Avagy hozzuk ki mindenből a legjobbat. Amit Veres elcseszett, abből Gyenesei profitálhat.
A Bank Austria április 2-án publikálta friss „UrlaubsEuro” számítását, amelyből kiderül, hogy az osztrákok kedvelt úticéljai közül Magyarországon éri a legtöbbet az euró: 100 euró 65 százalékkal nagyobb vásárlóerőt képvisel hazánkban, mint Ausztriában.
Szívmelengető kis táblázat ez. Elvégre elsők vagyunk! Csak egy Gyenesei kaliberű idióta képes arra, hogy szégyenkezés helyett vigyorogva dicsekedjen ezzel.
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete márciusban megkezdte a „Verdoppeltes Urlaubsbudget" (hivatalosan "Nálunk pénze duplán számít", nyersen csak "Dupla költőpénz") kampányát, amely az euró igen magas magyarországi vásárlóértékét állítja fókuszba. Tudom, minden eurócent jól jön a mi gazdaságunknak, de akkor is meglehetősen furcsának, mondhatni megalázónak érzem a padlón fekvő forintunkkal, mint pozitívummal végzett turistacsalogatást. Bár az oldalsó plakát és társai nem vészesek, szépek, finomak, ízlésesek, nem látszik rajtuk az ország nyomora. Ám a Magyar Turizmus Zrt. nem bírt magával, és lecsapott a Bank Austria publikációjára, mint vércse a napos csibére. A kampány megerősítéseként is felfogható BA táblázatot felhasználva most gerillakampányt is indítottak.
Ennek keretében a Bank Austria kimutatását tartalmazó "vadplakátok" százai tűntek fel az elmúlt napokban Bécsben. Az osztrák főváros forgalmas pontjain mindenütt az euró magyarországi kiemelkedő vásárlóértékét szemléltető összehasonlító táblázatba botlanak a járókelők. Utcai eligazító táblákon, buszmegállókban, autók ablaktörlője alatt, fizetőautomatákon, telefonfülkékben, a becsületkasszás újságstandokon, falatozók környékén, kölcsönzős kerékpárokon és még számtalan más helyen tűnik fel a Magyarország elsőségét hirdető táblázat. Feltűnően sok étteremben, szállodában, kávéházban, szórakozóhelyen is "ottfelejtettek" a szórólapokból.
Ennyi erővel körberakhatták volna az osztrák fővárost egy piros-fehér-zöld kalappal pénzt kuncsorgó koldus képével is. Szerintem.