Skip to content


       Szűrés lista

Kokós pénzből adócsökkentés?

Jó reggelt kívánok, tisztelt Nemzeti Nyomozó Iroda!  

2009. év február havának egy ködös, szürke reggelén, BMW X5-ös dzsipek és holmi "legendary" bodzabizniszek bemutatása után egy fejesnek leesett: "Jééé, ezek kő' gazdagok, oszt még bűnöznek is! Lehet, hogy el kellene kobozni a vagyonukat ... ?"

A NNI új, önálló alosztályt hozna létre, úgynevezett "vagyon-visszaszerzési egységet" az alvilági vagyonok minél hatékonyabb lefoglalása érdekében.

Jobb későn, mint soha.

Az egység együttműködne a más országok rendőrségein működő hasonló egységekkel(!) is, segítségével jelentősen megnőhet annak az esélye, hogy a hatóságok visszaszerezhetik a magyarországi bűncselekményekből származó, külföldre menekített milliárdokat.

Ha más országban van már ilyen egység, akkor nálunk miért nincs?! Nem gondolnám, hogy a múltban ne lett rá volna igény, nem a lábukat lógatták volna munka hiányában ...
Például az olajszőkítés miatt csak az állam 1000 milliárd bevételtől esett el. És ez csak a hiányzó adóbevétel! Ki lehet számolni, hogy mennyi illegális vagyon került az olajszőkítő-maffia/politikusok/üzletemberek kezébe. 

Tavaly országosan 408 ezer különféle bűncselekményt követtek el, ezekben 167 milliárd forintot zsákmányoltak az elkövetők. Ebből összesen 23,3 milliárd forintot sikerült visszaszerezni. Ez 13,95%. Elég gyalázatos eredmény! Még egyszer: miért nem kapcsoltak korábban, hogy a bűnözésből megszerzett százmilliárdokat visszaszerezzék?

Fel is merül bennem a kérdés, hogy a 100 milliárdos tételből vajon mennyi jutott a 100-150 ezer forintot kereső rendőrökhöz, nyomozókhoz, mint kenőpénz?

Egy volt gazdasági főnyomozó becslése szerint 800-1000 milliárd forint pörög az alvilágban.

 

A nagyobb bevételekkel rendelkező csoportok főként gazdasági bűncselekményekkel (jellemzően csalásokkal), vagy droggal foglalkoznak. Ezek igyekeznek a befolyó pénzt legális vállalkozásokon keresztül kifehéríteni. Az ezekhez viszonyítva kisebb bevétellel rendelkező szervezetek – mint amilyen az enyingi cigány csoport –, amelyek jellemzően prostitúcióban, védelmi pénzek szedésében, vagy pénzbehajtásban utaznak, inkább felélik a megszerzett vagyont. 

"Akár teljes vagyonelkobzásra is lehetőség van, bár ebben az esetben a hatóságnak kell bizonyítania, hogy a lefoglalandó pénz illegális tevékenységből származik. Ugyanakkor ott van a vagyonvizsgálat lehetősége is, amikor a bizonyítási teher megfordul."

Vagyis a rendőrségi vagyonelkobzás során a rendőrségnek kell bizonyítani, hogy bűnözésből származik a vagyon, de APEH vizsgálatnál a bűnözőnek kellene bizonyítania, hogy legális úton jutott bevételhez. Hát, ez kurvák futtatásával meg drogterítéssel elég nehéz ...

Itt az ideje, hogy a bűnözői csoportok is hozzájáruljanak önszántukból vagy kényszerítve az ország megmentéséhez! Az ötlet remek és támogatni való: kokós-kurvás milliárdokból adócsökkentést! 

Hajrá!

 

Címkék: rendőrség válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr99969186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.03.04. 08:34:18

Létrehoznak egy új egységet, fasza. De kérdem én, mi a faszért van az APEH? Neki lenne jogköre vizsgálódni, mégsem teszi. Gondolom azért, mert ők is be vannak szarva. Te mernél vizsgálni hasonló kaliberű ügyfeleket? Én nem biztos.

spájdernecc 2009.03.04. 08:35:50

Kíváncsi vagyok az első olyan reakcióra, hogy ez nálink miért nem tud normálisan működni

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.03.04. 08:37:37

@Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni!: Pont ezért kell, hogy a rendőrség vizsgálja ez ilyen eseteket. Kicsit hatékonyabb, ha a kommandó bassza rá az ajtót a tisztelt ügyfélre, mintha B. Jenő hatvankét éves, és ugyanennyi kilós könyvelő kopogtat udvariasan egy papírcetlit lobogtatva.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.03.04. 08:38:29

@spájdernecc: Ez nálunk miért nem tud normálisan működni?

Mourinho már nem a király 2009.03.04. 08:39:10

@spájdernecc: Megmondom neked: majd szaladnak az ombuccmanhoz, hogy megsértették az ilyen-olyan jogokat, meg Gusztosék is előjönnek majd valamivel, nem kell félni.

Delcon / corpuscular chiroptera 2009.03.04. 08:39:32

A lényeg hogy valami történjen.
Mert ugye nálunk ez is úgy működik, hogy csak azt büntetik meg milliókra aki dolgozik.
Aki lop, azt nem.

kill004 2009.03.04. 08:41:18

zero

Mintha nem tudnád, miért nem volt eddig ilyen egység. Hová kerültek pl. az olajszőkítésből származó vagyonok? Na ugye! Egyébként nem sok jövőt jósolok ennek az egységnek se. Egyy-két példa eset lesz, valamilyen kisebb stílű faszt elkapnak, akinek semmi köze politikusokhoz, oszt jónapot.

Corry 2009.03.04. 08:46:44

@Vizibusz:
Igen de tgyük fel a kommandó bemegy, persze ehhez már megalapozott gyanú kell. Utána az ügyészség kiengedi azonmód, mert "nem áll fent az elrejtőzés veszélye".

Az ötlet maga egyébként jó lenne, de két megjegyzésem:
numero 1: ez egy legalábbis középtávú projekt, mert szerintem a törvényi szabályozást, a rendőrséget, az ügyészséget, és a bíróságokat is rendben kéne előtte tenni, meg még nem tudom milyen hatóságokat.

Numero 2: egyébként meg ez egy a közvélemény számára megint jó elterelő hadművelet, kisit emlékeztet arra, hogy vannak emberek akik szét tudják magukat ügyeskedni, csak dolgozni ne kelljen. Itt most a tisztelt kormány mindent bevet, csak kiadást ne kelljen csökkenteni, vegyük észre ahhoz még csak mérsékelten nyúlt, de (rövid távon pénzt hozás szempontjából) megvalósíthatatlan ötleteik vannak bőven.

monstress 2009.03.04. 08:56:38

2 szó:
választási trükk.

Ki akar fogadni?

Rorgosh 2009.03.04. 09:02:57

@monstress:

Az a baj, hogy valószínűleg igazad van, bár az ötlettel amúgy egyetértek...

martonx 2009.03.04. 09:13:08

Szerintem meg tudatos választási előkészület ez a csoport.
Az orbáni szőlőbányák után mennyivel jobban fog hangozni, ha Orbán után nem egy parlamenti vizsgálóbizottság, hanem a Rendőrség nyomoz?

Ennek lesz ám hírértéke választások előtt.

Stoney Hill Billy 2009.03.04. 09:26:43

@martonx: nem hiszem, hogy politikusok ellen fognak nyomozni, van elég vaj a füle mögött a baloldalnak, hogy gondoljanak a választások utánra is...

rolika 2009.03.04. 09:40:46

@Corry: "nem áll fent az elrejtőzés veszélye"

pedig a bodzásban jól el lehet ám bújni :-DDD

krtek 2009.03.04. 09:49:22

Kezdem komolyan elhinni, hogy ezek a "főrendőrök" tényleg ilyen ostobák.

Minden városban tudja, minden átlagdebilitás feletti rendőr, kik a bűnözők és melyik politikus kinek a seggevége. csakhát...
Félnek és/vagy meg vannak véve kilóra.

Ha a normális embereknek főhatalmat játszó apeh nekilátna a minimálbéres, "nincs pénzem csak az osztalékból élek", "nincs kocsim csak a cég ügyeit intézem Masseratival", "köztiszteletbenálló" vállalkozsóknak, vagy a huszonévesen "magam erejéből emelkedtem fel", kigyúrt-tetkós, nagymerdzsós, agyatlan, terminátoroknak akkor ki menne el ellenőrnek. Max pár szuicid mazochista.

jozicsenko 2009.03.04. 10:01:26

na ezek se most őrültek meg...

1. elképzelem, ahogy a Grippen ügy után a bécsi hatóságok adatai alapján elmennek a virágos vagy madaras párthoz: csókolóm, kaptak pénzt a svédektől? neem, bocs, itt sem vagyunk
2. ugyanez a strabaggal: csókolom, megint mi vagyunk: kaptak pénzt az útépítőktől? nem, én is így gondoltam, de hát ezek az osztrákok nem nyugszanak
3.az apehnek meddig tartana szereznie egy listát, hogy kinek van BMW-je? jaaaah, hogy az ombudcmanó már aznap sírna a személyiségi jogok megsértése miatt... ahhh, agyhalál

martonx 2009.03.04. 10:43:49

@kill004: Azért kíváncsi vagyok a második részre?
UFÓ-k megjelennek benne?

kill004 2009.03.04. 10:47:42

@martonx: Illetve a szíriusziak... Az ojró meg 310 :(

kill004 2009.03.04. 10:48:42

@kill004: Ufo-t ne emlegessen, mert megjelenik a táncparkett angyala. :)

kill004 2009.03.04. 10:49:37

@martonx: Az előbbi ide ment volna...

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.04. 10:52:30

@kill004: hät ez az, mult heten voltam otthon, kenytelen voltam valtani, most meg mar az OTP is 300 felett ad erte

Spielberg 2009.03.04. 11:02:02

310 az euró, a kurva élet faszára!!!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.03.04. 11:04:58

No igen majd ha valami fejes közelébe jutnak majd jól szétkjergetik a bandát. /Volt már ilyen olvashattuk Tonnahauser László könyvében/

gidabiga 2009.03.04. 11:06:29

@Spielberg:

Biztos tegnap megint megszólalt Gyurcsány.
lassan ott tartunk, ahányszor kinyitja a száját, annyiszor emelkedik az euro árfolyam.

Fénygalogos 2009.03.04. 11:11:48

Orbán király meséi (részlet)

Magyar urak jönek Buda városába
jó pajtásuk Orbán hívására
Szépen összegyülni Orbánra szavazni
3szor az égbe Gyurcsányt jól feg rúgni
3szor repült az Korona az égbe
3szor szált rá Orbán szép fejére
Igy lett az országnak-kmh- jó vitéz vezére
Igy lett az magyarnak dicsö fejedelme.
Milyen király volt ö ime bizonysága
sötét gaztetteinek hosszú históriája,

martonx 2009.03.04. 11:26:05

@kill004: jómunkásemberek. :-)

Vagy inkább pártkatonák, akik semmihez sem értenek, ezért tudnak egyenletesen teljesíteni, bármilyen poszton?

Combi a ballibes Ferkófan 2009.03.04. 11:30:28

@Fénygalogos: nagy lesz a sírás 2010ben komancs testvérem :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.04. 11:49:06

@kill004: kösz...

@martonx: a zufót ne emlegesse mocskos politkusokkal egy lapon...

Marcellusca 2009.03.04. 15:12:21

Üdv!

Nem tudom volt-e már (nem olvastam a kommenteket), de hamvában halt dolog.
Ugyanis kezdhetnék a politikusokkal, ott komoly vagyongyarapodások vannak és nem legálisan.
Mert, ugye legálisan alig keresnek szegénykék (mosóporra is alig elég), mégis gyarapszanak.
Amint az első "komolyabb" politikus horogra akad, egyből lejjebb vesznek majd a tempóból.

Avatar 2009.03.04. 15:47:37

Ha nem is kokós, de füves pénzből is elég sok bevétele lehetne az államnak. Csak annyi kéne, hogy legalizálják a kendert és szedjenek utána jövedéki adót. A fogyasztók még örülnének is, csak a maffia járna vele rosszul, ugyanis jelenleg egy fillért sem kell adózniuk a bevételeik után.
kender.blog.hu/tags/kenderad%C3%B3

Geza 2009.03.04. 16:07:08

@Avatar:
"Csak annyi kéne, hogy legalizálják a kendert és szedjenek utána jövedéki adót."
Én inkább azt mondanám, hogy kobozzák el az egész termést (eddig meg is van), aztán tolják le _az egészet_ a termesztők torkán, aztán velük együtt gyújtsák fel valami köztéren.
Inkább mondok le a jövedéki adóról, minthogy az amúgy is agymosott népességet még tovább hülyítsem!

(A kendermagosok meg menjenek csak szépen vissza egyesével a jó édesanyjuk leánykori bundás picsájába, van elég bajunk nélkülük is bőven...)

Avatar 2009.03.04. 16:28:56

@Geza:
Gondolom hasonló empatikus megoldásod lenne az alkohol és dohány forgalmazókkal szembeni fellépésre is.
Sőt csokoládét, finomított cukrot se lehessen fogyasztani, mert azok is hangulatváltozást és függőséget okoznak.
No meg ott vannak az adrenalin függő extrém sportolók is, akik szintén veszélyeztetik egészségüket a felszabaduló adrenalin és endorfin reményében...
Máglyára mindenkivel!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.03.04. 16:50:17

Az APEH-es fordított jogrend is megér egy misét. Nemhogy bűnözőként, jogkövető állampolgárként is nehéz évekre visszamenően igazolni, hogy mit, honnan, hova, miért.

sebien 2009.03.04. 19:58:46

@Avatar: nem a függőséggel van a baj, hanem a módosult tudatállapottal. mert én még olyat nem hallottam, hogy egy csokoládé függő kiirtott egy egész femilit, amikor jött egy egyenes és hopp... bevette. a dohányosokkal sem lenne semmi baj, ha csak a saját egészségükkel játszanának és nem szemetelnének mindenfelé az utcán. eltekintve attól a "kis" költségtől, amit a dohányosok gyógykezelése jelent. közpénzből persze.

@Geza: ámen

Avatar 2009.03.05. 21:14:17

@sebien / szavazógép / flegma fotelhős:
Én még kenderfüggőről sem hallottam olyat, hogy "kiirtott egy egész femilit". Se autóval, se egyéb módon nem jellemző, hogy ilyet tennének.
Alkohol fogyasztók esetében már hallottam ilyet, de az mégis legális. Sőt az ő esetükben mind az ittas vezetés miatti balesetek, mind a piásan verekedések elég gyakoriak. De nem hiszem, hogy az alkohol betiltásával meg lehetne oldani az alkohol fogyasztás miatti problémákat.
Sőt olyat is hallottam, hogy valaki a kocsiban bagózott, és a leeső hamu elvonta a figyelmét, és áttért a szembe sávba...

sebien 2009.03.07. 11:00:00

@Avatar: a kendereseket, és úgy általában a kendert sem ismerem és nem is érdekel, így arról nem nyilatkozom. de ha már függőségről beszélünk, az már kiszámíthatatlan, és onnantól kezdve már csak idő kérdése, hogy mikor vált át egy kicsit erősebbre. és onnantól kezdve már igenis veszélyes a dolog. és tudom, hogy nem a kender lenne a hibás, de ha csak pár embert ez tart vissza a kábszertől, hogy nem juthat kenderhez könnyen, legálisan: nekem már megérte. és ne jöjjön senki azzal, hogy aki drogozni akar, az úgy is megtalálja a módját. mert nem hiszem, hogy a legtöbben kokainnal kezdik a "karriert". és még egyszer hangsúlyozom, hogy nem ismerem a kendert, így ha a függősége megegyezik például a csoki függőséggel, akkor nem szóltam!

Avatar 2009.03.07. 19:32:03

@sebien / szavazógép / flegma fotelhős:
Miért pont a kenderben véled felfedezni a kapudrogot? Miért nem mondjuk az alkohol a mumus?
Biztos vagyok benne, hogy szinte minden kokós/herkás ivott alkoholt mielőtt először kokainhoz/heroinhoz nyúlt!
Aki időnként megiszik egy-egy fröccsöt, annál már csak idő kérdése, hogy mikor vált át heroinra? Ha apám minden este letol egy üveg sört már 10 éve, akkor gyanakodnom kéne, hogy valahol van egy kis elrejtett kokainja is?

A kender nem okoz fizikai addikciót , és túladagolni is lehetetlen. Ilyen értelemben valóban inkább a csokihoz lehet hasonlítani, nem a kokainhoz/heroinhoz/alkoholhoz/dohányhoz.

Mellesleg a "csoki" a hasis egyik szinonimája a fogyasztók körében, és a hasis szintén kenderszármazék... :)

emzperx 2009.03.07. 22:18:35

@Avatar:

Nem hiszem hogy megygyőzöd. Minden rétenek, társadalmi csoportnak vannak kiirthatatlan gondolatmémei.
Ilyenek pl. a ballibek "fasizmus előszobája" amit mindig vízionálnak ha valaki leplezetlenül nemzeti érzelmű.
Kisgyerekes anyukák pl. imádnak perverzióba hajló gyerekeik elrablásával kapcsolatos rémtörténeteket terjeszteni egymás között, amit sokszor iskolák környékén osztogatott drogbeetetéses mesékkek spékelnek meg. Ennek irracionalitására hiába próbálok rávilágítani, jellemző replikájuk hogy ha csak egyszer történik meg az is nagy baj! (feleségem pl.)

Hiába világítod meg koncepciójának tarthatatlanságát ahelyett, hogy beismerné 2:0 a javadra, inkább új elméletekkel áll elő amit vagy hallott valahonnan, vagy saját kútfőből merítette. Pl. amikor hívekkel vitatkozom a bibliában fellelhető töméntelen ellentmondásról mikor végre sarokbaszorítanám, hát káprázatos találékonysággal húznak elő a cilinderből mindenféle addig sosem hallott magyarázatokat melyekről csak hosszas és fárasztó utánnajárással lehet kimutatni mekora nagy blabla.

Egyébként a kérdésedre én is várom sebien válaszát, mindig tudnak újabb ötletekkel szórakoztatni.

emzperx 2009.03.07. 22:29:11

@sebien / szavazógép / flegma fotelhős:

Ha nem ismered a kendert akkor miért osztod az észt ezügyben?

Olyannal ne gyere hogy a rabláshoz sem értesz mégis van hozzá közöd, mert az nyilván érinthet mint áldozat, az közügy. Amit nagyon rihellek ha valaki elmagyarázza nekem pl. a módosult tudatállapotban akármit csinálhatok. Na ja, pl. autóba ülve is akárminek nekimehetek nem? Két emeletnél magasabb házakat ha építünk akkor az ablakán akár ki is eshetnek az emberek baszki! Késsel pl. megvághatja magát a gyerek HALÁLOSAN is uaaazzze!

Tipikus joker érvelés ami roppant találónak és igazak tűnik, leszámítva hogy szinte bármire akár a fordítottjára is ugyanígy ráhúzható.

sebien 2009.03.08. 12:15:02

@emzperx: először talán meg kellene tanulni olvasni, és utána "jópofizni". én általában a függőségről írtam, amit. a kender legalizálása csak egy a sok közül, ami szerintem a komolyabb szerekhez vezethet. kifejtem: nyilván annak oka van, hogy tudatmódosító szert szedsz. de azzal nem oldod meg a problémát, csak elfeded (ideiglenesen). és egy idő után ez már nem lesz elég, mert hozzászoksz a szerhez, és akkor már valami ütősebb kell.

és igen az alkoholról is ez a véleményem. meg még sok minden másról. de abban egyetértünk, hogy nem az a megoldás, hogy mindent betiltunk. nyilván nem lehet iq-hoz sem kötni ezek használatát, de az sem megoldás, hogy akkor mindent legalizálunk. az lenne csak a kánaán, igaz?:( ha megfelelően használnák az emberek (értsd: nem vinnék túlzásba a fogyasztását, stb..), akkor semmi kifogásom nem lenne a kender, alkohol, meg hasonló dolgok ellen. de ez távolról sincs így... addig meg igenis nehezítsék meg amennyire csak lehet a beszerzését.

ha jól sejtem, téged az is keményen frusztrálhat, hogy 18 alatt nem kaphatsz (kaphatnál) alkoholt. mert milyen szar már a buli alkohol nélkül. az nem is menő csávó, aki hétfőn nem azzal kezdi az élménybeszámolót a suliban, hogy így, meg úgy bebasztam a hétvégén:( és ezért is vagy annyira a liberalizáció híve, vagy tévednék?

Viszont ami az általad felsorolt dolgokat illeti: igen, veszélyes az élet:) csak nem mindegy, hogy valami hasznos dolog, és lehet használni rossz dologra is. vagy úgy önmagában nem jó semmire, csak hogy segítsen "ellazulni", mert az olyan fasza érzés.

sebien 2009.03.08. 12:23:21

@Avatar: nem a kenderben vélem felfedezni a kapudrogot. mert nyilván a kapudrog inkább a maga az ember, ill. annak gyengesége.

arról meg ne kezdjünk vitát, hogy mi mit okozhat, mert manapság ahogy a "tudósok" mindenben megtalálják a rák okát, úgy a függőségnek is lehet nagyon sok oka. de leginkább maga az ember. ezért is gondolom, hogy ahogy nem lehet teljesen megtiltani mindent, úgy nem is lehet mindenkinek engedélyezni.

apádat meg nyilván te ismered, így neked kell eldöntened, hogy olyan ember aki tud mértéket tartani, vagy sem. ha 10 éve megissza a napi sörét és semmi problémát nem okozott ez neki, ill. a körülötte élőknek, akkor nyilván az előbbi.

Avatar 2009.03.08. 17:09:48

"nyilván annak oka van, hogy tudatmódosító szert szedsz. de azzal nem oldod meg a problémát, csak elfeded (ideiglenesen)"

Nem mindenki a problémák elfedésére szed tudatmódosító szereket. Van aki csak azért, mert örömöt okoz neki. Pl. egy sör az esti meccsnézéshez nem a problémák elfedéséről szól.

"és egy idő után ez már nem lesz elég, mert hozzászoksz a szerhez, és akkor már valami ütősebb kell."

Na már megint ez... Most hozzam elő megint apám példáját? Szerintem baromság, ez az előbb-utóbb átállsz ütősebb dologra szöveg. Még csak az sem igaz, hogy aki rendszeresen sörözik, az később rendszeres pálikázóvá válna. Ha ugyanabból a hatóanyagból sem áll át töményebbre, miért gondolod, hogy átáll valami egészen más hatásmechanizmusú szerre?

A soktízezer 60s évek idején élt füvezgető hippikből sem lett soktízezer herkás. Sokkal gyakoribb, hogy valaki egy ideig füvezget, aztán abbahagyja, mintsem hogy valami ütősebbre állna át.

"úgy önmagában nem jó semmire, csak hogy segítsen "ellazulni", mert az olyan fasza érzés. "

Mire jó egy pop/rock/komolyzenei koncert, azon kívül, hogy segít ellazulni? Mire jó a vidámpark? Mire jó egy vers, vagy egy novella? Mire jó a szex, ha nem akartok belőle épp gyereket és védekeztek? stb.
Tiltsuk be azokat is, mert úgysincs semmi hasznuk?
Csak az az elfogadható lazítási, szórakozási módszer, amit Te is csinálsz, vagy szabad máshogy is lazítani, ha másnak épp úgy jobb?

Mellesleg a lazítás önmagában is hasznos, ugyanis a stresszoldás szinonímája. A stresszről meg tudjuk mennyi bajt okozhat.

"a kapudrog inkább a maga az ember, ill. annak gyengesége."
Mégis a kendert tiltották be, nem az emberi gyengeséget. Kell valami bűnbak.

sebien 2009.03.08. 18:45:21

@Avatar: szerintem mi csúnyán elbeszélünk egymás mellett. mert nem hiszem, hogy egy üveg sör önmagában tudatmódosító szer lenne. és apád példája pont azért nem állja meg a helyét itt, mert pont a sör íze, vagy a "feeling" miatt issza meg azt az egy üveget. és nem azért, hogy valami problémát megoldjon vele.

és azt sem mondtam, hogy mindenki, aki rágyújt egy füves cigire, kemény kokain függő lesz. de nagyobb az esélye, mint annak, aki soha életében nem gyújtott rá. ha nem ismered, nem is jelenthet alternatívát. akár szórakozási formaként, akár problémamegoldó dologként tekintek rá.

"Mire jó egy pop/rock/komolyzenei koncert, azon kívül, hogy segít ellazulni? Mire jó a vidámpark? Mire jó egy vers, vagy egy novella? Mire jó a szex, ha nem akartok belőle épp gyereket és védekeztek? stb. Tiltsuk be azokat is, mert úgysincs semmi hasznuk?" ezt most komolyan megkérdezted? akkor komoly gondok lehetnek a zenei ízléseddel, vagy a szexuális életeddel:) már bocs, de ezt nem hagyhattam ki. szóval elég erős csúsztatás, te is tudod. ugyanis ha a felsorolt dolgokat túlzásba is viszed, azzal nem ártasz senkinek (max magadnak, mert vészesen kimerülsz). ellentétben az alkohollal, vagy a droggal.

"Csak az az elfogadható lazítási, szórakozási módszer, amit Te is csinálsz, vagy szabad máshogy is lazítani, ha másnak épp úgy jobb?" nem is értem, hogy miért kérdezed ezt tőlem:( én nem megmondni akarom, hogy az emberek hogy szórakozzanak, mert nem azzal van a bajom, aki megiszik egy pohárral, hanem aki azt élvezi, hogy segg részegre issza magát... és ezek közül sem okoz mindenki baleset persze, de sokkal nagyobb eséllyel teszi meg , mint az aki ásványvízzel oltotta a szomját.

"Mégis a kendert tiltották be, nem az emberi gyengeséget. Kell valami bűnbak." azért mert a legtöbb ember csak fekete-fehérben látja a dolgokat, mint ahogy én is szándékosan teszem azt sok esetben, ha nem tudok jobb megoldást (mint most is). ugyanis ha például valami káros (ill. túlzott fogyasztása veszélyhelyzet forrása lehet), és nincs egyéb haszna, mint öncélú élvezet, akkor igenis tiltsák be. mert amíg nincs alternatív megoldás a problémára és csak két lehetőség közül lehet választani (fekete v fehér ugye), hogy betiltsák, vagy legalizálják, akkor én az utóbbi mellett vagyok. ez nem minden esetben igaz, de most, a tudatmódosítók esetében (és külön emzperx miatt újra hangsúlyozom, hogy nem a kenderről beszélek:( egyértelműen ez a véleményem.

emzperx 2009.03.08. 19:31:50

Az utolsó kommentek elolvasása után már egészen zavarban vagyok.

Most tulajdonképpen mi sebien álláspontja?
Tiltsuk vagy ne, a kendert? Mit tiltsunk? Az alkoholt és a cigit is vagy ezeket ne?

sebien 2009.03.08. 21:57:56

@emzperx: ha rajtam múlna, akkor betiltanék minden tudatmódosítót. mert mint korábban kifejtettem, ebben a tekintetben én feketén-fehéren látom a dolgokat. és ha a legalizálás és a tiltás közül kellene választani, akkor én a tiltásra szavaznék. és mint mondtam, a kendert nem ismerem, így arról nem nyilatkozom, de a ciginek pl semmi értelmét nem látom, úgyhogy azt könnyű szívvel tiltanám be teljesen. az alkohollal kapcsolatban már egy kicsit kevésbé vagyok határozott, de azt is inkább tiltanám, mint engedném. és igen, még jó, hogy nem én döntök ebben az ügyben, mert tudom, hogy a teljes tiltás sem lenne megoldás a problémára. mert ha mindent betiltanánk, akkor is mindig jönne valami új...

a zavar oka pedig valószínűleg az lehet, hogy bennem is két vélemény kavarog: az egyik, amit szívem szerint tennék ez ügyben, és a másik, amit reálisan megvalósíthatónak érzek. az egyik a tudatmódosítók teljes tiltása, míg a másik a jelenlegi szabályok érintetlenül hagyása lenne, de azokat rendesen betartatva.

ps: egyébként nem értem miért lovagolsz ennyire a kenderen. ha nem tudatmódosító, tőlem lehetne legális. de szerintem nem véletlenül nem az...

süti beállítások módosítása