Skip to content


       Szűrés lista

Ó, de szép is lesz: együtt sírunk, nevetünk

Vasárnap kibomlott teljes egészében a remek Veres-Gyurcsány-Bajnai csomag....
És nem túl tetszetős a látvány.

Nézegetve Bajnai prezentációs pdf-jét, több gondolat is átfutott a fejemben:

-Ezeket az ábrákat már sokszor, sok helyen láthattuk (2006-os Cemi program,  a Big Fourként ismert négy nagy adótanácsadó cég, a Deloitte, az Ernst & Young, a KPMG és a PricewaterhouseCoopers által készített adócsomag). A tartalmuk évek óta (!) köztudomású és közismert. Valószínűleg nem most jöttek rá, és csodálkoztak rá nagy bociszemekkel, hogy túl kevesen dolgoznak, túl kevesen fizetnek adót, és ez nem elég a 3 millió nyugdíjas 13 havi nyugdíjára ... Vagy hogy túl sokat költ az állam.

-Attól a párttól és azoktól az emberektől akik 7 éve (vagy 3) éve kormányoznak, ezek a megszorítások teljes mértékben hiteltelenek. Még ha egy részükről tudjuk is, hogy meg kell lépni. Ugyanis ezek az emberek, ezek a pártok 7 éve kormányoznak. Bajnai 3 éve (!) miniszter. Számtalan lehetőségük lett volna, sőt, nem is lehetőségük, kötelességük, hogy ezekre a problémákra azonnal reagáljanak, és ne engedjék, hogy idáig elfajuljanak a dolgok. Hiszen mint kormánypárt, kitől mástól lett volna várható bármilyen reform?
Na mármost, ha nem tettek semmit, és emiatt IS vált ilyen súlyossá az ország helyzete, hogy ezeket a lépéseket meg kell hozni, akkor megkérdezném, hogy vajon szándékosan nem tettek semmit az elmúlt 7 (vagy 3) évben, vagy nem tudták, hogy probléma van? Ha hallom, hogy eltört az egyik féltengely az autóban, de továbbra is nyomon a gázt, akkor ne csodálkozzak, ha lerohad az autó, és 3-szor annyi lesz a javítási költség...

Ha szándékosan nem csináltak semmit, az bűn, semmi keresnivalójuk a kormányzati pozícióban. És főleg nem kezelni a válságot amit részben pont ŐK okoztak!
Ha pedig nem tudták, hogy ekkora a baj, vagyis a hozzá nem értéssel volt a probléma, akkor pedig semmi keresnivalójuk kormányon, hiszen a bizonyítványt már kiállították a szegényes tudásukról.

Szóval mind Bajnai, mind az MSZP-SZDSZ hiteltelen bármilyen válságkezelésre. Akkor viszont nekem ne jöjjön olyan dumával, hogy "a célunk, hogy az ország egészét motiváló juttatások legyenek. Egyfajta együtt sírunk, együtt nevetünk országot szeretnénk". Nincs olyan hogy "együtt" ... nem is volt soha, mert mindig valamely csoport kárára osztogattatok egy másik csoportnak. Főleg az inaktívaknak.

Egy apró kis öröm: a cafetéria megadóztatásáról szó sem esett, bízzunk benne, hogy ez  is olyan szokásos szoci-féle hamvába holt ötlet.

Egy hónapja jelent meg a Deloitte tanulmánya, melyben a világ 49 országát vizsgálták meg, hogy milyen intézkedéseket tesznek a válság ellen. Az ÁFÁ-t is vizsgálták, és az országok döntő többsége csökkentette az áfát, és csak pár ország növelte.
Hollandia: 1%-os emelés (19%-ról 20%-ra). Litvánia: 1%-os emelés (18%-ról 19%-ra).
Magyarország pedig, tegnap kiderül: 20%-ról 25%-ra.
Ezzel az egyik legmagasabb ÁFÁ-értékű ország leszünk, és csökkentés helyett 5%-kal  emelik. Pikáns csavar, hogy a jelentést elkészítő Deloitte magyarországi vezetője lett a pénzügyminiszter. Vagyis pontosan tudják, hogy ezzel a lépéssel úgymond a széllel szemben vizelnek.

De hogy kedveskedjenek a "népnek" bevezetik a középső, csökkentette adókulcsot. Igaz, 15% helyett 18%-kal, és csak kenyér és pékáruk, a tej és tejtermékek, valamint a távhő tartozna ez alá.

Mielőtt megörülnénk ennek a roppant nagy áfacsökkentésnek, számoljunk egy kicsit:
15 forintos zsemle.
Most az áfa 20%.
Áfa nélküli ára: 12,5 ft.
18%-os áfával: 14,75 ft.
25 fillér !!! Köszönjük, Bajnai úr!

200 forintos kilós kenyér. 
Most az áfa 20%. 
Áfa nélküli ára: 167 forint.
18%-os áfával: 197 forint.
3 forint !!! Köszönjük, Bajnai úr!

1000 forintos sajt. 
Most az áfa 20%. 
Áfa nélküli ára: 834 forint. 
18%-os áfával: 984 forint.
Na ne má' ... 16 forint !!! Köszönjük, Bajnai úr!

Gyurcsány Ferenc jóvoltából belekóstoltunk már egy áfacsökkentésbe és egy áfanövelésbe is. Abba most nem is menjünk bele, hogy ez az áfamizéria milyen pluszmunkát ró a kereskedelemre, hogy a reggeli nyitásra mindennek meglegyen az emelt vagy a csökkentett áfája, a hozzá tartozó árcédulával, polccímkével együtt. Mert ugye jön a Fogyasztóvédelem ...

Szóval a 18%-os áfakulcsot szívbaj nélkül fogják benyelni a kereskedők, ráadásul sok esetben nem is tehetnek mást, mert a kilós kenyér esetében a 18%-os áfás ár 197 forint  lesz, a kerekítés miatt az pedig 200 195 forint ...

Csak emlékeztetőül, mit kapott a szerencsétlen "program nélküli Fidesz", amikor benyújtotta a saját áfacsökkentési javaslatát:


"2008.07.09 Az Országgyűlés Költségvetési, Pénzügyi és Számvevőszéki Bizottsága szerdai ülésén 13 támogató szavazat mellett 16 ellenszavazattal elvetette a Fidesz törvénymódosítási javaslatát, amely a benzin jövedéki adójának mérséklésére, valamint az alapvető élelmiszerek és a távhő áfa-kulcsának 20 százalékról 5 százalékra csökkentésére vonatkozik. Veres János szerint  322 milliárd forint esne ki a költségvetésből és elismételte korábbi hasonlatát: a Fidesz javaslatának megvalósulása egyenlő másfél havi nyugdíjjal, egyéves gyógyszertámogatással és a közel 10 havi családi pótlékkal."

 


"2009. március 14. A Fidesz a jövő héten ismét benyújtja az Országgyűlésnek a távhő áfa tartamának csökkentésére vonatkozó törvényjavaslatát - mondta László Tamás, a párt lakótelepi munkacsoportjának vezetője.
Szanyi Tibor szombati közleményében arra hívja fel a figyelmet, hogy az áfa kérdése az Európai Unióban csak részlegesen nemzeti hatáskör, a besorolásoknak szigorú szakmai keretei vannak, ezért a Fidesz ötletelése mindössze egy népszerűséghajhász gyakorlatnak fogható fel."

Szóval a 6%-os GDP csökkenés ellen oldala megvan, a 13. havi agyrémet is végre eltörlik. 

De!

Milyen búbánatos intézkedések hatására lesz itt újra gazdasági növekedés? Új munkahelyek? Szélesebb foglalkoztatás? Amiből több adóbevétel lesz? 

Mert mi látszik most? 13. havi nyugdíj/bér nem lesz, vagyis azt nem nem fogják tudni elkölteni az emberek. 5%-os ÁFA-növelés, 5-6%-os jövedéki-adó emelés (ez 20 forintos benzináremelkedést jelent!), ami még jobban csökkenti a fogyasztást. Ha pedig csökken a fogyasztás ... de hagyjuk, ez egy ördögi kör.

Mindegy, az a lényeg, kedves sorstársaim, hogy "együtt sírjunk, együtt nevessünk".

De szeretnék már úgy igazából őszintén, tiszta szívből együtt nevetni Bajnaival, a milliárdos Kókával, a 100 milliós osztalékot a családjára elköltő Gyurcsánnyal, az évi 70 milliós bérrel megdobott Heinczinger MÁV-elnökkel, az egymással üzletelő Kocsissal és Kapolyival, a nem tudom miből élő Bódi Sylvivel és Kiszel Tündével, a havi 1 milliót elköltő Gesztesivel, a Kubában Medgyessyvel koktélozó Bárdos-Máté házaspárral, és még hosszan sorolhatnám ... 

Címkék: politika válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr471075052

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Baj van itt Gordon 2009.04.20. 09:25:21

A nyolcadik baklövés - Együtt sírunk...Hát íme itt van. Egy kellemes vasárnap délután Gordon bemutatta csomagját. Itt ahol lakom, be is borult rendesen azóta. Nem elemezném, hisz igazából sok meglepetés nincs benne. Fűnyíróelv alapján megkurtítanak m…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geza 2009.04.20. 11:26:00

@Dinin:
"Szerintem ez eleg egy beteg mondat volt...."
Csak mint a valóság.

"Megneznem hogy sipakolna, ha cigany horda gyujtana fel a kocsidat, vagy a hazadat es nem jonne a rendor megmenteni a seggedet."
Miért, most jön? Mint ahogy Galgagyörkre is ment, stb.?

"Az ilyen vasarnapi forradalmarokkal,"
Kösz.

"akiknek a cselekedete kimerul a rendorok dobalasaban, kukak gyujtogatasaban, telefonfulkek agyonvereseben"
Ilyet eddig se tettem, eztán se szándékozok. Azért ha a demagógsággal bringát lehetne hajtani, behúzott kontrafékkel mennél fel a Kékestetőre, hallod-e...

"nem jut el az agyukig, hogy csak kart okoznak, amit meg kell fizetni."
Hamis állításról indultál és ragozod szépen. Sok sikert, ha elértél az '1 = 2'-ig, szerintem azért fordulj majd vissza.

"Nem jut el az agyukig, hogy a rendor is ember"
Nem ember, hanem mocsok áruló, aki a saját népe ellen cselekszik.

"es ha agyoncsapod egy kockakovel"
Na. AKARJA A FASZOM AGYONCSAPNI. Tetszik tudni olvasni? Szereljen le a picsába és csináljon valami hasznosat, én ennek örülnék a legjobban.
Te meg ne adj olyan szavakat a számba, amiket nem mondtam, mert nem fogok önelhatárolósdiba kezdeni csak azért, mert te oldalirányba dumálnád el az egészet.

(Miért, te meg mit szeretnél? Hogy továbbra is rendőrkordon mögött élhesd ki természetellenes vágyaidat ártatlan almáspiték kárára? Ilyen primitív vagy? Ráadásul veled azonos nemű, ráadásul kiskorú almáspitékkel erőszakoskodsz? Nem szégyelled magad :) ?)

"csak egy szaros gyilkos vagy, mindegy miert dobtal."
Anyád, az szaros és az gyilkos.

"Utalom ezt, hogy a rendorseget bassza a sok anyaszomorito,"
Utáld, szíved joga.

"csak mert nem engedtek szetbaszni a varost."
Ha te csak ennyit látsz, akkor tényleg kár beléd a szó, akkora senki vagy, hogy többen lennénk, ha elhúznál innen.

"Az, hogy nem vagytok 500.000-n, akik a rendoroket cseszegetik"
Lásd fentebb.

"Rendorokrol le lehet szallni, mert attol, hogy szidod okert, mert megvedtek ellened a koztulajdont"
Te tahó, ellenem ugyan nem kellett még megvédeniük semmit.
Azért szidom őket, mert a büdös kohányoktól nem védik meg a köztulajdont, sem a nagytételes (helyenként gazdasági) maffiáktól, hanem csak azzal mernek kötözködni, aki nem akar vagy nem tud ellenük tenni.

Erős legények, amikor fegyvertelen egyetemistákat kell igazoltatáskor baszogatni, öreganyókat lökdösni az utcán meg étteremben ülő vendégek előtt játszani a kommandóst, de pl. Cozma megkéselésekor az ott lévő négy-öt zsaru annyira beriadt a kancigányok látványától, hogy még az örsre betelefonálni is elfelejtett. Hogy járdán bringázó kiskölykökkel erősködnek tökig páncélban, Horák Nóri gyilkosait meg még mindig nem tudták elkapni.

És végül:
Hogy minket, állampolgárokat leszarnak, hát nem örülök, de ez van. Viszont miután Hatvanban hamis bejelentéssel rendőröket csaltak tőrbe a cigányok és még ezután se ment ki rendet rakni, az elkövetőket (de legalább a dolog kiagyalóit) bevinni se a helyi örs, se a rebasz, se senki közülük, ez azt jelenti, hogy egy beszari semmirekellő csürhe az egész, akik még egymásért se képesek kiállni, ha nincs módjuk védekezésre képtelen embereket túlerőben támadni.

Gerinctelen férgek, ennyi az egész. Ha nem lennének azok, akkor lehetne rend vidéken, így viszont nincs, és amíg ilyen szarháziak vannak az egyenruhában, addig nem is lesz.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.20. 11:26:32

@Virág et.:

nálam bejátszik a zavarosban halászó vállalkozó archetípusa is. aki segít bizonyos embereknek megszerezni az ilyen-olyan támogatásokat. persze ez már inkább a szervezett bűnözési szál.

ami nekem fáj, hogy hihetően hangzik az, hogy én is lophatok kicsiben, ha azok ott fent nagyban ugyanezt teszik, következmények nélkül.

Virág et. 2009.04.20. 11:26:36

@denever: Egyetértek. A baj nem azokkal van, akik ennyit keresnek és bevallják, hanem akik ennyit vagy többet keresnek és nem vallják be.

Hetfield 2009.04.20. 11:27:19

@Virág et.: vagy pl. kutyaeledel forgalmazó cég 250 millás támogatásából, vagy kutyawellness cég 120 milla.

Carnivora (törölt) 2009.04.20. 11:27:51

@Virág et.:

Mivel csak a komcsi klisséket tudod puffogtatni, így nehéz rád mást reagálni.

Ebben az országban a KKV-k többsége egyik napról a másikra él nem audi A6-osok vétele a legnagyobb gondunk ...

Virág et. 2009.04.20. 11:28:53

@denever:

Nem kell ehhez maffia. Elég csak trükközni az ÁFA-val vagy számla nélkül teljesíteni stb.

Azok ott fent mindig is lopni fognak. Arra kár várni, hogy ők befejezzék, max 4 (8) évente mások lopnak helyettük. Lopnak máshol is, loptak a diktatúrákban is, lopnak nyugaton is. Ez nem mentség, de pont a politikusoktól várni az erkölcsi példát, az felesleges.

Virág et. 2009.04.20. 11:30:20

@Carnivora: Látogass el a fővárosba egyszer. Érdemes megnézni, tudod van vár, meg citadella, meg szép terek és ott a Duna is.

Geza 2009.04.20. 11:32:14

@denever:
Bocs, csak három, szigorúan monoton növekvő sorrendű számot írtam (30-60-90), és max. arra figyeltem, hogy 100-nál kisebbek legyenek.
A konkrét értékeket (csakúgy mint a jövedelem határaiét) csak a tényleges statisztikák alapján lehetne kiszámolni, és ahhoz tényleg nálam közgazdászabb ember kéne.

Amit mondani akartam, az az, hogy a jelen módszer irgalmatlanul túl van bonyolítva, átláthatatlan, hogy mit hogyan lehet és kell könyvelni, mit milyen feltételekkel lehet leírni, mi milyen részben számít bele, stb., és igazából olyasmire lenne szükség, amit az átlagember (az esztergályos is) maga végig tud számolni, nem kell külön könyvelővel csináltatnia (aki amúgy nem vállal garanciát a munkája helyességére, azaz ha elrontja, a bírságot nem ő fizeti).

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.04.20. 11:36:00

@Virág et.: Szarul nyomod.

A Ferraris és a Bentley-s nem egyenlő az X5-ös kopasznyakúval.

2002-es X5-öst már kapsz 3-4 milláért. Azért nem hozol ki egy fapados új Passatot a kereskedésből. Szóval reálisan kéne nézni, nem minden Audi és X5 23 milla.

A Ferrarishoz képest azok szinte pitiánerek.

Itt a Bajnai és a haverok vonulatot kéne vizsgálni, de nagyon!

Carnivora (törölt) 2009.04.20. 11:37:39

@Virág et.:

Azoknak közük nincs a vállalkozókhoz ... Perez meg megmondta a tutit, merre kellene vizsgálódni.

Virág et. 2009.04.20. 11:40:45

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":

Én az új modellekről beszéltem, nem a félmilliót futott, totálkárból felújított 7 évesekre. Az új modellt kívülről is könnyű felismerni és 10 millió alatt még nem kapod meg. És akkor az új slágerről az x6-ról vagy az audi q7-ről még nem is beszéltem.

Nem mondtam, hogy a ferraris egy kategória az audissal. Azt mondtam, hogy egyik mögött sem valószínű, hogy bérből élő állna. És itt eddig az SZJA-ról beszéltünk, ami pedig a bérből élőket sújtja.

De te csak vizsgáld a Bajnait meg a haverjait.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 11:41:44

@Rejtett a Szám: ugyan kurvára nem vicces a post, de bájos kis hasonlatodról a Hazafi c. film egyik jelenete ugrott be:

A bort igyuk meg, a kutyákat együk meg, a papírral meg fojtsuk a puskaport

:)))

Virág et. 2009.04.20. 11:42:40

@Virág et.: Helyesbítek: elsősorban a béről élőket sújtja.

Carnivora (törölt) 2009.04.20. 11:45:58

@Virág et.:

Tudod, akik azokkal a csilli-villi autókákkal utazgatnak különféle ügyvédkék, tanácsadócskák stb. , akiknek éppen abból van, hogy a vállalkozókat nem fizetik ki ... de megtehetik, mert ott vannak a cim-cim cimborák a Bajnai-Gyurcsány környezetében.

Virág et. 2009.04.20. 11:49:31

@Carnivora: Túl sok pénzről beszélünk itt ahhoz, hogy a szokásos kényelmes kifogást vegyük elő, hogy ti. a politikusok ellopták.

Lopnak itt mások is, tömegével. És nem csak a holdudvar.

(Hmm, ha célozgatni akartál, hát mellé ment. Én nem vagyok sem ügyvéd, sem tanácsadó és rendesen adózok havonta, bár remélem egyelőre még nem a Geza féle sávok szerint.)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.20. 11:49:40

@Virág et.:
persze hogy lopnak. nem nem csak maguknak. illetve nem csak direktben.

minden politikai oldalhoz tartozik egy hátország. haverok. urambátyám. sógorok. vidéki erősemberek.
a jelek szerint az aktuális gárda hátországa túl nagyra nőtt és elpofátlanodott. hiába volt a reformer, bedarálták.

a másik szekció - vélhetően a centralizáltságból adódoan - kicsit jobban tartja a csizma sarka alatt a pénznyelőket. egyenlőre.

szóval a nyilvánvaló lopás kategória az utóbbi pár évben széleskörben ismertté vált.

f.m.j. 2009.04.20. 11:52:48

Néhány hozzászólásból nekem ez jön le: teljesen feleslegesen háborgunk, nincs is semmi baj, igazságtalan, igazából minden jó, ahogy van. Ez a létező világok legjobbika:) Mivel mindenki lop, a "lakosság", a vállalkozók, a cigányok, a politikusok, széttárhatjuk a kezünket. Hiába nincs mit tenni...
És akkor idejön pár posztíró, kommentelő, és nem átallanak hangot adni, még ez is, a sok hülye, nem érti a demokrácia lényegét, meg a gazdasági folyamatokat, mert a ha lakosság végre befejezné a simliskedést, a mutyizást, akkor de jó is volna... az ezer milliárdos korrupcióval dolgozó elit pedig csak azt teszi, amit mindenhol a világon... szerintem meg nem az a természetes, hogy valaki lop, és senki számára nem mentség, hogy "de más is", ez olyan gyenge, ezt azért érezzük, nem?

Carnivora (törölt) 2009.04.20. 11:53:22

@Virág et.:

Az a baj a holdudvarok leágaznak a felső szintekről a helyi szintekig ott megint szépen szétágaznak ... -

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.20. 11:53:46

@Geza:
az igazi egyszerűség az az osztás.
20-40 százalék adó mindenkinek és kész.

így nem vagy érdekelt abban, hogy eltitkold a jövedelmed egy részét. ha mégis, akkor jön a végbéltükrözés meg a gumibot. és egy alapműveletes számológéppel is percek alatt bebizonyosodik, hogy adócsaló vagy-e vagy sem.

a fő baj a bonyolult adórendszerrel, ugye, hogy bárki tud bárhol hibát találni. az okosabbak meg ugye kimagyarázni. szóval innentől a részletek a szubjektív megítélés hatálya alá esnek. az meg nem nagyon objektív.
nem beszélve a könnyen korrumpálható elemekről. hiszen a fizetését úgyis megkapja....

Virág et. 2009.04.20. 11:58:23

@fmj: Nagyon nincs rendben semmi azzal, ha valaki lop. Akár politikus, akár nem. Akár holdudvar, akár szimpla áfacsaló.

A diskurzus arról folyik (részemről legalábbis), hogy a csőlátás helyett, azért észre kell venni, hogy a politikán túl is lopnak az emberek és az ellen is kéne tenni valamit. Erről a Bajnai program nem (sem) szól.

f.m.j. 2009.04.20. 12:16:44

@Virág et.: Azért az arányokkal akkor is nagy baj van, viszont nagyon fontos: aki fuldoklik, annak mindegy, hogy a felszíntől/felszín alatt 2 cm-re, vagy 10 m mélyen fuldoklik, a végkimenetel szempontjából legalábbis, mert így is, úgyis halál a vége... a lopás lopás a mértéktől függetlenül.

Nekem viszont abból az álságos dumából van elegem, hogy minden baj a 13. havi nyugdíj miatt, meg a GYES ideje, meg finanszírozása miatt szakadt ránk, míg a korrupciót meg sem említik, meg ez az elszáált agyú farok mekkora házat rittyentett maga köré-pl. És nem, nem vagyok irígy, még komoly önvizsgálatot tartva sem :)

Meg abból is elegem van, hogyha kiderül valakiről a lopás, semmi következménye nincs, főleg ha "valaki"-az idézőjel pont az ellenkezőjét jelenti a valóságban, -ha jól tudom ennek a faszinak is volt fegyházbünetése, igaz, hogy felfüggesztve, mert ugye "valaki"... szóval engem meg 6000 ftért fenyegetnek, mert egy elmaradt (egyhavi mobilszámla) befizetést még mindig nem tudtram teljesíteni... olyan megalázó, mert nem nem akartam fizetni, hanem még nem tudok...

Jaj, de szar is itt élni...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 12:19:00

ja, zero! SZAR a link az elején a pdf-hez...

hát hogy olvassa el így az eccerű földi halandó az országmegmentő programot??

www.miniszterelnok.hu/domain4/files/modules/module25/16399C0D67535EA9B.pdf

Jim Raynor 2009.04.20. 12:19:26

@Virág et.:

oh yes, csak amíg a politika nem mutat példát, addig ne akarják már meggyőzni az embereket, úgysem fog sikerülni.

azt meg tudomásul kell venni, hogy példamutatáshoz a bajnai baráti kör egyszerűen hiteltelen, így semmi értelme ennek az egésznek.....

f.m.j. 2009.04.20. 12:19:40

@Virág et.: bocs, a farokfaszi arról az emberről szól, aki a következő posztban szerepel :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 12:22:01

▪ Táppénz 10 százalékpontos csökkentése (70%-ról 60%-ra; 60%-ról 50%-ra)
▪ Családi pótlék rögzítése 2 évre, jogosultsági korhatár csökkentése 23-ról 20
évre csökkentése
▪ Gyes és gyed idıtartamának maximálása – óvoda-bölcsıde programmal,
gyermekgondozás szabályainak rugalmasabbá tételével
▪ Lakástámogatások felfüggesztése
▪ Gáz- és távhıár-kompenzáció csökkentése és fokozatos kivezetése

Konkrétan ennyit ír a "Célzottabb szociális rendszer kialakítása" címszó alatt...

Csak én hiányolok innen valamit???

f.m.j. 2009.04.20. 12:25:10

@Seduxen: mit hiányolsz konkrétan? Ez az "ő" programjuk... :)

Geza 2009.04.20. 12:30:04

@Seduxen:
"Csak én hiányolok innen valamit???"
A holokárpótlást, vagy a kátrányos helyzetűek segíííjkíjének a növelését hiányolod?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 12:33:33

@fmj: @Geza: aljas nácziakok :))

Egy kis adalék: 2007. évi CLXIX. törvény (hángörijjen bánáná zrt 2008. évi költségvetése), 1. számú melléklet XXVI. fejezet, 20.-21. cím.

Érdemes megnézegetni.

f.m.j. 2009.04.20. 12:35:02

@Geza: gondolom még a nyugdíjt is
Ami nincs a felsorolásba, azt békibe fogják hagyni

wladyslawsky (törölt) 2009.04.20. 12:43:50

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
"Ezek miatt senki nem megy az utcára, a kibaszott bicikliutakért 30000 ember tud höbőrögni"

Hát mer a critical mass az cool. Tüntetni meg nácifasisztacsőcselékszokás. Meg különben is, az utcán közlekedjenek, a politikának a parlamentben a helye...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.04.20. 12:53:59

@wladyslawsky:
légy szíves ezt mond ela francia,belga, német és a tőlünk nyugatabbra fekvő antidemokratikus országok állampolgárainak hogy minek hőzöngenek az utcán...
ezt a demagóg dumát, a politika nem az utcára való. Igen ha minden rendben van, ha nem az emberek feje fölött hozzák meg az unokáikat is érintő kérdésekben a döntéseket. mind eközben a krrúpció és mutyi miatt is alsó hangon 1000-1200 milliárdnyi forint ömlik ki a büdzséből.

Tündér_Lala 2009.04.20. 13:02:36

@Virág et.: "Azok ott fent mindig is lopni fognak. Arra kár várni, hogy ők befejezzék, max 4 (8) évente mások lopnak helyettük. Lopnak máshol is, loptak a diktatúrákban is, lopnak nyugaton is. Ez nem mentség, de pont a politikusoktól várni az erkölcsi példát, az felesleges."
Igazad van és mégsem, azaz féligazság amit mondasz.Mert a jelenlegi kurzusnak éppen az a legnagyobb baja, hogy a csúcs vezetői a valamikori politikai hatalmukat gazdasági hatalomra váltották úgy, hogy a társadalmi vagyonát eltulajdonították kapcsolataik ( et-aik ) révén. Ez pedig - a még éhes holdudvarnak - példát mutatott és hihetetlen arányú lopás sorozatba torkollott. A ME fékezési próbálkozásai pedig vagy röhögésbe vagy felháborodásba fulldtak. ( különös tekintettel, hogy ő maga is folytatta tovább, -olcsóbb áram pályázat stb-)Tehát a csúcs vezetés abszolút hiteltelensége ezt eredményezi.
Hogy máshol is lopnak az igaz. De annak ami itt megy az 5%-áért lemondanak vagy eltávolítják őket máshol és azért nem mindegy, hogy valaki 5 vagy 5000 Ft-ot lop tőlem.
De emiatt alakult ki a teljes erkölcsi, morális és társadalmi válság is a gazdaságin kívül. Emlékszel , mikor a lopós cigánygyerek anyukája azt nyilatkozta :"Háá méé baj, hogy lop az a gyerek. A miniszter is lop. "

beleszolok 2009.04.20. 13:08:00

Hát ez tömör gyönyör. Tehát akkor én, aki eddig is teljes árat fizettem a gázért, akkor emelésre számítsak megint. Köszönöm szépen!

Tündér_Lala 2009.04.20. 13:09:41

és még valami: Igenis elvárom, hogy ne lopjanak. Amit pedig itt előadtál az nem realizmus, hanem opportunizmus.

beleszolok 2009.04.20. 13:11:41

@denever: így van.

Egyébként is mi a francnak húszféle különböző adó meg járulék. Miért nem szedik be egy vagy két kulccsal, utána ígyis úgyis ide oda tologathatnak az alapok közt. Szedjék be egy vagy két kulccsal, és rakosgassák maguknak úgy ahogy kell.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 13:34:28

@fmj: a 13. havi idén fele összegre, jövőre teljesen ugrik. ha ehhez hozzávesszük, hogy megszűnik a távhő- és gázár-kompenzáció, akkor azért az eddig "szent tehénnek" tekintett nyugdíjasok is embereset sz*pnak...

ellenben a "szociális rendszer" átalakítása kimerül abban, amit felsoroltam. Ezt NEM ÉN mondom, ez Csellócska pogromja. Pardon: programja...

reKorrekt 2009.04.20. 13:35:03

Azért szomorú hogy havonta minden állampolgárnak 10000 forintjába kerül csak a korrupció, amiről úgy vélem már csak középkori módszerekkel lehet leszoktatni a tisztelt urakat és hölgyeket:
- karóbahúzás
- lefejezés
- akasztás
- csonkítás
- zsigerelés
- kerékbetörés
- a fűrész filmek bármelyik feladata
és ezek kombója...
Ez így civilizált füllel nyilván szarul hangzik, de aki a mi és családunk szájából lopja ki a kaját azért hogy luxusban élhessen, az halálnak halálával haljon!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 13:41:01

hvg.hu/velemeny/20090419_bajnai_kormany.aspx

azt hiszem sikerült egész szépen összeszedni az összeszedni valót az "új" "nemzeti" "hazafias" "szakértői" kormány tagjairól...

wladyslawsky (törölt) 2009.04.20. 13:44:49

@DexterMorgan78/Séfbácsi: irónia volt. Abszolút egyetértek Von Perezzel, csak arra reagáltam így, ezek szerint félreérthetően, hogy kedves "balliberálisaink" (idézőjel!) megmondóembereikkel és médiájukkal karöltve elérték, hogy a(z egyébként is birkatürelmű) nép nagy többsége ördögtől valónak tartja a tüntetéseket ( de legalábbis tudat alatt idegenkedik tőle...). Mindez egy az "európaiságra" folyton hivatkozó társaságtól-ebből is látszik, hogy közük nincs a valódi liberalizmushoz. Tényleg szomorú hogy így tűrünk még mindig...

martonx 2009.04.20. 13:49:16

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700169.TV

Ezt nézegettétek? A 13. havi nyugdíj 210 milliárdba kerül évente, míg a komplett GYES-GYED nem éri el a 100 milliárdot.
Évente majdnem 2000 milliárd Forint a nyugdíj kifizetés. Megkockáztatom, hogy hasonló nagyságrendű pénz megy el a Bodzaszedők családi pótlékaira, segélyeire.
Adódik a kérdés, hogy miért pont a járulék fizető anyukákkal csesznek ki mondhatni bagóért, miközben a 13. havi nyugdíj eltörlése mellett a segélyek 20%-os csökkentésével játszva túlteljesítenénk az ezévei 400 milliárdos lefaragást.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 13:54:21

@martonx: ez semmi, ezt olvasgasd!

www.fn.hu/ado/20090420/ingatlanado_panelekre_szuperbrutto_afa/

Kiemelek egy "aranyos" részt:

" Bajnai arra sem tért ki előadásában, hogyan is teremt majd munkahelyeket a vállalati különadó eltörlése. A vállalati 4 százalékos különadóból idén jó 195 milliárd forint bevétel várható (összehasonításképp: a 13. havi nyugdíj eltörlése 160 milliárd forint megtakarítást jelent egy évre vetítve). A különadót a vállalatok jövedelmére vetik ki.

Ha ez megszűnik, nő az adózás utáni eredmény, így több pénzt tud a vállalat szétosztani a tulajdonosai között, és/vagy többet tartalékolhat. Ha a vállalat a növekményt a tulajdonosainak adja, s a cég külföldi tulajdonú, az még a folyó fizetési mérleget is rontja, hiszen a jövedelem külföldre kerül, elszivárog. "

wladyslawsky (törölt) 2009.04.20. 13:54:40

@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]: bazz, mekkora ötlet! És még maúnika sóra se lenne ezután szükség! :)

f.m.j. 2009.04.20. 14:15:34

@Tündér_Lala: pont erre gondoltam :) jól mondád.

tamasgabor 2009.04.20. 14:32:04

Kedves zero! Igazán nem akarok kötekedőnek tűnni, de a 197 forintos kenyér a kerekítés következtében 195 forint lesz.

gyugyó 2009.04.20. 14:37:59

Családi pótlék, segélyek, ingyen lakás, ingyen áram ingyen gáz, stb- vel mi lesz ???? Minden réteg szív a válságon kivéve a bodzatermelők?!

Ja, bocs lement a színesfém ára...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.20. 14:39:41

az adókról:

www.ado.hu/adatbank.php?f=20&s=2

41 db van. a lustáknak alább.

1 APEH Társasági adó bevételi számla
2 APEH Személyi jövedelemadó beszedési számla
3 APEH Általános forgalmi adó bevételi számla
4 APEH Egyszerűsített vállalkozói adó bevételi számla
5 APEH Rehabilitációs hozzájárulás beszedési számla
6 APEH Egészségbiztosítási Alapot megillető bevételek beszedési számla
7 APEH Nyugdíjbiztosítási Alapot megillető bevételek beszedési számla
8 APEH Késedelmi pótlék bevételi számla
9 APEH Munkaadói járulék beszedési számla
10 APEH Munkavállalói járulék beszedési számla
11 APEH Játékadó bevételi számla
12 APEH Munkáltatói táppénz hozzájárulás beszedési számla
13 APEH Egészségügyi hozzájárulás beszedési számla
14 APEH Nemzeti kulturális járulék bevételi számla
15 APEH Szakképzési hozzájárulás beszedési számla
16 APEH Innovációs járulék beszedési számla
17 APEH Vállalkozói járulék beszedési számla
18 APEH START-kártya kedvezményes járulékbefizetések beszedési számla
19 APEH Kifizetőt terhelő ekho beszedési számla
20 APEH Magánszemélyt terhelő ekho beszedési számla
21 APEH Magánnyugdíjpénztári tagtól levont ekho beszedési számla
22 APEH Nyugdíjastól levont ekho beszedési számla
23 APEH Ekho különadó beszedési számla
24 Magánszemélyek különadója
25 Társas vállalkozások különadója
26 APEH Hitelintézetek és a pénzügyi vállalkozások különadója bevételi számla
27 APEH Befektetési adóhitel visszafizetése bevételi számla
28 APEH Önkéntesen feltárt adókülönbözet bevételi számla
29 APEH Egyéb kötelezettségek bevételi számla
30 APEH Átlagadó bevételi számla
31 APEH Bírság, mulasztási bírság és önellenőrzéssel kapcsolatos befizetések bevételi számla
32 APEH Illeték beszedési számla
33 APEH Jogosulatlanul igénybevett lakásépítési kedvezmény és pótléka bevételi számla
34 APEH Gumiabroncsok környezetvédelmi termékdíja bevételi számla
35 APEH Csomagolás környezetvédelmi termékdíja bevételi számla
36 APEH Hűtőberendezések és hűtőközegek környezetvédelmi termékdíja bevételi számla
37 APEH Akkumulátorok környezetvédelmi termékdíja bevételi számla
38 APEH Egyéb kőolajtermékek környezetvédelmi termékdíja bevételi számla
39 APEH Reklámhordozó papírok környezetvédelmi termékdíja bevételi számla
40 APEH Környezetterhelési díj bevételi számla
41 APEH Elektromos és elektronikai berendezések környezetvédelmi termékdíja bevételi számla

derelyegrádi szellem 2009.04.20. 14:44:48

@gyugyó:

Nem értem a kérdést. Azok maradnak. Mert mostanra már csak a bodzások szavazataira számíthat az mszp. (egy-két harci nyuggeren, meg az ilyen Boldvai & Tettestársai Corp. tagjain kívül)

f.m.j. 2009.04.20. 14:49:20

@derelyegrádi szellem: Szerinted a romák szavazata valójában hány szavazat? Lehet azzal választást nyerni? Mert ha nem, akkor "ők" is csak attól félnek, hogy a Mohácsi-félék nehogy lerasszistázzák őket, és akkor visszájára fordul a fegyver, még a végén egy oldalra kerülnének a szélsőjobbal :):)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 14:54:05

@fmj: pontosítsd a kérdést kérlek: MILYEN IDŐPONTBAN? Mert ha a 'rendes' 2010-es választásra gondolsz, akkor meg kell vizsgálni, hogy hány tisztességes vasazós-bodzaszedőnek jár le a mellékbüntetésként kiszabott "közügyektől eltiltás" c. történet :))))

f.m.j. 2009.04.20. 14:59:03

@Seduxen: Oké :) Hát mondjuk a 2010-ben esedékesen, mert az előrehozottnak lőttek...

derelyegrádi szellem 2009.04.20. 14:59:47

@fmj:

nem tudom szám szerint mennyi. De a 2002-es választásokat (ha jól emlékszem) pár tízezer szavazat döntötte el. Annyi biztos van.

Meg emlékezz Nyakó úr témába vágó kis eszmefuttatására, amikor nagyjából - életében először - igazat mondott.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 15:12:40

@derelyegrádi szellem: csak nem a "Szavazatok megszerzésének módozatai Abszurdisztánban" c. előadására tecccik gondolni??

derelyegrádi szellem 2009.04.20. 15:23:46

@Seduxen:

De arra gondolok. Meg aztán az is sajátságos (csak itt fordulhat elő, meg esetleg Burkina Fasoban), hogy ennek semmilyen következménye nem lett. Elhangzott, azt ennyi.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 15:29:54

@derelyegrádi szellem: wehehehe, ez téged még meglep??? hány, meg hány ennél is "böszmébb" beszéd hangott el, aminek nem lett semmilyen következménye...

derelyegrádi szellem 2009.04.20. 15:35:52

@Seduxen:

Nem lep meg. De azért észrevételezni szükségesnek tartom. Ez mégis csak egy európai ország papíron.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.20. 15:44:14

@derelyegrádi szellem:

hát... ha én elgondolkodok a mi európai értelemben vett haladó kormányunkról, mindig az Oldboy kalapácsos jelenete jut eszembe...

molaris 2009.04.20. 15:44:48

@Seduxen: @derelyegrádi szellem:
Mit hergelitek egymást? Árt az egészségnek. Ha én leszek a király (nem vagyok és nem is akarok politikus lenni), két hónapot kérek, és utána nem ismertek az országra. Minden itt felmerült probléma okát megszüntetem. Viszont az uralkodásom alatt született ítéletek csak, az én személyes utasításomra enyhíthetők a későbbiekben is.:::)))

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2009.04.20. 15:48:03


Régi komcsi beidegződés... Már megint azt szorítják meg aki dolgozik....

(Igen az ÁFA emelés fogyasztási adó, de ez is azt sújtja jobban aki dolgozik, mert aki nem, annak nincs annyit elkölteni)

MIKOR VESZNEK EL VÉGRE VALAMIT AZ INGYENÉLŐKTŐL KÖNYÖRGÖM?


És mi lesz az ingatlanadóval? Ezt valahogy hiányolom....Mert ha még azt is bevezetik, akkor fogja igazán megrázni a nép a kordont a Kossuth téren....


Virág elvtárs: f_uck off

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.20. 16:17:23

@anti_troll: És mi lesz az ingatlanadóval?

mi lenne? LESZ. Úgyhogy kezdhetsz bicepszre gyúrni, hogy elbírd a (g)kordont :)))

úúúh, elnézést kívánok, eme minősíthetetlenül szar szóviccemért...

Virág et. 2009.04.20. 16:28:15

Hmm. Az NBH kiskönyve szerint kb 3000-5000 milliárd forint forog évente a feketegazdaságban. Az adózást teljes egészében kikerülve és a bűnözésből származó jövedelmeket nem ideértve.

Ez hatalmas összeg és bár jelentős része politikai kötődésű, sok nem az.

Engem meg nem érdekel az, ahogy itt páran mentegetik az adócsaló vállalkozókat, hogy "másképp tönkremennének" vagy hogy "ha a politikusnak szabad, akkor neki is". Nem neki sem szabad. Én sem tudok egy fillér adót sem elcsalni, nem is akarok, más se tegye.

tudi 2009.04.20. 16:36:05

Úgy örülök, majd kiugrom a bőrömből. Ezek az emberek, akik most ott ülnek és mondják, hogy fájni fog, de majd jó lesz nekünk, ezeknek az embereknek az elődei még egy más párt színeiben ugyanezt mondták. És hova jutottunk. Tény, hogy pazarló a gazdálkodás, de az állam min spórol a közszférán kívül semmin igatóz 15 % keversebb pénzt kapnak a miniszterek, de nekik az mi, semmi többségük milliomos.
@A lámpavas öregbíti a bőrt [Korrekt]: Ezteket a kívégzéseket élőben kellene közvetíteni mindenkinek, tanmeseként, 18+-os karikával persze.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.04.20. 16:44:13

hát ezen szénné röhögtem magam...először ez az álközgazdász, bezzeg már rég tudni lehetett szöveg...aztán meg kommunista szöveg, hogy a csúnya bácsik pont a fogyasztási adót növelik :D

Köbetkezetes, mint mindig :))

Zorro2007 2009.04.20. 16:48:00


"Szóval a 18%-os áfakulcsot szívbaj nélkül fogják benyelni a kereskedők, ráadásul sok esetben nem is tehetnek mást, mert a kilós kenyér esetében a 18%-os áfás ár 197 forint lesz, a kerekítés miatt az pedig 200 forint ...
"

Lehet, hogy mar volt, de a kerekites miatt nem 195Ft-nak kellene lennie?:) Bar pl. az energia dragulasa miatt ugyis tobb lesz mit 200Ft....

jozicsenko 2009.04.20. 17:06:24

hi!

a szuperbruttó önmagában jó lenne, mert abba az irányba vinné a dolgokat, hogy egyszerubb, kisebb legyen az ügyintézés, kevesebb lenne a bürökrácia (Vagy bürokrácia? mérgező, az biztos)

nomármost: lenne simán bérköltség, tudnának vele számolni, csokolom: kapsz tőlem 100e Ftot: nekem ennyi a költségem, oszt majd a könyvelő megmondja, mennyit kapsz belőle

jó lenne, ha a járulékok egyértelműen szét lennének benne dobva, a magánnyugdíjamba pl most 8% megy, 24 meg a közösbe, ha ezt összevonnák, vagy módosítanák (mert az kell), több menne a sajátba

báááááár, ismerve komenistákat, lehet simán mindet besöprik a közösbe, én meg nézek bambán hgy hol a pénzem...

derelyegrádi szellem 2009.04.20. 17:17:12

@Seduxen:

meg ennek sem lesz, pedig hát ugye ez a választások tisztasága elleni bűncslekmény, hivatalból üldözendő:

"A karcagi önkormányzatnál cigány vezetők jelezték, hogy ismeretlenek tartós élelmiszerekkel lepték meg a romákat. Mindezt összefüggésbe hozták az európai parlamenti választással, mert az ismeretlenek kopogtatócédulákat kértek az ajándékért cserébe. A helyi MSZP tagadta, hogy közük lenne a dologhoz."

Ha nekik nincs (mert hát ez tőlük olyan messze áll, mint Makó Jeruzsálemtől a Nyakó is megmondta) akkor ki kell nyomozni, hogy kinek van.

Torquemada 2009.04.20. 17:57:42

"SZJA csökkentés is van a csomagban, amit az ide kommentelők nagy része meg fog érezni, hiszen kb abba a középsávba esik (évi 5 millió alatti jövedelem)."
"Nem fogunk megérezni, mert legalább ugyanannyit befizetünk az áfában. Aki ui. 5 milla alatt keres, annak nem jut befektetésre, az az egész jövedelmét fogyasztásra kell, hogy fordítsa, így édesmindegy, hogy az szja és az áfa között merre tologatják a határt."

Már bocsánat, de az feltűnt valakinek, hogy szép csendben be akarják vezetni a "szuperbruttósítást"? Vagyis a munkáltatói TB járulék után is adót fogunk fizetni? Minden jövedelem után több lesz az SZJA! Ugyanis ha ma 100 ezer a fizetésem, akkor 18000 az adó, ha a szuperbruttósítás miatt 127 ezer lesz (hozzáadják a fizetésemhez a munkáltatói 27%-os TB járulékot), akkor a tervezett legalacsonyabb, 15%-os alsó kulcs mellett is 19050! A tervezett sávemelés és adókulcs-csökkentés hatását a szuberbruttósítás úgy ellensúlyozza, hogy a végeredmény adóemelés.

Virág et. 2009.04.20. 18:01:04

@Torquemada: A szuperbruttósítás a legjobb esetben is 2010-es terv. Én most csak a már bejelentett és idén realizálandó adómódosításokról beszélek.

Laura2 2009.04.20. 18:05:00

@Torquemada: tudod hogy azt sem lehet elhinni amit kérdeznek:((( naná, hogy nem nekünk akarnak jót. volt már olyan, hogy azt tették amit ígértek? és volt már olyan, hogy adót úgy csökkentettek, hogy az csökkent is?

Torquemada 2009.04.20. 18:10:11

@Laura2: kérdésed költői, sajnos :( tényleg nem lepődöm meg már sokmindenen, de azt naívan elhittem, hogy most kivételesen nem az adózó középosztály fogja sokadszorra megfizetni 7 éves ámokfutásuk következményeit. Nem azért, mert ezeknek bármi felelősségérzetük lenne az ország jövőjéért, egyszerűen azért, mert a válság kellős közepén nem lehet adót emelni. Tévedtem, lehet. Ráadásul a legarcátlanabb módon adócsökkentsének hazudni is lehet.

Torquemada 2009.04.20. 18:14:20

@Virág et.: lehet, de már az vérlázító, hogy ezt komolyan gondolják. SZJA olyan jövedelem után, amit esélyem sincs megkapni? Az adó adója? És még adócsökkentést hazudnak? Hogy válságban öngyilkosság adót emelni? Na és? Azért remélem, hogy ez még elbukik ha máshol nem, az Alkotmánybíróságon.

Laura2 2009.04.20. 18:19:57

@Torquemada: csak az a baj, hogy akkora szakadékot ásnak a középosztály kellős közepébe, amibe az egész középosztály egyszerre bele tud esni. mert ha a fizetésed csökken, az árak meg nőnek, és te nem tudsz egy jó bodzást, akkor minden hónap leharap belőled is meg minannyiunkból egy-egy kis darabot. ha még vállalkozó vagy, akkor majd még azt is szívod, mert az apeh is kéri a magáét. apropó! a múltkor vmilyen hírben hallottam, hogy a T. Mszp-s képviselők közül jónéhánynak van néhány cége. ez még Ok, de ezek nem fizették be az adójukat! na, ztedd meg te! ösvényt tapos a házad körül az apeh-os végrehajtó. A k. anyjukat! nem loptak még eleget? ha mástól elvárják hogy fizessen, tegyék ők elsőként! de hát nekik lehet. Az FN-n indult egy kérdés sorozat, ill. közvéleménykutatás, ki hogyan oldaná meg a gazdasági válságot. ZERO! Nincs kedved erről indítani itt is egyet? Uis az az alapötlet, hogy a kis pénzből élők mégis csak meg vannak, ki tudnak jönni belőle. Mi lenne, ha megosztanák a gondolatokat, ki hogyan spórolna az állam irányításában. Mindjárt kikeresem a cikketindex.hu/gazdasag/magyar/2009/04/17/segitsunk_egy_kicsit_bajnainak_/. Na, megint felbosszantottam amgam ezeken.

Torquemada 2009.04.20. 18:36:55

@Laura2: az mszpsek lopásain már nem is bosszankodom, mostmár nagyon remélem, hogy megszedve ugyan magukat a mi kárunkra, de végleg mennek a süllyesztőbe legfeljebb egy év múlva. Legyenek boldogok a lopott pénzükkel, egyszer el kell majd számolni a tetteikkel, vagy így, vagy úgy.
Most megnéztem a Gordonka féle prezentációt, hát nem sül le a képükről a bőr beleírni ezt: "fő haszonélvezők: alkalmazottak. Nő a nettó fizetésük, mert kevesebb SZJA-t kell fizetni". Most tényleg teljesen hülyének néznek mindenkit, vagy én nem tudok számolni? Ugye 100 18%-a kevesebb, mint 127 15%-a?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.20. 19:54:45

@Bezuhov:

Miért, a Bajnai-pdf ábráit most lettek szuperaktuálisak, nemde? Évek óta ez a helyzet, csak a trükkök százai meg a világgazdaság bősége segítettek ezt elfedni ...

"ztán meg kommunista szöveg, hogy a csúnya bácsik pont a fogyasztási adót növelik"

Ez miért kommunista szöveg? Nekem nincs bajom az ÁFA-emeléssel,mert a mocskos gazdad is befizeti, de
-miért nálunk van a legmagasabb áfa ?
-az 5% emelés csak pluszsarc, ettől nem lesz jobban a gazdaság, sőt ...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.20. 20:28:08

@denever:

És még a középkori parasztságot adóztatták halálra?:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.20. 20:29:38

@fmj:

Miért, ősszel még simán lehet, én mindenesetre tippelni sem mernék.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.21. 08:40:59

@Virág et.: bocs, de az annyira utópisztikusan naivan bájos. "Más se tegye"...

Szerintem ebben az országban még soha semmi nem működött, ami a zemberek "józan" ítélőképességére volt bízva. Itt csak az fizet tisztességesen adót, meg járulékokat, akitől LEVONJA a munkáltató. A többi... Tisztelet a kívételnek.

Ezért mondom azt következetesen, hogy kizárólag úgy lehetne eredményeket elérni, ha kőkeményen a faszára lépne MINDENKINEK az apeh. Ja, hogy ez érdekeket sértene... Mi az hogy, nagyon is.

Mint ez a Bolondvai, vagy mijjafasz a neve a 'tarjáni elvtársnak...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.21. 08:42:53

@Virág et.: @derelyegrádi szellem: a blog házi jogászát, és a "kapcsolat-blog ide delegált bértollnokát" (ez persze csak vicc :)))) ) kérdezném, mint "jogvégzett embereket", mennyire vagytok otthon közúti közlekedés szabályainak megsértése szabs-ban otthon?

Konkrétan gyorshajtás törvényi tényállása fennforgás van :)))

Kérdéseim lennének.

Hetfield 2009.04.21. 08:57:30

@Seduxen: Konkréten? :) MÉSZ A BÖRIBE!!!! :D A bodzaszedők már várnak!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.21. 09:04:58

@Hetfield: nem én, hanem Apám. Ő követte el a BRUTÁLIS gyorshajtást.

50 helyett - kapaszkodj - 57-el ment!! Skandallum...

Az eszem megáll bazdmeg. És ezért fogják megbírságolni.

Hetfield 2009.04.21. 09:09:26

@Seduxen: Már azt hittem elsodortál egy fél romafalut :D Mennyi a bírság?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.21. 09:43:07

@Hetfield: még semennyi. Csak egy határozat jött, hogy a mi a tényálladék, meg egy nyilatkozat, amiben el kell ismerni, meg az anyagi, és szociális helyzetről kell nyilatkozni.

Mondjuk teljesen mindegy, hogy elismeri -e Apám, mert ő a tulajdonos, és üzembentartó is...

Saccperkábé egy 10-es lesz, egyik kolléganő mondta, hogy anyját is 57-el fényképezték le, és annyi volt a cehh.

SÜN!

derelyegrádi szellem 2009.04.21. 10:52:12

@Seduxen:

A bírság mértéke függ:

- közlekedési előélettől (2 évre visszamenőleg voltál-e bírságolva, ha apád nem volt te meg voltál, akkor írd be hogy ő vezetett)
- a szabálysértés jellegétől (itt most gyorshajtásról van szó, kipipálva)
- a gyorshajtás mértékétől (hány % a sebességtúllépés)

Ha az 50 %-ot meghaladja akkor jogsi is ugrik és olyan 100.000 körüli a bírság első esetben, ha már volt ilyen akkor 150-200 e is lehet.

Ha csekélyebb mértéküről van szó, akkor 10-30 között megy a dolog.

De mindenki vigyázzon, mert kihajtották az összes taripaxot az útakra, mert kell a lé.

Sünre, meg libára.

P.s. A hasonlításhoz jó lenne tudni a kolléganő mutterját milyen táblánál fényképezték le 57-el mert ha 50 esnél akkor reális, ha 30-asnál akkor az jóval több + jogsi.

Ha 60-asnál, akkor rendőrségünk jelenlegi állapotát nézve akkor is reális a büntetés mértéke. :-)

Zorro2007 2009.04.21. 10:53:11


Ezt az ingatlanadot valaki elmagyarazhatna. Dolgozok, adozok mint állat, es epitek/veszek belole egy kis hazikot/lakast, nem 1000m2-est hanem csak olyat amit be is tudok futeni.
Akkor most milyen alapon adoztatjak meg megegyszer?Egyszer mar leadoztam a haz/lakas utan,nem? Ha meg eladom, az ertekkulonbozetet ugyis le kell adoznom.
Nem ertem!

derelyegrádi szellem 2009.04.21. 11:01:48

@Zorro2007:

Azt kifelejtetted, hogy ha vetted akkor még illetéket is fizettél rá, 4 millióig 2 %-ot az azt meghaladó részre meg 6 %-ot.

Tehát ha az adózott pénzedből (jövedelmed 77 %-át elvonlták) veszel egy ingatlant fizetsz rá egy 15 millós lakóingatlant alapul véve (ez egy - mai árakat nézve - szerény lakás) 740.000 illetéket (adót), majd most még vagyonadót is. Tehát itt a jövedelmed után is fizetsz adót, ha abból veszel ingatlant vagyonszerzési illetéket is, majd amit megszereztél, azután vagyonadót is.

Én tudod mit nem értek. Egy ilyen helyen ahol midenért legalább kétszer, de inkább háromszor kell fizetni, és nem is akármennyit, hogy k...va p...ába tud csődbe menni az állam?

r.yeti 2009.04.21. 11:17:16

Teljesen mindegy hogy eddig vetted vagy építetted a házat/lakást, most már senki se tud majd se venni, se építeni. Miből? A sok fiatal pár élhet együtt a szüleivel és várhatja, hogy mikor örökli meg az ő házukat, mert egyszerűen LEHETETLEN sajátot venni (építeni meg még inkább)! Egy normális méretű és minőségű új lakás/ház építéséhez még eddig is csak kis segítség volt a szocpol az összköltséget nézve, és akkor ez az elmebeteg kretén még ezt is elveszi! Miből lesz ezek után házunk? Felvehetünk olyan hiteleket, hogy 2 ember havi fizetéséből alig lehet kifizetni! Mellette meg valamiből enni, inni, rezsit fizetni, gyereket vállalni kell! SZÉGYEN HOGY IDE JUTOTTUNK!
Gratulálok kedves Bajnai elvtárs! Remélem miközben te röhögsz azon, hogy mi sírunk torkodon akad a vacsorád!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.21. 11:22:52

@derelyegrádi szellem: köszi:)

a kérdés jó (már az "előélet"), mert úgy rémlik, hogy valamikor a Városligeti fasor környékén (mit ááád Isten, PONT a - néhai - BM Kórház előtt wehehehe) volt tilosban parkolása. De az asszem nem rendőri hatáskör volt, hanem - talán?? - a közterület-felügyelet bírságolt. Akkor meg - ugye? - az nem fut össze!? Mondjuk lehet, hogy ez 3-4 éve volt, nem'tom...

50-es táblánál volt mindkét eset (fateré is, meg kolléganő mutterjáé is) tudomásom szerint.

A történet "szépsége", hogy pont TEGNAP reggel beszéltem Apámmal, és figyelmeztettem vidéki útja előtt, hogy kurvára vigyázzon, mert mindenütt trafi. Erre este mehetett a postára a tértis levélért...

SÜN!

Ha jól számolom ez 14%-os sebességtúllépés. Hát mit ne mondjak a közutak réme az "öreg", csoda, hogy nem a helyszínen ötév_kötél volt az ítélet, szerintem ilyen brutális gyorshajtást még nem jegyeztek fel a történelemben...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.21. 11:25:07

@derelyegrádi szellem: tegnap valami adószakértő muki értekezett azon, hogy szerinte több, mint kétséges olyan vagyontárgyra kivetni a vagyonadót (esetükben ingatlanadó), ami - hitellel terhelt ingatlan esetében - nem is egyértelműen annak a tulajdona, aki lakik benne.

Lehet, hogy ez baromág, nem'tom. Én anno - vicc szintjén - ezen puffogtam, amikor a 46 nm-es lakótelepi "palotára" 356.000.-Ft volt az illeték.

derelyegrádi szellem 2009.04.21. 11:41:46

@Seduxen:

Hát az adószakértő úr nem egészen jól látja a kérdést, ha tényleg ezt mondta. A jelzáloggal terhelt ingatlan az tulajdonos tulajdona, csak dologi fedezet egy kölcsönszerződéshez. (Az igaz, hogy létezik olyan leasing konstrukció, ahol a nem leasingbe vevőé az ingatlan, csak a futamidő végén, ha bírja a szerencsétlen, de ez nem az az eset).

Az viszont valós kérdést vet fel, ha valaki felvett kölcsönt az ingatlan megvásárlásához. Ha az ingatlan teljes értéke után fizetne vagyonadót olyan vagyon után is fizetne, ami még meg sem szerzett, hiszen a vételár (a forgalami érték) egy részét nem ő, hanem egy bank fizette ki. Majd ha kifizette a banknak, utána lesz az ő vagyona az egész.

De nekem ez ügyben rossz sejtéseim vannak, mert a jelenlegi joggyakorlat szerint, ha veszel egy telket és arra hitelből építesz egy házat, majd eladaod akkor a Szja tv 63 § környékének szabályainak alkalamzása tekintetében KÖZÖNBÖS hogy nem a saját pénzedből építetted, az egész bevétel (nem számít, hogy nem a tied volt a forrás egy része, és az eladáskor vissza is fizetted a hitelt) jövedelem (csak a telek árát vonhatod le) az egész ami után adót kell fizess 25 %-os mértékben.

Az APEH, és ami még megdöbbentőbb a FB is így ítéli meg a dolgot. A tv-ben nincs felsorolva a "hitel", így azt nem lehet levonni. Arra szarnak hogy az nem is te pénzed volt, meg vissza is adtad, tehát nem jelentkezik nálad "jövedelemként". Ez így megy itt bazmeg.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.04.21. 11:56:36

@derelyegrádi szellem: ezt értem, de akkor hogy oldanák meg azt, hogy a TE általad tulajdonolt értéke után fizess? Ez minden hónapban változik, amikor elutalod a hitel-törlesztőt.

Vagy az pl megoldható lenne, hogy minden év - teszem azt - január 1-én állapítják meg, annak függvényében, hogy mennyi rajta a tartozás?

Vagy ez így baromság?

derelyegrádi szellem 2009.04.21. 12:41:14

@Seduxen:

Nem baromság, jobbat egyelőre én sem tudok.

Mivel a hitelek túlmyonó többsége annuitásos hitel (fix törlesztő részlet, amiben külön szerel a költség, a kamat és tőke) nagyol jól követhető ez. Akár a futamidő végéig is kiszámolva előre. A bank is így csinálja, egy táblázattal kiszámolja.

De ha ideutalják nekem az ősszes "tanácsadó" tisztelet/megbízási/egyéb díját, akkor mélyebben elgondolkodom rajta.

süti beállítások módosítása