Skip to content


       Szűrés lista

Eladatlan új autók milliói - avagy egy korszak vége

Az Audi és a Volkswagen is leáll a termeléssel 1 hétre. A döntés indoklásaként hozzátették: a gazdasági válság miatt csökken a rendelésállomány, ezért fogják vissza a termelést.
A lenti képeket végignézve felmerülhet az emberben a kérdés: Hogy lehetett ekkora készletet felhalmozni? 

Hiszen, ha a derék vásárló bemegy a szalonba, hogy venne egy autót, akkor pár hét, mire szállítják neki. Nagy valószínűséggel azért, mert legyártja neki az autógyár. Például az esztergomi Suzuki gyár napi 1000 autót gyártott, a nap 24 órájában, a hét minden napján, az év 365 napján. Vagyis évi 365 ezer Suzuki gördült le a gyártósorról. Ha napi 1000 új autót gyártunk, akkor miért halmozunk fel ennyi autót készleten? Hiszen a készlet, amíg el nem adják, veszteség a cégnek, hiszen benne áll az anyagköltség és a bérköltség, de bevétel nincs belőle. Ezért figyelnek a cégek a készletre, hogy ne szaladjon el a ló a raktárral ...

Most sírnak a nagy autógyártó cégek, hogy adjanak nekik állami támogatást. De miért is? A mesterségesen felfújt lufit miért kellene az adófizetők pénzéből felfújt állapotban tartani?
A cégek vezetői hova tették a vezető képességüket, amikor augusztusban elkezdődött a válság? Pontosan tudták, hogy mondjuk 100 000 eladott autóból hányat vettek a vásárlók hitelre. Amikor beindult gőzerővel a válság szeptemberben, lehetett tudni, először az fog megszűnni, hogy hitelre veszik az autókat. És mit tettek a vezetők? Semmit, ugyanúgy pörgött 100%-on a gyártósor. Sőt!
Mint kiderült, hónapról-hónapra fokozatosan csökkent az eladás, és a mélypont jelenleg január: "Januárban kilencedik hónapja csökkent az új kocsik értékesítése: 958 517 új autó kapott rendszámot Európában, 27 százalékkal kevesebb, mint tavaly januárban, miután tavaly évi átlagban 7,8 százalékkal szűkült az európai autópiac." Magyarországon 52,3 százalékkal csökkentek az eladások januárban az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.
Miért nem fogták vissza termelést? A vásárló megértette volna a szalonban, hogy meg fogja kapni az új autóját, de nem mondjuk 5 napon belül, hanem csak 2 hét múlva, mert ugye érthető, hogy le kell gyártani azt az autót ...

Kicsit úgy érzem, az autógyárak most úgy vannak, mint a nagy lemezkiadók, akik visszasírják a boldog 90-es éveket, amikor 100 millió cd-t adtak el, és dőlt a pénz. 

Egy ideig, de az is lehet, hogy sosem fog visszajönni a szárnyaló 2000-es évek, amikor millió számra adták el az új autókat, javarészt hitelre. Erre a mesterségesen gerjesztett keresletre (vegyél autót 0%-os hitelre, cseréld le az autódat 3 évente és a többi) felhúzták a gyárakat, többet is több országban, és csak gyártottak, csak gyártottak. Most, amikor ez a lufi csúnyán kipukkadt, akkor pedig az államtól várnak segítséget? Mire? Ha nem kell ennyi autó, mert az emberek nem vesznek, nem cserélik le 3 évente az autót, akkor egyszerűen nem kell ennyi gyár, nem kell ennyi autót gyártani ...

Kereslet-kínálat, üdv a kapitalizmusban.
































A Nissan a tesztpályán tárolja az autókat Angliában.


Honda autók várják az exportra szállítást Tokióban.


A Jaguár gyár 450 embert küldött el.


Nyitott raktár Corbyban ( Northamptonshire). Tele van.


Nyitott raktár az importált autóknak Sheerness-ben. Várják a vevőket.


Importált Toyota autók, Long Beach , California.


























Importált autók, Newark , New Jersey.


Ford raktár, Detroit , Michigan.


Új autók, Valencia, Spanyolország.


Peugeot autók, Civitavecchia, Olaszország.


Eladatlan autók Bristolban, Anglia.
















































Upper Heyford légibázis, Bicester, Oxfordshire.



















A swindoni Honda gyár 4 hónapra felfüggesztette a gyártást Angliában. Szerintem egy kicsit elkéstek.

Címkék: válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr74959693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gidabiga 2009.02.24. 08:39:29

jó képek :D

ezek közül egyet adhatnának nekem ajándékba.
fel sem tűnne, hogy hiányzik :)))

kérdés:

amikor a gyár udvarán, vagy bárhol hosszú ideig áll egy vadonatúj autó, annak is csökken az értéke vagy ez csak akkor következik be, amikor rákerül a rendszám és kijön vele az új tulajdonos a kereskedés kapuján?

jonnglenn 2009.02.24. 08:39:43

eszt monggyuk jól beszoptam tavajelőtt

DE SOHA TÖBBET ! uj autót nem vásárlási szempont

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 08:44:32

ez hihetetlen. minek gyártottak ezek az idióták ennyi autót? ész nélkül termeltek, gyártottak.és ez volt minden ágazattal, csak termeltek, raktárra. pedig az a halál.idióta ez a világ, éppen ideje, hogy megváltozzon.és pont most mondta a rádió, az opel gyár csődbe mehet, ezért európai szintű segítséget várnak. vazze, hát menjen is, mindegyik menjen csődbe, és lehet kezdeni előröl. normális árakon, ésszerű módon termelve.az egész világ beteg, csak a pénz mozgatja, a gazdagság, a luxus. ennek érdekében bármit megtesznek.mindig, mindenből a legújabbat, a legkorszerűbbet, de minek? az előző már tönkrement? vagy csak bebeszélik nekünk, hogy az már ciki? rohadt üzletpolitika, mindennek, és mindenkinek ártanak vele.remélem, most megváltozik a világ, én bízok a válságban, hogy sokan felismerik, hamis útra terelte őket a média, és nem az a lényeg, a legújabb borotvát, vagy intimbetétet használja e.
nem tudtok egy lakatlan bolygót valahol?
elköltöznék.

DMX 2009.02.24. 08:45:05

Ez így igaz, mit csináltak ezek a vezetők a kib***tt dollármilliós fizetéseikért?
Baxxtak rá az egész melóra!!!
Ha elém tesz vki egy statisztikát, mi csökkenő eladásokat mutat és 1re nagyobb raktárkészletet, akkor megnyomom a féket a gyártásban.
De szerintem ezek a mammuth cégek, mint a GM, Honda, Toyota, Ford már rég nem látják, hogy egyáltalán profit-to termelnek-e? Mert folyamatosan a banki kölcsönökből éltek. Illetve ekkora volumenű termelésnél már elég komoly statisztikai elemző apparátusra van szükség, amit viszont fizetni kell és az költség, ami nincs benne az autók mai árában
Szerintem előbb-utóbb a feléért is odaadják a raktárkészleteket, mert akkor legalább a raktározási díjat nem kell fizetniük...

epres négercsók 2009.02.24. 08:49:06

Hát ezeket a képeket rossz nézni.
Amúgy ennek a hatalmas mennyiségnek mennyi lehet a raktározási költsége? Meg az amortizáció? Még a ruhaboltok is kiárusítják beszerzési áron a ruháikat a szezon végén, mert többe kerül a tárolásuk, mint az áron aluli értékesítésük.
A másik, amit nem értek, hogy ennyi autó előre legyártásához mekkora tőke kellett?? Talán ha ezt a pénzt félretették volna szűkösebb időkre, akkor most lehetne miből fizetni pl a dolgozókat még pár hónapig.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.02.24. 08:50:49

Pár évvel ezelőtt dolgoztam az Opelnek, akkoriban az ment, hogy még egy csoffadt Astrát is megrendelésre gyártottak le. Brutális volt a logisztikájuk, raktárkészlet még alkatrészből is alig volt. Megrendelt a vevő egy autót, elindultak az alkatrészek a gyártó(k)tól, (majdnem) egyszerre beérkeztek a gyárba, összedobták, ment is a szalonba, mindezt kb. 1 hét alatt.
Ezek szerint azóta változtak a módszerek, de legalább majd olcsóbb lesz az új ótó, hehehe.

mind2 (törölt) 2009.02.24. 08:56:32

Tegnap - egyébként nem szokásom - de betévedtem a nagyobbik tecsóba itt nálunk ( ez hiper, a másik meg szuper ? :)
Kb. olyan érzésem volt benn, mintha vírus söpört volna végig a világon, és én csak egy túlélő vagyok ... Jövök- megyek, és sehol senki. 3 pénztár működött mindössze, és egyiknél sem kellett sorban állni.
Gondoltam hóvége van , azért ez a kihaltság ?
Aztán inkább abban maradtam magammal, hogy k***a szar a helyzet.
Ja, az autók ára meg irreálisan magas volt kis hazánkban. És furcsa látni, hogy nem igazán megy le még most sem, amikor szorít a cipő a gyártóknak és a kereskedőknek is. Egy Suzukiért 3-4 -5 millió forintot ?
Tudom nem vagyok sikeres ember, de egyszer Suzuki szalonba tévedtünk a párommal ( használt autók eladásával is foglalkoztak,és egy ott dolgozó srác Opeljét ( ::)) ) vettük meg, a miénket meg otthagytuk , és unalmamban a kocsikat nézegettem, sőt az egyikre rá is támaszkodtam. De olyan szerencsétlenül, hogy egy műanyag alkatrészét be is nyomtam, pontosabban ahogy utána kaptam, a kezemben maradt. Azt se tudtam mit csináljak... a párom falazott míg vissza szuszakoltam.... Ez még a kezdeti időkben volt. De gondolom a minőség azóta sem veri az eget... szóval csak ezért sokallok itt bármiért is milliókat. :::)))

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 08:57:39

@epres négercsók: az automata összeszerelő gépsorok nem kapnak fizetést.Eleve nem kellett volna ennyi autót legyártani.Miért kell minden embernek autó? Újabban 1 családban már 3-4 is van. Ez normális?Ha körülnézel az utakon, ritka kivétel,mikor 1 autóban a sofőrön kívül ül még 1 ember. Aztán meg dugó van.és nem értjük, miért.
Elferdítették a gondolkozásunkat, hamis boldogságillúzióban élünk, boldogtalanul.
Gyűlölöm, utálom ezt az anyagias, fogyasztásorientált világot. Állítsátok meg a Földet, ki akarok szállni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.24. 09:01:00

El lehet képzelni, 100 000 autó a raktárban * 4 millió forint = 400 milliárd ft áll bent készleten,

400 milliárd.

Idióta gyárak ...

Jól beszopta mindenki a fogyasztói társadalom hamis képét: fogyaszz, költs, akár hitelből is, cserélj le mindent 3 évenet (hűtő, mosógép, TV, autó)

Erre épült az egész nyugati társadalom ipara.

És amikor válság van, és az emberek rájönnek, hogy a mosógép meg a TV is bírja akár 6 évig is, és nincs hitel, nem vesznek ilyeneket, máris mennek csődbe a cégek ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.24. 09:02:42

@laca42:

Mindenki nézze meg ma a Harcosok Klubját!

Főleg a cégvezetők / politikusok !

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 09:08:08

@zero: kösz az ajánlást, megnézem.
amúgy remélem, minél több cég megy csődbe. Tudom, ezzel rengeteg ember kerül utcára, de gondoljatok bele, mesterségesen gerjesztett munkahelyük volt.Termeltek, de ezzel nem járultak hozzá a lakosság eltartásához.Sőt, mint kiderült, kárt okoztak vele.Erről természetesen nem a dolgozók tehetnek.
Nem kívánom azt, ami a másik két gazdasági válságot követte, de az tény, utána elég sokáig normális volt a termelés, ipar. valami hasonlóan nagy, súlyos kataklizma kellene, talán helyrebillentené ezt a magából kifordult világot.

mind2 (törölt) 2009.02.24. 09:13:54

@zero: tömegpszichózis. Kevés tényleges értékteremtő erő ugyanakkor virtuális pénzek mozgása. Ami pénzekkel itt dobálóznak, az ténylegesen nincs is. Spekuláció az egész. Aztán jött a szél és elfújta a léggömböt, a baj az, hogy emberek százmilliói kötözték ehhez a léggömbhöz magukat.
Mert ugye pusztíts el mindent, irtsd ki a fákat, szennyezd a vizet és a levegőt, aztán ha mindent tönkretettél rájössz, hogy a papírpénz nem ehető.
Lehet nem pontosan idéztem, de valahogy így szól a mondás.
Lehet 20 milliós hipiszuper autód, majd áll az udvaron... közben pedig vered a fejed a falba, hogy miért nem vettél 50 kiló krumplit akkor, amikor még lehetett.
Évtizedek óta értékválság van a világon. Csak most felkapcsolták a villanyt :(

jonnglenn 2009.02.24. 09:14:52

atomháborút mindenkinek !
kataklizmát húsvétra !

a mesterségesen gerjesztett dolgozók nevében bocsánatot kérek minden, az élet folyamatos fenntartásában tevékenykedő közalkalmazottúl !

Hózentróger 2009.02.24. 09:15:12

Jóreggelt.

Érdekes a téma!

Én a Peugeotnak dolgoztam 2002-2004-ig, és ha egy ügyfél gyártásba rendelt meg egy autót, nem volt ritka, hogy 3 hónapot várt rá, mig legyártották, szállitották, vámolták, egyebek. Akkor még másképpen működtek a dolgok?

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.24. 09:15:22

Mivel soha nem voltam és soha nem leszek sikeres ember, ezért használt autón soha nem bukott még annyit senki, mint én. 1.700.000 vettem Rover 214Si tip. autómat, majd rá pár hónapra tönkrement a gyár. abban a pill. lement az ára olyan 900e-re. Mikor vettem, volt vagy 5 eladó az országban, rá egy évre 500.

A lényeg, sírt a szemem, mikor mutatták a gyönyörű 75-ösöket, szintén egy repülőtéren. a Rover gyár igazgatója lenyilatkozta, hogy, ha féláron el tudnák adni, megmenekülne a gyár. Mire a kereskedők szövetsége:

mindent megteszünk, hogy ezek az autók ne kerüljenek ki alacsony áron a forgalomba, mert az tönkreteszi az árakat. így rohadtak el a roverek egy reptéren. Gratulálunk mocskos kereskedők, gratulálunk magas haszonkulcs.

Most szopjatok bazge!

A magyar autópiac, meg egy külön mocskos állatfaj, állami védelem és regisztrációs adó mögött.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.24. 09:16:46

@zero: Én nem mernék kiállni Fletó ellen. 100-al nyom fekve.

Hózentróger 2009.02.24. 09:18:26

@VonPerez: Ja, emlékszem erre a sztorira. Kerültek be az országba egyébként ezekből a 75-ös Roverekből szürkeimportban, Veszprémben volt valami telephely...

mind2 (törölt) 2009.02.24. 09:18:53

@VonPerez: és akkor mi van, nyomhat annyit amennyit akar, ha tökön rúgnak egy pasit nem számít, mennyit edzett előtte :::)))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 09:21:08

@laca42: naaaaa, fel a fejjel, jön a tavasz , minden új dolog kezdete........

fulmerz 2009.02.24. 09:21:51

@zero: egy sulinkban tanito tanar találta mondani, hogy "egy suzuki eloallitasi koltsege 25000Ft". Mondjuk azt is talalta mondani, hogy o tervezte Farkas Bertalan kapcsolo uzemu tapegyseget, szoval megkerdojelezheto a dolog hitelessege:D

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 09:22:38

@jonnglenn: köszi, építő hozzászólás volt.
pláne emberbaráti.szerinted jó ez így, ahogy van? nem kell változás?

Jim Raynor 2009.02.24. 09:25:26

@mind2:

már ha a sok szteroidozás után még van neki olyan.....:D

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 09:27:27

@mind2: persze köszi. nem új keletű dolog ez nálam.csak most kijött.
Szerencsére stabil lelkületű vagyok,de már kezd elegem lenni.
amúgy milyen tavasz? nem szakad a hó éppen?:))

jozefk2004 2009.02.24. 09:29:39

"mindent megteszünk, hogy ezek az autók ne kerüljenek ki alacsony áron a forgalomba, mert az tönkreteszi az árakat. így rohadtak el a roverek egy reptéren. Gratulálunk mocskos kereskedők, gratulálunk magas haszonkulcs. "

és szerinted azokat az autókat, amik már akkor a kereskedőknél voltak (teszt, kiállítási), mennyiért vették (mondjuk készletfinanszírozással)?

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 09:32:44

@mind2: jó találat volt.:))érdekes kérdések, és válaszok.most legalább elbizonytalanodtam, ki van velünk, és ki ellenünk. naiv voltam e, ha azt hittem, a reformszövetség csomagja jobb lehet nekünk?

mind2 (törölt) 2009.02.24. 09:34:20

@Jim Raynor: nézd, szerintem - mivel elég beteg lelki kapcsolata volt az apjával,- és a férfiminta deformitást szenvedett - valószínűleg az ország az ő meghosszabbított ***** , van akinek egy turbós BMW, van akinek egy ország. Szerencsétlenségünkre. ::)))
@laca42: jajj már csak 1-2 hét és itt is lesz. Nézegettem az örökzöld bokraimat otthon, a hó alatt ott vannak a pici rügyek.. azért a természet az úr :)

Zorro2007 2009.02.24. 09:35:34

@fulmerz:
Nem mondott olyan hulyeseget, egy auto netto (pl. fejlesztesek stb. nelkul) eloallitasa az eladasi ar 10%-a!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 09:38:59

@mind2: sarkadi tecsó? tudod ott általában NEM a pénztárnál viszik ki a megshoppingolt cuccot... De ha Te akkor lúzer vagy, hogy fizetsz érte... :)))

Én azt nem értem (ez vonatkozhat akár az új autókra, akár az új lakásokra), hogy ha törik, ha szakad, kitartják az árat, és ha hónapokig rajtuk rohad, akkor sem engednek belőle érezhető mértékben... Ez kinek jó?

Ilyenkor nem az lenne az érdekük, hogy megpróbálják valahogy felpörgetni az eladásokat, minthogy benne áll a pénzük ki tudja hány hónapig (évig??) ?!!?

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 09:39:28

A MINISZTERELNÖK ÚR MAJD MEGGCSINÁLJA!!!!!!!

:XD

(Bocs a nagybetűért és a hejesírásért (XD), de az esztétika miatt kell, a teljes hatás érdekében)

Szőröstalpú Jeti 2009.02.24. 09:39:30

Egy kicsit azért utánna kellene gondolni, hogy mit is jelentene mondjuk egy opel csőd. Eleve 26000 ember alkalmazottjuk van Németorszégban, ezek ugye egyből munkanélküliek lesznek. Ezen kívül a beszállítók egy jó része is lehúzhatja a rolót (többek között pl Szentgotthárdon, ahol kb 1000 ember dolgozik plusz persze itt is a beszállítók). Szóval jól hangzik, hogy menjen csődbe az autógyártó, csak utánna is kellene egy kicsitgondolni, hogy mi lenne, ha tényleg...

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 09:41:20

@laca42:

Én meg remélem, hogy téged is kirúgnak. Nem személyes, csak vélemény.

KB. ezt mondtad ezzel a kommenttel. Azért ehhez is vastagbőr kell.

Jim Raynor 2009.02.24. 09:41:31

@mind2:

lol, igazad lehet, akkor ezért veri annyira az országot.....:D

Szőröstalpú Jeti 2009.02.24. 09:43:36

A másik a sokautós képek. Kb egy kivételéve egyiken sincs 1000 autónál több. Az meg a suzuki 1 napi termelése, nekem marhára nem tűnik soknak. Persze a képeken jól mutat, hogy mennyi autó van egyrakáson.
A kivétel kép Sheerness: eleve egy import telephely, tehát nem feltétlenül a gyártás miatt áll ott annyi autó, hanem mondjuk mert egyszerre mondjuk sokat hoznak be, vagy mert sokáig tart a vámügyintézés. Az új google earh-nek van egy jópofa funkciója: meg lehet néni régebbi képeket is. Sheerness-ről van idei, tavalyi, és egy 2003-as. Ugyanennyi autó van az összes képen. Most akkor 2003-ban is válság volt?

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 09:46:42

@laca42:

"Termeltek, de ezzel nem járultak hozzá a lakosság eltartásához."

Azt te honnan tudod megmondani? És, volt más lehetőségük? Vagy elmennek (by Feri), vagy "megszoknak" ebben a világban. Arcra senkinek nem adnak enni, a boltban minden pénzbe kerül, azt meg elő kell teremteni. Lehet sírni, hogy csúnya, gonosz Föld meg kapitalizmus, de te is ebben élsz, és jó eséllyel minimum az ükunokádig az összes rokonod ebben fog élni. Az idealizmusnak is van határa. A megfelelő körülmények fenntartásával egy aránylag rossz rendszer is lehet fenntartható és hasznos.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 09:49:12

@Szőröstalpú Jeti:

Ezt a postot úgy hívják: hatásvadászat. Féligazságokon és képeken alapuló megtévesztés. Hozok pl. képet egy akármilyen gyárról, ahol 1000 tonna cucc van raktáron, és lehet fröcsögni, hogy jajajaj kapitalizmus, meg lehet szájkaratézni. Meg beállítani úgy, hogy mocsok banda, dögöljön meg mind, a dolgozókkal együtt (mert hát a köz érdeke stb.).
Jah hogy kiderül, hogy 1000-ből mindet el is adják? Meg hogy az teljesen normális? Kezd ez a blog Heti Hetessé válni, VIGYÁZAT, CSALNAK!

Marcellusca 2009.02.24. 09:49:27

Jó a téma.

Sosem értettem, hogy miért kell annyit várni egy új autóra, ha nem kérek bele semmi extrát, mikor a depókban tömegével rothadnak a verdák. Az árakból, még akciók keretében sem engednek jelentősen, inkább legyen az enyészeté. Nem értem őket.
Adnák kis haszonnal, talán nem mennének csődbe.
De, lehet, hogy én vagyok a hülye és nem tanultam eleget köz.gázból. :D

mind2 (törölt) 2009.02.24. 09:51:04

@Seduxen: Szentkirályit vettem, mert támogatom a magyar ipart, és te is tudod, hogy nyugati vagyok... egyébként meg hol kujtorogtál ennyi ideig, kommancs-függő lettél vagy mi a fene ? :::)))))
Azt egyébként én sem értem, hogy miért nem mennek lejjebb az árak. Egy ingatlannál még tiszta az ügy, mert egy ingatlan 10 év múlva is az marad ami. De eladatlan autók százezreinél ? Mondjuk ezekről a mechanizmusokról nem tanultam soha, ebben biztos lesznek itt nálam okosabbak :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 09:52:58

@laca42: "de az tény, utána elég sokáig normális volt a termelés, ipar"

Mi az hogy... A teljesség igénye nélkül Ferdinand Porsche, Krupp művek, Opel, VW... Ezek mind szárnyaltak...

És most megyek elhatárolódni :))

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 09:53:59

@Tarackos Sül: rendben van értelek.
és ok, ne menjen csődbe az autógyártás. tartsuk életben mesterségesen, mert az is jó a gazdaságnak.csak termeljen tovább, álljon még több autó a reptereken, és rohadjon el ott. ez a jó irány.
csak egy kérdés. a sok dolgozó, akit az autógyárak a mesterségesen felduzzasztott, felesleges termelés ellátására vettek fel, előtte hol dolgozott?
egyébként ki vagyok rúgva. és nem vagyok emiatt elkeseredve, jövő héten megyek trógernek. az legalább hasznos munka.ja, hogy robotokat irányítani, ellenőrizni, szép tiszta környezetben, az jobb? lehet, de az ide vezet. bármely terméket nem eladható mennyiségben gyártani, egynelő a gazdasági öngyilkossággal. én, a buta nyomdász ezt így gondolom.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 09:56:12

@Seduxen:

"de az tény, utána elég sokáig normális volt a termelés, ipar"

Látom, az idiotizmus ragadós. És azt vágod, hogy hányan haltak éhen, mert a családi ház árából 2 kiló kenyérre futotta volna? Plusz, hogy a nagy "szabályozó" válságok után kik kerültek hatalomra, az éhes birkákat jóllakatni?

Így is, úgy is ti haltok meg, nem azok, akik "fent" vannak. A pénz is oda megy, ahol pénz van, aki azelőtt gazdag volt, az most is az, és később is az lehet. Itt most egy rakás ember teljes életének a tönkremeneteléről beszéltek, ez csak engem érdekel az elvakult maszoptámadások között?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 09:56:55

@mind2: néha odaböffentettem egy-egy kommentet, de egészen meglepő módon: Dolgozok. A munkahelyemen néha elvárják :)))

Tudom, nem vagyok sikeres, meg ilyenek...

Apropó: TÉL. Ha előkerül a blog házi jogásza, kíváncsi lennék - őt ismerve feltételezhetően - elfogulatlan véleményére, a tegnapi "rendőröket ért brutális támadás" (=hógolyózás) jogi hátterére. Ha tojásért 2 év, akkor hógolyóért? Az ugye nagyobb is, ha jól összegyúrják keményebb is lehet. Az mennit taksál? 5 év? Életfogyt?

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 09:59:02

@laca42:

Jah, értem, akkor csak simán magyar vagy, ez nem szégyen (dögöljön meg a szomszéd tehene is). Nem szóltam!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 09:59:11

@Tarackos Sül: Látom nem ment át a szarkazmus... Legközelebb odaírom!

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 10:01:35

@Seduxen: ez igaz. viszont a forint erősödött, a gazdaság fellendült, mindenkinek volt munkahelye..de ha gondolod, találhatsz még kiragadni valót a mondandómban. az viszont tény, a hatalmas többlettermelés válságba juttatta az országot,míg a világégések normalizálták.ezt, mint már írtam, nem szeretném. egyébként nem gondoljátok, hogy azokat bocsájtják el, akik a mesterségesen felnyomott termeléshez kellettek?ami ugye egyikőtök szerint sem normális dolog.és hogy ennyire felfutott a termelés, abban a vásárlók a hibásak, mert megvették a termékeket, ha kellett, ha nem.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 10:02:32

@Seduxen:

Nem, a kilenc órás hírekben a reggeli napot egyből a buzi Kállai "égessük el a cigányelleneseket és az arra gondolókat is"Ernő ombuccmann a cigányellenesek kivégeztetésével kapcsolatos tanácskozásra hívó javaslatával indítottam. Nincs hangulatom a hülyeségekre.

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:06:38

@Seduxen: nálam rosszabb a helyzet :( Akkora a csend körülöttünk ...és csak rossz hírekkel jön mindenki nap mint nap. Sok cég vergődését látom, szinte senki nem dolgozik, ad el, stb. csak ülnek és néznek.Ki a pénzére vár, ki a melósait engedi kényszerszabira .... borzalom. A " kujtorgás " szavamnak meg volt egyfajta mosolygós jellege, nehogy félre értsd mán :P

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:06:46

@laca42: @Tarackos Sül: húúúh, bazz látom nagyon téli reggel van, mindenki otthon hagyta a humorérzékét??

Na, én ezért nem nézek/hallgatok híreket, mert csak felkúúúr. Bár a kávét megspórolhatnám, és ezekben a válságos időkben az sem mindegy :))

"Gyerünk Barátaim, MOSOLYOGJUNK!! "

Alapból szerintem jó humorérzékkel áldotta meg a magyart a sors, legalább ezt ne vegyék már el tőlünk...

Mindenki röhögjön egy hangosat! MOST!!!

Grafithuszar 2009.02.24. 10:08:37

Az autógyárak többsége valóban úgynevezett Just-In-Time rendszerben működik, vagyis minimalizálják, vagy teljesen nullára viszik a raktárkészletet, hogy a tőke ne abban álljon, és a megrendelés alapján állítják össze az autót. Ez pl Németországban ahol olyan az infrastruktúra úgy néz ki hogy a gyár megrendel 1000 db ülést Péntek 12:00-ra és 12:00-kor begördül a kamion.
A magyr suzuki is JIT bár ők egy kicsit csalnak, mert a kamion már reggel 8-kor ott van csak 12-kor engedik be a gyárba :) ráadásul nekik van egy külön pufferük, ami hivatalosan nem a suzukihoz tartozik, de valójában az ő raktáruk :)
Amiért ennyi eladatlan autó van az leginkább annak köszönhető, hogy alapból az van hogy a standard felszereltségű modelleket az üres időkben gyártották, mert előbb utóbb úgy is volt rá vevő, nem jelentett veszteséget. Most viszont senki nem vesz autót, így nem viszik el...Ugyanakkor az is tény, hogy nem lehet egyszerűen azt mondani, hogy ok akkor most fele annyi autót gyártunk mert ez azt isjelenti hogy az emberek 50%-át kirugjuk, ami egy autógyárnál elég sok embert jelent...

Combi a ballibes Ferkófan 2009.02.24. 10:09:08

Ezek a képek enyhén szürreálisak :)
@Tarackos Sül: Vicces lesz mikor kiderül, hogy uzsorás cigók voltak a tettesek, muhahaha

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:09:10

@Tarackos Sül: múltkor jancsibohóc volt ideges és robbanásveszélyes, ma te vagy feszült... :) természetes dolog... holnap lehet én leszek ::)))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:09:57

@mind2: az nem én vagyok, akinek ma nincs humorérzéke :)))

tudom, hogy már nem is nyakig, hanem kb az orrunkig ülünk a fosban, de ha mindenki befordul, meg depis lesz, az nem oldja meg...

Úgyhogy én inkább azt vallom, hogy - nagy mennyiségben - pusztítsuk a nép ellenségét :)))

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 10:10:32

@Tarackos Sül: igen, simán magyar vagyok. viszont a válságért nem én vagyok okolható, ellenben amiket leírtam, azok nagyon is.
ti. feleslegesen előállított,nagy mennyiségben gyártott luxuscikkek tömkelege.
na, de mindegy is, látom, csak azt az oldalt akarjátok érteni, ami nektek jó. akkor erről ennyit.sok sikert az autókarosszéria evéshez, ha majd már csak azok a gyárak üzemelnek. sziasztok.

Teddy Bagwell (törölt) 2009.02.24. 10:11:14

Lesz majd poszt a sikeres Malév privatizációról??????

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:11:18

@mind2: az nem meglepő, a nőknél eljön egy bizonyos kor, amikor életveszélyes (a környezetére) a klimax :))))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:14:53

@Seduxen: na látod, és itt az a jó, hogy ha a banda egyik fele depis lesz, a másik kirángatja, egy hét múlva meg fordítva... olyanok vagyunk mint egy orvosi rendelő váróterme... kibeszéljük, dühöngünk, vitázunk és a végén egyetértünk, hogy a dokira már szükség sincs ::)))
Én ma ilyen túl nyugodt vagyok. Furcsának is tűnök magamnak :D

Geza 2009.02.24. 10:16:07

@VonPerez:
"Én nem mernék kiállni Fletó ellen. 100-al nyom fekve."
Ha lősz kétszázról tízből szumma 80-at a dragunovval, akkor nyugodtan kiállhatsz ellene :).

Gerik001 2009.02.24. 10:16:37

Én azt nem értem hogy ha ilyen a tulkinálat akkor miért nem csökkentik az árakat. mert a piac szerint igy kénne müködnie.

Nem hiszem hogy akkora pénz lenne egy kocsit elöállitani.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:19:33

@mind2: ajjjjaj... általában a pszichopata sorozatgyilkosok is azok a tisztes kertvárosi polgárok, akik mindig kertet gondoznak, előre köszönnek a szomszédnak, és átkísérik a néniket az utcán...

na valld csak be nekem (és az nnyi-nbh hallgatózó barmainak), hogy HÁNY HULLA VAN ELÁSVA A KERTBEN???

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:20:05

@Seduxen: ahha, és azt tudod, hogy klimax a férfiaknál is van ? Legszembetűnőbb jele az. ún. kapuzárási pánik megjelenése 40 és 50 év között :D
Úgy kezdődik, hogy előbb az autójukat akarják lecserélni - írjunk már a poszthoz is valamit :) - aztán az asszonyt. És úgy végződik ez a korszak, hogy nem a bank viszi az autót hanem a kiscsaj, a bankkártyával és a potensséggel együtt.
Az asszony meg marad, lefogy, hajat festet és befizet egy olasz útra.: D

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 10:20:50

na, igazatok van.nevessünk.
de azé summáznám, látom, sokan félreértettetek. én azt akartam mondani, jó lenne azokat a gyárakat támogatni, amelyek az élethez fontos, nélkülözhetetlen dolgokat állítják elő.
szerintem az autóipar messze nem az. így rendben?
vagy mondjuk a kórházakat. vagy iskolákat.arra adjon az eu milliárdokat, ne az autóiparra. sajnálom a sok utcára kerülő embert, de talán olyan helyre kerülnek, ami a társadalomnak is hasznos, nem csak 1 embernek, a vezérigazgatónak.
na. ennyi.most mosolygás.hatalmas pelyhekben szakad a hó!

jozefk2004 2009.02.24. 10:21:55

"Nem hiszem hogy akkora pénz lenne egy kocsit elöállitani."

lehet, hogy aránytalanul soknak tűnik az ára, de azért azt ne felejtsük el, hogy (pont mivel a fogyasztók igénylik a pár éven belüli cserét) folyamatos fejlesztési kényszer van. dollármilliárdok mennek el olyan fejlesztésekre, amikrők még azt sem tudják, hogy milyen formában fog megjelenni.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.24. 10:22:17

@Geza: Lövök én lövök, de csak akkor, ha megígéritek, hogy kihoztok a börtönből, mint Táncsicsot!:))))

Marcellusca 2009.02.24. 10:23:18

@Seduxen: Áááá, az havonta jelentkezik, nem csak a klimax-szal. :D

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 10:26:26

Ha már dögöljön meg, én is beszállok:

Dögöljön meg a Forma 1, mert egy nagy lóbré az egész, sok idióta túltermelt gyár magamutogató fennhéjázó pénzszórása komoly értékek nélkül, Ecclestone meg azon belül is külön élvezzen szamárszexre Mosleyval, náci egyenruhában!

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:27:06

@Marcellusca: és akkor mi van ? legalább nem vagyunk unalmasak :P

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 10:29:36

off:

Hiába zuhan az olajár, a Magyar Energia Hivatal nem javasolja a gáz árának csökkentését. Ennek ellenére a kormány azt tervezi, hogy áprilistól kevesebbet kell majd fizetni a gázért – értesült a Népszabadság.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 10:30:14

@Tarackos Sül: wow. ez igen.autónyi pelyhekben esik a hó! csakhogy posztos legyek!:)))

ErEr 2009.02.24. 10:31:19

Az is probléma hogy pont ezen okokból kifolyólag az "új fejlesztésű" autók, azaz mondjuk az utóbbi 10 év autói SZARUL vannak összerakva, pontosabban kevés és szar anyagból, mert a normális anyag ugye költség, és akkor nem menne szét sem az egyébként jól kinéző járgány pár év alatt átlagos használat mellett. Hol vannak már a régi autók, egy középkategóriés oldsmobile-ban sokszorosa a króm és fémanyag mint egy mai csúcslimuzinban... A kinézettel pótolják azt, hogy olyan műanyag és gumi szarokkal van már minden tele ami gyakorlatilag elfárad pár év alatt és vagy cseréltetsz mindent iszonyú pénzekért (ha még lehet kapni) vagy ugye - kézenfekvő keresletkínálat - lehet új (persze ismét szebb, hisz modellfrissités is gyorsul) autót venni. Nonszensz ez a mértékű autómennyiség termelése, nincs rá valódi igény, valóban rá kell döbbeni erre is már. Csak ilyenkor van baj, mikor a kis "gyarmat országok" akik nem fejlesztették saját iparukat mert a miniszter kapott zsebbe egy halom zsét azért, hogy XY "multi" idejöjjön adómentesen termelni szarért-hugyért napi 3-4 műszakban mikor a helyzet fokózódik szépen lejebb épít létrehozva szellemvárosokat és falvakat amik teljesen rá voltak utalva. Neki nem gond, ezek a gyárak aki ismeri tudja, hogy úgy vannak felhúzva, hogy fél év alatt mindent el lehet hordani át lehet gond nélküli transportálni bárhova (falaktól a gyártósorokig), ezért is hívom én ezeket csak vándorcirkuszként - ezzel is fenyegetnek mindig, hogy ha nem hozod a 110%-ot a szar fizetésedért majd meglátod hogy mennek tovább Ukrajna, Románia stb. felé, hiszen tiszta matek az egész.

Marcellusca 2009.02.24. 10:34:52

@laca42:

Ha vígasztal, én értettelek. És teljes mértékben egyet értek Veled. Nem is értem, hogy miért csak az autógyárak okoznak ilyen visszhangot, mikor a létszükségleteket előállító üzemeket is érinti a válság. Egyéb, nem termelő, "szolgáltató" cégeket is hátrányos helyzetbe hoz.

@jozefk2004:

Nem biztos, hogy a józan fogyasztót marhára érdekli, hogy új fejlesztésű autót vehetne. Az ésszerűen gondolkodók (szvsz) nem dőlnek be a reklámkampányoknak és nem vesznek 2 év után új, hereverő-kézikészülékkel is ellátott autót. Csak az autógyárak/kereskedők súlykolják az idióta vásárlóba, hogy az új fejlesztések nélkül nem autó az autó.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:35:02

@mind2: na nekem ilyen komplex problémám nem lesz... úgy értem, kocsit biztosan nem kell cserélni, mert nincs :)))

háát a zasszony már fogós kérdés. majd megsasolom milyen tyúkokat hoz haza a gyerek, és beosztjuk a szerepeket: ő lesz az előkészítő csatár, én meg a befejező :)))

@Marcellusca: pofon egyszerű megoldás; ejtsd teherbe a zasszonykádat, 9 hónapig megoldódik... Igaz más miatt adott esetben MÉG hisztisebb lesz... Utána meg Te is szophatod a brét, amikor jön a "zombi-korszak"...

Na jó, azért megéri ám... csináljon mindenki sok kis leendő gdp-termelőt :))))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:36:39

Ma reggel araszolgatok a bokorugrómmal, előttem egy Astra olyan csilivili, benne egy szőrkalapos nyugdíjas nő, ( biztos mszps : XD ) hát mit mondjak : azt hittem a hajam kihullik, úgy manőverezett, hogy kemény monológba kezdtem. Össze vissza indexelt, kipörgetett minden indulásnál, mindezt úgy kb. hússzal, és amikor végre jobbra kanyarodva / csúszkálva eltűnt előlem ....
De a rendszáma volt a legjobb : KIL

Marcellusca 2009.02.24. 10:37:55

@mind2: Dehonnem! Az is kiszámítható.:D

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:41:04

@Marcellusca: ebből következően kívánom neked, hogy a feleségedtől legyen még 2-3 lányod, és akkor tényleg nem fogsz unatkozni :LOL Valaki a csirkefarmon mindig meg lesz bolondulva ::::))))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:43:58

@Tarackos Sül: ma a végletek embere vagy , tisztára mint én tegnap : XD

_alesi_ (törölt) 2009.02.24. 10:44:30

Kétségtelenül az autógyárak is hibásak a kialakult helyzetért.
DE!
1. Egy komplett gyártósost nem lehet csak úgy leállítani, hogy majd két hét múlva indítjuk újra az egészet, ha javul a helyzet.
2. Legyártunk valakinek egy bizonyos autót, de az illető visszatáncol, mikor a gép már a gyártósor felén jár. Szerencsés esetben jön egy muksó, akinek PONT ugyanaz a típus kell, pontosan ugyanazon paraméterekkel. Rosszabb esetben meg nem és megy raktárra az autó. Mivel elég széles a lehetőségek skálája egy autó felszereltségével kapcsolatban, így könnyen lehet, hogy hetekig is bent áll az autó. A vásárlónak meg nem mondhatja a szalonban az eladó, hogy márpedig most 1.4-es motorral veszel, ha bele döglesz is.

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:46:48

Tényleg ért itt valaki a fegyverekhez ? Tudom, hogy tiszta szőke leszek ezzel a kérdéssel, de tegnap azt mondta a mohácsi, hogy sörétes puskával lőttek azokra a szerencsétlenekre. De akkor miért mutogattak töltényhüvelyeket ? Utoljára akkor láttam sörétes puskát, amikor egy hülye utcabeli azzal vadászott verebekre ::)))

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 10:49:53

maps.google.com/maps?ll=51.429662,0.74300689&z=16&t=h&hl=hu

Nem létezik, hogy ez mind eladatlan kocsi. Nem csak parkoló az alkalmazottaknak?

_alesi_ (törölt) 2009.02.24. 10:50:20

mind2: a sörétesnek is van hüvelye. Use Google. Mondjuk azt nem tudom mit mutogattak a televízióban.

jozefk2004 2009.02.24. 10:50:29

"Nem biztos, hogy a józan fogyasztót marhára érdekli, hogy új fejlesztésű autót vehetne. Az ésszerűen gondolkodók (szvsz) nem dőlnek be a reklámkampányoknak és nem vesznek 2 év után új, hereverő-kézikészülékkel is ellátott autót."

a kialakult helyzet marhára nem ezt mutatja :) autó, szgép, telefon, stb. folyamatosan cserélik az emberek. aki nem, az 90%-ban, csak azért nem, mert nem teheti meg. ebből a szempontból (sajnos) nagyon kevés a tudatos fogyasztó.

Stoney Hill Billy 2009.02.24. 10:54:08

Ha ezeket eladják féláron, az lenyomja a forgalomban lévő használtak árát is szépen, oszt mindenki szív.
A p×csi vw-audi szalonban nem tudnak annyi audit rendelni, hogy a gyár bírja a szállítást! (bár a kis autók náluk se mennek)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 10:54:33

@Marcellusca: köszi tényleg értettél.:))
nagyon sajnálom az embereket,akik utcára kerülnek.
de a kurva média is csak az autógyárakkal van elfoglalva. miért?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:55:29

@jozefk2004: akkor én nagyon tudatos fogyasztó vagyok: kocsim NINCS, egy ütött-kopott nokia 3120-asom van, alsóhangon 3 éve (az ez előtti telefonomat anyám "örökölte), a számítógépem általában 3-4 évente van felújítva (de most elégedett vagyok kurvára, mert fut rajta a cod4, és ez éppen elég:))) ).

Mondjuk azt nem értem én sem, hogy telefonból minek olyan, amelyik 20 olyan funkcióval rendelkezik, amit nemhogy nem használ ki a tulaja, de nem is tudja, hogy mire való!?!?!

Kocsit meg nem tudnék fenntartani, kb a gatyám rámenne a kötelezőre (30 éves budapesti, M0-ból indulva....)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.24. 10:56:12

@mind2: Sörétes hüvely volt. Csak nem a classic piros, hanem zöld. Viszont az index videóban azt modja a hölgy, háromszor lőtték szíven! Sörétessel???? A zindex is megyen a picsába, hogy ilyenkor nem korrigál.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.24. 10:56:25

@Tarackos Sül:

Miért lenne hatásvadász?
A Honda 4 hónapra áll le...
Autógyárak a csőd szélén...
USA 30 milliárd dollár (szorozd be 230-al, kérlek) segélyt ad az amerikai autógyáraknak.Közpénzből.
Európában ugyanez a helyzet.

Az eladatlan autók meg állnak ...

Marcellusca 2009.02.24. 10:58:40

@mind2: Köszi a "jókívánságokat"! :D
Hál' Istennek, fiacskám van és asszonypajtás a doktor bácsival megoldatta (valami deróttal :D), hogy ne legyenek további problémák.

A sörétesnek is van hüvelye (pedig se nem nő, se nem bab xD), vagy műanyag vagy papír. Valamiben össze kell fogni a söréteket és a lőportöltetet.

Plutonic 2009.02.24. 10:58:45

@zero: Ja, ja. A Harcosok Klubja vagy a Zeitgeist és világosabb lesz a kép.
anonymizer.nntime.com/script/anonymizer.php
Ez meg youtube, csak itt le van tiltva és így tudom kikerülni.... ;)
A pénz, mint adóság...
17 részből áll és nagyon érdemes megnézni!

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 11:01:07

@Plutonic:

A Zeitgeisttől egészen biztosan az lesz :D

Hogy vannak a többiek a Szíriuszon?

Plutonic 2009.02.24. 11:08:42

@mind2: Ez a rendelői kép tetszik! :)
Szóval ma Dr. Seduxen rendel és Dr. Mind1. :D
Ööööö..... Dr. Mind2! :D

Marcellusca 2009.02.24. 11:09:20

@Seduxen: Részben (csak azé', mer' nekem van ótóm) egyet értek Veled.
Tudatosan nem akarom lecserélni sem az autóm, sem a telefonom/tévém/házimozim/mobilom, mert a jelenlegi pontosan megfelel az igényeimnek (meg pézem senincsen). Minek vennék olyan kötyüt, amit ki sem tudok használni, nemhogy mire való.

@VonPerez: Ez nekem is megütötte a fülem. Ha valakit háromszor szíven lőnek sörétessel, azt már valószínűleg kiskanállal szedik össze. Legalábbis a felső testét. Annak bennégés után is nyoma marad.

Plutonic 2009.02.24. 11:11:47

@Tarackos Sül: :D Aha. Szóval Te is sasolsz ilyeneket! :)
A Szíriusz buztonságos távolságban vana Földtől, szóval gyanítom, hogy nem izgulnak különösebben. :D

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 11:15:00

@Plutonic:

Persze, ismerem (nagyjából, szerencsére nem túl mélyen) a szittyamagyarok szíriuszi eljövetelét, meg az illuminátusok 1000 éve tartó elképesztő összeesküvését, meg a "minden mögött a zsidók állnak".

És tudom, aki ezeket beveszi, az minimum közveszélyes őrült, de legalábbis hülye.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 11:15:03

@Marcellusca: na jó, az ottó olyan dolog (pláne kisgyerekkel), ami jó lenne, ha lenne... De nem fér bele a "keretbe", ezért egyelőre nincs. Mondjuk ha valaha arra vetemedek, hogy vegyek, akkor is kizárólag használtat. Szerintem kurvára nem éri meg az új autó az árát. Egyrészt az értékcsökkenés óriási, amint kihozod a szalonból, másrészt a tököm se akar a vezetett szervízkönyv, meg a garanci miatt szakszervízbe rohangászni, ahol minimum jól átbaxnak...

Akkor már inkább használt verda, és sufni-tuning :)))

SirBors · http://kisby.blog.hu/ 2009.02.24. 11:17:16

Ó, hogy kapnának egy kiadós jégesőt! Az megkoronázná a dolgot:D

mind2 (törölt) 2009.02.24. 11:21:54

@Plutonic: ide jó emberek járnak, és ha néha higgasztani kell egynémelyikőnket, az azért van, mert hiányoznának ha stroke, meg ilyenek...tudod ::))))
Néha egész más hangulatban lépek innen le, mint ahogy feljövök. és ez jó. na nem mindig ;) :D

mind2 (törölt) 2009.02.24. 11:23:38

egyébként az AUDIK gyönyörűek. ha létezik szexis - macsós autó, akkor az új audik...... hát fáj a szívem, ha meglátom a formájukat meg a lámpáikat, mint egy ragadozó :::))))

Plutonic 2009.02.24. 11:27:12

@Tarackos Sül: Nono. Nem elmenni a szélsőségekbe. :)
A lényegi részeket kell kiemelni mindenből.
És ezek pont nem azok.
Persze ez nem változtat azon, hogy ha jól sejtem, akkor szerinted én vagy hülye vagy közveszélyes őrült vagyok. :)
Ha mégsem így lenne, akkor bocsánat.

@mind2: Ismerem a társaságot, én csak nevet változtattam óvatosságból. :)
És valóban tudom osztani a véleményedet. :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 11:30:43

"A vásárló megértette volna a szalonban, hogy meg fogja kapni az új autóját, de nem mondjuk 5 napon belül, hanem csak 2 hét múlva, mert ugye érthető, hogy le kell gyártani azt az autót ..."

Tegye fel a kezét az, akinek 5 napon belül megjött az új autója. Pláne Abszurdisztánban...Nos?

Egyetlen megoldás van itt...ki kell venni pár embert a folyamatból akik miatt annyiba kerül egy új autó amennyibe + támogatni a régi autót újra projektet. (pláne ha a vásárló környezet barátabb típust választ)

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 11:33:22

@Plutonic:

Nem tartalak semminek, de az illuminátusok története egy-az-egyben scifi-fantasy elemekkel tűzdelt krimi, több száz éves összeesküvéssel, annak nincsenek "lényegi" elemei. Hülyeség az elsőtől az utolsó lapig. A csúnya gonosz, mindenért hibás zsidók megint ugyanez.

A Zeitgeist meg még veszélyesebb, mert teletűzdelték féligazságokkal, meg hamis bizonyítékokkal (vagy annak beállított dolgokkal), szóval én ezekre nem hallgatok.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 11:35:52

@Jancsibohóc: ha a 30 éves UAZ-t lecserélném egy 18. TDI Focusra, az már környezetbarátabb ???

Elfelejted, hogy Abszurdisztánról beszélünk :)))

Lassan azt lehet mondani, hogy az tegye fel a kezét, aki lát még valamit működni ebben a kurva országban :)))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 11:37:14

@Plutonic: óvatosságból ? a nagy testvér téged is figyel ! mind1 mi a neved ! de éreztem, hogy nem vagy te itt új motoros ;) csak az elődöd nem esik le :)
Mi értelme van annak, ha nevet változtatunk ?
Ha már félni kell, régen rossz.
Féljenek azok, akik bűnöket követnek el, 7 éve, 20 éve, mindegy.
Meg közel van a határ :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 11:38:17

@Seduxen: Azért NEM a válaszom, mert Te cseréled le, és a Focus-ban is Te fogsz ülni :ASD:ASD:ASD:ASD

Plutonic 2009.02.24. 11:41:24

@Tarackos Sül: Azért írtam, hogy akkor bocsánat. :)
Egyébként meg számomra ezek egyáltalán nem lényegi részek.
Sokkal inkább azok, amik a gazdaságról és a pénzről szólnak.
Mondom, hogy a lényegi részek a fontosak! :)
Ettől függetlenül legyen meg mindenkinek a saját hite szerint és hagyjuk mindenkiét az adott embernek.
Élni és élni hagyni. :)
És rakjuk össze a részekből a teljes képet.
Úgy mindenkinek jobb és hatékonyabb. :)

Plutonic 2009.02.24. 11:46:02

@mind2: Sajna figyel... Nem szeretem, hogy szkennelik a gépemet és volt, aki tudta, hogy eddig milyen néven írtam. :(
Így tudok eltűnni.
Nem félek, de óvatos vagyok, mert pont olyan helyen vagyok, ahol ennek erősen van alapja. :)
Egyébként Psycho.... vagyok/voltam. :D

Plutonic 2009.02.24. 11:52:04

@mind2: Ugye-ugye? :)))
A rossz hír, hogy nem bővült a bagázs, a jó hír, hogy nem is csökkent a létszám! :D

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 11:52:04

@Plutonic:

Remélem, a cookiekat törlöd néha, mert a nagy összeesküvések is kis baklövéseken indulnak el :D

Plutonic 2009.02.24. 11:55:35

@Tarackos Sül: :DDD Személyes adatok törlése a Firefox bezárásakor.... ;)
Ez alapból van beállítva!
Ezek a seggembe is benéznének, ha tehetnék. :(
De nem engedem! :D

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 12:05:23

@Jancsibohóc: kapdtebeeee :)))

Bár sokkal jobb lenne egy Sd.Kfz.205/1 félhernyó.... A standard kiegészítővel, ami misikeh nagy kedvence :)))

www.achtungpanzer.com/votw/250_1.htm

Plutonic 2009.02.24. 12:11:44

@Tarackos Sül: Ez meg már mi? :)
Ebben egy egész hadosztály elfér! :D

Marcellusca 2009.02.24. 12:12:51

@Jancsibohóc:
Nem lehetsz ennyire eltévedve! Abszurdisztánban pont fordítva működik. A régi, ótvar körny. szennyező autókra kisebb a Telj. adó, mint az új, korszerű, kisfogyasztású, körny. kímélőkre. (Kivéve a hibridek) Ezzel nagyon támogatják az új autót régi helyett.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 12:15:50

@Tarackos Sül: baszki először azt hittem, hogy valamelyik vasúti ágyú, de utána láttam, hogy lánctalpai vannak... Anyám... A háború vége felé a tervezőknek is elgurult a gyógyszer, vagy csak a "nagyfőnök" megalomániáját akarták kiszolgálni??

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 12:18:34

@Seduxen:

Látod, beírtam ide, és elment a gmail. Pedig csak néhány karakter volt! Képzeld, ha megépítik :D

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 12:19:06

@Marcellusca: Már mitől lennék eltévedve? :D Ki beszélt az adókról? Én a vásárlásról beszélek...
Meg is lehetne oldani. Ha behozod a 20 éves foslágened, és egy euro 5-ös autóra akarod cserélni, akkor legyen rá támogatás. Akár állami is. Szerintem jó ötlet :)

"(Kivéve a hibridek)" Azokról is ugatok...

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 12:19:52

@Seduxen:

De a mellette lévő félhernyóról azért sejteni lehet a méretarányokat . . . a Karl-Gerat sincs ekkora, pedig az sem kutyfüle.

Plutonic 2009.02.24. 12:21:36

@Tarackos Sül: Te kis náczi! :D
És a McDonalds-ra "hivatkozol? :D

Marcellusca 2009.02.24. 12:22:29

@Jancsibohóc:
Gyakorlatilag egyről beszélünk. Semmilyen formában nem vagy ösztönözve, hogy a régi autódat új, környezetbarátabbra cseréld.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.24. 13:05:43

A Google Maps-os képek naggggyon durvák!

Mikor lövi a Google a fotókat? Hetente?

panki83 2009.02.24. 13:08:27

@zero: szerintem helyenként változó, régen volt,hogy három évig sem frissült (pl egy pittsburghi építkezést akartam megnézni, de semmi változás nem volt két évig a felvételen)

panki83 2009.02.24. 13:12:12

Amúgy gondolkodtatok már olyanon, hogy mennyivel érzi magát valaki jobban egy 1 éves lexusban, mint egy 7 évesben?
Vagy miért érem magam jobban, ha van egy 150 ezer forintos telefonom, amelyik még prosztatavizsgálatot is csinál, mint ha van egy 10 ezer forintos, amelyiknek ugyanazokat a funkcióit fogom használni, mint a 150ezresnek.
Mind mind a reklámok hatása, hogy beleerőltetik az emberekbe, hogy szükségük van ilyen dolgokra, aztán megveszed, és várod, hogy most neked mennyire jó lesz majd, de a katartikus élmény valahogy elmarad, aztán jöhet a xanax meg a seduxen, mert mindenki depressziós lesz.

Plutonic 2009.02.24. 13:12:27

@zero: Szerintem tudják, hogy mitől döglik a légy! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 13:20:07

@Tarackos Sül: én a meghajtásnál baszódtam hanyatt... eszement állatok voltak már a tervezők is a vége felé... évekig tartott volna egy ilyet megépíteni, és val'szeg az akkori technikai szinten meg sem bírták volna mozdítani :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 13:44:04

@panki83: Na várj belegondolok. Nem is tudom leírni, milyen érzés volna ha a 7 éves Lexus-omat, egy zsír újra cserélném. Valószínűleg magam alá élveznék...(Nem rendelkezem ilyen autóval)
Aztán miért érzem jobban magam az amúgy jutányos áron vásárolt iPHONE-omal, mint mondjuk a cigányok által ellopott 3210-esemmel.
Első körben mert kurva jó. A funkciók java részét használom rajta. (Wifi, E-mailezés, olykor MSN - Skype, GPS, iPOD, és telefonnak sem utolsó, de még sorolhatnám.
+ erre rájön az, hogy kurva sokan irigyek rá (ami engem mindig jó érzéssel tölt el, SŐT megmosolygtat), pedig ha tudnák hogy töredékébe sem került itt kint előfizetéssel (Euro 1000 + internet)...mint otthon a téongánnyal...

A reklámoknak hatása valóban. Tudod azok nélkül nem igazán tudnánk ezekről a dolgokról. Viszont nem érzem azt, hogy bármelyik terméket is belém erőltették volna, azt veszem meg amire szükségem van, és megbizonyosodok róla hogy az jó.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 13:57:18

@zero:

A Google earth idősávját húzgálva megfigyelhető, hogy már évekkel! ezelőtt is ilyen rohadtsok kocsi állt ott, én a két angol helyszínen (Corby?, Sheerness) néztem.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 14:01:56

@Tarackos Sül:

Konkrétan itt:

maps.google.com/maps?ll=52.487247,-0.66145611&z=16&t=h&hl=hu

Earthben nézve van két, egy 2004-es decemberi felvétel, amikor majdnem üres, és egy 2003 decemberi, amikor teljesen tele van.

ErEr 2009.02.24. 14:14:19

Egyébként a baj a miatt van hogy sok ember nem bírja feldolgozni hogy neki nincs olyan szerencséje-végzettsége-tudása stb. röviden olyan keresete hogy bevállaljon olyan autókat amiket bevállalt. Nézzétek meg hánynak van 2,5-3,5 millás zsírt új Suzukija 8 év kölcsönre meg hasonlókra... 8 év után budapesti használatot feltételezve abból már autó nem lesz. Deqrvafontosvolt "új" autót venni, mert azt odaadták húgyértszarért nemúgy mint a használtat. A válság olyan tekintetben azért lenne jó hogy a sok "kölcsönből autó-tévé-kiskutyafüle" rájöjjön hogy meddig nyújtozhat a takaró alatt. Szar ügy lenyelni a békát, én is nyelem, de felnöttként fel kell tudni dolgozni hogy kinek mire futja, bármennyire is szeretne másnak látszódni. De a magyar sírvamulatós büszke népség - ez is lesz a baja.

Az EREDETI 2009.02.24. 14:43:24

A suzuki csak 6 napot ment 1 héten és csak 20 órában termelt egy nap 1000-1100 közötti darabszámot (280e tavaly). szeptembertől napi 2 órás állások voltak. Elvileg megrendelésre ment mindegyik, ami ment ki azt vitték is a trailerek meg a vonatok, de nem értettem soha hogy akkor hogyan van tele a parkoló. Ára meg azért volt ennyi mert a kategóriabéliek is ennyiért adták, minőségre egyáltalán nem szarabb.
Ismerősöm autó kereskedésben dolgozik, ebben a hónapban eddig 1 autót adtak el kézpénzre amin kezesebb mint 50e ft a haszon a 25%-os kedvezmények miatt. A hitelben voltak a nagy hasznok, Kereskedők is meg fognak csappanni

panki83 2009.02.24. 14:44:38

@Jancsibohóc: Hát akkor biztos csak én vagyok olyan maradi, hogy az mp3 lejátszásra mp3 lejátszót a fényképezésre fényképezőgépet a telefonálásra meg telefont használok.
Arról meg nem is beszélve, hogy net-et kb egyszer használtam a telefonomon, az is az elvira volt. Egyszerűen felnőttem úgy, hogy nem volt mobiltelefonom, internetem, és mégis életben maradtam.
Mostanában felfoghatatlan, de például pontosan egyszerre érkeztünk haverokkal például focizni, amióta van legalább háromféle elérhetősége mindenkinek, azóta meg mindenkire fél-1 órákat kell várni, hogy előkerüljön.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 15:13:43

@panki83: Muhahaha

Én meg nem veszek külön mp3 lejátszót, külön navigációt, meg külön telefont amivel csak telefonálni lehet :D és sokat használom a netet telefonról...De ugye nincs örihari?

De, hogy érthetőbb legyek:
-navigáció 30-40 ezer
-mp3 lejátszó, mondjuk egy ipod touch 50-60 ezer pénz
+ emellé még telefon

Valóban tök logikus :D

Én is felnőttem ezek nélkül, már felnőttként használom őket....

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.24. 15:23:14

@Tarackos Sül: 10:39
130-140e db körülre saccolom az ott elfekvő készletet. Be kéne indítani a kocsit minden nyuggernek, vagy a kocsit minden segélyen élőnek programot.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 15:27:37

OFF
Bocs, de ez meg mi? attól félnek, eltévednek a vonatok? a jó anyjukat, inkább a kocsik és a pálya korszerűsítésére költenének a barmok.

index.hu/video/2009/02/24/gps-t_szerelt_a_mav_a_mozdonyokba/
ON

Marcellusca 2009.02.24. 15:54:22

@laca42:
Oszt mit csinál a mozdonyvezető, ha a GPS azt mondja: Menj 100 m-t, majd tarts jobbra, a váltóőr meg balra nyomta a váltót. Vissza fog tolatni, hogy ő, márpedig a dzsípíesz szerint akar közlekedni?

takibacsi 2009.02.24. 15:59:25

@chicken, a 'Kérem, Szilyt ne!' lobbi alapítója:

hány évnyi készletet sikerült összesaccolni? :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 16:12:01

A GPS azért van a mozdonyokon, hogy a finnyás utas láthassa épp holt tart az a vonat, amit tutira le fog késni...(Interneten követhető a vonat) Nem hülyeség, de én másra költeném azt a pénzt. Mondjuk a Bhv-kocsik szalonképessé tételére.

Amúgy, a Railjet-et épp múlt héten próbáltam ki, és nagyon fasza az utastájékoztató rendszer rajta. Mutatja a vonat:
-pillanatnyi sebességét
-helyzetét
-következő megállóhelyét

Tehát ismételten nem baromság az a GPS, inkább felesleges cicoma a MÁV járműállományát tekintve ;)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 16:21:10

@laca42: van jó pár annyira sötét vasutas, hogy az képes lenne eltévedni.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 16:35:28

imádlak benneteket, náczikok.:))
railjet, gps? ez korrekt. máv, gps? muhaha.
@Marcellusca:
ja, ezt megnézném azé, mókás lehet.
na, komolyan, mikor a máv kocsijainak a működése is csak a szerelők találékonyságán, ügyességén múlik, mikor a pályák 80%-a 40Km sebességgel járható max, akkor gps-re kell költeni? degenerált!
pont, mint a kormány...szarul megy az ország, adósság nyakig, de azé luxusautó az kell..idióta emberek!

mind2 (törölt) 2009.02.24. 16:54:04

@laca42: majd a romákok is vesznek dzsípíeszt , összekötik a mozdony dzsípíesszével, ebből következően tudják, hogy merre jár, és lesz idejük még időben az érkezése előtt ellopni a síneket, rézkábeleket, meg ilyenek..... aztán mikor megáll, akkor mögötte is felszedik a sínt, a mozdonyvezetőt meg az utasokat elküldik bodzát szedni, és addig szétkapják a maradék vasat.
Na ezért kell dzsípiesz, mert sose ne lehessen tudni manapság, hogy hol van még sín, hol nincs.
na.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 17:00:43

@laca42: A MÁV-val kooperációban működteti az ÖBB a Railjet-et. + a MÁV a hegyeshalmi vonalon elég jó ám ;)

Íme így néz ki nagyjából ez a cucc::

vonatinfo.mav-start.hu/index_1.php?lang=0&vszam=63

Aki engem akar követni az ezt a vonatot keresse:
967 SEMMELWEIS IGNÁC EC
17.50-kor indul labancországiából :D

Ez mind2-re is vonatkozik, mert a romákoknak nem kell GPS-t venni, elég ha felmennek az internetre. :D

Na én viszont elindultam a Westbahnhof irányába, majd legközelebb már abszrudisztánból jelentkezem. Zikájjl népek! :)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 17:15:13

@Jancsibohóc: ha felmész a dzsípíesszel az internyetre, láthatod, mekkora boldog mosoly ül az arcomon, hogy kis hazánknak legalább 1. azaz egy vasútvonala jól működik.gondolom, ez se a máv-nak, hanem a labancoknak köszönhetően van így.
ha meguntad a Hegyeshalom -BP relációt, szívesen látlak egy Pécs- Mohács vonalon, garantálom, rögtön más lesz a véleményed.
Persze, haladjunk a korral, legyen modern GPS berendezésünk, de majd csak akkor, ha a vonataink is modernek lesznek.
Pécsről a Balatonra a villamos felsővezetéket nem képesek kiépíteni, Kaposvár után kb 30 Km/h tempóval közlekedik a vonat.
jó utat.

mind2 (törölt) 2009.02.24. 17:19:36

@laca42: miért nem jársz biciklivel a Balatonra ? Előbb ideérnél : XDD

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 17:24:02

és a railjet.
kepfeltoltes.hu/090224/railjet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
@mind2: voltam azzal is. a gáz az, hogy a vonat 6 órát ment berénybe, én pedig egy napot.melyik a ciki?:))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 17:28:12

@laca42: na mejd legközelebb elküldöm érted a magánrepülőmet ( úgy néz ki mint a Kókáé ) és seccperc alatt taposhatod az iszapot...:::))))
Hát igen, azért gondolj bele, amilyen pici országunk van, ilyen szerelvényekkel pillanatok alatt eljuthatnánk egyik végéből a másikba.
Szégyen :(

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 17:33:48

@mind2: drága vagy, sors, és kortársam,ésmár taposnám is az iszapot szívesen.
Hofi már rég megmondta. Budapest- Hatvan, 100 óra vonaton. Régebben gyorsabb volt, mert gőzmozdony húzta.:))
Szegény,megint mennyire aktuális, amit 15-20 éve mondott.

Plutonic 2009.02.24. 17:45:12

@Jancsibohóc: Ciao daweil! :))
@mind2: Látom tisztában vagy a nagy magyar valósággal.:D
Már ami a sínfelszedést illeti. :D

Horizont 2009.02.24. 19:37:45

Mi is a helyzet a szocializmussal? Az agyon cikizett tervgazdálkodással? Akkor most mi van???

Az autógyártásban NAGYON sokan dolgoznak és az elbocsájtások nagyon sok családnak tragédia lesz. Sok helyen férj, feleség egy munkahelyen dolgozik, és együtt is teszik az utcára őket.
Nem értem azt se, hogy ezt a rengeteg autót miért nem adják el nagy akciókkal? Jobb az nekik, hogy ott rohadnak szét?
Azt se értem, hogy miért kellett a gyárakban kizsákmányolni a munkaerőt azzal, hogy tizedmásodpercre be volt osztva a munkájuk a szalag mellett,még a WC-re se lehetett többször kimenni, négy műszakot is tartottak, rabszolgamunkát vártak, kevés fizetésért.
Éljen a kapitalizmus, a piacgazdaság, a demokrácia, a szabadság....stb. stb.

HZ323F · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=33417 2009.02.24. 19:53:32

És milyen boldog vagyok jelenleg, hogy kimaradtam ebből, van egy 20 éves működő autóm, ki van fizetve, és meg vagyok vele elégedve. Elvisz A-ból B-be. És nem szopom a f@szt a vadi új swiftemmel, hogy 2szer annyit fizessek érte, mint eredetileg. Nem beszélve arról, hogy mire kifizetném, nem hogy k@rva drága autóm lenne, de értéktelen is.
A kérdés jogos. Minek gyártottak ennyit? Ha termelő vagyok, és rózsaszín sz@rgalancsint gyártok, és tudom, hogy havi 20 db-nál nem visznek többet, nem gyártok le 100 db-ot havonta, hogy aztán rámrohadjon... És tényleg, miért kell várni az autókra? Ennyi legyártott mellett nincs egy pont olyan felszereltség, mint amit én választottam az előre elém nyomott listából? Na ne má'

Perillustris 2009.02.25. 16:57:23

@Szőröstalpú Jeti: "Egy kicsit azért utánna kellene gondolni, hogy mit is jelentene mondjuk egy opel csőd. Eleve 26000 ember alkalmazottjuk van Németorszégban, ezek ugye egyből munkanélküliek lesznek. Ezen kívül a beszállítók egy jó része is lehúzhatja a rolót (többek között pl Szentgotthárdon, ahol kb 1000 ember dolgozik plusz persze itt is a beszállítók). Szóval jól hangzik, hogy menjen csődbe az autógyártó, csak utánna is kellene egy kicsitgondolni, hogy mi lenne, ha tényleg"

Oké, akkor én elkezdek éjjel-nappal fánkot gyártani, s megkérem az államot, hogy vegye meg azokat, amiket nem tudok eladni, mert foglalkoztatok 100-200 embert.

Másrészt amit az emberek nem költenek el autóra, azt elköltik másra, tehát a gazdaságban marad, csak más területen. Emiatt valószínűleg átalakul a piac, de ez nem tragédia. Nem mellesleg egy 9-10 éves autót azért kidobni, mert környezetszennyező, elég visszás, mivel az új autó gyártási és leszállítási költsége annyit szennyez, mint amit a kocsi az első 5-6 évében, nem beszélve a leadott autó károsító tényezőjéről.

Továbba nem látom, miért lenne az haszon a magyar államnak, ha az emberek külföldön gyártott autókat vennének a támogatással. Csak a devizaegyensúly romlana első körben a devizáért importált autótól, másodikban a megvásárlásához szükséges CHF vagy EUR alapú hiteltől.


süti beállítások módosítása