Skip to content


       Szűrés lista

Két riportfilm a MÁV-ról a Házon kívülben

Két hete elég nagy vitát váltott ki itt is a blogon (fene sem gondolta volna) egy poszt a mellékvonalakról és azon belül az ország legkihasználatlanabb mellékvonala, a Kisszénás-Kondoros vasúti mellékvonal. ("A mellékvonalak bezárása nemzethalál!")

Két hazai oknyomozó műsor közül ez egyik, az RTL Házon kívül stábja is úgy döntött, hogy a helyszínen, a saját maguk nézik meg ezt a vonalat. Sőt, magukkal vitték az eredeti Index-es cikk szerzőjét, Takács László közlekedésmérnököt is. 

A vitát felesleges folytatni, ez csak olyan "a saját szemünkkel is lássuk" videó:



A Házon kívülben még egy másik riport foglalkozott az állami csecsen logó MÁV-al.
Becsüljük meg amúgy ezt a műsort, mert nem tudom ezt meddig fogják engedni fentről...

Címkék: közélet videó házon kivül

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr101093323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrow 2009.04.29. 12:48:52

No. ezekért is hamarosan kiszáll pár SÜN! Balázs...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.04.29. 13:06:32

Ja láttama tévében, először azt hittem rosszul látok hogy melyik csatornán megy.) A műsor szerintem nagyon korrekt, már már fura mód patika mérlegen van kimérve a mondanivaló.

anarcho78 2009.04.29. 13:06:36

kedves szerkesztők!

ajánlom figyelmetekbe, nem lenne rossz poszt belőle:)

www.rtlhirek.hu/cikk/260282

reggel hallgattam kocsiban a riportot, azt hittem valami kabaré.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.04.29. 13:18:10

Már várom Rorgosh új cikkét amiben megmagyarázza, hogy nem a korrupció, a dilettantizmus ( ami az előbbiből következik) viszi csődbe az országot, hanem a kisnyugdíjasok és tanárok 13. havi fizetése. :P

Egyébként sajnos semmi újat nem mondott a két riport. :(

eldiablomismo 2009.04.29. 13:21:07

Gulyáskapitalizmus :D

Mennyire jól jellemzi a helyzetet ez az egyetlen szó :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.29. 13:35:04

@TaTa86.:

Persze hogy nem mondott újat, de az mégiscsak figyelemerre méltó, hogy egy országos (!) kereskedelmi (!) TV-ben ment le ez, mégpedig kétszer (!).

Nem mindenkihez jut el a V'bőr :-)

Horizont 2009.04.29. 13:39:00

Na most az egyszer meg kell dicsérni a kereskedelmi tévét:)
Megnézve a filmeket, én azon csodálkozom, hogy csak itt tartunk nem lejjebb? Undorító ez az egész. Csoda- e ha a lámpavas jut szembe??
Mit lámpavas, lámpavaserdő!!!

kacsa! 2009.04.29. 13:40:32

Az első filmhez: igen, valóban, annak a mellékvonalnak - és gyaníthatóan még néhánynak - nincs létjogosultsága. De: először hagyjuk lerohadni az infrastruktúrát (pénzhiány magyarázatára ld. 2. videó), aztán csodálkozunk, hogy elpártoltak az utasok? (hangsúlyozom, nem a fenti példáról beszélek, hanem az azzal egy kalap alá vett többi mellékvonalról, melyek nem csak 7 tanyát kötnek össze egy nagyközséggel) A nagy-nagy mellékvonal ellenzők mindig Kisszénás-Kondorost hozzák fel példának; pedig a kötöttpályás közlekedésben van potenciál; elcsépelt az, amit írok, de talán szét kellene nézni nálunk boldogabb országokban is (pl. micsoda ÉRTELMES (nem négyes metró) megaberuházásokat jelentettek be másutt, hogy működnek a kistérségi vasutak hasonló mennyiségű járattal, mint nálunk a vicinálisokon); nem feltétlenül pénzkérdés, hanem elhatározás, szervezettség kérdése sokminden.
Azonban a 2. videó bizonyítja azt, hogy a MÁV-ot tényleg a földdel kellene egyenlővé tenni; bár az csak a korrupció egyik következménye; ha tiszta viszonyok uralkodnának (ha történt volna "rendszerváltás"), senki nem foglalkozna az államvasúttal, mert csak végezné a dolgát mindenki megelégedésére. Arra akarok kilyukadni, hogy közösségi közlekedésre szükség van, közös érdekünk, ahogy az
"átlátható, számonkérhető, szolgáltató állam" is.
Még valami: Bajnai egyébként is szüljön sünt mert a megszorításokkal (valamint a válság hatásaival, ld. munkahelyek) jelen állás szerint minden csóringer állampolgár rosszabbul jár, de mégis szeretnének zsettát kivonni a közösségi közlekedésből, magyarul mindenki maradjon otthon a picsáján, ha már elvesztette az állását és úgysem telik saját autóra (mintha egyébként sem lenne eléggé inmobil a magyar társadalom; ld. a szomszéd városba, országba már 'lusta' átmenni a dolgozó, erről poszt is volt) A pénzkivonás pedig úgyis járatritkításban fog manifesztálódni, pedig mindannyian tudjuk, hogy a működési költségeken kellene csökkenteni. Itt lép színre a többezer felügyelőbizottsági haver...
Na jó hosszú voltam, de szív- és pénzügyem a vasút :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 13:43:07

NA elmondom újra akkor. Mert a videóban is megy az okosság:

"Ezen a vonaton az utasok nem keresték meg a gázolaj árát"

Miért kéne?

A személyszállítás MINDENHOL veszteséges.

"A Házon kívülben még egy másik riport foglalkozott az állami csecsen logó MÁV-al."

Az a neve államvasút. Kinek a csecsét kéne szopkodnia?
Biztos az jobb volna, ha itt is végbemenne a liberalizáció, és hemzsegnének a magánvasutak. Lehetne sírni a blogon mirt kerül 2x annyiba a jegy :D Na de vadászom tovább az okosságokat.

kacsa! 2009.04.29. 13:44:16

@zero: Igen, a Házon kívül (meg másik kedvencem a XXI. század) kellemes kis oázis a nagy televíziós médiaförtelemben, neten nézhetőek reklámok nélkül és még fentmaradni sem kell

gidabiga 2009.04.29. 13:47:33

az első videóval kapcsolatban nem változott a véleményem a múltkori vita óta.
ha nem kótyavetyélik el a Cargo-t, meg a pénzt, amit kap a MÁV, tiszta, szép, pontos vonatok járnak, termel nyereséget, akkor senkinek sem tűnik fel ez a vonal, ami lehet, hogy néhány embernek az egyetlen kapocs a külvilággal.
de mivel nem ez a helyzet, nem azzal foglalkozunk, hogy koszosak a vonatok,hányinger felülni rá, nem pontosak, marad ez,
Zero is örül, hogy az rtl-klub megerősítette a múltkori posztját.

a második videohoz no komment.
legalábbis nem lenne nyomdafestéket tűrő. :D

Marcellusca 2009.04.29. 13:55:54

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:
A mértékkel van probléma. Hogy mennyire szív (nem mi, mert azt érezzük :D), mennyire feji meg az államot, azaz minket.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 13:59:47

A második videó remek. ZERO-nak is érthetően elmagyarázza, hogy nem feltétlenül a váltókenő, vagy kalauz viszi haza a százezreket. + én nem sajnálom a mozdonyvezetőktől a pénzt. Nem is ők okozzák a veszteségeket. Valahol fentebb.Valahol máshol. Főképpen azok a cégek, akik járműjavítással foglalkoznak. Van egy régebbi videó, elő kéne keresni. Ott el van magyarázva nagyjából pontosan, hogy hova mennek el a pénzek. Pont.

postabelyeg 2009.04.29. 14:07:05

@zero: "egy országos (!) kereskedelmi (!) TV-ben ment le ez, mégpedig kétszer"
Bele se merek gondolni hány órakor.

kacsa! 2009.04.29. 14:08:20

@postabelyeg: A barátok közt helyett ment ;)

mind2 (törölt) 2009.04.29. 14:09:51

Nekem a Keleti pu. és környéke nagyon tetszik. Igazi világvárosi környezet :) Nem tudom Delhiben vagy Calcuttában milyen pályaudvarok vannak, gondolom nem lehetnek szebbek mint a Keleti. Ahogy ott vártam a gyerekünkre, elgondolkodtam, mit szól ehhez egy olyan - külföldi - ember, aki ezt látja először Bp-ből.
Nekem nagyon tetszett. Azok a szép homlokzatok,tiszta - foltmentes peronok, virágtartók, padok, digitális kijelzők, csillogó-villogó füstüvegek, a sok pad, amire le lehet ülni.... minden tiszteletem a MÁV-é. Egy pályaudvarnak így kell kinéznie, 2009-ben Európa közepén.:)

gidabiga 2009.04.29. 14:13:28

@mind2:
de arról nem az a vasútvonal tehet, amin Zero lovagol már másodszor :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:16:39

@gidabiga: itt mindig lesznek olyan emberek, akik csak azt fogják látni min lehet durrogni. továbbgondolni teljesen képtelenek. A "laci" miatt koszos a Keleti, sőt a Laci hugyozta tele az állomást, ő hozta oda az arab pénzváltókat, miatta koszosak a vonatok, és ő lopja el a milliárdokat, mert megáll náluk a vonat. Érted?

Horizont 2009.04.29. 14:28:43

@mind2: és még miket gondolok!!! Azt már le sem mertem írni.

Kihasználatlan szárnyvonalak bezárása. Persze nem ott mennek el a milliárdok. Nem mindenhol van vasút. Viszont zsákfalu nagyon sok van. (zsákfalu az ahol vége van az útnak). Heves megye 100 km-re Budapesttől. 1500-3000 fős falvak ahol naponta 4-5 busz jár, vagy annyi se. Este 8-kor az utolsó és onnan vége. Hétvégén még kevesebb járat. És máshol meg utas nélküli vonatok közlekednek, naponta többször.
Ha Gaskónak annyira be van sózva a segge akkor miért nem az ellen tüntet amiről a 2. filmben szó van? Bár most meg kell simogatni a kis buksiját, mert nagy kegyesen áttette a sztrájkot.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:29:34

@mind2: teljesen nyugodt vagyok. Csak az általad felsorolt dolgokhoz mint: foltmentes peron (itt Bécsben sem foltmentes), digitális kijelzők (ha jól tudom korrekt az utastájékoztatás a keletiben mind az érkező mind az induló vonatok részéről EGY BAZINAGY OSZTOTT TÁBLA VAN lehet neked nem tűnt fel (Németországban van olyan állomás, ahol táblák pörögnek még puritánabb kiszerelésben mint Kelenföldön), szép padok virágok és blablabla kellenének a kultúrált emberek is. Baross telepre ballagj el. Ott van digitális kijelző, pad, szép új peron. Nézd meg mit műveltek vele az állatok. Na amíg nem csak az országunk balkáni, hanem annak lakói is, én ugyan egy lócát nem tennék oda nekik. Remélem érthetően fogalmaztam.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:31:28

@Horizont: Gaskó az elsőszámú közellenségetek nem egyszer indított sztrájkot az értelmetlen vonalbezárások ellen. Le vagy maradva pöppet :D

Paragon85 2009.04.29. 14:33:28

Ez Kondoros volt, meg Laci :D Mekkora komoly, én is ott lakom Kondoroson, és Pestről volt, hogy erre mentem haza nem Békéscsabáról vonattal. Bizony legtöbbször teljesen egyedül utaztam :) Óóóóó a régi emlékek :)

Paragon85 2009.04.29. 14:34:12

@ribarszkiakos:

Békéscsabáról busszal akartam mondani...

mind2 (törölt) 2009.04.29. 14:35:42

@Horizont: tudod, ez egy terv lehet szerintem. Ha vidéken ellehetetleníted az életet, elmennek az emberek a nagyvárosokba, előbb vagy utóbb.
A földet parlagon hagyják.
A városokba kényszerített gyökértelen emberek kiszolgáltatottabbak és szegényebbek lesznek.
Két legyet egy csapásra : adott egy kiszolgáltatott, megvehető réteg, és adott a sok megműveletlen földterület.....lehet továbbgondolni

Horizont 2009.04.29. 14:35:48

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/: Nem vagyok lemaradva pöppet se. Azt írtam (akartam) miért nem azért sztrájkol, hogy hol és hová mennek el a MÁV-nál a milliárdok? Mert ha nem menne el akkor talán minden szárnyvonalat gondolkozás nélkül fenn lehetne tartani.
De tényleg miért kell olyan vonatot járatni ahol nincs utas?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.29. 14:40:27

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:

Csak nem mindegy, hogy abból a csecsből annyit szopikázik mint Ausztriában a vasút, vagy annyit mint most itthon :)))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:41:06

@Horizont: Ez egy példa volt. Ismételten elmondom. Ki lett ragadva a legszélsőségesebb szituáció. Viszont. Rengeteg olyan mellékvonalat zártak be, amin volt forgalom igen jelentős. Miért kéne neki az ellopott milliárdok miatt sztrájkolnia? Ő a vasutasok béréért kell hogy sztrájkoljon, a jobb munkakörülményeiért, és például a mellékvonalakért.
Te ha sztrájkolhatnál, azért tennéd mert a céged innen-onnan lopkodott? Nem. Te a pénzedért tennéd. Ahogy ők is. Akinek meg fáj hogy egy masiniszta esetleg hazavisz 170-180 ezer forintot az keljen fel a gép elől, kéretőzzön fel egy mozdonyra, és legyen ott vele egy munkanapján. garantálom hogy két óra alatt le fog hervadni a mosoly az arcáról. Ja, és nyugaton egy vezér 2-3 ezer eurót keres. Csak szólok...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.29. 14:42:04

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:

Igen, tudom hogy nem ott megy el a sok százmilliárd.Mármint azon a 5-6 láblogató vasutason.

De persze sok kicsi is sokra megy ...:)

Mi újság amúgy, lett valami meló?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:43:55

Ja és az a mozdonyvezér azért a pénzért nem a 60 fokos Csörgővel szenved, hanem klimatozált Taurus-okban Sissy-kben, Herkulesekben tologatja a menetszabályzót. Ez a nemmindegy ;)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:45:34

@zero: Nem akarom elkiabálni, de úgy néz ki hogy lesz. Múlt hét csütörtök óta a párom vendégszeretét élvezem (karikára van nyalva a seggem, szülinapilag is, vígasztalásilag is és szocpolitilag is) :D Pénteken megyek vissza egy kiadós pörköltfőzésre mert éljen május elseje. Hétfőn meg kiderül lesz-é munka vag sem.

kacsa! 2009.04.29. 14:47:40

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/: "Biztos az jobb volna, ha itt is végbemenne a liberalizáció, és hemzsegnének a magánvasutak. Lehetne sírni a blogon mirt kerül 2x annyiba a jegy :D"
Kíváncsivá tettél ezzel a megjegyzéssel, elsőre azt vágtam volna rá, hogy a jegyárakkal már utolértük a magánvasutakat, csak a szolgáltatás minőségével nem. De lásd milyen alapos vagyok, saját (és az olvtársak) okulására kicsit utánanéztem.
Vegyük kedvenc magánvasúti példámat, a metronom Eisenbahngesellschaftot. Amikor 2003-ban átvették a Hamburg (1,8M lakos)-Bremen (0,7M lakos) vonalon a DB Regio-tól a személyszállítást (pontosabban csak a RegionalExpresst, ami nálunk kb. a gyorsvonatnak felel meg, nem IC, de nem is áll meg minden bokornál), első évben 30%, második évben további 50% utasszámnövekedést könyvelhettek el csak azzal, hogy Szolgáltatni kezdtek, tiszta, pontos, gyors járatokkal.
A jegyárak:
Bréma-Hamburg Harburg RE vonat, 103,6km, menetidő 1h3perc (megáll 5 helyen, Vmax 160kmh): 18,10€ (~5200Ft)
Bp. Keleti-Tatabánya gyorsvonat, 101,3km, 1h15perc (megáll 4 helyen, Vmax 140kmh) 1500Ft. (a magyar ár 28%-a a nímetnek)
Nade: átlagkeresetek (sajnos csak 2004-es adatot találtam, az arányok gondolom nem sokat változhattak hála a pannon pumának)
Németország: 810E forint
Magyarország: 142E forint (a magyar kereset 17%a a németnek)
Szóval a jegyárakkal már utolértük a magánvasutakat, csak a szolgáltatás minőségével nem. :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:50:55

@kacsa!: gondolod ha idejön egy magánvasút, az olcsóbb lesz a MÁV-nál? Még ha tisztább lesz és pontosabb. Erősen kétlem.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 14:52:38

Mellesleg a tatabányára jártak6Járnak ER vonatok, szép Schlieren kocsikkal, ugyanazért a pénzért. Most már Talent-ek járnak. Szerintem a szolgáltatás színvonalával a hegyeshalmi vonalon nincs probléma.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.29. 15:02:13

@zero:

Ezért szoktam én a kereskedelmi csatornákat válogatás nélkül anyázóknak a Házon Kívüllel példálózni.;-)

kacsa! 2009.04.29. 15:06:41

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:
Ha jól látom és tudom, a magánvasút úgy lép színre, hogy az üzemeltetést átveszi, az árak azonban ugyanúgy megmaradnak, te csak választhatsz, hogy ezentúl a MÁV Zrt. vagy a Csilivili Eisenbahn Zrt. vonatára szállsz fel. (további utánanézést igényelne a dolog, de én mentem a szabadba)
Tatabányát csak a távolság és a sebesség miatt hoztam fel példának, először Szolnok-Keletit akartam írni (mint tökéletes hazai "elővárosi vasút" példa), de torzul mutatott volna a zónázó 1h42perces menetidővel ugyanakkora (101km) távon :)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 15:24:50

@kacsa!: ennek a magánvasutas kérdésnek utána fogok nézni én is. De a logika szerint a magánvasútnak fizetnie kell a:
-pályahasználatért hiszen elvileg az az állam tulajdona
-a fenntartásokat, stb stb

Ebből kifolyólag el nem tudom képzelni ma itthon ki tudna olcsóbb lenni a MÁV-nál.

Ja és választok: Csilivili Eisenbahn Zrt. :)

Horizont 2009.04.29. 15:35:55

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:
Na drukkolok a meló miatt, nagy kalappal:)

Gaskóval kapcsolatban: már miért ne sztrájkolhatna azért mert a cég lopja, vagy szórja a vagyont. Ha nem tenné akkor lehet, hogy ez is meglenne:
"Ő a vasutasok béréért kell hogy sztrájkoljon, a jobb munkakörülményeiért, és például a mellékvonalakért."


Most már ritkán vonatozok. Pár éve Vámosgyörktől Siófokig utaztunk, annyira jó volt, (lett volna) de a vonat belül?? Mint egy horrorfilmben! Félelmetes volt. kb. 4 óra menetidő:))

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 15:38:27

@Horizont: A horrorisztikus állapotok kicsiny részéért tehető felelőssé a MÁV illetve most már a Start.(pl a takarítások elmaradása) Az utazóközönség az aki szétkúrja a vonatot ;)

gidabiga 2009.04.29. 15:43:27

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:

érdekes, hogy a Flirt vonatok nincsenek tönkrevágva.
vagy azokra külön vigyáznak?
és az Északi-parton a Bzmotok sem.
csak azok, amik a büdös székesfővárosból járnak erre.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.29. 15:47:47

@gidabiga:

Az Esztergom-Budapest vonalon már a Desirókat is kezdik szétszedni, üléskivágás, graffiti, tagelés megy már rendesen.:-/

Marcellusca 2009.04.29. 15:50:21

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:

Melóval kapcsolatban: A Kínai Népköztársaság egy évi "termését"! :D
A közösség építő és összetartó, segítő jellege. Mi mindent el lehet intézni egy közös eszem-iszom alkalmával? :)

Jurganov 2009.04.29. 15:51:26

@kacsa!:

szép. bár inkább a minimálbért kellene összehasonlítani, mivel az átlagfizetés eléggé vicces, így , hogy ebben a városban ahol én lakom kb senki nem keres felette(igazgatótól lefelé),egyik cégnél sem.

Amúgy meg ez nem németország, itt valszeg azonnal emelik a jegyárakat, hiszen itt mindent meg lehet tenni. Az állam nem védi az állampolgárait mint ott, hanem épp ellenkezőleg, úgyhogy inkább ne úgy számolj, hogy ennyi a jegy forintban, hanem szorozd meg 2vel :(

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 15:51:30

@gidabiga: Pusztaszabolcson is van már pár Flirt amiknek üvegei szépen össze vannak karistolva. Ahol parasztok laknak (mindenhol vannak itt Bécsben is), ott sajna ez történik. Itt nemrégiben összefújták nagytotálban az egyik Railjet-et. Csak itt az ilyen dolgokat hamar rendbe teszik. Mj is írja, a Desiro-kat is szétbasszák. A Talent-eket is. Mindent. Én megfogadtam, ha ilyen suttyót látok leszaggatom a kezeit, és feldugom a seggébe.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.04.29. 15:52:42

@Marcellusca: Köszi, ez ilyen protekciós dologonak néz ki, de pont leszarom :D

gidabiga 2009.04.29. 16:00:08

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:

akkor én jó helyen lakom.
itt még nem láttam ilyen disznóságot.

Marcellusca 2009.04.29. 16:26:04

@Jancsibohóc /Lámpavas olcsón határidőre/:
Mondon én: kapcsolati (NEM kaccsolati :D) tőke. Az ér a legtöbbet manapság.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.04.29. 19:05:23

@zero: A NAGY VITÁT az váltotta ki, hogy nem írtad át a neokomcsilibsi logikát.
meg az még rálakott egy lapáttal, hogy akinek nem tetszik a rendszer az menjen el más városba.
apropó: a magyar mezőgazdaságról mikor lesz nem neolibsi poszt?

Mighty 2009.04.29. 19:48:09

Vasutasok (vannak vagy 20000-en asszem): ingyen utazhatnak (+ családtagok)
65 év felettiek: ingyen utazhatnak
diákok: 50-90% kedvezmény
26 év alatti fiatal: 33% kedvezmény
Közszolgálati alkalmazottak: 50% kedvezmény
Családok: 50-90%
55 év fölött: 20%
nyugdíjasok: 50-90%
fogyatékkal élők, hadirokkantak 90-100%
óvodás csoportok, diákcsoportok: 90% illetve 50%

Fizet egyáltalán valaki teljesárú jegyet????

Mighty 2009.04.29. 19:50:48

26-55 év között fizet teljes árat az, aki nem diák, közalkalmazott, rokkant vagy nyugdíjas.

Miért kell ennyi kedvezmény?

reality 2009.04.29. 20:05:06

Kötelező videó ebben a témában (kb. az egyharmadától - sajnos csak így találtam meg):
www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=6274

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.29. 20:25:53

@tesz-vesz:

Még gyűjtöm a nagy neolibsi közhelyeket mezőgazdaság témában :))

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.04.29. 20:26:36

@postabelyeg:

Szombat 11:30 az ismétlés, én mindig akkor nézem, meghozza az étvágyat ebédre ....

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.04.29. 20:32:22

@Mighty:

Persze, pl. a dolgozó és már nem tanuló emberek.

gidabiga 2009.04.29. 21:08:32

@Mighty:

én például.
de nem érdemelnének 30 %-nál többet, mert a szolgáltatás még azt a szintet sem éri el.

hogyismondjam 2009.04.29. 22:53:15

A politikusok által függetlennek állított MTV-ben vajon mikor megy le ez a riport? Valószínűleg soha sem, pedig ha tényleg független lenne az MTV, akkor már lement volna, megmutatni az országnak, hogy ezen szeretne az állam váloztatni, mert valószínűleg most ez nem jó!

Dehát az MTV szeret a hazugságoknál maradni, és elhitetni az országgal azt, ami nem igaz! Hasonlóan a magyar politikusokhoz, akik nem merik felválllalni, ha baj van, akkor azt meg kell oldani, és csak közösen lehet a társadalmi problémákat megoldani!
Friderikusz is elkezdett tényfeltárni 1-2 dolgot a Szólás Szabadságában, ki is rúgták az MTV-től, amikor elkezdte boncolgatni, hogy 10-szer annyit fizetett ki az MTV egy reklámért a reklám készítőjének, mint a piaci ára...

Elég lenne bőven 1db "közTV"-nek kikiáltott romhalmaz a 3db közTV helyett! Amit az MTV székház eladásánál csináltak pofátlan lopást, és állami pénzek rablását, az meg egyenesen vérlázító!!!! Ezért kellene bezárni az egész MTV-t! Nincsen egy székházuk sem, hanem bérlkik milliárdokért... az MTV vezetősége, és a politikusok nem normálisak, egy állami TV úgy gondolja, hogy albérletben hosszabb távon olcsóbban kijön??? Vagy abban reménykednek, hogy az államtól végtelen ideig, végtelen mennyiségű pénzt lehet lopni?

Fizessen elő rá az, aki kíváncsi ezekre a hazugságokra, és nézni szeretné! A kereskedelmi TV-k veszik át a közTV feladatait, amit nem mernek leadni...??? ez is csak Magyarországon lehetséges... És a kereskedelmiTV-k persze hülyére keresik ebből is magukat! Csak annyit tesznek, hogy a valóságot bemutatják, amit nyílván nem sok ember tud/akarna cáfolni... A tények magukért beszélnek...

kill004 2009.04.30. 07:07:48

Nem lehet, hogy erről van szó? Kicsit beijesztettek az elvtársaknak? Tudunk még gecibbek is lenni...

"A két nagy társaság nem először próbálja elérni a frekvenciahasználati díj csökkentését. Kérelmüket tavaly decemberben elutasították - ekkor ugyanis még érvényben volt a digitális átállásról szóló törvény erre vonatkozó tilalma. Februárban ez már nem volt akadály, de újra nemet mondott a médiahatóság, ám nyilvánvalóvá tette: ha a csatornák jobban alátámasztják kérelmüket, megfontolja a kérés teljesítését.

Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója a piaci körülmények jelentős megváltozásával indokolta kérelmüket. "


süti beállítások módosítása