Skip to content


       Szűrés lista

Szeretnél 1 év fizetett szabadságot? Pokorni elintézi!

Kezdődik az ősz, fél év múlva választások, a Fidesz 55%-on áll, az MSZ 8%-on. Mit tennék én, ha Fideszen politikus lennék? Kussolnék, és  hátradőlve élvezném az MSZP-SZDSZ showt.

Mit tesz valójában egy Fideszes politikus?
Ígérget. Nyilatkozgat. Sajtótájékoztatókat tart. Bajnai a hibás! A kormány alkalmatlan! Ezredjére is, pedig a fenti megállapításokat pontosan tudjuk ...
Ezek tényleg nem tanultak semmiből ...


"Kormányváltás esetén bevezetnék, hogy minden ledolgozott nyolc-tíz év után a pedagógusok pihenőévet kapjanak, melynek folyamán mentesülnének az iskolai munkavégzés alól." - a teljes Pokorni szöveg erre.

Csak úgy, képzeljük el, hogy a multinacionális cégnél dolgozunk, és egyik nap behívnak a HR osztályra, hogy "kedves xyz, jó híreim vannak, Ön már 8 éve dolgozik, nagyon meg vagyunk magával elégedve, látjuk, hogy a maximumot is kihozza magából, szeretnénk megkérni, hogy 1 évig pihenjen otthon, fizetett szabadságot kap, amely idő alatt a cégünk a profitjából minden hónap 5.-én utalja Önnek a fizetését! Érezze jól magát, pihenjen, és 1 év múlva várjuk vissza!"

Pokorni, osztogatunk, osztogatunk? Seggünk kilóg a gatyánkból, de máris osztogatunk?

A közoktatásban foglalkoztatott főállású pedagógusok száma 2006-ban 165 253 fő volt. Ha 8 évente elmennének 1 év fizetett szabadságra, akkor kb. 20 000 pedagógus mindig szabin lenne. Viszont osztályok nem maradhatnak tanárok nélkül, így fel kellene venni a pótlásukra 20 000 tanárt. A költségvetésből gondolom minderre futja ...

A szakszervezet persze támogatja, de legalább bennük van egy cseppnyi racionalitás:


"A PSZ üdvözli azt a javaslatot, hogy nyolc-tíz ledolgozott év után a pedagógusok pihenő évet vehessenek igénybe, amely alatt mentesülnének az iskolai munkavégzés alól. Nincs olyan pedagógus szakszervezet, amelyik nem támogatná ezt a javaslatot. Félő azonban, hogy nem fog megvalósulni, mert az ország gazdasági helyzete nem teszi ezt lehetővé."

Most komolyan, 55%-on ennyire kell ez a 165 253 szavazat, Pokorni?  Nem szeretnék véleményt mondani a tanárok napi/éves munkájáról, majd egy érintett biztos kifejti, de mi van az ápolónőkkel? A tűzoltókkal? A rendőrökkel? Ők is stresszes körülmények között dolgoznak, nekik is szükség lenne a pihenésre. Sőt, minden állami alkalmazottnak szükség lenne, így akár a szerződéses katonáknak is járna az 1 év fizetett pihi, hiszen nagyon stresszes védeni a hazánkat. Amúgy igazából minden dolgozó állampolgárnak jól jönne ez az 1 év pihenés. Akkor miért pont csak a tanárok?

Mi lesz itt, ha a Fidesz nyer? Az egy dolog, hogy a blogot nem kell bezárni "esetek/ügyek" hiányába, de mégis, mi a fenét fognak még összeígérgetni 2010 áprilisáig? 13. havi nyugdíj reload? Ingyen gáz? Sör, virsli, olcsóbb hitelek?

Nincs a Fidesznek egy politikai tanácsadócsapata, aki szólna, hogy jobb lenne csendben maradni? Tavaly már megírtam, hogy a Fidesz nem igazán jó úton jár (A Fidesz a 2010-es harmadik vereségért dolgozik?), úgy látszik nem tanultak.

Hajrá fiúk, csak így tovább! Ebből államcsőd lesz és/vagy öszödi beszéd II. !

Címkék: fidesz abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr971343895

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pihenőévet mindenkinek! 2009.08.28. 13:56:42

Pokorni Zoltán ma megkezdte a megszokott ki tud nagyobbat ígérni című népi játékot. Biztos jele ez a közelgő választásoknak.A mai agymenés a következő: bevezetnék, hogy minden ledolgozott nyolc-tíz év után a pedagógusok pihenő évet kapjanak, melynek fo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.28. 18:17:16

@Aullah:

Nem "bántjuk" a tanárokat. A hülye Pokornit meg a még hülyébb Fideszt "bántjuk" ...

wladyslawsky (törölt) 2009.08.28. 18:43:49

@belzebubó: Kezdjük ott, hogy ellentétben azzal amit sokan hisznek/gondolnak, a GDP-nek (főleg Magyarországon) nem sok köze van az általános jóléthez vagy az adott nemzetállam gazdaságának erejéhez. Ami GDP ezen a 93k km2-n keletkezik, az főleg a "költséghatékonyan" (értsd: max. elvárt munka a lehető legkevesebb fizetésért) működő multik ténykedése, meg a lakosság (gyakran lehetőségein túli - lásd az eladósodottságot) fogyasztásából áll össze.
Bár nem konkrétan azt írtad, de úgy vettem ki a kommented utolsó mondatából, hogy kvázi a multiknál dolgozók tartják el az országot: ez nagyon nem így van, ugyanis a multik hozzájárulása a közöshöz 30 % körül van, miközben a keletkező össz nettó profit 90 %-a az övék - a költséghatékonyságuk, az adókedvezmények meg támogatások miatt főleg (ha nem erre céloztál, akkor bocs)

wladyslawsky (törölt) 2009.08.28. 18:47:37

@zero: Ne igen, csak ugye pl. egy 55 éves idegroncs vasöntödei munkáson kevésbé múlik a jövő generációjának nevelése (jelenleg persze egy pedagóguson se olyan nagyon, köszönhetően a 20 éve tomboló "liberális" oktatáspolitikának - de remélhetőleg ez nem lesz mindig így...)

wladyslawsky (törölt) 2009.08.28. 18:58:10

@zero: Nem tudok mást mondani: azokon a gyengeségeken kéne túllépni, amiket fentebb írtam. Összefogás, bátorság szolidaritás nélkül csak még rosszabb lesz a helyzet. Ha egyedül nekiállsz pampogni, persze hogy kirúgnak.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.28. 19:08:12

Ezt nem hiszem el, basszátok meg, olyan igazi magyaros...

Ugyan még nem lehet hivatalosan megvásárolni a Loki BL-meccseire a jegyeket, de van már egy lelőhely, amelyik árulja (bár a debreceni klub szerint erre NINCS joga).

NA de az árak!!! Asszem 1500-4000 között lesznek az árak, a 'pool picit drágább, 2500-7500 (zero!!! TALÁLKOZUNK!!!!), itt viszont:

www.worldticketshop.hu/jegyek/dvsc_jegyek

(270-es ojróval számolva: 44.000, és 52.000 a jegyár, a 'pool meccsre 52.000, és 66.000 a jegy)

www.worldticketshop.hu/jegyek/dvsc_jegyek

Horizont 2009.08.28. 19:10:57

Nem vagyok tanár az igaz.
De a munkaviszonyom után (ha az lennék) holnaptól 4,5 évet lehetnék otthon szabadságon!:)) (ha összevonnám)
Ehelyett 64 éves koromig kell dolgoznom 2018-ig! Lesz 45 éves munkaviszonyom! Ha megélem!
Ez megint egy olyan röptében eldobott baromság amivel össze lehet ugrasztani az embereket!!!
A tanároknak azért van őszi, téli, tavaszi és nyári szünet.És nem kell napi 8 órát dolgozni, mert fel készülési idő is van otthon. Elismerem a pedagógust. A jó pedagógust. Nagyon kevesen vannak.

belzebubó 2009.08.28. 19:11:36

Arra céloztam,hogy 13%-os munkanélküliségnél nem sok sikerrel fogsz senkit- aki multinál kénytelen dolgozni -sztrájkra buzditani. De ha kiküldik őket emelkedhet ez a szám. Nem kiküldeni kell őket,hanem olyan törvényt alkotni,hogy ne hordhassák ki a pénzeket. Hogy utána ittmaradnak-e,kérdés.Nézd meg Szlovákia bezzegország gazdasága milyen mélyrepülésben van azért mert csökkentett üzzemmódban működnek a multijaik.Egyébként ebben a kérdésben nem értek egyet a Jobbikkal,mert ahogy értelmezem ők kiebrudalnák őket.Én meg azon izgulok,hogy a Suzukinál ki ne dobják az embereket,mert Esztergom és környékén a náluk még dolgozó és munkára hajlandó cigányok akkor aztán portyára indulnának ott is,nem csak Szabolcsban.

Azon pedig,hogy egy orvos,nővér,fizikus kutató vagy tanár munkája és lelki békéje fontosabb társadalmi szempontból,teljesen parttalan vitázni.

belzebubó 2009.08.28. 19:13:43

@Horizont: Akkor te ahhoz a korosztályhoz tartozhatsz (Ratkó? legnagyobb szivás amit ők kapnak) akik mindig olyan messze kerülnek a nyugdijba lépés lehetőségétől,mint Mo. az Euró bevezetésétől :)))

fokabacsi 2009.08.28. 19:18:11

@Horizont: Bizony nagyon kevesen. Felnőtt fejjel munka mellett tettem le a szakközépiskolát ,és az összes tanárból aki minket tanított, bizony egy-egy volt a szó valódi értelmében is tanár! A többinek meg ott volt a munkahelye.

Horizont 2009.08.28. 19:21:35

@belzebubó:
Ratkó a francba is:)))) (1954.mikuláskor)
Szép nagy létszámú korosztály. Az átkosban idén mennék nyugdíjba, de nem szeretnék isten ments.(ha egészség, és jó melóhely van) De így, hogy megszabják durva! Vagy arra játszanak, hogy nagyon kevesen éljük meg a nyugdíjat:)))
És akkor jön Pokorni! Próbálok nyugodt maradni:)) Hogy megéljem a nyugdíjat:)))

Mingyá 30 2009.08.28. 19:27:44

Na szép. Végigfutottam a 200+ hozzászólást, de valahogy elég kevesen értették meg a mondanivalóját. Én azt olvastam ki a hírből, hogy a tanítási kötelezettség alól szólna a felmentés, tehát szó sincs láblógatásról, ezt az évet véleményem szerint keményen a továbbképzésre, tananyagfejlesztésre kell fordítani. Kicsit outsiderként mondjuk 10 évente el tudnám képzelni a következő feladatokat:
- Az aktuális gyerekanyag megértése, most például az információs kor gyermekeinek a megértése
- Új prezentációs technikák elsajátítása, különös tekintettel az interaktív tábla adta lehetőségekre
- A tanított tantárgy újdonságainak beépítése az adott tananyagba (vajon még mindig tanítják a kőszénbányászatot földrajzból?)
- Konfliktuskezelési képességek
- A kisebbségi kultúrák megismerése

És még sorolhatnám. 10 évente szerintem erre szükség van, és nem olyan nagy baj, ha közben nem kell tanítani.

Horizont 2009.08.28. 19:38:09

@Mingyá 30:
Talán akkor helyeselhető lenne, ha az ország olyan szinten állna, ahogy sose fog.

"nem olyan nagy baj, ha közben nem kell tanítani"
Ha én egy ízig-vérig pedagógus lennék, aki imád tanítani és szereti a gyerekeket, akkor én ennek nem örülnék!

Mingyá 30 2009.08.28. 19:56:23

Véleményem szerint az ország leghasznosabb befektetése az oktatás. Ahhoz, hogy tényleg jó legyen az oktatás, nem csak lelkes, de képzett tanárok kellenek. Ismerek nem egy tanárt, mindenféle korcsoportból. Nincs gond a lelkesedésükkel, de az általam felsorolt kompetenciáikkal igen. Szerintem mindegyikük szívesen fejlődne, ez lenne a köz érdeke is, de a tanítás és család mellett erre nincs idejük. Ha egy ma született gyerek 23 évesen végez az egyetemen, szinte az én nyugdíjamat fogja kitermelni. Nekem megér az adómból ennyit egy jól képzett tanár.

Horizont 2009.08.28. 20:07:51

@Mingyá 30:
"a tanítás és család mellett erre nincs idejük"
Na azért ezzel nem értek egyet. Más is végez olyan munkát amihez állandóan tovább kell képeznie magát, és neki is van családja és munkája. Pl. egy gyerekorvos leragadhat szerinted annál amit tanult az egyetemen hajdanán?
A pedagógusnak csak egy része a szakmai tudása, a másik nagyon nagy rész az emberi oldala, amit sajnos nem lehet szaknak felvenni. Na ott vannak komoly hiányosságok!

belzebubó 2009.08.28. 20:10:33

@Mingyá 30: Én meg úgy értelmeztem ahogy a belinkelt Fidesz oldalon le van irva:
"Kormányváltás esetén bevezetnék, hogy minden ledolgozott nyolc-tíz év után a pedagógusok pihenő évet kapjanak, melynek folyamán mentesülnének az iskolai munkavégzés alól."

Továbbképzésről egy szó nincs,de ha fideszes vagy és közel a tűzhöz,akkor ird már le mit akar pontosan,mert érdekel itt pár embert.

Higany 2009.08.28. 20:30:58

A Khívától Keletre blogon olvastam (kk.blog.hu) még régebben valami hasonlóról:

"Teljesen megdöbbentő adat 2: minden francia munkavállalónak joga van életében egyszer egy év szabadságot kivennie, munkahelye pedig köteles őt visszavenni. Igaz, nem feltétlenül ugyanabba a pozícióba, de ugyanannyi fizetésért."

Mondjuk nem írták, hogy fizetett-e és ez csak egyszeri alkalom.

belzebubó 2009.08.28. 20:37:14

@Higany: persze,hogy nem fizetett csak garantálják,hogy mire visszajön lesz hova.

Horizont 2009.08.28. 20:43:28

@Higany: Na az átkosban így működött a GYES. Gyermekgondozási segély. (nem olyan segély). Elmentünk a gyerekkel 3 évre és köteles volt visszavenni a munkahelyünk.Ugyanoda, ugyanabba. Szuper volt. Nyugalomban, biztonságban otthon a gyerekeinkkel:)))) És várt ránk a munkahelyünk!

ucsacsu 2009.08.28. 20:50:28

Pokorni könnyen veri más farkával a csalánt, hisz nem őt csípi. Ő csak egy polgármester a javából,neki semmi se drága,vagy talán úgy gondolta,hogy már régen hirdette az igét.Szellemi színvonalban pandanja a szociknak.Elkeserítő amit a magyar politikusok művelnek és csodálkoznak,hogy átnéznek rajtuk mint az üvegen

Horizont 2009.08.28. 20:53:14

@ucsacsu:
Azt mondta Pokorni, hogy ha nyer a Fidesz akkor elvállalná a miniszterséget!

pikirt01 2009.08.28. 21:43:08

épp ma vitatkoztam valakivel egy másik blogon aki azt állította, hogy ez az egész BKV-s ügy csak azért kavarta fel ennyire az indulatokat, mert az emberek baromi irigyek. Akkor azt mondtam, hogy ááá dehogy, biztos nem. Most egy két (három, sok) hozzászólást olvasva igazat kell adjak neki.
A kérdés csak az, hogy azért fáj ennyire ez az ötlet (aminek a részleteit egyenlőre nem ismerjük) mert ekkora a nyomor, vagy csak szimplán: neki miért jár ha nekem nem?
Szerintem nem mindegy ki, hogy tanítja a gyerekemet, sem nekem, de kedves kétkedő barátaim nektek sem lesz mindegy, csak várjatok 20 évet.
De persze tök könnyű helyből felszállva lehurrogni mindent anélkül, hogy ismerjük a részleteket.
Ja és a svédek sem vártak ennek a bevezetésével 55 évet...

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.08.28. 21:55:05

@pikirt01: jah hát végü,l is valahol irígység ,hogy az ember egy IGAZSÁGOSABB milliőben akar élni tényleg,adj neki igazat,a befizett adókból menjen csak minden,a népnek meg kusshadás....LOL

Rwindx 2009.08.28. 22:01:56

@pikirt01:
Nos akkor én mondok neked mást.
Nem azt kell tenni hogy az idegroncs tanárok x évenként kapjanak 1 év szünetet, mert akkor remegve fogják várni hogy eljöjjön az x. év, de attól az oktatás béka segge alatti szintje nem fog emelekedni.
Ellenben ha arról szólna a fáma hogy hogyan lehetne elkerülni az hogy a tanárok idegronccsá váljanak nem hallottam senkitől. Érdekes hogy senkinek nem jut eszébe az hogy pl.: kisebb méretű, kezelhetőbb osztályokat szervezzenek, hogy olyan jogi és szervezeti eszközöket adjanak a tanárok kezébe, amely megakadályozza azt hogy az osztályon belül n gyerek vagy a szülei terrorizálják a tanárt vagy az egész iskolát, lehetetlenné tegyék az oktatást satöbbi.

Szerintem ezen kellene rágódni, és nem azon hogy mit tegyünk 8 év után ha a tanár 5 év múlva már idegroncs lett. Nem ez lenne a valódi megoldás???? Nem ez javítaná az oktatás színvonalát? Nem ilyen és hasonló lépések garantálnák hogy az oktató is összeomlás nélkül végezhesse a dolgát? Nyilván irigységből gondolom mindent....

Tényleg ennyire kiölték a gondolkodást már az emberekből? Pokorni marhasága egy tüneti kezelés, semmit sem old meg.

pikirt01 2009.08.28. 22:02:11

nem egészen értem mire gondolsz...

Hellscream 2009.08.28. 22:09:15

@zero: Mivel sokan nagyon nem tudják, jó lenne, ha odaírnád a poszthoz utószóban, hogy a tanárok szabadsága a közhiedelemmel ellentétben mindössze 31 nap (+15 nap pótszabadság, amit, ha úgy rendelik, munkával töltenek). Máshol 21 nap + fiz. fokozatonként 1 jár (tehát max. 35). Így lehet, hogy egy nyugdíj előtt állónak több szabadsága van, mint egy vele egykorú tanárnak. Ráadásul neki nem teljesen kötött ezek ideje.
1992. évi XXXIII. törvény 56, 57. §.

A címbeli 1 évet módosíthatnád 4-5 évre, hisz Pokorni életpályáról beszélt, ami (kb.) 40 év.

belzebubó 2009.08.28. 22:09:22

@pikirt01: akkor ismertetnéd a részleteket,a belinkelt oldalon ennyi van:"Kormányváltás esetén bevezetnék, hogy minden ledolgozott nyolc-tíz év után a pedagógusok pihenő évet kapjanak, melynek folyamán mentesülnének az iskolai munkavégzés alól."

És ennél többet konkrétan még nem tudott senki mondani. A svédek mikor is vezették be? És mit ott tesz a tanár? Rekreálódik?

Ha neked a BKV botrányból fakadó felháborodásból az irigység jön át,akkor a demokráciáról,a társadalmi igazságosságról nem sok fogalmad lehet.De szerintem akkor ne egy olyan blogot olvass ahol nap mint nap olyan emberek irnak akiknek ezek a szempontok értékrendjükből adódóan fontosak.A cigányoktól is csak a segélyt irigylik igaz? Nyugat -Európában pedig végképp irigyek,ott mindenki irigy,azért küzdenek a korrupció ellen, ott épp abba bukott bele egy politikus a minap,hogy cégautóval ment nyaralni.Irigy náci németek.Svédeknél meg abba,hogy a párt hitelkártyájával fizette a nyaralását és feketén alkalmazott takaritónőt.Irigy svédek!Sőt a korrupció ellen harcoló országokat mind az irigység vezérli.

Rwindx 2009.08.28. 22:15:18

@pikirt01:
"tüneti kezelés" javitva: "populista maszlag"-ra

És csak merem remélni nem azt nem érted amit én írtam, hanem amit @blas - Ki szelet vet, vihart arat.: írt.

pikirt01 2009.08.28. 22:18:45

És az ominózus nyilatkozatban hol olvastad, hogy az egész oktatáspolitikája abból fog állni a Fidesznek HA hatalomra kerül, hogy 10 évenként elküldi szabadságra a tanárokat?
Nyilván ha nem is tökéletesek azért ez talán nekik is eszükbe jutott már.

Rwindx 2009.08.28. 22:23:36

@pikirt01: Szerintem az a kiindulási alap hogy szerinted irigyek vagyunk, mert marhaságnak tartjuk Pokorni javaslatát, és nem a fidesz oktatáspolitikája.

Ha eszükbe is jutott nem erről beszélt Pokorni, hanem az ominózus dologról. Miért nem erről beszélt? Nem tudom kitalálni hogy ki mire gondol, de szájról és papírról tudok olvasni. Tehát egyelőre ez van, mi meg ugyebár irigykedünk...

Lodogi Pascal (törölt) 2009.08.28. 22:26:53

Úgylátom érik a jobbik elsöprő győzelme.
Eddig csak játszadoztam a gondolattal de egyre inkább bizonyossá válik bennem: Jöjjön a jobbik a faszságaival, innét csak felfelé vezet az út.

belzebubó 2009.08.28. 22:27:10

@pikirt01: ha rákkattintasz a "válasz erre" feliratra (jobb alsó sarok),akkor tudni fogjuk kinek irogatsz,mert most én sem tudom,előbb más nem értett meg téged.

Nem arról szól a poszt,hogy mi a Fidesz oktatáspolitikája,hanem arról,hogy több ötlete között ez az egyik ötlete Pokorninak. De ezt sajnos nem fejtették ki bővebben,igy abból indulunk ki amit már többször belinkeltem.Abban pedig ennyi van összesen az oktatáspolitikának ezen részére vonatkozóan.De ezt a konkrét kérdést még oktatáspolitikai kérdésnek sem nevezném.

mindenbe belekotyogok 2009.08.28. 22:29:19

A tanárok már így sem dolgoznak évi bő 3 hónapot.

Egyébként meg 2010 után NAGYON ciki lesz fideszes blognak lenni.

mindenbe belekotyogok 2009.08.28. 22:32:55

@Lodogi Pascal: Miután a jobbik istenesen szétkúrt mindent :P

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.28. 22:39:55

Ezek tényleg idióták.
Most az egy dolog, hogy nem tudnak csendben maradni, de félőbb, hogy komolyan is gondolják ezeket.
Múltkor a "adjunk a romáknak gyógynövénygyűjtői munkát", most meg ez. És várhatóan ők jönnek. Elképesztő...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.28. 22:42:32

Zero

alig burkoltan vagy rasszista xD

"Ingyen gáz?"

Szégyelld magad!

belzebubó 2009.08.28. 22:49:05

@laspalmas: na laspalmas látom,Te is irigy vagy mint mi? 1 év munka mentesen,purdék nélkül de full fizetéssel tetszene mi?:))

Hellscream 2009.08.28. 23:01:55

@epres négercsók: Persze, megfizetik az osztályfőnököket: 7600 Ft/hó bruttó..
www.adoforum.hu/szakmai_forum/tema/15856/gyogypedagogiai-potlek-osztalyfonoki-potlek?wa=o

@derelyegrádi szellem: Nem, Pokorni egy 2000-s Ped. Szakszerv. ötletet kapott elő.
pedagogusok.nolblog.hu/archives/2009/08/27/Pedagogus_eletpalya_pihenoev_A_PSZ_allaspontja/

@zero: a 22 óra a minimum...

Hellscream 2009.08.28. 23:05:10

@Mingyá 30: "Pokorni Zoltán, aki arra is kitért: a rendszer hatévente kötelezővé tenné, hogy a tanárok minősítési eljáráson vegyenek részt, s ez a szakmai ellenőrzés az életpályán való előrelépés feltétele lenne."
Vagyis nem a nyugalom évében csinálnák, hisz az ritkábban van....

f.m.j. 2009.08.28. 23:07:36

@K.Jani:

bár nem nekem szántad, én is maghallgattam. Nemcsak tanulságos, hanem nagyon durva, és mocskos.
Szerintem el se tudjuk képzelni, hogy milyen aljasságokra képesek a hatalomért, ill. annak megtartásáért... de be is fejezem ezeket a keserű frázisokat, azért frázisok, mert úgyis jön valami liberál ember a fennsőbbségből, alászáll, ide a lentségbe, a mucsai faszmagyarok közé, és elmagyarázza nekem/nekünk, hogy mindenhol ez megy, mindenütt ilyen a világ... de engem ez már nem érdekel, mert én itt hányok ettől... (és hánynék Angliában, Svédországban, Afrikában is, igazságérzetből, de hányni mindenhol rossz, de a legrosszabb itthon... :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.28. 23:20:13

@Tündér_Lala:

Ez egy nagyon jólsikerült mondat. Eltehetem emlékbe? :)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.28. 23:25:22

@Tigeri:

Majd mondja, hogy " Gyurcsány és/vagy Bajnai a hibás, mert befolyásolja az ügyészséget, rendőrséget, nem segít kormányozni, csak hátráltatja a dolgokat, és...."

De akkor elsírom magam a röhögéstől. xD

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.28. 23:31:53

@belzebubó:

Persze, de kéne még teljes ellátás is, hogy ne fárasszam magam a főzéssel se. :)))

Ez meg, amire utaltam:
"Kétkezi munkát kell nekik adni. Az építőiparban, a a gyógynövénytermesztésben és -gyűjtésben, az olyan régi, hagyományos tevékenységekben, mint a kosárfonás, vályogvetés, vagy a kultúra ápolása... "

Pelczné Gáll Ildikó, a Parlament alelnöke a cigányokról.
Most mondd meg. Milyen lehet a többi?:)

Lodogi Pascal (törölt) 2009.08.28. 23:50:53

Kezdem azt gondolni hogy nyomasztja őket az a gondolat hogy a következő választást ők fogják nyerni és nekik kell ellapátolni ezt a fostengert miközben mindenki rájuk lesz mérges.
Márpedig mérgesek lesznek a népek, mivel most beígernek nekik minden szépet és jót amiről már most lehet saccolni hogy 95% valószínüséggel nem lehet végrehajtani.

Lehet inkább elszabotálják ezt a választást is. Ha ellenzéki pártként megvan az 50% közeli mandátumuk, akkor kapnak eleve elég sok állami lóvét mint a második legnagyobb párt.
Az önkormányzatokban pedig lehet lopni a lóvét ezerrel. Végülis tök nyugis dolog, a kormányzás terhe nem az ő vállukat nyomja de lopni lehet bőven.
Nem hülyék ezek kicsit sem.
Aki élt az első választásoknál az emlékszik arra hogy milyen képet vágott a néhai Antall József amikor megtudta hogy az MDF nyert.
Mondjuk így, inkább volt ideges mint boldog. Tudta hogy nagyon sokat várnak a polgárok tőlük és végigfutott rajta hogy vajon meg tudják-e csinálni?
Nos hogy mi lett azóta az MDF-el mindenki látja. A fideszes fiúk is tudják hogy szarból nem lehet várat építeni, ha ők kerülnek hatalomra az a pórnépnek ugyanúgy szopás, ugyanakkor legalább akkora csodavárással vannak a fidesz felé mint anno az MDF esetében. Tudják hogy ennek hosszútávon óriása bukta lehet a vége és ők nem 4 évre akarnak megélni ebből a bizniszből hanem ki akarják bekkelni a nyugdíjig.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.28. 23:51:45

@fmj:

Ne beszélj magadban, az nem úriasszonyos. ;)

mindenbe belekotyogok 2009.08.29. 00:13:46

@fmj: Az, hogy a pornózó fideszdelegáltról már az 5. hsz.-em tűnt el az elmúlt pár napban (legutóbb az elmúlt órában) azért elég jól behatárolja a blogot, ha a többi jel nem lenne elég feltűnő :D
Vagy te nem olvasod a blogot, csak írsz bele?

f.m.j. 2009.08.29. 00:33:16

@mindenbe belekotyogok:

én szimplán csak csípem ezt a blogot, meg az idejárók nagy többségét :)

de csitt, többet nem írhatok, mert szóba álltam veled, akit bannolnak rendszeresen, ezáltal valamiért azt hiszik a működtetők, hogy egy platformon állunk, aztán kivágnak engem is... :P

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.08.29. 10:42:28

Ausztráliában az életben egyszer van valami hasonló.

drkovax 2009.08.29. 11:32:59

Mire ide tévedtem, annyi a komment, hogy azokat már csak "mintavételezéssel" lehet követni ;-)...

A poszthoz: sem tisztem, sem szándékom a Pokornit védeni, de azt kénytelen vagyok feltételezni (maga a poszt a feltételezés alapja), hogy a kedves szerző már a Magyar Bálint féle elveknek megfelelően redukált szövegértési képsségeket kifejlesztő iskola terméke.

Az "iskolai munkavégzés alóli mentesítés" nem "munkavégzés alóli mentesítés" ... Hanem kötelező, a teljes munkaidőt kitöltő továbbképzés ....

ati27 2009.08.29. 11:42:22

Inforadio.hu Lapszemle:

"Az Orbán-kormány idején a Nemzetbiztonsági Hivatal második embere, műveleti főigazgató-helyettes volt Horváth József dandártábornok, aki a 2002-es kormányváltás után vagyonvédelmi céget alapított. Az UD Zrt. pár év alatt a piac egyik legerősebb biztonsági vállalkozásává vált, kétmilliárd forintos éves árbevételével benne volt a top tízben. A napilap szembesítette a dandártábornokot az NBH leköszönő vezetőjének azokkal az állításaival is, hogy az UD elleni eljárásban súlyos bűncselekmények gyanúja merült fel, de a nyomozó hatóság ezeket nem vizsgálta ki alaposan. Laborc Sándor szeptember 1-jével távozik az NBH éléről, a tábornok augusztus 15-i hatállyal több titkosszolga nyugdíjazását is jóváhagyta."

Na ennek eléggé "kiegyezés" szaga van... Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, de a sorok között azt vélem felfedezni: "Tudjuk, hogy veszteni fogunk, de nem piszkálunk pár ügyet, ezért ti sem tegyétek" Szóval? Talán rosszul értelmezem?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.29. 12:33:45

@ati27: akár az is lehet, de mennyire szépséges pofáraesés lenne, ha a következő kormányban NEM a fidesz adná a nemzetbiztonsági tárcát felügyelő minisztert - SEM -, hanem...

... valamelyik "másik" párt :)))

bunko_jobbos 2009.08.29. 13:00:57

Vazze ilyen van (azt hiszem) Dániában is.Mi ezzela gáz? Pénz meg lesz rá,ne aggódjatok.Nem ilyen szarulfognak a dolgok menni.

Tündér_Lala 2009.08.29. 14:07:40

@laspalmas: Természetes és köszi.
Pokornit én nagyra becsülöm. Sok a területe iránt olyan elkötelezett és alkotni vágyó ember kellenne, mint ő. Nem felejtem el, hogy minisztersége idején a TV-ben leült beszélgetni, vitatkozni szakmabeliekkel. Ott nem lőzungok hangzottak el, hanem szakmai elképzelések, koncepciókról folyt a vita és álláspontját megvédve, a vitapartnerek többségét láthatóan meggyőzve végződött a beszélgetés. Azóta sem láttam ilyet politikustól. (ami nem is csoda a gombaszakértő államtikárok korában)
A polgármesteri tevékenységét nem követtem, nem ismerem.
Viszont azt gondolom, hogy ez az ember minden, csak nem hülye és miután az oktatást is végletesen lezüllesztették kell egy rátermett ember, aki helyre hozza. Kell jó szinvonalú oktatás, igenis kell elit oktatás és valahogyan a cigánygyerekeket is fel kell zárkóztatni, tanítani kell. Midannyiunk hasznára.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.29. 14:49:32

@drkovax:

Egy éves, heti 40 órás továbbképzés 20 000 pedagógus számára, minden évben, folyamatosan?

Oszt ezt mégis hogy?

tokmányos 2009.08.29. 16:46:25

@Horizont: Hali! Neked aztán nem kell a társadalmi igazságosságról beszélnem.Ennek a korosztálynak a gyerekei ma 20-38 évesek.Mivel mi tényleg sokan vagyunk a többi korosztályhoz képest ,ezért a gyerekeink is többen vannak az előző, és a későbbi korosztályok gyerekeihez képest !!!!! Ők azok akik jelenleg " dzsídípít " termelnek,tanítanak,tűz oltanak stb....Gyakorlatilag az ország gerincét adják. A politikai vezetőink az akkori szexuális tevékenységünk elismeréseként úgy döntöttek ,hogy ELMEHETÜNK ....,a szerencsétlenebbjei akár 65 éves KORUNKBA NYUGDÍJBA.Tehát nem kedvezményeket adnak ennek a szerencsétlen korosztálynak ,hanem még jobban belerúgnak!!

Horizont 2009.08.29. 19:21:18

@tokmányos:
"akkori szexuális tevékenységünk elismeréseként "
Ez tüneményes volt:)))
Az az igazság, hogy én mint hazámat szerető állampolgár (magyarán egy barom) először még úgy gondoltam nem morgok, tényleg nem lehet, hogy ennyien elmenjünk ilyen fiatalon egyszerre nyugdíjba, mert mégis csak megroggyant ez az ország.Bla-bla.. Aztán sorba esnek ki a csontvázak, kirabolják alólam a hazámat, és a megértésem elszállt, sőt dühvé változott . Menjenek a francba.
Ne reménykedj, nem biztos, hogy lesz nyugdíjunk. Mi még hagyján, de mi lesz majd ezekkel a szegény fiatalokkal?? Bele se merek gondolni...

Beer Ninja 2009.08.29. 20:33:14

Nem olvashatok végig 300 kommentet, ezért röviden az én tanári véleményem:

- Skandináv országokban, Franciaországban, egyes német tartományokban létezik ez az X évente 1 év szabadság. Ennek lényege a nem kiégés, illetve, hogy a tanároknak folyamatosan a legfrissebb tudást kellene átadni, ami - sok esetben tényleg - változik 8-10 év alatt.
- Ha tehetnénk, nálunk is be kellene vezetni, ha már a fizetésünk egy kalap szar a többiekéhez képest. Hogy aztán csak kampányfogás-e majd kiderül (valószínűleg igen).
- Nem hiszem, hogy értelmes(?) tanáremberek emiatt szavaznának (vagy pont nem) a fityiszre.

Thulsa Doom (törölt) 2009.08.29. 21:18:26

Már csak a "Nemzet orvosa" meg pintérsanyibácsi hiányzik. Baromarcú pokorni meg a tejszínhab a tortán.
Van egy olyan érzésem, hogy a következő választások után is "lesz itt még bazdmeg!".

civilkontrol 2009.08.30. 09:47:02

Végig sem olvasom a kommenteket, csak mégjobban felbasznám magam vasárnap reggel, így is kellő sokkot kaptam.

Kedves Zero. Tekintsünk el a posztban megfogalmazott belpolitikai itéletről. Nem próbálok meg úgy csinálni, mintha nem értintene, menthetetlen fidesz szimpatizáns vagyok, de írásodnak nem ez a része érdekel. A probléma itt van:
"Amúgy igazából minden dolgozó állampolgárnak jól jönne ez az 1 év pihenés. Akkor miért pont csak a tanárok?"
Még attól is tekintsünk el, hogy demagóg. Ugyan ki nem demagóg ma itthon, aki legalább egy kicsit is villogni szeretne? Belefér, végülis ez egy golden blog, számtalan látogatóval.
A gond az őskomcsi szemlélet. úúú nekik privilégiumuk van, mocsok kiváltságosak.
Kedves zero, hogy óvatosan fogalmazzak, cuppanj rá valami méteresre ezért a posztért.
Pokorni nyilván azért igérte be a TANÁROKNAK a pihit, mert ha minden igaz, Ő lesz az oktatási miniszter bácsi. Így, pl. az orvosoknak nem igérhette be, bár remélem a leendő egészségügy miniszter megteszi, mert nekik is jár. Az ápoló, rendőr, tűzoltó egy külön kérdés. Lehet rajta gondolkodni béke időben. De a fenti két hivatásért ennyit megtehetünk. Hogy az orvos miért kapjon, azt gondolom nem kell ecsetelnem. Pl azért, hogy ha és épp téged műt, ne a bal lábadat vágja le a jobb helyett fásultság okán.
És itt el is érkeztünk felháborodásom tárgyához:
Hogy a tanárok miért???
Azért, bazdmeg, hogy ne nyerhessenek mégegyszer a kommunisták! Hogy ne kommenteljenek tele egy blogot olyan félművelt szerencsétlenek, akik önhibájukon kívül bármit elhisznek, amit a tévében mondanak nekik! Azért, mert szellemileg még a gazdaságinál is katasztrófálisabb állapotban vagyunk, AZÉRT! És ez hosszútávon a halállal egyenlő!
Úgyhogy igen, a tanárok kapjanak egy év pihenőt, meg 50%-os fizetést, mert az oktatás MINDENNÉL fontosabb!

Ha Te írtad, a "Cigánynak lenni Magyarországon" posztot is, sajnálom, hogy kétszer is letámadtalak, de kezdhetnél magaddal valamit. Ha nem, akkor ez van. A poszt, hangvétele alapján akár a népszabadságban is megjelenhetett volna. Gratulálok hozzá.

civilkontrol 2009.08.30. 10:02:54

A történet gazdasági háttere egyébként valóban megérdemelne egy misét. A mibő', hogyan, mikó', helyes és megválaszolandó kérdések. De ez nem erről szólt.
Úgy látom Te vagy a vastagbőrnek az, ami a fidesznek kövér. Nem lehet könnyű Neked.
Ha akarod, Te járasd a srácaidat olyan iskolába, ahol úgy állnak a tanárokhoz, mint ahogy az írás sugallja.
Én viszont olyanba járatnám, ahol a tanárokat anyagilag és ERKÖLCSILEG is megbecsülik és a fásultságot hírből sem ismerik! Akik olyan lelkesen és tehetségesen tanítják a gyerekeimet, hogy azoknak házifeladatra sincs szükségük, mert minden rájuk ragad!

fokabacsi 2009.08.30. 10:17:53

@dr. dodó: Azzal, hogy nyolc-tíz év alatt mennyi a fejlődés, minden dolgozó embernek kutya kötelessége követni, anélkül, hogy a társadalomra akarná lőcsölni a tanulása anyagi következményeit. ha én technikus -szakmunkásként megmaradok azon a szinten ahol kezdtem,ma az utcát sem söpörhetném. A lőtéri sánta kutyát nem érdekelte, hogy tartok lépést az elektronika fejlődésével.Megint jön a választás és egyesek azt hiszik, mindig a jégre lehet vinni a népet.Menjenek a csicsába. Az egész politikai garnitúra menjen dolgozni, oda ahol meg tudják mutatni milyen teljesítményre képesek. Sokan vagyunk úgy, hányingerünk van ,ha ezeket a fejeket meglátjuk popkornitól sipánkáig.

Horizont 2009.08.30. 13:58:19

@civilkontrol: Na, na... Csak nem pedagógus vagy?
Én nem vagyok az igaz. Demagóg se vagyok. De álljunk már meg egy szóra.Igen legfontosabb az oktatás. Alapnak tekinthetjük. Halkan kérdezem csak, ebben az országban ki a büdös franc van tisztességesen megfizetve a munkájáért? SENKI! Fásultság? Hú b...d + ! Mit gondolsz hány ember dolgozik ma olyan munkát Magyarországon ami emberekkel kapcsolatos és nem engedheti meg magának a fásultságot? Ja és a tisztánlátás érdekében meg nézzél már körül, hogy milyen tanárok is vannak? Szakmailag, emberileg. Tisztelet a kivételnek! De nem a kivételezésnek!!
Neked se lehet könnyű ilyen látásmóddal!

abcd1 (törölt) 2009.08.30. 14:18:22

Kicsit OFF, de érdemes megnézni, hogy mit akar tenni a XII.kerülettel Pokorni/Mr.Holokauszt/:www.kiralyhago.vilaga.hu

Horizont 2009.08.30. 17:05:57

Újabb ígéret:
"Visszaállítaná a gyes és a gyed ideje alatt végzett felsőfokú tanulmányok térítésmentességét Pokorni Zoltán."
Alakul a szebb jövő...

Rwindx 2009.08.30. 17:31:50

@Horizont: ha nem nappali képzésre gondolt, akkor ennek talán még értelme is lenne. Ha viszont nappali, akkor ugyanannyit ér mint az előző "zseniális" ötlet.

Ha jól láttam akkor az egyes felsőoktatási szakok túlképzését tájékoztatással oldanák meg.... mert ettől kevesebb büfészakost fognak képezni nem kevés pénzért... Erre sem jutna eszükbe hogy az érintett szakokon központilag csökkenteni kellene az államilag támogatott létszámkeret.
ehh.

Horizont 2009.08.30. 18:54:59

@Rwindx:
Az előre ígérgetésnek -már ezt láttuk- milyen veszélyes mellékhatásai vannak. Várni kéne...
Aztán amikor a bársonyszékbe kerül akkor meglátná mi van a bukszában. A politikusok is megtanulhatnák már:addig nyújtózkodj..
3 gyerekem diplomás, ketten nem a végzettségüknek megfelelő munkát végeznek, a kicsi aki most végzett, pedig munkanélküli. Ő "más" munkát se talál!
Nagyon nem jól működik ez az egész!

HZ323F · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=33417 2009.08.30. 21:40:42

Ekkora elb_szott egy f_szságot.
Néha-néha, magányos perceimben azt merem hinni, hogy egy magyar politikus sem szerezhet már nekem meglepit, de jelen esetben Pokorni úr megcáfolta.
Szívem szerint ebben a pillanatban távolítanám el a politikától, a közügyektől, esetleg talán az élők sorából. Bár az ilyen szellemként lehet, még veszélyesebb :).

szabogyula 2009.08.30. 22:06:42

@HZ323F:
Hogyan Ne kerüljünk hatalomra ?
Római 1.

Horizont 2009.08.31. 06:53:58

@ostoba 8o:
Pokornitól a 3. igéret szösszenet:
segíteni kell a cigányságot, egész napos iskolák kellenek. Oké, oké.
És velünk mi lesz?? Csak mindig mi segítsünk? Minket ki fog egyszer már megsegíteni? Aggódva várom a többi ötletet:(((

túúúúúúúúúúú (törölt) 2009.08.31. 08:18:09

Nem tudom végigolvasni a sok kommentet, de szerintem ilyen most is van (elvileg), de ha vmék kollega kivenné az egy szabad évét a 300-350 %-os óraterhelés mellett, akkor vagy a hallgatók, vagy a tanszékvezető, vagy a kollegái vagy dékán ölné őt meg 0,5 perc alatt.
Esetleg együtt mind a sokan.

civilkontrol 2009.08.31. 09:16:53

@Horizont: "Na, na... Csak nem pedagógus vagy"
"ebben az országban ki a büdös franc van tisztességesen megfizetve a munkájáért? SENKI! Fásultság? Hú b...d + !"
"segíteni kell a cigányságot, egész napos iskolák kellenek. Oké, oké.
És velünk mi lesz??"

Ebben minden benne volt, amire gondoltam.
A kicsinyes irígység, szűklátókörűség, ami csak kell.
A demagógot egyébkét nem rád értettem, hanem a posztra. Mint mondtam az ötlet finanszírozása valóban helyes kérdés. De a poszt igazából egy politikai "támadás" volt, ami gusztustalan módon azt a szemléletet lovagolja meg, hogy Na nehogy már a tanárok egy év szabit kapjanak, mikor én minden nap rohadok a melóban.
Ez a szemlélet vezetett minket oda, ahol vagyunk. A dögöljön meg a szomszéd tehene is flash. Ezért keltem ki magamból.
Az oktatás kulcs kérdés. Semmi más nem segíthet ezen a problémán, mint az oktatás. Ugyanez a szemlélet okozta azt is, hogy mikor a vasutasok sztrájkoltak pl. az egészségügy privatizációja ellen, akkor az emberek ugyanilyen értelemgazdagon reagáltak. A széles körű ismeretekre alapozó oktatás bezony segítene rendet tenni a fejekben. Ha a szemléleted helyett egy egészséges, szolidáris, mindenkire odafigyelő társadalomban élnénk, már rég megbuktattuk volna ezt a fasszopó mindenre elszánt bitóra való gennyes csürhét. És ezzel párhuzamosan a következő csapat is pontosan tudná, hogy csak addig mehet, amíg a póráza ér. Ehhez kell az oktatás. A jól megfizetett és elismert lelkes tanárok, akik a gyerekeinken keresztül biztosítják a megmaradásunkat ezen a bolygón.
A cigányos hozzászólásodra csak egyetlen mondatot. Szerinted most mi történik?
Hátunkon visszük a cigányság nagyobb hányadát. Ezen szerinted mi fog változni? Mitől fog az új generáció többre jutni a szüleinél? Attól, hogy otthonról megtanulják, hogyan kell segélyből játékgépezni? (mindenkitől boccs az általánosításért, nem akarom a cigányság egészét vádolni, de csak így lesz érthető egyesek számára)
Az egésznapos oktatás (amiről csak e pillanatban értesültem tőled) talán az egyetlen kivezető út a cigányság számára, ergo számunkra is! Ha sikerül őket kirántani szüleik kényszerpályályáról, a cigány gyerekek talűn már nem kerülnek törvényszerűen a nem cigány gyerekek által finanszírozott szociális hálóba.

civilkontrol 2009.08.31. 09:18:20

@civilkontrol: A kérdésedre válaszolva: Nem, nem vagyok pedagógus. Tipikus kiégett, agyon dolgozott gyerek vagyok, a jelek szerint köbméterrel több szolidaritással és előrelátással nálad.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.31. 09:32:26

@civilkontrol: javarészt egyetértve azzal, amit írtál, csak egy kérdésem lenne:

a jelenlegi tanári garnitúra (a közhelyszerű "tisztelet a kivételnek" lösungot nem elfelejtve) vajon mennyire alkalmas erre?

értem ezalatt, hogy a legtöbb ilyen és ehhez hasonló HIVATÁS kapcsán szerintem messze nem minden a pénz. Ha valaki "csak" munkának tekinti a pedagógusi pályát (de mondhatnám az orvost, ápolót, mentőst, rendőrt, tűzoltót, stb) azon szerintem nem segít magában a fizetés (vagy ebben a konkrét esetben az 1 év "szabi").

magyarán: ebben a spec.helyzetben - IS -, már a pedagógus KÉPZÉSÉRE is nagyobb hangsúlyt kellene fektetni. szerintem. az "én időmben" nagyon-nagyon sok olyan pedagógusunk volt a suliban (nem a 30-as korosztály), aki TÉNYLEG hivatásának tekintette a pályát. Meg is látszott, mert ők eredményesen is ténykedtek.

szóval a tanárok esetében is sok-sok más tényező is szükségeltetne ahhoz (nem csak anyagi megbecsülés, hanem a társadalom részéről is nagyobb szolidarítás - szülők, "kívülállók" -, sőt: sajnos nagyobb jogszabályi védelem is kellene, mert amíg nem lesz "rend a fejekben", addig is ki kellene kényszeríteni, hogy ne ruházzuk már meg a tanárt, mert a hülyegyerekem karót kapott a suliban, etc).

szóval ez egy nagyon komplex kérdés, amit véleményem szerint magában a pénz nem old meg...

charlie 2009.08.31. 10:02:08

@Seduxen: ne igen, de ugye ma ki akar tanár lenni? nincs erkölcsi és anyagi megbecsülés, stabilitás. a társadalom perifériájára csúsznak szépen a tanárok.nem csoda, hogy akiből jó tanár lenne az inkább máshol kamatoztatja tudását, képességeit, mert nem akar éhen halni... (na meg az se tett jót a tanárképzésnek, hogy a tanárképzők színvonala a béka segge alatt van)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.31. 10:08:01

@charlie: "de ugye ma ki akar tanár lenni?"

max az, aki hivatástudatból csinálja... amiért ugye lófaxt sem kap a piacon, ez tény.

ezért írtam @civilkontrol: -nak, hogy amit javasolna ez ügyben, az mind szép és jó, csak apró bibi, hogy részben hiányzik hozzá az "emberanyag". már a tanári oldalról. (a dikákok meg... na ez egy külön post lehetne :))) ez most kb úgy hangzik, mint egy 100 éves papper "ezek a mai fiataloook" kiejelentése :))) ).

cukortartó · http://www.youtube.com/watch?v=0Q8vl8wFm7g 2009.08.31. 10:26:43

@civilkontrol:
Voltál már te szabin egy évig 8év jól bejáratott nyüzsi után?
Ha igen, segített?
Gyerekszabadság nem számít, a nyüzsi legalább akkora.

Élvezted a 3.hét után is? Utazgatás nuku, mert a családnak nincs szabi, ahogy a kollégáknak, barátoknak se.
De legalábbis hasznosítottál belőle valamit, vagy mindig Holnap?
Utána mennyire volt üdítően könnyed érzés visszarázódni a ritmusba? Mármint az első 2nap "újdonság"varázsa után.

Nem sajnálom én a nyugalmat senkitől se, abban viszont nem vagyok biztos, hogy ez az egy év parkolópálya nem-e a szarnak egy pofon inkább.

Szerintem 2hónapon belül, mikor otthon már igazán háborús a helyzet, kaparják majd az igazgató ajtaját, hadd mehessenek vissza mégis inkább, vagy elmennek dolgozni máshova, másmit.

Agyalap 2009.08.31. 11:37:12

Mekkora kialakult nagy véleményeitek vannak! Le a kalappal!
Osszátok tovább az észt, de legalább ne írjátok le, hogy fogalmatok sincs a tanári munkáról. Az egy kicsit hiteltelenné teszi azt a fene nagy hozzáértéseteket.
@Horizont: Ha olyan fontos a tanári nevelő munka, és nem is fizetik meg - miért várod, hogy ne a selejtje maradjon tanárnak? Ha magasabb lenne a fizetés, bizony az igazgató előtt lenne választási lehetőség kit vesz fel - ne adj Isten ki is rúghatna valakit, mert lenne a helyére jelentkező.

Aki már próbálta tudja, hogy a tanári munka nehéz. Nagyon nehéz. Nincs egy piilanat kihagyás, minden szituációt azonnal le kell reagálni az órkon és a szünetekben egyaránt.
A tanár nem 4 órát dolgozik egy nap. Lemegy a 6 tanóra, és jöhetnek a délutáni foglalkozások. Ha szerencsés, csak napi nyolc jön össze, és akkor még nem beszéltünk a "dolgozatjavításról", ami igazán nem nagy durranás, de a dolgozat, vagy a differenciált órai munka összeállítása inkább. Nincs sablon, (dolgozatban talán) minden osztálynak saját tempója, tudása, stílusa van.
A három hónapból egyet táborokban tölt a pedagógus, a maradék kettőben meg valahol dolgozik, mert abből a nag fizetéséből gondolom nem éppen Balin mereszti a fenekét.
Fenti kirohanásom saját általános iskolai tapasztalataimon alapul, a középiskolára nem tudom mennyire húzható rá. Az egyetemi heti 4ü6 tanórára biztosan nem.

f.m.j. 2009.08.31. 11:46:50

@charlie:

a főiskolai tanárképzést beszüntették, és nincs semmi, amit helyette kitaláltak volna...

charlie 2009.08.31. 12:19:18

@fmj: hát, elméletileg vannak master képzések... de tényleg jól leépítették.

civilkontrol 2009.08.31. 12:31:03

@Seduxen: Minden soroddal egyetértek!
Ezek a megválaszolandó problémák és erről kell beszélni!
Nem pedig arról, hogy "de a tanárok miért??"

civilkontrol 2009.08.31. 12:35:02

@Seduxen: Persze a helyzet pikantériája, hogy nagyrészt azért hiányzik az "emberanyag", mert azok, akik a tanárokat tanítják már nincsenek. Katapultáltak, nyugdíjba mentek, vagy behódoltak a barátaink oktatási elképzeléseinek és egyszerű szóval elkurvultak, kiégtek :o(

civilkontrol 2009.08.31. 12:38:19

@cukortartó: Ahogy én láttam nem csak szabadságról van szó. Továbbképzésről is. És az egyedüllét sem fenyeget, hiszen nem csak 1 tanár mehetne szabira 8 évente ;o)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.08.31. 13:07:17

@civilkontrol: ez már sz'tem legalább 10 éve tartó folyamat (ha nem több), már az én '90-es évek közepi középiskolai tanulmányaim alatt is ez körvonalazódott. Az öregek nyugdíjban (meghaltak), a fiatalabbak vagy menekültek a pályáról, aki meg maradt az vagy beletörődött, hogy ez van, vagy inkább ne is maradt volna a pályán.

nehéz lenne attól a tanártól csodát várni, aki 40 évesen a 2. szívrohamon volt túl, pusztán azért, mert a kelleténél komolyabban vette a hivatását.

jó pár munka van, amit semmi pénzért nem csinálnék, na ezek egyike a tanári.

az "én időmben", ha ne adj' Isten elcsattant egy pofon (ritka volt), vagy valamiért "írásban lekúrt" a pedagógus, még nem az dívott, hogy apuci bement leverni, hanem miután én elmeséltem a saját verziómat, a szülők meghallgatták a tanárét is. És ha a kettő között ordító különbség volt, és nem az enyém volt a hihető, a követkető dícsérő szavakat otthon kaptam.

ma meg...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.31. 13:31:55

@epres négercsók: Az ilyen abortuszmaradékoktól forr fel az agyvizem. Ha te kijavítod EGY osztálynak (20-30 gyerek) EGY tárgyból dolgozatát 7-8 perc alatt akkor befizetlek egy Nobel díjra. És tudod a tanár is szoktott enni, inni, pihenni és egyéb testi szükségleteit. Tudod a tanárnak is az a pihenőideje te nagyonhülye. Ja, és emelett még összeszedi a cuccokat a következő órára.

Inkább kussoltál volna.

A faszom tele van, aki szerint a tanári meló az henyélés, meg 20 óra meló, stb. Anyám 30 éve tanár.

Tudod kedves kibaszott kormányunk olyan adminisztrációt zúzdít a nykukba a tanároknak (osztályfőnök még nagyobbat szop), amiért a BKV-nál milliókat fizetnek ki (persze annyit nem kellene...). Anyám hajnalba nyúlóan dokumentál és javítgat sokszor. Tetszik érteni? Lemegy a tanítás, elnitézi a házimelót és még nekiáll este 8 után hajnali 1-ig vagy kéősbbig csinálgatni az iskolai dolgokat egy időszakokban.

Takarodj a picsába, te köcsög.

(Az ötlet nem feltétlenül jó ettől még.)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.31. 13:40:52

@epres négercsók: Anyám időtlen idők óta osztályfőnök. Hát egy lófaszt fizetik meg.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.08.31. 13:44:36

@molnibalage:

Hé-hé-hé!

Mi nem szeretjük itt az ilyen stílust.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.31. 13:57:38

@laspalmas: Megértem. Én meg az ő lekezelő, tudatlan, pampogó stílusát nem bírom. Től sok hozzá hasonlót hallottam már, ezen a téren hamar elszakad a cérna.

Agyalap 2009.08.31. 16:10:36

@molnibalage:
Anyádat még egyszer ne említsd... :)

Horizont 2009.08.31. 17:34:31

Megint bebizonyosodott, hogy tolerancia a másik véleményének tiszteletbe tartása sehol nincs!
A másik tiszteletbe tartása meg pláne!
Pedagógus szülővel a hátad mögött így írni kedves @molnibalage: !! "Takarodj a picsába, te köcsög."
Lehet ezzel mit kezdeni?
Kicsit félrefutott ez a "Pokorni féle ígéret" rossz irányba.
@civilkontrol: "kicsinyes irígység, szűklátókörűség"
"Ez a szemlélet vezetett minket oda, ahol vagyunk"
Nem "csak " ez vezetett oda, de ez hosszú lenne kifejteni. Nem a tanárokról szól ez hanem a poltikai ígéretről, amitől tele van a hócipőm is mindegy is ki a nyertese. Szarul áll az ország? Szarul. Lemondást, spórolást várnak? Igen.
Akkor legyen már ez közös ügy! Azért is szemét dolog, mert csak összeugrassza az embereket!!
Pedagógusok? Van egy kis rálátása az embernek az évek során. 3 gyerekem nem hármasiker, ezért 1985-2009-ig végig kísérhettem rajtuk keresztül az oktatást és oktatókat! Ez 24 év basszus! Hozzáveszem még a sajátomat is. Na tudnék mesélni az "elhivatott" tanárokról.És arról a "lecsúszásról" ami végbe ment!!(és persze a szülőkéről is) Érdekes a gyerekek a szigorú, de emberileg, szakmailag kiváló pedagógusokat szeretik. Tudod milyen ritka? Mint a fehér holló.Nem kell mártírt csinálni belőlük.
Ők is csak emberek egy hivatással. Vagy csak emberek egy munkával. Kinek mi.....

Horizont 2009.08.31. 18:30:51

@Kosher_73 :-):
Ha te vagy az akit gondolok, sokszor rád se jellemző!
Ha nem az vagy akit gondolok akkor visszavonom. Mondani meg úgyis azt mondasz amit csak akarsz.Mármint arról ki is vagy te valójában???

Taktikai Atompingvin 2009.08.31. 18:36:21

@Horizont: Ő az akit gondolsz. valaki azt tippelte h legközelebb ezzel a névvel jön vissza és visszajött. :)

Horizont 2009.08.31. 18:54:54

@Kosher_73 :-): "bbanoltak a más vélemény miatt"
Na azért volt abban "saját" vélemény bőven:)))
De érdekes, hogy mégis van különbség. Mert te olyan kötözködős vagy, más meg simán bunkó, közönséges:))) Megsúgom mind a kettő szörnyű....

Horizont 2009.08.31. 19:21:09

@Kosher_73 :-):
Na látod erről van nagyba szó:))))
Félreérthető voltam?
Akkor: Soha nem a saját véleménnyel van baj. Kötözködő vagy és kész! Vagy a stílusodban van valami? Na de be is fejezem mert megint zaklatásnak veszed:))

Hellscream 2009.08.31. 22:16:07

Egyébként Pokorni ötlete nem rossz, csak rosszul adta elő. Hisz ez nem szól másról, mint a munka 10%-kal való csökkentéséről. Pár éve csak úgy, 10%-kal növelték a köt. munkaidőt. "Ezt" adná tehát vissza, csak más formában...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.08.31. 23:29:36

@civilkontrol:

de igen is, amíg az én adómból "pihenne" otthon egy évig, igenis JOGOM van feltenni azt a kérdést, hogy MIÉRT A TANÁROK?

Agyalap 2009.09.02. 16:59:08

@zero: Nem gondolod, hogy ez az "én adómból pihenne otthon" szöveg kicsit demagóg? Inkább nagyon.
Miért a tanárok? Te kit ajánlanál? Esetleg a fegyveres testületek dolgozóit, akik 50 évesen már nyugdíjban vannak?
Ők tényleg otthon pihennek. A tanárok nem szabadságot kapnának arra az évre, hanem az iskola keretein belül kiszabadulhatnának az előző nyolc év stresszjéből és zsibongásából. Pedagógiai asszsztens munka, szabadidőszervezés, kutatómunka, továbbképzés - rengeteg számukra (és végső soron számunkra is) értékes dologgal foglalkozhatnának, dolgozhatnának. Vagy szerinted jobb ez a rendszer, ahol kétféle ember marad tanárnak: a végképp tehetségtelen és szerencsétlen, valamint a megszállott, elhivatott és kihasználható szerencsétlen?

mindenbe belekotyogok 2009.09.02. 17:34:49

@molnibalage: Meg is látszik, hogy anyád a dolgozatjavítással foglalkozott a nevelésed helyett :)

Horizont 2009.09.02. 19:01:42

@mindenbe belekotyogok:
Három felkiáltó jellel a mondat végén!!!

süti beállítások módosítása