Napi abszurd sztori amit Laci küldött nekünk, köszönjük!
A Pécs–Bátaszék-vasútvonal a MÁV 64-es számú vonala. Baranya megyében, a Mecsek keleti részén található. Eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel.
Bár az hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, annak állapota a 90-es évek közepére kritikussá vált: a Pécsvárad és Véménd közötti szakasz nagy részén ekkor már csak 20 km/h sebességgel lehetett haladni. A pécsi vasút-igazgatóság ezért úgy döntött, hogy 1997. május 31-et követően a vonatok közlekedését Pécsvárad és Palotabozsok között - „ideiglenesen” - pótlóbuszokkal váltja fel. A teherforgalom ekkor Véménd és Bátaszék között még megmaradt. Az erdős fekvésnek köszönhetően a pályát néhány éven belül szinte teljesen visszahódította a természet: 1998 őszén néhány vasútbarát hajtánnyal még végig tudta járni a bezárt szakaszt, 2001-es visszatérésükkor azonban már komoly földmunkára és bozótirtásra volt szükség az előrehaladáshoz. 2003-ban a Bz motorkocsik ideiglenes leállításakor a vonal keleti felén is megszűnt a vasúti közlekedés.
A Palotabozsok - Erdősmecske vonal, 2007-ben (a többi fotó erre):
Játszon Ön is! A képen elrejtettünk egy vasútvonalat! Találja meg!
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettől Feld István Márton viszont valami egészen bizarr dologra hívta fel a figyelmünket:
"A szakaszon 1997 óta nincs közlekedés, a pályát benőtte a gaz, a sínek jó része már hiányzik, ráadásul a vonalat a vasúti törvényből is törölték. Az M6-os mégis felüljáróval keresztezi a maradványait. Az is jól látszik, hogy a két falut összekötő út felett átívelő felüljárót direkt a vasútvonal miatt építették kétszeres hosszúságúra."
És tényleg:
Az érintett szakasz Palotabozsok és Véménd között:
Van-e még ilyen ország? Szerintem nincs ...
Az utolsó 100 komment: