Skip to content


       Szűrés lista

Megszavazták a szobrot, pedig azt sem tudták kicsoda-micsoda

Budapest Városképvédelmi Bizottsága, 2010 augusztus 25.
40 nappal az önkormányzati választások előtt.
Égető problémák, komoly döntések. Kemény videó, döbbenet, hogy így működik, működtetnek egy 2 milliós "világvárost", ki tudja már hány éve?

 



Nem kellene ezt már erőltetni ... szoborállításban amúgy is jobb ha lapítanak, bár most legalább kiderült, hogy Sri Tudjaatökömkicsodának könnyebb felállítani egy szobrot, mint egy turulnak.

De értékeljük, hogy nem Demszkynek emeltek egy három méteres szobrot.

(Ez az RTL-es riporter, Borsodi István a legnagyobb arc, az összes ilyen anyagot ő túrja elő, Wieszt János "alázása" felejthetetlen!)

Panyi Szabolcs írt erről egy remek cikket a komment.hu-n, erősen ajánlott.

Címkék: budapest abszurd

A bejegyzés trackback címe:

https://vastagbor.blog.hu/api/trackback/id/tr782247948

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lady Gaga for president! 2010.08.27. 10:57:10

Ha abból indulunk ki, hogy a 2007-ben elhunyt spirituális vezető, Sri Chinmoy hétezer követővel a háta mögött szobrot kaphatott a Gellért-hegyen, akkor az a minimum, hogy Lady Gagát (16 millió like) tiszteletbeli köztársasági elnökké nevezzük ki, sokka...

Trackback: Tízmillió alatt a magyar 2010.08.26. 09:29:06

A napokban több helyen hallható volt a médiában, hogy Magyarország népessége továbbra is csökken, heteken belül a lélektani tízmillió fő alá esik. Sokan nemzeti tragédiának, fenntarthatatlan állapotnak tekintik a népességszám csökkenését. De miért...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:02:12

@Conv: egy dolgot, gondolom, te is felfedeztél - nagyjából mind magánszemély vagy közadakozás révén került felállításra, ellenben ezzel a gangeszmenti súlyemelővel. Szóval a közakarat és az általad preferált hatalom nem egy követ fúj ebben a témában sem, ezért is domborodik ilyen szépen ez a jelen eset.
arról nem is beszélve, hogy fel nem állítottak is bővítik a listádat, igazán végigolvashattad volna copy/paste alőtt

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:05:08

@Conv: "Mindennek megvan a helye, ahol méltó helyen van, másrészt szerintem nem is lenne ilyen nemzeti értéke, mondanivalója, ha minden sarkon lenne egy turul szobor vagy wass albert szobor. "
meg az a kurva sok magyar zászló, minden településen van legalább 2, az (2004-ben) 3145x2=6290, a fociszurkolókat még nem is vettük, hát micsoda értékrombolás ez, kérem.

Devil 2010.08.26. 12:05:12

Felolem a Telaponak is allithatnak szobrot (vagy nem) csak egy hetig ne dontsek be a forintot!!!

Marcellusca 2010.08.26. 12:06:28

@$pi$: Há', annyira nem vagyok öreg, hogy erre is emléközzem. :)))

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:08:07

@Devil: Szent Miklós, de csókollak.

Titkosnick 2010.08.26. 12:10:10

@arlequin:
Igen, én is voltam ott többször. Először nagyon meglepett, hogy ilyen is van Budapesten, de nekem ez például kellemes meglepetés volt.

@Muad\\\'Dib:
Gondolkodtam azon, érdemi választ írjak-e vagy sem, de végül annál maradtam, hogy megosztom veled egy nagyon személyes vágyamat vagy inkább reményemet azt illetően, hogy ezt az időszakot pár száz év múlva élő leszármazottaink kissé értetlenkedve szemlélik majd. Ettől függetlenül a felhozott példáid pocsékak, kivéve talán a brit zászlót, ami egyetlenként a felsoroltakból a mai napig ténylegesen hordoz negatív jelentést az adott országban (lásd É-Írország, ahol mai napig illik leköpni a brit zászlót), míg a többi nem.

@Rwindx:
Igazad kell adjak neked, magam is így gondolom, és ez rámutat arra, hogy pontatlanul fogalmaztam, a nyilvánvalóan így tényleg nem állja meg a helyét. Nekem sem a szobrokkal van a bajom, sőt, szívesen látnék máshol is olyat, mint ami Tatabányánál van.
Nekem például sokkal inkább tűnik a Turul bemocskolásának az, amikor szándékoltan életben tartják annak negatív jelentését is, mindezt összemosva a hazafiasság egyébként teljesen normális érzésével, amivel egyben sikeresen korrumpálják azt is. Ettől hányok, nem mástól.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.08.26. 12:10:38

@Noname Cowboy:

Ó, ezt a szlenget nem hallottam még :))

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:11:55

@Titkosnick: nekem nem hordoz a turul semmilyen negatív jelentést, ehhez szólj hozzá. A rakamaziért meg odavagyok teljesen.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.08.26. 12:13:22

Ennek a gittegyleten nem az lenne a dolga, hogy városképileg döntse el, hogy az odillő-e vagy sem? Nem pedig ideológialiag?

Muad\\\'Dib 2010.08.26. 12:19:47

Titkosnick 2010.08.26. 12:10:10
Erről az USA-ban tudnának mesélni az őslakosok, valamint egyéb kisebbségek, mennyi kedvességet kaptak, a csillagos zászló alatt hadakozó katonáktól. A francia lobogóról is tudnának ódákat zengeni neked a korzikaiak, hogy mást ne mondjak.
Egyébként pedig, világosítsd már meg az elmémet, mitől kevésbé elfogadható a turul, mint ősi jelkép, azoknál, amiket felsoroltam.
Ismét elmondom. Egy nemzetet, jelképei, hagyományi, történelme határoz meg. Aki bármely elnyomó diktatúra miatt, kitörölne egy ezer éves nemzeti jelképet a köztudatból, önszántából törli magát a nemzetből. Ha valakinek szinte minden ősi jeképünk fáj (Szent Korona, Árpád sávos zászló, turul, stb.) az nyilvánvalóan nem kíván közösséget vállalni ennek a nemzetnek a múltjával. Miért is kellene ezek után idevalónak tartanom?

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:21:00

@Titkosnick: nem mellesleg meg leköpheted a turult, ahogy a brit zászlóval az É-Írországban szokás, szerinted, csak aztán, ha az az ír átballag Angliába, akkor ne csodálkozzon, ha ugyanezért a performanszért ott viszont hókon nyomják érte. És te se csodálkozz. Ugyanis ez itt Magyarország, a turul magyar nemzeti jelkép, és épp itt az ideje, hogy ne az ilyen, a videón is látható salátaagyú mamelukok meg a tefajta észak-írek találják ki az országot

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.26. 12:21:56

Azért akármekkora gyökér,felhívnám a figyelmet @LiberGon: ajánlatára.Nem is rossz szerintem.
Amúgy hogy a tökömbe és kinek jött ez az ötlet erre a szoborra.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 12:22:02

@Waldorf Rolandó:

ez a gangeszmenti súlyemelő is adományokból közadakozás útján lenne felállítva :)

hjakkérem, azt hiszem nem a lényegét tetszik látni a dolognak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.26. 12:22:48

@Seduxen: Szeva öccse.A hétvégém kicsit kellemetlen volt,de a hétfő estém jól sikerült.

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:23:59

@Conv: nem bizony, de ha a közadakozás részét elvetjük, még mindig nem érthető az elbírálások közötti különbség. A súlyemelő szobra inkább való a hűdött ötletgazda előkertjébe, mint a templomkertekbe száműzött W.A.

$pi$ 2010.08.26. 12:24:38

@Marcellusca: Én se, csak ismertem olyanokat, akik a Marx teret ideológiai okokból mindig is Mars térnek mondták. ;)

Kicsit Karcos 2010.08.26. 12:28:31

@LiberGon: nyitott kapukon dörömbölsz, volt itt már rendőrség által jóváhagyott megemlékezés Rudolf Hessről:

www.origo.hu/itthon/20090831-megemlekezes-walter-rudolf-hess-fiziologusrol.html
szentkoronaradio.com/rudolf-hess

Titkosnick 2010.08.26. 12:28:41

@Blás Sailor von Wolfhausery:
Igen, én nagyon aranyos kommenteket helyezek itt el. Szeretek ilyesmivel bíbelődni.
Biztos írtam olyasmit, hogy szerintem mire való a turul, csak már nem találom, de majd te segítesz nekem ebben. A szánalmasság egy igen relatív fogalom, relatív fogalmakban pedig olyan emberek gondolkodnak, akik szeretik a dolgokat megkülönböztetni, címkézni, apró helyes kis dobozokba gyömöszölni. Mulatságos hobbi, egy életen keresztül el lehet vele lenni, mint oly sok értelmetlen dologgal. Neked bevallom, mivel mesterien átláttál a szintán, igazából tényleg azért járok ide, megmutassam másoknak, mennyire leszarom a véleményüket, hiszen az enyém az igazi. Vitatkozást is szörnyen hasznos dolognak tartom, hiszen mindig sikerül meggyőzni a másikat az igazadról, és ez annyira jó!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.26. 12:29:24

Mi a 80-as években mentünk turul-szobrot nézni osztálykiránduláson.Akkor nem volt vele baja senkinek.Ez olyan,mint a Zárpáccsávos zászló,hogy jajistenem.Engem az se zavart sose.
A múltkor a mandineren a seszták ágnes meg kitalálta,hogy le kéne bontani a szabadságszobrot,merhogy kommunista jelkép.Ezt is baromságnak tartom.Azzal pl.56-ban sem volt semmi baja senkinek tudtommal.

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:29:30

@Conv: akkor még egyszer
szóval a templomkertekbe száműzött W.A. és az inkább a hűdött ötletgazda/fan előkertjébe való súlyemelő szobra közti elbírálási különbségek (függetlenül akkor a finanszírozás kérdésétől), ez azért, gondolom, feltűnt

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 12:34:55

@Waldorf Rolandó:

OK, legyen neked, állítsunk turul szobrot a filozófia kertjébe :)

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:36:29

@Conv: ha már, akkor ennyi erővel W.A-t inkább, nem lógna ki onnan jobban, mint a gangeszi

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.26. 12:38:15

Én '92-ben a restaurált Turul átadásakor láttam először életemben skineket -mármint neo-náczikokat. Mentek, vonultak, éljenezték a szobrot. Persze a hivatalos program után.

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:39:25

@neccharisnyás útonálló: azóta kinőtt a hajad, gondolom, vagy mit kerestél te ott akkor? gyanús, gyanús:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 12:43:39

@Waldorf Rolandó:
igen, nemzetközileg elismert gondolkodó wass albert is, egy különálló filozófiai vonal képviselője :)
adott be valaki elhelyezési kérelmet (akár közpénzen, nem saját pénzen felállítandó wass szoborra) oda?
elutasították ?

nos akkor min is polemizálsz? :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.26. 12:47:35

@Waldorf Rolandó: Pontosan. Bár a le- igekötő használata jobban jellemzi a jelenlegi állapotokat.
Mit, te szerencsétlen! Módszerváltás után még jártak ilyenekre a népek. Mert akkó hirtelen mindenki náczikok lett! Még a pisis ovisok is. Azt csodálkoznak egyesek, hogy hirtelen mennyi náczikok lett ebben a nyominger országban. :)))))))))

neurotikk! (törölt) 2010.08.26. 12:48:02

@Muad\\\'Dib:
Mar bocs, de egy nemzetet a cselekedetei hataroznak meg, amibe beletartoznak a multbeli cselekedeteke, de elsosorban az ertekeli a nemzetet ahogy a jelenben mukodik. A jelkepek pedig nem meghatarozzak a nemzetet, hanem csak jelkepezik a nemzet tortenelmi cselekedeteit, letet, osszetartozasat. A jelkep az csak a leegyszerusites, nem az a fontos ahnem ami mogotte van, amit szimbolizal. Ami letezik a jelkep nelkul is.
Sajna ennek ellenere egyesek nagyon ra tudnak izgulni.
Es mikor olyanok izgulnak ra akik szegyent hoznak a cselekedeteikkel, akkor csak egy elvakult vagy buta ember ragaszkodik tovabb a jelkephez, a szimbolumhoz, mintha az lenne a kozponti elem. Nem, ami fontos az a jelkep mogott van, az pedig a jelkep nelkul is ott van. Azt csak szimbolizalja egy vagy tobb jelkep.

Es megint milyen messze kerultunk az esztetikai bizottsag dontesetol egy maganpenzbol allitando szoborrol.

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:49:30

@Conv: hogy sri chinmoy mennyire elismert és ismert gondolkodó, azt fent látjuk, video+kommentek :)
ha minden különálló filozofálgató kapna szobrot nálunk, azokból állhatna minden autópályánk mellett azok összes hosszában a hangfogó fal
Na, de megyek, filozofálgatok a kertben, fűben, egy korsó sör mellett.

Seduxen (már NEM dr.) 2010.08.26. 12:50:08

@Tigeri: a hétfő este alatt merem remélni, hogy nem a 'pool meccsre célozgatsz, mert ez esetben kénytelen leszek esernyőt dugni a seggedbe, és nyitva húzni ki.... köszönöm! :))))

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.26. 12:51:08

@Waldorf Rolandó: Szal Osztyapenkó is filozófus volt? Na, ma is tanultam valamit.

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:51:24

@neccharisnyás útonálló: amúgy kik voltak ezek? a Szabó Albert kft. Rent-a-náci mozgalma? :)

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 12:55:21

@neccharisnyás útonálló: le is kapták onnan, mikor kiderült, hogy nem.
@neurotikk!: "Es mikor olyanok izgulnak ra akik szegyent hoznak a cselekedeteikkel, akkor csak egy elvakult vagy buta ember ragaszkodik tovabb a jelkephez, a szimbolumhoz,"
ha ez így lenne, minden jelképet, zászlót, logot évente újra kellene tanulnunk. Az a gyanús inkább, aki 1000 évből azt a pár hónapot ragadja ki, mint abszolút jellemzőt.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.26. 12:55:24

@Waldorf Rolandó: Mittomén. Emlékeimet összerakom mai ismereteimmel, hát kb. pánkok is lehettek volna. Anyumék is rendesen a helyzet magaslatán álltak, mert csak annyit mondtak, hogy skinheadek. Ami ugye így nem igaz.
Kopaszokkal egyébként is furcsa viszonyom volt akkoriban. 4 évesen mindig ríttam anyáméknak, hogy vigyenek a skálához, mert látni akarom a kirakatban a kopasz próbababákat. Eccer arra járt egy öreg, tar bácsi, én meg lehúztam, hogy ott a talpán a médincsájná címke (persze az akkori szókincsemmel)

Kalamona 2010.08.26. 12:56:03

Úgy gondolom, hogy egy adott, lakóterületi közösségnek kéne azt eldönteni, hogy kinek is állít szobrot, hisz azt mindennap látják, sétafikálnak mellette.
A jelenlegi jogszabályok alapján sajna erre remény sincs.
Döntenek a pogácsák és a buborékos víz közt, amikor azt sem tudják kiről,miről van szó szavaznak.
Közben nagyon jól meggyúrta Őket valaki:( asszem most lobbizásnak hívják.
Az egész hajcihő nemteccik.
Enyhülnék, ha tudnám, hogy valamelyik magyarnak amott is avattak szobrot, fiftifiti, alapon.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.26. 12:57:35

@Waldorf Rolandó: Dehogynem. Csak lefokozták, és most a Szoborparkban filozofál a többi elvtárssal.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.08.26. 12:58:50

@Seduxen: Az fincsi lenne.:)) Annyit megér.:))Az nem meccs volt hanem macska-egér játék.
Azért izgultam,hogy ne a MU kapjon ki először a szezonban.

Kicsit Karcos 2010.08.26. 13:01:01

@Waldorf Rolandó:

"Az a gyanús inkább, aki 1000 évből azt a pár hónapot ragadja ki, mint abszolút jellemzőt."

Van az ezerhatszáz is.

„Banerium quoque regis Ethelae, quod proprio scuto gestare consueverat, similitudinem avis habebat, quae hungarice turul dicitur, in capite cum corona”"

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 13:01:31

@Kalamona: Sri Chinmoy Wass Albertet fegyik kezével emeli, a másikkal sólymot röptet.

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 13:04:33

@Kicsit Karcos: Persze, és már etelközből is zündappal jöttek az elődök, jövő héten a ÉS-ben bővebben.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 13:05:26

@Waldorf Rolandó:

"hogy sri chinmoy mennyire elismert és ismert gondolkodó, azt fent látjuk, video+kommentek :)"

elhiszed, ha ekhnatont vagy darumát állítanák oda most azt is ugyanilyen kevesen ismernék a névről, mint ezt a gangeszmentit? :)
a már álló szobrok:
Ábrahám, Ekhnaton (IV. Amenhotep), Jézus, Buddha és Lao-Ce, Asszisi Szent Ferenc, Daruma (Boddhidarma) herceg és Mahatma Gandhi
(állítsuk melléjük wass albertet, nem lóg ki jobban a sorból, mint sri chinmoy, akinek a világ számos országában vannak iskolái, meditációs központjai, az egész világra kiterjedő békemaratonokat szervezett, az általa alapított kitüntetéseket nobeldíjasok, államférfiak vették át, jótékony célú koncerteket szervezett, segélyszállítmányokat szervezet a harmadik világba és a fejlett világ számos térségébe, a gyermek hematológiai kutatóintézet kiemelt támogatója, stb )

még mindig nem értem miért is gond neked, hogy nem a te pénzeden (nem közpénzen) egy filozófiai parkban felállítanának egy szobrot ami mind megjelenésében, mind szellemiségében oda tartozó.
még mindig nem értem hogyan jött ehhez a konkrét dologhoz a turul és wass téma olyan kontextusban kifejtve, hogy bezzeg a azt nem engedélyezik. ha nem kért rá senki engedélyt, akkor mi a probléma? :)

tudod, egy szoptató anyát ábrázoló szobornak van helye a semmelweis egyetem előtt akár, azonban nincs helye mondjuk a hősök terén.
ilyen egyszerű ez a dolog, megfelelő helyre kértek saját pénzen szobor állításra lehetőséget , megkapták. teljesen jogszerűen, mindenféle politikai megfontolást nélkülözve.

Kalamona 2010.08.26. 13:11:48

@Waldorf Rolandó: hát persze:), de az egyik tenyere ezt jelenti többezer embernek, a másik keze meg amazt... nem lehet itt igazságot tenni.
Egyébként én nem W.A-ról elmélkedtem, hanem a szobor alapéletéről, meg arról, hogyan érhették el ott, hogy ennek a szuper embernek szobra lehet kishazánkban.
Istenbizi, elkezdek lobbizni anyai nagyanyámért, mert remek szilvalekvárt főzött Rákoscsabán. Finanszírozom a szobrot. Lobbizzatok azért, hogy fel is állíthassam.

salander 2010.08.26. 13:12:40

Jó látni, hogy akár Shoko Asahara "japán filozófusnak" is tudnánk szobrot állítani a városban... Csak szemelvényeket kéne mellékelni a beadott anyagban az írásaiból, meg elfelejteni megemlíteni egy hogy főállású szektavezér és épp a halálos ítéletének végrehajtására vár. Ez talán pont elég is lenne, mert láthatóan senki nem nézne utána. :D

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 13:13:42

@Conv: ám ha már magyar filozófust szeretnél a filozófiai parkba, akkor azt hiszem wassnál ezer ismertebb és jobb filozófust találsz. akár mint a már fent már általam említett köteles sámuelt. Ő valóban tett a magyar filozófiai élet elismeréséért, és valóban hatással volt európa filozófiai vonalára.
wass nem filozófusként elismert, egyáltalán filozófusként nem ismert.

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 13:15:06

@Conv: azért, mert a listádon szereplő jópár szoborra kértek engedélyt, és nem kapták meg, így kerültek templomkertekbe, ha kerültek, mert, ugye, ott példának a szigligeti eset. És amikkel a jelek szerint annyi a probléma, hogy a spirituális ellenoldal médiumaiból már eljutott hozzájuk némi info az alanyokról. Ehhez képest itt meg az látszik, hogy egy, a döntéshozóknak tökismeretlen valaki szobrát ennyi engedélyezni.
Ezentúl tehát, ha valakik Horthy szobrát szeretnék felállítani köztéren, ki kell nyomtatni valami ausztrál szobor képét, aláírni a papírra, hogy Apapírra Sokatír közismert indiai békanyelő és gondolkodár, aztán slusszpassz.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 13:17:09

@Kalamona:

csak egy szeletke a tevékenységéről fentebb írva:@Conv:
"sri chinmoy, akinek a világ számos országában vannak iskolái, meditációs központjai, az egész világra kiterjedő békemaratonokat szervezett, az általa alapított kitüntetéseket nobeldíjasok, államférfiak vették át, jótékony célú koncerteket szervezett, segélyszállítmányokat szervezet a harmadik világba és a fejlett világ számos térségébe, a gyermek hematológiai kutatóintézet kiemelt támogatója, stb"

talán így lehet szobra ennek a szuperembernek hazánkban (is)

Titkosnick 2010.08.26. 13:17:30

@Muad\\\'Dib:
Most, hogy definiáltad a nemzet fogalmát, így azért egyszerűbb.
Az ezeréves múltba, ahogy azt te is írod, beletartozik az az elnyomó diktatúra is, és az bizony nyomokat hagyott, jelen esetben azt, hogy összekapcsolható vele mind a turul, mind az árpádsávos zászló. Emiatt keltenek ezek feszültséget is, mivel egyeseknek, mint jelképekhez ez nem kapcsolódik, másoknak meg igen. Attól, hogy ez mondjuk a többség vagy a kisebbség, attól még maga a tény fennáll.
Alapvetően ott látom eltévedni a gondolatmenetedet, hogy pont nem az ősi jelképek fájnak ezeknek az embereknek, hanem a hozzájuk kapcsolódó másodjelentés, és az se fájna, ha nem az lenne az aktuálpolitika, ami, mivel bármilyen más helyzetben ez már rég a háttérbe szorult volna, és nem lenne semmi jelentősége.
Kérdésedre reagálva: nagyon könnyű azt mondani, ha nem tetszik, menjél máshova, főleg egy olyan álláspontból, ami megingathatatlan. Jelentősen előrelendíted a probléma megoldását ezzel is. Nemzeti jelképek eltörléséről beszélni pedig nekem erős túlzásnak tűnik.

Zzoorroo 2010.08.26. 13:18:58

Én Donald kacsáról szeretnék Budapesten szobrot, lehetőleg a Kossuth-téren. Szerintem a Walt Disney-alapítvány szívesen szponzorálná.

Zzoorroo 2010.08.26. 13:19:34

@Conv: Ilyen szuperember ezrével van, basszus. Teréz anyának van szobra Pesten?

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 13:20:26

@Conv: iskolák, meditációs központok stb.
maharishi maheshnek is kérjük a szobrát, azt a pillanatot szeretnénk, amikor kergeti mia farrow-t, vagy osho is legyen ott egy 70 méteres limuzinból integessen 4, ablakból kilógó félmeztelen nőnemű rajongójával egyetemben

Titkosnick 2010.08.26. 13:21:54

@Waldorf Rolandó:
Én a tatabányait szeretem, nagyon különleges.
Nem a véleményemet írtam le az ír jelenségről, csak mint tényt említettem. Nem véleményeztem se pozitívan, se negatívan.
Köpködni nem szoktam, ez teljesen saját döntésem.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 13:22:09

@Waldorf Rolandó:
értem én a dolgot, de itt nem a szoborral van baj, és nem a személlyel, hanem azzal, hogy seggfejek döntenek seggfej módján (jelen esetben pont jól, de ez véletlen szerintem is).
itt írtam @Conv:
"A videoval és a megszavazással kapcsolatosan egyetlen vastagbőr van, de az vastag, hogy azt sem tudják miről/kiről szavaznak.
Az nem vastagbőr, hogy megszavazták. "

Kalamona 2010.08.26. 13:23:03

@Noname Cowboy: :) én még egy kicsit tovább is mentem (elméletben):... lehet ezekben bízni, amikor azt sem tudják, hogy mit szavaznak meg?..., kereste a bejátszásban lévő ök. képviselő petőfit, de nagyon.
Aztán a szpíker lelkesen beugatta az éterbe, hogy egyhangúlag kapott szavazatot a szobor.

legközelebb a halálos ítéletemet is megszavazzák egyhangúlag, csak azért mert valamelyik haver terjesztette elő?:(

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 13:23:33

@Zzoorroo:

kért rá valaki engedélyt, kifizette a dolgot?

nem igaz, hogy azon háborogtok, hogy miért nincs másnak. kérni kell rá engedélyt a megfelelő helyre a felállításhoz, ki kell fizetni a szobrot és akkor van neki is :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 13:26:06

@Waldorf Rolandó:

igen, na ez a vastagbőr része a dolgonak, az nem, ha megfelelő helyen felállítási engedélyt kap egy szobor.

neurotikk! (törölt) 2010.08.26. 13:27:34

@Waldorf Rolandó: Latom nem fogtad fel mirol hadovalok: nem a jelkep a lenyeg!

Waldorf Rolandó 2010.08.26. 13:29:19

@neurotikk!: akkor mit foglalkozol vele és hadoválsz róla?

Kalamona 2010.08.26. 13:29:40

@Conv: Ámen! egy szóval nem írtam, hogy ne legyen.
De, csak akkor és kizárólag akkor, hogy ha a szoborra forditott kétmilla másra nem volt hasznosítható, az adott területen.

és esetleg valami VIP baksis megért volna azért, hogy a reformátusokat és a katolikusokat is meggyőzzétek (az őshonosakról írogatok) a szobor fontosságáról

Kicsi Kacsa 2010.08.26. 13:30:41

@anchor:
Az úgy volt, hogy az 50-es években bevitték Kohn bácsit az ÁVH-ba.
- Úgy tudjuk, maga nem ismeri Marx-Engels tanait. - mondá a pufajkás.
Mire Kohn bácsi:
- Az első két urat valóban nem ismerem, de az a Tanai nem volt azelőtt Tauzig?

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.08.26. 13:38:48

@Conv:
Végigolvastam ezt az egész nyűglődést, és azt kell mondjam, ma te vagy az okosfiú.
Többiek termeljenek GDP-t , annak nagyobb hasznát vesszük, mintha gondolkodni próbálnának.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.08.26. 13:41:35

@salander: De ugye szaringáz-ampullákat is mellékelnek a szoborhoz. Anyám!

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 13:50:06

@Kalamona:

igazából másra nem, mert adakozás útján erre a szoborra lett felajánlva a pénz, és a terület pedig erre van fenntartva, hogy ilyen szobrok legyenek ott :)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 13:50:53

@LadyCarambole:

akkor ma viselhetem én a kisjelvényt? :)

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.08.26. 13:52:52

@Titkosnick:
Ahoj! Jól nyomod ember, de ezeknek te túl cizellált vagy! Azért meg kell mondjam, ekkora aknákat rég láttam!

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.08.26. 13:56:35

@Conv:
Természetesen.
Remélem, a többiek azóta már vért izzadva termelnek, s próbálják hazánkat fényre deríteni!

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.08.26. 13:59:24

@Titkosnick: " A turulszobor ellenben engem is viszolyogtat, mivel nyilvánvalóan NEM emiatt kerülne felállításra, mondhatnak akármit a kedves, fekete egyenruhás fiúk-lányok."

Aztán pattogahatsz tovább a szavakon,a lényeg marad...na szevasz!:)

Kalamona 2010.08.26. 14:03:22

@Conv:
Leljétek benne örömötöket és tartsátok rendbe a környezetét ( ne csak fellángolás legyen az avatás., azt viszont sajnálattal olvasom, hogy több, hasonszőrű szobor is lesz ott, de el fogom viselni Őket.

Nekem ez "divatnak"tűnik, mint a szusi a töltött ponty helyett, vagy a wasabi a húsvéti sonka mellé tálalt reszelt torma helyett.., de ne foglalkozz velem, mert én sem foglalkozom Veled.
Elfogadom a nézeteidet, de azt nem, hogy a megkérdezésem nélkül, döntötök a fejem felett - megkenitek az ök. képviselőket-, aztán, már imamalmot kell tekergetnem, ha végig megyek a Stefánián?:(

arlequin 2010.08.26. 14:10:13

@Conv: inkább Hamvasnak kellene szobrot állítani. bár ő is kézzel-lábbal tiltakozna, ahogy szerintem az öreg wass is. de még sri chinmoy is...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 14:13:03

@Kalamona:

márhogy kicsodák az a mi, akik a fejed felett döntünk és megkenjük a képviselőket? :)

arlequin 2010.08.26. 14:13:45

@LadyCarambole:
nickednek megfelelően ütköztél bele a világba hőgyem!
legközelebb kevesebb bole-t igyon madam.

Kalamona 2010.08.26. 14:26:45

@Conv: hát Ti, akik ezt az egész szobor állítást elintéztétek, mert a beírásaidból azt vontam le, hogy vastagon benne vagy.
Akkor lennél a számomra hiteles, ha idecitálnád azt az őszhajú, szemüveges uriembert, ÖK képviselőt, akit megszavazta a szobor állítást annak ellenére, hogy nem csak azt nem tudta, hogy kiről is van szó, hanem azt sem, hogy ott és akkor szobor állításról kell szavaznia... "sok itt a papír"... mondta a nem kandikamera előtt.
idézhetek egy klasszikust?....Hofi: ...."ne, hogy már kötelező legyen"....
egyébként hajrá.., semmi kifogásom a lobbizás ellen, de ne ilyen hülyén csináljátok, mert nem adok egy fillért sem a szoborparkotokhoz, legfeljebb akkor, ha Luther is ott lehet:)

Kicsit Karcos 2010.08.26. 14:30:30

Conv, tudtál beszélni a Gáborral? Még mindig várom a válaszát, hogy akkor most be tudjuk vonni a fizetős zónába egész Újpestet, vagy nem.

Doubledeceker 2010.08.26. 14:30:40

Kurva jó eza városkép védelmi bizottság, ott baszák a rezet nem tudom mennyiért, miközben azért Budapest nem nagyon szépül.....

MIndegy egy szoborral több, a városliget meg lerohadt, a népliget is, de a pénz a lényeg.

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 14:32:01

@Kalamona:

:))))))))))))))

én? :))))))))))))))))))))))

azt hiszem inkább nem kell erre reagálnom :)))))))))))))))))))))))))

félelmetes :)))))))

meséld el nekem, Te mit látsz ebből a szoborállítós dologból, mert kíváncsi vagyok rá, komolyan. főleg a végével kapcsolatban érdekel a dolog :)

és köszi, rég röhögtem ilyen jót :)

Kicsit Karcos 2010.08.26. 14:32:44

@Kicsit Karcos: hú baze, bocs, nem ide akartam, inkább mélbe kűdöm:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 14:35:58

@Kicsit Karcos:

Sajnos még nincs meg a konkrét összeg, mennyit kapunk zsebbe és mennyit fejlesztési támogatás címen, míg nem tudjuk mennyit lehet nyúlni, addig nem vagyok hajlandó Gábor fantazmagóriáira rábólintani, tehát nem szeretnék felelőtlenül ígérgetni neked sem, annyi konkrét, hogy nyolc számjegyű összeget, tudsz majd kicsorgatni magadnak, de, hogy a felső régióból, vagy az alsóból, az még nagyon labilis. várj nyugalommal még egy kicsit.

:)

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 14:37:33

@Nandi29:

ezt nem értem, milyen pénzről beszélsz, ami a lényeg?

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 14:38:18

@Kicsit Karcos: most már mindegy, önkéntelenül itt válaszoltam, majd zero törli, vagy nem kapja meg a havi támogatást :)

arlequin 2010.08.26. 14:42:52

@Conv: @Kicsit Karcos:
fiúk... ezt a zártláncún szoktuk megbeszélni...
most megint küldhetem a mosodásfiúkat az IP-címek alapján...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 14:46:58

@arlequin:

úgy csinálsz, mintha nem élveznéd a munkád

Kalamona 2010.08.26. 14:54:06

@Conv: miért kiabálsz? félsz?:(
nem kötelező reagálnod
olvass vissza, többször leírtam, amit gondolok a problémátokról
Egyetlen egyet kérnék, hogy ne erőltessétek rám azt, amiben hisztek, sem írásban, sem látványban, mert a hit az emberfia belsőjében létezik és nem a szobrokban...

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 15:10:20

@Kalamona:

hol látsz Te kiabálást? :)

senki nem erőltet rád semmit, csak meg szeretném érteni Te mit látsz abból a dologból, hogy egy már igen igen régóta működő szoborparkba most egy új szobor kerül, melynek az odaillőségéről döntött a videoban szereplő bizottság.
(arról, hogy oda illik-e, felállítható-e a városkép és a szoborpark szellemisége szempontjából)

No, ez a szoborpark a filozófia kertje nevet viseli, és bizony az egész park úgy készült el, minden szobor úgy került felállításra, a jelenlegi szoborral együtt, hogy egy fillért nem költenek rá az adófizetők pénzéből azaz közpénzből. ajándékként adott szobrokról van szó, a jelenlegi esetében alapítvány által összegyűjtött adományokból készített és felállítandó szoborról.

szóval mesélj nekem, ki és mit erőltet rád? melyik szobrot sérelmezed? jézus szobrát, buddháét, vagy gandhiét, szent ferencét, esetleg ezzel a sri-vel van gondod, ami sérti a nemzettudatodat és erkölcsiségedet, vagy szabadságodat korlátozza?
Mondd, hamar, mert megöl a kíváncsiság.

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.08.26. 15:12:08

@arlequin:
Bennfentes szagod van, kérlek légy jó, és jelezd a Vástágbőr Alapítványnak, hogy idealizált, nagymellű bronzszobromat a Hősök terére gondoltam, esetleg egy stilizált Demszkájjal a lábaimnál, emlékezve az elmúlt idők hős küzdelmeire.

arlequin 2010.08.26. 15:28:28

@LadyCarambole: nézd hölgyem. ha neked ekkora orrod van, hogy a gerinchálózaton keresztül kiszagulod az én 'bennfentemet'...
és igen, bevallom. az zavar, hogy nem egy tisztességes bronzba öntött bohócot tesznek oda. mert az igen is illene.
egyébként tényleg nagymellű vagy? vagy csak idealice?

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.08.26. 16:02:18

@arlequin:
Természetesen csodás melleim vannak, ne kínozzanak kétségek efelől.

arlequin 2010.08.26. 16:05:26

nem látom a hsz-ed hölgy ki ütköztetsz...
avagy kbm

arlequin 2010.08.26. 16:07:27

@LadyCarambole: ne aggódj, az is elmúlik, mint bo dereké. meg mint a poszt.

neurotikk! (törölt) 2010.08.26. 16:17:18

@Waldorf Rolandó: Te aztan bajnok vagy az egyszerusegben apukam, vilagelsoen egyszeru vagy.
Arrol hadovalok, hogy ne a jelkep legyen az elso, nem a jelkepekrol magukrol hadovalok, hanem ami mogotte van, a jelkepek nem a fo mondanivalo volt, bar csatlakozik hozza. Jelkepekrol beszelesre itt a tobbi egyszeru ember akinek kell a jelkep, az a fo, a nelkul nincs nemzet, a nelkul nem jar meg a kenyereskocsi sem, jelkep nelkul el van veszve. Meg mindig nem erted mi?
De persze folosleges mondanom, mert ezt sem fogod, raadasul nem is akarod megerteni.
Es akkor elerkezett az ido hogy hallgatok rad es nem hadovalok. Most akkor boldog vagy?

Megszivtam 2010.08.26. 17:56:08

Zero !

Fogadjunk, hogy senki sem nézted meg a wikipédia szócikkét :en.wikipedia.org/wiki/Sri_Chinmoy

Én sem, csak rátalátam egy nagyon jó cikkre az Origón :

www.komment.hu/tartalom/20100826-velemeny-sri-chinmoy-szobra-nem-csak-a-budapestieket-serti.html?cmnt_page=1

arlequin 2010.08.26. 18:08:01

@Megszivtam:
na pontyosan erről írtam kissé fentebb... ;-(

Ásó[Mosó]Maci (Dr. nélkül) 2010.08.26. 19:16:30

Lesz még itt másmilyen szobor is. Steiner Pál kifejezte azon véleményét, hogy ő bizony legszívesebben szobrot állítania Demszkynek, csak azért nem javasolja, mert élő emberről nem szokás szobrot avatni.
index.hu/belfold/budapest/2010/08/26/lesz-e_szobra_demszkynek_budapesten/

Conv · http://www.i-honlapkeszites.hu 2010.08.26. 19:27:31

@Megszivtam:

panyi egy kicsit frusztrált a fickót illetően valamiért :)
már 2005-ben amikor volt a futós dolog itthon akkor is előjött ez a dolog, akkor is már üzletről beszéltek, hogy a könyvei eladása miatt meg a meditációs órái népszerűsítése a célja, üzlet az egész.
biztos volt benne ilyesmi, elvégre valahogyan össze kellett szednie a pénzt és elég tisztességes hálózatot üzemeltetéséhez kellett pénzt előteremteni.
az viszont, hogy gazdagon halt meg, annyiban valós, hogy az alapítvány aminek a vezetője volt máig elég tehetős, azonban személyes vagyona nem volt.
a halála után kiadott botránykönyvekről aztán készült egy másik botránykönyv is, ami leleplezte a leleplezőket, hogy pénzért nyilatkoztak előre megírt forgatókönyv alapján.
szal kitudja mi igaz, mindenesetre az tény, hogy az alapítvány elég jelentős segítséget nyújtott és nyújt anyagilag is és szervezésileg is jótékony célokhoz.

"És így a guru üzleti hálózatának örökösei ezután majd széles mosollyal tüntethetik fel a könyvek és meditációs cédék borítóján, hogy hazánkban a Mesternek Buddha és Lao-ce mellett állítottak szobrot."
ezen pedig jót röhögtem :) van a budapesti filozófia kertjénél elismertebb helyszínen is szobra a világban, nem beszélve ilyen prominens békekövetek, személyek az ajánlói és elismerői a szélhámosnak, mint: VI. Pál Pápa, II. János Pál Pápa, Mihail Szergejevics Gorbacsov, Nelson Mandela, U Thant, Teréz Anya, Diana Hercegnő, és az ENSZ
:)

azt hiszem én II. jános pál és teréz anya az ENSZ főtitkár hivatalos véleményére jobban adok, mint panyi rendszeres erőlködő fikázásaira :)
Mindezt csak azért, mert bár hallottam a csókáról már, de igazából csak a futás kapcsán, és !!!én is ma reggel néztem utána igazából, hogy ki-mi a jóember!!!. pl a google-on rákeresve. a wikipédiát kb annyira tartom authentikus hírforrásnak, mint a metapédiát.
Jó kiinduló forrás ahhoz, hogy megnézzük mi az igazság abból amit ott írnak.

neurotikk! (törölt) 2010.08.26. 20:36:17

@Megszivtam: Hat igen, ez igy tenyleg szivas. Ha az esztetikusok az egyetlenek akiknek engedelyezni kell, akkor nagyon rossz munkat vegeztek. Nepszeru hely kozepebe bevagnak egy ketes hiru alak szobrat a rajongok keresere. Az a tiszta ha beletjak a hibat es visszavonjak.
Fogjak? Mar ha csak rajuk tartozik a dontes.

wassaw 2010.09.13. 13:05:17

Amúgy a szombathelyi Polgármesteri Hivatalban is van egy emléktábla Sri Chinmoynak állítva... rögtön a bejárat mellett jobbra.

trojka 2010.09.13. 14:12:34

Egy szobor, vagy egy emléktábla avatása mindig jol jön. El lehet elötte fontoskodni pár honapig, lehet bölcselkedni, ötleteket adni...a nagy napra lehet hivni vendégeket (hol FIDESZEST, hol MSZPST) attol fugg hogy elötte milyen széljárást mondott Zituka a TV-ben. Apropo, a Tv-t meg lehet hivni, akár többet is, rádiot, ujságot...a Polgár Jenö szmokingban, csokornyakkendövel elmondhatja értelmes, összefogott beszédét, amit egész éjjel gyakorolt a tukör elött...az avatáson lehet tapsolni, éljenezni...na meg ami ilyenkor szokásos...bográcsolás, borkostolás...a következö testuleti gyulésen pedig be lehet jelenteni, hogy a Budösluk utcában azért nem lesz járda, mert a szobor elvitte az egész évi költségvetést (taps).

süti beállítások módosítása