Skip to content


       Szűrés lista

Ilyen oszág nincs! - Népszavazás a szoci utcanevekért

Nagyüzem volt hétvégén az országban, Pásztor Albertet leváltották és egy napra rá visszahelyezték, Gyurcsány sajtótájékoztatót tartott a válságkezelési ötleteiről, a parlament létszámának csökkentéséről, majd ölben vitte ki az elájult kormányszóvivőt, a baranya megyei Hosszúhetényben pedig népszavazást tartottak a szocialista utcanevek visszaállításról.

Nem vicc!

Tavaly májusban neveztek át három utcát:  a Berki Fülöpöt Hármas-hegyre, a Felszabadulást Széchenyire, a Landler Jenőt pedig Szent Borbálára. Úgy gondolta  az önkormányzat, hogy cirka 20 évvel a rendszerváltás után ideje ezt megtenni. Berki Fülöp, Pécs egykori tanácselnök-helyettese, Landler Jenő, a Tanácsköztársaság belügyi népbiztosa szerintük nem az a feddhetetlen jellemű személy, aki méltó rá, hogy közterület viselje a nevét. A rossz emlékű "Felszabadulás"-ról nem is beszélve.

A tavalyi határozat előtt kikérték a lakók véleményét, bár a törvény szerint a képviselők a lakosok beleegyezése nélkül is dönthetnek a névváltoztatásról. A visszaküldött kérdőívek meglepő eredményt mutattak: a lakók elsöprő többséggel szavaztak a régi szoci utcanevekre. Ennek ellenére a határozat megszületett, a sértődött lakosok pedig aláírásgyűjtésbe kezdtek, hogy legyen népszavazás a kérdésről. A választásra jogosultak 29,7 százaléka írta alá az ívet, így lett népszavazás. Tegnap, február 1-én, vasárnap.

A választásra jogosult 2725 főből 635-en mentek el szavazni, ez 23,3 százalék, így a szavazás érvénytelen, az érvényességhez 50% plusz egy fő kellett volna. A 635-ből egyébként 578-an szavaztak érvényesen a régi nevek mellett, 51-en ellenük.

Ez a kis móka amúgy 800 ezer forintjába került a hosszúhetényi önkormányzatnak.

Az abszurdisztáni csattanó természetesen nem maradhat el. Hosszúhetény honlapján a következő hirdetmény olvasható: 

Értesítem a T. Választópolgárokat, hogy a korábban kiküldött népszavazási  értesítőkön a 3.számú szavazókör címeként tévesen  még a Landler Jenő utca 1/A  hsz.  szerepelt.

A szavazókör hivatalos  címe  Szent-Borbála u. 1/A.  ( Lila-presszó).

Kérem a fentiek szíves tudomásulvételét!


Hosszúhetény, 2009. január 29.

                                              Dr. Orbán László
                                             jegyző, HVI  vezető

 

Címkék: közélet abszurd megyei hír

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr95917574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kill004 2009.02.04. 08:52:50

" Dr. Orbán László"

Ahhha! Itt is egy patásördög!

laptalan_monitor 2009.02.04. 08:55:15

Mi van máá?!!? Hosszúhetényiek celebek akarnak lenni. Azok csinálnak ekkora baromságokat. Vagy ez valamilyen rafinált túrisztikai trükk? A Zengős botrány elült és kellet valami új?

molaris 2009.02.04. 09:03:45

Teleki Pálnak meg se szobor, se utca. Mert VITATOTT a személyisége.

molaris 2009.02.04. 09:06:20

@kill004:
Ilyen néven praktizál itt Pesten egy nagyon jó sebész is. Kőszegen pedig a református lelkészt Veres Jánosnak hívják.
Nagy huncut a "véletlen"!:)

molaris 2009.02.04. 09:08:07

Különben a mai Index címlapon ott a megoldás, hogy miért is kellett volna elmeszelni a Főkapitányt. "Lakást akartak, mindent aláírtak" a címe.

Tapmancs 2009.02.04. 09:12:19

Azért azt valaki magyarázza már el hogy mi kerül egy helyi népszavazáson 800 rugóba? A szavazócetlik fénymásolása? A bizottság napidíja? (Vajon hányan lehetnek, 5-en?)

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 09:15:37

Gondolom a Népnek se kedve se ideje lakcímkártyát cseréltetni, felőlük hívhatnák akárhogy az utcájukat.

Nanehogymá 2009.02.04. 09:15:50

@molaris: Le is dobda az agyam az ékszíjat.
Kicsit úgy állítják be az egészet mint ha az a 6-7 gyerekes családok nem is tudták volna, hogy mit csinálnak...... Azért ne sajnáljuk már őket.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.04. 09:23:36

Először azért nem akartak változtatni, mert sokba kerül. Mikor mondták nekik, hogy a lakcímkártya cseréje ingyenes, sőt az okmányiroda kimegy helybe elintézni, akkor azt mondták, már csak azértse!

"A jegyző úgy tájékoztatott, hogy amennyiben egy közterület neve a képviselő-testület döntése alapján változik meg, a lakók minden lakcímet tartalmazó okmánya illetékmentesen cserélhető. A lakcímkártyán kívül a forgalmi engedélyeket is le kell cserélni. Ez körülbelül ötven embert érint, a három utcában összesen ennyi jogosítvány van. Az egyéni vállalkozóknak és a bt.-knek csak egy levelet kell küldeniük a cégbíróságra és ingyen átvezetik az új lakcímet. A kft.-knek és egyéb gazdasági társaságoknak társasági szerződést kell módosítani. Csak egyedül ez nem díjmentes, mert ügyvédi ellenjegyzés szükséges hozzá. A három utcában összesen tizenegy vállalkozó van, ebből csak kettő gazdasági társaság. Ráadásul a TEÁOR-számok változása miatt idén (2008) augusztusig amúgy is módosítani kellett volna a szerződésen. Nekik többször küldtünk értesítőt, hogy ha módosítják, akkor az új utcanevet jelentsék be." - ifj. Molnár Ferenc, Hosszúhetény alpolgármestere

bellone 2009.02.04. 09:23:38

Tudnak élni. Lila-presszó. Hol lehetett a többi szavazókör?

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.04. 09:26:50

@bellone:

Mi is a "Vadász"-ba járunk szavazni. Jó hely a vidék. :)

Feketedisznóvágás1 2009.02.04. 09:29:09

Nálunk a szavazókör a méltán híres Damniczki cukrászdában van, és azt beszélik, hogy a szavazókörösök egész nap ingyen kapják a fagyit meg a süteményt. Azt hiszem ep-választásra jelentkezem én is - mint jobbik delegált - a szavazóbizottságba.

molaris 2009.02.04. 09:31:15

@Nanehogymá:
A másik oldal érintettsége legalább olyan érdekes. Kik is voltak az igazi haszonélvezők!

Az meg más kérdés, hogy Mr. Géplakatos miért nem kérte ki magának az aljas rágalmat, hogy neki munkahelye lenne.

molaris 2009.02.04. 09:34:43

@Feketedisznóvágás1:
Na szép, mondhatom! Nyalni akarsz!:)

Carnivora (törölt) 2009.02.04. 09:42:42

Sok faluban még megvannak a régi kommer utcanevek ... az emberek nem akarják újra kikérni személyi okmányaikat stb. kavarás ...

laptalan_monitor 2009.02.04. 09:51:06

Az baj, hogy az az 578 embernek hiába magyarázol bármit. Észérvek, vita, történelmi tény, mit sem ér ha a Józsi megmondta, hogy ez patásördög műve, és ha nem szavazol a névváltoztatás ellen, akkor jön öt trilló román aki elveszi a nyugdíjadat és drága lesz a sör is a kocsmában. És Józsi nagyon bölcs ember ám, hisz tanácselnük vót már 79ben! Úgy biza!
Ti meg kis blogger/kommenter/városi nyikhaj barátaim, fizessétek továbbra is az adót, rendesen!

Virág et. 2009.02.04. 09:51:48

Carnivorának igaza van.

Hosszúhetényben idős emberek élnek, akik megszokták a régi neveket. Nem akarnak változtatni. Nemcsak az okmányok miatt, hanem mert ezekben nőttek fel. Holott a többség valószníűleg nem is tudja, ki az a Landler.

Vihar egy pohár vízben.

VR6 2009.02.04. 09:52:14

Mernyén van Lenin utca is, nincs is vele baj, karakterhalmaz csupán.

A_Harlem_Fekete_Führere 2009.02.04. 09:52:36

@laspalmas: lehet nem bíztak benne, hogy így is lesz? :) Nálunk is van Landler utca. Ma tudtam meg ki volt,úgyhogy sose zavart. :) Mondjuk remélem Draskovics út nem lesz....

Virág et. 2009.02.04. 09:55:50

@maylo: Ezért fogják a szlovákok lassú növekedés vagy stagnálás mellett átvészelni a válságot és ezért borul itt minden Mo-n.

Kivéve a szoc segélyeket, mert azok maradnak.

maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2009.02.04. 09:56:05

Annak aki lusta ellátogatni oda:

Adót csökkent Szlovákia

133 millió eurós adócsökkentést javasol a szlovák gazdasági válságtanács, amivel a legalacsonyabb munkajövedelemmel rendelkezőknek és a középosztálynak kedveznének igazán.

Az adómentes jövedelemrész 3455 euróról 4017 euróra történő felemelését tartalmazza a javaslat - írja a Napi Gazdaság. Emellett az ún. milliomosadó alsó határát is növelnék valamelyest.

Ezzel 9.5 euróval növekedne egy átlagos fizetésű polgár bére, és összesen 133 millió eurós kiesést jelentene az államkaszának. A lépésekkel nemcsak a kormány, de az ellenzék is egyetértene.

A válságtanács múlt heti javaslatait már jóvá is hagyta a Fico-kormány: a kabinet átvállalja a járulékfizetést azoktól a munkaadóktól, akik korlátozott munkaidőben ugyan, de tovább foglalkoztatják alkalmazottaikat.

Az új munkahelyeket teremtő cégek minden egyes új állás után egy éven át havi 212 eurót kapnak, a kezdő egyéni vállalkozók pedig - ha előtte legalább három hónapig állástalanok voltak - régiónként más-más összeget, de akár 5975 eurós támogatást is kaphatnak.

Mint ismeretes, Szlovákia mindemellett kiadás-lefaragó lépéseket is megtett már a válság hatására.

kill004 2009.02.04. 10:04:00

@maylo:Vudu, érti, vudu gazdaságpolitika? :)

maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2009.02.04. 10:04:03

@Virág et.:
Ők miért bírják ezeket a dolgokat átlátni(amennyire lehet), és a szükséges lépéseket meghozni?
ÉS MI MIÉRT NEM? Ilyenkor megöl az ideg...
Mi meg csak fél éve egyeztetünk...

2009.02.04. 10:04:32

Nem akarlak megcáfolni, de ez nem igy van. Mindenért, fizetned kell egy, lakcim válltozás után. Ez már nálunk régen téma volt , ám az önkormányzat nem fizette volna ki, ezért minden maradt a régiben.Ám nem csak a lakcimkártya, a régi személyi ig., a jogsi, a forgalmi a lényeg, hanem egy lakásra terhelt bankhitel, egy biztositás, egy bármely hivatalnál megtalálható --és élö--cimet át kell iratni.De ehhez az önkorm. igazolása szükséges, hogy valóban ök kérték és ök adták ezt ki.Na ez a sok, mind idöbe, mind utazásba nézve. Amugy meg bocs, de lesz@rom hogy milyen uton lakok--Kun B. vagy Horthy-- ha jólétben teszem, nem érdekel. Ám ha csóró vagyok akkor meg mégugy sem,pláne, ha ezért még fizetnem is kell!

IdősAsszony 2009.02.04. 10:16:29

Mi a bajuk maguknak a Szocialista utcanevekkel? Hiszen ők felszabadítottak minket a fasiszta hordáktól, utána pedig igaz és hű szövetségesek voltunk.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 10:26:41

@IdősAsszony: így van, eme megbonthatatlan barátság emlékére javasolnám még az utcaneveket Sztálinról, Berijá-ról Brezsnyevről, és hasonló humanista személyekről elnevezni...

Carnivora (törölt) 2009.02.04. 10:33:38

@Virág et.:

Nem sokáig szoc. segélyre nem ad pénzt az IMF meg az EU a végtelenségig a magyar gazdaság meg bármelyik hónapban összezuhanhat, mint egy kártyavár ... -

IdősAsszony 2009.02.04. 10:39:10

@Seduxen: Azt sem értem minek kellett átnevezni Sztálinvárost.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 10:44:50

@IdősAsszony: na látja, ezt pl én sem. De Leninváros is maradhatott volna, sőt a Felszab-tér is miért lett Ferenciek-tere? Sőt, egyáltalán minek volt '89-ben "rendszerváltás", és minek vonultak ki a szovjet csapatok, sokkal egyszerűbb lett volna a szemét rebbelis bandával beolajozni a T-55-ösök futógörgőit, mint tették '56-ban...

Carnivora (törölt) 2009.02.04. 10:48:56

@Hosszúlépés:

Vicc a gyurcsányizmus ilyenekkel égeti magát hetente veszik fel az újabb milliárdokat, és az EU küld pénzt a magyar cégeknek élelmiszer osztásra ...

Carnivora (törölt) 2009.02.04. 10:50:33

@Seduxen:

Nagy értelme nem volt kivonulniuk ... sok változás nem lett. A volt bolsikból lettek a nagytőkések a nép vagyonból magánvagyon ... az államirányitásban is ottmaradtak a kommerek.

Az MDF , majd később a Fidesz kormány töketlensége, hogy nem merték megcsinálni a valódi rendszerváltást. -

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 10:55:02

@Carnivora: mondjuk ez igaz. kicsit kilúgozták a vöröset, lett belőle piros, a "munkásokat" kibaszták a nevükből, és voilá, kész is lett az új patyolattiszta "demokrata mintapárt".

Erre mondotta volt Antal Józsi, amit. És tényleg. Ha ezek '89-ben lámpavason végzik, talán nem itt tartanánk, ahol most...

Spielberg 2009.02.04. 10:56:56

@IdősAsszony: mán megint egy.
zero, az IP címekre nem tudtok rákeresni? mert akkor ezeket a klónokat elküldhetnétek Yoda faszára.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 11:05:43

@Spielberg: ne foglalkozz vele, ez már kb. az ötödik neve... ha ebben leli örömét....
@Seduxen: ezek soha nem mentek el, 90-94 között látszólag eltűntek, szétloptak mindent, megszereztek mindent, aztán 94-ben visszajöttek.
Halottról jót vagy semmit, de töketlen és erőtlen úrifiú volt, márpedig ezekkel úrifiú módjára nem lehet tárgyalni.

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 11:07:31

@maylo:

Figyelj azok hülyék, meg még vudusok is. Mint azt a mellékelt ábra is mutatja a bölcsek köve Gyurcsánynál, meg veresnél van. Mindenki más hülye, vudu.

Ja hogy számok őket igazolják? Az nem számít, vagy ha mégis, akkor nem kell számolni. Csak gyűlölni, mint most feri az euro árfolyamot ("Gyűlöljük ezt az árfolyamot" Gyurcsány F. tegnap ). Hihetetlen. Ez tényleg teljesen meg van veszve bazmeg.

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 11:10:15

@mind2:

Sajnos a meg nem nevezett személy esetében nekem sandább sejtéseim vannak annál, hogy csak túl "úrifiú" volt. De ez lehet, hogy az én hibám.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 11:13:24

@derelyegrádi szellem: nem üldözlek esküszöm :::))) de ez már megint egy tudathasadásos állapot, .... lehet megkérdezte Klárikát, hogy édes nem emlékszel ? ma mit is kell gyűlölnöm ? Ja az euro árfolyamot kell a néppel együtt, vállvetve gyűlölnöm. Beteg, beteg, beteg....

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.04. 11:16:13

@derelyegrádi szellem:
mi az hogy:) nagyon is:) majd figyeld csak ki hogy a most elindult folyamatoknak 2036-ra beérik a gyümölcse amit a maradék 6 millió magyar (ebből 400000 munkavállaló, 4millió nyugdíjas és 1,6 millió kisebbségi) fog leszüretelni.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 11:17:40

@derelyegrádi szellem: akkor egyetértünk, hogy a legkisebb baj az úrifiúság volt... mondom halottról jót vagy .... úgy hogy inkább nem folytatom. istenem, miért nem tudtunk legalább annyit megtenni mint a csehek, hogy törvényileg vonták ki őket a forgalomból. Úgy hogy úrifiú hiába mondta a teccetek volnát..... nagy szar szárad az ő megtért lelkén is..

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.02.04. 11:20:45

@IdősAsszony:
ennyi esszel valami szellemesesebb nicket is kiatalahattal volna az egy nyugdijgas, es az egyebb hülyesegek utan

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 11:25:59

@Dexter Morgan78:

Én tudod mire vagyok igazán kiváncsi, ha egy kormányváltás után esetleg valahogy kikecmergünk ebből, akkor azt a kommancsok mivel fogják majd magyarázni, az áááááááá az a Bokros "reformok" miatt ment úgy akkor, amikor az a diktatúrás patásördög irányított itt mintájára.

Ps. azt, hogy a Bokros csomagban mi volt a reform, még egyik sem tudta megmondani, bár mindegyiktől megkérdeztem.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.04. 11:26:43

@Dexter Morgan78:
A hülye szlovákok meg milyen szarul fognak járni, mikor itt leszünk a szomszédba és nemfogják tudni eladni nekünk a sok hülye autót amit odaát gyártanak, ez lesz fletó igazi bosszúja.

Kenguru 2009.02.04. 11:29:33

"Ps. azt, hogy a Bokros csomagban mi volt a reform, még egyik sem tudta megmondani, bár mindegyiktől megkérdeztem. "

A maganyugdijpenztarak pl.
Meg egy csomo mmast terv is volt, de ahhol a Horn mar gyava volt.

broafka 2009.02.04. 11:29:49

Te jó isten.
Ha reprezentatív véleménynyilvánításnak tekintjük, akkor mondjuk az ország 21,2 % visszaállítaná gondolom a szocializmust is.
Döbbenetes.

Kenguru 2009.02.04. 11:30:06

""Gyűlöljük ezt az árfolyamot" Gyurcsány F. tegnap )"

Meg szerencse hogy nem buntetheto meg a gyuloltebeszed. :)

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 11:31:13

@mind2:

Ettől a teccettek volnától a falra mászok...

Ki teccett minket erről lebeszélni? Mert a kérdés ez! Ki??? Igen, ő. Aztán ezzel a végtelen cinikus modattal lehántja magáról a feleősséget....

Az előző kommentedre rátérve nemcsak az ország helyzete drámaim komoly, hanem a feri elmeállapota is.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 11:33:41

@derelyegrádi szellem: @mind2: eszembe se jutott az egekbe magasztalni A.J-t, de ha csak a szavait nézzük, 100 %-ig igaza volt.
Ugyanis kis hazánkban nem lenne az a jogszabály, amit a kommancsok ne tudnának kijátszani, hogy visszaszivárogjanak a hatalomba...

Ez alól kivétel MagdaMarinko emlékezetes "fellebbezési" javaslata....

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.04. 11:34:28

@derelyegrádi szellem:
Bokrost csak azok ajnározzák akik nettó bevételi oldalát számolják a megszorításoknak, arról nem szól a fáma hogy mennyi pénzt vontak ki a gazdaságból, ez mennyire vetette vissza a gdp-t, a visszaesés miatt hitelt kellett akkor is felvenne, plussz eladták a nemzetstratégialg fontos közműveket, ergo álami vagyonvesztés történt. Ugyanaz zajlik most is különbség annyi hogy sokkal de sokkal nehezebb helyzetben van az ország, nincs állami vagyon.
Egyébként meg tudod mi lesz a duma hogy a gy kormány teremtette meg a nyugodt növekedés előfeltételeit.
Már szemeim előtt látom gy.f.-et a 2014-es választási kampányban.
-Meg lehet nézni Miskolcot, meg lehet, az utóbbi években letelepült oda 2 multicég, igen letelepült. Miért ? Joggal tehetjük fel a kérdést..Igen miért? Hát nem azért mert a jobboldali kormány jól végezte a munkáját, meg lehet nézni az szocialista liberélis kormányok vitték el odáig az autópályát igen!- taps, a műanyag székeken ülő konformnyugdíjasok áhítattal nézik amint feltartott kézzel hona alatt izzadságfolttal integet.

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 11:39:17

@Kenguru:

Meg nem valósult terveket nem neveznék reformoknak, különösen nem abban az aspektusban ahogy szokták.

A magánnyugdíjpénztárak kérdése meg az államháztartás egésze szempontjából marginális kérdés. Reformnak azt sem nevezném.

De ettől függetlenül is nekem vannak kétségeim, hogy meglesz-e az a pénz, amikor majd fizetni is kell.

Carnivora (törölt) 2009.02.04. 11:39:45

Nőnapi cikk 3 millióért a Hócipőben
A munkaügyi tárca ennyit fizetett, hogy a 100. nőnap alkalmából emlékező cikket jelentessen meg a lap.

-

Az elvtársaknak jól megy ...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.04. 11:40:29

@Kenguru:
Aham és azóta deficites az állami nyugdíjpénztár, ergo csak kölcsönök felvételével tudják fizetni a mostani nyugdíjakat, bravo. arról nem is beszélve hogy rettegek hogy mikor kapom meg a kimutatást a magánnyugdíj pénztári befizetésemről, mivel kötelezően tőzsdei portfóliokba kellett fektetni a befizetéseimet, és hát tudjuk hogy mekkorát bukott rajta mindenki, ergo az faszommal verték a csalánt amikor a béremből befizetett járulékot a tőzsdére vitték, gondolom semmi köze nincs az intézkedésnek ahhoz hogy fel akarták pörgetni kicsit a tőzsdei forgalmat.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 11:45:32

@Dexter Morgan78: tegnapi hír : 10 év mire valahogy összeszedik magukat a nyugdíjpénztárak, ugyanis - mint te is tudod - buktak akkorát....a vége úgyis az lesz, hogy senki nem kap nyugdíjat, se a magánnyugdíjba kényszerítettek, se az államiban maradtak.

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 11:48:17

@Dexter Morgan78:

Dehogynem szól fáma arról is, bár a bokrosozók szeretik elhallgatni.

Megállt a gazdasági növekedés, elszabadult az infláció (ez részben szándékos volt, mert azokat állami kadásokat, amit nem tudtak lefaragni nominálisan, azt egyszerűen elinflálták.)

Az nem reform volt, hanem egy módszer együttes arra hogy a fenyegető államcsődöt miként lehet valahogy elkerülni. És ehhez emelett még el kellett adnunk a közműcégeinket, meg sokminden mást is. (Az "'állam rossz tulajdonos" jeligére, miközben a vásárlók állami tulajdonban lévő cégek voltak.)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.04. 11:48:22

@mind2:
na igen erre gondoltam, azok jártak a legrosszabbul akik a magas kockázatú portfolókat választották. Kérdésem a következő hozhat-e az állam olyan törvényt amivel az emberek magánvagyona felett rendelkezik?? Ez nem mondd ellent a hőn hangoztatott liberális piac elvével, és kérhetek-e jogorvoslatot az állammal szemben a törvény miatt bukott pénzem miatt?

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 11:51:11

@mind2:

magánnyugdíjpénztár ügyben én nem csak a tőzzdétől félek, hanem az enyves kezektől is. Az ilyenek, mikorra fizetésre is sor kerülne el szoktan errefelé tűnni. Megdöbbennék ha ezzel nem így lenne.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.04. 11:54:06

@Dexter Morgan78:
Ja korrigálom magam, kor alapján besorolták a befizetőket a portfoliók mellé, és te külön kérhetted hogy nem szeretnél magas kockázauban lenni, inkább választod az alacsonyat. De ha nem kérvényezted automatikus beraktak valamelyikbe.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 11:55:50

@derelyegrádi szellem: tudod te is, hogy volt már ilyen az USA - ban Angliában, mikor megroggyantak a nyugdíjalapok, úgy látszik sehol nincs rá állami garancia.
Te vagy a jogász, de ez rendben van, hogy belekényszeríthetnek korosztályokat egy államilag nem garantált rendszerbe ? Butus vagyok ::)

mind2 (törölt) 2009.02.04. 11:59:12

megint Argentína :
Állami kézbe a magánnyugdíj-pénztárakkal!
Az argentínai kormány állami kezelésbe venné a magán nyugdíjalapokat azzal a céllal, hogy ne vesszen el az alapokba fektetők pénze - közölte kedden Cristina Fernandez államfő hivatala.

Ezekben az alapokban 30 milliárd dollárnyi tőke van főként részvényekben és kötvényekben, s a kormánynak közbe kell lépnie a globális pénzügyi válság kiváltotta általános vállalati profitcsökkenés miatt.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 12:00:37

@mind2: emiatt fenyegette meg újfent Argentinát az IMF nemrég :(

Kenguru 2009.02.04. 12:02:37

Dexter Morgan78:

Nem. Ennyi roviden.

Hosszabban:

1. Az maganyugdijapenztarban levo penzt a tied. Biztosan. Ha az allami alapban lenne az Veress meg a Gyurcsany barmikor elkoltetne szavaztvasarlasokra.

Meg a svedek(!) sem kepesek jol kezelni az allami nyugdijalapot.

2. Az allami nyugdijalapban ma TOBBLET lenne, ha csak az oregsegi nyugdijasok kapnanak belole penzt.

A deficit a tobbszazezer rokkatnyugdijas, elorehozott nyugdijas stb miatt van.
Ok gyakorlatilag a rendszervaltas vesztesei, akikek a Horn Gyula ota a nyugdijalapbol segelyeznek.

3. Ma egy 120eFt nettot kereso ember havonta 16 000 forintot fizet be a sajat(magan) nyugdijalapjaba, es 51 000 forintot( a szuperbruttobol szamitva) az allami alapba, amibol o jo esellyel mar semmit sem fog kapni.
Szerinted adjunk az allamnak MEG!?

4. A nyugdijpenztarakban levo dolgok erteket majd a lejartokor, 20-30 ev mulva kell nezni.
Az a mol reszveny(pl) amibe fektetett a nyugdijpenztar, az lehet hogy MOST keveset er, de husz eves tavon biztos hogy nagyot fog emelkedni.
Sot, a nyugdijarulekokbol most olcson vett reszvenyek, kesobb sokkal tobbet fognak erni.

Hosszutavon(!) a reszveny hozza a legtobbet. Ez teny.

Ha sok penzt lenne a maganytugdijpenztarakban, az jelentos hazi toke lenne, ami porgethetne a magyar gazdasagot.
Es a nacikok sem sirnanak a hogy a zsido toke vasarolja fol a belvarosi hazakat.

Kenguru 2009.02.04. 12:04:50

"államilag nem garantált rendszer"

Es az allam szerinted mi a bubanatos istenfaszabol garantal barmit is?
Elmondom, adokbol es eladosodasbol.

Az argentin allam EL AKARJA LOPNI a befizetet penzeket.
Ne legyet mar ilyen hulyek.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.04. 12:11:18

@Kenguru:
Oké nem tudok veled vitatkozni csak mint olyan ember látok bele a dolgokba aki elolvas ezt azt történik vele ez az és kialakul egy véleménye. ettől függetlenül az utolsó mondat hülyeség:) Kinek a kezén vannak a pénzintézetek:)??

derelyegrádi szellem 2009.02.04. 12:13:26

@mind2:

ezt az állami garanciát is tegyük tisztába. Az nem helyes hogy az állam fizetési garanciát vállal. Mert ugye az micsoda? Ha a vagyonkezelők ellopják pénzt akkor majd az álllampolgárokat - egyébként a saját pénzükön - kárpótlom. Ugye-ugye.

Az állami garanciának abban kell megnyilvánulnia, hogy olyan jogszabályi feltételeket és intézményrendszert teremt ami lehetetlenné teszi az elvagyonkezelést. Csak ez nehéz, fáradtságos, tehetséget feltételező feladat.

Ezért inkább sehol nem ezt csinálják (kivéve szingapúr), hanem bejelentik, hogy állami garancia van rá, ami az ő orvelli nyelvükön azt jelenti, hogy ha ellopják, akkor majd a közösből (sajátotokból) kifizetünk benneteket. Ez nem "állami garancia", mert az állam nem azért van, hogy a tolvajok károsultjait kártalanítsa a közösből, hanem azért amit fentebb írtam.

Igazam-e van?

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.04. 12:17:52

Jah, adócsökkentés:

Szent Abszurdisztikus Ferenc nemrég nagyon fennkölt hangnemben közölte, hogy nem lesz adócsökkentés (se), mert 1. nincs értelme 2. felesleges.

Fél óra múlva olvasom Obama "csomagját", nagy része adócsökkentésre épül, a repik meg azért verik az asztalt, mert nem elég nagy része. Tudom, amerika, demagógia, stb.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 12:42:55

@derelyegrádi szellem: értelek, garancia alatt én is azt értettem, hogy az ilyen pénzeket ne lehessen kockáztatni, rulettezni vele, mert ha szórakoznak vele és eltűnik sok millió ember öregkori megtakarítása, annak társadalmi elégedetlenség, lázadás, ..stb. a vége, és az állam szívja meg a magáncégek felelőtlen gazdálkodását, mert a következményekkel neki kell szembenéznie....
@Kenguru: és honnan tudod, hogy ezeknek a megaalapoknak ténylegesen milyen a gazdálkodása ? Gyakorlatilag azt csinálnak amit akarnak. Virtuális pénzekkel játszanak, adnak - vesznek, spekulálnak, lehet ténylegesen már lófasz sincs a zsebükben.... Mondj egy szervezetet ami felügyeli őket nálunk vagy mondjuk az USA - ban.
Nekem semmi bajom a magánnyugdíj rendszerrel, mindenkinek joga többféleképpen gondolkodni a jövőjéről. Nekem a kötelező jelleggel van gondom.
És azzal hogy se egy pénztár, se az állam nem garantál semmit...miközben véresre fizeted magad.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 12:45:11

@Tarackos Sül: már csodálkoztam volna, ha szerdán nem jelent be olyat, amit 2 napja még bejelentett hogy megcsinál... bammeg ha én így vezetném a háztartást otthon, a család bedilizne tőlem 2 hónap után ....

Kenguru 2009.02.04. 12:52:45

"Gyakorlatilag azt csinálnak amit akarnak."

Lofaszt. Pont ez a baj, hogy nagyon meg van kotve a kezuk. Eddig pl csak allamkotvenybe fektettek.
Vagyis finansziroztak az elkurast, es remenykedtek abban hogy nem lesz allamcsod. Mert ha az allam bedol, akkor az allamkotvenybe fekteto nyugdijalapok is.

Raadasul a magyarisztannak most csak nagyon dragan hajlendo a kulfold hitelezni, ezert a maganyugdijapenztaraknal levo regabbi allampapirok lertekelodtek.
Nem a valsag miatt, a hulye magyar allam miatt.

"Mondj egy szervezetet ami felügyeli őket nálunk vagy mondjuk az USA - ban. "
PSZAF.

A reszvenyek arfolyama az ugral. Mert az olyan. +40% fol. -30% le.
DE hosszu tavon ezen a van a legnagyobb haszon.
Ez teny.
Ezert van a mai fiatlaoknak a nyugdijalapjuk egy resze(!) reszvenyben, mert a nagy idotav elsimitja a kockazatot.

A biztansagos befekteteseknek nagyon alacsony hozamuk ven jellemzoen.

De kotelezo az alapoknak a penz egy reszet biztonsagos dologbe fektetni, igy nem lehet nagy a minusz.

mind2 (törölt) 2009.02.04. 13:02:33

@Kenguru: ha jól tudom, az ügyfelek és pénztárak közé beiktatták az Apeh- ot, ott megy egyiktől másikig a befizetés. Na és azt is hallottam, hogy az Apeh-nél viszont hónapokig áll - használják :( _- és sok magánnyugdíj pénztár még egy normális egyenleget sem tud csinálni ( félévekkel vannak elmaradva ) Na ez meg állami terror egy olyan területen, amihez elvileg köze nem lenne, ugye ? Abszurdisztán mindig szül ilyen hibrid csapdákat, nehogy már valami is működhessen.... egyébként egyetértünk :)

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.04. 13:07:34

@Kenguru:
PSZAF? Mondj egyetlen egy olyan ügyet amiben a PSZAF bármit is tud tenni? Minden évebn kiadja a jelentését de se szankciónálási sem semmilyen jogköre nincs, vagy ha van abszolúte nem látom hogy használná. Amerikával elentétben mondj egy bankvezért aki börtönben kötött ki.

Kenguru 2009.02.04. 13:14:45

"Amerikával elentétben mondj egy bankvezért aki börtönben kötött ki."
Ez leginkabb a politika es az igazsagszolgatatas sara.

"PSZAF? Mondj egyetlen egy olyan ügyet amiben a PSZAF bármit is tud tenni"
Pl biztositasi egyesuletek. MAV stb.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.04. 13:18:17

@Dexter Morgan78: Kunos 'Agrobank' Péter... Ja nem, ő szegény felfüggesztettet kapott a 'megrendült egészségi állapota miatt' :))

Kulcsár káendhá Attila? hm? Esetleg - remélem - Princz Postabank_maci Gábor?

lor 2009.02.04. 13:29:01

pont egy ezres per kopf a 29,7%-nak a buli.
csak hogy tudjak mivel jatszanak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.05. 01:17:03

@mind2:

Ne mentegesd Ferenc testvért azzal, hogy lebetegezed.:P Beteg az én vagyok, gyűlölöm is a bacikat.:)

süti beállítások módosítása