Skip to content


       Szűrés lista

Döbbenet! Lehetséges a korrupció?!

Kizárt dolog, hogy ez igaz legyen! Egy hivatalt nem lehet lefizetni egy engedélyért, és amúgy is, ki az a hülye, aki egy több milliárdos áruházat ártérre építene?!

A Vidékfejlesztési Minisztérium környezetvédelmi államtitkára, Illés Zoltán kirúgta a  Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi Vízügyi Felügyelőség vezetőjét, Filotás Ildikót, mert hozzájárultak ahhoz, hogy Felsőzsolca és Miskolc között bevásárlóközpontok épülhessenek a Sajó ártérében.

Illés szerint nagyvízi mederbe nem szabad így építkezni: a víz előbb utóbb biztosan elönti a területet, az épületek pedig lassítják a szabad lefolyást. 

Mondjuk ehhez nem kell államtitkárnak lenni, ehhez elég a józan paraszti ész is ...

Az Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség 2006-os, első fokú határozata még nem adta meg a környezetvédelmi engedélyt a Miskolc Shopping Park építéséhez. Az indoklás szerint bevásárlóközpontot nem lehet árvízveszélyes területre építeni, mert ez csökkentené a Sajó árvízi tározójának térfogatát.

A a másodfokon eljáró megyei felügyelőség megfontolásra visszaküldte az iratcsomót elsőfokra, ahol ezután kiadták az engedélyt.

Illés szerint normál hivatali ügymenet esetén, ha az ügyfélnek nem tetszik a másodfokú döntés, bírósághoz fordulhat. Itt azonban - és szerinte számos másik esetben - nem volt elég erős a hatóság ellenállása, ezért az államtitkár „él a gyanúperrel, hogy korrupció áll a rossz döntések hátterében".



Ez az Auchan az ártérre épült, egy másik meg egy védett lápra ... 

Most meg nagyon aggódnak, hogy a Gonosz Állam lehet hogy lebontatja az áruházat.
Talán nem kellett volna ártérre építkezni ...



Illés úr vajon tisztába van vele, hogy egy áruház megépítéséhez és megnyitásához pontosan hány darab engedély kell? És hogy ezek közül hány engedélyért kell "fizetni", hogy a nyitás napjára mindegyik meglegyen?

Hát persze hogy megkenték a hivatalnokot, ezek az összegek bele vannak kalkulálva egy ilyen milliárdos beruházásba.

Nem kellene ilyen döbbent arcot vágni, Illés úr ... Ön is itt él, pontosan tudja hogy mennek a dolgok ...

Frissítés: A NOL megtudta, hogy nemcsak az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség vezetőjét, de a régiós felügyelőségek irányítóinak többségét, s a vízügyi igazgatóságok vezetőinek egy részét ismeneszteni akarja Illés Zoltán, aki kijelentette: „Huszonöt éve kísérem figyelemmel ezt az ágazatot, mindenkiről tudok mindent, még egyes feleségek cégeit is ismerem, engem nem lehet megvezetni, a személyi döntéseim megalapozottak”. Az államtitkár azt mondta: alaposan átgondolta, hogy a jövőben kikkel akar együtt dolgozni.

 

Címkék: abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr972089079

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az áruház tehet az árvízről? 2010.06.18. 14:34:01

Illés Zoltán környezetvédelmi államtitkár azt állítja, birtokában van egy határozat, amely szakmai szempontokra hivatkozva nem járult hozzá a Felsőzsolcához közeli bevásárlóközpont megépítéséhez. A település nagyrésze víz alá került, borsodi szakemberek s…

Trackback: Mutyiország 2010.06.18. 10:05:48

"Mert aki hazudik, az csal,Aki hazudik, az lop,Hazudni, csalni csúnya dolog!"(Beatrice: A 2000. év felé)Igaza van Orbán Viktornak. Új rendszert kellene itt felépíteni, mert a régi a hazugságra épült. A baj csak az, hogy az ő rendszerének is a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.06.18. 09:19:44

Most akkor szopjanak! Illés Úr meg a többi is csak játszák a hülyét!!!!

Nagyjából ilyen témájú hír at anyaoldalról:
index.hu/tech/blog/2010/06/18/beperli_az_usa_az_oracle-t/
Az utolsó két mondta érdekes.

vernon 2010.06.18. 09:24:46

Nem értem mi a baj Illéssel. Ez nem megdöbbenés a részéről, hanem így kell mondania, hogy ne pereljék be rágalmazás, jó hírnév megsértése, stb. miatt. A politikában nem azt mondják h "a mocskos g3ciket megvették kilóra", hanem így, szofisztikáltan.

binike 2010.06.18. 09:27:07

a p*csába... bezzeg amikor én a környezetvédelmi felügyelőségen dolgoztam még nem volt korrupció. Megint elrontottam ... vagy nem engem kerestek meg?

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.06.18. 09:35:57

azért itt egy két helyi coci politikus is segédkez(het)ett, hogy oda épüljön az osan. kikérdezném én simon gáborkát, szűcs rákóczibankos erikát, na meg fekáli sándorkát is.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.06.18. 09:42:37

jogos @vernon: felvetése! ha kiáll a nyilvánosság elé, és megnevez X db hivatalt (meg hivatalnokot), hogy ott korrupció volt a háttérben, akkor vagy kőkemény bizonyítékokkal kell rendelkeznie, vagy kockáztatja, hogy a gatyát is leperelik róla. nem véletlenül nehéz bizonyítani a korrupció tényét (hacsak nem tettenéréssel), mert ugye alapesetben erről 2 résztvevő tud. És egyiknek sem igazán érdeke, hogy bizonyítékot szolgáltasson a hatóságoknak :(

dr. Aullah 2010.06.18. 09:49:29

Na, akkor most jöhet az, aki engedélyezte a parkolóhát építését a várba.

fogash 2010.06.18. 09:52:35

@binike: Hofi: "Tudod mi a korrupció? Hát amiből kihagynak..."

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.06.18. 10:09:46

bocsi, az offtopicert, de ezt nem tudtam kihagyni. ezen is van am vastagbor...

"
Sztojka a nyomozati vallomásában - amelyet Bogdánné Gremsperger Andrea tanácsvezető bíró olvasott fel -, azt állította, hogy a veszprémi Patrióta lokál előtt az utcán nála sokkal erősebb emberekkel került szembe, így "félelmében visszaszaladt" a bárba, fel az emeletre. Sztojka még azt is tagadta, hogy részt vett a verekedésben.
Szerinte nem azért távoztak el a vendégek a bárból, mert megbotránkoztatták őket, hanem mert "nem tetszett nekik, hogy cigányokkal kell együtt szórakozniuk".
"

System failure. :) 2010.06.18. 10:16:48

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!:
Off:
Persze hogy tagadja. Ölni magyart az rendben, börtönben megrohadni az már nem...
Senki nem csinált semmit, ártatlan bárányok, nem bűnözők.

System failure. :) 2010.06.18. 10:18:57

Off:
Kés is csak azért volt náluk, hogy krumplit pucoljanak.
Átlátszó hazugság az egész. A tv meg már az x-edik cigány mosdató videót adja le, hogy a zén fijam nem bűnöző, nem csinált semmit, a másik kezdte. Pintérnek itt kellene kezdeni rendet tenni.
R.i.p Ncore.

HerrBaller · http://fityisz.com/ 2010.06.18. 10:24:12

Illés egy populista. Ez csak egy indok volt, hogy ki tudja rúgni a főfelügyelőség igazgatóját, végtére is a döntést nem ők hozták. Az első fok másodszor is elutasíthatta volna. Gondolom néhány politikus odaszólt, hogy ne tegye.

(hja igen a másod fok nem megyei, hanem országos hatóság)

eszkep 2010.06.18. 10:30:46

Zero azért kicsit félreérthető a cím.
Jó, hogy nem Illés Zoltán felelős azért, hogy ott épült fel az Auchan...

eszkep 2010.06.18. 10:32:44

@Noname Cowboy: "Az utolsó két mondta érdekes."

A Trösztellenes Törvényre gondolnak, azért az Index ennyit tudhatna egyébként...
Évek óta szorgalmazom a bevezetését, ennek már a Vastagbőrön is többször hangot adtam.

eszkep 2010.06.18. 10:34:36

@Aullah: Az gödör a másik nonszensz. És még hány hasonló "sikerberuházás" van...

Marcellusca 2010.06.18. 10:41:20

Hééééé, KBM van? :)

Marcellusca 2010.06.18. 10:42:24

@Marcellusca: Az, basszus, úgy benyelte a kommentem ...

Szóval: Illésnek - nagy valószínűség szerint - igaza van.
De nem mondhatja ki, ezért fogalmaz, ahogy.

Kérdés:
A jelenleg kirúgott vezető mióta főnök a hivatalban? Már akkor az volt, mikor megadták az engedélyt?
És mi van az aláíró aktakukaccal?

binike 2010.06.18. 10:47:15

@HerrBaller: Azért az se véletlen hogy a főfelügyelőség igazgatóját rúgta ki ... de azért jó lenne mind a két elsőfokú határozatot látni valamint a másodfokú határozatot is.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.06.18. 10:50:33

@eszkep: Jaja. Nem ártana. Mindjárt lehetne olcsóbban üzemeltetni az államot!

picur3ka 2010.06.18. 10:54:06

@HerrBaller:

A szemet! Kovezzuk meg! Ki akarja csinalni ezeket a draga kis helyi vezetoket.

Kicsit Karcos 2010.06.18. 10:58:31

Szerintem ez sima einstand a főfelügyelői posztra, hadd örüljön a nép is, hogy végre nem a portást rúgják ki ilyenkor, hanem a főmuftit. A portás majd akkor kerül megint elő, ha a főmuftik már le lettek cserélve, és mégis baj történik.

Nem látom a megyei felügyelőség felelősségét, ők csak visszaküldték megfontolásra az ügyet, és az elsőfok megváltoztatta a határozatát. Igaz, hogy többnyire a fejétől bűzlik a hal, de ha a taxis Gyuszi járt el végeredményben helytelenül, akkor őt kell elővenni. Illés nem vette elő azt, aki megadta az engedélyt, ennek mi oka lehet? Szerintem az, hogy az elsőfok nem olyan érdekes HR-ileg, mint a fellebbvitel.

Az is egy kényes helyzet lesz, ha bontatnak, hiszen érvényes engedéllyel épültek az épületek. Szerintem ebben az esetben kártérítési felelőssége van az államnak, hiszen az elkúrt döntésekért vállalnia kell a felelősséget.Sokba kerül? Tetszett volna nem kiadni az engedélyt ártérre, meg majd legközelebb tetszene előre gondolkodni. Nem is értem amúgy ezt a korrupciós lebegtetést. Szabad ártérre építési engedélyt kiadni? Igen, akkor miről beszélünk? Nem, akkor miért nem ezzel próbálkozik Illés, ez kicsit erősebb kártya, mint egy korrupciógyanú.

Én két dilettánst látok, az elsőfokon engedélyező személyt és Illést.

cserepj · http://latinpince.blog.hu 2010.06.18. 11:02:26

Ne mondjam, hogy Esztergomban két szálloda (3 szintes mélygarázzsal, be is tört két hete a víz) épül jelenleg is ártéren a Prímás szigeten + az egész Mesepark beruházás nagymedri árterületen épülne 20 milliárdból.

Ráadásul a mélygarázs helyéről kitermelt földet is a szigeten, ártéren helyezték el.

Egyébként már a mostani árvíznél is érezhető volt a mélygarázs hatása - a 2006-os vízállást jobban megközelítette Esztergomban az árvíz, mint Dömösön.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2010.06.18. 11:06:31

Egyet nem értek, ezen a képen az egész városrész ártérbe épült. Továbbá, ha valaki ártérbe épít, akkor minek fizet az állam egy petákot is? Egye meg mindenki amit főzött.

Kicsit Karcos 2010.06.18. 11:15:02

@jvizkeleti: ez nem így van, az állam kiadta az építési engedélyt. Innentől az állam eszi meg azt, amit főzött, és ha tudja, leveri azokon az aláírójózsikon, akik engedélyt adtak rá. Aláírójózsi meg majd leveri a főnökén, ha tudja.

Nincs más út, az elkúrásért vállalnia kell mindenkinek a saját felelősségét, nem elég másra mutogatni, komcsizni, fasisztázni, korruptozni.

Te mit szólnál, ha valahogy rádsóznának egy lopott autót, elmész az eredetiségvizsgálóhoz a vétel előtt, ad róla dokumentet, hogy minden rendben, aztán kormányváltás után elkobozzák az autódat, mondván hogy hülye volt az ügyintéző? Ugye arra gondolnál, hogy mi közöd neked az ügyintéző baromságához, neked ott van a kezedben a pecsétes igazolás? Joggal gondolnád.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.18. 11:29:59

Találtak egy jó indokot a saját emberük beültetésére, ennyi csak.

eszkep 2010.06.18. 11:31:31

@Kicsit Karcos: "Én két dilettánst látok, az elsőfokon engedélyező személyt és Illést. "

Ez utóbbit elmagyarázhatnád, miért is?

"Nem látom a megyei felügyelőség felelősségét, ők csak visszaküldték megfontolásra az ügyet,.."
Ezek szerint vak vagy.

Samott 2010.06.18. 11:32:00

Illes azert pampog, mert ok nem kaptak abbol a lovebol, most majd a sajat emberukon keresztul megkapjak a reszuket es akkor o is el fog hallgatni. Penz beszel a kutya ugat. (micsoda kepzavar :))

eszkep 2010.06.18. 11:34:56

@laspalmas: Igazad van, semmi szükség változásra ebben az országban, maradjon minden úgy, ahogy van. Egyébként minek írsz blogot 3 (?) / x éve?

HerrBaller · http://fityisz.com/ 2010.06.18. 11:36:18

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Az a gáz hogyha nekiáll tisztogatni és nem azért mert rosszul működik a hatóság, hanem azért mert a saját embereit akarja odaállítani. De tegye meg, alakítsa át de akkor olyanok kerüljenek igazgatói pozícióba akik értenek is hozzá, ne pedig olyanok akiknek a környezetvédelem eddig kimerült a sötétzöld hőbörgésben.

Kicsit Karcos 2010.06.18. 11:36:34

@eszkep: Illés azért dilettáns, mert nem vonja felelősségre azt, aki kiadta az engedélyt. Innentől hiteltelen az egész.

eszkep 2010.06.18. 11:38:00

@Samott: Látod Zero, ezért nem kell félreérthető módon írni, mert előkerül a sok retardált hülye.

eszkep 2010.06.18. 11:42:18

@Kicsit Karcos: Tehát, szerinted a másodfokú szerv vezetője nem hibás abban, ha visszadobjálk az alsófolú szervnek az elutasító határozatát, hogy vizsgálják felül????
Tisztában vagy egyáltalán az állami szervek hierarchikus rendszerével?????????????????????????????????????????????????????????????

Seduxen (már NEM dr.) 2010.06.18. 11:44:54

@eszkep: ha a szakmai szabályainak megszegése áll valóban a háttérben, akkor - túl azon, hogy jogos a II. fokú szerv vezetőjének menesztése - miért nem megy a levesbe az I. fokú szerv vezetője is? Másrészt: eszem megáll, mi az, hogy "visszaküldi megfontolásra", bazze!? Jogszerű -e az I.fokú határozat, vagy nem? Ha az, akkor tessék ezt kimondani, ha meg nem, akkor megváltoztatni. Erre találták ki a másodfokú eljárást.

Illésre visszatérve: ha csak kiáll azzal a hírrel, hogy XY ügyben hozott hibás döntés(ek) miatt az országos vízügyi főfelügyelőség vezetőjét a mai nappal felmetettem PONT. Ez nem lett volna elég? Minek sejtetni, meg ködösíteni? Ha van valami a tarsolyában, akkor meg jelentse fel őket.

Szerintem picit "túljátszotta" a szerepét. Maga a döntés amúgy - részben - helyes szerintem.

Kicsit Karcos 2010.06.18. 11:46:10

@eszkep: elsősorban az a hibás, aki kiadta az engedélyt. Utána lehet vizsgálni a többiek felelősségét is, addig minek, amíg nem bizonyított, hogy történt egyáltalán mulasztás?

Kicsit Karcos 2010.06.18. 11:52:20

@Kicsit Karcos: másrészt ha törvénytelen volt az engedélyt kiadása, akkor bizony le kell bontani pár üzlet"komplexust". Ez hol marad? Na meg a kártalanítása azoknak a vállalkozásoknak, akiknek az épületeit jogerős építési engedély ellenére le kell bontani? Mi marad a habverés után, ha megnézed, a személycserét leszámítva? Semmi.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.06.18. 11:57:20

@Kicsit Karcos: "másrészt ha törvénytelen volt az engedélyt kiadása, akkor bizony le kell bontani pár üzlet"komplexust". Ez hol marad? " - pfff, Te melyik országban élsz ? :)))))

Kicsit Karcos 2010.06.18. 11:59:45

@Seduxen: nálunk itt az alfődön a nap is másképp süt, Borsodban még nem?

Azt hinné az ember, az az ügy lényege, hogy a továbbiakban ne legyenek épületek az ártérben, és ehhez csak az egyik eszköz a személycsere. Ne mondd, hogy csalódnom kell!

Homeoffice 2010.06.18. 12:00:30

@laspalmas:

egyetértek!
Egyébként is! Hogy a francba adtak ki védett lápra épitési engedélyt???? A Fósan amúgy is a bögyömben van a káposztásmegyeri láp miatt... (anyjukat!)
@eszkep:
az a sok retardált hülye, akik itt kommentelnek...... :)))

eszkep 2010.06.18. 12:01:49

@Kicsit Karcos: "Na meg a kártalanítása azoknak a vállalkozásoknak, akiknek az épületeit jogerős építési engedély ellenére le kell bontani?"

Ez már jobb kérdés. Akkor lehetne megoldani a dolgot egyszerűen, ha sikerül bizonyítani a korrupciót. Olyan dolgot sajnos nagyon nehéz bizonyítani, ahol a felek közös érdeke, hogy ne kerüljön nyilvánosságra. És pont ezért fogalmazott homályosan, ne jelentsék fel rágalmazásért.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.18. 12:01:49

@eszkep:

Meg is lepődtem volna, ha nem kötsz bele valamibe ...

Marcellusca 2010.06.18. 12:04:17

@laspalmas: Jaaaajjjj, ne mongyá mán illentet!!! :)
Űk nem olllyanok! :D

Seduxen (már NEM dr.) 2010.06.18. 12:04:31

@Kicsit Karcos: "Azt hinné az ember, az az ügy lényege, hogy a továbbiakban ne legyenek épületek az ártérben, és ehhez csak az egyik eszköz a személycsere" - a megoldás, hogy ne legyenek áradások pl. De ne aggódj, ezt is megoldják majd :)))) A Megfelelő Emberek a Megfelelő Helyen ezt is elintézik, no para :)))

Viccet félretéve: Te komolyan azt hiszed, hogy lebontatják a fósant? Építési engedély hiányában, vagy nem az építési engedélyben foglaltaknak megfelelő építkezés esetén HÁNY konkrét esetet tudsz említeni ahol BONTÁST rendeltek el, és nem - jó pénzért - fennmaradási engedélyt adtak ki inkább!?

eszkep 2010.06.18. 12:04:53

@Seduxen: Érvelésed logikus, ugyanakkor ne felejtsük el, hogy az alsófukú szerv eredetileg elutasított az építési engedély kiadását. A határozaton, amin a középfokú szerv visszadobta az alsófokús szervnek az elutasító határozatot Filotás Ildikó neve kellett, hogy szerepeljen.
Innentől, mint legfőbb - az ügyben érintett - vezető felelősége vitathatatlan. Állami szerveknél meg a felelősség kérdésének megállappítása eléggé egyszerű.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.18. 12:05:21

Kicsit összetett a kérdés ... az Auchan szempontjából megvan minden engedély, papír.
De ugye szabálytalan volt az engedély, vagyis kártérítést sem kellene nekik fizetni.
Sőt, bontani kellene. De Magyarországon még senki sem bontott. Sőt, az Auchan jogosan perelhetne, hogy ők megkapták az engedélyt ...

eszkep 2010.06.18. 12:05:51

@zero: Meg is lepődtem volna, ha van fogalmad az államigazgatásról...

Homeoffice 2010.06.18. 12:08:14

@Marcellusca:

Már megint gúnyolod a Megfelelő ember pártját?
Egy kérdés.. Ez az az Illés Zoli, aki 200 ft ért árulta a kilós cukrot, meg lisztet?

eszkep 2010.06.18. 12:08:53

@Gunther: Azért a többség szerencsére konstruktívabb, mint ez a Samott gyerek...
Honnan ír ez a kretén? Még ékezetes karakterek sincsenek a billentyűzetén.

Kicsit Karcos 2010.06.18. 12:13:01

@eszkep: milyen korrupciót kell bizonyítani? Szabad ártérbe építkezni, vagy nem?

@Seduxen: ha nem kell elbontani a fósant, akkor egy rakás munkaórával nem csinált semmit Illés a sunyi célozgatáson kívül. Ha el kell bontani, de nincs kártalanítás, akkor nincs jogállam. Ha el kell bontani, van kártérítés, de nincs felelősségre vonva senki ezért a malőrért, akkor ugyanott vagyunk, mint a komcsikkal.

Hogy volt-e korrupció, húszadrangú kérdésnek tartom. Vizsgálja meg az APEH az illetékeseket, ehhez semmi köze Illésnek. A kérdés az, hogy törvényesen adták ki az engedélyt vagy nem. A követekezmények legyenek az erre adott válasznak megfelelőek.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.06.18. 12:13:45

@eszkep: stimmt, de azt azért tegyük hozzá, hogy - felteszem - ugyanazon tényállás mellett az I. fokú szerv az első döntéséhez képest homlokegyenest MÁS döntést hozott a megismételt eljárásban. Szóval ez sz'tem meg is ágyaz az ottani vezető menesztésének IS.

@zero: az lehet, de ha jogszerűtlen volt az engedély kiadása, akkor a fósan ki is törölheti a határozattal a seggét. Az megint más kérdés, hogy polgári eljárásban kérhetne -e kártérítést!? Merthogy adott esetben ő jóhiszeműen járt el. Ennek a cehhét ugyan MI fizetnénk, de ez annyira nem meglepő :)))

eszkep 2010.06.18. 12:16:43

@zero: De most frankón, ez nekem magas...
Ha egy korábban szabálytalanul kiadott építési engedély ügyében levonják a személyi konzekvenciákat (amely erősen korrupciógyanús eset is), és menesztik az ügyben érintett legmagasabb beosztású szereplőt, ez szerintem eléggé egyszerű történet. (legalábbis a menesztés része a dolognak).

Seduxen (már NEM dr.) 2010.06.18. 12:17:23

@Kicsit Karcos: "Illés Zoltán szerint lehetséges, hogy az áruházak építését engedélyező hatósági döntés megfelelt a jogszabályoknak, azonban úgy látja, az mindenképpen ellentmond a józan ész és a szakma szabályainak." - ez mondjuk szerintem maga egy logikai bukfenc, mert ha VALÓBAN jogszerű volt a döntés, akkor milyen "józan észről", és "szakma szabályairól" beszél?

Ugyanis a hatóságot egy valami köti a döntés meghozatalakor: és ezek a JOGSZABÁLYOK.

Azt elhiszem, hogy adott esetben HIBÁSAK a vonatkozó jogszabályok, de ha ez így van, akkor egy ordenáré ÖNGÓLT helyeztél el a kaputokba Zoli! Tudom, hogy ezeket még az előző klientúra hozta, de NEKTEK KELL majd kiganyézni...

Homeoffice 2010.06.18. 12:19:01

@Marcellusca: @zero:

Annak a figurának mi köze a környezetvédelemhez? (nem néztem meg az életrajzát, de úgy néz ki, mint aki a növények között rosszul lenne, illetve aki egy nyulat csak képen látott.. (esetleg nyúlpaprikásban...:)) :)))

eszkep 2010.06.18. 12:21:07

@Kicsit Karcos: Egy szabálytalanul kiadott államigazgatási határozat személyi felelősséget von maga után. A vesztegetés pedig büntetőjogi kategória. És mivel Magyarországon (is) a vádnak van bizonyítási kötelezettsége ("ártatlanség véDelme"...), ezért sajnos bizonyítani kell.

jozicsenko 2010.06.18. 12:24:15

hi!

bennem dolgozik a kisördög

mert ugye adott egy áruház, amit rossz helyre építettek - jó pénzért ott volt szabad terület, így jártak az okosok: aki lefizetett és akit lefizettek, nem gondoltak a nagy árvizekre

nade

elméletileg van ugye biztosítás (árura, polcra, termékre, mittudomén)

elméletileg

amit alapján most kellene hogy fizessen pl az ÁB, stb, akiket szintén nem ejtettek a fejükre: ilyenkor fizet (és lenyeli a békát), tudva hogy jővő héten is jöhet ekkora víz, vagy elküldi az ósant a fenébe, mert nyilvánvalóan sz.r helyre építkeztek?

Marcellusca 2010.06.18. 12:24:28

@Gunther: Mer' ő egy harcos környezetvédő. :)
Annyira, hogy nem is eszik sem állatot, sem növényt. :DDDD

gramercy 2010.06.18. 12:28:47

1. bontsak el, buntessek meg, bortonozzek meg

2. mikor fogja a Fityisz meghirdetni a vizugyi programjat?
- 6-8 tarozo a tiszan
- tobb EZER kilometer uj gat / felujitas
- tobb EZER folyamkilometer meder es arter rendezes
- tobb tucat uj tarozo pontosan az ilyen veszhelyzetek esetere

valaszt nem tudom mert csak a tucskok ciripelese hallatszik az ilyen temakban a Fityisz felol

Kicsit Karcos 2010.06.18. 12:29:08

@eszkep: terelésnek érzem a korrupciós szálat. Ha nem sikerül bizonyítani a korrupciót, akkor legközelebb is elviheti ezrek élete munkáját az ár? Na ne már.

Törvényes volt az engedély vagy nem?

Ha törvényes volt, jó a törvény vagy nem?

Ha nem volt törvényes, akkor miért nem vonják felelősségre azt, aki törvénytelenül adott ki engedélyt, és miért nem rendelnek el bontást?

binike 2010.06.18. 12:29:15

na akkor mivel pont ilyen helyen dolgoztam 5 évet:
1., amit tudni lehet az elsőfoku szerv elutasította a kérelmet elsőre
2., a másodfok (akinek az igazgatóját most kirugtát) meg a határozatot megsemmísítette és új eljárásra kötelezte az elsőkokú hatóságot. Itt az kellene megnézni/megtudni miért lett új eljárás az ügyből. Biztos jól meg lett hivatkozva az indokolásban. Ha pedig ha az volt benne hogy ilyen olyan dolgok benyújtásával/szakértői véleményekkel kiadható akkor nincs mit tenni. De így látatlanba csak spekuláció. Ezért mondom hogy nem véletlen hogy a Főfelügyelőség igazgatóját rúgta ki. De ma magyarországon úgy mennek a dolgok hogy ami nincs jogszabályban tiltva azt lehet. másrészt a papír mindent elbír. ha talál az ósan olyan tervezőt/szakértőt aki leírja hogy márpedig azon a helyen minden oké környezetvédelmi/vízügyi szempontból, akkor nincs mit tenni. valószínűleg találtak. persze ezt az embert nem keresik most fel és nem kérdezik meg tőle hogy hogyisvanez? Én pl a szakértőnek az engedélyét is bevonatnán kapásból.

Marcellusca 2010.06.18. 12:30:11

@jozicsenko:
"...vagy elküldi az ósant a fenébe, mert nyilvánvalóan sz.r helyre építkeztek?" - Ne legyél naiv, vaze! :)
Szerinted mi lenne az ósan reakciója, ha azt mondaná a biztosító, hogy felmondja a Miskolc, Felsőzsolca közti áruház biztosítását?
Biztos nem menne át az egész áruházlánc egy másik biztosítóhoz. Áááááá, dehogy! :D
Mert, hogy nem egyesével kötik a biztosítást - szvsz - az tuti.

Marcellusca 2010.06.18. 12:36:30

@binike:
"ha talál az ósan olyan tervezőt/szakértőt aki leírja hogy márpedig azon a helyen minden oké környezetvédelmi/vízügyi szempontból, akkor nincs mit tenni. valószínűleg találtak. persze ezt az embert nem keresik most fel és nem kérdezik meg tőle hogy hogyisvanez? Én pl a szakértőnek az engedélyét is bevonatnán kapásból." - Hát, igen.
Ez is megérne egy misét.
Egy qrva, 10 nm-es nyaraló megépítésére is X szakértői véleményre, hatósági engedélyre van szükség, amit megszerezhetsz, ha megtalálod a számodra "megfelelő" szakembert.

De, mint tudjuk, ez egy következmények nélküli ország.
Úgyhogy nincs/nem lesznek álmatlan éjszakái a szakértőnek. Őt senki nem fogja megrángatni.
Pedig megtehetné a kamara, a hatóság, az áruház és az állam is.

gramercy 2010.06.18. 12:39:07

amugy ha isten a tortenelem ura, akkor a KDNP-nek kene leszolni telefonon, hogy utasitsak Isten-t az arvizek teljes megszuntetesere

Isten, baze, allitsd a csapot a megfelelo allasba!!!!!!!

Homeoffice 2010.06.18. 12:46:51

@gramercy:

Isten nevét szádra hiába ne vedd!
Mert lecsap haragvó ökle, a KDNP kerül kormányra egyesegyedül! A Fidesz nélkül!
Akkor lesz nemulass:))

Kurt S. Earp 2010.06.18. 13:01:08

@Gunther: Fanatikus környezetvédő. Megszállott. Szélsőséges. Csupa kedvemre való tulajdonság. :-) Már a BME-n is hírhedt volt a kérlelhetetlen akarnokságáról ha zöld ügyek kerültek szóba.
illeszoltan.fidesz.hu/index.php?id_cikk=27

Egyéves Önkéntes 2010.06.18. 13:12:02

Hivatali szótár:
visszaküldi megfontolásra = gyerekek, ne köpjetek a levesembe, ez már le van rendezve

jozicsenko 2010.06.18. 13:12:37

@Marcellusca: hááááát, egy teljes bolt komplett árukészlete nem két filér, plusz a kiesett idő, takarítás, renoválás

persze legrosszabb esetben mehetnek perelni pl a miskolci önkormányzatot, mert rossz helyre adtak nekik engedélyt... :-S

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.18. 13:13:50

@eszkep:

Azt írtam volna, hogy nem kell semmilyen változás?
Szerintem csak azt, hogy ez egy jó ürügy volt a kirúgásra. Jogos persze, de azért nem kéne az Auchant okolni az árvíz miatt. Nélküle is épp úgy elöntött volna a víz mindent, mert nincsenek tározók, védvonalak. Ez az igazi probléma, aminek nyilván több oka van.

Kicsit Karcos 2010.06.18. 13:17:55

@jozicsenko: vagy elbontatjuk a fosant, és megtérítjük a kárukat, aztán megpróbáljuk behajtani a felelősön, vagy nem fog változni semmi, jó nekünk így is, csak nem jön még egy árvíz, meg így "olcsóbb" is, aztán ha mégis jön megint a víz, fizetjük a százmilliárdokat.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.18. 13:24:39

@Seduxen:

És a frissítésben van folytatás is, olyan igazi rettegtető.

Krikri 2010.06.18. 13:30:56

@laspalmas: és mennyire igazad van..

Marcellusca 2010.06.18. 13:35:51

@laspalmas:
"...de azért nem kéne az Auchant okolni az árvíz miatt..." - Hát kit? :)
Viktorkát?
Őt nem lehet! :D

picur3ka 2010.06.18. 13:38:56

@laspalmas:

Ez igy van. De en nem koltoznek be az Arviz utca 20-ba...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.18. 13:39:24

@laspalmas: Az Auchan áruházépítési politikája meglehetősen érdekes. Ha megfigyelitek, igyekeznek a legolcsóbb telkeket megszerezni, melyek azért jó helyen vannak. nos, az ilyen telkek azok, amelyekkel mindig van valami baj: van ott egy mocsár (Budaörs), némi láp (Albertfalva), régészeti lelőhely (Óbuda), vagy éppen ártér (Miskolc). Persze utána a területet kitakarítják, azaz lecsapolják a mocsarat, feltáratják a területet, stb., de speciel az árvizet nem sikerült megelőzni még a saját védművekkel sem. A tipikus "így jártak" eset...

A gáz az, hogy továbbra is ártéren lesznek, és ha jövőre hasonló árvíz lesz, ugyanúgy elönti őket a víz, és megint lesz egy halom veszteség. De a telek olcsó volt :-)

Marcellusca 2010.06.18. 13:41:28

@laspalmas: Hinnye, bameg, most már kezdhetnek rettegni.

Ja, az előzőből kimaradt: Csak a jó dolgokért felelős/köszönhető Viktorka, a rosszaknak - mindenk - a maszop a felelőse. :D

picur3ka 2010.06.18. 13:42:16

@Marcellusca:

Igyvan, Ennyi reszrehejlast teljes nyugalommal el lehet varni az alattvaloktol.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.06.18. 13:44:21

Reménykedem, Illés szép sorban - bármilyen indokkal - kinyírja a vízügyi maffia kövületeit, különös tekintettel a bős-nagymarosi történet azóta is funkcióban levő főkolomposaira.

picur3ka 2010.06.18. 13:44:50

@Droli:

Ebbol a fajta bulibol az epitoipari cegek kaszalnak nagyot a UK-ban. Ez mondjuk egy tulnepesedett orszag, megis visitoztak errol az utobbi arvizek kapcsan, hogy miert is epitenek lakohazakat az arterben.

Baszkurátor 2010.06.18. 14:13:56

@.: mimino :.: Tudod barátom az a legszomorúbb az egészben, hogy a korrupció teljesen független a pártállástól.Ahogy a cuclisták úgy a fütyeszesek vagy a szadeszosok is korrumpálhatóak.Ez kurvaország ( sic!) !

moTmeN 2010.06.18. 14:17:54

en csak azt nem ertem, hogy Illes Zoli miert nem emelte fel a hangjat az elmult 25 evben (hiszen ott dolgozott) ezek ellen? Nyugodtan megtehette volna akkor is, sot mint allampolgar kotelessege lett volna a buncselekmenyeket jelentenie a megfelelo hatosagoknal.

Pistie 2010.06.18. 14:20:47

Könyörgöm az egész ország tele van korrupcióval. De szerintem ITT a történet arról szól, hogy ismét egy saját ember kerüljön vezető(bb) pozícióba.

nyafnyaff 2010.06.18. 14:22:34

Nem olvastam az összes kommentet, de egy hivatalban nem az ügyintézőé a felelősség, hanem a hivatalvezetőé, ugyanis a hivatal egyszemélyi felelős vezetője a hivatalvezető. Az "aktakukac" többnyire azt írja le amire utasítják, úgyhogy kár a legalsóra kenni a felelősséget, mert ez nem fog bejönni. Arról nem beszélve, hogy az államigazgatási szervek centrális alárendeltségben vannak többnyire a felsőbb szintű szerv vezetőjének utasításadási jogával. Közigazgatási jog ismerete előny!

Samott 2010.06.18. 14:22:36

@eszkep: Olyanok mint te peldaul? Nem volt ebben semmi felreertheto, es nagy naivsag azt hinni hogy masknet lesz mint irtam. Ne legyel akkora kreten, hogy elhiszel barmit egy politikus szajabol... tudod, hazudik, mert mozog a szaja.

Kicsit Karcos 2010.06.18. 14:24:08

@Hepci: nem a kinyírás a lényeg, hanem a megfelelő munkára való rákényszerítés. Azt ebben az ügyben nem látom, a kinyírást igen.

@moTmeN:

"mint allampolgar kotelessege lett volna a buncselekmenyeket jelentenie"

Ez Rákosi idején még talán így volt, de 1-2 igen súlyos bűncselekményt leszámítva (pl. hazaárulás) nem köteles az egységsugarú állampolgár feljelentést tenni, ha a tudomására jut egy bűncselekmény.

Balián 2010.06.18. 14:29:57

Az Illés most vette csak észre,hogy mi történt?
Biztos nem látott a sok cukortol!

stratez 2010.06.18. 14:38:05

Kiderült, hogy a sokat csodált multik is mekkora barmok, megkenik a hivatalt, hogy ártérre építkezhessenek, ahol majd biztosan elönti őket a víz. Érti ezt valaki?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2010.06.18. 14:41:00

Nem tudom, de nekem nagyon tetszik egy multi a vízalatt. Bár mindet elsodorná az ár!

drazsé 2010.06.18. 14:41:01

féloff:

könnyen lehetséges, hogy az adott ügyben konkrét, különösebb (értsd: a "szokásos", gyorsabb ügymenetet hozó fogaskerékkenés) korrupció nem volt
legalábbis az auchan részéről

Miskolcon az (is) probléma, hogy nincs a városnak szabad földterülete, főleg nem olyan, ahova valami komolyabbat lehet építeni (akit érdekel, az nézzen utána, hogy mekkroa szívás volt a Bosch-al)

summa summárum, a térképen látható terület (amin nem látszik az auchan, későbbi építés) a Sajó-M30-M30végétőlhúzzegyegyenestAuchanig "beépítésre vár", ha jól emlékszem, egy részük már el is van adva

ördög ügyvédjeként hozzáteszem, hogy ekkora árvízre még nem igazán volt példa, erre nem lehetett számítani

paráznabillegető 2010.06.18. 14:41:05

namost, ha nincs víz... akkor korrupció sincs?
heh.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.18. 14:50:09

@stratez: "Kiderült, hogy a sokat csodált multik is mekkora barmok, megkenik a hivatalt, hogy ártérre építkezhessenek, ahol majd biztosan elönti őket a víz. Érti ezt valaki?"

Hogyne! Mert ÓCSÓ! Akkor éppen ott. Így utólag nagyon drága lesz ez a miskolci buli az Auchannak, de régebben, mikor felépítették az áruházat az ÓCSÓ telken, gondolhatod, hogy villoghatott a menedzsment, hogy ők mennyit spóroltak! :-)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.06.18. 14:51:27

@Gunther: Meg az aki az IKEA előtt büdös-mocskos parkoló felszámolása ellen segített tiltakozni azoknak a nyomorultaknak, akiknek a panellakás ablaka már nem dzsuvára néz, homless-like parkolóőrökkel (felelősséget nem válallunk, de 200 Ft/óra).

cirkof 2010.06.18. 14:52:01

Uraim! Végtelenül egyszerű. A miskolci Tesco megkente Illést hogy bontassa le a konkurenciát. +
he-he!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.06.18. 14:53:11

@Hepci: Igen, a Sólyomot majd kinyírja a Schmitt Pali. :DDDDD

HerrBaller · http://fityisz.com/ 2010.06.18. 14:53:36

@Pistie:

És ez mennyire igaz
Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség új igazgatója:

<a href="http://varosatyak.hu/hun/s_!kepviselok/i_06._kerulet_terezvaros_2547/i_zay_andrea_23129/t_Zay%20Andrea%20k%C3%A9pvisel%C5%91%2006.%20ker%C3%BClet,%20Ter%C3%A9zv%C3%A1ros/index.html">Dr Zay Andrea</a>, Vajon mennyit ért a környezetvédelemhez és a közigazgatáshoz?

Krikri 2010.06.18. 15:01:35

@HerrBaller: rengeteget, a személyi titkára volt.
Hű pártkatona.
Amúgy meg ezt írja:„Huszonöt éve kísérem figyelemmel ezt az ágazatot, mindenkiről tudok mindent, még egyes feleségek cégeit is ismerem, engem nem lehet megvezetni, a személyi döntéseim megalapozottak”.
öööööööööööööö miért nem kiabált hamarabb h korrupció, ha mindent tud?

Vidéki 2010.06.18. 15:03:32

Illés agyát hamar elönti a vörösköd.

Ö egy szenvedélyes ember, aki nehéz felfogású, mégis túl gyorsan képes cselekedni.

1. „Az államtitkár „él a gyanúperrel, hogy korrupció áll a rossz döntések hátterében".

Ez nem elegendő ok arra, hogy kirúgja az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi Vízügyi Felügyelőség vezetőjét, Filotás Ildikót.

2. „Bevásárlóközpontot nem lehet árvízveszélyes területre építeni, mert ez csökkentené a Sajó árvízi tározójának térfogatát.”

Mennyivel csökkenti? Egy hangyányival, ami nem oszt, nem szoroz..

3. Illés szerint: „Itt azonban - és szerinte számos másik esetben - nem volt elég erős a hatóság ellenállása.”

Ez egy nagyon szubjektív megítélés. Eszerint mindenkinek Illés fejével kellene gondolkodni, mert a szent igazságot egyedül őrá bízta a gondviselés.

Egyetlen beosztottja sem érezheti magát biztonságban egy ilyen vezető mellett, mert nem lehet a fejébe látni.

Ezért a helyes taktika ilyenkor a beosztott számára a döntések halogatása, a döntés magasabb szintre tologatása. Legbiztonságosabb a mindent elutasító magatartás, abból baj nem lehet

Marcellusca 2010.06.18. 15:04:54

@prostatikus vogon jeltz: Csak gyerekcsíny volt. :)
Meg megélhetési rettegők. :D

Rá Dios 2010.06.18. 15:05:39

A cikk végéhez fűzött kiegészítés perdöntő:

Az ártéri építkezés ott is, az óbudai Nánási úton, meg mindenütt botrány és bizonyára korrupció kísérte. Mégis rossz a számíze: Illés úr úgyis azt csinál, amit akar, punktum. Ebben az egy esetben volt árvíz is, a többiben az sem kell neki.
Nem volnék ilyen durva, ha nem azt látnám, hogy mindegy, mi az igazság. Ahol erő van, ott jog is van.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.06.18. 15:06:23

@Droli: Gondolom nem ismered a környéket,a másik két hasonló nagy áruház pont Miskolc másik két végén van,az egyik Kazincbarcika felé,a másik pedig Demszky city felé,ez pedig a harmadik vég ,Szerencs ,Sátoraljaújhely felől.Lehet ,hogy olcsó volt de rengeteg vevő is volt lévén több kilométert meg lehet spórolni,még esetenként a miskolciaknak is nem ,hogy a vidékről érkezőknek.

vitéz Thapóccay néma bárány 2010.06.18. 15:14:02

Illés állítása egy populista állatság. nem védem az Ósönt, de az árvíz szempontjából kurvára mindegy hol épült. Mellesleg meder rendezést végeztek az építkezés előtt, ennek köszönhető -nagyjából- hogy Miskolc nem úszott egészen a Tiszai Pályaudvarig.

Ha mindenáron felelős kell keresni, akkor elő kell venni azt, aki a háziorvost nevezte ki árvízi vezérnek Felsőzsolcán, aki szerint méteres homokzsákfalat építeni úgy kell, hogy majd az partnak felfelé terelje a vizet. Mert a víztömeg sajátossága, hogy nem lefelé folyik.

Egyébként meg három Balatonnyi vizet nincs az a Sajó-Bódva-Hernád meder ami elbír. Illés mondassa le a természetet is, minimum.

Rá Dios 2010.06.18. 15:14:58

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!:
Ja. Mint a szarvasok a Zsiguli hátsó űlésén: "Hát follyon ki a szemem, biztos úr, ha láttam!"

Marcellusca 2010.06.18. 15:21:30

OFF

Németország - Szerbia: 0 - 1

ON

gabest1 2010.06.18. 15:29:30

Fél magyarország ártérre épült, azt ki engedélyezte?

2010.06.18. 15:34:37

Nagyon jó lesz, ha Illés úr megfontolja, hogy ezentúl kikkel fog dolgozni, mert ha továbbra is
a fideszes "zajandreásokkal" ténykedik tovább, akkor neki meg PIROS LÁMPÁS HÁZAKAT
kellesz építtetnie az ország minden részén! Főleg ahol pap lakások vannak.
Kérem és szomorú vagyok, hogy a FIDESZ ERKÖLCSILEG LESÜLLYEDT A MOCSÁRBA!

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.18. 15:35:40

@Blás Sailor von Wolfhausery: pont ugyanezt írtam az első kommentemben: "ha megfigyelitek, igyekeznek a legolcsóbb telkeket megszerezni, melyek azért jó helyen vannak. nos, az ilyen telkek azok, amelyekkel mindig van valami baj"

Giraffa 2010.06.18. 15:37:53

Mintha a Római parton is lennének ártérben épült házak. Azokat nem kéne lebontatni?

lüke 2010.06.18. 15:38:42

szumma kommentek:
Illés rendelte az árvizet, hogy elérje céljait:)
hát igen.......
melyik ország ez?

eml 2010.06.18. 15:48:01

"nemcsak az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség vezetőjét, de a régiós felügyelőségek irányítóinak többségét, s a vízügyi igazgatóságok vezetőinek egy részét ismeneszteni akarja Illés Zoltán, aki kijelentette: „Huszonöt éve kísérem figyelemmel ezt az ágazatot, mindenkiről tudok mindent, még egyes feleségek cégeit is ismerem, engem nem lehet megvezetni, a személyi döntéseim megalapozottak”. Az államtitkár azt mondta: alaposan átgondolta, hogy a jövőben kikkel akar együtt dolgozni."

Ha vaj van a fejükön, akkor lapátra velük, DE:
- Ne essünk át a ló túloldalára!
- Az új emberek legyenek jobb képességűek!
- A tisztogatás legyen pártfüggetlen!

Rá Dios 2010.06.18. 16:01:41

@gabest1: Szvatopluk. kapott egy jó lovat és azóta röhög rajtunk. Hisz' a hegyeket visszavették, a lefolyó maradt.

sanyix 2010.06.18. 16:12:16

-Lehetséges a korrupció?! - Miaz hogy! Nagyon is!

Zöldhullám 2010.06.18. 16:22:10

Azokat a telkeket még az autópálya építése előtt olcsón megvették, mert várható volt, hogy ipari parkok épülnek oda és felmegy az áruk. Vajon kinek volt érdeke, hogy oda épüljenek?
Nem az volt a fő probléma, hogy ártérre épültek az áruházak, hanem hogy az építéshez kapcsolódóan a terepszintet jó több méterrel megemelték, így ennyivel (több százezer köbméter) kevesebb vizet tud befogadni az ártér, ami víz így Felsőzsolca felé folyt. (Többek közt hasonló okból nem engedték pl. Budapesten az alsó rakpartokat 2x2 sávosra bővíteni.) Ezenkívül még gátakat is építettek az áruház védelmére, így ez is zsolca felé terelte a vizet. Na, ez a hatóságok és a tervezők felelőssége! Büszkén mondták, hogy lám a miskolci Sajó-hidat nem érte el az ár úgy mint pár éve, persze mert "védte" a zsolca felé terelt árhullám. Egyébként ha a Sajón levonuló ár olyan mértékű lett volna ahogy állítják, a víz Miskolcot is elöntötte volna, ugyanis a Sajó-ág nem (csak) Felsőzsolca és az osan között folyik, hanem az osan és Miskolc között is.

dtk74 2010.06.18. 16:22:16

Járt már arra valaki? Miskolcnak ez talán a legforgalmasabb bejárata, itt zajlik a forgalom java, ezért épült ide az Auchan (Decathlon, Metró, Tüzép, Régió, stb.) Az ártér gyakorlatilag egy baszom nagy lapály, amit annyira extrém esetben önthet el a víz, hogy ezzel nem számolhattak reális veszélyként. Most a felelőst keresik a Jóisten cselekedetéért, mert az aranyat érő májusi esőből 10 évnyit küldött le pár nap alatt. Ha még pár napig csinálja, lehetne gondolkodni azon, hogy egész Miskolc egy nagy ártér, és miért laknak ott emberek. A sok okos pedig asszisztál a bűnbak kereséshez, nem veszi észre, hogy csak a figyelemelterelés megy. Hogy miről? Találjátok ki! Egy vonalat adok - helyreállítás... ezen tovább lehet gondolkodni.

is 2010.06.18. 16:22:34

@Kicsit Karcos: "Te mit szólnál, ha valahogy rádsóznának egy lopott autót, elmész az eredetiségvizsgálóhoz a vétel előtt, ad róla dokumentet, hogy minden rendben"

ajaj, santit ez a hasonlat. helyesen: lopott kocsit akarsz torzskonyveztetni, eloszor elhajt az eredetisegvizsgalo, erre bemesz a kozpontba, akihez a masodfok tartozik, ott fizetsz annyit, hogy visszakuldjek elsofokra, ott meg fizetsz annyit, hogy a bejaratott eloado kapja meg az ugyet, akinek fizetsz annyit, hogy adja ki a torzskonyvet. aztan csodalkozol, hogy a kovetkezo kormany ebbe belepiszkit. azt az engeelykiadast piszkaljuk, te meg nagyvonaluan arrol hallgatsz.

dtk74 2010.06.18. 16:23:23

Persze ettől még a korrupció lehetséges. Pláne ha nem az én embereim cégei csinálják a munkákat. Ezt meg lehet szüntetni azzal, ha az én embereim cégének adjuk a munkákat. Mert örökbecsű Hofi is megmondta, korrupció az, amiből kihagytak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.18. 16:24:45

@moTmeN:

Ráadásul az emlegetett 25 évből 4-ben Orbán-kormány volt.....

vakvarju 2010.06.18. 16:26:37

Illés Zoltán: "Huszonöt éve kísérem figyelemmel ezt az ágazatot, mindenkiről mindent tudok......."
Név szerint kérném, ha lehetne! Köszönöm!

Baszkurátor 2010.06.18. 16:28:49

@Kicsit Karcos:

A magyar btk. kétféle bűnpártolást ismer:
a) személyes
b) tárgyi bűnpártolás.
Az elsőt az követi el, aki valamely bűntett v. vétség tettesének v. részesének segítséget nyújt arra, hogy büntetlenül maradjon (btk. 374. §).
A segítségnyújtás abban is megnyilvánulhat, hogy "elfordítod a fejed".

Thulsa Doom (törölt) 2010.06.18. 16:31:07

Illés egy barom. Az egész alföld ártérre épült. Ennek a faszfejnek nem ártana tudnia mi a különbség az ártér és a hullámtér között, ha már egyszer pofázásra nyitja a potyaleső száját.
A hullámtéren (vagyis a gátak között) nem épült semmi, ma is úgy folydogál közte a Sajó mint száz-egynéhány éve, mikor a gátakat megépítették.
Az árvíz azért következett be, mert soha még ennyi víz nem volt a gátak között mint most. Tehát a hullámtér szűk volt. De mi köze ennek a bevásárlóközpontnak?
Csak annyi, hogy ez a sunyi geci így akarta kirúgni a neki nem tetsző pofát. Nem szemtől szemben, hanem egy egetverő baromságra hivatkozva.

belekotty 2010.06.18. 16:33:25

Bár Illést nem szeretem, feleslegesen méylzöldnek tartom, de most igaza van. Megmonták ártér, lófaszt. csak áterőltették. Repüljön mindenki aki ezért felelős. A madaras teszkó meg szívjon csak... Felújítás után ráküldeném az ÁNTSZ-t, hogy mindet vizsgáljanak meg nagyítóval.

belekotty 2010.06.18. 16:37:17

@Thulsa Doom: Az ártér arra való hogy levonuljon az ár. Minden cucc ami torlódást okoz, emeli az ár szintjét. Tudod, duzzasztómű... Megint más egy csónakház az ártérben, meg egy bősi erőmű. Világos?

drazsé 2010.06.18. 16:37:33

@Zöldhullám:

az auchan és Felsőzsolca között nem folyik a sajó - az auchan ugyanazon oldalán van a folyónak, mint zsolca

ami kavarodást okozhat, az az, hogy a Kis-Sajó (ami a Boldva régi medre, normálesetben egy alig mozgó pocsolyarendszer) felől ment be a víz zsolcára (ha megnézed a térképet, az a kis kék vonal, ami párhuzamos az m30-assal, majd a 3-as főúttal)

az árhullám "terelését" inkább az M30-as végezte - bár ha nincs, akkor se lett volna a helyzet jobb szerintem... brutálsi mennyiségű vízről beszélünk, nem tudom, hány hektáron állt a víz kb 2 magasan (vagy több, nem méregettem)

egyenlítő 2010.06.18. 16:40:38

Szentendre Városháza Díszterme volt a helyszíne, 2009. augusztus 3.-án, Dr. Nagy László az „Árvízvédekezés a településeken” című könyv bemutatójának.

Szerintetek hány község polgármesteri hivatalában található meg ez a könyv?

drazsé 2010.06.18. 16:43:31

@belekotty:

az nem a hullámtér? jó lenne már egy vízügyes...

Zöldhullám 2010.06.18. 16:45:12

@Thulsa Doom: Az előbb írtam mi köze volt. Szűk volt tér, mivel csökkentették. maps.google.hu/maps?hl=hu&client=firefox-a&q=miskolc+google&ie=UTF8&hq=google&hnear=Miskolc&ll=48.113621,20.877113&spn=0.119195,0.220757&z=12

Ezért az árhullám nem tudott szétterülni és az autópálya miatt ráadásul még jobban "beszűkült".
Lehet, hogy Illés a saját pecsenyéjét sütögeti a történetben, de ez nem mentheti fel azokat akik ezt a helyzetet lehetővé tették. Szakmai körökben közismert, hogy az időjárás és csapadék egyre szélsőségesebbé válik, így az engedélyezés során számítani kellett volna az egyre nagyobb árhullámokra. Ez a botrány már évek óta érett korábban már felvetették hogy bármikor gond lehet az "engedélyezésből".

tudi 2010.06.18. 16:45:27

A hülye Auchan miért nem építkezett cölöpökre. Amúgy meg mi a fenének kell egy raklap engedély 1 áruházhoz, vagy bármihez, ennél biztosabb recept nincs a korrupcióra.

Thulsa Doom (törölt) 2010.06.18. 16:45:55

@belekotty: Ne is haragudj, de hülyeséget beszélsz. Ártérnek azt nevezik, ahova a gátak nélkül kiönthet a víz. Semmi köze a víz levonulásához vagy duzzasztáshoz. Ilyen alapon Szeged vagy Szolnok 100 százalékban ártérre épült, mégsem mondja senki azt a baromságot, hogy akadályoznák a Tiszát a folyásban, vagy az ár levonulását.

vitéz Thapóccay néma bárány 2010.06.18. 16:49:00

@dtk74:

A helyzetértékeléssel egyetértek, a konklúzióval nem. Valóban a Jóisten helyett keresnek felelőst. Ekkora vízzel kurvára mindegy, hol épült az Ósön, mennyire terelt az M30. Fizikai képtelenség ekkora mennyiségű vizet a mederben és a hullámtérben elvezetni. Most ezt használják föl boszorkányüldözésre, ami gusztustalan.

Viszont nem a helyreállítással ködösítenek. Anyámék házát Ócsanáloson már felmérték, anyósomékénál ma délelőtt volt a statikus és a biztosító embere. A pincében még víz van, de a nagyjából előre látható bontással számolva előzetes kárösszeget már mondtak. Ez azért több egy nesze semminél.

drazsé 2010.06.18. 16:52:00

www.kdtvizig.hu/WEB/KDTVIZIG/KDTWEB.NSF/572fc1a1fa55707bc1256d160047453e/13df23ea89e676adc1256d1600413cc3?OpenDocument

ártér fogalma - ezek alapján Illés nagyon úgy néz ki, hogy akkora marhaságokat beszél, mint ide Hanoi

Thulsa Doom (törölt) 2010.06.18. 16:56:20

@Zöldhullám: Ha megfigyeled a belinkelt térképen az autópálya hídja sokkal szélesebb (majd duplája) mint a Sajó gátjai közé zárt hullámtér. Ebből nyilvánvaló, hogy az semmilyen akadályt nem jelentett a folyónak.
Ha nem sunyi személyi kérdések lennének az ügy mögött nyugodtan el lehetne mondani, hogy az árvíz azért volt mert a száz éve épült gátak nem ekkora víztömegre voltak tervezve. Szűkek is és alacsonyak. De ahogy mondod ilyen mennyiségű vízzel nem számolhattak előre őseink. Az is dicséretes, hogy száz évig jól "működtek" a gátak.

Zöldhullám 2010.06.18. 16:58:27

@drazsé: Bocs, igazad van pontatlan voltam. A lényege a mondandómnak (és te is ezt erősítetted meg), hogy a Sajó főmedre közelebb "folyik" Miskolchoz (gyakorlatilag a településhatáron) mint Zsolcához. A folyó ott is gondot okozhatott volna, azonban a korábbi védművekkel plusz a tereprendezésekkel arra "terelték" a vizet. Az ártérnek ugye az a lényege, hogy még az adott település elérése előtt szétteríti az árhullámot és a település védműveinél már nem éri el akritikus szintet. Tehát ha bárhol a település felett (azt megelőzően) szűkítik az árteret az lejjebb is gondot okoz.

drazsé 2010.06.18. 17:10:31

@Zöldhullám:

nemcsakhogy a településhatáron, hanem már Miskolcon keresztül is folyik a Sajó (bár a túlparton csak a csorba-telep, 3 nagy, meg egy rakat kisáruház van, az innenső oldalon már "teljes értékű" a város)

a korábbi védművek az egy darab gát, még az eredeti verzióban és slussz
tereprendezés nincs

az a rész még anno a folyószabályozás előtt volt egy iylen mocsaras-zsombékos valami, ahol a boldva meg a sajó szabadon járt

ja, igen, a víz az nem az Auchan-Sajó térségből jött, hanem valahonannan fentebbről - teszem hozzá, zsolcának abból az irányból nincs, ismétlem nincs gátja egyáltalán!

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.06.18. 17:18:16

OFF

Az ügy csütörtök este azzal indult, hogy egy hétfős, fiatalokból álló csoport csokoládét lopott az áruházból. Később már tízen-tizenketten mentek be a bevásárlóközpontba, ahol vitatkozni kezdtek a biztonsági őrökkel, a helyszínre érkező járőrök választották szét őket.

Ezt követően a férfiak a helyszínre hívták a család többi tagját is, akik a közbiztonságra különösen veszélyes eszközöket, egyebek mellett botokat és jégvágót is vittek magukkal. Az akkorra mintegy huszonöt fősre nőtt agresszív, támadólag fellépő csoport rátámadt a biztonsági őrökre, akik közül ketten könnyű sérüléseket szenvedtek.

index.hu/bulvar/2010/06/18/biztonsagi_orokre_tamadtak_csomoron/

Épp nemrég értem haza, pont útba is ejtettem azt a bizonyos bevásárlóközpontot némi hétvége előtti bevásárlásra. Az egyik cigó jégvágós csapása a pénztáros elmondása szerint konkrétan centikkel ment el a biztonsági őr nyaka mellett. Lehet, hogy Ózd környékén sok a rendőr de a főváros környékéről meg hiányzik....

Na megyek focit nézni.

ON

A témához hozzászólva amennyiben Illéz Z. rendet rak és ennek látszatja is lesz, akkor üdvözlöm a dolgot, ha ez csak a szokásos "a Fityisz mindent visz" kezdetű nóta és majd lehet két-háromszoros áron építgetni védműveket a havercégekkel akkor egyik kutya másik eb. Majd az elkövetkezendő évek meg esős időszakok erre is választ adnak. Van egy olyan érzésem, hogy bőven lesz még részünk a csapadékból, a puding próbája pedig köztudottan az evés.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2010.06.18. 17:19:21

@drazsé: Az új autópálya töltés duzzasztotta fel úgy a Sajót. Ha nincs a pálya, Zsolca és az áruházak is megúszták volna.

Zöldhullám 2010.06.18. 17:21:24

@Thulsa Doom: Nem így értettem a beszűkülést. Nem arról van szó, h a folyó hullámterét szűkítette az autópálya hídja, hanem maga a tizenegynéhány méter magas töltés elzárja Miskolc felé az utat és az árteret, így az autópálya töltése is zsolca felé tereli a vizet. Mindenki azt hitte h építünk még egy kis valamit és még valamit, az a kis ártércsökkentés már úgyse számít. De, számított.
Azzal sem értek egyet h senki nem számított ennyi csapadékra és árvízre. A tervezés lényege h az eddigi max árvízszint + egy számított érték (ami a szélsőségeket is figyelembe veszi) alapján kell meghatározni a tervezési árvízszintet. Az utóbbi évtizedek tendenciája pedig azt mutatja h a szélsőértékek, azaz az egyben lehulló csapadék mennyisége és a kialakuló árvizek egyre nagyobbak lesznek. Amúgy hab a tortán h az autópálya folytatásában (osan mellett) tervezik továbbépíteni a miskolci északi elkerülő utat, szintén magas töltésen, ami megvédte volna az áruházparkot (és tovább szűkítené az árteret), csak állam bácsi kicsit eltökölte az engedélyezést....Szegény áruházak.
Amúgy Illés büntesse meg a felelősöket, a felelősök a megbízóikat, mi meg illést ha ebben a helyzetben ejtőernyőztet. Mindenki büntessen mindenkit :))

belekotty 2010.06.18. 17:21:46

Nyílt ártér, így már érted?

2010.06.18. 17:24:36

@Vidéki:
Illés úrnak egy beosztottja biztos lesz, mivel az illető egy évig a a személyi titkára/titkárnője/ volt!
Nagyon ért a környezete kiválogatásához!
TISZTÁN csak olyan mellett köt ki, akiből haszna van!

belekotty 2010.06.18. 17:26:07

nol.hu/gazdasag/elontotte_az_arviz_a_miskolci_auchant

A képen jól látszik hol a folyó, hol a madaras teszkó, gát meg sehol, vazze. A madaras teszkó nyílt ártérre épült, tehát basszák +!

belekotty 2010.06.18. 17:29:32

@nemcsodálokozó: Illés úr Paks kapcsán is akkora barmoságokat mondott mind ide Tokyo, de mind1, most specile igaza van hogy sokakat seggbe rugdos. Ja hogy éppen arra a pozicióra tud megbízható embert? Van ilyen. Antal is rokonokkal és szomszédokkal töltötte fel a kormányát.

Zöldhullám 2010.06.18. 17:31:58

@drazsé: Na ez a lényeg amit írsz. Jött fentről az ár (és nem csak az ártérben, hanem Miskolcon is a főmederben) és ahol nem volt meg a korábbi évekhez képest a szükséges mértékű ártér elmosott mindent. Miskolcon megvolt, Zsolca környékén (holott ez a fő ártér, nem Miskolc city) nem. Hogy osanék nélkül elég lett volna a tér? Autópálya nélkül, vagy autópálya cölöpökön? Szerintem sose tudjuk meg, midenesetre az odaépítésük biztos növelte az árvíz szintjét néhány dm-rel. Majd a "szakértők" megmondják. Remélem nem ugyanazok akik odatervezték...Mindenesetre Zsolca vízi helyzetét hosszútávon rendezni kell, akár bontással, akár anélkül, mert a gátakat már nem hiszem hogy érdemes lenne magasítani.

nyafnyaff 2010.06.18. 17:32:36

4 dolog jut eszembe:
1 GYF azt mondta, hogy akinek nem tetszik el lehet menni
2.4 év múlva lehet újra szavazni, az MSZP sem lépett le, amikor a többségnek már nem tetszett
3. Hunwald, Zuschlag, Hagyó, Wieszt, mind az a talpig jó ember korrupcióról pedig szó nincsn
4. Mondjon már nekem az elmúlt 20 évben valaki 1 db állami vagy önkormányzati felsővezetőt, aki nem politikai támogatással került a vezetői székbe!

És most mehet az Illés szidalmazása tovább

picur3ka 2010.06.18. 17:34:57

@Zöldhullám:

Pelikan elvtars, a gator, irta a mandineren, hogy az utobbi 100 evben kb 1 meterrel nottek az arviz szintek. Bizony lehetett ezt tudni a dicsoseges beruhazasok idejen.

Kulonben engen nem erdekel, hogy milyen alak az Illes. Nemzetkozileg ismert szakember a kornyezetvedelem es biologia vagy miegymas teren. Hadd takaritson! Nehogy mar azert sirjunk, hogy a fityisxz elkezsdi takaritani a korrupt komcsi vezetoket.

Ez a Filotas 76 ota pozicioban van. Nagyon jo komcsi elvtars lehet - na ettol meg lehetne jo szakember - a megbizhatosaga ketsegbe vonhato. Legalabb az 50-es evekben szulethetett, a teljes eletrajzat fel se meri tenni a netre. Mindenesetre, en nem talalom. Pihenhet kicsit, mindenkeppen.

Prof. Dr. Simon Templar 2010.06.18. 17:36:05

Nagyon egyszerű...az ÖSSZES ártéri területre bontást kell elrendelni...bármi is van rajta...és másnap (nem hónapok múlva) megjelenik a sünök segítségével a dózer és dolgozik....ennyi...

Zöldhullám 2010.06.18. 17:37:27

@drazsé: Igen, ismerem a területet, de ha jól emlékszem az "innenső" város felőli oldalon nem volt árvíz csak kifele az osan felé.

2010.06.18. 17:39:48

@HerrBaller:

Aki kinevezte ebbe a pozícióba, ahhoz biztosan tökéletesen értett.
Ha viszont ez igaz, akkor a SZÚNYOGOK Magyarországon olyan becsületre tesznek szert,
hogy még többen lesznek!

2010.06.18. 17:45:52

@ktotti:
Ha te ilyen jól érzed ezen és ilyen országban magad, akkor szaporodj és szolgáljátok
tovább, idők végezetéig, a
TI ELNYOMÓITOKAT.
Nekem elég volt a rabszolgaságból 58 évig és sohasem szolgáltam, annál többet
dolgoztam.

Thulsa Doom (törölt) 2010.06.18. 17:48:24

@Zöldhullám: Persze, tudom, hogy van ilyen képlet, de ehhez a gáthoz szerintem már száz éve nem nyúltak. Kizártnak tarom, hogy az építés idején már érvénybe lettek volna a most hatályban lévő rendeletek.
De azért még egyszer: Ez egy soha nem látott rekordárvíz volt. Olyan mintha a Dunán az eddigi csúcsot messze meghaladó ár után azt mondanák, hogy ki volt az a hülye, aki a Vigadót meg a Parlamentet a Duna mellé, ártérre építette! Hiszen akadályozta a Dunát és milyen hatalmas a kár...

Millió dolog lenne amin változtatni lehet, de azt nem ártana elkönyvelni, hogy a Természet mégis csak nagyobb úr nálunk. Vannak és lesznek esetek, amikor nem tudunk mit csinálni, csak a veszteséget számolni.

Bambano 2010.06.18. 17:48:46

aki komolyan azt hiszi, hogy az a néhány áruház (ott van a metró, az osan, meg mittomén még mi), komolyan csökkentette a Sajó árterület térfogatát meg bármit is komolyan lassított, az hülyébb, mint a homokzsák, amiket oda leraktak.

Ha meg nem okoz a városoknak problémát, hogy időnként elázik a bót, ki a francot érdekli?

elfelejtette 2010.06.18. 17:49:19

Látom, most már ez lesz a téma egész nyáron. Kit - hol - miért cserél le a Fidesz, az mennyire nem kompetens, akit a Fidesz akar, egyébként is, totalitárius diktatúrát épít. Szerintem az lenne a legegyszerűbb, ha minden jólértesült ballib lap (igen, a NOL is az :D) kiírná egy bannerhelyre, hogy a Fidesz ne cseréljen le senkit, csupa kiváló szakember ül mindenféle vezetői pozícióban.

nyafnyaff 2010.06.18. 17:49:39

@nemcsodálokozó: Ja értem, a te miniszterelnököd szavai már nem tetszenek, akkor ha más van hatalmon és az pont le...ja, hogy kit szeretnének az MSZP-s szavazók vezetőnek. Értem, Amikor GYF mondta ugyanezt, remélem neki is megírtad, hogy elég volt az akkor éppen általa vezetett rabszolgaságból vagy nem?
És tényleg nem érzem túl jól magam, de ez nem a kb 1 hónapos FIDESZ kormányzás miatt van, hanem a 8 éves SZDSZ-MSZP rettenet miatt

drazsé 2010.06.18. 17:49:49

@Bockó:

ezt nem tudom, lehet, de nekem nagyon úgy rémlik, hogy végig a pálya hidja felé! ment a víz... bár tévedhetek is

@Zöldhullám:

az M30 inkább zsolcát védi a folyótól, mint Miskolcot, már csak az elhelyezkedés miatt is

a sajó gátja zsolcán ha jól tudom, végig kitartott (utólag vágták át, hogy a faluból a víz kifolyhasson a Sajóba!)

@belekotty:

el kell keserítselek, az amit a képen foylónak vélsz, az nem a folyó... (a fénykép tetjén látszanak mindenfél piros cseréptetős házak... na, azon is túl van még a Sajó - mondom, nem egyszerű víz volt ez)

Zöldhullám 2010.06.18. 17:49:59

@picur3ka/mesterhazymiklospart: Teljesen egyetértek.
De csinálhatjuk azt is h felelősőket, megbízóikat megdícsérjük, Illést elzavarjuk, osan dolgozóknak ingyen gumicsizmát és papírcsónakot osztunk, Felsőzsolcából meg magyar Velencét belépőjeggyel. Esetleg dobunk egy atomot, ekével, sóval....

drazsé 2010.06.18. 17:51:42

@Zöldhullám:

legalábbis a gáton nem bukott át

megjegyzem, maga a folyó az auchan felé sem bukott át, legalábbis a közvetlen környéken biztosan nem

Bambano 2010.06.18. 17:52:37

@Thulsa Doom: azt a gátat, ami valóban védte Zsolcát, a 74-es nagy árvíz után építették. A 100 év erős túlzás.

eml 2010.06.18. 18:05:03

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
"Ez a Filotas 76 ota pozicioban van. Nagyon jo komcsi elvtars lehet - na ettol meg lehetne jo szakember - a megbizhatosaga ketsegbe vonhato. Legalabb az 50-es evekben szulethetett,"

Politikai megbízhatóságot szakértelem helyett előtérbe helyezni MSZMP-s, MDP-s, MKP-s szokás.

Zöldhullám 2010.06.18. 18:05:58

@Thulsa Doom: Én arra gondoltam a maximális (mértékadó) árvízszint meghatározásánál, hogy amikor ezt kiszámították, ehhez tartozik egy (minden eddiginél nagyobb) vízmennyiség. Na ezt kellett volna összehasonlítani a beépítés után "rendelkezésre álló", megmaradó ártéri térfogat mennyiségével és ha az jön ki h ez nem elég, akkor logikus h a víz másfele pl Zsolca fele megy. Szerintem ezt vízszintet, vízmennyiség<->ártér mennyiséget baxták el, véletlenül-e vagy sem....?

@drazsé:"az M30 inkább zsolcát védi a folyótól, mint Miskolcot, már csak az elhelyezkedés miatt is "
Ezzel azért vitatkoznék 1 kicsit, ugyanis az M30 -Sajó keresztezést követően, tehát délre a Sajó az M30 és zsolca között folyik, tehát zsolca felé szabad a víz útja, miskolc felé nem. Az autópálya viszont csak a 3. sz. útig tart (kb. az osan vonaláig), ettől északra a Sajó árhulláma könnyen megkerülhette az autópálya töltését, sőt eleve északról érkezett, így könnyedén elönthette zsolca északi és dél-nyugati részét is. Aki ismeri a környéket tudja mire gondolok, még ha így kicsit zavarosnak is tűnik...:)

Zöldhullám 2010.06.18. 18:07:35

Az mondjuk tényleg problémás h Illés először levált utána vizsgál, nem fordítva kéne?

Jason Bourne 2010.06.18. 18:08:22

gondolom az auchant - meg a dechatlont, mert az meg ott van mellette- az állam kártéríteni fogja hiszen az állam hibázott, kiadta az engedélyt az állami hivatal oda, ahová nem kellett volna. élmény adózni itt.

drazsé 2010.06.18. 18:10:54

@Zöldhullám:

őőőő... úgy igen...
azonban magyarázkodnék, arra értettem, hogy ha az Auchanos rész áll víz alatt ,akkor kéne védenie, na

ja, jut eszembe, alig egy héttel az elöntés előtt már víz alatt állt egyszer a környék, de akkor még nem lett belőle különösebb baj (azon kívül, hogy a körforgó víz alá került)

Zöldhullám 2010.06.18. 18:21:03

@drazsé: Igazándiből a környékbeli szakemberek már az építés óta azt sutymorogják, hogy ebből előbb-utóbb baj lesz...És lett. Mondjuk az áruházak elé épített két lámpás "körforgalom" is megérne egy misét. Jobb helyeken felüljárót építenek...

2010.06.18. 18:27:17

@ktotti:
2010. április 11-g fideszes szavazó voltam.
Sem én, sem a családom (egyik ágon sem) egyetlen tagja sem volt MSZMP tag, sem MSZP tag.
Sőt, soha nem voltunk semelyik pártnak a tagjai. Még a házastársam családja sem.
Megvan a saját ideológiám, és szerettem volna a még hátralévő életemet nyugalomban
leélni.
Van egy olyan, tudományág, amit úgy neveznek, hogy "közgazdaság". Pláne , ha arról
- Berzeviczy Gergely közgazdász, pénzügyi szakember - már az 1700-as évek végén
tanított. Érdemes figyelni Bogár László, Csath Magdolna, Lóránt Károly
megnyilvánulásait és akkor már talán egy kicsivel többet látunk országunknak a
világhoz való pénzügyi és egyéb viszonyairól.
S akkor talán kiderül, hogy nem Illés Zoltán úr személye, hanem a mondanivalójának(?) a
kivitelezhetetlensége a problémás.

Bambano 2010.06.18. 18:29:21

@nemcsodálokozó: a közgáz mint tudomány szöveg eléggé rotfl... A politikustól meg mást, újat várni naívság.

Bambano 2010.06.18. 18:29:52

@Zöldhullám: van felüljáró, az egyik körforgalom fölött:)

Zöldhullám 2010.06.18. 18:35:00

@Bambano: Nem az áruház, hanem a feltöltött "néhány" hektár. És nem csak az osanhoz kellett feltölteni, hanem a többihez is, csak lehet h az utolsó feltöltés az utolsó csepp a pohárban. És lehet h csak néhány dm-rel emelte az amúgy is rekorder árvíz szintjét, de mondd ezt annak akinek emiatt a néhány dm miatt dőlt össze a háza.

gramercy 2010.06.18. 18:35:56

@Rikki Harcos: akkor a kdnp is

per definitionem

Zöldhullám 2010.06.18. 18:38:21

@Bambano: Ja h arra (is) gondolsz? :)) Én a másik kettőre gondoltam, egyik az osan előtt, másik a város felé, a Sajószigeti útnál (ott is vmi új áruház van)...

papamaci1 2010.06.18. 19:13:17

Elárulná valaki , miért kell AKÁR EGYETLEN bevásárlóközpontot építeni bárhová ?
Akkora lenne a szaporodás+a bevándorlás ? Nem 10 millióan vagyunk ma is mint 20-30-40 éve ?
Annyival gazdagabbak lennénk, hogy az embereknek nagy gond lenne lenne azt a KURVA SOK pénzüket hol elkölteni ?

Vagy csak a kiskereskedelmet kellett tönkretenni ?

papamaci1 2010.06.18. 19:15:06

Mellesleg Fletónak és Merdzsónak nyolc éve volt utánajárni a törvénytelenségeknek, korrupciónak. . Dr ők csak 80 milliárd dollár adósságot tudtak felhalmozni....

nyafnyaff 2010.06.18. 19:25:12

@nemcsodálokozó: hogy jön ide a közgazdaság(tan)? Leváltottak egy felsővezetőt, aki már a Kádár rendszereben is bizonyára a hatalmas szakmai tudása miatt volt vezető. Én meg 40 éves múltam és pontosan tudom, hogy anno a Kádár rendszerben ki lehetett vezető. Akinek volt párttagkönyve. Igen így volt, apám azért nem lehetett vezető, mert ezt nem vállalta be. Ildikót ennyi év után leváltották, nagy törnénet, majd sírok a mindennapi betevőjéért ha ráérek.

Dr Kangörény 2010.06.18. 19:33:57

Ti nem gondolkodtok egyáltalán, ugye? Tényleg azt hiszitek, hogy egy szaros áruház miatt volt ekkora az árvíz?

1 épület nem oszt, nem szoroz, a gond azzal van, ha teljesen beépítik az árteret.

Az szintén hülye, aki fenntartások nélkül örül az illés féle személycseréknek. Ugyanis ezeket nem szabad a többi személycserétől függetlenül nézni. Ha pedig figyelembe vesszük azokat is, akkor egyértelmű, hogy semmi más nem történik, mint a fidesz holdudvarának mindenáron történő hatalomba-pozícióba helyezése, vagyis a jutalmazás.

Hihetetlen üldözési mániára vall, hogy egyesek komolyan hihetik, hogy mindenhol, mindenki komcsi.

ehja 2010.06.18. 19:35:21

@papamaci1: Tényleg, hogy ez mekkora hatalmas ötlet. Az emberek bevásárló központok helyett majd beözönlenek a belvárosokba a sok kis kis bolt miatt. Parkolni persze milyen egyszerű is de hár van remek tömegközlekedés, majd mindenki hatalmas cekkerekkel (mint a dicső cuclizmusban) fognak tolongani.
És persze majd a rengeteg arúszállító teherautó bezúdul a belvárosokba az is milyen vidám lesz.
Na ja az osannak van hatalmas parkolója...

Szóval nem lettünk többen, csak szeretünk lehetőleg egy helyen egyszerre megvenni és nem talpalni fél napot két kezünkben hatalmas szatyrokkal. És szeretünk egyszerre mindent bepakolni a csomagtartóba. Az ember már csak ilyen rohatd kényelmes.

nyafnyaff 2010.06.18. 19:40:22

@ehja: Igen és szeretsz mindenféle ehetelen nagyipari - azt sem tudod honnan származó - éretlen kaját enni. A te dolgod. Egyébként meg pesten a legtöbb bevásárlóközpont ruhával, cipővel, meg mozival van tele, úgyhogy nyugodtan állhatsz sorba a bevásárlóközpontonként 1 hely valamelyik pénztára előtt pont úgy, mint az Auchan, Tesco hiperekben, Tényleg halál kényelmes.
Amúgy nem árt ha tudod Tesco a belvárosban is van és állandóan itt pakolnak a teherautóikból. Szóval Tesco-s áruért már nem kell az aglomerációba menned kocsival, jöhetsz ide cekkerrel!

nyafnyaff 2010.06.18. 19:43:18

@papamaci1: Azért, hogy a jó magyar családoknak legyen hol "tartalmasan" eltölteni a hétvégét. Nehogymár kiránduljanak, szabad levegőn legyenek, sportoljanak. Nem, nem menyjenek plázázni kólát inni csipszet meg hízni folyamatosan.

sertésmájkrém 2010.06.18. 19:44:26

@.: mimino :.: A miskolci városi vezetés és onnan elfelé a legkisebb állami intézményig is a velejéig korrpupt, félelmetes pénzmosoda.

2002-ben ekrültem egy ilyenbe, megdöbbentő mi midnent megengednek maguknak, míg a köz javát és értékeit szétrohasztják. És egymást védik közben és utána. Tévedés azt hinni, hogy a fidesz tisztra ebben, emgkapta a falatkák kis részét és befogta a száját.

Ezért is nagoyn erős itt a jobbik.

jozicsenko 2010.06.18. 20:07:07

hi!

ebben a percben ért véget az egyenes beszéd (vagy az első fele, mert reklám van)

nu: Kálmán Olga vendége nagyon-nagyon keményen ugrott neki elég sok érdeknek

-kötelező biztosítás a cégeknek, ha ártérre épültek
-felelősök megkeresése
-a jővőben önkormányzatok ártérre NEM adhatnak ki semmilyen engedélyt
-az itt átmenő út eredetileg magasabb lett volna, hogy az oszlopok között a víz elfojhasson, az építéskor ezt valamiért kispórolták...
-korrupcióról beszél, de óvatosan, nehogy a cég visszapereljen (de elég egyértelmű, hogy az ósan lefizette akit ért, pont mint a lápnál, pest határában)

atv.hu/musoroldal/egyenes_beszed

a maiak még épp nincsenek fenn, ha felrakják, érdemes lesz megnézni.

jozicsenko 2010.06.18. 20:07:57

@jozicsenko: ui: még nincs joguk bontani -még :-))))

a horvát példára hivatkozva keresik a megoldást, hogy ledózerolják, ami a víz útjába áll :-)))

szjm 2010.06.18. 20:13:30

Szvsz a korrupció ott kezdődött, hogy ezeket a területeket egy tsz-től jó időben, mszp-hez igen közeli magánfickók vásárolták meg ... Tehát ez a terület lett kiválasztva és eladva az Auchannak .:) Akár erővel is, mert benne volt a lóvé. Az Auchan lehet, h most ártatlan bárányka volt. Az árvíz pedig biztos, h több körülmény miatt lett ilyen tragikus. Az ártér feltöltése, sok nagy építmény rajta, az autóút amit nem emeltek ki lábakra és nyilván az extrém időjárás.

szjm 2010.06.18. 20:22:48

És milyen vicc-csináló az élet: :a miskolci polgármester Felsőzsolcán lakik.

2010.06.18. 20:24:04

@Bambano:
Igaz. A bankokban is lehet hat elemivel dolgozni
Én sem várok a politikustól sem, a politikától sem jó irányú változást.
A kormány munkájától viszont "eredményt" várok!
Illés Zoltán államtitkár pedig keményen dolgozik, az árnyalatnyi véleménykülönbségei - amit
az egyik napról a másikra átvisz -, megváltoztatja a leendő cselekedeteit.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.18. 20:24:05

@jozicsenko:

nalunk sose fognak bontani meg dozerolni.ez nem horvatorszag.....

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.06.18. 20:24:38

@szjm:

igen,ez mind benne van... de mivel egyre szelsosegesebb lesz az idojaras,kezbe kell venni a dolgokat,ez nem tortenhet meg minden evben ....

nyafnyaff 2010.06.18. 20:28:28

@nemcsodálokozó: "Illés Zoltán államtitkár pedig keményen dolgozik, az árnyalatnyi véleménykülönbségei - amit
az egyik napról a másikra átvisz -, megváltoztatja a leendő cselekedeteit. "
Ne haragudj de te érted amit mondasz, vagy csak nagyon tudományosnak akarsz látszani?

apoa 2010.06.18. 20:32:37

Lehet, hogy csak ürügy, de le kell váltani a régi komcsikat és iberálisokat. Szét kell szaggatni a hálózatot. Pintér már nyittatja a bezárt börtönöket. Reméljük tele lesznek.

2010.06.18. 20:36:50

@ktotti:
Kádár -Illés viszont "idejön", mert Illés Zoltán 1988. évben már államtitkár volt!
Sírni meg mindenki sírjon önmagáért!

nyafnyaff 2010.06.18. 20:46:48

Önmagamért minek sírjak, engem nem rúgtak ki, viszont nem is voltam mindenféle rendszer haszonélvezője.

1988 májusban váltották le Kádárt az MSZMP KB éléről, utána már nem sok kellett a rendszerváltáshoz. Bizonyára olyan sokáig tudta építeni a szocializmust, mint aki '76 óta pozícióban volt.

Bravó, jobb érved nincs? De igen, hogy Orbán KISZ titkár volt. Na és ki nem az ő korosztályában KISZ tagság nélkül nem is felvételizhetett senki, csak ezt a mai fiatal mozgalmisok nem tudják, de remélem te még emlékszel ezekre az időkre?

Perillustris 2010.06.18. 20:51:47

@Giraffa: Csónakházként vannak regisztrálva, ügyesen.

Perillustris 2010.06.18. 20:52:22

@Zöldhullám: "Többek közt hasonló okból nem engedték pl. Budapesten az alsó rakpartokat 2x2 sávosra bővíteni."

Ez nem a Városházán bukott el, hanem az UNESCO belépett a képbe, és a világörökségi védettség visszavonását helyezte kilátásba. Nagy szerencse.

Krikri 2010.06.18. 21:05:50

@ktotti: és miért nem 1998-ban?

Kicsit Karcos 2010.06.18. 21:07:09

@is:

"azt az engeelykiadast piszkaljuk"

Ja, Illés elvtárs személyesen? Hogyé a cukor máma?

"te meg nagyvonaluan arrol hallgatsz."

Nem, én arra vagyok kíváncsi, törvényes volt az engedély vagy nem. Nos?

2010.06.18. 21:08:50

@Pistie:
Valaki már válaszolt erre a kérdésre , Zay Andrea a fideszes férfiak kielégítője (sajnos nem tudom
szebb kifejezéssel leírni). Meglepetésemre Illés Zoltán is ebbe a körbe tartozik, én is a leírt nevű asszonyra gondoltam. 1996. óta hallom a HÍRNEVÉT, (mármint az asszony hírnevét) egy pórul járt ismerősömtől.
Érdemes megnézni a varosatyak..hu zay andrea. Figyelmesen kell elolvasni, nekem megerőltető volt, hát még azt végigcsinálni!

nyafnyaff 2010.06.18. 21:10:48

@Krikri: Na ezt speciel ne tőlem kérdezd, én nem voltam a Kormány tagja, államtitkár sem, sőt FIDESZ tag sem, én is kíváncsi lennék rá!

nyafnyaff 2010.06.18. 21:20:02

Mondjuk ez a Zay Andrea is egy polihisztor! Azért a Pázmány Péter jogi karán levelezőn 40 felett jogi diplomát szerző kémia-biológia szakos ált. isk. tanárt én nem nevezném jogásznak, maximum valamiféle jogot végzettnek. Jön a sznobéria: a jogász ELTE, JATE, JPTE nappalinál kezdődik (és be is fejeződik) legalábbis szerintem

nyafnyaff 2010.06.18. 21:31:44

Hozzáteszem, az az egyetem amely az OKJ-s képzésben félév alatt tanult polgári jogra az egyetem 5 félévén felmentést ad, az komoly hely lehet. Ez a nappali, milyen lehet a levelező! A privátszférában a pázmányos jogi diploma hátrány, lehet a politikában kifejezetten előny!

ostván 2010.06.18. 21:42:56

A probléma Itt Miskolc határában kissé bonyolultabb, de a politikusokat ez már nem érdekli.
Tehát az 1974-es (előző) nagy árvíz komoly károkat okozott Miskolc keleti részén. Ennek hatására jelentősen megerősítették a 80-as évek elején a Sajó jobb parti töltéseket (ez védi Miskolc nagy részét, meg Szirmabesenyőt, stb). Ez a gát a mostani csúcs-vízszint felett van kb másfél méterrel.
Most májusban annyi eső esett a Sajó, a Hernád és a Bódva vízgyűjtő területén (értelemszerűen Szlovákiában), mint máskor 2 egész nyáron, összesen (ennek meg Fico az oka!!!!). Szóval amikor már annyi volt a víz, hogy nem fért el a Sajóban (tényleg teljesen tele volt a meder, meg az ártér is), akkor a felesleg a kevésbé megerősített oldalon (kb Sajóecseg környékén) kijött a medréből és a Sajóval párhuzamosan egy új, bővízű folyó kezdett el folyni, kb 1 héten keresztül. Ez öntötte el Felsőzsolcát. És ehhez az egészhez - szerintem - semmi köze az ártéren épített áruházaknak (vagy ha igen, akkor kb 5 cm vízszintemelkedés erejéig). Olyan sok víz jött, hogy nincs akkora tározó, ami ezt el tudta volna nyelni.
Szóval - szerintem - amikor az 1974-es árvíz után eldöntötték, hogy erős gátakkal megvédik Miskolcot, akkor ezzel megírták Felsőzsolca sorsát. Csak nem szóltak nekik erről.
Ezt a helyzetet bonyolította még a gátaknál is erősebb autópálya-töltés, amely szintén a víz útjában volt, de azt meg tudta kerülni, igaz, hogy olyan utakon, amire eddig senki sem számított.
Megoldási javaslat: körgát építése Felsőzsolca köré.

Kicsit Karcos 2010.06.18. 22:01:45

@ehja: mondjam a receptet? A tartós élelmiszereket, tisztálkodási szereket megveszed havonta - háromhavonta egyszer egy körben, bepakolod a kocsiba, és hazaviszed. Ezt olyan időpontban teszed, amikor amúgy kicsi a forgalom. Ezen felül hetente rászánsz egy félórát a kicsit tartós élelmiszerekre (gyümölcs, zöldség), ezeket kb. 3 boltban összevásárolod (zöldséget a zöldségboltból, újságot az újságostól). Ezen felül naponta - kétnaponta hazafelé menet a sarki boltban megveszed a kenyeret, tejet, vagy leugrasz érte, ha elfogyott.

Persze ha naponta veszed a cukrot kanálra meg a cigit szálra, akkor érdemesebb a fosanban vásárolni, úgy tényleg sokáig tart magyar, emberszabású boltokban vásárolni. Gondolom, a jakót nem a teszkóban szoktad venni.

Ha valami kimaradt, és éjjel kell, akkor pedig elmész az éjjel-nappaliba, vagy végszükség esetén a hájperbe.

Remélem, tudtam segíteni... nekem bevált, igaz, én eddig csak olyan városokban laktam, amik támogatják az autós közlekedést.

2010.06.18. 22:08:00

@ktotti:
A kiáradt folyók helyei nem voltak ilyen kacskaringósak és zavarosak, mint Illés Zoltán környezetvédős egykori titkárnőjének az életútja! Ugye?
Azt is hozzátehetem (amit a keresztapjától tudok), hogy 1983. évben végzett a Ho Si Minh
Tanítóképző Főiskolán és szakképesítés nélküli tanító volt. De eljutott Illés Zoltán
fideszes politikushoz, mint környezetvédő!

Az árvíz viszont, nem lehangoló volt Borsodban, hanem rettenetesen szomorú helyzeteket
teremtett.
Én láttam egy magasabban fekvő területről, félelmetes volt az összefüggő víz. Miskolctól Gibárton át Vizsolyig. És ez csak a Hernád területe.
Miskolcból nem lehetett kimenni az M3-as útra Tornyosnémeti felé, majd a 26-os útról Kazincbarcika felé!
Előzőleg pedig a Szinva patak áradt Miskolcon.
A beépített területek valóban kiszorítják a vizet. Miskolc belvárosát is elöntötte a víz az ezernyolcszázas évek vége felé, nem tudom pontosan a dátumot.

Illés Zoltán államtitkár úr nagyon illendően tud viselkedni, a szakmai -gyakorlati tevékenységéről viszont nem sokat tudunk.
Lehet, hogy az árvíz Őt is "eláztatja"?!

flippant 2010.06.18. 22:19:19

Meg mikor az auchant kezdte piszkálni az árvíz a sok suttyó elé rakta a homokzsákot a Nagytestvér parancsára. Sokan fel is voltak háborodva, hogy miért védik a vadkapitalista globalista liberális multit és miért nem a házakhoz viszik a homokzsákokat. Gondolom akkor már sejtették, hogy büdös van. Utána meg nem győzték kormozni a fosztogatásokat sem. Meg az árvíz igazi okát: hogy a fél borsodi erdőt a pirézek kiirtották. Továbbra is megy a parasztvakítás.

gyilkos fűegér 2010.06.18. 23:45:05

Egyszerűen gát alakú bevásárlóközpontokat kell építeni végig a folyók mentén, hogy megfogják a vizet! Kellemeset a hasznossal...

GatyaPityu 2010.06.19. 01:20:47

A videón 0:57 -nél mi az a nagy fekete folt a barna színű tengerben? Valami vegyi anyag folyt ki, és ha igen, hogy került oda?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 05:12:29

"Egy hivatalt nem lehet lefizetni egy engedélyért"
Ábazzeg, sosenem se lehetett...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 07:51:09

"„Huszonöt éve kísérem figyelemmel ezt az ágazatot, mindenkiről tudok mindent, még egyes feleségek cégeit is ismerem, engem nem lehet megvezetni, a személyi döntéseim megalapozottak”.

Faszikámnak nem lesz hosszú élete, ilyen dumával... De amúgy nagyon helyes, ha ezeket az idiótákat kirugdossa.

Amúgy meg, hogy ki viselje a felelősséget az áruház lebontásáért? Aki megadta az engedélyt, meg aki oda akarta építeni, meg aki megkente a hivatalt.
Valószínű, mindegyikről ki lehet deríteni, ki volt.
Majd ők megfizetik az Ósünnek a költséget. Ha már ennyire okosak-ügyesek voltak...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 08:02:20

@HerrBaller: És ha odaszólnak? Ha tökös gyerekek, akkor helyből megy az első fokú szervtől a hangfelvétel a sajtónak + ügyészségnek + b*nak rá, hogy mit szóltak oda.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 08:08:38

@HerrBaller: Hehh, mióta pofázom már, hogy követeljék meg állami felsővezetőknél, szakminisztereknél a szakirányú végzettséget!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 09:17:52

@Kicsit Karcos: Nem kötelessége, de ha esze van, megteszi.

egyenlítő 2010.06.19. 10:07:21

Évtizedes mulasztás miatt épült ártérre a miskolci Auchan
www.origo.hu/itthon/20100618-arviz-arter-evtizedes-mulasztas-miatt-epult-arterre-a-miskolci-auchan.html

"Miskolc város építési szabályzata miatt nem tilthatta meg az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség annak a Sajó árterében álló Auchan bevásárlóközpontnak a felépítését, ami a kormány szerint hozzájárult a Borsod megyei Felsőzsolca elöntéséhez - derül ki az [origo] birtokába jutott dokumentumokból. Filotás Ildikót, a főfelügyelőség főigazgatóját azért menesztette a héten Illés Zoltán környezetvédelmi államtitkár, mert őt tették felelőssé a hipermarket felépülése miatt. A felügyelőségi határozatok szerint azonban Miskolcon a polgármestertől a regionális vízügyig mindenki útját állhatta volna a beruházásnak, csak a kirúgott országos főigazgató nem."

Zöldhullám 2010.06.19. 10:12:15

@Perillustris: ezért mondtam h Felsőzsolca legyen a magyar igazi Velence. (A galambszaros, gondolás, nem az amelyik a Velencei-tó partján áll.) Akkor az UNESCO ezt is védelme alá helyezhetné és megmenekülne a magyar bénázástól...

@ostván: és ha tudjuk h 1, 10, 100 év múlva minden eddiginél nagyobb árvíz jön (ez látható az előrejelzésekből), akkor úgyis mindegy, beépíthetőek az árterek? Épülhetne körgát Felsőzsolca köré, és épülnie is kellene, de az már az elmúlt évtized tiszai árvizeinél is bebizonyosodott h szűk árterek esetén (mint amilyen zsolcánál is van) nem megoldás a gátmagasságok emelése, hanem az árterek szélesítése, "kitisztítása" szükséges.
És amikor a Sajó még Miskolctól északra kilépett a medréből és elindult az ár az áruházak felé (hol volt ilyenkor az árzabáló?:))) ) és elérkezett az M30, osan, 3-as út, találkozásához, kétfelé mehetett: az M30 keleti oldalán zsolca felé, vagy a nyugati oldalon miskolc csorbatelep, húskombinát felé. Mivel a terepszint meg lett emelve az áruházaknál, így az gátként működött és az a víz is ami a ny-i oldalon távozott volna miskolc térségéből, ment zsolca felé. Persze egy bizonyos vízszint fölött már ez sem számított, a víz elöntötte az áruházakat is. Persze itt nem csak az osanról van szó, hanem az összes többi beépítésről is.

2010.06.19. 10:14:29

Tisztelt vastagbőr.blog Szerkesztősége!

Egyszer majd kiderül, hogy KINEK dolgoztok!
Úgy látszik, hogy ez az írás Illés Zoltán, vagyis a Fidesz igénye miatt íródott a
vélemények összegyűjtésére.
Nektek jó munkát, a megbízóitoknak pedig kívánom, hogy a magyar népet becsülettel
szolgálja!
fordítsa a

jozicsenko 2010.06.19. 10:17:41

@egyenlítő: nem vagyok jogász, nem értek a joghoz

de annyit azért sejtek, hogy vannak szintek, amik behatárolják /felülírják egymást

vagyis pl ha a helyi iparüzési adó 1 v. 2%, akkor miskolc max ennyit kérhet érte, nem írhat elő 5%os adót

namármost: a vízügyi hatóságok és a városi önkormányzatok erejét nem ismerem, de nem hiszem el, hogy ha a vizügy azt mondja: az b.szod veszélyes, árvíznél gond, akkor a város felülírhatja: így, most pattog a labda: a miskolci polgmester, stb a hibás, rámutogatnak

@zero: igen, valószinüleg nem fogják elbontatni

de ha odáig eljutnak, hogy kötelező biztosítást kötniük, mert ártér (a biztosító meg olyan biztosítási díjat mond, hogy a szeme nagyobb lesz egy teniszlabdánál), akkor ezt a díjat beleszámolják majd

és lehet agyalni: itt vegyünk, ahol drágább, de nincs ártér, vagy ott, ahol olcsóbb a terület, de havi x Ft jön hozzá (és nem perli senki sem majd miskolc várost v. az X. hatóságot, ahol utána mi, az adófizetők fizetünk a birságért adót...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 10:18:56

@zero: Igen, évente sok-sok millát kifizetni azoknak a falvaknak az újjáépítésére, amit minden évben elönt a víz...

Inkább támogassuk az ártérből kiköltözőket...

Zöldhullám 2010.06.19. 10:25:47

OFF (vagy tán nem is annyira): csúszik az M43 autópálya átadása, a tiszai árvíz miatt. Erre nem lehetett számítani a határidő számításánál ? Legközelebb mi lesz az előre nem látható körülmény? Hogy télen esik a hó és fagyott a talaj?

egyenlítő 2010.06.19. 10:27:12

Jól emlékszem, tavaly volt az a nagy felzúdulás, amikor a Dunakanyarban elkezdték felvezetni a földhivatali ingatlannyilvántartó lapokra az árterületen épültséget? Hiszen ez csökkenti az ingatlanok értékét, és biztosítást sem lehet kötni rá!

eml 2010.06.19. 10:54:13

@ColT:
Hivatalt nem is! Beosztottat igen.

Noname Watanabe 2010.06.19. 10:58:54

@Kicsit Karcos: Igaz, a zillés a hibás! Ő építette az Ósant is kalákában a többi fideszessel! Lakoljanak!
Most komolyan, Illés azon kevés fideszesek közé tartozik, akinek van hitele a szememben. Kirúgta a felügyelőség bogozgatóját? Jó, repüljön utána a többi hivatalnok is!

egyenlítő 2010.06.19. 12:24:06

@Wilbur Nárcisz-11 Swain: és akkor ezek után az árvédelem helyett jön a fokgazdálkodás Magyarországon? Vízépítő-mérnökök helyett tarisznyás bölcsészhallgatókkal? Olyan "szakértőkkel", akik megbízhatóak, hiszen már a Dunaszaurusz ellen is tüntettek?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 13:54:06

@eml: Hehe :D

@egyenlítő: Hábasszákmeg. Minek kellett ártérbe építkezni.

abandi 2010.06.19. 14:00:44

Azért a Hivatal sem ám hülye!
Gondolom előírták a több mint 2m-es feltöltésből adódó szükséges vízelvezetési beruházásokat!
A Tesó baszott megcsinyáni és mégis kapott üzemelési engedélyt!
Plusz: az M-30-as is. csak az állami...
Igazi döglöttlovas állatorvosi eset!

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.19. 14:45:31

@nemcsodálokozó:

A látszat gyakran csal, de azért köszönjük a jókívánságokat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.19. 15:25:28

@laspalmas: De naiv... mintha bárkit is érdekelne a véleményünk... :S

abandi 2010.06.19. 15:53:56

@laspalmas:
A használatbavételi engedélyt kéne megpiszkálni....

Noname Watanabe 2010.06.19. 16:51:23

@egyenlítő: a hivatalnok és a szakember kettő.

ZioN 2010.06.19. 16:51:34

@laspalmas: A látszat sosem csal.Max rossz pontot nézel.

egyenlítő 2010.06.19. 17:20:06

@Wilbur Nárcisz-11 Swain: Illés próféta egyformán szereti őket.

abandi 2010.06.19. 17:50:12

1. Az fő-főt azonnal kirúgni: jogos+hasznos.! Rendben, támogatom!
2. A vizsgálat kiterjesztésével megvizsgálásakor, a HASZNÁLTBAVÉTELI engedélyekhez hozzájáruló nyilatkozatot kiadókat kirúgni a picsába: Rendben, támogatom!

fokabacsi 2010.06.20. 07:24:29

@Kangörény_: Te itt ne hülyézz senkit, mert kiderülhet, hogy te vagy a legnagyobb! Ha azt az áruházat a feltöltéssel együtt úgy építették, hogy bele a pocsolyába, amerre a víz folyna, ha nem gátolnák a megkent politikusok által , engedélyezett mesterséges "építmények."

picur3ka 2010.06.20. 10:38:52

Haha.

'Arra a felvetésre, hogy a beruházót kötelezték, hogy különféle óvintézkedéseket tegyen meg, az államtitkár úgy fogalmazott, ezek „annyit értek, mint halottnak a beöntés”.'

atv.hu/cikk/20100618_eb2_illes_zoltan

2010.06.20. 14:04:47

@Valahol Máshol:
Biztosítalak, hogy Illés úr csapata "fityisz" módon fognak viselkedni.
É már beszéltem - telefonon keresztül Illés Zoltánnal , min fideszes képviselővel, 20 perc után sem jutottunk oda, hogy a konkrét esetről beszéljünk (egyik nagyváros közepén kivágták az összes fát). Hivatkozott arra, hogy: "még nincs hatamam".
Most már van, tessék megnézni az zsolcaiak ügyét, nem azért háborgott az Auchen miatt, hogy segítsen, hanem ,hogy leváltson embereket és a saját szemét társaságát, akik semmihez nem értenek odategye. Példa erre Zay Andrea, akinek alapképzettsége Ho Si Minh
tanítóképző főiskola Eger, szakképesítés nélküli tanító. Ez 1983 évben volt. A keresztapja római katolikus pap, nekem osztálytársam volt, azóta is figyelemmel kísérjük az életét, mivel már
"nagy" beosztásokat kapott. Utoljára és most: a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség igazgatója lett.
Meglepődtem, követhetetlen módon szerezte meg a kémia, biológia szakos képesítést, majd
politikai szakértői képesítést, aztán számomra érthetetlen számos publikációt csinált, aztán 2010. januárban jogi doktor lett. Közben nevelte egyedül a gyerekét. Egerben és Budapesten
önkormányzati testületi tag volt, számos bizottságban helyt kapott, és eközben Egertől
Esztergomig, majd Budapesten még iskolaigazgató is volt! Sok mindent kihagytam, mert
elfelejtettem.
Ez nem rágalom, hanem valós helyzet. Járjanak utána én egyet tudok javasolni:
a varosatyak.hu zay andrea blogot, de az már tele van hazugsággal.
Engem, mert nekik van hatalmunk, letiltott a blogból, vagyis nem írhattam, bár most már
senki nem írhat neki.. ezen blogon keresztül.
Ez az eset Illés úr környezetében és a Fidesz környezetében csak egy eset.
Sajnos, többről tudok és nem tudom eldönteni, hogy kis Orbán Viktor és a Fidesz.
Közben a zolcaik sírva járnak gyógyszertárba fertőtlenítőért kötszerekért, mert a cigány bűnözés miatt ne merik ott hagyni az elázott, összeomlott házaikat, nincs közbiztonság.
Csak erről az egy esetről kisregényt lehetne írni. Miskolcon lakom és járok az M3-as főúton,
munkatársaink laknak Felsőzsolcán, tehát minden hír hiteles.
Írtam ezt mint eddigi fideszes szavazó.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.06.22. 17:29:25

az ártérben a legnagyobb műtárgy az M30-as autópálya, ami maga egy bazi nagy töltés, ez a kis-sajót nem engedte befolyni az ártérbe, ill. befolyni a nagy sajóba.. az áterszek kb. 70 cm átmérőjűek. ennél kisebb árvíznél észhez kaphattak volna, de ahogy általában van, hirtelen jött a gebasz.
cumi.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.06.22. 17:30:09

az áruházak lepkefingok az autópálya mellett.

2010.06.23. 11:27:25

@ColT:
A pofázásod annyit ér, mint a Közép-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség, Illés Zoltán államtitkár úr által kinevezett új igazgató szakmai tudása, akit dr.Zaj Andreának hívnak!
Az igazgató asszonynak annyi szakmai oklevele van, hogy neked egy havi egészségügyi papírra biztos elég lenne!

2010.06.23. 11:28:47

@ZioN:
Hiszek laspalmasnak.

2010.06.23. 11:30:05

@abandi:

Megpiszkálja majd neked Illés Zoltán.

2010.06.23. 11:31:47

@Wilbur Nárcisz-11 Swain:
Igazad van!
Én is ezt trombitálom már egy pár napja egy-két három hozzászólóval.

2010.06.23. 11:38:28

@egyenlítő:

Te is ismered Illés (Zoltán) prófétát?
Egy telefon beszélgetésünk alkalmával - mármint Illés úrral való beszélgetésről van szó -
20 perc után sem tudtam elmondani a környezetemben ért természetvédelmi aggályomat
(városi közterületen lévő facsoport kivágása ügyében), de a rágalmazás helyzetébe majdnem belecsalt.
Nem sikerült nekije.

nemcsodálokozó (törölt) 2010.06.23. 12:05:29

@szjm:
Még nagyobb vicc, hogy Debrecenben akarja jelöltetni magát polgármesternek.
Egyébként a házát tényleg elöntötte a víz Felsőzsolcán . Érdekes, mindkét hírt vagy 10 perccel ezelőtt hallottam a munkatársamtól, aki Felsőzsolcán lakik.
Az pedig a legnagyobb vicc, hogy egy "város" közepén ennyi vályogház van!

nemcsodálokozó (törölt) 2010.06.25. 19:37:53

@HerrBaller:
Illés úr ma az ATV Jam műsorában azt mondta, hogy az általa kinevezett és nagyra becsült hölgy
a legtökéletesebb szakember az említett környezetvédelmi szakterület igazgatói posztjára!
Netán nem érzed magad jobban?! Csak táppénzre ne menj, mielőtt fűre lépnél!
Te is tudod, hogy ki is a varosatya.hu zay andrea.! Az apád vagy az anyád. Téged idéztelek.

nemcsodálokozó (törölt) 2010.06.25. 19:43:10

@nemcsodálokozó:
Megmondtam, hogy egy lény biztos lesz a beosztottja.
ATV - Jam - 2010. junius 25. Illés zoltán ugyan azt mondta!

galambduc (törölt) 2010.07.30. 15:48:03

Döbbenet! Lehet, hogy védelmet kell kérnünk - Magyarország polgárainak - a ZÖLDÁLLAMTITKÁR ellenünk folytatott kémtevékenysége miatt?
S a védelmi díjat kifizeti majd? Netán kormányunk vagy államtitkár úr?

galambduc (törölt) 2010.08.10. 18:37:32

@elfelejtette: Remélem megjegyzed! Hány sza'embert nevezett ki a jelenlegi kormány?!
Ugye, milyen jó a zembereknek, most nyáron, ebben a biztos bizonytalanságban?!

süti beállítások módosítása