Skip to content


       Szűrés lista

Hamarosan színt kell vallani: Lusztrációs alkotmánymódosítás a Parlamentben

Hamarosan mind a 386 képviselőnek színt kell vallani: "Igen" vagy "Nem"?

T/1050     A Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény módosításáról
Benyújtók: Dr. Staudt Gábor (Jobbik), Szilágyi György (Jobbik), Vona Gábor (Jobbik)


"Magyar Köztársaságban nem folytathat politikai tevékenységet, nem lehet állam vezető, társadalmi szervezet vezető tisztségviselője, vezető beosztású kormánytisztviselő, vezető beosztású köztisztviselő, vezető beosztású közalkalmazott, a rendvédelmi szervek illetve a Magyar Honvédség vezető beosztású tagja, bírósági illetve ügyészségi vezető, állam illetve önkormányzati többségi vagy résztulajdonban álló gazdasági társaság vezető tisztségviselője vagy ezen gazdasági társaság ellenőrző szervének tagja, aki az 1990. május 21-ét megelőző időszakban állami vezető, az egykori állampárt vezető tisztségviselője, vagy bármely erőszakszervezet vezető beosztású tisztje volt."

 


A Jobbik - egyedüliként -  nem először próbálkozik a szocialista diktatúra működtetőit kizárni a politikából. 2006-ban népszavazást akart kezdeményezni arról, hogy azok, akik az MSZMP vagy a KISZ meghatározott országos vezető testületeinek tagjai voltak, ne tölthessenek be államtitkári vagy annál magasabb rangú kormányzati tisztséget. Az Országos Választási Bizottság azonban nem hitelesítette az aláírásgyűjtő ívet, és ezt a döntést 2007-ben az Alkotmánybíróság (Ab) is helybenhagyta. Az Ab indoklása szerint a kérdés burkoltan alkotmánymódosításra irányul, ugyanis a korlátozás ellentétes lenne a köztisztségek viselésének szabadságát és a hátrányos megkülönböztetés tilalmát garantáló alkotmányos elvekkel.

Ha az AB szerint a javaslat alkotmányellenes, akkor változtassuk meg az Alkotmányt ... elvégre május óta másról sem szól a törvényhozás.

Vajon a Fidesz hogy fog erre szavazni? A saját "kommunistáinak" a megvédése fontosabb, mint a közélet megtisztítása?

Egyáltalán, 2010 őszén szükség van egy ilyen alkotmánymódosításra? 20 év késéssel?

Csehországban már 1991-ben meglépték ezt, igaz, nem ennyire szigorúan., mint ahogy a Jobbik tervezi. Lengyelországban fel sem merült, hogy a korábbi funkcionáriusok az új rendszerben is tisztséget vállaljanak, Romániában a nemrég elfogadott lusztrációs törvényt a román Alkotmánybíróság kaszálta el.

Sajnos nagyon is igaza van a Jobbiknak, csak attól tartok, a Fidesz nem lesz partner:


A rendszerváltás éveiben sajnálatos módon elmaradt a magyar közélet megtisztítása azon személyektől, akik tevékeny szerepet vállaltak a korábbi szocialista államélet irányításában, az állampárt vezető tisztségviselőiként vagy a fegyveres szervezetek vezetőiként közreműködtek a magyar nép elnyomásában, a kommunista diktatúra fenntartásában.

Az immáron szabad magyar nemzet jogos igénye, hogy az elnyomó hatalmat megtestesítő egykori funkcionáriusok ne vehessenek részt a mai demokratikus közélet alakításában – különösen az állami döntések meghozatalában - ne viselhessenek közhivatalt, illetve ne gyakorolhassanak befolyást állami vagy önkormányzati vállalatokban viselt tisztségeiken keresztül a nemzetgazdaság folyamataira.


Ha senki nem kérte számon soha a Lendvaikat, Horn Gyulákat, Medgyessyeket, Kovács Lászlókat, Pozsgayakat, Szűrős Mátyásokat, hogy hogyan lehettek a Kádár-rendszer működtetőiből egyik napról a másikra hős demokraták, akkor legalább most azt lehetne mondani mindegyiknek: viszlát! Menjetek, játszatok az unokákkal, vagy menjetek a magánszektorba és dolgozzatok, vállalkozzatok, ami jól esik.   

Címkék: politika jobbik

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr122243367

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az Orbán kormány mennyire is volt komcsi? 2010.08.24. 20:29:11

Avagy akinek a háza ég, az kiabál tűzet. Mert egy időben ment ám  a hajdani , mára már többszörös átalakulással megszűnt egykori Fidesz, ma FMPSZ részéről "a komcsik az ördögök " agitációs propaganda. A valóság mindig a legmulatságosabb...

Trackback: A szabad és az alkalmazkodó államalapítás különbsége 2010.08.24. 19:17:57

  Az érték- és érdekközösséget képviselő Magyar Államot a hét rokonsági és területi egységet alkotó 108 nemzetség, a közszabadság elvét érvényesítve a Szabad Magyarok Államalapító Szerén hozta létre, 894 és 898 között. Ezen állították maguk közül ...

Trackback: JOBB lesz a motorosoknak? 2010.08.24. 16:51:45

A Jobbik is beáll az ígéret-cunami sorba? Regadó eltörlése + nyolcadliteres motorok segédmotorként…...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2010.08.24. 18:26:26

jahh....én nem is tudom..., a mai 80, 90 évesek is hány izmust átéltek már, occt ráadásul éltek már 90 évvel ezelőtt is....sőt dolgoztak is akkoriban.....hogy miért is csinálták, azt nemtom.....

de, hogy még a Jobbikot is átélik, na ez az igazán érdekes......:)

Templ@r 2010.08.24. 18:31:39

@Devil: Lehet, hogy eddig nem tűnt fel, de amiről szó van, az nem egy "mezei" törvény módosításáról szóló törvénymódosítási javaslat, hanem alkotmányról szóló törvény törvénymódosítási javaslata.
Ettől a ponttól azon polemizálni, hogy ez nem egyeztethető össze a jelenlegi alkotmánnyal, szelíden szólva is egy orbitális nagy baromság.
Ennek tükrében a fenti gondolataid valós mondanivalója: a hatályos alkotmány megváltoztatása az alkotmányba ütközik.
Ez enyhén szólva is nonszensz.

kvadrillio 2010.08.24. 18:34:24

egy rész egy cikkből, velük mit csinálna a Jobbik ???! HE ??? :O)))
Minden ötödik amerikai szocializmust akar

* Index

| 2009. április 10., péntek 09:12 | Frissítve: 10 órája

Az amerikaiak 53 százaléka támogatja csupán a kapitalizmust, derült ki egy friss felmérésből. Igaz, az eredményt akár fogalmi zavar is okozhatta, hiszen 70 százalékuk amúgy a szabadpiaci gazdaság, magyarán a kapitalizmus híve, míg a tervgazdaság (a szocializmus) csak 15 százalékuk szerint jó ötlet.

Drámai társadalmi változásokat idézett elő amerikában a világgazdasági válság a Rasmussen közvélemény-kutató legfrissebb felmérése szerint. Az adatok szerint az amerikaiak csupán 53 százaléka gondolja azt, hogy a kapitalizmus jobb rendszer a szocializmusnál, 20 százalékuk pedig egyenesen jobbnak tartja a társadalmi vagyon újraelosztását a szabad piaci vállalkozásnál.

A harminc év alattiak körében még nagyobb a baloldali eszmék támogatottsága. A fiatal korcsoportban csupán 37 százalék vallja magát a kapitalizmus támogatójának, 33 százalék viszont szocialista, azaz a különbség már statisztikailag irreleváns, hibahatáron belüli.

inebhedj - szerintem 2010.08.24. 18:38:39

@milyen szép a Vértes, ó:

Igen, ez egy jeles és hosszú (!= fölösleges) egyeztetési sorozat lenne, hiszen második eset(ek)ben a "rasszista", "demagóg" és "szociális demagógia" kifejezések jelentésében is meg kellene egyezni, míg az első esetben a különböző (adott esetben nagvonalúan széles kört felölelő) "náci" ideológiák elméleti és gyakorlati változatainak (pl.: nemzetiszocializmus, hungarizmus, fasizmus, cionizmus, stb.) minimum gazdaságpolitikai ill. közgazdasági, szociális továbbá jogelméleti információit kellene feldolgozni. De azt hiszem, ezen a szálon ez offtopic.

Egyébként a Jobbik politikája - szigorúan szvsz - leginkább a 20-as, 30-as évek meghatározó jobboldali politikájának modernkori változata, és mint ilyen, körülbelül annyira "náci", mint amennyire kommunista, feudális, vagy liberális. A hasonló problémák és körülmények hasonló pártokat és ideológiákat szülnek, a részletekben rejlő eltérések pedig változást a pártokban és ideológiákban.

arlequin 2010.08.24. 18:45:45

@inebhedj: nanémá' valaki gondolkodik is? hökk.

wlakos 2010.08.24. 18:49:42

@Bergeroth: + a kettős állampolgárok, és nem magyar érzelműek!

ifjabb Hábetler János 2010.08.24. 18:54:16

@Muad\\\'Dib:

EQ=iQ?, vagy nálad ez is mindegy?

Amúgy, ha lehetne egy konkrét nevet, a saját szakterületével a frakcióból. Nyikos elvtárs nem ér, ő MSZMP és MDF tag is volt.

2010.08.24. 19:01:57

A Jobbik javaslata remek, a komcsik hörgése meg hab a a tortán :)

mréveiller 2010.08.24. 19:05:06

istenem, szavaznák meg komolyan. de a fideszben nem lesz igény a változásra :(

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.08.24. 19:23:07

Ez még csak a kezdet,börtönbe a sok hazaárulóval. Teljes vagyonelkobzás terhe mellett persze.

Naphoz holddal 2010.08.24. 19:24:28

A Jobbiknak ezzel a felvetésével kivételesen egyetértek. Ha már eddig nem tették meg, akkor most már épp ideje ezeket az "ex"kommunistákat kirugdalni a hatalomból.

Nem vagyok egy politikatudor, de ha ez a törvényjavaslat valahogy átmenne, akkor új választásokat írnának ki? Mert az MSZP szinte teljesen megsemmisülne és szerintem a többi pártban is lenne üresedés. Vagy ilyenkor a maradékok neveznek ki embereket, akiket senki meg se választott?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.24. 19:27:56

www.hirszerzo.hu/cikk.beismeres_romakat_zarna_taborba_es_fosztana_meg_allampolgarsaguktol_a_jobbik.163723.html

szörnyű, hogy már a hírszerzőn is nácifasiztarasszista banda kommentel, szegény nyomorult Gavra sopánkodása ellenére :)

Horizont 2010.08.24. 19:54:05

Isten bizony kár, hogy nem volt Jobbik 1989-ben.
Ugyanis pontosan 21 évet késtek ezzel, na nem a Jobbik hanem az összes "többi" aki azóta is él és mozog. Félő, hogy nem elkéstek, hanem teljesen lekéstek. Nem lesz ebből már semmi.....Majd kihalásos alapon. Amúgy nem is kellett volna se törvény se semmi, csak annyi gondolat szorult volna bármelyikükbe aki akkor ott volt, hogy belássa na én ebből már kimaradok:((

arlequin 2010.08.24. 20:04:52

@Horizont: hogyne lett volna jobbik?
csak akkor emeszpének hítták...

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.08.24. 20:17:40

Akinek meg nem tetszik (Gyurcsány et. szavaival) el lehet innen menni. Milyen fura,hogy változnak az idők...

tlvajferi 2010.08.24. 20:35:24

az ideális megoldás nem a jobbik által ajánlott lenne
a kommunisták az emberiség legaljasabb söpredéke, amely még a kommunista eszmét is képes volt elárulni...

mocskosbaribaszó 2010.08.24. 20:36:18

@Devil sikerült szép nagy port kavarnod, nagyjából megfogtad a dolognak az egyik végét grat

de, írtad, hogy a választók döntsék el, nos a választóknak általában fogalma sincs arról hogy ki volt benne ráadásul úgyse nevekre hanem pártra szavaznak, innen kezdve már mindegy

másik eset, hogy akárhányszor a jobbik ujjal mutat valamire hogy
Bűnös vagy!
az kivétel nélkül bűnbakkeresés, mert akire rámutat az vagy elévült, vagy felesleges vagy megélhetési etc..., nincs ebben az országban már bűnös sem?

rockjano_ 2010.08.24. 20:38:17

Abszolúlt primitív demagógia. Aki ezt akarja vagy támogatja az ostoba, buta ember.

Az mszp vagy fidesz kádereket (de mintha még egy-kettő a jobbikban is lenne :-) akik ma vannak nem lehet Kádárhoz vagy Biszkuhoz mérni ez ostobaság. Orbán sem azonos Hortyval és Vona sem szálasival. Gyurcsány sem azonos Kádárral szinte semmiben.

A magyar átmenet olyan volt amilyen rengeteg előnyével és hátrányával együtt. Sem megváltoztatni sem elfelejteni nincs értelme és nem is lehet. És nem igaz hogy mai bajaink minden oka a rendszerváltás, mi saját magunk vagyunk saját bajaink legfőbb okai.

Horizont 2010.08.24. 20:42:35

@arlequin: Nagyon humorosak vagyunk:))) Vagy komolyak?:)))

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.08.24. 20:45:27

@mocskosbaribaszó: Dehogy nincs. Kollektív bűnösség van hollókoszt ügyben,a mai napig búsásan fizetünk emiatt. Az elévülés miatt pedig a mélyen tisztelt nácivadászoknak irj.
Ideje lenne ellátogatnod az Andrássy út 60-ba.

Kiß B. 2010.08.24. 20:49:36

Húsz éve kellett volna, de jobb később, mint soha! Tartozunk ennyivel az önbecsülésünknek! Hogy szeretnénk egyről kettőre jutni,ha képtelenek vagyunk tiszta lappal indulni?!

Horizont 2010.08.24. 21:01:36

@-kraci-:
Tartoznánk ennyivel és még többel is. Nem akarlak elkeseríteni, de kivitelezhetetlen és nem is fogják meglépni. A Jobbik kérésére meg pláne nem!

arlequin 2010.08.24. 21:01:55

@lüke: @Horizont:
höhöhö
ez kérem halálosan tréfás, és kacagó komolyság 1xre.

de vigyázni kell ám. nehogy úgy legyen.
mellesleg nem nagyon röhögnék, mert az mszp 2/3-al nyert '94-ben...
höhöhö

Horizont 2010.08.24. 21:04:04

@arlequin: na ők se maguknak köszönhették azt a 2/3-ot....

Bergeroth 2010.08.24. 21:11:19

@arlequin:
És ennek mi köze is van ahhoz, amit leírtam?
Azon kívül, hogy majdnem ugyanazt írtad le, csak Platón szavaival, és bővebben.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 21:11:57

hehehe

pinter, matolcsy, schmitt menne kapasbol a levesbe..:-D

kovernek - mszmp kb munkatars - es orbannak - kisz titkar - is kurvara rezegne a lec..

szoval nem lesz ez megszavazva:-)

fror83 2010.08.24. 21:22:15

A demagógia magasiskolája... Emellett értelmes és gondolkodó ember számára szerintem látható, hogy értelmetlen:
1. Néhány történelmi tény: Nem lehet egyenlsőégjelet tenni a '80-as évek és a Rákosi rendszer vagy az '56-ot követő megtorlás évei között. A rendszerváltás ráadásul csak egy részleges elitváltást jelentett, a NKA kompromisszumának része volt, hogy az egykori MSZMP "reformszárny" a politikai élet részese maradhat. Tetszettek volna forradalmat csinálni...
2.Kit akarnak ezzel kitiltani a közéletből? Akik tényleg vezető tisztségviselők voltak 1990-ig, azok mára már nyugdíjasok, vagy nem is élnek (Biszku Béla sem visel semmilyen tisztséget, ellenben igen magas nyugdíjat kap), a Rákosi rendszer felelősei pedig már nem is élnek (60 év megtette hatását).
3. Ki a vezető tisztségviselő? Az OTSH elnökhelyettese az? Az OTSH nem minisztériumi rangú országos hatáskörű szerv volt, az élén államtitkári rangú vezetővel. Élet-halál ura volt a sportban. Az ő helyettese vezető tisztságet töltött be? És az MSZMP KB kulturális oktatási és tudományos osztályának osztályvezető-helyettese? Ez az osztály az oktatás és kultúrpolitika felelőse volt, szintén igen erős részben informális hatalommal.
(Segítségül az OTSH elnökhelyettese Schmitt Pál volt , az MSZMP KB osztályvezető-helyettese Lendvai Ildikó a '80-as években)

Kiß B. 2010.08.24. 21:24:21

@Horizont: Az én generációm (a mostani 30 körüliek) akik úgy nézték végig a "rendszerváltást", hogy emlékszünk mindenre ami történt, de akkor még nem tudtunk tenni semmit. A szüleink generációját hülyére vehették (és veszik is a mai napig), de úgy érzem, hogy a mi rovásunkra lettek elódázva ezek a dolgok. Egyszerűen jár nekünk az esély, hogy meglássuk mit tud ez az ország az előző rendszer stiklijeibe belecsontosodott mammutok nélkül! Minden szinten! Nem csak a kirakatokban, hanem azokban a hivatalokban is, ahol ott basáskodnak azok, akik minden kormányváltást túléltek! Az emberek többsége elszámoltatást, és VALÓDI változásokat várt ezektől a választásoktól. Ha a Fidesz ezt nem teljesiti, akkor hosszútávon (sőt középtávon is) halálra van itélve!
Nekem személy szerint mindegy, hogy ki, melyik párt teszi vagy nem teszi meg ezeket a lépéseket, de kristálytisztán tudom, hogy mit szeretnék látni! Például ilyen törvényeket? És hogy ez szimbolikus? Hogy nem ez az első számú aktuálpolitikai kérdés? Nyilván ez igaz! De amig nem lépjük meg ezeket a lélektani döntéseket, addig minden más aktuálpolitika porhintés!

Mi pedig már nem a szüleink generációja vagyunk, és remélem, hogy nem nyelünk be mindent azzal, mint ők, hogy "úgyis el van minden baszva!' Hát nem, olyan lesz ez az ország amilyenné tesszük, és remélem a többség végre a kommunista káderek nélkül képzeli el a jövőt!

$pi$ 2010.08.24. 21:35:28

Be szép lenne... :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 21:37:24

@-kraci-: "Egyszerűen jár nekünk az esély, hogy meglássuk mit tud ez az ország az előző rendszer stiklijeibe belecsontosodott mammutok nélkül!"

az jar baratom, amiert megdolgozol.

semmi mas. az pedig, hogy az itt elok nem birtak abbahagyni az orszag szetlopasat - nem. nem csak a politikusok. a sebes es enyves kezu 10 milliorol beszelek. - amire szocializalodtak a kadar eraban ide vezetett. lehet a politikusokat szidni,. de felesleges. tudod miert? mert a politikusok szemelye a valasztok felelossege. ugyhogy semmivel sincs rosszabb helyzetben ez a nep, mint amit erdemel.

de a java meg csak most jon..:-D

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 21:41:02

@-kraci-: egyebkent elgondolkodtal mar azon, hogy mi a kulonbseg a 45 utan a horthy rendszer tisztviseloit bunteto kommunistak es a rendszervaltas utan kommunista tisztviseloket buntetni akarok kozott?

semmi...

ugyanaz az aljanep, csak most mas seggbe akar befurakodni:-)

BKV reszelő 2010.08.24. 21:41:19

@Devil: 2010.08.24. 16:10:42
"@Seduxen: Mert a valaszthatosag alkotmanyos alapjog... de ezt Te is tudod... "

Nono! A köztörvényes bűnözőket is korlátozzák ezen jogaikban...nem csak a választhatóság jogában, hanem a választás jogában is! A rendszerváltás pediglen megköveteli, hogy a jól láthatóan köztörvényes - jellemzően gazdasági - bűncselekményekben résztvevő, az előző rendszerben szintén az emberi jogokat sárba tipró lendvaikról kimondják: NEM VÁLLALHAT SZEREPET A KÖZSZFÉRÁBAN SEMMILYEN SZINTEN! ...azért, mert ha ezt kimondják, akkor a rendszerváltás megtörténik. Egészen addig, amíg ez nincs kimondva és a végrehajtása nem történt meg, nos addig ez kérlek még mindig csak szocializmus, összekenve a versenyen alapuló gazdaság mázával...de tudjuk, hogy nincs verseny 1990 óta, hiszen minden közvagyon valamelyik KB PB vagy egyéb két- és hárombetűs "coccialistalusta" funkci zsebébe került. Ergo, a vagyoni kérdéseket is rendezni kell visszamenőleg, különös tekintettel a közvagyonra.

Tudom, hogy nem lehet 100%-osan, de ez nem ok arra, hogy amennyire még lehet, annyira rendeződjenek ezek a dolgok.

BKV reszelő 2010.08.24. 21:43:35

@az igazi Sipi: "...semmi mas. az pedig, hogy az itt elok nem birtak abbahagyni az orszag szetlopasat - nem. nem csak a politikusok. a sebes es enyves kezu 10 milliorol beszelek. - amire szocializalodtak a kadar eraban ide vezetett. lehet a politikusokat szidni,. de felesleges. tudod miert? mert a politikusok szemelye a valasztok felelossege. ugyhogy semmivel sincs rosszabb helyzetben ez a nep, mint amit erdemel..."

Ez butaság. Ha az enyves kezű funkcik maradnak - mint ahogy itt maradtak is - döntéshozói és végrehajtói szerepkörben, akkor ez az állapot automatikusan bekövetkezik, ami itt van most. Miért? Mert nem érdekeltek semmilyen közrend megvalósításában, addig legalábbis nem, amíg a közvagyonból lehet ügyesen "privatizálni".

Kiß B. 2010.08.24. 21:45:11

@fror83: Szerintem meg az a demagógia magasiskolája, hogy mindenre az antalli idézettel jöttök. Még egyszer irom, az én generációm akkor kisiskolás volt, aki nehezen tudott volna forradalmat csinálni. A szüleink generációja meg az a jól irányitott "gulyásdemokrata" akinek az volt a lázadás, hogy Koncz Zsuzsával együtt énekelték a Sárga Rózsát. De ők azért a mai napig készpénznek veszik amit "bemond a tv" vagy "közöl az újság, és az Internet".

Ráadásul szomorúan látom, hogy itt a többség pro és kontra azon röhög, hogy a Fideszben vagy az MSZP-ben hányan buknának egy ilyen törvénymódositással. Én nem röhögök egyiken sem, hanem remélem, hogy az összes érintett eltakarodik!

Ha ez nem valósul meg, akkor pedig nem kell meglepődni, ha lesznek olyanok, akik majd tényleg "tetszenek forradalmat csinálni!"

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 21:48:23

@BKV reszelő: a funkcik kik?

ufok tettek le a hortobagyi ronasagon egy kodos ejszaka, vagy mi valasztottuk magunk kozul oket?

mondhatni, a legjobbjaink..:-DDD

a szabadsag felelosseg. nem csak azt jelenti, hogy valaszthatsz es donthetsz. azt is jelenti, hogy a valasztasod es a dontesed kovetkezmenyei elsosorban teged terhelnek. nem a politikusokat. nem az ufokat. nem a zsidokat, ciganyokat, uregi nyulakat.

elhiszem, hogy most kuyrvara kenyelmes lenne feltett kezel hatralepni, hogy "nekem ehhez semmi kozom", de demokraciaban bizony elsosorban a valasztok es adofizetok felelossege az orszag sorsa.

BKV reszelő 2010.08.24. 21:50:07

@-kraci-: "...A szüleink generációja meg az a jól irányitott "gulyásdemokrata" akinek az volt a lázadás, hogy Koncz Zsuzsával együtt énekelték a Sárga Rózsát...."

Nos, igen. Sajnos 1990-ben a sok szocializmus alatt született, nevelkedett és az egyre puhuló szocializmus végére némi vagyonkával "elpolgáriasodott" nép elhitte, hogy van békés átmenet. Nincs. Egy rendszer lecserélésénél mindig vannak vesztesek és győztesek, azaz vannak akik nyernek a cserén és vannak akik buknak. A mi 1990-es nagy rendszerváltásunk speciális. Itt az előző rendszer nyertesei nyertek és az előző rendszer vesztesei vesztettek. Átverés volt az egész. Annyi történt, hogy kevesek megszivatták a sokakat, akik azóta is tapsolnak boldogan ha A szivató brigád nyer vagy B szivató brigád nyer. Bábszínház ez és a közönség igen buta.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 21:51:18

@-kraci-: hat igen..
milyen szep is lett volna, ha anyadat es apadat harckocsik tapossak nedves foltta a macskakoveken, te meg arvahazi tamogatssal folytattad volna iskolai tanulmanyaidat..:-)

te ugye nem gondolsz bele abba, hogy a szeretteid sem golyo- es utesalloak?
es egy ilyen esemeny utan egy ilyen kis orszagban minden csaladban lett volna szomorkodnivalo..

es meg tobb gyulolet es bosszuvagy, mint amennyi most van.

BKV reszelő 2010.08.24. 21:55:00

@az igazi Sipi: Ó, olyan könnyű a választók nyakába varrni ezt az egészet....nagyon könnyű! 1990-ben az alkotmányba bekerült, hogy a választott képviselő visszahívható ha a választóinak n százaléka kezdeményezi ezt. A nagy rendszerváltó, MSZMP tag antall józsef kijelentette, ez a nép erre nem érett és eltűnt ez az egyetlen kontroll eszköz a nép kezéből. Manapság egy országgyűlési választáson választhatok, hogy a narancssárga bűnözők vagy a pirosak, esetleg a humoristák éhes pártja vagy a fasiszta magyarok tornából felmentett gyülekezete lopjon-e négy évig és semmi kontroll nincs a kezünkben, hogy menet közben odahassunk. Érted? Az istenadta népnek nincs választása, csak a választás látszata. Ügyesen kijátszották itt a kártyákat az öreg elvtársak és a bibó kollégium fiatal és lelkes kiszesei ehhez partnerek voltak. Az elején keményen, fiatalosan odamondogattak....de egyszer csak jött egy törés...valaki a pirosak közül megmutatta a narancsokank, hogyan lehet ebből hasznot húzni...hát ezért kellett volna a rajtnál elmeszelni a régi gárdát és örökre diszkvalifikálni a versenyből.

Kiß B. 2010.08.24. 21:56:44

@az igazi Sipi: Ó, hát persze! szét lehet kenni a felelősséget 10 millió felé, gondolom,úgy könnyebb a lelkiismeretnek!

Azt viszont adom, hogy az jár, amiért megdolgozom! Épp ezért gondolom, hogy a tisztességes embereknek végre meg kell magukat védeniük pártállástól függetlenül, mindenkivel szemben aki részt vett az ország szétzüllesztésében, legyen az bármilyen korú, nemű, rangú vagy politikai beállitottságú!

Kicsit Karcos 2010.08.24. 21:57:23

@fror83:

"Tetszettek volna forradalmat csinálni..."

- idézed a megboldogult Antall József örökzöld, velős, ám végtelenül cinikus bonmot-ját. Azt kell mondanom, egy szinten van Gyurcsányinak az "el lehet menni" dumájával. Én azt megértem, hogy Antall belecsapott az elvtársak markába, és úriember lévén állta a szavát. Két gond volt csak, hogy Antall nem volt Teleki, és az MDF pedig Antall halálakor benyomott a helyére egy, khm, a lusztráció nem igazán aktív támogatójaként ismert Boross Pétert.

Csakhogy azóta fordult a kocka, és bizonyos értelemben tényleg forradalmat tetszettünk csinálni. Ma egy olyan szövetség kormányoz, aminek a hatalma elegendő a nagytakarításhoz, valójában az első vonalának akár érdekében is állhatna (MSZP elsüllyesztése 1-2 könnyűtiszt-áldozattal), eddigi retorikáját pedig nem kellene sutba vágnia miatta.

A Jobbik alkotmány-módosítási javaslata, úgy tapasztalom, nem kicsit népszerű a fideszesek körében is. Ha emellé is odaállna a Fidesz, mint a Jobbik több korábbi felvetése mellé, azzal úgymond "kifoghatná a szelet a Jobbik vitorlájából".

Meg lehet ezt csinálni, innentől a Fidesznél pattog a labda. Kulcsemberüket nem kellene beáldozni egy tisztességes megoldás oltárán, sem Orbánt, sem Kövért, sem Schmittet (aki amúgy könnyen pótolható, csak nem 2 éven belül), sem Tarlóst, sem Kósát, sem Pintért. Martonyit helyett ott van Németh Zsolt, Pozsgayt, Szűröst vissza lehet vonni, Gubcsi nem számít, 1-2 államtitkár pótlása ide vagy oda megoldható. Járai, Stumpf már nem politizál, Boros nem miniszter, Krakus mögül ki lehet lépni.

Valójában csak Martonyi lenne nagyobb áldozat, mint miniszter, vele el lehetne vitetni a sukorói balhét is a Fidesztől, ha már belekeveredett, meg ha már a zemberek pártja, meg ha már macchiavellizmus.

Aztán majd rá lehet tenni még egy lapáttal, ha az első kör hatásosnak bizonyul.

Zseniális a cím egyébként, pontosan ez a helyzet. Színt kell vallani.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 22:00:05

@-kraci-: itt eppen te akarod a sajat felelossegedet elkenni..:-)

a te eleted a te dolgod. amilyen re csinalod, olyan lesz. ha egy demokratikus berendezkedesu orszagban, ahol megvalaszthatod a vezetoidet a vezetok szemelyetol teszed fuggove a boldogulasodat, akkor siman eletkeptelen vagy es olyan ember, aki nem kepes a sajat eleteert, jovojeert, jelenjeert a felelosseget vallalni.

hogy masok jobban elnek, mint te? nem vagy elegedett az eleteddel?
nosza! meg nincs keso elemezni, hogy mit is basztal el az elmult 30 evben es min kell valtoztatni magadon es magadban, ha valtozast szeretnel az eleteden.

de ha mindig masokra mutogatsz, masokat hibaztatsz es masokban keresed a magad boldogulasanak korlatait, akkor bizony ez nem fog valtozni. sehol. elhetsz te barhol a vilagon. aki nem kepes iranyitani az eletet, az mindenhol vesztes lesz.

Kiß B. 2010.08.24. 22:00:48

@az igazi Sipi:
Ha arról beszélünk, hogy módositsuk az alkotmányt, és változtassunk valamin az a válasz, hogy "Tetszettek volna forradalmat csinálni!"
Ha erre azt irom, hogy az lett volna a megoldás, hogy tényleg az lett volna a megoldás, akkor én vagyok a szivtelen, aki a szüleim vérével játszana, és nem gondol a családjára!

Ergo: bármi van, nyeljük le, mert úgy sem tehetünk ellene semmit!

Na ez az, amit nem vagyunk hajlandóak tovább játszani!

Kiß B. 2010.08.24. 22:08:07

@az igazi Sipi: Ne vigyük már el sehova. Nem hiszem, hogy elbasztam volna bármit is. A helyemen vagyok, szeretem a munkám a családom és a barátaimat is.

Emellett viszont úgy látom, hogy működhetne jobban, sokkal jobban ez az ország, ahol életem további részét is szeretném leélni! Azt hiszem, ha ennek hangot adok, azt politikai véleménynek nevezik! Az én politikai véleményem pedig az, hogy lejárt a kommunisták ideje! Ilyen egyszerű! :)

BKV reszelő 2010.08.24. 22:08:50

@-kraci-: És mégis mit fogsz tenni ? Megszavazod vonat gábort meg a zagyva gyulát és a menetelő marhákat? Kérlek, előre szólok, ez is olyan brigád, mint a többi...már kopik a festék róluk, most, hogy a reflektorok fénye melegíti a kirakatjukat.

Horizont 2010.08.24. 22:10:33

@-kraci-: Én viszont a szüleid generációja vagyok. Már sokszor elmondtam aki nem élt az előző rendszerben az ne kritizáljon, ne próbálja az okost előadni már ne is haragudj. Lehet szidni az előző generációt ezt mindig megteszik a fiatalok, de csak kézifék behúzásával ha kérhetem.
"A szüleink generációját hülyére vehették (és veszik is a mai napig)" Hahahaha ezen muszáj röhögnöm. Biztos vagy te ebben? Honnan? Hány embert ismersz a szüleid generációjából?
"Mi pedig már nem a szüleink generációja vagyunk, és remélem, hogy nem nyelünk be mindent azzal, mint ők, hogy "úgyis el van minden baszva!' Hát nem, olyan lesz ez az ország amilyenné tesszük"
És mit tett a te generációd ha szabad kérdeznem? Már eddig is lenyeltetek mindent nem tűnt fel? Ha 30 éves vagy ez a 3. választásod volt már!!! Miről is beszélünk???
Én nagyon sajnálom a mostani fiatalokat, téged is! De az előző generáció átlagemberére tolni a mai helyzetet?? Na ez erősen túlzás...
@BKV reszelő: "nép elhitte, hogy van békés átmenet" Miért mibe kellett volna hinnünk, a véres harcokba? Először estünk át rendszerváltáson. Kb. annyi beleszólásunk volt mint neked a mostani helyzetbe. Tehát semmi. Hidd el a csalódás nem a tiétek hanem a mi generációnké!!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.24. 22:14:37

@Kicsit Karcos:

Az kemény, botrányos, szerintem simán űbereli a közpénz lenyúlást, meg hasonló dolgokat :)

BKV reszelő 2010.08.24. 22:18:42

@Horizont: Nos, azok az emberek, sok közülük még látta, hogy milyen egy rendszerváltás. Egy igazi. Emlékeztek 45-re, 56-ra...és a többire, ha máshonnan nem, hát a szüleiktől tudták, mi az. Ez a "Elvtárak! Váltsunk rendszert!" ez nem rendszerváltás. A csalódás pedig olyan, mint a magyarság, nem kisajátítható.

BKV reszelő 2010.08.24. 22:19:20

@Kicsit Karcos: Ö...a némi nemi életed nem érdekel. Bocsánat.

Kiß B. 2010.08.24. 22:24:26

@Horizont: Igazad van, látod nehéz úgy fogalmazni ilyen terjedelemben, hogy az ember ne csússzon bele felesleges általánositásokba. Ráadásul ez csupán a jóhiszeműség kritikája akart lenni. Bizonyára nálam sincs a bölcsek köve, és ha én is te generációdban éltem volna, azok az élmények érnek, mint téged, és ezek alapján döntök. Nekem csak az a benyomásom azok alapján, akiket ismerek a szüleim korosztályából, hogy sokkal inkább tudnak bizni mindenben. Tankönyvben, politikusban, hiradóban, mindenben! Azt hiszem ez a normális, és ezt könyörtelenül ki is használták a "rendszerváltásnál", és azóta is kihasználják. De én (és megint csak nem beszélhetek egy generáció nevében) az általam ismert kortársaim éppen ezért nagyobb fenntartással fogadnak mindent. Egy adott kérdésről épp ezért teljesen más csapódik le, mint a saját szüleimében! Erre akartam utalni! Remélem igy jobban érthető, hogy mit akartam mondani.

Horizont 2010.08.24. 22:29:03

@BKV reszelő: "Emlékeztek 45-re, 56-ra.." Ez azért nem így van. '45-ben inkább annak örültek, hogy vége lett a háborúnak. '56? Na ez egy fogas kérdés. Nem hiszem, hogy túl sokan lettek volna az átlagember szintjén aki tudta volna a valót. (Én 2 éves voltam nem magamról beszélek:D)
Annak örültek, hogy vége a Rákosi korszaknak.
"Elvtárak! Váltsunk rendszert!" Te tényleg azt hiszed ez így történt? Ez egy folyamat volt, amiben zajlottak az események, mi meg sodródtunk, beleszólásunk nem volt és bíztunk azokban akik jöttek. Mert azt hittük tényleg rendszert akarnak váltani és csak jobb jöhet. Akkor per pillanat nagyobb hülyéknek voltunk nézve mind a szocializmus összes éve alatt!

Kiß B. 2010.08.24. 22:30:46

@BKV reszelő: Az a baj, hogy az emberek többsége úgy tekint egy pártra, mint egy futballcsapatra vagy rockzenekarra. A kedvenc csapatomnak megbocsátom, ha kikap. Azt is ha minden hétvégén. Bosszant, de megbocsátom! Viszont egy pártnál más a helyzet, épp ezért nagyon nehéz négy évente voksolni. Úgy vélem, egy kérdésben egyetértek egy párttal, akkor támogatni kell azt! Ettől függetlenül, pedig nem kell mindennek tapsolni, amit a párt mond vagy tesz!

Ebben az esetben maximálisan tudom támogatni az inditványt, de bármely más párt javasolta volna, ugyanigy egyetértenék vele!

f1rst 2010.08.24. 22:36:07

Ez jó lesz!
De gyanítom úg fog bekerülni az alkotmányba,hogy az 1989 előtt vezető tisztséget betöltő politikusok,ugyanis akkor nem érintené akkora arányban a Fideszt,vagyis Martonyi is maradhatna. (Feltéve,ha jók az információim)

Horizont 2010.08.24. 22:37:47

@-kraci-: Na így már mindjárt más a gyerek fekvése:DDDDD

Kiß B. 2010.08.24. 22:38:11

@az igazi Sipi: hát erre nehéz hirtelen mit irni :)

Maradjunk annyiban, hogy gyökeres változásokra volna szükség az élet számos területén! racionalizálásra, teljesitményalapú értékrendszerekre, a közös értékek megbecsülésére, stb..
Ezeket viszont csak hiteles emberekkel lehet megtenni. Lehet, hogy nem értek egyet az ORTT-ban zajló folyamatokkal, de ha egy volt cenzor beszél közben cenzúráról ugyanazon kérdésnél, akkor az én érveimet is ugyanolyan hiteltelenné teszi. Példának okért...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 22:48:40

@-kraci-: hat igen

amikor en ugy ereztem anno, hogy gyokeres valtozasra van szukseg az eletem szamos teruleten, akkor EN valtoztattam az EN eletemen.

azt viszont leszarom, hogy ki _volt_ cenzor. mert elmult. nincs. nem van.
erted?
mar nem cenzor. nem befolyasolja az eletem tobbe. mind1, hogy el, vagy halott. nem tud rajtam tobbe cenzorkodni,. nem tudja megtiltani az informaciokozlest es az ionformaciohoz hozzaferest. persze, ne ugasson, azt alairom.

de...

a bosszuallast meg konrketan leszarom. nekem semmivel nem lesz jobb es tobb azzal. mondhatni, ket ruppoval nem lesz olcsobb a kenyer a boltban egy karorvendo vigyorert...

mellesleg a hitelessegrol..
a jobbik es a fidesz is akkora kereszteny, hogy minden testnyilasukbol feszulet kandikal ki.

na mi a keresztenyseg alaptetele?

a megbocsatas es az, hogy az itelkezes es a bosszu az istenuk dolga.

na...
akkor ezt a hitelesseg reszt ugy velem letudtuk...

Kicsit Karcos 2010.08.24. 22:55:30

@az igazi Sipi: több soron is megalapozatlanok az érveid.

Lendvai, a volt cenzor megszavazta a hollótörvényt, érvelt mellette, sőt saját pártja, az MSZMP jogutódja terjesztette be. Van hatással a mára vagy nincs?

Mondod, hogy a Te életedre nincs befolyással a politika. Hát ne is haragudj, de nem fizetsz adót? Nem veszel igénybe közszolgáltatásokat? Nem Te fogod visszafizetni az IMF-nek a csúzlit?

A keresztényezésedet nem kommentálnám, attitűddel nem lehet mit kezdeni.

A megbocsátásnak pedig a bűnbánat és a bűnhődés és/vagy a jóvátétel az előfeltétele a keresztény közösségekben (is), nem annyi az egész, hogy bocsmáfaszom, és akkor mindenki megbocsát.

Elég sok lövésed ment mellé, barátom.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 23:01:40

@Kicsit Karcos: igazabol te es a "magadfajta" - morrrvai hisztike utan szabadon - pont megcsokolhatja a liberalis seggemet:-)

Kiß B. 2010.08.24. 23:03:14

@az igazi Sipi: ha nem akarod megérteni, nem is fogod. amig egy cenzor beszél a parlamentben a cenzúráról, addig nem múlt el. Pont ez a lényeg, tegyen el otthon befőttet, vagy játsszon az unokáival. Nem a halálát akarja senki, még csak be sem zárni, csupán annyit, hogy soha az életben ne beszélhessen (a példánál maradva a cenzúráról) az ország házában! Tényleg nem érzed át ennek a problematikáját?

A megbocsátásról. Van egy kedvenc idézetem azzel kapcsolatban: "Ha úgy érzed, hogy megteheted, bocsásd meg, de el ne feledd!' Na ez itt a lényeg! Ha valaki elkövet egy bűnt meg lehet neki bocsátani, de nem szabad engedni, hogy újra megtehesse, mert ha igy teszünk, azzal a cinkosává válunk. Még a BTK is bünteti azt, aki ugyan cselekvően nem vesz részt egy bűncselekményben, de módja lenne azt megakadályozni, és nem tesz ellene. Már pedig én azt állitom, hogy a törvénytervezetben megnevezettek bűnt követtek el velünk, a magyar társadalommal szemben. Ha ezt nem ismered el, akkor minden további vitánk parttalan, ha igen, akkor pedi ez a helyes út!

A feszületes megjegyzésed pedig meglehetősen izléstelen!

Szép estét mindenkinek!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.24. 23:04:44

@az igazi Sipi:

Ugye nem én leszek az első aki felismeri, nem vagy nagyon okos, ámde viszont cserébe ostoba vagy?

Kicsit Karcos 2010.08.24. 23:07:13

@az igazi Sipi: szólhattál volna előbb is, hogy vitaképtelen vagy, akkor már rég a toplákos dobozomban heverészhetnél.

arlequin 2010.08.24. 23:18:19

@Bergeroth: jóvan. most már értem, hogy semmit nem értesz. soxerencsét!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.24. 23:22:57

@Conv: igen, eleg sokan probalkoznak nalam ilyen es ehhez hasonlo kompenzalasi kiserletekkel:-)

de az a teny, hogy en erzem jol magam a boromben, ti meg vicsorogtok mint a veszett nyugdijas nem teged erosit meg:-)

arlequin 2010.08.24. 23:32:58

@Conv: nem te vagy az első. de én sem vagyok az második...

@az igazi Sipi: ez nem kompenzálási kísérlet. hanem kompenzációs kísértet...
csak vicsorogj nyugodtan. mit is jót alszunk.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.24. 23:37:39

@az igazi Sipi:

Ááh, hagyd ezt a karaktertipizálós bemutatkozást, nem kell erősítgetned, hogy hülye vagy, látjuk enélkül is.

Ismerős már az olyannyira liberális vagyok, hogy fel sem értek hozzám típusú végtelen szellemi szegénység.
Nem tudsz vele sem újat mutatni, rövid időre fel tudod vele hívni magadra a figyelmet, (ami valószínűleg enyhíti a nyomorúságos értéktelenségedből táplálkozó mentális nihiltől terhelt hiányérzetedet) azonban hidd el nekem, az, hogy te jól érzed magad a bőrödben csupán annak a ténynek a valóságát erősíti, miszerint is a lelki-szellemi vegetációnak kiváló táptalaja amiben élsz.

Félre ne érts nem sajnállak emiatt, sőt, perverz módon büszke vagyok arra, hogy képes vagyok mindennemű érzelem nélkül szemlélni az ilyen jellegű fehérjekultúrák mentális posványát.
Ez segít abban, hogy felismerjem a valódi és a liberális vonalú értékrend közti minőségbeli különbséget.

Nem csak Én, hanem köszönettel tartozik minden gondolkodó ember a hozzád hasonlók heveny közléskényszerének, mert megteremtitek ezáltal az emberiség lényegi és lényegtelen részének kontrasztját, megkönnyítve az eligazodást az értékrendek mentén.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.24. 23:41:59

@Conv:

kiegészítés:
Az, hogy te a vigyorgást vicsorgásnak látod, se nem gond, se nem üzemzavar, a Te állapotodba ez természetes, bennünket pedig nem zavar.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.24. 23:43:07

@arlequin:
gyanítom, hogy csak a mai napra vonatkozóan sem.

Rwindx 2010.08.24. 23:49:50

@az igazi Sipi:
Aki nem keresztény az mondhatja hogy rohadjon rájuk a műanyag lakat? Én nem vagyok az.
Miért kell neked mindig valamilyen okkal "liberálisként" a kommunisták farkát a szádba venned...

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.08.25. 00:07:33

Mivel fejezi be cikk szerzője? "Sajnos nagyon is igaza van a Jobbiknak, csak attól tartok, a Fidesz nem lesz partner:"

A magyar, csak azért, mert nem ránt mindenre bicskát, mint teszem azt délvidéki szerb szomszédaink, afféle jámbor, bamba népnek tűnik. De persze nem az.

Erre nagyon hamar rá fognak döbbenni nyenyikorifeusok. A történet részben arról szól, hogy átkosban ki és mi volt? Hát persze. Ők, akik érintettek, menjenek békében. El. A közélet közeléből.
De kamion. Ma csak kérjük, holnap követeljük. Holnap után, ...

Az igazi kérdés az, képes-e, akar-e fidesz előző rendszer haszonélvezőitől eltérő személyi anyaggal dolgozni?

Ha képes, és akar, akár.

Ha nem képes, akkor, ....

Akkor.

Majd meglátjuk mire jutunk. Eftársakkal. Hát oda, ameddig, eddig jutottunk. A lefolyó szingularitásába. A mínusz végtelenbe.

Ha a jelző és az ország polgári, egyetlen egy mondat, az arra adott válasz mindent eldönt.

A mondat egyszerű.

"Enyém, tiéd, övé."

Bolsevik technika egyszerű. Ami az enyém, az az enyém. Ami a tiéd, az lehet vita alapja. Ami az övé, azt közösen elorozhatjuk (ellophatjuk). Ez a bolseviki válasz. Ismerős? Igen. És össztársadalmi szinten működik? Nem.

A valódi válasz.

Ami az enyém, az az enyém.
Ami a Tiéd, az a Tiéd.
És ami az övé, az az övé.

Ugye ez korrektebb?

És mennyivel egyszerűbb, hatékonyabb, motiválóbb, ...

wlakos 2010.08.25. 00:16:40

@Kicsit Karcos: Azért nem volna baj ha a bűnösöket becsuknák.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.25. 01:24:02

Nem késtünk el ezzel vagy húsz évet???

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.25. 03:52:48

Volt főnököm tudom csak idézni.
Maszopra mondta egyszer:
"Ezek valójában már nem kommunisták. A kommunizmusban hittek valakik. Ezeknek nem hiszem, hogy van bármilyen értékrendjük, vagy elveik."

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.25. 09:49:43

kuruc.info/r/26/64718/

ezt egyébként kapirgáljátok Zero, Laspalmas?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.25. 10:19:30

ha ekkora szardarab vagyok, akkor mit dongicseltek ennyit es ennyien korulottem..?

ja!

mar ra is jottem..:-DDD

guma 2010.08.25. 10:47:20

@Kicsit Karcos: @Conv: @arlequin:

Ejnye fiúk, nem érti, hát nem érti - ezért lehülyézni szegényt...DDDD

Marcellusca 2010.08.25. 10:50:05

@gtigram: Jóvanna, Óvónéni! :)
Haggya csak a fijúkat, hadd jáccanak a homokozóban! :)))
Majd kiderül, hogy kit löknek ki belőle. :D

arlequin 2010.08.25. 10:53:56

@gtigram: kikérem magamnak. csak konstatáltam, hogy nem érti. má' az is baj?

különben is elvette tőlem a homokszitát. azt hiszi szemüveg...

guma 2010.08.25. 11:09:06

@Marcellusca: @arlequin:

Drágáim!

Fájó szível kicsit békén hagylak benneteket (dogom van). De nagyon üdítő a társaságotok tehát jövők még a homokozót szemmel tartani, mert míg itt vagytok bajt nem csinálhattok!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.08.25. 14:38:53

na mi van nyomoroncok?

ennyire nincs eletetek, hogy mar tobb, mint 12 oraja velem foglalkoztok?:-DDD

es en vagyok a hulye, mi..?:-DDDDD

Jason Bourne 2010.08.25. 15:54:06

a posthoz kapcsolódik a köv. történet. a inap volt egy dokumentumfilm a duna tv-n egy volt magyar kémről (Rimner Gábor "Kémek a porfészekben"), aki az amcsiknak kémkedett, mert utálta a kommunizmust.
-1981-ben leleplezték és elítéslték 12 év fegyházra
-1990-ben szabadult, elengedtek 3 évet jó magaviseletért
-azóta nem bírja teljesen rehabilitálni magát, mert a rehabilitációra vonatkozó kérelmeit (az egykor elkobzott vagyon visszaadása, jóvátétel a börtön miatt) ugyanazok a bírák vizsgálják akik anno elítélték, így nem jut semmire.

szóval ennyit a nagy rendszerváltásról.
van itt egy olyan "hős" aki tényleg nem csak pofázott , -mint a legtöbb mostani nagy rendszerváltó politikus, akik mind 1989 után mertek csak szovjetellenes dumákat nyomni- de tett is a kommancsok bukásáért és őt sem tisztázták 20 év után.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.08.25. 16:42:05

@Jason Bourne: 2010.08.25. 15:54:06

Jól mondod. Aki ebből a történetből sem ért, annak magyarázhatsz.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.25. 17:04:47

@Jason Bourne:
1999. január 20-án a másik ex-kémmel, Halmi Zoltánnal közösen tettek eleget a tv2 egy reggel műsorába szóló meghívásnak. Néhány nappal később mindketten rosszul lettek, s mindketten a szívinfarktus jellemző tüneteit mutatták. Rimner Gábor fiatalabb, ellenállóbb szervezete volt a szerencsésebb, Halmi infarktusa végzetesnek bizonyult. Rimner meggyőződése, hogy az ott fogyasztott étellel, illetve itallal juttathatták szervezetükbe az infarktust előidéző méreganyagot...

kik is voltak akkor hatalmon?

guma 2010.08.25. 17:16:50

@Conv:

Látod minden újszülöttnek minden hír új!

Én azért maradtam csak fenn most, hogy hátha azt közlik : rehabilitálták!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.25. 17:25:22

@gtigram:

hát erre nem igen van lehetőség, míg olyanok vannak a bíróságok élén akik anno elítélték, ezzel a saját felelősségüket ismernék el, azt, hogy kézivezérelt ítéleteket hoztak.

A Karcos által említett Belovai elsőfokú perének bírája, dr. Rabóczki Ede a Legfelsőbb Bíróság elnökhelyettese lett a rendszerváltás utáni időben, jelenleg mint nyugalmazott elnökhelyettes a Büntető Kollégium munkáját előkészítő csoportnak a tagja, főtanácsadói minőségben, még mindig ha jól tudom és az OBET (Országos Bírói Etikai Tanács elnökhelyettese).

guma 2010.08.25. 17:31:26

@Conv:

Naiv vagyok tudom - de akkor is vártam, várom...

arlequin 2010.08.25. 17:39:22

@Conv: ezt a cuccot a kgb már vagy 50 éve használja állítólag. elég megfogni egy bekent kilincset és 24 órán belül jön az infarkt.

guma 2010.08.25. 17:55:56

@arlequin:

Te ne terjeszd az információd csak súgd meg alkalomadtán és kerüljük a kilincset is!!!!

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.08.25. 18:39:05

De vajon hogyan reagálna Európa a feldübörgő magyar gazdaságra,ami nyilván bekövetkezne a sok inkompetens protek-cionista (LOL) eltávolításával (börtön és vagyonelkobzás)?Hozzáértő,nemzetszerető hazafiak irányítására egy újabb Trianon lenne a válasz?

arlequin 2010.08.25. 19:42:12

@gtigram:
csak nem kell beakasztani a szolgálatoknak ;-D
@Conv:
mondtam már, hogy ne zsidózz ;-D

zigzeg 2010.08.26. 10:29:14

Egy ilyen törvény már régen szerettem volna látni.

sashimi 2010.09.01. 12:23:55

"Ha senki nem kérte számon soha a Lendvaikat, Horn Gyulákat, Medgyessyeket, Kovács Lászlókat, Pozsgayakat, Szűrős Mátyásokat,...."

Csakhogy 1990-ben nem dr Schmitt Pal kergette el forradalommal i Horn Gyulat es Pozsgay Imret, hanem Pozsgay es Horn , Antall es OV kozosen bontokkal le a partallamot. Tetszettek volna kedves blogger forradalmat csinalni, akkor most lehetne dumalni!

sashimi 2010.09.13. 09:22:40

@fror83: "Akik tényleg vezető tisztségviselők voltak 1990-ig, azok mára már nyugdíjasok,"

Vagy regnáló köztársasági elnökök. Hisz dr Schmitt Pál miniszterhelyettesi rangban szolgálta a Pártot, munkaköréből adódóan gondokodott pl arról, hogy minden rendben menjen a 84-es olimpia bojkottja körül.

süti beállítások módosítása