Skip to content


       Szűrés lista

Kenderkultúra, az ingyenes magazin

Avagy gyakorlati tanácsok marihuána temesztéséhez, fogyasztásához.

Már tavaly óta terjesztik -19 állandó helyen + 6 fesztiválon- a Cannabis Kultusz nevű újságot, ami pótolva az eddigi hiányt, megválaszolja a gyakorló és leendő füvesek kérdéseit, és segítséget, támpontot nyújt az "alternatív életmód" műveléséhez.

A lap készítőinek bemutatkozása így kezdődik:

"A Cannabis Kultusz Magyarország egyetlen, nyomtatott formában megjelenő alternatív életmód magazinja, mely számos szakmai és civil szervezet közreműködésével, elsősorban a kender és a kenderkultúra társadalmi, politikai, jogi aspektusaival, egészségügyi és gyógyszerészeti összefüggéseivel foglalkozik, de a szerkesztők egyik lapszámban sem mulasztanak el bemutatni néhány különleges kenderfajtát."

A továbbiakban kiderül, hogy magukat valamiféle misszionáriusnak tekintik, akik hiteles infókkal igazítják el az érdeklődőket a marihuánahasználat labirintusában, és persze reménykednek benne, hogy mihamarabb megváltozik a lakosság hozzállása, ill. a jogi szabályozás is a könnyűdrogokkal kapcsolatban.

Törődnek annyira olvasóikkal, hogy a rengeteg elmélet mellé gyakorlati tanácsokat is osszanak: "zöldfűszerrel" készült ételek/sütik receptjeit is megtalálhatjuk náluk. Itt az egyik:

CSODÁLATOS CSOKITORTA


Hozzávalók: 180 g étcsokoládé, 45 dkg vaj, 30 g speciális zöldfűszer, 4 db tojás, 1 vaníliás cukor, ½ teáskanál só, 625 ml méz, 90 dkg liszt, 3 evőkanál whiskey (szabadon választott)
 

Érdemes elolvasni a recepthez érkezett kommenteket: Valaki felteszi a kérdést, hogy nem lesz-e sok a 30 gramm fű a sütibe, a neki válaszoló pedig helyesel, hogy de igen, valószínűleg, és leírja még, hogy nagyon kell vigyázni, nehogy túlsütizett állapotba kerüljön valaki, mert az nagyon rossz. "A szerencsésebbek csak alaposan betompulnak a nagyobb dózistól, de nekem zavaróan sok volt a fizikai tünet, pl. a percenkénti kiszáradás, túlpörgött agyműködés (és az ezzel járó irányíthatatlan gondolatáramok), amik nálam a kellemes állapot helyett vmi olyan helyzetet hoztak létre, amiben leginkább a túlélésre kellett koncentrálnom. Pár óra után nagy nehezen elaludtam és néhány órás alvás után már "csak" úgy éreztem magam, mint egy izmosabb cigi után"

Komolyan szükség van erre, kedves Cannabis Magazin? Tudom, hogy törvényes az újság, nem ütközik a Btk-ba a kendertermesztésről általánosságban adott szakmai tanácsok, tapasztalatok közlése és terjesztése, tudom, hogy ezt a TASZ is megmondta (ennek köszönhetően tudom azt is, hogy a Btk. azon paragrafusát, amely nevesítetten büntette a kábítószer-termesztéshez vagy drog előállításhoz szükséges technikai vagy tudományos ismeretek átadását, azt 2003 tavaszán hatályon kívül helyezték), szóval tudom én ezt, de biztos, hogy helyes ez?

Nincs elég baja Magyarországnak, muszáj még a drogozást is reklámozni, hadd terjedjen?

Muszáj embereket saját tönkretételükre ha nem is buzdítani, de támogatni benne?

Lehet itt mindenfélével takarózni, de szerintem ezekben a nyilatkozatokban van az igazság és a józan ész:

Lakner Zoltán szociológus, a Vitéz János Tanítóképző Főiskola tanszékvezetője: "Óriási erők küzdenek azért, hogy csökkentve a társadalom ingerküszöbét és félelemérzetét, relativizálják a kábítószer-használatot. Ez a fiatalok esetében különösen aggasztó, mivel ők könnyebben rászedhetők olyan kiadványokkal, amelyek bagatellizálják a veszélyeket. Félelmetes következményekkel jár, hogy a kábítószert megpróbálják összemosni az alkohollal, illetve a cigarettával, amelyekkel szemben már kialakult a társadalom védekező mechanizmusa."

Zacher Gábor toxikológus, a Péterfy Sándor Utcai Kórház osztályvezető főorvosa: "A legújabb szakmai kutatások megállapították, hogy a rendszeres droghasználat és a különböző pszichiátriai betegségek együtt járnak. Ma már a marihuána esetében is egyértelmű, hogy kialakulhat a függőség, pszichikailag és fizikailag egyaránt. Bár a rendszeres fogyasztók tisztában vannak a hatásokkal, a gyerekek vagy az alkalmi használók nem. Ők vannak igazán veszélyben. Egy átlagos hétvégén hazánkban negyedmillióan fogyasztanak marihuánát."

Teljesen egyetértek, én is a gyerekeket/tiniket féltem. Mert ők még nagyon könnyen befolyásolhatók, a magazint olvasgatván esetleg azt gondolják, hogy a füvezés valami tök természetes és nagyon menő dolog, ami tulajdonképpen hasznos is, hisz' orvosi alkalmazása is létezik, baj meg aztán sosincs! Senki nem lopkod pénzt otthonról, senki nem lesz függő, és senki nem tér át a kemény drogokra. .... 

Címkék: drog abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr241311999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taktikai Atompingvin 2009.08.18. 13:41:45

@DArchAngel: Alapjáraton én is így gondolnám, csupán azzal van bajom, ha valaki azt mondja, hogy a szabadság mindent megold.
Amúgy 19,5 éves vagyok tudom milyenek a fiatalok:)
Ezért írtam a szemétszedős javaslatot, mert ha a következményt nem tartják menőnek akkor talán a tettet se fogják...

jpmjpm 2009.08.18. 13:43:04

@csodagyerek: Te betiltatnád az alkoholt és a cigit is? Mert egyik sem jobb a fűnél. A fűröl mégis egyesek úgy tudnak beszélni, mintha valami olyan dolog lenne amit itt a világon nem láttunk. Mindezt egy pohár whiskey mellett cigit szivarozva adják elő.

Bozdurgán 2009.08.18. 13:44:27

@csodagyerek:

A cigi pl nem menő, mégsem történik semmi ellene, pedig van rá gyógyszer amivel viszonylag akarat nélkül le lehet szokni.

Szerintem a te verziód nem üti az enyémet (a szűk és kontrolált legalizálást), a fű nem lesz kevésbé menő ha szemétszedéssel büntetik, nézd meg a grafitiseket őket azzal büntetik, hogy aluljárót tisztíttatnak velük, mégsem érdekli a őket.ahogy letelik tag-elnek tovább.
Szerintem legalalizálásból származó hasznot lehetne a nagyon korán és nagyon intenzíven elkezdődő prevencióra fordítani.

Az az igazság, hogy mi most van az nagyon pazarló, az adófizetők fizetik a drogellenes harcot, és a gyógykezeléseket, ingyen.
A nikotinisták, és a alkoholisták legalabb az jövedéki adóval jelentősen járulnak hozzá a közterhekhez.

jpmjpm 2009.08.18. 13:45:14

szivarozva=szívva

Bár így még jobban hangzik.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2009.08.18. 13:47:49

Szerintem a fű (és csak az, a keményebb drogokét ellenzem) legalizálása nem lenne rossz ötlett (persze nem most mert most sajnos sokkal nagyobb gondok vannak).

Pl. Valószínűleg hozna állami bevételt is.
Nem rosszabb mint az alkohol, mindenki azzal jön, hogy majd ha a gyereked elüti egy beszívott alak, meg ilyenek. Mert ugye részegen senki nem vezett? Sőt az alkohol veszélyesebb mert bebaszva valaki lehet, hogy sokkal agresszívabb. Persze korhatárhoz kéne kötni.

Példát vehetnék Hollandiából, a coffeshopokban a benga néger elkéri a személyidet.

Apropó én voltam Hollandiában és hát nem MO, szóval lehet, hogy ott hiába müködik ebben a mutyizós, szerencsétlen országban valszeg ugyanúgy kapna a 12 éves is füvet mint cigit.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 13:47:49

@zero: értem. azt már úgy is tudjátok, hogy ki a rasszista, etc-etc, kinek milyen hitele van, na szép mondhatom...

egy kérdésre válaszolj: az NBH legalább jól fizet? vagy mezei közalkalmazottak vagytok? :))))

Taktikai Atompingvin 2009.08.18. 13:48:39

@jpmjpm: Mint azt már írtam, nekem is volt már dolgom fűvel. Viszont más a teendő már általánossá vált káros szokásokkal és még viszonylag újakkal.
Nem azt mondtam, hogy kommandósok vadásszanak a füvesekre ( a dealerekre mondjuk igen), hanem azt, hogy az ellazulós ember szabadidejében sepregessen egy kicsit.

emzperx 2009.08.18. 13:50:44

@caralho voador:
Ez az! Szerintem amíg ilyen beteg a társadalom be is kell tiltani mindent. Rögtön a "szélsőjobbos" "masírozókat" és hasonlóan "deviáns" elemeket bevinni mind oszt jól kiirtani! Ez a beszéd apám! Téged akarunk királyunknak!

Taktikai Atompingvin 2009.08.18. 13:53:00

@Bozdurgán: Mint írtam a prevenció oké, de kell a felszíni kezelés is.A negyedik szemétszedéssel elcseszett nyár szerintem azért kijózanító hatású.

Marcellusca 2009.08.18. 13:54:22

@zero: És kinek gyűjtöd az infót? :)
NNI, NBH? :DDD

jpmjpm 2009.08.18. 13:54:32

@csodagyerek: És akkor ha megiszok egy pohár sört hazaérve a munkából, akkor mit szeretnéd, hogy csináljak? Pucoljak nyilvános WC-t?

Szerinted miért kéne sepergetnem, ha buliban füvet szívok és miért nem kell ha sört iszok, áruld már el?

A lényeg, hogy ha a fiatalok nem fognak füvezni, akkor majd isznak, dohányozni meg már úgyis dohányzik a 80%-uk. Azt miért nem tiltják be? Azok is károsak.

Marcellusca 2009.08.18. 13:55:18

@Seduxen: Vazze, megelőztél. :)
Ebben (is) egy rugóra jár az agyunk? :D

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.18. 14:00:48

Hú a sok nagy GDP-termelő megint hogy telefosta a post-ot :D

"Hozzávalók: 180 g étcsokoládé, 45 dkg vaj, 30 g speciális zöldfűszer, 4 db tojás, 1 vaníliás cukor, ½ teáskanál só, 625 ml méz, 90 dkg liszt, 3 evőkanál whiskey (szabadon választott)"

30g? oO

Nekem egy sokkal tutibb receptem van. User-eknek jópézért' elmondom :D

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 14:01:57

@Marcellusca: ki az a "DDD"? az milyen szervezet??
:))))

akkor már csak a szerepekben kell megegyezni "cicccafijjjú", Te leszel Mel Gibson, és én Julia Roberts, vagy fordítva?? :)))

kavinton 2009.08.18. 14:03:54

Az ifju keresztenyek ezt mondjak. Ja persze. Kellett a mostani politikusoknak egy fiatalabb csoport akik eleg hulyek ahoz h barmit kimondjanak, es eleg okosok ahoz h lelegezzenek.
A receptekrol meg annyit, hogy annyi zoldet raksz bele amit jonak gondolsz, de teny, hogy az etelekbe tobb kell, mint egy jointba. De egeszsegesebb is mintha tudozned.
Apropo a cikkben is emlitett kommentelorol pedig annyit, hogy pont miattuk kellett elinditani az ujsagot, mert azt sem tudjak mit csinalnak amikor csinaljak.
Ujsagrol:
Azert kultura a neve az ujsagnak, mert a fogyasztasi kulturarol szol, mint ahogy a recept is hivatott erositeni ezt a kepet. Ez nem "Gyertek legyetek drogosok!" toborzo ujsag, hanem "Sracok, csajok figyeljetek oda mit csinaltok. Ezt csak eddig es ne tovabb" jellegu.
Zacher szajabol pedig meg olyat nem hallottam, hogy valami ne lenne halalos az emberre. Tudjatok krumpli rizs kenyer tej viz stb stb. Igazabol mar mindnrol bebizonyitotta verbalisan h halalt okoz a fogyasztasa. :) Mondjuk a hulyesegei is, de ha jol sejtem pont ezert szeretjuk. "A fu rossz! Értem?!"
Lakner mire gondolt a társadalom védekező mechanizmusa alatt? Ja megvan! Az csendrendelet.!
És ezek a szakértők? Nevetnem kell.

Geza 2009.08.18. 14:06:53

Én három dolgot tennék hozzá a témához:

Ad1.,
Az emberek már csak olyanok, hogy mindig átlépnek a tilos sávba, de függetlenül attól, hogy az hol van, ez az átlépés mindig kicsi. Ha egy régivágású suliban kicsapással büntették a dohányzást, akkor a kölykök egy része hétvégén stikában a patakparton csak azért is elszívott egy-egy bagót. Ha tizennyolc éves kor alatt javító/nevelő-intézet ('JavNe', hát nem érdekes?...) terhe mellett tilos szeszesitalt inni, naná hogy az lesz a vagány, aki a kiránduláson mégiscsak lehúz egy pohár bort. Ha már se a cigi, se a pia nincs tiltva, természetesen attól érzi magát valakinek minden rövidnadrág-szökevény, ha füvezik.
Ennek megfelelően ha engedélyeznék a füvet, pár hónap múlva természetesnek venné mindenki, és onnantól az lenne a májerjani, aki valami mást (ergo valami keményebbet) használ.
Ha ezt nem akarjuk, Uram bocsá' a piát meg a cigit is szeretnénk, ha visszább vennék az ifiurak, akkor semmi egyebet nem kell tenni, mint a nem törvényileg kötelező dolgokat ezek elhagyásához kötni.
Azaz pl. egyetemre járni nem kötelező, azaz nyugodtan lehet a füvezést kivágással és eltiltással büntetni. (Persze természetesen lesz, aki megszegi, de legalább lesz a dolog ellen ható késztetés.)
Középsuliba se kötelező járni, azaz ha valaki nagyon inni meg bagózni akar, hát tegye, csak számoljon vele, hogy akkor ki lesz rúgva.
Ha meg az általános iskolás csinálja ezeket, akkor a szülőjét levarrni helyette, de azonnal.

Ad2.,
Akárcsak a pia meg a bagó: az egészségügy révén mindenkire terhet ró a hülyeségével. Persze szabadság van, azaz tényleg ne akadályozzuk meg semmiben, _viszont_ akkor tessék erről hivatalosan is nyilatkozni, hogy pl.
'Alulírott Gipsz Jakab kijelentem, hogy tisztában vagyok az italozás/dohányzás/füvezés/heroinozás/ciánozás káros hatásaival _és_ az ebből fakadó következményeket magamra vállalom.", erről kaphatna egy kártyácskát, és innentől: ha az önkéntesen vállalt szeszfogyasztó/dohányos/füves összehoz magának egy májzsugort/tüdőrákot/szellemi leépülést, akkor a tb egy kanyi vasat se fizet a kezelésébe (mondván maga kereste magának), ha viszont egy ilyesmikkel nem élő embert kapnak el 0 fölötti véralkoholszinttel ill. nikotin/thc nyomokkal, akkor kőkeményen megcsapni amiért át akarta verni a társadalmat.

Ad3., Ha büntetni akarjuk akár a füvezést, akár más drogot, akkor a büntetés legyen önbeálló szintű: amit nála találnak, azt egy adagban beadni/elfüstöltetni vele! Ha volt nála egy spangli, akkor egészségére :), ha viszont volt nála kétszáz extasy, akkor dögöljön csak bele nyugodtan.

dessert eagle 2009.08.18. 14:19:17

Különösebben nincs időm véleményt írni, de nekem elsőre a Kispál jutott eszembe (habár mostanság már nem jönnek be):
"Egy leszedált ország tapsolgat a szarnak, boldogan élnek amíg csak meg nem halnak."

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.18. 14:20:52

@DArchAngel:

Bizony, nagy üresség van a lelkekben, ez minden probléma gyökere.
Rohadtul hiányzik a mai ifjúságnak a jó családi nevelés. Ők "bűnöznek", pedig valójában csak áldozatok. A szülők sok munkájának, hanyagságának, lustaságának elszenvedői.
"Megveszem amit akarsz/nézheted a tévét, csak legyél csöndben..."

Taktikai Atompingvin 2009.08.18. 14:21:17

@jpmjpm: Mint azt már megírtam, más a teendő egy általánossá vált szokással mint egy még annyira nem általánossá válttal....

Bozdurgán 2009.08.18. 14:24:37

szerintem a fű eppen olyan általános mint a pia, 30 elett mindenképpen.

jpmjpm 2009.08.18. 14:30:29

@csodagyerek: Miért? A két szokás lényege, célja, végeredménye ugyanaz, csak az eszköz más.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 14:31:06

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": lelked rajta... (szerencsére) ismeretlenül is, a gyerekeinek (már ha tényleg vannak) nem tudnék rosszat kívánni, Ők nem tehetnek "az apjukról"...

Taktikai Atompingvin 2009.08.18. 14:31:45

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": Szerintem hagyni kellene Liberté gyermekeit. Nekem is felbaszta az agyam nem egyszer, de épp azzal, hogy az én magánéletemet pedzegette.Nem szabad lemenni erre a társalgási szintre.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.18. 14:33:15

@Seduxen:

Egy kis pluszpénz mindig jól jön. :)

Taktikai Atompingvin 2009.08.18. 14:33:15

@jpmjpm: Az AIDS és a H1N1 két halálos betegség, mégis másképp kell ellene védekezni.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.18. 14:35:10

@The Man Who Laughs:

Erről van szó, ahogy már Caralho Valdor is írta: Magyarország nem elég értelmes ahhoz, hogy jó sülne ki a fű legalizálásából.

mry314 2009.08.18. 14:38:18

@Geza:

A 3. ponttal abszolute egyet tudok érteni!
(Bár, ha belegondolok, hogy milyen rossz lenne, mikor visszük haza az épp lefőzött kisüstit... :) )

Marcellusca 2009.08.18. 14:38:38

@Seduxen: "DDD" - nem tudod? Beja! Kabbeja ... ! xD

Annyit még nem szívtam, hogy belemennyek ilyen szerepjátékba. :)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.18. 14:39:35

@Seduxen: Rosszat????????? Csomóan meg akarják magyarázni, hogy tutijó. A szadesz meg akarja magyarázni, hogy tutijó. Hiszen itt én vagyok a tutijó ellensége, ha azt mondom, a könnyű drog faszság. földhözragadt vagyok, konzervatív, szűklátókörű stb.

Ő kurvára megvan magával elégedve, te, én senki nem tud neki megmagyarázni semmit. Hát tanítsa az élet móresre úgy, hogy saját baromságaival kelljen szembesülnie később.

Egyébként, ha Hollandiában élnénk, te sem tudnád megtiltani gyermekednek. Vagy itthon te sem szólhatsz rá, ha iszik és dohányzik. Mit teszel?

Szóval ne dramatizáld túl a dolgot Sedux, én nem azt mondtam, hogy 14 évesen füvezzen, hanem főiskolán tolja a haverokkal, ő meg próbálja megmagyarázni neki, hogy miért is szar az amit csinál...

Zikkájl.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.18. 14:40:59

@csodagyerek: Te se dramatizáld túl. Nem a halálukat kívántam vagy vm. lsd Seduxnak adott válaszom.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 14:43:30

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": "ő meg próbálja megmagyarázni neki, hogy miért is szar az amit csinál..."

nem biztos, hogy meg akarná magyarázni, hogy szar. tudod, ami jó, az rossz, ezért végső soron jó... vagy valami ilyesmi...

értetted te, mit akartam elsőre is a "beszólásommal". ahogyan a vérnyugger-kommandótól tanultam (van azért haszna a kaccsolatnak): UGORGYUNK :)))

jpmjpm 2009.08.18. 14:47:55

Miért kéne védekezni a fű vagy alkohol ellen, amig nromális keretek között nem túlzásba vive történik? Inni, szívni=lazulni viszont sokan szeretnek. Nem értem miért kéne ezt büntetni vagy védekezni ellene. Főleg úgy, hogy az egyik fúj-fúj, a másik meg tök természetes, miközben semmi különbség nincs köztük.

Ez olyan minthogy én pl. az Opelt szeretem, akkor azzal járok, de ha más a Suzukit szereti, akkor járjon azzal. A lényeg ugyanaz eljutni A-ból B-be. Csak az eszköz más.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2009.08.18. 14:57:14

@Geza: az első két pontod baromság, ma már túlságosan szétszívtam/piáltam/dohányoztam az agyam hogy elmondjam miért, lesz itt pár értelmes aki meg fogja tenni helyettem.
A harmadik pont viszont rendjén van.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.08.18. 14:58:57

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Mindég elfelejtem...

Úgy ugrottak erre, mint Lendvai a botoxra, vagy a fasisztaveszélyre...kimondta és máris rossz, csúnya, jajajajajajjj!:DDD

Plutonic 2009.08.18. 15:14:13

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár": "Nem a halálukat kívántam vagy vm. lsd Seduxnak adott válaszom. " LSD???? XDDDDDDDDDDDDDDD

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.18. 15:26:40

@Marcellusca: húúúh bazz, most esik le...

ez valami extra méretű kosár lehet. :))))

Spiritmonger 2009.08.18. 15:54:22

laspalmas, nem hallottál még arról, hogy a marihuanaval kapcsolatos kapudrog-elmélet megbukott?

amúgy a füvezéssel az a baj, hogy kispálya,
azok élnek vele, akiknek nincs pénzük minőségi alkoholra...vagy kokainra...

Spiritmonger 2009.08.18. 16:08:44

ráadásul a valóság azoknak való, akik nem bírják a drogokat

én ritkán iszom némi jó bort vagy pálinkát, csakis kiváló minőségűt

de egyetemista koromban került belém sokminden más is, és nem vált káromra, igaz, ma már nem kellene belőle semmi, de akkor és ott jó ötletnek tűnt

de egy ilyen újságért büntetni nonszensz, le kell szarni, az a kezelési mód

Aradebil 2009.08.18. 16:12:34

és ezt a szart a Kaukázus idióta énekese nagyban reklámozta a POP-on(!!!)

Spiritmonger 2009.08.18. 16:16:55

@picur3ka: nem tudom, láttad-e a .gov címet a link végén?

ez kormányzati oldal, így a hitelessége ebben a témában erőteljesen kérdéses, amúgy most olvastam végig a cikket, és kb a Hallmark csatorna színvonalán van, semmi tényanyag, semmi bizonyíték, semmi kontrollcsoportos vizsgálat, különböző keresztvizsgálatoknak még a nyoma sem látszik...ez egy kalap fos

persze nem kizárt, hogy tartalmaz igaz részeket, de mint forrást megadni nem igazán hiteles

saját részről a droggal(mindenfélével) csak az a bajom, hogy a sok drgogos köcsögöt az általam befizetett adóból gyógykezelik, noha arra lenne jobb hely is

rehabilitáció meg elvonó helyett némi tábori élet és közösségi meló kell, és a gyógyulás szinte azonnali, ha nem jutnak cucchoz...

Jesse III 2009.08.18. 16:30:12

Mégis miért számít lázadásnak füvezéssel tompítani a gondolkozást-érdeklődést? (Nemtom, leszarom valami sárga Ha! Ha! Ha!)
A világ 99%a birka fű nélkül is, akik annyit tudnak a nagy büdös helyzetről, amennyi elfér Demcsák Zsauzsa 3 random mondatában.
Ez lenne a naagy kitörésakonveccijóból?
Ennyire menőnek számít birkának lenni?

Terápiásan orvosi célra is nagyrészt rákosoknak adják, de legalábbis olyanoknak, akikkel már nem lehet mit csinálni- legalább ne érezzék, hogy tönkrement a testük, és csak egyre rosszabb lesz.

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2009.08.18. 16:46:40

Mennyi érdekes hozzászólás született. Jó olvasni őket.

Éppen készülőben van az új nemzeti stratégia, mely a kábítószer-probléma visszaszorításáról szól, és lehet hozzá kommentárt is fűzni. (Persze normálisat):
www.drogstrategia.hu/index.php/uj-nemzeti-strategia

A kábítószer vs. alkohol és cigi vita ezer éve terítéken van. A drog és kábítószer fogalmak meghatározásán és összekeverésén túl a lényeg az, hogy minden kábítószernek minősül, ami megváltoztatja az agy működését, vagyis kicsit felturbózza. A mindennapi dolgokon túl (szerelem, stressz, vastagbőr stb.) ez jelenti a kávét, a gyógyszert, a dohányt, az alkoholt, na és a drogokat.
Egyébként legtöbben és legtöbbet a nők fogyasztanak, méghozzá a gyógyszer és rá ital kombóbol.
A fiatalok harmada pedig már kipróbálta, vagy rendszeres fogyasztója a fűnek.

A szakember sosem találják meg azt a középutat, hogy ne túl rémítsék az embereket (gyerekeket) az előadásaikkal, és ne is mutassanak túl sok pozitívumot a fogyasztásról. Már amikor szakemberek adnak elő...

Panelszöveggel jőve én azt mondom, hogy az alkohol és cigaretta nem ugyanolyan káros, mint ha az ember (jelen esetben) füvezne, de valahogyan nekem még sem érthető az egyik tiltása, a másik megengedése. Vagyis az, de ez már egy másik történet.
(Még annyit, hogy a fű állam általi kontrollálásából is sok pénz befolyhat a költségvetésbe (és még ellenőrizhető is), akár csak a szexuális szolgáltatások esetében. És lokálpatrióta vagyok.)

picur3ka 2009.08.18. 17:07:06

@Spiritmonger:

Mint ratapintottal, ez egy tajekoztato kormany oldal, mert lenne benne orvosi tanulmanyok sokasaga?

Van eleg drog, egyikk sem artalmatlan.

Csak egy uj allami ado forras lenne, nem kell felulni a suketelesnek. Talan helyettesiteni a dohany businesst, ami egyre jobban kitiltatik. Nem jo uzlet szerintem, a dohanyosok legalabb nem hulyulnek meg.

Egy olyan vilagban, ahol a bankokat drog penzekbol elesztik ujja, vigyazni kell a manipulacioval nagyon.

Horizont 2009.08.18. 19:16:10

Így ötvennégy után
otthon, egy keményen stresszes nap után leülök, és eltekerek egy kis zöldet, ami megnyugtat, és jól esik.
Nekem néha jól esik cigizni egyet, és ezt nem tagadom/tagadtam le soha, és nem is akarom.
A fű egy növény. Faszért kell betiltani? Ha megalkotta a természet, akkor nyilván célja volt vele.
Megsütöttem a sütikét is, nagyon ízlett a családnak is.Nem sajnálok magunktól semmit, úgyhogy dupla adag speciális zöldfűszert tettem bele.
Kár, hogy ilyen későn adatott meg ez nekem....

f.m.j. 2009.08.18. 19:24:21

@Horizont:

hmmm... ezzel picit megakasztottál...
ha csak a szmájlikat felejtetted el kirakni, az más, de ha mégsem, nos az sem gond, de akkor tényleg egyes emberismeretből :)

Horizont 2009.08.18. 19:35:12

@fmj: Direkt nem raktam ki a szmájlikat! Csak a sütis rész a sajátom:)) A többit kimásoltam, és idézőjelet se raktam, mert szerettem volna érzékeltetni, hogy ugyanazok a mondatok milyen szörnyűek egy 54 éves nő szájából, tollából.:((( Bocs érte, de annyira agyrém számomra, hogy bárki is szavát emeli fel a drogok mellett. Csak "könnyű" meg a pia, meg a cigi, meg tudom szabályozni meg stb. Regényt írhatnék a 40 évesen meghalt sógoromról a 16 -40-ig tartó úgymond "életéről" aki lazán könnyűcskével kezdte és kómával, halállal végezte.Na és ami közte volt??!! Ennyit a könnyű drogokról!

f.m.j. 2009.08.18. 19:41:19

@Horizont: :):):) azért picit sejtettem, hogy turpisság, de azért hallod a követ? :)

Horizont 2009.08.18. 19:49:39

@fmj:
Na most meg én törtem a fejem milyen követ?:)))
Amúgy ez a drogozás?! Még mindig meg tudnak lepni ezek a kommentelők (egy része)! Nem tudod mennyibe kerül ez a "könnyű"? Jó lenne tudni mennyire futná a fizumból:)

f.m.j. 2009.08.18. 20:00:37

@Horizont:

nem tudom, én olyan 2000 körül saccolok egy szálat, vagy 200? Inkább 200... direkt baromságot írok, hátha valaki kiakad, és kioktat...

hahó, valaki segítsen nekünk, aki könnyűdrogozik :):):)

hahaha, biztos tolongani fognak bejelenteni, hogy hol, mennyiért veszik :)

Hemploid 2009.08.18. 20:07:53

Szánalom ez a cikk...

f.m.j. 2009.08.18. 20:13:42

@Hemploid:

Miért? Inkább azt mondd meg, mennyiért veszed :):):)

Bocs, egyébként nem akarok tévesen következtetni, szóval nem gondolom, hogyha nem értesz egyet ezzel a poszttal, akkor biztos drogos vagy :):)

Tulazon 2009.08.18. 22:13:07

Azért mert én vagy te vagy masok nem használják miért kell betiltani? amúgy meg mit érdekel hogy más mivel mérgezi magát.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.18. 22:27:25

Tudom, hogy törvényes az újság"

akartam írni h nem törvényes mert a tasz mondta is a rádióban a derék kdnp-vel együtt mire megnéztem az oldalát:

"és a közszolgálati rádió egy riportere megszólaltatta a TASZ egy munkatársát is. Sajnálatos módon azonban a TASZ ez ügyben megszólaló kollégája egy félreértés folytán nyilatkozatában jogértelmezési hibát vétett."

ezért hallgatok kommunista kossuthot?

Horizont 2009.08.18. 22:29:15

@Talamandas:
Mert ha már megmérgezte magát akkor orvosi kezelésre szorul....És azt már tudjuk nincs ingyen ebéd!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.18. 22:29:32

Lakner Zoltán szociológus, a Vitéz János Tanítóképző Főiskola tanszékvezetője

Jézusom, hát ilyen mélyre süllyedtük? gyurcsány kiszolgálója, hű analfabéta könyvbemutatója, ilyen pozicióhoz jut?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.18. 22:32:19

az a durva, h laHHKKKNer zHHKKoltánt szólaltatja meg a "jobbos" magyar hírlap. két zsidó egy pár

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.18. 22:32:55

@Horizont:

Ez kész. xD

A második sortól vágtam, hogy másolod (jó a memóriám), de a 6.sor kérdőmondatán hangosan felnevettem. Mikor meg elképzeltem, hogy kis köténykében tüsténkedsz a csodasüti körül, majd ünnepélyesen felszolgálod az ebédlőasztalnál helyet foglaló férjednek, gyerekeidnek, egyéb rokonnak, kutyának,macskának, na akkor már rázkódtam. :)))
Konklúzió: bármekkora csalódás is, nem illene hozzád a füvezés. xD

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.08.18. 22:33:27

@Talamandas: azért mert a gyerekek buták
és használják, ha menőnek állítjuk be

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.18. 22:36:34

Rorsach, Rorsach!

Van egy avatartesód, mit szólsz?

f.m.j. 2009.08.18. 22:36:54

... és Horizonttal mi még mindig nem tudjuk, hogy mennyi egy spangli? (így mondják? jujj, de menő:))

Horizont 2009.08.18. 22:41:14

@fmj: az lenne a menő ha ki is próbálnánk!

@laspalmas: Kösz ezt dicséretnek veszem:))

@tesz-vesz: Megjött tesz-vesz és vele a zsidózás:)

Hannibal22 2009.08.18. 22:43:41

@fmj: @Horizont: Tessék,hölgyek:Egy gramm marihuána ára 2000-2500 forint között mozog. Ebből 3-4 cigarettát lehet sodorni

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.18. 22:44:11

@Talamandas:

Szerintem nagyon jó ez így, hogy be van tiltva a drogozás.
Egyébként gondolj arra, hogy bármikor rávehetik az egyik hozzátartozódat is a fogyasztásra. Akkor mit mondanál?

Horizont 2009.08.18. 22:54:50

@hannibal22(A kettétört gumibot):
Na én ennyiből akkor inkább elviszem mondjuk a szemöldökömet a kozmetikushoz, és még marad is:)))
Köszönjük az infót, most már tudom mennyiért nem szívok..... füves cigit:))

Hannibal22 2009.08.18. 23:04:06

@Horizont: Jobban is jársz a kozmetikussal,bezzeg fmj,hogy eltünt az árak ismeretében,következő kommentjét már betépve fogja írni:)

f.m.j. 2009.08.18. 23:20:44

@hannibal22(A kettétört gumibot):

ja, nem én a turiban voltam, és 6 újszerű rucit szereztem időközben ;)

dr.justice 2009.08.18. 23:28:27

Nem mintha dicsérni vagy védeni akarnám őket, de én azt tapasztaltam, hogy az igazi alkoholisták egyáltalán nem agresszívak, inkább belassult idióták. Agresszívak inkább az alkalmi alkoholfogyasztók. Tehát az erre vonatkozó érvekkel nem értek egyet. Az sem igaz, hogy a cannabisztól mindenki halál nyugodt. Olyan is van akinél éppen ellentétes a hatás.

A kérdéses újságot pedig nem engedném forgalmazni, mert egy bűncselekményt népszerűsít. Ilyen alapon a 12 éves lányok megrontását is lehetne reklámozni, mert ez egyesek szerint része a folklórnak. Lehet azért a politika felé lobbizni, hogy ezek ne legyenek bűncselekmények, de amíg azok, ne reklámozzuk már.

Petiking25 2009.08.18. 23:42:18

@dr.justice: Sajnos(?) ez a post reklám az újságnak

fogsunder · http://fogsunder.blog.hu 2009.08.18. 23:58:40

jpmjpm nickjéről nem tudom eldönteni, hogy most joint - pall-mall 2x, vagy csak az egyik és a másik meg a pénzügyminisztériumnál betöltött jointügyi előadó munkakörére utal?

nagyon nem kéne amúgy a füvezést propagálni. valaki megemlítette (bár nem a megfelelő értelemben), hogy a mérték a fontos alkoholnál és cigarettánál is. és, hogy ennek a mértéknek a betartása az embereken kell múljon. namost. ezen tudatmódosító szerek éppen a mértékletességet (az arra való - elve egyénileg is eltérő mértékű - hajlamot) vágják haza legelébb.. az emberek maximum 10%-a bír olyan mentális-pszichés állapottal, hogy le tudja magáról rázni a pszichikai függőséget, mint kutya a vizet. (fizikai függőséget meg végleg sosem senki - a vágy pedig biztosan megmarad /néha még komoly trauma után is../) a többi 90% életének meg egyre nagyobb mértékben lesz része az ital, a dohányzás, a drog, ahogy telik-múlik az idő. akik függővé válnak azokat ez határozza meg (még mielőtt kialakulna a függőség - az "szép" folyamatos; senki nem 4-5 l kannásborral, meg reggeli féldecikkel kezdi pl. ..). egy idő után pedig kizárólag ez.

amikor valaki eléri azt a szintet, hogy feléri a maradék eszével, hogy nem képes leszokni; már nincs is aki segítené-támogatná (mert azokat addigra már elmarta maga mellől) ebben; fizikai fájdalom vesz erőt rajta, ha nem jut a napi megnyugtató adagjához - nos én csak onnantól nevezném szenvedélybetegnek az illetőt, és onnantól nagyon kéne figyelni rá.

sem az elbagatellizálás nem jó, sem a vasszigor. a megelőzés fontos lenne; és egyre fiatalabb korban. hamár azt megállítani nem lehet, ami ebben a szép új világban megy.. elidegenedett, értékek nélküli fogyasztói társadalom kapja be! ..

euAgWzgmmtq7K 2009.08.19. 07:57:06

végülis a legtöbb drogos gondolom egy sörrel, vagy pohár borral kezdte az osztálykiránduláson, tehát az alkohol a belépődrog, azt kell betiltani. meg a cigit is meg a kávét.

mutant · http://universal.blog.hu 2009.08.19. 08:08:43

Akármelyik alkoholistánál különbek a füvesek. Mint kocsmatulajnak,ez a véleményem,tapasztalatból. Az alkoholisták agresszívak,maguk alá csinálnak,stb.. A füvesek meg csak PEACE,meg lebegés:) nem értem,miért ne lehetne békén hagyni őket! Az alkoholistákhoz bezzeg senki sem megy oda,h mocskos piás, de egy beszívott embert rögtön "köpködnek".

mogyiscsalamádé 2009.08.19. 08:09:32

Ez az újság tiplinek is kurvajó:D

szöszibaba 2009.08.19. 09:08:10

miről beszélünk, kapjunk már a fejünkhöz! na EHHEZ tényleg vastag bőr kell, hogy egy illegális tevékenységet kiadványban népszerűsítsenek...szerintem paralel a dolog az "adóoptimalizálással"...

de most tényleg: összevásárolok egy rakás füvet, nagy haszonnal értékesítem, , veszek belőle egy csomó jó dolgot a családomnak, mindenki boldog. mi történik? becsuknak a börtönbe. pedig lényegesen kisebb gazemberséget csinálnék, mint akik ezt a "lapot" kiadják...és ráadásul lényegesen emberibb és kevésbé gonosz indokkal.

f.m.j. 2009.08.19. 09:13:29

@balapety:

Akkor mostmár kicsit értem mire megy ki a játék: oké legalizálják, mert ők is (az állam) is hasznot akar húzni a léből, ennek fejében biztosítja a minőséget, olcsóbban lehetne hozzájutni, a füves is boldog, állam is boldog...
De akkor költsék a hasznot a megelőzésre, gyógyításra, felvilágosításra!!! Amennyit tudok az amerikai egészségügy rendeszerről (csak a szemétpopulsta Moortól:)) nem sok esélyt adok szegény hernyósoknak (lásd: Utolsó belövés c. remek kis filmecske, melyben két leszokni akaró ember küzdelme az egészségüggyel, meg a bürokráciával látható...)

És itthon? Valamiért Kunczepöcs szavai rémlenek fel: az állam rossz gazda...

De hajrá, legalizáljunk, de én csak a pénzéhséget látom mindkét tábor oldalán, az állam is akar részesedni ebből a nagyszerű bizniszből, a dílerek pedig-Al Capone mintájára- a legalizáció ellen vannak, ha mki fillérekért hozzájut kedvenc anyagához, akkor meg ő marad hoppon... ej, de nehéz döntés: állam, vagy díler?
Szavazzunk, felőlem...

szöszibaba 2009.08.19. 09:18:20

ja és még három kérdés: ki finanszírozza ezt a lapot? miből? és főleg miért?

mindig kövesd a pénz útját...általában megválaszol minden egyéb kérdést...

TristanSXT 2009.08.19. 09:19:34

@Talamandas:

ez a leszarom hozzáállás nem vezet előre.

Meggyőződésem, hogy egy egészséges társadalomban az emberek felelősséget vállalnak egymásért.

euAgWzgmmtq7K 2009.08.19. 09:32:03

@mutant: persze hogy az, mint az egész belépődrog elmélet.

Anti-atomanti 2009.08.19. 09:53:20

@tesz-vesz:

"és használják, ha menőnek állítjuk be " - attól "menő", hogy olyan izgis, mert tiltva van.

Egyébként meg tényleg senkinek semmi köze hozzá, hogy ki mivel mérgezi magát, és kamuduma az is ami fentebb már elhangzott, hogy "de majd a kezelésedet mi fizetjük", mert az alkoholoistákét, a bagósokét, a gyógyszermániásokét, a szipusokét is mi fizetjük, amik pedig nincsenek betiltva.

Petiking25 2009.08.19. 09:58:06

nem csak mi fizetjük, valószínűleg az alkesz,drogos, stb családja is fizeti a tb-t......

Anti-atomanti 2009.08.19. 10:04:15

@Petiking25:
persze.
sőt maga a "drogos' is.

TristanSXT 2009.08.19. 10:08:10

@Anti-atomanti:

neem, nem jó irááány! :D

Pont arra kéne rádöbbennünk, hogy gondoskodnunk kellene _egymásról_

Szép dolog az öngondoskodás, de a gödörből nem húzza ki magát senki.

Egyébként nem teljesen igaz, hogy nincs betiltva a bagózás, mert voltak elszórva leszokást ösztönző plakátok, illetve egyre több helyen tiltják be a bagózást. Jó, nincs teljesen betiltva, de azért jó úton haladunk.

Véleményem szerint a lerészegedést is elítélendőnek kellene tartani, ahogy egyes családi körökben az is (az nem normális, ha egy gyerek látja lerészegedni a szüleit, akár egy lakodalomban sem -- legalábbis engem így neveltek).

Noname Watanabe 2009.08.19. 10:26:51

Alternatív életmód... röhögnöm kell. Letüdőznek egy adag jointot, és attól máris valami kurta nagy életművésznek hiszik magukat a kis szarjancsik.
Néhány gnosztikus és hermetikus irányzat használ drogokat (hallucinogéneket, főleg), mint egyfajta ÉLETMÓD része, DE:
A pszichedelikus drogok használata a mágiában minden esetben a teljesség megismerésének egyik módszere - a teljesség megismerésére irányul és valamilyen komplex mágikus praxis része.
(Lásd természeti vallások stb.) Az ő esetükben még megértem, hogy a drog az "alternatív életmód" része, de a lakótelepi/faluvégi/egyetemista stb. gyökereknél... muhaha.

Tulazon 2009.08.19. 20:33:51

Még mindig nem értem, hogy miért kell betiltani azt ami nem érint engem. Miért a betiltás a megoldás? A kovetkező lépés az ital és a dohány. utána mi jön ? a csoki, mert rongálja a fogakat és mi fizetjük a fogorvost? a foci ugyanezért? a szex mert csak?

Liberté....73 2009.08.19. 22:06:12

@Talamandas:
"a szex mert csak? "

az már volt vagy 2000 évig
most lassan elhúznak a francba csak ki kell várni

menedzser23 (törölt) 2009.08.21. 02:08:30

Sose füveztem, inni még szilveszterkor se iszom sokat, cigit csak alkalmilag, néha egy szál marlborot, vagy szivart...Méghogy a drog harminc felett normális -beszarok. Enni, vizet inni, aludni meg vécére járni, az a normális. Minden más, az élet fenntartásához nélkülözhető baromság csupán felesleges faszság.

süti beállítások módosítása