Skip to content


       Szűrés lista

Eladatlan új autók milliói - avagy egy korszak vége

Az Audi és a Volkswagen is leáll a termeléssel 1 hétre. A döntés indoklásaként hozzátették: a gazdasági válság miatt csökken a rendelésállomány, ezért fogják vissza a termelést.
A lenti képeket végignézve felmerülhet az emberben a kérdés: Hogy lehetett ekkora készletet felhalmozni? 

Hiszen, ha a derék vásárló bemegy a szalonba, hogy venne egy autót, akkor pár hét, mire szállítják neki. Nagy valószínűséggel azért, mert legyártja neki az autógyár. Például az esztergomi Suzuki gyár napi 1000 autót gyártott, a nap 24 órájában, a hét minden napján, az év 365 napján. Vagyis évi 365 ezer Suzuki gördült le a gyártósorról. Ha napi 1000 új autót gyártunk, akkor miért halmozunk fel ennyi autót készleten? Hiszen a készlet, amíg el nem adják, veszteség a cégnek, hiszen benne áll az anyagköltség és a bérköltség, de bevétel nincs belőle. Ezért figyelnek a cégek a készletre, hogy ne szaladjon el a ló a raktárral ...

Most sírnak a nagy autógyártó cégek, hogy adjanak nekik állami támogatást. De miért is? A mesterségesen felfújt lufit miért kellene az adófizetők pénzéből felfújt állapotban tartani?
A cégek vezetői hova tették a vezető képességüket, amikor augusztusban elkezdődött a válság? Pontosan tudták, hogy mondjuk 100 000 eladott autóból hányat vettek a vásárlók hitelre. Amikor beindult gőzerővel a válság szeptemberben, lehetett tudni, először az fog megszűnni, hogy hitelre veszik az autókat. És mit tettek a vezetők? Semmit, ugyanúgy pörgött 100%-on a gyártósor. Sőt!
Mint kiderült, hónapról-hónapra fokozatosan csökkent az eladás, és a mélypont jelenleg január: "Januárban kilencedik hónapja csökkent az új kocsik értékesítése: 958 517 új autó kapott rendszámot Európában, 27 százalékkal kevesebb, mint tavaly januárban, miután tavaly évi átlagban 7,8 százalékkal szűkült az európai autópiac." Magyarországon 52,3 százalékkal csökkentek az eladások januárban az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.
Miért nem fogták vissza termelést? A vásárló megértette volna a szalonban, hogy meg fogja kapni az új autóját, de nem mondjuk 5 napon belül, hanem csak 2 hét múlva, mert ugye érthető, hogy le kell gyártani azt az autót ...

Kicsit úgy érzem, az autógyárak most úgy vannak, mint a nagy lemezkiadók, akik visszasírják a boldog 90-es éveket, amikor 100 millió cd-t adtak el, és dőlt a pénz. 

Egy ideig, de az is lehet, hogy sosem fog visszajönni a szárnyaló 2000-es évek, amikor millió számra adták el az új autókat, javarészt hitelre. Erre a mesterségesen gerjesztett keresletre (vegyél autót 0%-os hitelre, cseréld le az autódat 3 évente és a többi) felhúzták a gyárakat, többet is több országban, és csak gyártottak, csak gyártottak. Most, amikor ez a lufi csúnyán kipukkadt, akkor pedig az államtól várnak segítséget? Mire? Ha nem kell ennyi autó, mert az emberek nem vesznek, nem cserélik le 3 évente az autót, akkor egyszerűen nem kell ennyi gyár, nem kell ennyi autót gyártani ...

Kereslet-kínálat, üdv a kapitalizmusban.
































A Nissan a tesztpályán tárolja az autókat Angliában.


Honda autók várják az exportra szállítást Tokióban.


A Jaguár gyár 450 embert küldött el.


Nyitott raktár Corbyban ( Northamptonshire). Tele van.


Nyitott raktár az importált autóknak Sheerness-ben. Várják a vevőket.


Importált Toyota autók, Long Beach , California.


























Importált autók, Newark , New Jersey.


Ford raktár, Detroit , Michigan.


Új autók, Valencia, Spanyolország.


Peugeot autók, Civitavecchia, Olaszország.


Eladatlan autók Bristolban, Anglia.
















































Upper Heyford légibázis, Bicester, Oxfordshire.



















A swindoni Honda gyár 4 hónapra felfüggesztette a gyártást Angliában. Szerintem egy kicsit elkéstek.

Címkék: válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr53959693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teddy Bagwell (törölt) 2009.02.24. 10:11:14

Lesz majd poszt a sikeres Malév privatizációról??????

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:11:18

@mind2: az nem meglepő, a nőknél eljön egy bizonyos kor, amikor életveszélyes (a környezetére) a klimax :))))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:14:53

@Seduxen: na látod, és itt az a jó, hogy ha a banda egyik fele depis lesz, a másik kirángatja, egy hét múlva meg fordítva... olyanok vagyunk mint egy orvosi rendelő váróterme... kibeszéljük, dühöngünk, vitázunk és a végén egyetértünk, hogy a dokira már szükség sincs ::)))
Én ma ilyen túl nyugodt vagyok. Furcsának is tűnök magamnak :D

Geza 2009.02.24. 10:16:07

@VonPerez:
"Én nem mernék kiállni Fletó ellen. 100-al nyom fekve."
Ha lősz kétszázról tízből szumma 80-at a dragunovval, akkor nyugodtan kiállhatsz ellene :).

Gerik001 2009.02.24. 10:16:37

Én azt nem értem hogy ha ilyen a tulkinálat akkor miért nem csökkentik az árakat. mert a piac szerint igy kénne müködnie.

Nem hiszem hogy akkora pénz lenne egy kocsit elöállitani.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:19:33

@mind2: ajjjjaj... általában a pszichopata sorozatgyilkosok is azok a tisztes kertvárosi polgárok, akik mindig kertet gondoznak, előre köszönnek a szomszédnak, és átkísérik a néniket az utcán...

na valld csak be nekem (és az nnyi-nbh hallgatózó barmainak), hogy HÁNY HULLA VAN ELÁSVA A KERTBEN???

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:20:05

@Seduxen: ahha, és azt tudod, hogy klimax a férfiaknál is van ? Legszembetűnőbb jele az. ún. kapuzárási pánik megjelenése 40 és 50 év között :D
Úgy kezdődik, hogy előbb az autójukat akarják lecserélni - írjunk már a poszthoz is valamit :) - aztán az asszonyt. És úgy végződik ez a korszak, hogy nem a bank viszi az autót hanem a kiscsaj, a bankkártyával és a potensséggel együtt.
Az asszony meg marad, lefogy, hajat festet és befizet egy olasz útra.: D

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 10:20:50

na, igazatok van.nevessünk.
de azé summáznám, látom, sokan félreértettetek. én azt akartam mondani, jó lenne azokat a gyárakat támogatni, amelyek az élethez fontos, nélkülözhetetlen dolgokat állítják elő.
szerintem az autóipar messze nem az. így rendben?
vagy mondjuk a kórházakat. vagy iskolákat.arra adjon az eu milliárdokat, ne az autóiparra. sajnálom a sok utcára kerülő embert, de talán olyan helyre kerülnek, ami a társadalomnak is hasznos, nem csak 1 embernek, a vezérigazgatónak.
na. ennyi.most mosolygás.hatalmas pelyhekben szakad a hó!

jozefk2004 2009.02.24. 10:21:55

"Nem hiszem hogy akkora pénz lenne egy kocsit elöállitani."

lehet, hogy aránytalanul soknak tűnik az ára, de azért azt ne felejtsük el, hogy (pont mivel a fogyasztók igénylik a pár éven belüli cserét) folyamatos fejlesztési kényszer van. dollármilliárdok mennek el olyan fejlesztésekre, amikrők még azt sem tudják, hogy milyen formában fog megjelenni.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.24. 10:22:17

@Geza: Lövök én lövök, de csak akkor, ha megígéritek, hogy kihoztok a börtönből, mint Táncsicsot!:))))

Marcellusca 2009.02.24. 10:23:18

@Seduxen: Áááá, az havonta jelentkezik, nem csak a klimax-szal. :D

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 10:26:26

Ha már dögöljön meg, én is beszállok:

Dögöljön meg a Forma 1, mert egy nagy lóbré az egész, sok idióta túltermelt gyár magamutogató fennhéjázó pénzszórása komoly értékek nélkül, Ecclestone meg azon belül is külön élvezzen szamárszexre Mosleyval, náci egyenruhában!

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:27:06

@Marcellusca: és akkor mi van ? legalább nem vagyunk unalmasak :P

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 10:29:36

off:

Hiába zuhan az olajár, a Magyar Energia Hivatal nem javasolja a gáz árának csökkentését. Ennek ellenére a kormány azt tervezi, hogy áprilistól kevesebbet kell majd fizetni a gázért – értesült a Népszabadság.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 10:30:14

@Tarackos Sül: wow. ez igen.autónyi pelyhekben esik a hó! csakhogy posztos legyek!:)))

ErEr 2009.02.24. 10:31:19

Az is probléma hogy pont ezen okokból kifolyólag az "új fejlesztésű" autók, azaz mondjuk az utóbbi 10 év autói SZARUL vannak összerakva, pontosabban kevés és szar anyagból, mert a normális anyag ugye költség, és akkor nem menne szét sem az egyébként jól kinéző járgány pár év alatt átlagos használat mellett. Hol vannak már a régi autók, egy középkategóriés oldsmobile-ban sokszorosa a króm és fémanyag mint egy mai csúcslimuzinban... A kinézettel pótolják azt, hogy olyan műanyag és gumi szarokkal van már minden tele ami gyakorlatilag elfárad pár év alatt és vagy cseréltetsz mindent iszonyú pénzekért (ha még lehet kapni) vagy ugye - kézenfekvő keresletkínálat - lehet új (persze ismét szebb, hisz modellfrissités is gyorsul) autót venni. Nonszensz ez a mértékű autómennyiség termelése, nincs rá valódi igény, valóban rá kell döbbeni erre is már. Csak ilyenkor van baj, mikor a kis "gyarmat országok" akik nem fejlesztették saját iparukat mert a miniszter kapott zsebbe egy halom zsét azért, hogy XY "multi" idejöjjön adómentesen termelni szarért-hugyért napi 3-4 műszakban mikor a helyzet fokózódik szépen lejebb épít létrehozva szellemvárosokat és falvakat amik teljesen rá voltak utalva. Neki nem gond, ezek a gyárak aki ismeri tudja, hogy úgy vannak felhúzva, hogy fél év alatt mindent el lehet hordani át lehet gond nélküli transportálni bárhova (falaktól a gyártósorokig), ezért is hívom én ezeket csak vándorcirkuszként - ezzel is fenyegetnek mindig, hogy ha nem hozod a 110%-ot a szar fizetésedért majd meglátod hogy mennek tovább Ukrajna, Románia stb. felé, hiszen tiszta matek az egész.

Marcellusca 2009.02.24. 10:34:52

@laca42:

Ha vígasztal, én értettelek. És teljes mértékben egyet értek Veled. Nem is értem, hogy miért csak az autógyárak okoznak ilyen visszhangot, mikor a létszükségleteket előállító üzemeket is érinti a válság. Egyéb, nem termelő, "szolgáltató" cégeket is hátrányos helyzetbe hoz.

@jozefk2004:

Nem biztos, hogy a józan fogyasztót marhára érdekli, hogy új fejlesztésű autót vehetne. Az ésszerűen gondolkodók (szvsz) nem dőlnek be a reklámkampányoknak és nem vesznek 2 év után új, hereverő-kézikészülékkel is ellátott autót. Csak az autógyárak/kereskedők súlykolják az idióta vásárlóba, hogy az új fejlesztések nélkül nem autó az autó.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:35:02

@mind2: na nekem ilyen komplex problémám nem lesz... úgy értem, kocsit biztosan nem kell cserélni, mert nincs :)))

háát a zasszony már fogós kérdés. majd megsasolom milyen tyúkokat hoz haza a gyerek, és beosztjuk a szerepeket: ő lesz az előkészítő csatár, én meg a befejező :)))

@Marcellusca: pofon egyszerű megoldás; ejtsd teherbe a zasszonykádat, 9 hónapig megoldódik... Igaz más miatt adott esetben MÉG hisztisebb lesz... Utána meg Te is szophatod a brét, amikor jön a "zombi-korszak"...

Na jó, azért megéri ám... csináljon mindenki sok kis leendő gdp-termelőt :))))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:36:39

Ma reggel araszolgatok a bokorugrómmal, előttem egy Astra olyan csilivili, benne egy szőrkalapos nyugdíjas nő, ( biztos mszps : XD ) hát mit mondjak : azt hittem a hajam kihullik, úgy manőverezett, hogy kemény monológba kezdtem. Össze vissza indexelt, kipörgetett minden indulásnál, mindezt úgy kb. hússzal, és amikor végre jobbra kanyarodva / csúszkálva eltűnt előlem ....
De a rendszáma volt a legjobb : KIL

Marcellusca 2009.02.24. 10:37:55

@mind2: Dehonnem! Az is kiszámítható.:D

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:41:04

@Marcellusca: ebből következően kívánom neked, hogy a feleségedtől legyen még 2-3 lányod, és akkor tényleg nem fogsz unatkozni :LOL Valaki a csirkefarmon mindig meg lesz bolondulva ::::))))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:43:58

@Tarackos Sül: ma a végletek embere vagy , tisztára mint én tegnap : XD

_alesi_ (törölt) 2009.02.24. 10:44:30

Kétségtelenül az autógyárak is hibásak a kialakult helyzetért.
DE!
1. Egy komplett gyártósost nem lehet csak úgy leállítani, hogy majd két hét múlva indítjuk újra az egészet, ha javul a helyzet.
2. Legyártunk valakinek egy bizonyos autót, de az illető visszatáncol, mikor a gép már a gyártósor felén jár. Szerencsés esetben jön egy muksó, akinek PONT ugyanaz a típus kell, pontosan ugyanazon paraméterekkel. Rosszabb esetben meg nem és megy raktárra az autó. Mivel elég széles a lehetőségek skálája egy autó felszereltségével kapcsolatban, így könnyen lehet, hogy hetekig is bent áll az autó. A vásárlónak meg nem mondhatja a szalonban az eladó, hogy márpedig most 1.4-es motorral veszel, ha bele döglesz is.

mind2 (törölt) 2009.02.24. 10:46:48

Tényleg ért itt valaki a fegyverekhez ? Tudom, hogy tiszta szőke leszek ezzel a kérdéssel, de tegnap azt mondta a mohácsi, hogy sörétes puskával lőttek azokra a szerencsétlenekre. De akkor miért mutogattak töltényhüvelyeket ? Utoljára akkor láttam sörétes puskát, amikor egy hülye utcabeli azzal vadászott verebekre ::)))

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 10:49:53

maps.google.com/maps?ll=51.429662,0.74300689&z=16&t=h&hl=hu

Nem létezik, hogy ez mind eladatlan kocsi. Nem csak parkoló az alkalmazottaknak?

_alesi_ (törölt) 2009.02.24. 10:50:20

mind2: a sörétesnek is van hüvelye. Use Google. Mondjuk azt nem tudom mit mutogattak a televízióban.

jozefk2004 2009.02.24. 10:50:29

"Nem biztos, hogy a józan fogyasztót marhára érdekli, hogy új fejlesztésű autót vehetne. Az ésszerűen gondolkodók (szvsz) nem dőlnek be a reklámkampányoknak és nem vesznek 2 év után új, hereverő-kézikészülékkel is ellátott autót."

a kialakult helyzet marhára nem ezt mutatja :) autó, szgép, telefon, stb. folyamatosan cserélik az emberek. aki nem, az 90%-ban, csak azért nem, mert nem teheti meg. ebből a szempontból (sajnos) nagyon kevés a tudatos fogyasztó.

Stoney Hill Billy 2009.02.24. 10:54:08

Ha ezeket eladják féláron, az lenyomja a forgalomban lévő használtak árát is szépen, oszt mindenki szív.
A p×csi vw-audi szalonban nem tudnak annyi audit rendelni, hogy a gyár bírja a szállítást! (bár a kis autók náluk se mennek)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 10:54:33

@Marcellusca: köszi tényleg értettél.:))
nagyon sajnálom az embereket,akik utcára kerülnek.
de a kurva média is csak az autógyárakkal van elfoglalva. miért?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 10:55:29

@jozefk2004: akkor én nagyon tudatos fogyasztó vagyok: kocsim NINCS, egy ütött-kopott nokia 3120-asom van, alsóhangon 3 éve (az ez előtti telefonomat anyám "örökölte), a számítógépem általában 3-4 évente van felújítva (de most elégedett vagyok kurvára, mert fut rajta a cod4, és ez éppen elég:))) ).

Mondjuk azt nem értem én sem, hogy telefonból minek olyan, amelyik 20 olyan funkcióval rendelkezik, amit nemhogy nem használ ki a tulaja, de nem is tudja, hogy mire való!?!?!

Kocsit meg nem tudnék fenntartani, kb a gatyám rámenne a kötelezőre (30 éves budapesti, M0-ból indulva....)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.02.24. 10:56:12

@mind2: Sörétes hüvely volt. Csak nem a classic piros, hanem zöld. Viszont az index videóban azt modja a hölgy, háromszor lőtték szíven! Sörétessel???? A zindex is megyen a picsába, hogy ilyenkor nem korrigál.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.24. 10:56:25

@Tarackos Sül:

Miért lenne hatásvadász?
A Honda 4 hónapra áll le...
Autógyárak a csőd szélén...
USA 30 milliárd dollár (szorozd be 230-al, kérlek) segélyt ad az amerikai autógyáraknak.Közpénzből.
Európában ugyanez a helyzet.

Az eladatlan autók meg állnak ...

Marcellusca 2009.02.24. 10:58:40

@mind2: Köszi a "jókívánságokat"! :D
Hál' Istennek, fiacskám van és asszonypajtás a doktor bácsival megoldatta (valami deróttal :D), hogy ne legyenek további problémák.

A sörétesnek is van hüvelye (pedig se nem nő, se nem bab xD), vagy műanyag vagy papír. Valamiben össze kell fogni a söréteket és a lőportöltetet.

Plutonic 2009.02.24. 10:58:45

@zero: Ja, ja. A Harcosok Klubja vagy a Zeitgeist és világosabb lesz a kép.
anonymizer.nntime.com/script/anonymizer.php
Ez meg youtube, csak itt le van tiltva és így tudom kikerülni.... ;)
A pénz, mint adóság...
17 részből áll és nagyon érdemes megnézni!

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 11:01:07

@Plutonic:

A Zeitgeisttől egészen biztosan az lesz :D

Hogy vannak a többiek a Szíriuszon?

Plutonic 2009.02.24. 11:08:42

@mind2: Ez a rendelői kép tetszik! :)
Szóval ma Dr. Seduxen rendel és Dr. Mind1. :D
Ööööö..... Dr. Mind2! :D

Marcellusca 2009.02.24. 11:09:20

@Seduxen: Részben (csak azé', mer' nekem van ótóm) egyet értek Veled.
Tudatosan nem akarom lecserélni sem az autóm, sem a telefonom/tévém/házimozim/mobilom, mert a jelenlegi pontosan megfelel az igényeimnek (meg pézem senincsen). Minek vennék olyan kötyüt, amit ki sem tudok használni, nemhogy mire való.

@VonPerez: Ez nekem is megütötte a fülem. Ha valakit háromszor szíven lőnek sörétessel, azt már valószínűleg kiskanállal szedik össze. Legalábbis a felső testét. Annak bennégés után is nyoma marad.

Plutonic 2009.02.24. 11:11:47

@Tarackos Sül: :D Aha. Szóval Te is sasolsz ilyeneket! :)
A Szíriusz buztonságos távolságban vana Földtől, szóval gyanítom, hogy nem izgulnak különösebben. :D

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 11:15:00

@Plutonic:

Persze, ismerem (nagyjából, szerencsére nem túl mélyen) a szittyamagyarok szíriuszi eljövetelét, meg az illuminátusok 1000 éve tartó elképesztő összeesküvését, meg a "minden mögött a zsidók állnak".

És tudom, aki ezeket beveszi, az minimum közveszélyes őrült, de legalábbis hülye.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 11:15:03

@Marcellusca: na jó, az ottó olyan dolog (pláne kisgyerekkel), ami jó lenne, ha lenne... De nem fér bele a "keretbe", ezért egyelőre nincs. Mondjuk ha valaha arra vetemedek, hogy vegyek, akkor is kizárólag használtat. Szerintem kurvára nem éri meg az új autó az árát. Egyrészt az értékcsökkenés óriási, amint kihozod a szalonból, másrészt a tököm se akar a vezetett szervízkönyv, meg a garanci miatt szakszervízbe rohangászni, ahol minimum jól átbaxnak...

Akkor már inkább használt verda, és sufni-tuning :)))

SirBors · http://kisby.blog.hu/ 2009.02.24. 11:17:16

Ó, hogy kapnának egy kiadós jégesőt! Az megkoronázná a dolgot:D

mind2 (törölt) 2009.02.24. 11:21:54

@Plutonic: ide jó emberek járnak, és ha néha higgasztani kell egynémelyikőnket, az azért van, mert hiányoznának ha stroke, meg ilyenek...tudod ::))))
Néha egész más hangulatban lépek innen le, mint ahogy feljövök. és ez jó. na nem mindig ;) :D

mind2 (törölt) 2009.02.24. 11:23:38

egyébként az AUDIK gyönyörűek. ha létezik szexis - macsós autó, akkor az új audik...... hát fáj a szívem, ha meglátom a formájukat meg a lámpáikat, mint egy ragadozó :::))))

Plutonic 2009.02.24. 11:27:12

@Tarackos Sül: Nono. Nem elmenni a szélsőségekbe. :)
A lényegi részeket kell kiemelni mindenből.
És ezek pont nem azok.
Persze ez nem változtat azon, hogy ha jól sejtem, akkor szerinted én vagy hülye vagy közveszélyes őrült vagyok. :)
Ha mégsem így lenne, akkor bocsánat.

@mind2: Ismerem a társaságot, én csak nevet változtattam óvatosságból. :)
És valóban tudom osztani a véleményedet. :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 11:30:43

"A vásárló megértette volna a szalonban, hogy meg fogja kapni az új autóját, de nem mondjuk 5 napon belül, hanem csak 2 hét múlva, mert ugye érthető, hogy le kell gyártani azt az autót ..."

Tegye fel a kezét az, akinek 5 napon belül megjött az új autója. Pláne Abszurdisztánban...Nos?

Egyetlen megoldás van itt...ki kell venni pár embert a folyamatból akik miatt annyiba kerül egy új autó amennyibe + támogatni a régi autót újra projektet. (pláne ha a vásárló környezet barátabb típust választ)

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 11:33:22

@Plutonic:

Nem tartalak semminek, de az illuminátusok története egy-az-egyben scifi-fantasy elemekkel tűzdelt krimi, több száz éves összeesküvéssel, annak nincsenek "lényegi" elemei. Hülyeség az elsőtől az utolsó lapig. A csúnya gonosz, mindenért hibás zsidók megint ugyanez.

A Zeitgeist meg még veszélyesebb, mert teletűzdelték féligazságokkal, meg hamis bizonyítékokkal (vagy annak beállított dolgokkal), szóval én ezekre nem hallgatok.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 11:35:52

@Jancsibohóc: ha a 30 éves UAZ-t lecserélném egy 18. TDI Focusra, az már környezetbarátabb ???

Elfelejted, hogy Abszurdisztánról beszélünk :)))

Lassan azt lehet mondani, hogy az tegye fel a kezét, aki lát még valamit működni ebben a kurva országban :)))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 11:37:14

@Plutonic: óvatosságból ? a nagy testvér téged is figyel ! mind1 mi a neved ! de éreztem, hogy nem vagy te itt új motoros ;) csak az elődöd nem esik le :)
Mi értelme van annak, ha nevet változtatunk ?
Ha már félni kell, régen rossz.
Féljenek azok, akik bűnöket követnek el, 7 éve, 20 éve, mindegy.
Meg közel van a határ :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 11:38:17

@Seduxen: Azért NEM a válaszom, mert Te cseréled le, és a Focus-ban is Te fogsz ülni :ASD:ASD:ASD:ASD

Plutonic 2009.02.24. 11:41:24

@Tarackos Sül: Azért írtam, hogy akkor bocsánat. :)
Egyébként meg számomra ezek egyáltalán nem lényegi részek.
Sokkal inkább azok, amik a gazdaságról és a pénzről szólnak.
Mondom, hogy a lényegi részek a fontosak! :)
Ettől függetlenül legyen meg mindenkinek a saját hite szerint és hagyjuk mindenkiét az adott embernek.
Élni és élni hagyni. :)
És rakjuk össze a részekből a teljes képet.
Úgy mindenkinek jobb és hatékonyabb. :)

Plutonic 2009.02.24. 11:46:02

@mind2: Sajna figyel... Nem szeretem, hogy szkennelik a gépemet és volt, aki tudta, hogy eddig milyen néven írtam. :(
Így tudok eltűnni.
Nem félek, de óvatos vagyok, mert pont olyan helyen vagyok, ahol ennek erősen van alapja. :)
Egyébként Psycho.... vagyok/voltam. :D

Plutonic 2009.02.24. 11:52:04

@mind2: Ugye-ugye? :)))
A rossz hír, hogy nem bővült a bagázs, a jó hír, hogy nem is csökkent a létszám! :D

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 11:52:04

@Plutonic:

Remélem, a cookiekat törlöd néha, mert a nagy összeesküvések is kis baklövéseken indulnak el :D

Plutonic 2009.02.24. 11:55:35

@Tarackos Sül: :DDD Személyes adatok törlése a Firefox bezárásakor.... ;)
Ez alapból van beállítva!
Ezek a seggembe is benéznének, ha tehetnék. :(
De nem engedem! :D

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 12:05:23

@Jancsibohóc: kapdtebeeee :)))

Bár sokkal jobb lenne egy Sd.Kfz.205/1 félhernyó.... A standard kiegészítővel, ami misikeh nagy kedvence :)))

www.achtungpanzer.com/votw/250_1.htm

Plutonic 2009.02.24. 12:11:44

@Tarackos Sül: Ez meg már mi? :)
Ebben egy egész hadosztály elfér! :D

Marcellusca 2009.02.24. 12:12:51

@Jancsibohóc:
Nem lehetsz ennyire eltévedve! Abszurdisztánban pont fordítva működik. A régi, ótvar körny. szennyező autókra kisebb a Telj. adó, mint az új, korszerű, kisfogyasztású, körny. kímélőkre. (Kivéve a hibridek) Ezzel nagyon támogatják az új autót régi helyett.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 12:15:50

@Tarackos Sül: baszki először azt hittem, hogy valamelyik vasúti ágyú, de utána láttam, hogy lánctalpai vannak... Anyám... A háború vége felé a tervezőknek is elgurult a gyógyszer, vagy csak a "nagyfőnök" megalomániáját akarták kiszolgálni??

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 12:18:34

@Seduxen:

Látod, beírtam ide, és elment a gmail. Pedig csak néhány karakter volt! Képzeld, ha megépítik :D

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 12:19:06

@Marcellusca: Már mitől lennék eltévedve? :D Ki beszélt az adókról? Én a vásárlásról beszélek...
Meg is lehetne oldani. Ha behozod a 20 éves foslágened, és egy euro 5-ös autóra akarod cserélni, akkor legyen rá támogatás. Akár állami is. Szerintem jó ötlet :)

"(Kivéve a hibridek)" Azokról is ugatok...

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 12:19:52

@Seduxen:

De a mellette lévő félhernyóról azért sejteni lehet a méretarányokat . . . a Karl-Gerat sincs ekkora, pedig az sem kutyfüle.

Plutonic 2009.02.24. 12:21:36

@Tarackos Sül: Te kis náczi! :D
És a McDonalds-ra "hivatkozol? :D

Marcellusca 2009.02.24. 12:22:29

@Jancsibohóc:
Gyakorlatilag egyről beszélünk. Semmilyen formában nem vagy ösztönözve, hogy a régi autódat új, környezetbarátabbra cseréld.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.24. 13:05:43

A Google Maps-os képek naggggyon durvák!

Mikor lövi a Google a fotókat? Hetente?

panki83 2009.02.24. 13:08:27

@zero: szerintem helyenként változó, régen volt,hogy három évig sem frissült (pl egy pittsburghi építkezést akartam megnézni, de semmi változás nem volt két évig a felvételen)

panki83 2009.02.24. 13:12:12

Amúgy gondolkodtatok már olyanon, hogy mennyivel érzi magát valaki jobban egy 1 éves lexusban, mint egy 7 évesben?
Vagy miért érem magam jobban, ha van egy 150 ezer forintos telefonom, amelyik még prosztatavizsgálatot is csinál, mint ha van egy 10 ezer forintos, amelyiknek ugyanazokat a funkcióit fogom használni, mint a 150ezresnek.
Mind mind a reklámok hatása, hogy beleerőltetik az emberekbe, hogy szükségük van ilyen dolgokra, aztán megveszed, és várod, hogy most neked mennyire jó lesz majd, de a katartikus élmény valahogy elmarad, aztán jöhet a xanax meg a seduxen, mert mindenki depressziós lesz.

Plutonic 2009.02.24. 13:12:27

@zero: Szerintem tudják, hogy mitől döglik a légy! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 13:20:07

@Tarackos Sül: én a meghajtásnál baszódtam hanyatt... eszement állatok voltak már a tervezők is a vége felé... évekig tartott volna egy ilyet megépíteni, és val'szeg az akkori technikai szinten meg sem bírták volna mozdítani :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 13:44:04

@panki83: Na várj belegondolok. Nem is tudom leírni, milyen érzés volna ha a 7 éves Lexus-omat, egy zsír újra cserélném. Valószínűleg magam alá élveznék...(Nem rendelkezem ilyen autóval)
Aztán miért érzem jobban magam az amúgy jutányos áron vásárolt iPHONE-omal, mint mondjuk a cigányok által ellopott 3210-esemmel.
Első körben mert kurva jó. A funkciók java részét használom rajta. (Wifi, E-mailezés, olykor MSN - Skype, GPS, iPOD, és telefonnak sem utolsó, de még sorolhatnám.
+ erre rájön az, hogy kurva sokan irigyek rá (ami engem mindig jó érzéssel tölt el, SŐT megmosolygtat), pedig ha tudnák hogy töredékébe sem került itt kint előfizetéssel (Euro 1000 + internet)...mint otthon a téongánnyal...

A reklámoknak hatása valóban. Tudod azok nélkül nem igazán tudnánk ezekről a dolgokról. Viszont nem érzem azt, hogy bármelyik terméket is belém erőltették volna, azt veszem meg amire szükségem van, és megbizonyosodok róla hogy az jó.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 13:57:18

@zero:

A Google earth idősávját húzgálva megfigyelhető, hogy már évekkel! ezelőtt is ilyen rohadtsok kocsi állt ott, én a két angol helyszínen (Corby?, Sheerness) néztem.

Tarackos Sül (törölt) 2009.02.24. 14:01:56

@Tarackos Sül:

Konkrétan itt:

maps.google.com/maps?ll=52.487247,-0.66145611&z=16&t=h&hl=hu

Earthben nézve van két, egy 2004-es decemberi felvétel, amikor majdnem üres, és egy 2003 decemberi, amikor teljesen tele van.

ErEr 2009.02.24. 14:14:19

Egyébként a baj a miatt van hogy sok ember nem bírja feldolgozni hogy neki nincs olyan szerencséje-végzettsége-tudása stb. röviden olyan keresete hogy bevállaljon olyan autókat amiket bevállalt. Nézzétek meg hánynak van 2,5-3,5 millás zsírt új Suzukija 8 év kölcsönre meg hasonlókra... 8 év után budapesti használatot feltételezve abból már autó nem lesz. Deqrvafontosvolt "új" autót venni, mert azt odaadták húgyértszarért nemúgy mint a használtat. A válság olyan tekintetben azért lenne jó hogy a sok "kölcsönből autó-tévé-kiskutyafüle" rájöjjön hogy meddig nyújtozhat a takaró alatt. Szar ügy lenyelni a békát, én is nyelem, de felnöttként fel kell tudni dolgozni hogy kinek mire futja, bármennyire is szeretne másnak látszódni. De a magyar sírvamulatós büszke népség - ez is lesz a baja.

Az EREDETI 2009.02.24. 14:43:24

A suzuki csak 6 napot ment 1 héten és csak 20 órában termelt egy nap 1000-1100 közötti darabszámot (280e tavaly). szeptembertől napi 2 órás állások voltak. Elvileg megrendelésre ment mindegyik, ami ment ki azt vitték is a trailerek meg a vonatok, de nem értettem soha hogy akkor hogyan van tele a parkoló. Ára meg azért volt ennyi mert a kategóriabéliek is ennyiért adták, minőségre egyáltalán nem szarabb.
Ismerősöm autó kereskedésben dolgozik, ebben a hónapban eddig 1 autót adtak el kézpénzre amin kezesebb mint 50e ft a haszon a 25%-os kedvezmények miatt. A hitelben voltak a nagy hasznok, Kereskedők is meg fognak csappanni

panki83 2009.02.24. 14:44:38

@Jancsibohóc: Hát akkor biztos csak én vagyok olyan maradi, hogy az mp3 lejátszásra mp3 lejátszót a fényképezésre fényképezőgépet a telefonálásra meg telefont használok.
Arról meg nem is beszélve, hogy net-et kb egyszer használtam a telefonomon, az is az elvira volt. Egyszerűen felnőttem úgy, hogy nem volt mobiltelefonom, internetem, és mégis életben maradtam.
Mostanában felfoghatatlan, de például pontosan egyszerre érkeztünk haverokkal például focizni, amióta van legalább háromféle elérhetősége mindenkinek, azóta meg mindenkire fél-1 órákat kell várni, hogy előkerüljön.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 15:13:43

@panki83: Muhahaha

Én meg nem veszek külön mp3 lejátszót, külön navigációt, meg külön telefont amivel csak telefonálni lehet :D és sokat használom a netet telefonról...De ugye nincs örihari?

De, hogy érthetőbb legyek:
-navigáció 30-40 ezer
-mp3 lejátszó, mondjuk egy ipod touch 50-60 ezer pénz
+ emellé még telefon

Valóban tök logikus :D

Én is felnőttem ezek nélkül, már felnőttként használom őket....

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.02.24. 15:23:14

@Tarackos Sül: 10:39
130-140e db körülre saccolom az ott elfekvő készletet. Be kéne indítani a kocsit minden nyuggernek, vagy a kocsit minden segélyen élőnek programot.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 15:27:37

OFF
Bocs, de ez meg mi? attól félnek, eltévednek a vonatok? a jó anyjukat, inkább a kocsik és a pálya korszerűsítésére költenének a barmok.

index.hu/video/2009/02/24/gps-t_szerelt_a_mav_a_mozdonyokba/
ON

Marcellusca 2009.02.24. 15:54:22

@laca42:
Oszt mit csinál a mozdonyvezető, ha a GPS azt mondja: Menj 100 m-t, majd tarts jobbra, a váltóőr meg balra nyomta a váltót. Vissza fog tolatni, hogy ő, márpedig a dzsípíesz szerint akar közlekedni?

takibacsi 2009.02.24. 15:59:25

@chicken, a 'Kérem, Szilyt ne!' lobbi alapítója:

hány évnyi készletet sikerült összesaccolni? :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 16:12:01

A GPS azért van a mozdonyokon, hogy a finnyás utas láthassa épp holt tart az a vonat, amit tutira le fog késni...(Interneten követhető a vonat) Nem hülyeség, de én másra költeném azt a pénzt. Mondjuk a Bhv-kocsik szalonképessé tételére.

Amúgy, a Railjet-et épp múlt héten próbáltam ki, és nagyon fasza az utastájékoztató rendszer rajta. Mutatja a vonat:
-pillanatnyi sebességét
-helyzetét
-következő megállóhelyét

Tehát ismételten nem baromság az a GPS, inkább felesleges cicoma a MÁV járműállományát tekintve ;)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.02.24. 16:21:10

@laca42: van jó pár annyira sötét vasutas, hogy az képes lenne eltévedni.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 16:35:28

imádlak benneteket, náczikok.:))
railjet, gps? ez korrekt. máv, gps? muhaha.
@Marcellusca:
ja, ezt megnézném azé, mókás lehet.
na, komolyan, mikor a máv kocsijainak a működése is csak a szerelők találékonyságán, ügyességén múlik, mikor a pályák 80%-a 40Km sebességgel járható max, akkor gps-re kell költeni? degenerált!
pont, mint a kormány...szarul megy az ország, adósság nyakig, de azé luxusautó az kell..idióta emberek!

mind2 (törölt) 2009.02.24. 16:54:04

@laca42: majd a romákok is vesznek dzsípíeszt , összekötik a mozdony dzsípíesszével, ebből következően tudják, hogy merre jár, és lesz idejük még időben az érkezése előtt ellopni a síneket, rézkábeleket, meg ilyenek..... aztán mikor megáll, akkor mögötte is felszedik a sínt, a mozdonyvezetőt meg az utasokat elküldik bodzát szedni, és addig szétkapják a maradék vasat.
Na ezért kell dzsípiesz, mert sose ne lehessen tudni manapság, hogy hol van még sín, hol nincs.
na.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.02.24. 17:00:43

@laca42: A MÁV-val kooperációban működteti az ÖBB a Railjet-et. + a MÁV a hegyeshalmi vonalon elég jó ám ;)

Íme így néz ki nagyjából ez a cucc::

vonatinfo.mav-start.hu/index_1.php?lang=0&vszam=63

Aki engem akar követni az ezt a vonatot keresse:
967 SEMMELWEIS IGNÁC EC
17.50-kor indul labancországiából :D

Ez mind2-re is vonatkozik, mert a romákoknak nem kell GPS-t venni, elég ha felmennek az internetre. :D

Na én viszont elindultam a Westbahnhof irányába, majd legközelebb már abszrudisztánból jelentkezem. Zikájjl népek! :)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 17:15:13

@Jancsibohóc: ha felmész a dzsípíesszel az internyetre, láthatod, mekkora boldog mosoly ül az arcomon, hogy kis hazánknak legalább 1. azaz egy vasútvonala jól működik.gondolom, ez se a máv-nak, hanem a labancoknak köszönhetően van így.
ha meguntad a Hegyeshalom -BP relációt, szívesen látlak egy Pécs- Mohács vonalon, garantálom, rögtön más lesz a véleményed.
Persze, haladjunk a korral, legyen modern GPS berendezésünk, de majd csak akkor, ha a vonataink is modernek lesznek.
Pécsről a Balatonra a villamos felsővezetéket nem képesek kiépíteni, Kaposvár után kb 30 Km/h tempóval közlekedik a vonat.
jó utat.

mind2 (törölt) 2009.02.24. 17:19:36

@laca42: miért nem jársz biciklivel a Balatonra ? Előbb ideérnél : XDD

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 17:24:02

és a railjet.
kepfeltoltes.hu/090224/railjet_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
@mind2: voltam azzal is. a gáz az, hogy a vonat 6 órát ment berénybe, én pedig egy napot.melyik a ciki?:))

mind2 (törölt) 2009.02.24. 17:28:12

@laca42: na mejd legközelebb elküldöm érted a magánrepülőmet ( úgy néz ki mint a Kókáé ) és seccperc alatt taposhatod az iszapot...:::))))
Hát igen, azért gondolj bele, amilyen pici országunk van, ilyen szerelvényekkel pillanatok alatt eljuthatnánk egyik végéből a másikba.
Szégyen :(

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.02.24. 17:33:48

@mind2: drága vagy, sors, és kortársam,ésmár taposnám is az iszapot szívesen.
Hofi már rég megmondta. Budapest- Hatvan, 100 óra vonaton. Régebben gyorsabb volt, mert gőzmozdony húzta.:))
Szegény,megint mennyire aktuális, amit 15-20 éve mondott.

Plutonic 2009.02.24. 17:45:12

@Jancsibohóc: Ciao daweil! :))
@mind2: Látom tisztában vagy a nagy magyar valósággal.:D
Már ami a sínfelszedést illeti. :D

Horizont 2009.02.24. 19:37:45

Mi is a helyzet a szocializmussal? Az agyon cikizett tervgazdálkodással? Akkor most mi van???

Az autógyártásban NAGYON sokan dolgoznak és az elbocsájtások nagyon sok családnak tragédia lesz. Sok helyen férj, feleség egy munkahelyen dolgozik, és együtt is teszik az utcára őket.
Nem értem azt se, hogy ezt a rengeteg autót miért nem adják el nagy akciókkal? Jobb az nekik, hogy ott rohadnak szét?
Azt se értem, hogy miért kellett a gyárakban kizsákmányolni a munkaerőt azzal, hogy tizedmásodpercre be volt osztva a munkájuk a szalag mellett,még a WC-re se lehetett többször kimenni, négy műszakot is tartottak, rabszolgamunkát vártak, kevés fizetésért.
Éljen a kapitalizmus, a piacgazdaság, a demokrácia, a szabadság....stb. stb.

HZ323F · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=33417 2009.02.24. 19:53:32

És milyen boldog vagyok jelenleg, hogy kimaradtam ebből, van egy 20 éves működő autóm, ki van fizetve, és meg vagyok vele elégedve. Elvisz A-ból B-be. És nem szopom a f@szt a vadi új swiftemmel, hogy 2szer annyit fizessek érte, mint eredetileg. Nem beszélve arról, hogy mire kifizetném, nem hogy k@rva drága autóm lenne, de értéktelen is.
A kérdés jogos. Minek gyártottak ennyit? Ha termelő vagyok, és rózsaszín sz@rgalancsint gyártok, és tudom, hogy havi 20 db-nál nem visznek többet, nem gyártok le 100 db-ot havonta, hogy aztán rámrohadjon... És tényleg, miért kell várni az autókra? Ennyi legyártott mellett nincs egy pont olyan felszereltség, mint amit én választottam az előre elém nyomott listából? Na ne má'

Perillustris 2009.02.25. 16:57:23

@Szőröstalpú Jeti: "Egy kicsit azért utánna kellene gondolni, hogy mit is jelentene mondjuk egy opel csőd. Eleve 26000 ember alkalmazottjuk van Németorszégban, ezek ugye egyből munkanélküliek lesznek. Ezen kívül a beszállítók egy jó része is lehúzhatja a rolót (többek között pl Szentgotthárdon, ahol kb 1000 ember dolgozik plusz persze itt is a beszállítók). Szóval jól hangzik, hogy menjen csődbe az autógyártó, csak utánna is kellene egy kicsitgondolni, hogy mi lenne, ha tényleg"

Oké, akkor én elkezdek éjjel-nappal fánkot gyártani, s megkérem az államot, hogy vegye meg azokat, amiket nem tudok eladni, mert foglalkoztatok 100-200 embert.

Másrészt amit az emberek nem költenek el autóra, azt elköltik másra, tehát a gazdaságban marad, csak más területen. Emiatt valószínűleg átalakul a piac, de ez nem tragédia. Nem mellesleg egy 9-10 éves autót azért kidobni, mert környezetszennyező, elég visszás, mivel az új autó gyártási és leszállítási költsége annyit szennyez, mint amit a kocsi az első 5-6 évében, nem beszélve a leadott autó károsító tényezőjéről.

Továbba nem látom, miért lenne az haszon a magyar államnak, ha az emberek külföldön gyártott autókat vennének a támogatással. Csak a devizaegyensúly romlana első körben a devizáért importált autótól, másodikban a megvásárlásához szükséges CHF vagy EUR alapú hiteltől.


süti beállítások módosítása