Skip to content


       Szűrés lista

Mennyiért lehet venni egy törvényt az Országgyűlésben?

Vajon mennyiért "vehetnénk" meg egy törvényt, ha szeretnénk? Hány képviselőt kellene megvenni, és mennyi lenne a számla végösszege?

A magyar focisták és a magyar képviselők között elég sok a hasonlóság. Mindkét csoport a hazai bohócligában játszik, nevetséges fizetést kapnak (papíron), fényévekre vannak az európai élmezőnytől, évről-évre süllyed a színvonal, pofátlanul el tudják adni itthon a gyalázatos teljesítményüket. És a focistákat orrba-szájba meg is vesztegetik ... ahogy a képviselőket is.

Sajnos, ahogy a meccsen sem tudjuk, hogy azért lepkézett a kapus, mert megkapta a maga 3000 euróját, az Országgyűlésben sem derül ki, hogy önmagától ennyire szűk látókörű és hülye a tisztelt képviselő egy törvényjavaslat kapcsán, vagy megkapta a maga X ezer euróját ...

Lobbisták vannak, nem is csinálnak belőle titkot. Még külön igazolványuk is van. 2006-ban még törvényt is hoztak: "Demokratikus jogállamban szükséges és elengedhetetlen, hogy a társadalmi érdekek továbbítása a jogalkotó szervek irányába megfelelő közvetítő mechanizmusokon keresztül megvalósuljon. Ugyanígy elengedhetetlen a közéleti döntések átláthatósága, tisztességtelen befolyástól való mentessége."

Vajon hány forintot ért meg a dohányiparnak, hogy a dohányztermékek reklámozását és a dohányzást se szigorítsák, miközben Európa számos országában már az utcán sem lehet rágyújtani, dohányt reklámozni meg már évek óta tilos ...

Csak azért merült fel ez bennem, mert néha-néha bizony iszonyúan kilóg a lóláb. Nem állítom, hogy most is ez történt, de mindenesetre nagyon furcsa és gyanús az egész sztori.

Íme:
A Provident-ügy kapcsán a kormány készített egy törvényjavaslatot. Ez alapján a thm nem haladhatta volna meg a mindenkori jegybanki alapkamat tízszeresét, vagyis ez most 65 százalékos plafont jelentene.

Igen ám, a hétfői parlamenti ülésen az MSZP frakció egy teljesen másik javaslatot támogatott. Az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló törvényjavaslathoz benyújtott módosító indítvány (szerzője: Szabó Lajos, MSZP) szerint egy pénzügyi intézmény egy naptári évben ugyanannak az ügyfélnek csak egyszer nyújthatna olyan kölcsönt, amelynek thm-je meghaladja a 65 százalékot. Az ilyen hitel összege nem lehetne több 250 ezer forintnál, a kölcsön lejáratát pedig egy alkalommal, s akkor is csak legfeljebb hat hónappal lehetne meghosszabbítani.

Vagyis nem a thm-t maximalizálná, hanem az, hogy milyen gyakran vehetnek fel ilyen hitelt az ügyfelek ...

A legdurvább, hogy két perc különbséggel a frakció mind a két javaslatot megszavazta. 182:164 arányban. Ugye a két javaslat teljesen ellentmond egymásnak.
A PM elárulta, hogy a december 14-i végső szavazásba az MSZP frakció által támogatott javaslatot teszik bele ...

Ha megszavazzák, akkor jóformán semmi sem fog változni ... egy családon belül több családtag is felveheti a több száz százalékos thm-mel hitelt, és ugye nem csak a Provident foglalkozik ilyennel ...


Tavasszal négy szocialista képviselő egy országgyűlési határozatot nyújtott be, amit el is fogadtak. Ebben a thm szabályozásának felülvizsgálatára, szigorítására kérték fel a kormányt. A négy szocialista: Juhászné Lévai Katalin, Tóbiás József, Halmai Gáborné és Török Zsolt.

Nos, ők mind megszavazták, hogy NE legyen thm plafon. Ahogy megszavazta Karsai József is, aki ugye még tüntetést is szervezett a Provident-székház előtt.

Hogy nyomta januárban a Karsai:
"... mivel ez az egész ország érdeke, nem számít, ki melyik pártnak a tagja, össze kell fogniuk, és rákényszeríteni a kormányt a szükséges lépések megtételére. Értsd: szegények bankja a felvett hitelek visszafizetésére + kamatplafon meghatározása, ahogy sok más országban is van. Igenis törvényi szabályozással kell véget vetni ennek a pénzintézetnek álcázott bűnbanda harácsolásának."

(És megszavazta két Fideszes is, Demeter Ervin és Koszorús László is ...)

Szóval nagy valószínűséggel a Provident és a többi gyors-kölcsönöket nyújtó cég szépen összefogott, és az MSZP frakciót megvásárolva lenyomták a számukra negatív hatással bíró kormányjavaslatot. Még jó, hogy a kormány és a frakció is az MSZP-ből áll.

Vajon Karsai külön mennyit kapott az egyéni, csodaszámba illő, 180 fokos pálfordulásáért?

Ui:
A reggeli posztban írtam, hogy az MSZP-frakció a 3 millió magánnyugdíj-pénztár taggal tervez kib@szni, most meg a Providentnek és társaiknak kedveskednek.
A bankokkal meg ugye alapból nem kötekednek ...

Az MSZP-frakció az vajon mi?

És ők irányítják az országot ... elképesztő.

Címkék: politika mszp pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr341585710

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Füstirtók 2009.12.09. 21:07:38

Idén ősszel volt róla szó, hogy új törvény fogja szabályozni a dohányzást, a nemfohányzók védelme érdekében. Aztán nem nyújtották még be - ez pedig Félix Péternek már gyanús. Ki is adott egy közleményt, ők hogy látják a mostani helyzetet. Konteo!KÖKÉNY...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marcinátor (törölt) 2009.12.09. 14:28:15

"Vajon Karsai külön mennyit kapott az egyéni, csodaszámba illő, 360-fokos pálfordulásáért?"
Gondolom többet, mint egy mezei labdarágó kisiparos. A 360 helyett elég lesz a fel is ;-)

Stoney Hill Billy 2009.12.09. 14:30:14

A törvényhozás és a bunda, mint borsó meg a héja.
Ezernyi példa van, a legdurvább a szerencsejátékkal kapcsolatos.
Mennyi pénz van forgalomba pl. a pókerben? és szabályozva van, hogy az állam jó néhány százalékot eltegyen ebből? a lófaszt, képviselőink vastagon meg vannak kenve...

Mezőgazdaság: a jól értesültek sok száz milliós hasznot érnek el, azzal, hogy előre ismerik a jogszbálymódosításokat. Apró eltéréseknek is milliókban kifejezhető értéke van...

Aki az érdekeinek megfelelő tv-t tud hozatni, az sínen van hosszú időre, de még az is, aki csak ki tudja használni, hogy időben hozzájut az INFORMÁCIÓHOZ.

És ne legyen kétségünk, igen a pártok általában összedolgoznak...

S.O.A. 2009.12.09. 14:35:06

Nem a fordulat fokszáma számít...
Én annak örülnék a legjobban, a 180 vagy 360 fok helyett egy névtelen tömegsírba fordulna mind, arccal lefelé...

Kartal (rezervált) 2009.12.09. 14:44:10

@Stoney Hill Billy: naná, hogy össze, a többi meg cirkusz. Azzal nincs is baj, de a kenyér egyre jobban hibádzik a dologban...
@Rettegő {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}: megyek meszet szórni és lapátolni ha kell.

2009.12.09. 14:44:13

Eladóóóóóóóóóóó az egész világ!

Héttörpe (törölt) 2009.12.09. 14:44:47

Ennek a Juhászné Lévai Katalinnak hamarosan nagyon meleg lesz a pite. A Fidesz-Jobbik 2/3 úgy kiüti alóla a mentelmi jogot, mint a huzat...

Már ha nem beszélek összevissza, ugye ő volt az a földmutyis gáré?

Várkonyi 2009.12.09. 14:51:19

A Jobbik kell ide, hogy végre korrupciómentes hazai közélet legyen.

reKorrekt 2009.12.09. 14:51:49

Idézném volánrulz kollégát az előző posztból:

"Kimentek a tankok, bejöttek a bankok"

Lecso (F*ck the Shit) · http://www.youtube.com/watch?v=OyxNgnQ9m30 2009.12.09. 14:52:21

@Stoney Hill Billy: "És ne legyen kétségünk, igen a pártok általában összedolgoznak... "
igen, ezt mondom én is! a fidesz és az mszp valójában két jóbarát, az érdekeik közösek még akkor is, ha a médiában egymást szidják/mocskolják...

Seduxen (már NEM dr.) 2009.12.09. 14:54:04

"Lobbisták vannak, nem is csinálnak belőle titkot. Még külön igazolványuk is van. 2006-ban még törvényt is hoztak: "Demokratikus jogállamban szükséges és elengedhetetlen, hogy a társadalmi érdekek továbbítása a jogalkotó szervek irányába megfelelő közvetítő mechanizmusokon keresztül megvalósuljon. Ugyanígy elengedhetetlen a közéleti döntések átláthatósága, tisztességtelen befolyástól való mentessége."

Azért azzal vitába szállnék, hogy "lobbytevékenység" kapcsán rögtön a megvesztegetésre gondoljon az ember. Alapvetően a "lobbyzás" nem egy törvénytelen tevékenység lenne.

Na jó, kis hazánkban...

Szakaly Gyorgy · http://szakalygy.uw.hu/index.html 2009.12.09. 14:55:03

@schnee: Ezeknek nincs arcuk (se szívük, se lelkük...), pofátlanok.

tudi 2009.12.09. 14:55:10

Tényleg akkor most ki irányítja az országot, a lobbisták, vagy az országgyűlés/komrány.
@Rettegő {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}: @Kartal (a dühös): Én akarom kezelni a géppuskát ugye nem probléma?:)

bugajakab 2009.12.09. 14:59:40

@laspalmas:
Nincs új a nap alatt. Még Horn Gyula idején sikerült a parlamentnek sikerült olyan jövedéki törvényt hozni ami alól csak a Zwack unikumnak volt kibúvója.

Természetesen a piacon ezek után tarolt az áraival.

Akkor ezt az akkori VPOP igazgató (nem emléxem a nevére csak a szomorú képére a napkeltében) szóvá tette. Azonnal repült is. Az olajozás akkor még masszívan ment mint erről néhány csintalan interjúban az indexen lehetett olvasni/videót nézni.

Komolyan mondom érdemes volna nyitnotok egy olyan szekciót, hogy törvényt hoz-pénzt lop .
A parlamentnek különösen az első két ciklusában nyílt titok volt némelyik "törvény" célja. Az olajozást, a rablóprivatizációt, a csődtörvényeket etc.... mind így hozták.

Az a zwack törvény sok embernél verte ki a biztosítékot de simán megcsinálták.

Gratulálok a mostani cikkhez.

Kartal (rezervált) 2009.12.09. 15:04:31

@schnee: azért kell arccal lefelé, hogy ha kaparni kezdenek, nehogy ki tudjanak jönni... :D
@tudi: ha nem lősz mellé, tőlem... :P

Kartal (rezervált) 2009.12.09. 15:14:33

@bugajakab: mint most a "feloszlatott társadalmi egyesület" kapcsán hozott törvény, vagy a pincérruha ki(be)tiltásának törvénybe iktatása, vagy az, amit Oszkó miatt módosítottak...
Az elvtársak mindig maguknak hozzák a törvényeket. Így volt ez régen, így van most is, és így is marad. A népnek meg kuss! Akár vízágyúval is.

S.O.A. 2009.12.09. 15:25:57

@tudi: Már megbocsáss, de itt nem lesz semmiféle géppuskázás... 1500 emberrel számolva az több kiló ólom lenne, ami idővel a talajvizet kezdi majd szennyezni.
Jó magyar anyaföld, tolólappal, bele a 8 méteres gödörbe...

nyugatioldal 2009.12.09. 15:28:55

Ez a Karsai a legnagyobb 0 az összes közül, az alapján mennyiszer arcoskodott eddig. A sima szoci képviselő max korrupt, de legalább qssban van. Ő még pofázik is hozzá. Neki aztán vastag a bőr a képén.
Nem is értem, miért nem ő lesz a belügyér.

Kartal (rezervált) 2009.12.09. 15:34:24

@Seduxen: láttam. Erre a pár hónapra már nem mindegy? egyébként soha nem értettem ezeket: mi a fenéért nem egy szakembert tesznek meg miniszternek? Az a végén valamit jól is tudna csinálni, mi?

bonabear 2009.12.09. 15:38:13

Vékony a határvonal a lobbista meg a (pénzért) érdekeket érvényesítő emberek között. Persze ez utóbbi a korrupció melegágya. Szerintem itt csak az erkölcs meg az etika lehet a választóvonal.
Csak az Észak-balkáni Népköztársaságban olyan nincs.
A THM-ről meg annyit, hogy aki ilyen kölcsönöket felvesz, az eleve olyan sügér, vagy annyira kiszolgáltatott, hogy nincs lehetősége ezen agyalni.
A gondolkodást kellene megváltoztatni, hogy előbb termelünk, aztán fogyasztunk. Bár ez így leírva elég közhelyes lett...

DArchAngel 2009.12.09. 15:43:21

@Seduxen: Ismét egy igazi polihisztor, a teljesség igénye nélkül:
MSZMP Társadalomtudományi Intézete
Társadalmi Szemle rovatvezető, főszerkesztő-helyettes
Dunaholding Rt igazgató, Castellum Rt elnök
Budapest Főváros Közigazgatási Hivatala, hivatalvezető

Egyszerűen nem értem, hogy ha ekkora zsenik ülnek a kormányban és a közhivatalok és cégek élén, miért nem dübörög az ország?

Dr. No 2009.12.09. 15:48:37

@DArchAngel: Jaj, hát mert a vezetés lehet csodálatos, de a végrehajtás sajnos csak az ilyen hozzánk hasonló kis szerencsétlen sükebókákra van hagyva :-)

zsoltix 2009.12.09. 15:51:43

'' Vajon hány forintot ért meg a dohányiparnak, hogy a dohányzás reklámozását és a dohányzást se szigorítsák'' Nem tudom, de az allamnak sokat, mellesleg ki reklamoz dohanyzast?

z666 2009.12.09. 16:06:09

A lobbi annyiban különbözik a korrupciótól, hogy nyíltan megmondják, hogy kit mennyiért vesznek meg. A hülye amerikaiak így simán elfogadják...

z666 2009.12.09. 16:06:59

Asszem, ez ide tartozik:
Lakoltassuk ki a zs*** Raiffeisen Bankot Magyarországról!:
www.hunhir.hu/index.php?pid=hirek&id=25366

Seduxen (már NEM dr.) 2009.12.09. 16:20:46

@Kartal (a dühös): @DArchAngel: ehhez egy adalék:

www.helyitema.hu/2009120926426/A_het_temaja/Kifizetik_a_reveszt.html

a címválasztás "Kifizetik a révészt", zseniális. Már-már "kurucos" :)))

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2009.12.09. 16:26:00

"A magyar focisták és a magyar képviselők között elég sok a hasonlóság. Mindkét csoport (...) fényévekre van az európai élmezőnytől."

A micsodától? A fociban valóban van élmezőny, ennek vannak olyan tükrei, mint EB, VB meg BL. A politikában viszont odakint is ugyanez a semmirekellő mocskos bagázs van. Hihetetlen de igaz: kint is lopnak, kint is rohad minden, amihez hozzányúlnak (nézze csak meg bárki pl. a német foglalkoztatáspolitikát). Vagy talán Blair és Berlusconi is az "élmezőnyt" jelenti? A kinti országok nem a jobb politikusaik miatt élnek jobban, hanem azért, mert az átlagemberek jönnek rá arra nagyobb tömegben, hogy oda kell figyelni bizonyos dolgokra. Akik közülük kikerülnek, mint politikus, azokat is megront persze a hatalom, de legalább arra odafigyelnek, hogy az általános életkörülmények, amikben élnek, azok ne legyenek rosszabbak. És ez nem elit-tulajdonság kell hogy legyen, hanem alapvető erkölcsi norma!

TristanSXT 2009.12.09. 16:28:55

"Föl, föl, ti rabjai a földnek,
Föl, föl, te éhes proletár!
A győzelem napjai jönnek,
Rabságodnak vége már."

Éneklik az MSZP kongresszuson :D

Én meg csak arra gondolok közben: ne hazuuuuuudj!

Kartal (rezervált) 2009.12.09. 16:30:14

@Seduxen: hehe... na igen, jogos a kérdés. Vajh mivel vásárolta be magát oda? Egy rendészeti miniszter vajon mi hasznosat tud tenni egy ilyen cégnek?
Ne válaszoljatok, költői kérdés volt...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.09. 17:10:04

@no-night:

ne haragudj, de magyar politikusi garnitúra még a cseh-lengyel.szlovák szintet sem üti meg, semmilyen területen ...

dr.justice 2009.12.09. 17:38:28

@Seduxen:

Önkormányzati és lakásügyi szakállamtitkár, igazságügyi és rendészeti miniszer. Ugyanaz a szakma.

kuki123 2009.12.09. 18:07:28

na kérem szépen:

Számonkérő Központot hoz létre a Jobbik

www.youtube.com/watch?v=ipudE6k4F4s&feature=player_embedded

kuki123 2009.12.09. 18:08:31

A Jobbik elnöke többek között elmondta: az elmúlt 20 év hazaárulói nem menekülhetnek meg a felelősségre vonás elől, ezért a Jobbik a Wiesenthal Központ mintájára "Számonkérő Központot" hoz létre, melynek feladata a bűnösök felkutatása és nyilvántartása lesz.

Villabarat 2009.12.09. 18:18:43

A Karsai egy erkölcsi nulla. Pofázni tud, mer a funkcionális analfabétáknak csak az esik le, h ez aztán jól megmondta, még a saját pártjának is szembe megy. Aztán hány olyan törvényszavazásnál hallotta bárki is azt, h Karsai a frakciófegyelmet felrúgva ellene szavazott elvbarátainak és ezér büntetést kapott. Más kérdés, hogy ez a funkc. analfabétáknak már nem esik le.

majomkutya 2009.12.09. 18:34:15

Vona bejelentette, hogy felállítja a Jobbik az "Elszámoltató Központot".
Kapaszkodjatok meg: lakossági bejelentéseket is várnak majd korrupciógynús ügyekben!
Elég lesz a vastagbőr linkjét elküldeni:)
Bővebben itt:
jobbikbonyhad.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=49:videooesszeallitas-oesszefoglalo-a-jobbik-eue-konferenciajarol-vona-gabor-interju-duna-tv&catid=5:jobbik-tv&Itemid=5

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2009.12.09. 18:34:50

Törvénye válogatja, de például a városi rang megszavazása viszonylag olcsó, néhány hektó jóféle vörös, és máris kész a nagykoalíció!

drkovax 2009.12.09. 18:43:09

@volánrulz: És a törvényességhez/bizonyítottsághoz is úgy fog ragaszkodni, mint a példaképe ? ;-)
Törvényi lehetőségek és bizonyítás nehézkes lesz a dolog. A gatyájukat leperlik róluk az érintettek, személyiségi jogi alapon (még ha igazat állítanak is).

drkovax 2009.12.09. 18:44:51

@"the dragon": Az előző körben pl. tuti nem volt nagykoalíció :-(. Varga eldöntötte és punktum.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.09. 18:54:30

Én már meg sem lepődöm egy ilyen húzáson sem, undorító ez egyszerűen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.09. 19:03:39

"Az MSZP-frakció az vajon mi? "
Rablóbanda, mi lenne?

Bambano 2009.12.09. 19:05:26

komolyan hiszem, hogy egy képviselő kevesebbe kerül, mint egy megbundázott meccs... kisebb a rizikó, ha megbukik, ergo alacsonyabb az ára.

BandW (törölt) 2009.12.09. 19:07:04

Szerintem meg a Vastagbőrt vásárolhatta föl valaki viszonylag kevés összegért.
Oszt azóta a posztok úgy íródnak, ahogy a megrendelő kívánja.
Ez egy ilyen ország.

mokas_gizi 2009.12.09. 19:13:20

Bírókat, ügyészeket is meglehet ma venni Magyarországon, csak tudni kell kihez kell fordulni + jó sok pénz kell hozzá...

Franky4fingers 2009.12.09. 19:20:01

ÉS akkor arról nem is beszélnek, hogy hangosan kukorékol minden politikus, hogy így védik a devizahiteleseket, meg úgy... az árfolyamváltozástól.

Kezitcsókolom. A növekmény durván 60%-a nem az árfolyam, hanem a kamatemelés miatt van. Ja, hogy a nemzetközi piacon már megint olcsó a frank? Ki a faszt érdekel? Így jó sok lóvét le lehet húzni a lakáshitelesekről...

Franky4fingers 2009.12.09. 19:20:35

JA és hogy on legyek:

HOgyé' a PSZÁF?

Tiko 2009.12.09. 19:31:48

A foci sztem egy kicsit más mint a politika.

Ott játékosokat vesznek meg egy meccs érdekében, itt viszont egy egész frakciót egy törvényért cserében.

drkovax 2009.12.09. 19:44:30

Darabra a képviselő semmit sem ér, csak csomagban. Úgy meg Ildike árulja ....

birbaum 2009.12.09. 20:00:27

Az ilyen szöveget át engedi a moderátor?

birbaum 2009.12.09. 20:01:18

schnee 2009.12.09. 14:45:00
@Rettegő {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}: tőlem arccal felfelé is feküdhetnek, csak a földréteg legyen elég vastag rajtuk :)

2009.12.09. 20:12:35

Engem az érdekelne, hogy ha legálisan lehet 400%-os kamatra hitelt adni, akkor mennyibe kerülhet vajon egy igazi illegális uzsorahitel annak, akinek már a provident sem ad?
Bár persze igazság szerint én azt sem értem, mire gondolnak azok, akik ilyen feltételekkel vesznek fel hiteleket...

jozicsenko 2009.12.09. 20:24:35

sajnos a jobbikban pénzügyi analfabélák vannak, a fidesz meg úgy kalap ..., ahogy van

1. váltassák át az összes devizahitelt Ft-ra, null Ft-ért
2. támogassák a takarékszövetkezeteket: hazai pénzintézetek, Ft hitelekkel biztos szivesen foglalkoznak, ha a kormány (=fidesz) Garanciát, vagy legalább segítséget igér nekik
3. ha válság van, hogy lehet hogy a bankok megint nyereségesek? az OTP 3/4 év alatt hozta az éves elvárt szintet, miközben boldog-boldogtalan bedőlt? heee? csak nem a devizaspekuláció jött be nekik?

szumma: ha fontos a hazai választóréteg a fidesznek, nekimegy a bankoknak: nem kell hogy itt legyenek...

kamasuka 2009.12.09. 20:29:15

Na erről írjatok egy postot!

"Gyurcsány: a Fidesz miatt öl a H1N1"

www.blikk.hu/blikk_aktualis/gyurcsany-a-fidesz-miatt-ol-a-h1n1-2006166/

szelídgesztenye · http://szelidgesztenye.blog.hu 2009.12.09. 20:35:42

"Vajon mennyiért "vehetnénk" meg egy törvényt, ha szeretnénk? Hány képviselőt kellene megvenni, és mennyi lenne a számla végösszege?"
Nos, egy egyszerű törvényre talán össze is tudnánk dobni a keretet. A zúzósabb dolgok azonban nem itt vannak, hanem a joghézag-gyártásban, amiben igazán nagyok ezek a hölgyek/urak. Megy az olyanokban, amikor egy rendelkezés a kihirdetés utáni napon hatályát veszíti. No, azok készülnek igazán a csókosoknak!

Dr Kangörény 2009.12.09. 21:10:44

@jozicsenko: Naív.
takarékszövetkezet = bank Pénzintézetet államilag támogatni = lopás nyilvánosan.
Vegyen fel forint hitelt az, akinek muszáj. Nekem van 1db autó hitelem(deviza). Amikor bedőlni látszott a forint, akkor hirtelen megint átszámoltam a dolgot és kiderült, hogy bár jelentősen megnőtt a törlesztés összege, de még mindig nem volt rosszabb a deviza hitel, mint a forint.

abandi 2009.12.09. 21:36:08

@Kangörény_:
Na igen.
Ha tisztességes politikusaink/közgazdászaink/jogászaink lennének, szóba sem kerülhetne az "ajró" bevezetése.
Egyébként nem véletlen, hogy a forint-hitel még ma is drágább, mint bármilyen más devizahitel...

abandi 2009.12.09. 21:56:12

@ostoba 8o:
rothjohni megmagyarázta: csak a felépítmény volt a mienk, a foldterület a russzoké.
Meg van a következő menekültünk drazségeci után....

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.12.09. 22:08:04

Csak új emberekre és pártokra érdemes és szabad szavazni!

A 20 év elcseszőit el kell felejteni mind!

abandi 2009.12.09. 22:12:28

Egyébként a lobbisták doaenje az a kis öreg zsidós izé...újszocdem...kapolyi.
apicsábamár

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.12.09. 22:20:29

@BandW:

ó, de jó lenne, ha így lenne ... nem kellene reggel 6-kor kelnem, és indulni melózni ...

abandi 2009.12.09. 22:24:03

@Kartal (a dühös):
A havas-szofi úgy néz ki, mit a fiatal laár andrás...
Még a végén tévedésből....

sorokinV 2009.12.10. 00:31:51

Áhh...
Ne legyetek gyagyák! Mint mindenhol, a szakpolitikai kérdésekben (ellenzékben-kormánypárton egyaránt) a frakcióban megbízott 3-5 fős csapat szava dönt. Az összes többi képviselő szavazógépként megnyomja azt a gombot, amit a "szakértő" részleg parancsolt vagy élesebb helyzetben az a kgy (szdsz=ot) visszaigazolt.
Azt feltételezni, hogy minden egyes képviselő a legjobb belátása és lelkiismerete szerint szavaz - súlyos ostobaság és a parlamentarizmus "nemismerete"!

Drang 2009.12.10. 01:03:02

Egy törvénymódosítási javaslat – szükségszerűen mindenkori kormánypárti – képviselő részéről történő benyújtásának „vállalási ára” (már ha a tárgy nem tart számot közérdeklődésre, vagyis a sajtó nem kapja föl, továbbá nincs a kérdésben pártutasítás) nagyjából 20-30 M Ft (ebben benne van a „szakmai” megalapozás, értsd: valamely tanácsadó cég által a konkrét indokolás megírása, továbbá háttéranyagként annak levezetése, hogy a javaslat nem alkotmányellenes, és nem ütközik a közösségi normákba; a tanácsadó cég díjazása cca. 2-5 M Ft). A magyarországi multik lényegében kizárólag így viszik át a saját érdekeiket szolgáló módosításokat.
A javaslat mellett szavazó – ugyancsak szükségszerűen mindenkori kormánypárti – képviselők ára (a kérdés fontosságától és főleg pártbeli előkészítettségétől függően) 1-5 M Ft / javaslat (ez mindig jár, kivéve azokat a lúzereket, akik már pártutasításként kapják meg, hogy hogyan is kell szavazni).

zsotti 2009.12.10. 01:14:01

Kár ennyit siránkozni, le kell koccolni és szarni még a villanyra is.

Egyébként valószínűleg akasztással és vagyonelkobzással kiválóan orvosolható lenne a korrupciós helyzet csak a megfelelő csoportot nehéz megtalálni a helyes levezényléshez.

Üdvözlet a masszív nyárból és egy olyan országból ahol a legkissebb a korrupció a világon :)

jpmjpm 2009.12.10. 01:23:34

@zero: Ja, egyébként most jött le a poszt címe. Búcsúajándék? Messze van még április, lesznek még itt furcsa dolgok! :)

jpmjpm 2009.12.10. 01:26:36

@zero: Ja, nem, az elöbbi kommentem az előző posztba ment volna, de titokzatos módon hipertér ugrással idekerültem. Áááá, mindegy késő van már! Úgyhogy jó éjt mindenkinek!

magyar-magyar szótár 2009.12.10. 03:13:05

FIGYELEM! Trágárságok fognak következni, de a politikusi szakma , mint a tehénelletés vagy a papírújságszerkesztői.
MSZP-s frakcióvezető: Bazd ki anyádból a levest: Ha nem szavazod meg, nem támogatjuk a következő kampányodat.
MSZP-s képviselő (beszarva, jaWOLLLLjelszóval el...)

MSZP-s frakcióvezető: (jelent) Kivéve a Karsait, aszonygya-ja büdösparaszttya, ha mindenki úfy dógozott vóna, mint ő, nem kéne [az egyéni körzetekben] reszketni.
Szegény Feri: Kapja be a Karsai! legalább emeli a demokratikus párt látszatfényét!

magyar-magyar szótár 2009.12.10. 03:15:04

FIDESZFRAKCIÓVEZETŐ : A vérbe nem szavaztad meg, bazmeg, hooogygondolod?? Úgy nem leszel ott az alcsúti fejtágítón, mint a pinty!
RENITENS : Kapjátok be, akkor átmegyek a jobbikhoz!

magyar-magyar szótár 2009.12.10. 03:17:48

AZ EGYETLEN LIBERÁLIS ÉSZ PÁRTJA-MAGYARORSZÁG ESZETOKJAI, KÓKA JÁNOS - Ha nem szavazol velem bazmeg, nem kapsz funkciót az LMP-ben!
Gulyás János: Fuck off LMP!
KÓKA: Fuck yourself!

magyar-magyar szótár 2009.12.10. 03:22:08

Ne feledjék uraim, Kompországban nem úgy van, mint Ukrajmában, ahol legalább a nyilvánosság is tudja, mennyiért szavaz egy képviselő. Nálunk ingyen kell bekapnia, az apanázs másképpen esik le, szemléltető példa.
A.: MSZP Cél: Állami autópályamegrendelés kifizetése 40%-a lenyúlása. Végreahajtó: Területileg illetékes képviselő. Cél: Küléföldi bankszámla. Pénznem: Svájci frank. Jutalék: 1%.

B.: Fidesz: Lenyúlási % 15% Pénznem: Ft-ban. Cél.: A.: Költségvetési lyuk viszafoldozása. B.: Pártkassza. Jutalék: 2 puszi Pelczné Gál Ilditől.

Csudálkoztak aztán a büdös cigányparaszt szőlőbánnyászok a gúnnyájokat, hogy alulmotiváltak a képviselőik.

BandW (törölt) 2009.12.10. 05:34:13

@Drang: Bakker, honnan veszel ennyi ostobaságot?

És még úgy is csinálsz, mintha tudnál valamit.
:))))

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.12.10. 07:57:15

OFF:
Egy nektek való poszt!
Valaki 250 kommentről álmodozott (segítsünk).
@Seduxen:
m.blog.hu/re/reakcio/image/0912/Baksai_Karoly_Neo.jpg

Nyomdász · http://www.ritternyomda.hu 2009.12.10. 08:18:24

De nem csak a Providentre, kell gondolni.
Mi van pl. a MÁV-val, a kibaszott sok vasutassal?
Nyilvánvalóan a törvényes átalakítás lehetetlen, mert a ők is (kicsit másfajta) nyomást gyakorolnak a parlamentre. Az eredmény ugyanaz: a többség rábaszik.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.12.10. 08:27:39

Bár magam is tudok naiv lenni, de azért még mindig rácsodálkozok arra, aki azt hiszi, hogy a másik oldal majd tiszta vizet önt a pohárba ha hatalomra kerül. Azt hinné az ember, hogy a rendszerváltás óta eltelt idő alatt mindenkinek leeshetett volna már, hogy a korrupció pártsemleges dolog. (De úgy látszik nem.)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.12.10. 09:11:04

@Sparhelt:

Tudjuk mi, de azért reménykedünk egy kicsit....... hátha nem lesz ilyen szembetűnő és arcátlan a dolog.

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.12.10. 09:13:45

@Sparhelt: Így van. A gond az, hogy olyan választási lehetőségünk nincs, akik majd nem ezt fogják csinálni. De ami még ennél is nagyobb probléma, ez a legtöbb embert nem is érdekli.

Kartal (rezervált) 2009.12.10. 10:09:54

Vastagbőr díjat ide:
szentkoronaradio.com/belfold/2009_12_10_eltunt-a-milliardos-tamogatas-fele-mire-a-varosba-ert
A nap mondása: "A Békés Megyei Önkormányzat felülvizsgálati kérelmet nyújtott be, de az MSZP frakcióvezetője azt mondta: megfoghatatlan jelenséggel a jog nem tud mit kezdeni." - bazzeg! Félmilliárd forint eltűnik, de ez csak "megfoghatatlan jelenség", amivel "a jog nem tud mit kezdeni"!
Ilyenkor kap el az ideg, és nem is folytatom ,mert innen már csak vulgáris tudnék lenni...

drkovax 2009.12.10. 10:32:59

@Igazi fideszes! Mondj nemet Orbánnak, elég volt!:

Igazi Jobbikos (lánykori nevén Igen, MSZP): Rád vár a Nemzeti Számonkérő Szék !

vomit 2009.12.11. 09:39:34

boldogult antall jozsef idejeben volt botrany egy beszolasrol, hogy mindenkinek megvan az ara. a miniszterekre pl. valami 6 milliot mondtak akkor. olyan sipolas volt utana, tuti eloashato most is a nyoma.

süti beállítások módosítása