Skip to content


       Szűrés lista

A diósgyőri fociklub elindul az NB1-ben - százmilliós mínusszal

Az MLSZ Klublicensz Szabályzat egy masszív 77 oldalas iromány, melynek minden klubnak meg kell felelnie, ha meg szeretné kapni a klublicenszt. Ez ugyanis kötelező az élvonalbeli bajnokságban való induláshoz.

A klublicensz céljai örvendetesek, kár, hogy ha komolyan vennék a pontokat, akkor kb. 3 csapatos lenne az élvonal ...

AZ UEFA KLUBLICENC RENDSZER ÉS AZ MLSZ KLUBLICENC SZABÁLYZAT CÉLJA

6.§ Az UEFA klublicenc rendszer és jelen szabályzat célja

a) az európai labdarúgás minden tekintetben történő további támogatása és folyamatos fejlesztése, valamint annak biztosítása, hogy az utánpótlás-játékosok képzése és nevelése folyamatos elsőbbséget élvezzen minden sportszervezetben;

b) megfelelő szintű vezetés és szervezet biztosítása a sportszervezetekben;

c) a sportszervezetek sportbeli infrastruktúrájának átalakítása azért, hogy a nézők és a média számára kellően ellátott, jól felszerelt és biztonságos stadionokat biztosítson;

d) a sportszervezetek gazdasági és pénzügyi lehetőségeinek javítása, átláthatóságuk és hitelességük növelése, megfelelő hangsúlyok meghatározása a befektetők védelme érdekében;

e) a nemzetközi versenyek folyamatosságának biztosítása egy szezonra;

f) a pénzügyi fair-play figyelemmel kísérése a versenysorozatokban;

g) egységes követelmény szint biztosítása a sportszervezetek részére a sportbeli, infrastrukturális, személyi és adminisztratív, jogi, és pénzügyi kritériumokban Európa-szerte.

7.§ A fenti célok elérése érdekében az érintett sportszervezeteknek az előírt kritériumok teljesülését kell igazolniuk a jelen szabályzatban leírt módon.
 

Ezt a klublicenszt a 2009/2010-es szezonra egy hosszú procedura végén még a nyár elején a Diósgyőr is megkapta. Igen, csak a klublicensz megítélése és az NB1 rajta közti hónapokban sem áll meg élet, Diósgyőrben például lelépett a főtámogató. A százmilliós támogatással együtt...

Július 6-án Dlusztus Imre, a DFC Kft. ügyvezetője nyilvánosságra hozta a Diósgyőr 2009/2010 szezonra benyújtott költségvetését, amelyben 100 milliós hiány található.


"A Szeviép Zrt. és a Diósgyőr FC Kft. közötti reklámszerződés havi hatmillió forint bevételt jelentett a klubnak. Ezen fölül Baranyi Sándor úr személyesen, illetve a Szeviép rendszeresen hitellel és/vagy a szerződésen felüli hirdetési pénzzel támogatta a DVTK-t. A Szeviép kilépésével éves szinten százmillió forint hiányzik majd a Diósgyőr költségvetéséből, ami azt jelenti, hogy a szegedi építőipari cég finanszírozásának szintjén van szükség helyi támogatókra. Ellenkező esetben rövidesen térdre rogy a gazdasági társaság."

A Szeviép egy szegedi építőipari cég, vezetője, Baranyi Sándor szerint a világgazdasági válság hatásai elérték a cégét, s nem jöttek be azok a piacszerzési elképzelések sem, amit Észak-Magyarországon terveztek, ezért a Szeviép kivonul a diósgyőri labdarúgásból.

A Szeviép 2008 tavaszán lett többségi tulajdonos a diósgyőri labdarúgásban, mikor a a Futball Management Group Bt. 600 000 forintos névértékű üzletrészét és a H+Hugó Kft. 900 000 forintos tulajdonrészét az eddigi 50 százalékos tulajdonos Szeviép Zrt. tulajdonában lévő Biztonsági Üzem Kft. vette meg.

Nos, az MLSZ-t ezek az őszinte szavak nem zavarták, és másnap, július 7-én 19 klubnak átadta a licenszet. Többek között a  Diósgyőrnek is...

A szabályzat szerint a klublicensz feltétele: 


Licences/licenckérelmező köteles elkészíteni és benyújtani tervezett éves pénzügyi információkat, melyeknek az alábbiakat kell tartalmazniuk:

a) tervezett eredménykimutatás;
b) tervezett cash-flow költségvetés; valamint
c) magyarázó kiegészítő mellékletek, ideértve a feltevéseket, kockázatokat,
valamint a költségvetésnek a valós adatokkal történő összehasonlítását. 

Licencesnek/licenckérelmezőnek bizonyítania kell, hogy elegendő forrással rendelkezik (készpénz, költségvetési bevétel, szerződések vagy megállapodások) ahhoz, hogy lefedje a kiadásait (anyagjellegű ráfordítások, személyi jellegű ráfordítások, egyéb ráfordítások).

Az F.01 kritérium szerint benyújtott beszámoló eredménykimutatásában, valamint az F.06.1 kritérium szerint benyújtott tervezett éves eredménykimutatásban szereplő kiadások közül a nagyobb összeg 50%-át (továbbiakban: likviditási igény) kell lefedni.

Jelen kritérium vonatkozásában csak az alábbiak vehetők figyelembe

a) készpénz és bankszámla pénz;

b) előző évi fizető nézők (jegy és bérlet) bevétel;

c) olyan reklámszerződés, melynek szerződött partnere az előző szezonban is partner volt és szerződés szerint teljesített;

d) olyan reklámszerződés, melynek szerződött partnere az előző szezonban nem volt partner és a szerződés szerinti teljesítés kikényszeríthető, amennyiben licenckérelmező szerződés szerint teljesít;

e) olyan média szerződés vagy egyéb jogdíj, mely a licenckérelmező és licencadó és/vagy az összes érintett sportszervezet központi vagy együttes szerződésén alapszik, feltéve, hogy ennek létét és a licenckérelmezőt/licencest megillető összeget a licencadó megfelelő szerve igazolja.
 

No, de 100 milliós hiány a költségvetésben nem piskóta, mi legyen így a Diósgyőrrel? Az MLSZ-nek sok ideje nem maradt ezen agyalni, mert most szombaton (július 25-én) indul az NB1, és ugye nem mutat túl jól, hogy megveszik a közvetítési jogokat milliárdokért (ez persze egy külön wtf?! kategória, hogy ezért a "valamiért", mint a bohócliga ki és miért fizet ennyi pénzt, főleg egy kábelcsatorna), és egyből becsődöl az egyik csapat.

Diósgyőrben persze ment a nagy ötletelés, de nem könnyű egy 100 milliós befektetőt leakasztani a válság közepette, pár hát alatt. (szintén külön wtf?! kategória, hogy ki és miért feccöl a magyar foci feneketlen kútjába százmilliót.)

Baranyi szerint:
"Sokan kérdezték tőlem, hogy mi az ami miatt számomra vonzó a DVTK? Az ár érték arány miatt. Azért, mert Magyarországban fajlagosan a Diósgyőr szerepelt a legjobban a klubba befolyt bevételek és az elért pontok tekintetében."

Végül a Miskolc városa segített: a Diósgyőri Sportlétesítményeket Működtető Nonprofit Kft. lett a Diósgyőr tulajdonosa.
"A DSM Nonprofit Kft. a miskolci önkormányzat többségi tulajdonába tartozik, és Nagy Béla ügyvezető elmondta, hogy csak addig kívánják működtetni a város labdarúgását, amíg egy mindenki számára megfelelő befektető érkezik, amely hosszú távon tudja garantálni a klub anyagi biztonságát."

És ha nem lesz ilyen, Nagy úr? Ha nyakukon marad a klubb? Önök fogják kicsengetni a 100 milliót? Mármint a miskolciak?

Nagy úr szintén nagyon optimista, minden nagyon remek: "A klub gazdasági helyzetét stabilnak, költségvetését pedig tarthatónak nevezte."

Kedden össze is ült az MLSZ licenszadó bizottsága:
"A testület azt a határozatot hozta, hogy a benyújtott dokumentumokat elfogadottnak tekinti, azonban az adás-vétellel kapcsolatban várja a cégbírósági bejegyzést igazoló okmányokat. Valamint a tulajdonos azon nyilatkozatát, melyben garanciát, kezességet vállal arra vonatkozóan, hogy a sportszervezet rendelkezik a 2009/2010-es szezon működéséhez szükséges pénzeszközökkel. A bizottság, tekintettel a tulajdonosváltással együtt járó adminisztratív teendők időigényességére, haladékot adott az új tulajdonosnak: a korábban kiadott licenc érvényben marad, de augusztus 31-ig pótolni és be kell mutatni minden olyan dokumentumot, igazolást, amelyek elengedhetetlen feltételei a Soproni Ligában való részvételnek."

Vagyis a Diósgyőr elindulhat az NB1-ben, aztán legfeljebb majd szeptemberben zárjuk ki ... addig kap haladékot.

A Diósgyőr tervezett költségvetése a 2009/2010-es szezonra. Csak gratulálni tudunk, hogy ezt nyilvánosságra hozták, így bepillanthatunk egy kicsit a kulisszák mögé....

A teljes tervezett hazai jegy és bérletbevétel az ÖSSZES haza mérközésből 38+8,2 = 46 millió forint. Ez a kiadások 15%-át fedezi ...

Sőt! A bevételek közé beleszámolták a Digi TV előfizetéseket is, 48 millió. Hát, mivel a Sport TV nyerte a közvetítéseket, így ez a tétel ugrott. Ha levesszük a Miskolc támogatását, a 60 milliót, akkor kiderül, hogy a bevételek még a 100 milliót sem érik el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Kattintva nagyobb:

 
A 293 milliós kiadási oldal 62%-a, 184 millió forint elmegy a bérekre.

Például egy középpályás diósgyőri focista bérköltsége: 111 790 alapbér + 364 583 juttatás havonta. Ha a klub rendesen fizeti az adót és járulékokat, akkor a játékos bruttó 355 373 forintot keres, amiből a játékos 192 525 forintot kap kézhez.

Maradjunk annyiban, hogy a Diósgyőr ennyit vallott be papíron, de nem hiszem, hogy egy élvonalbeli focista nettó 192 525 forint keres havonta...

És egy kedves kis történet a magyarfoci bugyrából:
A klubnak ugye a fizető szurkolókból kellene élnie. Belőlük van a bevétel, ők fizetnek a "produkcióért". A DVTK blogról idéznénk, ők ugyanis szerettek volna bérletet vásárolni tegnapelőtt:


"Ma teszteltük az új egyesületi rendszert, persze, nem ezzel a céllal, egyszerűen csak elmentünk - az édesapámmal - bérletet venni az új szezonra.
Nos, kiderült, ez a szekciója nem sokat változott a klubnak - mármint a szurkolókkal való bánásmód "technikája"...
Világos volt a hír: a bajnoki nyitány előtt négy nappal (Liga előtt eggyel) elkezdik a belépők árusítását; rajta volt a saját honlapon is, Boon-on is. Keddtől, naponta 10 és 18 között a klubházban. Úgyhogy kedden kora délután már ott is voltunk: ne rajtunk múljon, hogy némi pénzmaghoz jusson az új gazdasági hátterű egyesület.

Kicsit furcsa, hogy a portáról felküldenek a második emeletre, lehetne közelebb, "felhasználóbarátabb" helyen is az árusítás, de ez a legkevesebb. Szóval lent annyit mondanak útbaigazításként: második emelet, titkárság. Viszont ahogy megy fel az ember, különféle félemeleteket, oldalajtókat, eltorlaszolt (?) feljárókat lát, úgyhogy kicsit elbizonytalanodik, mire a feltételezhető céljához ér. A lépcsőmászás végén ugyanis Titkárság felirat véletlenül sem várja.

Előbb egy ajtó, mögötte üres helyiség, aztán újabb ajtó, bent ül egy hölgy, és két úr. Utóbbiak fel sem néznek jöttünkre, nem derül ki, oda tartoznak-e vagy sem. A hölgyben bízunk, hátha ő a titkárnő. Ki kell várnunk, míg pár percen át telefonál, aztán tud csak velünk foglalkozni.
Itt lehet bérletet váltani? hogyne. Kettőt kérünk. Igen, milyet? Állóhelyit, mint mindig. Ja, olyan nincs, még nem készültek el, talán holnapra.
Khm. Zavart csend. Feleslegesen jöttünk volna? Óvatos kérdés, kis iróniával, kis tettetett naivitással: akkor talán holnap kiküldenék postán nekünk? Megadjuk a címünket.
Még zavartabb csend, ezúttal a hölgy kezdeményezésére. Postán?! - ocsúdik fel az ámulatból. Aztán elmagyarázza: nemigen kapnánk kézhez időben, azaz szerda délutánig. Igaz, nyilván a posta gyengeségén múlik a dolog, nem is erőltetem tovább a témát, nehogy bevallja, olyan hülyét se látott még, aki azt hiszi, a klub ilyen mélységekig kész a szurkolói kiszolgálására energiát fordítani.

Végül kompromisszumos megoldás fogalmazódik meg: minthogy holnap úgyis jövünk a Vasas-meccsre. előtte már tutira lesz bérlet, vegyük meg akkor! Nagyszerű, reagálok, akkor szerdán fél 6 felé itt vagyunk érte. Ugyanitt, az irodában, nemdebár? Hanem a hölgy lehűt ismét: na ja, csakhogy a mérkőzés előtti időben már nem fognak ide felengedni minket a biztonságiak. Ööö - immár ő is szeretne valóban segíteni, látja, egyre kínosabb a helyzet -, talán jöjjünk el hamarabb. Hamarabb? Minek, ha csak 6-kor van a kezdés - horgad fel bennünk az öntudat, hogy azért túlságosan ne játsszanak már velünk. Ekkor arra jutunk, hogy mivel aligha csak mi jár(t)unk így, bizonyára lesz egy pár tucat (pesszimistább édesapám szerint: két-három) ember, aki hasonló cipőben jár, ma feleslegesen jött bérletért, holnap meg nem akar újra és újra ide zarándokolni; szóval hogy majd bizonyára lesz megoldás, ami garantálja, hogy a bilétánkhoz jussunk a találkozó kezdete előtti percekben. Majd meglátjuk. Ott leszünk, az tuti."

Diósgyőrben már tavaly, 2008 telén is honorolták a bérletes szurkolók hűségét: 


Nem panaszkodtunk, csak morgolódtunk néha egymás közt, főleg amiatt, hogy bár idénynyitók előtt hetekkel elzarándoklunk a sportegylet székházába, egyre horribilisabb összegekért - gondoljon bele bárki, három személyre majd' félszázezer forint egy teljes évad, akkor, ott, egy összegben - megvásároljuk a három jellegtelen műanyaglapocskát, s ezért se külön szektort, se ülőhelyet, se korábbi és nyugodtabb belépési lehetőséget nem kapunk a stadionba.

Igaz, bérletvásárláskor rendre felírják az adatainkat, név, lakcím, de még sose küldött az egyesület semmit, mondjuk, karácsonyi üdvözlőlap, akármi.

Hanem most! Meghirdették, hogy a klub szeretné megköszönni bérletesei hűségét, és egy évadzárón köszönteni őket. Lesz ital, étel (babgulyás), és egy-egy kis ajándék. Szombati meccs előtt egy órával a stadionnál.

Elmentünk, nem is a tárgyi javakért - hanem hogy végre. Ránk is. Nem hiába.

Ott voltunk háromnegyed ötre. Vártunk, mint még vagy félszáz ember. Sehol semmi. Se klubilletékes, se egyéb. Lehetett a kocsmapultnál sört inni, pénzért. Mint máskor.

Végül hat előtt tíz perccel elindultunk a szokásos lelátórészünk felé, hátrahagyva a reményt is. Abban a pillanatban mintha egy kondérszerű tárgyat cipelt volna két fickó el mellettünk.

Végigszurkoltuk a derbit, örültünk, hogy nyert a csapat, nem sajnáltuk a bérlet árát. (Ilyenkor nem.) Később még felhívtam egy barátomat, hogy kínos tréfálkozással elmeséljem neki, hogy jártunk a beígért „ajándékkal”.

Azt válaszolta: Nem tudtad, hogy itt Diósgyőrben minden meccs ajándék?!


 

Címkék: foci

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr551261033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spájdernecc 2009.07.23. 13:10:01

hónapok óta megy a nyűglődés
tele van vele a népsport
mindazonáltal a kicencbizottságtól némi következetesség elvárható lenne
/ Fradi, Gyirmót.../

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.23. 13:19:45

Sajnos amíg nem lesznek tiszta, világos viszonyok, és következetesség, addig marad továbbra is a zavarosban halászás.

Az egy külön vicc, hogy Ausztriában 10 élvonalbeli csapat, mert az osztrák gazdaság ennyit bír el. És ott is ment már csődbe csapat ...
www.soccerway.com/national/austria/bundesliga/2009-2010/regular-season/

Nálunk meg vergődik 16 csapat, ebből 5 Budapesten.

Nonszensz az egész

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.07.23. 13:19:49

A Diósgyőr nagy túlélő, simán megcsinálják!

Hozzáteszem, a bevételi oldal erősen alultervezett. A fizető nézőszám tuti több lesz a fentebb megjelölteknél (Loki ellen 2500????), a bérletesek is többen lesznek száznál. Nem látom a szponzori befizetéseket sem, a reklámbevétel is alultervezett szerintem. Ja, meg a játékoseladás is kimaradt, figyeljétek meg, idén is hoznak vagy 10 névtelen -icset meg Homma féléket, akikből 9 NB2-es szintű, de a maradék egyet majd eladják télen jó pénzért. Ügyesek a diósgyőriek, nem féltem őket :-)

Hajrá Loki!

Tilcsák Bea (törölt) 2009.07.23. 13:29:25

tényleg elnézést, megint offolok, de végtelenül kiakadtam:
"A szelíd élőláncos tiltakozást július 23-án, csütörtök estére tervezték, de kérésüket a rendőrség elutasította arra hivatkozva, hogy akadályoznák(!) a forgalmat.

A szervezők 300 főt vártak - ám a rendőrség szerint a tömeg felduzzadhat, és akkor elállná a villamos útját, vagy az úttestet. A közlekedésrendészeti szakvélemény szerint a tervezett demonstráció 3 órája alatt akár tízezres nagyságrendű ember közlekedése hiúsulhatna meg.

Az ő mozgásszabadságuk a gyülekezési jognál előrébbvaló - ezért megtiltották a rendezvényt. - Nem értem hogyan akadályozhatnánk a forgalmat egy Parlament körüli élőlánccal? Ez nem nagygyűlés - nem lett volna színpad, se szónokok, se hangosítás - mondja Seres Mária, aki egyben a Civil Mozgalom vezetője. - Egymás mellett álltunk volna közvetlenül a Parlament épülete körül. "

vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=282176&fr=rss

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.23. 13:35:48

@Droli:

2500 fizetőnézővel számolnak. Gondolom a tavalyi számok alapján.Mivel elég sokan ingyen nézik meg a meccset....

"A bajnoki meccseken a belépő árakat az állóhelyi részen 1200 forintról 1000-re, a tribünön 1700-ról 1500-ra csökkentjük, míg a Ligakupa meccsekre 500 forintos áron bocsátunk ki belépőket. Az egyes csapatok elleni nézőszámok becslésénél a tavalyi nézőszám adatokat vettük alapul, kivéve az újonc csapatokat. A nézőszámokat minden esetben lefelé kerekítettük, hogy ezen bevételi rovatnál semmiképpen se keletkezzen hiány a költségvetésben. Aki tervezett már költségvetést, az jól tudja, hogy a bevételi oldalon célszerű a legrosszabb variációval kalkulálni, ezért számoltam így, 1 000 forintos átlagárral."

www.boon.hu/hirek/SPORT/DVTK/cikk/ime-a-dfc-kft-koltsegvetese/cn/news-20090706-10151251

SirBors · http://kisby.blog.hu/ 2009.07.23. 13:39:06

Miskolci jégkorongszurkolóként különösen fájó látni hogy a DVTK ennyi pénzt nyel el a várostól, miközben a jegesmacik töredékét kapják, pedig kínosan ügyelnek hogy ne legyenek soha minuszban. Nem irigylem én a pénzt a diósgyőrtől, de nem értem hogy ha már a város felhúzott egy ilyen szép jégcsarnokot, a klub is népszerű, és még gazdaságilag is jól üzemel, akkor miért nem inkább azt támogatják valamivel jobban. Legalább egy sportban lehetne Miskolcnak egy élcsapata. A város viszont inkább öli a pénzt a feneketlen kútba.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2009.07.23. 13:57:46

Csak annyit, hogy miért kell a focit halálra szponzorálni, a többi sokkal értelmesebb sport pedig filléres gondokkal küzd.
Majd ha a kéziseink, a vizilabdásaink, vagy akár a kosarasaink keresnek hasonlóan, akkor fogok az ilyen dolgokkal foglalkozni, addig marhára nem érdekel.

UI: Mikor kedődik végre az amerikai-foci szezon?

martonx 2009.07.23. 13:58:00

Az egész magyar focit be kellene tiltani. egy nayg pénz temető az egész.
Aztán esetleg az alapoktól újra lehetne építeni. Ha lenne rá igény. Elképzelni nem tudom, hogy bárkinek is hiányoznának a totál színvonaltalan meccsek.

synthesizer 2009.07.23. 14:05:43

@martonx: Ha van valami ami fel tud bosszantani ebben az országban (általában nem szeretek általánosítani, hogy "mi magyarok", de most kénytelen vagyok), az az, hogyha valamit hosszú ideje valahogy csinálunk, akkor elképzelhetetlen, hogy most másképp csináljuk. A változást mindenki rohadtul utálja. A foci A "nemzeti sport", pedig már rég nem tölti be ezt a szerepet. (Nem mintha a reformkorban lett volna egyáltalán foci...) Szép volt, jó volt, EGYSZER RÉGEN. Ideje továbblépni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.07.23. 14:06:10

@martonx:

El sem tudom képzelni, miért fizettek a közvetítési jogokért annyit....

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.07.23. 14:11:52

@zero: 6000 néző volt legutóbb... Persze, sokan lógnak be ingyen, de ha úgy számolnak, hogy ennek kb. fele ingyen megy be, akkor talán érdemes lenne megvizsgálni azon lehetőségeket, hogy ez ne így legyen. Csak ezen a meccsen laza 3 millió Ft-ról van szó...

Szóval értem én, hogy nagyon óvatosan terveznek, s ez helyes is, csak így elég fals számok jönnek ki.

Hozzáteszem, ha nem sikerül befektetőt találni, akkor megoldják majd úgy, ahogy eddig is: nem fizetik ki a prémiumokat...

A diósgyőri futballban lenne fantázia. Nagy város, sok néző, itt tényleg el lehetne érni, hogy egy dobogós csapat esetén sok ezer néző jelenjen meg meccsről meccsre (ez így hülye megfogalmazás, bőven tízezer feletti nézőszámuk lenne). Nem akarok pár fővárosi csapatra mutogatni, ahol bajnokcsapat esetén is a szűk családi kör van kint, vagy ahol 2000 néző már tömegnek számít...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.07.23. 14:32:22

@laspalmas: Na, most vitába szállok mindenkivel, nemcsak veled!

Vajon miért a foci a legnépszerűbb, és miért áldoznak rá ennyi pénzt a cégek?

Akármilyen kevés néző is van kint egy meccsen, azt a nézőszámot más sportágak még ma is boldogan elfogadnák. A fociban megyei bajnokságokban is gyakran feltűnik 2-300 néző, ez kb annyi, mint amennyien elmennek egy nívós birkózóversenyre. Az NB1-ben található átlag három-négyezer néző pedig szinte összes más rendezvény nézőszámát felülmúlja. Mondjatok olyan eseményt, amire egy városban hétről-hétre (a hangsúly itt van!) összegyűlik mondjuk négyezer ember! Max alkalmanként egy jobb kézi- vagy kosármeccsre, esetleg egy neves előadó koncertjére! Egy ilyen létszámnak már Budaházy is nagyon örülne egy tüntetésen :-) és akkor még ott vannak azok, akik nem a helyszínen, de valahol követik a meccset, pl. tévében, újságban, neten, s a foci behozhatatlan előnye itt van, mert hiába megy ki egy meccsre csak 4000 ember, könnyen lehet, hogy mellette több százezer nézi a tévében. Ez a szám egy kosármeccsen már jóval kevesebb. Ha rangadó van, akkor meg még ennél is több emberről beszélünk.

A másik ok: nemzetközileg is jegyzik a focit. A vízilabdának pont ez a problémája: nem akarom kisebbíteni a vízilabdások érdemeit, mert szenzációs, amit csinálnak, de őszintén, hány országban játsszák a vízilabdát? A focit viszont mindenütt ismerik, még Ázsia és Afrika legeldugottabb zugában is, lásd pl. most a Manchester "turnéját"... de most maradjunk csak a "fizetőképes" Európánál. Pl. Debrecen városát hányan ismerték Svédországban fél éve? És ma? S minek köszönhető ez? Ebben amúgy hatalmas pénz lenne, többet érne bármilyen óriásplakátos-mosolygós "Hungary I love you" reklámnál az, ha idejön a svéd, szurkol, aztán meg jövő nyáron idejön nyaralni, mert tetszett az ország neki. Vagy a meccs előtt a svéd tévé bevág pár fotót Debrecenről. Mellesleg jóval olcsóbb. Itt éri meg például az önkormányzatnak is támogatni a csapatot.

Elnézést, ha szétfolyik az írásom, de nagyon korán keltem :-)

wladyslawsky (törölt) 2009.07.23. 14:33:53

Mi az a 100 millió, a Real Madrid pár éve 300 milliós mínuszban volt, euróban, aztán elég jól helyrejöttek - szal a Diósgyőrnek is van remény :))
Na jó, nem humorizálok, csak az a kérdés merül még fel bennem, hogy ha 3 éve a Fradit kizárták a pénzügyi helyzete miatt, akkor most a miskolciakat miért nem ? Kisteleki így már soha nem mossa le magáról, hogy szándékosan b.szott ki a Fradival...

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.07.23. 16:07:12

Pár éve hoztak egy oylan szabályt, hogy csak 300 millió felmutatása után lehet indulni a bohócliga elit osztályában. Mert ez már fedezi nagyjából a fizetéseket és a folyóköltségeket. Ilyen már nincsen?

@Droli: Nem azért tesznek bele pénzt, mert pár száz ember kimegy a meccsekre, esetleg pedig pár tízezren nézik a tv-ben a közvetítést, hanem mert ez szabályosan egy pénzmosoda. Nem is beszélve arról, hogy leírható az adóból a támogatás.

Egerben azért két-háromezren vannak a vizilabda meccseken.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.07.23. 16:22:58

@BálnaUhr: Azért nincs 300 millás szabály, mert van olyan egyesület, mely ennél kevesebb pénzből is vígan elvan az NB1-ben. Nem mindig a pénz számít.

S nem pár száz ember megy ki a meccsre, meg nem pár tízezer nézi, ezt se felejtsük el. Azért ennyire rosszul még nem áll a magyar futball :-)

(Ami nagyon megéri a befektetőknek, az a játékoseladás. Félmillió euró nem nagy pénz a nemzetközi futballpiacon, de pl. a Diósgyőrt simán nyereségessé tenné. Az a nagy buli benne, hogy eladnak egy játékost fél-egymillióért, s ez fedezi a költségeket, a többi meg nyereség. Csak ki kell nevelni olyan játékost, akit ennyiért el lehet adni. Vagy ki kell emelni a "süllyesztőből".)

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.07.23. 16:28:34

@Droli: Igen, éppen ezt csinálja jól az MTK már évek óta. Ebben van a pénz és a fejlesztési, fejlődési lehetőség.

Jóvanna. Párszázezer :)

CommanderCool 2009.07.23. 19:29:15

A magyar foci halott, időnként egy egy válogatott meccsre kimegy pár tízezer ember (ami egy 2+ városban (agglomerációval együtt)igenis kevés, de a sima meccseket a kutya nem nézi a helyszínen, a tv ben is gyanítom hogy csak 10edleges dolog.
És nem csupán azért halott a magyar foci mert szarok a meccsek és nudli a színvonal és nemzetközlieg a kanyarba nem vagyunk. Azért is mert elvesztette a családi program jellegét. A huligánok , az agyatlan rendőri fellépés(én voltam apámmal fradi meccsen a 90es évek második felében meccs után/előtt emlékszik a fene kaptunk a könnygázból, apám gumibottól is, pedig marhára nem rendbontani mentünk ki.aki emlékszik volt ebből sok balhé tv is leadta hogy úgy verték a pasit hogy a gyerekét védte, babakocsis nőket futtattak meg a lovasrendőrök stb), a szar stadionok, eltaszították az embereket.
Egy ekkora országban ilyen háttérrel nem lenne szükség ennyi csapatra és főleg állami pénzből kurtára nem kell őket támogatni , azt olyan sportágakba kell tenni ami fel tud mutatni valamit, és van benne jövő , mert a fociban ma nagyon nincs.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.23. 21:34:21

Az egészet újra kellene szervezni félamatőr, amatőr alapon. Skót mintára. Slussz-passz.

Egyébként még régebben írtam, az augusztust sem éri meg egy magyar csapat sem az európai ligákban. Végül a Debrecen egy kinti muhaha 3-1-gyel megcsinálta.

Most egy tallini csapat az ellenfele. Ha azokon keresztűl sem jutnak be a BL-be, akkor oad kell adni a stadionokat lelkes fiataloknak, a focisták meg takarogyjanak az anyjukba...

wladyslawsky (törölt) 2009.07.23. 21:54:52

@CommanderCool: az utolsó mondatod 2. - 3. részét kivéve tökéletesen egyetértek.

Akár hiszed, akár nem, magyar fociban minimális állami támogatás van, legfeljebb önkormányzati, itt-ott, de az "csak" létesítményfenntartáshoz, amit igazán megtehet az önkormányzat, ha egyszer az ő tulajdona a stadion - mint ahogyan a városi színházat is ő tartja fenn. Csak úgy mellékesen mondom: a válogatott pl. bérleti díjat fizet a Puskás Ferenc Stadion használatáért a válogatott meccseken - gondoljunk bele, vajon a Nemzeti Színház társulata is fizet az épület használatáért ? Kötve hinném, pedig ott a színvonal - főleg Alföldi óta - még a válogatott meccseknél is alacsonyabb.

Más sportágakban, ahol sikeresek vagyunk, van állami támogatás (pl. egy magyar, olimpiára kijutni esélyes kajakozónak a magyar állam támogatása olyan feltételeket ad, ami simán lepipálja azt, ami a legtöbb nyugati vetélytársának kijut.

Félreértés ne essék, nem sajnálom tőlük, és szurkolok nekik, örülök a sikerüknek, de azokban a sportágakban teljesen más dimenzió sikeresnek lenni, mint fociban. Ha mondjuk egy angolnak dicsekednél, hogy vízilabdában mi vagyunk a legjobbak, jó eséllyel azt se tudná mi az a vízilabda, de lehet hogy azt is megkérdezné, hogy a lovakat hogy viszik be az uszodába.

wladyslawsky (törölt) 2009.07.23. 22:09:44

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Skóciában minden csapat profi, talán még a másodosztályban is. A létszámcsökkentéssel egyetértenék (ha jól tudom, volt is már egyszer pár éve 12 csapatos NB I néhány évig, aztán visszacsinálták...) kb. 10 elég lenne szerintem is, meg az valamelyest a színvonalat is növelné.

Az erőviszonyokkal viszont szerintem nem vagy teljesen tisztában, az a tallini csapat ugyanis a legerősebb lengyel klubot, a Wisla Krakkót ejtette ki, ők pedig egyáltalán nem rosszak, tavaly pl. a BL selejtezőkben 5:0-ra verték a Beitar Jerusalemet, de a Barcát is sikerült meglepniük egy 1:0-ás győzelemmel (igaz, előtt az odavágón kaptak egy négyes a Nou Camp-ban).
A Loki továbbjutása meg a jelenlegi svéd és magyar futballt figyelembe véve szerintem egyáltalén nem muhaha-kategória, hanem simán bravúr.
Az persze tény, hogy ilyen szerencsés sorsolás ritkán adatik meg (3 éve pl. a Manchestert kapták ugyanebben a körben), szal jó lenne ha ki tudnák ezt használni.

Hellscream 2009.07.23. 22:10:11

Nekem az tetszik a legjobban, hogy egy Ligakupa meccs rendezése 463 ezer (rendezés + őrzés), miközben 100 ezer Ft a bevétel. Aztán csodálkozunk, hogy nem akarnak továbbjutni a csoportból.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.23. 22:17:07

@wladyslawsky: Skóciában minden csapat profi. Most már!

Nézz utána, mennyire az alapoktól szervezték újra.

A Kalmaar nem férne be egy Championshipbe, mint ahogy a Kraków és a Tallin sem. Egy vánszorgás volt az a meccs. Nézzünk már bele egy angol meccsbe, meg annak az iramába.

Sokat jártam meccsre, én még voltam 10.000 néző előtt Fehérváron meccsen, Kuntics-Horváth F. csatársor stb...

Már azt a színvonalat sem ütjük meg...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.07.23. 22:30:56

@CommanderCool: Ebből a szempontból nemcsak a foci halott, hanem a teljes szórakoztatás. Hol vannak már a koncertek (kultúrházban pl.), vendégszínházak, stb? Az emberek otthonülők lettek, s ennek a levét is issza a foci, a zene, meg a többi. Egyszerűen megnézik (megnézzük) a tv-ben.

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": a tallini csapat után lesz még egy ellenfél, akin túl kell jutni, s csak akkor jön a BL.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.23. 22:34:18

@Droli: Igen, közben rájöttem, hogy a félelmetes besorolásunknak köszönhetően már 3 kört kell túlélni...röhej...

wladyslawsky (törölt) 2009.07.23. 22:54:30

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": A jelenről beszéltem, igen. Én úgy tudom, hogy több mint 100 éves profi klubok is vannak Skóciában - persze lehet hogy volt olyan időszak, hogy egy vagy több félprofi klub is feljutott az első ligába. De nem vitatom amit mondsz, annyira nem vágom a skót futballtörténelmet :))

A Championship szerintem a 10 legerősebb bajnokság között van a világon, óriási pénzek vannak benne, ahhoz felesleges mérni magunkat, más világ. A Kalmaar szerintem se férne be, viszont a Wisla szvsz jobb csapat tőlük (talán éppen nem esne ki onnan), a Talliniakat nem ismerem.

Párszor én is voltam olyan Vidi meccsen gyerekkoromban, pl. azt a '92-es Fradi elleni teltházas meccset nem felejtem el soha, amikor már 0:2-re vezettek, aztán a második félidőben fordítottunk 3:2-re Horváth Feri mesterhármasával :)) Hihetetlen élmény volt! (és ez hol volt már a '85-ös UEFA-kupa meneteléshez, amikor megvertük a PSG-t, a Manchestert, meg egyszer a Real Madridod is...) manpság meg 1500 néző, dögunalom, semmi hangulat... :(( Nekem ez fáj a legjobban, nem is a színvonal...

wladyslawsky (törölt) 2009.07.23. 22:56:34

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": basszus, tényleg...a 3. kör az aug. közepe-vége, most hogy mondod... pedig aszittem, hogy ez lesz a 3. kör... pár éve még a 2.-ba kellett csak beszállnunk.. :((

wladyslawsky (törölt) 2009.07.23. 23:01:53

@Droli: igazad van ez komplexebb probléma... én aztán nem vagyok egy nagy rajongója a Kádár-rendszernek (ugyanis meggyőződésem, hogy az a 30+ év rengeteg kárt okozott ennek a nemzetnek, annak ellenére, hogy "csak" puhadiktatúra volt-de inkább éppen azért), viszont tény, hogy ebből a szempontból (kultúra, foci/sport, zenei élet, stb.) jobb volt a helyzet,mint most

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.07.24. 08:55:00

Ilyen gyenge posztot itt még nem olvastam. Annyira nem vagy képben hogy csak na... Akkor viszont nem kellene ugrálgatni...

(ez persze egy külön wtf?! kategória, hogy ezért a "valamiért", mint a bohócliga ki és miért fizet ennyi pénzt, főleg egy kábelcsatorna)

Megéri nekik, elég csak a nézettségre gondolni.

Digi TV előfizetések kiesnek? A klub értékesíthette volna őket. Ehelyett a UPC Chello előfizetést ajánlott, amit vissza is vásárolt a kluboktól, a héten le is folyósították a 46 milliókat...

Az meg hogy kiesik 100 millió szponzorpénz nem azt jelenti, hogy 100 milliós hiánya lesz a KFT-nek. Elég sok a csúsztatás...Miért kell megint hergelni a népet a foci ellen már itt is, amikor pl. Diósgyőrben is végre egyszer nem pénzmosásra használják a Kft-t...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.07.24. 08:55:51

@wladyslawsky: Ez lesz a 3. kör, csak most 4 van, átszervezték. Top bajnokságból csapatot pl. nem kaphatunk,

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.07.24. 08:57:29

@Hellscream: Meg fél millió meccspénz a szövetségtől és a győztes kap 50 millát...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.07.24. 09:01:19

@wladyslawsky: Real Madrid elég jól rendbejött ak ormányzati pénzmosásnak köszönhetően. A helyi vastagbőr.blog.es biztos írt róla. 100 millió értékű edzőközponto + telket 600-ért vett meg az önkormányzat tőlük, amiből 250ért építettek egy 2x nagyobb edzőközpontot, jobb helyen meg kifizettek minden tartozást. Így könnyű :D

Sunlounger 2009.07.24. 10:26:17

@rhynn: Nézettség? Bohócligában? Na ne viccelj már ...
Az MLSZ jól megszopatta a Chello-t. Digi beígérte a 6milliárdot amit kénytelen volt a UPC megadni hisz akkor 16 stadion pompázott volna az ellencég reklámjaiban. Hússzoros ár, ha a Digi pengeti ki jól jár az MLSZ, ha a UPC szintén. Nanehogy már 6milliárdot érjen ez a fos.

Másik: Nem érted. Kiadás 293 bevétel 193. Ott van már indulásnál a -100 millió. Postíró erre számolta még ki az esetleges kiesést. És igen a miskolci önkorm meg kapja be a bránert. Nagylelkűen fosva a haragtól "kölcsön ad". Kár hogy ez kb. 10ezer (Hú sokat mondtam de legyen) emberen kívül senkit se érdekel. Gondolom munkahelymegtartásra nem kellett volna ez a pénz mondjuk ...

Harmadik: Real? Ne viccelj már. Hitelből könnyen dőzsölhetne minden klub. Felvett 300 millió hitelt. EURÓ-t ...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.07.24. 10:49:40

@Sunlounger: Nézettség? egy egy NB1-es rangadó nézettsége 3xosa egy Barca - Realnak. Nem kis lehetőség.

800 millióért kapnak (és nem 8 milliárdért, ne túlozgass) 135 meccset nagyságrendileg, Magyar Kupával és Ligakupával. Nem rossz ez. Plusz náluk van a spanyol foci is. Ezenkívül minden jog az övék, ők adják el a szünetben a reklámokat, magazinokat csinálhatnak. Meg 3 millió háztartásba jut el a Sport 1-2, havi 150 és 120 forintért. Számold ki, mennyi bevételük van belőle. Ha nem lenne NB1, Spanyol foci, csomó szolgáltató be se rakná a csomagba a UPC két elég drága csatornáját.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.07.24. 10:51:50

DVTK: átnézve a számokat, a bevételek rendesen alultervezettek, a kiadások meg fölélőttek. Nem szól ez másról, mint hogy a média nyomásával akarták megvetetni az önkormányzattal a klubot. A DVTK költségvetése az elmúlt szezonban 140 millió forint volt. Elküldtek minden sokat kereső játékost, felnyomtám a keretet ifikkel. Ha minden kötél szakad, 100ból kijönnek. 300 milliós költségvetése nincs kb a mezőny felének.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2009.07.24. 10:52:33

Real: nem a mostani eset. Ez a 3-4 évvel ezelőtti, amikor a Ciudad Deportivát építették.

Most kaptak hitelből 300 milliót, de majd megint megborulnak :)

Sunlounger 2009.07.24. 11:08:13

@rhynn: Nem 8 ... Nem is 8at írtam.
Na de álljon itt Kistuloki idézet:""A megállapodás értelmében a következő három idényben 5,7 milliárd forint áramlik a magyar futballba." Hát ez pedig évi szinten 1,9 milliárd HUF. Ligakupa amely U21 és U19es liga inkább ...
A legnagyobb nyertes az MLSZ ez nem kérdés. A többi csak mellékes.
Előbb kimaradt de ez a 16 klub tényleg rengeteg. 10 max 12 bőven elég.

Sunlounger 2009.07.24. 11:11:54

@rhynn: Teccik tudni "begyűrűzött a válság ..."
És ez pedig pontosan azzal jár, hogy az esetleges bevételek lecsökkenek, az esetleges kiadások pedig megnőnek ...
Ezt az egy dolgot kéne elfelejtenie örökre néhány magyar embernek: Ha szarba viszem, ha elkúrom a vállalkozásom, akkor majd az állam vagy az önkormányzat úgyis kisegít. Na ez ami ebben a példának okáért DVTK ügyben is kicsit elszomorító.

Sunlounger 2009.07.24. 11:34:26

@rhynn: Na még egy aztán ennyi. Utánanéztem ennek amit írtál, hogy 140 millió volt tavaly a költségvetés. Nahát ez nem igaz. Csak a játékosok bére volt 180 millió ... Tehát tavaly 280 millió volt a költségvetés pontosan. 100 millióból is ki lehet jönni egy NB1-es csapatnak. De megsúgom 20-ból is és 10 millióból is. Előfordul azonban, hogy kiesel a végén ...

100 milliós költségvetéssel 2009/2010-ben te nem éled túl az NB1-et, ebben fogadni merek.

süti beállítások módosítása