Skip to content


       Szűrés lista

A mellékvonalak bezárása nemzethalál!

Takács László cikke az Indexen kötelező minden magyar ember számára. Aki pedig adófizető rendes állampolgár, annak pedig kinyomtatva beletenném a fizetési papírja mellé. Egy "Köszönjük az adót" kártyával együtt...

A mellékvonalak megtartása miatt sztrájkolóknak, érvelőknek, nemzethalált vizionálóknak egyenesen ajánlott olvasmány!

Röviden: 7 tanya miatt építettek egy 6 km-es mellékvonalat Kisszénás és Kondoros között. Kisszénás az állomás neve, mert ott település nincs.

Íme, ott van jobbra, Kondoros felé a mellékvonal. 6 kilométer.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Mezőtúrról indul a motorvonat Kisszénásra. 39 km, 55 perc menetidő. Kisszénés környéki 7 tanyából 6 lakatlan. Innen indul Kondorosra a motorvonat, ami a MÁV legkihasználatlanabb vasútvonala, 2006-ban 0,7 utas / vonat.

Történt 2006 óta bármilyen változás? Valaki levont ebből a 0,7-es adatból bármilyen következtetést? 

Naponta 3 pár vonat közlekedik, 3 oda, 3 vissza. Vagyis 6.
Utas viszont nincs. Hetente 42 vonat közlekedik, szinte teljesen üresen.



A vonaton van mozdonyvezető és egy kalauz. A kisszénási állomáson van egy forgalmi szolgálattevő és egy váltókezelő. De mivel a 3 vonat közül az első 7:55-kor indul, az utolsó pedig 16:55-kor, és a vonat Mezőhegyesről indul, hogy megkezdje a menetrend szerint az "utasszállítást" reggel, így ez már nem fér bele egy műszakba, így minden nap 2 mozdonyvezető és 2 kalauz teljesít szolgálatot itt.

Ez összesen minimum 6 ember. Ők - szar ilyet kimondani - de lófaszt sem csinálnak egész nap. Ha bruttó 120 000 forint a fizetésük, akkor ők hatan összesen 6* 162 150 forintba kerülnek NEKÜNK, adófizetőknek. 1 mellékvonal, 6 ember, nulla utas, nulla bevétel. A bevétel pedig erősen közelít a zéróhoz ...



Három utas!!! Új rekord! Lehet, hogy 3 nyugdíjas, és ingyen utaztak. Szegény kalauz!

Fel is tenném a kérdést az ország kedvenc sztrájkmesterének, 2008 Vastagbőr-díjasának, Gaskó Istvánnak, hogy ÉRTÜK sztrájkoltok? A 6 km-es mellékvonalért? Vissza a 80-as évekbe, a bújtatott munkanélküliséghez?

Pedig pofonegyszerű: mellékvonalt bezárni, a feleslegessé vált - állami pénzből fizetett - alkalmazottakat kirúgni. Kisszánásról a vonattal be Csabacsűdre, onnan pedig busszal Kondorosra. Ennyi.

Nincs ingyenebéd, nincs ingyenvasút, nincs alibi munkahely! 

Címkék: máv abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr521068275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blúdiginipig 2009.04.16. 16:13:38

Üdv!
Nem olvastam végig az összes kommentet, mert se időm, se idegem. Nem tudom, hogy hány helyi írt eddig, én viszont a közelben lévő Szarvason lakom. Nos Kisszénáson tényleg nincs semmi utolsó hírek szerint a kocsma is bezárt. Az óvodás az anyukájával vélhetően igaz... Amúgy véleményem szerint a Mezőtúr-Orosháza vonalra sincs valami nagy szükség, a napi utasszám szerintem nem lehet több 7-10nél... Ráadásul az 50 perces menetidejű vonat gyakran késik, 40-45 percet... És még sorolhatnám.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.16. 16:13:56

@neeskens: gondolom nekik nem voltak "haverjaik" a megfelelő helyeken :))

Tuti, hogy akár a MÁV-nál, akár a BKV-nál lehetne "takarítani". Már az irodisták terén...

Utópia...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.16. 16:16:04

@blúdiginipig: "utolsó hírek szerint a kocsma is bezárt."

Na az tuti, hogy akkor vége mindennek. Ha egy településen bezár a "könyvtár", akkor annak kaszáltak :)))

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.04.16. 16:16:28

nem olvastam el a kommenteket, lehet már volt ilyen, de:
Svédországban is van sok ilyen istenhátamögötti kistelepülés. A közszolgálat nevében kötelező oda is kiterjeszteni a tömegközlekedési infrastruktúrát, de ezt nem drága vonatokkal oldották meg, hanem a következőképpen: van menetrendszeri 'buszjárat', amit előre (legkésőbb indulás előtt 1-2 órával) kell megrendelni egy díjmentes telefonszámon. Amennyiben kevés az utas, busz helyett természetesen személygépkocsit küld ki a busztársaság. így aztán a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad: van tömegközlekedés, de csak annyi, amennyit a valós igény megkövetel.

neeskens 2009.04.16. 16:19:21

Még valami:ez nem azt jelenti, hogy a közalkalmazottak között mindenki naplopó.

De, pont azért mert ennyi felesleges embert cipelnek működnek ilyen nehezen.

Én emberileg megértem azt a kalauzt, aki, ha elveszíti a melóját rossz lesz neki. De méginkább megértem azokat a közszolgákat, tanárokat, orvosokat stb., akik igenis magas színvonalon végeznek hatalmas munkát nevetséges összegért.

derelyegrádi szellem 2009.04.16. 16:19:26

@zero:

Mi van bazeg? Ki a tulajdonosa a BKV-nak? A köz.
Ki a tulajdonosa a MÁV-nak? A köz. Tehát így is lehet ezt prezentálni: A MÁV azért veszteséges mert a tulajdonos (Magyar Állam) nem biztosítja a működési költség 33%-át. Jó mi!

Különbség csak annyi, hogy a MÁV-ot az egész ország területén élők használhatják (kivéve mindjárt Kisszénáson), míg a BKV-t csak az, aki fővárosban él, vagy idejön. Neadjisten pont MÁV-on.

"A BKV jegybevétele évente 43 milliárd forint.
A MÁV-é olyan 50 milliárd.

Melyikre költ többet az álllam?"

Ennek megválaszolásához már csak azt kell tudni, mennyi az egyik éves mőködési költsége, mennyi másiké. Ha ez megvan, akkor ezt rá kell vetíteni azon adatra, hogy hány ember fér hozzá a BKV szolgáltatásaihoz, és hány a MÁV-éhoz. Ekkor következik egy-egy osztás, és megkapjuk azt a két számot ami jelentőséggel bír e körben.

gidabiga 2009.04.16. 16:19:41

@Rékuc:

erről van szó.
a legtöbben nem is azt nehezményezik, hogy maga a vasút szűnik meg, hanem azt, hogy minden kapcsolat megszakad a külvilággal tömegközlekedés híján.
de sokan el sem olvasnak minden kommentet, csak szapulják azokat, akiknek ez a véleményük.

Marcellusca 2009.04.16. 16:20:03

@zero:
"Másrészt, arról sajnos nem volt időm, írni, hogy TÖBB (!) felnőtt (!!) parlamenti képviselő (!!!) fejében komolyan megfordult, hogy gágognak Bajnai beiktatása alatt."

Mikor olvastam kicsapta nálam a biztosítékot.
Komolyan gondolkodtak róla? És még ők akarnak kormányozni? Ilyen gyerekes mentalitással?
"Hajrá, magyarok!" :D

derelyegrádi szellem 2009.04.16. 16:21:33

@Seduxen:

kivéve, ha van valakinek egy jó "nyomdája" :-).

elfelejtette 2009.04.16. 16:24:54

@derelyegrádi szellem:

"tőled meg a "járulékos hatások" tekintetében várnék valami gyűjtést, amik miatt mégis megéri üzemeltetni. De mindezt egy agyagosszergényi adófizető szemszögéből megközelítve, aki még életében nem ült a 7-es buszon, sem más BKV járaton."

Aki sohasem használ BKV-t, és nem Budapesten él, annak nincs semmi haszna a BKV állami finanszírozásából, de nem is értem, hogy miért pont annak a szemszögéből kellene ezt megközelíteni, akiből mondjuk van 200, szemben azokéval, akikből van teszemazt 3 millió.

Igen, a kisebbség le van szarva. Ha az agyagosszergényi járatok messze kihasználatlanok, akkor miért ne lehetne a szárnyvonal fenntartása helyett mondjuk Volánbusz járat?

Ma sincs minden faluban szárnyvonal, mert van egy méretgazdaságossági határ, ahol még érdemes a fixpályás közlekedést fenntartani, az alatt még az államilag fizetett taxi is olcsóbb, gyanítom, hogy a buszjárat is.

A BKV kiesésének járulékos hatásai mind mind költségnövelő tényezők, ezeket is érdemes kell kalkulálni a BKV bevételei közé. Ha megszüntetnek egy szárnyvonalat, az érint 200 embert, és vannak alternatívák.

Ha megszűnne a BKV, miféle alternatívák maradnának? Növekedne az autós forgalom, látványosan növekedne az útépítésre, útkarbantartásra fordítandó összeg, a légszennyezés is, a munkábajárás ideje is, ami bizony meglátszana a kiadásokon, GDP-n, légszennyezettség miatti egészségügyi kiadásokon, ezért ez valamilyen szinten össznemzeti érdek.

Nem lehet a két pénzügyi veszteséget szembefordítani azon az alapon, hogyha Pesten van metró, akkor Bivalybasznádon is legyen mágnesvasút.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.16. 16:24:58

@derelyegrádi szellem: de már az sincs vazze, mert 100 millás köztartozást hátrahagyva felszámolták... Dúúúlvaaaa :)))

@Marcellusca: na igen, ha ezeket a humanoidaokat FELNŐTT embereknek tekintjük... Roppant konstruktív megoldás lett volna gágogni. Kíváncsi lettem volna mondjuk a szadeszes képviselők miként reagáltak volna erre a példátlan rasszista támadásra :)))

Carnivora (törölt) 2009.04.16. 16:25:23

@eszkep:

Szerinted a világon hol üzemeltetnek ezen országon kívül olyan vasútvonalat , amelyen egy ovis meg az anyukája utazik csak ... ökör meg az összes többi.

Nagyanyáméknál a gazdagabb nyugati szomszédunkban már évtizedek óta buszok járnak az ovis gyerekekért is a szórványfalvakba nem vonat ...

neeskens 2009.04.16. 16:26:15

@gidabiga: Mesterségesen nem lehet településeket fenntartani. A világ változik, az emberek ide oda vándorolnak, ez mindig is így volt..Én sajnálom pl. a zalai aprófalvakat, de nem kényszeríthetsz senkit, hogy lakjon ott.

Az, hogy megszűnik a vasút és esetleg busz van helyette az nem azt jelenti, hogy az állam halálra ítélte az ottlakókat.

derelyegrádi szellem 2009.04.16. 16:28:09

"Másrészt, arról sajnos nem volt időm, írni, hogy TÖBB (!) felnőtt (!!) parlamenti képviselő (!!!) fejében komolyan megfordult, hogy gágognak Bajnai beiktatása alatt."

Én meg azt hallottam, hogy a: gá-gá-gá, buzi emtéká rigmust akarták. :-)

Egyébként honnan az info? Kuruc? Kaccsolat? Stop? Gondoltalolvasók Országos Szövetsége?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.16. 16:28:39

@Seduxen:

"Vagyis az ÖBB 364 milliárd forintnyi piaci bevételével szemben a MÁV-Start csupán 50 milliárd forint valódi bevételt tudott felmutatni. Ebből hatmilliárd forint a nemzetközi és 37 milliárd forint a belföldi jegyárbevétel."

www.nol.hu/lap/gazdasag/lap-20090414-20090414-32

"Ezzel szemben a BKV jegybevétele (2008-ban közel 50 milliárd forint) csak a 42 százaléka az összes költségnek."
www.origo.hu/itthon/20080407-bkv-demszky-gabor-eliteli-a-sztrajkot-de-a-celjaval-egyetert.html

öööö.........................

Senkit sem azvar, hogy egy (fő)városi közlekedési cégnek ugyanakkora a bevétele mint az országos és egyetlen vasúttársaságnak (ami 1/7 az hasonló osztrák vasúttársaságénak) ???

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.16. 16:30:12

@neeskens: ebben csak az a gáz szerintem, hogy a többség ha AKARNA se tudna elköltözni onnan. Bivalybasznádmelléken mondjuk egy szépen felújított családi házért kap - teszem azt - 5 milliót, azzal mehet is a naphoz sírni...

na mind1, asszem ezt sem fogjuk mi, itt, és most megoldani, további jó náczulást mindenkinek :))

Sábbát_sálom :)))

gidabiga 2009.04.16. 16:30:30

@neeskens:
de nagyon gyakran nincs helyette busz.

neeskens 2009.04.16. 16:35:14

@gidabiga: érted, gondolja át a megye, a kistérség, tököm tudja ki, hogy mi a jó megoldás.
Valószínűleg 1 db kisbusszal megoldható lenne a probléma és olcsóbb is lenne az egész.

Carnivora (törölt) 2009.04.16. 16:35:46

@neeskens:

Így van ez egyszerű fejlődési mellékhatás ... az apró falvakat elhagyják a fiatalok mennek a városokba minden faluba meg nem lehet multiplex mozit, ipari parkot stb. építeni.

Inkább az idősek vonulnanak ki újra a nyugalomba a világ vége kisfalvakba pihenni lásd. ahogyan nyugatabbra, ha az etnikum méhecskéi ne rabolnák, mészárolnák őket ...

eszkep 2009.04.16. 16:40:38

@Carnivora: tehát akkor a funkcionális analfabéták kedvéért: Nem tudom, hol közlekedik így vonat, nem is érdekel (ez a vonal tényleg komolytalan, ugorjunk). Zero a kritikát azért kapta többek között tőlem, mert egy szélsőséges esetből általánosít ánblokk a mellékvonalak bezárására.
Talán nem ártana elolvasni, mihez fűzöl kommentárt...

gidabiga 2009.04.16. 16:42:20

@neeskens:
igen
vagy ebben az esetben akár egy személyautóval.

derelyegrádi szellem 2009.04.16. 16:44:24

@elfelejtette:

"Aki sohasem használ BKV-t, és nem Budapesten él, annak nincs semmi haszna a BKV állami finanszírozásából, de nem is értem, hogy miért pont annak a szemszögéből kellene ezt megközelíteni, akiből mondjuk van 200, szemben azokéval, akikből van teszemazt 3 millió."

Pl azért mert ő is adófizető, és neki semmi haszna ebből, joggal mondhatja, az ő pénzéből ezt ne tartsák fenn, a pestiek járjanak tandembiciklivel.. És ha ebből a szemszögből nézzük, akkor igaza is van. Ha ezt tényt összeveted a itteni hsz-ekkel világos lesz a szituáció. (így különösen: "Költözzön oda ahol van busz")

A többivel nagyjából egyetértek, de megjegyezném, hogy alternatívából (mint latin neve is mutatja) mindig csak egy van. Ezt is csak azért, mert típushiba.

Lényeg: a tanyasi embert is megilleti a helyváltoztaás joga, ha ezt szárnyvonallol oldják meg, akkor úgy, ha iránytaxival akkor úgy. Csak legyen megoldva, mert ő is magyar állampolgár.

P.s.
"Nem lehet a két pénzügyi veszteséget szembefordítani azon az alapon, hogyha Pesten van metró, akkor Bivalybasznádon is legyen mágnesvasút."

He?

Marcellusca 2009.04.16. 16:49:16

@blúdiginipig: Üdv, Földi!
Akkor nem olvastad a kommentemet. :)
Én meg pont azt mondom, hogy nem kellene a dél-békési településeket elvágni a fő vasútvonaltól.
Tudhatnád, hogy az a vonal nem csak Orosházáig tart, hanem Mezőhegyesig. Gyakorlatilag ugyanaz a szerelvény megy végig, csak Orosházán bevár néhány csatlakozást. Úgyhogy ez a vonal min. 5 várost köt össze. És a tanyavilágról nem is beszéltem.

A többieknek: A probléma akkor igazán komoly, ha nincs busz közlekedés. Márpedig sok helyen nincs. Miért? Másik cég, nem kell átvennie a MÁV feladatát. Amennyiben saját autójuk sincs, akkor gyakorlatilag száműzöttekké válnak saját tanyájukon, saját hazájukban.

neeskens 2009.04.16. 16:49:36

@derelyegrádi szellem: Senki nem vitatja el a tanyasi ember helyváltoztatáshoz való jogát, de azt talán ésszerűen is meg lehet oldani.

Egyébként ez az egész arról szól, hogy az ilyen és ehhez hasonló problémák megoldására a helybeli emberekre kéne hagyni a megoldást.

elfelejtette 2009.04.16. 16:50:24

@derelyegrádi szellem:

P.s.
"Nem lehet a két pénzügyi veszteséget szembefordítani azon az alapon, hogyha Pesten van metró, akkor Bivalybasznádon is legyen mágnesvasút."

He?

A BKV üzemben tartásának vannak olyan elsőre talán nem látható haszna, ami érinti egész Budapestet, az itt élőket és itt dolgozókat, de gazdasági szempontból az egész országot, az adóbevételeket.

A szárnyvonal meg érinti azt a 7 embert, meg a 6 ottani beosztottat. Ezért a közvetlen pénzügyi deficit alapján nem mondható az, hogy ha szárnyvonalat is bezárják, mert veszteséges, akkor a BKV-t is zárják be. A BKV nyereséges, csak nem kap méretének megfelelő finanszírozást az államtól. Talán egy kis racionalizálás ott sem ártana, de valójában nem veszteséges.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.16. 16:54:13

Srácok, és ahhot mit szóltok, hogy Puch és Keller után újabb remek államtitkárunk les7z ?!

"Boldvai László váltja Puchot az infrastrukturális tárca államtitkári székében."

ja, és bónuszként Baja Ferenc infokommunikációért felelős államtitkár lett!

index.hu/belfold/2009/03/21/gyurcsacsany_konstruktiv_bizalmatlansagi_inditvanyt_akar/

gidabiga 2009.04.16. 16:54:15

@zero:

még szerencs, hogy hallgatnak a vezérgúnárra :D

elfelejtette 2009.04.16. 16:57:51

@zero: A baloldal szétrohadásának, megújulásra való képtelenségének egyik biztos jele ez, hogy folyamatosan ugyanazok az arcok cirkulálnak. Killer Laci is vajon mi a fenét tudhat, hogy nem képes eltűnni a süllyesztőben?

derelyegrádi szellem 2009.04.16. 16:59:07

@elfelejtette:

"A BKV nyereséges, csak nem kap méretének megfelelő finanszírozást az államtól."

te itt valami nem világos nekem. Ha nyereséges miért kéne finanszíroznia az államnak? Aki egyébként ezt a "nyereséges" céget legutoljára 2003-ban konszolidálta, értsd: kifezette vagy 70 milliárnyi adósságát. Azóta ismét van vagy 40 millárd hiánya. Ez lenne egy nyereséges cég?

Az én fogalmaim szerint egy nyereséges cég osztalékot fizet az adózótt nyereségéből a tulajdonosának, nem a tulajdonostól (vagy mástól) kér pénzt a működésre.

Itt valamit én tényleg kurvára nem értek. Segítesz?

elfelejtette 2009.04.16. 17:04:50

@derelyegrádi szellem:

"Itt valamit én tényleg kurvára nem értek. Segítesz?"
Nem

Marcellusca 2009.04.16. 17:08:31

@elfelejtette:
"A BKV nyereséges, csak nem kap méretének megfelelő finanszírozást az államtól."

Akkor nem nyereséges, mert, ha az lenne, akkor nem lenne szükség az állami finanszírozásra.
Jól-e gondolom-e? :)

derelyegrádi szellem 2009.04.16. 17:09:51

@zero:

te zero ebből két cikkből nekem nem jön ki, hogy gágogni akartak volna. Csak annyi hogy MTI meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy felmerült ez ötletként.

Félre nem értsd, van ott egy-két figura, akiről ezt is simán feltételezem. De ezt azért így tényként nem kezelném.

Marcellusca 2009.04.16. 17:13:08

@derelyegrádi szellem: Jaj, mán! Megen csak véded űket. :D
Ha felmerült, akkor már akartak is. Számomra már az szomorú, hogy akár egyetlen KÉPVISELŐBEN is felmerült ennek az ötlete.
Mi ez? Óvoda, ált. isk. alsó tagozat?

f.m.j. 2009.04.16. 17:14:16

index.hu/kultur/pol/2009/04/16/tetoter/

Tudom, hogy nem idevág (bocs), de ez is annyira vastagbőr-téma, hogy ihaj... tbg egyre jobban tetszik :) eleinte nem, mert aszittem, hogy a TGM fia... de állítólag nem

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.16. 17:14:59

Az MSZP frakció átadta az ötleteit-kéréseit Bajnainak:

Laptopot minden általános iskolásnak!!! :-)))

www.mno.hu/portal/630053

derelyegrádi szellem 2009.04.16. 17:15:54

@Marcellusca:

nem gondolod jól. Úgy tűnik a BKV úgy nyereséges, hogy folyamatos tulajdonosi finszírozásra szorul,, ezen felül néha még konszolidálni is kell. Több tízmilliárdos nagyságrendben mindkettőt.

Ezek a nyereséges cégek legfontosabb ismérvei.

elfelejtette 2009.04.16. 17:19:18

@Marcellusca: Pénzügyileg veszteséges, de ha a járulékos megtakarításokat illetve adóbevételeket is mellécsapjuk (utakra kevesebbet kell költeni, légszennyezettség alacsonyabb, munkahelyekre gyorsabb beérni), akkor megéri.

f.m.j. 2009.04.16. 17:19:33

@zero: végülis, ha megszüntetik a sok felesleges falusi iskolát, van realitása... pfúújjjj, ez megint egy égbekiáltó gazság lesz, mert ugye világos, hogy az oktatás nem ettől, (vagy ennek hiányától) olyan, amilyen.

és mit szóltok a tetőteres sztorihoz?

redriot77 2009.04.16. 17:21:07

Mindjárt hívom az ombudsmant, mer' én úgy érzem hogy engem itten diszkriminálnak!

Hogy van az, hogy 3 embernek lent Békés megyében saját különvonata van, saját vasútállomással mint Ferenc József császárnak volt 100 évvel ezelőtt?

Ha nekik lehet, nekem miért nem? Követelem, hogy az állam járuljon hozzá a lakó- és a munkahelyem közötti közlekedésemhez! Magánvasút, saját megálló- és várakozóhely kiépítését nem igénylem, ettől - a gazdasági világválság miatt - nagyvonalúan eltekintek, és megelégszem a közúti szállítással:

-2db felvezető motorkerékpáros rendőr
-1 db Maybach 62 típ. szgk., gépkocsivezetővel (szerény személyem szállítására)
-1db Mercedes S600 szgk., gépkocsivezetővel (a hátizsákom szállítására)

---------------------------

Komolyabban: őrült pazarlás, és böllért küldenék Gaskóra, csináljon szalonnát a tokájából és disznósajtot a fejéből.

Arra, ami a MÁVnál folyik, egyszerűen nincs pénz: többezer ember, alibi-állásokban, kihasználatlan vonalak. A fölösleges embereket el kell küldeni, a bezárt vonalak mellett élő emberek szállítására pedig biztosítsanak valami gazdaságosabb megoldást, pl. mikrobusz.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.16. 17:22:31

@fmj:

A tetőteres sztori nagyon nagy :))

94 ezer huf / nm2 ? :)) Aztán meg eladjuk 300-400-500 ezerért?

gidabiga 2009.04.16. 17:23:16

@zero:

ehhez is hozzá tunék szólni :)))

gidabiga 2009.04.16. 17:24:38

+d

ma úgy látszik valami baj van a billentyűzetemmel

Marcellusca 2009.04.16. 17:37:26

@elfelejtette: Őőőőő, ne menjünk bele, mert ez nem egy autós blog!
De! Kicsit szétnézhetnél! Pölö buszsávok, ill. ahol buszok járnak az út állapota, környezetkímélő füstöt okádó, elöregedett járműpark .... A gyorsaságáról is lehetne vitatkozni.

@gidabiga: Szerintem nem csak a billentyűzettel. :D

wladyslawsky (törölt) 2009.04.16. 17:41:38

@derelyegrádi szellem: szerintem úgy nyereséges a BKV, hogy mondjuk beterveznek teszem azt 2mrd veszteséget, és amikor az csak 1,9 lesz, nyernek 100 milliót :)

elfelejtette 2009.04.16. 17:44:12

@Marcellusca: "Őőőőő, ne menjünk bele, mert ez nem egy autós blog!
De! Kicsit szétnézhetnél! Pölö buszsávok, ill. ahol buszok járnak az út állapota, környezetkímélő füstöt okádó, elöregedett járműpark .... A gyorsaságáról is lehetne vitatkozni."

Jó, ne menjünk bele, de pont ezek miatt éri meg tömegközlekedést üzemeltetni.

Marcellusca 2009.04.16. 17:48:49

@gidabiga:
Én a zidőjárásra gondótam. :D

gidabiga 2009.04.16. 17:55:43

@Marcellusca:
az időjárás tökéletes.
napsütés, közel 20 fok, ennél jobb nem is kell :D

Marcellusca 2009.04.16. 18:03:43

@gidabiga:
Az igaz, csak nem munkahelyen kéne tölteni a napot! :D

nickleeson 2009.04.16. 18:08:58

komolyan mondom, olcsóbban kijönnénk ha az anyuka kapna egy swiftet és egy korlátlan MOL benzinkáryát, mint hogy üzemeltetjük a járatot, döbbenetes pazarlás...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.04.16. 18:27:46

tehát a 7 tanya közül 6 lakatlan?
akkor a nyugdíjasok, a macskaetető sánta öreg, meg az óvodás kislány a szülőkkel egy házban lakik.
no, hát az index a modernkori népszabadság, ezt a cikket is azért írták, hogy kóka döntéseit alátámaszthassák vele. mindent. minden bezárást.

gidabiga 2009.04.16. 19:08:24

@tesz-vesz:
index cikkei az utóbbi időben inkább népszavásak, mint népszabadságosak :)

@Marcellusca:

én örülök annak, hogy a munkahelyről nézhetem a szép időt.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.16. 19:36:40

@tesz-vesz:

De ha nem ír erről, akkor tudnál te bármit is az unatkozó kalauzról ezen a 6 km-en?

Tündér_Lala 2009.04.16. 20:08:45

Végig olvastam a kommenteket.Az adott példától eltekintve (természetesen) állami feladatnak tekintem az emberek helyváltoztatási lehetőségének biztosítását.Bármilyen módon.
Egy kérdésem volna? Miből gondoljátok,hogy az autóbusz közlekedés költségvetési szinten ( valaha úgy mondtuk népgazdasági) olcsóbb, mint a vasút.
Mennyit költ az állam utak építésére, karban tartására évente. (Több ezer Md Ft ) A MÁV mindent -pályát ,vasút biztosító berendezéseket,járműveket -a maga költségvetéséből finanszíroz. Az, hogy mennyibe kerül a jegy nem mutatja meg a valódi költségeket. Mert a Volán az útkarbantartásban, építésben nem vesz részt. De azért azt az állam megépíti közösségi pénzből.
A konklúzió tehát nem az, hogy a MÁV szar, veszteséges, semmirekelő , hanem az, hogy az állam aránytalanul keveset költ a vasút hálózatra (az egyéb közlekedési lehetőségekhez képest).Emiatt a vasút nem hogy fejlődni és szinvonalat emelni nem képes, de folyamatosan romlik. Szemben Európa boldogabbik felével.

caralho voador 2009.04.16. 20:35:28

Ez az egyik kedvenc blogom. zero az egyik kedvenc bloggerem. De. Ha az életművéből csak mondjuk ezt a posztot, a múltkori tótavést (hogyafaszombalehetegyilyenelmebetegparaszttól bármit is átvenni? még azt sem, ha azt írja le, hogy kék az ég), meg a sztrájkellenes hőbörgéseket olvasnám, hajlamos lennék azt gondolni, hogy zero csak egy tájékozatlan, ebből kifolyólag befolyásolható, demagóg seggfej. Én kérek elnézést. Az ilyen szemét szdsz-es pofázást, mint ez az indexes cikk meg ne is említsük. Rémlik még a budapest a király, falusi parasztok szopjátok a liberális kékeresünket (majd ha kirántottuk a béla segglyukából, persze)? Demagógia mindenek felett. Vajh hány vidéki fizeti az adójából a kibaszott négyes metrónkat, a bkv költségvetési lyukait, a demszki haverjainak zsebét kitömő pályázatokat?
Igenis, vannak dolgok, amiket fenn kell tartani. Nemzetben gondolkodva. (nem feltétlenül ezt a szárnyvonalat, de inkább meg kellene próbálni visszaköltöztetni az embereket az elnéptelenedett területekre) Pont. Persze az ország egy jó részét fel is lehetne szórni sóval, vagy eladni az araboknak/zsidóknak/bantuknak, mert minek? Úgysem él ott senki, kaját majd hozunk a nyugat szemétdombjairól, termelni sem kell, jó lesz.

fairi 2009.04.16. 20:48:20

@zero:

Tényleg MSZP hívő leszel????xDxD
Igazi gordonista(gyurcsanyista):)
Ez a mellékvágányos ügy Gyurcsány megszorítócsomagjának egyik kellemetlen emlékét elevenítetted fel sok topiclakókban...

Következő jó vitatéma feleleveníteni hogy a metróberuházás még 1000 milliárdot is megérne,meg a Demszky a szent,akkor lesz itt jó kis vita biztos:)
Indexre biztos kikerülsz:D

Roxvox 2009.04.16. 21:00:37

A BKV és a MÁV is nyereséges. Az állami támogatás nem a veszteségpótlásra kell, hanem a mutyira.

fairi 2009.04.16. 21:04:19

@caralho voador:

"Én kérek elnézést. Az ilyen szemét szdsz-es pofázást, mint ez az indexes cikk meg ne is említsük."

vagyis aki olyat ír amivel nem értesz egyet az szdsz-es pofázás?
Aki liberálisan gondolkodik néhány témában az SZDSZ-es?NEM..
Az a baj h az SZDSZ kisajátította ezt a liberalizmust,bárki ellentmond neki az fasiszta,náci,befalazni..

Így halad a Jobbik is kisajátítja magának a nacionalizmus eszméit,aki ellent mond büdős szdsz-es,jön egy kis zsidózás,komcsizás..

vannak olyan témák hogy vagy az egyik,vagy a másik oldal szemei kezdenek vérben forogni..
Ilyen ez a mellékvágány ügy..

Ez a post egy felesleges mellékvágányról szól,se több se kevesebb..
Ez lett túlmisztifikálva,picit demagóg lett post hát igen,ez mindkét oldalra jellemző...
kuruc.info is megéri a pénzét neki se kell messze menni a demagógiától...
Ezért kell index után kurucot olvasni,és utána kihámozni az igazságot:)

Horizont 2009.04.16. 21:16:47

@caralho voador: @fairi:
zero-t nem védem de már nem egyszer írt a 4-es metró körüli anomáliákról is. Na meg zero-t baloldali hívőnek titulálni?? Na ezen jót röhögtem.Akkor ti meg Gaskó hívők vagytok?:)
Én is vidéki vagyok, és nem autóval járok. Szerintetek helyes hogy ilyen kihasználatlanul jár egy vonat? Ki kéne számolni mennyibe kerülne ha busszal oldanák meg a közlekedésüket? Ilyen demagóg szöveget, hogy a vidéki is fizeti a metrót! És ha igen akkor minden vidéki portája előtt álljon meg a vonat vagy a busz? Mert jár neki?
Mintha itt lebegne a fejünk felett a szocializmus rossz szelleme.....

fairi 2009.04.16. 21:20:00

"Na meg zero-t baloldali hívőnek titulálni?? Na ezen jót röhögtem."
smile-kat nézd a végén,direkt jó sokat tettem a végére..Pont arról beszéltem mint te...

zero-ért jött a fekete kocsi,és 24 órán át Gyurcsány beszédet kellett hallgatnia,te is inkább megtérnél mint tovább hallgasd xDxD

Horizont 2009.04.16. 21:31:22

@fairi: Jó akkor bocs! Benéztem:)
Igazából @caralho voador-nak szántam:)

cintu 2009.04.16. 21:42:10

Annyi csúsztatás van itt a cikkben, hogy nem a 7 tanya, hanem Kondoros miatt építették a vasútvonalat még nagyon régen (ott jött a szén meg egyebek). Jómagam kondorosi vagyok, íme egy kis múltidézés:
Legutóbb azt hiszem '89-ben utaztam azon a vonalon és akkor még egy olyan vonat járt (nem ez az "ultramodern"), aminek a közepén volt egy kályha, és ha fáztunk dobálhattunk bele tüzifát, ami gondosan oda volt készítve, hát ezen már akkor is röhögtünk. Szóval nekem szép emlékeim vannak róla, nyilván, mióta megszűnt a teherszállítás (ha megszűnt), értelmetlenné vált a dolog.

acel 2009.04.16. 21:42:59

@tesz-vesz:
Kondoros vonattal ezen a vonalom közelíthető meg a Kisszénáson átmenő másik vasútvonalról. (ld google térkép), tehát a napi 8 utas a tanya lakosaiból és Kondoros lakosaiból áll össze
A három kollegista is Kondorosra megy gondolom,
Az index cikk minden szava kétes,

amodent 2009.04.16. 21:43:50

> állami feladatnak tekintem az emberek helyváltoztatási lehetőségének biztosítását...

Na, csak előtör az emberekből a lappangó kommancs... :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.16. 22:15:38

Na, és ehhez mit szóltok?

Kisszénásról elmegy a rendes vonattal Csabacsűdig.

Ot szépen átszáll a Volán buszra, ami beviszi Kondorosra.

Fordítva ugyanígy.

Vajon jár-e busz Csabacsűd és Kondoros között?

Nocsak ... nocsak ...

1 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 4:51 5:05 0:14
2 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 5:52 6:10 0:18
3 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 6:12 6:30 0:18
4 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 6:22 6:45 0:23
5 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 6:42 7:00 0:18
6 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 7:02 7:20 0:18
7 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 7:40 8:05 0:25
8 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 8:07 8:25 0:18
9 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 8:45 9:02 0:17
10 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 9:27 9:45 0:18
11 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 11:11 11:30 0:19
12 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 12:12 12:30 0:18
13 Csabacsűd, Munkácsy u. Kondoros, autóbusz-váróterem 12:48 13:04 0:16
14 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 14:12 14:30 0:18
15 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 14:47 15:05 0:18
16 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 15:07 15:25 0:18
17 Csabacsűd, Munkácsy u. Kondoros, autóbusz-váróterem 15:15 15:34 0:19
18 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 16:42 17:00 0:18
19 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 17:05 17:19 0:14
20 Csabacsüd, felső Kondoros, autóbusz-váróterem 17:24 17:38 0:14
21 Csabacsüd, vasútállomás Kondoros, autóbusz-váróterem 19:07 19:23 0:16
22 Csabacsűd, Munkácsy u. Kondoros, autóbusz-váróterem 20:24 20:43 0:19
23 Csabacsűd, Munkácsy u. Kondoros, autóbusz-váróterem 22:44 23:03 0:19

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.16. 22:17:29

Vagyis kurvára felesleges a mellékvonal, mert hiányában SEM lesznek elzárva a külvilágtól ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.16. 22:40:40

Na újra itt....aztaaa megjöttek a nyallerek is :D
"Mer' nem a zérót akarom védeni...."
Éljen. Fentebb szó volt arról, hogy busz meg vonat meg tralalalalala. A BZ-ben nagyjából ugyanolyan motor van mint egyes Volvo buszokon, azzal a különbséggel, hogy a BZ-re még lehet aggatni kocsikat is + férőhellyel. A vonal veszteségességét nem az alkalmazott járműtípus okozza...

Na olvasom vissza az okosságokat.

reality 2009.04.16. 22:43:15

@zero: Jaj mán! Ne tégy úgy mintha nem értetted volna a sok hsz-t, hogy nem az a gond, ha ilyen mellékvonalakat bezárnak, hanem hogy egy szélsőségből általános következtetéseket vontál le.
Ejnye-bejnye. :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.16. 22:43:29

..és itt a lényeg Lalától:

"ennyit költ az állam utak építésére, karban tartására évente. (Több ezer Md Ft ) A MÁV mindent -pályát ,vasút biztosító berendezéseket,járműveket -a maga költségvetéséből finanszíroz. Az, hogy mennyibe kerül a jegy nem mutatja meg a valódi költségeket. Mert a Volán az útkarbantartásban, építésben nem vesz részt. De azért azt az állam megépíti közösségi pénzből.
A konklúzió tehát nem az, hogy a MÁV szar, veszteséges, semmirekelő , hanem az, hogy az állam aránytalanul keveset költ a vasút hálózatra (az egyéb közlekedési lehetőségekhez képest).Emiatt a vasút nem hogy fejlődni és szinvonalat emelni nem képes, de folyamatosan romlik. Szemben Európa boldogabbik felével."

dr.justice 2009.04.16. 22:58:41

Szerintem ha már megszüntették a vasutat, bezárták az óvodát, az iskolát, a postát, nem kellene itt megállni.
Fel kellene törni az aszfaltot, kivágni a villanyoszlopokat, kiásni a vízvezetéket.

Járjon a paraszt lovon, világítson petróleummal, mosson a patakparton. :(

Ui. Nyilván nem kellett volna néhány ember részére külön vasútvonalat létesíteni, de az sem megoldás ha az ország egy részét visszalökjük a középkorba.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.16. 23:01:46

@dr.justice: Nem néhány ember részére lett létesítve az a vonal...és nem hármójuk különvonatának szánták. A többivel egyetértek.

dr.justice 2009.04.16. 23:14:19

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:

Pedig, ha a 0,7 utas/vonat szám valós, akkor úgy tűnik. Esetleg lehetett volna utasszám kalkulációt végezni, és ha akkor is ehhez hasonló átlag jön ki, más megoldáson gondolkodni.

Perillustris 2009.04.17. 01:28:52

"A bevétel pedig erősen közelít a zéróhoz ..."

Freud-i elszóóólás kishaver? :)

Monnyá le!

Senkinek nem tűnt fel olvasás közben?

Biztos erre a rasszista honlapra költöd az adófizetőktől lenyúlt pénzt.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.17. 08:02:56

sztem bezárás után 1 nappal a kafferek felszedik a síneket.

persze ez nem érv, hanem tény. de nem 6 feleslegesen foglalkoztatott vasutassal kell küzdeni ellene.

Tarackos Sül (törölt) 2009.04.17. 08:14:54

Gratulálok a postírónak, ilyen komoly sötétségi szint eléréséhez! A post hagyján, az csak fröcsögő demagógia, de az utána következő kommentek tényleg meggyőztek, hogy Te tényleg ilyen vagy, és nem csak a 'show' kedvéért írod ezeket a baromságokat ide. A témába nem megyek bele, mert láttam, hogy fentebb nagyjából összefoglalták, miért is írsz oltári nagy baromságot, amihez hozzszólnék, az a belülről áradó hülyeséged. Többen is vitába szálltak veled, ÉS NEM fröcsögő stílusban, a neten oly gyakran látottakhoz képest (legtöbben) szokatlanul normálisan és érvekkel alátámasztva, és erre te hogyan reagálsz?
dobpörgés
3 ..
2 ..
1 ..
Vérmagyarok ultimate végső halálcsillaga:
"Te hol fizeted az adót?"

Hát ez aztán érv, bmeg, tényleg . . . és valóban nem bírod a kritikát, egyetlen ész érvet nem hoztál fel a bezárások mellett, pedig természetesen vannak, minden témában van pro és kontra.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.17. 09:34:09

Wehéáhéháéhá

A másik ultimate végső halálcsillag az a:
"Legalább tudnál helyesen írni"
Bár ez tegnap elmaradt, de ami késik az nem múlik ;)

eszkep 2009.04.17. 10:55:44

@Jim Raynor: "azért remélem, hogy majd a nácikormány a kaccsolatra regisztrált nyuggerektől megvonja a nyugdíjat"

Teljesen korrekt elképzelés! Lengyelek megcsinálták! A korabeli pártfunkcionáriusok minimálnyugdíjat kapnak Lengyelországban, nem 160000-200000 Ft-ot, mint nálunk!
Nagyon helyes elképzelés, támogatom!

Tündér_Lala 2009.04.17. 12:01:57

A MÁV Cargó eladása egyébként azért baj,mert:
Nyereségessége okán enyhítette a veszteséget
Távlatilag (az osztrák példa nyomán) a vasútra kellene terelni a tranzit kamion forgalmat.Tizedére csökkentve a károsanyag kibocsátást,megvédve az útakat a nagy tengelynyomású (súlyos) járművek károsító hatásától és a balesetvszélyes (fáradt sófőrök által vezetett) járművek tömegétől.Ez még több bevételt is hozna, amitől nullszaldós vagy még nyereséges is lehetne a MÁV.Persze ez nagy beruházásokat igényelne, de a másodlagos haszon még így is megérné.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.17. 12:08:06

@Tündér_Lala: Az osztrákok ezt úgy érték el, hogy kitiltották a kamionokat mindenhonnan, így nem maradt más választás mint a Rolling Landstrasse (RoLa).
Amíg abszurdisztánon keresztül átmehet mondjuk párezer forintért az autópályán, és a RoLa meg 100 euro egy útra, addig a kamionos hülye lesz vonatozgatni.
Semmilyen beruházás nem kell. Ott a Budapesti Intermoduláris Logisztikai Központ (BILK), a határainkon is fel tudnak mászni a kamionok a vonatra. Itt az kell ,hogy a kamionos legyen kényszerítve arra, hogy igénybe vegye a vonatot. Utána meg lehet termelni a pénzt ;)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.04.17. 13:42:04

@martonx:

"Mindig ez a bajom a komcsikkal. Amit kitalálnak nem hülyeség. De ahogy megvalósítják (elkúrják), az embernek rögtön kedve támad közéjük lőni. "

Ez jó. :)

Tündér_Lala 2009.04.17. 14:06:30

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/: Lehet még igy is megérné, hogy eladtuk. Az utakban okozott kár elmaradása már búsásan megtérítené.

gidabiga 2009.04.17. 16:27:17

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:


évek óta abban reménykedem, hogy valamilyen módon rákényszeítik a kamionosokat arra, hogy vonattal szállítsák a járműveiket.
de az égvilágon semmi jele ennek.
van olyan osztrák ismerősöm, aki a személyautóját vonattal viszi le Olaszországba, mert neki úgy kényelmes és olcsóbb, mintha ott bérelne autót.
nagy különbségek vannak a mentalitások között.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.17. 16:39:39

@Tarackos Sül:

Ja, végül is a heti NULLA utas nem észérv.
Elnézést kérek!

Roxvox 2009.04.17. 17:27:06

A kamionok vasúti szállítása, csak a Cargo zsebébe dugná a pénzt, a személyszállítás attól még ugyanúgy bedőlne.

Tündér_Lala 2009.04.17. 19:36:55

@Roxvox: de az útak karban tartásán 100 M-kat lehet spórolni. Egy rendesen megpakolt kamion annyi útelhasználódást okoz, mint 160 személy autó.( Valami ilyesmi számra emlékszem.) Szétnyomja az aszfaltot és az útalapot is rongálja.

gidabiga 2009.04.17. 19:57:58

@Tündér_Lala:

nem beszélve arról, hogy nem kellene kerülgetni őket pl. a 8-son.
és kevesebb lenne a baleset is, szerintem, valamint azok a lakóházak sem mennének tönkre, amik közé bekerült egy főút.
vagy amik főút mellé épültek, de jóval kisebb forgalommal.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.04.17. 21:37:37

@zero: nem tudnék, hát ezt zárják be, vagy hajtsák napelemmel.
de az indexnél emlékszem nagyon durva dolgok voltak. a malév sztrájknál a videójuk végén mutattak egy izraelit (direkt? provokálnak?:) aki dúlt-fúlt, h micsoda állapotok vannak itt, és soha, mondta: SOHA többet nem jött Mországra.
-tőlem, akkor mondja meg a s. pereznek + a haverjainak is, h álljanak le.
de a legdurvább index propaganda amit láttam, az az volt mikor szigetvári viktor leleplező videója kikerült az éterbe, és az index lehozott egy olyan cikket, amiben egy feltételezett ausztál tudósra hivatkozva a cikk végére kiderült, h milyen egészséges dolgot tett szigetvári viktorka, az mszp kampányfőnöke.
ugye tudjátok h ki szigetvári viktor?
www.youtube.com/watch?v=crBkDasigZY

ebből is lehetne poszt

Roxvox 2009.04.17. 22:41:18

@Tündér_Lala:
Én nem azt mondtam, hogy nem kell a kamionokat vasúton szállítani. A MÁV mint cég szétprivatizálása által, mesterségesen létrehoztak egy aranybányát (Cargo) és egy csődtömeget (Start). A Cargo privatizációjából befolyt összeget át kellett volna pumpálni a személyszállításba, ezáltal létrehozva egy komfortosabb, modernebb, gyorsabb személyszállítást, nem pedig elherdálni ezt az összeget az átláthatatlan mutyikra, meg a 4-es metróra, ami amúgy is egy feneketlen kút és a büdös életben sem készül el.

Roxvox 2009.04.17. 23:14:03

Magyarországon az un. ipariparkok, bevásárlóközpontok, stb. mind az autópályák közvetlen közelébe települtek, a közúti kamionos árúszállítás miatt.
A vasúti rendezőpályaudvarok, amik hivatottak lennének átvenni, (mentesítendő a közutakat) ezt a kamionforgalmat, erre teljességgel alkalmatlanok, Nincsenek terminálok, rámpák, stb. így ez a fajta vasúti szállítási mód jelen pillanatban kivitelezhetetlen.

luucy 2009.04.18. 08:15:35

Ez valóban teljesen fölösleges, csakhogy a drága minisztérium nem az ilyen szárnyvonalakat zárja be, hanem azokat, ahol igencsak járntak utasok, és amerre szükség lett volna a vonatra. A közelünkben is volt egy ilyen mellékvonal bezárás.

Mellesleg (ebben az esetben lehetetlen, de általánosságban) kellene egy vasút reklámozó program. Teherszállítás, meg utasszállítás terén is. A vonat messze a legolcsóbb lenne, ha ki lenne használva. Nem véltelenül ezen szállítanak Nyugat-Európában is. Olcsóbb, környezetkímélőbb, nálunk mégis inkább leépítik, ahelyett, hogy fejlesztenék. Miért vannak nálunk teljesen ellentétes tendenciák, mint más országokban?
Ha a kamionokat vasúton szállítanák, amelett hogy olcsóbb, nem basznák tönkre az utakat.
Személyszállításban meg egyértelműen jobb lenne mint egy busz. Csak fejleszteni kellene, meg az embeket rászoktatni a vonatozásra....

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.18. 09:35:59

@Roxvox: Ne beszélj hülyeségeket köszi. Záhonytól, Budapesten át Hegyeshalomig elég sok helyen vannak olyan terminálok ahol a kamionok vonatra pakolása megoldható. A bevásárlóközpontok logisztikai központjai nagyjából Budaörs Herceghalom tengelyig találhatóak zömében. Ha már a fentebb emlegetett BILK-ig elhozza a vonat a kamiont, és onnan megy a logisztikai központokba már jobb a helyzet, mint hogy végigbasssza az M1-es autópályát.

Per pillanat egy RoLa vonal van abszurdisztánban, mégpedig Kiskundorozsma és Wels (Osztrákia). között. Ezen is kéne változtatni.

Ja és fentebb írtam egy baromságot mert nem Rolling hanem Rollande Landstrasse a RoLA :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.18. 09:38:48

Persze a RoLa sem mindig szép.
A soktengelyes RoLA kocsik nem éppen olcsóak, és speciális kialakításuk miatt bizony erősen igénybeveszik a vasúti pályát. A rossz pályákra különösen rossz hatással vannak.

Tündér_Lala 2009.04.18. 13:23:08

@Roxvox: Egyet értünk: A MÁV Cargo eladása iszonyatos baromság volt. Tipikus példája annak az ostoba, kártékony politikának, amelynek az elmúlt években tanui voltunk. Különösen hosszú távon, mert - amivel a globalizált világgazdaság sem számol - az üzemanyag mindig drágább lesz, a légszennyezésről és az egyéb már felsorolt károkról már ne is beszéljünk. Ez néhány tíz éven belül egyre érbe vágóbb lesz.

GatyaPityu 2009.04.18. 13:47:58

Olvastam régebben valahol, talán az index.hu -n, hogy Hevesben vagy egy vasúti mellékvonal, ahol a pálya rossz állapota miatt néhol 10 km/h-s korlát van bevezetve, illetve hogy a pályát keresztező közúton úgy működik a biztosítóberendezés, hogy a vonat megáll a kereszteződés előtt, kaller leszáll, sorompó kézzel leteker, vonat áthalad a kereszteződésen, majd a másik oldalon ismét megáll, kaller kézzel visszatekeri a sorompót, odasétál a vonathoz és a kis Bzmot folytathatja a útját a fentebb írt szédítő sebességgel. Mindezt Európa közepén, a 21. században... :-)

Tarackos Sül (törölt) 2009.04.18. 15:59:51

@zero:

Az statisztika, de nem ÉRV. De nem fogok veled itt "Fröcsögjenek velem és sztárvendégeimmel'-t játszani. Ezernyi példát hoztak fentebb, miért írsz totál teljes sötét baromságot, ezért - csak hogy humánus jótétlélekként hozzájáruljak elméd csiszolásához (hátha, hátha, a remény mindig kitart):

1. egyetlen ilyen szélsőséges példa kiragadásával nem jellemezheted az összes szárnyvonalat
2. rombolni mindig sokkal könnyebb, mint építeni, szóval ha csak simán egy érv (statisztika?) kell, akkor az egész országot bezárathatod
3. A 2-es pontból következik, hogy van egy másik, a közgazdász rövidlátáson túlmutató szempont, amely az egész ország, 30000 milliárd felvett IMF hitel és 20 év elbaszott gazdaságpolitikájának megváltoztaását nem a 6 tanyát összekötő szárnyvonal demagóg bezáratásáért lobbizva próbálja elérni, és végső fegyvernek beállítani. Hidd csak el, hogy a 100 milliárd HUF, amely eltűnik a MÁVban évente, nem az ilyen szárnyvonalakra fordítódik, hanem ellopják
4. Tudod te ezt nagyon jól, amiket felsoroltam, csak könnyebb tovább fröcskölődni, mint gondolkozni, mert akkor akár még változhat is valami . . .

NRG44 · http://althir.org 2009.04.21. 11:47:14

Vastagbőr, ti ott fenn PÖSTEN magasról szartok rá, milyen lehetőségeink vannak nekünk vidéken

Hátezmármi (törölt) 2009.05.09. 15:50:46

Jöttök itt a budapesti meg alsógöröngyösi adófizetőkkel. Amíg a BKV-t potenciálisan 3 millió ember használja, addig az alsógöröngyösi mellékvonalat 30 ember. A 3 millió gyanítom többszázezerszeres mennyiségű adót fizet be, mint a 30 zsákfaluban élő.

Csak ezért sántít a hasonlat, de nagyon.

süti beállítások módosítása