Skip to content


       Szűrés lista

Keresünk 78 képviselőt, aki képes nemet mondani a csepeli olimpiára!

A héten  az Országgyűlés dönt a BOM által elkészített olimpiatörvény sorsáról, amely megalapozhatja a 2011-ben benyújtandó pályázat sikerét. A Fővárosi Közgyűlés már megszavazta, egyhangúlag.

Az országgyűlésben a törvény elfogadásához a jelen lévő képviselők négyötödének a támogató szavazatára van szükség.

A törvény elfogadásával részvénytársaság formájában létrejön a Budapest 2020 Pályázat Előkészítő Bizottság, amelynek tulajdonosa az állam és a főváros lesz. A testület vezetőit a parlamentnek kell megválasztania kétharmados többséggel.

Vagyis keresünk maximum 78 olyan józan, a realitások talaján álló képviselőt, aki ellen tud állni a populista csábításnak, és képes nemet mondani. Illetve nyomni.

Ennek az országgyűlésnek, főleg ennek a 386 embernek semmiféle (erkölcsi) felhatalmazása sincs, hogy belevigye az országot egy újabb őrületbe. A 4-es metró éppen elég volt.

Köszönjük, elég volt.

A BOM elnöke, Szalay-Berzeviczy Attila (BOM vezetője) persze nagyon örül, hogy idáig eljutott a kis projektje:


"Az olimpia több mint egy kéthetes sportesemény, ez egy tízéves országfejlesztő és gazdaságélénkítő program, ami végre költségvetési fegyelemre, politikai és nemzeti összefogásra, valamint hosszú távú tervezésre kényszerítene minket, visszahelyezve Magyarországot a világ térképére."


Költségvetési fegyelem: pipa
Politikai és nemzeti összefogás: pipa
Hosszú távú tervezés: pipa

A "Csepeli olimpiáról" már többször volt szó itt a blogon, mert akkora orbitális elkúrásnak ígérkezik, ami mellett a 4-es metró meg Pécs 2010 csak egy rosszul szervezett szülinapi zsúrnak tűnik.
2008 decemberében merült fel a "csepeli olimpia" gondolata: "Dunai szigetek olimpiája" - Kár volt bezárni az OPNI-t.
Majd összeszedtük, hogy jutottunk el odáig, hogy a Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag támogatta a törvényjavaslatot: Rio után Csepel? - Nekünk Olimpia kell (1. rész), és a 2. rész.
 
Szalay-Berzeviczy Attila bíztat:


"Természetesen a nagy kérdés az, hogy egyáltalán Budapest képes-e elnyerni az olimpiát, és képes-e azt megrendezni? Ma biztos, hogy nem. Hogy 2020-ban vagy azt követően tudnánk-e, arra majd az újonnan létrehozandó Budapest 2020 Pályázat Előkészítő Bizottság ad választ. Ez pedig attól függ, hogy elindulunk-e ezen a héten azon a hosszú rögös úton, amit egy évtizednyi felkészülésnek hívnak. Vagy inkább felülünk az olimpiaszkeptikusok szekerére, és folytatjuk a múltunkra és a hibáinkra hivatkozva a kifogások gyártását arra vonatkozóan, hogy miért érdemesebb inkább semmit tenni."


Sőt, Szalay-Berzeviczy Attila szerint a "lakosság stabil háromnegyedes többsége támogatja a 2020-as olimpia megpályázását." Érdekes, de a múltkori szavazásunk pont az ellenkezőjét mutatta ...

Nézzük akkor, hogy az utolsó, 2006-os hatástanulmányban mi szerepel:

Az olimpia költsége 518 milliárd forint.

(Kattintva nagyobb)
 
Az olimpia ugyanakkor a fentieken túl olyan háttér-infrastruktúrát igényel, amelynek megépítésére amúgy is szükség van. Bár ennek költségei nem az olimpiát terhelik, megvalósításáról gondoskodni kell a felkészülés időszakában, tehát az olimpia megrendezéséhez szükséges összes tényleges kiadásban számolni kell vele.

Az olimpia teljes feltételrendszerének biztosítása és a rendezvény lebonyolítása összesen tehát a 2002-ben számított (2006-os áron) 5355 milliárd forint helyett 2016-ra 5172, 2020-ra 5164 milliárd forintot igényel.


 

Itt meg is állhatunk egy pillanatra.

A 4-es metróról 2004-ben született meg a döntés. Az átadása 2012-ben várható. Vagyis egy metróvonal felépítése a döntéstől az átadásig Budapesten (Magyarországon) 8 év. 2020 pedig már csak 10 év ... ezek szerint lassan el kellene kezdeni az építkezést, nem?

A 2006-os tanulmány (ugye akkor még nem tudtuk, hogy jön a Nagy Válság) ezt írta:


"Alapvető feltétel, hogy a most folyó stabilizációs program sikeresen befejeződjön, és a gazdaság egy évi 3-4%-os stabil, egyensúlytartó növekedési pályára álljon. Ha ugyanis ez nem történik meg, akkor a 2010-es évek első felében is a gazdasági fellendülést megakasztó újabb stabilizációs csomagokkal kellene számolnunk, amely megkérdőjelezheti a vázolt műszaki tartalmú 2020-as olimpia megrendezhetőségét. (...)

A 2007-2010-es periódusra azt feltételezzük, hogy a gazdasági stabilizáció létrejön, és a gazdaság egy tartós, viszonylag magas egyensúlytartó növekedési pályára áll.
Amennyiben a Konvergencia Programban előirányzott pálya valósul meg, akkor a 2007-2011-es időszakban átlagosan 3,5%-os lesz a GDP növekedése, de a beruházások ennél gyorsabban, évi közel öt százalékkal növekedhetnek, miközben a lakossági fogyasztás kismértékben, kb. évi 1,3%-kal nő, és a közösségi fogyasztás kismértékben (évi 0,3%-kal) csökken."


Nos, a stabil +3-4%-ot sikerült -7%-ra vinni, és éveket ugrottunk vissza. Ez alapján az a legkevesebb, amit elmondhatunk, hogy ez a 2006-os, 202 oldalas hatástanulmány elavult.

De ez alapján fog szavazni a 386 képviselő ... meg persze nem mer senki nemet mondani, mert fosnak, hogy egyből rásütik,  hogy olimpiaellenes.

Istenem, ugyanazt el fogják játszani, amit a 4-es metrónál műveltek:
Aki jelezte, hogy elavult a 1996-os hatástanulmány, az metróellenes.
Aki jelezte, hogy nem jó a nyomvonal, az metró és Budapest ellenes.
Aki jelezte, hogy ez az 500 milliárd (!) egy picit sok, az metró, Budapest és fejlődésellenes.

Csepel, 2020:

 
Az olimpiai versenyek megrendezéséhez összesen minimum 540 ezres férőhely kapacitást kell
biztosítani a 28 sportág közel 600 sporteseményére több, mint 30 versenyhelyszínen.

Szükséges egy központi olimpiai stadion, négy labdarúgó stadion, tizenegy fedett csarnok és tizenhat speciális sportlétesítmény építése. A létesítmények túlnyomó többségét, mintegy 80%-át az olimpiai követelményeknek megfelelően Budapesten szükséges elhelyezni. Szintén a nagyobb olimpiai beruházások körébe tartozik az olimpiai résztvevők, illetve a média képviselőinek számára egy 16 000 fős olimpiai és egy 17 000 fős médiafalu létesítése Budapesten.

Infrastruktúra szempontjából kb.300 km autópálya, közel 400 km egyéb gyorsforgalmi út, 25 km metró, illetve gyorsvasút, 61 km városi főút és 3 új közúti híd építése, továbbá mintegy 1350 km vasútvonal rekonstrukciója szükséges.

Találós kérdés: Ha egy metró egy tanácsadói szerződése 8,8 milliárd forint, akkor egy egész olimpiai projekthalmaz X beruházásainak X tanácsadói szerződései  összesen hány forintba kerülnek? Vigyázat, nagy számokkal kell dolgozni!

A helyes megfejtők között emlékeztető-bögréket sorsolunk ki!



(A Főváros tanulmánya, a Pricewaterhouse  tanulmánya)

És akkor egy friss hír a végére, mert már a szemem előtt van a kép, ahogy a sportolók és a szurkolók százezrei próbálnak Csepelről eljutni a Puskás Ferenc Stadionhoz, a munkába igyekvő budapesti dolgozók százezreivel egyszerre ...

"A BKV állományában lévő 1377 busz 69 százaléka (949 darab) selejtérett, öt százaléka (66 darab) pedig túlfuttatott. Nagy részük - költségtakarékossági okokból - nem kapta meg az élettartam meghosszabbításához szükséges nagyjavításokat, valamint nem teljesíti az akadálymentesség kritériumát és a legújabb környezetvédelmi előírásokat."

Welcome to Budapest!

Címkék: budapest politika olimpia abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr561762485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Solmenir 2010.02.16. 13:15:42

Negatív vagy sem, ez a realitás. Épp elég szar helyzetben van az ország, nem hiszem, hogy pár év alatt annyit fejlődne, hogy képes legyen egy ilyen projektet megvalósítani.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 13:17:37

@Solmenir: Hogy értsd. Ezt lefelejtettem: :)) Amúgy meg lehet csinálni ha felveszünk még 10000 milliárdot. :((

z666 2010.02.16. 13:17:53

Az évente ellopott pénzből MINDEN ÉVBEN lehetne rendezni egy-egy olimpiát Budapesten...

binike 2010.02.16. 13:18:02

ezt szerintem ők se gondolják komolyan ... nekik elég ha tanulmányokat készítenek X milliárdért aminek nagy részét zsebre tehetik. Aztán kifullad az egész mert rájönnek (vagy felébrednek)hogy magyarisztánban vannak és leállítják az egészet. Csak az addig feleslegesen elköltött X milliárd fog fájni nekünk. Ez olyan kormányzati negyed feeling nálam.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.02.16. 13:18:12

Kicsit változtatni kellene a szövegen:
"Az olimpia több mint egy kéthetes sportesemény, ez egy tízéves pénzlenyúlási program, ami miatt nem szabad számolni a költségvetési fegyelemre, viszont a politikai összefogásra annál inkább. Hosszú távon csak mi járnánk jól, és visszahelyezné Magyarországot a Közép-Ázsia térképére."

Egyébként erről a cikkről eszembe jutott egy másik:

nol.hu/belfold/20100216-kopaszi-gat__nem_tortent_buncselekmeny

Nincs összefüggés?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.16. 13:21:32

@Tigeri:

Mert?

Kitalálnak olyan dolgokat, amikor SOSEM valósulnak meg, szervezkednek, megszavazzák, projektelnek, számolnak, költik a pénzt, majd lefújják.

Lásd a híres kormányzati negyed ... csak az 12 milliárd lett volta, ez meg 5200 milliárd.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.16. 13:26:35

@zero: nem érted Te ezt: ez most "más" lenne. Itt ráébredne az ÖSSZES politikus, hogy ez az országnak JÓ, ezért szépen összefognának, és példál számviteli fegyelemről tanúbizonyságot téve, MINDEN forintot arra költetének, amire kell...

Húú, asszem keresek 2 szem Algopyrint, kibaszottul hasogat a fejem :)))

kuki123 2010.02.16. 13:27:30

ezek még mindig a rózsadombi lilaködben élnek

AZ ORSZÁG CSŐDBEN VAN

HA FEJLESZTENI AKARTOK AKKOR A KUTATÁSBA, FEJLESZTÉSBE ÖLJETEK BELE 5000 MILLIÁRDOT, GARANTÁLTAN MEGTÉRÜL

mry314 2010.02.16. 13:27:31

Ööööö... Az jutott eszembe, hogy van-e már olyan ország, aki nem volt képes megrendezni az olimpiát, aminek elnyerte a rendezési jogát?
Mert ha nincs, akkor szerintem ez is lehetne Hungarikum?! :)

reKorrekt 2010.02.16. 13:29:09

Ezeket csak az érdekli hogy ezzel egy újabb kifogyhatatlan mutyiforráshoz jutnának. Mit gondoltok a köcsög fvi közgyűlés miért szavazta meg rögvest? Mert egy rohadt tolvajgecibanda az egész. Emellett már megint pest részesülne minden "jóból", de a csalánt mindenki faszával vernék. Tulajdonos az állam és a FŐVÁROS? Hát a faszt! Nem elég pénzt basztak már el egy metróra?

binike 2010.02.16. 13:29:10

@mry314: ilyen ország nincs. de mondjuk a görögök majdnem csődbe mentek az olimpiába. igazából még mindig azt nyögik (egy idegenvezető állítása szerint)

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 13:31:52

Azt az olimpiaellenes, antibudapest beállítottságú, feljődéshátráltató kutyamindenségit neki !

Hetfield 2010.02.16. 13:32:05

Én ezt azért se értem, mert ezek az emberek is tudják, hogy ha jön a Patás az ledózerolja egész Budapestet és beülteti szőlővel!!

Kartal (rezervált) 2010.02.16. 13:32:16

Bele fognak vágni. Megcsinálják. Pontosan úgy, ahogy Pécs2010-et. Mert az JÓ!

mry314 2010.02.16. 13:33:38

@binike: Én is így tudom, a kérdés költői volt...
(Meg, ugye nem jött volna ki jól a poén.. ;-) )

mry314 2010.02.16. 13:34:12

@Hetfield: Kivéve "Kőbányát"... :)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.02.16. 13:34:35

zeroval értek egyet.

Nem kell ez a lopási kurzus, majd a 2028 vagy a 2034-es olimpiára lehet esetleg készülni.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 13:38:21

@binike: A görögök, de nem azok akik a különböző beruházásokból degeszre tömték magukat.

RussoSS (törölt) · http://devizaspekulans.blog.hu 2010.02.16. 13:38:52

@br: :)

"zeroval értek egyet.

Nem kell ez a lopási kurzus, majd a 2028 vagy a 2034-es olimpiára lehet esetleg készülni. "
2028, 2032, 2036.

2034-es kevésbé van:) De kb. annyi a realitása.

mry314 2010.02.16. 13:40:52

@RussoSS: Nono! És a TÉLI Olimpia az smafu? :)

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 13:41:12

Bele se merek gondolni, hogy fognak nyüzsögni a hiénák a olimpia körül:
pl.:
GYÁRFÁ$ TAMÁ$
KI$T€L€KI I$TVÁN
... $tb...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.16. 13:42:01

@br:

Semmiféle olimpia nem kell ide .. kis ország, kis foci ...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 13:42:06

A másik elrettentő dolog. Ha belevágunk legelsőnek mik fognak megalakulni ??? (valaki kitalálja?)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.02.16. 13:42:34

@RussoSS: Ahah, és tényleg. :D De szépen elütöttem, azért pályázzuk meg, hátha! Téli olimpiát, mondjuk :)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.16. 13:43:30

@csabapayne:

Meg szabadulása után Hagyó Miklós, Mesterházy, az öreg Demszky mint projekt-tanácsadó, hiszen ő már egyszer felépített egy világvárost, az ilyen ember tanácsa nekem megér vagy 12 milliárdot ...

S.O.A. 2010.02.16. 13:44:08

Én még mindig az Első Magyar Csepeli Űrkikötőre szavazok! Amerikában Obama most offolta a Constellation programot, fingért -húgyért vehetünk félkész technológiákat, meg csalódott NASA szakembereket, és bele is vágahtunk a saját Holdprogramunkba!
Minden magyar igazhitű ember támogtni fogja!
Összefogás! Egyetértés!
Új munkahelyek!
Új hordozórakéták!
Új technológiák!

(Új nővérkék?? Új gyógyszer? Neeeee....)

kuki123 2010.02.16. 13:44:19

@zero: a vége tetszett a legjobban:

minden városban ahol rendeztek olimpiát a tömegközlekedés tökéletes volt :)
Lásd Londonban nem kellene metrót építeni majd mert van pár darab
de mi ???
már eddigi optimista becslések szerint is(valahol olvastam) legalább +3 metróvonalnak kellene lennie(de inkább 5) a mostani mellett...hogy a napi közlekedés normálisabb legyen

@binike: nem csak ők a Atlantában épphogy 0 szaltós lett ha jól tudom
Sydney veszteséges volt
Athén meg gyakorlatilag egyenes csőd volt...a költségvetés is nagyon elszaladt...és a bevételek sem jöttek
egyedül talán a pekingi volt bevételes...(elnézve hogy gyak. ingyen dolgoznak az emberek ezt nem is csodálom)

emlékszem mikor az ausztrál cégek meg munkanélküli embereket vezényeltek ki dolgozni meg irányitani dolgokat az ünnepség előtt meg után
persze kaptak kaját megszállást de semmi pénzt...tök ingyé csinálták
gondolom a kínaiak is tök önszántukból mentek oda....

és ki kell hangsúlyozni hogy nagyon sok önkéntes dolgozott minden olimpián,
el tudod ezt itthon képzelni?
itt ilyet mondana nekem valaki a pofájába röhégnék

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.02.16. 13:44:38

@zero: Úgy sem kapnánk rendezési jogot.

greybull 2010.02.16. 13:44:43

Szerintem Magyarország lopásból, csalásból, hazudozásból, korrupcióból, közüzemi díjemelésből, banki költségekből, eladósodásból, horribilis végkielégítésekből, haveri megbízásokból rendezzen olimpiát. Ezekből a számokból nemhogy dobogós, de egyenesen aranyérmes helyünk lenne ezen a rendezvényen, ráadásul szinte semmi költségbe nem kerülne! Egy füst alatt ezeket a számokat téli versenyszámokká is lehetne minősíteni (elvégre télen-nyáron folynak/zajlanak), úgyhogy mindjárt két olimpián szednék degeszre magunkat aranyérmekből!

mry314 2010.02.16. 13:44:54

@csabapayne: Esélyegyenlőségi minisztérium a szegín roma olimpikonok számára?

greybull 2010.02.16. 13:45:59

Ja még annyit, hogy természetesen az MSZP-SZDSZ börtönválogatott indulna a versenyeken!!!

greybull 2010.02.16. 13:46:52

@mry314: Győzike és Kolompár Orbán, mint roma olimpikonok, jujj de szíííp....

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 13:47:11

@mry314: Most tekintsünk el az etnikumtól, az a kormánynak is csak 20-ad rangú lenne.

mry314 2010.02.16. 13:47:15

@greybull: "...ráadásul szinte semmi költségbe nem kerülne! ..." NEKIK!!! Mi meg dögöljünk bele? :o

Csurár apuka 2010.02.16. 13:47:58

Zsidesz mindig akarta az olimpiát, tutti megpályázzák majd.

kuki123 2010.02.16. 13:48:10

@zero: egyetértek nagyobb országok sem pályáznak és nem véletlenül

aki ilyen rózsaszín álmokat dédelget az nincs tisztában MO gazdasági helyzetével

@Rettegő {Demokraták, ÉBRESZTŐ!}: még ez is reálisabb és értelmesebb előbbre mutatóbb és megtérülő vállalkozás mint az olimpia

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.02.16. 13:49:06

@volánrulz: Amúgy az ilyen nagy össznépi banzájok nem akkora hülyeség mint aminek látszik.

Voltam pár éve Lisszabonban, annak az EXPO '96-nak a területén aminek a rendezési jogát mi feladtuk. Ami régebben egy lepukkant hajótemető/kikötői roncsvilág volt, most egy kurvára rendbe szedett, modern városrész.

Pl. Csepelen az ilyen szintű beruházásokat megvalósítani nem lenne hülyeség, mert Csepelnek van rá szüksége a legjobban, így lehetne egy szar városrészt kijavítani, de abban nem bízom, hogy az ország gazdasági helyzete és a szemlélet addig változna, hogy végig tudnánk vinni most egy ilyen hosszútávú projektet.

mry314 2010.02.16. 13:49:11

@csabapayne: Hát, ha az építőiparban dolgozó betanított munkások etnikai összetételét nézem, rosszul járnánk, ha eltekintenénk tőlük! (És ezt most nem viccből mondom!!!)

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.02.16. 13:52:13

És milyen lenne az olimpiamegnyitó?

Részlet egy 2020-as újságból:

"Megnyitották az olimpiát!
Kolompár Olimpia egyéni vállalkozó megnyitotta magát az érdeklődők számára. A jegyek a következő árfekvésben voltak kaphatóak a megnyitóra:
Állójegy:
50000 HUF, Ülőjegy 75000 HUF, Fekvőjegy 100000 HUF.
VIP belépő 150000 HUF volt, amibe beleszámított egy kis blow job is.
Sajnos, a belépők csak korlátozott számban voltak kaphatók, mindössze 1500 darabot adtak el az első napra. Ha valaki nem fért be, a következő napon beváltották a jegyét."

Hetfield 2010.02.16. 13:54:07

Azért jó látni, hogy vannak emberek akiknek ekkora álmaik vannak. Én már annak is örülnék, ha reggel a buszon lenne fűtés és nem nyúlkálna a zsebemben egy roppant szimpatikus drogos gyerek a metrón.

SiKom 2010.02.16. 13:54:12

Évente 500 milliárd megy korrupcióra.

Az 10 év alatt pont 5000 milliárd Forint!!!

Ráadásul az 5000-ből adóban visszajön 2-3 ezer.

arlequin 2010.02.16. 13:54:50

teljességgel mindegy ki/mit/mikor akar rendezni amíg a felsővezetés ilyen szemlélettel rendelkezik, mint a mostaniak. és puszira nem változnak meg...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 13:56:52

@greybull:
Új sportágak a láthatáron:
Sporthazudozás:
- Ki hazudik pofátlanabbul
- Ki lódít nagyobbat

1000m Kenőpénzváltó
Fedett pályás távolbahazudás
1500m gyorsfasisztázás (Ahol egy Lengyel versenyzőt holo-tagadásért kizárnak)
Szovjet emlékmű koszorúzás
..stb.

2010.02.16. 13:57:41

Véleményem szerint ezek a mocskok megint lopni akarnak. Aki-akik 8,8 milliárd ft-ot (azaz 7,2 milliárd ft-ot és 5,9 millió eurót) képesek kifizetni nem létezö tanácsadásra, azok minden aljasságra képesek az országgal szemben. Sz. B. A pedig egy életmüvész, egy "titán" ( ti tán tudtok vele valamit kezdeni, mert mi már nem) aki ahol megjelent onnan ,elöbb utóbb eltanácsolták. Most itt látja a nagy pénzt. Nem olimpia kell, hanem tisztességes , rablómentes, hazugságmentes kormány, parlament, BKV, MÁV, stb, stb. Netán az olimpia idejére majd Budapesten roncsderbi lesz? Vagy már most az van? Az ilyen éhenkórászokat mint a BOM -féle gittegylet el kell zavarni, de nagyon gyorsan. Lopják el a saját pénzüket! Vagy olyan nekik nincs? Szarháziak!

SiKom 2010.02.16. 13:59:17

MÁV: évente 50-100 milliárd Forint veszteség.

10 év alatt 1000 milliárd!

SiKom 2010.02.16. 14:01:18

@Hetfield:
"Én már annak is örülnék, ha reggel a buszon lenne fűtés"

Az infrastruktúra (közlekedés) rendbetétele is beletartozik az Olimpiába, tehát benne van az 5000 milliárdban. Ilyen szempontból nem is plusz kiadás, a buszokat amúgy is rendbe kellene tenni.

13. havi nyugdíj = 260 milliárd Forint.
Meddig volt? 4 évig? az már 1000 milliárd Forint.

Van itt pénz!

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 14:01:30

@mry314:
Na igen, ha bejelentett munkások építenének, akkor kevesebb haszna lenne az építőipari cégnek.

De amik elsőként megalakulnak majd:
MInden sportágra min. 2 tanácsadó cég.
Minden infrastruktúrafejlesztésre min. 4 tanácsadó cég.
52 féle project fejlesztési management.

Még egy k**va téglát nem raktunk le, de már hogy megy a pénz...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 14:04:12

@Sir Kommentor:

Ez a másik, az elmúlt 20 év alatt min. 2 olimpiát összedobhattunk volna, annyi pénz elfolyt az országból.
Pénz tényleg van az országban nem kevés. De olyan divatos azt mondani, hogy:
"válság van, most nincs pénz", vagy csak simán, "nincs pénz". Pénz volt is van is, meg is lehet nézni, hogy nagy része hova tűnik el.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.16. 14:04:20

@Sir Kommentor:

De mindig is loptak, lopnak és lopni is fognak ....

Mourinho már nem a király 2010.02.16. 14:07:46

@br: persze, nem kapunk rendezése jogot, DE
-lehet előzetes terveket csinálni sok száz milliókból.

eszkep 2010.02.16. 14:08:08

Hát, úgy látom, zero egy csipetnyit olimpia-szkeptikus…
Hogy egy röpke kitekintővel kezdjem hozzászólásomat: már látom a holnapi ballib média címlapját

1. verzió: a gonosz, nácikkal összekacsintó FIDESZ elvette az emberektől az olimpia megrendezésének lehetőségét. És ez a párt fog kormányt alakítani tavasszal, ami egyébként is a demokrácia végét jelenti.
2. verzió: az illuzórikus, nácikkal összekacsintó FIDESZ azt hiszi, képesek vagyunk 2020-ban olimpiát megrendezni. És ez a párt fog kormányt alakítani tavasszal, ami egyébként is a demokrácia végét jelenti.

Szomorú, hogy ilyen alacsony értelmi színvonalra utaló kommunikációba zero is belemegy (lásd konkrét példa: amikor a 13. havi nyugdíj megszavazása téma volt. Mindezt, abban a tudatban, hogy a szocik, még mindig a 19000 Forinton „lovagolnak”...

Visszatérve az olimpiához, elsőször is érdemes leszögezni, hogy ez a törvény mindössze egy SZÁNDÉKNYILATKOZAT!
Az már más kérdés, hogy egy olimpia megrendezésének nyilvánvalóan semmi esélye most már (utalhatunk az elmúlt 8 év gazdasági „eredményeire”…) 2020-ban. A kérdést viszont valóban nem lenne célszerű levenni a napirendről, égy későbbi olimpiai pályázatra érdemes lesz figyelemmel venni, most, hogy esély van arra, hogy a nyilvánvalóan dilettáns, országromboló politikai erők (SZDZS, MSZP, MDF) kikophatnak a közéletből, vagy középpárttá zsugorodnak (MSZP).
Ha végre, szalonképes politikai erők kerülnek előtérbe, akik legalább a KISZÁMÍTHATÓ gazdaság- és adópolitikát illetően megbízhatók (hja’, mennyit fikázták a 2 éves költségvetést…), akkor lehet reális esély egy 2028-as olimpia megszervezésére, és igenis, kívánatos kitűzni ilyen célokat!

budai zöld 2010.02.16. 14:09:23

@mry314: "van-e már olyan ország, aki nem volt képes megrendezni az olimpiát, aminek elnyerte a rendezési jogát? Mert ha nincs, akkor szerintem ez is lehetne Hungarikum?! :)"
Már kilencven éve az, de csak részben hungarikum (lett volna még Berlin 1916, stb). Az 1920-as olimpia rendezési jogát Budapest nyerte, de közben bebuktunk egy világháborút, úgyhogy Antwerpenben még részt sem vehettünk.
A lényeg, hogy a meg nem rendezett budapesti olimpia már megvan, gratulálunk. _Csak ezért_ felesleges elkölteni 5,2 billió forintot.

eszkep 2010.02.16. 14:10:45

@zero: Zero, az ilyen fokú naivitás nem áll jül egy bloggernek, aki közéleti témákról értekezik...
Korrupció mindenhol van, még Brüsszelben is, na de nem mindegy a NAGYSÁGREND...
Számos olyan botrányos példát lehetne említeni az elmúlt 8 évből, amibe egy FIDESZ kormány KÜLÖN-KÜLÖN is simán belebukott volna! Hála a ballib médiának, illetve a hazánkban tobzódó nagyfokú butaságnak.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.02.16. 14:15:49

offopic: index.hu/gazdasag/blog/2010/02/16/romak_foglalkoztatasat_segito_program_indult/

igaz, hogy apropenz, de megint elfolyt 200 milla... es meg negativan is diszkriminaljuk megint a magyarokat!

marós 2010.02.16. 14:18:34

Hülye gyerekek, ostoba szórakozása. Aki megszavazza,az egy éví teljes jövödelmét tegye be a közösbe. Más f.....val könnyű a csallánt verni.

eszkep 2010.02.16. 14:19:51

@mry314: Téli olimpia esetében már volt rá példa, az biztos:
1976-ban Innsbruck rendezte az olimpiát, Denver (!) helyett.

eszkep 2010.02.16. 14:21:38

@csabapayne:
"- Ki hazudik pofátlanabbul
- Ki lódít nagyobbat"

Ebben a két "sportágban" Gyurcsány tarolna...

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2010.02.16. 14:22:55

Pár behülyített, ill. eleve is hülye sportoló talán hisz benne, de az üzletemberek pontosan tudják, hogy semmi esélyünk sincs az olimpiára.

De azt is tudják, hogy addig is amíg a döntés megszületik, lehet szakérteni, tanulmányt írni, marketingezni, és az jó pénz.

Azt pedig kikérem magamnak, hogy csak a doppingparádé kedvéért akarják fejleszteni a várost. Már rég az új utakon, metrókon stb-n kellene dolgozni, és nemcsak azért, mert el akarjuk játszani a világnak, hogy mekkora sport-nagyhatalom vagyunk. Közben meg nem.

Sajnos a Fideszben imádják a sportot, populista dolog az, és éppen ezért beállnak Szalay-Berzeviczy mögé. És persze a Fidesz körül is sertepertél egy-két tehetséges pályázatíró.

mry314 2010.02.16. 14:24:34

@budai zöld: Jogos. Igazad van.
(Én úgy gondoltam, hogy meg is kapta a rendezés jogát...)

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.16. 14:25:32

@binike:

Ja, olyasmi ez, mint (várhatóan) az Európa Zöld Fővárosa, meg a Kormányzati Negyed. Elköltenek egy csomó pénzt tanulmányokra stb, aztán visszakoznak.
Ki van ez találva!

mry314 2010.02.16. 14:25:44

@mry314: Persze ettől még én sem gondolom, hogy "gazdaságilag" képesek lennénk megrendezni /pill egy olimpiát...

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2010.02.16. 14:30:51

Bár látom metró kérdésben megoszlanak a vélemények, én úgy gondolom igenis kell a 4-es metró, csak nem így és nem ennyiért. Mindenhol lopnak, csak ahogy eszkep is mondta, nem mindegy, hogy mennyit, mert amíg pár százalékot, addig beleférhet, no de több, mint a felét....

Palmer, Laura (törölt) 2010.02.16. 14:30:59

Az olimpia valóban túlzás, de azért a sportlétesítményeket lehetne fejleszteni, mert az hosszabb távon a többszörösét hozza. Rngeteg sportágban otthon vayunk. Ha jók vagyunk, és van hozzá infrastruktúra, rendezhetünk világversenyt ===> azt közvetítik máshol, eljönnek megnézni ===> felfigyelnek az országra (qrva olcsó, szép - amióta egy francia ismerősöm itt járt, nem bír leszakadni rólunk, hívta a barátait is /ugyanis ők azt hitték, h itt még McDonald's sincs) megtetszik, visszajönnek, a kint megkeresett pénzük egy részét itt költik el.
Az a baj ezzel az országgal, hogy mindig csak rövid távon mer gondolkodni (gyorsan ellopni mindent). 2020 teljesen nonszensz,óriási lebőgés lenne, de egy 20éves tervet kidolgozhatnának,h mondjuk a feltételek 50%-a teljesüljön, aztán majd meglátjuk hol állunk, akarunk-e pályázni.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2010.02.16. 14:39:10

@Tzimisce:
Szerintem,ég pár % sem férhet bele. Felelő beosztású emberek hatalmas pénzekkel "játszanak". Ennyi elvárható tőlük, hogy becsületből ők mutassanak példát. (De már csak egy ilyen utópista, nácifasiszta vagyok... tudom a holokauszt is így kezdődött kezdődött :P )

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.16. 14:40:21

@volánrulz: Ezek az adatok honnan vannak? Mert Sydney pár milliárdból készült és ott azért lehet jó áron adni a jegyet.

Peking 40 milliárdnál többe került, legalábbis ennyit vallottak be. Az minden volt, csak nem nyereséges. A kommunista propagandába és imázsépítésbe viszont belefér...

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.02.16. 14:40:42

@Palmer, Laura: tudod, csak egy kulonbseg van kozted, meg a parlamentben ulo barmok kozott: neked van agyad... nekik mar az alapok hianyoznak. Te mint laikus, igy latod, ok meg total elszallva...

ez is leirja a szakertelmuket.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.02.16. 14:41:00

@budai zöld:

A 100 éves jubileumot nem lehet figyelmen kívül hagyni! :)

emzperx 2010.02.16. 14:41:41

A betonlobbinak semmi sem drága.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.16. 14:47:06

@Tzimisce: Az eredeti 200 milliárdos költséggel sem lett volna nyerséges. A 3-as metró befejezése egy 10-20 milliárdos cucc lett volna. Csak 20 éve várnak rá egyesek Fillléres, mégis hasznos.

HÉV-ek összekötése és járműcsere szintén filléres és az agglomerációs gondokat is orvosolja erősen.

A 4-es játékmetró egyiket sem. Méltó emlékműve lesz az elmúlt 8 év ámokfutásának és ostoba szavazóknak. A baj az, hogy drága...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 14:49:54

Van-e Magyarországon 78 becsületes,normális,nem megvehető parlamenti képviselő?
Nem hiszem hogy tudni akarod a választ.:((

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.16. 14:57:30

@Tigeri: azon képviselők is beleszámítanak, akik ebben a ciklusban már "elhullottak"? asszem 7 db ilyen van. És ugye halottról jót, vagy semmit. :)))

arlequin 2010.02.16. 15:17:09

@Seduxen: "És ugye halottról jót, vagy semmit."
egy másik topikban emiatt már kitomboltam magam... "halottról JÓL vagy semmit" a helyes.
grrr

Seduxen (már NEM dr.) 2010.02.16. 15:21:29

@arlequin: mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa

arlequin 2010.02.16. 15:24:56

@Seduxen:
Misereatur vestri omnipotens Deus et dimissis peccatis vestris, perducat vos ad vitam aeternam. Amen.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 15:27:18

@arlequin: Na jóvan! Tudsz Franciául. És akkor mivan?? :))))

esef 2010.02.16. 15:29:10

@zero:
Elrontottátok a képen a dátumot. Az nem 2020, hanem 2200 lesz. De csak akkor, ha most azonnal kezdjük az építkezéseket...

arlequin 2010.02.16. 15:29:41

@Tigeri: én? nemigen. a gugli viszont gyorsan kikeresi a feloldozási formulát ;-)
ennyit xanax testvér, khmm, sedu barát csak megérdemel, nem?
naszevasztok.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 15:34:13

@arlequin: Jaja,olyan könnyű összekeverni ezeket a sörmárkákat.:))

Inner Circle 2010.02.16. 15:40:17

Ha 5164 milliárdért megépítenénk az összes mindenséget, akkor azt azonnal megvenné tőlünk egy ciprusi cég (3.000.000 Ft jegyzett tőke, 43 Ft jegyzett tőke, 32.000.000.000 $ tartozás, referenciák: 2007-ben 1 homokozó feltöltése 1m3 homokkal, január 24-én, üzemi hőfokra melegítés: BOSCH hőlégfúvóval) 53 milliárdért és mi visszabérelnénk tőle az olimpia időtartamára annyi milliárdért, amennyit le sem írok, mert csak egy régebbi számítógépem van, és kiakadna a sok nullától.
Abban az országban, ahol 2009-ben a Városháza frankón azon agyal néhány héttel egy hídlezárás előtt, hogy építsenek-e helyette pontonhidat, ott 2020-as olimpia tervezése helyett inkább az öt karikáról készült körvonalábrák kiszínezése felel meg a képességeknek.

f.m.j. 2010.02.16. 15:43:53

bocsánat az offért, de ez vicces lehetne, ha nem kéne tőle kiakadni :)

index.hu/bulvar/2010/02/16/vedelmi_penzt_szedett_tarsaitol_egy_diak_baktaloranthazi_diak/

kérdéseim: saját maga ellen szedte? 28 diák miért nem fogott össze, és verte meg ezt a hülyét? A népirtások is erre a pszichológiára építenek?

visszaadom a szót: ON :)

Lake 2010.02.16. 15:47:47

kovácslacik vagytok mind!
....ha találtok gazdasági jelentéseket laikusok számára az utóbbi nyári olimpiákról (kivéve Hellast), nyomjátok már ide...csakhogy a tényekről is vitatkozzunk, ne csak csípőből lövöldözzünk a saját tökünkre :P

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.16. 15:48:48

Pedig volt már Budapest 2012 projekt is már 2002-ben, akkor a szocik nem támogatták, most vajon miért lett mégis újra népszerű? Egyébként az a realitás, hogy Athénban 2004-ben volt az utolsó olyan olimpia, amit kis országban rendeztek.

Lone Wolf 2010.02.16. 15:51:37

@eszkep: Hijjj Bammeg! Cifra ügy! Az a legszebb az egészben, hogy: "évekkel ezelőtt ugyanaz a cég újította fel a nemzetvédelmi egyetem közmű-, csatorna- és távfűtővezeték-hálózatát, amelyik a BKV-ügyekben is érintett lehet." No comment!

Az meg csak hab a tortán, hogy a honvédelmi minisztérium is érintett lehet az ügyben! A végén, még a grippen ügyhöz is találnak szálakat. vagy, legalábbis a részegállat honvédelmi miniszterünk "makulátlan" neve besározódik!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.16. 16:04:49

Valahogy nekem is az jutott eszembe, hogy ha nem lenne széjjellopva az ország, akkor akár még 2020-ban lehetne is olimpia itt.
De így...

andreasue (törölt) 2010.02.16. 16:07:58

Teljesen akadémikus dolog azon vitatkozni, hogy kell -e ide olimpia, vagy sem.
A szervezők tudják a legjobban, hogy erre semmi esély. Annál jobb, legalább nem kell elszámolni a lóvéval!
Mint korábban a
- világkiállításra
- nemzeti színházra
- új kormányzati központra
...
számlálatlan egyéb, soha meg nem valósult projektre kidobott pénzeknél.

fonok1 2010.02.16. 16:09:10

Csepeli szennyvíztisztító melletti olimpiai stadion. Tökéletesen átgondol városfejlesztés.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 16:11:41

@andreasue: Roma felzárkóztatás,Becsületes politikusok szoborcsoportja.

Inner Circle 2010.02.16. 16:13:46

@fonok1: legalább az uszoda már megvan (ez ám a dizájn... simán lenyomjuk a fantáziátlan pekingi vízikockát a szennykockánkkal!), és a cáparuha helyett majd mi hozzuk divatba az alligátor- vagy patkány-ruhát az úszóknál. Hungarikum!

fonok1 2010.02.16. 16:14:32

@Inner Circle: beleznay éva for a president

Lone Wolf 2010.02.16. 16:14:39

@Tigeri: XD XD XD

JAJA! Pár ha hétig csak vizet ihat, tutira megtörik, és még azt is bevallja, amit nem követett el! :P

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 16:18:57

@Lone Wolf: Ejnye ez azért kegyetlen. Aztán egy felesért vállal mindent,mint egy rossz kurva.:))

BF79 2010.02.16. 16:20:42

Az olimpia vagy hasonló mértékű beruházás sorozat az, ami ki tudna húzni minket abból a gazdasági és elsősorban szellemi gödörből, amiben vagyunk. Rossz olvasni ezt a tömény nyavalygást és pesszimizmust, ami árad a bejegyzésből és a kommentekből. Végre van egy civil szervezet, aki évek óta tesz is valamit, és végre van egy cél, amin nem acsarkodnak, hanem egyetértenek a politikusok, de nektek ez sem elég. Egy jól szervezett olimpia évtizedekre képes egy várost, egy régiót, sőt egy országot fellendíteni. Lásd Barcelona. Persze el is lehet rontani, pl. Montreál, ezért nem mindegy, hogy miként van előkészítve, ezért van szükség olimpiai törvényre. Jelenleg nem vagyunk készek a rendezésre, ezt a BOM is állítja. Ha 2013-ban nyerünk, akkor 7 év nagyon szűken, de már elég lehet. Nem valószínű, hogy nyerünk, viszont az erős négy évenkénti pályázatok általában lehetővé teszik, hogy nyerjen egy város, és így mi is 24-28-32-ben rendezhetünk olimpiát. Remélem, hogy így lesz, és nem a mindenben kifogást keresőknek, örök pesszimistáknak lesz igazuk.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 16:24:57

@BF79: Haver, te nagyon rossz helyre jöttél...

Lone Wolf 2010.02.16. 16:25:23

@Tigeri: És az baj ha kegyetlen? 8O

fonok1 2010.02.16. 16:27:35

@BF79: expo1996, pécs2010...

Lone Wolf 2010.02.16. 16:28:12

@Lone Wolf: Látod, pont így kell ezt csinálni pár hétig csak vizet kap, aztán a rács túloldalán a földre lerakunk egy üveg jóféle *matrózízűt! És garantáltan be fog vallani mindent!

* m.blog.hu/ho/homar/image/200909/tuzesmatroz_he.jpg

reKorrekt 2010.02.16. 16:32:08

@BF79: Én egy fagolyót nem bíznék ezekre (egyikre sem), nemhogy egy ilyen volumenű projektet és ennyi pénzt, kutyából ugyanis nem lesz szalonna... de sajnos mint látom már vérszagra gyűl az éji vad...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 16:32:38

@Lone Wolf: Vagy egy üveg kalózpálinkát.Tudod,halálfej van rajta...

BF79 2010.02.16. 16:36:21

@Tigeri: Állom, küldjétek.

@fonok1: 96-ot meg sem rendeztük, Pécs még csak bő 1 hónapja kulturális főváros, de már temeted.

@reKorrekt: Értem, ezek szerint Mo. és BP most már örökre arra van kárhoztatva, hogy korrupt politikusok örökre elszúrjanak mindent. A dédunokáink is ebben fognak élni. Ha ez annyira zavar, akkor miért nem teszel valamit?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 16:46:25

@BF79: Tudod mi az az álomhajó? Bekapod a fa..om és én állom ha jó.:))
Amíg így állunk,nem kéne ezzel foglalkozni.Attól tartok ha meg is csinálnánk az olyan "Magyaros" lenne a szó rossz értelmében.:((

arlequin 2010.02.16. 16:48:47

@BF79:
egyetértek. de ilyen vezetéssel lehetetlen. (ennyit maszopszadeszről)
a széchenyi-terv 90%-a pedig a multiknak ment, nem a magyar kis és középvállalkozóknak. nem elég ám országzászlózni és surányit futni hagyni... (ennyit fidesz-mdf-torgyánról)
most jön a választás. mi teszel te?

arlequin 2010.02.16. 16:50:34

@Tigeri: lehetnél egy kicsit kedvesebb BF79-el bazdmeg. kösz. a helyzet az, hogy igaza van, a 'csakmiértnem'-et pedig még nem látja át...

Lone Wolf 2010.02.16. 16:51:29

@BF79: Pécsen a beruházásoknak már réges-régen készen kellene lenniük! Ehhez képest még most sem tartanak sehol sem! Holott a kulturális főváros címe már él...

-"Értem, ezek szerint Mo. és BP most már örökre arra van kárhoztatva, hogy korrupt politikusok örökre elszúrjanak mindent."

Nem! De bazze! Először talán ezeket a dolgokat kellene rendbe tenni, mert amíg a korruptció és a tesze-toszaság, ilyen magas fokú addig jobb ha bele sem vágunk semmi olyasmibe mint az Olimpia! De még a metróhoz hasonló projekteket is jobb ha elfelejtjük!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 16:52:00

@arlequin: Kihagytad a náczi pártot.amely még nem tudott bizonyítani.:))

szabogyula 2010.02.16. 16:55:19

@BF79: Nade pajtás , Te azt komolyan gondolod hogy ez az ország ebben az állapotában 10 éven belül meg tud rendezni egy olimpiát ????
Vagy ezt állitod ?
És nem kell olyan aranyos , optimistának beállitani az ezzel üggyel foglalkozó szervezeteket , embereket .
Vagy ha igen , akkor én is elmegyek közpénzen , fizetésért , napi 8 órán keresztül ájtatos , optimista , derülátó elméleteket gyártani , hogy " milyen jó lenne ez az országnak ".

arlequin 2010.02.16. 16:55:21

OFF
fideszes lózunggyűjtemény. vicces. ;-)))
barikad.hu/node/47162
ON

zrobasé 2010.02.16. 16:58:41

-nekem van egy ötletem! gondolom abban egyetértünk, hogy nem lehet olimpiánk 2020-ban, mivel nincs annyi pénzünk, amiről nem tehet senki, még a rómaik se.De jogunk lehet hozzá, hogy olimpiát rendezzünk !
-Remek ötlet ! harcolni fogunk, hogy ismerjék el a z olimpiához való jogunkat !
-Ez miért jó ?
-Már mi ?
-Hogy küzdenénk, hogy rendezhessünk olimpiát, ha egyszer nem vagyunk képesek rá ?
-ez egy szimbólum, az elnyomásunk elleni küzdelmünk szimbóluma !
-harcoljon ő a realitások ellen

arlequin 2010.02.16. 16:59:04

@Tigeri:
nem hagytam ki:
"most jön a választás. mi(t) teszel te?"
;-)))

@ostoba 8o: kedves ostoba. apáink 1945 után 5 év alatt újjáépítették az országot. mi ahhoz egy olimpia? lófing kedves, patásszellentés

tudi 2010.02.16. 17:16:05

Olimpiát, foci VB-t, EB-t rendezhetünk, de akkor legyen stabil min. 2-3%-os gazdasági növekedés, csökkenjen az államadóság, a hiány éves színten 1-2% legyen, a költségvetés rendelkezzen tartalékokkal, alacsony legyen az infláció, jöjenek létre új munkahelyek, az emberek tisztességes bért kapjanak, ha ezen minimális feltételek teljesülnek, akkor tőlem már holnap is rendezhetnénk, amíg ezek nem teljesülnek, addíg lidérces lázálom.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.02.16. 17:16:52

@arlequin: Végül is volt arról szó,hogy olyan az ország mintha háború után lennénk. akkor most megint újjá kell építeni.

jpmjpm 2010.02.16. 17:25:23

Ha téli olimpiát akarnánk rendezni az sem lenne nagyobb hülyeség mint ez.

Eszem-faszom megáll.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.16. 17:35:35

@BF79:

Mi készült egy Pécsett időben? Semmi? Hány évük volt rá? Hat? Miről beszélünk?

Ugyanarról a városról beszélünk, ami 20 éve "épít" egy metrót? Ahol nincs egy rohadt UEFA-szabályoknak megfelelő stadion?

Ahol az úszó EB-re nem tudtak felépíteni egy uszodát? Ahol mindent szétlopnak?

Amikor -7% a GDP? Amikor 20 000 milliárd forint hitelt kellett felvenni? Amikor 3 millió ember él a létminimum alatt?

Akkor építsünk Olimpiát? Miért nem mindjárt űrkikötőt? Magyar embert a Holdra!

arlequin 2010.02.16. 18:24:32

@zero: kedves zero!
"Magyar embert a Holdra!"
már megint mertél kicsit álmodni és közben elfelejtetted, hogy a szíriuszról jöttünk?! ...;-)))

molaris 2010.02.16. 18:41:32

Na valakinek nagyon üres a zsebe már megint. Mert ugye már a jelentkezéssel is tömérdek pénzt lehet baráti zsebekbe dugdosni. Mert itt nem az olimpia a lényeg, hanem a kandidálás.

Sok baráti vállalkozást ilyen- olyan címen kistafírozni, és akkor már egy klikknek megérte. A sok hülye meg tátja a száját. Kormányzati Negyed ll.

Valahol messze felsír egy készülő magyar olimpikon!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.02.16. 18:42:52

@BF79: Ahol olyan birka emberek élnek, hogy 5-ször összehozzák demszkyt vezérnek...

molaris 2010.02.16. 18:43:50

@tudi:

Na ez nem érdekel senkit! Amint írtam, váltás lesz.

tryclops 2010.02.16. 19:43:30

@zero: benézted a számokat.
idézlek:

"A budapesti olimpia megrendezése - a PriceWaterhouseCoopers (PWC) számítása szerint - közvetlenül 518 milliárd forintba kerülne. Ez tartalmazná a rendezés, valamint az ahhoz szükséges közvetlen - sportcélú - beruházásokat. Ezen túl a tágabb infrastruktúrába - 5-ös metró, az M0 bezárása, autópályák, vasutak - 2012-ig 5.344 milliárd, míg 2020-ig további 5.158 milliárd forint beruházásra lenne szükség."

Segítek: összeadva 11 020 milliárd forint.

De így még szebb...
f.

tryclops 2010.02.16. 19:46:37

Jézusom, tovább olvasva még szebb. Ez a nagyokos Szalay-Berzeviczy 2008 decemberében 2011-es euró bevezetést várt.

Ott van a realitásérzéke a toppon. Már mindent értek!

K.Jani 2010.02.16. 20:16:12

mivel a feleségem ott volt pekingben, és most is vancouverben van, így én nyugottan ki merem jelenteni, hogy nem lesz olimpia magyarországon! ugyanis REFERENCIA NÉLKÜL NEM ADJÁK ODA A RENDEZÉSI JOGOT!!!!!!!!!
előszőr egy-vagy két sikeres európai vagy világméretű sporteseményt kéne megrendezni, és azután pályázni.
ezt tudnia kell smith pálnak és a többi "szakembernek" is! ezek után egyértelmű, hogy PÉNZLENYÚLÁS az egész!
a régi jól bevált recept: cirkusz és kenyér! csakhogy magyarországon már a kenyeret is ellopják lassan.

ermi50xn6j2 (törölt) 2010.02.16. 20:20:30

Milyen sok szép nem napon barnult hostess lányokat tudnánk beállítani kisérőknek."Gondoljátok meg proletárok" /József Attila/

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.02.16. 20:24:46

Igen!

Legyen Budapesten olimpia!

Én igenis egy olyan országban szeretnék élni, mely KÉPES egy olimpiát megrendezni a fővárosában!

KÉPES, mert a gazdasága stabil, az infrastruktúrája fejlett, a városképe (legalább a frekventált helyeken) rendezett, és a politikusai képesek pártérdekektől függetlenül összefogni egy jó ügyért, és akár kormányváltásokon átívelő munkával megvalósítani!

Csak attól tartok, hogy itt már megint összekutyulódott az a fránya sorrend...

Molnársziget 2010.02.16. 20:29:53

Milyen szép lenne,amikor Gyözike és Kiszel Tünde nyitná meg a sporteseményt!!

jpmjpm 2010.02.16. 21:13:12

Egybként egy Olimpia azt jelenti, hogy az összes jelentős sportág egy időben tart világbajnokságot Budapesten. Hol vagyunk erre felkészülve? Mikor volt jelentős világesemény Magyarországon? És azt milyen sikerrel tudtuk levezényelni? Volt úszó EB, dehát b+ egy medencét alig tudtunk felmutatni, a lelátókról nem is beszélve. Az, hogy fedett legyen az pedig totális utópia, fel sem merült, hogy fedett uszodában lenne az EB. Idén is lesz úszó EB, amit majdnem le kellett mondani, mert az MSZP nem adott idénre támogatást az MTV-nek, aki ezen besértődve nem akarja közvetíteni az EB-t, ami feltétele a rendezésnek. Összefogás? Az baszod!

Aztán volt öttusa VB vagy EB már nem emlékszem melyik 2008-ban, amikor is a medencéből az úszás reggelére elfolyt a víz! Hát LOL! És ezek kis fingnyi események lennének. Majd amikor 20-onegynéhány sportág idejön vetélkedni, majd pont akkor leszünk egységesek és kurva profik.

Ez a Szalay-Berzeviczy egy fasz. Csak azért kampányol az olimpia mellett, mert neki ez jól jövedelmez. Tudja, hogy esélytelen a dolog. Ha pedig nem tudja, akkor azért fasz, mert nincs egy csepp esze sem, nem látja át, hogy mi szükséges egy ilyen eseményhez.

Már megint fordítva ülünk a lovon. Egy Olimpiához akarunk feltételeket teremteni, nem pedig a meglévő feltételekhez akarunk Olimpiát rendezni.

Squazee 2010.02.16. 21:41:28

Amikor legutóbb majdnem rendeztek nálunk egy olimpiát, kitört az első világháború. Megéri kockáztatni?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.02.17. 03:25:22

@zero:
Látod, az a gond az Olimpiával, ami a 4-es Metróval.
Nem oda kellene építeni.
Nem Budapestre.
Ez a város egy szennycsatorna és különbenis haldoklik és vízfej.
Ha viszont Alcsútra, vagy Felcsútra rendeznénk az Olimpiát, mindjárt más.
A legdinamikusabban fejlődő faluk.
Golfpálya, fociakadémia, ami szemszáj ingere.
Na, ennyi.
Alcsúton-Felcsúton nincs lopás, sem tehetetlenkedés.
Ott nincsenek csúszó határidők.

Olimpiát Felcsútra !
Alcsútra...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.02.17. 03:27:39

@K.Jani:
Kósa már 20 éve rendez sikeresen mindenfélét.
Legyen az Olimpia Debrecenben.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.02.17. 03:29:07

@simonmondja.:
Tényleg, az Aranybika szállónak van elég gyertyája?

molaris 2010.02.17. 07:16:27

@simonmondja.:
Ne törj magasra. Kis ország vagyunk, elég nekünk a mécses is!

Thulsa Doom (törölt) 2010.02.17. 08:47:12

Na, majd pont Viktor fog erre nemet mondani. Nekik is kell majd valami tuti lenyúlós biznisz. A kormányzati negyedet már kilőttél Gyurcsókék, a négyesmetrót Demszkájék. Ez viszont éppen testhezálló! Merjünk nagyot álmodni! Olimpiát Csepelre külföldi hitelből! Ez az! Ez kell a népnek!

kamasuka 2010.02.17. 09:05:33

És utána a paralimpiával mi lesz? :) Mert erről senki sem beszél, pedig árukapcsolásként azt is meg kell rendezni a klasszikus olimpiával. :D

Előttem a kép, ahogy amerikai és kanadai mozgássérültek és kisérőik próbálnak valahonnan Óbudáról - ősi magyar szokás szerint ált. a város ellentétes pontjára szoktak szállodákat építeni, oda, ahol még van hely, nem oda, ahová szükséges volna (mert ugye mit kezdene Csepel 500 3-4 csillagos szállóval az olimpiák után? :)) eljutni a versenyek helyére, de csak hagyományos buszok jönnek, a metróba nem tudnak lejutni a mozgólépcsőn, stb.

redriot77 2010.02.17. 12:58:56

Miiiiicsodaaaa?????? Budapest 2020 Pályázat Előkészítő Bizottság????????? Csak nekem hangzik ez úgy hogy Budapest 2020 Lopászat Szervező és Pénznyelő Bizottság??

Hány ezer oldal teljesen fölösleges, ámde minden képzeletet felülmúlóan túlárazott tanulmányt lehetne ott csináltatni? Urambátyám sógorának a cégivel. Hogy ő is jól járjék meg mink is.

Létre ne hozzák ezt a bizottságot mert félméteres harapófogóval fogom kirángatni a tagok belét!

greybull 2010.02.17. 13:51:36

@csabapayne: jók az ötletek, az agyam is elindult:
- maratoni hazudozás,
- iszapbírkózás politikai sárdobálással
- szájkarate
- páros besúgás
- statisztikai manipulálás két kapura
- egyérintős lenyúlás
- csapatmutyi!

greybull 2010.02.17. 13:54:15

@redriot77: nyugi, a bizottságnak lesz egy előkészítő bizottsága külön, egy előkészítést felügyelő bizottsága, egy bizottság kiválasztó bizottság, egy kurvaanyja bizottság, meg egy azapjafaszát bizottság is (persze mindegyik külön titkársággal, sajtóssal, PR-ossal, titkúrnőkkel, szolgálati autóval (Audi A4 minima).

greybull 2010.02.18. 10:01:12

nem olimpia kell ide, hanem ólompina!

svrider 2010.02.19. 12:44:00

Erről a posztról nekem a sávolyi MotoGP pálya "építése" ugrott be. Mikor is kezdték el? Van már vagy 2 éve. Legalábbis a tavalyi versenynaptárban már benne volt.
Most így néz ki:
www.motogphirek.hu/userfiles/image/2010/Balatonring/BringBara001.jpg
www.motogphirek.hu/userfiles/image/2010/Balatonring/BringBara002.jpg

Ezek után olimpiát ide?? Egy rohadt 5km-es aszfaltcsíkot nem sikerült letenni 2 év alatt!!!!

kuki123 2010.02.19. 18:29:43

@zero:

zerő írási alapanyag a témához

varanus.blog.hu/2010/02/19/nagymagyar_olimpiat

felelős szakpolitikus...ala fidesz módra
úgy tűnik nem csak súlyos stadion függők, de elmebetegek is...

bocca 2010.03.13. 12:31:39

@Tigeri: Tegyük fel van 1 milkád, vegyél egy 100 milkás autót hitelbe és taxizz vele, jól fogsz keresni. Rövid időn belül dobod a törölközőt.
A Kínaiak rendeztek, mert nem tudnak mit kezdeni a szabad milliárdjaikkal, a Magyarok meg az adósságukkal.
Megoldás: növeljük az adósságot?

süti beállítások módosítása