Skip to content


       Szűrés lista

A Nagy Hungarocell-sablon Teszt






















Mit is látunk a képen?

A BKV hungarocell darabok felragasztásával tesztelte, hogy vajon az új metrószerelvények (22 db), amelyek olyan 40 milliárd forintba kerülnek, beférnek-e egyáltalán az alagútba ...

A BKV azért így tesztelte, mert az Alstom kocsik a végleges típusengedély kiadásáig (ez körülbelül május-júniusra várható) a gyártó tulajdonában maradnak. Vagyis az Alstom hülye lett volna odaadni tesztelgetni a BKV-nak, mert ha csak egy kicsit is széles, faszán lekapja a szerelvény felét az alagút.




















2009-ben egy 40 milliárdos üzletben hungarocellel nézegetik, hogy a már legyártott (!) szerelvény egyáltalán befér-e majd az alagútba???

Nem küldték ki a gyártónak, hogy milyen széles az a kurva alagút, és hogy olyan széles legyen hogy beleférjen?

Ja! A teszt sikeres volt: minden hungarocell a helyén maradt!!!

Címkék: bkv abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr73938598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

irrelevant 2009.02.12. 11:03:06

És mi lett az eredmény? Beférnek?

öööö...izé 2009.02.12. 11:04:09

áááááááááá

zero kicsinálsz az ilyen postokkal:)))

r.yeti 2009.02.12. 11:04:42

@otvospeter: Beférnek, de kíváncsi lennék milyen szöveggel álltak volna elő ha kiderül, hogy nem.

berne 2009.02.12. 11:07:34

Rá se basszál! Ez itten kérem Magyarország!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.12. 11:09:41

Ez egy vicc.:D Tényleg, mi lett volna, ha nem férnek be?:D

ErEr 2009.02.12. 11:11:09

kiszámolta már valaki akár 250-es akár 300-as euro árral hogy 1 szerelvény kb. mennyibe kerül? Érdemes elgondolkodni rajta... szerintem ugyanennyi luxusbusz, vagy luxusautó egymás után kötve is sokkal olcsóbb, mint ez a fapados fehér szar amit kapunk - ráadásul állítom hogy a jó kis "atomháborút is kibír" túlméretezett orosz technika után ezzel folyamatosan bajok lesznek. Hányan jártak jól ez után a közbeszerzés után már megint és mennyire vajon...?
Egyébként érdemes az egymás mellé rakott képeken megnézni a két szerelvényt, hány evtízedes technika fejlődést kellene is most látni?

r.yeti 2009.02.12. 11:12:09

@Mj: Az csak egy újabb tipikus "magyaros" eset lenne a sok közül, amikor gondolkodás nélkül a nagy semmire basszák el a pénzt! :)

Zep 2009.02.12. 11:12:16

Még ne örüljetek.
Lehet, hogy a szerelvény másik oldalára elfelejtettek hungarocellt ragasztani.

Petrow 2009.02.12. 11:18:35

Ezeknek a "szakembereknek" nem a mérnöki tudásukat, vagy a diplomájuk értékét kérdőjelezem meg, hanem a JÓZAN PARASZTI ESZÜKET!

Az ilyen barmok akarták a SZU-ban atombombával megfordítani a folyók folyásirányát...

derelyegrádi szellem 2009.02.12. 11:19:44

@Mj:

Hogyhogy mi lett volna? Semmi!

Abból lett valami, hogy a Combinók először el sem indultak, aztán nem fértek be megállókba, nem bírták vezetékek, az új vezetéket meg az oszlopok? Mindez természetese ÚTÓLAG derült ki, és mintegy +5 milliárdba került.

Lett ebből valami? Ugye.

REPARATUR 2009.02.12. 11:20:12

darabáron 180 millióért vették? atya ég.
Ezekkel is ugyanaz lesz mint a combinókkal. Fogadunk?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.12. 11:20:41

139 millió euróba kerül a 22 szerelvény, de amikor kötötték a szerződést, csak 282 HUF volt az euró ...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.12. 11:25:53

@derelyegrádi szellem:

Lett hát, nagy röhögés nálunk.:) Amúgy tényleg nincs itt már semminek se következménye.:-/

martonx 2009.02.12. 11:30:15

És a hungarocell darabokat biztos jól szabták ki?

Én valahogy ettől a teszttől nem nyugodtam meg. Itt még bármi előfordulhat.

Maximio 2009.02.12. 11:30:17

Ez aztán a megoldás. Elegáns, szakszerű, magyar.

derelyegrádi szellem 2009.02.12. 11:33:25

@Mj:

Mi budapesti lakosként már nem voltunk annyira vidámak. Különösen akkor nem, amikor meghaltttuka végszámla összegét.

Még úgy sem, hogy mi soha nem vártunk semmi jobbat Demszky "kutyaszar" Gábortól.

acel 2009.02.12. 11:33:50

A szerelvényeket nem ide méretezték, hanem a 4-es metróba. Csak újmetró még nincs, és ha a garázsban állnának az új metrók az még cikibb lenne. Tehát futtatni kell az új kocsikat a régi alagútban. (lásd szabadság hidi villamos teszt)

És mindenképp kell próbafutás amit lehet:
a. hungarocellel (occsó, hatásos, és biztonságos)
b, valódi kocsival (hiba esetén sok sok javítással)
c, modell kocsival, tanácsadóval (sok pénzért)
elvégezni.
Sztem itt éppen a jó megoldást válásztották.

acel 2009.02.12. 11:34:40

A posztot lehet törölni.

Zsolt70 2009.02.12. 11:34:44

Azé' jobb mintha Téged ültettek volna az ajtóhoz.

mind2 (törölt) 2009.02.12. 11:34:45

Az átkosban nagy ünneplés volt, ha átadtak valami új létesítményt. Groteszk/filmre vitt jelenetekre emlékszem... új épület, jönnek a nagyfejű elvtársak átadni : a lift még nem kész, kapkodás, snitt : pártmufti liftbe száll, 3-4 munkásruhás muki meg húzza kötélen a liftet : D
Nincs kész az emelet sem, nincs ami tartsa a födémet : munkásruhás mukik a kezükkel, lécekkel, stb. tartják a gerendákat, mikor nagyfejű kitalálja, hogy fellép az emeletre.
Nincs virág sem elég, ezért munkásruhás mukik egy szem marha nagy datolyapálmával rohangálnak az emeletek között, hogy míg a többiek kötéllel felhúzzák a liftet és az elvtársat, az ajtón kilépve ugyanazzal a datolyapálmával szembesüljön ....
Miért nem a Demszkyt kötözték fel a szerelvény oldalára, láthatóan gond van a fogsorával, legalább megoldódtak volna a protetikai problémái.: XD

derelyegrádi szellem 2009.02.12. 11:36:24

@Maximio:

veled meg nem értek egyet. Ez nem "magyar" megoldás. Ez a liberális/szocialista magyar megoldás.

derelyegrádi szellem 2009.02.12. 11:37:38

@acel:

Tervezésről,méretezésről hallottál már?

Grafithuszar 2009.02.12. 11:40:26

@acel: Rosszul tudod. A ketes metró vonalán fognak menni. VAló igaz hogy a négyesre is jönek szerelvények, de azokat a 3. vonalán tervezték futtatni addig.
Forrás bkvfigyelo.blog.hu

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.12. 11:40:51

@acel:

Nem, rosszul tudod!

Ezt a 2-es metró vonalára vették:

"Az Alstom és a BKV 2006 május 30-án írta alá a metrókocsik szállítására vonatkozó szerződést. A 22 darab, 2-es vonalra érkező járműért 139 millió eurót fizet a BKV."

kartonbagoly · http://leadombrol.blogspot.com/ 2009.02.12. 11:41:08

A hungarocelles módszerrel nincs semmi gond. Láttam már pihentebb dolgokat is nehézipari gyártásban. A baj az, hogy most ellenőrzik a szélességet, mikor már megjöttek a szerelvények.
Valószínűleg az lehet, hogy az Alstomnak vannak tipizált szélességgel gyártott kocsijai, méretre gyártást pedig jóval drágábban vállatak volna. Persze ebben az esteben is le kellett volna mérni előre.

Grafithuszar 2009.02.12. 11:42:52

@acel: Az első Alstom-kocsik két hete érkeztek Budapestre, az év végéig további 21 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény érkezik még a kettes metró vonalára, 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló szerelvény pedig ezt követően a 4-es metró vonalára.

Az Alstom és a BKV 2006 május 30-án írta alá a metrókocsik szállítására vonatkozó szerződést. A 22 darab, 2-es vonalra érkező járműért 139 millió eurót fizet a BKV.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.12. 11:43:09

@derelyegrádi szellem:

Budapesti lakos vagyok, és nemsokára ismét azzal az idióta helyelosztású combinóval megyek.:P Viszont van, amin már csak röhögni tudok, mert ha nem tenném, gyomorfekélyt kapnék.:-S

SirBors · http://kisby.blog.hu/ 2009.02.12. 11:44:03

Azért nem szarral gurigázunk, na.

derelyegrádi szellem 2009.02.12. 11:45:05

@zero:

Ez nem válasz erre! Ha acel azt mondta töröld a posztot akkor törlöd, nem okoskodsz itt. Érted?! :-)

Maximio 2009.02.12. 11:45:55

@derelyegrádi szellem:
Azért remélem, hogy az elegánssal és a szakszerűvel egyetértesz.

Grafithuszar 2009.02.12. 11:47:50

@derelyegrádi szellem: Jaja, a végén még úgy jársz mint a Magyar Hírlap és a Gyurcsány betiltja blogot téged meg drazsé börtönbe zárat.

csikósnindzsa 2009.02.12. 11:48:00

simán lenne egy fogadásom arra nézve, hogy a hungarocell darabok rosszul lettek méretezve.

ez itt kérem hungary, azért ne lógjon már a bilibe a kezünk.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.12. 11:48:26

@Mj: Hát levágnak a hungarocellből :dXD

derelyegrádi szellem 2009.02.12. 11:49:27

@Maximio:

Teljes mértékben. Pont mint Demszky. Szovjet termék hungarocellel optikai tuningolva, átformálva.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.12. 11:51:13

Csak azt nem értem, miért nem egyből hungarocell-szerelvényeket rendeltünk??

Ha nagyobb, lenyesünk belőle pár centit ...

broafka 2009.02.12. 11:52:47

ez annyira magyar :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.12. 11:54:49

@Grafithuszar:

Valamiért nekem is pont ez jutott eszembe.:)

reKorrekt 2009.02.12. 11:58:17

Gondolom a hungarocell teszt ötletét is valami tanácsadó cég találta ki néhány 10 milláért...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.02.12. 11:59:48

már nem azért, de ezzel maximum a peronelhelyezést tesztelhették.

voltatok már a metróban? a szerelvények a csőben kicsit máshogy mutatnak, mint a peron mellett.

szóval szerintem a legtöbb esélye a beakadásnak a szerelvény végein illetve a szerelvény kövepén van, kanyarban. mert a tengelyek vagy mik ott figyelnek a kocsik végein.

de ennyire nem lehetnek amatőrök, hogy ezt nem vették számításba.

redriot77 2009.02.12. 12:00:42

Anno volt egy Győzike-show, mikor kedvencünk úgy állt be a garázsba egy kisteherrel, hogy a platón volt vmi szekrény, ami kb. egy méterrel kinyúlt a vezetőfülke teteje fölé. :) Le is zúzta ahogy kellett. Ezen jót röhögtem, de az azért már nem mulatságos, hogy a metró-beszerzést is hasonló intelligánciával megáldott emberek irányítják. :/

Egyébként igénytelenül néz ki a vonat, én inkább erre a dizájnra szavaztam volna:
www.youtube.com/watch?v=N1ZVN2Z2uzo

Persze direkt túl széleset rendelnék, hogy fasza szikraeső legyen mindig, mikor a szerelvény beér a megállóba. :P

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.12. 12:01:01

@denever:

"de ennyire nem lehetnek amatőrök, hogy ezt nem vették számításba. "

öregem, itt minden megtörténhet .....

mind2 (törölt) 2009.02.12. 12:01:17

Na én megyek és veszek egy 4 méteres szekrénysort a hálószobánkba, ami kereken 3,90 m.
Tudom hogy nem fér be, de majd kivéssük a falat, vagy lefűrészelünk a szekrényből 10 cm-t.
Aztán veszek egy Hummert is, ami ha nem fér be a garázsba, legfeljebb építünk újat.
És akkor mi van ? Van pénzünk ? Nagyon is ::)))

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.12. 12:02:50

Így van, nem magával a teszttel van a baj, vagy, hogy hungarocell. Hanem miért most? Mi lett volna, ha kiderül, mégsem fér el? Nem is értem egyszerűen ezt...

martonx 2009.02.12. 12:04:24

@zero: hagyd a hülye komcsit. Mindig bepróbálkozik, elvégre nyilván ezért kap pénzt a komcsi netkommandótól :-DDD

IdősAsszony 2009.02.12. 12:04:45

Gondolom ez is a Miniszterelnök Úr hibája... Orbanizmus a köbön.

Maestro 2009.02.12. 12:04:46

@broafka: nem, ez a posztkomcsi megoldjuk okosba című nóta.

amúgy mi az, hogy több kocsis szerelvény? az egész egyterű...

mindegy, budapest, faszom.

charlie 2009.02.12. 12:09:05

@VonPerez: Az alagútban biztos elfér, itt SZVSZ azt tesztelték, hogy a peronoknál jók e a méretek (ugye a peron belóg az ajtóig, a ruszki kocsiknak más a szélessége mint az újaknak, így lehet hogy ott nem lóg be, vagy túlságosan belelóg az űrszelvénybe a peron)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.02.12. 12:12:16

Azt senki sem írta, hogy végre egy OLCSÓ megoldás! Denszky rulez! :o))

Ez már a megszorítás és a takarékosság.

mind2 (törölt) 2009.02.12. 12:21:08

@VonPerez: dehogynem érted, ha nem férnek el a villamosok, majd építünk új hidat, ha meg a metró szerelvények nem férnek be az alagútba, fúrunk azt is újat.
Ha meg felkötjük a politikusokat, meg az egész korrupt, eszetlen bandát, választunk újat.
határolódás:(

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 12:35:22

huhúúúú megint mennyi okos ember :)

Mert szerintetek az Alstom nem mért semmit ugye? :) Nem értem mi a baj ezzel a teszttel. Meg a polisztirolhabbal. Olcsó, és jó megoldás annak vizsgálatához, hogy beleér-e a peronba az ajtóknál konzolosan kilógó küszöb. Ezt sokminden befolyásolhatja, és nem egyedi eset. (A szerelvény kigyózása, ívből kezdődő állomás.
Az esetleges problémák orvoslására olcsóbb a peronok átalakítása, mint mondjuk a szerelvények méreteinek..ezáltal a gyártástechnológia megváltoztatása. (Ez a probléma sem hungarikum)

A Flirt-vonatoknál is megtörtént, hogy az automata lépcső levitte a peront. Mi történt? A peront átalakították, és semmi gond...

zero-t mint hozzáértőt kérdezem. Te az űrszelvény vizsgálatához milyen anyagot használnál? Vasbeton? Zárt profil? Élő szövet? Vagy törjük össze az új metrót?

Szuper ez a cikk....

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 12:36:53

Ez a legjobb mondat:

"Mit is látunk a képen?

A BKV hungarocell darabok felragasztásával tesztelte, hogy vajon az új metrószerelvények (22 db), amelyek olyan 40 milliárd forintba kerülnek, beférnek-e egyáltalán az alagútba ..."


MUHÁHÁHÁHÁ

redriot77 2009.02.12. 12:40:45

@Mj: hmmm, azt az egy részt éppen véletlenül láttam. :/

Véraláfutás 2009.02.12. 12:44:18

Én csak remélni merem, hogy a hungarocelek méretét nem az egzakt szélességre szabták (biztonsági ráhagyás - tervezőipar?). Ráadásul a két kocsi típus sokmindenben eltér, gyanítom a felfüggesztésekben is. Ergo a kanyarokban, megálláskor milyen kilengéseket produkál, azt a ruszki kocsik nem reprodukálják...

Úgyhogy egyenlőre várjuk meg, mikor a megrendelt szerelvények sérülés nélkül végigkepesztenek, nem egyszer, hanem sokadszorra...

kacsa! 2009.02.12. 12:49:15

@denever: "de ennyire nem lehetnek amatőrök"
Szia Denevér, te új olvasó vagy? :)
vastagbor.blog.hu/2009/02/03/a_hid_a_hibas

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 12:49:55

@Véraláfutás: De az adott szélességgel lehet számolni az íveknél + a pálya állapotával kapcsolatban is adhat iránymutatást.
Tény, a forgóvázak köszönőviszonyban sincsenek az orosz szerelvényekkel, de a fentiekre jó lehet a teszt...azt sem hinném hogy a mérnökök akkora sülthalak lennének, mint ahogy itt ecsetelik páran.

Plutonic 2009.02.12. 12:54:07

Hurrá!
Eszerint új szerelvények lesznek és nem fogják szétborotválni az alagutat sem.
Na, ez is csak a szerncsén múlt.... :)
Arra meg gondolni sem merek, hogy ezt a kiadást hol fogják beszedni....

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 12:57:52

A 20-as polisztirolhabot? Nézzük csak. Obi-s árfolyamon egy tábla cirka 370 forint. 1 maximum 2 kellhetett belőle ehhez a mutatványhoz. Borzasztó költségek....

eszkep 2009.02.12. 12:58:05

Ha lemérték volna - BKV módra -, akkor se lettünk volna előrébb...
Emlékezzünk csak amikor a 2001-ben felújított körútón szétverték a villamosmegállot a Combino-k miatt, hogy a peron egy magasságba kerüljön a padlózattal. Valamilyen megmagyarázhatatlan okból mégsem sikerült egy szintbe hozni a padlóval a peront! Bravo!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.02.12. 13:01:04

Na és mi lett volna ha nem férnek el?? Hát itten vannak a furópajzsok átírányítják őket, valamelyik metro csomópontnál oszt kissé felbővítik a 2-es vonalát:) tudod mikor menetet fúrsz de beletörőd, kibányászod mert az alkatrész drága, aztán fúrsz egy nagyobb lyukat, és mondjuk 6-os menet helyett lesz benne 8-as:)

Spielberg 2009.02.12. 13:14:18

remélem, látom még a műfogú Demszkyt kötélen lógni, beszarva, behugyozva. ott lógna vele a többi majom is. ejj, de szép lenne!

Az EREDETI 2009.02.12. 13:18:14

legalább letesztelték valahogy, nem úgy mint a villamost

panki83 2009.02.12. 13:21:42

Azért én azt a másfél milliárdot kicsit soknak találom szerelvényekért.
Persze egy rába vagy egy ikarus ilyeneket már nem tudna legyártani...
(megjegyzem, ha azt mondanáik, hogy lecserélik a metrók egy részét, mondjuk szánnak erre 100 milliárd forintot, egy buszgyár simán át tudna szerintem ilyenre állni ennyi pénzből, és esetleg lett volna munkájuk+referencia munka)

rolika 2009.02.12. 13:29:42

demszkyt és bandáját kellett volna fejjel kilógatni az ajtókon...

Véraláfutás 2009.02.12. 13:29:51

@panki83:

Le tudott volna, csak ezeket a cegeket is lezullesztettek...

patro 2009.02.12. 13:40:23

Valahogy nem bírom összerakni az eltérő infókat, mennyibe is kerül akkor egy darab 5 kocsiból álló szerelvény forintba átszámítva?

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.02.12. 13:43:14

@acel: @Jancsibohóc: @array:

áhh, ezt most komolyan gondoltátok!?... ésszerű magyarázattal fárasztani a vastagbőr népét.?!

A magyarnak köpködni kell, mert ha nem tud, akkor boldogtalan marad.

// depressziós lufik #5

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.02.12. 13:46:45

Egyébként szerintem gyémántberakásos márványlemezzel kellett volna tesztelni :D

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.12. 13:53:58

@Jancsibohóc:

Kérlek szépen, én egy colostokot szoktam használni ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 13:56:40

Minden anyagtan tankönyvbe kéretik felvetetni a colostokot!!!!! muhá

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.12. 13:59:45

Ez a cikk most kicsit demagógra sikerült.
Gondolom zero nem mérnöki területen tevékenykedsz.
Nyilván elküldték, mekkora az alagút, nyilván a gyártó is tudta, és nyilván akkorára gyártotta a kocsikat, hogy beférjenek. De ez mind nem azt jelenti, hogy nem kellene mégegyszer ellenőrizni, mielőtt kiderül, hogy hoppáhoppá mégiscsak szar került a palacsintába, és az első metrókocsi Demszky alatt robban darabokra az alagút bejáratánál.
Szóval ércsük.
Triple check.
Kicsit pórias ugyan a hungarocell, dehát az is megteszi.

patro 2009.02.12. 14:01:28

@zero: Köszi, Szuper, szinte ingyen van. Holnaptól kicsit többet adózom.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.12. 14:02:38

@Vizibusz:

Géplakatos vagyok:))

A demagóg vádakat pedig visszautasítom! :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 14:31:46

Hogy egy kicsit rosszmájú legyek, azért el kell mondjam: A fehér színe a lehető legjobb választás volt az új metróhoz. Mert ha valamin majd meglátszik a retek az ez!

Geza 2009.02.12. 14:33:22

@Bezuhov:
"A magyarnak köpködni kell, mert ha nem tud, akkor boldogtalan marad."
Neked is, Bezu? Vagy te talán nem vagy magyar?

Jim Raynor 2009.02.12. 14:38:41

@Vizibusz:

nekem a Demszkys megoldásod azért jobban bejött volna....:D

jpmjpm 2009.02.12. 15:04:11

Szerintem nem azt tesztelték, hogy befér-e az alagútba, hanem, hogy a megállókban a peronok mellett elfér-e. Amit sztem. jól tettek, mert ott tényleg elég pontosnak és nyílegyesnek kell lennie a peronnak. És ha esetleg mégsem OK, néhány cm-t itt-ott eltér (persze nem a peron teljes hosszában, akkor azt könnyü kijavítani utólag.

Egyébként nem hiszem, hogy az alagút fala 5cm-re lenne a metrótol.

ErEr 2009.02.12. 15:33:23

Szóval a kapott infók alapján tehát 6,32 millió euró egy 5 kocsiból álló szerelvény? Akkor 1 db szerelvény a régi 282 Euros árral 1.782.240.000 Ft. Egy kocsi tehát ezt elosztva öttel 356.448.000 Ft.? Valamit elszámoltam?
Állítólag egy Bugatti Veyron kerül 1 millió euróba, az még messze nincs ennyi mint ebből egy kocsi, bár persze nem jó összehasonlítási alap... no comment.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 15:40:17

"Egy kocsi tehát ezt elosztva öttel 356.448.000 Ft.? Valamit elszámoltam?"

Nos ez sem így van, hiszen a köztes kocsik amelyek forgóvázai esetleg nem is hajtottak, nem kerülnek annyiba, mint mondjuk a vezérlőkocsi ;) Ragozzuk még? :)

ErEr 2009.02.12. 15:43:18

OK persze, a csak vontatottak olcsóbbak mint a hajtottak, nézzük akkor nem a kocsik hanem egy-egy szerelvény árát...
Persze ebbe benne van minden tervezés-szervezés, de így leosztva is a fene tudja... aki ért hozzá mondja akkor meg, ez egy full korrekt normális ár ezért a cuccért?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 15:47:28

Majd összekapkodom neked mennyibe kerülnek a vasúti szerelvények. Nagyjából korrekt ár. Az Alstom az nem teljesen olyan mint az autópályabiznisz. Persze lehetne vitatkozni azon, hogy ez a legjobb és legolcsóbb megoldás. Ugyanúgy mint a MÁV-nál a Traxx mozdonyok beszerzése (itt a Bombardier-nek nyalizunk a Stadler motorvonatok miatt). A Siemens a Taurus-okkal pályázott, őket kizárták például, pedig ilyen mozdonyaink már vannak, és szebbek is, és blablabla.....

belzebubó 2009.02.12. 16:03:03

@Jancsibohóc: ez most a sofőrös verzió az Alstom-től vagy a sofőr nélküli ami Mo-ra megy?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.12. 16:21:55

Ez a kettes vonalra szánt szerelvény, ami még vezérrel fog repkedni :) Az M4-re tervezik az automata szerelvényeket.

Félkupica_Fehér_Főnök 2009.02.12. 16:41:04

A visszapillantót elfelejtették felhungarocelezni, de azt megállónként be lehet hajtani :o)

belzebubó 2009.02.12. 17:25:00

@Jancsibohóc: jól van akkor nem kell félni,hogy lemaradok róla,akkor nem kell kapkodni magam! :-)

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.02.12. 22:07:25

Engem ez arra emlékeztet, mikor az '50-es években a gyapotot kézzel nyitogatták ki, hogy érjen :D Mert ugye nem volt elég a napsütéses órák száma...

misikeh[jogsértő módon félelmet keltve fotózott] ( · http://video.google.com/videoplay?docid=-8266131592631747056&hl=en 2009.02.12. 22:34:06

btw, a teszt ötlete kurva jó, csak igazából ezt akkor kellett volna megcsinálni, mikor a dokumentációt még a szerelvények_legyártása_előtt_ az Alstrom átadta a zilletékes elvtársaknak. Lámák.

dw1 · http://bpcity.hu 2009.02.13. 01:22:54

egyszerűen nem értem azokat akik szidják a combinot, mert hülye a helyelosztása.

azok utazzanak UV-kon, amik kirázzák a vesekövedet is, meg rángat a középső kocsi mint az állat.

érdekes, most úgy tekintenek többen a régi kocsikra, hogy "mindent kibír" "régi szovjet" "jajjdejó", csak azt felejtik el, hogy egyes szériákban még az 50-es évek orosz technikája dobog, ami megfelel a 20-as évek európai technikájának... (nyilván van jobb is, de nem sokkal).

remélem halkabb lesz az alstom (pl hallom ha valaki csak simán beszél hozzám a kocsiban, két állomás között, nem kell üvölteni..), nem rángat gyorsulásnál, nem fogja kockára fékezni a kerekeit és a vezető sem érzi magát frédinek vagy béninek mert egy kőkorszaki szerelvényt vezet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.13. 04:38:57

@redriot77:

Persze, véletlenül.:P Én meg véletlenül néztem meg egy transzszexuálisról szóló Móunika-showt, hogy legyen miért idegesnek lennem.:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.13. 04:48:07

@dw1:

Tényleg hülye a combino helyelosztása, pláne, hogy hülye a magyar, és a hátsó meg az első ajtónál nem megy beljebb, így a szerelvény közepe kong az ürességtől a szűk folyosók miatt, amúgy meg egymás veséjébe lépünk.:-/

charlie 2009.02.13. 08:28:36

@dw1: azért ennyire nem, a ruszki 50-es évek technológiája az az USA kb. 30-as évek eleji technológiája (ami összeloptak), valamint a németek háború előtti, alatti technológiája (amit meg tudtak valósítani belőle az orosz színvonalon)

ValakiOkos 2009.02.16. 16:25:35

Megint a tipikus magyar cikkíró. A jóban is a rosszat látja. Nem tudom például mennyire örülnél neki, ha az új 380-as Airbus-t ami a gyárból kigurul -tesztrepülés nélkül- a segged alá raknák, hogy repüljél vele. Számítógépen szimulálták elvileg a levegőben marad, de azért megnézném hány évet öregszel közben.
Ha meg nem tesztelik ki hungarocellel, és élesben megy gallyra egy szerelvény, akkor meg az a cikk jönne, hogy olyan hülye volt a magyar, hogy még egy 100 forintos hungarocellel sem volt képes megelőzni egy több millió forintos kárt.
Aláírom, ezt szerelvény rendelése előtt kellett volna. De még mindig jobb, hogyha ilyenkor derül ki, mintha már itt lenne az összes szerelvény.
Szóval nekem ebből a cikkből a szokásos dolog jön le: teljesen mindegy mit csinál az ember, úgyis bele lehet kötni...

Deszkás 2009.03.31. 08:47:12

zeró: Elég égő ez a cikk, mivel egyáltalán nem az alagútba beférést tesztelték, mint arra már rávilágítottak itt. Maga a szerelvény be fér az alagútba. Te a collstockkal biztos nem fogsz belengést vizsgálni, meg hogy kanyarban hogyan fér el.

süti beállítások módosítása