Skip to content


       Szűrés lista

Színházigazgató 8 általánossal

Ez ütős lesz, pajtikáim:

"Vallomást tett a nagy nevettető: Sas József. Elárulta, nincsen érettségije. 

A humorista úgy véli, hogy Magyarországon, a papírok országa vagyunk, nem azt nézik, hogy mit tud az ember, hanem hogy milyen papírjai vannak. József úgy véli, hogy ő ettől függetlenül Rózsahegyi Kálmán színész magán színitanodájában sokkal több mindent megtanulhatott, mint ezekben az iskolákban. Például a színészmesterség mellett a becsületet, tisztességet, emberséget, kitartást." - Storyonline a Best nyomán.


Gondolom a függetlenül Rózsahegyi Kálmán színész magán színitanodájában nem tanult meg számokkal bánni, ezért sikerült 50 milliós adócsalást összehoznia 4 év alatt, egy kis okirat hamisítással fűszerezve. Csak a színészmesterséget tanulta meg, illetve a becsületet, tisztességet, emberséget, kitartást. Hát ez a hét vicce!

Amúgy, ha elítélték első fokon (felfüggesztett kapott), hogy lehet még mindig a Mikroszkóp Színpad igazgatója? Hogy lehet közpénzt egy elítélt adócsalóra bízni?
Másrészt: a hatályos jogszabály szerint színházigazgató csak diplomával rendelkező ember lehet. Sas József 1985 óta, immár 24 éve a Mikroszkóp Színpad igazgatója. 8 általánossal és jogerősen elítélve. Csodaszép!


A Mikroszkóp Színpad 51 százalékban önkormányzati és 49 százalékban Sas tulajdonában van. Az igazgatót a Fővárosi Közgyűlés nevezi ki. Tavaly márciusban járt le a kinevezés, de a Fővárosi Közgyűlésben az MSZP-SZDSZ-MDF koalíció meghosszabbította:
"A bizottság tagjai egyetértettek abban, hogy a magánemberként perbe fogott igazgató vétkéért ne az 51 százalékban önkormányzati és 49 százalékban Sas József tulajdonában lévő, gazdaságilag jól működő, telt házzal játszó színházat, és annak társulatát büntessék. – Nem lenne elegáns. Túl kell lépnünk az igazgató adócsalási ügyén, nekünk a színház sorsáról kell döntenünk – szögezték le a bizottsági tagok." 

És így is lett: A támogatás megvonását ellenzők az ártatlanság vélelmére hivatkozva azt mondták, hogy amíg nincs jogerős ítélet, addig nem indokolt az igazgató leváltása.

Nos:
KÖVETELEM Sas József azonnali felmentését a színházigazgatói pozícióból. Bohóckodni bohóckodhat a színpadon, de színházvezetést vegyék el tőle. Tudom, hogy ez egy következmények nélküli ország, de most már tényleg elég volt!

KÖVETELEM, hogy azonnal vizsgálják ki, hogy kaphatott kinevezést megfelelő, végzettséget igazoló papírok nélkül! Neveket, felelősöket akarok!

Mellesleg az audióvizuális környezetszennyezésért, amit 29 éve folytat, már csak azért is rég ki kellett volna rúgni. Menjen nyugdíjba, 69 éves ... 

Címkék: pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr28881355

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Árokásó Top100 2009.01.16. 16:11:53

Sas JózsefA KOMM-MÉDIA KIRÁLYA Szereplők: Konferanszié Művészúr, majdnem Kossuth-díjas Hacsek és Sajó, sokat használt komédiások (Kabaré színpada, a függöny előtt konferanszié áll) KONFERANSZIÉ: Ez egy ilyen ország, kéremalássan, ahol adócsalókra is le…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabcigirl 2009.01.16. 16:25:02


Sas-t sokan fikázzák, félig-meddig jogosan. OK, nem egy stand-upos, de alapvetően teljesen más korosztálynak meg célcsoportnak szól, mint az Index olvasótábora. Az adócsalás tényleg gáz-viszont tény és való, hogy sokan csak azért nem tudnak labdába rúgni olyan területeken, amihez értenek, mert no papír, ugyebár...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:25:40

@is:

Lehetne, ha lehetne fasznán keresni a fővárosi rendeletekben ..

Rob67 2009.01.16. 16:26:35

Tény ami tény a Sast én magam sem szeretem - sem mint embert, sem a munkásságát -, de ettől a poszt írója csak egy szimpla magyar gyökér.
Valóban a papírok országa vagyunk?
A fizető vendégek 24 éve bemennek a Mikroszkópra, és hullára röhögik magukat, függetlenül a papíroktól.
Ergo a csávó azért valamit mégis jól csinál.
Az adócsalás az adócsalás, de ez nem minősíti az esetleges színházvezetői képességeit
Igaz én a posztolóval ellentétben nem értek a színművészethez, sem pedig a gazdasághoz...
Tanuljunk már meg egy kicsit felnőni.
Mi fáj?
Hogy már szart sem ér a diplomád?
Tanultál volna az egyetemi melegedés helyett életrevaló dolgokat, most nem érnél rá köhögni...
Szánalmas magyartudat.

Horizont 2009.01.16. 16:27:51

Amit Sass Józsi kabaré cimén csinál az olyan mint a "csasztuska" volt az 50' és 60'-as években!
Nem elég, hogy adót csalt, még érettségije sincs. És Kossuth díjat akartak adni neki! Ez a díj az egyik legnagyobb, és ez az igazán NAGY embereknek jár-na!
A TV2-t meg végképp nem értem, egy adócsaló műsorát nyomatják szilveszterkor, tehát megjutalmazták az ilyen embert!:((
Azt se hiszem el, hogy ezek az idős bőven nyugdíjaskorú emberek (művészek, politikusok) miért nem tudnak visszavonulni, nyugdíjba menni, átadni a helyet a fiataloknak??
Isten bizony úgy sajnálom azokat a fiatalokat akik több diplomát és nyelvvizsgát megszereznek és nem tudnak elhelyezkedni és akkor ilyen híreket olvas az ember, hogy 8 általánossal hová jut el más:(((

Amúgy a legjobb szilveszteri műsor amin könnyesre nevettem magam az Eurosport vicces összeállításai voltak.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:28:21

Nocsak:

74.125.77.132/search?q=cache:UCA58Uq-OpoJ:www.okm.gov.hu/letolt/nkom/palyazatok/pestimagyar.doc+színházigazgató+felsőfokú+végzettséggel&hl=hu&ct=clnk&cd=3&gl=hu

PESTI MAGYAR SZÍNHÁZ igazgató - főrendezői álláshelyének betöltésére

Az igazgató - főrendezői megbízás betöltésének feltételei:

a 150/1992. (XI. 20.) Korm. rendelet szerinti szakirányú felsőfokú végzettség,
legalább 5 éves szakmai gyakorlat,
büntetlen előélet,
a 25/2002. (XII. 25.) NKÖM rendelet alapján vagyonnyilatkozat tétel.

parttalan 2009.01.16. 16:28:56

szóval a logíró követel: csak nem Tarlós Tahó István az, személyesen??? :))))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:30:11

Nocsak II:

www.szinhaz.hu/index.php?id=1&cid=13932

"A színházigazgatók kinevezése során alkalmazandó 150/1992. (XI. 20.) kormányrendelet által megfogalmazott kötelező elemeken túl, a leendő igazgató szakmailag is legitim kiválasztását megkönnyítheti, ha a pályázatok elbírálásában közreműködő szakmai bizottság soraiban helyet kapnak a legfontosabb színházszakmai szervezetek delegáltjai."

Valamennyi önkormányzati fenntartású színház igazgatói pályázatának kiírása során szolgáljon előnyként, ha a színház igazgatója – a vonatkozó kormányrendeletben megfogalmazott szakmai követelményeken túl (szakirányú felsőfokú végzettség, öt éves szakmai gyakorlat) – tudományos fokozattal (PhD, DLA) rendelkezik, van vezetői gyakorlata, élő nemzetközi színházi kapcsolatokkal bír és olyan szinten ismer legalább egy idegen nyelvet, amely szükséges vezetői munkája gyakorlásához."

Horizont 2009.01.16. 16:31:49

@Rob67:
Nem tisztem a poszt íróját megvédeni, de a gyökértől messze áll!
Számolj már utána egy évben hányan mennek be a Mikroszkóp szinházba!
Kb. vagy 50 max 100 férőhelyes lehet! A Győzikét is 2 millióan nézték (ha igaz) de attól még szimplán szar műsor volt!

Virág et. 2009.01.16. 16:32:39

@zero: Ugyanez a jogszabály tartalmazza a kivételek körét is. Ha már jogszabályt idézel, csak alaposan.

Vagy inkább sehogy.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:32:51

@Rob67:

Bakker, ilyenek tartunk itt...

legyintesz egyet oszt' csókolom...

Akkor nem kell betartani semmilyen rendeletet, törvényt nem?

ave 2009.01.16. 16:32:52

Hat, lehet utalni (audióvizuális környezetszennyezés) de az a nagy igazsag, hogy ha nezik -marpedig nezik!- akkor errol szo sincs.

Annyi, hogy nem tetszik, akar bosszantja is X.Y-t. Na es. Ha csak o bosszanta egyeseket, milyen egyszeru lenne a vilag. :)

Amig masnak tetszik, addig el kell viselni valahogy nagynehezen, hogy nem mesz a mikroszkopba, illetve csatornat valtassz, ha adjak a TV-n. Rohadt nehez, tudom, de meg lehet csinalni! :D

Az, hogy adocsalt, hat igen, ez mar baj. Szinhazigazgato szerintem lehet 8altalanossal is (Amerikaban hany iskolazotlan nagymeno van), de adocsalokent nem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 16:32:58

@zero:

Egyébként nem közgáz volt, hanem jog.

parttalan 2009.01.16. 16:33:09

egyébként a bűntetlen előélet nem összetévesztendő az un. feddhetetlenséggel.

Ha letelik a felfüggesztett börtönbüntetés időtartama, a büntetlen előélet megvalósul.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:35:02

@Virág et.:

És mi a kivétel?

Hogy Sas Józsinak elég 8 általános?

Zorro2007 2009.01.16. 16:35:45


Egy altlanos megjegyzes:
Következmenyek nelkuli orszag lettunk!!!!Reszletezve, 6 nullaig rogton lecsuknak afelett semmi.

Tud valaki rohogni ezen a Sass kabaren?Neznem kellet szilveszterkor, meg el sem mosolyogtam, pedig szeretem a kabaret...huzzon a p-be.20 Percig birtam azutan inkabb bevonultam a sarokba inni...

Páneurópai Harci Kos 2009.01.16. 16:36:17

Nos, én mondjuk nem szeretem Sas Józsefet. de tőlem addig marad színházigazgató ameddig akar. sok sikert kívánok neki.

u.i. annak aki a cikket írta: kevesebb kaját kapsz, ha SA igazgató marad, biztos sikeres dolog ha a neten követelőzöl?
(bár blogot írni, bárki tud)

Virág et. 2009.01.16. 16:36:26

@zero: Olvasd el magad. Segítek: miniszteri felmentés a követelmények alól bizonyos díjak gazdáinak.

Páneurópai Harci Kos 2009.01.16. 16:38:15

Azt el is felejtettem mondani, kb 10 éve nem nézek semmilyen hazai "szórakoztató" műsort.
Igénytelen fos a 98% a.
Akkor már inkább a Franciák:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 16:38:53

@zero:

Jézusom, ez a hír már ijesztő. Kiráz a hideg Suchmantól... Sas Józsi csak egy pofátlan, szemtelen, ráadásul szar humorú ügyeskedő, aki a mi pénzünket is lopja, ergo idegesít, de bazz, Suchman az nem kispályás adócsaló...

nyekk 2009.01.16. 16:40:38

Az még nem lenne baj, hogy Sasnak 8 általánosa van. Hanem az, hogy az is az első osztály nyolcszor megbukva., és azt is a kisegítő iskolában, és párt hátszéllel.

johevi 2009.01.16. 16:40:58

Ezzel a "nem kell papír róla, érteni kell hozzá" szöveggel el lehet menni a picsába. Legyen valaki Fittipaldi tudású sofőr, ha nincs jogosítványa ne menjen az utcára.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 16:42:21

@movhu:

Nincs mentség, mivel a zsidókról nem beszéltél, ezért antiszemita vagy.:P

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:45:14

@Virág et.:

Közeledek:

(6) Művészeti intézményben a magasabb vezető és a vezető beosztással történő megbízás esetén a miniszter a kinevezési jogkör gyakorlójának javaslatára az (5) bekezdésben, illetve a (12) bekezdésben meghatározott végzettség, illetve szakképesítés megszerzése, egyúttal a szakmai gyakorlati idő követelménye alól is felmentést adhat, ha a közalkalmazott a Kjt. 63. §-ának (2) bekezdésében meghatározott művészeti díjjal rendelkezik.


Elakadtam!
Mi van a Kjt. 63. §-ának (2) bekezdésében ???

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.16. 16:45:48

@Perverzsrac:

A pontosság kedvéért, Szabó Pálnak nem le kellett mondania, hanem le akart. Monorierdő csak kapóra jött neki.

zaffarano 2009.01.16. 16:46:06

Engem baromira nem érdekel, hogy van-e diplomája Sasjózsinak vagy sem, sokszor bebizonyosodott már, hogy egy szemernyit sem jobb vagy okosabb ember az olyan, akinek diplomája van. Az a szent angyalka ember, aki pedig adócsalással vádolja, az nézzen magába először, utána ítélkezzen. Mellesleg, én utálom a Saskabarékat, de elég unalmas, amikor mindenki mások mocskolását tartja kedvenc szabadidős szórakozásának, és ezeket a beolvasós cikkeket/kommenteket "trendinek" tartanak...

Rwindx 2009.01.16. 16:46:44

@Virág et.:

"(6) Művészeti intézményben a magasabb vezető és a vezető beosztással történő megbízás esetén a miniszter a kinevezési jogkör gyakorlójának javaslatára az (5) bekezdésben, illetve a (12) bekezdésben meghatározott végzettség, illetve szakképesítés megszerzése, egyúttal a szakmai gyakorlati idő követelménye alól is felmentést adhat, ha a közalkalmazott a Kjt. 63. §-ának (2) bekezdésében meghatározott művészeti díjjal rendelkezik. A felmentés külföldi állampolgár esetében akkor adható meg, ha az érintett személy nemzetközi szinten elismert, kiemelkedő művésznek minősül."

Esetleg ezért akartak neki Kossuth díjat adni?

És még:
"2. § (1) Közművelődési és közgyűjteményi intézményben közalkalmazotti jogviszony csak a 18. életévét betöltött, büntetlen előéletű személlyel létesíthető."

Mondjuk az kérdés, hogy közalkalmazott-e.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:46:56

De megdolgoztatsz!!!

"2) A művészeti területen foglalkoztatottak esetében az „F” fizetési osztály helyett a „G” fizetési osztályba, a „H” fizetési osztály helyett az „I” fizetési osztályba kell besorolni azt a közalkalmazottat, aki a Kossuth-díjról és a Széchenyi-díjról szóló 1990. évi XII. törvény vagy a Magyar Köztársaság kitüntetéseiről szóló 1991. évi XXXI. törvény, a Magyar Köztársaság Kiváló Művésze, a Magyar Köztársaság Érdemes Művésze, a Magyar Köztársaság Babérkoszorúja-díjjal vagy a kultúráért felelős miniszter által jogszabály alapján adományozható művészeti díjjal rendelkezik. E rendelkezést kell alkalmazni a korábban hatályos jogszabályok alapján Kossuth-díjban vagy állami díjban, illetve a jelenleg hatályos jogszabályokban szereplőkkel azonos elnevezésű művészeti díjban vagy kitüntető címben részesült, művészeti területen foglalkoztatott közalkalmazottak besorolásánál is."

Virág et. 2009.01.16. 16:47:20

@zero: "(2) A művészeti területen foglalkoztatottak esetében az F fizetési osztály helyett a G fizetési osztályba, a H fizetési osztály helyett az I fizetési osztályba kell besorolni azt a közalkalmazottat, aki a Kossuth-díjról és a Széchenyi-díjról szóló 1990. évi XII. törvény vagy a Magyar Köztársaság kitüntetéseiről szóló 1991. évi XXXI. törvény, és a művelődési és közoktatási miniszter által adományozható művészeti és oktatási szakmai díjakról szóló 4/1992. (X. 6.) MKM rendelet vagy a Magyar Köztársaság kiváló művésze, a Magyar Köztársaság érdemes művésze, a Magyar Köztársaság Babérkoszorúja-díj alapításáról szóló 99/1996. (VII. 10.) Korm. rendelet alapján adományozható művészeti díjjal rendelkezik. E rendelkezést kell alkalmazni a korábban hatályos jogszabályok alapján Kossuth-díjban vagy állami-díjban, illetve a jelenleg hatályos jogszabályokban szereplőkkel azonos elnevezésű művészeti díjban vagy kitüntető címben részesült, művészeti területen foglalkoztatott közalkalmazottak besorolásánál is."

SJ érdemes művész.

Én egyébként nem szeretem. Régen vicces volt, ma már elcsépelt.

Virág et. 2009.01.16. 16:47:55

Közalkalmazott. Különben miről is beszélnénk?

Virág et. 2009.01.16. 16:48:32

"- Jászai Mari-díj 1980, 1981, SZOT-díj 1980, 1981, Karinthy-gyûrû, Érdemes mûvész 1985, Erzsébet díj 1993, Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikeresztje 1995, Pro Urbe-díj 1997, Kiváló mûvész 2002,"

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:49:40

Sas :

Jászai Mari-díj 1980, 1981, SZOT-díj 1980, 1981, Karinthy-gyûrû, Érdemes mûvész 1985, Erzsébet díj 1993, Magyar Köztársasági Érdemrend Tisztikeresztje 1995, Pro Urbe-díj 1997, Kiváló mûvész 2002,

Vagyis mivel 2002 óta Magyar Köztársaság Kiváló Művésze, neki nem kell diploma?

Virág et. 2009.01.16. 16:50:48

@zero: Igazából már 85 óta érdemes művész, ezért a miniszter felmentést adHAT a végzettségi követelmények alól.

Lucius Flavius Arrianus 2009.01.16. 16:51:41

Tetszik, nem tetszik: jelen pillanatban Sas József törvényesen igazgató. Mivel - ha jól emlékszem - Érdemes Művész, felmentést kaphatott a végzettségre vonatkozó követelmények alól. Azért érdemes volna utánanézni, valóban kapott-e ilyen felmentést, vagy az őt kinevezők olyan trehányak és magabiztosak voltak, hogy erre nem is figyeltek oda.
Amíg jogerősen el nem ítélik adócsalás miatt, erről az oldalról sem lehet megfogni. Abban a pillanatban azonban, hogy meglesz a jogerős végzés, már elkapható.
A fővárosi Közigazgatási Hivatalnál bizonyosan utána lehetne nézni annak a bizonyos mentesítésnek, mert közérdekű adat.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:51:54

De azért lenne egy halovány kérdésem:

De vajon melyik kulturális miniszter adott neki felmentést ?!

nextdoor · http://www.lelenc.hu 2009.01.16. 16:53:18

Igazán csak tényszerűség okán, Spielbergnek: Princz közgazdász, még el sem ítélték, de már nem volt bankvezér (meg utána sem lett).

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:53:38

@Virág et.:

Köszi! Jövök Neked egy sörrel!


Így teljesen kerek! Sőt, még durvább:

8 általánossal, és teljesen törvényesen!
Üdv Magyarországon!

ROFL!!

Vegyi Ali 2009.01.16. 16:53:54

@zero: Szerintem amúgy az megkérdőjelezhető, hogy miért kell diploma a színházigazgatósághoz???
Országgyűlési képviselőséghez nem kell, ahol pedig fontos dolgokról kellene beszélni. Az oké, hogy mondjuk ne lehessen vki gazdasági igazgató diploma nélkül egy közintézményben.
De persze ha az az előírás, hogy KELL, akkor kell. Meg mondjuk azzal is egyetértek, hogy ha vki adócsalásba keveredik, akkor minimum váltsák le az igazgatói székből. El kellene nyugdíjba küldeni, és ha kell a népnek, meg akarja csinálni, akkor csináljon egy saját színpadot, pl. privatizálja a Mikroszkóp maradékát, és akkor azt csinál, amit akar.

Werwolf 2009.01.16. 16:54:19

sasjozsinak "b" tipusu humora van.

Az az a humor, amin nem lehet nevetni.

Trunkobé-tipusu.

Virág et. 2009.01.16. 16:54:48

@zero: Legyen inkább bor és add oda derelyének. Neki úgyis jövök eggyel.

Rwindx 2009.01.16. 16:55:29

@Virág et.: Jogos. Egy kérdés akkor még, van már jogerős ítélet? Valaki tudja? Mert ha igen és elítélő, akkor ugye felesleges azon rugózni hogy lehet-e igazgató...

Werwolf 2009.01.16. 16:55:50

egy elet a nepert...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:56:07

@Vegyi Ali:

Egy oszgy. képviselő csak nyomja a gombokat (de oda is kellene a diploma), a színházigazgató pedig mégiscsak egy közintézményt (gazdaságilag stb) vezet ...

Iskolaigazgatónak is el lehet menni 8 általánossal?

Ugye nem ...

N

Rwindx 2009.01.16. 16:56:10

hmm, kissé lassú vagyok...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.16. 16:58:21

Kellemes hétvégét mindenkinek !!!

kakukmarci 2009.01.16. 16:58:25

Nem érdekel a Sas ,de sokat emlegetitek a végzetséget ha valaki elér egy határt az prezentálja hogy papir nélkül is tudja a dolgát.És azzal mivan aki 3-4 diplomával is csak sirni tud?????? Ő akkor diplomás vagy csak papiros ember?? Csak azért mert vannak páran kishazánkban ilyenek is.)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.16. 17:00:44

Már megint nem a lényeg...

"A Szabadság téri székházat az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. 2006-ban adta el [2] 4,5 milliárd forintért egy kanadai tulajdonosú beruházó cégnek, a Palace 17. Kft.-nek, aki luxuslakásokat épít majd benne. Az ÁPV már az eladáskor 1,5 milliárdot bukott az üzleten, hiszen a tévétől 6 milliárdért vette meg. Mivel az eladáskor még nem volt új tévészékház, az MTV már két év óta arra kényszerül, hogy visszabérelje a Szabadság téri ingatlant nagyjából évi kétmilliárd forintért. Ez két év alatt 4 milliárd, tehát a kanadai tulaj szinte ingyen szerezte meg a város egyik legjobb helyén álló, impozáns épületet. A televízió pedig az ingatlaneladásból bejött pénzének a kétharmadát már a bérlésre költötte.

Az új székház sem lesz a tévé tulajdona, hanem a szerződés szerint havi 993 ezer euróért, azaz havi 276 millió forintért bérli majd a Milleniumi Média Kft.-től 18 éven keresztül. Az MTV így egy évben 3,3 milliárd forintot fordít majd csak az ingatlanra. A megállapodás szerint a 18 év leteltével az MTV eldöntheti, hogy megveszi-e az épületegyüttest, kiköltözik vagy további húsz évre bérbe veszi."
index.hu/kultur/pol/szrhz090115/

Hölgyek, urak, ez az igazi botrány, nem a svindler alulképzett színidirektor úr.

Mike36 2009.01.16. 17:03:15

most nem azért, de tényleg nem mindegy milyen papírjai vannak Sasnak. Lehet őt utálni (én sem kedvelem azt a stílust amit ő csinál) de azért mégiscsak letett az asztalra ezt-azt és nem is kicsit.
Úgyhogy lehetm hogy papírjai nincsenek, de ő már nem plyakezdő, szal szakmai gyakolrata az van bőven. És arról nem beszélve, van olyan szint, ahol senki nem kérdezi meg az iskoláidat, legyél benne például adott témában a világ első 5-ben többet fox keresni, mint bármelyik sokdiplomás

Roxvox 2009.01.16. 17:03:50

Emberek volt itt rendszerváltás?
Az még az átkosban volt divat, hogy egy 6 elemis parasztgyerek, miniszter lehetett, erre most Sas József, Gál György, stb........... MI VAN ITT!!!!!!!!!!!
Egyébbként, érdekes módon mindig olyanoktól lehet ezt hallani, hogy a papírok országa vagyunk, akiknek hiányuk van bizonyos papírokban.

Mike36 2009.01.16. 17:05:16

másrészről zerokám ki nem szarja le, hogy te mit követelsz? ki vagy te? egy senki

Vegyi Ali 2009.01.16. 17:05:42

@zero: Nem, közintézményt a gazdasági igazfgató vezet gazdaságilag. Ezt azért illene tudni, ez mindenhol két külön pozíció. Az igazgató elsősorban a szakmai munkát (még ha ebben az esetben ilyesmiről nem is nagyon beszélhetünk), meg úgy egyáltalán a működést irányítja. Ehhez igazából csak talpraesettség kell, meg vezetői képességek. Nálunk amúgy rengeteg közintézményben (egyetemek, kutatóintézetek,stb) épp az a baj, hogy az igazgatók kurvanyagy tudósok, mérnökök, stb. voltak, csak épp vezetői képességeik abszolút nincsenek.

Vegyi Ali 2009.01.16. 17:08:25

@Roxvox: Melyik a rosszabb? a hatelemis miniszter, vagy a tolvaj,ügyvéd kisgazda földművügyi miniszter???? Kit érdekel, hogy 6 elemije van valakinek, ha tisztességes, rendes ember? Most ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a Sas az!

Mike36 2009.01.16. 17:08:29

hány IT gurunak nincs diplomája a világban. nem vezethetnék a cégeiket? szépen néznénk ki. az intelligenciát, rátermettséget nem a diplomával adják

tiem 2009.01.16. 17:12:43

Na! végigolvastam az egész kommentsort. Én sem szeretném egyszer sem végignézni az előadást, nem nekem való. Rémlik, mint ha a könyvelője cseszett el volna valamit, de belefér hogy ügyes próbált lenni, mint mindenki! Ne legyünk álszentek. Sztem qvára ért ahhoz amit csinál. A társulat is kiállt mellette. Nekem van néhány diplomám, simám vezethetném a színházat. Bele is döglene! Telt ház van, élvezik a polgárok, és legalább nem olyan filmeposzokra megy el az adónk, amelyet csak a stáb és családja néz meg, 100 millerért! minden csak viszonyitás kérdése!

Mike36 2009.01.16. 17:12:47

Egészen biztos, hogy a Sas fél humorra is szükség van, és nézik valakik. Miért fáj nekünk más öröme? Kötelező nézni Sast? Tudtommal nem? Akkor meg miért nem lehet békénhagyni?Nincs elég hely? Elveszi mások elől a levegőt? Ez sem igaz. Akkor meg?

zero, nem hiába ez a neved, kibaszott egy nulla vagy, egy irigy fasz

Vegyi Ali 2009.01.16. 17:12:48

@Mike36: Te se fogd a lényeget. A saját cégében mindenki azt csinál, amit akar. Csak ne egy közpénzből működőben.

Mike36 2009.01.16. 17:17:19

hja és jut eszembe kedves zero, csak nem mostanában szerezted életed első diplomáját, hogy egyszeriben ez ilyen fontos szempont lett a szemedben?

Roxvox 2009.01.16. 17:21:43

Ő nem Színház igazgató, hanem egy vállalkozásnak (ami véletlenül színház) Ügyvezető igazgató-ja, amiben egyébbként tulajdona is van (49%).

Mike36 2009.01.16. 17:23:12

no akkor majd a mikroszkóp élére odaül zero, azt csinálja amit Sas mond, és zero boldog
alapvetően meg nem változott semmi, max egy éhes szájjal több

tiem 2009.01.16. 17:23:55

Usztics Mátyást Akarom, a nagy, de kistermetű nevettetőt, akinek származása makulátlan. A csaláneve eredetileg Gyula volt, de a közelgő szerb (szláv) veszedelem miatt, csak azért, hogy majd beépülhessen felvette jelenlegi nevét. Na neki van diplomája, jó Magor, kérjük fel!
Nos, ha jogerősen elítélik, akkor menni kell, de a színészethez ért. ezt gondolom most én, vagy már be vagyok rugva?!

Mike36 2009.01.16. 17:25:20

egyébként is a rendeleteket is emberek hozzák
tévedhetnek
de meg is változtathatják
sőt ha úgy tetszik, hogy minden igazgatónak kell 3 diploma, 4 nyelvizsga, de Sas Józsefnek nem
zero boldog

Mike36 2009.01.16. 17:26:42

@tiem: még várnod kell kicsit mig a magorosok hatalomra jutnak

tiem 2009.01.16. 17:31:17

@Mike36:Ez nem tehetségre megy? nem az lesz igazgató, aki a legtehetségesebb és a társulat is szereti?

Rwindx 2009.01.16. 17:33:07

@Mike36: Mivan nem fogod a töppedt agyaddal hogy a közpénz a probléma és nem a "tehetsége"? Sas azt csinál amit akar, olyan igazgatónak nevezheti ki magát amilyennek akarja, saját zsebből. Te is kevered a köz és a magánpénzt úgy látom...

fran7 2009.01.16. 17:34:23

Nem az a baj, hogy nincs diplomája, hiszen Arany János sem fejezte be sikeres vizsgával a tanulmányait, de egész életműve jelezte, hogy nála nincs alkalmasabb az MTA főtitkári posztjára mégha őt ez néha nagyon is zavarta. De 24 éve igazgató, tehát lett volna lehetősége, baráti segítséggel, valamilyen viszafogott üzemmódba megszerezhette volna a diplomát. Ahogy Babostól is visszavették tanszékvezetői kinevezését, mert nem volt megfelelő végzettsége. Mit csinál ilyenkor a tisztességre valamennyit adó ember. Beiratkozik egy megfelelő iskolába és elkezdi végezni azt. Milyen nagy balhé volt abból, hogy a szombathelyi polgármesternek nem volt meg a nyelvvizsgája csak nyelvi szigorlata, ami régen, de még ma is gyakran elegendő a diplomához.

Mike36 2009.01.16. 17:34:34

@Rwindx:

Mike36 2009.01.16. 17:23:12
no akkor majd a mikroszkóp élére odaül zero, azt csinálja amit Sas mond, és zero boldog
alapvetően meg nem változott semmi, max egy éhes szájjal több

Spielberg 2009.01.16. 17:36:25

@nextdoor: Princz menet közben lett közgazdász, hoppá. Mikor bankelnök lett nem volt az...
ja és a Kulcsár se közgazdász (de ez csak eszembe jutott)

tiem 2009.01.16. 17:37:58

Sopronban is az jó barotonú, Szilágyi Tibor a neves színész, aki az MSZMP kb-ban is bennvolt, és most a tehetsége miatt a Finesz igazgatóvá tette, látod csak a tehetség számít, és persze Kaposváron a besúgó? polgármester, hogy jól leplezze, még most is súg, fityiszes színben kapta a stallumot, nos Ő is újított. Mi ezzel a baj?! Hogy a szakmai munka huss?! kit érdekel! Diplomám már van és most párthovatartozást akarok. Legyek Máv vezér?

Spielberg 2009.01.16. 17:38:40

@dark future: ohh, az MTV... saját blog kéne, mint a Hungarian Helyszínelő (amit betiltottak)
most megy a nagy biznisz, sosem lesz elnök és ez milyen sok embernek jó, apukám!

2009.01.16. 17:39:35

Sas József! Anyád picsáját! : )

Rwindx 2009.01.16. 17:41:28

@Mike36: És akkor ez jó? Nem. Egyébként ha egy markáns embert tesznek oda igazgatónak az nem azt fogja csinálni amit Sas mond. Sas vegye meg az 51% százalékot aztán azt csinál amit akar. Persze, azzal az a gond (neki) ez esetben hogy nem jár közpénz.
Vagy az önkormányzat adja el annak aki megveszi a telházas szinházának az 51%-át. Nincs több ilyen jellegű kritika.

Spielberg 2009.01.16. 17:42:44

@tiem: Kaposvár, Győr, Veszprém...
párt+színház

states 2009.01.16. 17:43:18

A mindenkori hatalom csak céltáblája lehetne a humornak, nálunk viszont ez is visszájára sült el, nálunk kormánypárti humor és kormánypárti humoristák vannak, tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Ezért visszataszító a Mikroszkóp Színpad, a Heti Hetes, Farkasházy stb. Ráadásul a hálás hatalom ezért rendesen kibéleli őket pénzzel, amitől aztán végképp felfordul az ember gyomra tőlük...

Spielberg 2009.01.16. 17:44:23

@Mike36: apa, nagy levegő!
ez egy olyan blog, amit zeroék írnak. ha nem tetszik, nem kell olvasni. egyszerű. GYF blog pl? hátha az jobban bejön majd.

tiem 2009.01.16. 17:45:39

@Bölcs Ész: Te kultúrlény vagy, a nicked is mutatja. Az Én emberem vagy! Sok ilyen megnyilvánulás kell ebben az országban, és akkor mikor mindenki egyetért, hogy anyád picsáját, akkor lesz a kommunizmus. Ámen

tiem 2009.01.16. 17:48:39

Az a baj, hogy lenne jobb dolgom is, megígértem az asszonynak, hogy megjavítok ezt-azt, de itt lenni, semmivel nem cserélném el. Ezt a sok marhaságot, rosszindulatot, csak nem , Magyarországon vagyok?

tiem 2009.01.16. 18:00:42

@Spielberg: nem értem, ezek a párt valakik, nem egy íkú lovagok, a tisztességfaktorrol nem is beszélek, de ha a kultúrához így értenek, miért nem ott lépnek fel, és engedik a pofázásban szerény közgazdászokat, jogászokat, hogy jobb irányba rugják ezt a szar kis országot?!

belső elhárítás · http://nincskegyelem.blog.hu 2009.01.16. 18:30:11

Éljen soká Sas Józsi, az ezredvégi pesti humor emblémája! Végre egy őszinte ember!
Szárnyalj, ó, szárnyalj, büszke Sas-madár, szállj csak szállj tovább!

Sloane (törölt) 2009.01.16. 20:27:48

"nem azt nézik, hogy mit tud az ember, hanem hogy milyen papírjai vannak"

Hát, ha azt néznénk, hogy mit tud ez a levitézlett kommunista bohóc, akkor wc-s néninek is kevés lenne.
Sastapsot neki

Mike36 2009.01.17. 01:27:32

@Spielberg:

mi köze GYF-nek Sashoz? leszarom ki irja a blogot, ha nem viseli el a más véleményt irja egy füzetbe, és olvasgassa magának. de nem kitette a netre, nyilvános
innentől pedig kommentálni lehet, amit én meg is teszek

egyébként meg hogy nem sül le a pofád, hogy fölvetted Spielberg nevét

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.17. 01:49:33

@Mike36:

Mike, mondták már neked, hogy makulátlan és csiszolt stílusú úriember vagy?:P

Rettenetes_Sebhelyesfarq 2009.01.17. 06:50:48

Kedves Backstab!
A hiba a te készülékedben van!!! Nem a magamfajták miatt tart itt ez az ország, hanem a magadfajta szerecsenmosdatók miatt, akik szerint lopni, csalni, az adófizetők pénzét zsebre tenni (és ebből Saskabarét csinálni) teljesen rendben van, és akinek ez nem tetszik az egyből szélsőjobbos.

Spielberg 2009.01.17. 11:24:13

@Mike36: te meg mért nem kapsz be egy fasz a magad csendességében?
Mér, csak az a jó arc, aki GYF meg SAS úr seggét nyalja???
hülye barom.

Spielberg 2009.01.17. 11:28:22

Egyébként felvehetném anyád nevét is, annak örülnél?

Rettenetes_Sebhelyesfarq 2009.01.18. 11:11:29

@Mike36
Melyik Spielberg-re gondolsz? Szerintem él pár 100 ember ezzel a névvel.

Thulsa Doom (törölt) 2009.01.18. 11:34:59

@Mike36:

Hogy nem sül le a pofád, hogy felvetted Mike Tyson nevét?
Anyabaszó gyúrcsókfan.

GatyaPityu 2009.01.18. 16:21:08

ON:
Most mit vagytok úgy oda ezen a híren? Az egykori kormányszóvivő Gál J. pedig úgy oktatott egy diplomásoknak indított továbbképzésen, hogy ő maga csak érettségivel rendelkezik. És amikor kérdőre vonták emiatt, csak annyit mondott, hogy ő bízik benne, hogy a háta mögött lévő sok tapasztalatból kiindulva biztosan fog tudni újdonságot mondani a hallgatóknak...
Sasnak igencsak vastag a bőr az arcán. A durva, hogy még Kossuth díjat is kaphatott volna, ha nincs ez az adócsalós botránya.

Spielberg 2009.01.18. 16:25:49

@Atro: megkapja idén, nyugi...
Alapvetően én mindig azt mondom, erre a brigádra legjellemzőbb az általam már pár éve nem nézett Heti hetes szereplőgárdája... Amilyen lekezelő, arrogáns pofával ült(ül) Gálvölgyi, Hernádi vagy Farkasházy (egyiksemzsidó, áááá), az vérlázító volt!
Ebben a klubban faszául elfér SAS úr (elvtárs) is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.18. 16:34:57

@Rettenetes_Sebhelyesfarq:

Sőt, egy szép csehországi várnak is ez a neve.:P

GatyaPityu 2009.01.18. 16:35:07

@Spielberg:
Áh, én akkor szálltam ki a műsor nézéséből, amikor 2002 után ugye kormányváltás történt, azonban a "humor nagyágyúi" egyszerűen leragadtak a "Zorbán így, a Zorbán úgy..." című történetnél... Mert ameddig a Fidesz kezében volt a gyeplő négy évig, addig elfogadható volt, hogy mint politikai kabaréműsor, az aktuális kormánypártot ugratja, figurázza ki. Viszont igencsak hiteltelenné vált a történet, amikor a szocik kezébe került a hatalom, azonban ők továbbra is jellemzően szinte csak a Fidesz politikusan élezték a nyelvüket ezek a prominens művészemberek - ráadásul egyre alpáribb, kocsmaibb stílusban. Tipikus proli műsornak tartom a Heti Hetest (Heti gennyest), jó kis "szórakoztató" műsor a plebsz számára (választási időszakban kampányműsorként is beillene).
Annyiból a Retekklub mentéségre legyen mondva, hogy azért helyet adnak Fábry-nak, aki szintén nem éppenséggel elfogulatlan és azért néha ő is feszegeti a jó ízlés határait.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.01.18. 16:39:43

@Spielberg:

Ezek az emberek azért undorítóak, mert gerinc nélkül nyomatják az ízléstelen kormánypárti propagandájukat - kb. csak Hajós András a kivétel -, a származásuk meg nem érdekel ebből a szempontból. Eleve gáz egy kabarénál, ha nem mindig az aktuális kormányt figurázza ki, de ők csak akkor tettek így, amikor a Fidesz volt hatalmon. Csöppet sem kettős mérce.:P

Spielberg 2009.01.18. 22:04:47

Farkasházy megkapta a fegyelmezést az égő Suzukival a Fidesz alatt, de úgy látom, nem tanul. Nekem mindig Gálvölgyi lekezelő arca jut eszembe, nem tudom miért, amikor valamelyik szentjüket bántották... Mintha mindenki hülye lenn, csak ők, ők az okosok... szánalmas

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.01.19. 08:48:01

@Atro:
Dettó, jókat röhögtem amikor fidesz kormány volt de amikor elkezdődött a medgyesi kormány bukdácsolása és az volt a téma hogy az orbán támadja a jóságos kormányt.....hát felfordult a gyomrom. és a műsor csak szarabb lett a kormányfőcsere után, mondjuk nem hiába űzték el vasárnap éjszakára péntek főműsoridőből. remlem nem jön el az a pillanat, amikor visszakerül oda.

schnippchen 2009.01.22. 15:03:25

állandóan ezt ismételgetem én is, mert nincs jobb kifejezés: ez egy következmények nélküli ország... (vagyis bocs, ha kimész a rendszer ellen tiltakozni, annak van következménye, hiszen engem is lecsuktak be nem jelentetett tüntetésért..de legalább megvan még a szemem...)

ThomasB 2009.01.23. 12:07:15

Én sem nézem a műsorát, de attól még más korosztályoknak teltházas előadásokat tart! Másoknak tetszik és ha ilyen nézettséget produkál már nagyon nagyon rég, akkor bizonyára ért ahhoz amit csinál. Itt pedig ez a lényeg, nem a papír, és nem az hogy valaki ezen kívül mit tett vagy nem tett. Nyilván "csúnya dolog" amivel vádolták, elítélték, de ennek nincs köze az Ő színházban végzett munkájához.

ready_real 2009.01.25. 11:47:20

A kedves cikkíró ezt írja:

a 150/1992. (XI. 20.) Korm. rendelet szerinti szakirányú felsőfokú végzettség,
legalább 5 éves szakmai gyakorlat,
büntetlen előélet,
a 25/2002. (XII. 25.) NKÖM rendelet alapján vagyonnyilatkozat tétel.
Felhívnáma figyelmét a dátumra: 1992. Mióta is színházigazgató?
Gondolom vadonatúj kinevezésekre érvényes csak a kötelező felsőfokú végzettség, visszamenőleges hatállyal (márpefig ha 1985 óta az , akkor ...) NEM.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.01.25. 13:33:16

@ready_real:

A kinevezés határozott időre szól, utána pályázni kell.

Ahogy pl. jan.1-től Eszenyi lett Vígszínház igazgatója ...

szabogyula 2009.05.28. 12:30:22

Egy baromi jó cikk "józsiról" .
Minden szavával egyetértek.
zolivagyok.blog.hu/2009/05/28/a_rajtunk_peneszedo_sasjozsikrol

süti beállítások módosítása