Skip to content


       Szűrés lista

Kölcsén nagy az öröm

Van itt pénz, kérem szépen, van itt pénz ...
(Szeretném is megkövetni az MSZP-t, világosan kiderül, hogy nem vidékellenesek, nem iskolaellenesek ... )

Kölcse
egy Szabolcsi nagyközség, a magyar-ukrán határon. 1276 lakossal.
1978-ban épült az általános iskola, melyet 2000-ben négy osztállyal bővítettek.

Az NFÜ egy 96 milliárd forintos felzárkóztató csomagot alkotott, melyet csak a 33 leghátrányosabb helyzetű kistérség vehet igénybe.

A jelentkezők pályázhatnak például a hátrányos helyzetű célcsoportok elhelyezkedését szolgáló képzésekre, munkaerő-piaci, szociális és oktatási-nevelési tevékenységekre, szolgáltatásokra, fejlesztési célú, innovatív helyi és kistérségi kezdeményezésekre, mint például kistérségi információs weblap készítésére. Távmunka-lehetőségek szervezésére, koordinálására, szociális szövetkezet vagy termelőiskola létrehozására is lehetőség van a forrásokból.

Vagyis jóformán mindenre.

Szabolcs megyében egy 9 milliárd forint értékű gyermekintézmény-fejlesztési program indult, melynek 95%-át az EU adja, 5% az önrész. Persze a 450 millió forintos önrészt sem tudják a települések előteremteni, nekik az Önkormányzati Minisztérium próbál segíteni.

Kölcse az általános iskolát újítja fel. Közel fél milliárd forintból.
Pedig nem tűnik lepusztultnak:



NFÜ a nyáron megítélte a pénzt:



"A pályázat célja a Kölcsey Ferenc ÁMK Általános iskolájának felújítása, korszerűsítése, teljes megújítása, hogy az intézmény mind külső, mind pedig pedagógiai téren megfelelhessen a XXI. század iskolájával szemben támasztott követelményeknek. A tanulók egészséges nevelését és a település lakóinak sportéletét elősegítendő új tornaterem is épül az intézményhez, valamint átalakítással fejlesztő és a környezettudatos nevelést, tehetséggondozást, felzárkóztatást elősegítő terek jönnek létre.  "

Az oktatási intézmény, amelybe kölcsei, sonkádi és fülesdi diákok járnak, teljesen megújul.
Az iskola 279 tanulója közül 207 hátrányos, 58 pedig halmozottan hátrányos helyzetű, és a korszerűsítés továbbtanulási esélyegyenlőségük megteremtését szolgálja.

Az EU-ból ömlenek a milliárdok, amiből lesz 40 cm-es kilátó, kutyafitnesz egy putriban, megújul belőle a dobókocka, épül 100 millióért egy senki által nem látogatott városkapu, vagy egy nagyközség iskolájára kitolnak vagy 500 milliót.

És olvashatjuk, hogy "az ÚMFT keretében a megítélt források aránya 24, míg a szerződéssel lekötött pénzösszegé 19 százalék, a ténylegesen kifizetett források arány pedig 2,3 százalék."

Vagyis az EU-s pénzek nagy része sosem jut el senkihez, az kevés, amit megítélnek, az a még kevesebb, amit lekötnek, és az a ici-picke rész, amit tényleg ki is fizetnek, azok sem igazán kerülnek megfelelő felhasználásra. Szerintem. De Kölcsén biztos nagyon örülnek a felújított iskolának.

Mindent beletolnak amit csak lehet:

A Kölcsey Ferenc Általános Művelődési Központ Általános Iskolájának felújítása és az iskolai tornaterem átépítése.
- Iskola épület felújítása
- Tornaterem építése 674,78 m2
- Kerékpártároló építése 9,6 m2
- Akadálymentesített parkoló építés 22,75 m2
- Parkolóépítés kiszolgáló úttal összesen 84 db
- Belső víz-csatorna hálózat felújítása, új hálózat építése összesen 2783 fm
- Központi fűtési, szellőzés szerelési hálózat felújítása, új hálózat kiépítése összesen 2402 fm
- Belső gázellátás szerelése összesen 155 m
- Konyhatechnológia kiépítése
- Külső közműhálózat kiépítés összesen 305 m
- Elektromos hálózat felújítása, tűzjelző rendszer kiépítése

A megújuló épületben természettudományi, informatikai és művészeti szaktantermeket is kialakítanak, megvalósul a komplex akadálymentesítés, sőt krízisszobát is létrehoznak átmenetileg nehéz helyzetbe kerülő családoknak az "otthoni" tanulás biztosításához.
Lecserélik az elavult taneszközöket, felszereléseket, bútorokat, és modern napközis foglalkoztató épül a nyugodt leckeíráshoz, korrepetáláshoz. Új tornaterem és aula is épül, ezek a környék lakosainak a szabadidő hasznos eltöltéséhez adnak helyet.
Környezetbarát építési megoldásokat is alkalmaznak: a fűtést napkollektor és hőszivattyú segíti, és hőszigetelt ajtókat, ablakokat építenek be.

Azt már meg sem merem kérdezni hogy minek egy községi iskolába akadálymentesített parkoló? A tanároknak? Vagy hogy drágább legyen?

Szóval örülök, hogy épül-szépül az ország!

Csak az a baj, hogy ebből sokat nem érzékelünk. Persze a kisördög bennem van: az 500 milliós iskolafelújítás tényleg a HHH gyermekek továbbtanulási esélyegyenlőségük megteremtését szolgálja, vagy csak a NYÍRÉP Kft. járt jól, aki megnyerte a kivitelezést

Címkék: eu társadalom megyei hír

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr381444424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.14. 13:12:41

no, ezt az iskolát megnézném, amikor kész. bennem is motoszkál a kisördög, de remélem, nem lesz igazam. mivel a 100%-ig tiszta dolgokból még nem sokat láttam, én azt remélem, hogy a gyerekek jól járnak. Ha emellé a Nyírép is jól jár, az most még nem is zavarna különösebben; csak tényleg épüljön is meg, és ilyenre. Akkor már legalább el tudjuk mondani, hogy ez a pénz legalább nagyrészt értelmes célra lett elköltve.

stulquec 2009.10.14. 13:19:17

Kíváncsi leszek, hogy ebben a hiperszupermodern iskolában mennyivel fognak jobban tanulni a HH és a HHH gyerekek... Bár gondolom ezeket az adatokat is könnyen lehet hamisítani, mert mint tudjuk kis hazugság, nagy hazugság, (utána jön a ) statisztika....

ruhaszarito 2009.10.14. 13:25:01

"Azt már meg sem merem kérdezni hogy minek egy községi iskolába akadálymentesített parkoló?"
Gondolom mozgasserulteknek.

rolika 2009.10.14. 13:31:47

Még mielőtt valaki örülne a 2,3% kifizetett forrásnak, a mondat így fejeződik be: "... ebből csak néhány tíz fillér jutott a pályázóknak"

És a többi hova jutott??? Most tényleg, forgatjuk ezt az ÚMFT nevű óriáskereket néhány EZRELÉKÉRT???

Emlékeztek még a "történelmi lehetőség előtt áll Magyarország", "új Marshall-terv", korábban soha nem látott fejlődés" szlogenekre?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.14. 13:33:31

Az ország legmodernebb iskolája lesz.

Mondjuk az én iskolámban nem volt szaktanterem, krízisszoba, tornaterem, napkollektor meg hőszivattyú, meg mozgássérült parkoló, oszt mégiscsak elvergődtem a diplomáig ...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.14. 13:34:40

@rolika:

ha abban a "néhány tíz fillérben" benne van ez a fél milliárd, akkor itt irdatlan összegek mozognak ...

abandi 2009.10.14. 13:38:04

Brávó és éljen!
Az atommagkutató-laboratóriumot kifelejtették...

Galocza 2009.10.14. 13:39:48

Ez most szerintem tényleg jó hír (persze ha meg is valósul). Az akadálymentesített parkoló valószínüleg EU-s előírás, csak nálunk furcsa. A HHH-ból a legbiztosab kitörés a tanulás és ahhoz fontos a jó környezet a tanároknak és a tanulóknak is.

rolika 2009.10.14. 13:44:55

@zero: Akárhogy is számolom, a háttérben egy irdatlna pénzszivattyú dohogását vélem hallani. Ha a lehívott 2,3%-ot 100%-nak veszem (ennyit kaptunk a zEU-tól), akkor ebből ezek szerint ca. 85% elmegy magára a pályáztatás intézményére: a kiírókra, a pályázatírókra, a KORRUPCIÓRA etc., és csak ca. 15% ("néhány tíz fillér") marad a tényleges, elvégzendő munkára? Amin, a hazai viszonyokat ismerve, még mindig fekélyesre keresik magukat a kivitelezők? Most komolyan, csak én érzem úgy, hogy ha 100% helyett valamiből csak 2,3%-ot tudunk hozni, akkor AZ NEM ÉRI MEG, azt NEM SZABAD csinálni?

Galocza 2009.10.14. 13:45:22

@zero: Albert Einstein sem használt számítógépet és mégis elvergődött a Nóbel díjig, de azért mégsem kellene visszaállítani a (technikai) szinvonalat az 50-es évek szintjére

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.14. 13:46:18

@abandi: az a középiskolába megy majd. remélem, a tanulók is jól járnak, és megépül tényleg, olyannak, amilyennek a tervek mutatják. a keretből még úgy is meg lehet csinálni, ha ebből a pénzből 30-35%-ot az építő cég tesz zsebre, tehát nem reménytelen.

Float 2009.10.14. 13:47:12

A kerékpártároló felesleges lesz :)

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.10.14. 13:47:18

Ugye a hátrányos, s a halmozottan hátrányos -ha jól gondolom-nagyrészt cigánygyerekeket jelent? Ha így van, kíváncsi lennék 10év mulva ,milyen eredményeket érnek el, s hány cigány diplomás kezdi majd úgy az életrajzát: ált. iskolát Kölcsén fejeztem be.

reKorrekt 2009.10.14. 13:48:23

Ez azért hozzátartozik a dolgohoz, hogy 2001-ben a település lakosságának 99 %-a magyar, 1 %-a cigány nemzetiségűnek vallotta magát.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.14. 13:48:49

@rolika: hogy konkretizáljuk, a tényleges elvégzett munka értéke kb. a teljes lehívható források 0.2%-a körül lehet, a lehívott összeg 8-9%-át tippelem erre. pofátlanság, ipari méretekben, igen.
ÍGY valóban nem is éri meg csinálni.

binike 2009.10.14. 13:49:23

hátrányos helyzetű régió 273 hátrányos helyzetű gyerek (ált. iskolás) és 84 db parkoló!!!!!! Bazzeg .... mi a picsának ...

ruhaszarito 2009.10.14. 13:49:56

Zero:
Azt tovabbra sem ertem, hogy miert baj, ha a mozgasserultek akadalymentesen tudnak kozlekedni (nyilvan ez is eloiras valahol), illetve ha lehet akkor alternativ energiaforrast is beepitenek az epuletbe. Az, hogy mi torteneik az a penzzel, meg hogy hol tunik el az a sok, azt nem firtaom, ezek a napelem, hoszivattyu szerintem abszolut peldamutato dolgok.
Az, hogy amikor meg Te, vagy en jartam iskolba nem voltak elerhetok ezek az eszkozok az egy dolog. Ma mar elerheto, es ha relative olcson beepitheto tegyuk.
Egy napelem ha jol emlekszem 37 honap alatt hozza vissza az arat, pl. az osztrakoknal eleg sokszor lattam, az Alpok kozepen teli volt az altalanos iskola napelemmel. Olyan helyen ahol a faluban egyebkent par szaz ember lakik. (Persze a kornyekrol odajarnak a gyerekek tanulni)
Lehet, hogy fura, de pl. en ahol a szerkezet engedi telipakoltatnam napelemmel az iskolak, panelek (!) es egyeb intezmenyek tetejet.
Van olyan varos a nemeteknel, ahol (a neten elerheto) napelem terkepet talalsz, ami megmutatja, hogy az adott hazon erdemes-e napelemet felraki vagy sem. Mindez ott, ahol a napsutotte orak szama lenyegesen kevesebb, mint nalunk.

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.10.14. 13:50:57

Nem a veresjózsi választási körzete eme térség?

ruhaszarito 2009.10.14. 13:52:03

Bocsi a helyesirasi hibakert.

rolika 2009.10.14. 13:56:41

OFF: na ebből megint botrány lesz: www.magyarhirlap.hu/velemeny/diszpolgar.html
Én csak azt utálom az egészben, hogy MÁR MEGINT IGAZA VAN B.ZS-nek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.14. 13:57:22

@reKorrekt:

ez tuti?

azt hittem valami lepukkant, vályog-döngöltagyagpadlós falusi iskola és félig össze van dőlve ...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.14. 13:58:24

Az iskola felújítását támogatom. Az akadálymentesítést is támogatom. De - minden skótságtól mentesen kérdezem - biztos, hogy ez ilyen horror összegbe kerül?!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.14. 14:01:18

@ruhaszarito:

290 gyerekre és 1 iskolára 500 milliót vagy 10 iskolára iskolánként 50 milliót?

Az arányokkal van egy kis gond ... ennyi pénzből hány iskolában lehetett volna egy tisztasági meszelést + 1 számtech termet kialakítani? Hogy az oktatásnál maradjunk ...

Bakker, a Thököly út TELJES felújítása olcsóbb volt, mint ez ....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.14. 14:03:11

@mefisto:

Ugyanez az álláspontom!

Kurva jól állunk, ha már a községi általános iskolákra fél milliárdokat költünk!
De persze lehet beszólni is, hogy milyen negatív vagyok ...:S

abandi 2009.10.14. 14:04:13

@binike:
Mert 18 éves korig tankötelezettség van. A jogsihoz elég a 17 éves kor és már 8 általános sem követelmény.
Valahogy csak be kell járni a túlkorosaknak...hogy elvihessék a vizesblokkot...is.

Grafithuszar 2009.10.14. 14:04:49

"az 500 milliós iskolafelújítás tényleg a HHH gyermekek továbbtanulási esélyegyenlőségük megteremtését szolgálja, vagy csak a NYÍRÉP Kft. járt jól, aki megnyerte a kivitelezést? "

Ugye ez csak költői kérdés volt? ;)

abandi 2009.10.14. 14:10:56

Szerintem mi csak etnobizniszre, meg faszságokra kapunk eu-s pénzt...
De azt legalább ellopják a kondérkevergetőink.

peti1000 2009.10.14. 14:11:36

Legalább a "színvonalas oktatás" része meg lesz a dolognak!

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.10.14. 14:13:31

Es valahol felsir egy gyerek...

;)

zero: nem azert mondtam a videos dolgot, hogy levedd. Lasd a megoldast. :) Nem kekeckedni akartam, hanem segiteni.

ruhaszarito 2009.10.14. 14:15:14

@zero: Nyilvan nem azert kerult 500 millioba a felujitas, mert alternativ energiagazdalkodasi megoldasokat es akadalymentesitest is beepitettek. Ez lehet venni beszolasnak is, bar en csak szolni szerettem volna, hogy nem erre a dolgra kellett volna helyezni a hangsulyt, mert ezek ma mar nagyon keves osszegek. (vagy legalabbis annak kene lennie)
Csak egy pelda, kollegam most rakatott fel a hazara olyan napelemtablat, ami a vizet is meleget es aramot is termel, es az egesz megallt 4000 Euro korul, mikozben nyaron tobb aramot termelt, mint amit elfogyaztott.

Galocza 2009.10.14. 14:20:11

60 iskolára 30 milliárdot, vagy a BKV-ba önteni megint?

snorbi 2009.10.14. 14:21:18

@Galocza: Félreérted, nem ez a lényeg. Hanem az, hogy nem a hiperfelszerelt iskolától fog megjönni a HHH gyerekek tanulási kedve. A fejekben levő dolgokon ez SEMMIT sem változtat, de legalább mondjuk el lehet majd lopni a vadiúj csapfogantyúkat, kilincseket, stb.

ÚjFiú 2009.10.14. 14:23:12

@reKorrekt: Sziasztok. Régóta (kb 1 éve) olvasom a Vastagbőrt. Nagyon tetszik, bár igen szomorú...
ez az első hozzászólásom...
A képen, amit recorrect linkelt be egy modern iskola épületét láttam. Talán tényleg lenyúlás szaga lehet a dolognak, ha egy ilyen épületet kell "modernizálni"...ennyiért.... Nem ismerem persze a kiviteli terveket és a jelenlegi árakat sem (ha jól emlékszem kb +30 % a valós és a számlázott ár különbsége) Mintha tornatermet is láttam volna...(a kéményes épületrész nem lehet az szerintetek?)

500 milla...279 érintett gyerek...amikor a kisebb falvakban pont forráshiány miatt szüntetik meg sorra az iskolákat...hmm. Hány falusi kisiskolát lehetne fentartani ebből az összegből?

ÚjFiú 2009.10.14. 14:25:35

@ÚjFiú: bocs jobban megnézve a képet valszeg tényleg nincs tornaterem.

snorbi 2009.10.14. 14:25:57

@Galocza: Eléggé OFF, de elgondolkodtatott a hasonlatod: a mai átlagembernek fingja sincs arról, hogy Einstein mit is csinált anno. Mielőtt valaki belém köt: nem kell minden Nobel díjas munkásságát ismerni, de ha valakit megkérdezel, hogy mondjon egy híres fizikus, nagy valószínűséggel Einstein-t fogja említeni. De Einstein-ről max. annyit tudnak, hogy látott róla egy kinyújtott nyelvű képet... A mai átlagemberek jelentős része matematikai, fizikai, kémiai, stb. téren valószínűleg analfabétának számítana.

Izrael Kapitány 2009.10.14. 14:25:59

@rolika: Nyehe, ugyanaz a vonulat, mins Sas. Még hasonlítanak is...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.14. 14:26:45

@reKorrekt:

Köszi ...pedig kerestem fotót, de nem találtam ...nagy király vagy!

ÚjFiú 2009.10.14. 14:27:06

@laspalmas: Jó helynek látszik. itt úgy látom a visszafogottabb náczizmus dívik....:-)

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.10.14. 14:29:02

@zero: Ennyire szerintem nem is állhatunk jól. Hány általános iskola van az országban? Gondolom legalább 3000. Az épület állagától függően sacc 30 évente illik egy alapos felújítást végezni. Az évente 100 iskola. Ami évente 50 milliárd. És ez csak általános iskola. Gimnáziumról, kollégiumról, oviról, bölcsiről, sportcsarnokról még szó nem esett.

Erre a NASA költségvetése sem lenne elég.

abandi 2009.10.14. 14:29:47

@ruhaszarito:
Ez a napelemes dolog szerintem tökéletes tévút Magyarországon.
Későősszel-télen-koratavasszal (amikor tényleg nagy az energiaigényünk), általában gyenge, vagy nincs is napsütés nálunk...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.10.14. 14:30:19

az eus pénzek lehívása a operatív programok alapján való pályáztatással történik. az OP-k a nemzeti fejlesztési tervnek a részei, az NFT-t a kormány fogadta el 2006ban és a nemzeti fejlesztési ügynökség állította össze a kormány megrendelésére.
tehát színtiszta maszop-szadesz irányítás.

kik a legnagyobb haszonélvezői beruházói és KIVITELEZŐI oldalról?

reKorrekt 2009.10.14. 14:30:25

@ÚjFiú: Úgy tippelem hogy a bal oldali szárny a tanári/szertár/raktár/vizesblokk, a középső a 8 db osztályterem - mert ennyi gyerek/8=34 (fő/osztály). Hogya jobb oldali böhöm mi lehet, passz, talán kazánház...

Izrael Kapitány 2009.10.14. 14:30:33

Harmadik alkalommal, ezúttal januárig hosszabbította meg a Katapult Mentorprogram szabálytalanságai miatt indított nyomozást az ügyészség - írja a Magyar Nemzet.
Borovszky Tímea, az oktatási minisztérium hivatali visszaéléssel és vesztegetéssel gyanúsított esélyegyenlőségi főigazgatója már több mint fél éve munkavégzés nélkül kapja fizetését: havi 556 ezer forintot. Utódja, Pálfi Ferenc miniszteri biztos két hete látja el a területet, vagyis ugyanazért a feladatért most két embert fizet a minisztérium.
A gyanú szerint a "romaintegrációra" szánt 45 milliós pályázati pénzből Borovszky Tímeához közel álló cégek kaptak több millió forintot.
(HírTV)

Izrael Kapitány 2009.10.14. 14:32:14

@abandi: Egyetértek. A geotermikus energiában van nálunk fantázia. A napelem, az akkor termel, meg csinál melegvizet, mikor nyár van. Akkor meg talán épphogy a mosogatáshoz kell melegvíz.

abandi 2009.10.14. 14:33:24

@reKorrekt:
Ezt kemény lesz elbontani!

ÚjFiú 2009.10.14. 14:34:13

@ruhaszarito: Szia, megadnád a 4000 Euro koruli napelemtáblás barátod valamilyen elérhetőségét,:-)?
Családi házban élek, és a gázszámlám már az egekig nőtt. 5 gyerek, négy kerék, meg a havi lakástörlesztés....jeligére a kiadóba kérném :-)

abandi 2009.10.14. 14:35:09

@Izrael Kapitány:
Meg a légkondihoz esetleg, de azt meg nem bírja este.

ÚjFiú 2009.10.14. 14:37:15

@reKorrekt: igen, tényleg kazánház lehet, meg aztán jóval kisebb alapterületű, mint a mellette lévő kézilabda pálya....

abandi 2009.10.14. 14:37:30

@Izrael Kapitány:
Tárolható napenergia: ákác, nyár, fűz...fa.

reKorrekt 2009.10.14. 14:38:30

@Izrael Kapitány: Egy átlagos családi ház tetejére kb. annyi napelemet lehet felpakolni, ami 3-4000 W-ot képes előállítani (~2 milla). Mindezt persze szikrázó napsütésben. Azon meg lehet gondolkodni hogy kajamikrózás közben mivel porszívózod ki a szőnyeget :)

Magyarország GEOTERMIKUS NAGYHATALOM! Minden szempontból! ideális helyen vagyunk, még a föld(kőzet)kéreg is itt a legvékonyabb. De gondolom az orosz gáz-lobbi erősebb :/

ÚjFiú 2009.10.14. 14:43:24

@abandi: azt hiszem sokszor javasolnak hibrid megoldásokat ilyen esetekre (szélenergi-napenergia- esetleg hőszivattyúval kiegészített rendszereket). Talán a kizárólag napenergiára épülő rendszerek nem olyan gyorsan lesznek rentábilisak, de ha spórolhatsz vele, nagyobb léptékben megérheti a beruházást.... egy iskolánál pl...:-)

beleszolok 2009.10.14. 14:45:07

Nem lenne olyan messze, elmennék körbevideózni, hogy milyen állapotban van, hogy felújításra szorul. :-)

VastagbőrTV :-D

ÚjFiú 2009.10.14. 14:45:28

Mikor lesz már magyar gázlobbi? :-), bár azt olvastam a makói (?) próbafúrások nem sok jóval kecsegtetnek mostanában....

reKorrekt 2009.10.14. 14:47:47

@ÚjFiú: Megnyugtatlak, hogy ha a világ legnagyobb gázmezejét találnák meg, nekünk akkor sem lenne jobb :)

Svejk, a derék katona 2009.10.14. 14:49:05

@ÚjFiú: Majd ha kilépünk az eu-ból, belépünk a FÁK-ba, és egyesült orosz-magyar erővel elfoglaljuk Ukrainát!

Svejk, a derék katona 2009.10.14. 14:50:11

@abandi: Haha, és hány év alatt nő ki az, ami egy óra alatt elég???

reKorrekt 2009.10.14. 14:51:58

@Svejk, a derék katona: 'Mér, a sárgarépa hány hétig terem, amit egy fél pillanat alatt arca tolok? :D

Rejtett a Szám 2009.10.14. 14:55:55

@ermi50xn6j2: "hány cigány diplomás kezdi majd úgy az életrajzát: ált. iskolát Kölcsén fejeztem be. "

Ezt a mondatot így fogják kezdeni: Az általános iskola elhordását Kölcsén befejeztem.. :)

drkovax 2009.10.14. 14:56:57

off
@Izrael Kapitány: Azért nem ennyire rossz a helyzet. Az a melegvizes napelem ami nyáron napi 300 liter 90 fokos vizet produkál ilyenkor is összehoz ugyanannyi 40-fokosat. 28 fokossal meg már gyönyörűen lehet fűteni egy jól szigetelt házat.
A valódi megoldás persze a geotermikus+napelemes melegvíz és áramtermelés+szélkerekes áramtermelés. Csak a beruházást kell egyszer megfinanszírozni ... :-(
on

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.10.14. 14:58:36

Zero azért sok helyen vannak mélyszegénységben élő csóró magyar gyerekek. Barátnőm 3-4 éve odaadta a parizeres zsömléjét az egyik csóró fehér gyereknek, az meg megkérdezte, hogy mi ez a finom piros dolog a zsemlében. Bazzeg, a gyerek nem ismerte a 3 filléres parizert! És bőven tizenéves volt már.

Galocza 2009.10.14. 14:58:53

@snorbi: Szerintem a HHH nem azt jelenti, hogy ezek a gyerekek mind tolvajok és gazemberek, hanem, hogy jó esélyük van azzá válni, ha nem foglakoznak velük.
A fejekben levő dolgokon meg pontosan az változtat, hogy milyen környezetben vannak és milyen tanárokkal. Nyílván egy jól felszerelt jó állapotú iskolába szivesebben mnennek a tanárok is mint egy leromlott állapotúba. Minél többet vannak jó környezetben annál inkább azt tekintik elfogadottnak ezért fontos a tornaterem, krízisszoba szaktanterem, ahol nyilván iskolán túli szakköröket is lehet tartani. Az 500 millió pedig manapság már nem egy túl nagy összeg, kb. tíz családi ház ára.
A. E. egy közismert személy mindenki tudja ki, még ha pontosan nem is ismeri a munkásságát, de megszemélyesíti a tudományt és itt csak ez kellett. A mindenkori átlagemberek nagy része szinte teljesen analfabétának számít mindenhez ami nem kötődik szorosan az életéhez

Svejk, a derék katona 2009.10.14. 15:00:59

@Izrael Kapitány: szerintem nem kell ezen rágódni. Az oroszok már uszályra épített mobil atomerőműveket gyártanak, olcsó, tiszta, egyszerű, és ha elkopik, jön a tolóhajó a cseredarabbal, csak a villanydrótokat kell átkötni. Most akkor szerinted van értelme milliárdokat elkölteni randa szélmalmokra, amelyek az energiafelhasználás 1%-át termelik meg? Ráadásul 40%-al drágábban, mint minden más? Ennek a nagy alternatív energiatámogatásnak is kb. annyi értelme van, mint az uborkagörbületi rendeletnek.

ÚjFiú 2009.10.14. 15:02:37

Én azt gondolom, hogy a legüdvözítőbb az lenne, ha mindenki megoldhatná, hogy azt az energiát, amit elfogyaszt azt meg is termelhetné..., persze esetleg kisebb körzetek együtt biztosítanák maguknak az áramot, meg a fűtést.
Ha jól tudom még a szomszédos napsütötte Ausztriában is pl több olyan ökofalu van, ahol nap- , szél-, víz-energia segítségével látják el a közösség épületeket energiával... és mindezt a állam dotálja....

abandi 2009.10.14. 15:02:43

@Svejk, a derék katona:
Ezek a fafélék gyorsan nönek. Kb 10-15 év alatt érik el a vágásérett kort.
De: Van már házi pelletező (ez a darált galyakat granulálja (nyúlbogyósítja)) és autómata kazánfűtésre alkalmassá teszi.
És nem túl drága a rendszer állítólag.
Persze szép lehetsz, de okos nem, mert már co-co2 kibocsátási adót terveznek bevezetni a franciáknál a magánházakra is...
Mi eddig csak "kéményadót" fizettünk.
Visszatér a füstadó is.

mesmithy 2009.10.14. 15:04:50

Mikor lesz mar olyan, hogy mivel gondolom itt is sok a kornyeken a munkanelkuli, ezert ezekhez a projectekhez csak az anyagokat egy-ket tervezot es szakembert alkalmaznak a segedmunkakat, pedig a kozmunkaban a munkanelkuliek elvegezhetnek. Valoszinuleg mindenki jobban jarna es mindjart sokkal tobb iskola felujitasara jutna penz.
Bar itt a kep alapjan valoszinuleg csak mutyizas lesz, mert kivulrol legalabbis ez nem igazan tunik egy elhanyagolt, rossz allapotu sulinak, szerintem talalnanak ennel sokkal rosszabbakat is amikre raferne a felujitas.

ÚjFiú 2009.10.14. 15:06:25

@Svejk, a derék katona: Jól hangzik, de ha mindenki atommal oldja meg az energiaigényét, hova tesszük majd a rádióaktív hulladékot? Ha a napba küldenénk, akkor annak is magas lenne a költsége:-)

Svejk, a derék katona 2009.10.14. 15:06:42

@reKorrekt: na ja, a hollandok is ezt hitték. Először letarolták az erdeiket, aztán elégették a tőzeget is, most aztán lent vannak a tengerparti béka segge alatt. És az még egy jóval kisebb energiaigényű és népsűrűségű kor volt...!

spájdernecc 2009.10.14. 15:07:10

a tornaterem mellé tervezhettek volna egyből tanuszodát is, de már késő
értem én, hogy felzárkóztatás, de ez a három faluból összeszedett 300 gyereket oktató iskolára...
nem sajnálom, de gondolt arra valaki, hogy fenntartani sem két fillér?
a normatívából kb a gépészet villanyszámlájára futja

mokkaczuka 2009.10.14. 15:09:24

Ne hülyéskedjetek már. Oktatásba kell ölni pénzt. Inkább ebbe, mint a kibaszott segélyezésbe.

Svejk, a derék katona 2009.10.14. 15:11:03

@ÚjFiú: A fűtőelemek felújíthatóak, a személyzet használt ruháit meg másefféle szirszart meg eláshatnánk mondjuk a félbemaradt 4-es metró alagútjába. :-) Az atomtechnológia azért nem ontja tonnaszámra a hulladékot, mint az erdei fa tüzelésű "környezetbarát megújuló energiaforrású" erőművek a hamut, vagy a geotermikus szirszarok az elvízkövesedett csöveket.

abandi 2009.10.14. 15:13:44

@spájdernecc:
Majd a nagyobbak tanítják a kisebbeket.
Edig is így volt nem?

abandi 2009.10.14. 15:17:05

@Svejk, a derék katona:
A hollandusok kereskedő típusú népek...

ruhaszarito 2009.10.14. 15:17:19

@abandi: Szerintem nagyon is megerne. :-) Eszak-Nemetorszagban, ahol a napsutotte orak szama sokkal, de sokkal kevesebb, mint nalunk (meg a hm. is messze elmarad az otthonitol), ide raknak naperomuveket, olyan tornyos megoldasut, amit pl. a spanyoloknal is latsz. Rengeteg hazon latni itt napelemet, de egyebkent a varos hataraban is van egy naperomu. Magyarorszagon szerintem nagyon sok aramot tudnanak termelni.
@ÚjFiú: Nagyon szivesen megadnam, de nem magyar az illeto, lakhely sem, meg a ceg sem, aki felrakta.

beleszolok 2009.10.14. 15:17:26

Azért ez sem gyenge vastagbőr: index.hu/belfold/budapest/2009/10/14/rokkantnyugdijas_csepel/

Nem tudnám őszintén kijelenteni, hogy sajnálom az átvert delikvenst, mert az ügyvédjéből kiindulva, valszeg anno ő is a 19000 forintot választotta, de azért durva...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.14. 15:18:52

@Szekuriti Blogger:

Én nem írtam hogy kik a halmozottan hátrányos helyzetűek ...

beleszolok 2009.10.14. 15:21:07

@Svejk, a derék katona: minden atomhulladékot egyszerűen ki kellene lőni a világűrbe.

ruhaszarito 2009.10.14. 15:27:04

@ÚjFiú: 1995-ben kezdtek bezarni egy 6 reaktoros (vagy hogy mondjak) atomeromuvet a nemeteknel, amibol 2 reaktor olyan volt, mint ami nekunk van Pakson. A bezart eromubol egy par alkatresz atjott hozzank. Nem is ez a lenyeg. Egy hete voltam egy errol szolo eloadason, ahol volt egy folia. Az atomeromube 1,8 millio tonna anyagot epitettek be, melybol mindossze 10 ezer tonna maradt, mint veszelyes hulladek. Tehat nem is gondolna az ember, hogy mennyire "keves".
Egyebkent az atomeromu 1 kWh aramot 3-4 Eurocentert termel meg (Paks azt hiszem 30 filler), mig egy szeleromu, ha bent van a szarazfoldon akkor olyan 15 centert, ha kint van a tengeren akkor olyan 25 cent. Egy naperomu 17 centert termel, mig a szen tuzelesu olyan 6 centert. Tehat meg mindig ez a legolcsobb megoldas, es sajna egyenlore nincs is olyan alternativaja, amivel biztositani lehetne azt a bazis energiaforrast amit az emberiseg igenyel.

ruhaszarito 2009.10.14. 15:29:09

ruhaszarito 2009.10.14. 15:27:04 : sorry butasagot irtam, Paks 10 forint korul termel 1 kWh energiat.

spájdernecc 2009.10.14. 15:33:04

@abandi:
de :)
a pelletes dologban meg igazad van, nálunk ez a megújuló energiás frázis is sajátos értelmezést kapott : vágjuk ki az erdőket, aztán égessük el erőműben.
normális helyeken ugye a mezőgazdasági hulladékot /!/ hasznosítják ilyen formában. Kukoricaszár, napraforgószár, szalma, ilyesmi...
még valamikor 80-81 körül olvastam / szaklapban/, hogy mindenféle eukaliptuszokkal! kísérleteznek energiaerdő gyanánt... azóta sem hallottam a dologról... de van még néhány érdekes tényező a dolog körül

spájdernecc 2009.10.14. 15:37:20

@ruhaszarito:
no. annak az erőműnek a villanypásztáit vágtuk mi nyári üzemi gyakorlaton.
60m szélességben tökön-babon keresztül a 20 éves fenyvestől a 150 éves bükkösig.
79-ben az volt az egyik NDK-s kirakatberuházás
pont mint nálunk a paksi

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.10.14. 15:37:44

@beleszolok: nem gyengén vastagbőr ez is, igen... azért attól még, hogy a 19000 forintot választotta esetleg anno, azért ilyen tanulópénzt fizetni érte nem valami jó

abandi 2009.10.14. 15:39:47

@ruhaszarito:
Meg hát! Mondta Piroska a farkasnak.
A németeknek az I. és a II. VH megindítása is "megérte"...
Na, jó ez erőltetett volt egy picit...

ÚjFiú 2009.10.14. 15:52:46

@ruhaszarito: Kérdés, hova tesszük a hulladékot (hogy ne okozzon környezeti kárt, lsd Csernobili atomszarkofág, ami már mintha is megsérült volna) és benne van-e a számításban (1 kWh aramot 3-4 Eurocentert termel) a szállítás és az elhelyezés költsége?

Lehet, hogy nem szeretem a 4-es metró ki nem használt alagútjait, de nem szívesen helyeznék el bennük időzített bombaként viselkedő atomhulladékot. :-) Mégis csak Budapesten élek....Ki tudja jó lehet majd még az másra :-)

ÚjFiú 2009.10.14. 16:12:09

Bevallom, idealista vagyok. Ebben a világban, amely egyszerre hullik szét - darabokra - ("mind oldott kéve") és egyszerre fűzi egyre szorosabbá a globalizáció - áldásos és romboló - köteléke, én inkább azt a vonalat támogatom, ami a helyi erőforrásoktól függ. Szerintem az atom nem ilyen, mert egyrészt külföldről kell a hasadó anyagot behozni, másrészt pedig szintén centrális (egy helyen termeli az energiát) és így, véleményem szerint megintcsak kiszolgáltatottá válnak a fogyasztók...Szerintem atom-, urán- (plutónium)lobbi is lesz, ha az atomenergia lesz a fő energiahordozó, vagy talán már van is?:-)

ruhaszarito 2009.10.14. 16:23:22

@ÚjFiú: Az ar csak az ertekesitesi ar. Egy eromu szetszedese mondjuk 3 milliard Euro, amit az adofizeto fizet amikor bezarjak :-)

ÚjFiú 2009.10.14. 16:25:43

@ÚjFiú: Bocs, hát nem vagyok egy stiliszta...:-) Talán így jobb lenne...
Ebben a világban, amely egyszerre hullik szét - darabokra - ("mind oldott kéve") és amit egyre szorosabbá fűz a globalizáció - áldásos és romboló - köteléke....
, bár talán ...így is átjöhet a "gondolat"....

Idealista vagyok, de nagyon gyakorlott blog látogató nem, de hát a nick-em is ezt mutatja...:-) mégsem lehetek egy megélhetési... Liberté.....:-),

tudi 2009.10.14. 16:46:22

az a sejtésem, hogy ezzel nem biztos, hogy a község jár jól (illetve az is), de leginkább az aki éppíti. Basszus enny imindent még a városi iskolákban sem építenekbe, mint ebbe a suliba. Az mondjuk tényleg jó lenne tudni, kinek a választási körzete ez a hely?
Ja nálunk most épül 2 buszváró 5 millából, nagybátyám, mint önkormányzati képviselő mondta ebből 1.5 milla csak a tervezés. Akkor ennél mennyi lehet "csak" a tervezés.

Jason Bourne 2009.10.14. 17:03:56

"Azt már meg sem merem kérdezni hogy minek egy községi iskolába akadálymentesített parkoló? A tanároknak? Vagy hogy drágább legyen?"

azért mert ez a törvény-illetve az akadálymentesítés vállalása előnyt jelent a pályázat elbírálásnál. sőt ha az épület több szintes, akkor felvonó építése is kötelező. akkor is ha a büdös életben egy kerekesszékes ember se téved az épületbe. találkoztam olyan esettel -óvoda felújítás- ahol szintén kellet akadálymentesíteni, pedig egy rokkant se volt a faluban.
agyrém

Jason Bourne 2009.10.14. 17:06:10

plusz kiahagytam még az akadálymentes wc építését amiből csak egy kell, ha normálisabb a "hatóság", viszont ha nem akkor nemenként külön. extra felszerelésekkel (kapaszkodók, dönthető tükrök, vészkívó berendezés stb.)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.10.14. 17:12:08

@reKorrekt:

á, a photovoltaikkal (a.k.a napelem) sírba tudnak tenni. azt nem földi használatra fejlesztették ki, hanem az űrbe, ahol nincsenek zavaró tényezők, pl szél meg felhők.
a klasszikus melegvíz-előállító napkollektor - legyen sík vagy vákumcsöves - azért bazi sokat segít, és klasszisokkal olcsóbb. csak győzd elvezetni a megszerzett energiát.

abandi 2009.10.14. 17:26:41

@denever:

Az a frissen felkerült kép a meglévő gyépét mutatja?
Mert akkor itt...itt ...
Milyen altenatív naphővel kombinált falábfűtőüzemről picsogunk???
Eszem-faszom-taknyom-nyálam megáll!!!

Rorgosh 2009.10.14. 17:50:29

Ez egy sima pénzkiemelési akció... Csak a durvább fajtából... Ugye, a hazai pénz már ne elég, most már az unióst lopja a kormány...

abandi 2009.10.14. 18:02:35

B+! Az imf már a nyakunkon, jönnek a szadeszesek által idetanácsolt eu-s felügyelők jövőre...
Gazdaságunk romokban, hadseregünk nincs...
Elfoglaltattunk.

Izrael Kapitány 2009.10.14. 18:12:04

@reKorrekt: @Svejk, a derék katona: @drkovax:

Egyvalamit elfelejt mindenki. A házilag termelt árammal egy óriási probléma van. Nem tudod tárolni. Nincs az az akksi, ami nappal eltárol annyit, hogy este anyu tolhassa a vasalót TV nézés közben, míg apu kiporszivózza a garázsban a kocsit. Közben meg rotyog a apacal a villanytűzhelyen.

A tárolás a baj. Fantázia abban lenne, ha az erőművek megvennék tőled a te általad termelt áramot, mert ő a "felesleget" el tudja irányítani, oda, ahova kell. Este meg egylőre mindenki mínuszban lenne.

Oda-vissza mérő, villanyóra kéne. Egyébként ez a dolog már bennt van a szabadalmi hvatalban, csak hát a lobbi ugye...

abandi 2009.10.14. 19:21:48

@Izrael Kapitány:
Azt nem említetted, hogy az atomos 10, a gázos-szenes14,Ft/kw-ba kerül a zölderőművi meg 26 Ft/KW támogatást élvez pluszban...egyeseknek!
Ki a faszom kíváncsi az újipar rablására?
A panellakók fogjanak először biciklipumpát a kezükbe!
Éljen a ....

ÚjFiú 2009.10.14. 19:31:38

@Izrael Kapitány: A tárolás tényleg problémás, de vannak jó aksik mostmár...olyat láttam a neten persze csak még a laborban, hogy akkora az egész,mint egy kisebb labda és ellátja anyut egy napon át (bár vasalni vagy sütni nem lehet vele sokáig). Ausztriában, azt hallottam, hogy mindig összekötik vízienergiával a nap és szél energiarendszert, tehát a fölös energiával vizet szívattyúznak fel a plusz energiával, amit napsütés és/vagy szél szegény időben visszaengednek, áramot termelve ezzel....

abandi 2009.10.14. 19:35:42

@ÚjFiú:
Tiétek a jövő! A Marson...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.10.14. 20:15:36

@ÚjFiú: Üdv! Te már nácziként jöttél ide vagy te is itt náczultál meg?:))

ÚjFiú 2009.10.14. 21:20:47

@abandi: @Tigeri:Vannak tudtommal szalmabálával fűtött faluk már MO-n is....index.hu/belfold/hirek/329264 , persze csak akkor, ha a falu összefog, vagy esetleg eu-s forrásból kaphatna erre támogatást, mondjuk a postban említett erősen lenyúlásos gyanúsos iskolaépítékezéses drágásított pályázati nyertes helyett. Ez lehetne a jelen, (de hát idealista náczi vagyok, lettem a vastagbőr post-okat olvasva, meg egyébként is) a napelem meg a szél meg a többi a jövő....na de a Marson? :-)

abandi 2009.10.14. 21:39:23

@ÚjFiú:
Nem hiszek az öntözéses energiafű termesztésben.
Pédául a mi híres szikeses pusztáink sem véletlenül jöttek létre...
Óriási sikertörténet ez a madár-bogár-szikfű kutatóknak.
Meg kéne nézni a Naptedszer útját a Tejút-rendszerben...Merre járunk épen most?

ÚjFiú 2009.10.14. 21:49:50

@abandi: azt hiszem az energiafűben én sem, de a szalmabála az aratási hulladék...kenyeret meg egyenlőre még kell ennünk....persze a jővőben talán majd fotoszintetizálunk....de remélem a szaporodás még ebben a formájában fenmaradhat ...talán elég sokáig...még a Marson is...:-)

ÚjFiú 2009.10.14. 22:07:55

Bár szeretem látni a leírt szövegemet....ja a kezdők izgalma és magamutogatása....., de ha már így feljött, most látom csak mennyi itt a "talán", meg a "még"....Lehet, hogy ezért lettem visszafogott náczi és kedveltem meg a V-bőrt, mert nemcsak jók itt az arcok :-), hanem volt egy olyan érzésem, hogy az elégedetlenség mellett ötletek is jönnek fel?

abandi 2009.10.14. 22:13:15

Tehét akkor tisztázzuk:
Van egy istenhátamögötti 10 éven belül elcigányosodott falu, ahol egy tökéletes állapotú iskolaközpontra 0.5Milliárd tallért osztottak korszerűsítés címén...
Mi meg már lassan a teveszarfűtés hatékonyságáról beszélünk...
Noooormááális????

Krikri 2009.10.14. 22:17:47

Zero, laspalmas,indiszkrét ha megkérdezem ti RTL klub Házonkívülnek dolgoztok? :-) Csak mert előbb elcsíptem a reklámjukat, és pont ezezk a témák (szerencsi oszlopok, 40 cm-s kilátó, iskola stb ) lesz a téma :-)

ÚjFiú 2009.10.14. 22:27:14

@Krikri: Nem lehet, hogy egyszerűen a Fityesszel való médiamegállapodások megnyitották az ő szemüket (is), elvégre most már hamaorost más lesz a gazda....

ÚjFiú 2009.10.14. 22:27:53

Persze csak a kisgazdi...., de hát a piacról élnek ők is

szabogyula 2009.10.14. 22:41:23

@ÚjFiú: @Izrael Kapitány:
Szerintem is az energiatárolás a baj . Nyáron légkondicionálunk, télen fűtünk .
Ha a nyár melegét valahogy el lehetne tenni télre..
Nem értek a témához, de egyszerü szemlélő számára "optimizmusra ad okot" a mobiltelefonok aksijának méretcsökkenése . Emlékeztek még a 10 évvel ezelötti táska-erikcsonokra ?
Magyarországról nézve az is érdekes adat lehet , hogy pl. a napsütéses Nevadában többet költenek a meleg miatt egy évben légkondicionálásra / hütésre / , mint Magyarországon fűtésre . / Természetesen per év , per háztartás /
Valahogy az energiatárolás - továbbitás témakörben kéne továbblépni .

Krikri 2009.10.14. 23:11:51

@ÚjFiú: csak a véletlen egybeesés miatt írtam :-) EGyébként nekem tetszik h ezek a témák vannak már minden csatornán ( max szegény tévénézők pusztulnak el magas vérnyomásban .-) ) viszont durva ahogy az Index bepuhult.. A jobb oldali blogajánlóban régóta nincs semmi normális, csak párkapcsolat, keksz és BKV buszvezető pofozós blog...

Krikri 2009.10.14. 23:13:53

Mg-i hulladék fűtésre: ha már téma, árulja el nekem valaki mi a búbánatért hagyják a napraforgót száron megrohadni??? Minden ősszel ledöbbenek ezen..

Krikri 2009.10.14. 23:15:44

"Vagyis az EU-s pénzek nagy része sosem jut el senkihez, az kevés, amit megítélnek, az a még kevesebb, amit lekötnek, és az a ici-picke rész, amit tényleg ki is fizetnek, azok sem igazán kerülnek megfelelő felhasználásra. " - ööööö lehet urban legend de én tűzközeli forrásból hallottam h lenyúlták ezeket az eu-s lóvékat azért nincs kifizetés (és ezt a lyukat tömik az IMF pénzzel)

abandi 2009.10.14. 23:23:39

@Krikri:
Én meg azt hallottam, a wc-n ülve, hogy:
A mindenkori kormány által hangoztatott eu-s pénzek kamuk. Azok elnyerhetőek, pályázat útján.
Na, most innentől kezdve többszörös nettó befizetők vagyunk a szentistváni örökségű baráti társaságba.
Brávó!

ermi50xn6j2 (törölt) 2009.10.15. 09:10:32

ÚjFiú! A mezőgazdasági növényi hulladákokkal aza gond-szalma, kuk. szár stb.-, hogy vissza kell forgatni a talajba, részben pótolandó a szervestrágyát, amiből nagyon kevés van sajnos, mert kicsi az állat állomány. A csak műtrágya használata, kevés, mert nincs humusz belőle s a talaj tönkremegy, nincs mi részben megkösse, igy a szél könnyen elhordja a termőréteget.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.10.15. 09:53:03

@abandi: édesanyám indokolatlan felemlegetése hívta fel rád a figyelmemet.
Nagyon szomorú ha neked ennek az posztnak + kommenteknek az összefoglalása ennyire egyszerü. A posztban szó sincs cigányokról és a tieddel együtt összesen most 6x jelenik meg a szó. 2x ermi50xn6j2 (2009.10.14. 13:47:18) kérdésében; 1x reKorrekt (2009.10.14. 13:48:23) szinte azonnali cáfolatában, 1x egy kommentelô nevéhez kapcsolódó blog nevében, 1x valaki ermi-t idézi végül a te frappáns "konklúziódban". GRATULA!

Cassandra Gemini 2009.10.15. 10:19:49

@zero: Hmm csak így annyit írnék, hogy ezek a sulik nem egészen olyanok mint a natúr városi általános iskolák. Sokkal több szerepet látnak el és a gyerekek miatt jóval nagyobb rajtuk a terhelés (mert a jobb minőségű gyerekanyagot elszívják a városi sulik, az ilyen helyeken pedig maradnak azok akik vagy olyan szegények hogy nem tudják megoldani az ingázást, vagy csak a körzetesítés alapján tudják őket besorolni, mert azokba az ált. sulikba ahol van felvételi, nem veszik fel őket) Általában a környék művelődési központját is ezek a helyek jelentik, ilyen helyeken tartják pl a bálokat, itt van a település könyvtára etc, szóval lehet érdemesebb így számolni. Sóstóhegyen (ez nyíregyházának egy külterülete) az iskolát szintén pályázati pénzből újítgatták, pl biciklitároló, pelletkazán és napelemes fűtési rendszer kombó, ami összességében azért nem teljesen hülyeség,(persze a vállalkozók nagyot kaszáltak rajta, de ettől még hasznos) ezeknek a suliknak megfelelő ellátást kell biztosítania falusi gyerekeknek, mert sokan egyszerűen nem tudnak bejárni a kb 10km-re lévő városba (ugye az alap hogy nincs kocsi csak bicikli) még a közeli Nagyhalászból is művészet kölyköknek bejárni (pláne télen) szóval egy kicsit azért mérlegelni kell.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.10.15. 11:24:14

@Krikri:

Nem, de nagyon örülünk!
Nagy rajongók vagyunk!

Szerintem olvasnak minket :)

szmoker (Homo Trollicus) 2009.10.15. 17:38:48

"Azt már meg sem merem kérdezni hogy minek egy községi iskolába akadálymentesített parkoló? A tanároknak? Vagy hogy drágább legyen?"

Kérem szépen, az új felsőkategóriás limuzin vagy telepjáró máshova nem tud állni. Hogy nézne már ki a prolik között?!

Tündér_Lala 2009.10.15. 18:03:33

@szmoker: Mondjuk az akadálymentesítés EU-s előírás, nyilván kritériuma a pályázati pénz elnyerésének.
Azt gondolom, hogy ez a pénz nem megy rossz helyre, csak aránytalan, hogy csinálunk néhány szupermodern iskolát töménytelen pénzből, miközben másütt a pénzhiány miatt legatyásodnak és becsuknak az oktatási intézmények. Ez viszont valószínűleg az EU-s országok fejlettségi különbségéből adódó ellentmondás.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.10.16. 10:12:37

@Petiking25: nem egy elhanyagolt környék, a Google-térképen látszanak a megművelt területek. Szerintem jó helyre ment a pénz.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.10.16. 10:43:27

@zero: iskola.kolcse.hu infók első kézből.
"A Kölcsey Ferenc ÁMK Általános Iskolája Fülesd, Kölcse, Sonkád tanköteles korú gyerekeinek oktatási-nevelési feladatait látja el."
Azért furcsa hogy ezek a gyerekek szinte mind HH és HHH-k legyenek...

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.10.16. 10:44:30

@Talon Karrde: persze tudom azt hogy:
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény. 121. § 14. pontja szerint hátrányos helyzetű tanuló az, akinek a családi körülményei, szociális helyzete miatt a jegyző rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát megállapította; e csoporton belül halmozottan hátrányos helyzetű az a tanuló, akinek a törvényes felügyeletet ellátó szülője - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott eljárásban tett önkéntes nyilatkozata szerint - a tankötelezettség beállásának időpontjában legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen, illetve az a tanuló is, akit tartós nevelésbe vettek.

ÚjFiú 2009.10.16. 13:37:12

@Talon Karrde: Szerintem is jó a hely, de attól még ennek tényleg lenyúlás jellege lehet. Szerinted ennek a viszonylag új épületnek a korszerűsítése és "felújítása" tényleg 500 millát (természetesen -30% az állami megrendelés miatt) igényel? És ahogy te utaltál már rá a sok HH és HHH szereplése a pályázatban is növelheti a gyanút....

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.10.17. 08:17:19

Gyerekek! Kölcse Szatmárban van, nem Szabolcsban! A Nyírép errefelé jól él, talán kell nekik még egy utolsó staférung.

BGy · http://babosi.blog.hu 2009.10.18. 10:13:42

@zero: De. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, de ha Kölcsén azt mondod, hogy szabolcsiak, akkor szólnak, hogy nem, ők szatmáriak.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.11. 01:41:27

srácok, nem hiszitek el, de én kb. két hete voltam Kölcsén, és mindennap a munka miatt elsétáltam a suli mellett:)

abandi 2009.11.11. 01:47:18

@zero:
Gyomaendrődön vannak Gyomaiak, meg Endrődiek.
Ha isznak, össze-vissza verekszenek egymással.
Erről is kéne egy ejus állásfoglalási minimum...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.11. 10:48:04

@Talon Karrde: nem tudom, szép kis település, szép a suli is, de nulla darab munkahely van a környéken. hihetetlen, egyszerűen nincs munka, senkinek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.11.11. 14:03:23

@calam (vdani):

No igen, ez durva ... de oda kell menni, ahol van, nem?

Ha Pécsre, akkor oda, ha Budapestre akkor oda, ha Ausztriába, akkor oda.
Az nem megoldás, hogy "Kölcsén nincs munka".

fokabacsi 2009.11.11. 14:08:41

Munkát lehet találni, csak akarni kell,Én is 117-370 km re dolgoztam otthonról. Igaz 3-4 osztállyal nehéz.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.12. 15:41:59

@zero: azért nem olyan egyszerű elmenni dolgozni. Egyrészt a közösségi kapcsolatok meglazulnak, másrészt pedig nem tud hol lakni. Ugyanis a munkahely hiány miatt senki nem akar odamenni lakni, ezért semmit nem ér a háza, nincs miből újat venni. Szóval ez majdnem, hogy megoldhatatlannak tűnik önerőből, nagy számban. Pláne most, amikor középosztályi és alsó-középosztályi munkahelyek szűntek meg.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.11.12. 16:10:22

@calam (vdani):

Persze igazad van.
De munka nélkül nem lehet élni, mert a pénz meg kell a megélhetéshez, nem?
Vagyis ha nincsen munka ahol lakok, akkor oda megyek ahol van.
Persze mérlegelni kell hogy a fizetés-albérlet milyen összeget ad ki.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.12. 16:14:45

@zero: Az ilyen zónákat (Nagybánya és környéke pl.) annakidején úgynevezett defavorizált zónáknak nyílvánította a román állam, ahol a vállalkozásoknak nem kellett adót fizetni csak teremtsenek munkahelyeket. Természetesen sokkal gyorsabban fejlődött minden mint a normális zónákban, nagyon sokan kihasználták ezeket a lehetőségeket és mindenki jól járt.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.12. 18:17:01

@zero: mielőtt válaszolnék had legyen egy javaslatom: még gondolat szinten se legyen ez a beszélgetés cigány-téma. Ugyanis ott a környéken teljesen színvak a munkaerő-piac: senkinek nincs munkája. Se cigánynak, se nem-cigánynak. (Lekérdeztem egy egyetemet végzett csajszit is, aki épp apuka kocsmájában segített, mert más munka nincsen - ez nem Kölcsén volt.)
Gyanítható, hogy aki ott lakik alacsony az iskolai végzettsége. A nyolc általánost, vagy kevesebbet végzettek körében kicsi eséllyel kapnak olyan munkát, amiből meg lehet oldani, hogy legyen olyan albérlet, ahol a család is elfér, vagy a család otthon marad és a dolgozni tudó van albérletben.
Vagyis igazad van: szerintem is kell munka, de egész egyszerűen nincs, pláne most, amikor jobb helyzetű rétegek veszítették el a munkályukat és az alacsony végzettségűek körében pedig tragikus a helyzet, a minimálbér-emelések hatására pedig még romlott is.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.11.12. 20:11:12

@calam (vdani):

Persze, szörnyű hogy senkinek sncs de munkája, de mikor értik már meg, a munka nem fog házhoz / zsákfaluba menni!!!

Főleg a szakképzetlen munkaerőhöz.

Ilyen helyen csak 1 munka lehet: a föld. Növénytermesztés és/vagy állattenyésztés.

Más nincs.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.11.13. 01:41:25

@zero: tapasztalataim szerint, amik nyilván csak az én benyomásaimról szólnak, azt mondhatom, hogy pontosan tudják, hogy nem jön házhoz. De van egy távolság, aminél messzebb nem tudnak elmenni. Ez körülbelül 60-80 kilométer Budapest környékén, ahol viszonylag jó a közlekedés. Kölcse környékén, hát 1-1,5 óránként jön busz (így emlékszem) nem éppen alkalmas erre. Aztán az van, hogy valszeg arra sincs pénzük, hogy mondjuk az állatot etessék, arra meg, hogy piacra juttassák pláne nem. Azt gondolom, ugyanez lehet igaz a növényre. Ugyan valamit megtermelhet, de onnan iszonyatosan nehéz piacra vinni az árut, pláne úgy, hogy a gépek megvétele komoly összegbe kerül.
Valószínűleg szükséges lehet - a nemsokára beinduló közösségi hitelezés mellett - valamilyen szociális alapú géppark létrehozására. Azt gondolom, hogy azon a környéken akinek valamilyen módon, de van egy darab gépe, az már vagyonosnak számít. És ez az egy darab gépe élete szerencséje.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.13. 05:52:18

@zero: és @calam (vdani):
szeretném felhívni a figyelmeteket arra, hogy virtuálisan csatlakoztam a dialógusotokhoz
vastagbor.blog.hu/2009/10/14/fel_milliard_forint_egy_altalanos_iskolara/fullcommentlist/1#c7651494 kommentemmel.

süti beállítások módosítása