Skip to content


       Szűrés lista

Ennyi volt a Daimler-ügy

Az amerikai igazságügyi minisztérium kedden nyújtott be keresetet egy szövetségi bírósághoz, és ebben azt állította, hogy a Daimler 1998 és 2008 közt több tízmillió dollárral vesztegetett meg kormánytisztviselőket világszerte. A minisztérium szerint a cég a kenőpénzekkel akart kedvező feltételeket kiharcolni járműveinek értékesítéséhez.

Természetesen nem maradtunk ki ebből: a kereset szerint a megvesztegetett 22 ország között Magyarország is szerepel, a 76 oldalas iratból 1 oldalt tesz ki a Magyarországra és Ausztriára kiterjedő korrupciós ügy leírása. (A teljes kereset itt olvasható.)

 

Nevesítik az EvoBus Hungária Kft.-t: ez a cég 2003-ban vette át a Daimler Mercedes és Setra márkáinak autóbuszüzletágát, és részt vett a Volánbusz 32 darabos busztenderében. A keresetben az áll, hogy a 32 buszt az EvoBus Hungáriától vette meg a Volánbusz, ebből 17 járművet azonban az EvoBus Hungária az ügylet előtt közvetlenül az EvoBus Austria nevű osztrák cégtől vásárolt meg. A 17 buszt a cég 1 678 170 euróért vette és körülbelül 1 745 000 eurós áron (ma 461 millió Ft) adta tovább a Volánbusznak, vagyis mai árfolyamon 17,5 millió forintot keresett az ügyleten.

A tranzakcióval egyidőben az amerikai kereset szerint az EvoBus Austria 333 370 euró (ma 88 millió forint) "jutalékot" fizetett ki az amerikai USCON cégnek azzal a megállapodással, hogy az összeg egészét vagy egy részét magyar kormánytisztviselőknek továbbítsák. A 76 oldalas dokumentum szövegszerűen nem állítja, hogy a magyar illetékesek a pénzt át is vették, csak azt, hogy az EvoBus Austria a rendelkezésükre bocsátotta azt.

Az USCON az amerikai igazságügyi minisztérium szerint eredetileg egy Delaware-ben bejegyzett cég volt, de már 2003-ban, a kifizetések előtt 2 évvel megszűnt. Az EvoBus Austria 2006 októberében 2005-re visszadátumozott, színlelt tanácsadói szerződéssel próbálta takargatni a kifizetést, de az amerikai kereset szerint egyértelmű, hogy a cég semmilyen ellenszolgáltatást, valódi tevékenységet nem végzett a pénzért.

Nem minden országban pénzt osztogattak egyébként: egy türkmén tisztviselő születésnapi ajándék gyanánt egy több mint 300 ezer dollárt érő páncélozott, S-osztályú Mercedes Benz személyautót kapott.

Nagyjából ennyi információ után, ezzel a keresettel le is zárult a Daimler-ügy. A cég próbálja menteni a menthetőt, ezért beismerte, hogy több tízmillió dollár összegben fizetett kenőpénzeket külföldi kormánytisztviselőknek legalább 22 országban, vagyis bűnös az Egyesült Államok korrupcióellenes törvényeinek megsértésében. A cég csütörtökön peren kívül egyezett meg az amerikai külüggyel: 185 millió dollár bírságot és kártérítést fizetnek, hogy az ügyészség eltekintsen a további vizsgálatoktól.

Ennyi, mindenki jól jár. A Daimler többi ügyét pedig nem piszkálják, mert 90 millió profitra tett szert tisztességtelenül a kereset szerint, és befizeti ennek dupláját a kasszába. Kvázi lefizeti az ügyészséget, de sebaj.

A hírbe hozott magyarok is fellélegezhetnek: Magyarországon a rendőrség, ügyészség nem, csak a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő vizsgálódik, várhatóan április végére végeznek.

Vajon kit fog akkor érdekelni az 5 évvel ezelőtti "csekélyke" összeg? Már ha egyáltalán találnak valamit...

(forrás: Origo, HírTV, Világggazdaság)

 

Címkék: kormány korrupció

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr461889633

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán és erkölcs 2010.04.02. 18:10:34

 "Az egész ingatlanpanama-ámokfutást a Fidesz és a Fidesz média mély hallgatása övezi. Mivel tyúkperekben is elszámoltatást hirdettek, a hallgatás különös. Volt, egészen addig, amíg napvilágot nem láttak azok a fotók, amin Orbán Viktor és a s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.02. 15:17:32

Jó hosszúhétvégét, sok kaját-piát, sonkástojást mindenkinek!

arlequin 2010.04.02. 15:33:20

mennyi az?

17,640,000,000.- ft

aprópénzecske. egy büdös milliárd sem jutott a magyarokhoz ha leosztunk 22-vel.

minimalista 2010.04.02. 15:38:59

@laspalmas:
Sok locsolót! :-)
Békés, boldog ünnepeket mindenkinek!

u.i.: ne politizálj!!! XD

jozicsenko 2010.04.02. 15:40:33

öt év? 3lvtársak, az elévül!

mint amikor a privatizált épület visszabérlése megegyezik a törlesztőrészlettel: a ház az enyém, kereken 0 Ft-ért...

Horizont 2010.04.02. 15:40:43

Hol van már a tavalyi hó - pardon pénz:) Ha lenne egy varázspálcánk és beintenénk az elmúlt 20 évre, hol mi volt, hol kaptak, nyúltak, szedtek, vettek, tisztességtelenül, lehet, hogy elájulnánk több millióan, a több milliárdtól ami odament ahová nem kellett volna! Nem is tudom jó lenne-e valóban mindent megtudni? Annyi elhízott csontváz kerül már (még ) elő!
@laspalmas: Köszönjük a jókívánságot, viszont! Csak az a gondom, hogy elő kell "állítani" a sok kaját, és nem tudom megállni, hogy ne egyek, igyak (annyit) :DDDD

Auris 2010.04.02. 15:46:23

Határozott és általános szociológiai alapú véleményem: "Az állam a maffiák között a legerősebb maffia." Mármint normális társadalmakban, úgy mint az USA-ban.

Lássuk csak: eltette az ügyészség útján a "kenőpénzt" a Mercitől, oszt köszöni el van intézve.

Nálunk az a baj, hogy az állam nem tud legelső lenni a maffiák között...:)

Lone Wolf 2010.04.02. 15:49:07

@Auris:
"Határozott és általános szociológiai alapú véleményem: "Az állam a maffiák között a legerősebb maffia." Mármint normális társadalmakban, úgy mint az USA-ban."

A törvény pedig az erősebb kutya baszik elvének papír által álszentesített formája. Nálunk mindenképpen...

arlequin 2010.04.02. 15:55:58

@Auris: egyetértek. hamvas béla írta vala:
ÁLLAMOK KIALAKULÁSA
A völgy összeszűkül, és az utasoknak, messze
földről, a szoroson kell áthaladniok.
A sok utasra megjelentek
az árusok,
a sok árusra megjelentek
a zsiványok,
a sok zsiványra megjelentek
a rendőrök,
a rendőrök törvényesítésére megjelentek
a hivatalnokok,
a hivatalnokok védelmére megjelentek
a katonák,
a sok katonára megjelentek
a kurvák,
a kurvák dicsőítésére megjelentek
a költők.

hibátlan ;-)

belzebubó 2010.04.02. 16:24:52

Pár éve a Siemens, most pedig a Daimler. Viszont a magyar érintett nyugodtan aludhat tehát. Nincs vizsgálódás.

"Ki lehet érintett?

Arról, hogy a kenőpénz magyar kormánytisztviselőknél landolt volna - azaz átvette-e valaki, és ha igen, kicsoda - az amerikai és a német lapok nem számolnak be. A Volánok működését ismerő forrásaink szerint ugyanakkor ha volt ilyen tisztviselő, annak a Pénzügyminisztérium felügyelete alá tartozó, azóta megszűnt ÁPV Zrt.-nél kellett dolgoznia.

Ez a szervezet gyakorolta a tulajdonosi jogokat a Volán vállalatok fölött, és ez a tény rendszeres konfrontációhoz vezetett a PM és a Kóka János vezette GKM között."

Roxvox 2010.04.02. 16:37:41

Kellemes nyulat ( nem a Magyarok Nyulait) mindenkinek.

abandi 2010.04.02. 17:23:26

Brávó és hurrá a cionista usának!
Remélem ,azért jó nagy kártérítésre ítélnek bennünket a zsidóik miatt!
Háborút akarnak.

dr. Aullah 2010.04.02. 17:38:41

Ez pont most hallottam. Eszem faszom megáll. 22 ország politikusait fizették meg. Ennyi. Nincs már nyomozás. Ők is le lettek fizetve. Láttam az elnököt, hogy nyilatkozott, hogy ezek után mindent betartanak... hát a kurva anyját!

abandi 2010.04.02. 18:20:47

A kurvaisten bassza meg őket!
Fel, támadás!

2010.04.02. 18:36:49

Emlékszem, pár hónappal azután, hogy megvettük a Siemens Combinokat, egy hatalmas razzia keretében több magas rangú Siemens vezetőt letartóztattak hasonló ügyből kifolyólag. Természetesen Magyarországon nem követte vizsgálat az ügyet, hiszen teljesen nyilvánvaló, hogy a mi tisztviselőink, különösen a főpolgármesterünk abszolúte megvesztegethetetlen, és ha netán a Siemens korrumpált is olyan ócska helyeken, mint Németország, itt, nálunk fel sem merülthetett ilyesmi, kár is ez után nyomozni.
Amúgy tényleg nem valami nagy összeg, tocsikmárta már 15 évvel ezelőtt is a tízszer ekkora sikerdíjjal dolgozott, és akkor még jobb volt a forint. :)

Horizont 2010.04.02. 18:57:21

@Sörömpőőr: A Combinó nem létező légkondija elterelte az éber figyelmet:)

Yo Sar Ian (törölt) · http://faking.blog.hu/ 2010.04.02. 18:58:19

88 misi, az kábé kilenc év.
Cuslágból extrapolálva.
A sok korrupt geci
bújjon rabruhába!

2010.04.02. 19:11:03

@Horizont: Ezt a légkondi hisztit sosem értettem. Egy autóban még isten nek, mert dugóban lehet rekedni vele, meg minden, de egy villamost minek? Hiszen az halad, remekül át lehet szellőztetni a menetszéllel! Ha meg nem halad, akkor az összes ajtaja nyitva van, és kiesik belőle a hideg.

Lone Wolf 2010.04.02. 19:14:45

@Sörömpőőr: Pedig eccerű. Egy jóindok a lenyúlásra sosem rossz!

greybull 2010.04.02. 19:16:58

@abandi: barátom én is elég mocskosszájú vagyok, de felénk ezt inkább úgy mondják, hogy: "Az Isten lova bassza meg űket!" (a ló is persze lú, mert ez a Hajdúság). Amúgy egyetértek Veled és békés húsvétolást!

Horizont 2010.04.02. 19:28:40

@greybull: Nem akarom az úrinőt megjátszani, sajnos én is szoktam káromkodni, nem helyes, de ki lehet a gőzt ereszteni vele. A blogokban egyre jobban terjednek a csúnya szavak. Érdekes, leírva sokkal durvábbnak érzékelem:(

Marcellusca 2010.04.02. 19:58:48

@Horizont: Őőőő, izé, inkább nem csapom le ezt a magas labdát. :DDDD

Inkább kívánok Neked és mindenkinek békés, áldott Húsvétot!
Kinek-kinek igénye szerint sok locsolót, sok piros tojást (ki úgy kívánja, azt rúzs színezze :D), jó pihenést és politikamentes feltöltődést!

www.youtube.com/watch?v=XIBFVpdQ4l0&feature=related

Horizont 2010.04.02. 20:03:30

@Marcellusca - nem kell Cavinton!:
Köszönöm és neked is hasonlókat. A Főnöknek meg sok piros tojást:)))
És tényleg, politika mentes családias lazulást!

Rorgosh 2010.04.02. 20:06:58

Az ügy valójában egy USA vs. EU kereskedelmi háborúról szól. Ugyanis az USA törvényei szerint az amerikai kormányszervek nem vásárolhatnak olyan cégtől amely az azt megelőző X (pontosan nem tudom mennyi) évben korrupcióba keveredett, illetve az ilyen cégek termékeivel szemben még talán extra vámot is kivethetnek.

Ez mind szép és jó lenne, csak - sajnos - teljesen bevett szokás, hogy a közbeszerzések esetében korrumpálják a döntéshozókat. Nem csak a DAIMLER tette ezt, hanem amerikai vetélytársai is, és gondolom a DAIMLER bemutatta az erről szóló bizonyítékokat, és megjegyezte, hogy eltekint a vetélytárs per alá vonásától, ha meg tudnak egyezni...

Persze annyira szép lett volna, ha legalább ebből a korrupciós ügyből kimaradt volna a hazai kormányzat, de sajnos nem sikerült.... :( Persze azt nem igazán értem, hogy miért is tenderrel kell a VOLÁN társaságoknak buszt venniük....

Smacika 2010.04.02. 21:02:05

Én azt nem értem, hogy ilyen eseteknél a megállapított összeget ki kapja?
" A cég csütörtökön peren kívül egyezett meg az amerikai külüggyel: 185 millió dollár bírságot és kártérítést fizetnek, hogy az ügyészség eltekintsen a további vizsgálatoktól."
Ki kapaj a 185 millcsit?
Kié a kártérítés?
Milyen és kié a kár?

Rwindx 2010.04.02. 21:02:59

Én úgy gondolom az USA-beli vizsgálat lezárásának semmilyen csillapító hatással nem kell lennie a többi érintett ország igazságszolgáltásának irányába.
Azaz ettől még az összes érintett országban szarrá büntethetik(nék) a Damliert és a korrupcióban résztvevő hivatalnokokat.

Smacika 2010.04.02. 21:19:47

@Rwindx: Erre gondoltam én is.
Ha a microsoftot megkúrja az únió, és billiék kicsengetnek 1-200 millió eurót, akkor az kié?
És mire fordítják?

Rwindx 2010.04.02. 21:41:54

@Smacika: Az, szinte biztos hogy az EU költségvetésébe folyik be, esetleg azon belül célzottan valahova. A "szerintem"-et hangsúlyoznám, mert nem tudom. Mondjuk szétosztogatni a tagállamok között nem hiszem hogy értelme lenne.

arlequin 2010.04.02. 23:13:50

@Rorgosh: kösz az infot.

@Rwindx: belefolyik az eu kltsgvtsbe és ott elmegy a bécsi török vendégmunkások gyermekeinek oktatási helyzetének feltérképezésére, támogatására és a kapcsolódó hivatalnokok áldozatos munkájának méltóképpeni megbecsülésére. miért? szerinted mi másra költenék?

Rwindx 2010.04.03. 03:00:48

@arlequin: nos a fantáziámnak nincs határa :)
Mondjuk 40 centis kilátót építenek belőle Magyarországon? Áhh ilyen nincs a való életben, durva lenne....

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.03. 07:08:12

A Volán közleménye az ügyről:

"a Volánbusz illetékesei a Magyar Nemzet 2005. május 17-i számában egy hirdetésben olvastak arról, hogy az EvoBus Hungaria Kft. egy csomagban értékesítene 32 használt autóbuszt. Egyenként 109 ezer eurós áron nyolc 1999-ben gyártott, 97 ezer euróért kilenc 1998-asMercedesMB O530 Citaro, valamint 85 ezer euróért 15 darab 1996-os évjáratú MB O405GN2 csuklós autóbusz várt új gazdára. A Transtour honlapján is elérhető hirdetésben szereplő járműveket 30 százalék előleg befizetése után lehetett átvenni. A Volánbusz gyorsan reagált: már május 17-én döntöttek a közbeszerzési eljárás megindításáról a „piaci árakhoz képest lényegesen alacsonyabb” vételárú járművekért. A rövid határidő miatt, hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást kezdeményeztek. Ennek hirdetményét május 18-án küldték meg a Közbeszerzési Döntőbizottságnak és az EvoBus Kft.-nek. Emellett két szakcégtől is ajánlatot kértek.

Közbeszerzési eljárásuk eredményét már május 23-án kihirdették. A szerződés szerint a társaság a meghirdetett értékesítési árak mellett 15 százalék előleget fizetett ki. Így 1,19 millió euróért 14 MB O405GN2, és 1,745 millió euróért 17 MB O530 Citaro autóbuszt vásároltak. A beszerzés teljes értéke így 2,935 millió euró volt (mintegy 750 millió forint)."

Elég gyors üzlet volt, az biztos.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.03. 07:20:27

@Smacika:

Szerintem az USA, a költségvetés.

f.m.j. 2010.04.03. 08:09:22

index.hu/bulvar/2010/04/03/daroczi/

baszki, gyerekek, ez nem tréfadolog

(bocs az offért)

LakatosWinnetou 2010.04.03. 08:11:33

Hogy a pékló rakja tele őket. Mármint az amcsi ügyészséget.
Kérdés: ha egy bűncselekmény gyanúja felmerül Magyarországon, nem kellene hivatalból eljárást indítania az ügyészségnek?
Az egy dolog, hogy odakint lefizették a zügyésséget, de Magyarország nem Ámerika, azaz minket mi a f@szt érdekel az ottani korrupció, mi inkább a miénket vizsgáljuk, nem-é?
Mondjuk érdekes az ami eljárás: korrupciót elrendezni korrupcióval (bocsánat, pénzzel).

A lényeg: mi a helyzet a magyar vizsgálattal? He? Hm? Mit?

Horizont 2010.04.03. 08:20:49

@z666: Azért egy ember halála nem vicc! Ha nem egy gyilkosról van szó, akkor tragédia. Pláne ha semmit nem tudsz az esetről.

f.m.j. 2010.04.03. 08:24:14

@z666:

ezt ne, légyszíves... :(:( szerintem nem szabad viccelődni egy ember halálán, én sem szerettem, mint mszp szóvivő, de mint magánember nem ismertem, lehet, hogy nem tudta összeegyeztetni a politikai szerepvállalását emberi értékeivel... ki tudja, vagy elhagyta a Klaudia, aki szívből megszeretett...
vagy kinyírta a politikai maffia, mert túl sokat tudott
vajon miért tette?
és hát több, mint fura

de hogy erről is a lámpavas jusson eszedbe... :(:(

lassan csalódom a kommentelőkben

arlequin 2010.04.03. 08:27:31

@f.m.j.: hááát szegény. bűn nem marad büntetlen. szerencsétlen. ráadásul öngyilkos? büdös ez nekem.

f.m.j. 2010.04.03. 08:31:47

@arlequin: ezért linkeltem, mert büdös, mint minden ebben az országban
mindent gyanakvás, és hitetlenség övez...

de élcelődni azért nem kellene rajta (nem te:))
minden halál szomorú, és életellenes :) mindenki részvétet érdemel, még a gazemberek is
a halálraítélteket is gyóntatják, feloldozzák, aztán persze megkapja jogos bűntetését, és rajta áll, hogy melyik lator szerepében mit választ...

Horizont 2010.04.03. 08:41:30

Indulhatnak az összeesküvés elméletek. Nem jó oldalon állt, nem jó ügyet szolgált. És?? De ő legalább kivakarta magát a putrisorból, mint cigány. Ha bűn nem maradna büntetlen megfogyatkozna az ország lakossága. Mellesleg nem látunk bele a másik ember, család életébe, nem tudhatjuk mekkora tragédiák történhetnek, hogy valaki képes dobni magától az életet 37 évesen, amikor rendezett életet sugároz magáról. Az ember élete szent dolog(nak kéne lenni), nem szimpátia kérdése. (kivétel a gyilkosok, erőszaktevők)

Horizont 2010.04.03. 08:46:37

@z666: Álszent az nem vagy de hogy valami baj van veled nyaktól felfelé az biztos.Csak sajnálni tudlak, nagyon szomorú lehet az életed ennyi gyűlölettel a lelkedben. Csak vigyázz nehogy visszakapd az élettől ezt az "emberi" hozzáállást! Csak nem Budaházy miatt lettél ilyen???? Óh egek!

f.m.j. 2010.04.03. 08:47:38

@Horizont:

a 2.3.4. mondattal nem értek egyet, a többivel igen :)
de kiszálltam, mert innentől kezdve hitvita, abban meg nem szeretek erőszakos lenni, távol áll tőlem :)

z666 2010.04.03. 08:49:10

@Horizont: Ugyanúgy kivakarta magát, mint Győzike, Kolorbán, FFlórián, stb...

Ellenben vannak, akik tisztességesen vakarják ki magukat, mint pl. Rostás Árpád.

z666 2010.04.03. 08:52:01

@Horizont: Tudod, kell az egyensúly:
Gyűlölet az ellenségeimnek (de tisztelet az ellenfeleimnek), és szeretet a szeretteimnek.
Ha mindenkit szeretni akarnék, nem maradna azoknak, akik közel állnak hozzám...

Horizont 2010.04.03. 09:01:16

@z666: Azt hiszem nem igazán értettél meg. Én sem szeretek mindenkit. De nem is göngyölgetem tovább, mert látom nincs értelme.

@f.m.j.: Az "Óh egek" -kel egyetértettél? :DDDDD (csak vicceltem)

f.m.j. 2010.04.03. 09:03:59

@Horizont: :)

az eggyel elötti hsz-edben lévő 2.3.4. mondatra gondoltam :)
hagyjuk, új poszt van :)

arlequin 2010.04.03. 09:08:48

@f.m.j.: mondjuk azon sem lepődnék meg, ha tényleg öngyilkos lett volna. a rádióban aszonták: az idegenkezűség kizárható. mindenesetre emblematikus alak távozott el. figyelmeztetés ez.

arlequin 2010.04.03. 09:11:47

@f.m.j.: akinek nem inge, nem viszi magára

f.m.j. 2010.04.03. 09:13:27

@arlequin: annyira bírom, amikor nem vagy konkrét :) egyébként igaz...
de senki nem veszi magára, akiről azt gondolom, hogy neki magára kéne vennie :)

f.m.j. 2010.04.03. 09:14:49

ja, és milyen értelemben? én nem kívánom a politikusok tömeges öngyilkosságát... nem mondom, távozhatnának az országból, tőlem egy klassz szigetre is :) csak innen el...

arlequin 2010.04.03. 09:23:18

@f.m.j.: gondolkodj. látszólag sikeres, rendezett életű, boldog kapcsolatban, ráadásul cigány értelmiségi, aki félig elcelebesedett, de nem hagyta magát, s azoknak a szekerét tolta, akikét. érdekes ez. a tükör bármikor megjelenhet és borzalmas, ha egy embernek ez a 'megoldás' és nem tud máshoz nyúlni, katolikus hitoktatóként (!!!) öngyilkos lesz. ez kemény.

arlequin 2010.04.03. 09:30:01

@arlequin: és tegyük még hozzá, hogy mindezt nagypénteken teszi. nekem egy kicsit 'jobblator' szaga van. elnézést a szabadszellemű asszociációkért...

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.03. 09:32:48

@arlequin:

Aki felakasztja magát, marhára nem biztos, hogy azon tűnődik, hogy éppen milyen nap van. Valószínűleg valami olyan kihívással találta szemben magát, amire azt mondta, hogy ezzel mostmár nézzen szembe valaki más. Felsleges túlasszociálni.

f.m.j. 2010.04.03. 09:47:11

@arlequin:

hát, ha még bírod, akkor írnék: ha valaki belenézett ama tükörbe, és az a válasz a látottakra, hogy öngyilkos lesz, akkor nem biztos, hogy azt az üzenetet értette meg, amit a tükröt tartó akart... van az ember szerinti megbánás, ami idevisz (ha egyáltalán ez volt vele, benne, ezt nem tudhatjuk) és van az Isten szerinti megbánás, ami megtérésre visz... lehet, hogy jelzésértékű, hogy nagypénteken, lehet, hogy semmit sem jelent, mint ahogy az, hogy valaki hitoktató, nem biztos, hogy érti is amit oktat...
mindig lehet újrakezdeni, én hiszek az újrakezdésben, hiszen a Húsvét is erről szól...

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.04.03. 09:47:28

@El Topo (Sgt. Elias):
No igen, tök felesleges összeesküvés elméleteket gyártani, meg kombinálni mindenféle keresztény kultúrkörben megtalálható napok jelentésével és azzal hogy mi történt. Valószínűleg valami olyan történt amit már nem tudott feldolgozni lelkileg, szomorú ez a dolog. Csak egy maradhat hátra, hogy azt kívánom hogy a következő fordulót harcolja végig, addig meg nyugodjon békében.

f.m.j. 2010.04.03. 09:55:37

@arlequin: egyébként nem kell külön leírnod, hogy gondolkodjak, mert azt teszem... ha neked nem is úgy tűnik, nem lehet mindenki egyforma :)

arlequin 2010.04.03. 10:39:30

@f.m.j.: @DexterMorgan78/Séfbácsi: @El Topo (Sgt. Elias):
mesterem kérdezte volt tőlem: "te hiszel a jelekben?" ;-)
viszont jól belekapaszkodtatok a "elnézést a szabadszellemű asszociációkért..." hihihi
i am no puppetmaster, only a puppyasker

Donna (Cara)mba 2010.04.03. 10:42:14

@f.m.j.: Lehet, hogy szimbolikus napot választott: de ilyet azért ritkán vár ki a potenciális öngyilkos. Karácsony például az "öngyikosságok napja", kapcsolatban is áll karácsonnyal, de nem szimbolikusan, hanem nagyon is konkrétan. Akkor láthatjuk meg magunkat egyedül, nagyon elhagyatottan és egyedül. Még akkor is, ha nagyon sikeresek és híresek vagyunk a világ ítélete szerint. És mégis vélhetjük úgy, senkinek az égvilágon nem kellünk, innentől valaki érezheti úgy: teljesen értéktelen és fölösleges az élet (lásd Domján Edit hírhedt öngyilkossága karácsonykor).
Ez egy lehetséges motívum.
Gyűlölhette is magát, nem hihette el, bármennyire viszi az életben, szerethetik. Ez is egy lehetséges motívum.
Kemény depresszióban szenvedett, olyanban, amiből sem gyógyszer, sem kórház, sem semmi nem hoz vissza a "normál" útra (nem pont depresszió, mert borderline-nak nevezik József Attila tettét: verseiből kiderül, nem érezte, hogy szeretik, egymaga állt a világban megértetlenül, társtalanul a "szíve hangtalan vacogott", a hitéből a világ csúfot űzött "Nem kell (mily sajnálatos)/ a háborúból visszamaradt/ húszfilléres, a vashatos. Sem a vasgyűrű, melybe vésve/ a szép szó áll, hogy új világ,/jog, föld.- Törvényünk háborús még/ S szebbek az aranykarikák/. - és közeledett egy háború: minek tovább, gondolhatta, érezhette)

Vallásos ember is lehet öngyilkos, de hívő soha. Egyik nem vakhitű, de vallásos ismerősöm úgy kötötte fel magát, hogy ott volt náluk a lelkész éppen, de ők kiment egy cigit elszívni. Mire már hiányozni kezdett a szobában lévőknek, már kint térdelve, kezét imára kulcsolva találtak rá, felaksztva magát ilyen furcsa formában: valóban, igen furcsa önakasztás volt. Nekem, mivel ismertem, mindig az jutott eszembe: senki nem vette észre, ez az ember mennyire egyedül van a lelkével a világegyetemben, ezt nem tudja elviselni, sikertelen volt a munkanélküliség elleni küzdelme, mint "család-eltartó" férfi megbukott, úgy érezte, mint apa megbukott: úgy érezte, nem volt akivel erről beszéljen vagy nem tudott erről senkivel beszélni. Az imára kulcsolt kezei pedig számomra egyértelmű üzenet: bocsásd meg ó istenem, de nem bírom tovább az életet, amit adtál valamikor nekem.

Sok öngyilkos volt a közelebbi-távoli környezetemben, nagyon nehéz megérteni, de azért ne törjünk pálcát felettük. Ha van isteni hatalom (ami lehet természeti hatalom is) megtalálja az egyensúlyt és helyretesz dolgokat.

Egy élet elvégeztetett, mert nem talált több tennivalót e földön.

Donna (Cara)mba 2010.04.03. 10:49:26

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Szépen, emberien mondtad. Pedig én sem kedveltem Daróczit, azért mert egy számomra idegen eszme szolgálatában állt.
De lehet, ő is rájött, kihasználják cigány-értelmiségi voltát, de nem veszik szívbéli örömmel be köreikbe őt magát. Én úgy vélem, cinikusan elhagyta és elárulta az a világ, amelynek szolgált. Soha be nem fogadta valójában. Érdekből adtak neki pályát, nem azért, mert valóban őt magát, emberi személyében akarták. Csak az imidzset. A léleknek nem kell az imidzs. Az imidzs csak pénzt ad, de semmi mást.

Az ő halála kapcsán is azért mégis elgondokodhatunk Nagypéntek üzenetén. Nem lenne hiábavaló.

f.m.j. 2010.04.03. 11:10:51

@Donna (Cara)mba: megnézted a válaszom? :)

amúgy egyetértek azzal, amit Dexternek írtál

f.m.j. 2010.04.03. 11:15:18

@arlequin: nem kapaszkodtam semmibe, magam is csak asszociálgatok, és miért kéne elnézést kérned/m?
Húsvét van, nagyobb ünnepnek kéne lennie, mint a karácsonynak...

arlequin 2010.04.03. 11:19:03

@f.m.j.: mindössze felvettettem 1-2 valószínűségi vonalat, ti pedig rávetettétek magatokat. ezért kértem előre elnézést. elnézést, hogy elnézést kértem. ;-)))
áldott ünnepet!

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.03. 11:31:43

@f.m.j.:

És? Nem elég nagy az ünnep? Szerintem elég nagy.

És fölzúgnak a hamuszín egek,
hajnalfele a ravensbrücki fák.
És megérzik a fényt a gyökerek.
És szél támad. És fölzeng a világ.

Mert megölhették hitvány zsoldosok,
és megszünhetett dobogni szive –
Harmadnapra legyőzte a halált.
Et resurrexit tertia die.

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2010.04.03. 12:01:52

Ez kész, sokadjára olvasom már ügyek kapcsán, hogy hivatalos megkeresés nem történt. Magyarázza már meg nekem valaki, hogy a) mi a fene az a SZENT HIVATALOS MEGKERESÉS, amire mindig utalnak, b) ha a kormány gyanúba keveredett, akkor nem illene magától nekiesni a vizsgálatnak? Egy kormányt egyáltalán ki keres meg azzal HIVATALOSAN, hogy figyuzz, loptál! Erre a kormány amúgy is azt válaszolná: jaja, már mindenki erről beszél, de megvártuk, amíg ti is mondjátok. Vagy mi van akkor, ha csak mondják, hogy nem kerestek meg bennünket, és a hivatalos levél ott fekszik a postafiók szpem-folderében, meghagyva az ilyen levelek ügyintézőjének, hogy Marika, azt a levelet, amelynek a feladója x.y. a ...tól, azt az istenért se nyissa ki, mert vírus, és elszipkázza a levéltárból az összes nemzetbiztonsági titkos adatot, és ha végzett, végez magával is. Vagy hogy is van ez?

Donna (Cara)mba 2010.04.03. 12:15:50

@f.m.j.: Bocs, nem, de mindjárt megnézem!

Zuzu Petals 2010.04.03. 12:27:49

@z666: Tudod, Te egy hányadék ember lehetsz... De ettől még nem örülnék a halálodnak. Viszont örülnék, ha elvennék a szavazati jogodat. Szégyelld el magad!
Daróczi meg nyugodjon békében akkor is, ha életében egy görény volt, és akkor is, ha nem.

Rwindx 2010.04.03. 14:51:41

Szerintem ez nem érdemel egy szót se. Én jót úgysem tudnék mondani róla.

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.04.03. 14:57:28

@f.m.j.: "minden halál szomorú, és életellenes"
Igen. Mindazonáltal, hogy életellenes, az élet velejárója. Persze, hogyha nem 110 évesen megy el valaki, és nem elalszik, az mindig megrázza a tovább élőket, hogy bizony, ez a szerep fog rád is várni. De a halál az halál, bármilyen alakot is vesz fel.
Amikor elolvastam a hírt, egy poén jutott eszembe. (Sajnos, túl sok Monty Pytont néztem: Brian a kereszten énekli, hogy mindig nézd az élet fényes oldalát. Always looking the bright side of life.) De aztán úgy voltam vele nem írom ide.
Szép húsvétot nektek, kik a gép mellett virrasztotok :-D

2010.04.03. 18:29:11

@Roxvox: Büdös volt az a pasi már korábban is. Hittudós, újságíró, felügyelőbizottsági elnök, tv riporter, kormányszóvívő, kommunikációs tanácsadó - vazze, a pasas tisztességes munkát nem végzett egy percig sem egész életében! Tipikusan az a figura, aki után a kutya se fog csaholni.

arlequin 2010.04.03. 18:57:39

@El Topo (Sgt. Elias): ehh. hagyd már. felesleges. én is szívesen örömtáncot járnék, csak ha kívülről nézem magam, akkor hányinger tör fel. ilyenek vagyunk. ilyen az ember. mindig szeret a döglött kutyába belerúgni. de ne feledd, hogy attól még kutya marad. de döglöttet nem bántunk. és még valami. "halottakról jól vagy semmit", nem pedig 'jót'. ez egy közkeletű félrefordítás, mint istván király intelmei.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.03. 19:00:36

@arlequin:

Valahol láttad, hogy dicsérgettem az elhúnytat? Csak kifordul a belem, ahogy ez a buzeráns itt mulatozik.

arlequin 2010.04.03. 19:14:25

@El Topo (Sgt. Elias): ne légy már ily szőrösszívű. van aki 5 év alatt rendbe teszi magát, illetve segítenek neki, van akinek 50 év is kevés. egyébként krisztus feltámadt, mehet a mulatozás. na nem a dögök felett nyilván.

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.03. 19:20:53

@arlequin:

Воистину воскрес!

Kartal (rezervált) 2010.04.03. 19:43:59

@arlequin: Nem jó, ezt így kell: Аминь!
:)

arlequin 2010.04.03. 19:58:57

@Kartal (beleszól): na ha te azt hiszed, hogy majd veszem a fáradtságot... áldott ünnepet, jó vacsorát, jó hús-vét-et, egyetek igyatok, örvendezzen az egész világ! krisztus feltámadt, minden rendben van. és tényleg.
(most jön a buddhista elhajlás)

békesség minden lénynek és isten nyugosztalja még a daróczit is!

Hannibal22 2010.04.03. 20:15:49

@Sörömpőőr: Te nem Bogár János reinkarnációja vagy?

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.03. 20:18:32

@Sörömpőőr:

Remélem a saját kivégzéseden is ilyen hetykén fogsz hőzöngeni, jakobinus barom!

2010.04.03. 20:33:27

@El Topo (Sgt. Elias): Nekem volna mit mutatnom, ha valaki henyeséggel, ingyenéléssel vádolna. De vajon mit tudna mutatni Gyurcsány? Vagy Orbán? Vagy Győzike? Vagy Sztojka? Vagy Hónig Péter? Lófaszt sem tudnának felmutatni, világ életükben ingyenélő szófosó hályogkovácsok voltak, akiknek a legnagyobb haszna az volt, ha valamit nem akadályoztak.

@hannibal22-73: Nem.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.04.03. 20:34:38

@Donna (Cara)mba:
Igazából saját tapasztalatból tudom és érzem, hogy ha valakivel nem vagyunk jó kapcsolatban, vagy csak egyszerűen nem vagyunk róla jó véleménnyel, nos annak a személynek a halála után fenn tartani a negatív érzéseket teljesen idő és energiapocsékolás ennyivel tartozunk magunknak meg talán neki is.

Hannibal22 2010.04.03. 20:53:28

@El Topo (Sgt. Elias): Nem biztos,hogy barom. Előfordulhat,hogy csak nem szeret szimpatikus lenni és imádja az elakadó lélegzetet, a fennakadó szemeket. :) Bocs!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.03. 21:07:36

@z666:

Gratulálok, te lettél a Nap Bunkója!

Daróczi meghalt, engedd el, ne gyűlölködj.

Donna (Cara)mba 2010.04.03. 22:59:55

@DexterMorgan78/Séfbácsi: Okos beszéd. És méltó emberi mivoltunkhoz.
Jó éjszakát és kellemes húsvétot neked!

Donna (Cara)mba 2010.04.04. 07:24:53

@El Topo (Sgt. Elias): Szia! Szégellem, de nem tudom, kitől van a vers-részlet, amit idéztél:
És fölzúgnak a hamuszín egek,
hajnalfele a ravensbrücki fák.
És megérzik a fényt a gyökerek.
És szél támad. És fölzeng a világ.

Mert megölhették hitvány zsoldosok,
és megszünhetett dobogni szive –
Harmadnapra legyőzte a halált.
Et resurrexit tertia die.

Megírnád, kié a vers és mi a címe? Szeretném elolvasni a teljes verset. Félelmetesen szép. Ez azon versek közé tartozik, amely olyan, mint a puha szél: ellebegnek az értelem és a lélek fölött, szinte súlytalanul, és mégis ott hagyják mindkettőben bemarva a nyomot.
Szép vers. A betett latin sor is úgy illik az egészbe, mint drágakő a foglalatába.
(Babitsra gondoltam, de bizonytalan vagyok).

El Topo (Sgt. Elias) 2010.04.04. 07:29:40

@Donna (Cara)mba:

Hát ez mellément egy arasszal.
Pilinszkyé a vers, és ennyi az egész, nem részlet.

Donna (Cara)mba 2010.04.04. 07:43:39

@El Topo (Sgt. Elias): Igen, megtaláltam:) Pont mire válaszoltál.

Szégyellem, mást nem tehetek:(
Megint előbb "beszéltem, mint gondolkodtam.

Ráadásul egy stockholmi protestáns lapot dobott ki a google elsőre. Protestáns létemre ezért még külön szégyellem magam, hogy egy protestáns lapba betesznek - igen helyesen - egy katolikus hitvalló költőt. én meg még fel sem ismerem a stílusát se, ha már a verset nem is ismerem.
Égtem, na.

De legalább a vers szépsége kárpótol a nyilvánosság előtti égésért!

arlequin 2010.04.04. 08:26:48

@Donna (Cara)mba: cserébe itt egy másik. na kitől van?

AZ ŐSIGE

Én vagyok a világ,
A nyilvános titok;
Számtalan személyben
Egyetlen egy vagyok.

Az egyetlen törvény
Vagyok én, az élet;
A világos örvény
Én vagyok a lélek.

Mert én vagyok az ész,
A teremtő elme;
Én az üdv, a szellem
Szertelen szerelme.

Én vagyok az álló
S a száguldó jelen;
Egyetlen érzésben
Örvénylő értelem.

Végtelen végekben
A középpont vagyok;
Az időben nyugszom,
A térben rohanok.

Világokat nemző,
Mindeneket látó;
Az örök körökben
Én vagyok az átló.

Ki vagyok örökké
És mindenütt minden:
Én vagyok az Ige,
Én vagyok az Isten.

[1893. július 27.]

általában nem ismerik, nekem az egyik kedvencem.

Kartal (rezervált) 2010.04.04. 08:45:31

@arlequin: köszi a verset, nekem tetszik :)
Az én egyik kedvencem a Harmadik szimfónia:
d_versek.blogter.hu/113707/weores_sandor_harmadik_szimfonia

Donna (Cara)mba 2010.04.04. 08:55:01

@arlequin: Kérlek, ne vizsgáztass, mert a végén megbuktatsz;-)

A guglin kerestem , tehát nem érdem: Komjáthy Jenő.

De a vers az fantasztikus.
Én nagyon örültem neki, biztosan mások is. A családomnak felolvastam, és ők sem ismerték:-(((

Donna (Cara)mba 2010.04.04. 09:51:30

@Kartal (beleszól): Micsoda vers-sziporkázás van ma itt a blogon! Kellemes ünnepeket!

süti beállítások módosítása