Skip to content


       Szűrés lista

Már nem megy olyan jól a hazudozás

Három opció van:

- vagy nem a régiek már a szocik

- annyira kapkodnak, hogy a látszat sem számít

- síkhülyének nézik az embereket

Az ügy: a vasúti mellékvonalak, ahol december óta "szünetel" a vonatközlekedés, és amikkel kapcsolatban még a személyszállítás megszüntetése előtt íródott egy belsős dokumentum. Ezt pedig véletlenül befújta a szél a Fidesz ablakán, és ők azonnal feljelentést tettek.

A Legfőbb Ügyészségen tett feljelentést Völner Pál, a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés fideszes elnöke, miután a birtokába került irat szerint a MÁV utasítást adott a szünetelő személyszállítási vonalakon a jelzőberendezések január 31-e utáni leszerelésére és olyan intézkedésekre, amelyek nehezítik a személyszállítás újraindítását. - Hírszerző

A Közlekedési Minisztérium persze cáfol, de erre majd később visszatérünk. Először lássuk azt az iratot. (A teljes dokumentum itt elérhető.)

 

Eddig a levél, és most következzen a KHEM cáfolata:


"A vasúttársaság intézkedései a mellékvonalak megőrzését szolgálják

Az újság birtokába került intézkedési terv (ld. csatoltan) a lap állításaival szemben nem a személyszállításból a decemberi menetrendváltással kimaradt vonalak felszámolására utasít. Éppen ellenkezőleg, azokat a feladatokat összesíti, amelyeket a vasúttársaság szakterületei a vasúti árufuvarozás biztosítása érdekében végeznek majd el az érintett viszonylatokon. A szakmai szempontok alapján meghatározott intézkedések az állagmegóvást és vagyonvédelmet szolgálják. A most kezdeményezett lépések tartalmukban megegyeznek a hosszabb távú forgalomszüneteltetéseknél alkalmazott mindenkori gyakorlattal.

A személyszállítás szüneteltetésével a mellékvonalakon számos berendezés feleslegessé válik ebben a menetrendi évben. Az árufuvarozáshoz szükségtelen vagyontárgyakkal akkor bánik felelősen, jó gazdaként a vasúttársaság, ha azokat az esetleges károktól akár leszerelésükkel is megvédi.  

Feladat nélkül maradt a viszonylatokon alkalmazott munkaerő jelentős része is. A teherszállítási igények egyszerűbb biztonsági követelményekkel, kisebb létszámú személyzettel kiszolgálhatók. A dokumentum szerint ezért egyeztetni kell a munkavállalókkal és érdekképviseletekkel a további foglalkoztatás lehetőségeiről.

A levél utasítást ad arra is, hogy a pályalétesítményi szakterület a szakaszok karbantartásáról (pl. útátjárók, vízelvezetők megóvása, gyomirtás) gondoskodjék, szabályszerű pályafelügyeletet lásson el. Azokat a vonalakat, amelyeken nincs igény teherszállításra, kéthetes gyakorisággal be kell járni, állapotukat folyamatosan ellenőrizni kell.

A szöveg az eddigieken felül előírja az ismételt forgalomba helyezéskor alkalmazandó eljárást is. Egyértelmű tehát, hogy a vasútvonalak állagmegóvását és vagyonvédelmét célzó intézkedéssorozat csak rosszindulattal, a dokumentum egyetlen intézkedésének kiemelésével értelmezhető a vasúti pálya felszámolására tett kísérletként. A vasúttársaság eljárása éppen a megőrzést, a rongálások és egyéb károk mérséklését, az újraindulás lehetőségének fenntartását szolgálja.

A közlekedési minisztérium a további félreértések elkerülése, a szándékos félremagyarázások megelőzése érdekében a hivatkozott levelet honlapján teljes egészében közzéteszi."

 

 

 Szerintetek?

 

 

Címkék: mszp máv kormány hazug pofátlan

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr601674461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

667 - A Sátán szomszédja 2010.01.15. 14:12:19

Vastagbőr. Ez is olyan dolog, ami fent van az "úgy utálom" listámon: -a teljesen nyilvánvalóról a legellentétesebbet állítani. Ezen magyarázni nem lehet semmit. Ismerje el, hagyja abba amit csinál, állítsa helyre.

CyberPunK 2010.01.15. 14:12:40

Teljen korrekt, nincs ezzel semmi baj.

eszkep 2010.01.15. 14:14:07

- „Meg kell kezdeni és rövid időn belül be kell fejezni – a jogszabályok adta lehetőségeken belüli lehető legegyszerűbb és leggyorsabb módon – a vonalakon feleslegessé vált ingatlanok értékesítését”.
- „A vasúttársaság eljárása éppen a megőrzést, a rongálások és egyéb károk mérséklését, az újraindulás lehetőségének fenntartását szolgálja.”

Muhaha!
És amikor újra megindula közlekedés a vonalakon, államosítják a közben eladott ingatlanokat???

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:17:00

"A vasúttársaság intézkedései a mellékvonalak megőrzését szolgálják

Az újság birtokába került intézkedési terv (ld. csatoltan) a lap állításaival szemben nem a személyszállításból a decemberi menetrendváltással kimaradt vonalak felszámolására utasít. Éppen ellenkezőleg, azokat a feladatokat összesíti, amelyeket a vasúttársaság szakterületei a vasúti árufuvarozás biztosítása érdekében végeznek majd el az érintett viszonylatokon. A szakmai szempontok alapján meghatározott intézkedések az állagmegóvást és vagyonvédelmet szolgálják."

Nos ez semmi mást nem szolgál, mint azt hogy lehetetlenné illetve iszonyatosan költségessé teszi az újbóli üzemelést. Ezeknek a biztosítóberendezéseknek semmi baj, felszedik, ezek újratelepítése nagyon drága mulatság. Másrészről, ezen vonalak java részén folyik teherszállítás. A biztosítóberendezések hiánya csökkentett pályasebességet fog eredményezni, ami kihat a szállítási tevékenység minőségére. A komáromi vonalon nemrég sikerült elérni a 80-as pályasebességet, na majd most lehet 40-el szaggatni.

NEVETSÉGES SZAROK!

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 14:17:02

las palmas

szerintem a bontási tervet mindig állagmegóvásra készítünk. Mármint ebben az orwelli világban, ahol most élünk.

CyberPunK 2010.01.15. 14:19:48

@derelyegrádi szellem: Nem, igazad van, mindegy, hogy őrzött raktárban van a színesfém, vagy egy magára hagyott állomáson.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:21:29

Ja és kiderül, hogy a sorompókat nyitott állásban kell hagyni. Ez tudjátok mit jelent? Nos, megy a tehervonat tütürüttütü, lobog a haja a vezérnek a veszett negyvenes tempóban, éééééés! amikor közelít egy vasúti átjáróhóz, meg kell majd szépen állnia, és amikor meggyőződött, hogy biztonságban el tud haladni. Meheeeeeet!

CyberPunK 2010.01.15. 14:21:54

@eszkep: Miért, mucsaröcsöge alsón aztán kurva nagy szükség van ingatlanokra, igaz? Most is sok állomás egy kirakott betonplacc, a jegyet meg vedd meg a kallertől. Biztos több haszna lenne, ha vandálok felgyújtanák az ingatlanokat, vagy csak beköltöznének a csövik és a saját állagmegóvó eljárásukat alkalmaznák rajtuk.

Homeoffice 2010.01.15. 14:22:15

Srácok...
Engem ez a német csapatok visszavonulására M-on. emlékeztet. (Könyvek alapján)
Kiváncsi leszek, a Duna-hidakat mikor robbantják fel.
Majd Ovi megoldja:)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:26:09

CyberPunK 2010.01.15. 14:12:40
Teljen korrekt, nincs ezzel semmi baj.

Te valami friss hülye vagy itt?

ZioN 2010.01.15. 14:28:06

Szerintem is jobb helyen van a színesfém egy őrzött(lol) raktárban,mint a semmi közepén.

CyberPunK 2010.01.15. 14:28:44

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Olvasd el a többi hozzászólásomt is. Abban az esetben, HA tényleg megukra hagyják az állomásokat, akkor igenis meg kell védeni a berendezést és az ingatlanokat a fosztogatóktól és a vandáloktól. Vagy így, vagy őrök alkalmazásával. Tudod, ez az az ország, ahol egy komplett hidat is elbontottak a megélhetési bűnözők.

kuki123 2010.01.15. 14:32:22

csak szólok hogy Romániában ezeket a bezárandó vonalakat kiadják bérbe és gazdaságosak ...

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:32:32

@CyberPunK: meg kell védeni, de nem úgy hogy alapvetően alkalmatlanná teszik a vonalakat a későbbi újraindításra. Tudod nem olcsó mualtság az, amik itt fel vannak sorolva..és mondjuk ezek későbbi újratelepítése sem olcsó. Ennél lényegesen egyszerűbb lenne szolgálatot hagyni a vonalakon. Főképpen, miután egy dolgozót sem bocsáltottak el a vonalbezárások után.
Egy hatalmas nagy faszság ez a tervezet.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:34:08

De itt alapvetően arról szól a fáma, hogy a "szüneteltetés" csak egy afféle átbaszás volt a népeknek. Semmi nem fog ott újraindulni. Most ezt kívánja az érdek.
Gondolom a felszámolni kívánt ingatlanoknak, már vannak gazdáik, lehet a biztosítóberendezések is már papíron Romániában üzemelnek. Ki tudja....

kuki123 2010.01.15. 14:35:03

megy a berendezkedés a fideszes jobbikos időkre gyorsban lezavarják még májusig (április 11 meg 1 hónap) ezt a pár dolgot hogy legyen valami az ínséges időkre

ZioN 2010.01.15. 14:35:14

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
Arról van információd,hogy melyik a drágább?
A.,Veszünk belőle újat,mert ellopták
B.,Leszereljük,elrakjuk,visszaszereljük

CyberPunK 2010.01.15. 14:36:07

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Ja, értem, akkor hagyjuk alkalmazásban az ottani személyzetet, aztán a köv. cikk az lenne itt, hogy komplett pálya üzemel úgy, hogy nem jár ott vonat. :)

De mondjad, mit kéne inkább tenni? Rendőrt minden váltóhoz és berendezéshez?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:39:05

A. megoldás drága, mondjuk egy alcatel Integra rendszer
B. megoldás szintén drága, mert mondjuk a domnio rendszert felszámolják, elteszik, majd újra összeszerelik az biztos tök olcsó dolog lehet.

Amúgy meg működő fővonalat is megrongálnak, tehát ez egy annyira ócska indok......

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.15. 14:39:33

Tipikus szoci trükk: hazudj akkorát, és olyan nyilvánvalót, hogy az emberben akaratlanul is felvetődjön az, hogy ennyire nem lehetnek hülyék/ennyire nem nézhetnek hülyének szóval biztos van benne valami igazság.

Láttuk már ezt sokszor. A szoci akkor is hazudik ha kérdez, és igen tök hülyének néz minket, ami nem az ő hibájuk, eddig ugyanis bejött a módszer.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.15. 14:40:54

@Gunther: Lol!
Milyen visszavonulás? Rugalmas elszakadás!

CyberPunK 2010.01.15. 14:42:06

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Hol van az leírva, hogy megrongálnak egy működő fővonalat??? Te ugyanazt olvasod?

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:42:45

@CyberPunK: Elmondtam mit kéne tenni már ezerszer. Olvasgasd végig a vonalbezárásos post-okat. Eleve nem lett volna szabad hagyni, hogy ezeknek a felszámolásoknak egy hányada végbemenjen. De mondom neked a legjobb példát. A Komárom-Székesfehérvár vonalat. Teljesen jó megoldás az olyanok szerint mint te, hogy a nemrégiben elért 80-as pályasebességet, egyből vissza is basszák 40-re :D Mert biztosan ellopják. Baszki, olyan nagy dolog bejárni egy pályát? Miért kéne rendőr a váltók mellé? Azokat le lehet zárni, továbbá nem része a biztosítóberendezéseknek.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:44:30

@CyberPunK: jaja ugyanazt olvasom. Meg foglalkozok is igen alaposan a témával idehaza is, meg külföldön is. Szóval velem igencsak mellényúltál a netharcolásban :D De folytasd még. Imádom a bérhülyéket. :D

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 14:44:39

@ZioN:

olvasd már el ami a posztban (a bemásolt levélben) van írva.

Kérdezek: szerinted melyik olcsóbb:
a / Nem eladni
b./ Eladni majd visszavásárolni.

Amit ott olvasol az arra enged következtetni, hogy átmenetileg szünetel? Pl értékesíteni az ingatlanokat kitétel, bontása jelzőberedezéseknek (egy kurva szó nincs ott arról, és bontás után helyezze el itt és itt)

Hol szól az uatsítás egyetlen egy szó erejéig, hogy helyezze biztonságba, helyezze el itt és itt? Hol?

ha az lenne a cél, talán egyetlen egy szó erejéig csak megemlítették volna.....

eszkep 2010.01.15. 14:46:24

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: "Nos ez semmi mást nem szolgál, mint azt hogy lehetetlenné illetve iszonyatosan költségessé teszi az újbóli üzemelést."

Igen, én is erre gondolok.

CyberPunK 2010.01.15. 14:48:44

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Megszavazták, bezárták, ennyi. Azért basszák vissza, mert gondolom van egy-két olyan kereszteződés, ahol nem őr állítja a sorompót innetől, így nő a balesetveszély. A tehervonatnak meg gondolom elég 40 amúgy is.

Esetleg mert nem csak kézi állítású váltó van, hanem van ahol van benne egy pici elektrónika is?

LastScout 2010.01.15. 14:49:49

@ZioN: Jó helyen van az ott, csak megfelelő áramforrást kell rákötni.. :D

eszkep 2010.01.15. 14:50:55

@CyberPunK: Ha nem lennél ennyire buta, tudnád, hogy az állam törvényi KÖTELEZETTSÉGE a vasútvonalak állagának megóvása. Most megszívják, hogy a vasútvonalakat nem MEGSZÜNTETTÉK, hanem "SZÜNERTELTETIK", ugyanis így akarták megspórólni a vasúti műtárgyak felszedését / megszüntetését / rekultivációt (ami "megszüntetés" esetén szintén TÖRVÉNYI KÖTELEZETTSÉG!)

ZioN 2010.01.15. 14:51:29

@derelyegrádi szellem:
Válaszolok: A.,
Engem ez pénzszivattyúra enged következtetni,de a kérdés @Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: nek szólt,úgy látom nagyon otthon érzi magát a témában,gondoltam megengeditek,hogy megkérdezzem.
Másrészt azt,hogy hol helyezze biztonságba külön dokumentumban rögzítik,legalábbis én a leltárpapírra szoktam az ilyen dolgokat rávezettetni,mert ha kell valami,akkor nem az utasítást keresem elő,amivel leszedettem,hanem megnézem mi van raktáron a leltárban.
Lehet azért gondolom,mert ma jó napom van,de olyan szaga van a dolognak-ha eltekintek a pénzszivattyútól-,miszerint valaki jót akar jó helyen rossz módszerrel.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:52:17

@CyberPunK: a távműködtetésű váltó korántsem jelenti azt hogy van benne elektrónika(sic!).

A vonalsebességet, elsősorban annak állapota és biztosítottsága határozza meg. Miután a biztosítottsága egy sor baromság miatt megszűnik, csökkenteni kell.

Neked mindegy mennyi idő alatt érkezik meg anyukád a boltból a kajával? Na ugyanígy nem mindegy a teherszállításnál sem a szolgáltatás minősége.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:53:58

@ZioN: nézd itt a megoldás egy része:

@CyberPunK: Ha nem lennél ennyire buta, tudnád, hogy az állam törvényi KÖTELEZETTSÉGE a vasútvonalak állagának megóvása. Most megszívják, hogy a vasútvonalakat nem MEGSZÜNTETTÉK, hanem "SZÜNERTELTETIK", ugyanis így akarták megspórólni a vasúti műtárgyak felszedését / megszüntetését / rekultivációt (ami "megszüntetés" esetén szintén TÖRVÉNYI KÖTELEZETTSÉG!)

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 14:55:53

"A Legfőbb Ügyészségen tett feljelentést Völner Pál, a Komárom-Esztergom megyei közgyűlés fideszes elnöke, miután a birtokába került irat szerint a MÁV utasítást adott a szünetelő személyszállítási vonalakon a jelzőberendezések január 31-e utáni leszerelésére és olyan intézkedésekre, amelyek nehezítik a személyszállítás újraindítását. - Hírszerző"

Ezt sem véletlen, hiszen ők is lobbiznak már egy ideje az általam emlegetett vonalért, hiszen lenne rá igény, nagyon szép helyeken fut, és jó állapotban van.

CyberPunK 2010.01.15. 14:58:24

@eszkep: Speciel nem igazán értem, hogy miért rongálja a vasútVONAL-at az, ha leszerelik a szükségtelenné vált berendezéseket.

@Jancsibohóc: Ok, de a váltókon kívül azért akad ott még pár értékes és felesleges dolog, nem?

De még egyszer, a személyzet maradjon ott, vagy biztonsági őrök felügyeljék ezeket az állomásokat?

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 14:59:43

@ZioN:

akkor semmi gond az illetékes elvtárs a duma mellé/helyett előhúzza a "másik dokumentumot" és rövidre is záródott a vita.Kérem a leszerelni, bontani rendelt beredezések elhelyezéséről ide és ide ebben az utasításban rendelkeztünk.

De valami rejtélyes ok miatt ez nem történt meg. Csak duma jött, ami szöges ellentétben áll a leírtakkal. Már megint.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 15:00:56

@CyberPunK: lehet hogy olcsóbb lenne, ha minden nap lenne egy pályabejárás.

Na de itt egy cikkrészlet az Indóház magazin honlapjáról. Ezt olyanok írták, akik kicsit értenek hozzá:

"A vonatnak minden váltókörzet előtt meg kell állnia és a személyzetnek váltóellenőrzést kell tartania, így a szállítási idő jelentékeny növekedésére kell számítani, annál is inkább, mert a megszüntetett vasútvonalon közlekedő tehervonat legnagyobb sebességét óránként negyven kilométerben határozzák meg.
Változások várhatók a sorompók és fénysorompók üzemeltetésében is. A megszűnő szolgálati helyről vezérelt és ellenőrzött fénysorompót a vonattal úgy kell megközelíteni, mintha az használhatatlan lenne, s előtte meg kell állni, továbbhaladás csak ellenőrzés vagy fedezés után lehetséges.

A távközlő, erősáramú és biztosítóberendezési szakterület feladata lesz a jövőben a nem használt berendezések elbontásának előkészítése. Azaz a megszüntetett személyforgalmú vasútvonalakon nem lesznek jelző- és biztosítóberendezések, illetve bizonyos helyeken sorompók sem. Ez az intézkedéssorozat teljes mértékben kizárja ezen vonalak későbbi újraindításának lehetőségét, hiszen azt a legnagyobb ellenzéki párt képviselői is csak akkor tartják megvalósíthatónak, ha a műszaki feltételek adottak. Így azonban egy újabb csapást mérnek a vasúthálózat ezen elemeire, ráadásul a jövőben várható járműselejtezéssel még a feltámadás lehetőségét is kizárják. Ezt erősíti meg a dokumentum azon pontja is, mely arra utasítja az ingatlangazdálkodási szakterületet, értékesítse a vasútvonalakon feleslegessé vált ingatlanokat és mondja fel a hozzájuk kapcsolódó különféle szerződéseket (például a közműszolgáltatásról), mégpedig minél hamarabb.

A tervezetben foglalt intézkedések megvalósulása igen nagy mértékben rontaná a bezárt vasútvonalak jövőbeni felhasználási lehetőségeit."

ZioN 2010.01.15. 15:02:03

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
Na ennek birtokában én úgy gondolom inkább adják el az ingatlanokat stb,mert ha tényleg bezárják,és felszednek mindent,mert kötelező,akkor aztán csak csillagokat látunk a sok-sok milliárdtól amit majd ellopnak földmunka és tsai címen.

CyberPunK 2010.01.15. 15:05:51

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: @CyberPunK: lehet hogy olcsóbb lenne, ha minden nap lenne egy pályabejárás.

Értem, tehát olcsóbb lenne az, ha minden nap visszatelepítenék az ellopott biztosítóberendezéseket. :)

CyberPunK 2010.01.15. 15:13:30

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Még mindig nem értem azt, hogy ha bezárnak állomásokat, amiben van egy csomó mozdítható dolog, és nem őrzi senki ezeket, akkor a napi egy vonalbejárás hogyan fog vagyonvédelmet is produkálni.

Marcellusca 2010.01.15. 15:14:01

Hát, asszem, most megen beletiprok egy-két kommentelőbe. :)
Meg lehet L'palmas-ba is. :)))

Az intézkedések egy része jogos. Inkább szereljék le és tárolják raktárakban, minthogy ezt "vasazók" tegyék meg.
A váltókat rögzítsék, minthogy jópofa gyerekek átállítsák.

Viszont az ingatlan eladások már sántítanak.

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 15:17:18

@Marcellusca: belémtiportál brühühü.

@CyberPunK: az állomásépületeket le lehet zárni szakszerűen, ahogy írja a rendelkezés van rács, vannak zárak, stb. Ez az egyetlen értelmes része.

A vonalbejárás, meg egyáltalán a mozgás egy vasútvonalon segít a megélhetésiek távoltartásában. Hogy te nem érted? pech! :(

ZioN 2010.01.15. 15:21:03

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/:
Segíteni biztos segít.Csak nem használ.Ellopják azt úgyis,hogy naponta végigjárod,max nem bármikor tudják elvinni,hanem majdnem bármikor.

CyberPunK 2010.01.15. 15:23:27

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: Hehe, tudnék pár szakszerűen felnyomott épületet mutatni neked ebben az országban. :)

A napi egy vonalbejárás vicc, főleg a mobiltelefon korában.

arlequin 2010.01.15. 15:24:10

ebből nekem csak az jön le, hogy TUDATOSAN, módszeresen ki akarják nyírni az országot.

LMPVS mert drága golyó, a gázkamra méginkább

ZioN 2010.01.15. 15:26:37

@arlequin: Azért én szivesen felajánlanám adóm 1 %át a nemec cél érdekében ☺

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 15:29:15

@arlequin: az értelmesebbjének mind ez jön le. ;D Amúgy a mellékvonalak mentén van egy halom régi távközlési pózna, strapabíró kátrányos, faszányos betongyámmal. Nem kell ide LMPVS.

Tapmancs 2010.01.15. 15:30:28

Nem vagyok vasútbuzi, sőt remélem majd jön 1-2 és megmagyarázza, de nem arról van szó hogy:

- az állomásokon a fő vágány váltóit rögzítik, kvázi nem tudják kikerülni egymást a vonatok, olyan mintha nyílt pályává alakítanák az állomásokat
- ezért nem kell előjelző sem, mivel az azt jelzi hogy mekkora sebességgel mehetnek be az állomásra, ami a váltó állásától függ
- ott vannak a kivételek, pont nincs pirossal aláhúzva (első aláhúzás), hogy a kiszolgáló ... kivételével.
- a 40km/h-t én sem értem, talán térközjelzők sem maradnak, és így meg tudnak állni ha mégis gebasz van?

(???)

Valaki aki járatos ezekben a dolgokban magyarázza már el legyen szíves.

Az egész eszmefuttatásom persze csak akkor érvényes ha a teherforgalom marad.

arlequin 2010.01.15. 15:34:49

@ZioN: felesleges. hatékonyan, egyszerűen kell megoldani. ezért nem fogtam fel soha se a holodoktrínát, hogy mi a büdös francnak toltak a németek bele annyi lóvét... érted? a németek... egy golyó oszt kész. gázkamra, meg minden... persze. gyűlölködő zsigeri barmok, a sok hüje meg beveszi elsőre, vagy másodjára... esetleg tizenharmadjára amikor pisztolyt fognak a fejéhez, vagy törvénnyel fenyegetik. aaaaaarghhh. a világ nem halad, hanem süllyed...
mocskosgecik@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: megoldások érdekelnek. küld az armageddon@krisztusvisszajött.omega emilre. csók

Marcellusca 2010.01.15. 15:38:14

Ja, még annyi L' palmas:
"Három opció van:

- vagy nem a régiek már a szocik - deeehooogyneeeem!

- annyira kapkodnak, hogy a látszat sem számít - igen. De mikor számított?

- síkhülyének nézik az embereket - igen. Sosem volt másként!

ZioN 2010.01.15. 15:40:47

@arlequin: Ha ezt nem érted,ajánlom olvasásra Robert Merle könyvét.
A címe Mesterségem a halál.
Tudom,hogy csak egy regény,de talán ad egy kis rálátást,hogy miért volt szükség gázkamrára.
Nem kell engem piszkálni,hogy beveszem a holodogmát,mert orbitális pályáról szarok rá amíg engem konkrétan nem basztatnak,hogy hidd el.

Jobbágy 2010.01.15. 15:41:30

Dögöljenek meg a komcsik, az ő luxusautóikat és villáikat kéne már szüneteltetni egy kicsit

arlequin 2010.01.15. 15:44:36

@ZioN: háborúban, amikor a frontkatonának nincs elég ellátmánya? ezek meg gázoznak? mondjuk nekem aztán mindegy. a helyes viszonyulás pedig ez: le SE szarom. me' minek?
shalom vá cheszed löolám

Jancsibohóc /Bohócügyi Államtitkár/ · http://www.vanditdigital.com/ 2010.01.15. 15:46:14

@Tapmancs: "- a 40km/h-t én sem értem, talán térközjelzők sem maradnak, és így meg tudnak állni ha mégis gebasz van?"

Nos az a része stimmel, hogy meg tudnak állni ha gebasz van. A pálya teljesen biztosítatlan lesz, és a vasúti átjárók is. Na ezért kell a 40-es sebesség.
Térközjelzők, meg ilyen luxuscikkek nem minden mellékvonalon vannak :D

ZioN 2010.01.15. 15:47:36

@arlequin:
Azért szerintem olvasd el azt a könyvet.Meg a többi Merle-t is.Hidd el,megéri.

arlequin 2010.01.15. 16:20:44

@ZioN: felveszem előjegyzésbe. ha a király úr őfőméltósága hagyja, akkor jó. ha nem, ő látja. a beteges lelkülethez már könyv se kell. csak szét kell nézni széles e honban s feltámad a honfibú meg a takonytemető...

arlequin 2010.01.15. 16:21:59

@ZioN: ja igen. a malevil-t elkezdtem x évvel ezelőtt, akkor nem tetszett. abbahagytam. pedig az nagy szó nálam, felér a kísérleti öngyilkosság kategóriájával.

ZioN 2010.01.15. 16:52:25

@arlequin: Pedig érdekes vége lesz Malevilnek meg Momonak ☻

super sharp shooter (törölt) 2010.01.15. 17:15:06

olcsón kell kijátszani a mávot magánkézbe, ill a maszek busztársaságoknak is kell élnie valamiből (tényleg, ők miért kapnak állami támogatást?)

Homeoffice 2010.01.15. 17:18:40

@Jobbágy:

Tudod mi a vicces? ezek már nem komcsik. Azóta felnőtt egy új generáció..Ezek VAdkapitalisták talán...

civilkontrol 2010.01.15. 17:22:49

Ezt nem igazán értem.
Ha leszerelik a jelzőlámpákat, beégetik a váltókat, stb, stb, akkor hogy a BUZI KOMMUNISTA KURVA ANYJUKBA
"összesíti azokat a feladatokat , amelyeket a vasúttársaság szakterületei a VASÚTI ÁRUFUVAROZÁS BIZTOSITÁSA érdekében végeznek majd el" ???????

"Jó reggelt, hazudta Kovács László"

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.15. 17:38:43

@CyberPunK:

"komplett pálya üzemel úgy, hogy nem jár ott vonat."

Ez most is így van. Meglepődtél?
Ennyit a nagy reformról.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.15. 17:41:38

@derelyegrádi szellem:

""Mindazok, akik abban bíznak, hogy Veres János baráti köréhez hasonlóan itt fémgyűjtésről lesz szó, értékek megsemmisítéséről, leszereléséről, azoknak az illetékes rendőri szervek intézkedésével kell számolni" - jelentette ki Völner Pál"

Úgy látszik, ő se most jött le a falvédőről :)

derelyegrádi szellem 2010.01.15. 17:44:23

@laspalmas:

nagy duma a Völnertől. Ki se nézném belőle. :-)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.01.15. 17:47:42

@CyberPunK:

"A tehervonatnak meg gondolom elég 40 amúgy is."

Persze, nyilván tök boldog a megrendelő, ha 3-4x annyi idő alatt ér célba a küldeménye, mint eddig vagy mint kamionnal....

civilkontrol 2010.01.15. 17:51:34

@Marcellusca:
Továbbra sem értem, hogy hogy lehet leszerelt, (boccs, megóvott) lempákkal bizositani az árufuvarozást.

Roxvox 2010.01.15. 18:37:06

A Fityisz bejelentette, hogy ha hatalomra kerül, újraindítja a bezárt vonalakat és ehhez a komcsik most megtették az első lépéseket. Kibaszott egy ország ez, itt mindent meg lehet magyarázni. :(((

szabogyula 2010.01.15. 18:42:30

@laspalmas:
Ez a " Veres János baráti köre " mekkora duma ....
Egy "VJbk " tag ma megpróbált nekem eladni egy eredeti Sony kamerát a parkolóban , mondom neki gari , számla van ? az nincs , most hagyta el a pénztárcáját , és abba vót .....

Roxvox 2010.01.15. 18:51:50

Több vonalon a megszünt vasúti személyszállítást, buszokkal pótólták, de azóta a buszjáratok egyre ritkúlnak, szépen visszaáll a régi volán menetrend és aki eddig vonattal járt az menjen gyalog.

Rikki Harcos 2010.01.15. 18:51:53

azokon a vonatokon, ahol szünetel a személyszállítás, és csak tehervonatok járnak elvileg (de nem járnak, mert tehervonatok már eddig sem jártak), tehát nem jár vonat, a pályafenntartás költségei NÖVEKEDTEK!

Kartal (rezervált) 2010.01.15. 18:55:27

@Jancsibohóc /Cee'd KIA Fa Somat/: vagyis a logisztikai kiszolgálási színvonal mélyrepülésbe kezd. Egy "just in time" rendszert eddig sem lehetett a vasútra építeni, ezután a megnyúlt szállítási idők miatt már semmilyent sem lehet.

Roxvox 2010.01.15. 18:55:56

@civilkontrol: "Továbbra sem értem, hogy hogy lehet leszerelt, (boccs, megóvott) lempákkal bizositani az árufuvarozást."
Ki mondta, hogy kell bizositani az árufuvarozást, ugyan már, lehetetlenné kell tenni.

abandi 2010.01.15. 19:03:40

Na bazmeg, ide valaami igazán ordenárét akartam írni, de visszafogott a nemzet-tudat....
Arühöspicsába a nem sztrájkokókkal!!!

Tündér_Lala 2010.01.15. 19:12:03

@abandi: Vigyázz ! Gúny tárgya és fekete seggű troll lettem hasonszőrű gondolatért tegnap.

Marcellusca 2010.01.15. 19:18:15

@civilkontrol: Elárulok valamit: ezeken a vonalakon az árufuvarozás eddig is minimális volt.
És ne a közúton lévő vasúti-átjárók jelzőlámpáira, berendezéseire gondolj, hanem a vonatoknak szólókra.
Azt nem mondom, hogy ez így tök balesetmentes, de azt az év kb. 2 azaz kettő tehervonatot bőven kiszolgálja.

Marcellusca 2010.01.15. 19:23:30

@Roxvox: Ne bassz! Ez komoly? :)
Mondjuk el tudom képzelni.
A két nagy mutyipárt titokban megegyezett: Nyugi, nyugi, Viktor Viktorovics Viktorov! Mi most szépen "állagmegóvunk", Ti pedig visszaállítjátok. Természetesen jópézé! Így mindenki jól jár. Mi tudunk még egy kicsit lecsippenteni, Ti pedig elkezdhetitek feltölteni a kiürült kasszátokat.

órarugógerincű felpattanó 2010.01.15. 19:38:55

Nem kell vasút, az a tuti,
Sínen nem megy az audi.

hapcika 2010.01.15. 19:41:18

Ha leszereli és raktározza, nem kell újra megvenni. Ha nem szereli le, akkor jön a szines és leszereli és elviszi. Néztem az állomást, nemrég zárták be, de milláért kell felújítani. Valahogy a fémrevonzódó bodzaszedőket kihagytátok. Ott hagyják a berendezéseket és leszerelik, akkor azért megy a hangoskodás.

civilkontrol 2010.01.15. 19:44:43

@Marcellusca:
A KHEM cáfolatának 1. bekezdése nem igazán ezt domboritja :o)

abandi 2010.01.15. 19:45:49

@Tündér_Lala:
Hmmm...
Csak nem értettél félre?
Én a sztrájkolókkal vagyok!!!
Aki pedig nem érti meg az ebből adódó kényelmetlenségét, az egyszerű rabszolgává silányított zombi!
szerintem.
Üdv:
abandi

abandi 2010.01.15. 19:48:08

@Tündér_Lala:
Lófasz a sok rabszolga-zombi seggébe!
Éljen a sztrájk!
Éljen a lámpavas!!!!

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.15. 20:32:15

@Gunther: Hogy én eddig nem figyeltem arra, hogy miket írsz!

Hát ez piszok jó, akarom mondani piszok rossz, hogy így igaz, ahogy leírtad. Mivel nagyon tetszett, amit írtál, idekopizom, megérdemli:

"Srácok...
Engem ez a német csapatok visszavonulására M-on. emlékeztet. (Könyvek alapján)
Kiváncsi leszek, a Duna-hidakat mikor robbantják fel.
Majd Ovi megoldja:) "

Ez az ország már tényleg úgy néz ki, mint mikor honnan is? ja, Battonyáról már jöttek az oroszok, a németek meg vonultak vissza!!!

Hááát eeez qrvára találó bemondás!!!!!!!!
Gratula!

Tényleg, rég jártam Pesten, mi van a Margit-híddal, felrobbantották már a szocik?:-DDDDDDD

Vagy várják az oroszokat? Na, azok jönnének is újból, csak most nem veresben, hanem fehérben:-DDDD utaznak ideológiailag:-DDDDD

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.15. 21:22:26

Engem a szerződés végén látható aláírás-fűzér hatott meg, az agyalapi mirigyemig belehasított a gondolat: eeezeeek fééélneeek???????? Azzé' vannak ennyien? Fogják egymás kezét?

8 darab aláíró van a papíron, ebből 2 darab ember/asszonyiállat nem írta alá a papirost.

Nem vagyok rest, leírom ide szép sorjában, gyönyörködjünk mind még egyszer benne, hányan vannak itt produktív, Nagy Manegerek (ennyi nép egy krumpliföldet felszedne se perc alatt, és hány Fekete-afrikai éhezőnek lehetne akkor juttatni becses és hasznos munkájukból adományt:-DDDDDD

Na, gyüjjenek sorba:

1) Lipusz Ferenc, PÜ FF FO osztályvezető

2) Both Tamás, PÜ PLF TO osztályvezető

3) Kirilly Kálámán (így írta a szerencsétlen titkárnő-szövegszerkesztőnő, tele lehetett a hócipője ennyi faxfej nevét leírni:((((, PÜ TEBF BO osztályvezető

4) Wikidál István, humánpartner vezető

5)Csek Károly, PÜ PLF igazgató

6) Sullay János, PÜ TEBF igazgató

7) Zsoldos Marianna, humánerőforrás igazgató

8) Kovács Ernő, forgalmi igazgató

Háát, szép hosszú sor......

Azon már nem is kínlódok, hogy kibötüzzem, mi a fityfene az a sok PFÜ BTK értelmetlen-sületlenség - ennyi semmi egy rakáson, te szent szűz - de mi lehet az a humánpartner vezető? Mér', van állatpartner is? Ezt nem is tudtam eddig.

Gondolom, jól elvannak minimálbéren, és mi van akkor ha bezárják a vasúti vonalakat? Sag'schon! Akkor is ilyen szép címekkel dolgoznak a haza épülésére....Majd zakatolnak:-D

Ja, az aláírások tanulmányozása egy külön ínyencség! De ehhez csak amatőr szinten "értek", ezért ebbe nem vágok bele, túl nagy a feladat:-DDDDD Pedig igen izgalmas, desszert aláírások egyike-másika, hmmmmmmm......

De a lényeg a lényeg: nyolcan vannak, és nem heten, mint a gonoszok:-DDDDDDD

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.15. 21:30:04

Bocsánat, pontatlan voltam: lemaradt egy név.

Akkor hadd szóljon az is:

9) Dr. Mosóczi László
üzletági általános vezérigazgató-helyettes

abandi 2010.01.15. 21:41:51

@Doña ¡Cara(mba)!:
Lámpavastól, kalodában történő népharag általi levizelésre itéltetve mind!
Hiába nyirvákol a sok szocionista dávidcsillagos-kiforgató (sztárügyvéd)!!!
Most ők bíznak a nemzetközi segítségben...

Kartal (rezervált) 2010.01.15. 21:49:56

@abandi: nem olvasol kicsit túl sokk kuruc.info-t? :)))
egyébként egyetértek.
@Doña ¡Cara(mba)!: mitittál? xDDD

abandi 2010.01.15. 21:53:52

@Kartal (aki beleszól):
Lebuktam-e? Meg : Antidogma.hu, Szaszák Gyulabá, satöbbi...
Rég nem járok már a "művészetek/hírcsinálók közelébe...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.01.15. 22:28:49

Na persze most fontos elvinni a cuccokat.
Amikor meg kéne szüntetni egy vasúti átjárót, akkor érdekes módon ráérnek.

Gonosz Repülőmókus 2010.01.15. 22:53:00

@arlequin: Csak ajánlani tudom én is azt a könyvet. Igazi überf@szság. Minden benne van, amit izraelita "barátaink" elvárnak egy ilyen "műtől". Buta, kegyetlen nácik, gázkamra, saját magukkal elégetett emberek, szegény zsidók stb.
Ha a végére értél majd meséld el, hogy miért folyt a könnyed, a sírástól vagy a röhögéstől.

Marcellusca 2010.01.16. 08:29:03

@civilkontrol: Én abban nem látok semmi ilyesmit.
Gondolod, hogy leszerelik pölö Kápolnán, a 3 főút és a Kál-Kápolna - Recs viszonylat (hehe) vasúti kereszteződésében a fénysorompót? Ezt Te sem gondolhatod komolyan.
Egyébként nem szerelték le, pedig ott már (nem most) megszűnt a személyszállítás.

arlequin 2010.01.16. 12:20:19

@Gonosz repülőmókus: azon gondolkoztam el, hogy nem tud a merle semmi megoldást felmutatni, csak a pusztulatot. minek ír az ijen?

Ralph Cifaretto 2010.01.16. 16:47:22

Már mki a kormányváltásra készül. Vki szívességet tett egy helyi fideszesnek cserébe maradhat a posztján vagy posztot remél.
Az ügyészség, rendőrség is azért vizsgálódik, ( buknak be egymás után a szocik és a hozzá közel állók ), hogy mutassák mi nem akartunk eltusolni semmit, jó srácok vagyunk.

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.16. 21:13:52

@Kartal (aki beleszól): Mitittam, mitittam:-)))) kérded...
Természetesen Bikavért:-DDDDDDDDD
Hmmmmm, a vérszag....megbolondít xD
Spanyolul talán Sangria lenne. Sangria del Torro:-)))) (ilyen pedig nincs...de nem baj, akkor is megrészegedtem tőle:))))))

Doña ¡Cara(mba)! 2010.01.16. 21:17:53

@abandi: A felsorolt büntetés-módozatok ölégségösnek tünnek így első olvasatra....
Bár Ön, kedves Uram, velem ellentétesen, kissé szűkszavú, ezért könnyű követni a kommentjeit:-DDD
Az enyémeim, hát kilométeresek:-(((
Ha meg ilyen nyúlfarknyiak, akkor meg mit se érnek:-((((

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.01.18. 09:35:03

@eszkep: "És amikor újra megindula közlekedés a vonalakon, államosítják a közben eladott ingatlanokat???"
Határozottan igen. Elmondom, hogy megy ez.
Ingatlant eladják Haver Jánosnak 15 HUF-ért.
Ha esetleg valaha újraindul a forgalom, akkor Haver János (örökösei) eladják az államnak 150.000.000 HUF -ért.
Ércsük?

NextGeneration 2010.01.18. 18:25:45

Nekem csak egy kérdésem lenne:

És az ingatlanok értékesítése? Azt hogy' akarja Mr. megválaszolni?

süti beállítások módosítása