Skip to content


       Szűrés lista

Mi történt Puskinnal?

Alekszandr Szergejevics Puskin (1799. június 6., Moszkva - 1837. február 10., Szentpétervár) Orosz költő író, drámaíró, az orosz irodalom fejlődésének meghatározó alakja, ki mindhárom műnemben maradandó alkotásokat hozott létre. A modern orosz irodalmi nyelv megteremtője. Legismertebb művei: Borisz Godunov, Anyegin, Ruszlán és Ludmilla. Tatjana levelét az Anyeginből, "az orosz élet enciklopédiájából" , sok-sok középiskolás tanulta meg:

"Én írok levelet magának -
Kell több? Nem mond ez eleget?
Méltán tarthatja hát jogának,
Hogy most megvessen engemet,"

Szóval Puskin az orosz és a világirodalom nagy alakja, tananyag lett belőle, köztereket és intézményeket neveztek el róla, szobrokat állítottak neki.

Többek között Szombathelyen is, évekkel ezelőtt.

Most a helyieknek feltűnt a szobor hiánya, a Vas Népe pedig utánajárt a történteknek, elkezdtek kérdezősködni:

A Városháza pénzügyi irodája úgy tudta, tavaly ellopták.

Aztán a kulturális iroda közölte, hogy nem kell aggódni, Puskin szobra megvan. 

Bent a városgazdálkodási kht. raktárában.

Nem, nem restaurálásra vár. Hanem rehabilitációra.

A Lenin-szobor mellett porosodik, mert egy (túl)buzgó városi alkalmazott úgy gondolta, hogy Puskin kommunista volt, azoknak pedig "nincs helye közterületen".

Eddig a május 26-i újságcikk, ezt a hírt vette át szépen az egész ország 27-én, az Indextől a Stop.hu-ig mindenki.

A Nyugat.hu viszont cáfol. Azt írják, felhívták a polgármesteri hivatal kulturális és civil irodavezetőjét, Horváth Arankát. Ő pedig meglepődött, amikor idézték neki a Vas Népe által leírtakat. Azt mondta, szó sincs ilyesmiről, egyenesen nevetségesnek tartotta az egészet (mi is).

Azt állítja, mindössze arról van szó, hogy a szobrot restaurálták, megtisztították, viszont nem volt pénz a visszahelyezésére. De éppen hétfőn (május 25.) döntött úgy a kulturális bizottság, hogy 150 ezer forintot ad erre a célra, úgyhogy Puskin szobra hamarosan visszakerül a parkba.

Nem tudom, ki hogy van vele, én izgatottan várom a további cikkeket, sajtóhelyreigazításokat a "Puskin kommunista" - "Nem, csak felújítják" témakörben.

Meg azt is, hogy kit fognak kirúgni a kulturális irodától...

 

 

Címkék: közélet vicces abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr211147726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

more 2009.05.28. 11:50:58

@mind2: @Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci: ha most kis társaságunk egyik prominense bőrébe bújnék, akkor most hosszasan ecsetelném a különbséget az orosz írók között:)))) de így csak annyi jut az eszembe, h tolsztoj sztem állatkirály jó író volt. a többi télleg elalvás előtti hangoskönyv...

f.m.j. 2009.05.28. 11:52:31

@mind2: én szeretem az orosz írókat, nem is a pulzusszámnövelés volt a céljuk ;)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 11:52:35

na jóvan,majd idősasszonnyal játszom tovább,most visszajövök..

f.m.j. 2009.05.28. 11:53:58

@more: a Dosztojevszkij se elhanyagolható csóka... :)
de én se akarok senki köpönyegébe (értitek, köpönyeg) bújni :)

Combi a ballibes Ferkófan 2009.05.28. 11:54:25

@*Idős Férfi*: Jól hangzik :D Telefonszámát igazán megadhatná :D

f.m.j. 2009.05.28. 11:54:56

@*Skizof Rém(L42)*:

de mosmá' vedd le a marxvagyengelst is :)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 11:55:27

nekem egyik kedvenc olvasmányom volt Az acélt megedzik,és jó kis könyv volt az...többször is elolvastam...
Na, meg a Távolban egy fehér vitorla.
Hogy az orosz sci-fi-ről nem is beszéljek már..

f.m.j. 2009.05.28. 11:56:41

@*Skizof Rém(L42)*: tényleg, meg a Bulgakov... na jó, befejezem, mielö....

more 2009.05.28. 12:00:55

@fmj: igen, nagyjából ennyi, dosztoj, puskin, meg később bulgakov. zeneszerzőkből is kábé ilyen hosszúságú a jók listája...node elég ebből a xy-ra hajazásból:)))) ez nem a mi szerepünk

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 12:02:00

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
szerencsére nem, én sem győzök csodálkozni, de úgy látom , jól sikerült...persze, itt ott van pasi, de még csak próbálkozik..saját szájából hallottam, még nem érzi magát elég érettnek..na ja, vagy még nem volt igazán szerelmes..

more 2009.05.28. 12:02:24

@fmj: hülyevagyok, nem puskin, hanem tolsztoj na

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 12:09:07

Lehet ennek a másodosztályú műkedvelő fűzfapoétának vissza sem kerül a szaros kis szobra, mert jönnek az irodalom valódi császárai:

"Bódi Gusztiék könyvírásba menekülnek a válság elől"

Muhhhhahhha.

ui. De mi vajon mibe meneküljünk Bódiék könyvei elől? Ital? Öngyilkosság?

f.m.j. 2009.05.28. 12:11:28

Egyébként én azt sem értem, hogy egyáltalán mi bajuk a szobrokkal? Persze azon kívül, hogy időnként karban kéne őket tartani, lemosni, restaurálni, mittomén, de pl. nekem hiányzik Osztyapenkó a Balatoni út mellől, végigkísérte gyerekkoromat :)
Üres nélküle az út...
Tudja valaki, hogy mi lett vele?
Én egyetértek azzal, hogy a propaganda célokat kiszolgáló köztéri szobrokat meg kéne őrizni, mert a történelem része, nem csak úgy befektetni őket egy lomtárba...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 12:15:36

@fmj: Én azt nem értem, miért kellet egyáltalán eltávolítani őket? hiszen korszakok meghatározó embereit ábrázolják, és semennyivel nem lett jobb, hogy eltávolították őket. Viszont történelmünknek fontos, jelentős személyiségei voltak, és szerintem szűklátókörűség egy szobrot azért eltávolítani, mert esetleg nem volt jó, amit képviseltek. Attól még úgy volt, és úgy is marad. Szobortól függetlenül.

f.m.j. 2009.05.28. 12:23:49

@*Skizof Rém(L42)*:

mondjuk senki sem örülne egy Hitler, vagy Sztálin szobornak, ha itt állnának, és figyelnénk egymást :), mert még élnek azoknak a családja, akiket tönkrevágtak... sokak érzékenységét sértené, ugyanakkor most bevillan, hogy mindig azt kapjuk a fejünket, hogy nem nézünk szembe a múlltunkkal, az egyiket unjuk, a másikat nem engedik...,
de tény, hogy kivitelezésben /a feje a feje, vannak arányok, (tudom szocialista realizmus)/ nem bántja annyira az ember szemét, mint a Hősök terei rozsdás cölöpök halmaza... de persze ezt ideológiától függetlenül mondom...

Kicsit zavaros vagyok ma (is) nem tudok olyan cizelláltan fogalmazni, ahogy szeretnék, magas itt a mérce... :)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 12:27:08

Én a már, és még meglévő szobrokra gondoltam, nem hinném, hogy Hitlernek bárhol is állna szobra.
Pedig az is megoldás, valami eldugott sarokban felállítani, aztán lehet gyalázni...

f.m.j. 2009.05.28. 12:32:41

@*Skizof Rém(L42)*: oké, csak elképzeltem, hogy minden kor minden szobra fura lenne a köztereken :)

Ahol lakom, van itt egy kommunista szoborcsoport, nagyon vicces, kb. mint a Laokoón-ék, csak a csúnya kígyó nélkül, de azért szenvednek... :) fura lenne, ha elvinnék... fura, hogy maradhatott...

Mondom: nagy itt a katyvasz...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 12:36:18

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
Azért el tudsz képzelni egy olyan, normális értékrendekkel nevelt gyereket, akinek nem az első dolga, hogy 13 évesen megbaszassa magát, hanem vannak sokkal fontosabb dolgai, céljai? Ha nem , sajnállak!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.05.28. 12:39:25

index, stop.hu lehozza.
a vas is ugyanaz mint az index, csak nem olyan feltűnően. ugyanaz a pénz. biztos axel springer ez is.

Combi a ballibes Ferkófan 2009.05.28. 12:45:19

@*Skizof Rém(L42)*: Nem kell mindent komolyan venni, káros az egészségre :)

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 12:46:28

@*Skizof Rém(L42)*:

Ebben az esetben haladéktalanul vissza kell nevezni a Moszka teret Mussolini térnek, felállítani egy-két Hitler szobrot, néhány Szálasi szobor társaságában. :-)

Mert mindezek rólunk is elmondhatók.

f.m.j. 2009.05.28. 12:46:49

@tesz-vesz: bocs, de neked válaszoltam, (ahogy tudtam:)) a Kétfarkúnál a Spiróra, persze csak ha érdekel... :)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 12:46:50

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
Bocs, kicsit kirohantam, de nem nagyon komálom,hogy anélkül,hogy ismernéd a körülményeimet,kétségbe vonod az állításaimat. Nem ezt vártam tőled, bocs.

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 12:47:45

@*Skizof Rém(L42)*:

Kolompárékkal teszett-e már ezügyben konzultálni? :-)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 12:53:01

@derelyegrádi szellem: csak fekete-fehér? Engem speciel nem zavarna se lenin, se Sztálin szobra...sokkal nagyobb gond,hogy azok tüntetik el őket, akik hasonlóképpen rombolják az országot, de eszme nélkül,csak úgy....nem nagyon érzem a jogalapot arra, hogy ők ítéljék el az elődeiket.
Nem gondolom, hogy a mai világban ez érdekli az embereket, hogy van e szobra Sztálinnak, mikor kenyérre nem futja, és lassan lakni se tudnak hol.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 12:55:17

@derelyegrádi szellem: kapjátok be kolompár dzsennifer mosdatlan pöckét,hulligánok.
Konzultáltam hát, de azt üzenték, a jogászok lányait jobban szeretik.:D

f.m.j. 2009.05.28. 12:56:41

És ez hogy tetszik emberek? Bár jobban illene a tv-ben verekedős posztba, de oda már nem megy senki... :)


http://index.hu/kultur/media/2009/05/28/kirugtak_a_mokka_foszerkesztojet/

Hadas Krisztináról volt itt poszt, nem , hogy talán ő írja a TV2-ről a lehúzó cikkeket, amik sajna le lettek tiltva a netről, pedig a megállapítások helytállóak voltak, és tényleg alacsonyan jár azóta is a csatorna szerencsecsillaga, vagy mije :)...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 12:57:17

@Combi/SzalonFasiszta/SzemétNáci:
Tudd meg, a legújabb szóhasználat szerint a lányomat is megilleti az ártatlanság védelme!!:DD
By: kedvenc kormányszóvivőnk szájából..

charlie 2009.05.28. 12:57:33

@laspalmas: De a Vas Népe ma már közelít egy bulvárlap szintjéhez....

charlie 2009.05.28. 12:59:31

@Zigi: Szombathelyen mindig pont más van mint a megyében. Mikor a megyei vezetés szoci, a cáros fideszes. Most fideszes a megye, szoci a város. Aztán ebből vannak a jó kis szaftos ügyek, mint pl. most a kórházzal kapcsolatos huzavona.

charlie 2009.05.28. 13:03:01

@*Skizof Rém(L42)*: akkor kérem vissza az összes Horthy szobrot!

Debezzeg azok ellen mekkora ellenállás volt, ha valaki akart volna egyet állítani!

charlie 2009.05.28. 13:03:53

@derelyegrádi szellem: még felülről, leszállópályán vannak. meg is látszik az előfizetések számán azért, folyamatosan esik vissza.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 13:12:00

@charlie: én neked adom az össze Horthy szobrot, ha ezt akarod:D:D

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 13:15:43

@*Skizof Rém(L42)*:

Lesett mi? Mostanra szívodott fel a reggeli két Cavinton egy Trental kombó? :-)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 13:17:32

@derelyegrádi szellem: jóvan, nemér a kisebbet( agyilag) bántani:D:D. Miről is beszélünk?:D

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 13:21:15

@*Skizof Rém(L42)*:

Most ne ezzel törődjön fater, ilyenkor félkettőkor ki kell menni, mert bemegy! :-)

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 13:24:09

Bazze,most szólsz,fiam? Csodálkoztam is, mi ez a meleg a lábaimon, azt hittem, a macsek...de már kihűlt, és nem hiszem, hogy a cica döglött meg..mit is akartam mondani? nagyon megbízhatatlan vagy,fiam,sosem figyelsz,mit akarok mondani..

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.28. 13:26:33

Nahát! Nem gondoltam, hogy ennyire zabálni fogjátok Puskint. :)))

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.28. 13:29:01

@fmj:

Ott egy csomó a Szoborparkban turistalátványosságnak. Szerintem is jó ötlet.

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 13:30:11

Puskin for Prezident.
ejj, ha ezt a drága apuska megérhette volna...ugye Alexej Ivanovics Ivanov?:)

f.m.j. 2009.05.28. 13:31:30

@laspalmas: a mokkás kirúgásról nem írtok? (amúgy a táma felvetés, ötletadás nem off?)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.28. 14:05:04

@fmj:

Zero már rajta van a témán. Ő időmilliomos. :)

f.m.j. 2009.05.28. 14:21:22

@laspalmas: zeronak: itt is érdekes fejlemény...

http://reakcio.blog.hu/2009/05/28/sotetseg_delben_9#more1144772

most nézem, még nem értem a végére...

picur3ka 2009.05.28. 14:23:44

Na:

Az MSZP szerint Áder Jánosnak vissza kell lépnie a fideszes európai parlamenti (EP) képviselőjelöltségtől, mert hiányos nyelvtudása miatt alkalmatlan arra, hogy képviselje az ország érdekeit az Európai Unióban - mondta Cserey Gyula, az MSZP európai parlamenti képviselőjelöltje.

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 14:38:22

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

Én azért tesztelném az MSZP lista tagjait is ebből a szempontból, hátha van azok között is egy-két hájájemmónikalampert :-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 15:03:53

@fmj:

A Mester és Margarita az egyik legjobb orosz könyv.:)

f.m.j. 2009.05.28. 15:05:52

@Mj: világviszonylatban sem rossz a helyezése nálam :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 15:10:14

@*Skizof Rém(L42)*:

Ezeknek a szobroknak egyetlen céljuk volt: propagandisztikus eszközökkel hirdetni a szocializmust. Én személy szerint egyáltalán nem bánom, hogy külön parkba kerültek, ahol megfelelő történelmi kísérőszöveg mellett lehet őket megnézni, mint egy elvileg letűnt kor propaganda elemeit.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 15:14:58

@derelyegrádi szellem:

Az nem az Oktogon volt? Amúgy a Moszkva tér emlékeim szerint Széll Kálmán miniszterelnök nevét viselte. A Kodály körönd is lehetne Hitler tér, a Bajcsy-Zsilinszky út meg újra lehetne Vilmos császár útja, a Batthyány tér meg ismét lehetne Bomba tér.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 15:18:39

@charlie:

Elvileg a szegediek fel akarnak állítani neki egy köztéri szobrot. (Eddig egy-egy Horthy-szobor áll Kenderesen és a Hazatérés templomában, magánterületen.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 15:22:59

@derelyegrádi szellem:

Mire is hivatkoztak Havasiné Orbán Máriánál, akinél érdekes módon a rokonság politikai beállítottsága is számít?;-) Ennek kapcsán született ez a bejegyzés:

szajtepo.blog.hu/2008/12/10/van_pofajuk

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.05.28. 15:28:05

@Mj: de annyi, nem őrá gondoltam:):)
Ej,de rossz vagy te is,na:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 15:40:07

@derelyegrádi szellem:

Nekem is csak anyukám tud perfekt oroszul.:( Én meg elolvasom a cirill betűket, csak nem értem.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 15:41:06

@*Skizof Rém(L42)*:

Én mindig rossz vagyok, ráadásul ma idióta hangulatban is keltem föl - szerintem a kialvatlanság teszi -, ez van.:)

Dr. No 2009.05.28. 15:42:19

Most akkor tisztázzuk: Puskin kommunista volt-e vagy sem?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 15:47:51

@Dr. No:

Anakronizmus lett volna, ha komcsi lett volna, hiszen a Kommunista Kiáltvány is csak 1848-ban jelent meg.

Dr. No 2009.05.28. 16:05:16

@Mj: A jelen helyzetben nem a történeti tények számítanak, hanem hogy a zemberek szerint komcsi volt-e?

Súgok: "Nem tudom, elköltözött" - ez pl. egy releváns válasz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 16:07:44

@Dr. No:

Ja igen, a zemberek szerint Haydn is a szabadságharc vérbefojtója volt.:)

tudi 2009.05.28. 16:16:58

Hehehe ez bearanyozza a napomat, végülis orosz név a tulbuzgó alkalmazott meg biztos azt hitte, hogy ha már orosz, akkor kommunista is egyben.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2009.05.28. 16:18:50

@tudi:

Éppen ez a kamu.:P Amúgy hihette volna az illető Putyinnak is, végülis hasonlít.:)

tudi 2009.05.28. 17:06:43

@Mj: Igaz de ez kicsit abszurd, akkor jelenjen meg egy cikk egy újságban, hogy a szobrot restaurálják, és nem ellopták vagy mi. Hogy is van az a mondás miszerint az világegyetem végtelen meg az emberi hülyeség, vagy két leggyakoribb elem van a z universumban a hidrogén meg az emberi hülyeség, valahogy így :)

Horizont 2009.05.28. 17:44:17

Ez igen! 131 komment Puskinról!
Megnézném magamnak azt a városi alkalmazottat aki ennyire nem tudja, hogy ki volt Puskin. Ha nem tudja nézzen utána.
Puskin írta az egyik legszebb szerelmes levelet, amit laspalmas is idézett, az Anyeginből. Tényleg gyönyörű. Kár, hogy már a versekről is "leszoktunk".
Puskin nem akármiért (akárkiért) halt meg! Felesége jó hírnevének megvédése céljából párbajozott. Úriember! Az nem derült ki megérdemelte-e az asszony ezt az önfeláldozást :)

Nem igaz, hogy itt az árakkal mit csinálnak! Mi a jó büdös fene kerül ennyibe egy szobor visszahelyezésébe? Amott a lemosásába?
Azt még megértem ha Lenint elfektetik! De egy Puskint? Mert orosz? Nem is folytatom....

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 17:55:09

@Horizont:

"Ez igen! 131 komment Puskinról!"

Mentségünkre csak annyit tudok felhozni, hogy többen összekeverték Tolsztojjal, így ennek a tisztázására is elment vagy 10-20 komment :-)

Hannibal22 2009.05.28. 18:02:26

100+ komment és egyik náczi sem hozta fel az ereiben csörgedező néger vért:)

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 18:31:23

@Bezuhov:

Gondolom a Tolsztojos rész Neked külön fájt! :-)

Egyébként az itt kommentelő "kuruckölkök" általános műveltsége jóval meghaladja az átlagot, a szadeszesekét meg hatványokkal. A tényszerűséghez ez is hozzátartozik.

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.28. 18:42:23

@derelyegrádi szellem: persze-persze-persze..én meg a Jobbik színeiben indulok majd holnap után ezelőtt:))

Egyébként nem tudom mit vétett a Tolsztoj -tippelve gondolom biztos komcsi szabadkőműves volt - de ha kurucok nem szeretik, akkor egyértelmű hogy nagy elme volt, és remek ember.
Mondjuk a War and Peace-ben tökéletesen írta le a magukat hazafinak beállító nímandok valódi arcát :) Az tetszett is.

Tündér_Lala 2009.05.28. 18:42:34

Az orosz nagy nép nagy kultúra. Nekem a legnagyobb élményem kevéssé ismert Alekszej Tolsztoj: Nagy Péter című könyve volt. Ajánlom mindenkinek, letehetetlen.

Horizont 2009.05.28. 18:47:46

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):
Nem úgy van az! A Vastagbőrön irodalmilag IS tájékozott emberek kommentelnek:)
Zigi 09:42-kor így írt:

"afrikai FEKETE bevándorló volt a dédapja"

derelyegrádi szellem 2009.05.28. 18:52:14

@Bezuhov:

Többet vártam erre tőled. Ez primitív, kuric.infora/szadesz.hu való érvelés: "de ha kurucok nem szeretik, akkor egyértelmű hogy nagy elme volt, és remek ember."

Ez a "War and Peace" (a magyar vagy esetleg az eredeti orosz cím helyett) meg ultraprimitív.

Ne haragudj, de ez a helyzet. Ha nekem nem hiszed el, kérdezz meg másokat.

Hannibal22 2009.05.28. 18:53:22

@Horizont: Ezen átsiklottam,ezer bocs:))

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.28. 18:54:25

@derelyegrádi szellem: tudod, hogy a véleményedre mindig sokat adok :)))

Ne haragudj, de ez a helyzet.

picur3ka 2009.05.28. 18:56:08

@Bezuhov:

Na, lehet , hogy jol eltalaltad szarva kozt, bar emlekeim porosak, de meglehet, szabadkomuves volt, mindettol fuggetlenul, remek iro.

Arra is fogadnek, az e munkakorrel ellatott szemely az onkomiban nem kuruc es miegyebek. Ez nem kuruc jelenseg, hanem vacak oktatas kerdese.

majomkutya 2009.05.28. 19:05:32

vazze, mér nem adják ki a portásnak és a pedellusnak túlórában a feladatot, hogy meló után vigyék ki és tegyék vissza a helyére
150 EFT??? döbbenet

Liberté__73 2009.05.28. 19:08:29

@Bezuhov:
"de ha kurucok nem szeretik, akkor egyértelmű hogy nagy elme volt, és remek ember."

:D

mint a sörreklám anno:
"Banned in the USA, it must be good!"

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.28. 19:33:35

@picur3ka (Beindultunk: 10%:

csak poénból írtam a kérdést. Hát persze, hogy szabadkőműves volt . A Háború és Békében (remélem így már jó szellem) két fő személyiség jelenítette meg Lev barátunkat, az egyik volt én, Pierre Bezuhov és a Andrej Bolkonszkij

Liberté__73 2009.05.28. 19:40:55

@derelyegrádi szellem:
"Ha nekem nem hiszed el, kérdezz meg másokat. "

vö:

Én nem vagyok sznob, kérdezz meg bárkit! Úgy értem, bárkit aki számít.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.28. 20:13:52

@hannibal22(A másságért a diszkrimináció ellen):

Igen, ez nagyon örvendetes ebben a vészterhes, barnaesős időben. :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.05.28. 20:24:52

@Bezuhov:

És mit szólsz a elfektetett Leninhez, Pierre? Napoleont szívesebben látnád így, nem? :)

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.28. 21:33:46

@laspalmas: ááhh, felháborító! nyomok is egy csókot a falon függő Lenin-képemre, és eléneklem az internacionálét

picur3ka 2009.05.29. 07:01:03

@Bezuhov:

En kerek elnezest, fel se merult, hogy viccelsz.

derelyegrádi szellem 2009.05.29. 10:59:39

@Bezuhov:

"A Háború és Békében (remélem így már jó szellem)"

Rossz hírem van, sajnos nem jó.

Helyesen: Háború és béke.

Tudod, mint azt már jobb általános iskolában is tanítják, a könyvek címeinek csak kezdőszavát írjuk nagybetűvel, szemben pl. az újságcímekkel, ahol minden szót, a névelők és kötőszavak kivételével.

Dénes Balázs arckifejezésével kérdezem: Ezt érted?

Helyedben mások általános műveltségbeli hiányosságait nem emlegetném, mert neked bőven van még pótolnivalód az általános iskolai anyagból is. :-)

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.05.29. 11:03:14

@derelyegrádi szellem: juj-juj-juj. egy ilyen magát nagyon okosnak tartó jogász ilyeneken rugózik, ejnye csalódtam.

de kíváncsian várom, hogy ezt a szőrszálhasogatást moderálja-e zero :))

derelyegrádi szellem 2009.05.29. 11:11:03

@Bezuhov:

Kérdezted. Ha nem kérdezed, nem észrevételezem.

süti beállítások módosítása