Skip to content


       Szűrés lista

Szmogriadó és korlátozás

Megtörtént az, amit már réges-régen meg kellett volna lépni, de nem volt rá törvényi felhatalmazás. Egy 2008. októberi rendelet ugyanis beletette a szállópor értékét is a hatályos rendeletbe, így ha két egymást követő napon az értéke meghaladja a 100 mikrogramm/köbmétert, akkor szmogriadót lehet elrendelni. Jelenleg 150-160 mikrogramm/köbméteres adatokat mérnek Budapesten, itt megnézhetőek.

























Mivel jelenleg ez a helyzet áll fent, Demszky Gábor vasárnap 11 órától elrendelte Budapest területén a szmogriadót. Ez alapján a páros napokon csak a páros rendszámú autók, páratlan napokon csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek. Ahogy az több külföldi nagyvárosban (Athén, Róma) régóta ismert és bevett módszer. Nálunk ma debütál.

De azért felmerül az emberben több kérdés is, mivel ez így papíron nagyon szépen hangzik.
Honnan tudják meg a lakosok, hogy ilyen korlátozás lépett életbe? Ismerve a magyarok vezetési kultúráját, hogy inkább áll 2 órát a dugóban egyedül ülve az autóban, mintsem felszálljon a mellette elsuhanó villamosra, komolyan abban reménykedik a főpolgármester, hogy holnap minden második autó nem fog elindulni, mert szmogriadó van?

Te betartod a szmogriadót? Nem ülsz autóba? Otthonhagyod az autódat, betartva a rendeletet?

Másrészt meg, a BKV hogy fogja hétfő reggel a várhatóan megnövekedett utaslétszámot elvinni iskolába vagy dolgozni?

Vajon a bejelentés mögött vannak kidolgozott forgatókönyvek? Vagy magyaros szokás szerint kihirdettek valamit, utána meg lesz ami lesz ... majd megoldjuk?

Az ellenőrzés:
A rendszámellenőrzést várhatóan a rendőrség és a közterület-felügyelet végzi majd a riasztás alatt, és közlekedési szabálysértésnek számít, ha valaki nem veszi figyelembe a tiltást. Bár a Hírszerző cikke szerint nem is lehet büntetni ... Máris van egy kavarodás. Most akkor lehet büntetni vagy sem?

Update: Mégsem büntethetnek, mert a szerencsétlen kormányunk a rendelethez kapcsolódóan nem módosította a KRESZ-t, így nincs jogalap büntetni. Nonszensz! Illetve a szokásos Abszurdisztán!

Amennyi rendőr van kint az utcán Budapesten, egész jó esélyed van, hogy simán megúszod... Szóval kicsit szkeptikus vagyok, ismerve a magyar mentalitást, pedig az egészség a legfontosabb, ugyebár.

Érdekesnek ígérkezik a hétfő reggel, kiderül mennyire öntudatos, kulturált, környezet és egészségvédő polgárok a magyarok ... 

UPDATE: Demszky szerint hétfő éjféltől valószínűleg feloldhatják a korlátozást Budapesten. Az autósok helyzetének javítása érdekében azonban a MÁV-START már előállt egy fantasztikus ötlettel: a letiltott autósok a forgalmival kedvezményes, félárú(!) vonatjegyet válthatnak, amely a BKV szolgáltatási területén belül érvényes. Az MDF pedig nyílt levélben fordult a főpolgármesterhez, hogy a szmogriadó ideje alatt legyen ingyenes BKV az autósoknak. Szegeden már így van, hétfőtől péntek éjfélig nem kell fizetni a tömegközlekedésért.

Címkék: budapest demszky környezetvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr27870506

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Grundaktív 2009.01.11. 12:48:28

Képek a budapesti szmogriadó idejéről A szálló por magas koncentrációja miatt vasárnap 11 órától életbe lép a szmogriadó Budapesten; az intézkedés visszavonásig érvényes - közölte a főpolgármester. Demszky Gábor elrendelte a gépjárműforgalom korlátozását…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szőröstalpú Jeti 2009.01.11. 11:11:26

Mondjuk biztos kevésbé lenne vicces, ha nem azonnali hatállyal hirdették volna ki.

molaris 2009.01.11. 11:36:54

Na majd holnap meglátjuk. Amint szépen kisoroltatja a rendőrség a kocsikat, és meghinti büntetéssel- lehet, hogy fog hatni. Persze itt is lesznek egyenlőbbek.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.11. 11:39:06

Megint hentesbárddal patkolnak tojást az is látszik.

Személyszerint még tömegközlekedek amikor Magyarországon vagyok, de undorral teszem.

- Drága az európai átlaghoz és színvonalhoz képest
- Koszos
- KOSZOS! Kapaszkodni életveszély kesztyű nélkül ha valaki nem akar odaragadni a villamoson/metrón.
- Nem egészséges ha naponta 6x csesztet valakit a kibaszott ellenőr.
- Az aluljárók állapota tragikus. Nem kell szórólap a pofámba, a köcsög árusokat sem szeretem kerülgetni és a hajléktalanokat/prostikat se szívesen látom.
- Az utasbarát filozófia mint olyan nem létezik, nincsen normális bérletfajta vagy rendes pénztári kiszolgálás. Bankkártyás fizetésről nem hallottak.

A tömegközlekedés problémáit leszámítva nem lehet ilyen módszerrel élni, hogy az egyik napról a másikra bevezetik. Ezt százmilliárdos infrastruktúra fejlesztésnek, két éves előre tervezésnek kellett volna megelőznie.

Konkrétan a BKV-t ki kellett volna ganézni előtte, kellett volna építeni vagy harminc parkolóházat az agglomeráció/tömegközlekedés mellett és hagyni kellett volna, hogy az emberek fel tudjanak rá készülni. Autóvásárlásnál egy családnál ahol két autó van, ott egy páros egy páratlant tudnának venni, hogy ha nagyon muszáj akkor tudjon az munkába járni aki nem tudja a tömegközlekedést igénybe vennii.

Teljesen tisztázatlan az ellenőrzés/büntethetőség háttere is. Erről egyrészt "társadalmi vitát" (nem a hangoztatottat, hanem a valódit) kellene folytatni.

Ez így egy valag szar.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.11. 11:41:15

zero: arról egyébként, hogy bírságolhat-e a rendőrség megoszlanak a vélemények, ugyanis:

"A riadó kudarca borítékolható, hiszen a rendőrök nem büntetik a korlátozás megszegőit. Kérdés, van-e így értelme a riadónak, hiszen a szankcionáláshoz KRESZ-módosítás kellene."

www.hirszerzo.hu/cikk.szmogriadot_rendeltek_el_budapesten_11_oratol_-_nincs_kovetkezmenye_ha_valaki_megszegi.93518.html

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.11. 11:42:41

ja, a linkelt cikkből:

"Ugyanakkor a taxosiknak is be kell tartaniuk a korlátozást."

Ahah. Persze. Majd a taxis nem fog dolgozni. Ezek meg vannak hibbanva.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 11:43:36

@br:

Mit fog csinálni egy négytagú család holnap reggel akik idáig autóval jártak dolgozni, és mondjuk 2 átszállással tudnak csak eljutni a munkába?
Vesz 3 jegyet oda, 3 jegyet vissza, apunak meg anyunak is külön-külön? Az 12 jegy, 3600 forint, 1 napra! Nonszensz!

Hogy akarják akkor a BKV-re terelni az embereket?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 11:44:28

@br:

Taxisok is?
Mu-ha-ha ...lemegyek fotózni egy taxi állomásra :)

vernon 2009.01.11. 11:45:48

Ellenőrzés: Néhány (nagyobb) kereszteződésbe mindkét irányba rendőrőket állítani, akik fotózzák (vagy videóra veszik) a rendszámokat.
Büntetést meg úgy csinálnám hogy első eset 5000ft, aztán 15e, ha fél éven belül harmadik akkor meg 50e. A konkrét számokat lehetne finomítani, de az elv ilyesmi lenne.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 11:47:35

@vernon:

Be van kamerázva az egész város, rendszám alapján ki lehet küldeni a csekket. Sima ügy, még kint sem kell fagyoskodni az utcán ...

darvas · http://dtp.tumblr.com 2009.01.11. 11:49:45

kérdés
olyan helyen poarkolok, ahol fizetni kell, mert nem ott lakok állandóra ahol parkolok.
Érdemes lenne a parkoló kft-t értesíteni, hogy otthon hagyom az autót de ha találok rajta büntetőcédulát, akkor azt küldöm vissza portósan.
vagy keressek ingyenes parkolóhelyet holnapra a tiltás ellenére?

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.11. 11:50:12

@zero: Nem csak a taxisokról van szó, csak ők prominensek hiszen autó nélkül nem tudnak dolgozni. De sokan vannak még így, pizzafutártól kezdve száz másik foglalkozás.

Ha a munkámhoz elengedhetetlen lenne az autó én is szarnék magasról erre az agyrémre.

vernon 2009.01.11. 11:52:42

Ez is igaz. Viszont ha látnák a rendőröket talán hamarabb érne valamit a dolog.

RollingS 2009.01.11. 11:54:56

2 autóm van 1-ik páror 45 másik páros 64.
Készültem. :)

íiváncsi leszek Demszky pajtás BKV -val jön e a városba reggel.

aGinger 2009.01.11. 11:56:16

Előre is bocs a hosszú kommentért, de pár gondolat ezzel kapcsolatban, az előzőeken túl:
- hétfőre ígértem, hogy terhes barátnőmet befuvarozom a munkahelyre, hogy influenzajárvány kezdetén ne a tömegközlekedésen kelljen mindenféle fertőzést összeszednie – persze páratlan rendszámú autóm van – hívjunk hozzá mentőt esetleg?
- ha már a tömegközlekedést kellene használnom, talán elfogadhatná a BKV a gépkocsim forgalmi engedélyét, mivel: fizetem a súlyadót, a kötelezőt (az ÁFÁt, jövedéki adót a benzinben)…vagy ezekből a kötelező kiadásokból levonja talán a biztosító és az állam azoknak a napoknak a számát, amikor nem használhatom a gépjárművet??!!!
- van olyan paragrafus az alkotmányban, amely meggátol abban, hogy gyakoroljam a tulajdonjogomat? És ezt büntetni is lehet? Vagy ezt felülírhatja egy szimpla önkormányzati rendelet? Ha igen, valaki világítson rá esetleg…az autó az enyém, nem a banké, és épp eleget fizetek utána, hogy használhassam…nem véletlen! Ha jól tudom, a tulajdonjog gyakorlása az alapvető alkotmányos jogok egyike..!
- valaki megvizsgálta már, hogy a 15-20 éves BKV buszok mennyivel több port és nitrogént termelnek, mint egy (húsz!) normálisan beállított motorral bíró autó?
- lesz arról vajon felvétel a neten, ahogy hétfőn reggel a rendőr kiszállítja a Jocó-1 rendszámú BMWből a vállalkozó úriembert? (demagóg vagyok tudom, de tuti nem).
- aki mondjuk Dunaújvárosból jár(na) fel dolgozni, az vajon a város határában hova parkolja le az autóját biztonságosan?
Hozzáteszem, egyet értek azzal, hogy korlátozni kell a káros anyag kibocsátást - de ez szigorúbb zöld kártya felülvizsgálással és a BKV-buszpark lecserélésével is megoldható lenne...sztem. Üssetek :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 11:58:29

@aGinger:

Ugyanez jutott eszembe főzés közben:)

A forgalmi engedély felmutatásval ingyen lehessen használniuk a BKV-ét az érintett rendszámú gépkocsik tulajdonosainak.

Máris kicsit beljebb lennénk..

vernon 2009.01.11. 12:01:16

@aGinger: 1.Mentő nem fogja beszállítani a munkahelyre, esetleg a taxi..
2. ez jó ötlet lenne..
3. Gyakorolhatod. Beleülhetsz, meg azt csinálhatsz benne amit akarsz, akár vezetheted is a saját területeden. De az utak és a város nem a tulajdonodban van. Ezen az alapon behajthatnál "behajtani tilos" táblával jelzett területre, meg egyirányú utcába is..
4. a bkv buszok azért több utast elvisznek, nem állnak annyit piros lámpánál a busz sáv miatt stb..
Többivel kapcsolatban nincs megjegyzésem :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 12:02:12

@aGinger:

Budapesten amíg nincs gyereked, teljesen felesleges az autó.
-Egy csomó pénzbe kerül
-Állsz a dugóban
-Parkolódíjat kell fizetni
-Feltörhetik, ellophatják
-BKV-val kényelmesen mindenhova oda lehet jutni, havi 9000-ért (most az ár/érték arányba ne menjünk bele)

Ennek ellenére van vagy 1 millió autó Budapesten, úgy, hogy az az úthálózat XIX.századi és pár akkori lovaskocsira készült.

Nos, akkor hogyan szeretnék átszoktatni az embereket a tömegközlekedésre?

aGinger 2009.01.11. 12:03:37

Eegen, már az jobbá tenné a helyzetet...attól, hogy autóm van, nem vagyok krőzus. Kettőnknek bejutni a munkahelyre tömegközlekedéssel majd' 2500 pénz, ebből a pénzből vett benzinnel egy hétig eljárunk..

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 12:07:13

Mozgáskorlátozott igazolvánnyal is lehet közlekedni, rájuk sem érvényes a rendelet.

Úgy érzem, jónéhány taxis és a JOCO-1 BMW is megúszta xDDD

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 12:08:42

Nos, nem büntet a rendőrség. Még.

A rendőrség vasárnap és hétfőn csak ellenőrzi a szmogriadó-rendeletben foglaltak betartását - mondta Tafferner Éva, a Budapesti Rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI-nek, nem sokkal a szmogriadó elrendelése után. Közlése szerint a kerületi rendőrkapitányságok és a BRFK közlekedésrendészeti főosztályának állománya az ellenőrzés során felhívja a gépkocsivezetők figyelmét a rendelet mielőbbi betartására. A rendőrök a fővárosba bevezető utakon és a nagyobb forgalmú csomópontokban megállítják a járműveket, hogy figyelmeztessék az autóvezetőket - mondta Tafferner Éva.

www.mno.hu/portal/608442

vernon 2009.01.11. 12:12:36

Amúgy nem értem mit sápítoznak, hogy jajj, nem lehet szankcionálni, meg törvényt kell módosítani.. Persze ha privatizációról, vagy szájkosártörvényről lenne szó, akkor mindjárt összetudnának hívni egy rendkívüli ülést és egy tollvonással meghozni a törvényt, úgy, hogy a lakosság nem is tudna róla.

Feketedisznóvágás1 2009.01.11. 12:13:36

Ilyet már csináltak, már először a 80-as években Jugoszláviában. A jugók könnyen megoldották. -lehet ez nálunk macerás lenne- ott és akkor nem volt az. Tehát ha páratlan rendszámú zastavájuk volt, vettek hozzá egy párost, és cserélgették, 2 csavarral volt rögzítve. nem nagy vaszisztdasz azt reggelente munkába menet lecserélni. Bár lehet mai modernebb autóknál picit bonyolultabb.

Feketedisznóvágás1 2009.01.11. 12:14:34

( náluk a benzinhiány vezették be, azért olyan jól nem éltek hogy náluk is szmogriadó legyen :) )

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.11. 12:15:10

sokaknak lesz holnap cumi, az biztos. bár attól tartok, hogy az is megy majd aki nem tehetné, hiszen ez Közép-Európa, pontosabban Magyarország.

Tarackos Sül (törölt) 2009.01.11. 12:18:57

Budapesti körutak:
images.netbag.hu/20090111/12172248403.gif

Ezt a képet bármikor szívesen adom tanácsként, nettó 20 m HUF értékben, bárkinek. Kormányközeliek előnyben! Demszkik kíméljenek!

:D

vernon 2009.01.11. 12:19:01

@Feketedisznóvágás1:

Nem is a csere, hanem azért két kocsira fizetni a kötelezőt, meg a súlyadót, h a másodikat évente 10napig használd kicsit túlzás lenne :)

Meg cserélni amúgy sem nagyon lehetne ha leellenőrzik a rendszámot Opelen Toyotás rendszám pl elég vicces lenne :)

Roltii 2009.01.11. 12:27:55

Persze az önkormányzati autó kivételek...
Zero:BKV mióta kényelmes?!!

Aaronka 2009.01.11. 12:31:24

Jó, hogy pont az aggódik akinek gyereke van. Én inkább nem megyek melózni vagy elmegyek BKV-val annak érdekében, hogy a gyerek ne ezt a szart lélegezze be!!! De én vagyok a hülye, mert a pénz, a kényelem, mint tudjuk mindennél fontosabb.

vernon 2009.01.11. 12:32:12

BKV nem kényelmes, de a csajok jók :)
Mióta kocsival járok, kicsit hiányzik is ez a fajta utazási élmény :p

RollingS 2009.01.11. 12:35:01

Haveromat már ki is kapták . Most telefonált Csepel határában . De nem tudnak büntetni ők is mondták .

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.11. 12:54:54

"- valaki megvizsgálta már, hogy a 15-20 éves BKV buszok mennyivel több port és nitrogént termelnek, mint egy (húsz!) normálisan beállított motorral bíró autó?
- lesz arról vajon felvétel a neten, ahogy hétfőn reggel a rendőr kiszállítja a Jocó-1 rendszámú BMWből a vállalkozó úriembert? (demagóg vagyok tudom, de tuti nem).
- aki mondjuk Dunaújvárosból jár(na) fel dolgozni, az vajon a város határában hova parkolja le az autóját biztonságosan?"

Na kezdjük akkor:

A busz, még a matuzsálemek is, lényegesen kevesebb káros anyagot pöfékelnek, mint mondjuk 20 NORMÁLISAN beállított autó. De mint tudjuk, a magyarok rengeteg pénzt fordítanak az autó karbantartására, lásd, égbe világító fényszóró, amitől simán megvakulsz, amikor jön szembe. Ha csak ebből indulok ki, hagyjuk is ezt a NORMÁLISAN beállított autó baromságot.
Egy busz, a szállított utasok arányában lényegesen kevesebb szart enged a levegőbe.

Jocó-01 nem lesz bántva, hiszen ő akár kisebbségi is lehet, és nem kötelező ismernie a számokat.

Ha Dunaújvárosból járnál fel dolgozni, javaslom a Dózsa Mozi elöl igen sűrűn induló pesti buszjáratot, avagy irány a vasútállomás, onnan is jár "műszakos" vonat a nagy faluba. Vagy elmész Érdig, a plázában lerakod a kocsid, és irány a busz.

Amúgy ez a forgalmis dolog jó ötlet lenne. Ez a szmogriadós korlátozás is az lenne, ha nem MAGYARORSZÁGON lennénk, meglenne ehhez a megfelelő kultúránk (ami nincs, és vagy ezer évig nem is lesz), és nem Budapestről lenne szó, ahol a világ legrosszabb infrastruktúrája leledzik.

AttentoRedaz 2009.01.11. 12:55:37

@aGinger:

Olvass:

Mentsülnek:

A forgalomkorlátozások alól számos jármű mentesül, egyebek között a tömegközlekedési és a megkülönböztető jelzést használó járművek, továbbá azok, amelyek teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeket.

A helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés (BKV, MÁV, Volán) járművei zavartalanul közlekedhetnek a főváros útjain. Nem érinti a korlátozás a megkülönböztető fény-és hangjelzéssel felszerelt, valamint a betegszállító, a beutalt betegeket, valamint az orvosi ügyeletet ellátó járműveket, továbbá a mozgáskorlátozott személyt szállító járműveket (amennyiben eredeti és érvényes parkolási igazolvánnyal rendelkezik és ez a szélvédőn keresztül jól látható).

Közlekedhetnek a tiszta gázüzemű és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélő motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjárműveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában.

A kivételek közé tartoznak a DT betűjelű rendszámmal közlekedő diplomata járművek is.

Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ járművei.

Higany 2009.01.11. 13:00:22

Azért azt szögezzük le, hogy a légszennyezettségért javarészt az autósok okolhatók, magunknak csináltuk. Lehet hőbörögni, de jelenleg a városban több helyen a PM10 koncentráció 3x-osa a hazai határértéknek és csak érdekességképpen jegyezném meg, hogy 10x-ese annak ami Svájcban a legmagasabbnak számít. Sajnos nem lehet mást tenni, mint csökkenteni a kibocsájtást, aminek az a módja, hogy leteszi az ember az autót és 100 társával együtt átül a füstös Ikarusra. A füstös Ikarus szmogriadótól függetlenül, menetrend szerint közlekedik, viszont minden felszálló autóssal kevesebb autó lesz az utakon. A szmogriadóra egyébként érdemes felkészülni a jövőben, mert pl tavaly még csak valami ködös évi 60 napos szám volt meghatározva, hogy max ennyi ideig lépheti túl a szennyezettség a határértéket. Nos, ezt a keretet február végéig sikerült kimeríteni. A korlátozás nem ellenünk van, hanem értünk.
Más kérdés, hogy a kivitelezés nem emelkedik felül az abszurdisztáni átlagon, kezdve az európai színvonalú elővárosi tömegközlekedés megoldatlanságával a szankciók hiányáig.
Nekem is van autóm, de a napi munkába járáshoz a BKV dél-ázsiai színvonalú szolgáltatását veszem igénybe, javarészt környezetvédelmi megfontolásból. Persze ilyen magamfajta marslakó jó, ha 100-ból 1 van az autósok kötött. Kíváncsi leszek az általános fogadtatásra, úgy érzem csak felháborodás és "hüje-demszkáj-ott-szopatja-a-magyart-ahol-tudja-monnyonle" lesz belőle, a polgártársakra oly' jellemző túlfejlett ego és a mások magasról leszarása miatt.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 13:01:50

@Grundaktív:

A képeken is látszik, olyan harapnivaló a levegő ...

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.11. 13:02:23

" Aaronka 2009.01.11. 12:31:24
Jó, hogy pont az aggódik akinek gyereke van. Én inkább nem megyek melózni vagy elmegyek BKV-val annak érdekében, hogy a gyerek ne ezt a szart lélegezze be!!! De én vagyok a hülye, mert a pénz, a kényelem, mint tudjuk mindennél fontosabb."

Nem tudom, hogy vagy vele de én egy megoldást szeretnék látni a problémára, nem pedig kártékony PR megoldásokat.

Ha azt leszámítjuk, hogy sokan nem tehetik meg, hogy ne menjenek munkába, ha leszámítjuk hogy a BKV az esetek jó részében egyáltalán nem alternatíva még akkor is ott ordít az egész intézkedés mögötti átgondolatlanság.

Ha tényleg fontos lenne az egészség, akkor nem azzal a pár nappal törődnének amikor az egészségügyi határérték 1.5-2xese a szálló por koncentrációja, hanem azzal amikor az éves átlag a határérték 60-80%-a.

Az egészségügyi határérték ugyanis arról szól, hogy húztak egy határvonalat, hogy az adott koncentráció felett már súlyos a probléma, nem pedig arról hogy a hatérérték alatt minden rendben van.

Az egész helyzet arra emlékeztet, mint amikor a gázhelyzet kapcsán akkor akarják az emberek a problémákat megoldani amikor már nem jön az orosz gáz, ahelyett hogy 2006 óta megtettük volna a szükséges lépéseket. A gáz témában és ebben is a következmény pár éves késleltetéssel csattan a pofánkba és bolond az aki azt hiszi, hogy ezt rendkívüli intézkedésekkel hosszútávú stratégia nélkül meg lehet oldani.

A páros/páratlan rendszámozást nem kellene alkalmazni, ha lenne egy jól működő tömegközlekedési rendszerünk Budapesten, magasabbak lennének a környezetvédelmi előírások a személyautók esetében, lenne egy teljes körgyűrű és a nem célforgalom kamionokat kitiltanák a városból, lennének átgondolt környezetvédelmi beruházások a főváros részéről és támogatnák a minél környezetbarátabb technológiák használatát állami szinten.

Merthogy az amputáció is eszköz egy kari szúnyogcsípés kezelésére, de én inkább nem élnék a lehetőséggel.

Higany 2009.01.11. 13:02:59

Megjegyzem most kéne bedobnia Gaskónak megint a sztájk-kártyát és lenne öröm, bódottá'!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 13:10:00

@br:

Igaz, az okokkal, hogy miért ilyen súlyosan szennyezett a levegő, és hosszú távú megoldást erre találni, ezzel senki sem foglalkozik ...

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2009.01.11. 13:12:18

hát, én csak átutazom pesten siófok és Miskolc között, páratlan rendszámú az autóm, és magasról leszarom, mikor milyen naptári nap van. az M0 nem alternatíva, tessék az általam befizetett illetve a tőlem levont adókból normális elkerülőt építeni, min.2*4 sávval, akkor majd nem megyek be.

Addig meg: eladó páros rendszámot vennék. Jelentkezni e-mailben.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 13:16:03

@cett:

Beindul a rendszámbiznisz?

A magyar a legtalálékonyabb nemzet, csak rosszra használjuk ...xD

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2009.01.11. 13:21:23

@zero: be hát. bár ha jobban meggondolom ingyé is tudok fekete szigszalaggal a 3-asból 8-ast fabrikálni...

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2009.01.11. 13:22:12

vagy a szlovák rendszám erre (is) megoldás?

czefre 2009.01.11. 13:22:35

@AttentoRedaz:

csak 1 kérdés ehhez:
az önkormányzat rendeli el a riadót, akkor ők miért is mentesülnek ez alól? nem az lenne a normális hogy akkor ők is páros/páratlan elven közlekedjenek?vagy én vagyok a teljesen hülye hogy arra gondolok ilyen esetben ők mutatják a példát, hogy is kell ezt csinálni?

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.01.11. 13:57:32

Hát már előre is bocsánat de a páratlan rendszámú céges kombival holnap is ki fogok menni az ügyfélhez szervizelni, meg holnap után is, meg azután is. EUROIV-es dízel, átlag 145 g/km CO2, meg részecskeszűrő van benne. Szóval pont a szálló port kevéssé termeli :) Legfeljebb ha nagyon baszakodik vmi fakabát, akkor benne leszek este a tévében. 'Hogyaszongya: Egy 30-as férfi nyomatékkulcsot dugott Demszky valagába, ott megforgatta, majd úgy húzta ki. A rektális művelet előtt még be is szurkozta, majd üvegcserépben megforgatta. A nyomatékkulcs meg tipikusan nácifasiszta eszköz, nácifasiszta gépészek alkalmazzák. Most pedig sport.'

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.11. 13:59:43

"EUROIV-es dízel, átlag 145 g/km CO2, meg részecskeszűrő van benne. "

Steril gyári körülmények között, és nem mínusz 10 fokban testvér.

De szerintem az EURO IV is benne van a mentesülők közt.

Horizont 2009.01.11. 14:01:19

Ha mindenki aki autót használ Bp.-en és normálisan gondolkozna látva és átérezve a helyzetet akkor rendszámfüggetlenül letenné az autóját. Persze ha normálisan gondolkozna akkor mondjuk pl. a nyári rohasztó hőségben sem araszolna órákat,minden áldott munkanap, hogy az egyik kerületből átérjen a másikba . Csak akkor előbb kéne felkelni egy kicsivel,a kicsit is előbb kéne egy kicsivel ébreszteni, várni kéne a megállóba, ne adj isten még gyalogolni is kéne egy utcahossznyit, esetleg esernyőt kinyitni, ha esik.
Kedves budapestiek nem rinyálni kéne hanem kinézni az ablakon és egy jó mélyet szippantani tüdőre!
Aztán lehet indulni az autóval és "beszerezni" egy ellenkező számvégződésű rendszámot.
Demszky meg le van szarva, velünk aztán nem szúr ki....

aGinger 2009.01.11. 14:04:02

Zero,
BKV-ra átszokni...nos, ha belvárosba megyek, vagy át Budára Pestről, én is gyakran használom (jegytömbbel). De amíg reggel csúcsforgalomban 15 perc alatt érek a munkahelyemre, ami BKV-val minimum 3/4 óra lenne (külvárosból a Hungáriáig), akkor inkább autó.

Attól, hogy nincs gyerekem, még lehet hasznos egy autó, buszon nehéz szállítani csomagokat, nem lehet időre tervezni vele, stb. Arról nem beszélve, hogy ketten használjuk, a havi benzinem egy tízes, kötelező negyedévre 7200, még az alkalmankénti javítással is olcsóbb, mint két havi bérlet.

AttentoRedaz:
ebből az egészből én is csak azt szűröm le, amit czefre...

Szerintem úgy lenne értelme, hogy leszűkíteni a korlátozást a belvárosra, ahol a legszűkebb utcák, és a legnagyobb dugók vannak a legtöbb állva pöfékelő autóval...akkor az ember lerakhatná a Stadionoknál, a Váci út környékén vagy bárhol a kocsit, sokkal pozitívabb lenne a hozzáállás is...legalábbis az enyém mindenképp :)

aGinger 2009.01.11. 14:09:03

@vernon:
persze, mert az ember csak kiáll az ajtóba, és egy tucat csajnak tudja felajánlani, hogy elviszi egy körre ;)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.01.11. 14:14:47

@Jancsibohóc:
Jahh, meg 5000-es mérési fordulaton :) Sose pörgetem addig (4500-től piros tartomány )
De ez nem mentesül... mert 10-es a kód van a zöldkártyán.
Azt azért megnézném, hogy ki cipelné nekem a három szerszámos ládámat (14-18-26.5 kg) BKV-val az M0-ig, aztán ugye meg mehetnék tovább kocsival pl. Miskolcra az ügyfélhez.

A szándék jó. A megvalósítás Abszurdisztáni.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.11. 14:18:27

misikeh tudok jó megoldást. A főnököddel vetetsz egy hibridhajtású Lexus-t, vagy te is szolizol, beszerzel egy Ladát, amin nincs rendszám,(védett fogyasztóvá is válsz) és már mehetsz is az ügyfélhez juhúúú

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.01.11. 14:44:21

@Jancsibohóc:
Tényleg, mekkora ötlet :)
a ráschistá résztől (ti.: ...vagy te is szolizol, stb...) elhatárolódok :)
Az ügyfélhez tulajdonjogokat átcsoportosítani, mi?

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2009.01.11. 14:45:13

Könyörögve kérek VALAKIT, aki a Kossuth tér környékén lakik, és hétfőn ráér, hogy filmezze már le a parlameti parkolóba behajtó képviselők (és egyéb léhűtők) rendszámát.

Tanuságos film lenne, merek rá fogadást ajánlani..

blogszemle (törölt) · http://magyar-blogszemle.blog.hu/ 2009.01.11. 14:46:20

Ahogy D. ezt bevezette, az taplóság.
De az se kevésbé taplóság, ahogy az autósok hozzáállnak. Kb. ugyan az a beleszarok az egészbe és csak ÉNÉNÉN számítok, mint a gyalogosokkal szembeni viselkedésükben. Nem, nem bírságolni kéne a szmogriadó ellenére furikázókat, hanem rendszeresíteni néhány mobil zúzót és an ort und stelle a szabályt megszegőkkel szemben az eszköz által spec. műszaki intézkedések foganatosítását eszközölni, hogy rendőrnyelven fejezzem ki a dolgot. :)p

Roxvox 2009.01.11. 14:51:33

Megoldás a BKV túlterhelés elkerülésére, hogy páratlan napon csak a férfiak, páros napon csak a nők lehetnének az utcán.
Így kevesebb "szart" szívnának be az emberek, ergo egészségesebbek lennének.
Mi van a rendőrök, tűzoltók, mentők, stb...... autóival?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.11. 14:54:47

"Mi van a rendőrök, tűzoltók, mentők, stb...... autóival? "

Attendo szépen leírta:

Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ járművei.

Roxvox 2009.01.11. 15:04:17

Bajok lesznek a költségtérítéssel, ha parlamentereink fele mindennap tömegközlekedéssel lesz "kénytelen" (munkába?) járni.
Ez valós probléma, hiszen ha bekeverednek a köznép közé és felismerik őket, még bajuk lehet.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.11. 15:06:32

"Alkotmányosan aggályos lehet egy rendelkezés bevezetése, ha az embereknek nincs módjuk megismerni azt, illetve felkészülni annak betartására - mondta Kolláth György alkotmányjogász."
www.fn.hu/belfold/20090111/kollath_alkotmanyosan_aggalyos_szmogriado/

Alfredd 2009.01.11. 15:10:33

Tipikus magyaros megvalósítás már megint.
Az ötlet maga jó, hogy korlátozzuk a gépkocsiforgalmat a magas légszennyezettség miatt, szerintem már korábban is be kellett volna vezetni. DE, ez így ebben a formában egyszerűen nevetségesen szar megvalósítás. Egyáltalán miért az egész városra van kiterjesztve a korlátozás hatálya??? Lehetne korlátozni, mondjuk a Nagykörúton belüli területekre a behajtást. Mert miért ne mehessen valaki a Pólus Centertől Cinkotáig autóval (vagy bármelyik külső kerületet említhetném)

Illetve, pl a csepeli és a budafoki mérőállomáson mért értékek túl magasak, akkor ez alapján Újpesten, Káposztásmegyeren is korlátozzák az autóforgalmat?

Nem lett az egész rendesen végiggondolva, ami meg mégnagyobb baj egyáltalán nem lett korrektül kommunikálva az emberek felé. Mert ez nem az, hogy egyszer bemondja a híradó decemberben, hogy a életbelépett a szabályozás, majd szombaton közlik, hogy hétfőn csak páros rendszámú autó közlekedhet Budapesten, a többit meg oldmeg magad paraszt.

A másik kérdés, hogy milyen lépéseket, infrastruktúrális fejlesztéseket tettek az elmúlt 5 évben, hogy megteremtsék tömegközledhessenek? Hány új parkolóház épült a metró(vég)állomások közelében?

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.11. 15:12:19

@zero: a múlt havi tankolásom 11ezer volt, félóra alatt beértem dolgozni, az autóm tiszta, nem kell rá várakozni.
ha mindezt bkv-val tettem volna az havi 8ezer forint, másfél óra alatt érek be, várni kell rá, a mocskos és összehányt járgányokra.
épeszű ember nem választaná a második verziót.

Alfredd 2009.01.11. 15:19:31

Akinek az autója a munkaeszköze, azzal keresi a pénzt (pl. taxis), annak ki fogja kompenzálni a kieső bevételét?

Extrém példa: augusztusban 30 napból 25 ben korláztozás van, akkor 13 nap nem kereshet pénzt? Mit csináljon? Az autó törlesztőjét, lakáshitelt ugyanúgy kell fizetnie, a taxitársaságnak ugyanúgy le kell tennie a havi fix díjat, csak épp nincs miből, menjen a providenthez 405% thmre kölcsönért?

vernon 2009.01.11. 15:19:40

Jól tudom h Kolláth is inkább baloldali?

Gyara 2009.01.11. 15:22:59

Habár nem pesten lakom de meg tudok mindenkit vígasztalni hogy a tömegközlekedés máshol is szar és drága, tehát nem motiválja semmi az embert arra hogy buszozzon.
De azért az autósok is hibásak mert ha kell ha nem kocsival járnak. 500m séta helyett már autókáznak. A másik pedig hogy meg kell nézni a dugóban lévő autókban hányan vannak 80% ban tuti hogy csak a sofőr.
Minden autós igazán egyeztethetne a barátaival szomszédaival hogy ne kelljen 3 embernek 10 autóval közlekednie :)

vernon 2009.01.11. 15:25:37

@Alfredd:
Azért én a taxisokat nem sajnálom.. Jut eszembe büntettek már meg taxist gyorshajtásért?

Egyébként jellemző az emberekre h inkább höbörögnek minthogy megértenék hogy hosszútávon ez nekik fontos. Füstöljünk vazzeg nehogy egy percnyi kényelmünket is feláldozzuk aztán majd ha 5-10 év múlva tömegével lesznek rákosak az emberek észbe fog kapni valaki? Persze addigra eladták a tb-t, és mindenki fizetheti magának a kezelést.

Lithium78 2009.01.11. 15:37:16

nos, az ötlet jó, h kellene tenni valamit a légszennyezés ellen, a kivitelezés szokás szerint abszurd. úgy inkább lenne ésszerű, amíg tart a szmog, addig jobban ki kell használni az autókat, vagyis egy autóba több személy menjen. aki egyedül ül a kocsijában annak mehet a csekk és a kéz/láb letörés.

Roltii 2009.01.11. 15:43:35

a benzines autó nem rontja a szálló por arányát...
mellesleg az egész országban ilyen fos a helyzet, úgyhogy szart sem ér a Bp-i "korlátozás". Most pedig bepattanok az autóba és áthúzok asszonnyal óbudáról soroksárra (páratlan rendszámú, de párossal is ugyanezt tenném).

Roxvox 2009.01.11. 15:47:32

@laspalmas:
Kolláth György egy nagyon okos ember, nem véletlenül van ott ahol van.

Alfredd 2009.01.11. 15:57:21

Kinek adott Demszky első körben felmentést a korlátozást alól?
Na?
...
Hát persze, saját magának... Nehogy már bkv-ra kelljen már ülni, vegyülni a pórnéppel.

Ehhez kell a vastagbőr!

Horizont 2009.01.11. 16:07:28

Nem hiszem hogy ebben az országban lehetne olyant tenni amiről ne húznának le tízezernyi bőrt. Így, meg úgy, meg amúgy. Csak annyit kéne tenni, hogy egy pár (!!!) napra ki kéne szállni abből a nyamvadt autóból. Nem örökre, pár napra. jobb esetben az erőművek visszaállnak, jön egy nagy fuvallat és már lehet is újból araszolni. Amúgy meg jöbb rákészülni mert ezentúl többször is lesz ilyen. Nálunk a rendelet nem rendelet!
Lehet, hogy szar a tömegközlekedés ,
de a tüdőrákot nem csak a gyalogosok kaphatják el, hanem azok is akik kocsival járnak!

macskafaraok 2009.01.11. 16:09:49

A miert pont itt-re.
-) nem kotelezo BP-n elni.
-) 'terhes no' pelda => Taxi
-) ez is egy esemeny, hasonlo mint egy termeszeti csapas
Egyszerubbeknek:
ez hasonlo mint az arviz... csak azt latod, ezt meg nem, de szepen berakodik a tudodbe, az ismeroseid tudejebe, a csaladtagjaid tudejebe, stb... Es az arvizzel ellentetbennem most, majd Z ev mulva jelentkezik.
Es hasonloan mint egy arviz eseten, ahol kimennek a honpolgarok is zsakot hordani, itt is lehet valami tenni. Pl. nem autoval jarni...
-) 'BKV is penzbe kerul', az elet nehez... :)

Alfredd 2009.01.11. 16:40:51

@macskafaraok:

Igen, csak ha árvíz van akkor lezárják a rakpartokat, meg mondjuk még a környező utcákat, de nem az EGÉSZ várost Adyligettől Csömörig. De csak azért, hogy kötözködjek :)

@Horizont:

Szerintem, itt nem azzal van gond, hogy nem ismernénk el a korlátozás szükségességét, mert igenis szükség van korlátozásra. A probléma itt a megvalósítással van, úgy szar ahogy van, ha rövid akarok lenni.

A másik meg, hogy azokon kívül akik ezt a rendeletet megalkották, nem sok ember van aki ténylegesen ismerné, a szabályozás szövegét. Nagyjából mindenki csak találgat...

Aaronka 2009.01.11. 16:42:07

br. és akkor most az a megoldás, hogy mindenki kocsikázik tovább, mert az csak egy vonal? A lényeg, hogy olyan kurva kényelmesek lettünk, hogy szarni se megyünk gyalog. Kollégám is azon óbégatott, hogy ha elveszi tőle a cég az autót, hogy viszi a gyerekét suliba. Mondjuk ahogy engem vitt anyám és ahogy ma is rengeteg ember viszi.Gyalog, BKV-val.

mind2 (törölt) 2009.01.11. 16:46:31

Hát kedves fővárosiak, őszinte részvétem.... nem ott élünk, hanem egy vidéki megyeszékhelyen, és nagyon ritkán kell Bp-re utaznunk ( legalábbis nekem ) , de ha kell, akkor a következő bajaim vannak már visszafele az úton : fejfájás, koszérzet ( mintha koszos lenne a bőröm...stb ). Így aztán hazaérve ruhák lehányva, zuhany hajmosással, meg egy tabletta. És ez évek óta így megy.... Ott születtem, ott is éltünk a szüleimmel évekig, de már nem mennék vissza semmi pénzért. Retkes, koszos, elhanyagolt....Koncertekre, kiállításokra még felruccanunk... egyébként nem megyünk. És ebben bizony a politika rohadt bűnös. Emberek ezreinek életét lehetett volna már eddig is megmenteni, ha többsávos elkerülő utak épülnek, pölö 4-es metró helyett, és nem lopják szét az agyukat ott is.... Demszkigrádban ez a helyzet... De hát nem mi választjuk meg őt 20 éve folyamatosan.:( Ki mint vet úgy arat :(

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 16:55:47

Tényleg, Demszky bejöhet Budakesziről az autókával :)

"A kivételek közé tartoznak a DT betűjelű rendszámmal közlekedő diplomata járművek is. Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az ÖNKORMÁNYZATOK és az ÁNTSZ járművei."

Mr. Vastagbőr, nincs mese!

Aaronka 2009.01.11. 17:01:47

Kaptam egy smst a főnökömtől, hogy tartsuk be a szmogriadó alatt a korlátozásokat a céges autókkal. Ilyen is van.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.11. 17:05:50

Aggódó, 200 métert gyalog megtenni képtelen autósok, azt javaslom tessenek esőtáncot járni, meg jó erős szélért imádkozni, és akkor holnap reggel is beülhetnek a seggszagú gépcsodába, és lehet anyázni majd a dugóban!

Amúgy a hamis rendszámért igen vastag műfasz jár ám, persze análisan!

Tarackos Sül (törölt) 2009.01.11. 17:07:16

Tényleg mocskos szemét politikusok, törvények, stb, de végső soron "magyar" fajta: ugyanazt csinálja, mint mindenki, csak fent. Számoljátok a kommenteket, hány "én nem" van, persze mind-mind rendkívüli kivétel, őrá aztán nem, azért sem, mert csak.

blogszemle:
"mobil zúzót és an ort und stelle a szabályt megszegőkkel szemben az eszköz által spec. műszaki intézkedések foganatosítását eszközölni, hogy rendőrnyelven fejezzem ki a dolgot"

:) . . . Gyorshajtás esetén, mondjuk 3 pontos rendszert bevezetni, alkalmanként 1 pont. 3 pont összegyűlése esetén kocsi lefoglalása, bezúzása és újrahasznosítása, és egy 10x10 centis finoman megmunkált, igényes, falra akasztható aluminiumplakett postázása a kedves tulajdonosnak a kocsi anyagából "Legközelebb lassabban" felirattal. Mellé csekk, a rendőri intézkedés és a kocsi bezúzásának árával, természetesen az anyagárat kivonva belőle.

1000 autó után állítom, megszűnne a gyorshajtás. Mert csúnya, gonosz rendőr, meg rohadék jogszabályok, de attól még a kedves, ártatlan, naív, maszületett fiatal szűz állampolgárokra is vonatkozik a törvény . . .

Ui: nem ma, hanem legalább 18 éve született, ártatlan, szűz nőnemű állampolgárok viszont nálam jelentkezzenek, akár gyorshajtva is, "finommegmunkálásra" :D

Alfredd 2009.01.11. 17:09:13

@zero:

Ennél már csak az lett volna pofátlanabb, ha úgy szólna, hogy "kivételek közé tartoznak ... a Fővárosi Önkormányzat és az ÁNTSZ járművei." :D

Arra meg csak úgy mellékesen kíváncsi vagyok, hogy van-e szignifikáns reláció a szálló por koncentrációja, és fővárosban közlekedő személygépjárművek számosságának vonatkozásában?

Mert ha most hétvégén, amikor az autoforgalom a hétkönapinak a negyede, harmada, és ezalatt a két nap alatt nem csökkent számottevően levegőben a por koncentrációja, akkor lehet nem is az autók felelősek érte elsősorban?

Lehet, hogy esetleg ahhoz van köze, hogy szerte az országban az ipari üzemek nem gázzal fűtenek, hanem kőolajjal és egyéb módon?

Roxvox 2009.01.11. 17:12:02

@Aaronka:
A kollégád pedig valószínüleg itt kommentezik és bőszen szidja a rendszert. Márcsak ilyenek vagyuk mi magyarok.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 17:16:46

@Alfredd:

Az olaj csak megemelte .

Nézd meg országos térképet:
www.idokep.hu/?oldal=legszenny

Most egy kisvárosban milyen autóforgalom van?

Szóval nem CSAK az autók a ludasak, de a gyárakat meg a fűtést csak nem állíthatják le ....

Alfredd 2009.01.11. 17:20:03

Ha meg már gáz téma?

Vajon melyik nagytudású minisztériumban dolgozó fejesnek jut majd eszébe feltenni azt a kérdést, hogy ha már korlátozni kell a gázfogyasztást, miért feltétlenül az ipari fogyasztókkal kell kezdeni.

MIért nem először a állami szféránál kezdik? Fontosabb, hogy Józsi az irodista, a kellemesen fűtött irodájában a megszokott napi semmittevés közepette f*ngja tele fotelt, mintsem, hogy a gyár működjön, termelje a GDP-t, amiből Józsi kapja a majd fizetését.

Pláne ebben a k*rvajó gazdasági helyzetben...

Aaronka 2009.01.11. 17:20:08

Alfred jól látod. De az ipart nem lehet megállítani, csak az autósokat.
Roxvox, nem kizárt. Van akiknek semmi nem jó. Mindegy, én holnap bemegyek, holnapután nem. Egy nap szabi. És mielőtt még bárki hisztizne a szabi miatt, az jobb ha tudja, hogy a felével simán a munkáltató rendelkezik. Ha én lennék a góré, ki is adnék egy napot ilyenkor az érintett autósoknak.

Alfredd 2009.01.11. 17:25:34

@zero:

Nem is arra gondoltam, hogy a gyárakat állítsák le, hanem arra, hogy ha nemaz autók a felelősek elsősorban, akkor lehet, ha korlátozzák az forgalmat, attól még nem lesz kevesebb a por a levegőben. De legalább adtunk a szarnak egy pofont, hurrá!

Roltii 2009.01.11. 17:27:43

Alfredd 2009.01.11. 17:20:03
ha nem is Józsi munkahelyét kapcsolnám le, de az ötlet teljesen jogos. Én a plázákkal és egyéb nem létfontosságú helyekkel kezdeném. Aztán jöhetnének az állami hivatalok, majd ezután az ipar.

A baj az, hogy már cselekedni se képesek Magyarországon a felelősök, mert elfelejtették hogy kell. Ezer éve nem született egy értelmes felelős döntés se, és a mostani korlátozás is csak ezt bizonyítja.

Dzseri 2009.01.11. 17:29:12

ÉN holnap autóval fogok menni, és nagyban fogok tenni az egészre. 4-em utazunk az autómmal, agglomerációból a váci útra, ahol suliba járunk. 4 emberből három különböző településen lakik, elosztjuk a benzinpénzt, és jól kijövünk. Iskola után megyek dolgozni. Autó nélkül mennyi pénzből, és hogy oldjam ezt meg?! Gyakorlatilag sehogy.

Dzseri 2009.01.11. 17:30:09

@Dzseri: Illetve megoldjuk, majd az injektoros páratlan rendszámú autóm helyett megyünk a páros rendszámú kétütemű wartburgal. Hideg + négy személy, nem, lesz környezetszennyező.

Tarackos Sül (törölt) 2009.01.11. 17:30:31

Az időjárás is rájátszik erre, főleg vidéken. Hideg van, rövidek a nappalok, és mivel medencében vagyunk, egyszerűen "megreked" a hideg levegő. Nincs légmozgás, és nem mozdul ki. Ezért van az egész országban az egészségügyi határértéket jóval meghaladó por / egyéb szennyezettség. Ha jön egy jó nagy szélvihar (valamilyen front), akkor elméletben kitakarítja. Persze, a főváros más kérdés, mert ott nagy(on nagy) mennyiségben vannak autók is . . . és kis mennyiségben rendkívül veszélyes Demszkínium (De) is, amely levegőbe kerülve, már kis mennyiségben is rombolja a közérzetet.

Alfredd 2009.01.11. 17:33:14

@Roltii: Józsi alatt én az állami hivatalokat értettem összeségében, csak elfelejtettem odaírni.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.11. 17:43:10

Roltii 2009.01.11. 17:27:43
Alfredd 2009.01.11. 17:20:03
ha nem is Józsi munkahelyét kapcsolnám le, de az ötlet teljesen jogos. Én a plázákkal és egyéb nem létfontosságú helyekkel kezdeném. Aztán jöhetnének az állami hivatalok, majd ezután az ipar.

Ha olvasol híreket, tudnád, hogy ez így is történt.

pölö: a westendben le van csavarva a fűtés 16 fok körülire, és a mosdókban nincs meleg víz.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.11. 17:50:24

". . . és kis mennyiségben rendkívül veszélyes Demszkínium (De) is, amely levegőbe kerülve, már kis mennyiségben is rombolja a közérzetet."

HÖHÖ

movhu 2009.01.11. 18:01:11

3 gyerekem van, ebből a legkisebb 2 hónapos. Legutóbb egy egyszerű, amolyan kötelezően ajánlott ultrahangra 1 hónap múlvára kaptam időpontot, most januárra. Ezért jó előre kivettem már a szabaságot.
Túl vagyunk rajta, de komolyan mondom, hogy 2 hónaposan akkor sem vinném keresztül a Kőbánya-Kispesti metróállomáson, ha az autózással a büntit kockáztatnám.(Aki járt már Kökin, tudja miről beszélek...). Még nincs meg az összes védőoltása.
Tény, tenni kellene valamit, de nem ész nélkül.

Roltii 2009.01.11. 18:12:00

@Jancsibohóc:
olvastam hogy a westendbe ez volt, csak ők önként vezették be nagyon dícséretesen. Kötelezni kellett volna az összeset, én ezt hiányolom. Mellesleg nincs is gázhiány, hiszen adunk 3 országnak is, tehát fűtsünk itthon is rendesen.

VGL 2009.01.11. 18:18:31

Észrevételeim
1. megint csak a tűzoltás folyik, és 15-20 éves problémákat akar a főváros megoldani napi korlátozásokkal.
2. a jövőben ezt egyre többször meg kell lépni, az autóforgalom véleményem szerint csökkenni nem fog. HA gázzal mennének az erőművek, akkor sem lenne sokkal jobb a helyzet.
3. a megoldást az elkerülő utak építésében látnám (sürgősen), mert ami most van, az nem elég, vagy nem megfelelő; ill. a vidékről bejárók részére parkolók (lehetőleg őrzött) létesítése Budapest külső kerületeiben. Ha ez megvan, lehet korlátozni, kitiltani, mert megvan a megfelelő alternatíva.

movhu 2009.01.11. 18:50:02

Athénban is erölködtek egy ideig, aztán rájöttek, hogy szelje keresztül autópálya a várost.(Ők alkalmazták ezt a rendszámos módszert sokáig, lett is +50% autó, mert mindenki vett egy második sokkal szennyezőbbet)
Demszkí nemigen beszél idegen nyelvet, szóval ő ezt nem tudja.

Horizont 2009.01.11. 18:50:53

Itt a Vastagbőrön erőteljesen kibeszéljük és szidjuk a vezetést -jogosan - a parlamenttől, önkormányzaton át, minisztériumokig.
Arról is beszélhetnénk, hogy milyen az állampolgár?! Önmagán kívűl mindenki szemét,rohadt, károkozó, csaló, lopó stb. stb. Lehet kekeckedni , hogy milyen ez a rendelet, de most van VÉSZHELYZET, és az emberek érdekéről szólna. Ki nem szarja most le Demszkyt nem ő szívja be helyettem a 390%-os ülepedőport!! Be kéne tartani a rendeletet és ennyi. Most az számít, hogy büntetnek-e vagy sem? Bravó! Sokan félreértik a demokráciát, és sok embernek a diktatúra kéne....Tisztelet a kivételnek!

VGL 2009.01.11. 18:55:32

Horizont: egyetértek.
A magyar ember nem jogkövető. Hiába hoznak itt rendeleteket, szabályokat, ha nem tartatja be velünk senki. Ez is egy újabb darab ebben a sorban.

movhu 2009.01.11. 19:13:49

A baj nem a rendelettel van, hanem azzal, hogy a korlátozást rossz helyen kezdi. Ja, igen, a 22-es csapdája, hogy BP legszennyezőbb járművei a BKV buszok...
A rendeletnek ott kellene kezdődni, hogy az EURO kategóriák szerint felfelé indul el. De ehhez az is kellene, hogy végre ne lehessen hamis zöldkártyát csináltatni, mert probléma, hogy papíron nem szennyező járművek ontják a füstöt. Ja, igen, itt megint van egy csomó busz...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.01.11. 19:35:16

"movhu · mover.blog.hu 2009.01.11. 19:13:49
A baj nem a rendelettel van, hanem azzal, hogy a korlátozást rossz helyen kezdi. Ja, igen, a 22-es csapdája, hogy BP legszennyezőbb járművei a BKV buszok.."

Ezt igen csak rosszul tudod :)

Majd szedj elő egy táblázatot, hogy mennyire káros akármelyik busz diesel-üzemű motorja, a szállított személyek, és a motor hengerűrtartalmának függvényében.
Meg csak úgy.

...és durvulásodban hozd fel kérlek a villamos üzemű járműveket is (villamos, troli, HÉV, metró, kisföldalatti, villanymozdonyok, és villamos motorvonatok), hiszen azok működéséhez igen nagy mennyiségű villamos áramra van szükség, amiket ugye a csúnya erőművek állítanak elő.

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.01.11. 20:09:29

Van egy barátom, aki a fővárosban él. Van egy vállalkozása - vízvezetékszerelő.
Nem tudom milyen rendszám van a kisbuszán, de azokon a napokon amikor ő -elvileg- nem közlekedhet, akkor vigye minden cókmókját (ránézésre kb. 4-500kg) BKV-n?
Vagy aznap ne dolgozzon?

Roxvox 2009.01.11. 20:15:01

@Lecso5:
A haverod váltson 12/24-es munkarendre.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.11. 20:40:14

@Lecso5:

Igen, mindenkinek igaza van, de ha vészhelyzet van, akkor nem lehet kivételt tenni, nem?

mutant · http://universal.blog.hu 2009.01.11. 20:47:07

ezt az egészet máshogy is át lehet vészelni...Miért nem ülnek ismerősök,szomszédok,kollégák,stb...egy rohadt kocsiba,hm???Ilyen egy lenéző,szarrágó bagázst,mint pestiek!Amikor át akarom adni a helyem egy idős embernek,és megérintem a vállát a tömegközlekedésen,akkor fintorog,meg elhúzza magát,h én ugyan ne szóljak hozzá!Akkor álljál vén nyanya-mondom is neki!A seggetekhez nőtt az autó!Nem sopánkodni kéne,hanem tenni vmit!

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2009.01.11. 21:14:15

bizony, bizony, holnap itt van Budapest kollektív vastagbőr-tesztje. attól tartok, hogy lesz miről írni bejegyzést este :(

(sok embernek akad hirtelen majd terhes felesége, törött lábú kisfia, halaszthatatlan ügye, haldokló rokon, stb. a legjobb kifogás díjazandó.)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.01.11. 21:33:16

Terhes a feleségem, halaszthatatlan szervizelni valóm van ( bocs, a tehenek leszarják a szmogriadót, ugyanúgy tejelnek, mint máskor. A hideg ellenére is fel kell dolgozni a tejet ugye...), valamint haldoklik a rokonom (na jó nem haldoklik, de négyből három mégis jobban hangzik (-:)
De ígérem, a lehető legrövidebb úton spurizok ki reggel az M0-ra, a Belvárost messzire elkerülve.
Jó éjt.

Sloane (törölt) 2009.01.11. 21:39:37

Én holnap otthon hagyom az autót és egy kollégám fog bevinni, kedden meg cserélünk.
Kicsit gyengítette a korlátozás elejét, hogy ez a bazári majom dempsky jelentette be, emiatt gondoltam, hogy csak azért is kocsival fogok menni, de a levegőre való tekintettel + nem életbe vágóan fontos, inkább otthon hagyom. Csak egy a bajom ezzel: megint a becsületes ember szív: a BMW-s köcsög a rokikártyájával, meg a baseball sapkás optikai tuningolt audis le fogja szarni a légszennyezettséget.

Roxvox 2009.01.11. 22:22:54

@Sloane:
A 10,20,30 millás autók nem arra valók, hogy otthon dekkoljanak a garázsban.
Amúgy meg a "NAGY" emberek nem járnak BKV-val, az olyan megalázó.

gidabiga 2009.01.11. 23:44:15

akinek holnap vidékről kell a fővárosba utazni fontos ügyben, páratlan rendszámú autóval az m7 felől, hol tud parkolni?
ráadásul nem ismeri a tömegközlekedés vonalait, gőze nincs, hol és mire kell felszállni.
van ötletetek?

Marcellusca 2009.01.12. 00:38:51

Én meg MA mán nem mehetek haza melóból ótóval, mer' mán 12-dike van? (Páratlan számú a zótóm és vasárnap óta dógozok.)
És akik pénteken leutaztak vidékre a szülökhöz/nagyszülőkhöz és páros rendszámú ótójuk van, azok mind lerakták a verdát a Butapest táblánál és a csomagokat, gyerkőcöket és a fél disznót gyalog/BKV-n vitték haza?

És még sok szabályozatlan kérdés van.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.01.12. 03:00:57

mi lesz szegény külföldiekkel?

molaris 2009.01.12. 05:45:09

Figyeltek ti? Ez egy ajánlat. A KRESZ nem tartalmaz erre paragrafust, nem szankcionálható.

Az elméleti vita jó, nagyon jó. Talán a döntéshozóknak kellene elolvasni.

Plutonic 2009.01.12. 09:09:38

@koborló: A francba, hogy előbb nem olvastam ezt a post-ot....

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.12. 09:12:37

Jelentem, ma reggel az egyik főpolgármester-jelölttel utaztam a 260-as buszon, kitaláljátok? :o)

Persze, hogy a Tarlós volt. Respect neki is, meg mindenkinek, aki letette az autót.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.01.12. 09:17:38

Nem kell ilyen rendszámmizériával vesződni. Legyen tizenötezer forint egy óra parkolás, és kész. Egyből beindul az önszabályozás. Bár ehhez nem ártana a városhatáron pár parkolóházat felépíteni, de az is bevétel, szóval elvileg semmi akadálya.

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.01.12. 09:36:44

Mire elértem munkahelyemre már nem számoltam hány páros rendszámú autót láttam...

Marcellusca 2009.01.12. 09:46:06

@Ned Coleman:
Dehát az gyó! Mer' ma 12-dike van és ők mehetnek.

Marcellusca 2009.01.12. 09:47:26

@Ned Coleman:
Döntsd már el lécci! :D Ált. isk. 1-2. osztály ... :D
Magyarán semmi különbséget nem vettél észre. Én sem.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.12. 10:03:21

@Marcellusca: Szintén semmi változást nem észleltem. Ha módosítva lenne a kresz, és mondjuk egy ilyen kis szmogriadó kikerülés 100k meg 8 büntipont lenne, akkor lehet, hogy páran letennék az autót :)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.01.12. 10:14:32

...

Mikor kint éltem Svájcban, sokszor a sárga írígység és sajnálat érzése ölelt át. Miért nincsen nekünk ilyen országunk? Miért nem tudunk hasonlóan élni mint ezek az emberek? Persze az emberből elsőre kijön a 'mer sok a pízük' indoklás. Jah. sok nekik. De a mentalitásuk is más. Egy ország milyensége két dologtól függ: gazdaság vagyis pénz, illetve az emberek hozzáállásától. Volt egy csomó olyan dolog, amit magyarként nem értettük, miért nem tesznek meg Svájcban. Azért, mert: 'nem szabad'. Még akkor sem, ha nincsen rá eszköz, hogy szankcionálják a dolgot. Egyszerűen az emberek tisztában vannak azzal, hogy egy államban élnek, amely felé vannak kötelességeik és elvárásaik is. Tisztában vannak, hogy a társadalom arról szól, hogy a többség érdekében néha csorbul a kisebbség érdeke. Az emberek ott nem ellenségnek, hanem partnernak tekinti a többi embert. Ez persze legjobban a vezetési kultúrában - és a magyar vezetési kultúrtalanságban - látszik.

Nem tudom, hogy Svájcban milyen törvények vannak szmogriadó esetén. Nem tudom, szankcionálják-e, ha hasonló szituációban az emberek mondjuk rendeletet sértenek. Abban viszont teljesen biztos vagyok, hogy nem lenne ekkora rinyaparti és lázadozás, ha hasonló szituba kerülnének. Az emberek megértenék, amit itt nem: nem azért van a rendelet, hogy kiszopassa a polgárokat. A társadalom érdekében van. Nem az a lényege, hogy megkeserítse a munkábajárást és a mindennapi dolgok elintézését, hanem azért, hogy az emberek egészségét - aminél szerintem a pár napi kényelmetlenség nem lehet fontosabb! - megóvja. Igen, vannak olyan esetek, lehet őket sorolni, hogy nem lehet nélkülözni az autót a szmogriadó ellenére sem. De sajnos nálunk sok olyan ember van, aki már csakazértis kocsival megy, mert ő nem bkvzik, nem ereszkedik le a pórnép közé, neki ne mondják meg, mit és hogyan csináljon stb.

Sajnálom ezeket az embereket. A felfogásuk miatt. Nekik soha nem lesz elképzelésük egy harmónikusabb, jobb társadalomról, amire nekem Svájc után igényem van. Ő soha nem fogja megérteni, hogy egy pici lemondással néha többet nyerhet, mint amit veszít. Ő felháborodottan beszél, vagy beszélni fog erről a rendeletről, amely évente talán ha kétszer életbe lép pár napra. Benne nincsen felelősségérzet a többi ember iránt, akivel együtt alkotja ezt a népet, együtt lakja ezt az országot. Lehet így igény egy jobb társadalomra, ha ilyen apró dologban sem képesek változtatni az emberek? Ez nem az ország anyagi helyzetétől függő döntés. A többség esetében nem. Ez a dolog fejben dől el. Ki a vesztes? Te? Én? Mi? A válasz ott van benned. Mert apróságokon IS múlik az, hogy milyen lesz itt a jövő. Persze lehet a parlamentre és a politikusokra mutogatni. Szidni az Apehet, a gyurcsányt, a viktort. És van, ahol jogos is. De nem ők tehetnek mindenért.

Mi lesz holnap? Hatkor kelek. Hétre megyek edzeni. Fogom a szép kis tömbjegyemet. Lyukasztok belőle 4-t. 1200 Ft. És lehet, ez lesz csütörtökön is. Lesz 1000 Ft deficitem. Én ennyivel járulok hozzá a szmog megszűnéséhez. Vicces? Apróság? Igen. Kis lépés egy embernek ...

De én hiszek benne. Hiszek benne, hogy jelenlegi társadalmunkban a változás alulról és felülről közösen léphető meg. És biztos sokan kinevetnek érte, de nem fog fájni ez a kis áldozat, és örülök, hogy tehetek valamit a többi állampolgárért.

Marcellusca 2009.01.12. 10:20:10

Tippelhetek?
A Milkatehenekországában demokrácia van, itt meg abszurdisztán! :D

Sajnos a magyar nem lát tovább az orránál.
És nem azért mert szmog van. Anélkül sem. :D

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.12. 10:29:16

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Nálunk a szokásosnál sokkal zsúfoltabbak voltak a reggeli buszok, ráadásul állítólag a sűrűségüket is növelték, valami csak történt

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.12. 11:16:43

Gyurcsány és stábja a 2-es villamossal ment ma dolgozni. Persze nem felejtették el ezt lefényképezni sem.
www.hirszerzo.hu/cikk.gyurcsany_is_villamossal_jar_szerdaig_marad_a_szmog.93639.html

derelyegrádi szellem 2009.01.12. 11:29:08

@laspalmas:

Szólhattál volna hamarabb is! Akkor én is azzal megyek, és akkor válthattam volna néhány szót a nemzetvezetővel.

Elköszönni biztos így köszöntem volna el:

Szevasz Feri, menjünk és tegyük a dolgunkat!

Ps. azt eddig nem tudtam, hogy a szemlőhegy utcába is felmegy a 2-es vili, de hát ha felmegy, akkor felmegy. :-)

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.12. 11:37:10

@laspalmas: basszus, el tudom képzelni... Tuti volt nekik egy elkülönített villamos, 30-40 ogréval megszállíták és ebből csinálnak pr fogást, hihhhetetlen!

Azt várják a majmok, hogy majd a sok birka tapsikolva nézi a híradót, mikor mutatják, hogy bezzeg a feri is villamossal ment, milyen rendes gyerek is ő. Azt azért hozzáteszem, hogy valószínűleg jól számoltak, mert sokaknak tényleg lesz tapsikolás az rtl híradó alatt. :o))

Az is tuti, hogy a következő kapcsolatos postban benne lesznek a villamosos élménybeszámolók...

Csak azért is leírom még egyszer: Tarlós tök szolídan, fotósok nélkül heringeskdett reggel munkábamenet a 260-on :-P

Seduxen (már NEM dr.) 2009.01.12. 12:19:35

Hi náczik!

Tegnap este autóztam (dec. 20-a óta ELŐSZÖR) - páratlan rendszámú -), és nézegettem a rendszámokat, hááát... Elég szép számban voltak künn a párosok.

De a lényeg: szerdán kórházba kell vinnünk a 10 hetes csöppséget (Bethesda KH, a lakóhelyünktől tömegközlekedéssel - ca 3 átszállás - is min 1 óra). Ha megbüntetnének érte, akkor is beülnék az autóba, mert ebben a hidegben nem fogom átrángatni a fél városon a gyereket buszozva-villamosozva...)

Na ilyenkor mi van? Én vagyok a bunkó, anti-környezettudatos fővárosi lakos, mert ennyire nem vagyok képes? Lehet...

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.01.12. 12:31:04

Sedux: Ha van beutaló a gyerkőcnek, akkor nem büntetnek meg, illetve felmentést kapsz a forgalomkorlázozó rendelet alól.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.01.12. 12:34:43

@laspalmas: Meg kell hekkelni a 2es villamost, hogy szépen beleússzon a Dunába zárt ajtókkal :D

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.01.12. 12:43:23

@derelyegrádi szellem:
"Ps. azt eddig nem tudtam, hogy a szemlőhegy utcába is felmegy a 2-es vili, de hát ha felmegy, akkor felmegy. :-)"

Ha Feri szeretné, akkor bizony felmegy. Határ a csillagos ég.

Plutonic 2009.01.12. 12:52:06

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Na annak a blöppnek viszont biztosan tapsolnának! XD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.12. 13:12:22

@derelyegrádi szellem:

H a szerencséd van, hazafele még elcsípheted. ;)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.01.12. 13:13:39

@Félkupica_Fehér_Főnök:
"Az is tuti, hogy a következő kapcsolatos postban benne lesznek a villamosos élménybeszámolók... "

Majd mi is beszámolunk róla. :)

Ned Coleman · http://nedcoleman.net/ 2009.01.12. 13:37:57

@Marcellusca: Reggel volt, kissé fáradt (kialvatlan) voltam. A matek azért ennél minimálisan jobban ment :D
De inkább csak annyit szerettem volna érzékeltetni, hogy mindbôl volt rengeteg. párosból...
és páratlanból is egyaránt......

Roltii 2009.01.12. 14:56:32

Dinin:
lehet hogy svájcba racionálisabb szabályokat hoznak, és ezért nem olyan nehéz betartani?
pl nem csak az van, hogy ne szemetelj, hanem van szemetes is. Nem csak a mentalitás különbözteti meg a két országot (inkább a tenni akarás, de ehhez kell hogy legyen inspiráció, ilyen az emberi faj).

jozicsenko 2009.01.12. 16:32:21

Sziasztok!

szeretnék Update-t kérni:

Szegeden péntek éjfélig ingyenes a tömegközlekedés!

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/pentekig_ingyenes_a_tomegkozlekedes_szegeden/2083765/

merthogy lehet ezt így is...

csáó!!!

derelyegrádi szellem 2009.01.13. 11:39:10

@misikeh:

Ez úgy, hogy már nincs választás, így nincs rá szükség. Ez olyan mint a tornádó, csak azzal a különbséggel, hogy az nem is volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.14. 21:15:50

@zero:

Az utcában valaki felrakott egy villanyoszlopra egy páratlan rendszámtáblát, és még mindig ott van. Páros rendszámú autóval rendelkező tulajdonosok árajánlatait várom Abszurdisztán jeligére.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.14. 21:33:14

@vernon:

Igen, a komcsi pártfunkcionárius fajtából. Még a demokratikus jogállamról is írt, úgyhogy "igen őszinte" ember lehet. Alább itt egy cikk róla:

index.hu/politika/belfold/ung3791/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.14. 22:05:36

@Félkupica_Fehér_Főnök:

Gondolom Tarlóst nem is akarták szétszedni az utasok.:) Szerintem Demszkynek "stáb" nélkül minimum életveszély lenne igénybe venni a BKV-t.:P Fletóhoz meg eddig csak a Tarka magyaron lehetett veszélyesen közel menni, kár, hogy nem vagyok agresszív alkat.:-/

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.14. 22:21:12

@Roltii:

Svájcban, ha bunkó külföldiként szemetelsz, akkor utánad hozzák, hogy "jó napot kívánok, el tetszett ejteni valamit". Én viszont a NOE tüntetéseken kívül - ott ugyanis én szedtem a véletlenül lehullott, kisgyerekek által leejtett szemetet mint rendező - sehol nem láttam olyat, hogy a nagy számok törvénye alapján valaki ne szemetelt volna. Tényleg teljesen más a mentalitás. Ezért is hoznak például emberi szabályokat, amelyeket megfelelően, nem a szívatás kedvéért alkalmaznak. Például ha csak tilosban tudnál parkolni, akkor udvariasan odamegy hozzád egy rendőr - mert vannak az utcán -, és megmondja, hogy hol tudsz szabályosan parkolni.
Itthon, főleg Budapesten egyrészt mindenki elemi erővel törekszik rá, hogy a másiknak se legyen jó, másrészt csak magukra figyelnek az emberek, harmadrészt persze, hogy rosszak a szabályozások, ha mindig eső után köpönyeg elvet alkalmaznak a megelőzés helyett. Személy szerint nem vagyok oda a kiszámíthatatlanul járó BKV-val való közlekedésért - hihetetlenül bunkók és igénytelenek az emberek, és inkább ez zavar -, de nem is tudnék máshogy eljutni oda, ahova kell. A szmoggal kapcsolatban az egyetlen bűnöm az volt, hogy mivel a BKV miatt lekéstem a Volánbuszt, kénytelen voltam horribilis összegért kitaxizni az egyetemre, hogy ne késsek le egy 20 perces írásbeli vizsgát.:-/

süti beállítások módosítása