ (Közlekedésbiztonsági Szervezet) főigazgatójával, Mészáros Lászlóval kapcsolatban. Bármilyen meglepő, hűtlen kezelés miatt.

A vizsgálat tárgya:

1, több tízmillió forint értékben vásárolt a szervezet számára terepjárót, egy kishajót(!), és repülőgépet(!).

Viszont ezeket a KBSZ nemigen használta, a főigazgató úr magáncélra annál inkább.

2, egy professzionális GPS-készüléket a valós értékének ötszöröséért, az áránál 5 millió forinttal drágábban vett meg a KBSZ-nek.

Természetesen egy ismerőse cégétől.

3, személyesen vett részt a 2003-as szegedi repülőgép-baleset kivizsgálásában, annak ellenére (vagy épp azért), hogy saját cégének köze lehet a pilóta halálához

2003 nyarán Szeged közelében két repülőgép ütközött, és az egyik pilóta azért halt meg, mert nem nyílt ki az ejtőernyője, amit Mészáros cége forgalmazott. A kivizsgálás rendhagyó módon zajlott: egy repülőgépből mindaddig dobáltak ki ejtőernyővel felszerelt fabábukat, amíg végre valamelyiken ki nem nyílt az ernyő. És ezzel be is bizonyították, hogy a főigazgató cége nem vétkes.

Az eszem megáll! Ilyet lehet?

Hány és hány ilyen pofátlan "kiskirály" lehet még rajta kívűl, akik herdálják az állami pénzt? 

Címkék: pofátlan kávé helyett

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr62828721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jonnglenn 2008.12.23. 13:06:28

mijafasz aza kábéesz?

csak valami jó hej lehet ha kishajóval meg repülővel lehet menni dógozni.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.12.23. 13:07:10

Azért én nem vennék minden, a Havaria által írt állítást kézpénznek :)
'ünnepeket!

sqyza 2008.12.23. 13:07:34

Mi a f@szom a KBSZ? És ki ez a főbuzerátor?

jonnglenn 2008.12.23. 13:07:45

de hüje vagyok tisztára agyamra ment eza karácsonyi hasfelmeccés

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.12.23. 13:08:07

@jonnglenn: KBSZ = Közlekedésbiztonsági Szervezet, kb. olyan mint ámerikában az NTSB, balesetvizsgálattal foglalkoznak.

jonnglenn 2008.12.23. 13:09:14

még jó hogy vonatot nem vett magának, meg jubótot

jonnglenn 2008.12.23. 13:10:26

tudom, tudom, hogyne tunnám ,mer én kapcsolatba vagyok velük, csak kicsit eltévettem agyban

Lithium78 2008.12.23. 13:17:16

megint csak az derül ki, h rossz szakmát választottam.

laspalmas: gratulálok a "termékenységedhez" csak így tovább!

Makk Marcsi 2008.12.23. 13:18:08

Ibigoo, azért, ha csak a fele igaz, már akkor is lógnia kéne.
Annak idején mekkora volt a rinyálás a mikor a hülye Torgyán beültette az unokahúgát vm. felügyelőbizottságba.
Nem is az a szörnyű ezekkel, hogy lopnak, hanem, hogy már a látszatra sem ügyelnek, vagy ami még rosszabb, hogy nem is gondolja úgy, hogy helytelenül cselekszik, aztán még ő csodálkozik a legjobban amikor rabláncon viszik el.
Amúgy jó ez az őszi szezon: minden hétre jut egy kormányközeli, akit rabláncon visznek el. Volt olyan híradó nemrég, amiben 3 hír szólt egymás után letartóztatott mszp-s, szdsz-es prominensekről.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.12.23. 13:22:55

Ezek ilyen látszatvizsgálatok. Kivesznek pár kishalat, a nép meg örül hogy húdejó, egy újabb sikkasztót sikerült elkapni, de a nagyhalak maradnak...

Combi a ballibes Ferkófan 2008.12.23. 13:26:08

Boldog Karácsonyt Abszurdisztán!

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2008.12.23. 13:27:04

Egy kicsit off, de erről küldtem egy cikket a történtek után egy kicsivel + láttam is a baleset utáni helyszínelést:

kuruc.info/r/1/32489/

Ez nem hírérték, csak a blikkes történetek....

System failure. :) 2008.12.23. 13:30:41

Fabábut? Őket dobtam volna ki. Szerencsétlen pilóta más rohadék pénzsóvársága miatt SZÖRNYETHALT.
Kivágtam volna, aztán lezártam volna a vizsgálódást, mivel a próbaernyő kinyílásának hibája miatt nincs büntethető alany. :)

jonnglenn 2008.12.23. 13:31:56

ebbe a zernyővizsgálatdologba ne méjeggyetek el, mer lesz nagy döbbent

reKorrekt 2008.12.23. 13:37:01

Combi, ezt reggel már olvastam, talán ezért is viselem most ilyen jól az új itteni postokat :)

reKorrekt 2008.12.23. 13:48:32

A főoldalon egy b tag zárót elvitt a cica ha jól látom. Vagy azt is ellopa az szdsz?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 14:08:12

"A kivizsgálás rendhagyó módon zajlott: egy repülőgépből mindaddig dobáltak ki ejtőernyővel felszerelt fabábukat, amíg végre valamelyiken ki nem nyílt az ernyő. És ezzel be is bizonyították, hogy a főigazgató cége nem vétkes."

Na ezért kell a cigányokat integrálni, pl a pilótákhoz. Egy két ilyen szarházit meglincselnének rögtön lenne itt minőség. :P
Egyébként a meghalt pilóta családja ezt hagyja?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.23. 14:28:43

@TaTa86.: Szerintem előbb lopnák/adnák el a repülő alkatrészeit, így nem jutnának el addig, hogy fel is tudjanak szállni. (Egyébként szia, rég láttalak.:))

Seduxen (már NEM dr.) 2008.12.23. 14:28:47

"a hülye Torgyán beültette az unokahúgát vm. felügyelőbizottságba. "

Óóó, az ominózus Concordia Közraktár Rt.-s sztori :))))

Nylul 2008.12.23. 14:31:16

Mint ejtőernyős mondom, hogy vége teljesen zöldség. Nem két repülőgép, hanem két vitorlázó ütközött. 300 méter egy ernyő biztonságos nyitási magassága, ennél a két vitorlás jóval alacsonyabban volt. Épp ezért nehezen tudom elképzelni, hogy bármilyen hivatalos vizsgálat része lehetett 100-150 méterről bábuk kidobálása.

Roxvox 2008.12.23. 15:37:09

KBSZ - Közpénzeket Bitorló Szarháziak

more 2008.12.23. 15:50:05

a bábus megoldás kurva jó:)))) télleg nincs határa a pofátlanságnak

doberman 2008.12.23. 16:14:11

Én még meg is szavaznám a kishajót Mészárosnak, ha az ejtőernyőit fabábuk helyett cigányokon tesztelné!

Prinzessin Erbsen (törölt) 2008.12.23. 16:32:43

a helyzet az hogy a sülyedö leghajobol egymas utan doblajak ki az elvtarsak a homokzsakokat, hagy örüljön a nep, hogy na ezek aztan fasza gyerekek, rendet csinalnak

pedig a helyzet az, hogy valsag van, fogynak a statuszok, fogy a love, kell a többiekenek is juttatni,

nem veszitek eszre, hogy mitan a ´potlek´megbukott, azota csak a regi elvtarsak buknak meg sorra, folyik a tisztogatas az MSZP-ben,
ezt idaig is tudtak, vajon miert pont most kezdenek hullani a csontvazak a szekrenyböl?

Trog_Air 2008.12.23. 18:04:45

Az ominozus eset (amiben osszeutkozott egy Ka-7 es egy Gobe, a Ka-7 leszallt a szegedi repteren, a Gobe lezuhant a DELEP ipartelepre) meg 2003 aprilis 26-an tortent, a Gobeban ugyebar meghalt az oktato es a novendek.
A novendek kiugrott (az oktato a roncsok kozt lelte halalat), de az ernyo nyitasakor (mivel a roncs porgott veszettul) a jobb heveder a bal vallan atvetve es a nyakan, a zsinorok pedig a labai kozott voltak es igy nyilt az ernyo (szoval kinyilt!) csak nem tudott feltoltodni. A problemat ott lehetett volna orvosolni, hogy az ernyot egy belso kontenerzsakba teszik (mint a "rendes" ernyoket - ez csak egy mentoernyo, ami nem sullyed olyan lassan, viszont cefett gyorsan nyilik ki - es pont ez a lenyege, hogy 150 m-en kinyiljon (ha 130-al megy a gep, akkor 70 m is eleg) - a belsozsak sulyos masodperceket jelentene a nyitasi folyamatban) - ha nem porgott volna be a gepelhagyaskor, nem akadtak volna el az ernyo reszei.
Egy dolog mentette volna meg oket: ha AZONNAL ugranak mindketten az utkozes utan (ilyenkor meg kb. 700 meteren voltak es a gep is viszonylag stabilan repult)
A vizsgalo bizottsag tagjait megtalaljatok az esetrol keszult jelentesben (63/2003), nincs koztuk a Meszaros Laci neve. Az ernyo egyebkent SK-94 tipusu volt, es az AIR-POL ceg gyartotta.
Amugy kishazankra jellemzo, hogy annyi ember annyi mindennel foglalkozik, hogy nehez egy kivizsgalo bizottsagot ugy osszeszedni, hogy senkinek se legyen koze semmihez... (a tavaly lezuhant Corvus erre a legjobb pelda, a hatosagnal volt egy par erintett az ugyben.)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2008.12.23. 21:22:01

Trog_Air 2008.12.23. 18:04:45

Köszi az infót.
Air-pol-ra egy találat van, lengyel cég.

Nem tudom, mi az igazság, nem hiszem, hogy hasraütés mind a három vizsgálati pont, valamelyikért majd csak megbüntetik.

Eszef 2008.12.23. 22:55:34

Amit Trog_Air ír azt teljes mértékben alátámaszthatom. Mellesleg az ejtőernyővel kapcsolatos kérdéseket NEM a KBSZ vizsgálta, hanem a Légügyi Hatóság. Tök más szervezet. Plusz mivel halálos baleset volt, komoly rendőrségi vizsgálat is volt, és nem volt elmarasztalás.

Nem dobálgattak ki bábukat, egyet dobtak nyitási tesztre, és az kinyílt! Azt valóban a KBSZ végezte, saját tesztként egy szakmai vitás kérdésre... Ja és azzal a bizonyos repülőgéppel. Ja, és videó is van róla, hogy kinyílik az ernyő.

laspalmas:

Stimmel! Az ernyőt egy lengyel cég gyártja. Viszont magyarországon nem lehet használni, ha nincs importőr, aki bevizsgáltatja, engedélyezteti, stb. Mikor az NDK megszűnése után az NDK sport mentőernyők lejártak, nem lett volna mivel repülni, ezért akkor Mészáros, mint mezei pilóta vette a fáradtságot és végigcsinálta az import nehézkes útvesztőit, hogy repülhessünk. Ez neki került sok pénzébe, ami soha nem térült meg szerintem. Akkor még a KBSZ nem is létezett.

Ha nem tudod mi az igazság, akkor nem etikus fikázni a dolgot. Mészáros nem politikus, szakemberként lett vezető. Egy kis szervezeté. Ami olyan jó volt, hogy egyre több feladatot tettek rá.

Ha valakit esetleg el akarnak leheteleníteni, akkor miért ne lehetne mind a 3 pont hasraütés? Látjátok, hogy fogalmatok sincs a valós dolgokról de azonnal zsigerből elmeszelitek és már akasztanátok is.

Az nem merül fel, hogy egy olyan szervezet vezetőjéről van szó, amelyik súlyos baleseteket vizsgál. és esetleg van akinek nem érdeke az igazság?

Komolyan hihető, hogy egy olyan szervezet, amelyik lezuhant repülőgépekhez megy ki helyszínelni a dzsindzsás közepébe ne használná a terepjárókat rendeltetési céljára?

Repülőgép:

Képzeljétek, hogy a KBSZ a Ferihegyi repülőtéren "székel" és sajnos tapasztalatok szerint a esetek jó része repülőterek és azok közvetlen közelében történik. Vagyi egy ilyen esetben igen gyorsan oda tudnak jutni egy relatíve olcsó és olcsó üzemű kisrepülővel. Mellesleg a légirendészet meg helikopterrel megy oda :)

Ismerősök:

Higgyétek el, a repülősök 30-40 év után mind ismerik egymást. És a legtöbb repülős cuccot pilóták cégei importálja, forgalmazza. Vagyis pilóta nem tud úgy speci repülős GPS-t venni, hogy ne "ismerős" cégétől vegye.

Úgyhogy értelek titeket fiúk, én is hányok Gyurcsánytól meg a sok rohadék tolvajtól, de higgyétek el, nem biztos, hogy minden "névtelen közérdekű bejelentés" hiteles.

Trog_Air 2008.12.23. 23:11:46

Azaz, ugyanis az AIR-POL honlapjan ott az ominozus SK-94 tipusu ernyo is, ami a Gobeban ulokon volt. Nalunk ezt hasznaljak, illetve meg a magyar gyartmanyu ZHM-1/ZUM-et (hat, ill. ulotokos kivitel, amugy a kupola az egy az egyben a Zenit tartalek-ernyo kupolaja) illetve 1-2 helyen nyugati tipusokat is. A magyar cuccok ilyen szempontbol vilagszinvonaluak, csak kar, hogy a marketingjuk csapnivalo.
Szoval max. forgalmazhatta az eje-t, de ot akkor se b.szhatjak meg (ezert legalabbis, a masik ket pontrol nem tudok erdemlegeset nyilatkozni), mert a lengyel legikozlekedesi hatosag adott ra alkalmassagi bizonyitvanyt, magyaran hogy ha kiugrasz, es meghuzod a kioldot, akkor az a megadott parametereken belul biztonsagosan lehoz a foldig. Ezt a bizonyitvanyt meg a magyar hatosag elfogadja. (Mint ahogy a vilagon mindenhol.)
A dolgot bonyolitja, hogy a srac, amikor kiugrott, ossze-vissza porgott-forgott a levegoben, nem igazan tudott stabilizalt zuhanasi helyzetet felvenni, hogy az ernyot rendesen nyitni tudja (johogy, mivel amugyis kb. 200 meter magasan volt), ilyen helyzetben meg enyhen szolva nem egy eletbiztositas, ha radtekeredik az ernyo zsinorzata (az ilyen ernyok amugy is gorombak, nagy rantassal nyitnak, eleg nagy sebesseggel ereszkedsz, de legalabb eletben maradsz).
Ezert is csinaltak azt, hogy fogtak egy An-2-est, es dobaltak ki belole egy babut 100 meter magasrol, annak az ernyoje rendben kinyilt. A vizsgalatban egyebkent azt hoztak ki, hogy ha belso zsakos lett volna es a nyitoernyo rugoja erosebb, akkor nem tekeredett volna ra, meg ha valamivel elobb ugranak (mivel ketten voltak) akkor mindketten megusszak.
A vizsgalatnal egyebkent ott volt a gyarto is, es a lengyel hatosag embere, de erdemben nem sokat tudtak hozzatenni a dologhoz. (Ertheto, mivel ezt igy nem lehetett volna kivedeni.)
A tobbihez meg tenyleg nem tudok mit hozzafuzni, illetve meg azt, hogy 40 milliobol hogy a rakba tud tobb terepjarot is venni, meg kishajot meg repulogepet? (Egy terepjaro gondolom nem 4-5 millio, hanem legalabb 10. A hajok nem tudom, mennyibe kerulnek, a repulo se ket forint (egy uj Cessna 172-es also hangon 230 ezer dollart kostal) szoval itt nekem egy kicsit budos a dolog. (A GPS-es dolog meg tul nyilvanvalo.) No de mindegy, majd kiderul (vagy nem).

Eszef 2008.12.23. 23:12:52

Azt olvasom a "komoly, géppel írt névtelen feljelentésben" , hogy:

"bőrüléses luxusterepjárókat, ... Ezeket azonban eddig szinte nem is használták olyan célra, ami a beszerzés hivatalos indoka volt, miközben magáncélokra - állítólag - már számos esetben használta őket maga Mészáros, vagy valamelyik közeli ismerőse."

Na itt a "bőrüléses luxusterepjáró:

www.policecars.hu/p/albums/plb/plb005.jpg

Ez egy kék villogós Opel Frontera!!! Szerintetek ezzel császkáltak Mészáros családtagjai?

És itt a "luxusterepjárópark" :

www.policecars.hu/p/thumbnails.php?album=81

Ja, és figyelitek: ÁLLÍTÓLAG

Trog_Air 2008.12.23. 23:16:03

@Eszef: Na, mire beirom, ezt a sok sz..rt, mar megeloztek:)

Eszef 2008.12.23. 23:25:37

A relpülő alatt meg nem egy LearJetet kell elképzelni, hanem egy ilyet:

cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/7/2/8/1450827.jpg

És ugye nem gondoljátok, hogy a feletteseknek nem tűnt volna fel úgy 5 év alatt, hogy vett a szervezet egy repülőt sutyiban? :) Mert azóta megvan asszem.

Biztos ezzel is Mészáros barátnője jár a Tescóba :)

Eszef 2008.12.23. 23:36:27

Trpg_Air:

Igen, a dolog ott kezdődik, hogy nem kell a repülőgépeknek a levegőben összeütközni. :(

Kicsit olyan, mintha egy autóbalesetnél a légzsák hatásosságán folyna a vita.

Én "csak" repülök, soha nem ugrottam
, de szerintem én sem tudnék szabályosan nyitni 100 méteren. Semmilyen ernyővel sem!

Mészáros nem gyártott ernyőt, csak importálta. Ha az ernyő rossz lett volna, akkor sem tehető Ő felelőssé. Az engedélyt rá a Légügyi Hatóság adta ki. A lengyel bizonylatok alapján.

Trog_Air 2008.12.24. 00:06:23

Igen, az tenyleg ott kezdodik, hogy nem kene egymassal szemben tekerni, meg kettos holtteret letrehozni... de hat hibak sajnos mindig voltak vannak es lesznek. Lehet oket minimalizalni, de ugyebar az elso szamu repulesvezerlo szamitogep ott a pilota ket fule kozott, csak a programozasa nehezkes (tapasztalati nyelven:)).

Koka Jani helikopterzuzasan senki nem haborodott fel ennyire... pedig azon is lehetne csamcsogni, sot...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2008.12.24. 00:30:08

@Trog_Air

Én azon is felháborodtam, amikor Vilmos herceg egy Chinookal repült a barátnőjéhez, de ez már nem aktuális.:P

süti beállítások módosítása