Ahogy ígértem, folytatjuk a BKV-sztorit, megpróbáljuk kirakni a rengeteg darabból álló zavaros kirakóst.
Összesítés következik a közlekedési válallatnál kiosztott (és eddig napvilágot látott) végkielégítésekből, avagy Aba Botondtól Szalainéig, és mégtovább.
2006.12.14.: Hagyó Miklós lett a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes.
2007. január 1.: Aba Botond vezérigazgató közös megegyezéssel távozik. 1980-ban került a BKV-hoz, 1990-től műszaki főtanácsos, három évvel később sikerrel pályázta meg a részvénytársasággá alakult cég vezérigazgatói posztját. A "kompromisszumok emberének", "középszerű menedzsernek" és "munkamániásnak" nevezték, 13 év alatt semmilyen komoly átalakításba nem fogott bele, konzervpolitikájáról itt lehet olvasni. Demszky már régóta támadta, elsősorban a nagykörúti felsővezeték-építés zűrjei, az új Combinók üzembeállítása körüli "zavarok" miatt, és a frissen megválasztott Hagyó Miklós ki is rúgta. 9 millió forinttal távozott.
2007.01.01.: Antal Attila lett a BKV vezérigazgatója.
2007.01.02.: Gulyás László, a DBR Metró Projekt Igazgatóság igazgatóhelyettese távozott (kirúgták) az enyhén szólva is előnytelen metrószerződések miatt. Egy példa: "Miként a társaság humánpolitikai igazgatójának feljegyzésébõl kiderül, Gulyás is felelõs azért, hogy a 4-es metró projektvezetési feladatait ellátó Eurometro Kft. - összeférhetetlen módon - az alagútfúró-állomásépítõ cégek tanácsadóalvállalkozójaként is pénzt szakított (közvetve a BKV-tól)." Természetesen nem börtönt kapott, hanem 12 millió forintot.
2007.06.08.: Menyhért László, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese az Antal Attila által végzett nagytakarítás áldozata lett. Érdekesség, hogy Antal érkezésekor a távozó vezetés egyik tagja rossz hírét akarta kelteni a menedzsment új vezetőjének, Antal Attila vezérigazgatónak. A rosszakarónak a múlt héten sikerült bojkottálnia, hogy a gyors 7-es és 173-as buszok teljes létszámban közlekedhessenek. Talán Menyhért volt, talán nem, mindenesetre távozott, bruttó 35 millióval.
2008.03.15.: Antal Attila vezérigazgató, Hagyó embere valamivel több, mint egy év után, egészségügyi okoból, a "személyét ért támadások miatt" lemondott. Ilyen "támadás" volt például az AAM-mel kötött horribilis tanácsadói szerződés, vagy a busztender (amire egyedül az az Alfabusz nyújtott be pályázatot, amelynek Antal fia alvállalkozója) megszellőztetése. Ebbe bukott bele végül, amúgy sokáig húzta volna, szerették odafönt: rögtön kezdésnek megemelték a fizetését (Aba Botond csak 667 ezret keresett havonta + kb. 20 millió éves prémium) 1,5 millió/hóra + az éves alapbér 150 %-a prémiumként. A 60 milliós végkielégítésről a botrány miatt lemondott, durván 15 milliót vitt magával.
2008.április: - Bosnyák Gyula stratégiai igazgató egy év munkaviszony, és egy el nem fogadott menetrendmódosítás (paraméterkönyv) után 39 milliót kapott.
- Szalainé Szilágyi Eleonórát 37 év munkaviszony után elbocsátották, kapott ilyen-olyan jogcímeken 96 milliót, majd visszavették havi 1,2-ért + 120%-os prémiumért.
2008.07.18.: Tóth Norbert gazdasági vezérigazgató-helyettes végkielégítést nem, de egyéb címeken 40 milliót kapott távozáskor.
2008.08.22.: Kocsis István lett a BKV vezérigazgatója.
2008.10.01.: - Regőczy Miklós értékesítési vezérigazgató-helyettes, aki egyéb érdekes ügyei mellett a folyton "kellemetlenkedő" VEKE-szóvivőt adatlopással vádolta meg, 40 millióval távozott.
- Olti Ferenc metróért felelős vezérigazgató-helyettes, Demszky szomszédja, aki bizalmas munkaszerződéssel, titkos fizetésért dolgozott, másfél év munkaviszony után 32 millió forint végkielégítést kapott.
2009.06.04.: Futó Sándor, Kocsis egyik főtanácsosa (akiről azt rebesgették, hogy kollégájával, Molnár Lászlóval az égegyadta világon semmit sem csináltak a havi 1,42 millióért + negyedévente folyósított 150%-os prémiumért) az előzetesen beharangozott 0 forint helyett a neki járó végkielégítés felét, 36 milliót kapta.
+ a bónusz:
2008.xx.xx.: Szalai László stratégiai igazgatót 21 év munkaviszony után, mulasztás miatt, azonnali hatállyal és végkielégítés nélkül elküldték. Perre vitte a dolgot és nyert: 100 millió forint kártérítést ítélt meg neki elsőfokon a bíróság.
Nem kell kapkodni a számológépért, segítek: 354 millió + a Szalainak megítélt százas.
454 millió forint. De a hírportálok már másfél milliárdnyi kifizetett bánatpénzről írnak, és ki tudja még milyen csontvázak hullanak ki a szekrényből....
Népszava-összeállítás Horizont jóvoltából:
Balogh Árpád DBR Metró ?
Balogh Zsolt vezérig. h. ?
Dányi József vezérig.h. össz.100 millió
Donáth Zoltán vezérig.h. össz.100 millió
Kotulyák Tamás értékesítési ig. ?
Koós András projektig. ?
Molnár László főtanácsadó ?
Nemcsics Róbert inform.ig. egyéb.juttatás 12 millió
Rosta Árpád Mozgólépcső Kft. ügyvezető 30 millió
Somodi László vezérig.h. ?
Tölgyesi Vilmos szaktanácsadó össz. 100 millió
Vág Péter vezérig.h. 20 millió
Lendvai ilyenkor miért nem sápítozik, hogy "Hány buszt lehetett volna venni ennyi pénzből? Hány lélegeztetőgépet?! Hááány családnál lehetett volna visszakapcsolni a villanyt??!"
De a másik szocimantrát se hallom, hogy "Fizessen be a krízisalapba!"
Vajon miért nem mondanak ilyesmit? Jaaa, hogy a BKV az MSZP pénzmosodája? Az más!