Skip to content


       Szűrés lista

Így múlt el a Győri Keksz dicsősége

Keserédes történet alapítástól a privatizáció utánig.

A mostani üzem helyén 1880-ban állították üzembe az ország első kekszgyárát, amelyet Bach Hermann győrszigeti gőzmalmából alakítottak át. Bach az üzemet 1892-ben eladta Koestlin Lajosnak, aki akkor települt át Magyarországra az ausztriai konkurenciaharc elől, hat vagonban hozva magával bregenzi biscuitgyárának összes gépét.

A Koestlin Lajos és Tsai Rt. 1900-ban kezdte meg működését ötven áttelepült szakemberrel, s 1913-ban már ezer embernek adott munkát: kekszet, kétszersültet, cvibaknak nevezett "katonai" kétszersültet, ostyát és mézeskalácsot készített. Az első világháború alatt a hadsereg és a lakosság igényei ugrásszerűen megnőttek, s a Koestlin-áruk Monarchia-szerte keresettek voltak, a győri üzem pedig a magyarországi kekszgyártás fellegvárává emelkedett.

Az első világháború után a gyár alapanyaghiánnyal küszködött, munkáslétszáma 500-ra csökkent, ezért 1922-ben hozzáláttak a csokoládé, 1926-ban pedig a cukorka gyártásához is. A cég 1931-ben részvénytársasággá alakult, majd a német megszállás alatt hadiüzemmé nyilvánították, ismét kizárólag kétszersültet, kekszet és ostyát készített. 1945 tavaszára azonban elfogytak a készletek, a termelés leállt.

A gyárat 1946-ban bérbe adták a Pesti Kereskedelmi Bank Rt. és a Leipziger Vilmos Szesz és Cukorgyár Rt. alkotta szindikátusnak, egy évre rá azonban a pénzintézetekkel együtt államosították. Évtizedeken át Győri Keksz és Ostyagyár néven, a szocialista édesipar egyik vezető vállalataként működött, többször bővítették, gépeit modernizálták, 1985-ben új kekszüzemmel, 1988-ban ostyagyártó-, 1990-ben pedig cukorkagyártó részleggel bővült.

Az elsők között privatizálták 1991-ben, a brit United Biscuits vette meg, majd ugyanők a Stollwerck székesfehérvári gyárát is megvásárolták. 2000-ben a Danone csoport megvásárolta a Győri Keksz Kft.-t a United Biscuits-től, ők eleinte be akarták zárni a gyárat, de a hatalmas felháborodás miatt elálltak ettől, majd a kekszgyártást áthelyezték Székesfehérvárra. 2007-ben a Kraft Foods megvásárolta a Danone Keksz Divíziót, és vele együtt a Győri Keksz Kft.-t. Ma már a cég legtöbb termékét főként Szlovákiában és Lengyelországban gyártják, ami elég abszurd egy ilyen emblematikus márkanév esetén. Győrben már csak a Negro cukorka maradt, de azt egy új csarnokban állítják elő 50 fővel(!) az Ipari Parkban, a régi telephelyet eladta a cég.

Pont, mint a cukorgyáraknál....Megveszik, tönkreteszik, mert így járnak jól...nincs konkurencia. De gondolom az elvtársak fülig érő mosollyal adták el annak idején, és talán még azt is hitték, hogy milyen jó üzletet kötöttek....a hosszútávú gondolkodás sosem volt az erősségük.

Az új tulajdonosok pedig gőzerővel bontani kezdték a szépemlékű épületegyüttest, ami igencsak ideális helyen található: közelében van az élményfürdő és a Széchenyi Egyetem is, tehát mindenképpen jó befektetés, akár szállodát, akár kollégiumot építenek a helyére.

Tegnap délelőtt szimbolikusan is végleg pont került egy korszak végére: felrobbantották az egykori kekszgyár kéményét.

 

Halk magyar tragédia. Igen, igen.

Címkék: társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr421936727

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amikor felmegy a vércukorszintem... 2010.04.21. 14:17:34

Egy aprócska apróhirdetés egy aprócska újságból: "Szolnoki Cukorgyár bontásából származó anyagok eladók". Utána telefonszám, és a többi. Ez lett a vége a 1990-es évek sikerprivatizációinak, mikor is sikerült fillérekért eladni mindent. Rövidt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.04.21. 12:11:59

Az állami vagyon elkótyavetyélőit 20 év kőfejtésre ítélni, márkanevet visszaperelni, gyárat visszavásárolni vagy lefoglalni (a privatizáció "tisztaságától" függően), a hazai élelmiszergyártást újraindítani.

Addig bojkott.

Gyűlölöm a cseh Boci csokit!
Gyűlölöm a szlovák Győri kekszet!
És gyűlölöm az összes korrupt, önző, patkánylelkű politikust, aki ezt a szégyent lehetővé tette.

Bojkott.

A fent nevezett termékeket pontosan azóta bojkottálom, mióta a Boci gyanúsan megváltozott íze miatt átböngésztem a csomagolást: cseh gyártmány. Bojkott.

Azóta mindig megnézem, mi hol készült. Ha tradicionális magyar márkanévvel akarnak rámsózni külföldi árut, akkor bojkott. Inkább megveszem az idegen márkát, az legalább nem akar a nevével becsapni.

Csúcsvicc a Bomba Energiaital csomagolása volt pár éve: „Magyarország első számú exportcikke” állt a címkén, tőle 2 centire: Származási hely: Ausztria. Be is szkenneltem, annyira szürreális volt. :D

2010.04.21. 12:13:42

Egy kamionos mesélte, hogy magyar krumplit szállít hollandiába, és onnan holland krumplit hoz vissza. Eladjuk a mi jó krumplinkat, és jön helyette a sz@r holland.

M@l@ck@ 2010.04.21. 12:17:20

@Grunt: Így van! És már nekik is egyre több termékük van, amik tényleg finomak!! Ők is felismerték, hogy egyre több embernek fontos, hogy hazai terméket vegyen és fogyasszon, így kibővítették a repertoárjukat!! Jól teszik!!

kvadrillio 2010.04.21. 12:19:01

Az Ikarust is beszaratták, aztán most mégis újraindítják a buszgyártást......máááááásképpen, 100 milliárdért !!! :O)))

Felelélesztenék a magyarországi buszgyártást
[origo]|2010. 04. 07., 16:23|
Címkék:buszgyártás, ipari megrendelés, Magyar Autóbuszgyártó Klaszter

Tizenkilenc buszgyártással foglalkozó vállalat részvételével megalakult a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter, amelynek célja, hogy élénkítse a hazai autóbuszgyártást, és ellássa a hazai piacot.

Fotó: Hollósy Balázs [origo]

Tizenkilenc cég képviselóje írta alá az együttműködési szerződést

Évente mintegy ezerötszáz darab autóbusz készítésével a hazánkban működő, autóbuszgyártással foglalkozó vállalatok termelése jelentősen alulmúlja a korábbit. Az állam a rendszerváltás után fokozatosan kihátrált az iparág mögül, ami a piaci helyzet változásával együtt azt eredményezte, hogy a mára legendás egykori magyarországi buszgyártás - amikor Afrikától Dél-Amerikáig számos országba exportáltunk - már csak fakó emlék a múltból.

Ezen szeretnének változtatni a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter alapítói. Flórián István miniszterelnöki megbízott elmondta, hogy az Autóbusz Rekonstrukciós Program részeként létrejövő virtuális vállalat egyértelműen segíti a külön-külön kicsinek számító cégek érvényesülését. A közelgő kormányváltás sem fogja befolyásolni a most elindult folyamatot, mert elmondása szerint személyes részvétele nélkül is tovább tud folyni a közös munka. Alulról indult a szerveződés, amelyhez kormányzati támogatást kaptak.

A hazai buszgyártásban eddig résztvevő nagy múltú cégeket is meghívták az alapítók közé, a Rába és az Autokut mellett az egykori mamutvállalat Ikarust is, Széles Gábor másik két cégével együtt. Így született meg a virtuális nagyvállalat, amely állami támogatásra is pályázhat. A Magyar Fejlesztési Bank százmilliárd forintos nagyságrendű, a közösségi közlekedés fejlesztésére szánt keretéből tízszázaléknyi önrésszel lehet részesedni.

Fotó: Hollósy Balázs [origo]

Elsősorban a hazai piacot szeretné ellátni a klaszter

Közös termékük egyelőre még nincsen, de a reményeik szerint a régi magyar buszok még élő jó híre hozhat elég megrendelést, amelyet együtt teljesíteni is tudnak majd. Piacszerzésben a Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség, vagyis az ITD Hungary Zrt. segít a most megalakult klaszternek, ők felelnek a hazai buszgyártás marketing-pozicionálásáért.

Mester Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium versenyképességért felelős szakállamtitkára szerint Magyarországnak a munkahelyek megtartása és a foglalkoztatás növelése szempontjából fontos a buszgyártó klaszter. Ezen felül a mostani program célja a versenyképesség fokozása, a kutatás és fejlesztés, valamint a gyártás szakaszának egymásba integrálása. Szakmai partnerként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki Karának Gépjármű tanszékét nevezték meg.

Konkrét terveik még nincsenek, de a most aláírt együttműködési szerződéssel a résztvevők együtt esélyesebbek lehetnek a piaci érvényesülésre.

A Magyar Autóbuszgyártó Klaszter alapítói

Alfa Busz Projekt Kft., Auto Rad Controlle Kft., Autó Univerzál Kft., I-Cell Kft., IK Fémtechnika Kft., IK Járműtechnika Kft., Ikarusbus Kft., Jáfi-Autókut Kft., Kti Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., Liberatus Hungary Kft., Magyar Autóbuszgyártó Kft., Nor-Service Kft., Omnex Kft., Orosházaglas Kft., Rába Jármű Kft., Silex Kft., Trezor-Liktor Zrt., Tüv Nord Kft., Vill-Cad Kkt.

Geza 2010.04.21. 12:22:34

@Meleardil Eressea Iluvadan:
Meg kirekesztő is vagy :)! 'Negro' - ilyen nevet, nahát. Talán 'afroamerikai'!
Mondjuk az 'elszopogatok egy negrót' kifejezés is új értelmezést nyert mostanában (müllerniki, stb.) ugyebár :).

Tényleg, ha ezt is megveszi a labanc, akkor átkeresztelik pl. 'schwarz'-ra? (Akkor már inkább legyen _von_ Schwarz, ha kérhetném :)...)

Rikki Harcos 2010.04.21. 12:23:36

@Bicskas: nagyon fasza! és Te az autóshídnak örülsz a Kisböske helyett? mi lesz az egyetem csendjével? még ha építőmérnökhallgató vagy, akkor sem mondhatsz ilyet...irgum-burgum

:-)

plb 2010.04.21. 12:39:25

Én ott laktam egy ideig a kekszgyár mellet, egy nagyon szegény telepen. Egyedül voltam nem cigány. Ekkor ismertem meg a cigányokat és azóta is jó velük a kapcsolatom. Már nem Győrben élek, és nem tudom mi lehet a teleppel.

nyomika 2010.04.21. 12:53:39

Pirosalma! A keksz neve: Tere-fere. Piros dobozban volt, félig étcsokiba mártva. Ez az amire gondolsz?
Én is nagyon szerettem, meg a Pilótát és a Vaníilás karikát is. Sajnos egyik sem olyan ízű, mint régen. :-(
Sajnálom, hogy vége...

TH 2010.04.21. 12:54:21

Nem olvastam végig a kommenteket, de nagyon tetszik, h. sokan egy kommentben kommunistáznak, és közben az állami tulajdonú vállalatok mellett kardoskodnak.
Csak úgy megjegyzem, h. az, h. a cégek állami - azaz a nép - tulajdonában legyenek, az alapvető része egy kommunista rendszernek. Hogy lehet valakire azt mondani, h. "rohadt komcsi, kiárusítja a nemzet vagyonát a tőkéseknek"? ebben senki nem érez ellentmondást?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.04.21. 13:00:24

@kermi: Ezt nem értem. De nem is akarom megérteni: nem érzem magam szabadpiac- és globalizmus-ellenesnek, de úgy gondolom, hogy a jelenlegi formájában elképesztő pazarlással és környezetrombolással jár. Elég, ha csak arra gondolok, hogy a kamionos ismerősödet arra utasítják, pöfögje tele Európát Magyarországtól Hollandiáig, majd Hollandiától Magyarországig, hogy utaztassa a kolompért. Vicc ez...

@kvadrillio: "Az Ikarust is beszaratták, aztán most mégis újraindítják a buszgyártást......máááááásképpen, 100 milliárdért !!! :O)))"

Jó drága tévedés, és sok ilyet szült az elmúlt 20-30 év. :(
Ezzel együtt, én örülnék, ha újra lenne magyar buszgyártás. Mármint olyan léptékű, mint anno az Ikarus.

Ha a NABI (North American Bus Industries) Bp-n és Kaposvárott gyárt karosszériát és szereli össze a buszokat az USA számára, akkor azért van jövője a hazai buszgyártásnak, nem? :)

2010.04.21. 13:01:26

Hülyeség ezt ilyen tragédiaként megélni, a cukorgyárak bezárásának is viágpiaci és európai okai voltak. Ha akkora főnyeremény lett volna Győrben kekszet gyártani, akkor nem adták el volna sorozatban és nemzárták volna be. A tőkés sem hülye, ez azért gyanítható. A kekszgyárat bezárták, motorgyárat meg megnyitották. Nem kell ezt túllihegni.

Vagytok ti komenisták? Államosítsunk újra? Játsszuk újra a vörös októbert?

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 13:03:03

@TH:
Állami hitel van. Állam lehet kezes is. Nem kell tervezetlenül eladni vagyont bárkinek üveggolyókért. Lehet átgondoltan is. Lehet a piac működését koordinálni, szabályozni stb.stb.

Szóval ezzel az szdsz-es maszlaggal elkéstél néhány évet szerintem.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 13:06:58

@iii: "Vagytok ti komenisták? Államosítsunk újra? Játsszuk újra a vörös októbert? "

Nem kell játszani. Ezt már eljátszották néhányan velünk. Továbbá a "tőkés" (lol) nem képvisel nemzeti érdekeket, a mindenkori magyar kormánynak meg kellene.

Írták már, hogy Orbán oda mert szólni a Danonnak, megértették.

Ezt a "Vörös októberezős "szöveget meg nyomd el azoknak, akiket tavaly rúgtak ki onnét. Lehet elküldenek a picsába. Csak lehet...

dtk74 2010.04.21. 13:07:08

@M@l@ck@: Én a Suzukit, meg az Audit nem értem, hogyan használhatják ezt a nevet, ha nálunk gyártják? Persze csak viccelek. Én értem.
Inkább azon kellene elgondolkodnunk, miért nem nálunk telepedtek le ezek a gyárak? Munkamorál, adózási környezet, infrastruktúrális hiányosságok, talán ezek is közrejátszanak a komcsi-zsidó összeesküvés mellett. A mondat vége megint vicc, csak a gyengébbek kedvéért...

TH 2010.04.21. 13:07:20

@Joseph Adama: Én nem akartam azt mondani, h. a kommunizmus jó vagy rossz dolog, sem azt, h. az állami tulajdon jó vagy rossz. Én csak arra az apróságra hívtam fel a tényt, h. egy kommunista az állami tulajdont támogatja, a tőkéseket meg gyűlöli.
Annyit mondtam/mondok, h. aki üveggolyókért a multiknak eladja az állami tulajdont, az nem kommunista. A fogalmakat nem árt tisztázni szerintem.

Amit írtam, annak mi köze az SZDSZ-hez, vagy ahhoz, h. a privatizáció hogyan működhet jól?

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.04.21. 13:09:11

@iii: A keksz magyar márka volt, a motor meg nem.

Idehozták a motorgyártást - köszi, majd viszik is tovább, Kínába, Ukrajnába, Romániába.

Szerinted mit szólna hasonló helyzetben egy francia, egy amerikai? Amikor egy tradicionális hazai márkát külföldön gyártanak, eredeti márkanév alatt? Dagadna a melle a büszkeségtől, hogy "elvitték, de cserébe itt gyártják a kutyaszarszedő lapátokat".

Az a tragédia, ha te ezt nem érted.

odamondó 2010.04.21. 13:09:40

Nagyon szomorú. 2000-ben Győrben laktam emlékszem még a mi sulinkból is szerveztek embereket akik kimentek a tüntetésre a gyárbezárás ellen. Voltak ismerősök szülei akik a gyárban dolgoztak. Tőlük vettük tört pilóta kekszet 450 forint/kilóért. Édesanyám is volt a gyárban tudott hozni friss pár perce készült Balaton szeletet meg friss pilótát... isteni volt. Különben Győrt el se tudom képzelni enélkül az épület nélkül :( Kapitalizmus dejóóó.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 13:13:52

@TH: Otthon, gyermekednek, töri dolgozat előtt.

Szerintem itt mindenki tisztában van a fogalmakkal,és azzal is, hogy miért használják.

Igen, nálunk a kommunisták eljátszották azt, hogy először államosítottak, aztán a rendszerváltáskor ( és amikor picit is hatalom közelébe kerültek), bagóért privatizálták a vagyont.
Minek hívjuk őket? Posztkommunistáknak? Vagy simán férgeknek? A féregnek mi a definíciója?

TH 2010.04.21. 13:21:07

@Joseph Adama: hívd, aminek akarod, nekem mindegy. És nem, szerintem itt nincs mindenki tisztában a fogalmakkal. Nekem legalábbis úgy tűnik.

Egyébként meg a győri kekszet - mint már fentebb írták - 1991-ben privatizálták:
"1991: A United Biscuits privatizálja a Győri Keksz és Ostyagyárat, mely április 12-én Győri Keksz Kft. néven kerül bejegyzésre."
Mi köze ehhez a posztkommunista férgeknek?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.04.21. 13:31:57

fura nepek laknak errefele..

a kapitalista piacgazdasag altal nyujtott lehetosegeket akarjak a szocialista tervgazdalkodas latszatbiztonsagaval kombinalva..:-)))

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 13:34:29

@TH:
Akkor oktatás következik (nekem -még- nincs hülye kölköm:D)

A rendszerváltozás előtt előbb alkották meg a gazdasági jellegű törvényeket, mint a politikai jellegű változást hozó jogszabályokat. Lásd pl. Gt.

A politikai hatalmat gazdasági hatalommá váltották át, majd visszafele is lezajlott ezen folyamat ( lásd pl. Fletó).

Az Antall-kormány a privatizáció lebonyolítása során nem tudta megkerülni ezt.

Szóval ezért. Azt meg ne feletsük, hogy mostani korány nem nagyon tett semmit azért, hogy a gyár megmardjon. Volt olyan miniszterelnökünk, aki ezt azért kilobbizta.

:)

TH 2010.04.21. 13:35:25

@az igazi Sipi: Én azt értem azért, ha nem akarnak totális vadkapitalizmust, de abba beleszólni, h. egy magáncég hol, mit gyártson, legalábbis meglepő ötlet.
Viszont az is igaz, h. a privatizáció jó elbaszott volt, a fillérekért elherdált állami vagyon valós probléma. Csak kár ehhez kommunistázni szerintem, a privatizációt annó az MDF kormány csinálta végig: jól-rosszul, úgy, ahogy sikerült. Ha nem csinálták volna meg, még rosszabb lett volna, de ez nem menti azt, hogy sok mindent lehetett volna jobban csinálni...

bgp 2010.04.21. 13:37:25

@TH: Minden pártban voltak és vannak "posztkommunista férgek", csak mert nem az MSZP ciklusa idején privatizálták még nem jelent semmit :)

TH 2010.04.21. 13:38:35

@Joseph Adama: érdekes elmélet..."Az Antall-kormány a privatizáció lebonyolítása során nem tudta megkerülni ezt. " jajj, szegények!!! Meg volt kötve a kezük? Nem volt beleszólásuk a privatizáció feltételeibe? Az, h. Fletó mit csinált, azt én is tudom, nincs is köztünk nézeteltérés róla...:)

És valóban, Orbán jól odaszólt a Danone-nak annó, de én azt már akkor is csodálkozva néztem...

TH 2010.04.21. 13:43:00

@bgp: én azt mondanám, h. minden pártban vannak férgek, egy része posztkommunista, egy része meg nem...és azt hiszem, minden pártban vannak olyanok, akik szintén nevezhetők talán posztkommunistáknak, viszont nem férgek.

Bikfenc 2010.04.21. 13:43:37

Hát én nagyon sajnálom a Kekszgyárat.
Szigetben nőttem fel, most is ott lakom (nem messze a Kekszgyártól)
Azt meg csak az tudja, aki itt nőtt fel, milyen az, amikor beleszagolsz a levegőbe és egy bólintással nyugtázod, hogy vaníliás karika, vagy kókuszos linzer.
Mindig lehetett érezni a gyártósoron sülő keksz illatát.
Az valami fenséges volt!
Hát nekem ezért hiányzik a Kekszgyár...

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 13:43:41

@TH: Elnézést a kioktató stílusért (sem a korom, sem a tudásom nem hatalmaz fel rá :P), de fogalmakon lovagolni tényleg teljesen felesleges szerintem.

Antall-kormánynak meg szerintem tényleg nem volt mozgástere. Lásd.: első média háború, taxis-blokád, teljesen tehetetlen volt (részben saját hibából is persze)

TH 2010.04.21. 13:48:46

@Joseph Adama: nem volt vészes a stílusod, szal semmi gond. A fogalmakon én azért tartom fontosnak a lovaglást, mert azt látom, h. sokaknak csak valami halvány elképzelése van arról, h. melyik eszme mit jelent, és, h. melyik párt mit képvisel (nevével ellentétben vagy csak részben megfelelve általában). Pl. nézd meg, h. az MSZP mennyire képvisel szocialista vagy szociáldemokrata eszméket...vagy hogy az SZDSZ mennyire volt liberális, és hogyan járatta le sikeresen a "liberális" szó jelentését. Vagy a Fidesz annó a "polgár" szót...stb...

derelyegrádi szellem 2010.04.21. 14:19:36

:-((((((((

Én ebben gyárban - általános iskolás koromban - még dolgoztam is. Vele szemben van az uszoda, ahova edzésre jártunk, és mindig lehetett érezni a semmivel össze nem téveszthető illatát, ami nekem nagyon sokáig Győrt jelentette. Meg maga a keksz is. Edzés után kaptunk mindig pilótakekszet, és még egy évized múlva is ha pilóta kekszet ettem eszembe jutott gyermekkorom messzeringó világa .... :-((((

De hát ki csak pénzzel száll főlébe, annak térkép e táj....

(Nem messze onnan (szintén Szigetben, a Botond utcában) volt a növényolajgyár, azzal is pont ezt csinálták, megvették és bezárták. Csak azt speciel olaszok. Piacot vettek ezek, nem gyárat.)

ave 2010.04.21. 14:21:55

Hm, 10 evet dolgoztam ott. Jo hely volt, imadtam az uzemi labirintust.
Egy mai gyarban mar nem lehet eltevedni, akarmekkora is. Itt meg lehetett. :)
Es x ev utan talalni olyan eldugott helyen dolgozo uzert, akire mar senki nem emlekezett, hogy ott dolgozik halozat nelkul persze.
Megneztem a multkor amikor bontottak. Hat. Ami megmentheto erteknek tunt, azt is gyurtek maguk ala a gepek, mert olcsobb szemetbe vagni, mint kulonvalogatni, majd ertekesiteni.
Mocskos kapitalistak... :/

Claritas 2010.04.21. 14:29:58

az Antall-kormánynak igenis volt mozgástere.talán,de tényleg csak talán felhozhatnánk védelmükre a naivitást, tapasztalatlanságot, de ez sem állja meg a helyét,mert éppen egy frakciótársuk felhívta a figyelmüket a privatizáció körül zajló bűnökre:
www.youtube.com/watch?v=Y8p4kz8Xt7M&feature=related ( 3.40-től )
dr. Kőrösi Imre felszólalása, 1994-ből...
a poszt remek, lehetne folytatni a tejiparral,konzerviparral,húsüzemekkel, szörp- és gyümölcslégyártással, Bocival, Túró Rudival, Sport szelettel:(

pancsi 2010.04.21. 14:46:37

Misztikus alfahímnél a pont, a többiek meg büdös kommunisták. Ha jobbikra szavaztak, ha ballikra, ha fideszre.

2010.04.21. 15:06:23

@Periwinkle (aka A 40-es fantomja): Mert szerinted olyan könnyű egy motorgyárat továbbvinni? Ha viszik, akkor nyilván nem éri meg itt csinálni. Nekem se esik jól egy ilyen fejlemény, de ezek üzleti döntések. Azért, mert valakik valamikor csináltak egy gyárat, az nem szentírás, hogy az a világ végezetéig működni fog. A kekszgyártás nem egy hightech iparág, ahogy a zoknigyártás se az volt.

A magyar márka szerintem így is megmarad, mert az érték. Ahogy a többi is megmaradt, a Boci-tól a Sportszeletig, pedig teljesen mások csinálják már.

Az amerikaiak meg a franciák ilyenek százait megélték már, csak nekünk újdonság a kapitalizmus. Ejtenek pár csepp könnyet, ahogy én is és az élet megy tovább.

Egyébként korántsem biztos, hogy ezzel minden lezárult, ahogy az Ikarus márkanév is megvan még és meg az is lehet, hogy újrakezdik.

Joe84 2010.04.21. 15:09:32

Gyönyörű... Ezért kell nekünk a külföldi tőke, ugye? Befektetnek, csalogatni kell őket.

Amikor meg már mindenünket eladták, minden gyárat felrobbantottak, akkor sem mondhatjuk azt, hogy köszönjük de ebből nem kérünk, mert, aki ilyet mond az egyből szélsőséges lesz.

2010.04.21. 15:13:48

@Joseph Adama: Most akkor ezzel mit mondtál, mert nem nagyon lehet követni. A magyar állam vegye meg a kekszgyárat és folytassa tovább a veszteséges termelést? Tudod mit, vegyük meg az összes gyárat állami tulajdonba és akkor mind nemzeti érték lesz? Mintha lett volna már ilyen...

Az meg mélységes demagógia, hogy az ott dolgozókra hivatkozol. Egy vállalkozást nem azért kell fenntartani, hogy lehessen hol dolgozni, hanem hogy hasznot hajtó tevékenységet végezzünk.

Kevered a szezont a fazonnal, az nem nemzeti érték, hogy mindenáron legyen kekszgyártás. Nincs már Ovomaltin meg Schmolz-paszta sem, például.

2010.04.21. 15:19:59

@Joe84: A nem külföldi tőkének ugyanúgy lehetősége lett volna megvenni. Nem tették.

Ha nem adták volna el, sokkal hamarabb lehúzták volna a rolót. Lásd az ózdi kohászatot meg a porcelángyártást, hogy vergődik. Nem a kekszgyártáson fog múlni Magyarország jövője. Helyette gyártanak mobiltelefont, motort meg játékszoftvert.

TH 2010.04.21. 15:27:42

@iii: Alapvetően igazad van. De amikor egy gyár nyereséges, és csak azért zárják be, mert lehet hatékonyabban is csinálni, hogy még nagyobb profitot hozzon a tulajdonosoknak...az is elfogadható, csak nehezebben. Tehát ha 100 ember azért veszti el a munkáját, és csekély fizetését, hogy 3 multimilliárdosnak mondjuk még több pénze legyen, akkor azért ez nem néz ki olyan szépen.

Na, jól tudom képviselni Marx bácsit?

ragi 2010.04.21. 15:29:16

@konyhakész pumi: például én. Kiteszem és igen gyorsan elfogy a könyvtárban. Jobb koncert helyszínek bejáratánál is tesznek ki és helye van mindenütt, ahol nem akarják, hogy köhécseléssel zavarják a többieket.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 15:32:28

@TH:
Ez mióta lenne Marx? :) Itt lép be az állam, mint piac szabályozó. Hosszútávon az érné meg, hogy itthon készüljön a keksz. Munkahely, hagyomány (érték), ráadásul bejáratott, eladható termék.

Most is Magyarországon fogják megvenni a legtöbb Győri édest... Csak ebből itthon kisebb a haszon. Ez mióta Marx?:)

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 15:38:42

@iii: EZ egy hosszú folyamat volt.
1., körültekintőbben kellett volna privatizálni
2., ha megtörtént a baj, az államnak fel kellett volna mérnie, hogyan tudja itt tartani a gyárat (írtam, volt akinek ez sikerült azért )
2,5., Érdekes módon az állam vissza tud vásárolni, vagy vissza nem térintendő hitelt tud adni olyan cégeknek, amik már az induláskor veszteségesek... ( de ez csak zárójelben )
3., Nemzeti érdek a munkahelyek megtartása? Vagy egy olyan márka megtartása, aminek 100 éves múltja van,és jelenleg is itthon vásárolják belőle a legtöbbet ? Igen, nemzeti érdek.

derelyegrádi szellem 2010.04.21. 15:49:03

@Joseph Adama:

ha mindenképpen a gyárat el kívánták volna adni, azt megtehették volna úgy is, hogy a márkanevek, termékek maradnak magyar kézben. Csak gyárhatják ezeket termékeket és árulhatják, ennek hazsna az ővék. Nagyjából mint a Coca Cola csinálja. Eladja a töltés jogát, de a márkanevet, technológiát nem.

ha így lett volna, akkor is bezárhatja a gyárat, csak akkor megvonják tőle a márkanevet, meg a levédett termék gyártásának jogát, és kész.

De hát ez nem így történt, az elvtársak egy tál lencséért gyorsan, bármit, csak vigyék.

gabest1 2010.04.21. 15:49:54

"bregenzi biscuitgyárának"

Angol-német egy nyelvcsalád, de ennyire??

zrzr 2010.04.21. 15:57:49

A szeszgyárat még nem kellett bezárni gondolom. Vagy azt is?

TH 2010.04.21. 16:02:46

@Joseph Adama: "Most is Magyarországon fogják megvenni a legtöbb Győri édest... Csak ebből itthon kisebb a haszon. Ez mióta Marx?:) "
Ahogy én látom, azt gyártja a Győri keksz székesfehérvári üzeme itthon, amit itthon is adnak el. És azt gyártják külföldön, amit más csomagolásban máshol is eladnak. A pilóta kekszet pl. Magyarországon gyártják, mert itt is adják el. A Boci csokit meg Csehországban, mert Orion néven eladható ott ugyanaz...

2010.04.21. 16:02:50

@TH: Az a gyönyörű, hogy itt vannak ezek az állítólagos jobboldaliak és olyan kommunista-etatista-szocialista dumát nyomnak le állandóan, hogy csak úgy nézek ki a fejemből. Hiába, 40 év agymosást nehéz eltüntetni. Orbán meg társai hiába jártak Oxfordba tanulni, azért csak a Kádár-korban szocializálódtak. Kornait meg kevesen olvastak akkor is, ma meg már pláne.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 16:14:08

@TH: Külföldi gyártású terméket is értékesítenek itthon.
------------------
@iii: Nem ideológia vezet, hanem racionalitás ( és persze minimális emocionális szempont , ).
Abból indulunk ki, hogy itt nem történt más, mint piacfelvásárlás.

Aztán lehet itt bármilyen jelzőt/ideológiát szeretni/vallani, de ez a nemzetgazdaság szempontjából káros.

Az élelmiszeripar amúgy is stratégiai ágazat, nem lehet lefitymálni, hogy ez csak "keksz". Mert minden egyéb termékkel is ezt játszák el. ( és itt még nem is említettük az élelmiszerbiztonságot stb.stb)

Szóval tarthatsz kiselőadást a "jobboldali politikai irányzatokról", de pont leszarom. ;)

2010.04.21. 16:17:25

@Joseph Adama: 1. Szakmai befektetőnek adták el a gyárat, ennél körültekintőbben nehezen lehetett volna.
2. Jó, akkor nézd meg, hogy mit kínlódott össze a magyar állam Ózddal 20 éven keresztül, ráköltött milliárdokat és mára semmi sincs belőle. Vagy ott van a picikét fontosabb Malév, mit vergődik már évtizedek óta. Nehogy már egy nyomorult kekszgyárra költsük el azt a kevés pénzünket is, basszuskulcs. Nem elég nagy az adósság így is? Miért pont egy multi kapjon olcsó hitelt, miért nem az én kisvállakozásom?
3. Sok minden nemzeti érdek, például hogy ne költsék a pénzt fölöslegesen, az is. Mindenáron nem szabad megvédeni a munkahelyeket sem.

A márkák jönnek és mennek. Ha van értéke a Győri Keksz márkának (nyilván csak nálunk van, külföldön ismeretlen), akkor meg is fog maradni. Ha nincs, akkor ipari emlék marad, mint annyi más társa. Például a Tavaszi Részvénysör:
www.artsnotdead.com/Drink-Beer-Hungarian-Military-Propaganda-Poster-p/mh00004.htm

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 16:22:32

@iii: Nehézipart idekeverni szerintem demagógia. A nehézipar azért ment tönkre, mert megszűnt a kgst, energiahordozóink nagyobb részét (barnaszén) kitermelték.

Az élelmiszeripar viszont nem ilyen költségigényes ágazat. Stratégigai jelentőségű, amit nem lehet nem számításba venni. És sokféle lehetőség van pl. : derelyegrádi szellem 2010.04.21. 15:49:03 ötlete.

2010.04.21. 16:23:12

@Joseph Adama: Ha az élelmiszeripar stratégiai, akkor minden az, akkor ennek a szónak az értéke nulla. Szóval nagyon nem az. Az élemiszeripar egy a sok közül, a kekszgyártás meg pláne.

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 16:29:06

@iii: Nem. :) 2 legfőbb az energiaipar és az élelmiszeripar. Erre épül rá szinte minden. Ez 2 utolsó dolog, amit el lehet venni egy rendszerből, működő gazdaságból.

(kekszet meg nem lenézni, mert mindegyik termékkle ez történik )

2010.04.21. 16:40:31

@Joseph Adama: Te viccelsz. Ennél sokkal stratégiaibb pl. a szoftveripar. Az élelmiszeriparra semmi nem épül, az a végállomás a fogyasztók felé. A turizmus, a vendéglátóipar, a biotechnológia stb. stb. legalább ennyire "stratégiai".

Egy pár termékkel ez történt, főleg amelyek nagy létszámú, képzetlen munkaerőt alkalmaztak és/vagy amelyeket a létező szocializmus idején a világtól elzártan mesterségesen felduzzasztottak. Helyettük jöttek mások, csak a siránkozók ezekre soha nem figyelnek, mindig a múltért busonganak. A jövőben kell nézni, felemelt fejjel! "Én szeretem hinni, Magyarország nem volt, hanem lesz!"

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 16:45:50

@iii: Te nem érted a stratégiai ágazat fogalmat. Nem húzó ágazatról van szó :) - ha létezik ilyen fogalom :p-
Stratégiai az, amikor a másoktól való függést minimalizálni kell.;)

Joseph Adama (törölt) 2010.04.21. 16:50:23

@Joseph Adama: Az energiaszektor, élelmiszeripar ha leáll, akkor vége. Nincs tovább. Minél nagyobb mennyiségben kell ezeket behozatallal pótolnunk ( függés nagy ), annál kiszolgáltatottabbak vagyunk..

Ha nincs turizmus az rossz. Ha nincs új gyártású szoftver az is rossz. De az állam működik tovább biztonságban.

Érthető így? :)

privateer 2010.04.21. 17:11:14

@konyhakész pumi: meglepően sokan veszik a negrót. Szóval csak nézz szét jobban. Lehet hgy nem az ismerettségi körödben? Akkor azon kívül.

TH 2010.04.21. 17:25:55

@iii: @Joseph Adama:
Az a vicces, h. szerintem mindkettőtöknek igaza van egy csomó mindenben, más dolgokat meg talán eltúloztok. Az élelmiszeripar valóban stratégiai ágazat, és valóban gáz, ha bezár az összes cukorgyár, és ha megszűnik mondjuk a hagymatermelés...ezek összetett kérdések, és én nem vagyok elég okos ahhoz, h. meg tudjam ítélni rendesen...

Horizont 2010.04.21. 17:37:34

Csak ámulok és bámulok a kommentek nagy részén. Most akkor kapitalizmus vagy szocializmus kéne? Kommunizmus nem volt, de mindegy. Sok fiatal mennyi mindent nem tud! (lehet én sem:D) Igaz az MDF privatizált amelyik tele volt "kiugrott" kommunistákkal. Egyik évről a másikra honnan a francból lett volna annyi jobboldali, konzervatív, vallásos? Emlékszem csak kapkodtuk a fejünket anno, olyan gyors ütemben adtak el mindent, türelem nem volt, csak pénzzé tenni, megszerezni gyorsan mindent. Oké elvégre kapitalizmust akart az ország (?!) de nem elég egy céget megszerezni meg is kell tartani . Na az a szemlélet ami ehhez kellett volna teljesen hiányzott az új cégtulajdonosokból akkor még. Meg is lett az eredménye.
Sirathatjuk a Győrit meg az összes többit de sok értelme már nincsen. A Detki Keksz jól járt. Jól működik, de az is megérdemelne egy misét hogyan került át magántulajdonba!
A márkanevek levédését hiányolom, mondjuk nem is igazán tudom hogyan működik ez.
Én a Tescóba járok nagy bevásárolni, mivel a környéken nincs más. Könnyű szitkozódni, ha válogathatsz az üzletek között. Nincs így mindenhol.Ki a fene tudja már eldönteni, hogy az üzlet magyar-e? És a Tescóban is van magyar áru, én mindig azt veszek:) (olcsó szar is van, de azt nem kell megvenni)

tyberius 2010.04.21. 17:59:44

Nem kell ugyan messzire visszamenni, ott van a cikkben, hogy milyen fontos szerepet töltött be a gyár mindkét világháborúban. Ha ismét jön egy háború, akkor vajon honnan lesz kétszersült a katonáknak? Megkérjük szépen a tótokat? És ha pont ők az ellenség?

Arról nem is beszélve, hogy pl. a borászathoz nem elég a jó klíma, a jó talaj meg a jó tőke. Az igazán jó borok évtizedek, évszázadok tapasztalata alapján készülnek. Ugyanez igaz az iparra, egy Lindab-csarnokot fel lehet húzni egy hét alatt, de a tapasztalt szakmunkást nem szállítják alkatrészenként, azt bizony ott, a gyárban kell kitermelni, hosszú évek alatt. Ha lebontják a gyárat, szélnek eresztik a munkásokat, hatalmas hozzáadott érték vész el, ugyanúgy, mint amikor az évszázados tőkéket vágják ki, mert most épp nem éri meg Magyarországon termelni, mert az olasz borász több állami támogatást kap, mint a magyar.

kuki123 2010.04.21. 18:11:32

A KURVA ANYÁTOKAT MEGDÖGLETEK SZARHÁZI MSZP SZDSZ FIDESZ MDF
SZÉTVERTÉTEK SZÉTLOPTÁTOK AZ ORSZÁGOT

HAJRÁ JOBBIK!

Meleardil Eressea Iluvadan 2010.04.21. 18:34:31

@volánrulz: Jujj!! :) Neked is kene egy szelep a fejedre, mint a bajszosnak a Szaffiban.

2010.04.21. 20:07:01

@volánrulz: Na most jól megmutattad a stílust, amivel majd kormányoznátok az országot. Gratulálok, b+. Olyanok lennétek, mint elefánt a porcelánboltban. Faékkel akartok repülőt szerelni. Hályogkovácsok. Szerencsére a nép nem olyan ostoba, hogy ideáig fajuljanak a dolgok, legalábbis én még reménykedem.

vagyok59 2010.04.21. 20:26:00

Ezért ajánlatos mindent alapból magyar vállalkozóknak eladni. Akár bagóért is.

Horizont 2010.04.21. 20:35:08

@volánrulz:
Hűha:) Szatmári szilva? Ágyas pálinka? Kiütötted magad? Vagy kiütöttek? :)

arlequin 2010.04.21. 21:22:15

@Horizont: megmutattam neki a jobbik 2018-as választási eredményeit...

Nagykozári 2010.04.21. 21:25:21

Sokan nem tudják, hogy Hitler orvosa, dr Morell, a györi gyárban készítette azokat az "aranycukorkákat", ( ma már kábítószerként besorolt adalékanyagokat tartalmazó cukorkákat is előállított, a csomagolás kinézete miatt nevezték így ) mellyel Hitler a végén már függőként "lőtte " magát.

Horizont 2010.04.21. 21:26:27

@arlequin: Azt hittem elég az idei:)

arlequin 2010.04.21. 21:39:37

@Horizont: tévedsz. az 80%-os lesz, 17% helyett, azért ilyen nagy már most a szája. hihihi

Horizont 2010.04.21. 21:56:21

@arlequin:
Nem olyan nagy öröm lenne az a 80% szerintem! A Jobbiknak se:)
A Fidesz is ha túl lesz az első gyönyörön, és nem jön össze a következő nagy bajban lesz:)
Vagy mi mind:)

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 21:56:33

@arlequin: Miért loholsz így előre az időben?

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 21:58:27

@Horizont: A gyönyört illetőleg sztem jóéhányan máris bajban vagyunk;-) Ezért nem kell várni 2018-ig:(

Horizont 2010.04.21. 22:06:22

@Donna (Cara)mba:
A Fidesznek (azaz Orbánnak) vasárnap jön el a gyönyör napja:)
Nekünk (a népnek) nem tudom mi jön, de gyönyör az biztos nem:)
Attól ami volt csak jobb jöhet, de annyira alacsony a szint.......

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 22:16:00

@Horizont: Ja.
Ezért én most ki is nyúlok az ágyikómban, ne legyek túl magasan, még kilógnék a sorból, az meg ugye sohase volt jó:-D

Jó éjszakát nektek! Szebb holnapot!

arlequin 2010.04.21. 22:16:08

@Donna (Cara)mba: én? loholni? időben? hogy tudnék loholni sz örök jelenlétben? áruld már el nekem.

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 22:19:54

@arlequin: Elfelejtettem, hogy te Őfelsége Bolondja vagy, ebből kifolyólag más az időről alkotott képzeted is.
De végy figyelembe engem is a szűk agyúságommal és ne bántsd a lelki szegényeket, akiké a földhözragadtság...

arlequin 2010.04.21. 22:25:14

@Donna (Cara)mba: nézd. felcsippantok 1-2 morzsát innen-onnan s szórom, ahogy lehet. a te 'bajod' nem a lelki szegénység, hanem a gazdagság. teli vagy szép, színes üveggolyókkal, amikben ilyen cetlik vannak: múlt, jelen, jövő, nap, bolygók, csillagok, ember, isten, reggeli, gyerek, jóindulat, magyarország. én meg előszeretettel rendezek karambol-partikat ezek között.

arlequin 2010.04.21. 22:30:01

@arlequin: ja igen az intim szappant, az órarendet és a porszívózást kifelejtettem. mondjuk még sok mást is.

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 22:32:45

@arlequin: Veled jól kifogtam! Sohase unlak meg, mert sohasem vagyok biztos abban, hogy értelek...Nagy kópé vagy te mindamellett, hogy Bolond vagy. A Bolond kártyát kihúzni nagy szerencse, tudod-e?

Horizont 2010.04.21. 22:39:16

@Donna (Cara)mba:
"mert sohasem vagyok biztos abban, hogy értelek..." Na ezzel én is így vagyok:) Jól kiadjuk magunkat!
Amúgy tényleg nagy kópé:))

arlequin 2010.04.21. 22:39:35

@Donna (Cara)mba: szerencse? hááát. olyan ez, hogy megpróbálod eldobni, de visszajön mint a bumeráng. nem egy nagy öröm. lenne egy kis házikóm (jó van na, elég lenne egy kalyiba is) a hegy lábánál, patak mellett, déli oldalon, csendben, magányban, egyedüllétben. erre mi van? na bele sem kezdek. hülyék között idiótát játszani. ez jutott. ilyenkor úgy sajnálom magam. de topo felvidít. valaki mindig jön aki jobb valamiben. ebben megnyugszom. na meg persze a fröccs. és a virágok. és a szeretőm. és a majmok (kösz topo!) és a napfény. és egyéb kábítószerek.

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 22:43:46

@arlequin: Jó, adok egy kártyát, hátha ez is ér valamit:

0. A BOLOND

Kulcsszavak : nyitottság, bizalom, hűség önmagunkhoz, ugrásszerű fejlődés, teljesítőképesség, kockázatvállalás, szabadság, bátorság, függetlenség, kreativitás, nagy potenciál, szív hangjára kell hallgatni.

Ez csak egy kártya. Neked, ha elfogadod.

Donna (Cara)mba 2010.04.21. 22:53:42

Jó éjt nektek! Bolondoknak és kevésbé bolondoknak bolond álmokat! Bolondság a világ sója...

arlequin 2010.04.21. 23:12:19

@Donna (Cara)mba: a szív hangja? már vagy kétszáz éve bedobtam a zaciba. nyitottság? mármint a fájdalomra. bizalom? hogy bizonyosan átvágják az embert. hűség önmagunkhoz? nevezetesen ahhoz a nyomorulthoz, aki azt hiszi számít. ugrásszerű fejlődés? a hazudozásban. teljesítőképesség? ivászat. kockázatvállalás? minden reggel felkelek. szabadság? két rossz között. bátorság? bevallom, én fingottam. függetlenség? az erkölcstől. kreativitás? idióta szóviccek. nagy potenciál? a baromságban jó vagyok.
kártya? mindig nyerek. unalmas.

arlequin 2010.04.21. 23:13:42

@Donna (Cara)mba: @Horizont: "nagy kópé"
ez itt most a megbecsült hölgyek egységfrontja, vagy mi a bánat?

K.Jani 2010.04.21. 23:41:24

csodálkozom, hogy ezt még senki sem linkelte be:

háború a nemzet ellen

www.youtube.com/watch?v=4ZuHzbPdiMg&feature=related

arlequin 2010.04.21. 23:53:35

@K.Jani: máshol már be volt kötve. de jó hogy ismét idehoztad.

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 13:24:55

@arlequin:
Nagyon, nagyon off:
Jó, hülyeséget írtam. Csak ajándékosztó kedvemben voltam. Megérdemlem a pofánvágást, hiszen honnan találnám el, minek örülhetnél. Egy morzsányit. És igazad van. Mi közöm hozzá? Gondolod, érdekel mit gondolsz magadról? Nem, nem érdekel. Mert csak a fele igaz abból, amit írsz. Az igazság másik fele nálunk, többieknél van. Bár te azt is az istenség kezébe teszed le, ami embereknek dukál. Ilyen menekülőt! Mintha magam látnám.
Az érdekel, amit én gondolok rólad.
Off topic? Persze. Mindig azt csinálom, mivel már meguntam az érdemi hozzáugatást. Mert most is ülök a gép előtt, kint meg esik az eső vagy süt a nap, a hatalom meg dolgozik. Én meg csak melózok, mindjárt, ha kilépek a Vbőrről.
Béákesség a te lelkeddel!

arlequin 2010.04.22. 13:44:03

@Donna (Cara)mba: az igazságnak nincs fele-fele, azok legfeljebb feldúlt érzelmek, bolygó indulatok, felfokozott gondolatok és az ezekből következő ellenérdekeltségek. az igazság pedig egy és megszabadít. ki menekül? honnan? hová? meg aztán minek? magam elől?

Donna (Cara)mba 2010.04.22. 14:03:44

@arlequin: Egy az igazság, hogyne. Nincs felezés.
Nem is felezgetem tovább. Még a végén addig felezgetem, míg hazugság lesz belőle:)
Én vagyok, aki menekülök. Rád fogtam. Nagy hiba és magam nem ismerése:(
Mert már megint nem láttam. Te bezzeg biztos látod ezt is!
Tudom, mint egy túrista...ahogy ajánlottad. Csak nézelődni.
A te személyiséged a tied, hagyjam már békén. Csak belegázolok egy illetéktelen területekre. Aztán megkapom, ami ezért jár.
Bemerészkedtem - ha felületesen is - oda, ahova ildomtalan a bekopogtatás.

A teljes igazság meg legyen a tied és szabadítson meg téged. És a mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma.

arlequin 2010.04.22. 15:54:42

@Donna (Cara)mba: a személyiség olyan, mint a hullám a tengeren. olykor félelmetes, olykor lágy, van hogy visszataszítónak tűnik, de alapvetően teljesen rendben van, és tulajdonképpen vízből áll, ami nedves. nem gázoltál semmiféle illetéktelen területre, csak meglepődhettél, hogy belül nincs 'semmi'. ettől meg is szoktunk ijedni. túl nyílt és mi jobban szeretjük a meleg kuckókat. ;-)
szép napot.
a kenyeret pedig már megkaptad, nem? az imát az öreghez kell intézni. ő meg intézkedik, mást se tesz.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.22. 21:53:32

@Bozdurgán:

Dehogynem, rég feltűnt már. Az is, mikor abszurd módon Fehérváron gyártották a Győri Kekszet.

De ez a robbantás olyan jelképes volt nekem :(

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.04.22. 22:30:31

@hirtelendi:

"Szlovákiában ez gazdaságosabban megtehető mint nálunk, csak magunkat okolhatjuk ezért. "

Magunkat? úgy érted a törvényhozókat, nem?

Urmanczy 2014.01.16. 14:11:47

@TH: Aki állami tulajdont akar, az nem kommunista. Az nemzeti. A kapitalizmus és a kommunizmus az nemzetközi! Ha ezt szocialistának hívjátok, akkor én nemzeti szocializmust akarok! Na és?

TH 2014.01.16. 14:14:52

@Urmanczy: Ezt így majdnem 4 évvel később? :D
De azt látom, hogy nagy a katyvasz a fejedben, hadd ne én segítsek rendet tenni. :)

süti beállítások módosítása