Skip to content


       Szűrés lista

Szűcs Erikának van gyomra

Mégpedig nem is kicsi, ezt mindannyian jól tudjuk, számos kép és videó tanúskodik erről a letagadhatatlan tényről. De most nem az őskomcsi trampli vonalairól lesz szó.

Kanyarodjunk egy kicsit vissza a múltkori bölcsis posthoz. Most, hogy a Gyurcsány-klón Bajnai durván meg fogja szívatni a kisgyerekes családokat, különösen aktuális a téma.

Ugye a nagy terv "a GYES és GYED időtartamának két évben történő maximalizálása átmeneti időszak biztosítását követően".

A ridikülből zabálás bajnoka azt mondja erről:

"Olyan gyakorlatot ne kövessen egyetlen társadalom sem, hogy évről évre a szociális jövedelmek emelésével próbálja meg a társadalmi jövedelemkülönbségeket csökkenteni, mert az nagyon gyorsan eléri a társadalom tűrőképességének a küszöbét."

A szociális miniszter a tervezett intézkedés várható ágazati vagy költségvetési hatását nem tudta megmondani. Szűcs Erika valószínűnek tartja, hogy ez a változás is 2010. május 1-jétől lenne érvényes.

„Minden társadalmi kutatás azt bizonyítja, hogy a gyermekszám a jövedelemmel fordítottan arányos.
Minél kevesebb a jövedelem, annál több a gyermek, és minél több a jövedelem annál kevesebb a gyermek. A gyermekvállalási kedv a nők esetében szerintem alapvetően attól függ, hogy mennyire biztos a munkahelyük, és mennyire támogatja, segíti őket a társadalom abban, hogy egyszerre tudjanak gyermeket vállalni és a munkahelyen is helyt állni.” - mondta a tárcavezető.

Nos, mennyire támogatja, segíti a magyar állam a magyar nőket, hogy egyszerre tudjanak gyereket vállalni és a munkahelyen is helytállni? Hát nemigen. Ahogy azt már kitárgyaltuk, egy átlagosan kereső családnak komoly anyagi rizikóval jár gyereket vállalni. Ez itt kérem nem Nyugat-, hanem Kelet-Európa, a rideg magyar valóság. Az apa nem keres annyit, hogy pótolja az anya kieső jövedelmét, az anya pedig hiába szeretne hamarabb visszamenni dolgozni, nincs elég bölcsőde. 561 állami intézményben 24.000 férőhely van, de kétszer ennyi kéne. Mit tesz a magyar állam és konkrétan a szociális miniszter? Gőzerővel dolgozik a  megoldáson, éjjel-nappal lobbyzik bölcsődeépítésért, átcsoportosítva mondjuk a 4-es metró milliárdjait? Hát nem. Az állam az egyezményes nemzetközi jelet mutatja a kisgyerekeseknek, Szűcs Erika pedig magánbölcsődéket népszerűsít.

Nem csalás, nem ámítás, a földtől és valóságtól elrugaszkodott Dobrev Klárával egy budaörsi családi napköziben jártak, amitől teljesen el voltak ájulva. Főleg Klára asszony, aki már régóta azt szorgalmazza, hogy szülés után az anyák mihamarabb menjenek vissza dolgozni. Most is lenyomta a szokásos álnaiv szöveget:

"Nem kell Magyarországon lelkiismeret-furdalást éreznie attól egy szülőnek, egy édesapának vagy egy édesanyának, hogy bölcsődébe vagy éppen családi napközibe viszi reggelente a gyermekét, mert attól még ugyanolyan jó és szerető édesanya tud maradni"

Klára asszony Erikával (és valószínűleg a komplett kormánnyal) nagy egyetértésben a magánbölcsiben látja a megoldást. Nem véletlenül. Egy "normál" bölcsődei férőhely havi 100.000,- Ft-ba kerül az államnak. A családi napközi díja átlagosan 60-80.000,- Ft, ebből az állam 20.000,-Ft-t fizet normatív támogatásként.

Ugye minden világos?

"Mi folytatni akarjuk a kampányt, szeretnénk találkozni mindenekelőtt, mindenekelőtt, első körben a polgármesterasszonyokkal, akiknek szeretnénk ezt bemutatni, hiszen azt hiszem empatikusabbak ezzel az üggyel kapcsolatban mint a férfiak” - mondta Szűcs Erika."

Igazi hátulról támadó, sunyi szocistratégia, méltó az MSZP-hez meg a pogácsazabálóhoz. Aki mellesleg újra és újra felháborodik a sajtó érdeklődésétől.

Igaza van Szűcsnek, az ő életpályájához tényleg gyomor kell. Jó erős.

Címkék: mszp társadalom bölcsőde pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr331047966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.07. 08:39:45

Továbbra is csak nagypapámat tudom csak idézni:

"oszloplábú, munkásőr k.rva"

Egyébként úgy látom nem annyira vágjátok. Azért csinyájják a pulyákokat a "szegínyek", hogy a gazdagok örökbefogadhassák. Ilyen egyszerű ez.

Száll a kakukk fészkére.

Mourinho már nem a király 2009.04.07. 08:40:45

Vicces, amikor a szocik vágják a juttatásokat. (vagyis nem, nem vicces, csak elméletben)
De azt nem értem, 2010 májustól minek akarnak ők törvényeket életbe léptetni? Jön a választás, oszt 2 hónap múlva visszavonja a fidesz.

martonx 2009.04.07. 08:43:18

Áhá! Értem a komcsi stratégiát. Mivel kimutatták, hogy a szegényebbek több gyermeket vállalnak ezért elszegényítik az egész magyar társadalmat, ezzel is növelve a gyermekvállalási kedvet.

Nooormáális?

martonx 2009.04.07. 08:44:42

@Awkward: Ezt az egész hozzáállást nem értem. Ha ennyire a jövőbe akarnak tekinteni, akkor írják ki most az előrehozott választásokat, aztán, akkor lesz program 2010-re.

De nekik mi közük 2010-hez? Vagy ennyire biztosak a győzelmükben???

r.yeti 2009.04.07. 08:46:40

Remélem már fűti az ördög odalent ennek a vén kurvának és a többi ingyenélő politikusgecinek az üstöt!

System failure. :) 2009.04.07. 08:51:22

Off:

Beléptem a Magyar Gárdába annyira rááászistááá vagyok. Morvait az Ep-be!
Ezt a lúvnyát is páros lábbal kellene kirúgni és felhúzni egy lámpavasra hazaárulásért.
Ugyanezt írtam a sz*sz-es lúvnyáról a hompédszükön.
Első? :)

System failure. :) 2009.04.07. 08:53:14

Mégegy off:
Olvastátok, hogy zsindex hogy alázta a gárdát?
A cikkírót is felhúzatnám egy lámpavasra.

Tűzvillám (törölt) 2009.04.07. 08:53:47

@martonx: ugyanez jutott az eszembe.

Amúgy reggel a Kossuthban is azt mondták, hogy tuti, hogy mennie kell.
És bár nem tűnik most sem biztatónak a jövő, és nem tölt el kitörő örömmel az új kormány sem, a kormánycsere napján én öt perces kitörő örömmel fogom megünnepelni, hogy azok a disznók, akiket az elmúlt években olyan kitartóan utáltam, mégiscsak megbuktak. Nyilván megvan az új helyük, és elszegényedni sem fognak, de jutott/jut nekik egy kis stressz, egy kis megaláztatás, egy bukás... nem szeretnék erről megfeledkezni, mielőtt elkezdem utálni az új kormányt :)

Engem ez a videó boldoggá tett, mert láttam Szűcs Erikát idegesnek, és úgy látszik, a hangulatom fordítottan arányos az övével :)

Tűzvillám (törölt) 2009.04.07. 08:54:56

Ja, és a fenti képtől meg feljön a reggeli.

mind2 (törölt) 2009.04.07. 08:57:31

" "Nem kell Magyarországon lelkiismeret-furdalást éreznie attól egy szülőnek, egy édesapának vagy egy édesanyának, hogy bölcsődébe vagy éppen családi napközibe viszi reggelente a gyermekét, mert attól még ugyanolyan jó és szerető édesanya tud maradni"

Igen Klárika. Bátorkodtunk 1990- ben gyermeket vállalni, a módszerváltás hajnalán, felért egy sötét szakadékba ugrással. 1993- ban annyi volt a fűtésszámla 5.400,- Ft ha jól emlékszem, mint a gyes összege. Vittük a gyereket bölcsödébe,én mentem dolgozni, átlag 2 hetente ki akartak rúgni a próbaidő alatt, mert MINDIG beteg volt a kicsi. Nem volt olyan nyavalya, amit el ne kapott volna, reggelente rugdosott a kis lábaival, és ordított, hogy ne vigyem, mikor átmenetileg meggyógyult.
Én meg mindig bőgtem, hogy be KELL adni. Bűnösnek éreztem magam, mint aki elárulja a saját gyerekét. Nagyszülők még aktív korban, munkahellyel.
Úgyhogy kedves pogácsazabáló, meg milliomos klárika, elmehettek ti a jó q....
Egy gyereknek 3 éves koráig szüksége van az anyjára, hogy foglalkozzon vele, hogy reggel sokáig aludhasson..., hogy biztos hátországa legyen.
A gyes így is arcpirítóan alacsony : 20.000 ft körüli összeg havonta. A gyed meg csak annak jár, aki dolgozott a szülés előtt.
Nincs nagy költségvetési vonzata. Viszont az üzenete borzasztó.
És több mint bűn állandóan a gyerekeseket, vagy gyereket vállalni akarókat ráncigálni.

rolika 2009.04.07. 08:57:46

két kisgyerek apjaként vallom, hogy a gyereknek minél tovább az anyja mellett a helye! ameddig csak lehetséges, maradjon otthon. annyira elesettek ezek a kicsik, annyira szeretetéhesek, senki és semmi nem tudja ugyanazt nyújtani nekik, mint az anyukájuk, sem bölcsi, sem napközi...

egész egyszerűen embertelenségnek tartom három éves koruk előtt kiszakítani őket az otthon melegéből.

kislányom három és fél éves, fél jár oviba, de csak délig, utána iszkiri haza. teljes időre majd négy éves korától engedjük el, és akkor is megoldjuk majd valahogy, ha ez a rablóbanda csak elveszi a pénzt és nem adócsökkentéssel nem adja vissza valahogy, ahogy az egy reformhoz illő lenne

mikike 2009.04.07. 08:59:51

Úgy érzem, h mivel ők szemrebbenés nélkül ki tudnak adni havi 80 ezret óvodára ezért nem fogják fel, hogy vannak olyanok (nem kevesen) akiknek ez anyagilag megterhelő...

rolika 2009.04.07. 09:00:32

ja igen, és ez a nőszemély a SZOCIÁLIS miniszter, akinek mondjuk egy fajansz vécécsészénél több szociálisan érzékenységet illene felmutatnia, ha már egyszer egy szocialista párt minisztere!

System failure. :) 2009.04.07. 09:04:59

Lámpavasra vele. Opsz nem a torpa hálózaton vagyok. :)
Nézzétek már a cicám mit összejárkál a billentyűzeten, ez nem én voltam...
Második?

reKorrekt 2009.04.07. 09:05:10

Ez most komoly?
Nem azért van több gyereke a szegényeknek mert minden szir-szar támogatást kapnak és mert a statisztikába belevették a megélhetési légybekapó pudrékat is, te lőtymajom?! A dobrev is elmehet az *nyába, százmilliókkal a kamrában nem nehéz pofázni...

Amúgy érdekelne mi került 100k-ba /prücsök.
Mondjuk van egy 30 fős ovis és egy 30 fős bölcsis csoport egy oviban. Utánuk jár 6 millió havonta?
Nézzük a költségeket havonta:
- 5 óvónő fizuja: 600.000 Ft (lehet sokat mondtam)
- rezsi: 200.000 Ft
- kajcsi: 1.800.000 Ft
- kellékek: 100.000 Ft
- amortizáció: 100.000 Ft
- karbantartás: 100.000 Ft (mese habbal)
Más nem jut eszembe, ez így összesen 2.900.000, de legyen 3 millió. Hová tűnik a másik 3 millió?

r.yeti 2009.04.07. 09:05:53

Ezek után még csodálkozik valaki, hogy nem vállalnak a fiatalok gyerekeket? Én is inkább megváltoztatom a nevem Kolompárra vagy Sztojkára, felmondok a munkahelyemen,és akkor én is élhetek semmittevésből! Szégeny ami ebben az országban folyik, ÓRIÁSI SZÉGYEN!!!

redblek 2009.04.07. 09:15:56

elefántlábú, elefántlábú, pardon. :)

elefántlábú munkás*rkurva.

Win Elen 2009.04.07. 09:17:00

Abban van igazsag amit mondott, hogy a szegenyek koreben nagyobb a gyermekvallalasi kedv. De az arcom lekokad a fejemrol, ha komolyan ugy erti azert mert kevesebb a penze. Nem azert. A torzult ertekrend miatt, ami a penzhajhaszas okoz, es amit az ember magatol csinal, vagy belekenyszerul. Idehaza a tobbseg, ki tudatosan, ki kevesse megette az "olyanok leszunk mint az osztrakok" szoveget. Olyan dolgokrol hagytak almodozni az orszagot, amelyekre meg nem voltunk keszen. Es ezeket szerintem a vezetoink is elhittek. Az ember akkor vallal gyereket, ha ugy erzi fontos az neki, ha tudja mit jelent a csalad fogalma. Az urbanizalt polgar egyre kevesbe. Az hogy az anyagi jolettol teszik sokan fuggove mar pont ennek a torzulasnak az oka. Es ez egesz nyugaton megfigyelheto. Schmidt Maria, irt ezzel egy jo publicisztikat a HVG-be, erdemes elolvasni, meg ha nem is ertek minden szavaval egyet. Jol felbazsott ez a demagogia. Bocs.

eszkep 2009.04.07. 09:20:47

@Awkward: Csak nem képzeli bárki is, hogy a szocik saját maguk alatt akarják vágni a fát??? Inkább a a következő kormány kontójára vezetik be a megszorításokat. Nesze nektek "sűrgős válságkezelés"...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.07. 09:23:34

Itt mindenki ugyanazt kántálja mindig?
Jó, utáljuk a banyát, mert sudribunkó, de a gyerekek nem a párezres állami zsebpénz miatt nem születnek meg, ugye? Vagy gyerekcsinálásból akar itt valaki meggazdagodni?
Azért nem születnek, mert már eleve nincsenek is családalapítási szándékok.
Mert csak együttélnek és az első gubancnál lelép az "apuka".
Vagy együtt se élnek, mert "nehogymár a pénzemre pályázzon a ribanc".
Ahol meg nincs biztos társ, ott a nők akkor szülnek, ha egyedül is meg tudják oldani.
Az meg ritka.
És kell hozzá bölcsöde, mert meg kell tartani az állást.
És azért is kell, mert a nagyszülők kijelentik, hogy nekik ne szüljön az a lány, "szüljenek csak maguknak".
Úgyhogy egy nő azzal számol, hogy jó eséllyel senki nem fog segíteni a felnevelésében.
Na, ez a gubanc, nem a zsebpénz.

monstress 2009.04.07. 09:26:37

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:
- dadus is van, kifelejtetted
- a másik oldalon viszont veled vitetik a vécépapírt, a szalvétát, a szappant, a fogkrémet, takarítószert és a gyümölcsöt - amikbõl így az összes óvónõ egész családja meg rokonsága el lett látva...

monstress 2009.04.07. 09:28:41

@monstress:
ja, plusz csoportpénzt szednek, amibõl a foglalkoztatásokhoz szükséges anyagokat veszik meg, és mikuláskor, karácsonykor, farsangkor, húsvétkor, évzárón, évnyitón, anyák napján, gyereknapon, ballagáskor, kirándulásokon, színház-mozilátogatáson még tejeljél egy ötöst/alkalom...

Zorro2007 2009.04.07. 09:31:12


Egy kis osszehasonlitas Ausztriabol:

Csaladi segely (18 eves korig de ha tovabbtanul a gyerek akkor 27ig) : 120EUR/ho/gyerek
Adojovairas: 60EUR/ho/gyerek
Gyes: 450EUR/ho 30honapig. Van lehetoseg havonta tobbet kapni viszont akkor nem 30 honapig kapod hanem kevesebbig, ahogy tetszik.

Kulon adokedvezmenyek a tobbgyerekes csaladoknak ez kb, meg 100EUR/ho

A korhazban semmit sem fizettunk dokinak, noverkeknek sem, nem is kertek es megis mindneki mosolygott. Pedig a noverkek itt sincsenek nagyon megfizetve, kb. annyit kapnak mint egy bolti penztaros.

A torveny szerint a szulesi datum elott es utan 4-4 hetig TILOS dolgozni viszont ha nem alkalmazott vagy hanem mondjuk egy (kis) ceged van akkor az allambacsi fizet neked egy alkalmazottat aki elvileg helyetted dolgozik!Ez ugye lehet mondjuk a ferj is
ez kb 2500EUR.

Ovoda ingyenes es mar 2,5 eves kortol lehet menni.

A legfontosabb, egy fizetesbol es a gyerekek utani penzbol boven meg lehet elni...

monstress 2009.04.07. 09:31:26

@mind2:
Minden szülõ rémálma :-(
Három gyerek már annyit tud beteg lenni, hogy az anya teljes idõs ápolónõvé válik. Versenyszférában esélye sincs...

mind2 (törölt) 2009.04.07. 09:32:26

@monstress: így van... alig vártam, hogy a 2. gyermekünknél megszabaduljak az óvodától, mint " intézménytől " .... sírás- rívás állandóan a személyzet részéről, és ha 10 percet késik az ember, rajta kívülálló okok miatt, már összedől az épület.....mondjuk, összeszámoltam, hogy egy óvónő hány órát is dolgozik egy nap..nem is folytatom ...
Ma már a legtöbb óvodából 16.00 és 16.30 - ig el kell vinned a gyereket. A legtöbb munkahelyen 16 - 17 óráig dolgoznak a nők.... ennyit a rugalmasságról..

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.07. 09:35:33

@simonmondja.:

"Vagy gyerekcsinálásból akar itt valaki meggazdagodni?"

Nem, mindössze nem szeretnénk éhen halni a gyerekkel együtt. Ha már vállaltuk, legyen neki rendes kaja, rendes ruha, meleg szoba stb.

Ekkora negatív torzítást a "mai fiatalokról", mint amilyet te írtál, ritkán olvasni. Tényleg így gondolod vagy csak provokálsz?

monstress 2009.04.07. 09:38:11

@Zorro2007:
És milyen az anyuka szociális ellátottsága. mert az oké, hogy meg "egy fizetesbol es a gyerekek utani penzbol boven meg lehet elni", de azért ez kiszolgáltatottá teszia nõt, mondjuk egy válás esetén, és a nyugdíja is kevesebb lesz, vagy nem lesz jogosult munkanélküli segélyre...
Az én tapasztalataim skandináv viszonyokról nem ilyen rózsásak, ott a nõk egyenjogúsága címén kb. 5-6 hónap a gyed, de az apukának is van belõle köteles része, és utána mehet a gyerek a bölcsibe... Annyiszor összeszorult a szívem, amikor kora reggel láttam a fiatal anyukákat biciklin, elöl-hátul (néha még alvó) gyerekkel hajtani, hogy még le is tudja adni õket, mielõtt munkába ér...

mind2 (törölt) 2009.04.07. 09:38:39

@monstress: tudom miről beszélsz, márpedig én 93- ban odamentem...a privát szférába. .. és maradtam is azon helyen 13 évig :) Igaz, amint írtam, kéthetente akartak kirúgdosni, meg " megbánták " hogy engem vettek fel bevallottan a gyerek miatt. Ezt a szemembe is mondták. Hogy kár, hogy kisgyerekes vagyok.... de nem adtam fel, és maradtam 13 évig :)
Iszonyú nehéz időszak volt. . És manapság már a nagyszülők sem a régiek. Individuálisabbak, mint a mi nagyijaink voltak. Tisztelet a kivételnek.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.07. 09:39:42

@Zorro2007:

Na, ez lenne a normális. Itthon ilyenre esély sincs. :(

sistergős gomba 2009.04.07. 09:40:24

@simonmondja.:
Ugye ezeket te sem gondolod komolyan? A témában mélyen érintettként csak annyit tudok mondani, hogy a kivénhedt pufajkás húzzon a sunyiba, és nem azért mert demagóg kántáló vagyok, hanem mert lövése sincs arról, mit zagyvál össze!
Nem azért csökken a gyermekvállalási kedv, mert a nők inkább hajtják a lóvét, meg lepattan mellőlük a pasi, hanem mert NEM lehet fenntartani egy családot egy keresetből! Jobban mondva az adófizető lúzerek nem tudják fenntartani a családjukat, hiszen a keresetük majd' feléért ott toporog az állam. A segíííly meg ugye ingyé van. :-/
A magánóvodákat/bölcsődéket meg ugyan ki fogja igénybe venni? 100 ezer/hó/csemete? Ugyan már, mutassanak nekem egy olyan családot, ahol csak úgy le tudnak mondani ennyi pénzről! Nagyon sok embernek a FIZETÉSE nincs ennyi!
Szóval "monnyonle". Én ettől függetlenül igenis vállalok gyereket, aztán majd legfeljebb beviszem a Parlamentbe, ott úgyis rengeteg ráérő ember van, majd megsütiztetik a büfében...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 09:41:18

@Win Elen: mennyi igazság van abban, amit írtál...

Konkrétan mi is ebben a cipőben jár(t)unk. Ott voltunk ketten a zasszonnyal, viszonylag jó fizetésekkel, hiába a lakáshitel, meg a magas rezsi, de leseszartuk, mert maradt bőven. Egyszóval: kényelmes volt a kis életünk.

Na ez igencsak megváltozott, amióta gyerek van. Egyrészt kevesebb van a "bevételi" oldalon, ellenben sokkal több van a "kiadásin". És nagyon sokan ugyanígy vannak, és ezt a kényelmes életüket nem akarják feladni a gyerekvállalás miatt...

A másik: a családi bölcsi. Kedves Klára és Erika asszonyságok... SÜN! Mármint anális úton hozzatok világra egy egész klánt belőle...

Ha csak 70.000.-Ft-tal számolom is a havi költséget, akkor kb ott tartunk, hogy a nő csak akkor menjen vissza dolgozni (már ha van hova), ha a havi fizetése NETTÓ 140.-150. MINIMUM. Különben kurvára nem éri meg. Akkor inkább a semmire sem elegendő gyes-en maradjon otthon, mert akkor nem kell olyan "luxusra" költeni, mint utazás, és kövezettek meg: pl ruha a nőnek. Azért ha valaki eljár dologzni, biztos, hogy egy csomó olyan dologra KELL, hogy költsön, amire ha otthon marad a prücsökkel NEM FOG pénzt kiadni.

ErEr 2009.04.07. 09:44:22

Nézzük még1x mi is van ennek a pártnak a nevében? SZOCIÁLIS? Ez most komoly? Kezd olyan lenni mintha egy repülőtátsaságnak földútkezelő lenne a neve - semmi köze egymáshoz.
Közben meg a vörös posztó előtt internacionálét hallgatnak-énekelnek, csak hogy a sok nyugdíjas el ne felejtse abbani naív buta hitét, hogy ezek talán még egyszer visszahozzák azt az időszakot amikor még nem ment rá a teljes pénzük kifizetni a panelgarzon rezsijét... jajj...

rolika 2009.04.07. 09:45:45

@mind2: és ez csak egy gyerek. amióta megvan a kisfiunk és a lány ovis, gyakorlatilag FOLYAMATOSAN betegek. az oviból hazakerül minden ótvar, és a kicsin hatványozottan jön ki. a feleségem, ha dolgozna is, akkor se dolgozna...

monstress 2009.04.07. 09:48:38

@simonmondja.:
Hát bizonyára vannak ilyen élettapasztalattal rendelkezõ nõk is, de a legtöbben azért hisznek a boldog család eszméjében szerintem, és így futnak neki az életnek meg a gyerekvállalásnak.
A gyermekvállalási hajlandóság csökkenése pedig valószínûleg nõ az individualizmus elterjedésével, ami pedig egyenes arányban van az institualizált, állandó szülõi jelenlét nélkül szocializált generációkkal. Igen, a birodalom visszavág, méghozzá droidseregekkel :-(

Törcsi:Got_som'_weed? 2009.04.07. 09:52:43

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]: a szakapparátus. a bölcsöde önkormi kötelesség. egy átlagos 50-100 e lakosú település/kerület fenntart 2-3 bölcsit és 6-7 ovit. itten van összesen cca. 500 pulya + 50 dadus/óvónéni. erre jut egy osztályvezető + 3 fős köztisztviselő szakapparátus a polgi hivatalban. ennek a 4 főnek a bérét mintegy 20 dadus egyenértékben fejezhetnénk ki.

de: az osztályvezetőnek van egy cimborája, aki évente kifesti az ovikat, egy másik, akinek menzás cége van, egy írószerárus spanja, aki ellátja vackokkal az ovibölcsit. itt a közgazdaságilag hatékony költségszerkezeten túli költségeket ismét 20-30 dadus egyenértékben fejezhetnénk ki

a polgi master 4 évente átlagosan átad egy új játszóteret/oviépületet, ami látszólag jó, de valójában a kerület/település elit részén áron alul eladott régi épület/telek értékének csak töredékét fordítják erre a beruházásra, a többit a Mutyi Szakképzés Hunvald tagozatának instrukciüi alapján pártfinanszírozásra és a polgi új luxuslakására költik. ennek az externáliának a társadalmi költségét 40-50 dadus értékben fejezhetjük ki

Willy Brandt (SPD) megkérdezte, Adenauert, mit szólna az ellenzéki CDU, ha az SPD új szociális támogatást vezetne be. Adenauer azt válaszolta: OK, Billyboy, csak egy feltételünk van: az apparátus ne kerüljön többe, mint a kifizetett támogatások össz-értéke.

f.m.j. 2009.04.07. 09:52:57

Nekem abból van elegem, hogy szégyellnem kell magam, mert itthon maradtam 3 évig mindegyik gyerekemmel, (ebből még van másfél év, elvileg hozzám még nem nyúlnak :) de érzem a megvetést, (nem Tőletek, mert itt örömmel olvastam, hogy sokan azt tartjátok normálisnak, hogy minél több időt az otthon melegében töltsön a gyerek)-szóval lenéznek, hogy semmittevő vagyok, de jó is nekem, hogy ... persze rettegéssel gondolok arra, hogy hova is fogok visszamenni, csak egy tanár vagyok...

monstress 2009.04.07. 09:53:13

@mind2:
Igen, a nagyszülõi generáció, akik alig várták, hogy "kirepüljenek a gyerekek, és megpüsztüljön a kutya, mert akkor kezdõdik az élet"... :-D@sistergős gomba:
HELYES!!! :-D :-D

martonx 2009.04.07. 09:55:03

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]:

A 100K/ hó tényleg elgondolkodtató. Szüleimnek magánóvodájuk van. 35K körül fizetnek a gyerekek (nem tudom a pontos összeget), ehhez jön a 20K/gyerek/hó állami támogatás. Azaz kb 55K/hó/gyerek.
És ebből ha nem is túl fényesen de megélnek.

monstress 2009.04.07. 09:55:04

@fmj:
Na azoknak, akiknek a részérõl érzed a megvetést üzenem, amit Seduxen mondott :-D (" SÜN! Mármint anális úton hozzatok világra egy egész klánt belőle...")

monstress 2009.04.07. 09:57:53

@mind2:
Igen, de ettõl olyan erõs lesz az ember, nem? Hogy még ezt is legyõzte, és megmutatta nekik! Különben meg SÜN :-D

Zorro2007 2009.04.07. 10:01:28

@monstress:
Csak gyorsan neztem meg, de egy gyerek 30 honapnak "szamit" a nyugdijnal, 10 honapnak a munkahelyen es kb. 30EUR/ho/gyerek plusz nyugdijjat.

Szokasos , hogy akiknek kis(

martonx 2009.04.07. 10:01:47

@Törcsi:Got_som'_weed?: Erről eszembe jut amikor Csólyospáloson laktam.
A falu kb 1800 lakosú. Nem volt játszótér, szegényes volt az óvoda udvara, de a polgármester (előtte TSZ elnök) unokáinak saját játszóterük volt körbekerítve.
Aztán meg amikor az egészségházat újították fel, azt oly módon oldották meg, hogy az utcafront felőli része fel lett újítva, a hátsó része meg romos maradt (képzeljetek el egy tetőfelújítást, ahol csak a tető egyik felét cserepezik újra). A felújítás látványosan lassan haladt. Közben a polgármester épített egy újabb istállót a TSZ-éhez (anno ő privatizálta), a falugazdász meg egy új szobával, és terasszal bővítette a házát. És mindezt pont a felújítás ideje alatt.
Nem gyanús?

Combi a ballibes Ferkófan 2009.04.07. 10:03:49

@Cody78: "Morvait az Ep-be!"

Na attól mentsen meg minket a jóisten.

Zorro2007 2009.04.07. 10:05:09

lemaradt a vege...:

Szokasos , hogy akiknek kis(

z666 2009.04.07. 10:06:06

@Tűzvillám:
Én akkor leszek boldog, ha lámpavason látom őket himbálózni...

martonx 2009.04.07. 10:06:12

@simonmondja.: Hidd el sokakban megvan a gyerekvállalási kedv. Aztán amikor az első gyerek születésekor az apukának másodállást kell vállalni, hogy fel tudják nevelni a gyereket, mert egyszerűen nincs rá pénzük, akkor megfogadják, hogy inkább nem lesz több gyerekük, mert egyszerűen nem engedhetik anyagilag meg maguknak.
Na ilyenkor tud nagyon jól jönni, akár havi 20.000 Ft is.
Nálunk az asszony kitalálta, hogy lesz második gyerek is, de őszintén fingom sincs hogy fogunk megélni, ha tényleg megszületik.

Zorro2007 2009.04.07. 10:09:01

Akkor harmadszor:

Szokasos , hogy akiknek kis ( 10evnel kisebb ) gyereke van a munkahelyen plusz szabadsagot kapnak, nem torveny hanem szakszervezet, nalunk evi plusz 10 napot adnak...

Amit meg a legelejen ezsrevettem, amikor meg nem is volt gyerekem, hogy itt a kisgyerekes csaladok "szent es serthetetlenek".

Valasnal az anyat nem lehet kirakni a kozosen bejelentett lakasbol meg akkor sem, hogy nincsenek osszehazasodva vagy nem az o neven van a alakas...

mind2 (törölt) 2009.04.07. 10:15:58

@fmj: eszedbe ne jusson szégyellni magad. A 2. gyermekünkkel én is otthon maradtam - szerencsére addigra már kikerültünk a 90-es évek elején ásott gödrünkből, meg megtanultam spórolni és jobban háztartást vezetni XD.
Aztán arra is rájöttünk, hogy csak magunkra számíthatunk, és kifejlesztettünk egy túlélő - attitűdöt...
Nem könnyű meccs, de senki nem mondta, hogy maga lesz a fáklyásmenet :)
Viszont azt nem lehet megfizetni és pénzben megfizetni, ha átölelik a nyakadat és azt mondják : szeretlek:)... amire - gondolom - már te is rájöttél ;)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 10:16:03

@martonx: ha meg nem sértelek, úgy nagyságrendileg mennyi a fizud?

csak azért kérdezem, mert igencsak ismerős a helyzet, amit leírtál, pedig nálunk még csak 5.5 hónapos a Pocok. Tehát messze még a bölcsi-ovi-suli.

És nálunk a havi apanázs - mostantól már "csak" gyed-et kap asszony az eddigi thgys helyett - olyan 240 körül lesz. (fizum + gyed + csp)

r.yeti 2009.04.07. 10:16:49

@simonmondja.: Elhiheted, hogy a szándék sokakban meglenne. Mi is ott tartunk az asszonnyal néhány éven belül szeretnénk egy gyereket. De sajnos előbb valamiből meg kell oldanunk, hogy legyen valahol laknunk mert nem szeretnénk éltünk végéig a szüleinknél lakni. Ha pedig egy saját házat/lakást akarunk akkor 15-25 évig annak a részleteit törleszthetjük, fizethetjük a rezsit, együnk és mellette neveljük a a gyereket! De csak egy kérdés van: MI A FASZBÓL! Minden ami egy kicsit is segítene a családosoknak és fiatalaknak azt megszünteti/lecsökkenti ez a tolvaj banda: Gyed, Gyes, szocpol, hiteltámogatás stb. Mi a franchoz kezdjen így egy fiatal pár és miből jusson 1-ről a 2-re? Kívánom ennek az összes geci politikusnak, hogy éltük végéig rohadjanak egy börtönben, ahol mindegyikre jut 3-4 kigyúrt szexhiányban szenvedő kancigány!

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.04.07. 10:16:51

Mondjuk úgy hogy engem ez a probléma nem érint. De, egyszerűen felháborító ennek a nőnek a demagógiája. Még hogy azért születik több gyerek mert kevesebb a pénzük?? Csak annyit kérdeznék hogy te hülye vagy baszod?? Azért születik több gyerek, mert a szociális és társadalmi helyzetük, iskolai végzettségük (!) olyan hogy ez szinte definiálja az életvitelüket. Kurva egyszerű lenne itt a pénzről beszélni, az akinek esélye sincs hogy először megteremtse magának és a gyerekeinek a normális emberhez méltó körülményeket, nem mellesleg ez eszébe sem jut,az nem gondolkozik hogy szül e gyereket, szül és kész. Ezek a gyerekek meg általában nem is tervezettek, hanem megesett hát megesett alapon születnek (lsd. cigányság, mélyszegénységben élő magyarok)

monstress 2009.04.07. 10:17:40

@Zorro2007:
Na EZ IGEN!!!
Ezt érdemes volna elérni, így már értem, hogy miért kéne kicsi hazánknak arra törekedni, hogy osztrák viszonyok uralkodjanak itthon!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 10:18:43

@mind2: :)))))))) a miénk még nem mond ilyet, max egy mindent elsöprő "göööööööeeeeeee" keretében a nyakadba helyezi az előtte elfogyasztott anyatejet :))))

Mondjuk az is egyfajta élmény. Vagy amikor telibepisil :)))

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.07. 10:19:23

@martonx:
Az semmi, de mikor már kamaszok, mint az enyémek, akkor kerül igazán sokba, hogy tartsák a lépést és ne a leszakadók között legyenek.
Hogy ez régen sem az államon múlt, meg sosem, az biztos.

rolika 2009.04.07. 10:22:35

@fmj: szerintem aki semmittevéssel vádol egy kisgyermekes anyukát, annak fogalma sincsen a gyerekekről, a nevelésről, hogy egy kisgyereket egyetlen pillanatra sem lehet szem elől téveszteni, hogy minden hétköznapi tárgy potenciális veszélyforrás, hogy a gyerek az első, a második, a harmadik, az elős száz helyen a gyerek szempontjai vannak

DE! pont ez a jó benne :-) nézni, ahogy ügyesedik, hallgatni az egyre értelmesebbé váló gügyögést, látni, ahogy felnő... minden fáradságot megérnek!

csak ne lennének annyit betegek...

mind2 (törölt) 2009.04.07. 10:23:55

@r.yeti: na most vagy van üldözési mániám + összeesküvés-elméletekre hajlamos vagyok : ez szándékos, és az alsó középosztály + középosztály teljes ellehetetlenítését célozza ( akik ugye nem kommancs szavazók ) ,
vagy a cél az, hogy még több cigány + hátrányos helyzetben élő kölyök szülessen, mivel a gyes rövidebb időre szól, tehát mint bevételi forrás elapad az abból élőknél ?
Már gőzöm nincs mit gondoljak.
Ezek szándékosan ilyen rosszindulatúak, vagy ...mi ?

monstress 2009.04.07. 10:24:07

@Zorro2007:
na csak összejött :-P (néztem, mint Rozi :-D)

10 nap plusz!!! Azannya, de mellérakott engem az a gólya! :-D
Most már értem, amikor a disszidált csoporttársam az ausztriai tranzitból azt írta, hogy ott van aztán csak igazi szocializmus. És mégis: semmi sincs elcseszve... Csak ne (ut...) izé, volnának olyan furik az osztrákok...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.04.07. 10:24:17

@DexterMorgan78/Séfbácsi:
Ha nagyon egyszerű szeretnék lenni akkor azt mondanám, hogy olyan szegények hogy arra sincs pénzük hogy védekezzenek...

rolika 2009.04.07. 10:25:42

@Seduxen: a féléves kisfiam azt mondogatja, hogy aaáághüügghűű :-)
a kislányom meg: szejetjek, apa :-)))

budai zöld 2009.04.07. 10:26:33

Ez itt egy túladóztatott, túlszabályozott, tehát versenyképtelen, müködésképtelen gazdaság. Persze, hogy nincs munka senkinek, miböl érné meg fogalkoztatni bárki is, ahhoz müködö vállalkozások kellenének.
De mit mondanak az okosok?
- ha sok diplomás nem talál munkát? Azt, hogy a foglalkoztatást kéne olcsóbbá, egyszerübbé tenni? Nem, hanem túl sok a diplomás, túlképzés van, fizetös oktatás kell.
-ha sok kisgyermekes anyuka nem talál munkát? Azt, hogy a foglalkoztatást kéne olcsóbbá, egyszerübbé tenni? Nem, hanem elhülyülnek otthon a babázástól, túl vannak támogatva a havi húszezerrel.

Gratulálok, de ennyi pénzböl egy kilométer siksági alagút is alig jön ki.

mind2 (törölt) 2009.04.07. 10:30:59

@rolika: gratulálok a feleségednek, hogy férjül vett :) Jól választott :))))
@Seduxen: a te feleségednek is gratulálok. Ő is jól választott :)))) ...és akkor azt is ismered, amikor a kis skorpió nyakig sza*os ugye ? :D

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 10:31:39

@rolika: igen, aranyosakat mondanak ebben a korban... Asszonynak az a fixa ideálja, hogy amikor "agggguuuuu"-t mond, az valójában APU akar lenni... Persze, egy 4-5 hónapos gyereknél (mert azóta mondja) :)))

Amúgy az utóbbi időben néha beszarunk az ijedtségtől, mert rájött, hogy milyen erős hangja tud lenni, és amikor kedvet kap, akkor 5000 decibellel beleüvölt valamit a nagyvilágba, amire - miután nem számítunk rá - megáll bennünk az ütő. De legalább tetszik neki :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 10:33:40

@mind2: az alap. már rutinosak vagyunk, és a "hangjából" tudjuk, hogy "nabazze, ebből öltözés lesz", és TÉNYLEG :)))

Jó párszor előfordult, amikor olyan "alapos" munkát végzett, hogy a kádjában végezte a gyerek, mert jobbnak láttuk előrehozni a fürdetést :))))

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.07. 10:33:44

@Seduxen:
A miénkkel meg nem tudom mit csináljak. Mindenkinek integet a babkocsiból, csak az a baj, hogy zikkhájozva. És szőke.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 10:35:48

@Őrnagy Őrnagy: okos gyerek hallod -e :))))
már idejében el kell kezdeni az erkölcsös nevelését :)))

Zorro2007 2009.04.07. 10:36:24


Termeszetesen vannak -logikus- kotelezettsegek is, a penzt csak akkor kapod meg teljes egeszeben, ha igazolhato modon eljartal nogyogyaszhoz es igazolhato modon elvittet a babat az eloirt orvosi vizsgalatokra stb.stb. Az igazolhato mod azt jelenti, hogy a baba-mama kiskonyvbe kapsz egy ket pecsetet es azt kell bekuldeni.

Mindenfele szinten tamogatjak a kisgyerekes csaladokat, nehany pelda, hogy milyen kis dolgokra is figyelnek:
-ingyen szemeteszsak a pelenkaknak, rohelyesen hangzik de nagyon hasznos:), onkormanyzati szinten.
-5000es kisvarosban vagyunk , a polgarmester meglatogat es ajandekot hoz a babaszuletesekor
-megyei szinten Csaladi kartya, vegtelen mennyisegu kedvezmenyekkel.
-80-90%-os kedvezmeny a vasuton az egesz csaladnak.
-stb.stb.

mind2 (törölt) 2009.04.07. 10:45:00

Úgy vélem, ez az egész azokra van kihegyezve, akik dolgoznak, gyereket nevelnek, lakni szeretnének,... vagyis ránk.
Akiknél a gyerekvállalás nem addig tart hogy élvezet, hanem, hogy milyen suliba irassam, és milyen különtanárhoz járassam, meg egyen rendesen kalciumot és érje D vitamin tavasztól télig... Ha pénz kell, csak mi jutunk eszünkbe. Ha lopni akarnak, csak a mi pénzünkből lehet. Ha jövőt kell eladni, csak a mi gyerekeinkét lehet.
Ez van. Egy kiszipolyozott társadalmi réteg vagyunk, kicsontozva, cinikusan kiröhögve.
A lényeg hogy a rabjai a földnek szálljon az éterben, és a retikülben mindig legyen pogácsa meg virsli.

martonx 2009.04.07. 10:45:45

@Seduxen: Azta, mi nagyon hasonló cipőben járunk. Nagyságrendileg nekünk is kb. ennyi folyik be havonta, vagy egy minimálisan kevesebb.

Nálunk a kisfiam még csak 21 hónapos, de ha eléri a kétéves kort, az asszonynak muszáj lesz visszamenni dolgozni, mert mihelyst GYED helyett (kb. 80K) GYES-t (Kb 30K) fog kapni, éhen halnánk.

Annyi szerencsénk van, ahogy írtam szüleimnek magánóvodájuk van, így egyből óvodába tudjuk adni. Ráadásul szereti a nagyiékat, de akkor is. Vérzik a szívünk, hogy kétévesen be kell adni, de havi 50K mínuszt nem lehet másként kigazdálkodni.

És ezek után a GYED egy éves korig fog járni. Hát a jó kurva anyjukat!

Kis Martonx velem csak vasárnaponként találkozik, mert dolgozok mint az állat éjjel-nappal. Ezek után már az anyjával is csak hétvégén, meg esténként fog találkozni. És még csak két éves lesz.

Plutonic 2009.04.07. 10:46:26

Istenem..... Hogy kivel értek egyet?
A csajokkal, Sedux-szal, Rolikával, Martonx-szal, Dexterrel, Korrekttel és a többiekkel, akiket kihagytam (amiért én kérek elnézést).
Pedig én még nem vagyok érintett ebben a témában.
Jó lenne már...

martonx 2009.04.07. 10:47:47

@Őrnagy Őrnagy: Érdekes. A gyerek azt csinálja, amit a szüleitől lát.

:-)))

gábbor 2009.04.07. 10:48:04

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: Azon kívül, hogy nem szimpatikus a nő, tudsz-e valamilyen elfogadható érvet ellene?

martonx 2009.04.07. 10:50:32

@simonmondja.: Azért a 70-es, 80-as évek baba boomját nehéz lenne az emberek hirtelen megnövekedett szexuális kedvével magyarázni :-D

Persze gyerekek mindig is születtek, és születni is fognak a kormányoktól függetlenül, de ne mond már, hogy semmi ráhatása nincs egy kormánynak a népesedésre. Szélsőséges példa, de Kínában is elég komoly népesedés politika van.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.04.07. 10:51:40

@DexterMorgan78/Séfbácsi: már miért védekeznének? 1 darab halmozottan hátrányos pulya havi - mennyi is? 50-70 ezer?, 1 darab gyépés meg 100 küvecs.

Összecsinál ötöt-hatot, és dolgoznia sem kell.

Hát majd hülye lesz nem szaporodni, vagy elmenni dolgozni.

mind2 (törölt) 2009.04.07. 10:52:32

@martonx: ne csüggedj, nálunk dettó ez a helyzet, bár a gyerekek nagyobbak... Késő este látja őket az apjuk, szombaton is dolgozik egész nap... gyakorlatilag - jobban belegondolva - olyan vagyok hosszú évek óta, mintha egyedülállóként nevelném őket. De már megfogalmaztam magamnak, hogy miért megy sok kapcsolat tönkre ilyen okok miatt :
nagy a teher mindkét félen, apán-anyán , és egyszerre kéne, hogy pénz is legyen, meg egy apa is aktív közreműködőként a családban. De a kettő együtt nem megy. Ha otthon ül egy férfi, nincs pénz, ha dolgozik, nincs apaként jelen. Ebbe beletörődni nehéz, de nem megy másképp...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 10:53:53

@martonx: nálunk ugyan csak JÖVŐ SZEPTEMBERben lesz aktuális a bölcsi dolog, de - szégyen és gyalázat - már MOST április végén végigjárjuk a környékbeli bölcsiket (nyílt napok lesznek), mert nincs mese, szegény Pocok bölcsis lesz 2 évesen.

Nekünk mondjuk annyi könnyebbség van, ha minden kötél szakad, az én szüleim már nyugdíjasok mindketten, és oda le lehet 'parkoltatni' a gyereket.

Addig is buzgó imádság minden este, hogy asszonynak legyen munkahelye, ahova visszamehet. Mert ha az megszűnik, és 2 éves gyerekkel kell állást találnia, akkor kb annyi esélye lesz, mint féllábú tengerésznek a valagbarúgó viadalon :)))

Az én fizetésem kb az éhendögléshez lenne elég, pedig nem keresek éppen rosszul, de ahhoz, hogy megéljünk, ahhoz nem elég...

martonx 2009.04.07. 10:54:07

Amikor a Norvégiában közalkalmazottként dolgozó ismerősöm azt meséli, hogy csak az ő fizetésének 50%-ából havi szinten gazdagon megél a feleségével, és egy gyermekükkel, akkor mindig belegondolok, hogy milyen demagóg egy norvég-svéd családtámogatási rendszert összehasonlítani a magyarral.
Elhiszem, hogy csökkenteni kell a szociális kiadásokat, de akkor basszus nőjön drasztikusan a fizetésünk (értsd csökkenjen az adó, áfa). Máris le fogom szarni a GYED, GYES időtartamát.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 10:57:34

@mind2: hát bizony nem könnyű... amikor egy átgürcölt nap után hazamegy az ember, és semmi másra nem vágyna, mint letenni a seggét és megnézni egy filmet, vagy elolvasni egy könyvet, ott vár egyrészről a gyerek, másrészről a zasszony, aki az egész napos igénybevétel után mint valami Messiásra tekint rád, hogy "végre itt a váltás"...

mondtam is neki, hogy a múlt csütörtöki nagyon dúúúúlva berúgásból nem lesz rendszer, de mondjuk havonta 1X meg kell ejteni a format c:\-t, mert törölni kell a "merevlemezt" :))))

monstress 2009.04.07. 10:58:06

@Seduxen:
Ne nevesd ki az asszonyt, mert igaza van! Az én anyám is azt meséli, hogy kb. ennyi idõs koromban 5 órakor már elkezdtem gügyögni, hogy afhúúú, afhúúú, és senki nem akart hinni neki, amíg egyszer nagyanyám az éjszakás mûszak elõtt bement, és döbbenten állt a kiságy elõtt. Utána pár hétig családi látványosság lettem :-D

gábbor 2009.04.07. 10:58:48

@budai zöld: Igazad van. Ez a helyzet. Itt mindent új alapra kell helyezni.Ezért kell a kétharmados többség.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 11:05:08

@monstress: hát nem tudom... amúgy a korához képest nagyon szépen fejlődik, de nem tudom, hogy ez az akar -e lenni...

Ja, a word-ben már pl olyan billentyűkombinációkat használ, amiről nekem fingom sincs :)))

IT lesz az a gyerek, akárki meglássa :))))

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.07. 11:08:03

@martonx:

Miért, Kína legalább tiszta sor.
Egy gyerek támogatva, a többi büntetve.

Nálunk sem úgy kellett volna, hogy három gyerek, trallalla, meg a kerék...

Ha mindenkit támogatnának, aki egy gyereket vállal,
esetleg azt, aki kettőt,
de a hármat már büntetnék,
akkor nem a putrilakók és a milliomosok szülnék a gyerekeket halomra,
hanem mindenkinek lehetne egy szolid kis családja,
aki pedig nagyobbat akar, az vagy oldja meg, ahogy tudja, vagy vállalja a putrit.

mind2 (törölt) 2009.04.07. 11:10:39

@Seduxen: igen az apa akar lenni, hidd már el :)
Te nem ám valami kockát nevelsz abból a gyerekből ? az utcaköveket meg kell tudnia emelni !!!! XD

mind2 (törölt) 2009.04.07. 11:15:58

@simonmondja.: előtte azért ezt egyeztesd az szdsz emberijogvédőszekciójával....
én egy kis adókedvezménnyel is beérném például.... igaz akkor kalányosék rómeójának kevesebb pénz jutna a befizetett adómból és egyéb járulékaimból... nekem viszont több maradna...
igaz rómeóka meg a jackpot esélyét is rontanám a sarki kocsmában Lyukóbányán..

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 11:21:06

@mind2: akar a fene. de ha neki tetszik a gép :))) mondjuk ha még soxor odaveszem az ölembe, akkor kelleni fog egy új billentyűzet, mert a jelenlegit szétveri :)))

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.07. 11:27:25

@mind2:

Ha az emberijog csak a megszületés és a kiflivég, akkor lehet nagycsaládban gondolkodni,
de ha az is jog, hogy jó eséllyel startoljanak a felnőttkorba, akkor már a kevesebb - több.

reKorrekt 2009.04.07. 11:31:26

@Törcsi:Got_som'_weed?: ebből a levezetésből erősen adja magát a dolog, miszerint az állam miért is nem 'bérel' bölcsi/ovi szolgáltatást. Ha az apparát nélkül egy maszek ki tudja hozni mondjuk 70k/fő/hó-ból az árat, akkor az állam támogassa meg 70k/fő/hó-val, ergo váltsa ki a pénznyelő állami irányítású intézményeit maszekokkal (persze szerződve a max. 70k-ra).

reKorrekt 2009.04.07. 11:37:38

@Seduxen: anyám, már 5.5 hónapja hogy megjött?! Hisz még tegnap volt hogy gratuláltunk a blog első gyermekéhez :) Hogy repül az idő...

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2009.04.07. 11:43:57

Nálunk 3 gyerek van.Hugit a harmadiknál hagyta itt a férje,mikor 7,5 hónapos terhes volt.Egy szép nyári vasárnapon felhívta őt meg a gyermekeit,hogy nem jön haza többet.Másnap elvitte az egyik gyereket egy napra magával,aki aznap este már végignézhette a játszótéren,hogy az apja egy vadidegen nővel csókolózikAzóta a gyereket pszichológushoz kell vinni,mert közveszélyes.Én segítek nekik,amiben tudok,még párt szerezni is hugi mellé,de egy éve megint a saját feje után ment és összeszedett egy herét,aki beérte havi 60.000-es fizuval,amit szépen fel is élt minden hónapban és még fullosan ki is szolgáltatta magát vele,így nemrég lapátra lett téve.Úgyhogy most újra én vagyok a családfő,jó testvérként oltalmaznom kell őket.A legkisebb 1,5 éves,Hugi bevétele a bírósági úton behajtatott tartásdíjjal együtt kb. 110.000Ft/hó.Anno kapott segélyt is egyedülálló anyaként,de mivel le sem tagadhatná,hogy fehér bőrű ez összesen 3000Ft/hó volt,amiből aztán még büntetésképpen levontak 500Ft-ot,mert a terhesség utolsó hónapjaiban már nem bírt menni és nem jelent meg valahol..
A legkisebb gyerkőcben (kislány) telik a legnagyobb örömöm,decemberben megtanult járni,már azt várom,hogy megtanuljon beszélni.Mikor hazaérek reggel a munkából és rám mosolyog a reggeliző asztalnál,aztán odajön hozzám és ad egy puszit..az megfizethetetlen.
Nekem bár 30 éves vagyok,eszem ágában sincs gyereket vállalni,egyrészt mert szeretnék előtte egy saját lakást és egzisztenciát,másrészt mert még mindig hiányzik hozzá a másik fél (ami a mai nők egyre nagyobb többségét illeti nem meglepő).

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 11:44:01

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]: azbiza. én is nehezen hiszem. "Tegnap" még akkora volt, hogy elfért a melkasomon (és elveimmel ellentétben hagytam is ott aludni), most meg már... Lassan a babakocsi mózeskosarába nem fér bele :))))

Bizony rég volt november 1. :)))))

pógárjenő 2009.04.07. 11:47:00

Koszos, tetves trampli lunya, az a dolgod hogy válaszolj b@szki azért zsebeled be a havi mittoménhánymiliót, hogy válaszolj, retek, ne pogácsát zabálj nyított pofával az én adófizetői málémból, rohadnál meg, cociális miniszter, te agymosott dizőz, LÁMPAVASAT!!!!!!!

pógárjenő 2009.04.07. 11:50:53

ERIKÁCSKA CICABABA, A MNISZTER SZÓ JELENTÉSE SZOLGA.......SZOLGÁLNI KELL A NÉPET, NEM TANULTAD MEG A LOMONOSOV EGYETEMEN A 6 HÓ ALATT AMÍG OTT VÓTÁL?

reKorrekt 2009.04.07. 11:52:02

@Őrnagy Őrnagy: bátyám mesélte, hogy egy kisgyerkőc minap odament hozzá, hogy:
- tanárbácsi, mit tetszik gondolni a zsidókról?
- hát őő, Petike erről majd beszélni fogunk órán
- az apukám szerint furák
kis szünet
- tanárbácsi, azt hiszem én nem szeretem a zsidókat!

LoL-e, apuci nyilván adja az ívet otthon :)

reKorrekt 2009.04.07. 12:01:40

@Cody78: én azt vallom hogy kell egy radikális párt a parlamentbe, hogy a tökére lépjen a szarháziaknak ha sumákolnak. Konkrétan pl. jól jön egy Jobbik ha a zsidesz el akarná summmantani a felelősségrevonások, stb... én már ki is töltöttem a copycetlit

martonx 2009.04.07. 12:10:39

@simonmondja.: egyetértek, csak épp én 3 gyerek felett kezdeném el büntetni a családokat.
2 gyerek a társadalom reprodukciója szempontjából kevés, 2,2 gyerek kell családonként ahhoz, hogy szinten maradjon a népesség.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.07. 12:25:05

@martonx:
A mai 0,akárhány mellett ez álom. De ki kell számolni. A kínaiak kiszámolták.

System failure. :) 2009.04.07. 13:04:24

@Lámpavas: Elértettél. A kérdés @Combinak szólt, hogy mi a baja Morvaival?

Én is Jobbikos vagyok. (Említettem már hogy beléptem a Gárdába?) :)

A senkiházi Mohácsit eléggé lejáratta az országot a rááászistááá pofázásával. Morvai milliószor jobb annal a nyomorék lúványánál. Ezt nem én írtam "Lehet hogy o(i)tt se vótam"

hegyilany 2009.04.07. 13:10:09

@Zorro2007: Ausztriához még: Rengeteg részmunkaidős állás van, napi négyórás/ heti 2-3 napot dolgozós/távmunka stb. Az állami- és a magánszektorban is! Ez az, amiről szó sem esik itthon. Többet érne, mint plusz 10 vagy 20e Ft, mama is boldogabb, nagyiknak is jut gyerek, meg is lehet élni, bölcsi-férőhely se kell annyi.

Carnivora (törölt) 2009.04.07. 13:33:53

Föl, föl, ti rabjai a földnek,
Föl, föl, te éhes proletár!
A győzelem napjai jönnek,
Rabságodnak vége már.

Vígasztaljon ez a klasszikus mindenkit. :D

broccoli 2009.04.07. 14:00:42

amúgy meg minek is több állami bölcsi, a nők nagyon nagy része akkor sem adná be , ha lenne hová .Inkább otthon lenni amíg segély van (mert a a gyes kb annak tekinthető) mint dolgozni

Tündér_Lala 2009.04.07. 14:16:04

Ez a társaság nem képes felfogni ésszel - vagy nem akarja - hogy a család támogatási rendszert nem lehet rángatni, stabilan kell tartani évtizedekig.
A gyerek felelős felnevelése - iskoláztatva, képezve, hogy boldoguljon és a társadalom hasznos tagja legyen - minimum 25 éves vállalkozás. Ha nem tudja a család,hogy mire számíthat, kevesebbre vállalkozik.
Ezt bebizonyította a Bokros csomag.Hiába emelték utána vissza a család támogatást a korábbi szintre vagy magasabbra, a gyerek vállalási kedv a leesett szinten maradt. Mert megértették az emberek, hogy a támogatások egy toll vonással elvehetők.
Pedig az ország demográfiai helyzete katasztrófális valóban.Vezetőink azonban képtelenek hosszabb távon gondolkodni.

Tündér_Lala 2009.04.07. 14:21:17

@broccoli: Ha jól értem amit mondani akarsz, akkor egy nem is tudom mi vagy.
A gyerek fejlődésében az elő 3 év meghatározó.Akivel akkor sokat foglalkoznak az szellemileg és mentálisan nagyságrendekkel jobb lesz .

Spielberg 2009.04.07. 14:35:51

emberasszony váááá!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.07. 14:41:50

Hogy is volt: "Fel, fel éhes proletárok ti rabjai a Földnek!"...

rolika 2009.04.07. 14:45:02

@broccoli: javaslom, hogy tölts el egyszer 24 órát egyedül egy féléves-egyéves kisgyerekkel... rögtön másként beszélnél... az anyaság mindennél fárasztóbb munka, már ha jól csinálják :-)

Zorro2007 2009.04.07. 14:55:40

@hegyilany: teljesen igaz, itt benn a cegnel is nagyon sok ilyen van. Olyan lehetoseg is van, hogy naponta nem 8 hanem 10 orat dolgozol es igy 4 napos a munkaheted:)

Altalanosan: itt biznak az emberekben, tudjak, hogy ha adnak szamitogepet es tavoli hozzaferest a ceghez ugynugy fognak otthonrol is dolgozni mint ha benn lennenek.

mind2 (törölt) 2009.04.07. 15:26:40

Egy újabb vetülete, hogy miért ilyenek a fiatalok, amilyenek :

#471124 | Missmarple | 2009-04-07 14:54

Válasz orsolya44 felhasználó #471088 számú bejegyzésére:

Ilyen szép napos délután megosztom Veletek mai megdöbbenésem: olvasom a Népszabiban, (ápr.7)
hogy 1993 ban milyen trauma érte az akkori óvodáskorúakat, amit sokan azóta sem tudtak feldolgozni, és pl. politika gyűlölőkké váltak!
Történt ugyanis, hogy ment a tv-ben egy mesejátéksorozat, amit megszakítottak, bejelentve Antall József halálát. A mesét később sem folytatták, az azóta felcseperedettek máig nem tudják, mi történt Dagomer bácsival, és ezt azóta is nagyon sérelmezik!
Az én unokáim is akkor voltak kicsik, de még soha nem beszéltek erről a nagy csalódásról, talán azért sem, mert férjemmel együtt szoktunk nekik mesélni gyermekkori emlékeinkről . Én arról, hogy kellett menekülnünk a bombatalálatot ért házból, vagy, hogy nem volt ennivaló, nemhogy kakaó reggelire, nem lévén tej sem..
Kedves Nagyszülő Társaink, beszélgessünk gyakrabban utódainkkal, meséljünk a saját gyermekkorunkról. Olvasom, hogy a holokauszt túlélők közül sokan nem beszélnek családjuknak sem szörnyű élményeikről , mert máig nem képesek feldolgozni az akkori szörnyűségeket.
Ami Dagobert bácsi sorsát illeti: hát, ez legyen fiataljaink legnagyobb gondja!

kész

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.07. 15:46:03

@mind2:

Igen, erre én is emlékszem. Hirtelen megszakadt a mese, aztán megjelent Antall József fényképe gyászkeretben a képernyőn.

De egészséges a lelkem, túltettem magam a csalódáson. :)

mind2 (törölt) 2009.04.07. 15:48:59

@laspalmas: ez komoly ? . már nem is emlékszem az esetre... :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.07. 15:53:14

@mind2:

Hát nekem nem volt olyan rég. Nem mondom meg, hány éves voltam. :)))
1993.12.12-e vasárnap volt, azt hiszem du. 4-től ment akkoriban minden vasárnap a Disney-délután. Egy mese, egy rövidfilm, egy mese. Gumimacik, Dagobert stb. Nem hazudik a néni a kapcsolaton. :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 16:12:01

@laspalmas: te, meg az egészséges lélek... na hagyjuk :))) Te VÉRNÁCZI :))))

azaz, csak már nem tudom mivel indítottak? Gumimacik? Vagy Balu kapitány? Esetleg Csipet-csapat?

Majd utána jött a rövidfilm (sorozat), talán épp' az Ausztrál Expressz (Nicole Kidmann-nel).

Én spec majd' 14 éves voltam. Mindenre emléxem :))))

Dr. No 2009.04.07. 17:05:00

@Seduxen: Először jött Dagobert. Aztán a kisjátékfilm (Ausztrál Expressz vagy Jessie és a Nehéz napok). Végül a Csipet csapat vagy a Gumigecik - oppardon - macik.

Plutonic 2009.04.07. 17:24:21

@laspalmas:
@Seduxen:
Taknyosok! :DDDDDDDDDDDDDDDD

mind2 (törölt) 2009.04.07. 17:47:52

@Plutonic: Csatlakozom ;) Na nem a taknyosokhoz :))) Mi már túl voltunk az első csodálkozáson, ők meg.... Gumimaci, meg Dagobert, meg még Nehéz napok sem voltak, igaz Laspalmas ????? LOLLLLL

derelyegrádi szellem 2009.04.07. 17:49:26

@Plutonic:

Azok bazmeg.

Én az első szabad választásokkor már szavazhattam. Ezek meg dagobertet néztek. Nagyon durva.

Carnivora (törölt) 2009.04.07. 18:12:49

@broccoli:

Sok fogalmad nincsen a magyar munkaerőpiachoz. Bizony van jópár nőismerősöm, aki nem v.mi állami melóban ügyködött szülés előtt kb. úgy várják a magáncégek a kisgyerekes anyukákat, mint libatenyésztő a madárinfluenzát ...

A munkáltatóknak kellene kedvezményt adni, hogy alkalmazzák a kisgyerekes nőket.

Bölcsibe már a szociban is csak protekcióval lehetett bejutni ... pl. a környékünkön volt egy, ahova engem csak azért vettek be, mert nagyanyám ovi igazgató volt anyám meg óvónő ... nem is nagyon volt ott más csak orvos meg tisztviselők stb. gyerekei.

Nem hinném azóta javult volna a helyzet.

Itt eleve az a bibi, hogy megint a dolgozó réteget szopatják csak. Az a nő, aki dolgozott szül egy gyereket egyhamar nem kap munkát, és most még jobban szívatja majd a rendszer.

Míg azokat a rétegeket, akik életükbe nem dolgoztak egy percet sem, hanem mondjuk tízenéves koruk óta golyószóróként szülik a gyereket ugyanúgy kapják a pénzecskét , merthogy az szociálisan jár ... ergo megint kivel basznak ki a dolgozó rétegekkel, mint az adókedvezmények eltörlésénél.

Miközben nem helyettesíti pl. családi adókedvezményekkel a normális szaporulatot sem elhelyezkedési támogatásokat nem ad az anyukák részére. Kinyalhatják.

A dolgozni akaró nők hova tudnak menni? McDonalds viszonylag kevés van ahoz ... máshol meg meghallanak annyit, hogy pár éves gyerek van otthon mindjárt megköszönik a pályázást nemhogy még részmunkaidő.

Na meg ezek a gyerekek hajlamosak holmi betegségeket összeszedni főleg csoportokban, amikor az anyukának otthon kell üldögélni velük napokat-heteket. Az átlag magánszektorban ezt hol is tolerálják? mivel ösztönzik a magánszektort a tolerálásra?

mind2 (törölt) 2009.04.07. 18:14:10

@derelyegrádi szellem: na szóval mi voltunk azok, akik tetszettek volna forradalmat csinálni ?
Vagy inkább a szüleink, akiket épp akkor csontoztak ki .. és csak nézték a rendszerváltásnak csúfolt, háttérjátszmákkal teli önnön kirablásukat ?
Istenem a kommancsok pár dologhoz kétségkívül értenek , minden olyanhoz, amihez nincs szükség lelkiismeretre....csak gátlástalanságra :(

Plutonic 2009.04.07. 18:32:27

@mind2:
@derelyegrádi szellem:
:DDDDDDDDD mind2-ről tudom, hogy akkor már választópolgár volt, de így még jobb a paletta! :))
Lassan kezdem felmérni, hogy milyenek a korossági viszonyok. :DDDDDDDDD
De mi szeressük a friss húsokat is, igaz Szellem és mind2 és a többiek! :))))))

dr.justice 2009.04.07. 18:34:36

@derelyegrádi szellem:

Csírákkal vagyunk körülvéve. :)

Horizont 2009.04.07. 18:49:19

"Nem kell Magyarországon lelkiismeret-furdalást éreznie attól egy szülőnek, egy édesapának vagy egy édesanyának, hogy bölcsődébe vagy éppen családi napközibe viszi reggelente a gyermekét, mert attól még ugyanolyan jó és szerető édesanya tud maradni"
Az 50'-es években ment ilyen duma, amikor a sztahanovista mozgalom virágzott.:((
Lelkiismeret furdalás egy csomó más dolog miatt lehet.
Pl. mi van azzal az anyukával aki szeretne a gyerekével (vagy többel) otthon lenni, mert ez volt élete álma, de nem elég az apuka fizetése (istenem nem övé az Altus). És mi van azzal az anyukával aki imádja a gyerekét, de két év elég volt és a gyereke mellett szeretné megvalósítani önmagát is.
Egyiknek sem sikerül ma Magyarországon.
És akkor jönnek az "ilyenek" mint Dobrev + Szűcs és megmondják a tutit. Azt a mindenit.....

mind2 (törölt) 2009.04.07. 18:59:01

@Plutonic: így van, szeressük őket :))))) érdekes látni, ahogy a hangsúlyok hogy tolódnak erre... vagy arra... és mi lesz fontos... és mi nem ;)
De az azért bíztató, hogy okos egy népség ezek a taknyosok ;)
XD

derelyegrádi szellem 2009.04.07. 18:59:24

@mind2:

Nem, mi azok vagyunk, akiket le tetszettek beszélni erről. Mi meg hittünk nekik. Sajnos. :-(

@Plutonic:

Demográfus vagy? :-)

@dr.justice:

Azokkal hát :-)

mind2 (törölt) 2009.04.07. 19:08:19

@derelyegrádi szellem: Plutonic nem demográfus, nem statisztikus, csak reménykedik, hogy nagyjából nincs egyedül ;) már a kort tekintve,.... meg úgy egyébként is...
Gyermekem volt vasárnap a Hősök terén. Előtte, a nagy tolongásban - a földalattin vívott helyfoglalási akciók során - fura " élmény " érte.Mögötte állt egy nyugdíjas nő. És megbökte a vállát. Te is a tüntetésre mész ? Gyerek mondja : igen. Erre nő : akkor dögölj meg te is, meg mindenki, aki a tüntetésre megy.
Gyerek : ha nem tetszik haragudni, egyelőre még nem dögölnék meg.
És ezzel a mondattal állított haza : Anya, én nem akarok Pestre menni egyetemre. Mocskos, ellenséges, nagyképű, és olyan volt onnan hazajönni, mintha Ausztriába jöttem volna.
Csak egy eset... de azóta bánt bakker.... ilyet mondani a gyerekemnek... hogy dögölj meg...
Beteg ez az ország.

Plutonic 2009.04.07. 19:17:30

@derelyegrádi szellem: Dehogyis! Csak örömködök! :DDDD

@mind2: Nekem egyébként az a vicces, hogy eszembe se jut, hogy itt vagy bárhol akár 10-15 év korkülönbség van.
És ez az ő dícséretük!!!! :)))
Kegyetlen tudok lenni, én megkértem volna a banyát, hogy ő tegye meg, elég levegőt elszívott már..... grrrr.......
Gyermeked tökéletes döntést hozott....

@dr.justice: Te is????? :DDDDDDDDDDD

mind2 (törölt) 2009.04.07. 19:23:43

@laspalmas: nem irigykedünk TE!!!!!! Ha agyban fiatal vagy és karbantartod magad - márpedig mi ezt tesszük, igaz fiúk ?? - akkor mi sem öregszünk :) Márpedig nem öregszünk. Legfeljebb unottabbá válunk, és ott keressük a szépet, ahol addig nem jutott eszünkbe ;)
Nem elveszett nemzedék a mienk, mert mindkét partot láttuk. És nagyjából azt is tudjuk, hol fogunk kikötni. Én már tudom. Meg a többiek is .... gondolom ;)

Plutonic 2009.04.07. 19:26:09

@laspalmas: :DDDDDD Isten mentsen!
Mondom, hogy szeressük a zsenge husit..... :DDDDDDDDDDD

mind2 (törölt) 2009.04.07. 19:26:11

@Plutonic :
" Nekem egyébként az a vicces, hogy eszembe se jut, hogy itt vagy bárhol akár 10-15 év korkülönbség van. "
Tévedsz, drága. Ez nem az ő érdemük, hanem a miénk !!!!! XDXDXD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.07. 19:35:47

@mind2:

Bizony, mindenki annyi idős, amennyinek érzi magát fejben. Amíg az agy friss és nem törte le a lélek szabadságvágyát a fásultság, addig nem számít a születési dátum. :)
Hogy lennétek elveszett nemzedék? Ne viccelj. Hasznos részei vagytok a társadalomnak, már csak azért is, mert ti nevelitek a következő szavazótábort. Fontos feladat, főleg ilyen álságos időkben, amikor a naivákra vadásznak mindenféle szemfényvesztő trükkel a pártok és a világnézetek.

Plutonic 2009.04.07. 19:40:53

@mind2: Hopp.... Ez nem jutott eszembe. :))))
De én azért kitartok mellettük is, mert eszerint viszont nem érzem az évek különbségét, márpedig annyi idő alatt lehet vastagon tapasztalni... ;)))))

@laspalmas: Én nem vesztem el. :))))
Terveim szerint még sokáig rontom itt a levegőt sokak bánatára :)))) és elég ember örömére. :)))))
A szabadságomat meg maga za Úristen se tudná megtörni, mert vele is szembeszállnék és szerintem nem lenne egyértelmű a csata kimenetele. :DDDDDDDDDDD

Plutonic 2009.04.07. 19:41:33

Én mára lelépek, üdv a Csipet Csapatnak! :DDDDDDDDDD

mind2 (törölt) 2009.04.07. 19:41:44

@laspalmas: a gyerek ma ujjongott, hogy figyi anya, megkaptam én is a borítékot... bakker, örül az ajánlószelvénynek :)
Egyébként a Honfoglaló jó játék, szoktam volt mondani, hogy na felmegyek, és szarrá verem a büfészakosokat XDXDXD

mind2 (törölt) 2009.04.07. 19:42:56

@mind2: én is megyek... majd besz.
Sziasztok :))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.07. 19:47:07

Sziasztok fiatalok, gyertek holnap is. :)))

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.04.07. 19:48:32

A magán bölcsöde nem lenne rossz megoldás, sőt!

Az igazságtalan az, hogy csak az a gyerek kapja meg az állami vagy az ökormányzati normativát, aki állami bölcsibe jár. Oda pedig nem rászorultsági alapon veszik fel a gyereket.

A bodzaszedők gyerekeit viszont akkor is felveszik, ha az anya nem dolgozik, ellenben olyanok a családi illetve lakáskörülmények, hogy az állami gondozás helyett jobb a bölcsöde.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 20:38:59

@derelyegrádi szellem: @Plutonic: @mind2: @laspalmas: na megszólalt a blog "nyugger-különítménye" :))))

értem már, hogy mit rugóztok a szoc.rendszer megszorításain. hiányzik majd a 13. havi nyugdíj, mi?

egyebaxa: mindenki a vendégem 2-2 db csirkefarhátra és/vagy 20 deka párizsira :))))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.07. 20:40:32

@Dr. No: húúh bazz, lehet, hogy igazad van. Tényleg az utolsó műsorszám volt (váltva) a gumigecik, cifetcafat, és talán balu.

boldog békeidők :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.07. 20:46:33

@Seduxen:

Az Ausztrál expressz volt a legjobb. Meg a Váratlan utazás, de az máshol ment. :)))

Kezdjél spórolni, 40 év múlva megyek a beígért parizeremért plusz a kamataiért. :))

gidabiga 2009.04.07. 21:50:48

@Seduxen:
akkor meg sem szólalok, hogy én is szavazhattam az első szabad választáson.
bőven :D
a csirekfarhátat jobba szeretem, kösz :)

dr.justice 2009.04.07. 22:27:38

@Seduxen:

Walt Disney bemutatja. Ez volt a műsorfolyam címe, és annak ellenére emlékszem rá, hogy a 40 felé tépek.

Most pedig küldök a fiataloknak egy máig aktuális punk "sláger" eszenciát az átkosból.

"Szegénységi bizonyítványt nyugdíj helyett megkapod
Elég volt már belőled, most már mehetsz, takarodj"

Nincs szmájli, meg különben is no future.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.08. 08:12:44

@dr.justice: műsorfolyam :))) ez jó...

Jogos, asszem kb erre számíthatunk. Állami nyugdíj nuku, a magán- és önkéntes nyugdíjpénztárak addigra bedőlnek, úgyhogy - ha megéljük - 65 évesen irány a temető (már ha ki tudjuk csengetni a parcella árát), de ne biciklivel, mert akkor valakinek haza kell azt vinni...

Kihagytam valamit?

@laspalmas: 40 év múlva? Csak szólok, hogy 65-el számoltam a nyugdíjkorhatárt, ez esetben joggal feltételezhetném, hogy 25 éves vagy. Ebben az esetben viszont HÚZZÁ' LE GYUFÁÉ' :)))))

mind2 (törölt) 2009.04.08. 08:47:32

@Seduxen: milyen nyuggerkülönítmény te ? egyébként nekem összeállt a kép, kb. hatan - heten vagyunk itt olyanok akik már szavazhattak az elsőn ( kár, hogy nem puskával mondjuk :) korunkat tekintve 37 és negyvenes évek eleje : P De vannak akik ötven felettiek, neveket nem mondok :)
A csirkefar-hát meg a parizer.... olyan ember ne beszéljen, aki még a kutyámat is megenné , ha a szükség úgy hozná XD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.08. 09:04:11

@Seduxen:

Csak szólok, hogy 40 év múlva kb 82 év lesz a nyugdíjkorhatár --> nem kell félni, megtarthatod a hülye parizeredet :)))

Horizont 2009.04.08. 09:37:27

@mind2:
"De vannak akik ötven felettiek, neveket nem mondok :)"
Rám is gondoltál?:)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.08. 09:39:37

@mind2: tudod a szükség nagy úr... amúgy meg: ha a szlovákoknak jó volt a kutyahús, akkor mi se válogassunk :)))

@laspalmas: érted ezalatt, hogy mi a 65-t sem élnénk meg, így könnyelmű volt a parizer-csirkefarhátas ígéretem??

Plutonic 2009.04.08. 10:22:01

@Seduxen: :DDDDDDDDDDDD És AKCIÓNYUGGEREK! :)))))))))))))))
Nyögdíjra nem nagyon pályázok, inkább élni akarok semmint az öregkoron matekozni. :)))
Majd akkor megoldom, ahogy most is! ;)))))

cooper (törölt) 2009.04.08. 10:58:49

Hát, egen, kicsit megérett a távozásra a nyanya

Khmm, most egy kis titkot köhögök ki, szóval manapság a szoc. és munkaügyi minisztériumban senki nem csinál semmit, aminek az az oka, hogy nem tudnak(és az oszivezetők azt mondják, ne is csináljanak, mert csak még rosszabb lesz minden). A problem az, hogy szakember nem maradt, csak haveroknak leosztott állások vannak(ez lesz a Fidesz alatt is), néhány kivételt, akik a hátukon viszik el a dolgot. Nincs mit tenni nincs semmire pénz, minden becsödölt, kukivakargatás egész nap.
Ja, és hát igen Budaörs, a leggazdagabb település, nos Wittinghoff valóban jól csinálja a dolgokat, minden iskola támogatott az önk. részéről, szerintem még a magánovi is, orvosi rendelő hipermodern szintén önkormányzati pénzből...mindegy olvasgassátok, érdemes:

kozadat.localinfo.hu/budaors/?module=news&action=list&fname=onkormanyzat

süti beállítások módosítása