Skip to content


       Szűrés lista

Csúcson a munkanélküliség

Csúcsott döntött a munkanélküliség, sajnos ...

Tavaly ősszel 3 millió 788 ezer volt a foglalkoztatottak száma, míg a munkanélkülieké 445 ezer fő, ami 10,5 százalékos munkanélküliségi rátának felel meg.

És ne feledjük, ez csak a regisztrált munkanélküliek száma, arról senki sem beszél, hogy mi van azzal a több százezer emberrel, aki el sem megy a munkaügyi hivatalba beregisztrálni magát, vagy feketemunkából él (vagyis nincs is benne a 3,7 millióban), vagy mondjuk pályakezdő, és nem kap állást. (Pályakezdőt be sem regisztrálnak munkanélkülinek). És ennek ellenére a 15-24 éves korcsoportban 27,7 százalékos a munkanélküliség. Durva.

Szóval ne csodálkozzunk, ha hiány van a TB-kasszában, és magasak az adók.

Talán nincs is annál rosszabb, mint aki dolgozna, de nincs munka ...

A Flextronics zalaegerszegi üzeme a folyamatosan növekvő megrendelések, illetve egy a közelmúltban piacra került új termék miatt 900 fővel növelné az dolgozók létszámát. (Októbertől elsősorban új generációs okos telefonokat is gyártanak, amelyeket Nyugat-Európába exportálnak.)

Nem hinném, hogy gondolták volna, hogy pont a létszám feltöltésével lesz gondjuk ...

A Flextronics a térségbeli munkaügyi központokkal együttműködve mintegy 1400 állástalant hívtak be a felvételi teszt megírására.

A munka:


"Az operátori munkakör követelménye a nyolc általános iskolai végzettség és tiszta erkölcsi bizonyítvány. Emellett bizonyos fizikális és mentális képességeknek is birtokában kell lennie a jelentkezőnek. Feltétel a jó látás, a színlátás, a finom kézkoordináció, valamint a monotóniatűrés. Ezeket egy felmérő eljárás keretében teszteljük, majd az orvosi alkalmassági vizsgálat következik. Ha mindezeknek megfelel a jelentkező, egy háromnapos képzésen vesz részt. Itt ismereteket kap az általa elvégzendő tevékenységről, valamint tájékoztatják a biztonsági, tűzvédelmi és egyéb előírásokról. Ezután a gyártósorra kerül, ahol a gyakorlati betanítása következik."


249-en jelentek meg (17%), nagy részük megtagadta a teszt megírását, vagy szándékosan hibásan töltötte ki. Az előírásoknak így 50-nél kevesebben feleltek meg (3%), ezért a cég Szombathelyről, Tapolcáról és más távoli településekről toborzott munkaerőt.

És akkor csodálkozunk, ha egy gyár összecsomagol, és elhúz innen a picsába? Magas adók, járulékok, problémás munkaerő ... ha van egyáltalán munkaerő.

A KSH-adatok szerint a magyarországi számítógép-üzemekben dolgozó munkások átlagbére 93 ezer forint körül alakul, azonban ennek a kétharmadát is meg lehet kapni segélyként. Igencsak racionális döntést hoz tehát az, aki - amíg módja van rá - inkább a segélyt és mellette jó eséllyel a feketemunkát választja, amivel egyben elkerüli a munkába járás költségeit is.

Semjén András, az MTA KTI tudományos főmunkatársa:


"Az állástalanok munkába állástól való ódzkodására ad magyarázatot a szegénységi csapda elmélete. E szerint miután a munkanélkülinek sikerül állást találnia, akkor a fizetése miatt elveszíti a jogosultságát a segélyre, vagyis a munkába állással kevesebb - vagy csak nagyon kicsivel több - jövedelemhez jut havonta. A támogatások elvesztésétől tartva az emberek félnek elmenni dolgozni, inkább feketén vállalnak munkát. Azzal lehetne ösztönözni a segélyen lévőket a visszatérésre, hogy amikor elkezdenek dolgozni, csak fokozatosan vonják meg tőlük a segélyt."

 
Nem nagyon értem ... ha nincs munkám, az az egyetlen és legfontosabb dolgom, hogy szerezzek egyet, mert a fizetésből élek, nem? Vagy engem félreneveltek?

Ha kell, akkor elmegyek a Mekibe sült krumplit sütni, ha kell, akkor odaállok a szalag mellé. Ha nincs állás a faluba, akkor bemegyek a városba. Ha ott sincs, akkor a megyeszékhelyre, Ha ott sincs, akkor Budapestre. Ha ott sincs, akkor kimegyek narancsot szedni Spanyolországba. Nem várom otthon a tátott szájjal a sült galambot. És az a legszomorúbb, hogy ezek az emberek nem is várják, hanem inkább elkergetik ... mert csak a segély. Hozza a postás. Fixen, minden hónap adott napján.

Itt vagyunk 3 millió nyugdíjassal, fél millió munkanélkülivel, 800 ezer rokkantnyugdíjassal, 3,7 millió foglalkoztatottal és nem értjük, miért van az ország szarban ...

De az adónkból 10 minisztériumban szétdobnak 2,5 milliárd cafetériát. Csak.

És ne feledjük, Nyugat-Magyarországról már Ausztriába járnak át tankolni, mert még ott is olcsóbb a benzin, mint nálunk. Ausztriába, bmg, ahol 1000 euró a minimálbér ... vajon 1000 eurós minimálbérnél, téged zavarna, hogy 1 euró egy liter üzemanyag? 

Vagyis az osztrák kollega a minimálbéréből 1000 litert tud tankolni, a magyar pedig 220 litert. Na, így mérjük innentől, mekkora fene nagy a jólét ebben az országban ... 

Címkék: társadalom válság

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr601653617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.07. 13:09:57

pont errol beszeltunk munkahelyen kaja kozben. Az egy kerdes, hogy "fél millió munkanélkülivel," az hogy jon ki a 10,5%-ra? csak 5 millara kell nezni?

Ezen a benzines meg egyeb dolgon elgondolkozva megint azon tunodok, ha nem lesz valtozas iden, osszel osszepakolunk, ingatlan elad, hitel visszafizet, elhuzunk csaladostol.

Szebb Jovot!

kuki123 2010.01.07. 13:17:10

És ennek ellenére a 15-24 éves korcsoportban 27,7 százalékos a munkanélküliség. Durva.
én is szaporítom ezt a szegmenst :(
és sosem gondoltam volna hogy ilyen viszonylag értékes diplomával úgy utasítanak el (ha egyáltalán szóba állnak velem) mindenhonnan mintha csak 8 osztályom lenne (és mindenre van kifogásuk)

elkeserítő :/

BálnaUhr · http://balnavicc.blog.hu 2010.01.07. 13:22:57

Nem te nem érted, zero, hanem ilyen a segélyezési rendszer. A másik része, hogy dolgozni. No, azt nem akarnak sokan.

A Flextronics féle dolog meg egyszerűen döbbenet.

ketroot 2010.01.07. 13:27:46

Na, akkor én is írok, mert benne vagyok sajnos a statisztikában (vagy inkább slamasztikában...). Épp tegnap mentem be a m.ügybe, hogy bármit adjanak melót, ne csak a végzettségemnek megfelelőt. Jót nevetett az ügyintéző, aztán tanácsolta, hogy "világgá kell menni..." Remek!

Ezeket az embereket viszont nem értem meg. Én össze tenném a két kezem ha lenne ilyen lehetőség! Csak kár, hogy innen Csongrád megyéből Zala messze van...

Itt térnék rá, szerintem az ország egyik legnagyobb problémájára; arra, hogy nem mobil a magyar. Kint dolgoztam legutóbb Angliában egy multinál, ott teljesen megoldható, hogy esetleg máshol van meló, akkor odamész és kiveszel egy lakást, szobát... Itt viszont teljesn más sajnos... A bérlakások is máshogy vannak, ott egy egész ipar van erre.

movhu 2010.01.07. 13:29:45

Én legutóbb sz*vtam ezzel. Egy ismerősömnél kellett volna egy női kisegítő erő, amolyan mindenes postára járós, árajánlat írós és a többi. Volt egy másik ismerős fiatal huszonéves lány, éppen akkor bocsájtották el. A fizetési ajánlat 100.000 forint nettó volt, hivatalosan. A lány kijelentette, hogy ő el nem megy addig dolgozni, amíg a munkanélküli segélyt kapja, legalább lóg otthon, a segély se sokkal kevesebb. Elhatároztam, hogy többet én munkát nem keresek senkinek.
Tehát a legtöbb esetben a segély konkrét akadálya, hogy a személy dolgozni menjen.

kuki123 2010.01.07. 13:30:07

@ketroot: mert az emberek itt olyan csórók hogy a lakás az egyetlen tulajdon az egyetlen érték és abban is laknak így nincs hová shiftelődni se

Jason Bourne 2010.01.07. 13:30:48

sziasztok.
egyáltalán miért, mire fel adnak pénzbeli segélyt? főleg akkora összegeket, amire életvitelszerüen be lehet rendezkedni? fizetni belőle az upc számlát, tankolni a kettes golfot stb. egy szekér tüzelő+egy szekér krupli és kész. ha több kell lehet menni munkát keresni.

r.yeti 2010.01.07. 13:35:09

@ketroot: Angliában viszont olyan fizetés van, hogy az albérlet kifizetése után még marad is az illetőnek annyi pénze, hogy nyugodtan megélhet belőle. Itt viszont kifizetsz egy albérlet+rezsit és lófasz pénzed se marad. Éppen elég az éhenhalás elkerüléséhez. Ha otthonról járok dolgozni, akkor legalább valamivel több marad meg. De az tényleg elszomorító, hogy sokan akarnak dolgozni, de egyszerűen nincs hol!

spájdernecc 2010.01.07. 13:36:57

@ketroot:
a zegi Flextronicsban az elbocsátások előtt rengeteg bérelt melós dolgozott
egyik ismerősöm is "kölcsönzött" nekik munkaerőt
ők speciel Borsodból voltak öten, egy közeli faluban bérelt nekik házat, ahonnan a munkásjárattal tudtak járni melóba.
miután elzavarták őket, első lépcsőben, mindenki ment a maga útján

nyugatioldal 2010.01.07. 13:40:24

Az a baj, hogy nem e megéri segélyen élni + más adózatlan jövedelmet szerezni akárhogy, mint napi 8 (12) órát állni a sorog a gép mellett 3/2 műszakban hétvégén br. 100-ért?
Na ugye, hogy a feket jobb. Pénz ugyanannyi, befizetek egy kicsit az eübe, nyugdíjra is ha kell csurran havi 10-15 (bár az tök mindegy), még így is több marad feketné.
Adót kellene csökkenteni, bevezetni a kényszermunkát, megtriplázni az ellenőröket és fegyveres kisérőket adni melléjük.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 13:42:25

Sajnos előbb utóbb meg kell szüntetni a szociális hálót. Kemény lesz, de nincs más lehetőség.

A média és az oktatás is hibás egy kicsit, sehol senki sem tanítja meg, hogy kellene a munkát, és a pénz értékét megbecsülni.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.07. 13:43:44

@r.yeti: Ezt akartam én is jelezni,ha az ország egyik részéből jársz a másikba alapmelóra,akkor úgy jössz ki mint ha otthon ülnél.:(

nyugatioldal 2010.01.07. 13:44:09

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Kérlek alássan az a 10% aktívak száma lesz: a dolgozóké és az álláskeresőké.
10.000.000 -ból cc. 3.700.000 dolgozik. Nem vicc?
Nem egy kicsit qrva sok a nyugdíjas? Vagy ennyire sz*r az egészségügyünk?

nyugatioldal 2010.01.07. 13:45:04

@anti_troll: Ja, s kizavarni a nemlétező hadseregünket az utcákra...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.07. 13:46:19

Sajnos a fizetés nem sokkal több mint a segély. Persze hogy nincs kedv dolgozni.Ez az egyik. A másik,hogy olyan fizetést kéne adni,hogy legyen kedvük érte dolgozni.Itt most nem beszélek a segély feltételeinek szigorításáról, mert még én is beleszaladhatok egy ilyenbe.Nem tudom ezek hogy és meddig járnak.

Vidéki 2010.01.07. 13:48:42

„Az operátori munkakör követelménye a nyolc általános iskolai végzettség és tiszta erkölcsi bizonyítvány. Emellett bizonyos fizikális és mentális képességeknek is birtokában kell lennie a jelentkezőnek. Feltétel a jó látás, a színlátás, a finom kézkoordináció, valamint a monotóniatűrés”

„A KSH-adatok szerint a magyarországi számítógép-üzemekben dolgozó munkások átlagbére 93 ezer forint körül alakul”

Vajon a Flextronics mennyit kínál a potenciális dolgozóknak?

Az árak nyugatról begyűrűztek, a bérek nem sietnek begyűrűzni.

Vajon mennyi a létminimum?

Kiváló közgazdászaink amellett érvelnek, hogy a minimálbért alacsonyan kell tartani, mert ez gyorsítja fel a gazdaság fejlődését.

Ha a minimálbér rendkívül alacsony, jobban megéri segélyen tengődni, mint minimálbéren.

A szerző mindenért egyoldalúan a magyar munkavállaló rossz hozzáállását okolja:

„És akkor csodálkozunk, ha egy gyár összecsomagol, és elhúz innen a picsába? Magas adók, járulékok, problémás munkaerő ... ha van egyáltalán munkaerő.”

A kép nem olyan fekete-fehér, ahogyan a szerző láttatja.

kuki123 2010.01.07. 13:49:05

@r.yeti: ha viszonyítanánk az árakat akkor úgy 10-20 e Ft-ba kellene kerülni egy egész lakás kibérlése

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.07. 13:53:03

@nyugatioldal: Ez így van. Munkatársam 99-ben mesélte: Jött az ellenőrzés-Hát kérem én tegnap jöttem. Büntetés nem volt,viszont 5 évig nem vehetett fel segélyt.

Maximio 2010.01.07. 13:54:05

Debrecenbe jártam egyetemre, most Székesfehérváron dolgozom, természetesen nem a végzettségemnek megfelelő munkát. Szerencsém is volt, mert volt itt családi háttér (bátyám révén), nem idegenbe jöttem. De úgy voltam vele, hogy muszáj dolgozni. Rohadtul elkeserítő, hogy más ezt egyáltalán nem így gondolja, és kényelmesen eléldegél az adómból, és csak a tökét vakargatja.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.07. 13:54:48

Egy jó példa: CBA árufeltöltő munkakör: 2009-es vagy 2008-as körülmények:
Több műszak, 75-80.000 körüli fizetés (a segély mennyi is, ehhez képest?!), és ha valamit rossz helyre raksz, azzal elvileg a "megkárosítod az üzletet" és -20.000 levonás az amúgy is "kiemelkedően versenyképes" fizetésből.

Másik hasonlat: Bécs: 1000€ min. bér. Budapest: kb.: 80.000 Ft
Bécsben a tömegközeledésre a havi bérlet: kerekítve 50€, Budapesten kerekítve 10.000 Ft
Bécsben az éves bérlet ára: 450,€, de 10 havi részletfizetés megoldott, akkor havonta: (kapaszkodjatok) 46€!!! vagyis olcsóbb, mintha minden hónap elején sorba kéne állni az új bérletért a kasszák előtt.
Pesten az éves bérlet ára (akciósan): 2010. január 31-éig 103 400 Ft
2010. február 1-jétől 107 000 Ft (MI A F*** ??? HA KÉSŐBB VESZED MEG ÉS -1 HÓNAP KIESETT, DE DRÁGÁBB IS ???)

OFF:
De ha már itt vagyunk azt sem értem, miért nem lehet a havibérlettel a közig. határon kívülre utazni? Végülis a BKV járataira váltod a bérletet, a közig. határon kívül már nem BKV Zrt. van, hanem BKV Vidék Rt ?!

kuki123 2010.01.07. 13:56:09

OFF:
kiforditott.blog.hu/2010/01/07/egy_kis_matek_5

némi 4-es metró számítás Dubaji megvilágításban
ON

martonx 2010.01.07. 13:57:24

Régóta mondom. Nem kell itt mindenféle reform, lárifári (hogy egy élő klasszikustól idézzek).

Segélyeket februártól megfelezni, rokkant nyugdíjakat úgyszintén (ebben rugalmas vagyok, ha mondjuk egy külföldről idehívott orvos team-et megtud győzni XY, hogy ő tényleg beteg, akkor oké mehet a rokkantnyugdíj), nyugdíjakat pedig sávosan csökkenteni (mondjuk a maximális nyugdíjt simán felezni).
Ezzel párhuzamosan emelni a minimálbért, és csökkenteni a közterheket.

Aztán, amikor ezt megléptük és eltelt 2 év, akkor felülvizsgálni a reformok hatását. Ilyen egyszerű.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.01.07. 14:00:06

@volánrulz: jah. en is neztem mar ezt a szamitast.. :) 10 milliard dolcsiert 75 km. akkor az 2000 milliard forintert 75 km. tehat negyede lenne realis a mostani penzert, ilyen aron.. ehelyett mi van? szopas a kobon

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 14:02:59

@Vidéki:
Igen, a legfőbb ok, a magyar munkaerő rossz hozzáállása.

Igen ez a legnagyobb baj. Mert ha összeszorítaná a fogát, dolgozna 80-90 ezerért, és közben azon gondolkodna hogy tudna még eredményesebben dolgozni, hogy tudna még hasznosabb lenni, esetleg közben megtanulna egy idegen nyelvet, akkor kiemelnék a munkahelyén, rögtön többet keresne, vagy máshol jobb feltételekkel kapna munkát.

Először teljesíteni kellene kevesebbért, aztán lehetne követelni/elvárni többet.

Ez helyett meg mindenki elvárja, hogy sz@rt se érő diplomája vagy okj-s papírja előtt mindeni rögtön hasraessen, és minimum középveteői állást kapjon 200 ezerért, ahol csak okoskodnia kell.

Meg kéne tanulni dolgozni emberek....

Homeoffice 2010.01.07. 14:04:06

Mi is csak itt morogni tudunk meg a láncainkat rázni...
Tenni kéne valamit nem csak pofázni.... :(

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.01.07. 14:04:10

@martonx: "Segélyeket februártól megfelezni"

Ez mondjuk majdhogynem meg is lesz,komolyan,érdemes elolvasni a szoc.tv-t,egy családban már csak egy kaphat segélyt,és leveszik egységesen 28500 ft-ra.Kissé szopacs lesz egyeseknek a szokott mondjuk 70.000 ezer után(család,nem egyén) 28500....

dr. Wilbur Swain 2010.01.07. 14:04:37

amíg segélyből + gyerek utáni lóvéból havi 100k körül lehet húzni, addig senki sem fog dolgozni
minden családdal kapcsolatos segélyt azonnal átváltanék adójóváírássá, így csak az járna jól a gyerekcsinálással, aki dolgozik is, nemcsak az, akinek a gyerek jövedelemforrás

szmoker (Homo Trollicus) 2010.01.07. 14:07:54

Mától én is, 12 év után életemben először.

Juhééé, csodás a szabadság :)

Alapvető élelmiszer 2010.01.07. 14:08:00

Zero, általában egyetértek veled, de most szerintem nem ennyire fekete-fehér a kép.
Az egyik oldal valóban a segély, túl bőkezű. Sok embert valóban otthon tart, hogy a minimálbér nem sokkal több, mint a segély, ezért cserébe napi 8 óra robot+utazás+felelősség+ilyen-olyan munkakörülmények+jobb-rosszabb főnök+szemét-nem szemét kollégák, stb. stb. Na ugye, hogy inkább megéri inkább otthon nézni a Szomszédokat és várni a segélyt?

Másrészt ne legyünk naivak, szerintem kevesen kelnek föl úgy, hogy végre ma is mehetek be 8 óra robotra, ahol basztat a főnök, lopják az anyagot, a cég egy szemétdomb, stb. Igenis, radikális bérnövekedés és a munka megbecsülése kellene. Külföldön ha csak egy egyszerű árufeltöltő vagy, akkor is vagy valaki, mert dolgozol. Itthon meg kiröhögnek, meg lenéznek, mert te csak egy dolgozó proli vagy, aki bár becsülettel elvégzi a munkáját, de BKV-val jár és a évi 2 hét Balatonra futja.

Mourinho már nem a király 2010.01.07. 14:13:01

Én már eldöntöttem, ha 30 éves koromig nem alakulnak a dolgaim, akkor fogom a motyómat és elhúzok a picsába, 27 vagyok, van felsőfokú diplomám, az angolom valamivel középfok alatt, azt még csiszolom.
Több ismerősöm is van akik kimentek, sok orvos például Németországba. Csak egyikük dolgozik jelenleg, kint vannak 1.5 éve, autó megvan, ház részletre megvan, akkor mennek el kirándulni Svájcba meg Párizsba amikor csak kedvük szottyan (persze amikor az idejük is megengedi).
Ez az élet 2010-ben, nem az hogy hazamész a munkából, tv-zel, alszol és másnap kezded előlről...

Corry 2010.01.07. 14:15:13

Ami még szomorú, hogy ezt a cikket egy angolul megjelent írás alapján írta meg a napi online. Az angol nyelvű cikket külön eltettem emlékbe, most ide is belinkelem.

www.businessweek.com/news/2010-01-06/hungarians-shun-work-favor-welfare-during-recession-update1-.html

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.07. 14:15:18

@Alapvető élelmiszer: Így van.+ még itthon csak azt látod,hogy aki lop csal hazudik,jobban él mint aki becsületes.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 14:16:32

@Alapvető élelmiszer:
Japán, Korea, Kína, az ilyen faszságok miatt tart ott, ahol.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2010.01.07. 14:17:49

Lassan már egy évtizede romlik a bérek aránya az árakhoz képest.
Egyre kevesebbet ér ugyanaz a pénz.
Az inflációt 8%-nak hazudják,a béremelések mértéke ennek töredéke (már ha van egyáltalán).Most már eljutottunk oda,hogy nemhogy nem emelnek,hanem csökkenteni is akarnak (ld. bkv) és itt már belép a Cafeteria is.Nálunk a keretet huszonezer forinttal növelték,de az adózás miatt annyit csökkent,hogy 50.000 forint mínuszra jön ki.És a múlt évben ezeknek a munkavállalókat végletekig kizsákmányoló szar bandának (mindig azt mondom,hogy minden vállalat olyan,mint a kormány csak kicsiben) még az ölébe dobtak egy örökké önmagát reprodukáló adu ász csomagot,a válságot.Azóta azt mondom,hogy Magyarország lesz az az ország,ahol 3000-ben is a válságra fognak majd hivatkozni.Mindezeknek (is) a következményeként a két szélső rétegbe tartozók létszáma kezd nőni hatványozottan és rohamosan csökken a középen lévők száma.Az egyik szélen vannak azok,akik nem akarnak dolgozni,mert nincs motiváció (az hogy valamivel többet kap,mintha otthon ül nem az);a másik szélén meg azok,akiknek van munkája,de az köszönő viszonyban sincs sem a végzettségével,sem egy ahhoz arányló fizetéssel.
Én a környezetemben az utóbbi példát látom sűrűbben.Mai szemmel nem bánom,hogy még az elején otthagytam az egyetemet,mert még volt lehetőségem a középrétegbe kerülni.A szakmámban dolgozom 13 éve és ebből 8 éve a jelenlegi munkahelyemen.5 éve előléptettek.A magyar átlaghoz képest jól keresek.Szétnéztem a régi osztálytársak között,akiknek sikerült elvégezni az egyetemet.A 99%-uk a munkájának semmi köze a végzettségéhez,igen sokan ugyanott (!!!!) dolgoznak,ahol diákmunkában is alkalmazták őket anno (csomagolóüzem,áramszolgáltató) és a fizetésük fele,harmada az enyémnek.Ez katasztrófa.
Ha ez így folytatódik összeroppan ez az egész rendszer a francba.
Megint csak jó példa erre a békávé - nem béremelés kell meg pénz a karbantartásra,hanem hozzá nem értőkből álló munkacsoport,aki az elégedetlenkedőket majd jól kirugdossa.Persze a szétosztogatott milliárdokat nem sietnek ennyire visszaszerezni.Kiváló példa,hogy mivé vált Magyarországon a munkáltatók hozzáállása a munkavállalókhoz.

Jack/rendetteremt/ · http://www.youtube.com/watch?v=SBPvrOdFm00 2010.01.07. 14:24:10

Kedvencem volt a múlt év nagy találmánya a külföldi cégvezetés nyomán..: ötleteljetek,spóroljatok a cégnek.Jöttek is az ötletek dögivel.A nagyfőnökség nagyon elégedett volt,zsíros milliókat csaphatott hozzá az év végi többmilliós bónuszához.Mi meg kaptunk érte egy vállalati tollat és egy 50 ft-os emléklapot.Én megmondtam már az elején a főnökömnek,hogy tőlem ne várjanak semmit,egy tollért nem fogok másnak milliókat keresni és azért sem,mert anno amikor voltak ötleteim,akkor azt mondták,hogy ez is jó meg az is jó,de egyikből sem lett semmi.Most meg azért,mert a tulajdonosnál ez az ukáz;hirtelen fontos lett az,amit elintéztek eddig egy kézlegyintéssel?

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.07. 14:24:11

@anti_troll:
Sajnos van benne egy nagy adag igazság. Csakhogy a havi 200.000 innen nyugatabbra hasonló árszínvonalak mellett is az életszínvonalat alulról karcolgatja. Nálunk már ezt is sokan megsüvegelnék. És ennyiért hidd el nem csak "okoskódós" melókat vállalnának el hangyaszorgalommal.

Másik baj az, hogy most aki kezdeni akar valamit az életben, erőszakolja magára az épp divatos szakmákat? Mert épp az a diploma piacképes ?!
Szintén egy probléma a munkáltatók rugalmatlansága. Egy-egy pozíció betöltéséhez 1-4 év gyakorlatot is elvárnak a jelentkezőtől. Egy pályakezdő honnan szüljön magának ennyit ? Ráadásul ha éppen nem az a végzettsége, de megközelíti már nem felel meg ?!

reKorrekt 2010.01.07. 14:24:18

A 445.000-hez nyugodtan hozzá lehet adni mégegyszer annyit, azaz a bújtatottakat:
- közszférában faszlengetők
- rokkantnyugdíjasok tetemes %-a
- állami vállalatoknál faszlengetők (pl. máv)
Ez így már több is szerintem... de legyen 20%. Klafa?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.07. 14:26:44

"Az operátori munkakör..."
Azért nem semmi eufémizmus. XD

Vidéki 2010.01.07. 14:29:03

@anti_troll:

Írod: „Igen, a legfőbb ok, a magyar munkaerő rossz hozzáállása.” „Meg kéne tanulni dolgozni emberek....”

Te a külföldi tulajdonosok magyar helytartóinak álláspontját képviseled.

Ha összehasonlítod a külföldi tulajdonosok magyarországi létesítményeiben elért műszaki színvonalat és termelékenységet megállapíthatod, hogy ez semmivel sem marad el az „anyaországihoz” képest. Az „anyaországban” sem sztahanovisták dolgoznak.

A „bennszülötteknek” kifizetett alacsony bérek viszont az „anyaországihoz” képest a bányászbéka feneke alatt vannak.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.07. 14:29:20

@reKorrekt: + bölcsészkar 90%át, jogi kar 90%át, kommunikáció 100%át, közgáz 90%át mérnök/informatika kar 50%át.

Vidéki 2010.01.07. 14:32:30

@reKorrekt:

"faszlengetők" helyett finomabbnak tartanám a "herehimbálók" kifejezést

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 14:38:00

@csabapayne:
"ennyiért hidd el nem csak "okoskódós" melókat vállalnának el hangyaszorgalommal."
Hidd el, hogy aki nem dolgozik szívvel lélekkel 90 ezerért, 200 ezerért sem fog szívvel lélekkel dolgozni..

"most aki kezdeni akar valamit az életben, erőszakolja magára az épp divatos szakmákat? Mert épp az a diploma piacképes ?!"

Több tévhitet is érint az amit leírtál.
1. Hiába diplomás valaki, attől még nem tud semmit. A szakmát a munkahelyén tanulja meg az ember. Ha valaki kezdő, akkor kezdő fizetésért kell dolgoznia. Ha megbecsüli magát, jól megtanulja a szakmát, jó a hozzáállása, szorgalmas, akkor jöhet az előrelépés, vagy ha nem, akkor a váltás
2. Az élet nem habostorta, vagy kívánságműsor. Lehet hivatást választani, vagy olyan munkát választani amit szeret az ember, de ne várja el, hogy ebből fényesen meg tud majd élni. Ez persze igazságtalanul hangzik, az is, de ilyen az élet, ez van.

Sajnos ott kell dolgozni, olyan területen, ahol éppen van rá lehetőség, és abból a fenti módon a lehető legjobbat kihozni.

reKorrekt 2010.01.07. 14:41:20

@Vidéki: igazad van, utóbbi dallamosabb... :)

Grafithuszar 2010.01.07. 14:44:12

@csabapayne: "Másik baj az, hogy most aki kezdeni akar valamit az életben, erőszakolja magára az épp divatos szakmákat? Mert épp az a diploma piacképes ?!"
Igen. Erőszakolja meg magát. Ne menj bölcsésznek, se kommunikációra, de ahogy hallom jogásznak se. Menj mérnöknek, vagy orvosnak, vagy amire előreláthatólag lesz kereslet.
Igen tudom hogy 3-5 évre előre nem lehet pontosan megmondani hogy milyen lesz a munkaerőpiac, de azt azért lehet tudni hogy nem skandinavisztika szakos bölcsészekért fognak tolakodni a munkáltatók :)
A másik dolog hogy hiába végzed qrva könnyen szín ötössel az Alsóbivalybasznádi egyetemet, ha semmi értéke nincs annak a diplomának.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 14:45:05

@Vidéki:
"Te a külföldi tulajdonosok magyar helytartóinak álláspontját képviseled"
Ezt kikérem magamnak. 20 év tapasztalatából mondom.

A külföldi multi, az ország átlagfizetésének megfelelően kalkulálja a béreket. Miért adna többet? Te se adnál a helyében.

Még egyszer: aki szorgalmasan dolgozik, és közben képzi magát, annak számára van kiút, de mindenki saját sikerének a kovácsa.

Az hogy valaki szerez egy akármilyen (jó) diplomát, az magában édeskevés.

Diploma nélkül is lehet boldogulni, nekem sincs, és ragyogóan boldogulok anélkül is.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.07. 14:47:33

@reKorrekt: Nem karlengetőket akartál írni,te náczi?:)) Ami még nagyon rossz az a különbség a vidéki és a fővárosi fizetések között. Dombóvári munkatársam itt Pesten: Ennyi pénzért ilyen keveset kell dolgozni. Mondjuk minimum 2-szer annyit keresett mint otthon.Király mi?

Geza 2010.01.07. 14:47:41

Nagyon egyszerű lenne ez, kérem:
- Segély NINCS, rendelkezésre állási támogatás (RÁT) van. (Ez amúgy tán létezik is!)
- A RÁT-t addig kapja, amíg minden nap bejár a munkaügyi központnak a település határában felhúzott hangárjába, és ha épp nincs olyan munka, amire alkalmas, akkor ott ül 8 órát a lócán. Nem otthon húzza a bőrt, nem fusizik, nem bűnözik, hanem ott van szem előtt, mondhatni: rendelkezésre áll. Eredmény: a napja mindenképp eltelik, ergo nem lóg, mert nincs miért.
- Ha van munka, de nem kér belőle, akkor mehet haza, és majd jövő olyankor jelentkezhet megint, addig egy petákot se kap. Meg ingyenes orvosi ellátást se. Meg családi pótlékot se. Eredmény: a lógós dolgozni fog, különben megdöglik.
- Apropo CsP: _csak_ adóból leírható formában. Azaz ha adóznál százezret, de van egy gyereked, akkor csak hatvanat adózol, ha két gyereked van, akkor harmincat, ha három, akkor nullát, azaz az első gyerek 40e adókedvezmény, a második 30e, a harmadik 20e, a többi pedig nulla. Eredmény: annyi kölyke legyen, amit el tud tartani, és ne a f@$zából éljen.

Ennyi lenne az egész, kéremalássan.

Amúgy meg annak az összevetésekor, hogy X munkáért mennyit kap a melós Labanciában meg idehaza, azt is nézzétek meg, hogy mennyit fizet a munkaadó azért a melóért. Merthogy idehaza ha megtermelsz 1000 Ft értéket, akkor abból megkapsz vagy 300-350-et, kinn ez 600 körül van, illetőleg idehaza ebből tudsz venni 250-300 Ft értéket (áfa), kinn meg vagy 550-et. Na, ez is a problémához tartozik.

Summa summárum: fejétől bűzlik a segg, Dunába a politikusokkal meg az adóhivatallal, MG42, LMPVS, meg a szokásos többi puffogás :), 'oszt húzzunk vissza gdp-t termelni :).

Sangria 2010.01.07. 14:50:31

Nem akarok hülyeséget irni, mert engem szerencsére nem érint,de itt Szlovákiában valahogy úgy működik, h. segélyt csak akkor kapsz ha hetente-kéthetente megjelensz a munkaügyi központban és bizonyos számú pecséttel igazolod, mely cégeknél voltál érdeklődni, de nem alkalmaztak. Persze kétszer nem vihetsz ugyanattól a cégtől pecsétet. Ha ezt elmulasztod vagy a központban ajánlanak melót, de elutasitod (lásd fenti példa), segély ugrik. Egyébként is azt hiszem, h. csak fél évig jár és csak akkor, ha már van pár ledolgozott éved, de ebben nem vagyok biztos. Ja és ha az előző munkahelyedről nem rúgtak ki, hanem te mondtál fel, akkor sem kapsz.

A környékünkről rengetegen járnak át (idősek-fiatalok) műszakozni gyártósorra Magyarországra, pedig reggel 4-kor megy a Nokiás busz, és kb este 6-ra vagy itthon, már ha nappalos vagy ugye.

Jason Bourne 2010.01.07. 14:56:08

@Vidéki:
szerintem nem elsősorban azért keresünk keveset, mert a gonosz nyugati kizsákmányolók és azok helytartói direkte nyomorban akarják tartani a dolgozó népet. egyszerűen nem bír többet kitermelni az ország.
és a belföldi munkavállalók hozzáállása is elég sajátságos. az egyik közeli üzembe Szlovákiából hordják szervezetten buszokkal a munkaerőt, mert a helyieknek büdös min. bérértért melózni. a munkanélküliség meg simán van 20 % körül a városban (Észak-MO.)

parttitkar 2010.01.07. 14:56:12

1. Kegyetlenül csökkenteni az állami kiadásokat
2. Így lehet csökkenteni a bérterheket és az államháztartási hiányt is ki lehet nullázni
3. Profit!

Ha csökkentik az állami kiadásokat, így a segélyeket is, az emberek kénytelenek elmenni dolgozni. Ha csökkentik a bérterheket, akkor ugyanannyi pénzből több munkahelyet lehet létrehozni. Ha kinullázzák az államháztartási hiányt, az állam kisebb részt harap ki a hitelpiacról, ezért több marad a vállalatoknak, akik beruházásokat indíthatnak, ezzel munkahelyeket tudnak létrehozni.

Kár, hogy a Fidesz nem az államháztartási hiány csökkentéséről beszél, csak a zemberekről. A zembereknek dolgozni kell, ehhez munkahely kell, mégpedig a magánszektorban.

Az a baj, hogy a zemberek nem mondják: "Dolgozni akarok!" Milyen távolinak tűnik, a "Munkát, kenyeret!" felkiáltás. Ma már inkább csak "Kenyeret, cirkuszt!" kiáltásokat hallani.

reKorrekt 2010.01.07. 14:56:47

@Sangria: Felvidéket akartál írni? :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.07. 14:57:04

@Geza: Neeem ez neem jóóó! Túúúlsáágosan antidemokratikuus.De ha már így,akkor ne legyen olyan,hogy megélhetési bűnözés hanem az ilyet is súlyosan büntetni.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 14:57:26

@Geza:
Ott a pont.

Csak az idióta magyar liberálisok telesírnák a világmédiát, hogy nálunk kitosznak szerencsétlen nyomorultakkal.......

ketroot 2010.01.07. 15:01:25

@r.yeti:

Tisztában vagyok vele, hiszen éltem kint. Kint kerestem 1200 font körül egy hónapban és ebből egy szoba volt rezsivel együtt havi 200 font...

Meg azt se felejtsük el, mi van akkor, ha valaki Zalában segélyezett és feketén meg Ausztriába átjár pl takarítgatni...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.07. 15:02:05

@reKorrekt: Északi gyarmatunk.Csak ők még nem tudják és jój elvannak.:))

ZioN 2010.01.07. 15:02:34

@anti_troll:
Asszem néznél boci szemekkel ha jelentkeznél egy munkahelyre,mint pályakezdő és megmondanák semmi gond,holnap jöhet kezdeni,fizetés 30e/hó.Amit TE bazmeg TE fizetsz a munkaadónak,azért,mert ő méltózatott felvenni szakmai gyakorlatra!

Vidéki 2010.01.07. 15:05:17

@anti_troll:

Írod: „A külföldi multi, az ország átlagfizetésének megfelelően kalkulálja a béreket.”

A gyarmatosítók is így tettek gyarmataikon.

A szociáldemokrata pártoknak viszont volt egy híres szlogenje: „Egyenlő munkáért egyenlő bért!”

Szerintem akik Magyarországon „szocialistáknak” nevezik magukat, szintén ezt kellene célul kitűzni.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 15:07:02

@ZioN:
Most akkor szakmai gyakorlatra jelentkeztél, vagy pályakezdőként egy állásra?Mert ugye nagyon nem mindegy.

Különben mennyiért méltóztatnál elkezdeni dolgozni?

Én havi nettó 12 500-at kerestem 1992-ben....

reKorrekt 2010.01.07. 15:09:17

@Vidéki: Mo-n a szocik pont leszarják a dolgozó réteget. Az ő választóik a nyugdíjasok és a kereset nélküliek, mivel ezek sokkal többen vannak mint az előbbiek. Meg is lehet nézni az államadósság alakulását mióta ezek vannak ormányon (akár imf nélkül is).

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 15:09:57

@Vidéki:
Ugyan már, te hiszel a politikusok lózungjainak?

Hidd el, SEMELYIK párt ( a Jobbik sem) fogja elhozni a kánaánt, ha az egyén, Te, csak azt várod hogy a szádba repüljön a sült galamb.

Én nem akarom minősíteni a multikat, az én mondandóm csak annyi, hogy keményen kell dolgozni, és akkor lehet vinni valamire.

Sangria 2010.01.07. 15:11:31

@Tigeri: Ámen:-)

OFF
Egyszer egy magyarországi utazási irodánál igényeltem vizumot, ám véletlenül a nationality/állampolgárság rubrikába Hungarian-t irtak, pedig szlovák útlevelem van. Elnézést kértek, h. elrontották.
Pedig igazából az útlevelemben van rosszul.

ZioN 2010.01.07. 15:12:14

@anti_troll:
Látom nem érted a problémát,miszerint egyfelől ingyen dolgozol,másfelől TE fizetsz azért,hogy dolgozhass.Ebbe meg valahogy szerintem ne menjünk bele,hogy 12.500 magyar forint akkor mit ért és most mit ér.
Mennyiért méltóztatnék dolgozni menni?Annyirért bazmeg,hogy ne nekem kelljen már fizetni azért,hogy dolgozhassak.Te vagy nagyon idióta vagy,vagy nem tudom,fejedre ejtettek,hogy nem érzed át a dolog súlyát?

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2010.01.07. 15:12:15

A helyzet a fent vázoltnál egyébként jóval keményebb. Mintegy 3-3,5 milliós azon inaktívak száma, akik nem rendelkeznek tartós munkaviszonnyal, s kényszerből vagy ilyen-olyan sunyiságok folytán, de nem fizetik a közterhek arányosan rájuk jutó részét. Ezeket a legálisan munkát vállaló, adóterheket el nem sunnyogó (tegyük hozzá: erre szépen rá is kényszerített :-)) ) munkavállalók tartják el a fizetésükből, állva orvosi ellátásukat, az őket is kiszolgáló közüzemek működtetését, stb.

Mivel ez egy demoralizált, harmadik világba csúszott ország, az adófizetők nem rendelkeznek az elvárható morállal, lásd: egyrészt kipengetem a közterheket, másrészt ezt elvárom másoktól is, harmadrészt adófizetőként engem számos jog megillet, így széleskörű beleszólás helyi és országos közügyekbe, a gyermekeim iskolájának működésébe, stb.

Hibásnak tartom azt a kiindulópontot, hogy sápítozunk: a szemét és/vagy fogyi munkanélküli mit ügyeskedik, méé nem vállal munkát bagóért. Ha civilizált emberek laknák ezt az országot, a kiindulópont mindenki részéről az lenne, hogy egy minimum ausztriai szintű bérszínvonalat tessék már lepengetni minden, tisztességesen elvégzett munkáért.

Az ország adottságai ugyanis még így, megcsonkítva is legalább ezt teszik lehetővé.

(Míg a szükséges adminisztratív dolgokat ehhez elvégezné az ország ráérősebb fele, a másik, akinek szintén van egy kis szabija, diszkréten villamosszékbe ültethetné azokat, akik ide juttattak minket; röviden, az illetékes elvtársakat.)

Vidéki 2010.01.07. 15:15:59

@Jason Bourne:

Írod: „egyszerűen nem bír többet kitermelni az ország.”

Ha a betelepült multik gyarmatosító mentalitása változatlan marad, akkor valóban ez a helyzet és ez örökké így is marad, még ha gazdasági életünk minden pozícióját, minden erőforrásunkat politikus helytartóik segédletével, bagóért átjátszunk a kezükre, mérhetetlen jóindulatukban balgán bizakodva, érdekeink józan képviseletét feladva.

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.01.07. 15:18:42

@ZioN:
Szerintem ne bazmegolj, meg idiótázz, mert magadat minősíted.

Senki sem kötelezett hogy olyan helyen dolgozz, ahol még neked kell fizetned.

Az előző hozzászólásod pedig nem volt világos, mert szakmai gyakorlatot is emlegettél, meg pályakezdést is, de ez a kettő nem ugyanaz.

Igen el tudom képzelni, hogy a szakmai gyakorlatért pénzt kérnek, még akkor is ha dolgoznod kell közben.

Vidéki 2010.01.07. 15:22:16

@reKorrekt:

Írod: „Mo-n a szocik pont leszarják a dolgozó réteget.”

Szerintem igazad van. De ez rámutat Karinthy Frigyes igazságára :”Megrontották a szavak becsületét”.

Egy igazi szociáldemokrata politikára nagy szükség lenne.

ZioN 2010.01.07. 15:25:34

@anti_troll:
Szerintem olvasd el figyelmesen amit először írtam,ha még mindig nem érted,szövegértésből nem korrepetállak,az nem az én dolgom.Mi minősít engem?És téged mi minősít?A pofám leszakad amikor az ilyen nyikhajok a fotelból pöffeszkedve lenézik az embert,mert ők majd megmondják hogy mennyéééé és dógózzá,meg én 12.500é dóóógóóóztaaam és kemééényen meg kőőő dóóógozni,hogy legyeen valami!Barátom ez egy másik világ,jó lesz ha körülnézel benne mielőtt okoskodni kezdesz.

ZioN 2010.01.07. 15:31:23

@anti_troll:
Kicsit olvasgasd az irományaidat,aztán gondolkodj el biztosan azért vagy nyikhaj,mert én egy gonosz,bunkó pöcs vagyok,vagy mert ez ordít az irományodból?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.07. 15:38:27

@Alapvető élelmiszer:

Bocs, de dolgozni nem egy "fakultatív izé", hanem kötelező / muszáj. Pont. Ez nem vita tárgya.

Tudod kinek nem kell dolgoznia? kelemen annácskának meg debreczeni zita féle kitartott kurváknak.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.07. 15:38:59

@Corry:

Orzságimázs ez, olyan jóféle :-(

tempefoi · http://tempefoi.blog.hu/ 2010.01.07. 15:41:43

@Jason Bourne: Ez az ország valamivel több GDP "kitermelésére", nemzeti jövedelem előállítására képes, mint Ausztria. Amikor összesen négy évig valami természeti csoda folytán nem rablógyilkosok voltak játékhelyzetben, senki/ álmában sem vitatta hogy 2007-ben a szlovénokkal együtt vezetjük be az eurót. És ez csak egy példa.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.01.07. 15:47:30

@tempefoi:

Az a baj, hogy ez egy ördögi kör!

A multi azért nem TUD több bért adni, mert a bevételt elviszi a bérköltség, adó, járulék!
Most br. 100 000 ft keres a dolgozó. Ez a cégnek: 130 450 ft összesen. A dolgozó kézhez kap
76 ezer forintot.

Mivel nem tud több bért adni, így a dolgozók keveset adóznak, vagy minimálbért kapnak, így az adók továbbra is magasak maradnak, a céges adó, járulékok sem csökkennek, mert kell a bevétel.

Meg persze a profit egy része megy a külföldi anyacéghez is, mert ilyen balfaszul lettek megszabva a dolgok.

CyberPunK 2010.01.07. 15:52:07

@zero: Meg a lófaszt. A D. Telecom azért nem ment tönkre, mert megvette a Matáv-ot és nyereségessé tette az anyavállalatot is. Tudnának sokkal többet fizetni, ha akarnának.

A dolgozni muszáj meg utoljára a rabszolgaság után volt divatban, pár lázadás és vérengzés után a kékvérüek rájöttek, hogy az emberek pénzt keresni akarnak és nem dolgozni. Itt az átlag kurvára nem keres pénzt.

Lényegében megértem, hogy ennyi van és kész, cska azt nem értem, hogy ha a szolgáltatások díja és a fogyasztási cikkek vagy épp az EU átlag alatt vannak, vagy épp meg is haladják, akkor hol is a maradék? Én örülnék, ha megvonnák a segélyeket, de reménykedem abban, hogy sok villa válik utána a tűz martalékává.

maxwell murder 2010.01.07. 15:54:45

néztem a legújabb menzás index videót. szegény konyhásnénik 64ezret keresnek. hát az meg mi? azzal mit lehet csinálni? éhenhalni? aztán csodálkoznak, hogy mindenki eltakarodik innen a halál faszára, mert még ott is jobb, mint itt!

Nyomdász · http://www.ritternyomda.hu 2010.01.07. 16:04:58

Nos, hogy mi is folyik Zalaegerszegen?
Úgyhallottam a dolgozókat határozott időre veszik csak fel. (pár-hónap?)
A cég benyeli az állami támogatást, kirúgja a dolgozókat és kezdődik a kör előről.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.01.07. 16:07:12

@anti_troll:

Na de miért is nem fog szívvel lélekkel dolgozni?
1. Nem azt a pályát akarta választani. (Több-kevesebb részben az ő hibája is). Így a munkáját "ló helyett szamárnak" érzi, fizetését éhbérnek. Persze, hogy nem lesz motivált és állandóan fanyalog.
2. Nálunk még nem annyira divat a dolgozók motiválása. Pl.: Végezz el "x" tanfolyamot "y"-nal nő majd a béred tőle.
3. Valaki említette is, hogy hiányzik az átlagmunkás megbecsülése. A munka becsülete. És így lelkesen dolgozni/teljesíteni baromi nehéz. Míg Kínában vagy Japánban a munkának hatalmas a becsülete. A szocializmusban is panaszkodtak, hogy kevés a fizetés...stb, de a munkás legalább (ha csak sokszor szavakban is) de meg volt becsülve.

Vidéki 2010.01.07. 16:07:54

@zero:

Ez egy legenda, amit terjesztesz: „A multi azért nem TUD több bért adni, mert a bevételt elviszi a bérköltség, adó, járulék!”

Franciaországban az Auchan miért képes 1000 Euro havi minimálbért fizetni, azonos munka termelékenység mellett?

Akármilyen adók, járulékok terhelik is (ezek létező fogalmak Franciaországban is), a „bennszülöttek” teljes bérköltsége a bányászbéka feneke alatt van az „anyaországi” bérköltségekhez képest. Az árak az üzletben kb. azonosak. A magyarországi beszállítók viszont mélyen nyomott bevételhez jutnak.

nagyon_buta 2010.01.07. 16:20:12

Megkérném a hozzászólókat, hogy saját jövedelmüket ugyan írják már ide, természetesen névtelenül, csak a mihez tartás véget, ugyanis az álláskeresőként kapott támogatásom 25000 azaz huszonötezer forint (jövő hóban már nincs), ugye ez azért nem egy minimál bér?
Ha már annyira dolgoznának három műszakban operátorként tisztában vannak.-e azzal mit jelent az egy, három, hat hónapos szerződés? Írta valaki, hogy voltak ott bérmunkásként vajon miért nem próbálta meg a Flextronics újra a bevált bérmunkás módszert?
A munkaügyi központ meg egyetlen állás lehetőségről sem értesít, egy helyre sem közvetít ki, ezt a f.szságot a helyi HR találta ki, hogy leplezze tehetetlenségét a tulaj előtt.
Ja kérem ezek a náczi, fasiszta magyarok nem akarnak kezet csókolni a külföldi zsidó tőkésnek, mert munkát adott nekik? Van pofájuk magukat emberszámba venni, ahelyett, hogy fizetnének, hogy dolgozhatnak? Szörnyű ...

ketroot 2010.01.07. 16:24:56

@Nyomdász:

A városban, ahol élek, a Dégázhoz csak munkaerőközvetítő cégen keresztül lehet menni már egy jó ideje. Fél évre, 50E (!) forintért/hónap... Aztán viszon' látás. Ja és protekcióval se tudtam bekerülni!:D De megemlíteném a bokrosi kajaüzemet is, ahol ugyanez megy, mivel olcsó munkaerő...

Édesanyám munkahelyén (városi szolg.kft) egy szivattyútelepre pályáztam tavaly, 12 órázni kellett volna, ünnepekkor is bent lenni, de sokkal jobb, mint a semmi. Aztán kiderült, hogy egy benti dolgozót kirúgtak és most visszafoglalkoztatják munkahelyi központon keresztül, támogatssal.

panki83 2010.01.07. 16:30:50

@Nyomdász:
Ez nagyjából minden multinál hasonló modon történik.
1, Munkanélküli felvesz közvetítőn keresztül 3 hónapra
2, hónap után egy hét munkanélkülire küld
3, majd újra felvesz három hónapra

A dolog lényege, hogy a közvetítő ezáltal kevesebb adót fizet, mivel munkanélkülit alkalmazott, így az anyacégnek is kevesebb bért kell fizetni az embereknek(ugye ha ott dolgozna folyamatosan, akkor egy idő után végleges szerződést kellene adnia)
És akkor így szüljön valaki gyereket, tervezze a jövőjét stb...

Ja ugye azt mondanom sem kell, ha elküldik, akkor hiába dolgozott már ott tulajdonképpen 15 éve akkor sem kap semmi végkielégítést vagy akármit (nem hogy titoktartási pénzt ugyebár)
Plusz, ha véletlenül elkap valami 2-3 napnál tartósabb betegséget akkor ne is számítson rá, hogy meghosszabbítják a szerződését.
Mellesleg az összes munkaközvetítőt úgy ahogy van a jelenlegi formájában meg kellene szütetni.

ZioN 2010.01.07. 16:31:41

@Nyomdász:
Ez mindenhol így van.Nem csak ott.Jelentős számú MAGYAR vállalkozó ugyanezt játsza a pályakezdőkkel,akinek ilyen start vagy milyen kártyájuk van.Kirúgja a tizenéve ott dolgozó embereket,felveszi a pályakezdőket,foglalkoztatja őket 1 évig míg állambácsi fizet érte,utána kirúgja őket és felveszi az új pályakezdőket.Nem csak a külföldi multi csinálja ezt.

nagyon_buta 2010.01.07. 17:17:09

Na még két kérdés: vajon a mindenestül kb.: 500 juróba ( 100 eFt bruttó bér+ 50 eFt munkaadót terhelő járulék, ha nem adómentes a cég) fájó magyar alkalmazott vajon hányszor drágább mint az olcsó finn, svéd, német, francia, angol?
Mennyivel rosszabb munkás ha minden Mo-i leányvállalat jelentős hasznot hoz?

tudi 2010.01.07. 18:02:13

@Geza: Én is oda ítélek neked egy pontot.
Az a baj, hogy nálunk a multik sok kedvezményt is kapnak főleg járulék és adó kedvezményt, ez is kivesz egy keveset az államkasszából. Az is tény, hogy a segély és a bérek között nincs nagy különbség, így pesze nem motiváltak az emberek minek törje magát, ha ülve is kap nem sokkal kevesebbet. Az meg fasság, hogy a magyar ember nem motivált, Amkor az előző cégemnél voltam szallagmunkán elég magas volt a normánk de azért tudtuk hozni, áttlag 90% körül csináltunk azért már járt a max mozgó többet meg hülye voltam csinálni, hisz magammal baszok ki, mert megemelik a normámat. Ja és mivel német cég volt így akik kint voltak elmondták, hogy ottkint a norma durván a mienk fele, több pénzért (mondjuk azért nem kerestem rosszul a havi nettó 77-85 megvolt), és minekünk kötelező volt szombati túlmunka (egy hónapban 1-2 alkalommal, én szívesen mentem, hisz tudtam akkor + 6000 Ft) ott simán tudta valaki mondani, hogy nem jön be és semmi baja nem volt belőle, az a baj, hogy kishazánkban csak az állami szférában vannak szakszervezetek a verszenyszférában eggyáltalán.

minimalista 2010.01.07. 19:31:56

Úgy látom, a sok hozzászólás alapján az egyenlet összeállt, már csak ide kell vésni:

( Magas adók - a "külföld" felé fennálló államadósság miatt
+
a "külföldi" multik extraprofitja - sokkal több mint Ny-on )
-
( kevés fizetés - minimálbér
+
adósrabszolgaság egyéni szinten - "a külföld" felé)
=
minden eddiginél erősebb kiszolgáltatottság és kihasználtság a "külföld" részéről , a centrum-periféria viszony csimborasszója, kollektív rabszolgaság , gyarmatosítás

ez Magyarország 20 éves "egyenlet(g)e" . csöbörből...

ruhaszarito 2010.01.07. 19:39:57

"Szóval ne csodálkozzunk, ha hiány van a TB-kasszában, és magasak az adók."

Hiany azert is van a TB kasszaban, mert nagyon finoman fogalmazva nem naprakesz a rendszer. Nekem mar regota nincs befizetesem a TB kasszaba, illetve ha jol emlekszem egy eve egyszer befizettem egy honapra, mivel a kulfoldi TB kartyaval (EU-s) nem tudnak mit csinalni, nem tudtak hova beirni a szamokat, stb.
Egy par hete elmentem az egykori haziorvosomhoz, mert lejar a jogsim. Persze a TB kartyammal meg mindig nem tudott mit csinalni, de azt mondja, hogy ez nem is gond, mivel a rendszer neki azt jelzi, hogy minden nalam minden rendben van...(!!!) Mindezt ugy, hogy kb. fel eve ki is kellett jelentkeznem a magyar rendszerbol (hoztak valami ilyen rendeletet azoknak, akik kulfoldon is biztositottak). Szal se befizetes es elvileg ki is jeletkeznem ennek ellenere a rendszer szerint nalam minden rendben.

landov · http://landov.blog.hu 2010.01.07. 20:49:56

Csak mint érintett elmondom a feltételeket:
- Nettó havi 60 párezer forint
- Négy műszakban
- Szenteste este tízig meló (volt)
- Határozott idejű egyhavi szerződés (válalkozón keresztül)

Az 1400 ember egy jó része valószínűleg már kapcsolatba került az egerszegi Flexel, nem véletlenűl nem jelent meg.

badblood 2010.01.07. 21:50:48

Fejér megyében a munkaügyi központban tanfolyamokra küldik a beutaltat. Én meg úgy vagyok vele, hogy szakmám van már négy, (amit ugye ugye ilyesformán szereztem) kis túlzással már tele van vele a padlás, csak meló kéne... De az meg nincs. Némi nyelvtanulás után húzok én (is) innen elfele. Csak hát a nyelvtanuláshoz meg lóvé kéne, a lóvéhoz meg munka. Körbeértünk... :((

Krikri 2010.01.07. 21:59:13

Pont tegnap hallottam h mi lett a Dunaferrel (zero, laspalmas, nem akartok írni róla?) szóval az a baj h nincsenek magyar cégek, ill kevesen vannak, akiket esetleg érdekelne a dolgozójuk... Auchantól ne várjuk h érdekli h mi lesz a magyar munkavállalóival! meg mire elég nekik a fizetés.. Sajnos lengyelek, csehek is többet keresnek mint mi :-( Viszont alacsonyabbak az adóik. És nézzük meg, hová mennek a külföldi cégek: nem hozzánk (kivéve a Mercedes akinek tetszett az alacsony bérszínvonal)

Asidotus 2010.01.07. 22:14:45

ha szociális segélyen lévő elhelyezkedik, akkor 3 hónapig még kapja a segély felét, és még három hónapig a negyedét, vagyis hat hónap során még megkap még több, mint 2 havi szociális segélyt. Ennek az összege jelenleg 28 500 Ft/ hónap. Ha segély során alkalmi munkát vállalsz, alkalmi munkavállalói könyvvel, akkor havi 28 ezer Ft jövedelmed lehet, ha annál több, akkor abban a hónapban nem vagy jogosult a segélyre. Nem, nem arányosan csökkentik, hanem egyáltalán nem adják, ha 28 helyett mondjuk 30 ezret kerestél.

HZ323F · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=33417 2010.01.07. 23:06:41

Félreértés ne essék, egyetértek a cikkel/konklúzióval, de:
Itt van példának édes jóanyám, akinek 2 diplomája van, sok területen több éves tapasztalata és vizsgái, ennek ellenére nem veszik fel a képzettségéhez méltó pozícióba, mondván: öreg (47 éves).
Azonban tökéletesen megértem, hogy nem áll be szalag mögé avagy árut feltölteni, tekintettel arra, hogy egyrészt a bejárás a fizetés felét elviszi, másrészt, nem ezért tanulta szét magát és képezte tovább éveken át. Ilyen háttérrel elvárható azt hiszem, hogy megfelelő pozíciót ajánljanak valakinek.

backward 2010.01.08. 07:41:04

Ugyanez van nálunk is a cégnél. 40km távolságból kell hordanunk a munkásokat, mert senki nem akar dolgozni a közelben, mert a segély elég a népnek. A tv-ben sokat mutogatott hátrányos falu pedig itt van pár km-re...

marós 2010.01.08. 08:01:23

Ez a korrupt szoc-lib hatalom eladta egy tál lencséért az országot a világbanknak, és azt szajkózzák, hogy a kölcsönök nélkül még rosszabb helyzetbe kerültünk volna. Nálunk is azt mondják hogy nem a kölcsön az egyedüli megoldás, a munka a legfontosabb a kilábalás érdekében. A hatalomnak fel kell vállalni azt a népszerütlen intézkedést, hogy a támogatásokat visszavonja azoktól, akik nem tesznek maguk és családjuk érdekében semmit sem. A politikának meg olyannak kell lenni, ami elősegíti a munka lehetőségét. Ma ezen a területen évek óta nem történik semmi, várjuk a sültgalambot, a helyett, hogy meg mozdulnánk.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.08. 08:45:11

@ketroot: Annak, hogy nem mobil a magyar, oka van. Amíg 100 éves lepukkant 30m2-es albérletért van pofájuk 40-50k + rezsit elklérni, addig hogyan legyek mobil? Minden elmegy a megélhetésre, jövőjkép = nagy 0. Nem nagy mutatvány havi 1000 eurós minimálbér táján mobilnak lenni, habi 300-ból nyugat európai árszint felett már elég nehéz...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.08. 08:50:10

@csabapayne: Ez a közigazgatási határ faszág kunce gábor ötlete volt mé1995 táján. Mai napig nem értem, hogy hogyan és miért, mert akkor ő nem közlekedési miniszter volt. Akkor is egy fasz volt, most is az.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.01.08. 08:54:55

@dr. Wilbur Swain: És aki állástalan lesz több hónapig és tényleg dolgozott becsületesen gyerek mellett, akkor az mit csinál? Addig éhenhalhat?

Az EREDETI 2010.01.08. 09:38:37

@landov: Az érem másik fele. Mert ha éppen nem jön több rendelés akkor ezek az emberek kerülnek először lapátra az egyhavi szerződéssel, mégcsak meg se köszönik a munkájukat.

Vidéki 2010.01.08. 09:43:00

@marós:

Nagyon jól megfogalmaztad: „A politikának meg olyannak kell lenni, ami elősegíti a munka lehetőségét.”

A rendszerváltás óta másfél millió embert szorítottak ki a munka világából, ezek (és hozzátartozóik) most az állami segélyezés különböző formáin (korkedvezményes- és rokkantnyugdíjazás, segélyek stb.) tengődnek.

Politikai és értelmiségi elitünk részben mérhetetlen naivitástól vezettetve, részben a betelepülő haszonélvezők által lefizetve a rendszerváltás után bagóért átjátszotta az ország gazdasági erőforrásainak jelentős részét külföldi befektetők kezére.

Voltak akik reménykedtek a külföldi befektetők mérhetetlen jóindulatában, ettől várva a felvirágzást.

Most 20 év elteltével látható, hogy a betelepülő multik csak olcsó munkaerőként tartanak igényt magyar munkavállalókra, másrészt a bagóért felvásárolt modern termelési kapacitások (növényolajipar, cukorgyártás, élelmiszeripar) jelentős részét is felszámolták (piac szerzés szempontjából).

Ha a betelepült multik gyarmatosító mentalitása változatlan marad, akkor valóban ez a helyzet örökké így is marad, még ha gazdasági életünk minden pozícióját, minden erőforrásunkat politikus helytartóik segédletével, bagóért átjátszunk a kezükre, mérhetetlen jóindulatukban balgán bizakodva, érdekeink józan képviseletét feladva.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.01.08. 12:06:53

"1. Kegyetlenül csökkenteni az állami kiadásokat
2. Így lehet csökkenteni a bérterheket és az államháztartási hiányt is ki lehet nullázni
3. Profit!

Ha csökkentik az állami kiadásokat, így a segélyeket is, az emberek kénytelenek elmenni dolgozni. Ha csökkentik a bérterheket, akkor ugyanannyi pénzből több munkahelyet lehet létrehozni. Ha kinullázzák az államháztartási hiányt, az állam kisebb részt harap ki a hitelpiacról, ezért több marad a vállalatoknak, akik beruházásokat indíthatnak, ezzel munkahelyeket tudnak létrehozni."

A leírásod helyes, csak éppen azon morfondíroztam, meg lehet-e lépni ezt ma:
tudtad.blog.hu/2010/01/08/le_lehet_e_epiteni_az_allami_szferat

Kartal (rezervált) 2010.01.08. 16:19:08

"Na, így mérjük innentől, mekkora fene nagy a jólét ebben az országban ... " - meg hogy mekkora távolságra vagyunk Európától... kurva nagy.

Kartal (rezervált) 2010.01.08. 16:58:08

@anti_troll: Ennyire nem fehér-fekete a helyzet. Ahogy én látom, ebben mindenki, szó szerint MINDENKI hibás: a munkáltató, mert szar körülmények között éhbérért hajtja az embereket amíg bele nem rokkannak, miközben milliókat lop és költ el nyíltan (tudom mit beszélek, sajnos); a munkavállaló, aki ezt látva szintúgy lop ami belefér, és tojik rendes minőségi munkát végezni (ezt is nap mint nap látom); a segélyes, mert b...ik elmenni dolgozni; és természetesen a politikai elit, aki mindezzel teljesen tisztában van, és tojik rá, mert hát nálunk ez a szokás...
Amit mondasz nem hülyeség, de egy gond van: akkor mindenki hajtson és tanuljon, és mindenkit ki fognak emelni? És tessék mondani, ki a f...om fog a gép mellett állni és dolgozni? És aki ott áll, az dögöljön éhen, mert csak ennyire futja a képességeiből? Akkor, ha éhen döglött mindenki - megint kérdem - KI FOG DOLGOZNI???
Egyébként ez jobb nem lesz. Azért jönnek ide külföldiek befektetni, mert alacsonyabbak a bérek, mint otthon. Ha itt is annyit kellene fizetni, nem jönnének ide, és éhen döglenénk, megfagynánk, nem csak simán nyomorognánk. Aki rendes életet akar, az csomagoljon, és menjen el innen. Ez van.

Kartal (rezervált) 2010.01.08. 17:06:54

@Droli: "Ha csökkentik az állami kiadásokat, így a segélyeket is, az emberek kénytelenek elmenni dolgozni." - kapjatok már a fejetekhez, kurva sok helyen egyszerűen NINCS MUNKA! Nagyon sokan nem mennek dolgozni, mert könnyebb segélyesnek lenni, de legalább ugyanennyien már az öngyilkosság gondolatával foglalkoznak, mert képtelenek munkát találni! Most akkor csökkentsük drasztikusan a támogatásukat is...
@molnibalage: na ezt mondom én is.

2010.01.10. 13:41:52

Na persze, monoton munkat vegezni harom muszakban havi 80 nettoert, amibol 20 mindjart el is megy a volan berletre, hozza napi ketszer ket ora utazas, ez minden ember alma. Ez nem segely kerdes, hanem osztalyharc, mindenkinek tele van a fasza az ilyen flextronics fele szarevokkel, akik ehberert akarnak elkotelezett munakerot. Gondolkozzanak el inkabb, hogy miert nem tudjak betolteni az allasokat! Vagy menjenek tovabb Kinaba, ott talan meg talalnak valakit, aki egy marek rizsert robotol nekik, es meg orul is neki, hogy megteheti. Itt ebbol eleg! Mi sem kapunk olcsobban semmit a boltban, mint az osztrak, tessek megfizetni legalatt az o berenek a felet, es akkor majd valogathatnak a jelentkezok kozul, egymast fogjak taposni! Hogy ehberert szar munkat vegezni nincs nagy kedvuk az embereknek, azon egy percig sem kell csodalkozni. Inkabb kapirgalnak otthon a kiskertben, megvan a betevojuk, ket-harom alkalmi munkat bevallalnak, megvan a pajinkara valojuk is, a flextronic meg szarjon sunt!

Horizont 2010.01.10. 13:56:49

Osztályharc??
Tudod, hogy a környezetemben mennyien dolgoznak 3 műszakban, szalag mellett 80 ezerért?
Nem elégedettek, de örülnek, hogy van munkájuk.
Mert megalázóbbnak tartják a segélyre várást!

Horizont 2010.01.10. 13:57:33

@Sörömpőőr: Neked szólt az előbbi kommentem. Bocs.

2010.01.10. 14:34:58

@Horizont: Ezt a segelyt verd mar ki a fejedbol, nem a segely az alternativa, hanem a mutyi. Ha otthon van az illeto, tarthat pl. kecskeket, gondozhatja a vetemenyeset, pancsolhat kannasbort fagyallobol, lehet egy zimmer frei-je, jarhat nemetorszagba lomizni es arulhatja a vateran, vagy eljar zongorat hangolni 6e/alkalomert, fuvarozhat egy hazilag butykolt csettegovel stb. stb. es nem mellesleg nem csak kepen latja a csaladjat. Ha viszont elmegy cselednek, es csak halni jar haza, akkor mindez ugrott, nana, hogy 50e netto (mint fentebb olvasom) nem csabitja oket.
Az ilyen ehbert fizeto gyarak csak a nagyvarosi lakotelepek mellett elnek meg, ahol az emberek semmit nem tudnak csinalni a 30nm-es lyukakban, es elsejen konyortelenul kijon nekik a 38e-s fotav szamla meg a tobbi, amit be kell fizetni. Falusias kornyezetben ennel sokkal tagabb a mozgaster, oda telepiteni ilyet egyszereun bakloves, hehe, jol rabasztak, most aztan valaszthatnak, hogy a gyarat koltoztetik el, vagy hajlandoak lesznek tisztesseges bert fizetni, annyit, amennyiert el is szegodnek hozzajuk az emberek.
En a munkasoknak drukkolok! Van penze a flextronicsnak, meg a tobbinek, csak eppen nem adjak joszivvel, mert mennyivel jobb is azt kiosztani premiumkent a menedzsmentnek. De ugy latszik, Egerszegen elfogytak a balekok, most aztan eljott az idejem hogy a flextronic belenyuljon a zsebebe!

Horizont 2010.01.10. 15:01:44

@Sörömpőőr: Gondolod ha odébb áll az jó nekünk? Nem. Nagyon sötét képet festesz hallod-e. Mondjuk a Flextronichoz nem tudok hozzászólni mert nem ismerem részletesen. A mutyi annak alternatíva aki olyan amilyen, mutyizós. És vannak nem mutyizós emberek is képzeld. Ha nincs csak 8 általánosa, vagy van ugyan iskolája de már régóta nincs helye a végzettségének megfelelő akkor elvállalja. Igen van egy olyan réteg is akikről te írsz, én pedig egy másik rétegről írok, mert az is van.Abban sincs igazad, hogy ilyen gyárak csak a nagyvárosok melletti lakótelepekből élnek meg. Itt a vidéki városomban, minden nagyobb gyár saját busszal hozza - viszi a műszakos dolgozókat a környező településekről, falvak, községek, kisebb városok. Ebben sincs igazad. És többen vannak akiknek igenis bántja az önérzetét a segély, a mutyizás meg annál is jobban!!! Én elítélem az ilyen aljas szemét melós kizsákmányolást,ahol azt is megszabják mikor mehet wc-re valaki műszak közben, de a nullánál több sok embernek!

2010.01.10. 16:47:52

@Horizont: Ha tovabball, az nem jo nekunk. De olyan konnyen azert nem allnak ezek tovabb, hiszen annak nem gyenge a koltsege, plusz meg a termeleskieses... erre ra lehet jatszani. Nem igaz, hogy egy ilyen multiceg csak 50/hót tud kifizetni, mert kulonben tonkre megy, vagy el kell költöznie szegénykének keletebbre... ez mese habbal. Egyszerűen arról van szó, hogy idejött nyerészkedni a nyomorunkon, és most rí, hogy nem akar sikerülni, hát tudom őket sajnálni.
A mutyi tipikusan az alacsonyabb végzettségű emberekre jellemző, akiknek szarral akarják kinyomni a szemét. Technikusoknak 110 brutto (flextronic budapest!), betanított munkásoknak meg 80 bruttó, ezek lázadnak. A mérnökök, könyvelők meg más léhűtők megkapják a 200-250 bruttót, ők nem lázadnak, egymást tapossák azért a kevés munkahelyért, és ha bent vannak, tíz körömmel jól belekapszkodnak az íróasztalba, nekik nagyon is jó ez a rendszer.
Aztán vannak a munkásosztályban is olyan retardáltak, akik elmennek 50 nettóért négyműszakozni a szalag mellé, na bumm, amíg lószar van, veréb is lesz, aki megegye, de hogy ezt önérzetből csinálnák, hát azt én nem hiszem. Ilyesmit olyan hatvan és a halál közti tsz-parasztok szoktak vállalni, akiknek még pont hiányzik három-négy év bejelentett munkaviszony a nyugdíjig, nekik megéri. Egy életerős cigánygyerek kiröhögi az ilyen ajánlatot, elmegy építkezésre kubikolni, vagy a csatműhöz csákányozni, és megkapja érte a napi 5-10e Ft-ját. Ez van. A kizsákmányolók térjenek észhez! Még mielőtt az összes munkaképes személy disszidál. Mert ez ma már TÖMEGES méretű. Ébresztő, szemét multinacionális haramiák, végetért a kelet-európai munkaerő kizsákmányolásának kora, elbasztátok az eu-bővítéssel, most már eljött az ideje, hogy fizessetek, vagy mehettek a távol-keletre! Csak akkor amit nyertek a béren, bukjátok a szállításon meg a vámon... ;-)

Horizont 2010.01.10. 17:47:20

@Sörömpőőr: Ébresztő Sörömpőőr! Vagy inkább ébresztő Horizont! Már megint belefutottam a veled való parttalan vitába, pedig már megfogadtam, hogyha meglátlak lekötözöm a kezem, hogy nehogy írjak neked. De elgyengülök, vagy inkább olyan ordas baromságokat hozol össze, hogy még azt is sajnálom, hogy nem tudok ezres gyorsasággal írni. Bár mindegy is ,mert te fújod a magadét, még abban se vagyok biztos, hogy elolvasod-e az én kommentjeimet végig, figyelmesen.
Megpróbálkozom utoljára:
"mutyi tipikusan az alacsonyabb végzettségű emberekre jellemző" Tényleg, valóban? Atyaég!
"mérnökök, könyvelők meg más léhűtők" na ez meg már milyen demagógia, és micsoda általánosítás! Mérnökökre és könyvelőkre is nagy szükség van, képzeld.
"ezt önérzetből csinálnák, hát azt én nem hiszem." nem ezt csinálják önérzetből te szerencsétlen, hanem arra önérzetesek, hogy nem segélyért ácsingóznak hanem a munkájukért a fizetésükért.
"munkásosztályban is olyan retardáltak, akik elmennek 50 nettóért" nem tudom te ki vagy mi vagy, de ha megkérhetlek ne fikázd már le azokat akik fizikai munkát végeznek. Szégyelld magad.
"életerős cigánygyerek ....elmegy építkezésre kubikolni, vagy a csatműhöz csákányozni" ha-ha-ha te ismersz ilyent?? Viccelsz?
"összes munkaképes személy disszidál. Mert ez ma már TÖMEGES méretű." ez enyhén szólva is túlzás, vagyunk még egy páran itthon!
A többihez meg csak annyit, ez IS a kapitalizmus! Ha tetszik neked, nekünk ha nem!

2010.01.10. 20:49:22

@Horizont: Mérnökökre ott van szükség, ahol van fejlesztés és ipar, ami az újonan kifejlesztett terméket gyártsa. És ott is van egy egészséges arány, mondjuk húsz munkás/mérnök. Az, amit a torgynviktor kitalált, hogy minden harmadik magyar zsebibe diplomát kell dugni, egy baromság. Most már benne van, oszt mire mentek vele? Diplomás munkanélküliek lettek. Vagy esetleg végezhetnek valami szar melót, mondjuk a villamosmérnök elmehet mobilszervízbe ledeket forrasztani, meg ilyesmi, de ez nem egy mérnöki életpálya, azt azért te is belátod, ugye? Márpedig a multiknak nem nagyon kell magyar mérnök, ők a terveket készen hozzák, nekik csak olcsó droidok kellenek, akik összelegózzák a cuccot.
A könyvelőkkel, ügyvédekkel, politológusokkal stb. ugyanez a helyzet. Néhány ugyan kell, de messze nem az a mennyiség, amit az egyetemek kifosnak évről-évre. Nem azért megy mindenki ezekre a szakokra, mert annyira nagy a kereslet az ilyesmire, hanem azért, mert azt látják, hogy diploma nélkül droidolhatnak havi 50 nettóért a flextronicsnak életük végéig, és ehhez persze nincs kedvük. Aztán amikor végigevickélték az egyetemet, és két-három évig sem tudnak elhelyezkedni, akkor undorral hagyják itt az egész országot.
Ami a cigányokat illeti: akármerre járok, ahol útfelbontás van és csákányoznak, csak cigányokat látok. Cigány kőművest is ismerek. A cigány nem fél a munkától, nagyon is keményen tud dolgozni, de ellentétben a retardált ismerőseiddel a cigánynak van annyi önérzete, hogy éhbérért nem strapálja magát! A cigány egy nagyon okos nép, nem hagyja magát kizsákmányolni, hogy aztán mások járjanak thaiföldre kurvázni abból, amiért ő dolgozott. Csak az elbutított kádári panelproli olyan balek, hogy hagyja az általa megtermelt érték 5/6-át lenyúlni a tőkés burzsoáziának. És emiatt nem nekem kell szégyellnem magamat, hanem annak, aki az 50 nettós állásokat ajánlgatja, de főleg annak, aki el is fogadja, mert őmiattuk lehet a nevetséges bérszínvonalat fenntartani. Ha ők, az örök megalkuvók akik miatt a despotikus rendszert fönn lehet tartani, ők, akik odaadják 3Ft/kiló áron a paradicsomot a zsíros felvásárlónak, ők, akik elszegődnek 50e nettóért szalagmunkára a flextronicshoz, ők, akik aláírják a hűségnyilatkozatokat a szedett-vedett szolgáltatóknak, nem csak a saját sorsukat rontják ezzel, hanem mindenkiét, szerintem nekik kellene szégyellniük magukat, miattuk tart ott az ország, ahol tart. Öntudatos munkásosztályra lenne szükség! A boldogult Herz szalámigyárban egyszer próbálták meg lecsípni a fizetést, másnap egyetlen sváb henteslegény se vette fel a munkát a csontozóban, látnod kellett volna, ahogy az szarevő igazgató hogy csúszott-mászott le az ikea bútoros irodájából., és esküdözött, hogy máris elküldték a pénzt, estére ott lesz mindenkinek a számláján, csak erre az egy napra bízzanak meg benne, vegyék fel a munkát, mert áll az egész gyár. Ez fain, így kell ezekkel a rohadt népnyúzókkal elbánni! Hogy fennhordta az orrát az az igazgató, az üzemi tanács vezetőjét hónapok óta nem is fogadta, egyszerűen szóba sem állt vele... de amikor éreztették vele egy kicsit, hogy ő is abból kapja a fizetését, amiért az általa annyira lenézett hentesek dolgoznak, egyből vette a lapot. A te barátnőid persze csak vonogatták volna a vállukat, "hát, igaz hogy kevesebb a pénz,. de legalább van állásunk" stb., úgy is maradtak volna örökre. Itt a burzsoázia már teljesen elszemtelenedett, százmillió számra hordják el a pénzt és nevetséges éhbért fizetnek, itt az ideje hogy a munkásököl lecspjon az asztalra végre, és ha ez a kapitalizmus, akkor a kapitalizmus is mehet a süllyesztőbe a feudalizmus meg a szocializmus után, mert ez a rendszer ugyanolyan IGAZSÁGTALAN, ha nem igazságtalanabb, mint azok!

Horizont 2010.01.10. 22:16:46

@Sörömpőőr:
Javaslok neked új nick neveket:
burzsoáziaellenzőőr
multiellenzőőr
öntudatosmunkásosztálytszeretőőr
retardáltszótszeretőőr
nemevilágbanélőőr
kisembertlenézőőr
rákosiimádóőr
Tovább is van mondjam még? :)))

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.11. 05:49:24

@Sörömpőőr:
Sömpitömpi, van igazság abban amit szajkózl de sajnos nem bontottad ki az igazság minden részletét és ezért nem vagy, nem LEHETSZ hiteles.

2010.01.11. 06:50:55

@Talon Karrde: Pontosan mire vagy még kíváncsi? (Teleírom neked a kommentboxot, ha akarod, nem gond.)

@Horizont: Amióta elment az eszed nem jött meg a humorod. :-p

Tündér_Lala 2010.01.11. 08:52:46

@Sörömpőőr: Egy csomó részigazságot jól látsz. (pld. töbnyire nem értek egyet itt a szakszervezetek fikázásával.) Ugyanakkor valami fantasztikus logikai és morális bakugrásokkal, fejlett igazságérzetedet sutba vágva elkezded isteníteni Rákosit. Vagyis bizonyos szempontból valós tényekből, helytelen, rossz következtetéseket vonsz le és a megoldási javaslataid nagy része is elfogadhatatlan.

Vidéki 2010.01.11. 13:48:35

@Horizont:

Te is változtathatnál nicknevet.

Jól kifejezné a valóságot: "A multik magyarországi helytartóinak szószólója",vagy a "Komprádor burzsoázia szószólója" nicknév.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.01.11. 14:03:30

@Vidéki: Elbasztad Sörömpő, mostmár tudjuk, hogy Vidéki is te vagy... LOL

Vidéki 2010.01.11. 14:30:05

@Sörömpőőr:

Nagyon egyetértek veled.

Írod. „Öntudatos munkásosztályra lenne szükség!”

És valódi szakszervezetekre, melyek a dolgozók érdekeit képviselik (nem csak állami és önkormányzati cégeknél), valamint tisztességes hivatalnokokra és intézményekre, melyek komolyan veszik a Munka Törvénykönyvét és megkövetelik annak betartását.

Ne fordulhasson elő, hogy minimálbéren foglalkoztassák a dolgozót, majd zsebből tesznek hozzá némi kiegészítést.

Van még most is némi igazság a régi munkásindulóban:

„Még, még, még és még,

A burzsujnak sohasem elég”

Ez érvényes lehetett a vadkapitalizmus korszakában, de mi állítólag „Szociális Piacgazdaságot” építünk (most, már a Szocializmus helyett).

A nálunk megtelepedett multiknak semmilyen (magyar) munkabér nem elég alacsony és semmilyen ebből eredő extraprofit nem elég magas, vezető köreik luxus iránti igénye sem ismer korlátokat. A közteherviselés elvét is, ahol lehet, igyekeznek kikerülni.

Akik ehhez nem tapsolnak, azokat helytartóik és szóvivőik ledorongolják.

„Közvélemény formáló értelmiségünknél” divattá vált a „hülyemagyarozás”.

A cikk írója (zero) is ebben a szellemben gondolkozik azokról a "problémás" emberekről, akik nem rohannak hanyatt-homlok elfogadni a zalaegerszegi Flextronics csodálatos állásajánlatát.

Ezt írja: „És akkor csodálkozunk, ha egy gyár összecsomagol, és elhúz innen a picsába? Magas adók, járulékok, problémás munkaerő ... ha van egyáltalán munkaerő.”

Horizont 2010.01.11. 15:21:20

@Sörömpőőr: @Vidéki: Két név egy testben? Látod erre nem gondoltam a javaslataim között:((( Verekszenek ott bent egymással? Nekem ne gyere az öntudatos munkásosztály féle vágyálmoddal, ami nagyon hangzatos de már ezer évvel ezelőtt se volt igazi. Én éltem abban is amikor arról szólt minden, hogy a munkásosztály:((( Ja és nem vagyok a multik szószólója, ellenkezőleg. Sajnálom ha neked csak ez jött le. Azt én is tudom mi kéne, hogy jó legyen nekünk, de egy dolog mire vágyunk egy másik, hogy mi valósítható meg a mai Magyarországon.
De az a lenéző véleményed ami a melósokról szól kicsit kibillentett a nyugalmamból. Én minden embert becsülök aki tisztességesen dolgozik akár lent van akár fent. Te csak ajnározd Rákosi pajtásod az jobban áll neked!!!!

Vidéki 2010.01.11. 15:47:15

@Horizont:

Írod: „Azt én is tudom mi kéne, hogy jó legyen nekünk, de egy dolog mire vágyunk egy másik, hogy mi valósítható meg a mai Magyarországon.”

De csak annyi valósítható-e meg Magyarországon, hogy bamba, alázatos vigyorral fogadjuk el a ránk kiosztott „bennszülött” szerepét és legyünk elégedettek attól, hogy még ma sem haltuk éhen (mint Szolzsenyicin kisregényének főhőse: Iván Gyenyiszovics)?

Horizont 2010.01.11. 16:05:23

@Vidéki: @Sörömpőőr:
"bamba, alázatos vigyorral fogadjuk el a ránk kiosztott „bennszülött” szerepét "
Ha te ezt így gondolod ebben TE is benne vagy, bő nyállal :((((

Vidéki 2010.01.11. 18:20:05

@Horizont:

A TE szíved viszont a "gyarmatosítókért" dobog a "bennszülöttek" felé semmiféle szolidaritáshoz hasonló érzés nem ébred benned.

Horizont 2010.01.11. 18:31:57

@Vidéki: Te megbuggyantál. Olvasd el még egyszer amiket írtam.! Nagyon utálom ha belém dumálnak olyan dolgokat amire én még csak nem is gondoltam. Én a kisember mellett állok aki szalag mellett dolgozik, több műszakban egy gyárban. És te?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.01.11. 19:20:45

@Horizont:
Üdv az idegenszívűek/ behódolók /sekélymagyarok körében! :) Tudtam én, hogy a sötét oldal ereje végtelen :DD

"Én a kisember mellett állok aki szalag mellett dolgozik, több műszakban egy gyárban"

S ebből most már egyértelmű, hogy azon prolik mellett állsz, kik naponta mosodába adják agyukat, átadva ezzel Hunniát a gaz megszállóknak. Azt a Hunniát, melyet dicső, többdiplomás jobbikos hazafyk vérrel és verejtékkel véden(né)ek.
Hogy tehetted ezt!!??
--------------------------------

P.S: kőne má' valami romákos poszt, mert - olvasva a kommenteket - erős zavart érzek az erőben...

Horizont 2010.01.11. 19:30:26

@.Pierre Bezuhov.:
Van most rajtuk kívül is kőkemény téma bőven:(((
Majd kapsz megint hideget-meleget ha ilyen gunyoros vagy :((
Nagy baj (agybaj) hogy nincs az emberekben beleérzőképesség. Benned sincs ugye. Van akinek a Jobbik tetszik, van akinek más. Szíve joga mindenkinek. Szabad hazában élünk nem??

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.01.11. 19:53:47

@Horizont: rossz helyen tetszik kopogtatni, kérem.
nem én szoktam degradadálóan nyilatkozni (az ún. agymosott) honfitársaimról.
s nem én akarom végleg elsöpörni a másképp gondolkodsát.
Éppen ezért merőben röhejes ezt a mondatot ("Van akinek a Jobbik tetszik, van akinek más. Szíve joga mindenkinek") nekem szegezni.

Horizont 2010.01.11. 20:04:30

@.Pierre Bezuhov.: Tetszik nem tetszik ez van:))) Nem hinném, hogy rossz helyen kopogtattam volna. Ahogy nem tudnak (néha) téged elfogadni, te sem tudod igazán elfogadni a többieket, pl azokat akik a Jobbikban hisznek! Mint a fenti kommentedben is. Erre akartam célozgatni, találni!! Csak nem mindig sikerül telibe :DDDD

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.01.11. 21:36:09

@Horizont: Aha persze. "Hm egész jó fej ez a Horizont kár,hogy náczi" -"Egész jó fej ez a Bezuhov kár,hogy komcsi."

Horizont 2010.01.11. 22:03:22

@Tigeri:
Próbálom a megértés mezsgyéjére vezetni:)))
Múltkor jöttem rá milyen fiatalka a szentem:)))
Komcsi? Akkor nem liberális? Vagy kettő az egyben? :)))

Jurganov 2010.01.12. 09:41:40

@Geza:

Ezek elég érdekes ötletek, ám én most is kicsit pesszimista vagyok. Mi történne, ha ezeket bevezetnék:
-az emberek kiszolgáltatottsága új szintre emelkedik.
-vagy dolgozik a paraszt napi fél kiló kenyérért vagy nem kap semmit, ehhez még társul az is, hogy orvosi ellátása sincs, vagyis ha egyszer elindul a lejtőn nincs esélye felkapaszkodni újra.

Persze tudom én, hogy ilyet sosem tennének sem a multik sem a vállalkozók, hiszen ők becsületesek és csak a kis emberben van a hiba, de azért...

Az érdekes az, hogy a jelenlegi helyzetet-a létminimumnál is kevesebbet kapnak a munka nélkül levők és ha el is mehet valahova dolgozni az kb havi 10-15 k plusz bevételért, egyszerűen nem éri meg- szinte minden okos úgy akarja megoldani, hogy elveszi a napi kenyerét is a marhának, hogy onnantól tényleg semmi esélye ne legyen, és még büszke is magára. Elhiheted nekem, hogy ennél sokkal jobb módszer az, hogy kicsit több fizetést adnának.

Vidéki 2010.01.12. 10:35:42

@Horizont:

Írod: „te sem tudod igazán elfogadni a többieket, pl azokat akik a Jobbikban hisznek!”

Elővetted azt az érvedet, amiről azt gondolod mindent „überel”.

Azokat, akik a valóság általad nem szívesen nézegetett oldalát is bemutatják, „Jobbikban hívőknek” kereszteled.

Cseh Tamás egy dalában ezt énekelte: „Vannak keskenyvágányú vasutasok is.”

A Te gondolkodásod is „keskenyvágányon” jár.

A „Jobbikolás érve hasonlít az régi idők inkvizitorainak érvelésére, akik ha valakire rásütötték az „eretnekség” vádját, akkor minden racionális érvelésnek vége szakadt (még tudományos kérdésekben is).

süti beállítások módosítása