Skip to content


       Szűrés lista

Nagy tapsot Kocsisnak, megérdemli!

A BKV-vezér szeptember harmincadikán Az Este vendége volt, Mészáros "Bérrettegő" Tamás lánya, Antónia a tanácsadói és menedzserszerződésekről faggatta. A beszélgetés közben megtudhattuk a Vezérigazgató Úr legújabb ötletét, amivel rendességét, emberségét, szolidaritását akarja kifejezni.....Bla-bla-bla, egy óriási reklámfogás az egész. 6:52-től 8:11-ig:

Tehát:

 

Mv.: - Ha már a prémiumnál tartunk, ez is mostani bejelentés, hogy a BKV vezetői lemondanak az utolsó negyedévi prémiumuk feléről, ez kb. 55 millió Ft. Nem vonom kétségbe, hogy megérdemlik a másik felét, csak érdekelne, hogy mit tettek a másik 55 millióért?

K.I.: - Az a 30 ember, akinek azt javasoltam ma délelőtt, hogy erre a lépésre szánjuk el magunkat és támogassanak ebben, ezt a javaslatomat egyhangúlag elfogadta. Ez nem kevés pénz, ebből lehet venni egy új autóbuszt a BKV számára, és ez a szakembereim elkötelezettségét jelzi.

Mv.: - Nem is azt vitatom, csak azt kérdeztem, hogy azért 55 millió Ft prémium viszont kiosztásra kerül, ebben a helyzetben, amikor a BKV veszteséges, amikor botrány..

K.I.: - ..a BKV nem veszteséges, a BKV alulfinanszírozott, évek óta a megrendeléshez képest kevesebb pénzt kap, és ezért van az eszközökkel szemben a hihetetlen belső eladósodottság. Az a 30 ember, aki nekem szombat-vasárnap is dolgozik, megérdemli azt, hogyha a feladatot teljesíti, akkor adjunk prémiumot. Én úgy gondolom, hogy ez az ország számára is egy pozitív példa, hogy 50 millió Ft-ot összedobunk a 30 vezető, annak érdekében, hogy egy új buszt az utazóközönségnek megvásárolhassunk.

 

Vagyis: 55 millió forint, egy új busz ára 30 ember utolsó negyedévi prémiumának a FELE. Fejenként 1,8 millióról mondanak le ezek a remek, dolgos emberek, hogy legyen egy új busz Budapesten! Olyan kiváncsi lennék, kinek a fejéből pattant ki ez a parasztvakítás. A munkaebéden, a haveri whiskyzésen, netán a teniszklubban találták ki? 30 BKV-s vezető, amint szombat-vasárnap is dolgozik...... komolyan, mint valami népmesei fordulat. Vadul gépelnek egész hétvégén, tolják az aktákat innen oda és vissza, és közben megbeszélik, hogy "nem jó ez így, alig van busz, dobjunk össze egyre!"  Teljesen hihető. Ráírják majd vajon a buszra, hogy ez a Vezetőség ajándéka? 5 vagy 6 tévécsatornát hívnak meg az átadásra/üzembeállításra? Úgy várom már.....

Viszont Kocsissal vigyázni kell. Az Estében megvillantotta az alulfinanszírozottság szót, tegnap meg előállt a farbával. A hideg már akkor kirázott, mikor a címet elolvastam:

Kocsis István: A BKV-ból 3 milliárd euró hiányzik

"A BKV belső eladósodottsága 3 milliárd euró, azaz mintegy 810 milliárd forint - mondta az InfoRádióban a vállalat vezérigazgatója. Kocsis István szerint ez abból fakad, hogy az elmúlt tíz évben elmaradt az eszközállomány megfelelő megújítása. Mint mondta, a pénzt 5-10 év alatt kellene biztosítani a cég számára."

Vajon miért maradt el az eszközállomány (konkrétan buszok) megújítása? Csak nem ellopták a pénzt? De most ugye adjunk még. És valószínűleg fogunk is, ha Kocsis finoman azt mondja "kellene", akkor szerintem a háttérben már született egy megállapodás.

"Nagyjából egy évtized alatt kellene biztosítania a tulajdonosnak azokat a forrásokat, amelyek a BKV eszközállományának megújításához kellenek. Csak arra kell vigyázni, nehogy a járművek és más eszközök öregedése gyorsabb legyen, mint ahogy a források érkeznek - fogalmazott az InfoRádió Aréna című műsorában Kocsis István vezérigazgató. Hozzátette: a vállalatnak nem hitelre, hanem tőkeinjekcióra van szüksége. A társaság a közösségi közlekedés rendbetételére 15 éves tervet készít."

Hm, nagyjából egy évtized.....mennyi is az? Mondjuk olyan nyolc év? Amiből minimum négy nagy valószínűséggel patásuralom lesz? Ellenzéki, 10%-os, vagy még annál is kisebb MSZP-vel? Aminek eddig is a BKV volt az egyik bevételi forrása? Kit néznek ezek hülyének? 3 milliárd euró??? Avagy kecskére káposztát nem szívesen. Főleg úgy nem, hogy már előre kijelentik, hogy talán ez sem elég, illetve 15 év múlva remélhetőleg rend lesz a hírhedt cégnél.

"Ettől független az a 30 milliárd forintos reorganizációs hitel, amelyről egy hónapja állapodott meg a társaság a fővárossal. Ez az összeg fejlesztésre nem ad lehetőséget, csupán arra, hogy a társaság teljesítse azokat a szolgáltatásokat, amelyeket a főváros megrendel tőle."

Vagyis: pénzt, pénzt, még több pénzt! Ezt sajnos sűrűn hallani mostanában.... De honnan adjunk már?!

Címkék: budapest közélet bkv

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr591446240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2009.10.13. 13:07:50

Hinnye!
Nem mondod, hogy Mészáros "Blokkolnám" Antónia ennek a Mészáros "Bérrettegő" Tamás lánya?! :D

mind2 (törölt) 2009.10.13. 13:07:56

Én lemondok a 12. havi fizetésem egészéről, és ha ti is így tesztek , lesz sok pénzünk.... veszünk egy új országot magunknak.
Ha nem gond, én ezt már nem finanszíroznám tovább :(

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.10.13. 13:08:30

10 év = 40 negyedév = 80 negyedév fele = 80 busz :)

80 buszt vehettek volna a szerencsétlenek....

reKorrekt 2009.10.13. 13:09:19

Kiöntöttem a kávémat...

mind2 (törölt) 2009.10.13. 13:10:20

@Talon Karrde: Csak a házimalac hr-es 100 milliójából kettőt.... egy egész autóbusz-flotta ott állhatna a garázsokban ...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.10.13. 13:10:57

"évek óta a megrendeléshez képest kevesebb pénzt kap"

wazé ezek csak úgy megrendelik a pénzt és még így is kevés? ! ? !

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.10.13. 13:16:36

gondolom a 30 ember közt ott van a 3 "különleges" is :)

spájdernecc 2009.10.13. 13:18:42

és írnak ki arra buszra közbeszerzési pályázatot?
hülyék

spájdernecc 2009.10.13. 13:20:16

@mind2:
pedig fogod .)
OFF
nem lehetne úgy beágyazni a videót, hogy ne induljon izomból?
itt dolgizók is vanna ám, helló!
ON

Marcellusca 2009.10.13. 13:20:59

Hát ez odab@sz! Úgy rendesen!

"50 millió Ft-ot összedobunk a 30 vezető, annak érdekében, hogy egy új buszt az utazóközönségnek megvásárolhassunk." - Anyádat, bazze! Összedobjátok, mi? Húúúú, de jó fejek vagytok. Jó nagy! Satuba vele!!!

"Az a 30 ember, aki nekem szombat-vasárnap is dolgozik, megérdemli azt, hogyha a feladatot teljesíti, akkor adjunk prémiumot." - Aha, ja! A többszáz, akik a járműveket vezetik, karbantartják, a forgalmat felügyelik, a jegyeket árulják, az meg dögöljön meg, mi? Anyádat!

"..a BKV nem veszteséges, a BKV alulfinanszírozott, évek óta a megrendeléshez képest kevesebb pénzt kap, és ezért van az eszközökkel szemben a hihetetlen belső eladósodottság." - ja! Demszkájjal beszélt már? Merthogy a fővárosnak is hozzá kéne járulnia, úgy rendesen, a költségekhez!!!

Úúúúúú, most biztos gyomorfekélyt kapok. Még nem ebédeltem és dolgozik a gyomorideg is, nem csak a gyomorsav!

Hoool a gyóóóógyszerem????

Ombudsmanyus 2009.10.13. 13:21:01

Ezek még a kommunista műszakot is bevezetik majd, hogy legyen pénz buszra.

Szerintem, ha Antónia tényleg annak a bizonyos Tamásnak a lánya, akkor az alma elég messzire esett a fától. Hála Istennek! Szerintem jó műsort csinál, bár a patás alatt majdnem biztos, hogy kiteszik a szűrét. Kár lenne érte.

Marcellusca 2009.10.13. 13:24:04

@Ombudsmanyus:
"...ha Antónia tényleg annak a bizonyos Tamásnak a lánya, akkor az alma elég messzire esett a fától. Hála Istennek! Szerintem jó műsort csinál, ..." - erre gondoltam én is.

Biztos generációs különbség van közöttük. :)

Homeoffice 2009.10.13. 13:26:54

Nem veszteséges, hanem alulfinanszirozott?
Ez szép....
Tehát nem túl sokat költenek hanem túl keveset kapnak...
B*sszák meg, az nem ugyanaz?
Milyen jogon adnak ezeknek jutalmat, prémiumot? Meg úgy az irodistáknak?
Kapjanak fizetést, aztán annyi. jah, hogy akkor nem vállalnák el?

rolika 2009.10.13. 13:27:20

"A BKV belső eladósodottsága 3 milliárd euró, azaz mintegy 810 milliárd forint"

Ecsém, hozzárakjuk a MÁV 1000 milliárdját, meg szerintem csak idő kérdése, hogy hasonló nagyságrend derüljön ki a Volán-társaságokról is (egyéb állami pénznyelőkről nem is beszélve), és máris megvan, miért kellett a Bokros-, majd a Gyurcsány-, végül(????) a Bajnai-csomag...

Szüntessük már meg ezeket a cégeket! És nehogy azt mondja valaki, hogy nem lenne rá huncut, hogy a kieső szolgáltatásokat pótolja!

tokmányos 2009.10.13. 13:29:50

Ha jól számoltam továbbra is leesik havi 600000 Ft prémcsi!! Egyet értettek Kocsis elvtárs kérésével.Milyen kibaszott humánus, együtt érző vezetői vannak a bökövőnek! És tényleg mi a jó kurva anyátokat csináltok ezért szarháziak???

nagyM · http://nagym.blog.hu 2009.10.13. 13:30:52

el kell adni ezt a szemét céget valakinek, aki hajlandó megvenni!

Ombudsmanyus 2009.10.13. 13:31:58

Én is alulfinanszírozottnak érzem magam. Hol az az állami csecs? Hadd kapjak rá én is!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.10.13. 13:34:10

Adjon nekem Kocsis 100 milliót, s szívesen lemondok a feléről, hogy veghessen belőle BKV buszt :-) De jó fej lennék... És egy hős. Pont mint Kocsis.

Úgy tűnik, ezek a mai csúcsmenedzserek pont olyanok, mint az a bizonyos kisebbség bizonyos része: adjatok, adjatok! Ez maradt meg nekik a modern vállalatirányításból...

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 13:35:06

Évi 14,6 millió egy bkv vezető éves prémiuma? A buszsofőrt meg 900 bruttó órabérrel veszik fel? Hát JQA!

kuki123 2009.10.13. 13:35:28

Btk-ba ütközőt követelek

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 13:38:00

@Marcellusca: Hát igen, úgy néz ki, visszahullik a hamu kocsis fejére is. Kár volt kiteregetnie a szennyest, főleg, ha ő is sáros.

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 13:39:31

@rolika: Igen! Dzsitniket Budapest utcáira! :)

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 13:41:47

@volánrulz: maximálbért követelek! Legyen mondjuk definitíve a mindenkori minimálbér 5x-öse!

rolika 2009.10.13. 13:42:19

@Svejk, a derék katona: Ammi? :-)
Egyébként az a vérforraló eset járt az eszemben, hogy az Orangeways járatindításait múlt héten megfúrták a Volánok, mert túl magas színvonalú szolgáltatást nyújtott volna, állampénzszivattyú háttérben történő dohogtatása nélkül...

Potyoló 2009.10.13. 13:43:39

- Hogy köszönnek egymásnak a BKV vezetői?
- Legyen ön is milliomos!

Marcellusca 2009.10.13. 13:46:05

@tokmányos: Hát ez a baj, hogy "együtt érző vezetői vannak", mint írod, én meg aszondom, hogy nem együtt Vérző vezetői!

@Svejk, a derék katona: Az, az, de legyünk pontosak, míg valaki félre nem érti!
Buszsofőr max. 900,- Ft (nem, nem ezer, millió, nem, nem havonta és nincs prémium!) órabér.

z666 2009.10.13. 13:49:04

@Droli:
"Úgy tűnik, ezek a mai csúcsmenedzserek pont olyanok, mint az a bizonyos kisebbség bizonyos része: adjatok, adjatok!"

Ezek egy másik "bizonyos kisebbség" bizonyos része. És nem csak állami vállalatoknál, hanem a magánszektorban is ugyanez megy. De ott legalább kevésbé direkt módon a mi pénzünkből...

Kartal (rezervált) 2009.10.13. 13:49:37

@Svejk, a derék katona: bassza meg, örülnék ha 900 lenne az órabérem...
@Droli: mondom már egy ideje, hogy nincs különbség azon bizonyos kisebbség és csúcsvezetőink között: mindegyik lop, hazudik, közpénzből él. Na jó, talán annyi, hogy ezek "ott fenn" nem vádolhatók a közbiztonság rontásával, magyarul nem rabolnak ki a nyílt utcán... de miért is tennék, ha megtehetik ugyanezt a törvény segítségével, legálisan is???
@Marcellusca: akkor a kórházban találkozunk.

f.m.j. 2009.10.13. 13:54:00

és van pofája azt mondani (K.I.-nak), hogy az a 30 ember, aki hétvégén is dolgozik, megérdemli azt a másik 55 milkát. először is: hahahahaha, másodszor meg én kizárólag busz, meg villamos, meg metrovezetőket láttam szombat-vasárnap dolgozni. Meg a hülye ellenőröket :)
Amúgy meg ez a címeres gazember, aki egy csomó más ügyben, lenyúlásban vastagon benne volt, mit keres a tv-ben? (ilyenek ugranak be, hogy MOL, MVM, most a BKV... sose lesz vége?)

Kartal (rezervált) 2009.10.13. 13:58:51

@mókusfüles bukósisak: de. Jövőre ezek lapátra kerülnek. A szörnyű az, hogy nem börtönbe, pedig ott volna a helyük.

Marcellusca 2009.10.13. 14:01:27

@Kartal (a dühös): Hát, én is örülnék, ha annyi lenne az órabérem!

"akkor a kórházban találkozunk." - ezért mondom, hogy remélem Zero és (mostmár L'palmas is) állná a számlát. :)

f.m.j. 2009.10.13. 14:05:24

@Kartal (a dühös):

ha nem kerülnek börtönbe, akkor én a büdös életbe jobboldalra nem szavazok (tudom, vastagon leszarják) balra meg sose szavaztam, azt elvből sosem teszem...

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 14:06:43

@rolika: Dzsitni indiai iránytaxi, vagyis olyan személyautó jellegű tákolmány, amely a sofőr tulajdona, meghatározott irányba halad, és díjfizetés ellenében bárkit elvisz, aki azonos irányban szeretne haladni, és leinti.

@Kartal (a dühös): én is örülnék, de mindegy. Amúgy állandóan van buszsofőr-felvétel (valamiért még így is lasszóval kell fogniuk az embereket), úgyhogy ha van kedved, csak jelentkezz!

@Marcellusca: egy kicsit azért több, mint 900, mert ugye az éjszakai munkavégzés +50% műszakpótlék, a hétvége meg +100%. Úgy 250e körül lehet egy buszsofőr havi buttója. Plusz az egész család ingyen utazhat, plusz egyenruhát kap, meg talán néha neki is gurítanak pártízezer fortin prémiumot, hogy ne mondhassa, hogy ő semmit sem kapott. Nincs olyan rossz dolguk - de az is igaz, hogy ezért hajnali háromra ott vannak a buszgarázsban, meg minden.

f.m.j. 2009.10.13. 14:06:43

@Marcellusca: @Kartal (a dühös):

és zötykölődnétek hajnali 4-kor egy hideg fülkében? Végülis munkaidőben neteztek, nem? :):):)

Kartal (rezervált) 2009.10.13. 14:11:21

@mókusfüles bukósisak: én soha, a cégnél letiltották a netet :( Amúgy így is hajnali 4 után indulok dolgozni, ha reggeles vagyok.
@Svejk, a derék katona: nincs buszvezetői jogsim. Pestre amúgy sem költöznék fel (bár... ki tudja hová sodor a szél...)
@Marcellusca: Áh, mi vagyunk a hibásak, minek olvassuk. Vagy ha olvassuk, miért nem hiszünk inkább a maszop megmondóembereinek? Akkor semmi baj nem lenne...

Krikri 2009.10.13. 14:15:20

Pont olyan béna mint az MSZP. EZ a duma a "megérdemelt" prémiumokról ( a negyedéves prémiumok feléből buszt vesznek, azaz évi 8 buszt árát osztogatják el prémiumként... És azt hiszi ezzel a dumával szimpatikus lesz a "népnek" ........ és méghogy a MÁV több pénzzel lenyúlja az ő szakembereiket ... AZt hiszem, leszokom erről a blogról lassan tényleg nem is ihatok kávét a vérnyomásom miatt

Marcellusca 2009.10.13. 14:16:35

@Svejk, a derék katona: Én nem sajnálom Tőlük, mert nem a legjobb körülmények között dolgoznak.
És, mint Te is írtad (hiába a pótlék, akkor is) hétvégén és ünnepnapokon is kell dolgozniuk. Meg vagy hajnalban kezdenek, vagy késő éjszaka végeznek.
A pösti forgalomról nem is beszélve.

De ezek mégsem akkora fizetések (pedig van konkrét munka mögötte), mint azé a bizonyos 30-é!

@mókusfüles bukósisak: lmf!

f.m.j. 2009.10.13. 14:21:54

@Marcellusca:

vicceletem, de amúgy mi az az lmf? Valami csúnya lesz, félek...

Marcellusca 2009.10.13. 14:24:17

@mókusfüles bukósisak: Ne viccőjé! Ez hüje vicc vót. :DDDD

lmf - lásd, mint fenn

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 14:25:25

@Marcellusca: Nem mondtam, hogy túl lennének fizetve a buszsöfőrök. Csak azt mondtam, hogy nem biztos, hogy egy iktató-koptató-aktatologató szalayné vagy kocsis munkája egy buszsofőrénél 16x többet érne. Nem nehezebb munka az annyival, és hát ugye mint tudjuk, még csak nem is felelősségteljes, úgyhogy igazán nem értem, mire föl veszik fel a nagy pénzeket.

@Kartal (a dühös): ha van már egy C kategóriád, akkor már hűségszerződéssel felvesznek buszsofőrnek, és megcsinálhatod náluk a D-t. Pesttel kapcsolatban megértelek, én is utálok itt lenni, de itt még van meló, vidéken már elég reménytelen a helyzet. :-(

Marcellusca 2009.10.13. 14:30:57

@Kartal (a dühös): Á, az nem olyan! :)
Bár, ha jobban meggondolom (időnként /ha linkeskedik valaki/ beleolvasva a kaccsolatba) az is elég vérnyomás növelő.

Vagy L'palmas-ék kiírhatnák a blog elejére, hogy "mellékhatások tekintetében ..." :D

f.m.j. 2009.10.13. 14:34:03

Az a szomorú, hogy semmi biztatót nem érzek a Fidszzel kapcsolatban sem

Hiába, hogy kurucinfó, de azért Lázár János is több, mint gyanús, meg a Jobbikkal kapcsolatban sem vagyok meggyőződve, hogy tényleg nem az mszp-s, meg nbh-s fiúk hozták létre, nem lesz itt semmiféle 2/3-os győzelem, tovább fognak teszetoszást játszani, tehetetlenkedőset, és mint egy Tarantino filmben, egymásra rántott revolverrel fognak állni körköröskörbe, ha egy meghúzza, dőlni fog a többi, aminek mi nézők örülnénk, de ők ezt nem teszik meg, mert akkor vége lenne a filmnek, vagy zenének, és hűvösre mennének a legények, de showw-nak mennie kell tovább... köpni kell tőlük

nyugatioldal 2009.10.13. 14:34:43

"a BKV nem veszteséges, a BKV alulfinanszírozott"
Aztaqrva!!!!!
A pénzt pedig nem ellopták, hanem átcsoportosították.

f.m.j. 2009.10.13. 14:37:59

index.hu/gazdasag/magyar/2009/10/13/kapolyi_hallgat_a_panamai_cegrol/

sosem lesz vége, egy másik államot kéne szervezni, ezt meg hagyni a búsba, ez már halott...

Marcellusca 2009.10.13. 14:40:21

@Svejk, a derék katona: Teljesen egyetértünk.
Az igazgatóknak (gyakorlatilag) semmi felelősségük nincs, míg az alulfizetett buszsofőröknél ez nem mondható el. Amennyiben vét a KRESZ szabályai ellen, netán balesetet okoz (sok esetben csak szenved), máris megy a felelősségre vonás, kirúgás.

Ja, és azt se felejtsük el, hogy az irodistákat, igazgatókat nem támadják meg a "kedves" utasok, szinte nap, mint nap!!!
Pedig "igény az vóna rá"!

Kartal (rezervált) 2009.10.13. 14:47:17

@Svejk, a derék katona: Nekem mondod? Jóformán egész életem falun éltem le. Láttam a vidék haldoklását, látom a halálát. Ha így mennek tovább a dolgok, ennek az országnak annyi.
@mókusfüles bukósisak: vissza kellene bombázni '45 szintjére, eliminálni pár tízezer embert, és újra felépíteni, ezúttal képzett szakemberekkel. Álom, édes álom...
A Jobbik irányában is egyre kevesebb illúzióm van, kezdem átlátni mit művelnek. Nem mszp, nem nbh meg ilyenek, legalábbis nem hinném, de lehet meglepődnénk ha kiderülne ki pénzeli őket igazából...

f.m.j. 2009.10.13. 14:50:52

www.hetivalasz.hu/cikk/0910/24581

nézzétek meg a fiatal baloldali Molnár Csabát!!! Tegnap este a Klubrádióban egy néni őt szeretné miniszterelnöknek, és Bolgár Urat pedig köztársasági elnöknek!

Hallgassátok a Klubrádiót, meg Megbeszéljüket, ott le lehet mérni a magyar baloldal szellemi állapotát, és sajnos a Csintalan-féle Hírtv-s betelefonálóson, meg a jobb oldalét... Aki szerint ezek nem feleltethetők meg egymásnak, na az a Vastagbőrös csóka :):):)

Jurganov 2009.10.13. 14:51:09

az eladás nem megoldás...a vezetők kivégzése már inkább.

f.m.j. 2009.10.13. 14:53:46

@Kartal (a dühös):

akkor szerinted kik állnak mögötte? Gyanakvó vagyok, bizalmatlan, nem hiszek senkinek, jobb híján a Fideszre húzok egy X-et, de őket is utálom, nem bízom bennük, gyanakvó vagyok, nem hiszek nekik (észlelted a gondolatritmust? :))

Krikri 2009.10.13. 15:06:41

de vajon a Fidesz miért nem ugrál, h Kocsis mondjon le??? És miért nem jelentik fel simán az MVM-es ügyei miatt? Mért hallgat a Fidesz???

Tündér_Lala 2009.10.13. 15:07:57

Az alulfinanszírozottság igaz, és a nyereségesség és veszteségesség nem értelmezhető egy olyan közösségi szolgáltatást végző cégnél (tömeg közlekedés), ahol a világon mindenütt a jegybevételek mellett adókból (2/3 rész) pótolják a pénzeszközöket. Ez jogos és nem is érzem igazságosnak a közbeszéd "veszteséges vállalat" dumáját.
Viszont az is jogos elvárás (lenne), hogy aki a közszférában közpénzből kapja a fizetését, az ne harácsoljon annyi pénzt, mint a nyugati menedzser fizetések. (miközben a magyar átlagbér a tizede a nyugatinak.) Az pedig, hogy a vezetők a 1/4 éves prémiumuk feléből összedobnak 55 M-ot az egy gesztus, de egyszeri alkalom. Azt gondolom, hogy a fizetésükért nyugodtan elvégezhetnék a munkájukat, fix prémiumnak nincs helye a rendszerben. Azt a prémiumot bizony el kellene törölni a BKV-nál ugyanúgy mint a MÁV-nál, hogy ne legyen bérfeszültség. (Nem tudom adóügyi okai vannak ?)
Kocsis a botrányok nyomán rendcsinálás látszatát keltve, megpróbálja védeni az emberei és cége érdekeit is. Összességében azonban globális rendcsinálás volna szükséges a közösségi közlekedés területén is. (A szocilib kormányzás eredménye : a BKV állatorvosi ló, amely hasonlít az országra.)

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 15:13:39

@Kartal (a dühös): pedig még az én gyerekkoromban is micsoda jólét volt... a háztályiban ott röfögött Mazsola, fóliasátorban értek a paradicsomok, plusz még TSz fizetés... gyönyörű szép, új "több generációs" házak épültek sorra... most meg üresen állnak, mert a fiatalok elmenekültek belőlük a nyomor elől, és nincs, aki megvegye. Piszkosul kitoltak a vidékiekkel, vagyis az ország lakosságának 4/5 részével! Mert Pesten még csak-csak megélünk valahogy, de falun legfeljebb a nyuggerek.

@Marcellusca: Itten egyszerűen arról van szó, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze. Az állam meg a rosszul értelmezett vállalkozói szabadságra hivatkozva nem szól bele, hogy a közösen megtermelt javakat ilyen vérlázítóan igazságtalanul osztják fel a vezetők. Mert ez sajnos nem csak a BKV jellemzője, az összes vállalatnál ez megy, a négy személyes kft-től a multikig. Az irodista herék viszik a 300+++ e Ft-ket az ő nagy szellemi munkájukra hivatkozva, a dolgozóknak meg kiszúrják 70-140e Ft-val.

Marcellusca 2009.10.13. 15:24:49

@Svejk, a derék katona: Pont erről beszélgettünk ma az egyik kollégával.
Hogy mennyire alulfizetett és kiszolgáltatott az egyszerű, magyar munkavállaló.
És nem az úgynevezett topmanager-ekre gondoltunk.

Tündér_Lala 2009.10.13. 15:26:01

@eszkep: Hát ilyen kampányra számíthatunk....
Remélem az emberek meghálálják és lesz az még 5 % is.

Beer Ninja 2009.10.13. 16:31:54

Ejnye, ejnye tisztséghalmozó úr!

Rohadtul keményen dolgozok, de az én egész évi prémiumomból nem lehetne venni egy doboz gyufát sem... :(

u.i.: Jó a poszt!

Liberto Libertini 2009.10.13. 16:51:31

Sok irigy mélyproli szar akik csak annyit tudnak mondani, ez nekem is jár. Ezek vagytok ti, ócska melóskölykök.

f.m.j. 2009.10.13. 17:04:29

az 59, és 60. kommentnek nincs értelme...

Gyerekek, értelmesek, gyertek vissza!

Marcellusca 2009.10.13. 17:30:30

@mókusfüles bukósisak: Itt vagyok, Mókuska, ne aggódj! :D

Ezeket én sem értem, de nem is izgatnak.

Anomalocharys 2009.10.13. 18:06:47

Micsoda dumáik vannak...
Bajnai "libás" Gordontól lenne még jó benyögés valami hasonló, "nem vagyunk szarban elvtársak, szándékosan bújtunk bele, mert az legalább melegít". Vagy "nem egy mély gödörben vagyunk, csak q**va magas hegyek vannak körben" és persze az igazság odaátt van...

Horizont 2009.10.13. 18:18:44

Laspalmas jó a cikk! Lassan táppénzre kell mennem a Vastagbőr miatt:)))
Én egy hülye liba, egy "szőkenő", egy nem normális optimista vagyok! Én barom azt hittem, hogy azok után, hogy egy hadseregnyi csontváz kiesett a BKV szekrényéből, akkor leállítanak mindenféle prémiumot a cégnél! :((((
Nem írok semmit erről a kocsis féle emberállatról (kisbetűvel) mert csak csúnya szavak jutnak eszembe. Nagyon csúnyák.(((

@eszkep:
"neonáci és fasiszta voksolóknak:"
Vajon kire gondolt az MSZP?:DDD Megáll az eszem! Ez azért így durva! Mi lesz még itt? :((

Horizont 2009.10.13. 18:24:43

@Liberto: Neked inkább Libero kellene még!!!!

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.10.13. 19:50:33

Tolvaj banda az egész. El kellene foglalni egy nagyobb lakatlan szigetet, s megalakítani Új Magyarországot. Ebben az országban lassan nem lehet élni, csak megdögleni. Ezt az embert meg a villamos sínre fektetni!

f.m.j. 2009.10.13. 19:52:51

index.hu/belfold/budapest/2009/10/13/az_mszp_felbontja_a_fovarosi_koaliciot/

miért van az az érzésem, hogy nem becsületességből bontanak, hanem hajópatkány-effektus van...?

jozicsenko 2009.10.13. 19:53:27

@Horizont: @eszkep: hi!

a legszebb, hogy mondja ezt egy olyan párt képviselője, akiknél komolyan elgondolkoztak, hogy a rasszista szavazókat hogyan lehet megszólítani

a rasszista, cigánygyülőlő (=nem budai szociologusok) szavazókat hogyan lehet megszólítani...

ehhh, agyam eldobom, hogy ezt a nyakópistáék engedi, drágabolgárur ez mégis hogy?

jozicsenko 2009.10.13. 19:58:34

vajon azt miért nem kérdezte megaz Antónia, hogy az elmúlt időszakban kifizetett 3-4 milliárd Ft-ból simán vehettünk volna 60-80 új, vagy 300 használt buszt?

300 használt busz a mai park kb 30%-a...

mindegy, megyek haza bérrettegni, vár az asszony

kacsa! 2009.10.13. 20:03:03

Mészáros Antóniát minden háztartásba!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.13. 20:04:02

@Marcellusca: a főváros a tulaj, ez a szép csavar az egészben... :-) a főváros az üzemeltetéshez valóban évek óta nettó 0, azaz nulla forinttal járul hozzá. Ha belegondolunk, ez valóban probléma.
Viszont az is igaz, hogy ha a kedves efftársak nem talicskát rendelnének, amin szállítják haza a lóvét, hanem mondjuk buszokat, akkor két dolog lenne a végeredmény:
1. többszáz milliárdos nem lenne ma az.
2. működne a közlekedés.

Valahogy nem sajnálnám, ha így lenne, és nem úgy ahogy most van. Szkáj meg b@ssza meg a játékmetróját, annak árából az egész budapesti közlekedést át lehetne szabni, netán még európai szintre is. gyakorlatilag nekem innen úgy tűnik, hogy az fontosabb, ki mennyi lét nyúl le, mint az, hogy valami működjön is.

@ermi50xn6j2: tulajdonképp az a szomorú, hogy nem is lenne rossz ötlet... az adófizetők lassan el is férnének egy nagyobbacska szigeten...

tokmányos 2009.10.13. 20:08:54

Megjött liber ÓCSKA. Te még élsz? Milyen SZARmazású vagy ? Libatömő ? Esetleg fitymaszűkítő?

redriot77 2009.10.13. 20:36:57

Toncsikát ne fikázzátok! Jóféle márkás nő, teljesen rendben van! Blokkolnám. Kb. legjobb tévés néni ha így meggondolom. Pont leszarom hogy ki az apja...

Kocsis nálam ignore listára került, már a bajusza látványától epilepsziás rohamot kapok.

beleszolok 2009.10.13. 20:46:31

Azért ez a pofátlanság netovábbja. Felhalmoznak valami gigantikus adósságot, mert veszteségesen üzemeltetik a céget, és közben osztogatják a hatalmas prémiumokat egymásnak, és közben azzal takaróznak, hogy nem elég a bejövő pénz. Akkor számoljuk fel a picsába az egészet.

Egyébként meg, a hülye miről beszél, hogy nincs meg a forrás. 500+ milliárdot elszórtak a teljesen felesleges metróra, a maradékot meg hazavitték tanácsadásban, prémiumban, végkielégítésben.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.13. 20:55:09

baj, ha a tapsot Kocsisnak egy baltával adnám? mert megérdemli, nincs kétségem efelől :)

mesmithy 2009.10.13. 21:17:48

@mókusfüles bukósisak: @ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: @ermi50xn6j2:
Kerlek szoljatok, ha uj orszagot alapitotok, bar szerintem a regi helyen kellenne megalapitani, bar a nagytakaritas igen idoigenyes lenne. Szerintem partok nelkul es olyan emberekkel kell elkezdeni akik kepesek a kozossegert egyuttmukodni.
Szerintem meg jozan paraszti esszel is sokal lakhatobb orszagot lehetne osszehozni, mint a jelenlegi.

f.m.j. 2009.10.13. 21:31:45

@kacsa!:

az enyémbe ugyan nem :):)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.13. 21:34:55

@mesmithy: azért a jelenleginél lakhatóbb országot összehozni még az úgynevezett politikai elitnek (ejtsd: rablóbanda) is sikerülne, ha akarnák. Csak hát nekik jövedelmezőbb a káosz.

mesmithy 2009.10.13. 21:58:54

@ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország:
Ezek mar inkabb ne csinaljanak semmit, inkabb csak menekulni szeretnem latni oket vagy a lampavason esetleg kenyszermunkan, de mindet kivetel nelkul.

jpmjpm 2009.10.13. 22:06:50

A BKV nem veszteséges, hanem alulfinanszírozott!

Ezt felírom, ennél jobbat még Kolor sem tud érvként felhozni!

abandi 2009.10.13. 22:20:53

Én már csak lmpvs-ra teszek félre kötélrevalót...
Ez az MVM-es csibész, nagyobb geci mint a libás+elqró, meg a többi együttvéve!
Megállt a vizeletelválasztásom...

Arivistus 2009.10.13. 22:34:01

@mesmithy: @ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország: Ez az új ország nem is olyan hülyeség. Itt egy egyszerű dolgozó embernek már nem sok babér terem, és ha el kell menni akkor jobb együtt mint külön-külön.

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 22:53:18

@Marcellusca: essentia capitalismo. Te dolgozol, és egy teljesen érdemtelen személy (meg esetleg a talpnyalói) élvezi a gyümölcsét, neked meg éppen csak annyit gurít, hogy azért a holnapot megélhesd, és holnap is dolgozhass neki, de egyről kettőre sose juss. Amúgy meg nagyon jellemző a rendszerre, hogy a börtöneiben egy havi rabtartás többe kerül, mint az egy havi minimálbér. Magyarán még annyiba se vesznek a mocskok, mint egy rabszolgát!

Svejk, a derék katona 2009.10.13. 22:56:42

@Arivistus: Végülis ha a zsidók visszamehettek Palesztínába, és kikiálthatták Izraelt, akkor mi is visszamehetünk az Ural hegységbe, és kikiálthatjuk a magyar őshazát. :-)

italmester 2009.10.13. 23:23:01

halkan felhivom minden kedves olvasó figyelmet hogy kreativ reklamügynökség kft néven az igazságügyi és rendészeti minisztérium által fentartott ingyenes céginformációs oldalon nem találni semmilyen céget... hm? akkor most milyen céggel volt akkor szerzödésben?

beleszolok 2009.10.13. 23:42:28

Kocsissal ott basztuk el, hogy amikor az MVM-nél volt, nem cashel kellett volna jutalmazni, hanem természetben, egy 20 megawattal.

Marcellusca 2009.10.13. 23:52:49

@italmester: Nem kreatív, hanem Relatív reklámügynökség.

mesmithy 2009.10.14. 00:40:13

@Arivistus:
Nem elkepzelhetetlen, foleg ha hozzateszed, hogy az EU politikusok nagyresze az otthon mar leszerepelt politikusokbol all es mostanaban rendesen ra vannak kattanva az co2 csokkentes osszes modjara, igy valojaban egy teljesen igazan korszeru es kornyezetbarat uj telepules kialakitasra a teljes autonomiaval ( par szaz evre) meg penzt is adna a felepitesehez :-))). Aztan ha a project elkeszult, akkor az autonomia felhasznalasaval elve, nem engedni be az osszes szemetet (globalis toket, stb). Es ma mar megvan a technika ahhoz, hogy pl energetikailag, viz ugyileg, mezogazdasagilag stb. teljesen fuggetlen lehessen egy ilyen terulet.
www.sulinet.hu/eletestudomany/archiv/1998/9841/tudvil/ivoviz/ivoviz.html
www.dailybest.hu/nullarezsi/ mindketto magyar talalmany
hvg.hu/Tudomany/20091013_jovo_konyha_biosphere_farm_onfenntarto.aspx?s=hl
es meg sorolhatnam
De vannak meg otleteim, hogy milyen orszagban, tarsadalomban szeretnek elni.

kulalak 2009.10.14. 04:47:22

Le lehet ezt ellenorizni? Hogy tenyleg szombat-vasarnap? Esetleg terfigyelo kamerak veszik, hogy az elvtarsak TENYLEG szombat ES vasarnap dolgoznak ezen (min is dolgoznak?) persze mar egy eve vez.ig szerint.
Ki kellene rugni. Vezert is. Hazudjon maskor mashol ne 2009-ben. Egy botranyt sem o leplezett le vagy hozott nyilvanossagra, fingja nincs mi megy, nem is ert hozza. Se a kozlekedeshez, se a menedzsmenthez. Sakkozni is kezdo. 90%-os adot neki.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.14. 06:06:14

@mesmithy: ne félj, nem fognak. áprilisig még lopnak, aztán valószínűleg rablócsere. az általam felvázolt az csupán az elvi verzió, ha a lopás nem szerepelne náluk az első 40 helyen a prioritási listán.

Svejk, a derék katona 2009.10.14. 07:05:55

@mesmithy: Akkor már egyszerűbb a lebukott szemeteket azonnali vagyonelkobzás mellett száműzni, és soha többé vissza nem engedni akár csak az ország területére sem. Mert azért nem rossz ez az ország, van itt hegy is, völgy is, nyáron strandidő, télen hó, nincs túlépítve sem (bár szerintem öttel több autópálya van benne, mint kellene), szóval kár lenne itthagyni a szemétládáknak.
A saját fontosságuktól elszált menedzsereket meg szépen össze kellene fogdosni, és elvinni egy lakatlan szigetre, aztán egyék meg azt a nagy-nagy értéket, amiről állandóan pofáznak, hogy ők termelik a marketingstratégiájukkal, humánpolitikájukkal, politológiai analízisükkel, fénymásolóipari szaktanácsadásukkal, meg a franc tudja még mi minden nyilvánvaló semmirekellőséggel.

Marcellusca 2009.10.14. 07:31:45

Reggelt, Náczikok!

Na, a ma reggeli Mokka is megérdemel egy posztot.
Viktorka volt a vendég. Beszélt majd' 20 percet és szinte nem mondott semmit.
Kárász "dejófejvagyok" Robika meg nem kérdezett vissza, nem mondta, hogy nem kapott választ a kérdéseire, csak mismásolást hallott.
Sőt! Még el is fogadta a nagy semmit.

reKorrekt 2009.10.14. 07:41:35

:off
A zsindex átírta a cikk címét: "Cigányok és gárdisták csaptak össze Kálozon"-ra. Hát a jó büdös k.rvaédesanyukájukat azt. Mocskos hazug liberális faszszopó banda!
:on

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.10.14. 07:58:14

JÓ REGGELT. Most nézem a királyi 1-et, s valami nagyon nem jó jön a jövőben, mert a kamera mind többször srenkel rá azokra a borzalmas műanyag gyümölcsökre. Mit tudhat az operatőr?

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.10.14. 07:59:36

Én már holnap készen állok egy új országot alapítani.

Marcellusca 2009.10.14. 08:09:00

Hát, "szép" volt a TV2-n a 8 órai híradó is.
Viktorka nyalatkozatát a költségvetésről bejátszották, viszont Oszkó cáfolatát nem.
Éljen a pártatlan, független, korrekt tájékoztatás!
(És most nem nézem a nyilatkozatok igazság- és valóságtartalmát, csak a hallgattassék meg a másik fél elvet!)

Na, inkább megye aluszkálni.
Remélem mikor felkelek nem kell kávét főznöm! :D
Elég lesz csak megnyitnom a V'bőrt. :D

reKorrekt 2009.10.14. 08:17:47

@ermi50xn6j2: Akkor erre egy kis Hofi :)

- Mi az: kicsi, 30 kilós és legel?!
- ...
- Te, januártól!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.14. 08:19:43

@Marcellusca: 9 körül már úgyis szokott jönni új poszt, az meg szinte mindig kávé helyett kategória, de ha gondolod, szívesen keresek én is témát, szerintem akad... főleg, hogy közelednek a választások (polgi a nyóckerben nov 22, úgyhogy csak helyi szinten is lesz mit nézni, hidd el)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.14. 08:27:36

@reKorrekt: azám... vagy a gengszterváltáskor:

- Mama! Jogállamban fogunk élni!
- Mi van Géza, megint költözünk?

@Marcellusca: indul a magyarországi Muppet-show ismét: index.hu/belfold/hirek/2009/10/14/torgyan_jozsef_indul_a_tavaszi_valasztasokon/

Izrael Kapitány 2009.10.14. 08:39:49

@Marcellusca: Ésnakkor csodálkozunk, hogy miért szavaz a 30 éves értelmiségi a Jobbikra. Viszont azért vagyunk nagy szarban, mert Morvai azon kívűl, hogy ne leygünk palesztínok saját hazánkban, Vóna meg annyit nem képes kimondani, hogy a náciktól elhatárolódik, akkor nekünk ganyéztak.

Senki nincs, aki kihúzza ezt az országot a szarból jelenleg, sem értelmiségi, sem civil, semmilyen kezdeményezés, vagy összefogás...

mokkaczuka 2009.10.14. 08:57:43

Hihetetlen, bazmeg, De az is, hogy mademoiselle Bérrettegő miért nem küldi el a tetves kurva anyjába ezt a mocskos tolvajt?

mokkaczuka 2009.10.14. 08:59:36

@Kereszthorog: Ki kell ábrándítsalak, te bunkó. Kocsis az a tőrőlmetszett, lapátképű, igazi bunkó MAGYAR PARASZT.

Krikri 2009.10.14. 10:25:28

@mokkaczuka: gondolom, azonnal repülne. Valamiért nagyon védik ezt a Kocsist, gondolom, nyilatkozni is csak akkor hajlandó ha előre átadják a kérdéseket neki, mert mostanában sokat látom és nagyon bájosan cseveg vele mindenki.. (hm ,egy v'bőr interjú?? :-D )

reKorrekt 2009.10.14. 11:29:52

@Krikri: Az MVM-es buliban túl sok pénz tűnt el ahhoz, hogy egyedül végigcsinálhatta volna.

redriot77 2009.10.14. 11:35:08

@mokkaczuka: mondom hogy ne szidjátok Toncsikát! Ha a húgom lánya lenne simán feleségül venném! :)))

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.14. 13:20:34

@redriot77: de csak ha rokon, mi? :) sőt, nézve az indán megjelölt korodat, az se baj, ha még gyermekkorú, mi? :D

cooper (törölt) 2009.10.14. 14:00:01

hvg.hu/velemeny/20090813_hankiss_magyarorszag_reformkor.aspx

nem mai, de javaslom elolvasni(még egyszer)...
az USA-ban egy ilyen riport végén az FBI várta volna tv kapujában...nem tudjátok, lesz valami okt 23.án? akármilyen balhé? mert most már én is megyek majd.....mert nagyon elég

maxwell murder 2009.10.15. 21:10:31

Antónia tényleg jó műsort csinál és mellesleg nem egy buta személy...

egyébként én abszolut nem értem, hogy a MÁV és a BKV miért konkurencia. jó, persze egy részről értem, de mind a kettőt az állam támogatja/futtatja és a buszvezetők is közfeladatot ellátó személyek.

ruba 2009.10.16. 11:39:50

Lehet, hogy ezt már valaki megírta elöttem, de nincs kedvem végigolvasni 110 kommentet:
Tehát nem azzal van a baj, hogy a BKV 810 milliárdot szeretne, ugyanis nagyságrendileg ennyit tényleg el kéne költeni a BKV-ra, gondoljunk csak bele, szinte az összes buszt, trolibuszt. villamost, metró- és HÉV-szerelvényt le kell cserélni, fel kell újítani a fogaskerekűt, a fél villamoshálózatot a 3-as metrót. szinte az összes HÉV-vonalat, vagyis gyakorlatilag újra kell építeni a budapesti tömegközlekedést. A baj az, hogy ha megkapják ezt a 810 milliárdot, akkor tudjuk mi lesz a sorsa, aztán sírnak, hogy sajnos nincs pénz lerobbanak a 15 év múlva már 40 éves Ikarusok stb..

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.11.03. 10:29:28

@Liberto: "Ezek vagytok ti, ócska melóskölykök. "

Ez már a pártod választási szlogenje? Már látom is magam előtt az óriásplakátokat...

XDDD

süti beállítások módosítása