Az Audi és a Volkswagen is leáll a termeléssel 1 hétre. A döntés indoklásaként hozzátették: a gazdasági válság miatt csökken a rendelésállomány, ezért fogják vissza a termelést.
A lenti képeket végignézve felmerülhet az emberben a kérdés: Hogy lehetett ekkora készletet felhalmozni?
Hiszen, ha a derék vásárló bemegy a szalonba, hogy venne egy autót, akkor pár hét, mire szállítják neki. Nagy valószínűséggel azért, mert legyártja neki az autógyár. Például az esztergomi Suzuki gyár napi 1000 autót gyártott, a nap 24 órájában, a hét minden napján, az év 365 napján. Vagyis évi 365 ezer Suzuki gördült le a gyártósorról. Ha napi 1000 új autót gyártunk, akkor miért halmozunk fel ennyi autót készleten? Hiszen a készlet, amíg el nem adják, veszteség a cégnek, hiszen benne áll az anyagköltség és a bérköltség, de bevétel nincs belőle. Ezért figyelnek a cégek a készletre, hogy ne szaladjon el a ló a raktárral ...
Most sírnak a nagy autógyártó cégek, hogy adjanak nekik állami támogatást. De miért is? A mesterségesen felfújt lufit miért kellene az adófizetők pénzéből felfújt állapotban tartani?
A cégek vezetői hova tették a vezető képességüket, amikor augusztusban elkezdődött a válság? Pontosan tudták, hogy mondjuk 100 000 eladott autóból hányat vettek a vásárlók hitelre. Amikor beindult gőzerővel a válság szeptemberben, lehetett tudni, először az fog megszűnni, hogy hitelre veszik az autókat. És mit tettek a vezetők? Semmit, ugyanúgy pörgött 100%-on a gyártósor. Sőt!
Mint kiderült, hónapról-hónapra fokozatosan csökkent az eladás, és a mélypont jelenleg január: "Januárban kilencedik hónapja csökkent az új kocsik értékesítése: 958 517 új autó kapott rendszámot Európában, 27 százalékkal kevesebb, mint tavaly januárban, miután tavaly évi átlagban 7,8 százalékkal szűkült az európai autópiac." Magyarországon 52,3 százalékkal csökkentek az eladások januárban az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.
Miért nem fogták vissza termelést? A vásárló megértette volna a szalonban, hogy meg fogja kapni az új autóját, de nem mondjuk 5 napon belül, hanem csak 2 hét múlva, mert ugye érthető, hogy le kell gyártani azt az autót ...
Kicsit úgy érzem, az autógyárak most úgy vannak, mint a nagy lemezkiadók, akik visszasírják a boldog 90-es éveket, amikor 100 millió cd-t adtak el, és dőlt a pénz.
Egy ideig, de az is lehet, hogy sosem fog visszajönni a szárnyaló 2000-es évek, amikor millió számra adták el az új autókat, javarészt hitelre. Erre a mesterségesen gerjesztett keresletre (vegyél autót 0%-os hitelre, cseréld le az autódat 3 évente és a többi) felhúzták a gyárakat, többet is több országban, és csak gyártottak, csak gyártottak. Most, amikor ez a lufi csúnyán kipukkadt, akkor pedig az államtól várnak segítséget? Mire? Ha nem kell ennyi autó, mert az emberek nem vesznek, nem cserélik le 3 évente az autót, akkor egyszerűen nem kell ennyi gyár, nem kell ennyi autót gyártani ...
Kereslet-kínálat, üdv a kapitalizmusban.
A Nissan a tesztpályán tárolja az autókat Angliában.
Honda autók várják az exportra szállítást Tokióban.
A Jaguár gyár 450 embert küldött el.
Nyitott raktár Corbyban ( Northamptonshire). Tele van.
Nyitott raktár az importált autóknak Sheerness-ben. Várják a vevőket.
Importált Toyota autók, Long Beach , California.
Importált autók, Newark , New Jersey.
Ford raktár, Detroit , Michigan.
Új autók, Valencia, Spanyolország.
Peugeot autók, Civitavecchia, Olaszország.
Eladatlan autók Bristolban, Anglia.
Upper Heyford légibázis, Bicester, Oxfordshire.
A swindoni Honda gyár 4 hónapra felfüggesztette a gyártást Angliában. Szerintem egy kicsit elkéstek.