Skip to content


       Szűrés lista

Lándzsával szarvasra

Rövid kis hír a sonline.hu-ról:

"Házi készítésű lándzsával vadászott szarvasra egy férfi csütörtökön délután a Somogyaracs közeli erdőben.

Az állatot, amelyet szeretett volna elejteni, kutyái tartották vissza. Szerencsére nem sikerült elejtenie a vadat, azonban megsebesítette. A sebzett szarvasnak sikerült elmenekülnie. A férfit a helyi körzeti megbízottak tetten érték és elfogták. Az ügyben állatkínzás gyanúja miatt indult eljárás a férfi ellen."

Vajon mi késztette erre ezt a férfit?

a, Jó heccnek tartotta.

b, Valamiféle férfiasságpróbának szánta.

c, Éhes volt.

d, Készül Argentínára.

 

Címkék: vicces abszurd megyei hír

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr57956068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dantE · http://videodrome.freeblog.hu/ 2009.02.21. 09:40:57

Gondolom a pasi nagy rajongója a discovery-s Túlélés törvényeinek :) Ott vannak ilyenek, persze ez a férfi nem facsarta ki az elefántürülékből a vizet, hogy megigya, de a szarvasvadászat ott is megvolt, szintén egy home-made lándzsával.

System failure. :) 2009.02.21. 09:41:06

Azt hitte ő Conan a pusztító. Kényszerzubbony, gyógykezelés. Első?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.02.21. 09:42:04

szerintem hagyományőrző az ember. a hagyományok szerinti büntetést javallok. stílszerűen.

panki83 2009.02.21. 09:58:44

Maximális tiszteletem az ürgének, azért ha egy 200-250 kg-os szarvasbika elé odaállt egy szál lándzsával, akkor az nem kis bátorságra vall. Mert valljuk be, 50 méterről távcsővel nem túl etikus lelőni egy ilyen királyi vadat.

Szőröstalpú Jeti 2009.02.21. 10:05:53

Semmi nem derül ki az indítékról, anélkül meg nehéz értelmezni az egészet. Nem látom, hogy mitől nagyobb állatkínzás lándzsával elejteni egy szarvast, mint mondjuk íjjal (vagy puskával)

gidabiga 2009.02.21. 10:06:26

szerintem csak védte a területét.
mivel nálunk fegyvert nem szabad otthon tartani, törvénytisztelő polgártársunk maga fabrikált egyet a házát fenyegető fenevad szarvasok ellen.
és a hülye szarvas beleszaladt a lándzsába.
szerintem.

herpesz 2009.02.21. 10:40:48

tudjátok mennyi a szarvashús kilója????
Ha már csak tízet elad belőle, a kiccsalád máris jóllakik egy hónapig.
De értem én a dolgot... csak... most minden éhezőnek adnék tíz forintot, én is mehetnék az éhezők sorába. Arról meg nem én tehetek hogy az adómból erre nem futja...

Roxvox 2009.02.21. 10:47:02

@laca42:
Agyűjtögető életmód ma is létezik, csak más pénzének a gyűjtögetésében nyilvánul meg :(((
Megélhetési szarvaszabáló :)))

Mertcsak 2009.02.21. 11:06:24

@Roxvox:

Az a bodza utáni szakasz?:)

Elhatárolódtam.

Roxvox 2009.02.21. 11:11:45

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:
A szarvas szereti a bodzát? Lehet hogy az volt probléma forrása, hogy a szarvas meg akarta enni a bodzát :)))))

Roxvox 2009.02.21. 11:14:18

De az is lehet, hogy a szarvas az elnyomó hatalmat jelképezte, ő meg csak egyszerűen gyakorolt :))

Mertcsak 2009.02.21. 11:15:08

@Roxvox:

:D:D
És imígyen el is jutottunk kedvenc "alap" porlémánkhoz.:))

Mertcsak 2009.02.21. 11:15:48

Bocsánat,porlémáinkhoz!

Mertcsak 2009.02.21. 11:17:30

@Roxvox:

Komoly rutinra vall,ebből a hírből jelképrendszert felállítani.:)

Roxvox 2009.02.21. 11:18:49

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:
Itt a vastagbőrön, mindenről ez jut az ember eszébe, ez egy ilyen hely :):(:):(

Mertcsak 2009.02.21. 11:26:19

@Roxvox:

Jaja,maga a fertő!:))

Amúgy télleg kiváncsi lennék mi vitte rá a fószert.
Szerintem simán idióta.

Roxvox 2009.02.21. 11:31:21

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:
Nem vak ez a ló tezsvírem, csak vakmerő :)))

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.21. 11:38:06

@Roxvox:
igaz.
sőt, ha jobban belegondolok, én is gyűjtögetek, a megélhetési szarvaszabálóknak.
affene, de miért is? magamnak kéne gyűjtögetnem.
amúgy lehet, télleg eladásra szánta aszarvashúst, mert már kitartást is alíg bírnak:)) a kiccsalád részire:))
jujj , de mijenejk vagyunk, egy sima idióta, és mi 1 percen belül a svédeket okoljuk,ejnye rasszista náczikok.:-)))

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.21. 11:39:46

*nem kívánt dörllendőő! (sic.) a Törrögd Szulltán

tkgabor 2009.02.21. 11:40:24

c). de mondjuk én nem egyből szarvasra mennék

off: Kolompár 7. bőrös sztoriját is szívesen olvasnánk :)

Thulsa Doom (törölt) 2009.02.21. 11:42:20

Határozottan fejlődünk.
Remélem a következő hír az lesz, hogy kőbaltával felszerelt kiéhezett nyugdíjasok és szamurájkardos romák csaptak össze a bivajbasznádi dögkútnál...

Az EREDETI 2009.02.21. 11:43:27

Ha fát lopni szabad akkor szarvast is. Gondolta, csak az elszaladt.

DArchAngel 2009.02.21. 11:46:27

@laca42: Miért, a svédeknél nagy divat a rénszarvas vadászat, nem?

Feketedisznóvágás1 2009.02.21. 11:47:34

Dikk mán! A teszkóóban nincsen szárváshús! muszály vót szereznem az éhes kis csáládomnák! a nyóc purgyé bezábáljá egy éccaka álátt az egész szárvást. Segíílybő nem futjá husrá

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.21. 11:52:38

@DArchAngel: ó, köszi, tényleg, erre nem is gondoltam. Ööööö, mi lenne, ha mi, harcos állatvédők, svédekre vadásznánk? Na, ki tart velem?
Elhatárolódom.

Mertcsak 2009.02.21. 12:01:47

@laca42:

Svéd sexbombákat vadászat előtt tömni lehet-e?

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.21. 12:06:54

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:
Sőt, kötelező, hátha a megnagyobbodott máj fehérmájúságot okoz!
Vazze, mekkora ötlet, gyártsunk félvér , svéd- magyar gyerekeket, elrontjuk a svéd vérvonalat!
svéd szarvasvadász szexbombákra fel!

picur3ka 2009.02.21. 12:09:43

Fogtok itt meg ti is szarvasra vadaszni, csak ugy rohogcseljetek!

Biztos, hogy nem sved volt: egyedul volt, szarvas elmenekult, gondolkodjunk.

Talaltak nem reg egy megnyuvasztottnak a maradekat is egy kis vadaszhazszerusegben, az uzlet beindult...

Mertcsak 2009.02.21. 12:15:34

@picur3ka:

Ez az üzlet már sokkal régebben beindult!

Én egyébként szeretem a szarvancsokat.
Bográcsban,erdei gombával elkészítve.

Fatal Error 2009.02.21. 12:23:56

Mennyivel jobb az ha 3 km távolságról eltalálják a szarvasnak a bal szemét egy ilyennel:
www.youtube.com/watch?v=UhRHtlYi5TY

Én azon csodálkozom, hogy egyáltalán megtudta sebezni. Ha dönthetnék a vadászatról akkor megszüntetném a lőfegyvereket és mehetne az összes kiscserkész nyulat szúrni meg szarvast ütni...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.21. 12:25:06

@eugenika:

Ezen először röhögtem. Nagyon.
Aztán elgondolkodtam, hogy még tényleg lehet ilyen.....

Roxvox 2009.02.21. 12:27:25

Méghogy nem fejlődnek a dzsipszik, már nem ürgét zabálnak, hanem szarvast, bodzát termesztenek, komplett csigatelepek, stb.....
Komoly fejlődésnek indultunk, új üzletágak kialakulóban - megyünk ejrópába :(((((

monstress 2009.02.21. 12:37:20

@laspalmas:
A legelgondolkodtatóbb, hogy az idiótája biztosan nem elõször csinálja ezt. Mert szép dolog, ha valaki megpróbál "visszatérni a gyökereihez", és az önellátás eszméje is dícséretes, de azért azok az õsök nem véletlen tanulták a szakmát gyerekkoruktól fogva. Állatot ölni némi szakszerûséget igényel...

picur3ka 2009.02.21. 12:55:16

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:

En is szeretem. Unokatesom vadasz, soha nem vesznek hust.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.21. 13:01:15

@monstress:

Plusz még Szent Imre herceg és Zrínyi is rajtavesztett, úgyhogy elég vakmerő lehetett a pasi.:) (Valószínűleg mindkét esetben sima vadkan volt.)

irrelevant 2009.02.21. 13:17:42

Szép csendben 310,5 forinton az euró, ha valaki nem figyelné...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.21. 13:25:12

@otvospeter:

Rajzoltam is róla képregényt, pedig akkor csak 305-ön volt.:-/

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.02.21. 13:29:23

Csávó színe?

Szellemi-lelki színvonal. Igényt már nem is írok. Társadalmunk egyre közelebb kerül az ősember állapothoz.
Janibácsiék célkitűzése deklaráltan az ősközösség volt (kommunizmus) Ferenctestvér viszont ősemberré alakít át bennünket.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.21. 13:46:30

@vero:

Ami azért is gázabb, mert ősközösség kb. sehol nem létezett, mert nem is megvalósítható, ősemberré viszont minden további nélkül lealacsonyítanak.:-/

Béla az állat 2009.02.21. 13:54:30

Lehet, hogy csak túl sok Rambót nézett...

jackrubis8m4h6 2009.02.21. 14:31:32

gondolom mar azota ki is engedtek es gond nelkul tovabb vadaszik

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.02.21. 14:34:22

Mondjuk, a jól beidomított vadászkutyákból
én arra következtetek, hogy profi vadorzóról
van szó. Nem akarta, hogy meghallják a lövéseket,
mivel most nincs idény, és tilos a vadászat. Ha meg
tudta sebesíteni, előbb utóbb el is ejti, ha nem kapják el.

neozsivany 2009.02.21. 14:52:46

Sosem voltam az az ember aki elítéli az orvvadászokat. Főleg azért nem, mivel a hazai vadállomány jelentős részét arra használjuk, hogy idiótán vigyorgó, félrészeg, zsíros friccekkel lövetjük le, akik a trófeával nyálcsorgatva hazahúznak a húst meg kibasszák a szemétdombra... Ha meg cigány, legalább addig sem késeléssel egybekötött bodzaszedésből él...

Solmenir 2009.02.21. 14:54:23

Hát nem is tudom, valaki az ősi hagyományokat követve megpróbált elejteni egy vadat egy ráadásul saját maga készített lándzsával, szerintem a rizikó amit vállalt már elég büntetés neki.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.21. 15:41:26

Szerintem csak bodzát szedett, de kiugrott a szarvas a bozótból, első blikkre sima önvédelemnek tűnik ...

sebien 2009.02.21. 15:45:27

A fő probléma az, hogy nem váltotta ki a vadászengedélyt, mert ha fizetett volna (és ez a lényeg, megint csak a pénz), akkor nem csináltak volna gondot belőle. Arról nem is beszélve, hogy sokkal kevésbé ítélem el az ilyet, mint azokat a faszfejeket, akik hobbiból gyilkolásszák az állatokat (gyk. vadászok). És persze nem "test a test ellen", hanem biztonságos távolságból puskával. Igazán bátor dolog. Az ilyeneket kiküldeném Afrikába parittyával oroszlánra vadászni:)

Hannibal22 2009.02.21. 15:46:35

Kizárt,hogy bodzaszedő lett volna. Ha jól értelmezem,kiképzett kutyái voltak,nem szamurájkardot használt hanem lándzsát,és -amit picurka is mondott-egyedül volt.Ez nem bodzaszedőt sejtet.

picur3ka 2009.02.21. 16:41:52

@-Goldman-:

Minden faluban van ezeknek ismerosuk, hogy igy rogton 'konkretan' tudjak?

panki83 2009.02.21. 16:49:11

index cikk:
A héten már megnyert egy helyhatósági választást a többbek által fagyűlölő politikával vádolt Brit Nemzeti Párt. Azóta a kormányzó Munkáspártban már attól tartanak, hogy a júniusi választások után akár többen is bejuthatnak az Európai Parlamentbe.

Lehet, hogy ők meg házi gyártású fejszékkel járják a még megmaradt brit erdőket?:D
És mit csinálnak majd az EP-ben, tiltakoznak Fa Nándor vitorlásversenyen való indulása ellen?:)

picur3ka 2009.02.21. 16:53:23

@panki83:

Nagyon jo, fagyulolo, vasgyulolo, bodza-ellenes es igy tovabb, szinesedik a nyelv, gazdagszik a szokeszlet...

Be kell csinalni kulonben, van egy nyiltan szelsojobbos helyi kepviselo egy 60 millios orszagban, majd ad nekik a gyurcsany meg a wizenthal.

picur3ka 2009.02.21. 16:55:22

a tobbbek is jo persze, minel tobbb betuvel irjuk, annal tobbbbben vannnnak....

icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.02.21. 17:08:00

Nem értem, mi ezzel a baj. Sokkal korrektebb, kiegyenlítettebb esélyekkel vívott meccs, mint a távcsöves puskával vívott.

icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.02.21. 17:09:44

A magyar vadállomány bevallottan túltartott. Egy kis ritkítás belefér. Legfeljebb a pénzéhes germánnak egy picit kevesebb jut.

A gazdaság meg úgy se ettől fogja már elkerülni az államcsődöt.

Mertcsak 2009.02.21. 17:28:56

@picur3ka:

A Lantos alapítványt ki ne hagyd!:)

Először átsiklottam felette,de ha kutyákkal hajtotta fel a vadat,akkor nem most kezdhette a lölköm.

picur3ka 2009.02.21. 17:47:13

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:

Nem is tudom, hogy feledkezhettem meg roluk eppen, bocsanat.

Jolikám Kupak 2009.02.21. 18:01:11

a normális, bátor, dicső vadász 50 méterről, biztonságos lesből lövi agyon a mit sem sejtő vadat (és ezt sportnak nevezi), ez a balfék meg képes volt egyenlő esélyt adni neki, ehh.
micsoda világban élünk.

kényszerzubbonyt rá.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.21. 18:02:09

Szerintem mind a négy együtt. Tehát jó heccnek tartotta, férfiasságpróbának is, éhes volt, és persze készült Argentínára.

A jövő magyar Mad Maxét tisztelhetjük benne!

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.02.21. 23:06:42

Szerintem a norvegok nem veszik a faradsagot, hogy landzsat faragjanak maguknak, lopni meg ilyesmit nem lehet.

Perillustris 2009.02.22. 00:43:26

Megéhezési bűnöző.

Mertcsak 2009.02.22. 01:25:21

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:

Ne haragudj,de én eztet hétvégén nem olvasom el.
Legalább hetente 2 nap legyen gyugis!

maylo · http://www.flickr.com/photos/mayloka/ 2009.02.22. 10:11:13

index.hu/gazdasag/magyar/2009/02/21/kesz_a_gyurcsany-csomag_alternativaja/

ezt találtam ma az indexen...
miután láttam egy gyurcsányos interjút ahol a riporternek azt mondta már majdnem sírós szemmel, h: " ezek el akarják venni a 13. havi nyugdíjat..."

sztem ez egy jó reformjavaslat lenne, de szokás szerint le lesz söpörve mert...(és fel is basztam az agyamat...:S)

WT 2009.02.22. 12:19:17

Bámulatos, hogy milyen könnyen nyilvánítanak véleményt olyan dolgokról az emberek amiről halvány fogalmuk sincs. Vagy itt mindenki magasan képzett vadászati szakember?:) Biztosan doktorátusuk van ökológiából és populációdinamikából is azért szórják olyan könnyen a köcsög vadászok közhelyet:)

freiherr 2009.02.22. 12:33:01

még hogy férfi. Egy koszos bűnöző. a férfi szót devalválják azzal, hogy az olyan alja horda népséget leférfizzák, akik ölnek, rabolnak. A férfi erre menekült, a férfin ez és ez volt. Helyette szabatosabb volna: a rabló erre és erre menekült, a tolvajon ez és ez volt; utána persze meg lehet említeni, hogy az illető a rendőrség adatai szerint férfi. Ez sokszor irreleváns; betöréses bűncselekményeket ritkán követnek el pl. nők; bár a "kultúremberek" között. gondolom, ez is belefér.

amitől még eldobom az agyam, ha valaki különböző bűncselekményeket, mint állatkínzás, nemzeti örökség károsítása, stb, a szadisztikus állatgyilkolástól a vízlépcső építésééig farizeus szemforgatással vesz a védelmébe.

ilyen tipikus érvek, korábban a vízlépcső ellen, hogy én nem vagyok vízmérnök, agy most hogy bmilyen vadászati szakértelmet követelne eghy koszos disznó bűncselekményének a megítélése

panki83 2009.02.22. 12:34:24

@maylo: Az mdf meg az szdsz felkarolta a csomagot, ha a fidesz is támogatná, akkorlehetne belőle valami, de ők még egyelőre nem nyilatkoztak az ügyben.
Szokás szerint kussolnak, tutyimutyi semmirekellő banda az is...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.22. 13:10:58

@WT: hmm az ökológia önmagát szabályzó folyamat volt mindaddig, amíg az ember, aki ezt hitte, mindent tud erről a témáról, be nem avatkozott.
azóta van szükség ezekre a mesterségesen kialakított tantárgyakra, mert a sok okos, agyonművelt ember elbaszta az ökológiát, populációt.
és még mielött lehülyézel engem is, mint itt sok embert, szólok, az ember megjelenése előtt tökéletes
élővilág volt a földön.
most szóld le a természetet is, hogy merte ezt létrehozni magas iskolai végzettség nélkül.
a piszok, egy komplett ökológiát hozott létre, iskolai tanulmányok nélkül, nahát , felháborító.
de biztos igazad van, az ember ezt is jobban tudja, hogyan kell élővilágot építeni.
látjuk is nyomait szerte a világon.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 13:51:28

@laca42:

Ha tökéletes lenne az élővilág, nem változnának a fajok. A vadászok egyébként valóban rendben kell, hogy tartsák az állományt, elég felelősségteljes is a munkájuk. Ezért sem vadásznak pl. parittyával, és nem is abban merül ki a foglalkozásuk, hogy megfelelő állatokat ölnek, megfelelő időpontban, megfelelő fegyverrel.:P

mind2 (törölt) 2009.02.22. 15:32:37

Na se vadász, se madarász, se ökológus nem vagyok, viszont egész télen madarakat etetek, ( hú, legalább ötféle madarunk van :) ! ) nemrég sütöttem életem első szarvasgerincét ( iszonyat finom :) ) és ültettem kb. 20 fát életemben + egy sor díszbokrot.
Ha már mást nem is csináltam volna, talán ez is elég lenne ...?
Változik a környezet : tele feketerigóval a kert, nyáron meg mókust láttam a cseresznyefánkon .... na azért azon enyhén lehidaltam, mert kertváros ide vagy oda, rá azért m é g nem számítottam.
Nem tudok elmenni a bálnavadászat ellen tiltakozni, szarvast sem ölök, és álszent sem vagyok. Mindannyian szennyezzük a környezetet, már azzal is megszülettünk ....:)

Másik poszt ? LÉCCI :)

mind2 (törölt) 2009.02.22. 15:34:14

@mind2: javítva : már azzal is hogy megszülettünk ....:)

WT 2009.02.22. 15:39:40

Laca42:
Sajnos az nem ilyen egyszerű. De azáltal, hogy élsz, lélegzel stb ugyanúgy belenyúlsz az önszabályzó folyamatba.
Könnyű dumálni, hogy vadászat így úgy. Mind1, hogy mekkora állatvédőnek tartod magad, hogy hol laksz..
Eszel és leélegzel, hogy csak az alapoknál maradjunk.
Mit eszel? Mezőgazdaságban megtermelt dolgokat. A termeléshez át kellett alakítani a környezetet. Jah, hogy ez nem kedvez a vadon élő fajoknak? Kit érdekel?
Rohadt vadászok akik belenyúlnak.. Ne legyenek már illúzióitok. Jah, mesterségesen kialakított tantárgyak.. talán mert szükséges? Ha mi nem dolgoznánk ezekkel a kitalált szarokkal még ennyi sem lenne mint most.
Mind1 mit csinálsz, a puszta léteddel is beleavatkozol a környezetedbe. Dumálni könnyű, csinálni valamit nehezebb.
Sokkal egyszerűbb lenne, ha csak simán hagynák, hogy végezzük a dolgunkat. Nem kell támogatni, nem is kell megérteni, csak nem kell cseszegetni.
4 mancs és hasonlók duma duma duma. Több kárt okoz mint hasznot.
Remek a szakirodalom ami az élőhelyek változása vs. a vadállomány változása okait boncolgatja. Kicsit nehezen emészthető de tanulságos. És ez csak a jéghegy csúcsa. Csinált tantárgy? Igen. De ha ez nem lenne már régen nem is lehetne vadakról vitázni:)

picur3ka 2009.02.22. 15:48:26

Hah, kedvenc temam... Nem szeretik a vadaszt, a hust, etc.

De valaki megtalalta mar a megoldast ezekre a problemakra, az organikus ko-dieta vagy minek nevezte, igen szorakoztato, csak nem talalom...

mind2 (törölt) 2009.02.22. 15:57:23

@WT: nem gyökeresen ellentétest állítatok :) Evolúciós jellegzetesség, hogy előbb pusztítunk, aztán keressük a megoldást... Az unokaöcsém erdőmérnöknek készül , hidd el, inkább rá hallgatnék, mint a Négymancsra mint jogvédő hullámlovaglóra. ezerszer egy szakember , mint ilyen sipákoló - unatkozó tarisznyások...
Az már más kérdés, hogy a szakemberek korántsem kapnak akkora publicitást mint egy látványos- ésszerűtlen és fordítottjára elsült hülye akció.
Tönkretettük a környezetünket, és az csak bosszút áll. Ő is tönkretesz bennünket. Isten számítógépes programja így működik. Ha megun nézni bennünket, majd nyom egy entert, deletet, vagy escape -t , vagy mittomén. Addig meg hagy bennünket... Mérgezni és megmenteni. Ki melyik oldalon. De a legtöbbünk mindkét oldalon játszik.

Asidotus 2009.02.22. 17:09:43

sokkal inkább szimpatikus az ilyen vadász, mint a puskások, hajtóvadászaton.
Jómagam is sokszor ábrándozok el ezen, amikor túráim során állatokat látok.
Természetesen, engedély nélkül, orvvadászat, ami nem megengedhető, fegyvertől függetlenül.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.22. 17:35:40

@Mj: egyik állításodnak sem mond ellent az, amit én írtam.
már nem tökéletes az élővilág. valamikor az volt, önszabályozó mechanizmus. és igen, sok esetben a mezőgazdaság miatt változott meg.
mellesleg egyetlen szóval sem mondtam olyant, hogy bunkó vadászok, meg minek vannak a földön....
azt mondtam, ha nem avatkoztunk volna bele, még ma is szabályozná magát, úgy ahogy évmilliók alatt is tette. ha valamely faj kihalásra ítéltetett, kihalt. ez a természet rendje, a többi emberi beavatkozás, lehet, a természet rendje ellen.
egyáltalán nem biztos, az a megfelelő mód, ahogy mi próbáljuk a természetet irányítani. vagy igen?

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.22. 17:44:48

@WT: igen, van igazság abban, amit mondasz. de én igyekszem minél kevésbé belenyúlni a környezetbe.
és nem vagyok állatvédő, egyszerűen tudatos ember, aki semmit nem rombol, pusztít szándékosan, öncélból, esetleg sportnak álcázva.
az állományvédelem miatti kilövések, az más kategória természetesen.neked is mondom, sehol nem írtam , hogy rohadtak a vadászok.
4 mancsot ne is említsd, az nem állatvédelem. az színtiszta politika.
és köszi, hogy a magyar vadállományért, önzetlen munkáddal segíted a megmaradást. így legalább a sok német vadász kiélheti ösztöneit nálunk.
mert ugye a magyar átlagember max hajtó lehet.se ideje. se pénze a vadászatra.úri muri, egy zártkörű rétegnek, a mi erdeinkben, a mi földjeinken.
de ettől függetlenül, a vadállomány megőrzésért folytatott munkátokat elismerem. respect.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.22. 17:46:35

@mind2: gyorsan meg kellene keresni a betáp kábelt, és kihúzni, amíg le nem nyomja azt a gombot:)))

mind2 (törölt) 2009.02.22. 17:56:03

@laca42: másképp nem lehet, vallom, hogy élvezettel szemlél bennünket és jókat szórakozik... kísérleti alanyok vagyunk, míg el nem fogja a csömör és akkor azt mondja,mintha ezt már láttam volna.... Vonatkozik ez a genetikára is.. néha az az érzésem, maga is meglepődik, hogy mennyi mindenre rájövünk mi magunktól - egyedül. És néha beavatkozik. Mikor milyen kedve tartja. Hihetünk benne - én inkább hiszek a könyörületében - és el is vethetjük. Egy illúzióval kevesebb. vagy egy szarvassal. Porszemek vagyunk, vagy még az sem. Téphetjük a szánkat, hogy nyíl, dárda, vagy atombomba... Valahol, legbelül egyformák vagyunk = ősanyag. A többi az Ő kalandvágyán múlik :)
@Nűnű: ha választhatnék, hogy emberekkel vagy állatokkal éljek együtt... inkább utóbbi. Tudnak mindent, azt is ha áldozatokká válnak. Az egyik legszörnyűbb kép, ha egy őz sír. Vagy egy kisgyermek :(

mind2 (törölt) 2009.02.22. 18:13:10

@laca42: jah, és csak cinikus vagyok, más bajom nincs :::)))))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 18:17:05

@mind2:

Mókusok Budán is élnek a belvárostól 5 percre, abban az utcában is, ahol lakom, nyestekkel és nagy fakopáncsokkal együtt.:) A szomszédunk már etet madarakat, haragudna is, ha "elhódítanánk" tőle az őszapót vagy a zöldikét.:(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 18:18:40

@WT:

Esetleg kaphatnék szerzőt vagy címeket? Engem érdekelne a szakirodalom.

mind2 (törölt) 2009.02.22. 18:26:15

@Mj: csak álltam a teraszon és néztem... hihetetlen volt.. :::)))) mintha közelebb húzódnának hozzánk :) Jó érzés volt :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 18:33:41

@laca42:

Szerintem ugyanarról beszélünk, úgyhogy te is ellenőrizheted, ha most tőled függetlenül leírom a véleményemet.:) Az élővilág sosem volt tökéletes - ha ezt állítanám, panteista lennék:) -, és ugyanúgy haltak ki fajok, mint most, csupán a kihalásuk oka nem az emberi tevékenység volt, és nem ilyen rohamosan pusztultak ki. Az élővilág egyébként azért sem lehet tökéletes, mert a törzsfejlődés mindig valamiféle öntökéletesedéssel, önjobbítással jár. (Ha a gondolatsort továbbvinném, már az isteni lét kérdéseit boncolgatnám.:)) Bár önszabályozó rendszer, abban is egyetérthetünk, hogy az ember megjelenése óta a mi feladatunk vigyázni az egyensúlyára, ami miattunk sajnos egyre nehezebb, mégis muszáj.
Elnézést, hogy csak neked címeztem, a "bunkó vadászokról" tényleg nem te írtál, és nem is akartalak összemosni velük.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 18:41:15

@mind2:

Pedig Isten - bár elengedte a kezünket, és szabad akarattal tesszük a hülyeségeinket -, bennünk is ott van. Ott van, amikor hazudnak nekünk, és ez rosszul esik, ott van, amikor valakit szenny embernek látunk, ott van, amikor valamilyen belső parancs azt mondja, hogy ne tedd, és ott van, amikor önmagáért szeretjük a másikat, az életünknél is jobban. Isten ezért személyes, és ezért jár át minket belülről.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 18:43:16

@mind2:

Van, akire a margitszigeti mókusok rá is másznak a kajáért.:) Én is szeretem őket nézni, mint gyakorlatilag bármelyik állatot, mert önmagában melegséggel tölt el.:)

mind2 (törölt) 2009.02.22. 18:50:14

@Mj: tudom, de ez nem zárja ki a cinizmust.. amit szintén Ő bocsájtott a rendelkezésünkre... ha nem adta volna, honnan származik ? Tudom, tudom, ne is mondd.. :) A másik oldalról ugye ?
Nagy harcnak vagyunk a részesei :) Látszatra mindenki odaáll ahová akar. A szarvas / őz vagy a vadász oldalára. De ez túl bonyolult, lehet, nem egy dárdás szarvasvadászban rejlik az igazság :)) És nem egy posztban. Mélyebbre kéne ásni. Magunkba :(
De az túl nagy feladat :( Vagy nem ?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 18:55:49

@mind2:

A "másik oldal" is ott van bennünk - az emberi természet eleve kettős -, ha nem lenne, még bűnbe esni se tudtunk volna.:)
Én kb. naponta leások magamba, és amíg jó célokat és szándékokat látok, addig nem érzem nagy feladatnak azt, hogy szembesüljek magammal, hiszen nem félek attól, amit találhatok.:) (Bár néha nagyon furcsa álmaim vannak, amiknek nem örülök.:))

mind2 (törölt) 2009.02.22. 19:01:38

Egyébként ez mai korunk - és hazánk - dilemmáját is felveti : van -e elég lelkiismereted bizonyos dolgokhoz , amik a gyomrod felforgatják, vagy engedj az indulataidnak ( gonosznak ) ami dönteni kényszerít ? Legyél szenzibilis, együttérző, vagy nyomd el magadban, mert az ösztönök azt diktálják fel kell rúgnod a trágyadombot ? Mikor teszel jót ? Örök dilemma. Hogy ki ítél feletted. Az utókor és emelt lesz a nyugdíjad és egyre színesebbek a meséid ahogy az idő megy, vagy magad és a benned élő .... ? Bakker, nem bírom megfejteni ... :) Ez már más dimenziókat vet fel :(

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 19:08:26

@mind2:

Örülök, hogy még azt mondhatom, hogy soha nem cselekednék az értékrendem és a belső hang ellenében. Remélem, életem végéig nyugodtan mondhatom majd ezt anélkül, hogy abba pusztulnék bele, hogy tisztességes maradok.

WT 2009.02.22. 19:09:52

Szakirodalomnak ajánlom pl, Faragó Sándor: Élőhelyfejlesztés az apróvadgazdálkodásban
Esetleg dr. Csányi Sándor könyveit.

Leegyszerűsítve:
Ma a pénz diktál. Ha bármit fenn akarunk tartani, akkor valahonnan elő kell teremtenünk a szükséges keretet rá. Ha etetni kell az állatokat az is pénz. A megfigyelés, esetleg gyógyszeres beavatkozás szintén. A vadállomány okozta károk kifizetése szintén nem pár forint, és aki ezeket intézi szintén nem Isten kegyelméből eteti a családját. Itt jönnek be a külföldiek. Hozzátenném kár általánosítani, két vendégvadász sem egyforma. Megkapja amit akar, kifizeti, és az így befolyt pénzből gazdálkodunk. Ide tartozik még a más ágazatokba befolyó összeg pl vendéglátásba.
Ez az alap. Mostanra elméletileg a vadászat egyre jobban földtulajdonhoz kötődik. Ha nem is minden területen, de sokan helyen olyanok is vadászathoz jutnak, akik nem kifejezetten a felső tízezer tagjai. Csakhogy ez lemondással jár. Rengeteg pénz és még több befektetett idő.
Gyakorlati példával alátámasztva:
Évek óta visszajáró osztrák vendégek. Fixen jönnek, megszállnak, vacsoráznak, isznak stb vérmérséklettől függően. Betartják az itteni szabályokat, legyen az írott vagy íratlan. A magyar körülményekhez képest tisztességesen megfizetik az élményt. Jól érzik magukat és kellemes benyomással mennek haza.
Mi örülünk, mert elégedettek a vendégeink, és a befolyt pénzből a lehetőségekhez képest próbálunk előre haladni. Lesz miből fejleszteni a környezetet, miből etetni az állatokat és jut nekünk is vadászati lehetőség. Nem utolsósorban pedig van rá esély, hogy egy egy faj nem tűnik el innen végleg. Talán még a gyerekeink is láthatják.
Van ahol ez nem ebben a formában valósult meg, pl Olaszország. Nem szívesen laknék olyan helyen, ahol kint erdőn mezőn csak elvétve lát az ember állatot.
Ez is csak üzlet, meg több is annál. A vadászat megítélése erősen negatív, és csak romlik. A rossz példákat gyorsan elterjeszti a mai média, a pozitív meg senkit sem érdekel, nem elég izgalmas.
Ez a helyzet most Mo-n.
Persze, bár ez lenne a legnagyobb bajunk itthon. De akad bőven.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 19:16:19

@WT:

Köszönöm az ajánlást, de az utóbbit véletlenül nem Csányi Vilmossal keverted? (Nagy hülyeségeket is össze bír hordani - vízimajom-elmélet -, ha igen, ha nem, az OSZK katalógusa egyetlen találatot sem dob ki erre a névre, úgyhogy bármit is írt, nem fogom tudni beszerezni.)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.22. 19:24:28

@WT: ok.
és bárcsak minden vadász hasonlóan gondolkodna, mint te. remélem, vagytok még páran.
Sokat jártam én is hajtani, nem véletlenül tudok sok negatív példát. de ezt most hagyjuk is.
sok sikert neked, és a hasonló, lelkiismeretes, valóban a vadállománnyal, és a minőségi vadászattal foglalkozó társaidnak.

WT 2009.02.22. 19:25:32

Nem, nem kevertem össze:) Az illető Gödöllőn tanszékvezető (ha jól tudom) és Mo-n kívül elég elismert vadbiológus:)
Az egyik könyve simán; Vadbiológia címen fut.

mind2 (törölt) 2009.02.22. 19:46:42

Na , én várom a tavaszt, remélem egyes vadakra elkezdődik a vadászidény... elsősorban olyan vadakra gondolok, akik fokozottan veszélyesek más állatok élőhelyeire :::)))))))))
Új vadak telepítésére nem biztosít elég pénzt a költségvetés, ezért kénytelenek leszünk a természetes kiválasztódásra hagyatkozni.

Jaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!!
MKB Veszprém vezet a meccsen. Újabb győztes meccs ::))))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 21:58:38

@WT:

Na, így már kiadta a katalógus, köszönöm.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.02.22. 22:00:58

@mind2:

Elvileg holnap délutánra is be van jelentve tüntetés a Kossuth térre, de én március 15-től sem várok sokat, fordulatot főleg nem.:-/ Aztán majd meglátjuk...
Hajrá, fiúk!:)

rolika 2009.02.23. 08:01:22

személy szerint nagy vadászat-ellenes vagyok, rühellem, hogy magaslesről, infratávcsővel lövik ki az állatokat, és még büszkék is rá, de ez asszem más. ha lándzsával elejti, simán megérdemli :)

phaidros 2009.02.27. 14:46:51

@rolika: én is pont ezt akartam mondani. Ha mondjuk a kutyák se lettek volna ott, azt mondom, vigye, ha sikerül neki.

süti beállítások módosítása