Utoljára elnökölt Sky Kapitány a Fővárosi Közgyűlésen.
1990 óta nyomja. Egy liberális Terminátor. Húsz év. Akkor 13 éves voltam, most 33.
Ha erre gondolok, akkor talán megfontolnám, hogy egy polgármestert csak egyszer lehessen újraválasztani, ahogy az amerikai elnököket. 8 év polgármesterkedés után csináljon valami mást, és ha 4 év múlva újra megválasztják, akkor folytathatja. De 20 év egyben ... kemény.
Demszky a szemünk előtt vált egy fásult, beletörődő, öregedő, határozatlan, elvtelen, idegbajos városvezetővé, akinek a végére már se pártja, se közgyűlési többsége se volt.
De utoljára még volt pofája kérni:
Az 1995-ben kidolgozott várospolitikai modell megtartását, a 4-es metró továbbépítését, a főváros kulturális autonómiájának, sokszínűségének megőrzését, valamint a legszegényebbekkel szembeni toleranciát kérte utódjától.
Demszky azt mondta, hogy "ők 20 éven keresztül a szakmára bízták a színházigazgatók kiválasztását, nem szabadna engedni, hogy erre a szférára rátelepedjen a politika."
Én meg csak annyit mondok: Sas József.
Demszky azt mondta, hogy "kérem, ne engedjenek a gazdasági válságidőszakokban mindenütt megjelenő nyomásnak, amely a gondoskodás helyett a hajléktalanok elkergetésében látja megoldást."
Én meg csak annyit mondok, hogy Demszky személyesen intézkedett a két hajléktalan nő ellen, akik egy Ladában húzták meg magukat.
Nehéz bármit is kiemelni a fergeteges Demszky-hagyatékból, de mivel 1996 óta élek Budapesten, nem lehet letagadni, hogy történtek pozitív változások is. Például a Margitsziget még mindig ugyanott van, és nincs beépítve ...
De 1996 óta semmivel sem lett élhetőbb és jobb ez a város.
Majd szépen összeáll a Demszky-életmű, máris hiányzik a Nagy Világvárosépítő szakember, mi lesz Veled Budapest?!
A Heti Válasz remek táblázata, kattintva feljön nagyobb méretben:
500 milliárd forintnyi fejlesztést spórolt ki Demszky a Főváros saját cégéből, a BKV-ból. 20 év alatt száz új busz, használt hannoveri villamosok, meg a Combinok. Ennyi.
Veke:
"A budapesti közösségi közlekedés finanszírozása kapcsán azonban fel kell hívnunk a figyelmet: nem elég csak a cég működési költségeinek megtérítéséről, napról napra való túlélésének finanszírozásáról beszélni. A BKV járműállománya és infrastruktúrája miatt a fővárosi tömegközlekedés vészhelyzetben van: a rossz állapotú, leromlott villamos és HÉV-pályákon túl a járműállományt tekintve is azonnali intézkedések szükségesek. A buszpark rémes állapota ismert, azonban emellett a 30 éves szovjet trolik, a 40 évnél idősebb kelet-német HÉV-kocsik, az életciklusuk végéhez érő Kisföldalatti-szerelvények, illetve a 2-es és 3-as metró elavult, cserére vagy felújításra szoruló szovjet szerelvényei összesen több mint 500 milliárd forint rövid távon, néhány éven belül szükséges és elkerülhetetlen beruházási kiadást jelentenek a Főváros számára."
És végül egy remek helyszíni riport a 3 éve (!) átadott ferihegyi vasútállomásról.
Ilyen volt az állomás, mikor átadták:
Sajnos, most már nem így néz ki az "állomás" ... Három év hosszú idő.
Az Economist nevű szennylapot nem hatotta meg a Nagy Városépítő utolsó ülése, olyanokat írt, hogy "Dirty, dilapidated, and hard to find, with graffiti everywhere and broken lifts and ticket machines, it looks like something out of a poor eastern block country in the early 1980s. (...)
While I am waiting for the train (which is late, over-heated and slow) I google the number for Budapest airport public relations office. I want to ask why the railway station is so grotty. I phone, but there’s no answer."
Szégyen, erre nincs más szó, egyszerűen szégyen!