Skip to content


       Szűrés lista

Igen, megcsináltuk! Elveszítettük szavazóink 95 százalékát 3 év alatt!

MSZP ma a kormánypárt. És mint ilyen, nem engedheti meg magának, hogy feladjon, leszarjon egy időközi választást. Talán nincs semmi mondanivalója a csornai körzetben élő 45 ezer választópolgár számára?

Mert eléggé példa nélkülinek találom, hogy egy kormánypárt 3 év alatt elveszíti a szavazóinak a 95%-át, még ha tudjuk, hogy ez egy "tét nélküli" időközi választás. Lehet, hogy az MSZP számára tét nélküli, de ezzel sok mindent el is árulnak a demokrácia-felfogásukról.

Így nekifutni a 2010-es választásoknak ... hát ez kurva kínos lesz. Persze minden egyes elveszett szavazatot megérdemelnek :-)

2010 májusától a varsói gyorst már budapesti gyorsnak fogják hívni?

2006, országgyűlési választások, 1. forduló:

31 817 szavazó, 70,35%-os részvétel



2009, időközi választás, 11.04:

9820 szavazat, 21,75%

Gyopáros Alpár, Fidesz-KDNP 73% (7104 szavazat)
Takács Krisztián, Jobbik 13% (1256 szavazat)
Balogh Csaba, MSZP 8% (784 szavazat)
Demjén Mihályné, Civil Mozgalom 4% (400 szavazat)
Molnár Tivadar, MIÉP 2% (208 szavazat)

2009, időközi választás, 11.22:

11 373 szavazat, 25,19%

Gyopáros Alpár, Fidesz-KDNP 79,71% (9065 szavazat)
Takács Krisztián, Jobbik 10,53%  (1197 szavazat)
Balogh Csaba, MSZP 4,64% (527 szavzat)
Demjén Mihályné, Civil Mozgalom 3,87% (440 szavazat)
Molnár Tivadar, MIÉP 1,26% (126 szavazat)

9668 szavazatból 527-et csinálni 3 év alatt remek teljesítmény! Csak így tovább!
Új cél a költségvetési támogatás (1%) magabiztos átugrása!

Címkék: politika választás

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr931545533

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 80 százalék, bazmeg! 2009.11.26. 11:04:53

Sartori szerint van az úgynevezett domináns pártrendszer, hogyaszongya: „ha egy politikai rendszerben van egy olyan párt, amely az összes többit megelőzi, dominánsnak nevezzük. Feltételezve, hogy az erősebb és a többi párt közti 10 százalékpont k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horizont 2009.11.24. 21:26:47

@hoplita: Na azért jobb vagy nálam egy 11-essel:DDD Mennyi mindenre emlékszünk még, hajaj! Volt itt szocializmus, rendszerváltás meg minden és azt hittem én barom, hogy ennyi idős koromra már milyen jó lesz. Hát a francokat! Lehet itt bárkinek hinni? Lehet itt bárkiben bízni? NEM!!

picur3ka 2009.11.24. 21:30:26

@Horizont:

Elrepult egy jo hosszu irasom itten. Most hirtelen meg egyszer, majd kesobb, talan.

@hoplita:

Ja, libsik voltak Fodorral egyutt, s en igen szomoru voltam mikor elvaltak utjaik, s lam igaza volt nekije.

Ezt is irtam az elebb - ami elszallt -, hogy mindenki ellenzeki volt akkor, meg az is, aki nem, aztan szepen szetvaltak utjaik ez egy teljesen normalis kristalyosodasi folyamat volt akkoriban sokunknak.

Aztan, kivel is akarjuk osszehasonlitani, ha kerdezhetnem?

picur3ka 2009.11.24. 21:31:58

@hoplita:

Pont ezt mondtam en is, a 80-as evek masok voltak, meg aztan helyileg is valtozo volt a helyzet.

picur3ka 2009.11.24. 21:37:20

@abandi:

Mondd, te kit valasztanal? Komolyan, egy kicsi, szegeny orszagnak, nulla ugralasi eselye van. Add hozza a bunos vilaghaborus izet, meg az izraeli befolyast, meg az orosz erdekszferat, apam, mirol beszelunk?

Ha kulpolitikailag nem vagyunk sikeresek a magyar erdek kepviseleteben es osszehangolasaban, akkor csod van. Es ezt a kanosszat Orban jol jarja a mai napig. Ez szerintem igen fontos.

hoplita 2009.11.24. 21:38:33

@Horizont:
Dettó.....meg voltam győződve róla, hogy mire negyven leszek nagyjából helyrezökkennek a dolgok.
Jóval elmúltam 40 és ott sem tartunk, mint 89-ben, bizonyos tekintetben.:(((
És megint a türelmünket kérik ezek a phérgek...a k............annyukat!!!!!
Egyébként nem hiszik - és ebbe beleértem a teljes politikai-gazdasági elitet - hogy most már a türelem az, ami hiánycikk.
Ha arra apellálnak oviék, akkor nagyon rákúrnak.

Egyébként megírod, mented a háeszt, aztán ha elszáll bemásolod újra.....tanulékony vagyok két ráb@szás után.:)))))

Marcellusca 2009.11.24. 21:39:48

@picur3ka: Hehe!
Má' maj'nem 40 vagyok, de nem szelektív a memóriám. (Ahogy elnézem, az idősebbeknek sem!)
Én is voltam úttörő meg KISZ-tag is (kötelezően!), de nem voltam vezető.

Milyen jobboldali pártról beszélsz?
Már rég nem az.
Liberális - jobboldali - balos SZÉLKAKAS párt.
És mindez minek/kinek köszönhető? Igen, igen, az általad magasztalt Viktorkának.

Mint lentebb a többiek is írták, elég sűrűn váltogatta a köpönyeget, aszerint, hogy honnan remélt több szavzatot.

És ez az, ami hiteltelenné teszi a szememben. Az egész pártot. Mert ott meg mindenki úgy ugrál, ahogy ő fütyül. Vagy viszon'látás!

Horizont 2009.11.24. 21:40:15

@picur3ka:
Nem tudom ma mi van? Majdnem minden komment elszáll:)) Már mindegyiket kétszer írtam én is.Mondjuk a rövideket:))

hoplita 2009.11.24. 21:47:25

@picur3ka:
Dettó.....meg voltam győződve róla, hogy mire negyven leszek nagyjából helyrezökkennek a dolgok.
Jóval elmúltam 40 és ott sem tartunk, mint 89-ben, bizonyos tekintetben.:(((
És megint a türelmünket kérik ezek a phérgek...a k............annyukat!!!!!
Egyébként nem hiszik - és ebbe beleértem a teljes politikai-gazdasági elitet - hogy most már a türelem az, ami hiánycikk.
Ha arra apellálnak oviék, akkor nagyon rákúrnak.

Egyébként megírod, mented a háeszt, aztán ha elszáll bemásolod újra.....tanulékony vagyok két ráb@szás után.:)))))

picur3ka 2009.11.24. 21:50:01

@Marcellusca:

Kozeppart, csak a maszop nacinak csufolja, aztan veletlenul az ember jobbosnak nevezi meg mindig, a helyzethez kepest.

Azt hiszem, az elobbi kommentjeimben benne van, hogy mit gondolok arrol, amit eloszeretettel neveznek koponyeg valtogatasnak. Azt is, hogy mi lenne, ha nem lett volna ilyen kemeny kezu. Ez van, kulonben a part szetesik.

Nyogodtan szavazhatsz Ibolyara, bajuszra, gyurcsanyra, vonara, ha ugy esik jol. Csak azt ne mondd, hogy barmelyik hitelesebb, mert az egy kicsit vicces lenne.

Kulonben az az erzesem tamadt, hogy ilyen lehet a kaccsolaton. A kommie propaganda rettenetesen jo, azt meg kell hagyni.

hoplita 2009.11.24. 21:52:17

Vazzeg, most meg megjelent az, ami az imént nem ment át.....:)))
Mi a túró....

Horizont 2009.11.24. 21:54:49

@Marcellusca: Na nem fogadtam meg @hoplita: tanácsát, rá is faragtam!
Az a baj, hogy aki normális az ott hagyta már a Fideszt, maradtak a seggnyalók! De seggnyalás közben nem lehet gondolkozni:))
Azért írtam már előbb valamikor, hogy szörnyű, hogy úgy fogunk szavazni, hogy azt kell nézni melyik a kisebbik szar!
De amit a baloldal most elkezdett, tragédia. Hisztériakeltés ezerrel,fasiszta veszély, világvége lesz ha 2/3-dal győz a Fidesz stb. Tegnap láttam a moziban a 2012-t. Na Klubrádió előadta ma a szöveges változatát:DDD

picur3ka 2009.11.24. 21:56:50

@hoplita:

Hat elfelejtem menteni. Tele is vagyok nathaval meg raadasul.

Mindenesetre, szerintem, nincs mas valaszhato part, aki kormanykepes es kulfoldon szoba allnanak vele. Ha a suket Jobbik nyomast gyakorol rajuk, az jo, de ki tudja, mit fognak azok is csinalni,, ha egyszer odajutottak, tul sok remenyt nem fuznek azert meg annyihoz se hozza.

Jo lenne egy jo liberalis part is, de most erre semmi esely.

abandi 2009.11.24. 22:04:47

@picur3ka:
Orbán egy likudista-atlantista.
A Kárpát-medencének semlegesnek kell maradnia, az összes bagázsnak össze kell fogni!
Valószínűleg kifullad a zsidó-....keresztény technikai fölény és akkor marad a pőre igazság.
véleményem szerint....

Marcellusca 2009.11.24. 22:06:28

@picur3ka:
"Kulonben az az erzesem tamadt, hogy ilyen lehet a kaccsolaton. A kommie propaganda rettenetesen jo, azt meg kell hagyni." - LOL!
Akkor még nem jártál ott? Nézz be, ha "tanulni" akarsz! :)

Itt nem az megy, csak egyszerűen már nem hiszünk Viktorkának.
És furcsa, hogy még van itt valaki, aki ennyire hisz benne.
Pedig NEM ő a megváltó!!!

"Azt is, hogy mi lenne, ha nem lett volna ilyen kemeny kezu. Ez van, kulonben a part szetesik." - magyarán diktatúra. Kicsiben.
És attól tartunk, hogy ez jönne, ha ő lenne a "király".
Igaz, azé' mi nem látjuk annyira világvégének, mint a maszop propaganda, de láttunk már karón varjút (meg karon fuck you-t :D).
Ezért nincsenek vérmes reményeink.

És lásd: @Horizont: !

picur3ka 2009.11.24. 22:27:21

@abandi:

Utobbirol nem tudom, mi lesz a sorsa, de egyebkent teljesen egyetertek. Csak ugye, hatszel nelkul, Oroszorszag megesz bennunket reggelire. Mindenkeppen nyitnia kell ebbol a korbol, ezt szerintem, o jobban tudja, mint mi.

Az Apro klanok es hasonlok kevesbe fontosak most mar az oroszoknak, hogy ejuropaval keresik a kapcsolatot - es Szerbia, lehet, hogy bejon nem sokara -, szoval most mar talan lehet.

Likud bolintasa a haborus bunosre meg mindig szuksegeltetik.

abandi 2009.11.24. 22:44:27

@picur3ka:
"Likud bolintasa a haborus bunosre meg mindig szuksegeltetik."
Ezt nem értem.
Átbőngészve a történelmünket szerintem:
- a zsidó-keresztny nyugat nekünk semmit nem adott.
- a szláv tengerben lavírozunk.
A nyugati polgár egy túlolvasott (tudjukkiktől...) gazdasági rabszolga.
Mi meg csak törekszünk arrafelé folyamatosan...

Marcellusca 2009.11.24. 22:45:35

@picur3ka:
Őőőőőő, izé, nem emlékszel, hogy kik hangoztatták fennen, hogy az oroszokkal minden kapcsolatot, üzletet meg kell szakítani?
Meg is csinálták.
Kib@szott nagy érvágás volt a mezőgazdaságunknak.
Most meg jön az oroszsegg-nyalás?
Köpönyeg-e fogatás-e ez-e?

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.24. 22:52:15

@picur3ka: Mondd, te kit valasztanal? Komolyan, egy kicsi, szegeny orszagnak, nulla ugralasi eselye van. Add hozza a bunos vilaghaborus izet, meg az izraeli befolyast, meg az orosz erdekszferat, apam, mirol beszelunk?

Ha kulpolitikailag nem vagyunk sikeresek a magyar erdek kepviseleteben es osszehangolasaban, akkor csod van. Es ezt a kanosszat Orban jol jarja a mai napig. Ez szerintem igen fontos.

Ki volt itt bűnös háborús nép???? Románia 1944 augusztus 23-án lépett át a szovjetek oldalára, amikor azok már Bukarestnél voltak. Addig hű szövetségesei voltak a németeknek. Ha meg már úgyis bent voltak az oroszok, sokkal jobb volt végigmasírozni az oroszok nyomában végig Erdélyen. Nulla kockázat, elől mentek az oroszok, a háború réges rég eldőlt. Ilyen szövetségest, pfhejjj....Egy nép akkor nem bűnös, ha megnyeri a háborút, harccal, kommunikációval vagy diplomáciával. Akkor ki van mosdatva...
Ettől felmegy bennem a pumpa,mikor állandóan a magyarok felelősségéről papolnak, megfeledkezve még a németekről is, Ausztriáról pláne, a horvátokról is. Na, szálljunk legalább mi le erről a témáról és olvassunk több történelmet.
Másik: miért gondolod, hogy az atlanti vagy az izraeli orientáció a nyertes mindörökre? Hát nem éppen ez volt a bűne Horthynak, hogy nem tudott kiszabadulni a német ölelésből, amikor már minden épeszű ország, az olaszok már 42-ben igyekeztek még a német nyelvet is törölni Európa térképéről?
Hagyjuk már a belénksúlykolt sztereotípiákat, gondolkodjunk, ha tudunk, ha meg nem, nézzük meg., más hogyan csinálja. Hogyan kommunikál például más? Nem szégyen a tanulás.
A harmadik: miért kicsi, szegény ország a miénk? Miért jó akkor mégis egyeseknek idejönni letelepedni? Azért talán, mert kicsik és nyomoroncok vagyunk? Na ne mondd már! Szovénia lakossága 1,5 millió, a horvátok vannak talán 3 millióan, ugyanennyien a szerbek, Makedónia se lehet sokkal több, az észtek talán 1 millió, a finnek 5 millió, a hollandok, belgát hány millió? A szlovákok is talán vagy 3 milla, a csehek még annyi se, Ausztria lakossága mekkora? Dánia mekkora? Nagynak számítanak a franciák, a németek, az olaszok és a lengyelek. Kb. ennyi. Miről is beszélünk?
Ja, hogy elcseszte a vezetés a gazdaságunkat, az más téma. A gazdaságot talpra lehet állítani, ha van tőke, munkaerő, ingatlan vagyon, föld, vízkészlet, stb.
Na, tovább nem mondom, mert elfáradtam:-)
Söpörjük már ki végre a bekénkvert és bennragadt szájbarágott sztereotip mondatokat. Vagy ennyi a mi értelmiségi létünk, hogy mondjuk amit megmondanak nekünk, hogy ismételjük újra és újra? Mert akárkiknek (csak nem Magyarországnak) ez az érdekük?

picur3ka 2009.11.24. 22:53:44

@Marcellusca:

Ne haragudj, de te nem sokat ertesz ebbol, baszod, ne menj politikusnak. Semmi harag, OK?

@abandi:

Ne viccelodjon velem, ez nem tortenelmi igazsagok, hanem politika kerdese. Es gazdasagi, akinek penze van az diktal, nem? Min vitazunk?

Semmit nem adott, de szivat, mert tud.

picur3ka 2009.11.24. 22:58:33

@Doña ¡Cara(mba)!:

Bocsanat, nem olvastam vegig a posztot, mar amikor az aljat meglattam, tudtam, hogy te vagy. Tul sokat irsz, tul darabolatlanul, ami engem elrettent, kulonosen, ha dolgozom.

Meg egy naive hsz. A tortenelem nem szamit, csak az, ahogy a nyertesek ujrairtak politikai celzattal es ez meg mindig jatszik, ennyi.

Marcellusca 2009.11.24. 23:01:12

@picur3ka: Nem is akarok. Annál sokkal több gerincem van! :D
Nincs itt harag egy szál se. :)
Én csak a tapasztalataimat osztom meg. Időnként kérdések formájában.

Ja, és az örök klasszikus, Hofi jut eszembe:
Miért van az, hogy a magyar nem érzi jól magát, ha nem sz@ros a szája? :D
Vagy valami ilyesmi. De a lényeg benne van. :)

abandi 2009.11.24. 23:02:45

@picur3ka:
Galícia keletről jött és mégis ...
Nézze, én nem akarom a pozíciókba kerültek hovatartozását feszegetni.
Gondolom a lelki-szellemi képességeik is sokat segítettek a "hajónk" sokadszori partravetésében.
Kalandra fel!

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.24. 23:04:01

@picur3ka:

Nem akartam én megzavarni a munkádat, isten ments! Rövid sohase voltam, nem is kötelező elolvasni, amit bepötyögök. De a tagolást azt megfogadom, mint jótanácsot.

Én nem a történelemről írtam, hanem éppen arról, hogy miért kasztlizzuk be magunkat vesztesnek, ha van rá okunk, ha nincs.

De inkább nem zavarlak.

Marcellusca 2009.11.24. 23:10:12

@picur3ka: Nu, táncsak nem porblémák vannak a szövegértelmezéssel, gondolkodással?

picur3ka 2009.11.24. 23:22:41

@abandi:

En nem hiszem, hogy ebben is kulonboznenk, en csak vazolom, hogy mit gondolok realis cselekves ternek. Ha maga azt gondolja, nincs eros zsido lobby ma ebben a vilagban, aki utalja Mo-t, bizonyitsa.

@Doña ¡Cara(mba)!:

Ne ertsel felre, semmi baj a munkammal. A tagolas szerintem, jo lenne.

Miert lettunk besorolva: utolso csatlos, megteszi-e? Az egesz nyugatnak nagy szegyenleni valoja van, ha igazat beszelunk politikailag, szoval, ne remenykedjunk es ne almodozzunk.

@Marcellusca:

Persze, es ez halmazati, ilyen szovegertelmezesi problemam van vagy ot nyelven, csak gondolj bele!

abandi 2009.11.24. 23:33:49

@picur3ka:
Nézze, írtam egy hosszabb kommentet amit elnyelt az "őrnagyŰr"....
Ellenben az utolsó mondatát kérem, hogy gondolja át a saját érdekében...
Egyébként:
egyetértek.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.24. 23:59:09

@picur3ka:
Mindig megígérem magamnak, hogy rövid leszek, de nem sikerül:-(

Én a negatív sztereotípiáktól szeretném megszabadítani magunkat és hazánkat. Mert igaztalanok és méltatlanok, De ha nem lennének azok, én akkor is hazám mindenáron való pozitív megítéléséért harcolnék, ha politikus lennék ( de nem leszek, suszter a kaptafánál).

Ne vedd dicsekvésnek, de én is elbírkózom a következő nyelvekkel: angol, román anyanyelvi szinten, mert Romániában ezzel a témával nem kukoricáztak, francia, német, latin. Csupáncsak ennyi.

De én egy nímand vagyok, komolyan. Egy vigéc. És küszködök a mindennapi falatért, küszködtünk a fiunk taníttatásáért, jelzálog a házunkon - de nem az építkezés vagy luxus miatt, hanem mert a vállalkozásunk nem rendelkezik annyi tőkével, amennyi kell,hogy versenyben maradhassunk nagy, óriási, tőkegazdag cégekkel.
Velük versenyzünk, a szabad piacon, szabadon, mint a madár. Színtiszta boldogság! És persze egyenlők az esélyeink a multikkal, ugye? Ők is otthonukra csapják a jelzálogot, hogy valahogy vigyék a hátukon a vállalkozásukat. Olyan stabil érzés így élni, el sem képzeled mennyire az!

Ha politikus vagy, gondolkodj el ezen, mert sokan termeljük így ki az államnak a pénzt, a büdzsének, amit elherdálhat, szabadon, kontroll nélkül...

abandi 2009.11.25. 00:15:51

@Doña ¡Cara(mba)!:
Ne sopánkodj.
Állj be a jobbik sorba!
Ha ők úgy, akkor mi így...

picur3ka 2009.11.25. 00:16:29

@Doña ¡Cara(mba)!:

Es most ezert Orbant hibaztatod, mert ez itt a tema?

A nyelvtudas meg csak sidetrack, mer' megvadolodtam azzal, hogy nincs szovegertesem, mivel a tagolasrol kezdtem el beszelni.

Hogy milyen felteteleket tudunk kialkudni, ez amint irtam, szoros osszefuggesben van a nemzetkozi megitelesunkkel, s ez nem valos tortenelmi tenyeken alapul, hanem a politikan, szoval addig ugral a Jobbik, mig szetbasszak a seggunket, egyszeruen szolva.

A szlovakok ugralhatnak, alig vannak, nincs hos elnyomo tortenelmi multjuk, kohog a bolha.

A tobbi orszag nemelyike, akit emlitesz, rettenetesen nagyobb gazdasaggal rendelkezik, mint mi es adott esetben kisebb nepesseggel.

A csendes jo kulpolitika, az, amit Orban folytat, ami ki fog fizetodni, csakugy, mint nemetek, Budapest GDP-je nagyobb, mint az orszag tobbi resze es barmelyik szomszedos orszag egyuttveve. a magyar nepesseg a holocaust ellenere is legalabb 12 millio csak a Karpat-medenceben, nem beszelve a milliokrol kulfoldon. Osszehangolni es mozgositani mindezt bekesen, ez az amin Orban dolgozik, nem fog holnap megtortenni, de ez az egyetlen lehetseges modja. Szerintem.

Tagolas, muxik, elolvastam, gondolkodas nelkul! Akarmilyen hosszu.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.25. 00:20:08

@picur3ka: Rendben, megfontolom azt, amit leírtál. Elfáradtam, ma már nem vitázom tovább.
Szép jó éjt mindenkinek!

picur3ka 2009.11.25. 00:21:56

@abandi:

Na, harmadszor.

A zsido lobbyt? Mit akr csinalni, megtamadni oket? Atomjuk van.

abandi 2009.11.25. 00:30:41

Korea, vietnám, afganisztán, irak, irán.
Milyen atom?

picur3ka 2009.11.25. 00:40:13

@abandi:

Vannak olyanok, akik nincsenek zavarban odabaszni, nem sok, de ebbol busas tapasztalatunk van. Ebbol a kevesbol.

Szoval, mit a kar csinalni?

abandi 2009.11.25. 00:50:11

@picur3ka:
Csak kicsikarja....
Függetlenedést a nyugat-kelet tengelytől.
Közép-európai "birodalmat ".
És:
Legyen mindenkinek ingyen plazmatívíje, moúnikasóval, dikk!

Ironfist 2009.11.25. 05:15:08

@picur3ka: "A csendes jo kulpolitika, az, amit Orban folytat"

Na, ez most feldobta a napomat XD

Csendes, jó külpolitikának számít, hogy kimegyünk az EUba árulkodni a kormányra? :D

hoplita 2009.11.25. 10:10:23

Orbán politikai hitvallása a kivárás és a túlélés.....igazi fontolva haladó.:))
Egy megöregedett, kiégett f@sz.....feláll a hátamon a szőr, ha mostanában hallgatom.
Persze ez én vagyok, aki sosem csipázta.
Nagy megelégedésemre fog szolgálni, ha négy év múlva megy a levesbe.....az utóbbi két évtized egyik legöncélúbb és legimpotensebb politikai alakulatával, a fidesszel egyetemben.

picur3ka 2009.11.25. 10:16:07

@abandi:

Na, igen, kikialtjuk a fuggetlenseget, es akkor mar meg is lesz. Szlovenia jo pelda, de mi inkabb Ukrajnara hasonlitunk, mint rajuk.

A plazmateve egyszerubb, azt hiszem.

2009.11.25. 10:16:48

@hoplita: Azért ne essünk túlzásba. A politikai nézeteit nem helyeslem, de ez nem igaz. A kivárás és a túlélés a jó politikus egyik legfontosabb tulajdonsága. Kiöregedett? Viccelsz, még min. 20 éve van a politikára. És ismerjük el, ha 360 fokos fordulatokkal is, de képes volt egy párt élén maradni. Azért ez nem semmi. Elmehetne vadvízi kajakosnak is. :-))

picur3ka 2009.11.25. 10:19:19

Nagyjabol leszogezheto, hogy vizen sem tud jarni, az orrat is piszkalta, mikor ovis volt es kulonben is az anyja picsaja.

f.m.j. 2009.11.25. 10:22:09

@hoplita:

Nagyon igaz, és nagyon jól összeszedted, hogy milyen is az Orbán, meg az ő nézetei, közéleti hozzáállása, sajnos igaz. Én azért picit örülnék, ha nem így lenne...
Legyél kedves egyet, csak egyetlenegyet mondani a "másik" táborból, aki nem ilyen.
Köszönöm.

hoplita 2009.11.25. 11:08:37

@iii:
Én csak egyetlen dolgot említenék...
Most, a jelenlegi állapotokban ott tartunk, hogy szinte bármit mondhatna, a győzelmi esélyeit nem csökkentené.
Ehelyett a nagy semmit kommunikálja, olyan langyos szart önt elénk, ami a napnál is világosabban bizonyítja, hogy aki változásokat vár az nagyot fog csalódni.
Ja, lesznek változások......repül párezer bolsibibsilibsi apparátcsik -ha repül? - és jönnek helyette a fityiszes mamelukok.
Ennyi.
Az én választó kerületemben már összetépték a babaruhát előre a jelölésen, meg a pozíciókon.....oldalakat regélhetnék az általa "összegrundolt" pógári szövetségről, amely tele van exkomcsikkal, gerinctelen hajbókolókkal, bégető birkákkal, gátlástalan konjuktúralovagokkal.
Tisztelet a kisszámú kivételnek, de ők meg a partvonal mögé vannak szorítva.
Nincs már 20 éve........most vagy bizonyít, vagy megy a levesbe.
Max. négy év múlva.

@mókusfüles bukósisak:
Inkább nem mondanék neveket.......babonából.

@picur3ka:
nálam 2006 október 23.-a tette be a kaput......azóta szarba sem nézem, ott elvesztette az arcát és semmi nem mossa le róla, hogy a háttérben elqróval egyeztetett.
Megalkudtak a bőrömre-bőrünkre.......The show must go on.

2009.11.25. 11:15:11

@hoplita: Bolond lenne mondani valamit. A Fidesznek a langyos kampány lenne a legjobb, minél kevesebb résztvevővel. A csalódottak otthon maradnak, a fanok meg elmennek rá leszavazni. Mondjuk ebben bízott 2002-ben is az 1. forduló előtt, de az teljesen más helyzet volt, akkor nem voltak csalódott ballibek.

hoplita 2009.11.25. 11:26:16

@iii:
Az, hogy mit akar ovi és mi lesz, az lét különböző dolog.:)))
Mindegy, így is, úgy is sírás lesz a vége.

f.m.j. 2009.11.25. 11:30:42

@hoplita:

ezek szerint jobbikos vagy :)

hoplita 2009.11.25. 11:34:35

@mókusfüles bukósisak:
Igen.
Mindig is az voltam és tudtam is róla....ellentétben a Vona által emlegetett kétharmaddal.
Legfeljebb csak a maga a párt nem létezett még akkor.:))))

hoplita 2009.11.25. 11:40:55

@iii:
Még valami...

Tudod te, milyen "lelkesítő" az a munkájukból tengődők számára, amikor Ovi tudálékos nagyképűséggel kijelenti, hogyaszongya...."Nem tudják úgy tönkretenni az országot, hogy azt mi újra fel ne építsük!"

Az anyukád ótvaros 3,14csáját...!!!!!!!
Maj' ha mellettem maltert keversz, meg sittelsz havi nyolcvanért, akkor ugass ilyet, te majom..!!!!!
Te kihúzol gond nélkül akárhányszor 7 szűk esztendőt, de cserélj már egy átlagemberrel, akár csak egy hónapra, te hólyag!!!!!
Ááááá......lmpvs mindnek!!!!

2009.11.25. 11:51:15

@hoplita: Csak annyit erről, hogy naivitás azt hinni, hogy bármely párt csodát képes művelni. A sorsod leginkább a te kezedben van.

picur3ka 2009.11.25. 11:55:40

@hoplita:

Tudom, hogy sokan vannak ezzel igy. Vitathato, hogy mit jobb tenni egy helyzetben. Persze azert is megkapja, ha nem kompromisszum kepes, mint ellenzek.

Nem tudom, mi a folytatas, ha a magyar torvenyek szerint illegalis uton hatalomra tor - sem a zsarnoksag elleni lazadas, sem a kormany-visszahivas nem letezik szamunkra a sztalinista alkotmany szerint, azt hiszem. A csotany kormanynak nagy nyugati kizsakmanyolok es liberalisok altali tamogatottsaga nem feltetlenul jelentett volna jot a konfliktus eszkalalodasa eseten.

Mi lettt volna, ha a kormany lemond? Most itt lennenek vissza a nyakunkban. Igy meg van egy leepult szoci part. Pros and cos, szerintem.

hoplita 2009.11.25. 12:46:01

@iii:
Nem vagyok naív és sosem vártam semmit ingyen.....nekem nem is adtak.:)
Nem panaszként mondtam.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.25. 12:52:53

@hoplita: baszdki, ne legyél már ennyire naiv. nem tudsz egy olyan politikust mutatni, aki:
a): tudatában lenne annak, hogy emberek milyen körülmények között "élnek" (a tengődnek talán jobb kifejezés) a rííílvörldben
b) hangyafaszányit érdekelné

havi 80? esküszöm, ezek szerintem több zsebpénzt adnak a kölkeiknek, ne nevetess már, hogy bele tudna gondolni, hogy milyen lehet ilyen nagyságrendű összegekből megélni.

@iii: "A sorsod leginkább a te kezedben van. "

Nem akarok különösebben belefolyni a "pengeváltásotokba", de ez így ebben a formában egy elég nagy demagógia. Nem akarlak megbántani, de ez lehet, hogy valami utópisztikus világban így lenne... De 2009 Magyarországát alapul véve... Háááááát.

Ha kifejtenéd egy kicsit bővebben, hogy ez alatt mire gondolsz, megköszönném!

hoplita 2009.11.25. 12:52:55

@picur3ka:
"...A csotany kormanynak nagy nyugati kizsakmanyolok es liberalisok altali tamogatottsaga nem feltetlenul jelentett volna jot a konfliktus eszkalalodasa eseten...."

De jó, hogy van a júnijó, lehet vele takarózni.....ahogy ugyanezt a rossz dumát kellett hallgatnom 89-ig, csak egy másik únióra való hivatkozással.
Nekem tele van ezzel a tököm és rühellem ám piszkosul, ha teljesen hülyének néznek.

Tündér_Lala 2009.11.25. 12:55:19

A jobbik vállalt egy retorikát (kétségtelenül valós problémákat a politikai szinten is a felszínre hozva és sok szavazót maga mellé állítva.), amelynek eredményeként kikiáltották szélsőjobboldali pártnak. A ballib ezt nemzetközi szinten is tudatosította, amelynek eredményeként fasisztoid pártként könyvelték el.
Hatalomra kerülése esetén igenis nagy esélye van az ország elszigetelődésének, ami nem kívánatos. Ezzel a jobbik bizony rossz helyzetbe hozta magát.
(A fene sem akar egy akár nemzeti színű Észak-Kóreában élni. Emlékezzetek, amikor Ausztriát Waldheim kapcsán diszkriminálták.) Egyébként sem könnyű, de a mi feltételeink között szerintem lehetetlen függetlenedni a külvilág akaratától.
Ezért azt gondolom, hogy ügyes politikával, az ország érdekeit sokkal inkább képviselő, de a létező nemzetközi trendekkel számoló politikára van szükség. A politikában az, hogy valaki mit mond és mit tesz az két külön dolog.

Orbán egy politikus, annak pozitív és negetív vonatkozásaival egyetemben, de nem címeres gazember. Igen, nem fog fejjel a falnak menni és ügyel rá, hogy minden körülmények között szalonképes maradjon. Világuralmi erőkkel csak törvényes kereteken belül fog tengelyt akasztani. Az oroszokkal pedig tárgyalni kell és igenis hintapolitikát kell folytatni, ha teljesen gyarmatként akarnak kezelni bennünket (bármelyik oldal). Most lehetőség van rá és egyedül a mi érdekünk számít, mint ahogyan soha senki semmit ( még gesztusok szintjén sem) nem tett értünk. Pontosan a nagytőke és az általuk uralt politika támogatta a neoliberális és kommcsi dögöket, hogy kifoszthassák az országunkat. Nekünk nagyságunknál és gazdasági erőnknél fogava egy lehetőségünk van, hogy sakkozzunk velük és egymás ellen kijátszuk őket, a saját hasznunkra. Más alternatíva nem nagyon van.

Azt gondolom én is, hogy képes az országot kivezetni ebből a katasztrofális helyzetből, amelybe került. Nem zárom ki a lehetőségét, hogy csalódunk benne, de akkor igazán nagy a baj, mert nem látok más komoly erőt és embert, akiben bízni lehetne. Szerintem Vona és a jobbik nem az.

picur3ka 2009.11.25. 12:58:29

@hoplita:

Es az az unijo is jatszik meg mindig. Es nem a farok csovalja a kutyat.

Fleto is hogy kiszaladt moszkvaba mindjart, miutan orban targyalt putykoval.

Persze, mindenki azt hisz, amit akar.

hoplita 2009.11.25. 12:59:45

@Seduxen:
Hát nem naivitásból írtam, amit írtam.
Fogalma sincs egyik oldal prominensének sem, hogy mi folyik az országban....halvány fogalma sem, ebben biztos vagyok, mert a megnyilvánulásaik ezt teljes mértékben alátámasztják.
Azért mondom, jöjjenek a kívülállók, akik még nem kormolódtak be.
Ha becsapnak, átvernek, akkor csak azt tudom mondani, amit Toroczkai Laci is mondott.
"Bízunk bennetek, de ha becsaptok a számonkérés is radikális lesz."

picur3ka 2009.11.25. 13:03:25

@Seduxen:

Hat ez csak annyiban igaz most, hogy a szavazatod utjan. Remeljuk, ezt meg meghagyjak a zeltarsak.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.25. 13:11:31

@picur3ka: aha. ezzel ki is törölhetjük... szavazhatok.... anyámra monnyuk :))

@hoplita: mondom ezt úgy, hogy szerencsére én nem havi nettó 80.-t keresek. de mint "mucsai proli" (sponsored by Reakcsijó) bele tudok gondolni, hogy milyen lehet annyiból. De az ilyen offshorepétereknek, meg libajnaiknak... fingjuk sincs... ami nem is lenne magában baj, mert nem "elvárás" egy minisztertől sem, hogy "nyomorból" jöjjön. nagyobb baj, hogy leszarják. vastagon...

hoplita 2009.11.25. 13:13:26

@Tündér_Lala:
Csak nem attól félsz, hogy a Jobbik miatt tényleg bezárják a tuskót...?:)))
Waldheim miatt megmondanád, hogy mi hátránya származott a labancoknak..?
Amit leírtál az nem más, mint a méjnsztrím álláspontok ötösre való felmondása.
Orbán a nagy sakkozó...?
Aki kétszer kapott ki az ilyen megyókúró nyomoroncoktól..?
Ne nevettess...
Nem bízom benne, mert egy megvett, fogott ember, ha úgy tetszik - zsidó báb.
Úgy gondolod, hogy a saját tolvajod majd megvéd téged más tolvajoktól...?
Nem pedig összeáll vele és együtt foszt ki?
Épp tegnapelőtt mondta ki a fidesz, hogy neki nincs baja a multikkal, talán a bankokkal egy kicsi, de az is bagatell.
A fidesz ezzel a pécé hozzáállással még csak lelassítani sem fogja tudni a kifosztásunkat.
Miért nem beszél a demográfiáról, a hadseregről, a magyar földről...?
Na, MIÉRT NEM??????
Ezek az égető kérdések......helyette azt üzeni az emtévének, hogy tartsatok ki, jövünk, lesz suska dögivel.....feltéve ha éjjel-nappal nyaljátok a seggünket.
Mer' ez ám a lényeg, ugye...??????

hoplita 2009.11.25. 13:16:39

@Seduxen:
Én sem annyiból élek.......de néha még annyiból sem.
Nekem nem csengetnek pénzt harmadikán számlámra........és volt már rá precedens, hogy a semmiből éltünk, hetekig.

picur3ka 2009.11.25. 13:37:14

@Seduxen:

Szerintem az egy elvesztett szavazat lenne...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.25. 13:49:27

@picur3ka: lehet, hogy így is az lesz... vagy ki tudja...

Tündér_Lala 2009.11.25. 15:20:44

Nézd Waldheim miután lemondták sorra az előre megbeszélt találkozókat lemondott, mert nem akart ártani országának.
Nem a Tescot féltem, hanem azokat a gyárakat, amelyek a teljesen lerombolt magyar ipar helyén az egyetlen ipari kultúrát jelenti. A magyar ipar újraépítése pedig legfeljebb szegmenseiben lehetséges pld. élelmiszer ipar, de tőke igénye miatt ez is csak hosszútávú cél lehet.
Megyó megvette a magyar választót (kihegyezve) 19 e Ft-ért. Már akkor mondtam akikkel kapcsolatba kerültem, hogy a sokszorosát fogják leverni rajtunk. Ha rájuk igér akkor meg az a baj. Hányszor hallottam már vádként. Az emberek benylták a sok hazugságot és miután egy darabig még gurult a szekér, azt hitték minden rendben van. A cél teljesült lett egy csomó új Md-os és még kiszolgáltatottabbá tették az országot.
Meglátjuk, hogy a patás mire képes. Amíg uralmon voltak volt elképzelés, és jövőkép, kijelölt út, hogy merre fejlődjön az ország. Ez az ami az elmúlt években nyomokban sem volt fellelhető. Ha sikeressé teszik az országot és közben személyesen meggazdagodnak semmi kifogásom. Bajom azzal van (mint most), ha koldussá tesznek bennünket és úgy gazdagszanak a vezetők
Semmi bajom ha más másképpen látja, én így látom..

2009.11.25. 15:20:47

@Seduxen: Ez nem azt jelenti, hogy mindenki milliomos lehet, csak akarni kell. Nyilván vannak, akik eleve előnyben vannak, jó helyre születtek, vannak a csókosok, stb. De a mindenkori kormány csak a pályát biztosítja, abban mindenkinek egyénileg kell tekerni. Tipikus kommunista maradvány, hogy az államtól várjuk azt, hogy helyettünk megoldja a problémáinkat. Vannak emberek, akik a sikertelenségüket másra kenik, nekem is sok minden befuccsolt már az életben, de én csak magamat hibáztatom és megpróbálom újra. Ebből a szempontból sokat tanulhatnánk az amiktól, azokat már az iskolában is erre nevelik. Ez nem jelenti azt, hogy egyetértek azzal, ami az országban történik, sőt!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.25. 15:26:33

@iii: "De a mindenkori kormány csak a pályát biztosítja, abban mindenkinek egyénileg kell tekerni. "

Köszönöm, hogy ezt leírtad, ugyanis mi van, ha már itt meg is dől az egész? Úgy értem, hogy a kormány nem hogy a "lehetőséget" nem biztosítja, de kvázi még "keresztbe is tesz"? (borzalmas adóterhek, kkv-k ellehetetlenítése, oktatás-egészségügy "szétverése", és sorolhatnám).

Remélem érthető!? Sokan félreértik (tévedésből, vagy szándékosan, nem tudom), az ide kommentelők nagy részét. A többség - ahogy leszűrtem - eléldegél úgy, ahogy, de hiába tanult, szorgalmas, dolgozni akaró, majdhogynem kilátástalan a helyzete. Egzisztencia, gyerekválallalás, stb. terén.

A legtöbben nem szeretnénk kb SEMMIT sem az Államtól. Max esélyt... De úgy érezzük, hogy még ezt sem "adja meg".

Remélem érthető, hogy mi a "hasfájásom"?

2009.11.25. 15:52:24

Az oktatás meg egészségügy nem tartozik a pályához szorosan, tanulni lehet, ez fix. A legnehezebb dolog beismerni a saját hibánkat. Én sportszerűen sakkoztam fiatal koromban, megtanultam elviselni a vereséget és elemezni a hibáimat. Vannak bőven. Az élethez szerencse is kell, nem vitás, de az is lehet, hogy rosszat vagy keveset tanult valaki, mégsem elég szorgalmas vagy ambiciózus. Megszűnt az a világ, hogy valaki kijött az iskolából 18 évesen és ezzel el volt élete végéig. Megszűnt, függetlenül Orbántól vagy Gyurcsánytól. Ha kell, 60 évesen is el kell menni tanulni és sajnos, akkor se biztos ,hogy sikerül. Egy baráti házaspár kinn él az USA-ban, ott is vergődnek, a férj nagyon jó gyógyszervegyész és mégis 3 évente új munkahelyt kell keresni, már egy házat elbuktak, a felesége hiába tanult programozást egyetemen, képtelen elhelyezkedni. Sehol sincs kolbászból a kerítés.

A felvetett dolgokra: az adóterhek és a kkv-k állapota 20 éve borzalmas. Egyetértek, az államnak több esélyt kell adni, de nem úgy, hogy a csókosoknak szétszórja a pénzt és/vagy lenyúlják egy részét (ez vonatkozik a fideszes Széchenyi-programra meg az mszp-s EU-pályázatokra egyaránt). De ezek esélyek nagyjából mindenkinek azonosak, ezért mondom, hogy elsősorban mi saját magunk tehetünk a sorsunkról. Ha másért nem, azért, mert nem fogunk össze, ellenségnek tekintjük a másikat, csak azért, mert nem velünk ért egyet.

2009.11.25. 15:53:06

OFF: Úgy látom, javítottak a blogmotoron, mert most legalább visszatölti a nem beküldött szöveget.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.25. 16:03:03

@iii: "De ezek esélyek nagyjából mindenkinek azonosak, "

Ezzel azért vitába szállnék... Legyen szó oktatásról (főleg felsőfokú képzésről), a vállalkozás lehetőségéről, és sorolhatnám napestig.

"Ha másért nem, azért, mert nem fogunk össze, ellenségnek tekintjük a másikat, csak azért, mert nem velünk ért egyet. "

Abszolút jogos. Sajnos ezért - is - lehet ennyire pofátlan a politikai elit...

"Megszűnt az a világ, hogy valaki kijött az iskolából 18 évesen és ezzel el volt élete végéig. Megszűnt, függetlenül Orbántól vagy Gyurcsánytól. Ha kell, 60 évesen is el kell menni tanulni és sajnos, akkor se biztos ,hogy sikerül"

Megint visszakanyarodnék a mocskos anyagiakhoz. Engedd meg, hogy egoista legyek: magamat veszem alapul:
30 évesen (feleség 1 éves gyerkőccel GYED-en), lakáshitellel a nyakunkban, eltervezem, hogy beiratkozok esti tagozatra egyetemre (mindegy milyen szak). Szerinted milyen anyagi helyzetben kellene legyek, hogy egy - alsóhangon - 150.000.-Ft/félév költségtérítést kiköhögjek? Ez éppen 1 havi fizetésem. Ergo: nem panaszkodhatok, nem keresek rosszul. Na most gondolj bele abba, aki teszem azt havi nettó 100-t visz haza. És nem azért, mert trehány, lusta, akármi. Csak mondjuk nem volt olyan anyagi helyzetben a család, hogy a gyerkőc egyetemre menjen. Megelőzve a "de hát ingyenes" jollyjokert. NEM! Nem az. Ha mást nem veszek alapul: jegyzetek, könyvek, bejárás, esetleg kolesz. NEM! Nem kapja ezt sem ingyenesen, mert ha van 2 szülője, akik fejenként 80-90.000-t hazavisznek, MÁR nem is jogosult semmire. Folytassam?

Tisztelem, amit képviselsz, de ne haragudj, egy rózsaszín álomvilág, amit esetenként írsz.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.25. 16:04:25

@iii: jaja, ez már pozitívum. (vagy csak az NBH akar adni egy utolsó utáni esélyt. Amolyan "Biztos benne, hogy elküldi a kommentet?"-jellegűt :))) )

2009.11.25. 16:25:10

@Seduxen: a rózsaszínt nem tudom, miért mondod, pont arról beszélek, hogy az élet kemény. Teljesen ingyenes egyetem még a Kádár alatt sem volt és egy jó darabig nem is lesz, mert nem telik rá. Ma 3x annyian járnak egyetemre, mint akkor. Ha még nem jártál egyetemre, akkor jogosult vagy az állami képzésre is, nem?

Az általad felvetett problémát egyetlen kormány se fogja tudni megoldani, ahhoz előbb norvég, de minimum svéd szintre kell fejlődnünk.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.25. 18:09:42

@Seduxen: Szia, Sedu! Neked válaszokok, nem olvastam türelmesen végi a vitát, de amit te leírsz, azt csak megerősíteni tudom!
Valóban el kell gondolkodni azon, milyen esélyről beszélünk?

Tisztázzuk: nem nosztalgiázom a Kádár éra után, már politikai eszmélésem kezdetén rendszerváltó-párti és jobboldali voltam (hoztam mindkét kifosztott ágamon von haus aus kommunista ellenérzéseimet).

Anno, még az egyetem kezdetén román állampolgár voltam (akkor sem adták csak úgy, 1-két hét alatt a magyar állampolgárságot, 2-3 évig is várhatott rá az ember gyeröke:((( Ebből kifolyólag, baráti láger ide vagy oda, én önköltséges voltam, mintha valamilyen gazdag arab államból jöttem volna ide, Budapestre, és a papám zsebe tele lett volna konvertibilis dollárral. Ösztöndíj - nulla, viszont könyvek, menza önköltségi áron, minden hónapban ha az én indexem fényesebb lett volna, mint nap az égen, akkor is be kellett fizetnem a tandíjat, szerencsére csak jó magyar forintban. Akkor a férjem már férjem volt, ő kapott ösztöndíjat, menzát, stb. Persze, hogy kuliznom kellett. Takarítottam és órákat adtam. De én egy peches, egyedi eset voltam, a férjem szülei nem voltak gazdagok, így a férjem el tudta volna könnyebben végezni az egyetemet, ha nem vesz engem a nyaka közé:))). Ez volt anno, bárkinek esélye volt a 70-es évek vége felé, 80-as évek elején egyetemre járni, aki megfelelt a követelményeknek.

Ma már nem ez a helyzet. Családod anyagi háttere egyáltalán nem elhanyagolandó segítség vagy visszahúzó erő. Nekem az az érzésem, hogy az új elit úgy alakítja a dolgokat, hogy saját magát termelje újra, esélyt alig adva a"közönséges, bérből és fizetésből élő" réteg gyerekeinek a kiugrásra, ha még oly tehetségesek is. (Kivételeket kreálnak, persze, hogy ne legyen már annyira szembeszökő az óriási előny, amivel egy csókos vagy milliárdos csemetéje indul az életbe).

A fiam 2002.szeptemberében kezdte a nappali egyetemet Budapesten. Mivel egyszem gyerkőc, ezért semmit nem adtak: mi fizettük az albérletet, mert koleszre nem volt jogosult az első félévben, mivel ha háromfele osztottuk a jövedelmünket, át bírtuk kúszni azt a küszöböt, ami után már nem járt semmi. Albérletbe ment, negyedmagával egy szobába. Menza, könyvek, fűtés rezsi, cipő, vontatjegy, bérlet, ez-az, vagyis mi havonta 60 ezer jó kemény magyar forintot pengettünk le a markába 5 évig egyfolytában. Az ösztöndíj a zsebpénze volt. A szak, amire jár, igen eszköz igényes és költséges. A pénznek volt helye beosztva is, bőven. A második félévben tanulmányi eredményei alapján már mehetett volna koleszba, de addigra megszokta az albérletet, a másik 3 srácot, akivel lakott. Na, ennyi luxust megengedtünk neki, maradt albérletben végig,mindig négyen egy szobában.

A diploma után ő döntött, hogy marad Phd-re. Megbeszéltük, innen nincs szülői finanszírozás. Szerencséjére jó a teljesítménye, így jó az ösztöndíja is és már 5-öd évesként behívták egy EU-s projektbe (szerencsére nem hazaiba, mert akkor neki már semmi se jutna belőle) Na, innen jön még pénz. Volt kíváncsiságból állásinterjún is, azonnal felvették volna, már "aznap". Ő sokat áldozott arra, hogy jól teljesítsen. Ebbe nehezen fért volna bele plusz, más jellegű meló. Biztos vannak olyan helyek is, de ez nem az a hely. Kimagasló teljesítményét annak köszönheti, hogy hajtja magát, már több külföldi publikációja van, mint belföldi.

Nem folytatom - bár ezek tények - de azért lehet lesz, aki dicsekvésnek veszi.

Amit hangsúlyozni szeretnék, a "kölök" nem itt lenne, ha mi nem tudunk legalább ennyit áldozni rá. Ezt ő is pontosan tudja. Lakás? Vágyálmak birodalma. Gyerek: Talán, majd 40 éves korában...Autó nincs, nem is lesz mostantájt, mert mi nem tudunk venni.

Mi mindig a csődtől 2 centire állunk, örülünk, hogyha most már mi megélünk.

És ez még nem egy rossz hátterű család!

Szóval esélyegyenlőségről magyar gyerekek, felnőttek esetében ne beszéljenek (nekem legalábbis ne, mert beverem a pofáját, ha itt lenne a közelemben). Hazugság, mint az egész ország.

Na, egyszuszra most ennyi. A gyerkőchöz meg gratula!!!!!!!!!!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 09:19:08

@iii: 'napot! :)

elnézést, hogy tegnap már nem válaszoltam, de ugye a munka :))

Lehet, hogy félreérthető voltam a "rózsaszín" hasonlattal, de nekem - egy kicsit - úgy jött át a kommented, hogy olyan idillinek fested le a helyzetet, ami sajnos nagyon nincs.

Maradva a saját példámnál nekem a főiskolai tanulmányom is "fizetős" volt 1999-ben. Pedig ugye az akkori "varázsló" szerint "ingyenes az első diploma!". Jaa, értsem úgy, hogy NEM volt tandíj. Az nem is volt: költségtérítésnek hívták (90.000.-/félév, hangsúlyozom, 10 ÉVE!!). Ugyanis esti tagozatos képzésben NEM volt államilag finanszírozott képzés. A munkahelyemet meg a suli miatt nem akartam feladni. Így abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy kvázi azért dolgoztam, hogy tanulhassak. (akkoriban nettó 22-23.000.-Ft-ért/hó). Ez nem panaszkodás, mert túléltem, itt vagyok, sőt, még hasznom is származott eme "kettősségből". Mire diplomáztam, volt már 4 év gyakorlatom is.

De ez csak egy szegmens - történetesen az enyém -, gyanítom, hogy minden ide kommentelő tudna írni egy kb hasonlót a "mindenki ugyanakkora eséllyel indul" margójára.

"Ma 3x annyian járnak egyetemre, mint akkor"

Na ezért nem leszek népszerű, de én úgy megnyírnám a felsőoktatási képzést, hogy ihajj. Egyrészt - szerintem - felesleges 4, vagy 5 (?) intézményben képezni jogászokat (bocs MINDEN jogásztól), mert nem tud a pálya befogadni éves szinten 1000-1200 jogvégzettet (arról nem is beszélve, hogy elég gyakran az Állig-os végzettek "elől" veszik el az olyan helyeket, ahova KIFEJEZETTEN igazgatásszervezőket képeznek, de hááát, azééé egy doktor az ugye mááás. Na de mindegy.

"Az általad felvetett problémát egyetlen kormány se fogja tudni megoldani, ahhoz előbb norvég, de minimum svéd szintre kell fejlődnünk"

Fejben. Teszem hozzá. Elsősorban FEJBEN.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 09:26:08

@Doña ¡Cara(mba)!: azt hiszem nem tudok mit hozzátenni, MINDEN szavaddal egyetértek. És ez - részemről - nem @iii: "ellen" szól, de sajnos be kell látni, hogy ez a sivár magyar valóság, amit lefestettünk.

Még annyit: nálunk is kb ez volt a helyzet - a család anyagi támogatása terén - Édesanyám köztisztviselőként, Édesapám közalkalmazottként dolgozott. Azt hiszem nem is kell folytatnom. Ha akartak volna, se tudtak volna anyagilag támogatni.

Milyen egyenlő esélyek? Ugyan máááár....

"Nekem az az érzésem, hogy az új elit úgy alakítja a dolgokat, hogy saját magát termelje újra, esélyt alig adva a"közönséges, bérből és fizetésből élő" réteg gyerekeinek a kiugrásra, ha még oly tehetségesek is. (Kivételeket kreálnak, persze, hogy ne legyen már annyira szembeszökő az óriási előny, amivel egy csókos vagy milliárdos csemetéje indul az életbe)."

Ezdemennyireeeee igaz.... Köszönöm, hogy ilyen szépen megírtad, így nekem már nem kell :))

"A gyerkőchöz meg gratula!!!!!!!!!! "

Köszönöm! 1 éves múlt a "kis szaros" nov. 1-én. A világ legszebb kisfiúja, ezt elfogultság nélkül mondom :)))

Marcellusca 2009.11.26. 09:47:16

@Seduxen: Cikhájlos jóreggelt! :)
Abszolút egyetértek. Minek ennyi főiskola, egyetem? Felét, kétharmadát bezárnám a francba.
Jogászképzés. Na az nem semmi.
Ismerős lánya úgy gondolta, hogy jogász szeretne lenni. (Az Ő baja. :D)
Ha el is akar majd helyezkedni, akkor már most jól kell választani.
Ugyanis a debreceni vagy nyíregyházi diplomával nem megy semmire.
Fel kell jönnie az ELTE-re, ha később boldogulni is akar, nem csak papír legyen a zsebében.

@Doña ¡Cara(mba)!: Nem irigyellek.
Sajnos nem egyszerű a helyzete a mai, átlag családnak.
Én már most félek, hogy mi lesz velünk, ha A Főnök suliba megy.

A "gyerkőc"-höz meg gratulálok! :)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 09:51:43

@Marcellusca: "Én már most félek, hogy mi lesz velünk, ha A Főnök suliba megy"

pedig még "csak" általánosba megy. majd akkor fogsz befosni, ha felső tagozatban/középsuliban földrajz, meg történelem atlaszt kell venni.

már ha még van ilyen, nem tudom. vagy már csak 2 tantárgy van (sponsored by magyarbleró_sándorklára): tolerancia, és holocaust? :)))

Marcellusca 2009.11.26. 09:52:46

@Seduxen: Azé' hadd vitatkozzam Veled! :)
A világ legszebb kisfiúja A Főnök!!! :D
És ezt elfogultság nélkül állítom! :DDDD

Marcellusca 2009.11.26. 09:54:56

@Seduxen: Közép- és főiskolaaaaa????
Hun van az még? :)
Lehet meg sem élem. Mert felkopik az állam. (Mindkettő értelemben. :D)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 09:59:19

@Marcellusca: na jó, holtverseny :)))))

Na ja, mindenkinek áll a zászló, hogy:
a) éhendöglünk
b) melóból hazaefelé egy "rettegő" nemzettársunk elkéri a pénztárcádat/mobilodat/egyéb értékeidet, majd miután vonakodsz odaadni a felbőszült család megjelenik, de sajnos ők sem tudják megakadályozni az "önmeglincselődésedet"

Tündér_Lala 2009.11.26. 10:02:34

Hülye kérdés....
Miért van az, hogy ebben az országban semmit végig nem gondolnak, meg nem terveznek , (rengeteg emberrel kitolva) majd a piac megoldja szlogennel. Nagyon sok pénzt, emberi energiát elpocsékolva képezünk olyan embereket, akik tanult szakmájukban az életben nem tudnak elhelyzkedni és ezzel megkeseredett emberekké válnak. Ráadásul a rossz példa elöttünk volt (kanadában láttam olyan embereket, akik egyetemi végzettséggel szendvicset árultak, mert abban a szakmában amit tanultak nem tudtak elhelyezkedni (esélyük sem volt).

Tündér_Lala 2009.11.26. 10:08:58

Persze meg nem tudnám mondani, hogy ma mit kellene tanulni amiből később meg lehet élni. Valmikor a műszaki pálya egy viszonylag biztos pont volt, mert a gyárakban el lehetett helyezkedni, kellő szorgalommal és tehetséggel előre lépési lehetőség is volt. Ma már ez a lehetőség is erősen korlátozott, mert nincs ipar.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 10:18:04

@Tündér_Lala: ellenben a "kommunikáció", "politológia", "szociológia", meg egyéb "büfé-könyvtár" szakok virágzásukat élik :))))

Marcellusca 2009.11.26. 10:23:38

@Seduxen: Mer' azokra nagyon nagy szükség van. :)))
Csak nem tudom, kinek! :D

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 10:30:56

@Marcellusca: hááát, gondolom főleg libbant "barátainknak", hogy utána a megfelelő képzettség birtokában tudjanak rettegni, náczizni, internál... ööö, izé, integrálni, meg efféle mókák :)))

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2009.11.26. 11:16:33

Üdv mindenkinek!

@Marcellusca:
Igazad van. Az egyetemek, főiskolák felét be kellene zárni! Tele leszünk média szakosokkal, de a mosógépünket senki nem lesz képes megjavítani. Ja, hogy nem kell, majd megveszed az újat, a régit meg kidobod.

@Doña ¡Cara(mba)!:
Én is úgy végeztem el az egyetemet, hogy dolgoztam. Kellemes volt, de legalább tudom (remélem,) hogy mi értéke van a munkával megszerzett pénznek, nem pedig apuci alámrakja a BMW-t, és én vagyok az űberfaszajogász -típus lettem. (mondjuk nem is lettem jogász)

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.26. 14:25:14

@Seduxen: A gyerkőcöt nagyon irigylem:(((( tőled! Ha lenne onokám, csak egyszer hoznák le kedves szülei Pécsre, többet tuti vissza nem vinnék:-DDDDD (ez persze vicc, tudod). De annyira örülök, ha jó helyre születnek gyerekek, még ha egyelőre nem is az én családomba:)
Fontos az iskola, de sokkal fontosabb, hogy van már utód (hogy milyen az attitűdöd a gyermekhez, az onnan tűnik ki, hogy akaratodon kívül sokszor említed a gyerkőcöt, és ez mindent elárul:-DDDDDD )

A fiam 17 évesen tette le vezetésből a vizsgát, korengedménnyel. Büszke vagyok nagyon rá, mert én voltam vele első útján. Akkor egy Marutim volt. Alig vártam aznap, amikor kézhez kapta a jogsit, hogy segítsem átesni az első izgalmakon. Megjött és indítványoztam, hogy tegyünk egy rövid kört. Végiggondoltuk az utat. Előbb én vezettem végig a rövid kört (nagyon gyér forgalmú kör). Aztán - a fiam legnagyobb meglepetésére - átadtam a volánt, ez a kör most a tied, én utas vagyok. Láttam, izgul kicsit, de megvolt a kör. Aztán harmadjára kiszálltam a kocsiból és mondtam, a harmadik kör a tied, utas nélkül. Hát, dobogott a szívem, hogy mikor bukkan majd újból elő, de egyszer csak diadalmasan jön és megáll mellettem. Lehúzza az ablakot, és kéri, hogy hadd mehessen egyedül még egy kört, mert tetszik. naná, hogy engedtem, hiszen pont ezt akartam. Aztán elmentünk egy hosszabb útra, utána ő egyedül még vagy kétszer. Már erősen sötét volt, de aznap este alig bírt betelni az élménnyel, hogy ő maga vezetett.

Hát ilyen jó dolgok várnak rád. Meg annyi aggodalom, hogy nincs annyi hajad szála (hacsak nem vagy kopasz, mert akkor nem jó a hasonlat:-D

Mindegy, hidd el, mit csináltok együtt, főleg majd ha nagyobb lesz: megtanítod bicajozni, csavarogtok egyet a városban, míg anya főz, viszed korizni, dumáltok, és ez már nevelés, mert közben annyi minden szóba kerül, anélkül, hogy az ember ünnepélyesen leülne. Úgy nem is lehet nevelni, sztem. Csak természetesen, beleágyazva a mindennapokba. Nálam a nevelés során vagy kétszer elzuhogott egy füles is, mivel megígértem, kötelező volt beváltani a büntit:( És tudod min fogsz ámulni: ha néha büntetned kell, a te szíved fog beleszakadni, és legszívesebben elnézést kérnél attól a bitang kölöktől - mert lesz ilyen is, a gyerekek általában okosak, és érdekli őket, meddig az addig? meddig lehet elmenni? Na, ekkor vonul át anyu a másik szobába, hogy megállja, nehogy utána babusgatva elrontsa az egész bünti hatását. Apunak meg hirtelen le kell menni autót mosni vagy javítani:-D
Sokszor volt olyan lelkiismeretfurdalásom, hogy majd belehaltam, de ki kell tartani.

Mikor kamaszodott, sokat hallgattam a fiammal zenét, amit ő szeretett, mikor már úgy 15-16 volt, megbeszéltük a "világ dolgait", annyit dumált és vitázott velem esténként, ő persze bírta,mert mindig egy bagoly típus volt, de én már úgy zuhantam az ágyba. Megvitattunk mi mindent, akkor kapott rá a kölök a vita ízére. Azóta is félelmetes vitapartner.

Na, itt hagyom abba, mert ez megint olyan téma, hogy a megszokotthoz képest is teleírnék min. 3-4 oldalt:-DDDDDDDDDDDDDD

A második gyerkőc már a blog "gyermeke" lesz, okés? Ő lesz a "Tisztelebeli Blog Téma-garantáló"

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 14:37:30

@Doña ¡Cara(mba)!: Szia!

Már Ő is a "blog tiszteletbeli gyermeke", mert amikor kiderült az érkezése, már javában kommenteltem ide (ha jól sejtem, rajta kívül még misikeh "adott" egy leendő kisnáczit a blognak).

Gyakran most is fáj a szívünk, főleg a mostani 1 hétben, mert bekapott valami bacit a fiatalúr, és amikor már "darth_vader"-hangja van, akkor jön a terroreszköz: az orrszívó-porszívó. Na az szívfacsaró...

Sajnos néha most is mondok olyan dolgokat, amit már utána megbánok, de nagyon akaratos emberpalánta, elég hisztis, és - gyarló dolog -, egy átmelózott fárasztó nap után, sajnos néha könnyebben "szakad a cérna", és háát, kicsúszik olyan is, aminek nem kellene.

De meg kell fogni, mert asszony se, meg én se vagyok a "hagyjunk rá mindent, hááát olyan aranyos"-jellegű nevelés híve. De utána 10 másodperccel már nem is tudunk haragudni rá, amikor odajön és a hatalmas nagy szemeivel bűvöl minket. Olyankor mi is mindent megbocsájtunk...

Gyakran össze is szorul már most a szívem, hogy milyen világban fog ő élni? Hogy engedjem el aggódás nélkül majd iskolába, a barátaival diszkóba, ilyesmi? Tudom, hogy nem lehet bezárni, de sz'tem egy örökös rettegés lesz...

Na megyek vissza egy kis gdp-t termelni, mert még éhenhalnak nekem a "védett fogyasztók", azt meg nem bírná el a lelkem :)))

OFF: ha jól értem, hogy még mindig Pécsett élsz (tudom-tudom, lehetne már PécseN is, de én maradi vagyok), van valami bővebb infód az egyetemi lövöldözésről?

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.26. 14:41:48

@Ásómaci: Az nem baj, hogy nem lettél jogász. Nekem is dolgoznom kellett, takarítani jártam meg angol órákat adtam. De az én időmben más volt kissé a világ.

Egy idős nénihez jártam, aki olyan kedves volt, hogy sztem inkább a beszélgetés kedvéért hívott, mintsem a takarításért. Ki volt készítve egy gyönyörű metszésű pohárba valamilyen likőr, egy nagyon szép régi csészében pedig kávé. Én szerettem volna nekiállni a munkának, de ő erőnek erejével leültetett, hogy úgy is fáradt lehet, aranyoskám,majd meglesz az ablakpucolás később. Nem fut az el. Nem tudom, vannak-e még ilyen nénik, bár ő hölgy volt akkor, a szocializmusban is: réges régi bútorok, csipkék, porcelánok között éldegélt, alig fért tőlük:-D

Azért nekem nehezebb volt sokkal mint a többi csoporttársamnak. Nekem a szüleim Erdélyben laktak, akkor még nem volt szabadon váltható egyik pénznem sem, úgyhogy semmivel nem tudtak segíteni. Még csomagot sem lehetett Ceau országából küldeni külföldre, mert mire N-ról eljutott Bukareste, a "központba", mire azt Bukarestben átvizsgálták, százszor kibontották, visszacsomagolták, nehogy valami kémjelentést tartalmazzon a beigli, szóval mire megérkezett volna a pakk, még a kolesz macskája se ette volna meg:-D

De olyan veszettül fiatal 20 évesen az ember, hogy semmi nem számított, én boldog voltam. Szerelmes voltam, buliztunk - mi más kell, ha az ember lánya 20 esztendős?

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2009.11.26. 15:04:26

@Doña ¡Cara(mba)!:
Ahogy elmondtad, szerencsés fiad van!
Sajnos, én sem hoztam otthonról pénzt. Most is a magam ura vagyok. Bár, így fiatalon, úgy, hogy van munkám, fogalmam sincs, hogy mi lesz velem akár 2-5 év múlva. És a politikai elitnek ez az egyik legnagyobb bűne!!! Eladta a jövőnket! Lehet, hogy ezek túl nagy szavaknak tűnnek, de pont a vastagbőr cáfol rá. Mindenféle mocsokságok, amik az országban vannak, mind aláássa a jövőbe vetett hitet.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.26. 15:13:50

@Marcellusca: Köszi a gratulációd a kölökhöz! Így sikerült:-DDDDDD
Együtt érzek veled a kisfőnök miatt. Tanácsot nem adnék, olyan butaság lenne, te sokkal jobban benne vagy a mostani gyereknevelésben.

Annyit én is megéltem, hogy iszonyatosan nehéz összehozni, hogy szabadon is merjed engedni, mert nem lehetsz mindig ott mellette, és így tanul meg járni-kelni a világban, meg védettséget is adjál neki. Írtó nehéz feladat!
Kisgyerekkorban piszok nehéz, talán az egyetlen okos dolog, ha elég jó iskolába íratod, és vállalod, ha tudod, a hurcolászást.

Nekem akkor lett kicsit könnyebb, mikor a fiam megszerezte a jogsit, mert bízni lehetett benne, hogy nem fog inni, ha vezet. Addig buliról csoportosan hoztam haza fiúkat, lányokat, vegyesen, ki hol lakott. Én voltam az éjjeli ügyeletes,mert a férjem erre nem volt hajlandó. Megcsörrent éjjel a telefon, ugrottam autóba, és mentem érte és osztálytársaiért, így legalább nem volt ciki. Kértem, szervezze meg, hogy lesz még 3 üres hely, és nem kell akkor kutyagolni a többieknek se. És még volt vagy 3 ilyen anyuka-apuka. Ennyi sikerült.
Amikor meg már ő is és haverjai is vezettek már, felváltva vállalták a srácok, hogy egy nem iszik és ő viszi a buliról haza a többit.

Jó volt minden csapat, ahova járt a fiam: ovi, ált. iskola, gimi. Ez a legfontosabb.
Persze nem véletlen, hogy Fletóék meg a Magyarék meg a Hiller Pistukáék pont ezt akarják megszüntetni. De az ő kölykeik elit iskolába járnak, az tuti!!!!

Én nem vagyok vallásos, csak megtartottam a vallásomat, mint ami az identitásomhoz tartozik. Református vagyok, és a fiam barátnője is tök véletlenül református. Itt, Pécsen már szervezik a református bölcsit, ovit, iskola már van - az iskola ingyen, saját busszal szállítja az általános tagozatosakat. Ha az állam olyan "oskolát" erőltet ránk, amiből nem kérünk (pedig mi, állampolgárok finanszírozzuk azt is), akkor a mi egyházunk átvállalja ezt a szerepet. Mire lesz gyermekük a fiamnak és barátnőjének, ha ilyen módon erőltetik az integrációnak sem nevezhető valamit, akkor a gyermek majd megy máshova.
A református iskolák egyébként nagyhírűek voltak mindig is. Jó tanárok, és puritán etika.
Mégsem lett belőlem sem szentfazék, a fiam járt egy évig konfirmáció-előkészítőre, konfirmált, és vitakozott a lelkésszel, aki Hamvas Bélát adott a kezébe.
Kérdezhetett bármit, nem volt tabu téma. Ő egy rendkívüli pap, meg még van ilyen egy másik is Pécsen, valami hihetlenül műveltek, értelmesek, semmi bigottság.

Nem tudom milyen lesz a jövő iskolája, abban azért bízom, hogy ez a szűk rétegű polgárság megszervezi saját iskoláit. Mert muszáj lesz, ha ez így folytatódik, hogy agyonverik a tanárt. Ide én nem akarom, hogy a majdani unokám kerüljön, nem azért neveli az ember. Ha valaki gyilkos majom, akkor járjon az olyan közösségbe, ami megfelel szocializációs szintjének. Ne énrám erőltessék, amit amúgy is én fizetek, azt szentségit a libsi-komcsi a világának...

Ha a gyereked elszámol 100-ig meg vissza, ne aggódj. Csak figyelj oda, hova viszed oskolába. Hívjátok meg hétvégén a barátait (ezt sokan mondják, de ez egy igazi jó módszer, és a másik hétvégén meg máshova megy majd a te gyereked, addig te meg kipihened magad). De ehhez jó szülői közösség is kell, ez tény.

Neked is szívből gratula a kisfőnökhöz!

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.26. 18:03:13

@Ásómaci: Igen, kedves Ásómaci, eladták a jövődet. Ezért nem tudok én még az ellenzékben lévő Fidesznek sem megbocsátani! Hát hogyan kampányoltak 2006-ban? Talán még emlékszel rá? Már akkor annyira fel voltam háborodva, néztem azokat a szernecsétlen narancssárga hátterű plakátoka (amire valaki felvett egy rahedli pénzt), rajta egy-egy pofa (annyit még én is tudok, hogy a narancsszínű háttér a legelelgelegeselegrosszabb portréhoz háttérnek, Orbán úgy nézett ki rajta, mint egy idióta paraszt, mert még arra is lusták voltak, hogy egy jó fotót készítsenek róla), aztán az emberkék mancsán volt egy parány piros-fehér-zöld karkötőszerűség. Csak hogy éppen látszódjék a nemzeti szín, isten ments, hogy Ferkónak ne tetszedjen! Ilyen szánalmasan nem volt persze se Gyurcsánynak, se senkinek kifogása ellene, mert nem mondott az a plakát semmit, nem üzent az semmit: se győzelmet, se buzdítást, se harcot, semmit, a nihilt, azt igen! Meg a pöcsmögölést! Ezért nem is ébresztett semmi érzelmet, indulatot, gondolatot, bármit bárkiben! Hát nem rühellték azt a kampányt? Felelősségre vonták és háttérbe állították az elcsezsett kampánystáb főnökét? Nem! tudtommal Navracsics volt akkor a kampányfőnök. És hol van most? Talán háttérbe szorították?

Ilyen plakátot én, az amatőr, ha megvan a fotó (de akár azt is elkészítem), ingyér' megcsinálok 5 perc alatt. Azt már leírtam, milyen jelölteket állítottak itt városomban, hogy még második forduló sem volt!!!!!!!!!! Az egyik kb. 23%on végzett, a másik jelölt vagy 25%-on! Érted? És a tagság ellenezte mindkét jelöltet, háromszor gyűlt össze a csoport, de a csoportokat akkor már megfosztották döntéshozatali joguktól, a megyei elnök meg még két másik figura joga volt a döntés. Gondolod, levonták a felelősséget? Vagy felelősségre vonták bármelyiket? És jött ránk újabb 4 év még sötétebb sötétség. Ők nem szenvedtek az alatt az idő alatt semmit. Ellenben a főbenjáró jókat biznicelt. Más meg más lett, nem akárki. Ennyit felelősségről, megújulásról. Az én szemememben a Fidesz örökre leírta magát. 8 évig bujdokolt, teszetoszáskodott, most meg azért fog nyerni, mert az ellenfele úgy elqrt mindent, hogy ölébe pottyan a nyerés. Nyerésnek nyerés, de milyen? Vakok között a félszemű a király. Nulla reckír. Nulla felelősség, leamortizálódott emberek.

Mivel nekem is fiatal gyremekem van, szinte dühöngeni tudok, hogy én is része vagyok annak a generációnak, amelyiknek el kellene bújnia örökre a föld alá szégyenében, hogy így elqrta a rendszerváltást, gyermekei életét, jövőjét. Pontosabban, névek nélkül, mert még beperelnének, mint a furcsa módon igen hamar itt termett pénzelnyelő (nem fénynyelő) automata, szval azok gyermekei meg gyermekeiknek gyermekei meg még a rákövetkező évszázad leszármazottai vígan élnek (legalábbis itt vidéken) a párt-pozícióból és az abból származó információs előnyökből (és ez a Fideszt is vastagon érinti, sajnálom, ha kiábrándító vagyok, remélem, csak a mi városunk van ilyen speciális helyzetben, hogy lassan már nem tudod melyik a jobb kezed és melyik a bal kezed).

Eléggé leszükült a cselekvési lehetőségem, de a mai fiatalokat, akik nem születtek avh-ás vagy maszopos, vagy szadeszos bölcsőbe, értük majd megszakad a szívem.

Ti mentek ki a nagyvilágba, de látod, alig hiányoztok egye pártnak is. Ki beszél ezekről a gondokról? Csak a Jobbik - ők beszélnek a fiatalok jövőjéről, munkalehetőségeiről és hogy lehessen otthonuk, saját családjuk, ha eljön az ideje.

Itt abbahagyom, mert nem akarok agitálni.

Horizont 2009.11.26. 18:50:14

@Doña ¡Cara(mba)!:
"dühöngeni tudok, hogy én is része vagyok annak a generációnak, amelyiknek el kellene bújnia örökre a föld alá szégyenében, hogy így elqrta a rendszerváltást"
Ebben nem tudok igazat adni. Dühöngeni én is dühöngök, de a rendszerváltás elqrásáért nem érzek felelősséget, és a környezetemben nagyon sokan így gondolják. Felelősek nem vagyunk, vesztesei azok igen. És áldozatai annak az optimizmusunknak és érzésünknek amit akkor éreztünk, amiben akkor hittünk. Aztán egy pár hónap (vagy csak hét?) és jól fejbe is baszarintottak minket. Nem tudom mióta élsz Magyarországon? De felelősséget ne vállaljál át tőlük, a rendszerváltó pártoktól.

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.26. 20:24:28

@Horizont: Igen, igazad van Horizont. Én nem juttatam ezeket hatalomra sem most, sem ezelőtt 4 éve, sem 8 éve, sem 16 éve. Csak azért írtam így, mert hiába vonom ki magam, én is együtt szenvedem el a sok agyamenttel a szivatást, azokkal, akik tájékozódni is restek voltak, akik csak a 13-i nyugdíjra gondoltak, hogy őnekik az jár. Az én anyukámnak most nettó 70 000 Ft. a nyugdíja és elégedett és azt mondja, nekünk, öregeknek ennyi is elég. Soha, érted, soha nem kért egyetlen petáknyi segélyt (holtra is szégyellte volna magát, hogy oda jutott - nálunk ez nem volt divat,hogyan csikarjak ki még többet az államtól), a polgármester mindig őt állította a falu elé példának. Az orvosa agyon babusgatja, mert anyám nem kér, nem követel, nincs közgyogyója, nincs roki-igazolványa meg azt se tudja szegénykém, mi mindent kérhetne. Minimál nyugdíja van, mert az éveit elfogadták, de a bére az maradt minimálbérnek - akkor így volt a megállapodás a két állam között, amikor ideköltöztek közel hozzám, mint egyetlen gyermekükhöz.

Ebből a pénzből még az unokájának is tud néha kis dugi pénzt adni, mert jól esik neki ADNI!
Ha adakozás volt a faluban, anyám soha nem maradt ki belőle: akármire gyűjtöttek, ő nem maradhatott ki. Közösségi felfogású volt mindig, ezt hoztuk még őseinktől. Nem csak kérni kell, hanem adni is a közösségnek.

De gondolod a történelem majd szétválogat bennünket, fejenként: te jó voltál, te pedig önző, vagy buta? Nem hiszem. Ezért fogalmazok többesszámban, mert majd így fognak rólunk tanulni dédunokáink: akik elcseszték a rendszerváltást.

f.m.j. 2009.11.26. 20:53:17

@Doña ¡Cara(mba)!:

Ehhez a nekibúsuláshoz annyit tennék hozzá, hogy nem lesznek dédunokáink, akik tanulhatnánk rólunk, meg aztán igen kicsiny porszemcsécskék vagyunk itt a gépezetben ahhoz, hogy bármiféle történetírás megtartson emlékezetében, de még csak megakasztani sem tudjuk ezt a velejéig rothadt rendszert, épp csak annyi, hogy néha köhhentenek egy félvigyorral a pofájukon, vagy szúrjuk kicsinyég a szemüket a rendszer fenntartóinak, működtetőinek, és élvezőinek.

Horizont 2009.11.26. 21:29:52

@Doña ¡Cara(mba)!: @mókusfüles bukósisak:
Na kedves nőtársaim, csak semmi világvégi hangulat! Ha mi nők elengedjük hatalmasodni magunkon ezt a depressziót vége is a világnak! Nekünk kell vinni a nehezét és tartani a lelket mindenkiben, mert a férfiak imádnak háborúskodni, meg egyebek, de nélkülünk összeomolnának! Igen szar a helyzet, sőt még annál is szarabb mint amit gondolunk, de csak ez az egy életünk van, nem engedhetjük meg, hogy a politika maga alá gyűrjön minket. Itt kieresztjük a gőzt nap mint nap, aztán tavasszal ikszelünk egyet, de örüljünk a kis dolgoknak amik kitesznek egy nagyot az ÉLETÜNKET!!! Örüljünk, hogy egészségesek vagyunk, hogy élnek a szüleink, nagyszüleink (akinek) hogy van munkahelyünk, hogy van családunk, hogy szerethetünk és szeretnek minket! Egy jó vasárnapi ebédnek, a közelgő karácsonynak, a gyerekeink sikereinek, egy jó filmnek, könyvnek, a szomszéd néninek a kutyusunknak és egy csomó apró pillanatnak ami jó,hogy belenézhetünk abba bizonyos tükörbe mindennap, annak ellenére vagy pont azért, mert ilyen politikai, erkölcsi légkörben, anyagi körülmények között élünk. De élünk és higgyétek el ez a legfontosabb! És bízunk abban, hogy jobb lesz....

f.m.j. 2009.11.26. 22:10:52

@Horizont:

és milyen jó, hogy ti itt vagytok a jókedvetekkel, köszönöm Horizont, ez most épp jókor jött, már tényleg kezdtem beborulni...

Doña ¡Cara(mba)! 2009.11.26. 22:32:05

@mókusfüles bukósisak: Kedves Mókusfül! Nem akartalak elszomorítani, a kedvedért visszaszippantok minden rosszat, mert valóban bírnunk kell.
Akkor ki ikszel helyettünk? Ez egyáltalán nem kevés, igenis, az az egyetlenegy szavazat is számít. Az fog képviselni engem és visszaigazolni, hogy jó helyre húztam-e be?
Az elmúlt 20 év alatt eddig egyszer tévedtem. A legelslegelső, 1990-es március végi szavazáskor.
Szinte szégyellem leírni, de a szadeszra voksoltam, képzeld. Elhittem nekik a kemény, kommunista ellenes retorikát. Nem tartott sokáig a hit, jött a látás és az ébredés. Azóta, meggyőződésem szerint, jó helyre ikszelek.
Régen eljártam sok rendezvényre, ma már nem, mert kissé megfáradtam. De 2002 óta már a fiam is ikszel, és jó helyre:-)
Most is haza fog jönni, ahogyan mindig tette, és nem lesz rest elmenni szavazni, pedig Budapestről kell Pécsre jönnie. A vonat sincs ingyen, de a jövője csak megér ennyit?
Soha nem értette évfolyamtársait, akik panaszkodtak ösztöndíjra, mindenre, de nem vették a fáradtságot, hogy hazautazzanak szavazni. Ezt általában 2 évente tesszük, ogy. képviselő választáskor, meg önkormányzati választások alkalmából. Nekünk speciel többször is kellett, mert volt időközi polgármester választás is.
Örülök, hogy megszokta, természetesnek veszi, és jön, mert helyette nem mehet más. Megértette, hogy igenis van tétje, minden szavazásnak van tétje.
Ne búsulj, jön még tavasz, mész a motoros bukósisakoddal, és lehet örömödben egy piros-fehér-zöld pántikát fúj a motorod után a szél:-)

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.27. 08:37:03

@Horizont: "Na kedves nőtársaim, csak semmi világvégi hangulat! Ha mi nők elengedjük hatalmasodni magunkon ezt a depressziót vége is a világnak!"

Pedig ha hinni lehet a demográfiai 'trendnek' ca 15-20 év múlva ismét nagy szükség lesz a nőkre! TI: mostanság lényegesen több FIÚGYERMEK születik, ami - állítólag - annak a jele, hogy a most született generáció felnövésekor háború lesz.

Nektek meg - újfent - az a "megtisztelő" feladat jutna ebben az esetben, hogy ápoljátok-gyógyítsátok az eszement pasikat, akik halomra gyilkolják egymást :((

Horizont 2009.11.27. 15:46:52

@Seduxen: Több fiú gyerek születik az lehet, de összeségében meg nagyon kevés! Olyan aranyosak vagytok Marcelluscával az Ő Nagyfőnökével, te pedig a Törpeterroristával:DDDDDD Mindig mosolyt csaltok ki belőlem. Trend ide vagy oda ránk nőkre mindig nagy szükség van:DDDD Na jó rátok is férfiakra.De csak a normálisokra:)) Az igaz, hogy nők miatt már többször volt háború, de mindig a férfiak csinálják! A nők meg takaríthatják a romokat kívül-belül:))

2009.11.28. 23:08:15

Igen, megcsinálták...Valóban megérdemlik, s hátha felébrednek....

süti beállítások módosítása