"Félig kifúrt alagút kiadó Budán! Óvóhelynek vagy gombatenyésztésre ideális!
Kétszer 3925 méter, 5 állomás, mélyen a föld alatt.
Érdeklődni: Városháza, Demszky Gábor"
Eh, de megnéztem volna Demszky fejét, amikor kibontotta azt a levelet a Bamco-tól...
A személyes, 19 éves (!) nagy projektje a végső összeomlás küszöbén! Természetesen mind a 19 évben a gaz Orbán Vikor gátolta a csodametró építését ...
Amikor kiszámolták, hogy megtérül-e a beruházás, akkor úgy számoltak, hogy a 7-es buszcsalád és a 47-49-es villamos is megszűnik, és ezeknek az összes utasa a metró utasa lesz. Aztán kiderült, hogy a 7-es buszcsalád és a villamosok sem szűnnek meg ... így viszont a metróberuházás nem térül meg 30 év alatt. De kit érdekel mindez?
Azonkívül: Gellért tér? Rákóczi tér? Köztársaság tér? Ki a tököm szállna ott fel és le?
Elhibázott nyomvonal, alibi hatékonyság-számítások, nagyon durván emelkedő költségek, (2004: 195 milliárd, 2009: 517 milliárd) folyamatosan csúszó átadás, viták, pereskedés. Lezárások, por, zaj. Ezt kaptuk idáig a Demszky-metrótól.
A Bamconak, az alagútfúró cégnek most kellene befejezni az alagútfúrást a Keleti pályaudvarnál.
De még a pesti oldalra sem mentek át, a Szent Gellért téren áll a két fúrópajzs hónapok óta. Mint kiderült, nem véletlenül ...
A Bamco a mai levelében hivatalosan is felfüggesztette a munkát. Bejelentették, hogy nem mennek tovább a fúrópajzzsal, mert azt olcsóbb és könnyebb a jelenlegi helyéről, a Gellért téri állomásról kiemelni, mint a Duna alól. Az értesítés szerint azért kell most, a Gellért téri állomásnál megállni a pajzsoknak, mert ha továbbmennének, akkor nehezebb és költségesebb lenne kiemelni őket, azaz valójában a kárenyhítés miatt állnak le.
In your face, Demszky ... a világ vicce vagy!
Indoklás:
A Bamco nem látja biztosítottnak, hogy a megrendelő ki tudja fizetni őt. Ezt arra alapozza, hogy a fővárosi önkormányzatnak nincs még mindig elfogadott költségvetése és az ország hitelminősítése is romlott.
Sőt, kedvesen azt még hozzá sem tették, hogy még az EU sem mondott igent a finanszírozásra, pedig cirka 270-280 milliárd forintot várnak onnan ...