Skip to content


       Szűrés lista

Digitális tábla házilag

Némi csúszással ugyan, de szeretnénk hírt adni egy leleményes tanárnőről, aki hatalmas gólt lőtt pártunk és kormányunk kapujába.

A digitális tábla ugye tulajdonképpen egy kivetített számítógép: nemcsak írni lehet rá, hanem számítógépes programok megjelenítésére is alkalmas. Ára 300 ezer és egymillió forint között van. Hiába, az a fránya közbeszerzés.....

Klacsákné Tóth Ágota (42), Nagy László Általános Iskola és Gimnázium pedagógusa nagyon szeretett volna egy ilyen eszközt, de az iskolák ennyi pénzt általában képtelenek kigazdálkodni (örülnek, ha rezsire, fizetésekre elég a pénzük), az NFÜ botrányokkal övezett pályázata meg nem lett nagy siker, így nem volt más választása:

Egyedül, önerőből, egy kis barkácsolás és a neten talált segédprogram segítségével saját maga készített egy digitális táblát. 13, azaz tizenháromezer forintból!

 

 - Egy számítógépet és a projektorunkat egészítettem ki a távirányítóval, valamint egy bluetoothos egységgel. A távirányító továbbítja a saját készítésű digitális tollam infrajeleit a komputernek, így a kivetített képet megérintve máris tudok „írni" akár a puszta falra - magyarázta a tanárnő, kezében a kibelezett filctollal, amelyet pöttöm kapcsolóval és infra LED-del szerelt fel. - A digitáblát egy éve használom, a gyerekek azóta járnak szívesen az óráimra - büszkélkedett a fizikatanár.

"Tisztában vagyok vele, hogy a kereskedelemben kapható interaktív táblák, illetve mobil eszközök jobb minőségűek, könnyebben kezelhetőek" – hangsúlyozta a tanárnő. "Nekem is kényelmesebb lenne, ha minden teremben ott állna a jól beállított gyári interaktív tábla. A házi készítésű eszköz azonban képes reprodukálni egy átlagos interaktív tábla alapvető funkcióit, ára pedig kijön egy négytagú család hétvégi nagybevásárlásának árából. Ez kiváló lehetőséget jelenthet kevés anyagi forrással dolgozó, de megújulásra vágyó intézményeknek. Ez az eszköz hatalmas segítséget nyújt a tanítás során. Látni, hogy a természettudományok iránt motiválatlan diákok figyelnek az órán, sőt, örömüket lelik a tanulásban, megérte azt a munkát, melyet az eszköz elkészítésére fordítottam."

Diákjai szemlélhették már az univerzumot a naprendszer különböző bolygóin állva, és azt is megfejtették már, milyen parabolafüggvénynek felel meg a moszkvai metró alagútjának a görbülete.

Hogy mi erre az ötletes, egyszerű, takarékos megoldásra az illetékesek válasza? Igazi vastagbőrűség:

"Ehhez is kell projektor és számítógép" - véleményezte tömören a „sufnitáblát" Oravecz Péter, az NFÜ szóvivője.

 

Címkék: oktatás abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr841553281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapmancs 2009.11.26. 09:12:47

Gratula a tanárnőnek, nagyon jó! Viszont az is igaz hogy ehhez is kell projektor+sz.gép, ami nem jön ki a 13ezerből. Apropó, a csoda digitális táblákba beépített sz.gép van, vagy ahhoz is külön kell? (tudtommal külön kell)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.11.26. 09:16:49

a projektor ma már 100k alatt kijön, egy ehhez alkalmas gép meg max 50k. tehát a kell hozzá sem indokolja a 300-1000k HUF árat. a megoldás viszont zseniális.

spájdernecc 2009.11.26. 09:18:12

@Tapmancs:
kell
a tábla csak a "munkaterület"

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.26. 09:18:39

@Tapmancs:

Külön kell ahhoz is, ennek a sulinak meg pont volt, projektorral együtt.
Zseniális!

eszkep 2009.11.26. 09:18:53

Az igaz, hogy ehhez is kell számítógép, projektor, de ezek már a legtöbb iskolában vannak. Ettől függetlenül ezek össz. ára sem haladja meg a 250000 Ft-t, de akkor már jobbfajta projektort vettek!
A tanárnő viszont egy gratulációt megér!

spájdernecc 2009.11.26. 09:19:44

a susztertáblát pedig azonnal "levédetni"
nagy ötlet

öööö...izé 2009.11.26. 09:24:18

Oravecz Úr édesapjának meg inkább óvszer kellett volna....

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.11.26. 09:27:23

@öööö...izé: mint az amatőr rádiós klasszikus, igaz? "bárcsak csorogtál volna le apád combján..."

@spájdernecc: nem nagyon kell levédetni, még ha el is lopják az ötletet, szerinted 1m alatt lesz valaha az ára? a tanárnő meg mondjuk munkadíjjal együtt elkér érte 20k-t. ez épp elég védelem. :)

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.26. 09:27:53

@spájdernecc: Pontosan.
Óriási riszpekt a tanárnőnek!!
Kíváncsi leszek ki fogja majd bemószerolni valahol!!! Aki megteszi annak meg felajzott süncsaládot az ánuszába!

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2009.11.26. 09:28:36

Gratula a tanárnőnek!

Oravecz úrnak meg egy hét jutalommunkát kívánok Novoszibirszkben!

S.O.A. 2009.11.26. 09:34:38

Tanár néni szívóágra tette digitábla projectet (=rühes, korrupt banda kínai bóvlivalkkal üzérkedése). Egy darab kör e-mail minden iskola technika/szám.tech tanárának az eszközök működéséről/beszerezehtőségéről, és sanyi a digtáblás közpénz elcsalásnak.
De jó is lenne...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.11.26. 09:34:42

az ilyen pedagógusokat kellene anyagilag és erkölcsileg is maximálisan elismerni és bátorítani. az nfü-s faszt pedig nádpálcával végigkergetni a hortobágyon.

devisionhun 2009.11.26. 09:41:28

Kötve hiszem, hogy a tanárnő maga találta volna fel a spanyolviaszt. Arról nem is beszélve, hogy nem a konkrét megvalósítás van levédetve, hanem a technológiai elv.

Amúgy ha neten keresel: wiimote touch project

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2009.11.26. 09:45:31

Ő találta ki vagy sem, akkor is zseniális! =D
És le merném fogadni, hogy rá fognak szállni... =(

Roltii 2009.11.26. 09:50:46

johnnylee.net/projects/wii/
kb másfél éve olvastam róla először...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.11.26. 09:51:26

@devisionhun:
mennyiben csökkenti az érdemeit, hogy nem ő találta ki? kreatívan, fillérekből létrehozta azt az eszközt, amivel nálunk kb 8 éve kampányolnak bizonyos körök (aka szdsz-mszp tolvajbanda) és valszeg közbeszerzés (értsd: pártos korrupció) útján pár kiválasztott iskolába jutott volna néhány hasonló tudású eszköz jó drágán.

S.O.A. 2009.11.26. 09:54:19

@devisionhun: nem arról van szó, hogy föltatlált bármit is, hanem utánanézett annak, hogy hogyan lehetne megvalósítani a rendkívül látványos megjelenítési technikát anélkül, hogy az iskolát 300 ezer - 1 millió Ft körül összeggel gombolná le. És megtalálta, és megcsinálta. NFÜ-nél meg hümmögnek (sajnos még nem a priccsen).

Roltii 2009.11.26. 09:56:52

hozzávalók:
- 1db wiimote ~10e
- 1 db pc ~ 100e
- 1db projektor ~150e
- kis barkács toll ~1e
- BT adapter ~3e
- tábla/vászon ~fingom sincs

Látható, hogy nincs ingyen, viszont ebből a legtöbb dolog adott elég sok osztályteremben. Számtech termekben van projektor+vászon+pc tehát már csak a barkács "toll" meg wiimote kell, így tényleg nem olyan sok. Hogy mennyire kényelmes ennek a használata, nem tudom, de szerintem 1-2 misiért bármelyik lelkes programozó banda / egyetem kifejleszt egy szoftvert ami megkönnyíti a használatot és így máris fasza lesz.
Engem egyébként a szoftverek jobban aggasztanak, hogy paint-en kívűl mire lehet használni az egészet...Bár állítólag sok ingyenes szoftver van, de hát kitudja... Én 9 éve voltam középsulis, és tök jól elvoltunk projektor nélkül is, bár állítólag volt az iskolában valahol:D Nevetséges, hogy a mai fiataloknak erre van szükségük..inkább nevelés kellene.

jozicsenko 2009.11.26. 09:58:53

hi all!

én kedves nácijaim! nem értitek a lényeget és az idők szavát!

ma a pénz az informatikában van, a befutó csak az elender lehet, mert onnan jut pénz egy frakciónak a parlamentben: igaz, hogy a pártnak nincs már frakciója és a frakciónak nincs már pártja, de a pénz az pénz, az kell!!!

komolyabban a komancsoknak: mi a retkes fenéért nincs nálatok egy emberes kőműves lobbi csoport?

tudom hogy ma már nem büszkék a munkás-paraszt vonalra (főleg mert mindkettőt tönkrették/kizsákmányolták), de a bús/retkes fenébe is! ha a PÁRTNAK pénz kell, miért pont így loptok, hogy nincs eredménye? digitáblák, miközben a fal mögötte lerohad és lehet áram se lesz hozzá? Ha ugyanezt a pénzt a kőmüves/szobafestő lobbin/érdekcsoporton keresztül lopnátok ki my dear Comancséróim (=mszmp), akkor a főcenzorasszony mehetne felújított iskolákat átadni, mert az elmaradott térségbe ISKOLA kell! (meg áram, víz, étel a gyereknek)

újítsátok már fel azt a sok iskolát!!!!

Klei... Kuno anno 1500 könyvtárat, több ezer iskolát adott át, ha ti huszat felújíttattok közüle, már úgy fogja tálalni a (ballib, szolga) sajtó, mintha minimun a szintjén lennétek!

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.11.26. 09:59:19

Projektor és számítógép valóban az iskolák nagy részében van már, szóval kedves Oravecz úr forduljon fel! Mellesleg még azokkal együtt is jóval olcsóbban kijön a dolog, egy százezres projektor és egy nyolcvanezres netbook már tökéletesen megfelel szerintem a célra. Valamint sz.v.sz. a digitális táblákkal sem azokat az iskolákat szerelnék fel kezdetnek, ahol ezek nincsenek meg...

Marcellusca 2009.11.26. 10:03:23

Nagyon nagy gratuláció a Tanár nőnek!
Le a kalappal!

Oravecz-nek meg nagyon nagy lóf@szt a seggébe!
Meg egyet a kezébe, hogy tudja ...

S.O.A. 2009.11.26. 10:04:36

@Roltii: "Nevetséges, hogy a mai fiataloknak erre van szükségük..inkább nevelés kellene. "
Az a baj, hogy mégis erre van szükségük. Pofán nem vághatod, hogy figyelj oda fizika órán. Megmagyarázni nem tudod neki, hogy matematika nélkül a könnyen átbaszhatók táborát fogod gyarapítani felnőtt korodban (ezt kb senki se látja be gyerek/kamasz fejjel). Vagy villantasz nekik valamit, amitől tátva marad a szájuk (nem asszociálni itt semmire:) ), vagy keresztet vethetsz egy osztály 80-90 %-ára. Agybutító, szar multimédiás ingerekkel bombázott környezetben élnek, és zöld táblára fehér krétával rajzolt példát kábé leszarnak. De más a helyzet, ha egy olyan technika jön be, mint amilyent a fenti tanár néni alkalmaz.

Roltii 2009.11.26. 10:05:23

@Gerusz:
na, azért álljunk meg egy pillanatra. Nem jó a leggagyibb projektor és egy netbook se feltétlen jó. Gondolj eleve a felbontásra, de ez cska egy dolog. Ki tudja milyen hw igénye van a progiknak, lehet hogy egész nagy, ráadásul egy netbookon azért néha az böngésző is belassul mint az atom (hehe:D). Projektorból meg olcsó húsnak híg a leve, vagy hogy szól a mondás.
Ráadásul tudtommal nem 1-1 termet akarnak iskolánként digitáblával ellátni, úgyhogy nem biztos hogy játszik a meglévő projektor, és lehet hogy a PC-re is szükség van...fasz tudja...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.11.26. 10:08:48

@devisionhun:

Persze, de akkor is ő kereste meg, magától, és készítette el .
Akkor is megkapja a fizetését, ha nem ilyen proaktív .. azért jár neki max. elismerés!

Pozo 2009.11.26. 10:09:25

Több ilyen tanárt ! ;)

Roltii 2009.11.26. 10:09:41

@Milánka84 {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}:
ez egyszerűen nem igaz. Fegyelmet kell tartani, és a gyerek oda fog figyelni. Ehhez persze kell, hogy amikor apuka bejön akkor a tanár/igazgató ne fossa össze magát, de ez legyen már alap...Van iskolaigazgató ismerősöm, az valahogy megtudja oldani...
A színes szagos dolgokra odafigyelnek, de nem tanulnak belőle. Ez nem a játszva tanulás, hanem kivetítjük a meztelen nénit és rajzolunk neki bajszot meg faszt esete...
Egyébként ha meg a színes szagos dolgok kellenek, arra még mindig elég egy tetü projektor, nem értem miért kell digitálisan rajzolgatni a desktopra a tanárnéninek, vagy miért nem jó erre egy sima rajzpad (~30e).
A mateknek meg semmi köze ahhoz, hogy később átbasszák őket vagy se, mert az első 4 osztályban megtanulják azokat a műveleteket ami az élethez kell. Később a geometriát se fogják használni, a másodfokú egyenlet megoldóképletét se, fv analízist se, de szerintem a teljes indukció is ritkán fog előjönni.

S.O.A. 2009.11.26. 10:12:30

@Roltii: Tarts fegyelmet ott, ahol 60 % cigó, a maradék meg pisszenni se mer...
Tök jó, hogy van iskolaigazgató ismerősöd, aki meg tudja oldani, de gondolom elhiszed, vannak helyek, ahol kábé senki se tudná...

*észkép nélkül jobb*(L42) · http://kulloszaggato.blog.hu/ 2009.11.26. 10:14:24

Hatalmas riszpekt a tanárnéninek, ekkora fricskát a sok okostojás faszfej politikusnak:)
"Nevetséges, hogy a mai fiataloknak erre van szükségük..inkább nevelés kellene. "
Hát neveljenek a digitális tábla segítségével, hidd el, az is hatásosabb multimédiásan, mint a teljesen hatástalan " ha nem viselkedsz, beírok az ellenőrződbe". Annak aztán semmi visszatartó ereje nem maradt mára. Ellenben a helytelen viselkedés következményei be lehet mutatni multiban, ezerszer hatásosabb lehet. Ódzkodhatunk ellene, mondhatjuk, hogy olvasni sem tudnak rendesen, de a haladás útját elállni nem lehet. Bele kell törődnünk, ez a jövő.
A mi falunk isijében van igazi digi tábla, én láttam működni, kipróbáltam, hát , a mellékelt szoftverekkel, lenyűgöző, nem a száraz tények, hanem látványos, interaktív feladatok, minden gyere a táblához akar menni, nem úgy, mint a mi időnkben, szóval, nem olyan rossz ez.
A tanárnő egy zseni, és remélem, híres lesz.
És innen nézve még undorítóbb a közbeszerzés, tisztán látszik a lenyúlás.

Véraláfutás 2009.11.26. 10:16:06

@Roltii:
Ehhez a technikához nem kell atomerőmű.

Roltii 2009.11.26. 10:19:21

@Véraláfutás: honnan tudod? ismered a programokat? ne abból indulj ki, hogy Paint-el rajzolgatnak. Én nem tudom, hogy mi kell hozzá, ezért nem zárom ki...

@Milánka84 {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}: ott ahol 60% a cigó, nem teszek digitális táblát, mert ellopják. Egyébként cigó diáknak cigó tanárt, máris nem tűnik olyan nehéznek. Egyébként meg ebbe most ne keverjük a cigókat bele, kivételesen nem az a post. (olyan miko' lesz?:D)

Prakt! 2009.11.26. 10:20:03

Én nem értem miért kell digitális tábla középsuliba, amikor egyetemeken is ritkaság. A gödöllői egyetem előadóiban még dia!!!!! vetítők vannak az írásvetítő mellett. Igaz már senki nem használja, max arra, hogy rárakják a saját! projektorukat, mert az egyetemnek nincs pénze rá. (Talán a dékáni fizetés miatt) 1-2 szemináriumi teremben meg van projektor aminek a távirányítóját 1000Ft/óráért lehet bérelni. és elvileg csak így tudod használni mert a plafonon van. (asztalra egy szék + magasabb ember, és máris működik)

A lényeg: egyetemen szerintem nagyobb haszna lenne a digitális táblának!

Roltii 2009.11.26. 10:22:12

@*roma integrátor*(L42):
ez a baj, nem az ellenőrzőbe kell írni, hanem meg kell nevelni. Nem azért járnak tanárképzőbe, hogy ellenőrzőbe beírkáljanak. Sokkal komplexebb feladat, és vajon miért van az, hogy a legrosszabb gyerekek is 1-2 tanárnál figyelnek mint az állat, meg se mernek mukkani, hiába rohadt száraz az anyag. Ezt mivel magyarázod?
Egyébként lehet, hogy minden gyerek a táblához akar menni, mert villog, csili-vili, de ha ezt megengedjük, akkor mi lesz 2-3 év múlva mikor ezt megunják?

S.O.A. 2009.11.26. 10:22:42

@*roma integrátor*(L42): @Roltii: Én sem azt állítom, hogy egy digitábla (vagy annak egyszerűbb vááltozatqa) megoldás lehet minden problémára, de biztosan látványosabb, hatásosabb és érdemesebb módszer, mit a kommunizmusból ránk maradt: "állj fel, gyere ki a táblához és felelj (égesd magad mindenki előtt) -módszer..." Az akkor műküdhetett, de ma már más van...

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.11.26. 10:24:53

13 rugóból. jah persze. A projektort meg a számítógépet a jószándék tojta, ingyén és bérmentve :DDDD
Ez mekkora LOL, gyerekek!...még hozzátok képest is ;))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 10:25:15

A tanárnénit sunáznám! :)))) /ha jól láttam, ez még nem volt.../

Tündér_Lala 2009.11.26. 10:26:06

Maximális elismerésem a tanárnő kreativitásának.
A hasonló demonstrációs eszközök nem kétséges, hogy a jövő megoldásai. Nem kell krétaport nyelni és számtalan plusz lehetőséget kínálnak az oktatásban. Nyilvánvalóan nem pótolják a tanár egyéniségeket, de sokat segíthetnek.
Viszont az is világos, hogy az eredeti állami projekt (digitális tábla) jó nagy pénz lenyúlás (valaki megint Md-os lesz belőle).

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 10:29:01

@Pierre (Bezuhov): te szerencsétlen, olvasd már el a postot!

"Egy számítógépet és a projektorunkat egészítettem ki a távirányítóval"

Ergo az adott.

De hamárhomár: a 300.000.-1.000.000 közötti digitális táblához NEM KELL UGYANÚGY beszerezni ezeket?

Ez mekkora LOL, ..még hozzád képest is

Roltii 2009.11.26. 10:29:03

@Milánka84 {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}:
én 93-01 között jártam gimibe (veres péter, békásmegyer) és ott valahogy ez működött.
Hidd el, szar érzés, amikor kinnt állsz a többiek előtt és "égsz" és igenis többek között ezért fogsz készülni legközelebb, mert nem biztos, hogy az osztály muffja a hülyékre bukik, lehet hogy hülyén sose fogod megdugni... Digitális táblának mondjuk ehhez semmi köze. Szerintem egyszerűen felesleges. Jópofa mint az érintőképernyős monitor, de tökéletesen lehet élni nélküle is, sőt, nem biztos hogy vele előrébb jutsz...
Digitális tábla jópofa kiegészítője lehet az oktatásnak, de azon nyomni a fő tananyagot egyszerűen baromság. A ló túloldala...Ráadásul a legtöbb tárgy igenis száraz tananyaggal van tele, úgyhogy kell, hogy tudjanak figyelni arra is. Ezt pedig rontja a digitális tábla. Képzeld el, hogy a függvényeket így tanulják matekon, mit csinálnak majd az algebránál? Vagy az utána következő irodalom órán...SZerintem többet ártana amit politikusaink tüzzel-vassal akarnak mint amennyit segítene..

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.26. 10:29:23

Előnye:Viszonylag olcsó.Hátránya:Ebből nem lesz pénz a haveroknak.

Tündér_Lala 2009.11.26. 10:33:32

@Milánka84 {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}: Mondjuk azért "a gyere ki a táblához"-nak vannak (akkor kétségtalenül baromira nem érzékelt ) előnyei. Például, hogy valamennyire hozzászoktatja a diákot, hogy mások elött beszéljen, megszólaljon. De én még a retorika tanítását is vissza állítanám, mert régi fájdalmam, hogy képzett emberek milyen szörnyűségesen makokgnak, fogalmaznak, beszélnek (hangsúly) stb. , a tesztfeladatok nyomán.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.26. 10:34:39

@rulla: Kell nekik az a pénz nemsokára elzáródnak a pénzcsapok.Ennyit megér, nem?

Roltii 2009.11.26. 10:37:24

@Tündér_Lala: ez így van, bár retorika nálunk se volt külön, de a motyogást nem nagyon tolerálta senki.
Egyébként az iskolába tanulni vagy szórakozni mennek a kedves gyerekek? Mert ha szórakozni, akkor digitális táblát nekik. Ha meg tanulni, akkor tanuljanak. Nálunk volt minden teremben TV/rádió mégse használtuk, nem kellett. Könyvekbe ott van rajzon amit tudni kell, a gyerek is letudja rajzolni a füzetbe amit lekell, minek a digitális tábla? Arról nem beszélve, hogy tapasztalataim szerint az az 1 gyerek aki a táblánál van élvezi, de a többi kurvára unatkozik...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2009.11.26. 10:37:30

@Roltii:
@Pierre (Bezuhov):

ez elegendő hozzá:

projektorigány: www.officedepotaruhaz.hu/termek_reszletes.vm?sku=513504848 /// ezt pl bruttó 65 ropiért is meg lehet venni

szgépigény: P4 2GHz; 128MB VGA; 512 MB RAM /// bruttó 25 ropi

kiegészítők 13 ropi + saját munka

Nem beszélve arról, hogy az iskolák majd mindegyikében van ilyen képességű szgép eleve.
az iskolák jelentős hányadában van ilyen minőségű projektor is.

molaris 2009.11.26. 10:39:52

@Pierre (Bezuhov):
Értékes hozzászólásod nélkül hülyén halnánk meg.
Az, hogy funkcionális analfabétaként tengődsz, egyéni szoc. probléma. Olvas, ÉRTELMEZ, ír.
E középső- Nálad rendre elmarad.
Vagy az a baj, hogy néhány efftáss zsebe így üres marad??

S.O.A. 2009.11.26. 10:41:12

@Roltii: no akkor tisztázzuk: én nem azért támogatnám, mert a politikusok is tűzzel-vassal! Ebből a szempontból nálam is kapásból felesleges. Más szempontból viszont továbbra is hasznosnak érzem. Nem gondolom, hogy minden órán minden anyagot ezen kellene prezentálni, meg hogy minden terembe kell. De azért tuti jó lenne 1-2 helyen...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.26. 10:41:20

@molaris: Háát igen! 13 ropiból nemigen lehet nyúlni. :-)))

Roltii 2009.11.26. 10:42:33

@Conv: nem a legolcsóbb projektor kell, mert hamar tönkremegy, a lámpa üzemideje is lófasz, ráadásul a fényere is gagyi. Elég sok dolgot kell mérlegelni, mert jópár iskolába hever jópár projektor kiégett lámpával, mert nincs pénzük kicserélni...(meg is értem).
A számítógép árat honnan vetted? használt gépet akarsz adni? Garancia? megbízhatóság? Azért ezek fontos szempontok, nem otthonra veszed torrentezni...Egyébként szoftver? windows? tudom, lehet linuxot is (támogatom), de ennyire ne rugaszkodjunk el.
Az, hogy mi adott és mi nem, az egy dolog, de kérdés, hogy tudnak-e időt szorítani mindnekinek, hogy hozzáférjen... Gondolj bele:
egy általános iskola, kb 3 párhuzamos osztállyal: 24 osztály. Heti 5 nap van, tehát az kell, hogy a meglévő projektoron legyen kb napi 4-5 óra szabadidő, és akkor is egy osztály csak heti 1 órában használja.... Na, nem kell új?

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.11.26. 10:42:40

@Seduxen: érzem az erőlködést, Sedu :))
Ez ígyisúgyis LOL-kategória marad.

Marcellusca 2009.11.26. 10:43:44

@Pierre (Bezuhov): Nagy valószínűséggel az ámítógép és a projektor már adva volt.
Ki merték adni Neki a raktárból. :D

@Seduxen: Húúú, bakker!
A lényegre tapintottál! :DDDD

Roltii 2009.11.26. 10:44:10

@Milánka84 {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}:
mivel jobb a digitális tábla mint egy projektor? De most komolyan, mi az a plussz amit egy rajztáblával ne lehetne megoldani?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.26. 10:45:28

@Roltii: Pénzt lapátolni a pártkasszába!! Nem érted!!! :D:D

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.26. 10:45:45

@Seduxen: Már vártam ezt. Kérdeztem is magamban: hogyhogy senkise sunázná? Pedig...

Viktus 2009.11.26. 10:47:45

Szegény tanárnőt kár volt feldobni hamarosan munkanélküli lesz túl kreatív nem szeretik az ilyet a Hiller Pityu féle oktatási rendszerben ...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.11.26. 10:48:05

nem hiába fizikatanár.

egyébként: Á R U L ÁS ! ! !

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.26. 10:48:31

@Pierre (Bezuhov): Ok, hogy fikázod a Vbőrt, de ezt azért nem vártam volna tőled... Remélem belátod, hogy tévedsz.

Marcellusca 2009.11.26. 10:48:56

@Tündér_Lala: Nagyon igazad van.
Nálunk volt kommunikáció tantárgy. Srácok nem értették, hogy a zh. miért szóban volt. Mé' nem lehet azt is írásban?
Beszélni, összeszedetten, pontosan fogalmazni meg nem tudtak.
És csodálkoztak, hogy más tárgyakból is csak rosszabb jegyeket kaptak. :)

Pierre. Bezuhov · http://james.nerdiphythesoul.com/bennyhillifier/?id=gDIZyh4fk7U 2009.11.26. 10:49:14

ez olyan mintha én rátennék egy5 ezer forintos szirénát pl egy Oplere, és akkor döngölném a mellemet, hogy én 5 ezerből csináltam rendőrautót míg a gonoszkormány milliókból. Vicces dolog a hírtvtempó, de hát aki égni akar :))

meg gondolom olyat se hallottatok még, hogy alternatív költség, de ez már túl elgondolkodtató is lenne ide :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2009.11.26. 10:51:46

@Talon Karrde: Nem,az ország van tele zs.-val.Ja,te nem arra gondolsz...?

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 10:52:02

@Pierre (Bezuhov): óóó, köszönöm napkeleti bölcs, hogy eme kinyilatkoztatásodat megosztottad velem!

Ez LOL, mert a naaaaaagy bezuhov azt mondta. és PONT!

"érzem az erőlködést, Sedu :))"

ez esetben tudnám javasolni neked a Dulcolax drazsét.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.26. 10:53:31

@devisionhun:

Nem ő találta ki, ez a cikkben is szerepel.
Viszont a neten talált segédprogramot/infót ő alkalmazta itthon először. Ez a nem semmi, hogy beruházott, kipróbálta és működik.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 10:53:36

@Talon Karrde: hülye vaaaaagy? Bezuhov SOSEM téved! Ez az univerzum 1. törvénye!

ez olyan evidencia, mint az, hogy csáknorrisz elszámolt végtelenig. kétszer is :))))

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.26. 10:54:06

@Tigeri: LOL, zsetonra gondoltam és spec. Roltiira, de akkor is LOL

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.26. 10:54:45

@Roltii:

Igen, benne van a linkelt HVG-cikkben is:

"„Még 2007 decemberében egy blogban olvastam először egy 'házi1 készítésű, infravörös fénnyel működő eszközről, mellyel bármilyen felület (monitor, vetített kép) interaktívvá tehető” - emlékszik vissza Klacsákné Tóth Ágota tanárnő az Interaktív Oktatástechnika Portálnak adott interjújában. „A cikkben egy amerikai fiatalember, Johnny Lee a wii konzoljáték távirányítóját használva, saját ötletű szoftverrel és tollal olcsón megvalósítható interaktív táblát mutatott be.""

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.26. 10:56:50

@Seduxen: Na igen, ne adja a ZURISTEN, hogy kedvem legyen átnézni az összes kommentjét és elküldeni neki levélben hogy hol és mekkora marhaságokat mondott...
És mert nem illik a másik háta mögött beszélni, sárga: @Pierre (Bezuhov):

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 10:57:51

@Marcellusca: @Talon Karrde: ugye, hogy nem tűnik rossz M.I.L.F-nek? A fizika szertárban mennyi minden történhetne :)))))

Roltii 2009.11.26. 10:58:26

@Talon Karrde:
nem, ezért jegelném az egész projektet ebben a formában. viszont aki azt írja, hogy 25 ezres számítógéppel meg 65 ezres projektorral akar felszerelni egy osztálytermet, azt picsán rúgnám már elnézést. Nem otthonra vesszük, hogy hetente 1X filmet nézzünk rajta, egy iskolába ezek azért napi 4-5 órát folyamatosan mennek, ami egy projektornál egész sok.

@laspalmas:
van otthon Wiink, majdnem meg is csináltam, mikor először olvastam...Van még a csávónak egy-két jó ötlete, de már rég hallottam bármi újat felőle...

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.26. 10:59:42

@Pierre (Bezuhov):

Olvasd már el mégegyszer, ne égesd itt magad......

molaris 2009.11.26. 11:00:53

@Pierre (Bezuhov):
Tökéletesen igazad van.:):):)
Bár egy kis festés is kell, és kész a rendőrautó.

Lezudius 2009.11.26. 11:01:57

Reméljük megmarad a tanárnő állása....

f.m.j. 2009.11.26. 11:02:22

@molaris:

a hülyesége már megvan hozzá :)

molaris 2009.11.26. 11:02:26

@Seduxen:
Földrajz szertár!!!
A térképeken kényelmesebb!!!:):)

molaris 2009.11.26. 11:03:58

@mókusfüles bukósisak:
Igen, és az is "hozott anyag". Neki erre van adottsága,- na.

S.O.A. 2009.11.26. 11:04:09

@Roltii: ismét hangsúlyoznám, hogy a kormány féle digitábla szerintem nem jó abban a formában. A tanárnő megoldása viszont igen, mert ha már van projector + PC, akkor miért ne lehetne minimális interaktívitást belevinni? Ha meg nincs semmi, akkor inkább a projector (nem feltétlenül szükséges, csak ha éppen van rá lehetőség), de semmiképpen se a digitábla.

dr. Aullah 2009.11.26. 11:04:27

Amikor megláttam a képet, egyből az jutott eszembe, hogy megkapta a suli a táblát, és egyből összefirkálta. Csak azért mert nálunk pont ez történt. Első konzultácíós nap előtt már egy tanát összefírkálta. Aztán oda lett rakva egy üzenet, hogy ez digitális tábla, ne firkálljanak rá :P

Amúgy grat a tanárnak, nagyon ügyes!

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.26. 11:04:52

@molaris: na jó, de a hölgy nem matek-fizika-számtech szakos? lehet, hogy kicsit idegenül "mozogna" a földrajz-szertárban :)))

akkor meg má' inkább biosz-szertár. "Samu"-ba kapaszkodhatna közben :))))

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.26. 11:05:47

@Roltii: Rendben, de elrugaszkodni sem kell a földtől. 3,4Ghz P4HT, PCI-E, SATA, DDR2-s stb. használt gép 100 JURÓ alatt van, 13 hó garanciával. Kapiszkó?

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.11.26. 11:06:23

Most, hogy jobban megnézem komolyan olyan sunázni való :D

Marcellusca 2009.11.26. 11:07:07

@molaris: Nekem mindegy lenne, csak csinálnánk! :D
Egyébként meg arra is szüksége van a fiatalságnak, elvégre fel kell készíteni őket az ÉLETre! :D

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.26. 11:07:49

@molaris: Bezu szerepet játszik, nem hülye sőt nagyon okos, egy ilyen szerephez kell gógyi, de kellene látni hol a határ. (@Pierre (Bezuhov): )

Roltii 2009.11.26. 11:09:47

@Talon Karrde: hol van ez 100 juró alatt??!! Nézzél már körül kicsit a használt a PC-s weboldalakon. Régi P4-est fél giga rammal 40-es vinyóval xp-vel tudsz venni olyan 25-30 körül ha szerencséd van. 3 hónap garival. Pont nemrég túrtam át a magyar webet pár ilyen gépért (csak cégtől, mert számla kellett róla).

@Milánka84 {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}:
mi van benne a digitális táblák millás árába? Szerintem a projektor és a PC is. Mégeccer mondom, szerintem ezekből még nincsenek nélkülözhetetlen darabok a sulikban. régi pc-kből persze igen, de nem biztos, hogy megállja a helyét.
A tanárnő megoldása tényleg jó, csak az se biztos, hogy megállja a helyét hosszútávon. Sajnos Bezuhov rendőrautós példája elég jól mutatja a különbséget....

Roltii 2009.11.26. 11:31:31

@Milánka84 {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}: jah,mielőtt félreértesz, nem támogatom hogy állambácsi ilyen drágán ilyen ökörségeket vesz, csak azt vitatom, hogy a filléres cuccok ugyanolyan jók lennének. Persze nem hiszem, hogy az állami pályázaton ne a mutyi győzött volna sokszoros áron.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.26. 11:34:16

@Roltii: Akkor kaka a magyar refurb PC piac, vagy sokat akarnak kaszálni, de a 100 JURÓ az 100 JURÓ, igaz hogy itt .ro-ban és nagybani ár, de akkor is.

ZioN 2009.11.26. 11:45:31

Úgy érzem ennek a dolognak az élettani hatását egyikőtök sem veszi észre. Szerintem nem az a nagy szám,hogy házilag összedobott egy digitális táblát. Szerintem sokkal nagyobb értéke van afelé,hogy a barkácsolást reklámozza a diákjainak, sikerrel. Így lesznek kreatív kis emberkékből később feltalálók. Tudom, beleér a kezem a bilibe,de nekem ez jön le a posztból. Nem az, hogy az elftársak most nem fognak tudni mutyizni.

Nzoltan 2009.11.26. 11:53:55

Ez tetszik. Így legalább jut fűtésre, szigetelésre, tetőre, esetleg fajanszra a budiba.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.26. 11:54:01

@Roltii:

Nem mindenki Leonardo, hogy élete végéig alkosson.... de egy ötlet is ötlet.

gcsabi 2009.11.26. 11:56:20

@Pierre (Bezuhov):
Ez inkább olyan , mintha az opelre a haverok 300.000-es szirénája helyett teszi föl az 5.000-est, és ugyanúgy nem tud menni ,mert nincsen benzin.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2009.11.26. 11:56:50

@Roltii:

drága barátom, 25 ropiért már éves garival kapsz új gépet ilyen kiszerelésben, és a projektorhoz bizony bőven elég, meg a szoftverek futtatásához :)
a 65 ezres projektor 3 év garit ad és 1 év lámpacseregaranciát, vagy 2 000 órát.
a 2000 óra napi 6 órával is másfél évnyi tanítási idő :)

egyébként láttál már specifikációt ilyen állami táblaprojekt részegységeiről?
mert én pont most néztem.
nem tudnak ennyit ezek a részegységek :)

Roltii 2009.11.26. 11:57:00

@laspalmas: nem csak egy volt...ezért fura hogy mostanság nincsen... Egyébként ami vicces, hogy Wii-re is lelehet tölteni a whiteboard app-ot, bár rajzolgatáson kívűl sok értelme nincs:D

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.26. 12:03:10

@Roltii:

"mi van benne a digitális táblák millás árába? Szerintem a projektor és a PC is. "

Igen, de nem mindegy, hogy mondjuk
100+300+600
vagy
100+300+13

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.11.26. 12:04:55

@ZioN:

Igazad van, ez is benne van, a kreativitás.
Legjobban mindig a viselkedéseddel nevelsz.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2009.11.26. 12:06:29

@Conv:

hopsz, ez még az előzőhöz.

a digit táblákhoz használt kivetítők és pc-k sem drágábbak, maga a tábla az ami drága. attól függ, hogy milyen méretű, hány kezelési funkció van beleépítve(fix gyorsikonok) a keretben, milyen alkalmazási szoftverek vannak rajta, lehet e használni normál táblaként(lehet-e rá írni),

a tanárnő módszere ezt helyettesíti, kicsit kényelmetlenebb a használata, de tud mindent amit a "nagyok"

dr.justice 2009.11.26. 12:46:37

Gratulálok Ágotának. Kiutalok neki egy sunázást ( az általa választott alany közreműködésével ). :)

albino combino 2009.11.26. 13:05:55

nagy-nagy gratula a tanárnőnek. a többi suliban is követhetnék a példáját. a kormány annyira mondta, hogy kell ez a digitábla. akkor arra sem sértődnek majd meg gondolom ha nem a haverjaiktól rendelik meg az iskolák.
hajrá magyar leleményesség!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.26. 13:47:46

@Seduxen: Amen.

Már megint túltengés van idiótákból...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.11.26. 14:00:58

@reKorrekt: Tehát akkor fingom nincs, hogy mi 100'00 forint gépen. 2 GB RAM, közepes alaplap és átlag proci ma 50K. 5 ropi egy DCD író / olvasó.

Roltii 2009.11.26. 14:03:47

@molnibalage:
táp +10e
egér+bill +3e
ház +5e
vinyó +12e
Tehát már 80-nál tartunk. +videókari esetleg? (pár elismerem, az integrált elég sok dologra...) Legyen +hangfal még ,az se extra szerintem. Azért alakul a 100 nem?

wadallat · http://wadallat.blog.hu 2009.11.26. 14:32:03

Először kezdem a fontosabbal. (Mások véleményének fikázás még ráér...)

Nem saját ötlet, kell hozzá számítógép meg projektor. BLABLA! Az a lényeg, hogy rendelkezésre álltak ezek az eszközök, TENNI AKART azért, hogy érdekesebb, élvezetesebb órákat tartson. VETTE A FÁRADTSÁGOT és elgondolkodott a lehetőségein, RÁKERESETT a neten és nem próbálta meg újra feltalálni a kereket, és MEGVALÓSÍTOTTA az akárki (mindegy ki) ötletetét. Szóval maximum riszpekt!!

Az meg, hogy a diákok figyelmét csak így lehet felkelteni egy dolog. Nem a diákok hibája ha nem érdeklődnek a fizika iránt. Meg kell próbálni felkelteni az érdeklődést. Ha ezután sem érdekli a fizika, akkor meg majd átmegy kettessel és kész, nem lesz ettől rossz ember. Ha manapság így lehet érdekes órát tartani, akkor legyen így!

@Pierre (Bezuhov): "ez olyan mintha én rátennék egy5 ezer forintos szirénát pl egy Oplere, és akkor döngölném a mellemet, hogy én 5 ezerből csináltam rendőrautót míg a gonoszkormány milliókból."
Miről beszélsz ember?! A tanárnő nem digitális táblát készített, hanem egy olyan eszközt, ami egy bőven elfogadható szinten megvalósítja a digitális tábla funkcióját töredék áron. A te "rendőrautód" is lehet ilyen, ha a rendőrautó fő funkciója az hogy villog, meg sikít. De szerintem egy rendőrautó ennél többet tud. ;)

Kartal (rezervált) 2009.11.26. 15:46:54

@Marcellusca: meg egyet a szájába, hogy ne tudjon nyilatkozni...

Horizont 2009.11.26. 16:04:40

Na én aztán nem értek a számítógéphez, csak itt ülök és ennyi. De ez a tanárnő akart valamit, összehozta és nagyságrendekkel olcsóbban mint állambácsi. Szerintetek mennyire szeretik most illetékes helyeken Klacsákné Tóth Ágota pedagógust? Ők is sunnáznák csak kicsit másképp:)) Olvastam azóta már több tanár összehozta ugyanezt:)) Röhej, mindent megmagyaráznak:(((

Marcellusca 2009.11.26. 16:31:05

@Kartal (a dühös): Attól félek, hogy ezek a prolimókusok még teli szájjal is képesek nyilatkozni.
Egyébként: ja! :)

II.gyuresz 2009.11.26. 16:43:17

Én viszont értek hozzá.
A tanárnő tisztában van a digitális tábla rejtelmeivel. Amit kitalált, megcsinált az dicséretes.Az digitális táblájának igénye: projektor(150000-250000) (ez megvolt a tanárnőnek) számítógép( 60 000-100 000) ez is megvolt, pár apróság és 14000Ft.
Az igazi digitális tábla, a megfelelő programmal: a pedagógusokis készíthetnek, vagy megvásárolják. A digitális tábla például egyetlen képi vagy szöveges hivatkozásra kattintva, a milánói Scálába visz, vagy a Yale könyvtárába, vagy angolra fordít élőbeszédet (vagy bármilyen nyelvere ha akarják) Latinovicstól felvételről verset hallhatsz (vagy bárkitől, ki valaha verset mondott és a szerzői valamint előadói jogok tisztázva vannak), mozgó képi megjelenéssel, egyetlen kattintással planetárimmá válhat a tábla, vagy egy gombnyomással megnézhető pl. Bánk bán teljes előadása. Bármikor megállítható, bármikor folytatható és bármikor újrakezdhető. Matematikai feladatokat azonnal kijavítja, látványos megoldásokat kínálva, a kémiától a fizikáig át egészen az emberi test rejtelmeibe. Ha kell, zenét írhatsz, vagy ha kedved tartja operálhatsz a digitális késsel, következmény nélkül. Nem sorolom, mert nem elég az egész oldal, a tábla előnyeinek megismertetésére..
A kiírt pályázatok valóban ...finoman fogalmazva, szóval valakiknek jó üzlet. De: a tanárnő találmánya sajnos nem a digitális tábla ellensúlyozása, csak egy nagyon ötletes megoldás, amit akár beépíthet leendő saját digitális feladataiba, megoszthatja, stb. Ügyes.A táblát nem érdemes lebecsülni.

Horizont 2009.11.26. 16:53:13

@II.gyuresz: Örülök, hogy értesz hozzá, tényleg.
Lehet, hogy a tábla ilyen hiper-szuper dolgokra képes,elájulok még mindig a technika csodáin, csak jó lenne ha megtanulnának például hangosan és magukban olvasni is a gyerekek,vagy az olvasás szeretetét is , vagy fejben számolni is.:))) Meg lenne még egy pár alap dolog!

II.gyuresz 2009.11.26. 16:59:58

@Horizont:
Ebben igazad van és teljesen egyet értek Veled.
Én a tábla előnyeiről beszéltem. Én nem tanítok, én felhasználó és rendszergazda vagyok.
Bár egész napomat szinte a gépek mellet töltöm, mindig jut idő olvasásra.
A táblát (jelenleg) csak felsőben használják.

Horizont 2009.11.26. 17:52:58

@II.gyuresz: A múltkor általános iskola 2 osztályáról volt szó. bocs az lehet, hogy a laptopokról szólt. Keverem itt. Értettelek, hogy a táblának milyen előnyei vannak, csak sajnos hátrányai is. Én örülök, hogy az "én időmben" még nem volt ilyen, sőt annak is, hogy a gyerekeimnek se volt még internet. Nem is rád értettem az olvasását, hanem a gyerekekre és saját magamra is:))) Sokkal könnyebb itt ragadni és kommentelgetni. Olvasást meg hanyagolom, pedig régen hajdanán 2 nap alatt "felfaltam" egy regényt, ma meg nem tudom hol is tartok , mit olvastam előző nap:DDDD Visszafelé olvasó technikát alkalmazok:)))
Amúgy tényleg le vagyok nyűgözve a technika előtt. El se tudjátok képzelni a mi korosztályunknak milyen csodák ezek mind:)))

Teng-Hsziao Gerzson 2009.11.27. 09:55:57

Mega-riszpekt a tanárnőnek.
Na, az ilyeneket kéne mindenféle szakértőgárdákba rakni, nem pedig kívül-belül rohadó, mutyizó gazembereket.
Ágota nénit az OM-ba! :)

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.11.27. 10:39:10

@Seduxen: ez nem jó mert az ilyen barkácsoló hölgyeket nem lehet korrumpálni, meg lehet hogy méeg kiváltaná mint a kakaóbiztos számítógépet egyéb kézi eszközökkel,

amúgy meg hamár az iskolákban vannak számítógépek meg projektorok akkor az magától érthető hogy élelmesebbje nem költ magyarbálinti megalomániára, csakhát ahogyan azt Szanyi úr is megmondta a szakértelmtől nem kellene félni.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.27. 10:44:57

Hm, érdekes, @Pierre (Bezuhov): hogy eldugult tegnap... szegééény :)))

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.27. 10:49:38

@zsanett- a tótok bosszúja és szoci fan: nem is "korrumpálásról" lenne szó. Hanem egy kiadós sunázásról, az - állítólag - jó hatással van a munkakedvre. Lehet, hogy még valamit "feltalálna" :)

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.11.27. 12:03:18

@Seduxen: hát épp arról szóltam hogy az ilyen kézügyeskedésben bővelkedők még a korrumpálás ellen is kitalálnak valami csodafegyvert.

Seduxen (már NEM dr.) 2009.11.27. 12:18:20

@zsanett- a tótok bosszúja és szoci fan: húúú, de nagy bajban lenne a "politikai elit". ezeknek már annyira a lételeme a korrupció, mint a levegővétel. bár utóbbiról leszokhatnának :)))

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.27. 15:36:11

@Horizont: Volt egy vicc, hogy a zsidó gyerek nem tudja mit jelent az a szó, hogy "dilemma", rabbi elmagyarázza, hogy "pl. disznóhús ingyen".
Feleségem tanárnő, egetverő dilemmával találkozott a minap és azóta is arra vágyik, hogy még több ilyennel összefusson.
Gyerek órán a pad alatt könyvet OLVASOTT!!! Dilemma: mit tegyen? Büntesse meg, mert nem figyelt, vagy dícsérje meg mert manapság az ilyesmi igen ritka.
Már nem emlékszem mit csinált, de majd megkérdezem.

Horizont 2009.11.27. 16:22:22

@Talon Karrde: :DDDD Lehet, hogy legközelebb a fél osztály a pad alatt fog olvasni, hogy a tanárnő megdicsérje? De jó is lenne:)))
Annak idején a most 32 éves fiamra úgy kellett figyelnem mint egy nyomozó, mert annyira szeretett olvasni, hogy még a WC-re is mindig be akarta csempészni a könyvet, azt azért nem hagytam :)))

prostatikus vogon jeltz (törölt) 2009.11.28. 20:14:18

Az a vicc hogy poénból nézegettem ez extrém oldalain.

Nézzétek pl. ezt a jószágot.
www.edigital.hu/Projektor/LG_HS201G_LED_projektor+50vaszon+2GB_pendrive-p49291.html
LG HS201G LED projektor+50"vászon+2GB pendrive
134.900 Ft

LG HS201G LED projektor

Jellemzők

* ÚJ technológiájú LED lámpás projektor!
* Ultra könnyű és hordozható, meglepően kicsi méretekkel!
* Natív felbontás: SVGA (800x600)
* Fényesség: 200
* Kontrasztarány: 2000:1
* Lámpa normál élettartam: 30.000 óra

Most azt lenne jó tudni hogy ez a fényerő vajon mire elég
Mert mondjuk itt egy másik jószág is.
BenQ MP522ST projektor +80"vászon
149.900 Ft

# Megjelenítési technológia: DLP® by Texas Instruments
# Natív felbontás: XGA (1024 x 768)
# Támogatott felbontás: VGA (640 x 350) to SXGA (1280 x 1024)
# Fényesség: 2000 ANSI lumens
# Kontraszt viszony: 1000:1 (full on/full off)
# Képméret: 27.5" to 300"
# Vetítési méret: 0.9:1
# Zoom viszony: Fixed
# Lencse: F=2.5, f=10 mm
# Fényforrás: 185W, 3000/4000 hours (Normal/Economic mode)
# Működési zaj: 31/26 dB (normal / economic mode)
# Megjeleníthető színek: Full 16.7 million color palette
# Méretarány: 4:3 Native, 16:9 Selectable
# Vízszintes frekvencia: 31 ~ 82 KHz
# Függőleges letapogatási frekvencia: 48 ~ 85Hz

Bemeneti csatlakozók
# PC
# Analog RGB: D-sub 15 pin x 1
# A/V
# Component video: D-sub 15 pin x 1 (Shared with Analog RGB connector)
# S-Video: Mini Din 4 pin x 1
# Composite video: RCA x 1
# Audio
# Stereo Mini Jack x 1

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2009.11.29. 15:49:28

KLACSÁKNÉ FOR PRESIDENT!!!

De komolyan. Le a kalappal a tanárnő előtt, minden elismerésem az Övé: kreatív, kezdeményező és elhivatott. Pontosan e három tulajdonság hiányzik a közéletből...

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2010.05.17. 11:37:18

2007-ből ingyenes szoftverrel, kb. 50 Usd hardware igénnyel:
johnnylee.net/projects/wii/
Low-Cost Multi-point Interactive Whiteboards Using the Wiimote

Jó lenne tudni, hogy áll a Nagy Digitális Tábla projekt és a milliárdokat pörgető számláló...
(pfejjj...mocskos gecik!)

albino combino 2010.05.17. 13:48:51

@BTM: LOL. hogy rá cuppantál egy féléves posztra...

süti beállítások módosítása